Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste
Acties:
  • 165.176 views

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:14
Hahaha Ronald de boer _/-\o_

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Typhone ik ben het op zich wel met @ST10©DE eens. Je hebt gelijk dat er altijd haters rond lopen, vaak meer dan leuk is, maar die zijn gelukkig vaak wel in de minderheid. Hoe minder aandacht je het geeft hoe minder een troll ook zijn gewenste effect. Zelfs als je er zo zijdelings naar refereert zal een troll grinniken dat het je blijkbaar nog steeds dwars zit.
Negeer dat soort geneuzel gewoon en besteed je aandacht puur aan de positieve mensen. Dat is voor jezelf prettiger en voor het topic ook. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:59
Lol _/-\o_

Een gevoel voor humor verwacht je niet van een de Boer

• Gonadan
  • Laatst online: 19:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sacha was anders wel een topper hoor. <3

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:59

Typhone

Who Dares Wins

@Gonadan heeft natuurlijk weer eens gelijk. Ik zei al 'de Kofi Annan' van het Voetbaltopic :D ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 09:41 ]

• LZ86
Omnomnomnomnom Het toppunt van de avond gisteren. <3

(of toppunten 8) )

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:50
Had het zelf niet opgemerkt, maar Donny scoorde in de 34ste minuut :o :o :o :o

Float like a butterfly, sting like a bee.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:29:
[...]

Van de meeste wel ja ;). Wel jammer dat die groot Juventus/Real Madrid fan zich nooit meer heeft laten horen die zich meteen meldde na de 1:2 van Real Madrid in Amsterdam. Bleek de trollfactor toch iets hoger dan de supportfactor.

Gisteren/vandaag ook niks dan lof van mijn PSV collega's. Anyway zo hoort het ook. Europees mag je elke Nederlandse club wat gunnen. Doe je dat niet dan beïnvloedt je indirect net zo hard je eigen club want de punten pak je niet alleen.
ST10©DE schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:34:
[...]

Die paar mensen zijn niet "de rest van Nederland". Je kan ook gaan denken dat iedereen tegen je is en met dat soort uitspraken ga je dat op een gegeven moment over jezelf afroepen.
Jongens, laten we ons nou niet druk gaan maken over of iedereen het Ajax gunde of juist niemand, of iedereen behalve de buurvrouw, of dat we vinden dat het wel zou moeten of niet en of die ene troll nou wel of niet meer hier komt.
De sfeer was hier gisteravond prima, geniet daarvan...

Wat overigens niet wil zeggen dat er geen kritiek gegeven zou mogen worden ofzo
Martinusz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:42:
Had het zelf niet opgemerkt, maar Donny scoorde in de 34ste minuut :o :o :o :o
En de Ligt in de 68e minuut (67.xx) :P

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 17-04-2019 09:45 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Iemand het interview met ten Hag nog gezien na afloop van de wedstrijd? Daarin legt hij uit welke tactische omschakeling er heeft plaatsgevonden en wat daar mee beoogd werd. Gewoon hulde, knap en ook nog eens de gouden ingreep gebleken.
toolkist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:44:
Wat overigens niet wil zeggen dat er geen kritiek gegeven zou mogen worden ofzo
Efficiëntie, afmaken, wedstrijden vroegtijdig beslissen, etc :X

[ Voor 37% gewijzigd door Han op 17-04-2019 09:47 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Martinusz
Buitenlandse media, vind ik altijd leuk achteraf :P

Afbeeldingslocatie: https://www.telegraaf.nl/images/840x473/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/61386d56-60de-11e9-9da7-0255c322e81b.jpg
Het Italiaanse Tuttosport kopt kort en krachtig: Ajax groots

De toonaangevende sportkrant Gazzetta dello Sport kopt HET IS VOORBIJ - Einde Champions League - Juve krijgt lesje van baby Ajax.

De Corriere dello Sport is al net zo kritisch over de ’Oude Dame’. 'De ploeg speelde zonder lef en visie en werd in de tweede helft overweldigd door de elegantie en de snelheid in het spel van de Hollanders.'

De BBC spreekt over een sensationele reeks van Ajax die voortduurt mede dankzij een treffer van tiener-aanvoerder Matthijs de Ligt.

Het Belgische Nieuwsblad vraagt zich af waar het ophoudt voor Ajax: ’Waar stopt dit? Sensationeel Ajax overklast nu ook Juventus.’

Het Laatste Nieuws schrijft over de ’Wervelende jonkies van Ajax stunten opnieuw. Waar eindigt het Champions League-sprookje van Ajax?’

The Daily Mail: Een briljant jeugdig Ajax zorgt opnieuw voor een schok.

L’Équipe beloonde matchwinnaar Matthijs de Ligt met een 8, het hoogste cijfer vam alle spelers. De Franse sportkrant zag de ’triomf van de jeugd. Ajax speelde een prachtige tweede helft waarin het Juventus ten val bracht.’

Het Duitse Bild memoreerde dat doelpunt 128 van Ronaldo in de Champions League niet genoeg was. ’Ajax stunt en schakelt na Real ook Juve uit. Ronaldo Raus.’

Ook Spaanse media zoemen in op de afgang voor Cristiano Ronaldo, die voor het eerst in negen jaar niet zal spelen in de halve finales van het kampioenenbal. Marca trekt een duidelijke conclusie. „De bevestiging is er nu: Real Madrid kan niet zonder Cristiano en Cristiano kan niet zonder Real Madrid. ’Er zijn huwelijken die altijd in stand moeten blijven, omdat ze zonder elkaar geen succes hebben. Applaus voor Ajax, dat zonder dralen en zonder angst Juventus versloeg met voetbal, alleen voetbal en goed voetbal.’
>:)

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Ik moest trouwens wel heel erg lachen om Ten Hag gisteren hoor. Die ook nog wilde beweren dat de goal van De Ligt onderdeel van het plan was. Whahaha!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Player1S schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:34:
[...]

Toen de jong teams hun intrede maakten werd gezegd dat er rekening mee gehouden werd dat ze geen invloed op de eindstrijd.
Vooraf waren NEC, Sparta, GEA en Twente de titelkandidaten.
Dus ja, de KNVB had er rekening mee moeten houden dat 1 van die teams niet in dit stadium daar zou moeten spelen omdat het voor geen enkele club groot genoeg is op de toekomst.
Dat vind ik dan weer iets te simpel, dan zou je moeten voorsorteren voor een kampioenswedstrijd ergens in de laatste 10 speelrondes....

Eigenlijk is het juist een zege dat de kampioenswedstrijd uitgerekend tegen Jong Ajax was. Lijkt me dat er geen andere club is die zo makkelijk een oplossing voorhanden zou hebben als Ajax. Er komen daar wel vaker uitsupporters. Weet nu al dat er volgend jaar extra spanning op de wedstrijd tegen het grote Ajax (dan wel in de Arena?) zit. Met dank aan....

