Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:00:
[...]

Nee , omdat 99% van de klanten dat qua apparatuur niet aan kan. Dat is de voornaamste reden waarom initieel de 8 Gbit ook verdeeld werd over de poorten. Er is een zakelijk abo met meer mogelijkheden.
Dat 8Gbit/s verhaal heeft toch niks met het 2Gbit/s te maken dat ze volgens jou vervolgens "verdelen" in 2x 1Gbit/s ondank het feit dat er 1 2,5Gbit/s poort op zit. 8Gbit/s krijg je niet door die 2,5Gbit/s poort heen. Bij een 2Gbit/s abo kan dat wel gewoon over die poort heen, maar volgens jou gaat Delta dat niet doen / ondersteunen omdat "klanten toch niet de hardware hebben om die snelheid te gebruiken".
Of zit je nu gewoon het ethernet auto negotiate concept uit te leggen? Waarbij als je een 1Gbit/s apparaat aansluit op die 2,5Gbit/s poort aansluit ze met elkaar overeen komen dat er op 1Gbit/s gebabbeld moet/kan worden (en niet 2,5Gbit/s, noch 100Mbit/s of 10Mbit/s, en uiteraard ook geen 10Gbit/s of 5Gbit/s). En dan is het dus de apparatuur van de klant die de beperking oplegt, maar dat spreekt voor zich dat je dan niet die 2Gbit/s over die 2,5Gbit/s poort haalt. Daarvoor hoeft Delta ook niks te doen. Dat is hoe ethernet al vanaf het begin der dagen werkt, dat er onderhandeld wordt over welke (maximale) snelheid haalbaar is tussen twee apparaten (op basis van de netwerkadapter aan beide kanten maar ook de bekabeling, 4 aderig / 2 aderparen komt ook per definitie niet verder dan 100Mbit/s).

Overigens heb ik ook begrepen dat @robertwebbe, die ook al het verwijderen van het 8Gbit/s abo aankaartte, daar wel de apparatuur voor zou hebben, maar dat niet in een rack geplaatst krijgt :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:00:
[...]
Dat is de voornaamste reden waarom initieel de 8 Gbit ook verdeeld werd over de poorten.
Ik denk dat de werkelijke reden daarvan is dat Nokia op het moment dat de deal gesloten is met Delta geen modem/router/AP met 10 Gbps. poorten kon (en nog steeds niet kan!) aanbieden!

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Die @RobertMe vind je echt in alle topics ;) Zojuist overigens een mooie 19" beugel gevonden voor de US-XG-6POE.

Toen ik nog het door Delta verstrekte Nokia modem aangesloten had, kon ik Speedtests doen tot 2,5 Gbps down en up op de 2.5GE poort. Als je een 2 Gbps abonnement neemt, dan krijg je een snelheidsprofiel van 2 Gbps. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid krijg je daar dus ook prima 2 Gbps mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:37:
Die @RobertMe vind je echt in alle topics ;) Zojuist overigens een mooie 19" beugel gevonden voor de US-XG-6POE.

Toen ik nog door Delta verstrekte Nokia modem aangesloten had, kon ik Speedtests doen tot 2,5 Gbps down en up op de 2.5GE poort. Als je een 2 Gbps abonnement neemt, dan krijg je een snelheidsprofiel van 2 Gbps en met een aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid krijg je daar dus ook prima 2 Gbps mee.
Zonder uitleg van Delta is alles luchtfietsen

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
@Sjakie0101 Volgens mij praten we nu een beetje langs elkaar heen. Wat @RobertMe en ik stellen is dat het technisch gezien prima mogelijk is om 2 Gbps te halen uit de 2,5 GE poort van het Nokia modem.
En volgens mij probeer jij duidelijk te maken dat 99% van de Delta klanten hier niets mee kan omdat ze geen apparatuur hebben met een 2.5 GE poort. Klopt dat?

Wat "gewone klanten" wel kunnen met een 2 Gbps abonnement is meerdere speedtests doen via de gigabit poorten en gezamenlijk 2 Gbps halen.

Maar het is allemaal marketing. In de praktijk heeft waarschijnlijk minder dan 0,5% van de particuliere klanten een abonnement sneller dan 1 Gbps. De 8 Gbps gaat Delta mogelijk op de lange termijn in de problemen brengen als klanten het netwerk flink gaan belasten. Mogelijk heeft mijn eerdere mailtje met de vraag over de te verwachte minimale, maximale en nominale snelheid wat mensen wakker gemaakt. Ik vind het volstrekt logisch dat ze nu alleen nog 2 Gbps willen aanbieden voor consumenten, ze kunnen dan nog steeds claimen dat ze het snelste netwerk van Nederland hebben. En de 8 Gbps was veel te goedkoop, hier kunnen ze veel meer voor vragen aan zakelijke klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 09:49
Hoi allen.

Ik heb nog een redelijke n00b vraag.

Ik ben het 1 en ander aan het controleren en vraag me af of mijn hardware wel voldoende is voor een beetje snelheid via WIFI en het 1GB glasvezelnetwerk van Delta.

Ik heb er geen verstand van en vraag me af of mijn wifi kaart vervangen moet worden.
Heb zelf een redelijk recente HP Envy laptop (HP ENVY x360 15-ey0975nd) en wil daar via WIFI zo snel mogelijk mee kunnen downloaden.
De geïntegreerde WIFI adapter is: MediaTek Wi-Fi 6E MT7922 (RZ616) 160MHz PCIe Adapter

Is dit voldoende, of raden jullie een ander aan?

Fijn weekend gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vinny4K schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:06:
Hoi allen.

Ik ben het 1 en ander aan het controleren en vraag me af of mijn hardware wel voldoende is voor een beetje snelheid via WIFI en het 1GB glasvezelnetwerk van Delta.

Ik heb er geen verstand van en vraag me af of mijn wifi kaart vervangen moet worden.
Heb zelf een redelijk recente HP Envy laptop (HP ENVY x360 15-ey0975nd) en wil daar via WIFI zo snel mogelijk mee kunnen downloaden.
De geïntegreerde WIFI adapter is: MediaTek Wi-Fi 6E MT7922 (RZ616) 160MHz PCIe Adapter

Fijn weekend gewenst.
Aangezien ik de netwerk kaart alleen resultaten mee krijg van AliExpress, volgens hun is het 2400Mbps

Beste wat je kan doen is eventjes dit volgen
https://www.caiway.nl/nie...it-je-glasvezelverbinding

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2023 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
@Vinny4K Dit is een uitstekende WiFi adapter, hiermee kun je het maximale eruit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vinny4K schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:06:
Hoi allen.

Fijn weekend gewenst.
Uiteraard heeft een zo recente notebook goede wifi functionaliteit. En sowieso kun je in notebooks al jaren de wifi hardware niet vervangen. Omdat fabrikanten denken dat consumenten een zo compact mogelijke notebook willen zit alles geïntegreerd in een paar chips op het moeder board en zit de behuizing vaak gelijmd in elkaar. In mijn tijd als product manager bij Toshiba was dat anders, via cardbus kon je wifi, modems e.d. eenvoudig wisselen. Alleen de fabrikant Framework hanteert dat je alles nog zelf zou moeten kunnen wisselen.

Punt zal veel meer zijn of je het door Delta/Caiway geleverde gecombineerde modem/router/accesspoint een beetje in de buurt van de notebook kunt plaatsen. Zit er afstand en muren tussen dan zakt wifi al stevig in, reken dan op ongeveer 300 Mbps. Een mesh systeem kan helpen, maar wifi blijft een beetje voodoo, buren kunnen storen, led lampen, geschakelde voedingen, inverter van zonnepanelen etc. beïnvloeden de boel.

