Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als ze een buitenlander willen halen die twijfelt dan even vertellen welke grote spelers in Nederland gespeeld hebben.
Dat er bij Ajax altijd scouts op de tribune zitten en dat je daar twee keer tegen speelt etc.
Klikt arrogant maar zo werkt het wel. Zo zullen Belgische clubs tegen niet EU spelers zeggen dat ze na 3 jaar en pas kunnen aanvragen etc
Als ze een buitenlander willen halen mogen ze de hoofdprijs betalen want Ajax... Top competitie ... etcDeadsy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:21:
Dit succes is voor de andere clubs echt wel goed.
Als ze een buitenlander willen halen die twijfelt dan even vertellen welke grote spelers in Nederland gespeeld hebben.
alles kan off-topic
Tja, als je wilt zwartkijken dan gaat dat zeker lukken, ongeacht het onderwerp, ongeacht de tegenargumenten. Het feit blijft dat Nederlandse clubs in het verleden meerdere keren achter het net hebben gevist bij pogingen om buitenlandse talenten binnen te halen. De reden dat het afketste is dat men liever voor een middenmoter in een ‘grotere’ competitie koos dan voor een topclub uit Nederland. Door de prestaties in Europa zal dat zeker veranderen. Zeker voor Ajax maar ook voor de overige topclubs. Het is gewoon heel simpel, je staat beter op de kaart en daardoor ben je aantrekkelijker.Ankona schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:26:
Als ze een buitenlander willen halen mogen ze de hoofdprijs betalen want Ajax... Top competitie ... etc
Maar uiteraard, je kan ook alles negatief bekijken, dan zit er niks positiefs aan deze prestatie anders dan dat Ajax een nog dikkere bankrekening krijgt.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat is niet wat ik doe. Er zijn er een aantal die alleen maar winst zien. De voordelen voor Ajax zijn duidelijk, de voordelen voor de andere clubs zeer beperkt. Je kunt tot ver achter de komma door argumenteren maar dat geldt ook voor de nadelen. Per saldo wordt een Heerenveen, Utrecht, De Graafschap of PEC er niets beter van. Voor de ED in zijn geheel geldt dat er een nog grotere financiele ontwrichting ontstaat.Han schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:31:
[...]
Tja, als je wilt zwartkijken dan gaat dat zeker lukken, ongeacht het onderwerp, ongeacht de tegenargumenten. Het feit blijft dat Nederlandse clubs in het verleden meerdere keren achter het net hebben gevist bij pogingen om buitenlandse talenten binnen te halen. De reden dat het afketste is dat men liever voor een middenmoter in een ‘grotere’ competitie koos dan voor een topclub uit Nederland. Door de prestaties in Europa zal dat zeker veranderen. Zeker voor Ajax maar ook voor de overige topclubs. Het is gewoon heel simpel, je staat beter op de kaart en daardoor ben je aantrekkelijker.
Maar uiteraard, je kan ook alles negatief bekijken, dan zit er niks positiefs aan deze prestatie anders dan dat Ajax een nog dikkere bankrekening krijgt.
Is niet iets wat je Ajax kan verwijten. Maar wel gewoon een feit waar anderen hun zorgen over uit mogen spreken.
alles kan off-topic
Laten we eerst maar eens kappen met kunstgras in de Eredivisie. Als stap 1.Deadsy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:21:
Dit succes is voor de andere clubs echt wel goed.
Dat er bij Ajax altijd scouts op de tribune zitten en dat je daar twee keer tegen speelt etc.
Klikt arrogant maar zo werkt het wel. Zo zullen Belgische clubs tegen niet EU spelers zeggen dat ze na 3 jaar en pas kunnen aanvragen etc
Want wekelijks spelen op rubber is sowieso een afknapper.
is idd een leuke, alleen is die bedacht door een krant:Mosin schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:44:
Zie op VI.nl wel een hele leuke reactie voorbij komen:
CONTROL-ALT-DELIGT.![]()
https://twitter.com/Sport...18351629718368256/photo/1
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Hoeveel je betaald is een kwestie van goed scouten. Iets wat Heerenveen en Groningen vroeger goed deden.Ankona schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:26:
[...]
Als ze een buitenlander willen halen mogen ze de hoofdprijs betalen want Ajax... Top competitie ... etc
Wil je een bekend talent halen of iemand die geen hond kent, die je dan later voor flink meer aan Ajax/PSV doorverkoopt.