Geen idee waarom Ajax zich zo star opstelt. Vraag me ook af of dat stadion op de Toekomst wel geschikt is voor betaald voetbal als er maar zo weinig uitsupporters in kunnen. (misschien iets om aan de licentie eis toe te voegen? Minimaal ruimte voor 500 man in het uitvak)

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online

_O-

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:39
Han schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:45:
Iemand het interview met ten Hag nog gezien na afloop van de wedstrijd? Daarin legt hij uit welke tactische omschakeling er heeft plaatsgevonden en wat daar mee beoogd werd. Gewoon hulde, knap en ook nog eens de gouden ingreep gebleken.
Nee, maar wel ooit de persiflage van hem bij een TV programma.

Sindsdien kan ik niet meer normaal naar Ten Hag luisteren en kijken. Ten Hag is hard op weg om een cultheld te worden. Breek zijn contract open en doe er een paar jaar bij, voor een mooi salaris. Die gast doet het gewoon goed en dat mag ook weleens gezegd worden.

Hulde aan Ten Hag. *O*

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:50:
[...]

Geen idee waarom Ajax zich zo star opstelt.
Omdat het openstellen van het stadion met beveiliging en vergunningen zo'n 76.230 euro kost exclusief catering en eigen FTE's.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 09:51 ]

• mavaros
  • Laatst online: 04:39
mavaros schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:51:
[...]

Nee, maar wel ooit de persiflage van hem bij een TV programma.

Sindsdien kan ik niet meer normaal naar Ten Hag luisteren en kijken. Ten Hag is hard op weg om een cultheld te worden.

Breek zijn contract open en doe er een paar jaar bij, voor een mooi salaris. Die gast doet het gewoon goed en dat mag ook weleens gezegd worden.

Hulde aan Ten Hag. *O*

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:50:
(misschien iets om aan de licentie eis toe te voegen? Minimaal ruimte voor 500 man in het uitvak)
Zodat het uitvak 17 van de 19 wedstrijden voor 90% leeg is? Lijkt me een goed plan ja :D

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:51:
[...]

Omdat het openstellen van het stadion met beveiliging en vergunningen zo'n 76.230 euro kost exclusief catering en eigen FTE's.
Dat kan toch gewoon betaald worden door de gemeente Twente. Die springen toch in elk gaat dansen toch naar de pijpen van FC Twente

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:54:
[...]

Zodat het uitvak 17 van de 19 wedstrijden voor 90% leeg is? Lijkt me een goed plan ja :D
Lol idd. Wat is dit trouwens voor een geouwehoer met dat uitvak in zijn algemeen? Waarom doet geen enkele club daar van tevoren eens navraag over of plaatst dat op de agenda? Shit zeg als ik zie met wat voor risicoanalyses ik professioneel te maken heb met projecten (zeker bij Duitse klanten!) dan is het toch te maf voor worden dat nog nooit een club vraagt van goh...stel je voor dat we promoveren en veel supporters komen erop af... zijn daar richtlijnen/plannen voor? Alles lijkt wel ad hoc te gebeuren. Hetzelfde als de KNVB die opeens verrast is dat een CL spelende club ver(der) vordert in het toernooi. Hoe goed of slecht het ook gaat daar kun je toch rekening mee houden of zie ik dat verkeerd?

Een tijd terug was het die 'afspraak' die nergens op papier stond of in notulen te vinden was. Nu krijgt Ajax elke keer de zwarte piet omdat de KNVB wedstrijden verplaatst (en Ajax niks anders doet dan sportief succes halen!) en een Twente wat al in de winterstop goed ervoor stond komt er 5 dagen voor een uitwedstrijd in een klein stadion achter dat er wellicht veel supporters mee gaan reizen. Dat soort zaken zijn toch allemaal al ruim van tevoren bekend...

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 09:59 ]

• strafschop
  • Niet online
KingKoning schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:05:

Kan die bekerfinale niet naar na de laatste speelronde? Of anders op zijn minst naar de zaterdag?
De zaterdag is 4 mei, dus nee. En op de woensdag na de laatste speelronde staan de play-offs al gepland.
PolarBear schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:10:

De KNVB heeft dit probleem natuurlijk ook zelf gecreëerd. Het speelschema in de laatste 6 weken is al druk (doordeeekse eredivisie ronde, bekerfinale) en de KNVB heeft de kans dat Ajax en voor het kampioenschap, en voor de beker en in de Champions League actief was niet zo hoog ingeschat. Terecht natuurlijk maar daar heb je nu wel de problemen van.
Terecht, maar ook het enige scenario dat problemen geeft in het programma. Een Nederlandse club die halve finale CL speelt en de bekerfinale. De problemen zijn er omdat er zowel op 4 mei als op 27 april niet gevoetbald kan worden.

De enige oplossing vooraf was deze twee weekenden voetbal vrij houden.

[ Voor 48% gewijzigd door strafschop op 17-04-2019 10:03 ]

• toolkist
  • Niet online
strafschop schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:00:
De enige oplossing vooraf was deze twee weekenden voetbal vrij houden.
Geen idee waarom ze dat niet gedaan hebben. Er is geen groot toernooi deze zomer dus er is alle tijd...

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Statistiek en records.
We zouden het bijna vergeten, maar Ajax speelde in juli en augustus al in de voorronden tegen Sturm Graz, Standard Luik en Dynamo Kiev. Ajax is de eerste club in de historie die de halve finales heeft bereikt nadat het eerst drie voorronden van het Champions League-toernooi is doorgekomen.

• LZ86
@Typhone huurt huurmoordenaar in om deze uitspraak :P

• Yogibeer
toolkist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:02:
[...]

Geen idee waarom ze dat niet gedaan hebben. Er is geen groot toernooi deze zomer dus er is alle tijd...
Omdat Fox Sports waarschijnlijk gewoon eist dat er voetbal is :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Leon Zwiers
Haha nee ik ben zeer zeker fel in mijn kritiek maar ook ten Hag lijkt zijn draai te vinden qua opstellingen, mentale voorbereiding (alhoewel AZ uit niet zo lang geleden is...) en vooral ook fitheid. Fitheid is iets wat ik hem aanreken in positieve zin want dat heeft hij bij Bayern ook gepredikt.

Ik vind het enigzins gedurfd om een Lasse Schöne zo lang op te stellen maar op 1 of 2 momenten na gisteren heb ik die niet negatief gezien. Ziyech vond ik besluiteloos bij meerdere situaties en rijper voor een wissel dan Lasse.

[ Voor 29% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 10:08 ]

• LZ86
[...]

Begint de competitie niet weer een stuk eerder vanwege het toernooi het jaar erop?

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:57:
[...]

