4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Ja, A was alleen even tijdelijk voor de eerste XGSPON klanten, waarschijnlijk was B modem nog niet beschikbaar.
De B heeft 4 poorten van 1 Gbit
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Nee. De B variant heeft 1x 2.5 Gbps en 3x 1 Gbps:
:strip_exif()/f/image/pAPCWS7JlE1Z1qAUsX2BG7bS.jpg?f=fotoalbum_large)
Update: bron: https://www.delta.nl/medi...ding-nokia-xs-2426g-b.pdf
[ Voor 8% gewijzigd door ernstoud op 17-04-2023 23:24 ]
Dan heeft de A 4 poorten van 1Gbiternstoud schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:31:
[...]
Nee. De B variant heeft 1x 2.5 Gbps en 3x 1 Gbps:
[Afbeelding]
Update: bron: https://www.delta.nl/medi...ding-nokia-xs-2426g-b.pdf
[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-04-2023 07:49 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Is ODF niet de partij om op den duur samen te gaan met Delta? Ze zitten nooit in elkaars gebied en blijven opvallend genoeg ook uit elkaars buurt qua aanleggen. Dus wie weet.AjDuLion schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:14:
helaas vandaag een brief in de bus er zijn andere fiber partijen (odf bezig in de gemeente dus delta stopt ermee) geen xg-pon voor mij maar wachten op gpon van t-mobile
daar ging mn idee met mn 8gbit up en down als mcr thuis voor streaming
Edit:
Ok, laat maar: nieuws: Open Dutch Fiber neemt E-Fiber over
[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 18-04-2023 17:58 ]
Vanmiddag juist gebeld door T-Mobile,Sjakie0101 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:49:
[...]
Is ODF niet de partij om op den duur samen te gaan met Delta? Ze zitten nooit in elkaars gebied en blijven opvallend genoeg ook uit elkaars buurt qua aanleggen. Dus wie weet.
Ik heb namelijk mobiel abonnement en was natuurlijk z’n verkoop gesprek, ik zij. Heb alleen interesse in glasvezel en niet in ADSL, zij die ik zie dat op dit moment geen glasvezel van ons ligt, hier komt binnenkort wel verandering in, zal ik u op de lijst zetten als het zover is? Dan nemen wij contract met u oo
Nou legt glaspoort en Delta hier aan. Dus nou ben ik wel benieuwd, maar hij kon mij niet meer vertellen
Is in principe al het geval toch? Online.nl bv die levert op Delta netwerk (keuze die ik hier had bij inschrijvingen), of Helden van Nu voor zakelijke klanten.Bever! schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:47:
Delta is zelf druk bezig om hun netwerk voor andere providers beschikbaar te maken begreep ik van een insider..
Of is dat gevalletje dat Online & HvN leveren over de apparatuur / netwerk van DFN en dus meer white label doen, maar Delta hun pops geschikt wilt maken voor andere providers om eigen apparatuur te plaatsen waarbij ze de vezel van een klant dus ook fysiek om moeten prikken om te wisselen van provider?
Ik kom ook uit Heerhugowaard en heb inmiddels al een spriet glasvezel van TMobile uit de grond steken bij de voortuin, maar ik heb nog geen brief gehad van Delta dat ze niet meer zouden komen (wel een tijd terug dat ze zouden komen). En vorige week zeiden ze bij het informatiepunt van Delta ook niks, over dat het er niet meer zou komen op mijn adres...AjDuLion schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:39:
brief zegt omdat andere glas partijen bezig zijn heeft delta zich terug getrokken en is dus odf maar dan gpon ipv xg pon..
Wat geeft de Delta website nu aan informatie met je jouw postcode, staat daar ook al dat het niet meer komt, of geeft die nog aan dat er xg pon komt? Dit krijg ik nog steeds op de Delta website te zien op mijn adres
:strip_exif()/f/image/glTyk1dHft2M4yw2tCM6azIt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door DON PAPA op 18-04-2023 21:08 ]
Ja dat gebeurt nu, vandaar dat bij deze providers ook de Nokia ONT tussen wordt geplaatst op XGS-PON door Delta.RobertMe schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:18:
[...]
Of is dat gevalletje dat Online & HvN leveren over de apparatuur / netwerk van DFN
[ Voor 17% gewijzigd door bjusterbaarlik op 18-04-2023 21:04 ]
Er zijn al meer providers, ook Netrebel, Plinq en Freedom leveren over het Deltanetwerk.
