Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcomat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2024
Hallo, goede discussies hier, maar heb niet alles kunnen lezen uiteraard.
Sinds gisteren overgestapt van Caiway naar Delta en mijn nieuwe Nokia XS-2426G-B uiteraard ontvangen en "geinstalleerd"(lees aangezet). Ik lees nu dat deze nieuwe modem niet in Bridge modus gezet kan worden
Nu heb ik al een netwerk AI-Mesh met 2 RT-AC68U en 1 RT-AC66U B! Router. Daarnaast ook het gratis verkregen DECOS M5 mesh in accespoint modus gezet en erbij geplaatst. mijn Hoofd Router heeft een vast LAN IP adres 10.0.0.138
Nu heeft mijn Asusrouter een WAN ip van Nokia gekregen 192.168.1.66 (waar ik mijn publieke IP normaal gesproken zag toen ik dat melkpak nog had( en kan er geen enkel verkeer van buiten meer naar mijn netwerk. Nu kan IP fwd ook niet, want mijn netwerk is 10.0.0.0/24

Vraag:
Kan ik mijn Nokia een intern IP 10.0.0.250, mijn Asus WAN IP 10.0.0.251 geven en de DHCP uitzetten op de Nokia?
En kan ik dan weer port fwden en blijven de Tv Kastjes dan nog werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
babbi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:29:
Sinds een maand of 2, twee gig abonnement afgesloten. 5 gig komt eraan maar we hebben de Nokia met een 2.5 gig poort max. Welke router krijgen we nu geleverd met een upgrade? Wil best upgraden.
Vermoedelijk krijg je het nieuwe Sagemcom modem met een 10gbit poort, zie een paar posts hieroven.
remcomat schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:31:
Vraag:
Kan ik mijn Nokia een intern IP 10.0.0.250 geven en de DCHP uitzetten op de Nokia?
Kan ik dan weer port fwden en blijven de Tv Kastjes dan nog werken?
Ik zou je ASUS-router in de DMZ zetten op het Nokia-modem, als je dan verder niets aansluit op de Nokia (behalve je ASUS-router) en WiFi uit zet zou het moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:19
Ik vermoed dat alleen klanten met een 5 Gbps abonnement het nieuwe Sagemcom modem krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oepsie.

18 aanmeldingen er bij, zit nu op 70.

Heb nog met Zaram onderhandeld. Krijg een lagere prijs bij afname van 1000 (!) stuks. Denk niet dat we dat halen _/-\o_ .

Verwacht overigens wel dat er mensen afhaken als ze de details horen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcomat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2024
MrJoery schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:49:

Ik zou je ASUS-router in de DMZ zetten op het Nokia-modem, als je dan verder niets aansluit op de Nokia (behalve je ASUS-router) en WiFi uit zet zou het moeten werken.
En dan wel de IPs wijzigen? of zo houden (ik heb WIFI van de nieuwe Nokia al uit staan, dus dat houden we dan zeker zo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:05
de nieuwe reclame spot :

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
remcomat schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:06:
En dan wel de IPs wijzigen? of zo houden (ik heb WIFI van de nieuwe Nokia al uit staan, dus dat houden we dan zeker zo)
Om het even op een rij te zetten:
  • Nokia IP blijft de standaard 192.168.1.254
  • In de Nokia zet je de WiFi uit en geef je de Asus-router een DHCP-reservering, bijvoorbeeld 192.168.1.50
  • In de Nokia stel je bij DMZ 192.168.1.50 in (het ip van de Asus-router)
  • Op de Nokia zit alleen je Asus-router aangesloten, verder geen andere apparaten
In principe zou zo alles moeten werken. De meeste Tweakers hier vinden het fijn om de Nokia compleet te omzeilen, zie daarvoor dit topic & het nieuwsartikel op de voorpagina.
ernstoud schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:43:
Die filmpjes worden niet voor mij gemaakt, dat besef ik. Maar toch… kromme tenen hier :F .
Binnenkort een promotievideo hoe je met 5gbit nóg sneller kan bridgen met vriendinnen en de krant online kan lezen... ;)

5gbit is vooral leuk voor de powerusers, maar vraag me niet wat voor soort promotievideo dat zou moeten worden.

[ Voor 20% gewijzigd door MrJoery op 12-10-2023 11:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Het ligt er wel heel dik bovenop dat ze KPN de loef willen afsteken met het 4GBit abonnement.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
babbi schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:29:
[...]

Sinds een maand of 2, twee gig abonnement afgesloten. 5 gig komt eraan maar we hebben de Nokia met een 2.5 gig poort max. Welke router krijgen we nu geleverd met een upgrade? Wil best upgraden.
https://support.sagemcom.com/en/gateways/fast-5684b-v2-delta wellicht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilankroon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:23
Ben benieuwd wat maandag de prijs word voor 5Gbit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 20:31
MrJoery schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:19:
[...]