Lol idd. Wat is dit trouwens voor een geouwehoer met dat uitvak in zijn algemeen? Waarom doet geen enkele club daar van tevoren eens navraag over of plaatst dat op de agenda? Shit zeg als ik zie met wat voor risicoanalyses ik professioneel te maken heb met projecten (zeker bij Duitse klanten!) dan is het toch te maf voor worden dat nog nooit een club vraagt van goh...stel je voor dat we promoveren en veel supporters komen erop af... zijn daar richtlijnen/plannen voor? Alles lijkt wel ad hoc te gebeuren. Hetzelfde als de KNVB die opeens verrast is dat een CL spelende club ver(der) vordert in het toernooi. Hoe goed of slecht het ook gaat daar kun je toch rekening mee houden of zie ik dat verkeerd?
inderdaad... en laten we om te beginnen dan eens afstappen dat we met de kerst ongeveer precies (!) op de helft van de competitie willen zijn waardoor er in de eerste helft van het seizoen regelmatig weken zijn met geen dubbel programma. Als je nou zorgt dat je bij de winterstop al op 20 of 21 wedstrijden zit, dan heb je na de winterstop meer ruimte om "afgelastingen", "uitvallende lampen", "europees succes", "bekersucces" te verwerken.

• strafschop
  • Niet online
[...]

Omdat je dan tweeënhalve week zonder voetbal zit. Doordeweeks iets inplannen is geen optie.

Je zit ook met de play-offs, de Europese finales worden gespeeld in de laatste week van mei en direct daarna staat de Nations League op programma.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Deze is ook wel mooi :):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oCj9rjmXDrLMV6yAlFVicWpT/full.jpg

• LZ86
@Typhone Ziyech viel gisteren zeker in de 2e helft van de 2e helft negatief op. Die was inderdaad rijp voor een wissel.

Nu de rookwolken wat zijn opgetrokken wil ik nog wel een punt van kritiek aanhalen:
De hoeveelheid benodigde kansen voor een goal.

Die van Donny was eigenlijk geen kans, maar meer een heerlijk gelukje. Die van de Ligt uit een corner.

Ajax heeft, zeker na minuut 60 echt bizar veel grote kansen gecreeërd. Daar is er geen enkele van ingegaan. Daar was Ziyech later in de wedstrijd zeker schuldig aan, maar de anderen hadden blijkbaar het vizier ook niet op scherp staan. Toen Juve moest komen en dikke ruimtes liet, had Ajax er makkelijk met 1-4 of 1-5 van het veld kunnen stappen. Zou me daar als ten Hag zijnde wel een tikkeltje zorgen om maken.

• strafschop
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:08:
[...]

inderdaad... en laten we om te beginnen dan eens afstappen dat we met de kerst ongeveer precies (!) op de helft van de competitie willen zijn waardoor er in de eerste helft van het seizoen regelmatig weken zijn met geen dubbel programma. Als je nou zorgt dat je bij de winterstop al op 20 of 21 wedstrijden zit, dan heb je na de winterstop meer ruimte om "afgelastingen", "uitvallende lampen", "europees succes", "bekersucces" te verwerken.
In de eerste seizoenshelft was er maar één week zonder dubbel programma, tussen speelronde 14 en 15 begin december. In alle andere weken zonder clubvoetbal was er interlandvoetbal.

Er is verder alleen nog ruimte voor Eredivisie voetbal tussen speelronde 19 - 20 en 20 - 21.

[ Voor 6% gewijzigd door strafschop op 17-04-2019 10:21 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja daar ben ik het roerend mee eens. Een 1-4 zou absoluut niet onverdiend zijn geweest. Hele grote kansen heeft Juventus op een schot en kopbal na volgens mij niet gehad in de tweede helft. Toen ze écht moesten komen zelfs helemaal niks meer. Ajax moet echter altijd op 100% spelen. Zodra ze op 95% spelen halen ze het niet meer. Iemand trouwens die continue dubbele dekking op Frenkie de Jong gezien gisteren? Net alsof hij niet speelde zo weinig kwam hij relatief in het spel voor. Dan zie je Ziyech en Tadic veel meer inzakken en hop daar zijn de ruimtes weer. Machtig om te zien en dat is écht een pluspunt wat ik Ten Hag wil geven.

Juventus/Real Madrid die hebben nog altijd individueel veel meer klasse in huis waardoor die even gas terug kunnen nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 10:18 ]

• LZ86
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:17:
Ja daar ben ik het roerend mee eens. Een 1-4 zou absoluut niet onverdiend zijn geweest. Hele grote kansen heeft Juventus op een schot en kopbal na volgens mij niet gehad in de tweede helft. Toen ze écht moesten komen zelfs helemaal niks meer. Ajax moet echter altijd op 100% spelen. Zodra ze op 95% spelen halen ze het niet meer. Iemand trouwens die continue dubbele dekking op Frenkie de Jong gezien gisteren? Net alsof hij niet speelde zo weinig kwam hij relatief in het spel voor. Dan zie je Ziyech en Tadic veel meer inzakken en hop daar zijn de ruimtes weer. Machtig om te zien en dat is écht een pluspunt wat ik Ten Hag wil geven.

Juventus/Real Madrid die hebben nog altijd individueel veel meer klasse in huis waardoor die even gas terug kunnen nemen.
Zeker als je ziet wat er gebeurd als de kansen wél benut worden. Dan rol je Madrid in Bernabeu gigantisch op, waar 1-4 nog relatief vriendelijk voor Real was.

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:17:

Nu moet je ophouden hoor _O- straks slaap je nog in een Erik pyjama :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:19:
[...]

Zeker als je ziet wat er gebeurd als de kansen wél benut worden. Dan rol je Madrid in Bernabeu gigantisch op, waar 1-4 nog relatief vriendelijk voor Real was.
Ja damn die bal van Ziyech op de 5m lijn hoog over... :X

Bij de BBC hadden ze vraagtekens over het buitenspel van hem trouwens bij zijn goal. Lichaamsdelen waar je mee mag scoren tellen mee voor buitenspel en een hand viel daar niet onder. Jammer want die zat er lekker in.

@Martinusz Scheer je weg! Vlegel!

• LZ86
Martinusz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:22:
[...]

Nu moet je ophouden hoor _O- straks slaap je nog in een Erik pyjama :P
Erik ten Typhone 8)

• Yogibeer
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:22:
[...]

Bij de BBC hadden ze vraagtekens over het buitenspel van hem trouwens bij zijn goal. Lichaamsdelen waar je mee mag scoren tellen mee voor buitenspel en een hand viel daar niet onder. Jammer want die zat er lekker in.

Altijd als ik BBC zie moet ik aan iets anders denken. Mijn probleem, ik weet het :+ ;(

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:05
[...]

Ook die van Neres wel. Verder ook wel prima keeperswerk hoor, Szczęsny hield zijn ploeg zeker met die redding met z'n linkerhand nog goed op de been.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:58
Gisteren werkelijk waar genoten van Ajax. Als je Juventus wat zelden verliest in eigen huis zo te kijk zet dan verdient dat een enorme hoeveelheid respect. Goed voor het Nederlandse voetbal ook, en wat ik ook zo mooi vind is dat het gewoon allemaal nog vrij jonge spelers zijn die de wil opleggen aan een stel vedettes.

Het had nog hoger uit kunnen vallen als Neres die kans had benut en nog wat andere kansen maar wat een prestatie is dit zeg.

