iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Float like a butterfly, sting like a bee.
Barca - Liverpool, ook leuk hoor
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
En lucky Ajax nuLeon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:56:
Lucky Tottenham
AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:47
Wel Son, geen Kane.
nggyu nglyd
Och, ik vind het wel best. Tottenham is ook echt wel een pittige tegenstander.
Zeker in de 2e pot als de geschorsten er weer zijn.
14 jaar na de laatste Nederlandse halve finale. Cruijff knikt en is blij.
Verwijderd
Geloof dat AD van wel riep, maar officieel moet de UEFA er nog een plasje over doen volgens mij.
Zie mij andere post, KNVB in totale paniek, wil nu de hele competitie week opschuiven.
30-4 zou mooi zijn, dan is de return een formaliteit.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:59:
30-4 uit en dan 7-5 thuis.
Nu schietgebedjes dat Liverpool Barca kan schakelen..
Liverpool-Ajax zou de droomfinale zijn als je het mij vraagt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zware nederlaagVerwijderd schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:59:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Thuis wordt het 1-1
:-)
De data zijn nog niet vastgesteld!Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:59:
Neh niet zonder kane en son.
Gewoon 30 goals voor Ajax
Het was een hele leuke wedstrijd, maar Tottenham speelde niet echt als een opperhoofd.
Ik denk dat ze bij PSV nu nog de haren uit het hoofd trekken, dat ze niet minimaal de EL gehaald hebben. Tottenham speelde toen ook niet echt grandioos en Inter kon helemaal niet voetballen toen. Jammer.
Verwijderd
Klopt maar zo vaak wijken ze niet af van de eerste datum. Al zal dat nu misschien anders zijn aangezien anders de NL competitie een week moet worden verplaats. (wat zullen sommige mensen boos zijn op Ajax).
Ik denk dat PSV-ers hopen dat Ajax wordt uitgeschakeld door Tottenham zodat ze nogmaals de bevestiging krijgen dat ze echt in een moeilijk poule zaten, met hun twee poulegenoten in de finale. (wat ze natuurlijk ook zaten he, ik wil zeker hun poule niet bagatelliseren)mavaros schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:03:
Ik denk dat ze bij PSV nu nog de haren uit het hoofd trekken, dat ze niet minimaal de EL gehaald hebben. Tottenham speelde toen ook niet echt grandioos en Inter kon helemaal niet voetballen toen. Jammer.
Verwijderd
Verwijderd
PSV had vooral de eerste wedstrijd tegen Inter erg veel pech. Die wedstrijd was wss gewonnen als er Var was geweest.mavaros schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:03:
Volgens mij is Tottenham helemaal niet verkeerd om tegen de spelen in de halve finale.
Het was een hele leuke wedstrijd, maar Tottenham speelde niet echt als een opperhoofd.
Ennuh: Tottenham speelde toen ook niet echt grandioos?? Tottenham heeft zojuist de halve finale bereikt.. En tegen PSV was tottenham sterker dan Barca en inter als het gaat om spel.
Flickr PSN ID= cheironnl
UITDOELPUNTEN TELLEN NIET!!!!! DUBBEL..cheiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:07:
Ik ben even in de war. Uit doelpunten tellen dubbel toch? Waarom gaat City dan door bij een 5-3 na uit 1-0 verloren te hebben? Of zorgt slaaptekort nu echt voor teveel dommigheid?
Uitdoelpunten tellen slechts zwaarder, dus als het gelijk gaat het team met de meeste uitdoelpunten door, maar is de score gewoon gelijk.
Die bewoording van dubbel tellen moet echt zo snel mogelijk verboden worden.. Zo ontzettend veel misverstanden hierdoor.
Ohja, En het was 4-3.
[ Voor 13% gewijzigd door aicaramba op 17-04-2019 23:10 ]
Alleen bij een gelijke totaalstand tellen uitdoelpunten dubbel.cheiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:07:
Ik ben even in de war. Uit doelpunten tellen dubbel toch? Waarom gaat City dan door bij een 5-3 na uit 1-0 verloren te hebben? Of zorgt slaaptekort nu echt voor teveel dommigheid?
Bij 5-3 was het eigenlijk 5-4.. dus was city door.
