Acties:
  • +1 Henk 'm!
hvwees schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:47:
Vandaag is mijn aansluiting van Caiway omgezet naar Delta.

En blijkbaar ben ik van PTP naar XSG-PON omgezet. Want mijn eigen router (ze noemen het vrije modemkeuze) werkt niet mer.

Behoorlijk zitten googlen en kwam o.a. op dit topic, in dit topic even zitten grasduinen, maar nog niet heel veel wijzer geworden.

Heeft iemand informatie over een benodigde optic om op het XSG-PON netwerk van delta te komen?

Voor nu zit het Nokia modem ertussen en is mijn router de "DMZ host" er zit alleen iets enorm vervelends in... Ik kan het WAN ip niet meer pingen, dat vind ik wel erg irritant, ik heb ook (nog) geen setting kunnen vinden oom dat mogelijk te maken.

Kortom, eigenlijk 2 vragen.
1) welke optic heb ik nodig om mijn router weer te gebruiken?
2) Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel het WAN ip kan pingen.
Alle info die je zoekt staat hier:

[Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2)

Met een eigen ONT kun je ICMP weer enablen op de router daar achter. Nu heb je dubbel NAT en dubbele firewall, je zult dus twee keer ICMP moeten enablen (maar geen idee of dat in de Nokia XS-2426 een optie is).

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
RAJH schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:00:
Zojuist geprobeerd om via de chat een modemwissel aan te vragen voor een xsgpon modem I.v.m. IPV6, maar dat is volgens de helpdesk medewerker niet mogelijk.

Enige, niet behulpzame, reactie was “Delta ondersteund geen IPV6” en toen ik heb verwezen naar het nieuwsbericht van Tweakers was de reactie “We zijn er mee bezig”.

Gaat blijkbaar nog steeds lekker daar met de interne communicatie 😅.
Je zou nog kunnen overwegen om wat in je abbo te wijzigen. Bijvoorbeeld naar Caiway als je nu bij Delta zit, of andersom. Of snelheid omhoog. Dan zetten ze je wel over naar XGS-PON.

Let er wel op dat het XGS-PON modem wat Delta/Caiway levert niet in bridgemode kan. Dus voor je eigen "business case" moet je ook nog een eigen modem / sfp+ mee calculeren als bridgemode belangrijk voor je is (zie [Delta XGS-PON glasvezel] Eigen router installeren (deel 2) voor meer info over eigen modem).

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ga binnenkort verhuizen. Bij ons in de omgeving van het nieuwe huis is Delta bezig met het aanleggen van glasvezel. Ik heb Delta gebeld en ze gaven aan dat dit naar verwachting in december operationeel is. Wij verhuizen echter al in oktober, dus van oktober tot en met december wil ik iets anders.

Delta gaf aan alleen glasvezel te leveren, dus dat ik dan in de tussentijd een ander abonnement elders moet afsluiten. Nu vraag ik me af: waar kan ik een internet + tv abonnement afsluiten waar ik na 2 maanden weer van af kan? Volgens Delta kon dat bij Ziggo, maar op Ziggo hun site staat duidelijk bij ieder pakket dat de minimale looptijd 1 jaar is..

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
miicker schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:58:
Ik ga binnenkort verhuizen. Bij ons in de omgeving van het nieuwe huis is Delta bezig met het aanleggen van glasvezel. Ik heb Delta gebeld en ze gaven aan dat dit naar verwachting in december operationeel is. Wij verhuizen echter al in oktober, dus van oktober tot en met december wil ik iets anders.

Delta gaf aan alleen glasvezel te leveren, dus dat ik dan in de tussentijd een ander abonnement elders moet afsluiten. Nu vraag ik me af: waar kan ik een internet + tv abonnement afsluiten waar ik na 2 maanden weer van af kan? Volgens Delta kon dat bij Ziggo, maar op Ziggo hun site staat duidelijk bij ieder pakket dat de minimale looptijd 1 jaar is..
Heb je in het nieuwe huis goede 4G ontvangst? Dan zou je de inrichting van een hotspot kunnen overwegen via je eigen smartphone en daar dan tijdelijk een grote data bundel op te zetten.

Of zoiets: https://www.hdcvideo.nl/4G-Onbeperkt-data-per-maand-Sim, daar zijn meedere aanbieders van.

Maar of je nu echt kan rekenen op Delta in december is de vraag... vaak loopt dit echt uit. Wellicht is Ziggo als die direct kunnen leveren voor een jaar een goed plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:48
KPN kan maandelijks opzegbaar gekozen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mesa57 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:53:
KPN kan maandelijks opzegbaar gekozen worden.
Ik gok alleen dat in dat nieuwe huis geen KPN glasvezel ligt als Delta dat gaat regelen. En een ISRA zal er ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:56:
[...]

Ik gok alleen dat in dat nieuwe huis geen KPN glasvezel ligt als Delta dat gaat regelen. En een ISRA zal er ook niet zijn.
Ik lees niet dat het een nieuwbouwwoning is dus een koperlijn van KPN zou er dan wel kunnen zijn. Als het wel nieuwbouw is, dan zou KPN ook glas leggen, samen met Delta (of Delta later omdat ze in dat gebied nog niet zover zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 29-09-2023 16:31 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:25:
[...]

Ik lees niet dat het een nieuwbouwwoning is dus een koperlijn van KPN zou er dan wel kunnen zijn. Als het wel nieuwbouw is, dan zou KPN ook glas leggen, samen met Delta.
Ah correct! Dan kan er geprobeerd worden om op basis van postcode/huisnummer te kijken of er een ISRA is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@miicker In theorie is elk Ziggo abonnement maandelijks opzegbaar, tenzij je korting krijgt waardoor Ziggo er een minimale duur van 1 jaar aan kan verbinden (zo staat het in de AV)
Je zou dus via de telefoon kunnen proberen om een Ziggo abonnement te krijgen zonder die kortingen (eerste 9 maanden 50% korting en zo) op de voorwaarde dat het maandelijks opzegbaar is.
Via de website kan dat sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:31