[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 08-04-2023 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
In mijn nieuwbouwhuis heb ik daarom in iedere verblijfsruimte een loze leiding centraal in het plafond laten maken zodat ik in iedere kamer een zichtverbinding heb naar een wifipunt. Wellicht nu nog een beetje een overkill maar dit wordt steeds belangrijker. Hoe hoger de frequentie, des te moeilijker gaat die door objecten heen. Om goede wifi-resultaten te krijgen moet je juist meerdere kleine cellen hebben met laag zendvermogen in plaats van 1 met hoog zendvermogen. Overal in huis haal ik nu tussen de 700 en 900 Mbps als ik een speedtest doe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4DrJ7Noqlty18HPXZtqSIk9QtA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C8GRUsTdRqkwPAd8f1z1dtOq.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door robertwebbe op 08-04-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:05:
In mijn nieuwbouwhuis heb ik daarom in iedere verblijfsruimte een loze leiding centraal in het plafond laten maken zodat ik in iedere kamer een zichtverbinding heb naar een wifipunt. Wellicht nu nog een beetje een overkill maar dit wordt steeds belangrijker. Hoe hoger de frequentie, des te moeilijker gaat die door objecten heen. Om goede wifi-resultaten te krijgen moet je juist meerdere kleine cellen hebben met laag zendvermogen in plaats van 1 met hoog zendvermogen. Overal in huis haal ik nu tussen de 700 en 900 Mbps als ik een speedtest doe.
Hoeveel en welke AP's heb je?

Eens, nu heb ik mijn eisen iets lager ingestoken. Ik wil op de hotspot locaties waar ik met grote files werk wel 800Mbit, dat is voor mij de woonkamer. In een slaapkamer of de tuin is 300Mbit meer dan voldoende.

Hier 3 AP's (waar van 1 buiten) in een normaal rijtjeshuis, je zit al snel aan 3 stuks. Daarom zal een ISP (KPN) waarschijnlijk ook default een superwifi set van 2 stuks afbeelden, dan heb je er 3 inclusief het modem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kon een glimlach niet onderdrukken… een loze leiding en daardoor zichtverbinding. Ik zag je al op een ladder staan turend door die PVC buis naar het modem ;) .

Je hebt dus door die leidingbuis een cat5/6 getrokken en in elke kamer een accesspoint. Mooi.

Bij mij zit tussen het accesspoint (Ubiquiti Aircube AC) en de notebook een dikke muur, rond de 300 Mbps. blijft er over maar dat is goed genoeg. CAT5/6 kabel trekken in deze oude boerderij is geen sinecure.

Overigens is dat hele DFS gedoe op 802.11ac wel een drama in NL. Een access point ingesteld op een mooi vrij kanaal moet terug naar kanaal 36-42 als er radar gedetecteerd wordt. En dat is in NL met de weerradar, radar langs de rivieren, rond luchthavens en militaire complexen in ons dichtbevolkte land al gauw het geval.

Ik heb op kanaal 112 de beste wifi dekking maar binnen een kwartier staat het accesspoint alweer op kanaal 36, samen met de KPN Experiabox V10 en de t-mobile Huawei 4G router. Je kunt instellen wat je wil maar dit blijft.

Mijn Aircube staat dus nu op US en gebruikt een kanaal in de unii-3 band >:) .

[ Voor 21% gewijzigd door ernstoud op 08-04-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb in de woonkamer en in mijn werkkamer Ubiquiti U6 Long Ranges en voor de rest U6 Lites. De U6-LR’s zijn met een CAT6 kabel aan een US-XG-6POE verbonden (10G switch), eigenlijk als voorbereiding voor de U6 Enterprise. Maar ik wacht nog even met het kopen van die totdat de kinderziektes eruit zijn. Ik hoop dat de iPhone 15 Pro straks WiFi 6E ondersteunt, dan ga ik de LR’s upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
zij jullie van plan om te upgraden naar 2gbits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Verwijderd Ik heb 8 Gbps *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je voor mij is een speedtestje willen doen? hier ben ik nou wel heeeeel nieuwsgierig naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is dus vanaf juni klaarblijkelijk alleen 2 Gbps. bestelbaar. Dat ga ik niet doen. De 1 Gbps. was al een upgrade in de trant van “nice to have”. Dus de Nokia en Huawei ONT blijven in de kast liggen tot de gedwongen migratie naar XGS-PON.

Wel zal ik rond die tijd eens de onderhandeling in gaan want ik betaal nu de hoofdprijs. Een leuke aanbieding en dan naar 2 Gbps. zou interessant kunnen zijn. Maar nodig is het hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/merdn5JyilcuNLHhnJznjWNprHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ugoRKs9MZqNYNKWtH5nZFkxd.png?f=user_large

Zojuist een verse Speedtest voor je gedaan. Het is nu prime time, dan haal ik meestal tussen de 3 en 5 Gbps. Als ik ‘s nachts test haal ik tussen de 4 en 6 Gbps.
Alleen als ik iperf3 speedtesten doe vanaf mijn router, dan haal ik tussen de 5 en 7 Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:27:
@Verwijderd

[Afbeelding]

Zojuist een verse Speedtest voor je gedaan. Het is nu prime time, dan haal ik meestal tussen de 3 en 5 Gbps. Als ik ‘s nachts test haal ik tussen de 4 en 6 Gbps.
Alleen als ik iperf3 speedtesten doe vanaf mijn router, dan haal ik tussen de 5 en 7 Gbps.
zou je een laatste willen doen via het geliefde speedtest.net, ookal haal je het daar niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Verwijderd

Ik ben op dit moment niet op die locatie maar heb ik er nog wel een screenshot uit mijn resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZrPqlKzZsr1QfGOrlvD9tLmDZ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XOtbOli1c4ztSA4i12HqmM9h.png?f=user_large

De beperking is hier natuurlijk de 1 GE poort van het WiFi accespoint. De phy speed tussen het accesspoint en mijn iPhone is dan 1202 Mbps, het maximale wat deze iPhone aan kan (80 MHz kanaal, WiFi 6 en 2x2 MiMo).

[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 08-04-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@ernstoud Ik heb eigenlijk nauwelijks last van DFS perikelen, alleen als defensie weer eens laag vlieg oefeningen doet, ik zit blijkbaar in een oefengebied. Maar dat is hoogstens enkele dagen per jaar, verder nooit last.

In de woonkamer gebruik ik kanaal 116 (HE80), in mijn (zolder) werkkamer kanaal 100 (HE80), in de slaapkamers 52 (HE80), 36 (HE40), 44 (HE40) en tenslotte heb ik nog een accesspoint in de gang / meterkast voor een beter signaal voor de deurbel, camera’s en IoT op 132 (HE40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:33:
@Verwijderd

Ik ben op dit moment niet op die locatie maar heb ik er nog wel screenshot uit mijn resultaten:

[Afbeelding]

De beperking is hier natuurlijk de 1 GE poort van het WiFi accespoint. De phy speed tussen het accesspoint en mijn iPhone is dan 1202 Mbps, het maximale wat deze iPhone aan kan (80 MHz kanaal en 2x2 MiMo).
als het mogelijk is via een device wat meer dan 1gbit kan, zou je er dan nog een willen maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:50:
[...]

Uiteraard heeft een zo recente notebook goede wifi functionaliteit. En sowieso kun je in notebooks al jaren de wifi hardware niet vervangen. Omdat fabrikanten denken dat consumenten een zo compact mogelijke notebook willen zit alles geïntegreerd in een paar chips op het moeder board en zit de behuizing vaak gelijmd in elkaar. In mijn tijd als product manager bij Toshiba was dat anders, via cardbus kon je wifi, modems e.d. eenvoudig wisselen. Alleen de fabrikant Framework hanteert dat je alles nog zelf zou moeten kunnen wisselen.
Dat valt nu ook allemaal weer mee? Vorig jaar zelf een Lenovo Yoga Slim gekocht. Ding is in totaliteit zo dik als bij mijn oude Asus alleen het scherm, maar ik kan gewoon de onderkant er af schroeven (nergens lijm) en de netwerkadapter vervangen (al gedaan), en de M.2 SSD en 1 RAM module zijn ook vervangbaar. Dit zijn dan uiteraard wel de drie enige componenten die vervangbaar zijn in zijn algemeenheid. GPU is natuurlijk maatwerk en overige hardware gaat bij een gewone PC ook met insteekkaarten wat bij laptops natuurlijk niet kan. Maar over het algemeen kun je zeker opslag (HDD/SSD), RAM en netwerkadapters al / nog decennia vervangen (met de kanttekening dat soms een RAM dimm gesoldeerd is en dus maar 1 vervangbaar). Vaak genoeg dat laptops hiervoor ook losse toegangsklepjes hebben (1 klepje om bij HDD te komen en 1 voor RAM). Of ze zijn gewoon relatief makkelijk te openen (huidige en vorige laptop is kwestie van veel schroeven losdraaien en openen. Laptop van daarvoor heeft twee losse klepjes die elk met 1 schroef vast zitten, helemaal openen was daarbij wel lastiger (schroeven aan onderkant losmaken, daarna kan het toetsenbord eruit worden gepakt, daar weer schroeven los maken zodat de onderkant helemaal los kan)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:51:
[...]

als het mogelijk is via een device wat meer dan 1gbit kan, zou je er dan nog een willen maken?
Zeker, maar dat wordt waarschijnlijk pas ergens in oktober. Tenzij ik tussentijds een U6-ENT voor een koopje op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:55:
[...]