Nu met 4-3 was het eigenlijk 4-4, maar omdat Tottenham meer uitdoelpunten had, zijn ze door
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 17-04-2019 23:09 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Het was 4-3 en in totaal dus 4-4, bij 5-3 werd het dus 5-4cheiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:07:
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 17-04-2019 23:10 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Nee, bij gelijk aantal doelpunten is het aantal gescoorde uitdoelpunten doorslaggevend. Ze tellen niet dubbel.cheiron schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:07:
1 For matches played under the knockout system, if the two teams involved in a tie
score the same number of goals over the two legs, the team which scores more
away goals qualifies for the next stage. If this procedure does not produce a
result, i.e. if both teams score the same number of goals at home and away, two
15-minute periods of extra time are played at the end of the second leg. If both
teams score the same number of goals during extra time, away goals count
double (i.e. the visiting team qualifies for the next stage). If no goals are scored
during extra time, kicks from the penalty mark determine which team qualifies for
the next stage.
[ Voor 45% gewijzigd door PolarBear op 17-04-2019 23:10 ]
We zullen zien de spurs, ook zonder son en kane nog steeds een goed team hoor
Echt een geweldige wedstrijd, niet altijd goed maar de intensiteit, prachtige pot.
Ben wel blij dat Tottenham door gaat, dat Manchester City heeft echt een griezelig goed elftal, alleen die spelers op de bank...
En Son is geschorst, dat is ook goed nieuws, goede voetballer.
Of Liverpool of Barca. Dit is een heerlijke tegenstander hoor, en dan missen ze ook nog eens cruciale spelers.Mugwump schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:09:
Je mag als Ajax gewoon heel blij zijn met Tottenham, omdat het alternatief City was.
Wanneer worden de echte data bekend? Waarom ligt dat trouwens niet meteen al vast?PolarBear schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:59:
[...]
Is zo, het is Tottenham - Ajax (30april/1mei) en Ajax - Tottenham (7/8 mei)
Flickr PSN ID= cheironnl
Marin ken ik niet
Enfin weer een paar spannende potten voor de boeg!
Heb net even gezocht maar kon het niet vinden op de site van de UEFA. Alleen dat de loting al geweest is (wat we allemaal al weten) en de uit/thuis wedstrijden al bepaald zijn.CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:11:
[...]
Wanneer worden de echte data bekend? Waarom ligt dat trouwens niet meteen al vast?
Voor Ajax zijn de Spurs wel een betere tegenstander als City denk ik, hoewel ze PSV in de groepfase wel voetballes gaven maar toen speelde Kane ook mee.
Geweldig, fantastisch, kijk nou, toch, he?loekf2 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:15:
Genee roept eerst uit op 30-4, dan Tottenham dus thuis zonder Son en Kane.
Da's zijn commentaar bij een voetbalfragment.
★ What does that mean? ★
Mja, ik wacht even totdat de UEFA dat ook aangeeft, die schijnen daar ook een mening over te hebbenloekf2 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:15:
Genee roept eerst uit op 30-4, dan Tottenham dus thuis zonder Son en Kane.
Ze wisselen wedstrijden vaker "achteraf", zie bijvoorbeeld in de vorige ronde EL waar Arsenal eerst uit mocht spelen terwijl de ze 1e wedstrijd thuis geloot hadden.PolarBear schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:18:
[...]
Mja, ik wacht even totdat de UEFA dat ook aangeeft, die schijnen daar ook een mening over te hebben
Prachtig dat we na al die jaren met mourinho, Madrid, juventus, atletico, en daaraan gekoppelde verhalen over het "moderne voetbal", dat behoudend zou moeten zijn, nu weer eens 4 ploegen hebben in de halve finale die willen voetballen.
Vanavond, maar ook gister was een reclame voor mooi aanvallend voetbal, en bewijs dat daar succes mee te behalen is
Ik snap die link ff niet?Barfman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:21:
Aangezien Liverpool uit speelt eerst bij Barcelona kan je er wel zeker van zijn dat Ajax eerst uit speelt op 30-4 en thuis op 7-5.
Liverpool speelt 26 april, Barca 27 april . Dus de 30e zou al gewisseld kunnen worden.
Week erop speelt Liverpool de zondag en Barca de zaterdag. De Spurs zelfs nog de maandag. Dus daar zijn ook wel mogelijkheden om te wisselen, er moet toch al geschoven worden in Engeland.
Denk dus dat wisselen toch echt de makkelijkste oplossing is
[ Voor 39% gewijzigd door toolkist op 17-04-2019 23:36 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Barfman op 17-04-2019 23:37 ]
Maar dat gaat om uit/thuis, niet per se de data. Of bedoelde je dat ook?Barfman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:36:
Vaak komt het voor als 2 teams uit het zelfde land tegelijk thuis spelen ze èèn wedstrijd omdraaien. Is bij Ajax en PSV ook een keer gebeurd dat ze samen eerst thuis moesten spelen in een poule fase.