Bij de Sagemcom op COAX ging de bridgemodus via MijnDelta, dus ik verwacht, als deze ooit nog eens komt, dat dit bij glas hetzelfde zal zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hKyOrVq3un2kxU2cdafsikCOEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XpUTFDh7xKOuJbJ0m0HjI1fT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik verwacht van niet ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 11:42
ernstoud schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:10:
[...]
Dat een MAC adres opeens op 00:00:00:00:00:00 staat is wel erg raar. Enig idee waarom?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pas de quote tags even aan… mijn en jouw tekst staan achter elkaar.

Done, zie ik.

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 13-10-2023 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Wat is eigenlijk het verschil tussen een modem in bridge modus en een ONT en een eigen modem erachter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:38:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een modem in bridge modus en een ONT en een eigen modem erachter?
Als je een gecombineerd device (zeg een ont/modem/router/ap zoals de Nokia XS-2624b-g in bridge zet (wat dus niet kan bij dit device) dan maak je er een ONT van. Alle andere functies worden uitgeschakeld. En dan kun je er dus je eigen router achter zetten.

Geen verschil dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Je hebt nog wel de RJ11 poorten voor telefonie op de modems die nog blijven werken als deze in bridge staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrJoery schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Je hebt nog wel de RJ11 poorten voor telefonie op de modems die nog blijven werken als deze in bridge staan.
Maar waarom zou je telefonie afnemen van de ISP? Weet de prijzen van Delta niet, maar toen ik ~2 jaar terug vergelijking met Ziggo heb gemaakt was het gevolg wel dat ik "per direct" telefonie heb opgezegd bij Ziggo en ben over gestapt naar CheapConnect. IIRC was Delta ook om en nabij net zo duur, wat bij Ziggo op dat moment 2,50 p/m was en 0,14 starttarief + 0,14 per minuut (intussen denk ik 3,50 en 0,15 starttarief + per minuut). Bij CheapConnect betaal ik nu nog steeds 9 euro per jaar, geen starttarief, en maar 0,025 of 0,05 per minuut naar respectievelijk vast en mobiel. Dan wel DECT basisstation moeten vervangen door eentje met ondersteuning voor VOIP, maar dat was op half jaar of zo al terug verdient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MrJoery schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:38:
[...]

Niet als het een “echte” bridge is. Wel bijvoorbeeld bij de Titanic-22 (het “melkpak”), dat is een “half bridge”, IPTV en VoIP VLANs worden getagged naar poorten op het device en internet naar poort eth1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mapje
Er staat vanmorgen een prijs voor 5 Gig + Unlimited mobiel € 125

https://www.delta.nl/internet/glasvezel/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Mapje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 07:35:
Er staat vanmorgen een prijs voor 5 Gig + Unlimited mobiel € 125

https://www.delta.nl/internet/glasvezel/
Op de homepage zie ik het 5 / 5 Gbps pakket staan zonder prijs, ook niet alles ik kijk bij Paketten en prijzen. Als ik dan het pakket wil bestellen, dan wordt 5 Gbps niet getoond. Ik vermoed dat ze er nog mee bezig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:10

KRASH

Juist ja...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evDM3kyz0r4qUubu7IGP3fDQtrI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A3dYn5uzNCFVJXsv3P21MWkI.png?f=fotoalbum_large

Waarom er nou een mobiel abonnement bij moet zitten is me een raadsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:06
robertwebbe schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:07:
[...]

Op de homepage zie ik het 5 / 5 Gbps pakket staan zonder prijs, ook niet alles ik kijk bij Paketten en prijzen. Als ik dan het pakket wil bestellen, dan wordt 5 Gbps niet getoond. Ik vermoed dat ze er nog mee bezig zijn.
Ik zie het wel op mijn adres, maar als je zegt ‘ik ben geen klant’ dan is het 125 per maand incl unlimited mobiel maar eerste 8 maanden 97,50 per maand. Zie geen optie vooralsnog om zonder mobiel te bestelen.

In Mijn Delta ook alleen te wijzigen naar pakket incl Unlimited Mobiel.

[ Voor 6% gewijzigd door THM0 op 16-10-2023 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Ik had hier gelezen dat ze verwachten dat het 68,50 zou gaan kosten https://www.internetvergelijk.nl/blog/delta-of-kpn/
KPN en Delta bieden verschillende internetsnelheden en prijzen aan zoals je hierboven ziet. Delta begint met 150 Mbps voor € 45, KPN begint met 100 Mbps voor € 42,50. Delta biedt 5 Gbps aan, de snelste van Nederland, die naar verwachting € 68,50 zal kosten.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• babbi
5.000 Mbps up- en downloadsnelheid inclusief één Unlimited Mobiel abonnement voor 97,50 euro per maand. Waarom een telefoon abonnement erbij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:36
Jammer, het is dus weer duidelijk een marketing dingetje en niet iets dat ze echt competitief willen aanbieden. Zat erop te wachten maar heb geen telefoon abonnement nodig, helaas :( Hoop dat ze het snel zonder aanbieden, die koppelverkoop is echt niet nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertwebbe
Het is dus wel duidelijk, het 5 Gbps abonnement is alleen maar om in de marketing “snelste netwerk van Nederland” te kunnen roepen, ze willen het eigenlijk niet verkopen.