Dat valt nu ook allemaal weer mee? Vorig jaar zelf een Lenovo Yoga Slim gekocht. Ding is in totaliteit zo dik als bij mijn oude Asus alleen het scherm, maar ik kan gewoon de onderkant er af schroeven (nergens lijm) en de netwerkadapter vervangen (al gedaan), en de M.2 SSD en 1 RAM module zijn ook vervangbaar. Dit zijn dan uiteraard wel de drie enige componenten die vervangbaar zijn in zijn algemeenheid. GPU is natuurlijk maatwerk en overige hardware gaat bij een gewone PC ook met insteekkaarten wat bij laptops natuurlijk niet kan. Maar over het algemeen kun je zeker opslag (HDD/SSD), RAM en netwerkadapters al / nog decennia vervangen (met de kanttekening dat soms een RAM dimm gesoldeerd is en dus maar 1 vervangbaar). Vaak genoeg dat laptops hiervoor ook losse toegangsklepjes hebben (1 klepje om bij HDD te komen en 1 voor RAM). Of ze zijn gewoon relatief makkelijk te openen (huidige en vorige laptop is kwestie van veel schroeven losdraaien en openen. Laptop van daarvoor heeft twee losse klepjes die elk met 1 schroef vast zitten, helemaal openen was daarbij wel lastiger (schroeven aan onderkant losmaken, daarna kan het toetsenbord eruit worden gepakt, daar weer schroeven los maken zodat de onderkant helemaal los kan)).
Beetje off-topic dus even kort… alle Apple notebooks zijn sowieso niet te upgraden. En bij overige merken soms de opslag maar WiFi kaart? Ik zie dat toch weinig. Jouw Lenovo is dan toch een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:25
Even een vraag, mijn ouders zijn sinds gisteren over op Delta Glasvezel internet. Op zich werkt alles prima echter is mijn vader (70 plusser) nogal verknocht aan teletekst. Op zich werkt dit wel maar is om één of andere reden het teletekst beeld heel erg smal... net alsof het "breedbeeld" van de TV is samengedrukt naar de halve resolutie. Het kijken van TV en dus ook Teletekst gaat via een Amino Kamai 7X die gekoppeld zit aan een TV van het merk Finlux via een HDMI kabel.

Ik heb al op internet gezocht of ik iets kon vinden om het beeld weer in de volledige breedte van de TV te kijken maar kan helaas niks vinden dus ik was benieuwd of iemand hier ook al eens tegen dit probleem is aangelopen en zo ja hoe dit dan opgelost is (als het uberhaupt opgelost kan worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny4K
ernstoud schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:50:
[...]

Punt zal veel meer zijn of je het door Delta/Caiway geleverde gecombineerde modem/router/accesspoint een beetje in de buurt van de notebook kunt plaatsen. Zit er afstand en muren tussen dan zakt wifi al stevig in, reken dan op ongeveer 300 Mbps. Een mesh systeem kan helpen, maar wifi blijft een beetje voodoo, buren kunnen storen, led lampen, geschakelde voedingen, inverter van zonnepanelen etc. beïnvloeden de boel.
Als ze hem in de meterkast plaatsen, dan zit er 4 meter tussen, een dun muurtje in het midden. Als ze hem plaatsen op de muur in de woonkamer waar mijn Ziggo nu binnenkomt dan zit er niets tussen.
Moet zeggen mijn WIFI is door mijn oudere 1964 woning en dus houten vloeren overal op het moment uitstekend. Bedankt voor de info en toelichting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sicos schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:45:
Even een vraag, mijn ouders zijn sinds gisteren over op Delta Glasvezel internet. Op zich werkt alles prima echter is mijn vader (70 plusser) nogal verknocht aan teletekst. Op zich werkt dit wel maar is om één of andere reden het teletekst beeld heel erg smal... net alsof het "breedbeeld" van de TV is samengedrukt naar de halve resolutie. Het kijken van TV en dus ook Teletekst gaat via een Amino Kamai 7X die gekoppeld zit aan een TV van het merk Finlux via een HDMI kabel.

Ik heb al op internet gezocht of ik iets kon vinden om het beeld weer in de volledige breedte van de TV te kijken maar kan helaas niks vinden dus ik was benieuwd of iemand hier ook al eens tegen dit probleem is aangelopen en zo ja hoe dit dan opgelost is (als het uberhaupt opgelost kan worden)
De meeste TV’s hebben een instelling om beeldverhouding in te stellen, 4:3, 16:9, letterbox etc., en een instelling om aangeboden beeld te laten passen (upscale, stretch, fill..) tot een totaal beeld. Dus even zoeken in de handleiding van die TV of in de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:03:
@Sjakie0101 Volgens mij praten we nu een beetje langs elkaar heen. Wat @RobertMe en ik stellen is dat het technisch gezien prima mogelijk is om 2 Gbps te halen uit de 2,5 GE poort van het Nokia modem.
En volgens mij probeer jij duidelijk te maken dat 99% van de Delta klanten hier niets mee kan omdat ze geen apparatuur hebben met een 2.5 GE poort. Klopt dat?

Wat "gewone klanten" wel kunnen met een 2 Gbps abonnement is meerdere speedtests doen via de gigabit poorten en gezamenlijk 2 Gbps halen.

Maar het is allemaal marketing. In de praktijk heeft waarschijnlijk minder dan 0,5% van de particuliere klanten een abonnement sneller dan 1 Gbps. De 8 Gbps gaat Delta mogelijk op de lange termijn in de problemen brengen als klanten het netwerk flink gaan belasten. Mogelijk heeft mijn eerdere mailtje met de vraag over de te verwachte minimale, maximale en nominale snelheid wat mensen wakker gemaakt. Ik vind het volstrekt logisch dat ze nu alleen nog 2 Gbps willen aanbieden voor consumenten, ze kunnen dan nog steeds claimen dat ze het snelste netwerk van Nederland hebben. En de 8 Gbps was veel te goedkoop, hier kunnen ze veel meer voor vragen aan zakelijke klanten.
Precies. Een consument wil normaal gesproken 2 dedicated 1 Gbit poorten (zo werk XGPON). XGPON verdeeld niet zelf op basis van apparatuur dat er aan hangt. Zo kun je dus 2 devices voorzien van de volle 1 Gbit en kunnen deze devices onafhankelijk van elkaar werken met een eigen snelheid van 1 Gbit. Neem een router en een switch, of een router en een Wifi-extender.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Sicos schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:45:

Dat is normaal en kun je niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

armando1234 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:02:
[...]

Bij deze meteen het antwoord of buren er ook last van hebben ;w Hier ook Harreveld...

Ik hoorde vandaag dat ze er afgelopen dagen al druk mee bezig zijn... Verder geen info. We wachten komende dagen maar af of het wordt opgelost.
Wel vervelend dat ze niet even melden dat er een storing is of zo. Of meer informatie geven.
Hier dezelfde problemen, maar dan met Caiway (in Harreveld). Ik weet ook dat het speelt in marienvelde (Delta) en Zieuwent (Caiway).
Hoorde van iemand die een genexis modem had aangevraagd en daarna de DNS server had aangepast dat het weer werkte.
Heb zelf een Genexis modem en eigen router maar het aanpassen van DNS server (Google/Cloudflare) hielp niet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:25
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:19:
[...]