Klopt, komt van 'n Indiase krant af meen ik.Beaves schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:22:
[...]
is idd een leuke, alleen is die bedacht door een krant:
https://twitter.com/Sport...18351629718368256/photo/1
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Bedoelt u deze?Yogibeer schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:17:
Die post van Ajax zojuist. Ik kan even geen foto posten, maar het is heerlijk!
woensdag
17.04. 21:00 Man. City v Tottenham (0-1)
17.04. 21:00 FC Porto v Liverpool (0-2)
(-)uitslagen vorige wedstrijd.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Let op! Het is een Longread.
Dit Pro artikel wordt mede mogelijk gemaakt door de vrienden van de Pantelic-podcast.
Verwijderd
Arco klonk niet echt des Arco's in de podcast van vannacht.Qu3st schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:26:
Dit Pro artikel wordt mede mogelijk gemaakt door de vrienden van de Pantelic-podcast.
Prive problemen lijkt het, arme Arco, altijd lastig die vrouwenPolarBear schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:47:
[...]
Arco klonk niet echt des Arco's in de podcast van vannacht.
Volgende keer moet hij gewoon weer beschonken de podcast doen, die zijn toch wel de beste!
#grillburgerchallenge
He verdommeBeaves schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:10:
Bijna, krant uit Dubai
Hoop dat vanavond Spurs doorgaan
Ik riep al tijden dat Ajax meer rendement moest halen uit de omschakeling, dus ik was ook wel blij met de aanstelling van ten Hag.Qu3st schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:26:
Voor de liefhebber, een analyse door Pieter Zwart van Voetbal International. Over hoe het Ajax van Ten Hag speelt. Misschien wel verplicht leesvoer voor de criticasters, waaronder ik en @Typhone
Let op! Het is een Longread.
Het was jarenlang vrij frustrerend om te zien dat er niet geprofiteerd werd van de momenten waarop je een stug verdedigende Eredivisieclub eens op de counter kon pakken in plaats van weer eindeloos te moeten breien.
Ajax onder Frank de Boer was toch wel één van de meest droevige elftallen die ik ooit gezien heb, zeker de latere jaren.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dat directe spel van Ten Hag is wel heel erg fijn, ook om te zien.Mugwump schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:19:
[...]
Ik riep al tijden dat Ajax meer rendement moest halen uit de omschakeling, dus ik was ook wel blij met de aanstelling van ten Hag.
Het was jarenlang vrij frustrerend om te zien dat er niet geprofiteerd werd van de momenten waarop je een stug verdedigende Eredivisieclub eens op de counter kon pakken in plaats van weer eindeloos te moeten breien.
Ajax onder Frank de Boer was toch wel één van de meest droevige elftallen die ik ooit gezien heb, zeker de latere jaren.
En in de analyse komt dat goed naar voren, het is ook wel een zwakte natuurlijk. Maar de tegenstander moet die ruimte aan de andere kant ook wel kunnen zien/bereiken. De jongens hebben het spel zich goed eigen gemaakt, en kunnen het spel perfect lezen. En dan helpt het wel dat je kwalitatieve spelers voorin hebt lopen. Bij De Boer had je geen Neres, Tadic of Ziyech. Maar Hoessen, Sigþórsson, El Ghazi liepen toen voorin. Dat scheelt toch een hele boel lijkt me.
Een mooie side by side vergelijking van PSV 2005 vs dit Ajax
❌❌❌ Ajax are the first Dutch team to reach the #UCL semi-final since 2005
— Oranje Divisie (@ODivisie) 17 april 2019
How does the 2019 Ajax side compare with the @psveindhoven side from 2005 that beat Lyon 🤔 pic.twitter.com/42996PQVIg

[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 17-04-2019 19:15 ]
Uiteraard is dit ook gewoon de beste selectie sinds jaren, maar de Boer is zelf ook in grote mate verantwoordelijk voor die selecties. Die moest zonodig spelers als Gudelj hebben.Qu3st schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:54:
[...]
Dat directe spel van Ten Hag is wel heel erg fijn, ook om te zien.
En in de analyse komt dat goed naar voren, het is ook wel een zwakte natuurlijk. Maar de tegenstander moet die ruimte aan de andere kant ook wel kunnen zien/bereiken. De jongens hebben het spel zich goed eigen gemaakt, en kunnen het spel perfect lezen. En dan helpt het wel dat je kwalitatieve spelers voorin hebt lopen. Bij De Boer had je geen Neres, Tadic of Ziyech. Maar Hoessen, Sigþórsson, El Ghazi liepen toen voorin. Dat scheelt toch een hele boel lijkt me.