Als je 66 van de 125 aftrekt, dan kost Unlimited €59 bij Delta. Als je bij KPN of Vodafone vast en mobiel combineert, betaal je maar €25 voor unlimited…

Als iemand mij nu om advies vraagt dan is meestal het antwoord dat 100 Mbps echt snel genoeg is. Als je een snel netwerk wilt, dan kun je beter extra geld uitgeven aan een Ubiquiti Wifi6 setup. Bij Ziggo en KPN is 100 Mbps €42,50 per maand. Modem van de provider in bridge en op iedere etage een U6 Lite accesspoint.

[ Voor 31% gewijzigd door robertwebbe op 16-10-2023 10:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Het kan zonder mobiel abonnement dan is de prijs wel ok!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWThail4Pf434oCRnbtmwf3NdNk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JND7Fy0T72lF83h8vmuIGWfo.jpg?f=user_large

(Is m'n zwager vandaar Mike :) )

Nou na telefonisch contact toch niet mogelijk zonder mobiel!

[ Voor 15% gewijzigd door thomastvd op 16-10-2023 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Erg vreemd dit allemaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dannyvdmoo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-09 23:56
robertwebbe schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:07:
[...]

prijs is 125 euro met een onbeperkt mobiel simkaart erbij
ik blijf op 2 gig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomastvd
dannyvdmoo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

prijs is 125 euro met een onbeperkt mobiel simkaart erbij
ik blijf op 2 gig
Zoals hierboven gepost via de chat voor €66,-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
thomastvd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:19:
Het kan zonder mobiel abonnement dan is de prijs wel ok!

[Afbeelding]

(Is m'n zwager vandaar Mike :) )
Net gevraagd via chat, eerstelijns gaf aan dat het kan zonder mobiel, werd doorverbonden en 2e lijns corrigeerde dat het niet kan zonder mobiel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomastvd
THM0 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Net gevraagd via chat, eerstelijns gaf aan dat het kan zonder mobiel, werd doorverbonden en 2e lijns corrigeerde dat het niet kan zonder mobiel...
Nou nog niet helemaal op orde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
thomastvd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

Nou nog niet helemaal op orde...
Nee inderdaad... heeft je zwager het daadwerkelijk kunnen afsluiten zonder mobiel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomastvd
THM0 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:47:
[...]

Nee inderdaad... heeft je zwager het daadwerkelijk kunnen afsluiten zonder mobiel?
Nee zelfde verhaal. In het bestel proces te horen gekregen dat het niet kan zonder mobiel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik vraag me af of dit mag, deze koppelverkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dolopfriet schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:10:
Ik vraag me af of dit mag, deze koppelverkoop.
Waarom zou het niet mogen? Je bent ook niet gedwongen om 5Gbit/s af te nemen. Je hebt dus gewoon keuze, alleen is de keuze voor 5Gbit/s specifieker (alleen met mobiele telefonie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
thomastvd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:36:
[...]

Zoals hierboven gepost via de chat voor €66,-
Maar ook gepost dat het via telefoon niet kan?
Hoe kan je dat voor 66 euro bestellen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
Ilankroon schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:18:
[...]

Maar ook gepost dat het via telefoon niet kan?
Hoe kan je dat voor 66 euro bestellen dan?
Lees de laatste reacties even... kan niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertwebbe
@dolopfriet @RobertMe Volgens mij is dit wel koppelverkoop. Definitie volgens de website van de ACM:

Een bedrijf biedt 2 producten aan, A en B. Voor product A is het bedrijf de enige aanbieder. Voor product B zijn er meer aanbieders. Het bedrijf verkoopt product A alleen aan klanten die ook product B afnemen. Andere aanbieders van product B kunnen zo buiten spel komen te staan. Het bedrijf probeert door koppelverkoop zijn economische machtspositie op de markt van product A uit te breiden naar de markt van product B. Het gaat hier om misbruik van een economische machtspositie.

5 Gbps wordt alleen door Delta aangeboden. Je kunt het alleen krijgen als je er een mobiel abonnement bij neemt.

Heeft iemand tijd om het even bij de ACM te checken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:37:
@dolopfriet @RobertMe Volgens mij is dit wel koppelverkoop. Definitie volgens de website van de ACM:

Een bedrijf biedt 2 producten aan, A en B. Voor product A is het bedrijf de enige aanbieder. Voor product B zijn er meer aanbieders. Het bedrijf verkoopt product A alleen aan klanten die ook product B afnemen. Andere aanbieders van product B kunnen zo buiten spel komen te staan. Het bedrijf probeert door koppelverkoop zijn economische machtspositie op de markt van product A uit te breiden naar de markt van product B. Het gaat hier om misbruik van een economische machtspositie.

5 Gbps wordt alleen door Delta aangeboden. Je kunt het alleen krijgen als je er een mobiel abonnement bij neemt.

Is 5Gbit/s glasvezel het product? Of is glasvezel het product? Of is zelfs breedbandinternet het product?

Volgens de ACM heeft Ziggo ook geen monopolie. Immers kun je internet prima van andere aanbieders afnemen. Ondanks dat Ziggo dus wel een monopolie heeft op de "internet via coax" markt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Dit is niet iets waarvoor ACM gaat ingrijpen. Delta biedt andere abonnementen aan en ook andere providers op hun glasvezelnetwerk. Dit is in principe hetzelfde als Delta die extra uploadsnelheid "geeft" via de kabel als je ook gebruik maakt van Delta Energie.