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Postcode hier eens invoeren: https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm Als er wat uitkomt is dat al maandelijks op te zeggen.
Anders kun je ook gewoon een unlimited data sim only kaart bestellen bij KPN welke ook tegen meerprijs maandelijks opzegbaar is, de kaart kun je in een modem stoppen deze was pas nog geen 150 euro maar is inmiddels weer duurder: uitvoering: Cat Q10 5G
Je zou ook kunnen tetheren via je telefoon met een unlimited sim kaart of de hotspot op de telefoon aanzetten. 5G via KPN rijkt nog best wel ver, ik heb het gisteren toevallig nog getest. Ik schat dat de afstand toch zeker 4-5km is vanaf de mast, ik woon in een plaats daar heeft elke provider maar een zend mast staan.
Met 4G is de download snelheid wel sneller maar de upload iets minder snel. Alleen KPN is maandelijks opzegbaar of je moet nog bij een van de MVNO's een abonnement af gaan willen nenmen. Delta is ook maandelijks opzegbaar, ik weet alleen niet hoe je GB's aan kunt vullen. Bij KPN kun je dat van te voren doen, 40-50 GB per dag is volgens mij geen probleem. Als je een sim kaart bij KPN besteld kun je wel het beste meteen unlimited bestellen, want dit is niet meteen aan te passen pas na 1 maand.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:41:
@miicker In theorie is elk Ziggo abonnement maandelijks opzegbaar, tenzij je korting krijgt waardoor Ziggo er een minimale duur van 1 jaar aan kan verbinden (zo staat het in de AV)
Je zou dus via de telefoon kunnen proberen om een Ziggo abonnement te krijgen zonder die kortingen (eerste 9 maanden 50% korting en zo) op de voorwaarde dat het maandelijks opzegbaar is.
Via de website kan dat sowieso niet.
Thanks, kan ik proberen. Ik zag echter dat mijn kpn glasvezel abonnement tot 15 januari loopt. Wat ik kan proberen of ik die kan meenemen en omzetten naar een abonnement voor adsl, en dan op 15 januari switchen naar Delta.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99

TV zou je via NL-Ziet kunnen doen. Meeste zenders kun je daarmee live kijken en terug kijken. Tenzij je hele specifieke wensen hebt, zoals sport zenders. Dan ben je daarna ook niet meer afhankelijk van je internet leverancier voor TV.

En dan tijdelijk wifi via de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:10
Sinds vandaag Odido glasvezel beschikbaar op mijn postcode (4731).
Heb een maand geleden de switch gemaakt van Caiway naar Delta. 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickt35 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:44:
Sinds vandaag Odido glasvezel beschikbaar op mijn postcode (4731).
Heb een maand geleden de switch gemaakt van Caiway naar Delta. 😑
Wat doen de prijzen wat is voordeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:10
stormfly schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:36:
[...]

Wat doen de prijzen wat is voordeliger?
Is afhankelijk of je ook mobiel hebt van Odido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickt35 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:42:
[...]

Is afhankelijk of je ook mobiel hebt van Odido.
Eerste jaar per saldo scherpe prijzen. Daarna kun je weer overstappen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.totaaltv.nl/n...n-kpn-met-klantenservice/

Met het klantenpanel wil Delta direct in contact komen met zijn abonnees. De provider wil zo inzicht krijgen in de manier waarop klanten denken over geleverde producten. Ook kunnen klanten op deze manier rechtstreeks ideeën uitwisselen met Delta.

Voor de Tweakers, opgeven kan via de link in het artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:00:
https://www.totaaltv.nl/n...n-kpn-met-klantenservice/

Met het klantenpanel wil Delta direct in contact komen met zijn abonnees. De provider wil zo inzicht krijgen in de manier waarop klanten denken over geleverde producten. Ook kunnen klanten op deze manier rechtstreeks ideeën uitwisselen met Delta.

Voor de Tweakers, opgeven kan via de link in het artikel.
Die link in het artikel komt bij mij niet langs pi-hole. Verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:27
ernstoud schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Bij mij ook niet. Maar ik ben dan ook ziggo klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
ernstoud schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

https://www.delta.nl/nieu...ing-dat-helpt-ons-verder/

Deze doet het vast wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Krijg net de herinnering dat ik as vrijdag van AON naar XGS-PON wordt overgezet (was me bekend). Maar nu staat er een tijd van 18:00u in... staat dat er altijd? Want zit niet zo te wachten op zo'n change vlak voor het weekend en dat dan niemand bereikbaar is als het niet werkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
THM0 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:13:
Krijg net de herinnering dat ik as vrijdag van AON naar XGS-PON wordt overgezet (was me bekend). Maar nu staat er een tijd van 18:00u in... staat dat er altijd? Want zit niet zo te wachten op zo'n change vlak voor het weekend en dat dan niemand bereikbaar is als het niet werkt...
Ik verwacht dat dit de laatst mogelijke tijd is. Ze zullen je moeten omzetten in de wijkkast en dit zal waarschijnlijk onder werktijd (8-17) gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:42
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
5Ghz WiFi heeft door het feit dat er maar 4 kanalen “vrij” zijn (36-42) een probleem. De hoger gelegen kanalen zijn in vrijwel de gehele wereld DFS kanalen waarbij het accesspoint de kanalen moet verlaten als er radar signalen gedetecteerd worden. Gevolg is dat devices na korte tijd, ook al stel je ze in op bijvoorbeeld kanaal 100, allemaal weer in die 4 kanalen zitten en elkaar storen.

Die DFS situatie is knudde, accesspoints die de radar niet meer zien schakelen niet terug, clients zitten met verbroken verbindingen etc., en die radar detectie is technisch niet eenvoudig. Gevolg is dat accesspoints soms terugschakelen als ze een smartphone detecteren of een ander accesspoint.

En juist op die DFS kanalen is 1W zendvermogen toegestaan en is veel meer ruimte. Maar ze gebruiken is door dat switchen vaak onmogelijk.

En inderdaad, veel access points laten selectie van hogere kanalen niet eens toe. Bij de Genexis 7840 een beperking in de GUI, het device kan het wel.

De implementatie van 5Ghz is een wirwar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
MrJoery schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:57:
[...]