Dat is normaal en kun je niet veranderen.
Uiteindelijk maar een NVidia TV shield pro met airmouse gekocht aangezien de afstandsbediening die bij een shield zit geen numerieke toetsen heeft. Even een middagje de boel ingesteld (o.a. Teletekst app en Delta app voor de TV zenders) en alles werkt helemaal perfect... mijn vader weer blij :-).

En het werkt 100.000 keer beter dan dat kastje wat je standaard bij Delta krijgt wat overigens wel beter werkte dan de Horizon Box van Ziggo (dat lompe stroomzuipende ding) die ze daarvoor hadden.

Ik snap wel dat een bedrijf als Delta alles zo goedkoop mogelijk probeert te doen maar dat dan zoiets als TeleTekst (wat zo'n beetje 40+ jaar al bestaat) dan niet fatsoenlik werkt is mij een raadsel. Of ze moeten bij Delta het idee hebben gehad dat niemand dat meer wil gebruiken :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Sicos op 10-04-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in zaltbommel
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-06-2023
Vandaag voor het eerst hier aan het lezen .
In Zaltbommel komt binnenkort glasvezel van Delta, hier ligt het al bij de voordeur.

Maar wel meteen een paar vragen als ik dit hier zo lees
is een eigen modem handig en welke dan ?
Wat denken jullie hiervan:
TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

Kan je IPTV box aansluiten ?
Heb je een tv pakket nodig van delta

welke decoder raden jullie aan ?

Kan je met de app tv kijken zonder dat je een tv pakket hebt.

Dus eigenlijk moet je een tv pakket nemen als je glasvezel hebt om tv te kijken.

Kan je nog je eigen server draaien of staan alle poorten dicht

Gewoon even een paar vragen ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben of weten waar ik het beste kan gaan lezen.
Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
in zaltbommel schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:07:
Tip: Lees dit topic eerst even helemaal (plus de andere Delta / Caiway topics). Dan zit je er goed in en hoef je al die vragen niet meer te stellen, want ze zijn al vele malen behandeld.

Andere topics:
[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel
[Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Sjakie0101 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 16:43:
[...]
Precies. Een consument wil normaal gesproken 2 dedicated 1 Gbit poorten
Beetje vreemde stelling.... een consument wil gewoon de maximale snelheid op alle poorten. En als die kiest voor een 2Gb abonnement dan zal die echt wel beseffen dat de rest van de infra ook wat 2,5Gb poorten zal moeten bevatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
CirclDigital schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:24:
Beetje vreemde stelling.... een consument wil gewoon de maximale snelheid op alle poorten. En als die kiest voor een 2Gb abonnement dan zal die echt wel beseffen dat de rest van de infra ook wat 2,5Gb poorten zal moeten bevatten.
Inderdaad! Als ik een 2 Gb abo neem, dan hang ik gewoon een 2.5 Gb switch (tegenwoordig al voor zo'n € 120 verkrijgbaar) aan het modem en zorg ik dat in ieder geval de desktop PC en de NAS (beide ook voorzien van 2.5 Gb poorten) op dat snelle deel van het netwerk zitten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
in zaltbommel schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:07:
In Zaltbommel komt binnenkort glasvezel van Delta, hier ligt het al bij de voordeur.

Maar wel meteen een paar vragen als ik dit hier zo lees
1) is een eigen modem handig en welke dan ?
Wat denken jullie hiervan:
2) TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

3) Kan je IPTV box aansluiten ?
4) Heb je een tv pakket nodig van delta

5) welke decoder raden jullie aan ?

6) Kan je met de app tv kijken zonder dat je een tv pakket hebt.

Dus eigenlijk moet je een tv pakket nemen als je glasvezel hebt om tv te kijken.

7) Kan je nog je eigen server draaien of staan alle poorten dicht

Gewoon even een paar vragen ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben of weten waar ik het beste kan gaan lezen.
Alvast bedankt
Alle antwoorden in de hierboven al genoemde threads op Tweakers. Samenvatting:

1) Ja, als je wilt tweaken.
2) Kan alleen bij AON, maar je krijgt vrijwel zeker XGS-PON.
3) Nee
4) Ja, als je Delta IPTV wil, anders NLZiet o.i.d.
5) Geen ervaring hier, zie threads
6) Nee
7) Er zijn problemen met port-forwards met het standaard geleverde device

Beste optie als je alle vrijheid wil: Huawei HN8010Ts op glas, eigen router er achter.

Dat device is hier verkrijgbaar: https://cdr.pl/wyszukiwarka.html?d=szukaj&szukaj=Hn8010 (maar op dit moment geen voorraad zie ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sicos schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:45:

Ik snap wel dat een bedrijf als Delta alles zo goedkoop mogelijk probeert te doen maar dat dan zoiets als TeleTekst (wat zo'n beetje 40+ jaar al bestaat) dan niet fatsoenlik werkt is mij een raadsel. Of ze moeten bij Delta het idee hebben gehad dat niemand dat meer wil gebruiken :-)
Behalve dat het smal is werkt die wel. Maar ja bijna niemand gebruikt het idd meer zoals je zegt en het werkt ook alleen nog met NPO 1, 2 en 3. Over een paar jaar zal het waarschijnlijk helemaal over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op maandag 10 april 2023 @ 11:29:
[...]

Inderdaad! Als ik een 2 Gb abo neem, dan hang ik gewoon een 2.5 Gb switch (tegenwoordig al voor zo'n € 120 verkrijgbaar) aan het modem en zorg ik dat in ieder geval de desktop PC en de NAS (beide ook voorzien van 2.5 Gb poorten) op dat snelle deel van het netwerk zitten.
Als je tweaker bent lukt dat. Een consument is al blij dat de pc verbonden is met het modem met CAT 5E wat ze al hebben liggen. Die gaan bellen wanneer ze zien dat de snelheid niet wordt behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sicos schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:45:
[...]

Uiteindelijk maar een NVidia TV shield pro met airmouse gekocht aangezien de afstandsbediening die bij een shield zit geen numerieke toetsen heeft. Even een middagje de boel ingesteld (o.a. Teletekst app en Delta app voor de TV zenders) en alles werkt helemaal perfect... mijn vader weer blij :-).

En het werkt 100.000 keer beter dan dat kastje wat je standaard bij Delta krijgt wat overigens wel beter werkte dan de Horizon Box van Ziggo (dat lompe stroomzuipende ding) die ze daarvoor hadden.

Teletekst zit niet meer op de tv-apps van Delta. Reden: er is een teletekstapp, gaan we dus geen moeite in steken. Heel begrijpelijk, werkt de tv app, dan werkt ook de teletekstapp,
Verder gaat Delta niet vasthouden aan het al 5 jaar oude Kamai 7x kastje naar mijn mening.
De apps werken dusdanig goed dat het een koud kunstje is om de Android-app te laten draaien op een Android-decoder zoals KPN. Bovendien biedt dit ook voor Delta kansen om de zenders as is door te geven en aan 4K en UHD te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:21:
[...]

Als je tweaker bent lukt dat. Een consument is al blij dat de pc verbonden is met het modem met CAT 5E wat ze al hebben liggen. Die gaan bellen wanneer ze zien dat de snelheid niet wordt behaald.
En daarom heb je een mooie techniek genaamd auto negotiate die netjes ziet dat het aangesloten apparaat maar 1Gbit/s ondersteund of de kabel niet geschikt is voor een snellere verbinding en dus gaat het modem helemaal automatisch 1Gbit/s babbelen op de 2,5Gbit/s poort.

Maar dat heb ik eerder ook al geantwoord maar daar reageer je blijkbaar liever niet op. Gewoon vol blijven houden dat Delta zaken beperkt omdat het voor de gewone consument niet zou werken en daarmee iedereen wat proberen te misleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
RobertMe schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:30:
[...]

En daarom heb je een mooie techniek genaamd auto negotuate die netjes ziet dat het aangesloten apparaat maar 1Gbit/s ondersteund of de kabel niet geschikt is voor een snellere verbinding en dus gaat het modem helemaal automatisch 1Gbit/s babbelen op de 2,5Gbit/s poort.

Maar dat heb ik eerder ook al geantwoord maar daar reageer je blijkbaar liever niet op. Gewoon vol blijven houden dat Delta zaken beperkt omdat het voor de gewone consument niet zou werken en daarmee iedereen wat proberen te misleiden.
Je bedoeld waarschijnlijk "negotiate"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 10 april 2023 @ 12:30:
[...]