Regelgeving vanuit ACM is hierin gewoon te vaag en op meerdere manieren te interpreteren.

EDIT: als iemand een poging wilt wagen bij ACM kan je hier een formulier invullen. Maar tegen de tijd dat ACM hier aan toe komt, zal Delta wel al een losse 5gbit beschikbaar hebben. Ik denk dat de 5gbit met mobiel erbij puur is om zichzelf weer "het snelste netwerk" te mogen noemen, maar dat de administratie rond het 5gbit-abonnement nog niet helemaal rond is.

[ Voor 38% gewijzigd door MrJoery op 16-10-2023 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 15:15
Ik denk ook niet dat de ACM gaat ingrijpen. Als ik echter hoor dat binnen Delta iemand de prijs van €66 heeft laten vallen voor een abonnement zonder mobiele telefoon, dan denk ik wel dat het eraan zit te komen. Die prijs moet ergens vandaan komen. Ik denk dat er iemand alleen wat te snel is geweest met het roepen dat het al mogelijk is. Voor de rest zou ik iedereen die dit abonnement zonder mobiel wil, aanraden om de helpdesk te mailen. Dan ligt er een use case dat mensen dit willen en dat kan management er sneller van overtuigen om het ook daadwerkelijk aan te bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• babbi
Slaat nergens op dit! Alleen internet only moet mogelijk zijn toch? Of met tv wat logisch is 😕

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyvdmoo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-09 23:56
robertwebbe schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:37:

mee eens checken dan weten we wat, heb momenteel 2gig abbo...leuk om naar 5 te gaan maar wel zonder mobiel ....heb al mobiel van delta ...daarbij 125 euro voor dit pakket VEEL STE DUUR !!
gewoon 5 gig aanbieden voor 80 euro zonder mobiel zou netjes zijn en meer abbo's opleveren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Deze veel te hoge prijs van Delta, schaadt de reputatie van glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Hele andere vraag: de afstandsbediening van de Delta tv-ontvanger werkt nog met IR i.p.v. bluetooth en vereist daarom dat het kastdeurtje openstaat...

Zijn er ontwikkelingen gaande om dat te verbeteren? Dus een TV-ontvanger/afstandsbediening die geen direct zichtlijn vereist?

Met een kleine op komst houd ik dat deurtje liever dicht.

Andere oplossing is om de tv-ontvanger op het meubel te zetten, maar je koopt er niet voor niets eentje met dichte deurtjes...

[ Voor 9% gewijzigd door Ethiron op 16-10-2023 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53

The Executer

Lekker belangrijk!

Ethiron schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:18:
Hele andere vraag: de afstandsbediening van de Delta tv-ontvanger werkt nog met IR i.p.v. bluetooth en vereist daarom dat het kastdeurtje openstaat...

Zijn er ontwikkelingen gaande om dat te verbeteren? Dus een TV-ontvanger/afstandsbediening die geen direct zichtlijn vereist?

Met een kleine op komst houd ik dat deurtje liever dicht.

Andere oplossing is om de tv-ontvanger op het meubel te zetten, maar je koopt er niet voor niets eentje met dichte deurtjes...
Kleine IR-extender waarvan het oogje op de kast komt te liggen met stukje dubbelzijdige tape?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• babbi
dannyvdmoo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

mee eens checken dan weten we wat, heb momenteel 2gig abbo...leuk om naar 5 te gaan maar wel zonder mobiel ....heb al mobiel van delta ...daarbij 125 euro voor dit pakket VEEL STE DUUR !!
gewoon 5 gig aanbieden voor 80 euro zonder mobiel zou netjes zijn en meer abbo's opleveren
80 Euro zal nog te duur zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

The Executer schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:23:
[...]

Kleine IR-extender waarvan het oogje op de kast komt te liggen met stukje dubbelzijdige tape?
Geen idee of de ontvanger dat ondersteund...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
Deze hebben ze volgens mij voor een flink deel aan mijn speedtest verslaving te danken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7LO0yrt-zCz6AUCUHjgChynFdk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V0D8OnOYfe67NbdgYKKI2Mus.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ijhWSBMG-_X4Ti7t-yCmeQ3sgcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vJIdm81tY1dCng5mIHPgRuuq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 153% gewijzigd door robertwebbe op 16-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Zojuist kom ik erachter dat ik een IPv6-adres toegewezen heb gekregen. XGS-PON icm XS-2426G-A en Business Pack.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ethiron schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:51:
[...]