Ik verwacht dat dit de laatst mogelijke tijd is. Ze zullen je moeten omzetten in de wijkkast en dit zal waarschijnlijk onder werktijd (8-17) gebeuren.
Ja dat vermoed ik ook, de tekst zegt min of meer vanaf 18:00 modem wisselen maar het zou goed kunnen dat de lijn eerder uitvalt en dan kun je modem meteen wisselen. Maar hier heeft vast iemand die mail (subject "Belangrijke informatie over uw geplande ingangsdatum") ook gehad, stond daar ook 'na 18:00u' in en hoe laat ongeveer viel het AON signaal dan echt weg?
Ik zal in ieder geval mijn ervaringen documenteren en hier delen.

Dit is het relevante deel van de mail met de exacte tekst:
Het zelf installeren van uw diensten is mogelijk op:

Datum: 6 oktober 2023

Tijdstip: vanaf 18:00 uur. Tenzij uw eventuele huidige diensten éérder wegvallen.

Let op: Het kan zijn dat uw diensten éérder dan 18:00 uur op de vermelde installatiedatum wegvallen. Doe dan het volgende: als uw diensten op 6 oktober 2023 niet meer werken én het signaal indicatielampje op het modem niet meer brandt - <--> of < > afhankelijk van het type modem dat u heeft – dan kunt u uw nieuwe apparatuur die u heeft ontvangen, direct gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
TLDR: als alles groen is behalve internet, is de installatie dan niet rond en ligt het dan aan Delta's interne activatie?

Besteld in September, voor een huis met een Delta glasvezel aansluiting, i.v.m. een onmogelijkheid om het installatiepakket op het oude adres te leveren is in samenspraak de ingangsdatum verschoven naar 1 Oktober. Prima.

Krijg ik op 2 oktober de modem binnen, direct geïnstalleerd, blijft het PON lampje rood.
Dus dat leek me een indicatie dat er vanuit Delta/Netbeheer nog iets moest gebeuren.
Installateur zou het pakket 14 oktober installeren.
Contact gehad, installateur gecanceld (want al zelf geïnstalleerd), maar versnellen was niet mogelijk.

Kijk ik gisteren weer eens naar het lampje, staat alles groen (PON groen, dus verbinding met de wijkkast inmiddels rond?)
De enige relevante LED die uit staat is internet, opgezocht: High-speed Internet WAN niet verbonden.

Dit lijkt mij een simpele fix: doormeten en activeren (door Delta zelf).
Maar ik ben geen glasvezel-installateur, dus heb ik het mis?
In mijn beleving moet ik dus nu 9 dagen wachten tot ze bij Delta de verbinding aanzetten, maar waarom is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Jell0zz schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:44:

In mijn beleving moet ik dus nu 9 dagen wachten tot ze bij Delta de verbinding aanzetten, maar waarom is mij een raadsel.
Klopt zo hebben ze het idd bedacht, dus 14 okt. moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Geen internet hier (postcode 6581). Is dit op andere plekken ook het geval?

Nokia modem, oranje power lampje, groen PON lampje, groen knipperend internet lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:42
Ook hier (postcode 3343) geen internet. Krijg geen ipv4 via dhcp. Zie nog wel broadcast traffic arriveren op de wan interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Hier ook outage gehad vannacht (op AON netwerk) maar vanochtend werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door CriticalHit_NL op 06-10-2023 07:39 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:32
Ik heb Caiway met XGS-PON.
Lijkt een IPv4 storing te zijn geweest. IPv6 werkte nog wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtrwyrYm4-EXtJDGIoJIIzmelVM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YG3fvsWKqTHVxYnhQhrK7Bct.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
THM0 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:25:
Hier ook outage gehad vannacht (op AON netwerk) maar vanochtend werkte alles weer.
Ik zie dat ik een ander IP adres heb gekregen vannacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door CriticalHit_NL op 06-10-2023 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THM0 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Ik zie dat ik een ander IP adres heb gekregen vannacht...
Hier een uur geen internet vannacht, vanaf ongeveer 01:00 uur en daarna nieuw IPv4 adres. Twee keer in de week nu een nieuw adres. Moet geen gewoonte worden. Kan ik weer de rules in de firewall gaan aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
Nope geen abonnement met vast IP, is ook geen groot issue maar ik moet even wat DNS en firewall entries aanpassen. Iets van 2 maanden geleden had ik hetzelfde (storing 's nachts, 's ochtend nieuw IP).
Toen wisselde ik naar een andere range, en nu weer terug naar de oorspronkelijke range die ik paar maanden geleden had.
Vandaag wordt ik omgezet naar PON netwerk dus dan zal er wel weer een nieuw IP volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:40
ernstoud schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:15:
[...]

Hier een uur geen internet vannacht, vanaf ongeveer 01:00 uur en daarna nieuw IPv4 adres. Twee keer in de week nu een nieuw adres. Moet geen gewoonte worden. Kan ik weer de rules in de firewall gaan aanpassen.
Voor mij zit hem de irritatie voonamelijk in het telkens moeten aanpassen van de DNS records... Geen Dyndns beschikbaar bij mijn hoster dus dat is elke keer weer handmatig gedoe.

Gelukkig had ik deze keer geen last maar een zooi weken terug had ik 3 wijzigingen in 6 dagen tijd... :/

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchess_Nicole schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Voor mij zit hem de irritatie voonamelijk in het telkens moeten aanpassen van de DNS records... Geen Dyndns beschikbaar bij mijn hoster dus dat is elke keer weer handmatig gedoe.

Gelukkig had ik deze keer geen last maar een zooi weken terug had ik 3 wijzigingen in 6 dagen tijd... :/
Ik draai wat services in de Oracle Cloud en heb een zeer strikte ingress rules in het subnet in die cloud (zeg maar de firewall). En als dan het IP adres wijzigt moet ik via het admin panel inloggen, autoriseren met een ander device en drie ingress rules aanpassen. Niet leuk als je dat vaak moet doen. Niet te automatiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eigenlijk bijzonder. De gratis monitoring via RIPE Atlas had een verstoring twee weken geleden. Daarna professionele feedback over incident, oorzaak en oplossing en vandaag een uitgebreide post mortem rapportage.