En daarom heb je een mooie techniek genaamd auto negotiate die netjes ziet dat het aangesloten apparaat maar 1Gbit/s ondersteund of de kabel niet geschikt is voor een snellere verbinding en dus gaat het modem helemaal automatisch 1Gbit/s babbelen op de 2,5Gbit/s poort.

Dat is dan alsnog knollen voor citroenen verkopen, je verwacht als leek 2,5 Gbit te behalen,
98% is leek, 2% is Tweaker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:52:
[...]

Dat is dan alsnog knollen voor citroenen verkopen, je verwacht als leek 2,5 Gbit te behalen,
98% is leek, 2% is Tweaker.
Als leek neem je geen 2Gbit/s abo. En als je een leek bent die dat wel afneemt koop je ook elk jaar de nieuwste van de nieuwste PC en dan heb je dus ook 2,5Gbit/s daar op.

Daarnaast snap ik niet wat dat te maken heeft met jouw eerdere statements dat Delta geen 2Gbit/s gaat leveren over de 2,5Gbit/s poort maar dat ze alleen 2x 1Gbit/s gaan leveren. Maar dat zal wel aan mij liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik denk dat we deze discussie beter kunnen stoppen en afwachten tot iemand een speedtest doet met een 2 Gbps abonnement. Dan zullen we zien wie het bij het juiste eind had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
-tom-562 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:41:
[...]

Hier dezelfde problemen, maar dan met Caiway (in Harreveld). Ik weet ook dat het speelt in marienvelde (Delta) en Zieuwent (Caiway).
Hoorde van iemand die een genexis modem had aangevraagd en daarna de DNS server had aangepast dat het weer werkte.
Heb zelf een Genexis modem en eigen router maar het aanpassen van DNS server (Google/Cloudflare) hielp niet
Ik hoorde van iemand anders hier dat het in de IP range zit.

Voor alsnog hier nog steeds precies het zelfde probleem... Waarom ze nergens aangeven dat er een grotere storing is vind ik wel verdacht... Misschien maar eens kijken of ze nog wel voldoen aan de lever verplichting, of gewoon een maandje niet betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik ben sinds een 1,5 week aangesloten op het Delta glasvezel netwerk, dit is recentelijk aangelegd in onze gemeente (Buren) met een 1000/1000 pakket (Delta Flex Zakelijk).

Sinds de 1e dag heb ik al problemen met de verbinding:

- Hoge package loss (mijn UDM-Pro monitort dit continue). Dit monitor ik ook met Prometheus/Grafana.
- Fluctuatie in snelheid, voornamelijk de upload snelheid varieert tussen de 900Mbps tot soms wel 10Mbps)
- Complete outages van enkele minuten tot enkele uren
- Ziggo verbinding is nog als fail-over verbinding ingesteld op de UDM, en deze switched regelmatig terug.

Ik heb al meerdere malen contact gehad met Delta en het volgende is al getest/gedaan:

- Nieuwe modem (Nokia XS-2426G-B) (de 2e dus)
- Monteurs van Selecta hebben de glas verbinding vanuit de meterkast doorgemeten tot aan de wijkcentrale, deze is 100% in orde.
- Meerdere (factory)resets uitgevoerd van beide modems
-- Na een reset (zowel factory als alleen aan/uit) kan het soms wel een paar uur duren voordat deze weer online komt en het "PON" lampje gaat branden.
- Zowel achter mijn UDM-Pro als rechtstreeks op de Nokia dezelfde problemen

Kortom, dit is geen goed begin met Delta..

Ik heb meerdere malen contact gehad met Delta, maar zover nog geen echte oplossing. Misschien zijn het aanloop problemen in onze gemeente, maar dan zouden er meer mensen last van moeten hebben zou je zeggen.

Zijn er meer mensen die hier last hebben? Gemeente Buren (Ingen).

[ Voor 11% gewijzigd door lumix91 op 11-04-2023 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
lumix91 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 19:10:

-- Na een reset (zowel factory als alleen aan/uit) kan het soms wel een paar uur duren voordat deze weer online komt en het "PON" lampje gaat branden.
Dit duurt normaal iets van een minuut, duidelijk iets defect en dan waarschijnlijk in de centrale, omdat de rest al uitgesloten lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29
Heeft iemand in Duiven al graaf werkzaamheden gezien? Ben benieuwd waar ze beginnen. Zou afgelopen weken begonnen moeten zijn.

https://www.deltanetwerk....-update-duiven-maart-2023

Hier staat een tabelletje maar die is totaal onduidelijk omdat bij de afbeelding geen codes staan _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFZ3NLBZmmoKHyw1YIWo_XLbR9U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U7e8RJzqiXMcT5z0Z0lfxq17.jpg?f=user_large

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:39
Volgens mij zijn ze aan de rechts onderin het rode gebeid al aardig bezig. Hoorde van kennissen dat daar al de sprietjes bij de gevel liggen.

Volgens mij zit ik in het oranje gebied... ze wisten mij namelijk telefonisch te vertellen dat ik op POP DVN-04 wordt aangesloten. Verwachte oplevering Q3 2024 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
Erulezz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:02:
Heeft iemand in Duiven al graaf werkzaamheden gezien? Ben benieuwd waar ze beginnen. Zou afgelopen weken begonnen moeten zijn.

Hier staat een tabelletje maar die is totaal onduidelijk omdat bij de afbeelding geen codes staan _O-

[Afbeelding]
niets, zit in geel (Nieuweling)
Ook geen Deltamannen aan de deur gehad in maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PH68
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02 14:36
Erulezz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:02:

[Afbeelding]
Ik heb ze bezig gezien in de buurt van het Eltingerhof. Daar lijkt het snel te gaan (daar wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:45
PH68 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 06:21:
[...]

Ik heb ze bezig gezien in de buurt van het Eltingerhof. Daar lijkt het snel te gaan (daar wel)
Dat komt overeen met het rode (deel)gebied dat DJP! hierboven meldde.
Dus rood is eerst aan de beurt blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Niet alle doorgelezen, maar zijn er hier ook gebruikers die enkel glasvezel hebben en geen coax meer?

Heb begrepen dat in onze nieuwe woning geen coax aansluiting meer komt, maar enkel glasvezel.
Dat zou betekenen dat ik niet meer normaal tv zou kunnen kijken, maar alles via de app moet doen. Op zich geen probleem, ware het niet dat Delta geen app heeft voor Samsung tv's van enkel jaren oud.

Hoe kijken jullie tv?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
m-vw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:29:
Niet alle doorgelezen, maar zijn er hier ook gebruikers die enkel glasvezel hebben en geen coax meer?

Heb begrepen dat in onze nieuwe woning geen coax aansluiting meer komt, maar enkel glasvezel.
Dat zou betekenen dat ik niet meer normaal tv zou kunnen kijken, maar alles via de app moet doen. Op zich geen probleem, ware het niet dat Delta geen app heeft voor Samsung tv's van enkel jaren oud.

Hoe kijken jullie tv?
Ik begrijp je probleem niet. Delta heeft toch gewoon een TV-kijk-kastje wat je via HDMI op je TV aansluit, net als alle andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Andrehj schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:32:
[...]

Ik begrijp je probleem niet. Delta heeft toch gewoon een TV-kijk-kastje wat je via HDMI op je TV aansluit, net als alle andere providers?
Weer een kastje. Hoopte op een andere oplossing.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:53
Als je recht in de verzel kijkt kan je ook beelden zien :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Ethirty

Who...me?

m-vw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:46:
[...]

Want Ziggo heeft niet ook al 15 jaar een kastje :?

Je kan de tv box van Delta gebruiken, of iets van Android of een Apple TV. Sowieso toekomstbestendiger dan een smart tv die na een paar jaar niet meer ondersteund is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
Ethirty schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:55:
[...]

Je kan de tv box van Delta gebruiken, of iets van Android of een Apple TV. Sowieso toekomstbestendiger dan een smart tv die na een paar jaar niet meer ondersteund is.
Ziggo heeft naast kastjes ook een CI+ module en DVB-C.
KabelNoord biedt dat overigens ook gewoon aan via glasvezel

Veel andere glasvezelboeren voorheen ook.... maar tegenwoordig moeten we aan de externe kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
Ethirty schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:55:
[...]