Geen idee of de ontvanger dat ondersteund...
Volgens mij is dat niet relevant. Een IR extender op het kastje vangt het signaal van je AB op, verwerkt dat met een draadje naar de binnenkant van je kast toe en daar zit een IR zendertje dat het weer doorzet naar je ontvanger. Daar hoeft je ontvanger niets voor te ondersteunen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:46

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Exception schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:22:
Zojuist kom ik erachter dat ik een IPv6-adres toegewezen heb gekregen. XGS-PON icm XS-2426G-A en Business Pack.
Ik heb ook een Ipv6-adres XGS-PON icm XS-2426G-B 2 Gig.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
robertwebbe schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:04:
Als je 66 van de 125 aftrekt, dan kost Unlimited €59 bij Delta. Als je bij KPN of Vodafone vast en mobiel combineert, betaal je maar €25 voor unlimited…
Grappig want op hun site staat 27.50 voor de eerste 24 maanden, daarna 30 eurie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNe8btDYbA8ocgi7FzjY-8rRYBk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FvQ99qVXrq7Hrd5FWz2AUVbZ.png?f=fotoalbum_large

Snap de hele koppelverkoop niet en lijkt inderdaad meer marketingtechnisch dan daadwerkelijk iets dat ze willen aanbieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
@bluewalk Volgens die logica zou 5 Gbps dan zonder promo korting €95 per maand moeten kosten. KPN vraagt €67,50 voor 4 Gbps.

Dan mag Delta wel het snelste hebben maar daar hangt dan ook een flink prijskaartje aan.

[ Voor 60% gewijzigd door robertwebbe op 16-10-2023 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 20:31
Exception schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:22:
Ik heb hetzelfde (A + Business Pack) en zie ook IPv6 adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KRASH schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:15:
[Afbeelding]

Waarom er nou een mobiel abonnement bij moet zitten is me een raadsel.
Dit is gewoon koppelverkoop en niet toegestaan.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik verwacht dat het met deze prijs een grote flop wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
dolopfriet schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:11:
Ik verwacht dat het met deze prijs een grote flop wordt.
Welnee. Dit product is er niet voor 99% van de consumenten. Net als een Ferrari. Voor die 1% maakt de prijs niet of minder uit. Een behoorlijk deel van die 1% heeft nut van zo’n hoge snelheid, een klein deel neemt dit abo voor de heb, en een heel klein deel om er mee te pronken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Dit is gewoon koppelverkoop en niet toegestaan.
Nee hoor, dit is geen koppelverkoop. Beide delen van dit aanbod zijn bij andere leveranciers ook (en los) te koop. Weliswaar 4 Gbps. (bij KPN) i.p.v. 5 Gbps. maar breedband internet is overal te koop. Het zou anders zijn als je nergens anders breedband internet kunt afnemen en dan gedwongen wordt bij je abonnement voor veel geld een krat bier bij te kopen terwijl je graag dat krat bier bij de AH wil kopen want goedkoper.

Op de ACM site een “mooi” voorbeeld van Microsoft en WMP :

https://www.acm.nl/nl/ond...chtspositie-koppelverkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:33:
[...]

Nee hoor, dit is geen koppelverkoop. Beide delen van dit aanbod zijn bij andere leveranciers ook (en los) te koop. Weliswaar 4 Gbps. (bij KPN) i.p.v. 5 Gbps. maar breedband internet is overal te koop. Het zou anders zijn als je nergens anders breedband internet kunt afnemen en dan gedwongen wordt bij je abonnement voor veel geld een krat bier bij te kopen terwijl je graag dat krat bier bij de AH wil kopen want goedkoper.

Op de ACM site een “mooi” voorbeeld van Microsoft en WMP :

https://www.acm.nl/nl/ond...chtspositie-koppelverkoop
Breedbandverkoop vast internet en verplichte winkelnering erbij van Unlimited is wel degelijk koppelverkoop. Dit zijn 2 totaal verschillende diensten.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:36:
[...]

Breedbandverkoop vast internet en verplichte winkelnering erbij van Unlimited is wel degelijk koppelverkoop. Dit zijn 2 totaal verschillende diensten.
Heb je de site van de ACM bezocht? Ik verzin bovenstaande niet. Er is sprake van koppelverkoop als 1 van de gekoppelde producten nergens anders te koop is. En je dus gedwongen wordt dan het andere product af te nemen. Daar is hier geen sprake van; beide delen van het aanbod zijn elders ook apart te koop.

Dit is dus “voor de wet” geen koppelverkoop ook al voelt dat in de onderbuik wel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Er zijn genoeg adressen waar alleen glasvezel ligt van Deltafiber dus je kan dan niet het 4 gbps abonnement van KPN nemen. Dus dat product is dan niet los te koop als alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@dolopfriet Doe even een melding bij de ACM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dolopfriet schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:46:
Er zijn genoeg adressen waar alleen glasvezel ligt van Deltafiber dus je kan dan niet het 4 gbps abonnement van KPN nemen. Dus dat product is dan niet los te koop als alternatief.
Waarom moet het glasvezel zijn? En dan nog, niemand dwingt je om 5Gbit/s af te nemen.

Zie mijn eerdere post van vandaag. Ziggo heeft volgens de ACM niet eens een monopolie. Want het product is breedbandinternet, niet coax breedbandinternet.

En dat geldt hier min of meer net zo goed. Ja, het hele specifieke product / productsamenstelling "breedbandinternet van 5Gbit/s" is koppelverkoop op. Maar ACM zal vast oordelen dat er geen koppelverkoop is breedbandinternet / 1Gbit/s(+) internet / .... Je kunt zelfs bij Delta zelf internet afnemen zonder mobiele telefonie. Alleen wellicht dat ene abo dat jij wilt niet.