Als voetballiefhebber kan ik alleen maar zeggen dat dit soort wedstrijden van Nederlandse ploegen in Europa vaker voorbij mogen komen. Gewoon eerst Madrid en daarna Juve eruit knikkeren, geweldig man.

• LZ86
En het gezeur is alvast begonnen:
https://www.vtbl.nl/nieuw...TnJXEo6F4Tk5VztUKcaZl20V4

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-11 08:46
De vraag is natuurlijk van wie dit gezeur is, maar dat terzijde.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Pokkezooi dan zit ik in de auto naar Denemarken. Dat gaat m'n vriendin niet leuk vinden, volgas op de Autobahn en ik die Ajax kijkt op de iDrive :D

• FDMK
  • Laatst online: 19:25
Zingo schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:27:
[...]

De vraag is natuurlijk van wie dit gezeur is, maar dat terzijde.
Als de Ajax-fans nou aankondigen om met 50k man naar Doetinchem te trekken, dan wordt ie gewoon naar achter verplaatst :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ze lieten toch een herhaling zien met 2 lijnen (rood en blauw), waaruit bleek dat ie 10cm buiten spel stond?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:30:
[...]

Ze lieten toch een herhaling zien met 2 lijnen (rood en blauw), waaruit bleek dat ie 10cm buiten spel stond?
Dat beeld heb ik niet gezien afaik.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
strafschop schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:16:
[...]

In de eerste seizoenshelft was er maar één week zonder dubbel programma, tussen speelronde 14 en 15 begin december. In alle andere weken zonder clubvoetbal was er interlandvoetbal.

Er is verder alleen nog ruimte voor Eredivisie voetbal tussen speelronde 19 - 20 en 20 - 21.
oh, ik het het gevoel dat er veel meer ruimte was. My Bad.
Wat nog wel zou kunnen is natuurlijk vrijgekomen ruimte (bijv. als twee ploegen niet in europa spelen, of uitgeschakeld zijn in de beker) benutten om vooruit te werken en al wat wedstrijden in te plannen, maar dat gaat wellicht wel erg ver :)

• D-e-n
  • Laatst online: 16:27
Vlassie1980 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:26:
Goed voor het Nederlandse voetbal ook
Dat wordt snel geroepen. Voor nu is het leuk voor het aangezicht, ook van Oranje. Maar in welke zin is het verder goed? En dat is een serieuze vraag.

Een aantal Ajax-fans reageert gepikeerd als je erover begint maar Ajax casht nu aardig. Wat gaan ze daar mee doen? Als ik zie hoe het nu met Schuurs (vorig jaar) en nu Pierie en Scherpen gaat. Het lijkt op het beleid van buitenlandse clubs: jonge spelers kopen, in de KK divisie stallen, en dan maar kijken of ze goed worden. Ik hoop niet dat dat de trend wordt want dat is niet goed voor de eredivisie. Die jongens horen daar te spelen en te leren, niet in de KK divisie.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-11 13:21

Qu3st

Is ook wel bijzonder als Ajax op vrijdag zou moeten spelen, volgens mij is het contractueel met Foxsports afgesproken niet op vrijdagen te spelen.

• Yogibeer
Qu3st schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:40:
Is ook wel bijzonder als Ajax op vrijdag zou moeten spelen, volgens mij is het contractueel met Foxsports afgesproken niet op vrijdagen te spelen.
Precies. Zal wel een probleem worden, want volgens mij hebben die heel wat in de melk te brokkelen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:39:
[...]

Dat wordt snel geroepen. Voor nu is het leuk voor het aangezicht, ook van Oranje. Maar in welke zin is het verder goed? En dat is een serieuze vraag.
Heb je even? :)

- Het imago van het NL voetbal
- Beter imago trekt meer investeerders op allerlei gebieden (marketing, TV, sponsors)
- Meer TV tijd is meer geld (onderhandelwaarde)
- UEFA coëfficiënten waardoor meer clubs geld kunnen binnenharken en het geld zekerder is (per 1 juli 2019 staan we weer 12e achter Oostenrijk hè).
- Aanzien van de Eredivisie
- Potentieel om betere spelers te halen

Al dat boehoe geroep (niet van jou) maar andere clubs over dat Ajax geld als water heeft en dat niet eerlijk is die gaan maar lekker peggen in de Chinese, Vietnamese, Laosistische (?), Noord Koreaanse of Cubaanse competitie. Ik hoor die vent van Fortuna nog roepen vorige week en met een beetje pech komt dalijk ook Excelsior bedelen om een grasveld om maar wat te noemen.

Wat Ajax met het geld gaat doen? Ik hoop de balans blijven herstellen tussen jong en oud zodat er een gezonde balans in het team blijft zitten. En als die spelers niet rondlopen op de Toekomst dan mogen er (duurdere) talenten gekocht worden. Wat dat aangaat is zo'n Pierie voorbereiden, Scherpen voorbereiden etc helemaal niet zo slecht. Ik doe even een losse flodder -> Odegaard halen als vervanger voor Ziyech. Goede speler voor op 6 halen en een jongere doelrijpere spits. En verder mag Marc Netto zijn naam eer aan blijven doen want dan bestaan we over 5 jaar ook nog.

[ Voor 49% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 10:52 ]

• strafschop
  • Niet online
Qu3st schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:40:
Nee, er is afgesproken om de top 3 zoveel mogelijk te spreiden binnen een competitieronde. Op de laatste twee na.

Begin december is een wedstrijd van PSV ook van de zaterdag naar de vrijdag gegaan vanwege CL voetbal op de dinsdag voor PSV.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
P.O. Box schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:38:
[...]

oh, ik het het gevoel dat er veel meer ruimte was. My Bad.
Wat nog wel zou kunnen is natuurlijk vrijgekomen ruimte (bijv. als twee ploegen niet in europa spelen, of uitgeschakeld zijn in de beker) benutten om vooruit te werken en al wat wedstrijden in te plannen, maar dat gaat wellicht wel erg ver :)
Een weekje korter winterstop is natuurlijk ook goed te doen.

• Yogibeer
PolarBear schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:44:
[...]

Een weekje korter winterstop is natuurlijk ook goed te doen.
Idd. Hoeven ze ook niet allemaal naar Amerika of Dubai uit te vliegen.

• D-e-n
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:43:
[...]

- Beter imago trekt meer investeerders op allerlei gebieden (marketing, TV, sponsors)
De eredivisie wordt nu niet plots interessanter. Dus nee: daar kopen de andere clubs weinig voor.
- UEFA coëfficiënten waardoor meer clubs geld kunnen binnenharken en het geld zekerder is
Clubs harken individueel geld binnen. Dat de nummer één nu geplaatst is fijn maar dat geldt alleen voor de kampioen. Meer deelnemers in de Euroleague blijkt vaak juist weer een nadeel qua punten
Ik geloof er niks van dat PSV betere spelers kan halen omdat Ajax nu de halve finale haalt.
Al dat boehoe geroep (niet van jou) maar andere clubs over dat Ajax geld als water heeft en dat niet eerlijk is die gaan maar lekker peggen in de Chinese, Vietnamese, Laosistische (?), Noord Koreaanse of Cubaanse competitie. Ik hoor die vent van Fortuna nog roepen vorige week en met een beetje pech komt dalijk ook Excelsior bedelen om een grasveld om maar wat te noemen.
Ik wil geen boe roepen maar het is ook in het belang van Ajax dat top en subtop sterk zijn toch? Best iets om over na te denken.