Er zijn nog wel tv's met een coax ingang. Dan kan je in combinatie met een smartcard prima tv kijken over coax van ziggo. Zonder dat je een extra kastje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 09:41
m-vw schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:46:
[...]

Als je TV ook een browser heeft kan je ook kijken via https://webtv.delta.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
_JGC_ schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:03:
[...]

Ziggo heeft naast kastjes ook een CI+ module en DVB-C.
KabelNoord biedt dat overigens ook gewoon aan via glasvezel

Veel andere glasvezelboeren voorheen ook.... maar tegenwoordig moeten we aan de externe kastjes.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lm4VIw7.png

Je kunt bij Delta/Caiway ook net als bij Ziggo een CI+ module gebruiken volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvdW schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:20:
[...]

[Afbeelding]

Je kunt bij Delta/Caiway ook net als bij Ziggo een CI+ module gebruiken volgens de site.
En dat werkt ook op glasvezel van Delta/Caiway? Want origineel leverde Caiway natuurlijk over coax, en dat doen ze nu nog steeds in die regios waar het ligt/het van hun is. Zelf vermoed ik namelijk dat jouw quote alleen betrekking heeft op hun coax gebied (mogelijk dat die "HFC footprints" ook daar naar verwijst?)

Edit:
Ja dus, HFC is "Hybrid Fibre Coaxial". Dus wat Ziggo " glasvezelkabelnetwerk" noemt :+ Glasvezel door het land, coax door de straten tot aan huis.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 12-04-2023 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JvdW schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:20:
[...]

[Afbeelding]

Alleen wanneer en coax aanwezig is, niet via glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:38
Ik ben sinds een 1,5 week aangesloten op het Delta glasvezel netwerk, dit is recentelijk aangelegd in onze gemeente (Buren) met een 1000/1000 pakket (Delta Flex Zakelijk).

...

Zit je IP-adres toevallig in de reeks 149.143.*.*? Daar zijn grote problemen mee.
-tom-562 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:41:
[...]

Mogelijk dat je met een nieuw modem geluk hebt en in een andere IP reeks komt. Hier (Harreveld-Zuid) meerdere keren mac adres gewijzigd, blijf in dezelfde IP reeks zitten. Het is in ieder geval geen DNS probleem.

Vanochtend nog weer gebeld, het zou gisteren (12-4) doorgezet zijn naar de 'leverancier'. Klantenservice kom je niet veel verder mee.

[ Voor 48% gewijzigd door WoutR op 13-04-2023 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

WoutR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:52:
[...]

Zit je IP-adres toevallig in de reeks 149.143.*.*? Daar zijn grote problemen mee.

[...]

Mogelijk dat je met een nieuw modem geluk hebt en in een andere IP reeks komt. Hier (Harreveld-Zuid) meerdere keren mac adres gewijzigd, blijf in dezelfde IP reeks zitten. Het is in ieder geval geen DNS probleem.

Vanochtend nog weer gebeld, het zou gisteren (12-4) doorgezet zijn naar de 'leverancier'. Klantenservice kom je niet veel verder mee.
Ik begreep al dat er iemand al een Genexis modem had aangevraagd en een nieuw IP adres had gekregen. Ik had al een Genexis modem dus dat truukje ging wss niet meer werken.
Internetbankieren via Rabobank was ook al niet meer te benaderen |:(
Maakt voor mij uiteindelijk niet meer uit, 10 minuten geleden is het installatiepakket van Ziggo afgeleverd. Ik kijk volgend jaar wel weer verder

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
[...]

[...]

Nee ik zit in 87.99.128.0/17.

De laatste 2 dagen heb ik geen storingen meer gehad, alleen 's nachts wat minimale packet loss (volgens de UDM-Pro). Ik houd het even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
De klantenservice meld dat het uit staat bij externe partij en dat ze er vandaag weer achteraan zijn gegaan. Dat ze er zo snel mogelijk op terug komen als ze meer weten...

Ik twijfel steeds meer of ik niet gewoon Ziggo moet gaan bellen...

Hoe zit het juridisch met leveringsverplichting en vergoedingen? Natuurlijk is dit wel weer zo'n grijs gebied, het werkt half... pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-08 19:37
[...]

[...]

Ik heb hier een eigen ONT (Huawei), sinds paar dagen is internet niet heel stabiel meer.
Mijn IP zit in die reeks die jij noemde. Wat voor problemen zijn daar mee dan?

Ik zie bijvoorbeeld dat ik niet kan pingen naar 1.1.1.1 of 8.8.4.4, wat heel vreemd is.
Kan wel pingen naar 8.8.8.8....

Ik draai een Smokeping container, zie dat dit begonnen is sinds 19 maart (naar 1.1.1.1) en vanaf 8 april niet meer naar 8.8.4.4......
Heel apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny4K
Internetbankieren via Rabobank was ook al niet meer te benaderen
Heeft iedereen met Delta internet hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

Sinds de 1e dag heb ik al problemen met de verbinding:

- Hoge package loss (mijn UDM-Pro monitort dit continue). Dit monitor ik ook met Prometheus/Grafana.
- Fluctuatie in snelheid, voornamelijk de upload snelheid varieert tussen de 900Mbps tot soms wel 10Mbps)
- Complete outages van enkele minuten tot enkele uren
- Ziggo verbinding is nog als fail-over verbinding ingesteld op de UDM, en deze switched regelmatig terug.

Ik heb al meerdere malen contact gehad met Delta en het volgende is al getest/gedaan:

- Nieuwe modem (Nokia XS-2426G-B) (de 2e dus)
- Monteurs van Selecta hebben de glas verbinding vanuit de meterkast doorgemeten tot aan de wijkcentrale, deze is 100% in orde.
- Meerdere (factory)resets uitgevoerd van beide modems
- Zowel achter mijn UDM-Pro als rechtstreeks op de Nokia dezelfde problemen

Kortom, dit is geen goed begin met Delta..

Ik heb meerdere malen contact gehad met Delta, maar zover nog geen echte oplossing. Misschien zijn het aanloop problemen in onze gemeente, maar dan zouden er meer mensen last van moeten hebben zou je zeggen.

Ja herkenbaar, nieuw netwerk hier in Gem Renkum afgelopen jaar. Rare slowdowns en korte storingen, netflix was bijvoorbeeld alleen te zien in 360p enkele weken. Was geen goede start wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
Vinny4K schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:38:
[...]

Heeft iedereen met Delta internet hier last van?
Kan ik hier gewoon op, via laptop en/of telefoon geen issues met Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
Fietspomp86 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:13:
[...]

Ik heb hier een eigen ONT (Huawei), sinds paar dagen is internet niet heel stabiel meer.
Mijn IP zit in die reeks die jij noemde. Wat voor problemen zijn daar mee dan?

Ik zie bijvoorbeeld dat ik niet kan pingen naar 1.1.1.1 of 8.8.4.4, wat heel vreemd is.
Kan wel pingen naar 8.8.8.8....

Ik draai een Smokeping container, zie dat dit begonnen is sinds 19 maart (naar 1.1.1.1) en vanaf 8 april niet meer naar 8.8.4.4......
Heel apart!
Wisten we maar wat het probleem was, dan konden ze het meteen even fixen ;-)

Krijg weinig te horen... Alleen via mensen hier dat het ook in veel andere kernen het zelfde probleem is. En aan de berichten te zien lijkt het probleem steeds groter te zijn.

Vind niemand het vreemd dat Delta nergens er iets voer vermeld dat er een grote storing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
armando1234 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:35:
[...]

Krijg weinig te horen... Alleen via mensen hier dat het ook in veel andere kernen het zelfde probleem is. En aan de berichten te zien lijkt het probleem steeds groter te zijn.

Vind niemand het vreemd dat Delta nergens er iets voer vermeld dat er een grote storing is?
27.2 In ieder geval zijn wij u voor bepaalde diensten een vergoeding verschuldigd. Het gaat
om de zogenaamde “openbare elektronische communicatiediensten”, bij een storing
in ons netwerk van meer dan twaalf uren achter elkaar. Let wel: het moet om een
netwerkstoring gaan en niet een storing die alleen u treft. Meer informatie over het recht
op een vergoeding en wat die (wettelijk) minimaal is en hoe u om een vergoeding kunt
vragen, vindt u op onze website.