Hetzelfde bij auto's. Bij een model heb je keuze uit vele opties. En sommige (duurdere) opties zitten alleen op de duurdere uitvoering. Dat is ook geen koppelverkoop v.w.b. "als je optie X wilt moet je uitvoering Y kopen". Dat je specifiek optie X wilt is je eigen keuze, maar de auto kun je nog steeds kopen zonder "verplicht dure uitvoering Y" te kopen, alleen dan wel zonder optie X. En hetzelfde hier. Je kunt perfect alleen internet afnemen bij Delta, alleen niet 5Gbit/s, dan moet je ook mobiele telefonie afnemen.

Het is pas koppelverkoop als je altijd mobiele telefonie moet afnemen, én Delta de enige aanbieder is van (breedband)internet (in de regio).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Ziggo heeft geen internetsnelheid die alleen voorbehouden is aan klanten van Vodafone
Dus Ziggo is niet te vergelijken met wat Delta nu doet.
Ik zie het als een pak koffie welke je alleen kan kopen als je er ook verplicht koffiemelk bij koopt.

ERG RAAR ! en zeer klantonvriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
dolopfriet schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:48:

Ik zie het als een pak koffie welke je alleen kan kopen als je er ook verplicht koffiemelk bij koopt.
Het is als een pakkoffie van 5kg die je waar je de koffiemelk bij moet kopen. Die van 1kg zit het niet bij. Je kunt dan wel weer 5 koffiepakken van 1kg kopen of 5 keer glasvezel bestellen van 1Gbps op je adres.

Is ook mogelijk, meerdere mensen gezien met meer dan één aansluiting op hun adres. Al had ik bij geen van die adressen het idee dat het nuttig was. Maar dat was hun keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door bjusterbaarlik op 16-10-2023 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

Het is als een pakkoffie van 5kg die je waar je de koffiemelk bij moet kopen. Die van 1kg zit het niet bij. Je kunt dan wel weer 5 koffiepakken van 1kg kopen of 5 keer glasvezel bestellen van 1Gbps op je adres.

Is ook mogelijk, meerdere mensen gezien met meer dan één aansluiting op hun adres. Al had ik bij geen van die adressen het idee dat het nuttig was. Maar dat was hun keuze.
Aangezoen vorig jaar 8 Gbps voor 67,50 werd aangeboden bij Delta geeft dit abo met gedwongen koop van/ bij Unlimited erg te denken. Bij koppelverkoop mag er geen sprake zijn veriijking agv koppelverkoop. Dat is hier wel degelijk het geval. Je verkoper moet aantonen dat de diensten onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Zo mag je wel veters bij schoenen verkopen.

Maar laten we het er op houden dat de juridische afdeling dit goed heeft gecheckt,
Een bakker die je verplicht een schroevedraaier bij de brood aan te schaffen verklaar je ook voor gek. Helemaal als niet meer duidelijk is wat je voor het brood en wat je voor de schroevedraaier betaald.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-10-2023 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dat unlimited abonnement zou mij alleen interesseren als ik het in een 4G modem mag stoppen als secundaire WAN connectie... Maar dat zal wel niet. Even snel zoeken op de Delta site krijg ik daar nog geen duidelijkheid over. De extra TV pakketten die je erbij krijgt kunnen me ook niet boeien. Veel geld...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kecin schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:44:
Dat unlimited abonnement zou mij alleen interesseren als ik het in een 4G modem mag stoppen als secundaire WAN connectie... Maar dat zal wel niet. Even snel zoeken op de Delta site krijg ik daar nog geen duidelijkheid over. De extra TV pakketten die je erbij krijgt kunnen me ook niet boeien. Veel geld...
Het mobiele abonnement zal een 06 nummer hebben, providers moeten van de ACM actief detecteren dar dergelijke nummers niet in routers gebruikt worden. Dataverkeer moet over 097 nummers. Of providers erg actief detecteren weet ik niet en er zijn ook wegen om de detectie heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbi
Oh wacht met kleine letters wat ik nu zie, na 8 maanden 125 euro. Helemaal gestoord zijn ze. KPN doet met 4 Gbit wel gewoon eerlijk en dat voor een redelijk bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
babbi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:50:
Oh wacht met kleine letters wat ik nu zie, na 8 maanden 125 euro. Helemaal gestoord zijn ze. KPN doet met 4 Gbit wel gewoon eerlijk en dat voor een redelijk bedrag.
8 Gbps was vorig jaar nog 67,50 bij Delta. Denken ze nu dat iedereen dat vergeten is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
babbi schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:50:
Met deze snelheid pak je wel de markering aandacht, en verbloem je eventuele leveringsproblemen omdat het door de hoge prijs onaantrekkelijk gemaakt is. Kan een strategie zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Het wordt een groot fiasco en er hangt gelijk een groot negatief etiket aan Delta.