[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 17-04-2019 23:42 ]
Eh nee, welke speelronde er uit of thuis wordt gespeeld is al bekend (daarvoor is geloot). De data nog niet (anders dan dat het 30 april/1 mei en 7/8 mei een speelronde is, dat zal niet snel wijzigen).Barfman schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:40:
Ja, de datums zijn toch al bekend op de CL website, alleen wie er eerst thuis en uit spelen zou nog veranderd kunnen worden zoals ik boven al beschreef.
Net als ook al bekend is dat Ajax/Tottenham de thuisploeg is in de finale.
[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 17-04-2019 23:45 ]
Maar dat had een andere reden, dat kwam omdat ze in die ronde niet 2 Londense ploegen op zelfde dag thuis willen hebben spelen. En dat is niet de vorige ronde, maar de huidige ronde nog hoor.toolkist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:19:
[...]
Ze wisselen wedstrijden vaker "achteraf", zie bijvoorbeeld in de vorige ronde EL waar Arsenal eerst uit mocht spelen terwijl de ze 1e wedstrijd thuis geloot hadden.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik ben blij dat Ajax tegen Tottenham moet, nu 'we' zo ver zijn gekomen wil ik ook gewoon winnen haha. En tegen City met een tactisch grootmeester aan het roer, zie ik dat veel moeilijker in. Bij City zit ook zoveel meer voetbal in de ploeg, als je kijkt hoe ze tot het eind bleven combineren, Tottenham kon alleen maar counteren, en in mijn ogen is Eriksen de enige middenvelder die snel die splijtende pass kan geven, en bij City staan daar De Bruyne, Da Silva.
De volgende horde is nog steeds een hele grote, maar minder 'onmogelijk' in mijn ogen. En als Ajacied is het ook wel leuk om 4 prachtige oud-spelers weer in de ArenA te zien.
[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 18-04-2019 00:08 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er is slechts 1 speler geschorst, Son.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:58:
[...]
Och, ik vind het wel best. Tottenham is ook echt wel een pittige tegenstander.
Zeker in de 2e pot als de geschorsten er weer zijn.
Het is echter wel lekker stug allemaal, dus dat zal zeker een zware pot worden voor Ajax.
wfiuhefijvbeojefvnojegfnvepgfjevgpinbgw
— Manchester City (@ManCity) 17 april 2019
nggyu nglyd
Maar dat wilde alleen de UEFA niet, Londen zelf had er geen probleem mee zolang de wedstrijd volgens mij niet op precies hetzelfde tijdstip was.Qu3st schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:50:
[...]
Maar dat had een andere reden, dat kwam omdat ze in die ronde niet 2 Londense ploegen op zelfde dag thuis willen hebben spelen. En dat is niet de vorige ronde, maar de huidige ronde nog hoor.
Gelukkig blijft Overmars realistisch over het huidige succes in de CL:
Het succes van Ajax verbaast ook Overmars. "Twee jaar geleden speelden we de Europa League-finale. En dan denk je: dit is ons podium. Om de prijzen spelen in de Champions League is niet reëel meer. Dus toch", zo geeft hij aan. "We hebben de lat voor onszelf nu wel heel erg hoog gelegd. Deze prestatie elk jaar verwachten, is niet realistisch. Overwinteren is al redelijk uniek. Het doel wordt elk jaar de groepsfase van de Champions League te halen."
Nouja, wel stukkie meer dan de helft hoor en dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de beroerde seizoensstart van Groningen. Het zal vast wat helpen, maar je blik is hier niet echt neutraal.Yogibeer schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:54:
Mooi hé, dat Groningen voor aankomende zaterdag het stadion 2x uit had kunnen verkopen.
Dat stadion is al het hele seizoen maar voor de helft gevuld. Over de voordelen van Europees succes voor de Eredivisie gesproken
Als Ajax komt zal het altijd wel uitverkocht zijn in Groningen lijkt me.Snowdog schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:07:
[...]
Nouja, wel stukkie meer dan de helft hoor en dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de beroerde seizoensstart van Groningen. Het zal vast wat helpen, maar je blik is hier niet echt neutraal.