Daarom zal het wel niet op hun site staan :+

oke, het gaat dan over dat er helemaal geen internet is... Maar ja, ik vind er wel iets van... _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door armando1234 op 13-04-2023 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unreal4u
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 20:58
jeroenst schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:17:
[...]

Ik heb uiteindelijk toch met de juiste informatie een oplossing gekregen vanuit Delta.

Poort 80 en 443 werken wel met port forwarding, maar niet met DMZ, Nokia lost dit nog op, maar tot die tijd kan men dus gewoon de poorten forwarden zonder DMZ.

Voor de blokkade op poort 8080 komt er een firmware update naar verwachting in Q1 2023. :)
Ik dank u zeer voor deze informatie! Twee weken geleden nieuwe glasvezel geïnstalleerd met Caiway en ik kreeg dus de Nokia modem. Alles netjes in pfsense gezet, poort 80 werkte prima, port 1194 (openvpn) udp ook goed, maar 443 was een no-go.

Ik had port forwarding én DMZ gedaan, je moet DMZ gewoon uitschakelen, dan doet ie het wel.

Ik hoop dat Nokia dit dan snel oplost. Ik had ook via de chat gevraagd wanneer bridge mode voor de Nokia zou komen, en ze hebben me verteld dat dat dit jaar zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
armando1234 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:42:
[...]

27.2 In ieder geval zijn wij u voor bepaalde diensten een vergoeding verschuldigd. Het gaat
om de zogenaamde “openbare elektronische communicatiediensten”, bij een storing
in ons netwerk van meer dan twaalf uren achter elkaar. Let wel: het moet om een
netwerkstoring gaan en niet een storing die alleen u treft. Meer informatie over het recht
op een vergoeding en wat die (wettelijk) minimaal is en hoe u om een vergoeding kunt
vragen, vindt u op onze website.

Daarom zal het wel niet op hun site staan :+

oke, het gaat dan over dat er helemaal geen internet is... Maar ja, ik vind er wel iets van... _/-\o_
Die vergoeding wordt je niet veel wijzer van, per dag 1/30 deel van je maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heim-91
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
Na mijn post in juli 2021 over de dramatische gang van zaken in de communicatie met DELTA (zakelijk), valt er helaas weer wat toe te voegen in dit rijtje met voorbeelden. Lang verhaal kort: sinds december 2022 heeft onze sportvereniging steeds vaker te maken met een uitvallende WAN-verbinding (glasvezel) bij het verenigingsgebouw. Het vermoeden bestaat dat er eind 2022 werkzaamheden in de infrastructuur uitgevoerd zijn, waar mogelijk een (glasvezel)kabel geraakt is (?).

Los van wat de oorzaak precies geweest is, ondervindt de vereniging dus behoorlijke hinder van de uitvallende verbinding. De CloudKey van Ubiquiti registreert deze events en slaat deze op in een logbestand. Wat opvalt is dat het erop lijkt dat de verbinding vaker uitvalt bij (veel) regen.

Hoe dan ook: hierover de laatste maand weer veelvuldig contact over proberen te krijgen met DELTA. Allereerst een uiteenzetting gedaan per mail, halverwege maart. Twee á drie weken later nog geen reactie. Alweer enkele keren naar DELTA gebeld: ik moest voorbeelden aanleveren van momenten waarop de (WAN)-verbinding uitvalt. Daarbij wel het advies gekregen om de ethernetkabel tussen het modem en de USG-router eens te vervangen om zaken uit te sluiten. Dit natuurlijk een paar weken geleden netjes gedaan, maar de verbinding valt (niet geheel verrassend) nog steeds zo nu en dan uit.

Als vereniging hebben we er ook daadwerkelijk 'last' van, want het kassasysteem (en het pinapparaat) heeft dan ook geen verbinding meer met het WAN-netwerk op die momenten, waardoor pintransacties niet uitgevoerd kunnen worden. Op een drukke dag met veel aanwezigen is dit natuurlijk ongewenst. Goed om te vermelden dat aan de kant van de vereniging overigens niets gewijzigd is in het netwerk.

DELTA heeft dan als optie een WhatsApp-gesprek met de klant te starten, zodat informatie richting hen geleverd kan worden. Dit dus ook netjes gedaan, maar krijg vervolgens geen enkele vorm van terugkoppeling over de status. De vereniging zit dus nu al maanden met deze problematiek, waarbij het contact van de afgelopen maand met DELTA zeer moeizaam (of gewoon erg slecht) verloopt.

Als voorbeeld heb ik vanochtend maar weer (drie maal) telefonisch contact gezocht en na het gesprek met de eerstelijns medewerker, wordt de telefonische verbinding gewoon verbroken. Zo teleurstellend. Vandaag dan maar voor de zoveelste keer proberen om iemand van de servicedesk te pakken te krijgen die ons wel kan voorzien van een statusupdate of in ieder geval een bevestiging kan geven dat alle geleverde informatie/voorbeelden in goede orde ontvangen zijn (in plaats van de telefoonverbinding te verbreken en niet te antwoorden op mailtjes). To be continued..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heim-91 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:28:
Na mijn post in juli 2021 over de dramatische gang van zaken in de communicatie met DELTA (zakelijk), valt er helaas weer wat toe te voegen in dit rijtje met voorbeelden. Lang verhaal kort: sinds december 2022 heeft onze sportvereniging steeds vaker te maken met een uitvallende WAN-verbinding (glasvezel) bij het verenigingsgebouw. Het vermoeden bestaat dat er eind 2022 werkzaamheden in de infrastructuur uitgevoerd zijn, waar mogelijk een (glasvezel)kabel geraakt is (?).

Los van wat de oorzaak precies geweest is, ondervindt de vereniging dus behoorlijke hinder van de uitvallende verbinding. De CloudKey van Ubiquiti registreert deze events en slaat deze op in een logbestand. Wat opvalt is dat het erop lijkt dat de verbinding vaker uitvalt bij (veel) regen.

Hoe dan ook: hierover de laatste maand weer veelvuldig contact over proberen te krijgen met DELTA. Allereerst een uiteenzetting gedaan per mail, halverwege maart. Twee á drie weken later nog geen reactie. Alweer enkele keren naar DELTA gebeld: ik moest voorbeelden aanleveren van momenten waarop de (WAN)-verbinding uitvalt. Daarbij wel het advies gekregen om de ethernetkabel tussen het modem en de USG-router eens te vervangen om zaken uit te sluiten. Dit natuurlijk een paar weken geleden netjes gedaan, maar de verbinding valt (niet geheel verrassend) nog steeds zo nu en dan uit.

Als vereniging hebben we er ook daadwerkelijk 'last' van, want het kassasysteem (en het pinapparaat) heeft dan ook geen verbinding meer met het WAN-netwerk op die momenten, waardoor pintransacties niet uitgevoerd kunnen worden. Op een drukke dag met veel aanwezigen is dit natuurlijk ongewenst. Goed om te vermelden dat aan de kant van de vereniging overigens niets gewijzigd is in het netwerk.

DELTA heeft dan als optie een WhatsApp-gesprek met de klant te starten, zodat informatie richting hen geleverd kan worden. Dit dus ook netjes gedaan, maar krijg vervolgens geen enkele vorm van terugkoppeling over de status. De vereniging zit dus nu al maanden met deze problematiek, waarbij het contact van de afgelopen maand met DELTA zeer moeizaam (of gewoon erg slecht) verloopt.

Als voorbeeld heb ik vanochtend maar weer (drie maal) telefonisch contact gezocht en na het gesprek met de eerstelijns medewerker, wordt de telefonische verbinding gewoon verbroken. Zo teleurstellend. Vandaag dan maar voor de zoveelste keer proberen om iemand van de servicedesk te pakken te krijgen die ons wel kan voorzien van een statusupdate of in ieder geval een bevestiging kan geven dat alle geleverde informatie/voorbeelden in goede orde ontvangen zijn (in plaats van de telefoonverbinding te verbreken en niet te antwoorden op mailtjes). To be continued..
Soms is het gewoon beter om de voeding uit het apparaat te trekken, te bellen dat je een totale outage ervaart na lange haperingen (verwijzing naar je eerdere meldingen) en je een monteur wilt zien op locatie. Die monteur begrijpt echt wel dat je van het kastje naar de muur bent geweest en jij je best hebt gedaan. Als hij dan een dempingsmeting uitvoert heb je vaak al een helder beeld.