Later had hij bijvoorbeeld nog Milik wat echt wel een prima spits was, maar die kon echt helemaal niets goed doen bij Frank.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Met een Alex in de verdediging stond daar een reus natuurlijk. Met Cocu en Van Bommel op het middenveldDeadsy schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:13:
De ervaring in dat team van PSV. Het blonk niet uit van het jong talent maar was een sterk team met al die goede veteranen
Het was zeker een sterk team! Dit Ajax is voor mij wel beter dan dit PSV, maar verdorie zij hadden toen ook een leuk elftal.
Toen was de visie ook nog veel jeugdspelers erin, beetje de Cruijff ideologie. Dat is er nu in veel mindere mate.Mugwump schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:08:
[...]
Uiteraard is dit ook gewoon de beste selectie sinds jaren, maar de Boer is zelf ook in grote mate verantwoordelijk voor die selecties. Die moest zonodig spelers als Gudelj hebben.
Later had hij bijvoorbeeld nog Milik wat echt wel een prima spits was, maar die kon echt helemaal niets goed doen bij Frank.
Milik was wel een uitzonderlijk goede spits, maar met 1 speler ga je niet je hele spel veranderen. Met een middenveld met Klaassen, Serero en Schöne heb je echt een stuk minder voetbal. En de verdediging was veel soberder.
[ Voor 53% gewijzigd door Qu3st op 17-04-2019 19:20 ]
Het ging mij er ook meer om dat Milik echt nul vertrouwen kreeg van de Boer. Die wist talent ook totaal niet op waarde te schatten.Qu3st schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:16:
[...]
Met een Alex in de verdediging stond daar een reus natuurlijk. Met Cocu en Van Bommel op het middenveld![]()
Het was zeker een sterk team! Dit Ajax is voor mij wel beter dan dit PSV, maar verdorie zij hadden toen ook een leuk elftal.
[...]
Toen was de visie ook nog veel jeugdspelers erin, beetje de Cruijff ideologie. Dat is er nu in veel mindere mate.
Milik was wel een uitzonderlijk goede spits, maar met 1 speler ga je niet je hele spel veranderen. Met een middenveld met Klaassen, Serero en Schöne heb je echt een stuk minder voetbal. En de verdediging was veel soberder.
Verdedigers wist hij wel op waarde te schatten maar aanvallers totaal niet.Mugwump schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:25:
[...]
Het ging mij er ook meer om dat Milik echt nul vertrouwen kreeg van de Boer. Die wist talent ook totaal niet op waarde te schatten.
Past ook bij zijn spel
Wat is de reden dat het vaak zo lijkt dat in CL wedstrijden, de wedstrijd vaak eerst bij de "mindere" tegenstander wordt gespeeld?
Ajax-RM: Eerst bij Ajax, dan bij RM
Ajax-Juventus: Eerst bij Ajax, dan bij Juve
ManU-FC Barcelona: Eerst bij ManU, dan bij Barcelona
Tottenham-ManC: Eerst bij TotHot, dan bij ManC
Is dat toeval of wordt dat ook echt zo bepaald?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
toeval.Maarten_E schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:38:
Zit mij al een tijdje iets af te vragen.
Wat is de reden dat het vaak zo lijkt dat in CL wedstrijden, de wedstrijd vaak eerst bij de "mindere" tegenstander wordt gespeeld?
Ajax-RM: Eerst bij Ajax, dan bij RM
Ajax-Juventus: Eerst bij Ajax, dan bij Juve
ManU-FC Barcelona: Eerst bij ManU, dan bij Barcelona
Tottenham-ManC: Eerst bij TotHot, dan bij ManC
Is dat toeval of wordt dat ook echt zo bepaald?
Er word geloot en Ajax heeft blijkbaar mazzel aangezien ze uit winnen
Zowel Real Madrid als Juventus speelde eerst uit. Dus niet alle mindere ploegen hebben er last van.Maarten_E schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:38:
Snap niet veel van die aankoop tbh. Ben benieuwd naar de prijs, mag hopen dat het veel is. Kan Ajax makkelijk leijen nu
Ik neem ook aan dat Magallan en Schuurs dus ongeschikt blijken?
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 17-04-2019 19:52 ]
Denk zelf dat er gewoon een door verkoop percentage bij zit.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:51:
Nou, Kik Pieire is binnen voor Ajax hoor.....
Snap niet veel van die aankoop tbh. Ben benieuwd naar de prijs, mag hopen dat het veel is. Kan Ajax makkelijk leijen nu
Is voor de Eredivisie gewoon een goede speler, en Ajax zal proberen hem nog beter te maken wat best kan aangezien zijn leeftijd.