Goed gedaan hoor, wijze mannen van Delta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermovie
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20-03 21:50
Des te meer meldingen hierover bij de ACM binnenkomen des te sneller zij hier op kunnen reageren. er wordt binnen 6 dagen gereageerd. dat is een redelijk snelle reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feuniks
Maar waar wil de ACM dan iets tegen gaan doen? Doet Delta iets fout? Ik kan bij Ziggo bijvoorbeeld ook alleen het extra TV pakket aanschaffen als ik ook al het normale pakket heb. Ik kan bij KPN niet alleen TV nemen, ik moet er Internet bij nemen. Dat mag toch ook allemaal. Ook als in dat pakket een zender zit die ik graag wil hebben en die niemand anders heeft. Wat is precies het ongeoorloofde, want daar ben ik nog niet uit? Het is zelfs jaren zo geweest dat als je een iPhone wilde, je die officieel alleen kon kopen in combinatie met een T-Mobile abonnement. En dat mocht ook gewoon. Ik denk dat alleen de snelheid niet genoeg is voor de ACM om deze combinatie als ongeldig te verklaren. Ik denk zelfs dat als ze dat wel gaan doen, je een doos van Pandora opentrekt, want dan kun je heel veel zaken koppelverkoop noemen. Inclusief het bundelen van zenders tot een pakket.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
Ik begrijp niet waar jullie je zo druk over maken. Als je het geen aantrekkelijk aanbod vindt, dan neem je het toch gewoon niet af? Wie heeft er nu echt 5Gbps nodig? Laat het gewoon links liggen, dan zal de markt zijn werk wel doen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:48

rvk

Ik vind het wel een giller.
KPN had natuurlijk een hele campagne klaar staan met "snelste internet in Nederland" en dan komt Delta daar even overheen. Dat het abonnement dan niet praktisch is (duur en combo) doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik gil nog niet hoor …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
Er staat nu (vandaag) een ander zinnetje in de kleine lettertjes :

Bij 5 Gig Glasvezel en Unlimited Mobiel krijg je elke maand 30,- korting op Unlimited Mobiel en 5,- korting op je internetfactuur van DELTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
rvk schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:48:
Ik vind het wel een giller.
KPN had natuurlijk een hele campagne klaar staan met "snelste internet in Nederland" en dan komt Delta daar even overheen. Dat het abonnement dan niet praktisch is (duur en combo) doet daar niets aan af.
Nou,... Ik gil me kapot hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:48

rvk

Ik ben schijnbaar de enige die de humor er wel van inziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rvk schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:18:
Ik ben schijnbaar de enige die de humor er wel van inziet.
Ik vind het los gaan hier op een product dat ze toch niet gaan aanschaffen wel vermakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Het is ook vermakelijk als de verkoop van dit product mislukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dolopfriet schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:15:
Het is ook vermakelijk als de verkoop van dit product mislukt.
Als het enige doel van (het management van) Delta is om KPN te dwarsbomen met 4Gbit/s dan is het doel sowieso bereikt, onafhankelijk van hoeveel klanten het afnemen. En gezien de prijs en koppeling aan mobiele telefonie (koppeling, niet koppelverkoop ;)) lijkt ook mij dat het geen enorm verkoopsucces gaat worden. Maar ze dwarsbomen wel KPN om een "snelste internet" campagne te voeren. Tenzij KPN een super rare campagne ervan gaat maken "snelste daadwerkelijk verkrijgbare en betaalbaar internet" 8)7 Dat bekt toch veel minder :p

Voor zover Delta uberhaupt niet al het snelste internet kon/kan claimen op basis van het 8Gbit/s abo dat ze nog steeds leveren aan klanten die het afgesloten hebben.

Edit:
Vraag me overigens ook af hoeveel overlap er is in het verzorgingsgebied van beiden. En daaraan gerelateerd hoeveel ze daadwerkelijk met elkaar concurreren en hoeveel effect het dwarsbomen van elkaars reclame heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 17-10-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:54:
[...]

Als het enige doel van (het management van) Delta is om KPN te dwarsbomen met 4Gbit/s dan is het doel sowieso bereikt, onafhankelijk van hoeveel klanten het afnemen. En gezien de prijs en koppeling aan mobiele telefonie (koppeling, niet koppelverkoop ;)) lijkt ook mij dat het geen enorm verkoopsucces gaat worden. Maar ze dwarsbomen wel KPN om een "snelste internet" campagne te voeren. Tenzij KPN een super rare campagne ervan gaat maken "snelste daadwerkelijk verkrijgbare en betaalbaar internet" 8)7 Dat bekt toch veel minder :p

Voor zover Delta uberhaupt niet al het snelste internet kon/kan claimen op basis van het 8Gbit/s abo dat ze nog steeds leveren aan klanten die het afgesloten hebben.