Dan Delta/Caiway voor EUR 85,- per maand. Twee keer IP change in een week en vannacht twee keer verstoring. En geen enkele communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lcdvt
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 16:19
Ik heb in Schipluiden Caiway nog AON met een ouderwets Genexis modem. Dus ik dacht als ik via PC Westland Service een ONT wil bestellen zal ik eerst overgezet moeten worden naar XGS-PON. Ik heb een half uur aan de lijn gehangen met Caiway maar ze kunnen me niet overzetten, het waarom wordt niet duidelijk. Tevens geven ze aan dat ze ook intern nog niet over genoeg informatie beschikken om een goed antwoord te geven. Nu geeft Delta (is toch ook Caiway?) aan op hun site dat op mijn adres 2 gigabit tot de mogelijkheden behoort en dat is raar want Delta doet toch alleen maar 2 gigabit over XGS-PON.
Heeft iemand hier ook ervaring mee met Caiway?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
lcdvt schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:13:
Ik heb in Schipluiden Caiway nog AON met een ouderwets Genexis modem. Dus ik dacht als ik via PC Westland Service een ONT wil bestellen zal ik eerst overgezet moeten worden naar XGS-PON. Ik heb een half uur aan de lijn gehangen met Caiway maar ze kunnen me niet overzetten, het waarom wordt niet duidelijk. Tevens geven ze aan dat ze ook intern nog niet over genoeg informatie beschikken om een goed antwoord te geven. Nu geeft Delta (is toch ook Caiway?) aan op hun site dat op mijn adres 2 gigabit tot de mogelijkheden behoort en dat is raar want Delta doet toch alleen maar 2 gigabit over XGS-PON.
Ik heb Delta en daarbij triggert een overgang naar 2Gbit ook een overgang naar PON.
Ik ben toevallig vandaag overgezet van AON 1Gbit naar PON 2Gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Als je 2 gig aanvraagt wordt je automatisch overgezet naar XGS-PON. Wat jij nu ervaart is een disconnect van de servicedesk. Die hebben geen idee wat je vraagt. Je kunt wel over gezet worden naar XGS-PON, maar dat gebeurd alleen bij een wijziging van je abonnement (iedere wijziging, dus maakt niet uit wat je wijzigd). Alleen jij vraagt of je op voorhand over gezet kunt worden en daar hebben ze geen "flow" voor. Dus dat kan blijkbaar niet.

Dus gewoon iets aanpassen in je abbo als je graag XGS-PON wil.

ps. De ervaringen met PC Westland Service zijn wisselend hier (zoek even op dit forum rond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Waarom wil je eigenlijk naar PON? Het is een stuk bewerkelijker dan AON qua gebruik eigen modem, met specifieke en duurdere apparatuur die je moet aanschaffen en aanmelden.. als de snelheid verder prima is zou ik het persoonlijk lekker zo laten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
THM0 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:17:
[...]

Waarom wil je eigenlijk naar PON? Het is een stuk bewerkelijker dan AON qua gebruik eigen modem, met specifieke en duurdere apparatuur die je moet aanschaffen en aanmelden.. als de snelheid verder prima is zou ik het persoonlijk lekker zo laten…
Ik denk vanwege IPv6. Delta heeft aangekondigd vanaf deze maand IPv6 uit te rollen, maar alleen op XGS-PON.

Uiteindelijk gaat iedereen over op XGS-PON. Sterker nog, bijna alle glas providers gaan naar XGS-PON, omdat het voor de provider een flinke kostenbesparing is kwa apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:16
[...]

Maar als je hoe dan ook een eigen modem/router wil gebruiken en je nog niets hebt, is het niet handig te gaan investeren in AON, want binnen afzienbare tijd wordt je toch omgezet naar XS-GPON.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Roetzen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

Maar als je hoe dan ook een eigen modem/router wil gebruiken en je nog niets hebt, is het niet handig te gaan investeren in AON, want binnen afzienbare tijd wordt je toch omgezet naar XS-GPON.
Ja snap ik maar het kan natuurlijk ook dat er op enig moment een modem vanuit de provider komt wat bridge modus ondersteunt of de keuze om een ONT geleverd te krijgen. Als je het forum leest, het is niet bepaald rechtoe-rechtaan om het werkend te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lcdvt
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 16:19
[...]

Gewoon omdat ik graag met IPv6 aan de slag wil en dan wel op mijn eigen ubiquity router.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:26:
[...]

Dan ben ik misschien een zeikerd maar heel fair naar @Sjakie0101 is nu wel dat je voor het laatste deel van je zin een bron noemt.

Want er is geen enkele indicatie door Delta gegeven dat op korte termijn AON klanten naar XGS-PON omgezet worden!

Zie de discussie hierover vanaf hier:

Sjakie0101 in "[Delta Fiber Netwerk (DFN)] Ervaringen & Discussie"

Met o.a. bevestiging vanuit Delta hierover door @fagao .

Kortom; geen dingen roepen waar geen feiten achter zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:46:
[...]
Want er is geen enkele indicatie door Delta gegeven dat op korte termijn AON klanten naar XGS-PON omgezet worden!
Ik had het over "afzienbare tijd". Dat is wat anders dan "korte termijn". >:)
Kortom; geen dingen roepen waar geen feiten achter zit!
Er zijn genoeg tekenen aan de wand

1) Alle nieuwe netwerken worden direct uitgevoerd in XS-GPON
2) Wie 2GB besteld wordt direct overgezet naar XS-GPON
3) IPv6 wordt alleen uitgerold voor XS-GPON.

Kortom XS-GPON is de toekomst en het AON netwerk wordt niet verder ontwikkeld. Twee netwerken naast elkaar onderhouden is duurder dan één netwerk. Het is duidelijk waar het naar toe gaat. Niet dat het morgen al gaat gebeuren maar op termijn gaat AON er uit, daar heb je geen glazen bol voor nodig. Over de lengte van de termijn zeg ik niks, maar als ik nog AON had zou ik er aan mijn kant geen investeringen in doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Nou binnen afzienbare tijd is spoedig. Maw snel.
https://synoniemen.net/in...rm=binnen+afzienbare+tijd

Graag niet speculeren. Ja het gaat die richting op. Maar dat kan ook nog 5 jaar duren. Niemand die het weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Ik had het over "afzienbare tijd". Dat is wat anders dan "korte termijn". >:)

[...]