Magallan heeft eigenlijk nog geen kans gehad, een uur speeltijd in een wedstrijd op basis waarvan De Ligt en Frenkie zelfs geen transfer naar Almere City waard zouden zijn en 2 invalbeurten van bij elkaar 12 minuten.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:51:
Schuurs heb ik idd m'n twijfels over, maar dat zou ook eerder iemand zijn voor de rechterkant en Pierie is voor links gehaald.
Per Schuurs is natuurlijk voor de rechterkant van de verdediging. En Pierie is gehaald voor de toekomst, die Magallan hoort er volgend seizoen er 'gewoon' te staan. Dat hoeft Pierie nog niet.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:51:
Nou, Kik Pieire is binnen voor Ajax hoor.....
Maar eerlijk is eerlijk, dat is die Pierie eigenlijk ook helemaal niet waard
Die teams worden er ook niks slechter van. Het is niet dat ze, doordat Ajax meer geld heeft, dan ineens 3 plekken lager eindigen waar ze anders boven of in de buurt bij Ajax zouden staan.Ankona schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:41:
[...]
Dat is niet wat ik doe. Er zijn er een aantal die alleen maar winst zien. De voordelen voor Ajax zijn duidelijk, de voordelen voor de andere clubs zeer beperkt. Je kunt tot ver achter de komma door argumenteren maar dat geldt ook voor de nadelen. Per saldo wordt een Heerenveen, Utrecht, De Graafschap of PEC er niets beter van. Voor de ED in zijn geheel geldt dat er een nog grotere financiele ontwrichting ontstaat.
Is niet iets wat je Ajax kan verwijten. Maar wel gewoon een feit waar anderen hun zorgen over uit mogen spreken.
De enige 2 clubs die zich misschien terecht zorgen zouden mogen maken zijn PSV en Feyenoord. Van de andere kant, hoe vaak hebben wij jaren lang een stabiel beleid gehad? We verzinnen echt wel weer iets waardoor dat niet het geval blijft zijn. Of PSV presteert goed in de CL en vangt een bak geld. Of bij Feyenoord breken wat leuke jeugdspelers door waar je de hoofdprijs voor vangt... Genoeg scenario's te bedenken
Allemaal om de zeikerds stil te krijgenLeon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:19:
Loooool 4 miljoen met bonussen. Wat een schijntje voor Ajax.....
Geen idee hoe die jongen zich gaat ontwikkelen, dus wordt afwachten of dit goed besteed geld is of alleen sponsoring van Heerenveen
18 jarige verdediger met bijna 60 wedstrijden in de Eredivisie. Is een koopje.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:19:
Waarschijnlijk liet Heerenveen even de rode cijfers zien en was Marc nog in zijn gulle bui. Toen de spelers begonnen te bedelen om hun salaris ging ie maar overstag .Leon Zwiers schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:19:
Dus maar eens kijken wat voor spannende wedstrijd we vanavond te zien krijgen.
Doet bij mij een beetje pijn aan de ogen.Typhone schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:03:
Zo net op tijd thuis. Wat een shirtcombinaties zeg. Blauw en aquamarijn blauw....
Formerly known as Ragdoll
Gruwelijke pass van Eriksen zeg!
[ Voor 26% gewijzigd door Typhone op 17-04-2019 21:07 ]
De Bruyne mocht rustig dribbelen tussen 4 man en Sterling, daar van weet je, hij is stijf rechts en Trippier doet niets.
Heel matig
Desondanks goed uitgevoerd door city. Goed gemikt ook
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 17-04-2019 21:08 ]
Denk dat City heeft gescoord.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Moge duidelijk zijn wie ik het het meeste gun
De islam kan uw vrijheid schaden
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Net als in Madrid en Turijn instemmend geknikt werd toen Ajax uit de koker kwam.
Zou maar uitkijken met dit team.
jaapstobbe schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:11:
Even kijken of er al gescoord is bij MC - Tottenham
www.google.nl
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Op papier (jaja) is city beter. Doet niks af aan spurs.PWM schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:11:
Wel grappig dat veel Ajacieden liever de Spurs hebben omdat dat de mindere ploeg zou zijn.
Net als in Madrid en Turijn instemmend geknikt werd toen Ajax uit de koker kwam.
En 2-2
[ Voor 9% gewijzigd door Sjurm op 17-04-2019 21:12 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Staat 2-2, dus wat is je punt?PWM schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:11:
Wel grappig dat veel Ajacieden liever de Spurs hebben omdat dat de mindere ploeg zou zijn.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Met die verdedigingPWM schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:11:
Dit topic is gesloten.
![]()