Edit:
Vraag me overigens ook af hoeveel overlap er is in het verzorgingsgebied van beiden. En daaraan gerelateerd hoeveel ze daadwerkelijk met elkaar concurreren en hoeveel effect het dwarsbomen van elkaars reclame heeft.
KPN is toch al niet zo sterk met de marketing, geen idee wat de slogan “100% glasvezel” betekent. Bieden anderen dan 90% aan of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

KPN is toch al niet zo sterk met de marketing, geen idee wat de slogan “100% glasvezel” betekent. Bieden anderen dan 90% aan of zo?
Wellicht een uiting naar Ziggo's "glasvezel-kabel"? Waarbij je natuurlijk ook nog twee manieren van meten hebt bij Ziggo. Hun netwerk bestaat voor ruim meer dan 50% uit coax. Maar volgens Ziggo is het 90% of zo glasvezel. Want ja, het verkeer van de klant gaat voor een kort stukje over coax en landelijk over glasvezel. Maar Ziggo is toch echt "eigenaar" van veel meer kilometers aan coax kabel dan glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Wellicht een uiting naar Ziggo's "glasvezel-kabel"? Waarbij je natuurlijk ook nog twee manieren van meten hebt bij Ziggo. Hun netwerk bestaat voor ruim meer dan 50% uit coax. Maar volgens Ziggo is het 90% of zo glasvezel. Want ja, het verkeer van de klant gaat voor een kort stukje over coax en landelijk over glasvezel. Maar Ziggo is toch echt "eigenaar" van veel meer kilometers aan coax kabel dan glasvezel.
Ik denk niet dat de gemiddelde consument die die rare kreet op een poster van KPN in het bushokje ziet denkt “oh ja, dat is beter want anderen gebruiken deels coax”. En bovendien, ik weet zeker dat er ergens in de infra van KPN ook wel twisted pair bekabeling zal zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Mapje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:42:
Er staat nu (vandaag) een ander zinnetje in de kleine lettertjes :

Bij 5 Gig Glasvezel en Unlimited Mobiel krijg je elke maand 30,- korting op Unlimited Mobiel en 5,- korting op je internetfactuur van DELTA.
Bij Unlimited kun je 25 GB in de EU per maand gebruiken.
LOL nee lekker unlimited. |:( blijft een vreemde aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bluewalk schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:50:
[...]

[...]

LOL nee lekker unlimited. |:( blijft een vreemde aanbieding.
Ja, hoe providers daar mee wegkomen? Unlimited tot een bepaald verbruik en daarna moet je je in bochten wringen. Opwaarderen per app en zo. Alsof een restaurant “eat as much as you can” aanbiedt maar bij het tweede bordje moet je het in de keuken zelf klaarmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Ja, hoe providers daar mee wegkomen? Unlimited tot een bepaald verbruik en daarna moet je je in bochten wringen. Opwaarderen per app en zo. Alsof een restaurant “eat as much as you can” aanbiedt maar bij het tweede bordje moet je het in de keuken zelf klaarmaken.
Uiteindelijk is er altijd wel een FUP, ook op vast internet. Maar 25GB is ook voor mobiel laag ja denk ik zo. Gezien er ook bij providers bundels van 15 of 20 GB worden aangeboden (en misschien nog hoger).

Als Unlimited nu 100GB was maximaal dan is het wel van de categorie "moet je goed je best voor doen", maar 25GB in een maand is niet heel hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feuniks
ernstoud schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Omdat ze volgens de roaming wetgeving in de EU niet unlimited aan te hoeven bieden. Maar iets van 10 Gb (of minder als het abonnement in het eigen land minder is). Ze geven dus al meer dan ze hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:36
Van wat ik begreep is het mobiele abonnement ook gelimiteerd tot 4G. Lijkt me niet echt de doelgroep voor de mensen die een 5gbps abonnement willen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
Waarom moet toch alles in het Engels?
Je kan ook gewoon in plaats van unlimited gebruik maken van het woord onbegrenst of onbeperkt ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrJoery
  • Niet online
Delta's 5Gbit/s-abonnement kost 125 euro per maand inclusief mobiel abonnement

Inmiddels op de voorpagina, misschien komt er zo wat druk achter om het ook los beschikbaar te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door MrJoery op 17-10-2023 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Die slogan is, zoals al gedacht hierboven, inderdaad volledig op Ziggo gericht. Die al veel te lang pretenderen bijna volledig glasvezel aan te bieden. Wat in werkelijkheid maar tot de wijkcentrale is en daarna alsnog coax.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Welk modem levert Delta bij de 5 gbps abonnement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:30
Nou na 2 jaar is het eindelijk zover. In Friesland heeft Delta ook zijn netwerk opgeleverd. Op 4 november 2021 de eerste mailtjes gehad van de informatieavonden en nu is gisteren de FTU geplaatst bij ons en zou ik net iets voor 1 november 2023 eindelijk online moeten zijn.

Bij mij in het pakket zit nog "huur van 3 mesh wifi-punten FttH". Weet iemand of je dat ook uit je abonnement kan laten halen? Dit omdat ik helemaal niet de intentie heb om dat te laten installeren of te gaan gebruiken.

Nog wel een paar problemen:
- Bij Guidion waren er 0 tijdsloten beschikbaar voor een monteur en gingen nog contact met mij opnemen.
- De delta klant portal werkt van geen kant -> Alleen de tab Gegevens werkt, de rest van de pagina's geven een 401 error, er staat geen leveringsadres ingevuld, mijn achternaam staat dubbel ingevuld. :P

Maar ook dat zal wel weer goed komen. :z
Pagina: 1 ... 78 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.