Er zijn genoeg tekenen aan de wand

1) Alle nieuwe netwerken worden direct uitgevoerd in XS-GPON
2) Wie 2GB besteld wordt direct overgezet naar XS-GPON
3) IPv6 wordt alleen uitgerold voor XS-GPON.

Kortom XS-GPON is de toekomst en het AON netwerk wordt niet verder ontwikkeld. Twee netwerken naast elkaar onderhouden is duurder dan één netwerk. Het is duidelijk waar het naar toe gaat. Niet dat het morgen al gaat gebeuren maar op termijn gaat AON er uit, daar heb je geen glazen bol voor nodig. Over de lengte van de termijn zeg ik niks, maar als ik nog AON had zou ik er aan mijn kant geen investeringen in doen.
Je noemt geen bron. Maar noemt dan “afzienbare tijd”. En dan noem je een aantal tekenen aan de wand. Terwijl de bron die ik noem aangegeven heeft ”Uiteindelijk zal het AON netwerk ooit uit gaan, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Alle klanten in een kort tijdsbestek omzetten naar XGSPON betekend een gigantische migratie. Je moet fibers ompatchen, klanten nieuwe apparatuur sturen.”

Dat noem ik niet “afzienbare tijd”.

En nogmaals; je noemt geen bron. Dat is tegen de forumregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:26:
[...]
Dat noem ik niet “afzienbare tijd”.
Dat is een mening, geen feit.
En nogmaals; je noemt geen bron. Dat is tegen de forumregels.
Als de moderator dat ook vindt, zal die me wel terecht wijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roetzen op 06-10-2023 18:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:31:
[...]

Dat is een mening, geen feit.

[...]

Zo werkt het niet.... bovenaan dit topic staat een vaste melding van de moderators:
Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.

Dat zou voldoende moeten zijn. En ja in andere topics kan soms meer maar het liep wat uit de hand hier. Dus wat strenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Barre73 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:26:
[...]

Zo werkt het niet.... bovenaan dit topic staat een vaste melding van de moderators:
Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
Ik poste een mening. En wel dat het niet handig is om nu te gaan investeren in eigen apparatuur voor AON. Gebaseerd op de verwachting dat die apparatuur "binnen afzienbare tijd" niet meer bruikbaar zal zijn vanwege de omschakeling naar XS-GPON, Ik heb dat desgevraagd onderbouwd. Ik zie geen conflict met de forumregels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THM0
Roetzen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:48:
[...]

Ik poste een mening. En wel dat het niet handig is om nu te gaan investeren in eigen apparatuur voor AON. Gebaseerd op de verwachting dat die apparatuur "binnen afzienbare tijd" niet meer bruikbaar zal zijn vanwege de omschakeling naar XS-GPON, Ik heb dat desgevraagd onderbouwd. Ik zie geen conflict met de forumregels.
Ik denk dat het wel duidelijk is zo. Het is overigens een XGS-PON netwerk wat Delta aanlegt.

Maar er is bij AON niet echt sprake van investeren in iets wat niet bruikbaar blijft. Als je een router hebt/koopt met een SFP+ interface, dan kun je daar de SFP module uit de Genexis router op inpluggen en klaar. En later dan een module die met XGS-PON werkt (die vrij kostbaar zijn). Nul regret costs als ze je de volgende dag omhangen naar XGS-PON mits je een router met voldoende performance voor 2Gbit (of meer) neemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THM0 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:33:
[...]

Ik denk dat het wel duidelijk is zo. Het is overigens een XGS-PON netwerk wat Delta aanlegt.

Maar er is bij AON niet echt sprake van investeren in iets wat niet bruikbaar blijft. Als je een router hebt/koopt met een SFP+ interface, dan kun je daar de SFP module uit de Genexis router op inpluggen en klaar. En later dan een module die met XGS-PON werkt (die vrij kostbaar zijn). Nul regret costs als ze je de volgende dag omhangen naar XGS-PON mits je een router met voldoende performance voor 2Gbit (of meer) neemt.
De grap is dat ik het ook andersom wil proberen. Als ooit (!) de omzetting AON - XGS-PON plaats vindt, de Zaram SFP in een media converter (beide liggen op de plank) en dan met een 1Gbps. abonnement een RJ-45 in de WAN poort van de Genexis 7840. Die doet het eigenlijk met SSH toegang voor mij prima. Of natuurlijk de SFP in de Mikrotik rb5009, die ook ligt te verstoffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
ernstoud schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

De grap is dat ik het ook andersom wil proberen. Als ooit (!) de omzetting AON - XGS-PON plaats vindt, de Zaram SFP in een media converter (beide liggen op de plank) en dan met een 1Gbps. abonnement een RJ-45 in de WAN poort van de Genexis 7840. Die doet het eigenlijk met SSH toegang voor mij prima. Of natuurlijk de SFP in de Mikrotik rb5009, die ook ligt te verstoffen.
Dit is geen eigen modem! :)
Ik moet die van mij overigens terugsturen naar Delta nu de PON lijn actief is. Zaram activatie wordt na het weekend. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
THM0 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:02:
[...]

Dit is geen eigen modem! :)
Ik moet die van mij overigens terugsturen naar Delta nu de PON lijn actief is. Zaram activatie wordt na het weekend. :-(
Man, ik heb er hier wel 4 liggen :) , Marktplaats staat er vol mee en in DE waren ze vrijwel gratis. Dus wel degelijk van mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
THM0 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:33:
[...]