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-11 20:00
Koningsnacht? Dat is alleen een ding in Den Haag terwijl de rest van Nederland zich opmaakt voor Koningsdag..

Overigens pleit ik wel voor een vast protocol hierin, als een Nederlandse club verder komt (na winterstop) in Europees voetbal, dat dan direct gekeken wordt naar verplaatsingen waar mogelijk. Alles en iedereen kan hiervan profiteren, niet alleen de top 3/4/5, maar nu lijkt er een soort willekeur te zijn en dat is niet goed voor de verhoudingen etc.

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:54
Holkers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:54:
[...]

Koningsnacht? Dat is alleen een ding in Den Haag terwijl de rest van Nederland zich opmaakt voor Koningsdag..
Niet dus... https://www.vvvdoetinchem...05-4556-a331-c265b6120fc7

• Raznov
  • Laatst online: 15:24
D-e-n schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:39:
[...]
Een aantal Ajax-fans reageert gepikeerd als je erover begint maar Ajax casht nu aardig. Wat gaan ze daar mee doen? Als ik zie hoe het nu met Schuurs (vorig jaar) en nu Pierie en Scherpen gaat. Het lijkt op het beleid van buitenlandse clubs: jonge spelers kopen, in de KK divisie stallen, en dan maar kijken of ze goed worden. Ik hoop niet dat dat de trend wordt want dat is niet goed voor de eredivisie. Die jongens horen daar te spelen en te leren, niet in de KK divisie.
Ze kunnen daar anders nu nog wel lekker een beetje leren tegen een klein clubje als Twente :9.
Begrijp je opmerking verder wel hoor, maar als er al betere spelers staan in het 1e, is het ook zonde om je potentie niet te laten spelen.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Ankona
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:43:
[...]

Heb je even? :)

- Het imago van het NL voetbal
- UEFA coëfficiënten waardoor meer clubs geld kunnen binnenharken en het geld zekerder is (per 1 juli 2019 staan we weer 12e achter Oostenrijk hè).

Wat Ajax met het geld gaat doen? Ik hoop de balans blijven herstellen tussen jong en oud zodat er een gezonde balans in het team blijft zitten. En als die spelers niet rondlopen op de Toekomst dan mogen er (duurdere) talenten gekocht worden. Wat dat aangaat is zo'n Pierie voorbereiden, Scherpen voorbereiden etc helemaal niet zo slecht. Ik doe even een losse flodder -> Odegaard halen als vervanger voor Ziyech. Goede speler voor op 6 halen en een jongere doelrijpere spits. En verder mag Marc Netto zijn naam eer aan blijven doen want dan bestaan we over 5 jaar ook nog.
En wat levert dat de ED clubs op? Financieel een nog grotere achterstand op Ajax waardoor het ook sportief lastiger wordt ermee te concurreren. En dan die aandacht uit het buitenland.
Voeg je dat samen, dan gaan er nog meer clubs in de verkoop. Krijg je er nog meer uitgehoerde clubs als Vitesse en ADO bij die als speeltje in handen zijn van een grillige al dan niet dubieuze eigenaar. Tel uit je winst.
En Ajax zelf, die kan zich meer en meer gokjes permitteren. Ze kopen nu al veel meer jonge spelers op dan ze zelf kunnen gebruiken. Die spelers worden juist uit de ED gehaald met grote kans te mislukken voor de wereldtop. Wordt de ED en het NL voetbal daar zoveel beter van?

Er zitten best positieve effecten voor het NL voetbal aan. Maar ook duidelijk negatieve.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Verwijderd
Ajax speelt in de Eredivisie en bewijst zich in de CL. Daardoor kunnen meer spelers kiezen/denken voor een stap omhoog via de Eredivisie. Concreet bewijs heb ik daar niet voor maar er zal niet 'alleen maar naar Ajax' gekeken worden.
Clubs harken individueel geld binnen. Dat de nummer één nu geplaatst is fijn maar dat geldt alleen voor de kampioen. Meer deelnemers in de Euroleague blijkt vaak juist weer een nadeel qua punten.
Dus alleen maar Ajax en PSV afvaardigen als clubs in Europa? Zou dat gebeurd zijn dan hadden we nu namelijk Turkije ingehaald op de rankings en kwam zelfs nummer 9 in beeld.
Ik geloof er niks van dat PSV betere spelers kan halen omdat Ajax nu de halve finale haalt.
Zolang ze binnen het budget vallen denk ik van wel.
Ik wil geen boe roepen maar het is ook in het belang van Ajax dat top en subtop sterk zijn toch? Best iets om over na te denken.
Even heel vals gezegd...dat is de subtop nu ook niet en kijk waar we staan. Even realistisch gezegd: natuurlijk is dat zo maar aangezien bij alle clubs het beleid gevoerd wordt met een horizon van 1 jaar zie ik niet in welke rol daar voor Ajax is weggelegd. Neem als voorbeeld even PSV -> bijna failliet in 2011 maar die hebben wel een visie en een goed beleid. Neem even Feyenoord als pakkend voorbeeld -> die kunnen doorpakken na een kampioenschap en alles valt in duigen.

• Yogibeer
D-e-n schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:53:
[...]

De eredivisie wordt nu niet plots interessanter. Dus nee: daar kopen de andere clubs weinig voor.

[...]

Clubs harken individueel geld binnen. Dat de nummer één nu geplaatst is fijn maar dat geldt alleen voor de kampioen. Meer deelnemers in de Euroleague blijkt vaak juist weer een nadeel qua punten

[...]

[...]

Jij bent een beetje het type van het half lege glas hé :P

• D-e-n
Yogibeer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:03:
[...]

Jij bent een beetje het type van het half lege glas hé :P
Misschien. Maar beter vooraf bedenken dan achteraf er achter komen dat het niet gaat zoals zou moeten. En als niet Ajax-fan heb ik waarschijnlijk meer oog voor de rest dan een Ajacied op dit moment :)

• Ankona
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:03:

Even heel vals gezegd...dat is de subtop nu ook niet en kijk waar we staan.
Voor het eerst in meer dan 1000 dagen staat Ajax nu op doelsaldo weer eens 2 weken bovenaan.... Volgens mij heeft Ajax op het moment meer dan genoeg weerstand in de ED.

alles kan off-topic

• Yogibeer
D-e-n schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:08:
[...]