En lukt het niet op deze manier en is de monteur sago, dan heb je 75euro minder voor het sport ballen budget in 2023, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heim-91 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:28:

Klinkt als een ondergronds DP (een box waarin jullie kabel is gelast op een 96vz glasvelkabel richting de PoP) dat niet waterdicht is en waar dus water bij de lasverbinding komt. Hoeft niet altijd een probleem te zijn maar is afhankelijk van wat er gebruikt is bij het lassen van die verbinding.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
armando1234 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:35:
[...]

Dat is inderdaad heel vreemd.... Ik zit in omgeving Voorne Putten trouwens, heb nu Delta ongeveer een jaartje en sinds maand of 2 eigen ONT.

Internet doet het wel, kan ook niet precies de vinger erop leggen wat nu wel/niet werkt.

EDIT: Net gechat met Delta, volgens de beste man hebben ze problemen met Meta gerelateerde zaken op die specifieke range. Gevraagd voor een DHCP renew, nu net modem uitgezet voor paar minuten, zit nu op range 83.128.*.* en zo te zien is het beter geworden.

[ Voor 15% gewijzigd door Fietspomp86 op 15-04-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
De Samsung DELTA TV app komt beschikbaar voor meerdere modellen (2019/2020) en voor Caiway

https://www.zeelandnet.nl...ps-test/page25#post259560

[ Voor 3% gewijzigd door Mapje op 15-04-2023 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heim-91
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-08-2023
stormfly schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:35:
[...]

Soms is het gewoon beter om de voeding uit het apparaat te trekken, te bellen dat je een totale outage ervaart na lange haperingen (verwijzing naar je eerdere meldingen) en je een monteur wilt zien op locatie. Die monteur begrijpt echt wel dat je van het kastje naar de muur bent geweest en jij je best hebt gedaan. Als hij dan een dempingsmeting uitvoert heb je vaak al een helder beeld.

En lukt het niet op deze manier en is de monteur sago, dan heb je 75euro minder voor het sport ballen budget in 2023, so be it.
Ja je zou zoiets inderdaad kunnen overwegen. Misschien als laatste redmiddel een goede optie. Bedankt voor de tip.
Barre73 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:38:
[...]

Klinkt als een ondergronds DP (een box waarin jullie kabel is gelast op een 96vz glasvelkabel richting de PoP) dat niet waterdicht is en waar dus water bij de lasverbinding komt. Hoeft niet altijd een probleem te zijn maar is afhankelijk van wat er gebruikt is bij het lassen van die verbinding.
Ergens begint die verdenking wel steeds groter te worden. Het zou inderdaad kunnen gaan om een dergelijke DP. Afgelopen woensdagochtend tussen 07:19 en 08:07 uur is de verbinding maarliefst 5x weggevallen. Die nacht erop (dus de nacht van woensdag op donderdag) is de verbinding in de nacht rond 1:21 uur weggevallen. Het zijn allemaal momenten waarop het regende in onze omgeving, waarbij het echt plensde afgelopen woensdagochtend. Na de laatste registratie van de nacht van woensdag op donderdag is de verbinding niet meer weggevallen. Als ik me niet vergis heeft het ook niet echt meer geregend (in onze omgeving) na die tijd.

Wel kreeg ik zowaar vanmiddag eindelijk een bericht door dat er binnenkort een monteur langs komt. Ben benieuwd.. Bedankt voor het meedenken voor zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:57:
De Samsung app komt beschikbaar voor meerdere modellen en voor Caiway

* knip* geen bron.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 16-04-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny4K
Ik lees in dit forum dat port 8080 bij Delta niet werkt?
Ik heb er geen verstand van verder, maar ik download met SabNZBD op port 8080.
Gaat dit problemen geven zodra ik online ben?

[ Voor 25% gewijzigd door Vinny4K op 15-04-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
Fietspomp86 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:56:
[...]

Dat is inderdaad heel vreemd.... Ik zit in omgeving Voorne Putten trouwens, heb nu Delta ongeveer een jaartje en sinds maand of 2 eigen ONT.

Internet doet het wel, kan ook niet precies de vinger erop leggen wat nu wel/niet werkt.

EDIT: Net gechat met Delta, volgens de beste man hebben ze problemen met Meta gerelateerde zaken op die specifieke range. Gevraagd voor een DHCP renew, nu net modem uitgezet voor paar minuten, zit nu op range 83.128.*.* en zo te zien is het beter geworden.
Ook maar eens proberen of dat hier een oplossing kan zijn.

Beter geworden, klinkt nog niet heel overtuigt moet ik zeggen :?

ik hoop dat de problemen wel snel een keer opgelost worden want ik begin het wel erg vervelend te vinden dat ik niet gewoon even op facebook kan kijken (om maar iets te noemen) dat lukt alleen via de 5g...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:54:
[...]

[mbr]* knip* geen bron.

[/]
De URL met bron staat er nota bene bij. De Caiway tv-app komt volgende week beschikbaar.
Ik zal de URL van @Mapje er nogmaals bijzetten:

[ Voor 27% gewijzigd door Sjakie0101 op 16-04-2023 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:06

lier

MikroTik nerd

Vinny4K schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:04:
Ik lees in dit forum dat port 8080 bij Delta niet werkt?
Ik heb er geen verstand van verder, maar ik download met SabNZBD op port 8080.
Gaat dit problemen geven zodra ik online ben?
Wil je dat SabNZBD publiek toegankelijk is?
(Om je te helpen, het antwoord is nee).

Wil je dat SabNZBD alleen op jouw netwerk toegankelijk is?
(Om je wederom te helpen: "Ik heb er geen verstand van").

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:23:
[...]

De URL met bron staat er nota bene bij. De Caiway tv-app komt volgende week beschikbaar.
Ik zal de URL van @Mapje er nogmaals bijzetten:
Inderdaad onterechte moderatie, de bron verwijst naar een bericht van het Delta TV Team. Betere bron is er niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ernstoud schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:44:
[...]

Inderdaad onterechte moderatie, de bron verwijst naar een bericht van het Delta TV Team. Betere bron is er niet.
Bron waarom het "oud nieuws" was (want dat was de botte inhoud van het bericht) ontbrak dan weer wel. Wel zo netjes om dan ook te verwijzen naar bv het bericht waarin het eerder gemeld is. Of laat het gewoon lekker voorbij gaan. Soms wordt eens "nieuws" vaker gedeeld, tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:56:
[...]

Bron waarom het "oud nieuws" was (want dat was de botte inhoud van het bericht) ontbrak dan weer wel. Wel zo netjes om dan ook te verwijzen naar bv het bericht waarin het eerder gemeld is. Of laat het gewoon lekker voorbij gaan. Soms wordt eens "nieuws" vaker gedeeld, tsja.
Spijkers op laag water noemen we dat, kennelijk is men drukker met de rapporteerknop.
Moderatie kan ook zien dat de referentie naar oud nieuws ook klopte en mijn toevoeging relevant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:59
Zijn we al mensen die 2 gig kunnen bestellen? Hier in Wateringse veld vanaf juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 13:04
babbi schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:34:
Zijn we al mensen die 2 gig kunnen bestellen? Hier in Wateringse veld vanaf juni.
Ik kan 2 Gbps bestellen, maar voor mij is het nog overkill. Ik heb nu 1 Gbps en dat is nog voldoende. 90% van de tijd zou 150 Mbit ook voldoende zijn, maar voor die 10% van de tijd is gigabit toch wel fijn. Over een tijdje zal dat wel voor 2 Gbps gaan gelden :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Na 3 maanden bellen en klagen, kassa erbij opgelost in een halfe dag |:(

https://www.bnnvara.nl/ka...-tv-en-internet-bij-delta

[ Voor 15% gewijzigd door MCP cloud op 17-04-2023 10:10 ]