Bij de aankondiging naar het 8 gigabit abonnement in 2021 gaf Delta aan dat ze in 2022 hun hele glasvezelnetwerk een upgrade naar XGS-POn wilde geven. https://tweakers.net/nieu...komt-met-8gbit-s-abo.html . Aangezien je nu overal (zover ik kan zien) het 2 gigabit abonnement kunt bestellen en dan wordt overgezet naar XGS-PON laat zien dat het blijkbaar overal ligt. Dan kun je er ook vanuit gaan dat op een gegeven moment mensen met AON worden overgezet. Dat je dat niet meteen doet, dat is logisch. Je hebt het toch al liggen en het kost best veel in tijd en geld om iedereen zomaar over te zetten als dat niet nodig is. Alleen zal men geen investeringen in AON meer doen, dus mettertijd zal AON gewoonweg gaan verdwijnen. Hetzij, omdat er simpelweg geen reserveonderdelen mee zijn, hetzij omdat het overeind houden van AON meer kost dan omzetten. Wanneer dat precies is, dat weet alleen Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvwees
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 08:42
Dutchess_Nicole schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Kwestie van dyndns op een subdomein zetten bij een hoster die dat wel ondersteund.
Zo heb ik het ingericht, werkt als een speer.

Ik wil het best een keer met alle liefde uitleggen hoe, maar dan wel later. Ik ben nu een weekendje weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hvwees
  • Laatst online: 17-09 08:42
Het is andersom, Caiway is ook van Delta Fiber Nederland.

Maar ik zat tot voor kort op AON via Caiway met mijn eigen router, kwestie van de juiste optic gebruiken.

Overgestapt op delta en daarmee werd ik meteen op XGS-PON gezet.
En heb inderdaad die ONT bij PC Westland service gekocht, werkt prima.

Ergo, stap over naar delta als je sneller op XGS-PON gezet wil worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Roetzen schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:31:
Ik wil @Roetzen niet publiekelijk aan de schandpaal nagelen, dus dat doe ik dan ook niet, want inmiddels is zijn posts voldoende beargumenteert.

Maar over het algemeen geldt: Geef duidelijk aan wanneer je iets als een mening presenteert of als een feit. In het laatste geval, post duidelijke bronnen.

Dit klinkt misschien wat streng of kinderachtig, maar in het verleden zijn deze topics nogal uit de hand gelopen juist om die reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
feuniks schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:06:
[...]

Bij de aankondiging naar het 8 gigabit abonnement in 2021 gaf Delta aan dat ze in 2022 hun hele glasvezelnetwerk een upgrade naar XGS-POn wilde geven. https://tweakers.net/nieu...komt-met-8gbit-s-abo.html . Aangezien je nu overal (zover ik kan zien) het 2 gigabit abonnement kunt bestellen en dan wordt overgezet naar XGS-PON laat zien dat het blijkbaar overal ligt. Dan kun je er ook vanuit gaan dat op een gegeven moment mensen met AON worden overgezet. Dat je dat niet meteen doet, dat is logisch. Je hebt het toch al liggen en het kost best veel in tijd en geld om iedereen zomaar over te zetten als dat niet nodig is. Alleen zal men geen investeringen in AON meer doen, dus mettertijd zal AON gewoonweg gaan verdwijnen. Hetzij, omdat er simpelweg geen reserveonderdelen mee zijn, hetzij omdat het overeind houden van AON meer kost dan omzetten. Wanneer dat precies is, dat weet alleen Delta.
Mijn idee. En er gaan ook abonnees over op andere providers zoals Odido. Ook meteen XSGPON.
Er is al aangegeven door een Delta medewerker hier dat men in 2024 niet iedereen massaal gaat overzetten.
Blijft mijn vraag wel hoe zet men de AON-klanten over op Ipv6? Want dat is de 80% in 2024 waar hij wel degelijk over praat.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:01:
Blijft mijn vraag wel hoe zet men de AON-klanten over op Ipv6?
Niet, Delta heeft al aangegeven dat klanten op het AON netwerk geen IPv6 krijgen (link), alleen de XGS-PON en COAX klanten krijgen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21
Wat een slechte start zeg van Delta. Ik had al 3 weken geleden een werkende verbinding moeten hebben. Al veel contact gehad en krijg maar niet te horen wat er aan de hand is. Na de eerste keer bellen had ik 2 gemiste oproepen van volgens mij volker Wessel. Terugbellen heeft geen zin want er wordt nooit opgenomen. Als ik nu bel zijn ze er telkens "mee bezig".

Bij de buren ging het vandaag niet veel beter toen de monteur er was: " over 2 dagen wordt het geactiveerd ".

Wat zijn dat voor vreemde toestanden. Eerst mailen uw lijn is gereed en zegt u zelf uw huidige provider op en vervolgens werkt er niets.

Ook als ik inlog op mijn delta krijg ik of een melding " sorry er gaat wel eens iets mis" of " je hebt geen rechten". Alleen de mijn gegevens pagina werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 09:46
ernstoud schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:04:
[...]

Man, ik heb er hier wel 4 liggen :) , Marktplaats staat er vol mee en in DE waren ze vrijwel gratis. Dus wel degelijk van mij.
Hoe meer berichten ik van je lees, hoe meer ik me afvraag hoe groot jouw voorraadkast met hardware wel niet is.
Hoeveel kuub aan modems, routers en aanverwante dingen heb je wel niet liggen?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +3 Henk 'm!
hans_lenze schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:11:
[...]

Hoe meer berichten ik van je lees, hoe meer ik me afvraag hoe groot jouw voorraadkast met hardware wel niet is.
Hoeveel kuub aan modems, routers en aanverwante dingen heb je wel niet liggen?
Veel. Te veel. Zeker als je mijn eega spreekt. Maar ja, die heeft weer een dierentuin die steeds groter wordt. Dus zij mag er niets van zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

Mich schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:07:
Wat een slechte start zeg van Delta. Ik had al 3 weken geleden een werkende verbinding moeten hebben. Al veel contact gehad en krijg maar niet te horen wat er aan de hand is. Na de eerste keer bellen had ik 2 gemiste oproepen van volgens mij volker Wessel. Terugbellen heeft geen zin want er wordt nooit opgenomen. Als ik nu bel zijn ze er telkens "mee bezig".

Bij de buren ging het vandaag niet veel beter toen de monteur er was: " over 2 dagen wordt het geactiveerd ".

Wat zijn dat voor vreemde toestanden. Eerst mailen uw lijn is gereed en zegt u zelf uw huidige provider op en vervolgens werkt er niets.