Misschien. Maar beter vooraf bedenken dan achteraf er achter komen dat het niet gaat zoals zou moeten. En als niet Ajax-fan heb ik waarschijnlijk meer oog voor de rest dan een Ajacied op dit moment :)
Er zitten natuurlijk altijd twee kanten aan. Maar het is onmogelijk dat zo'n Europees succes geen voordeeltjes heeft voor het aanzien van de club en de competitie. Kleine positieve punten misschien, maar ze zijn er zeker.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wat een avond. Alles viel op zijn plek, zelfs de scheidsrechter/VAR was fenomenaal, met zijn smile. Dit gaat eindigen met de cup, ik weet het zeker

• Yogibeer
shoombak schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:14:
Wat een avond. Alles viel op zijn plek, zelfs de scheidsrechter/VAR was fenomenaal, met zijn smile. Dit gaat eindigen met de cup, ik weet het zeker
Ik zou de wedstrijd van Barca even terugkijken en dan je post aanpassen :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:11:
[...]

Voor het eerst in meer dan 1000 dagen staat Ajax nu op doelsaldo weer eens 2 weken bovenaan.... Volgens mij heeft Ajax op het moment meer dan genoeg weerstand in de ED.
Voor het eerst in 4000 (?) dagen in de halve finale van de CL. Ook wat waard toch?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:09
D-e-n schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:53:
Hangt ervan af: als grote clubs als PSV en Ajax de jonge talenten van kleinere clubs aantrekken profiteren die daar ook van als zo'n speler dan voor veel geld aan het buitenland wordt verkocht. Willem II en RKC krijgen miljoenen voor de transfer van Frenkie de Jong.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sterker nog RKC gaat het kunstgras vervangen met het geld van Frenkie de Jong...
RKC wisselt kunstgrasmat in: 'Wij staan voor voetbal, dat hoort op natuurgras'

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 11:11

RKC Waalwijk speelt vanaf het seizoen 2019/2020 weer op echt gras. Dat maakt de club bekend via de eigen kanalen. De Brabanders spelen nu voor het vijfde seizoen op rij op kunstgras, maar die mat gaat er na dit seizoen dus uit.

Op de site van RKC valt te lezen dat de vervanging van het gras in het Mandemakers Stadion direct na de laatste officiële wedstrijd van dit seizoen zal starten. De Waalwijkers krijgen ook een aantal nieuwe trainingsvelden, die vanaf maandag al onder handen genomen zullen worden. Toen bekend was dat RKC miljoenen zou ontvangen naar aanleiding van de transfer van Frenkie de Jong werd al duidelijk dat dat geld ingezet zou gaan worden om de velden te vervangen.
Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u Sinterklaasje. :+

Overigens:

€79 miljoen CL premies
€75 miljoen Frenkie de Jong transfer
€90 miljoen basisbegroting
€179 miljoen eigen vermogen

Daar de financiën van Ajax.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 11:29 . Reden: Saldo's Ajax toegevoegd ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:05
Yogibeer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:17:
[...]

Ach, als Messi twee dagen voor de wedstrijd van de trap afvalt en een maand geblesseerd raakt, dan vrees ik daar niet voor hoor. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:27
Ik snap echt niet dat mensen dit als negatief kunnen zien. We moeten wat verder kijken dan het korte termijn geld dat Ajax nu binnen harkt. Op de lange termijn betekent dit enorm veel.

- Wat als Feyenoord volgend seizoen kampioen wordt? Dan gaan ze dus weer rechtstreeks de CL in.

- Wat heeft RKC gedaan met het "frenkie de jong" geld? Een grasveld aangelegd om de kustgrasmat te vervangen, dat willen we met zijn allen toch zo graag?

- Qua imago enorme voordelen, het NL voetbal staat weer op de kaart. Dat gaat wat betekenen voor NL talenten, voor de NL jeugdopleiding. Al dan niet indirect profiteren alle clubs daarvan.
Veelzeggend dat Toon Gerbrands dat twitterde. Dat zegt wat mij betreft al genoeg. Sportief ook van hem, dat hij dat uitspreekt, in plaats van de concurrent het te misgunnen.

https://twitter.com/ToonGerbrands/status/1118258428412157952

[ Voor 12% gewijzigd door KingKoning op 17-04-2019 11:35 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja die Toon was er snel bij gisteren. Respect wel. Maar die acteert ook op een veel hoger niveau dan wij supporters ;). Die discussie eronder was ook mooi -> niet de besten zwakker maken maar de zwakkere beter maken. Anders eindig je vanzelf met lege handen.

[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 11:36 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:15
Origineel gevonden dit
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D4UuH20W4Ag-8tq?format=jpg&name=medium

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:11
KingKoning schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:32:
Ik snap echt niet dat mensen dit als negatief kunnen zien.
- Wat als Feyenoord volgend seizoen kampioen wordt? Dan gaan ze dus weer rechtstreeks de CL in.
Ai.....

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:19:
Sterker nog RKC gaat het kunstgras vervangen met het geld van Frenkie de Jong...

[...]

Sinterklaas kapoentje, gooi wat in mijn schoentje, gooi wat in mijn laarsje, dank u Sinterklaasje. :+

Overigens:

€79 miljoen CL premies
€75 miljoen Frenkie de Jong transfer
€90 miljoen basisbegroting
€179 miljoen eigen vermogen

Daar de financiën van Ajax.
+ 70? de Ligt
+ 40? Neres
+ 30? Ziyech
+ .....?

• Superkiwi
Honderdmiljoenmiljard geld!

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 17-04-2019 11:43 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yogibeer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:17:
[...]

Net als Real Madrid en Juventus zal Barca het ook moeilijk krijgen tegen een ploeg die echt voetbalt tegen ze. Dat zijn die ploegen niet echt gewend (net als Ajax ook hopeloos is als een ploeg als Heracles 90 minuten lang druk zet).

• Yogibeer
Martinusz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:42:
[...]

+ 70? de Ligt
+ 40? Neres
+ 30? Ziyech
+ .....?
Als ik Ajax was zou ik er in ieder geval alles aan doen om Van de Beek, Neres en Mazraoui nog een jaar in A'dam te houden.

De Ligt zal wel voor een Frenkie de Jong achtig bedrag weggaan en Ziyech zal idd wel zo'n 35 miljoen opleveren. Voor Tagliafico krijgen ze nog een aardige cent.

Ronald de Boer zei het gisteren al: 'Marc Netto moet oppassen dat z'n arm niet uit de kom raakt'.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Yogibeer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:45:
[...]

Als ik Ajax was zou ik er in ieder geval alles aan doen om Van de Beek, Neres en Mazraoui nog een jaar in A'dam te houden.

De Ligt zal wel voor een Frenkie de Jong achtig bedrag weggaan en Ziyech zal idd wel zo'n 35 miljoen opleveren. Voor Tagliafico krijgen ze nog een aardige cent.

Ronald de Boer zei het gisteren al: 'Marc Netto moet oppassen dat z'n arm niet uit de kom raakt'.
Marc moet vooral oppassen dat hij niet net zo breed wordt als dat hij lang is.

• D-e-n
PolarBear schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:44:
[...]
net als Ajax ook hopeloos is als een ploeg als Heracles 90 minuten lang druk zet
Maar dat gaan Man City, Tottenham, Barcelona en Liverpool dus ook proberen.