★ What does that mean? ★
Nee, dat was tegen Rennes in de vorige ronde. Nu spelen ze tegen Napoli (vanavond) de return waar ze eerst thuis hebben gespeeld.Qu3st schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:50:
[...]
Maar dat had een andere reden, dat kwam omdat ze in die ronde niet 2 Londense ploegen op zelfde dag thuis willen hebben spelen. En dat is niet de vorige ronde, maar de huidige ronde nog hoor.
Jammer dat city verloren heeft. Twee dagen achter elkaar waar ik anders had verwacht/gehoopt.
Dat ik nog eens rouwig ben om een verlies van City. Moet niet gekker worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 18-04-2019 09:15 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik citeer enkel de TD van Groningen.Snowdog schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:07:
[...]
Nouja, wel stukkie meer dan de helft hoor en dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de beroerde seizoensstart van Groningen. Het zal vast wat helpen, maar je blik is hier niet echt neutraal.
Lichtelijk overdreven uiteraard. Maar desondanks is de bezettingsgraad bij Groningen natuurlijk wel drama.Snowdog schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:18:
[...]
Ah, dat was niet helemaal duidelijk, in dat geval mag hij wat minder overdrijven
Yep niet top, maar van de andere kant is het ook een vrij matig seizoen (hoewel ze het nu wel weer enigszins ok doen) en je ziet toch bij (vrijwel) alle clubs wel dat het wat minder druk wordt als het succes afneemt.Yogibeer schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:19:
[...]
Lichtelijk overdreven uiteraard. Maar desondanks is de bezettingsgraad bij Groningen natuurlijk wel drama.
Volgens mij merken ze daar bij Vitesse nooit iets van. Een paar ouders langs de lijn die altijd wel komen.Snowdog schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:25:
[...]
Yep niet top, maar van de andere kant is het ook een vrij matig seizoen (hoewel ze het nu wel weer enigszins ok doen) en je ziet toch bij (vrijwel) alle clubs wel dat het wat minder druk wordt als het succes afneemt.
alles kan off-topic
08 mei thuis
het ligt nu vast!
En nee, als ik niet ga, krijgen jullie ze niet. Dan ga ik mijn broer en een vriend blij maken.
Klopt. Maar mocht Liverpool uit de koker komen voor de finale, is het weer andersomrikoos schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:30:
Wat een geluk voor NL dat heel veel Feyenoord supporters een ENORME hekel aan de Spurs hebben (iets uit het verleden ;-))`. Scheelt weer toch hahaha
Oja want Feyenoord en Liverpool hebben natuurlijk een speciale band omdat ze hetzelfde clublied hebbenPWM schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:36:
Ik heb 4 kaarten voor 30 april (ja, dat gaat snel ja). Ik vlieg 1 mei in de ochtend naar Las Vegas. Toch eens kijken of ik het red als ik een late avondvlucht krijg.
En nee, als ik niet ga, krijgen jullie ze niet. Dan ga ik mijn broer en een vriend blij maken.
[...]
Klopt. Maar mocht Liverpool uit de koker komen voor de finale, is het weer andersom
clublied is echt niet YNWAYogibeer schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:40:
[...]
Oja want Feyenoord en Liverpool hebben natuurlijk een speciale band omdat ze hetzelfde clublied hebben![]()
Zal meer denk ik met dirk kuijt te maken hebben.
edit: in NL ben ik trouwens voor Feyenoord, een groot deel van m'n familie woont ongeveer onder de rook van 't stadion
[ Voor 39% gewijzigd door rik86 op 18-04-2019 10:46 ]
Hé, maar die andere 2 kaarten dan...PWM schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:36:
Ik heb 4 kaarten voor 30 april
Life is what happens while you're busy making other plans
Heb ik wat gemist?
Wellicht een regelwijziging, geen idee, ik zou zeggen google evenThaJeroen schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:50:
Ook opvallend, wat voor mij als een verrassing klonk, is dat de commentator gisteren bij de wedstrijd van City-Spurs zei: "Na de zomer mag er binnen de 16 meter aangenomen worden bij de uittrap".
Heb ik wat gemist?
Overigens ook 1 van de flut regels, gaat niemand missen als die geschrapt wordt.
Waar wel twijfel over was: Maakt het uit? Hij kon er niets aan doen, zijn armen waren in een natuurlijke houding. De vraag is dan ook: Had er wel of niet gefloten moeten worden. Kijk ook naar Blind, waar geen pingel voor gegeven werd.
Dit topic is gesloten.
![]()