Ook als ik inlog op mijn delta krijg ik of een melding " sorry er gaat wel eens iets mis" of " je hebt geen rechten". Alleen de mijn gegevens pagina werkt.
Heb jij een klantnummer voor me? (Pb)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Mich schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:07:

Lijkt er op alsof de aannemer (VolkerWessels) te vroeg / fout aan Delta heeft doorgegeven dat de lijn gereed is.
Dit heb ik al eens eerder gezien als je abonnement nog niet actief is. Mogelijk kan R3D wat meer inzicht geven zoals hierboven gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21
MrJoery schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:38:
[...]

Lijkt er op alsof de aannemer (VolkerWessels) te vroeg / fout aan Delta heeft doorgegeven dat de lijn gereed is.

[...]

Dit heb ik al eens eerder gezien als je abonnement nog niet actief is. Mogelijk kan R3D wat meer inzicht geven zoals hierboven gevraagd.
Ik stond erbij toen ze de lijn binnen hebben gebracht en hebben gecontroleerd (in de eletra zeggen we uitbellen, maar dat zal nu wel uitlichten zijn :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:19
nieuws: Delta introduceert volgende week 5Gbit/s-abonnement voor vast internet

Ik vermoed dat ze er €65,00 per maand voor gaan vragen, € 2,50 goedkoper dan KPN.
En €2,50 goedkoper dan mijn 8 Gbps abonnement dat niet meer bestelbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passat_to_ev
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:18

passat_to_ev

Nice_car

Hulp gevraagd. Sinds ik overgestapt ben van Ziggo naar Delta communiceert mijn SMA omvormer (losse webconnect ingebouwd) niet meer met Sunny Portal. Ik heb een fixed ip ingesteld, DNS op 8.8.8.8, ip van omvormer in DMZ gezet, uitgaand udp vanaf poort 1024 open en als laatste SIP aangezet. Niets helpt echter. Foutmelding blijft “dns not resolved”. Hier iemand een idee?

MW_ID7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
passat_to_ev schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:10:
Hulp gevraagd. Sinds ik overgestapt ben van Ziggo naar Delta communiceert mijn SMA omvormer (losse webconnect ingebouwd) niet meer met Sunny Portal. Ik heb een fixed ip ingesteld, DNS op 8.8.8.8, ip van omvormer in DMZ gezet, uitgaand udp vanaf poort 1024 open en als laatste SIP aangezet. Niets helpt echter. Foutmelding blijft “dns not resolved”. Hier iemand een idee?
Meer een algemeen netwerk probleem dan Delta-specifiek maar ik zet mijn geld op verkeerde gateway in de omvormer. Hij hoeft niet in de DMZ en geef hem gewoon een DHCP adres zou ik zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
passat_to_ev schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:10:
Je omvormer in DMZ zitten is niet zo slim, tenzij je wil dat heel Azië erop kan inloggen. DMZ is voor inkomende server verbindingen vanaf het internet. Jij wilt uitgaande verbindingen realiseren.

Reset de instellingen naar DHCP en als dat werkt kan je daarna eens nadenken over een statisch IP.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:55:

Ik vermoed dat ze er €65,00 per maand voor gaan vragen, € 2,50 goedkoper dan KPN.
Erg mooi hoe Delta dit een dag ná KPN aankondigt, met een gigabit meer. Ik hoop dat we een "gigabit prijzenoorlog" krijgen en zo de prijzen wat omlaag drijven.

Het mooie is dat ik zowel een Delta als KPN XGSPON aansluiting heb liggen naast elkaar, dus in principe zou ik dan elk jaar tussen de 2 kunnen switchen voor de beste deals, ervan uit gaande dat de ONT op beide netwerken stabiel draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Dubbel post

[ Voor 94% gewijzigd door robertwebbe op 11-10-2023 08:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Op dit moment heeft KPN nog wat uitdagingen vanwege hun legacy PPPoE. Maar daar zijn een aantal welwillende tweakers mee bezig in het KPN topic. Helaas is er nog geen R3D van KPN dus dat maakt het een stuk moeilijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 09:45
Hoi,

Wij hebben nu al een tijdje glasvezel van Delta en dat bevalt eigenlijk best prima.

Echter lukt het mij niet om een port te forwarden via de modem.

Wij hebben de Nokia xs-2426g-b. Vorig jaar waren er problemen met de modem en port forwarding, maar ik begreep dat dit was opgelost.

Ter info, ik heb bij de instellingen in de modem port 443 geforward naar mijn (Home Assistant) server en vervolgens via portchecker.co gecontroleerd of deze open staat. (Ik heb dus nog niets aan de HA server kant gedaan, want wilde eerst kijken of de port open was)

Lukt het jullie wel om bij de Nokia xs-2426g-b een port te forwarden?

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
JustMyOpinion schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:33:
Lukt het jullie wel om bij de Nokia xs-2426g-b een port te forwarden?
Heb je al eens een andere poort geprobeerd? Werkt deze wel? Mogelijk ook goed om even te controleren of je niet in CGNAT zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Hoi @MrJoery,

Ik heb zeker ook andere poorten geprobeerd, maar volgens portchecker is deze telkens gesloten. To be sure, ik kan kiezen uit 3 ip adressen, ik neem aan dat ik die met 'internet' moet hebben in de omschrijving (Zit nu op werk, dus weet precieze benaming niet, maar de ander was iets met TV en de ander was ook niet logisch).

Hoe kan ik achterhalen of ik CGNAT heb?

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Ik zit nu even te kijken op 'Mijn Delta' en hier staat dat ik een 'standaard IP' heb. Ik kan dan ook 'dynamisch' selecteren en hier staat als uitleg bij dat als je in standaard IP zit je port forwarding etc NIET werkt en dat ik dan dynamisch moet selecteren. Dus ik heb nu geselecteerd dat ik dynamisch wil hebben. Benieuwd of/wanneer er iets wordt aangepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjcO2mSQNjHVPrSvlmDifpDE20o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ROFI0ju6Bc6CKnVphMNT6FP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door JustMyOpinion op 11-10-2023 12:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
JustMyOpinion schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:46:
Ik zit nu even te kijken op 'Mijn Delta' en hier staat dat ik een 'standaard IP' heb. Ik kan dan ook 'dynamisch' selecteren en hier staat als uitleg bij dat als je in standaard IP zit je port forwarding etc NIET werkt en dat ik dan dynamisch moet selecteren. Dus ik heb nu geselecteerd dat ik dynamisch wil hebben. Benieuwd of/wanneer er iets wordt aangepast.
"Standaard" is inderdaad CGNAT, ik verwacht dat het moet werken na een reboot of provisioning vanuit Delta, wat meestal 's nachts gebeurd. Er staat 4 uur bij, dus ik zou het modem vanmiddag een reboot geven.