• Superkiwi
Net zoals Juve gisteren het eerste half uur: die zaten er constant zó snel en fel op, je zag dat wij daar flink last mee hadden. Pas nadat Juve de touwtjes iets liet vieren kwamen wij beter in de wedstrijd en konden we ons eigen spel spelen.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09
Ik snap echt niet dat mensen dit als negatief kunnen zien. We moeten wat verder kijken dan het korte termijn geld dat Ajax nu binnen harkt. Op de lange termijn betekent dit enorm veel.
[...]
Precies dit. Of draai het eens om: door niet te presteren in Europa wordt het Nederlandse (club) voetbal zeker niet beter. Als je het puur financieel bekijkt klopt het dat Ajax er van de NL clubs op dit moment veruit het meest van profiteert, maar de ironie wil dat zij nu juist hebben aangetoond dat (veel) geld geen garantie voor succes is.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09
dvdkiwi schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:51:
Net zoals Juve gisteren het eerste half uur: die zaten er constant zó snel en fel op, je zag dat wij daar flink last mee hadden. Pas nadat Juve de touwtjes iets liet vieren kwamen wij beter in de wedstrijd en konden we ons eigen spel spelen.
Blijkbaar kostte het ze zo veel energie dat dit niet een hele wedstrijd vol te houden was. Heracles kan het echter wel, tijd dat die eens CL gaan spelen :P

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39

- Wat heeft RKC gedaan met het "frenkie de jong" geld? Een grasveld aangelegd om de kustgrasmat te vervangen, dat willen we met zijn allen toch zo graag?

- Qua imago enorme voordelen, het NL voetbal staat weer op de kaart. Dat gaat wat betekenen voor NL talenten, voor de NL jeugdopleiding. Al dan niet indirect profiteren alle clubs daarvan.
Veelzeggend dat Toon Gerbrands dat twitterde. Dat zegt wat mij betreft al genoeg. Sportief ook van hem, dat hij dat uitspreekt, in plaats van de concurrent het te misgunnen.

https://twitter.com/ToonGerbrands/status/1118258428412157952
Al die zaken kloppen en idd heeft het veel voordelen maar zoals eerder al benoemd is zal het voor andere clubs zeker niet zo rooskleurig zoals jij denkt.

- Wat heb je eraan in Nederland dat Ajax zo rijk en dominant daardoor kan worden en hierdoor ook de competitie daardoor zou gaan beheersen. Voor zowel Ajax en de rest is de competitie totaal niet leuk meer om te kijken (alleen voor blinde Ajax supporters leuk maar voor echte voetbal liefhebbers drama).
- Bezoekers aantallen bij diverse clubs zullen omlaag gaan omdat ze toch nooit tegen de reuzen op kunnen (wat nu al op kleine schaal al het geval is). iets als spek en bonen.
- Overbetalen van talenten is nodig om ze nog bij de sub top te krijgen want de top koopt anders alles op (wat nu al op kleine schaal al het geval is in NL en groter internationaal).
- Ik geloof niet dat clubs als ADO of Utrecht ook maar enige voordeel hebben van de Ajax uitstraling, 0,0%

Er is maar één club die echt hiermee reuzen stappen kan zetten en dat is Ajax zelf maar buiten de UEFA punten waar ze voor zorgen zie ik absoluut niet de enorme voordelen die men nu opeens roept.

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:11:
[...]

Dan is er dus ook geen probleem dat wij financieel nu zoveel voor (gaan) lopen en spelers gaan kopen die misschien niet direct in de basis staan..

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:29
Op basis waarvan zou je aan kunnen nemen dat Ajax de competie zou gaan beheersen? Dit is niet de eerste keer dat Ajax Europees succes boekt, in het verleden heeft het er blijkbaar ook niet toe geleid dat ze aan de lopende band kampioen werden.

Dat ze nu door goed beleid, goed inkopen en de nodige zaken net goed uitvallen een mooi resultaat neerzetten, is toch alleen maar te prijzen?
En wellicht komt er nu wel een periode dat ze een paar jaar achter elkaar kampioen worden. So what? Ook dat is weleens geweest en ook dat zal dan vanzelf een keer stoppen.

Laten we (ook als niet Ajax-fans) genieten van dit succes.
Dat je uberhaupt na wil denken dat Europees succes nadelig kan uitpakken, vind ik al vreemd.

edit: typo

• Superkiwi
rikoos schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:01:
[...]
- Wat heb je eraan in Nederland dat Ajax zo rijk en dominant daardoor kan worden en hierdoor ook de competitie daardoor zou gaan beheersen.
Ajax is al jaren de rijkste club van de ED maar domineert allerminst.
[...]
- Bezoekers aantallen bij diverse clubs zullen omlaag gaan omdat ze toch nooit tegen de reuzen op kunnen (wat nu al op kleine schaal al het geval is). iets als spek en bonen.
De kans dat je als club wint van Ajax is statistisch gezien niet zo groot. Dat bezoekers bij andere clubs wegblijven omdat ze verwachten te verliezen getuigt meer van gebrek aan clubliefde óf te weinig supporters.
[...]
- Ik geloof niet dat clubs als ADO of Utrecht ook maar enige voordeel hebben van de Ajax uitstraling, 0,0%
Hoeft ook niet. Utrecht stond een bekend als cupfighter; die kunnen op die manier Europa in om zichzelf (finacieel) gezond te houden of in de kijker te spelen.

• Yogibeer
[...]

Tussen niet hebben en niet willen zit een verschil :P

Tuurlijk hebben ADO en Utrecht daar indirect ook profijt van.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dvdkiwi schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:09:
[...]

Ajax is al jaren de rijkste club van de ED maar domineert allerminst.
Omdat ze het oppotten en niks uitgeven. Niet dat geld uitgeven een garantie voor succes is, maar het geld staat op de bank, niet op het veld (waarbij de transferwaardes natuurlijk wel flink stijgen).

Zodra Ajax besluit het geld ook eens, verstandig, te gaan besteden en de selectie te verbreden, kan het niet anders dan dat er een enorm dominante periode gaat ontstaan.

• Yogibeer
PWM schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:13:
[...]

Omdat ze het oppotten en niks uitgeven. Niet dat geld uitgeven een garantie voor succes is, maar het geld staat op de bank, niet op het veld (waarbij de transferwaardes natuurlijk wel flink stijgen).

Zodra Ajax besluit het geld ook eens, verstandig, te gaan besteden en de selectie te verbreden, kan het niet anders dan dat er een enorm dominante periode gaat ontstaan.
Ik had altijd het idee dat ze het aan het oppotten waren om de ArenA te kopen. Iets wat wellicht nu wel kan gaan gebeuren.