[ Voor 5% gewijzigd door MrJoery op 11-10-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Ben benieuwd, ik krijg nu dit: Uw eerder doorgegeven aanpassing is per 10 november 2023 actief en vanaf dan ook zichtbaar op MijnDELTA.

Als het morgen nog niet is geregeld zal ik maar even een belletje plegen (Je kunt het dus alleen aanzetten bij aanpassen van je pakket).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
JustMyOpinion schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:15:
Ben benieuwd, ik krijg nu dit: Uw eerder doorgegeven aanpassing is per 10 november 2023 actief en vanaf dan ook zichtbaar op MijnDELTA.

Als het morgen nog niet is geregeld zal ik maar even een belletje plegen (Je kunt het dus alleen aanzetten bij aanpassen van je pakket).
Dan lijkt het inderdaad meer op een abonnementswijziging. Via de chat op de site van Delta kan je het ook snel uit laten zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Nou korte update: Het werkt! Ik kan port forwarding gebruiken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Beetje wazig verhaal van Delta vandaag. Ik heb mij ingeschreven voor 2 jaar 1gbit en tv voor €40/maand. Hiervan ook een offerte ontvangen en getekend.

Omdat het nieuwe verbinding betreft moest ik zelf de annulering van voorgaande provider regelen. Beetje raar, maar goed kan ik doen.

Nu werd ik later teruggebeld dat ze mijn getekende offerte gaan verwerken, maar ik de bevestiging van het contract voor een looptijd van 1 jaar krijg. Via telefoon verzekeren ze mij dat het 2 jaar zal zijn, maar het systeem dat nu niet aankan.

Is dit normale gang van zaken? Het heen en weer bellen, verschillende looptijd contract tov offerte en niks per mail willen bevestigen aangaande contract duur VS offerte duur geeft weinig vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Als ze niet twee jaar in het systeem kunnen zetten en je ook geen bevestiging van twee jaar kunnen sturen dan zou ik er vanuit gaan dat het 1 jaar wordt. Hoe moeten ze immers bij Delta dan weten dat het 2 jaar voor 40 euro is. Niemand die dat kan zien. :p

[ Voor 5% gewijzigd door bjusterbaarlik op 11-10-2023 20:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:19:
Als ze niet twee jaar in het systeem kunnen zetten en je ook geen bevestiging van twee jaar kunnen sturen dan zou ik er vanuit gaan dat het 1 jaar wordt. Hoe moeten ze immers bij Delta dan weten dat het 2 jaar voor 40 euro is. Niemand die dat kan zien. :p
Zojuist het contract daadwerkelijk ontvangen met andere prijzen ook nog 😅 heel vermoeiend maar dat wordt inderdaad telefoontje met herroeping binnen 14 dagen. Wat een onzin dit hah.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Goede vondst. Bijzonder dat Delta gezien het contract met Nokia kiest voor dit merk.

Bijzondere (lees: lelijke) vormgeving :'( .

Misschien bridge mode O-) . Update: nee dus.

[ Voor 4% gewijzigd door ernstoud op 12-10-2023 11:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Van de Sagemcom interface op COAX werd ik niet echt vrolijk, hopelijk is die nu wat sneller geworden. In de handleiding staat wel dat er een 10gbit (LAN) poort op zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Goede vondst. Bijzonder dat Delta gezien het contract met Nokia kiest voor dit merk.

Misschien bridge mode O-) .
Je ziet wel vaker dat providers in zee gaan met meer leveranciers.
Verder staat zo’n ding niet in het zicht. Al had het de vorm van een olifantenslurf, als het modem maar goed werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-10-2023 22:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 17:43
Sagem… bijzonder idd geen Nokia, maar misschien voor vele een prima oplossing en een 10Gb Lan poort!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4nuL938YVxg6j2QVfCeznj41zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mKx2aQLv0Y279G4MuNyzklMc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 20:31
ernstoud schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Misschien bridge mode O-) .
Draaien al een tijdje in het wild ;-)

Geen bridgemode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsncharizard
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-08 23:27
Hallo, is het mogenlijk om het DHCP subnet op de nokia router van de standaard 192.168.1.0/24 te wijzigen naar 192.168.2.0/24? Als ik dat gewoon zo verander in de LAN instellingen:
- Ipv4 Address van 192.168.1.254 naar 192.168.2.254
- DHCP range van 192.168.1.64-192.168.1.253 naar 192.168.2.64-192.168.2.253
maar er gebeurt niks en ik krijg deze error in de browser `error set LanIpIntfObject`

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nielsncharizard schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:23:
Hallo, is het mogenlijk om het DHCP subnet op de nokia router van de standaard 192.168.1.0/24 te wijzigen naar 192.168.2.0/24? Als ik dat gewoon zo verander in de LAN instellingen:
- Ipv4 Address van 192.168.1.254 naar 192.168.2.254
- DHCP range van 192.168.1.64-192.168.1.253 naar 192.168.2.64-192.168.2.253
maar er gebeurt niks en ik krijg deze error in de browser `error set LanIpIntfObject`
192.168.2.0/24 is om de een of andere reden gereserveerd in dat device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Digicien schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:16:
[...]

Draaien al een tijdje in het wild ;-)

Geen bridgemode
Bij de Sagemcom op COAX ging de bridgemodus via MijnDelta, dus ik verwacht, als deze ooit nog eens komt, dat dit bij glas hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
robertwebbe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:55:

Sinds een maand of 2, twee gig abonnement afgesloten. 5 gig komt eraan maar we hebben de Nokia met een 2.5 gig poort max. Welke router krijgen we nu geleverd met een upgrade? Wil best upgraden.
Pagina: 1 ... 77 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.