Echter geven ze nu sinds enige tijd ook wel makkelijker geld uit. Zo hebben ze volgens mij net een vrij onbekende Roemeen gehaald voor 12 miljoen euro en kwam eerder al ene Hassane Bandé voor ruim 9 :/

• Superkiwi
[...]
Omdat ze het oppotten en niks uitgeven.
Is dat zo?
Elk jaar worden er toch wel enkele (tientallen) miljoenen uitgegeven aan nieuwe spelers/talenten:
Paar miljoen voor oa een Neres, een Sanchez, een Tagliafico, een Ziyech... onder de streep investeert Ajax elk jaar best wel een hoop Eurootjes denk ik.
Natuurlijk blijft er in kas een hele hoop geld over en dat is ook logisch als je relatief 'goedkoop' talenten aantrekt. Spelers die al enkele tientallen miljoenen waard zijn zul je ook niet zo snel naar A'dam kunnen halen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:08

InFamous

excommunicado

Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:36:
[...]

Dat weten we over 2,5 week als de Graafschap uit gespeeld is (of eerder... :/ ). Springt heel Nederland weer omdat ze anders een jood zijn of niet en dat soort taferelen. Ik ken de misgunners trouwens niet hè. Die zullen er alleen wel zijn ;) maar niet hier in het topic (of in elk geval niet uitgesproken hier in het topic).

@InFamous Zie je wat Leon zegt over de competitie? :o ;).

Doe eens braaf @Leon Zwiers

[Afbeelding]
Ignorance is bliss ;)

Formerly known as Ragdoll

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

Vos

AFCA

dvdkiwi schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:19:
[...]

Is dat zo?
Elk jaar worden er toch wel enkele (tientallen) miljoenen uitgegeven aan nieuwe spelers/talenten:
Paar miljoen voor oa een Neres, een Sanchez, een Tagliafico, een Ziyech... onder de streep investeert Ajax elk jaar best wel een hoop Eurootjes denk ik.
Natuurlijk blijft er in kas een hele hoop geld over en dat is ook logisch als je relatief 'goedkoop' talenten aantrekt. Spelers die al enkele tientallen miljoenen waard zijn zul je ook niet zo snel naar A'dam kunnen halen.
Als je van de laatste paar jaar bekijkt wat er jaarlijks uitgaat en in komt qua transfers, dan spenderen ze relatief weinig.

Zie bijvoorbeeld https://www.transfermarkt.../alletransfers/verein/610

En dan vooral 16/17 en 17/18

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:15
Kunst is nu om structureel in de top te blijven.
Extreem goed scouting is belangrijk, weer aangevuld met duurdere ervaren spelers.
Met permanente zuinigheid kom je er niet

Die spelers die voor top bedragen weg kunnen laten gaan. Er is geen garantie dat ze dat in de toekomst gaan opleveren.
Hoewel de ligt en Frenkie wel dicht volgens mij bij die garantie zitten.

Ik vraag me af in hoeverre die Henk Veldmate hier een aandeel in heeft/had?
Bij Groningen was dat eigenlijk de man die de goede spelers naar Groningen bracht.
Baalde als Groningen supporter ervan dat Ajax hem overnam destijds.

Ik zie Ajax nog niet als favoriet voor de cup hoor, denk dat barca en city net iets beter zijn.
Maar wie weet..

[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 17-04-2019 12:39 ]

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Dan moeten er wel kwalitatieve spelers zijn die op de bank willen gaan zitten bij Ajax, ik denk dat het lastiger is dan je denkt door de minder aantrekkelijke competitie in verhouding met de grote 5 competities. De spelers die er wel genoegen mee nemen zijn mogelijk geen toevoeging voor de selectie, wat dat betreft zit je dus een beetje in een spagaat.

• Superkiwi
Vos schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:29:
[...]

Als je van de laatste paar jaar bekijkt wat er jaarlijks uitgaat en in komt qua transfers, dan spenderen ze relatief weinig.

Zie bijvoorbeeld https://www.transfermarkt.../alletransfers/verein/610

En dan vooral 16/17 en 17/18
Dat valt inderdaad wel mee.
Bewijst des te meer dat je geen astronomische bedragen hoeft uit te geven om ver te komen.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:12
[...]

Wat heb je eraan in Nederland dat Ajax zo rijk en dominant daardoor kan worden en hierdoor ook de competitie daardoor zou gaan beheersen. Voor zowel Ajax en de rest is de competitie totaal niet leuk meer om te kijken (alleen voor blinde Ajax supporters leuk maar voor echte voetbal liefhebbers drama).
Groot verschil met de andere clubs in Europa die de competitie domineren (Bayern, Juve, PSG) is dat Ajax ieder jaar ook hun kern verliezen. Ze hebben dan wel het financiële vermogen om ieder jaar mee te doen om de titel, maar effectief is ieder jaar opnieuw bouwen aan een elftal.

Ajax zou absoluut aansluiten bij de Europese top als het het vermogen had om de huidige selectie voor meerdere seizoenen te hebben. Dat zie je dit jaar dus ook nadat ze als team een pact hadden gesloten, Kluivert daargelaten. Volgend jaar staan er weer 5 nieuwe basisspelers, en is het nog maar afwachten of die kunnen brengen wat nu een Ziyech, Neres, de Jong, Tagliafico & de Ligt kunnen brengen.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
https://www.ad.nl/nederla...-anh-gia-lai-fc~ad5b7727/
Feyenoord gaat samenwerken met een Vietnamese club uit de hoogste divisie.
Het is wel opmerkelijk dat ze de in 2003 en 2004 kampioen werden, tussen 2005 en 2014 op plekken 3-9 eindigden, en de afgelopen 4 seizoenen 10e of lager eindigden, in de competitie met 14 teams.
Lijkt me niet echt het type topclub waar Feyenoord zich aan op kan trekken.
Ze hebben trouwens een Nederlandse keeper, wel leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedQber op 17-04-2019 12:58 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Die dan zeer waarschijnlijk ook maar van hele korte duur is. Met structureel falen in Europa van de gezamenlijke NL clubs is de kans ook groot dat er daarna geen geld meer binnen gaat komen en spelers worden heel wat meer waard als ze op CL niveau presteren dan enkel en alleen op binnenlands niveau.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 12:59 ]

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:23
snmght schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:11:
[...]

Ik neem het wel even over. Magalan inbrengen vond ik wel een 'ziekenhuisbal'.
"Tien minuten voor tijd was ik op, al zei ik dat niet. Ik ben wel een paar keer naar de kant gelopen om een slok water te nemen en toen zagen de trainers het ook. De kramp schoot er een paar keer in, maar dat was het allemaal waard."
Blijkbaar trok Sinkgraven het dus niet meer, dus was de wissel een logische.

• Yogibeer
SpeedQber schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:57:
https://www.ad.nl/nederla...-anh-gia-lai-fc~ad5b7727/
Feyenoord gaat samenwerken met een Vietnamese club uit de hoogste divisie.
Het is wel opmerkelijk dat ze de in 2003 en 2004 kampioen werden, tussen 2005 en 2014 op plekken 3-9 eindigden, en de afgelopen 4 seizoenen 10e of lager eindigden, in de competitie met 14 teams.
Lijkt me niet echt het type topclub waar Feyenoord zich aan op kan trekken.
Ze hebben trouwens een Nederlandse keeper, wel leuk.
Volgend seizoen de Vietnamese revelatie Fu Yung Hai in de Eredivisie? :)
Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.