Verder zou Tweak leveren, maar die is overgenomen door……… T Mobile. Onbekend of ze dus over elkaars netwerk gaan leveren cq of het toch samengaat op termijn ( dat laatste is pure speculatie)
Daarom ook de vraag of "geschikt maken voor andere providers" dan ook betekent dat het gaat over "andere providers met eigen apparatuur in de pop (& bij de klant)". Dat die anderen draaien op de infrastructuur van Delta was me bekend. Ook omdat hier langs kwam dat bv HvN wel de Nokia ONT die puur als doorgeefluik dienst doet ("bridge mode" dus) kan leveren, en deze zelfs geleverd krijgt van Delta.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:03:
[...]
Ja dat gebeurt nu, vandaar dat bij deze providers ook de Nokia ONT tussen wordt geplaatst op XGS-PON door Delta.
Netrebel niet volgens mij, die zit nu alleen nog op het Rekam netwerk dacht ik. Snap ook niet helemaal waarom je op mij reageert. Het gaat namelijk over hoe de providers zijn aangesloten op het XGS-PON netwerk van Delta, niet over wie dat zijn. Dat laatste is mij wel duidelijk. Zie bijvoorbeeld dit oude bericht voor mensen die graag de Nokia ONT willen.Sjakie0101 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:06:
[...]
Er zijn al meer providers, ook Netrebel, Plinq en Freedom leveren over het Deltanetwerk.
Verder zou Tweak leveren, maar die is overgenomen door……… T Mobile. Onbekend of ze dus over elkaars netwerk gaan leveren cq of het toch samengaat op termijn ( dat laatste is pure speculatie)
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:24:
Voor de mensen die graag een Nokia XS-010X-Q ONT willen zodat ze hun eigen apparatuur kunnen gebruiken. Het gemakkelijkst is om een abonnement af te sluiten bij één van de andere providers die beschikbaar zijn op het Delta netwerk. Dus geen Delta of Caiway nemen, maar bijvoorbeeld Online, HeldenvanNu, Solcon, Freedom, PlinQ, Kliksafe, Multifiber. Afhankelijk van wat beschikbaar is op jouw adres. Op XGS-PON krijg je dan altijd wel een Nokia XS-010X-Q ONT geplaatst. Die moet er namelijk tussen.
Goede vraag. Binnenkort maar eens in een PoP inbreken om te zien hoeveel ruimte er is voor apparatuur van andere providers.RobertMe schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:19:
[...]
Daarom ook de vraag of "geschikt maken voor andere providers" dan ook betekent dat het gaat over "andere providers met eigen apparatuur in de pop (& bij de klant)". Dat die anderen draaien op de infrastructuur van Delta was me bekend. Ook omdat hier langs kwam dat bv HvN wel de Nokia ONT die puur als doorgeefluik dienst doet ("bridge mode" dus) kan leveren, en deze zelfs geleverd krijgt van Delta.
[ Voor 19% gewijzigd door bjusterbaarlik op 18-04-2023 21:22 ]
postcodecheck zegt nog beschikbaar, maar itt jou geen glasvezel sprieten voor de deur (maar t-mobile is dus blijkbaar nu in mijn wijk bezig)DON PAPA schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:20:
[...]
Ik kom ook uit Heerhugowaard en heb inmiddels al een spriet glasvezel van TMobile uit de grond steken bij de voortuin, maar ik heb nog geen brief gehad van Delta dat ze niet meer zouden komen (wel een tijd terug dat ze zouden komen). En vorige week zeiden ze bij het informatiepunt van Delta ook niks, over dat het er niet meer zou komen op mijn adres...
Wat geeft de Delta website nu aan informatie met je jouw postcode, staat daar ook al dat het niet meer komt, of geeft die nog aan dat er xg pon komt? Dit krijg ik nog steeds op de Delta website te zien op mijn adres
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/oAva2nMonRq8bLFXMZf6tzC3.jpg?f=fotoalbum_large)
Ruimte zat in de meeste PoPs. Zie deze blogpost van Delta en voor schaal deze foto van een engineer. De grote kostenpost voor het leveren via eigen apparatuur is eigen glasvezel naar alle PoP's laten leggen volgens mij.bjusterbaarlik schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:20:
Goede vraag. Binnenkort maar eens in een PoP inbreken om te zien hoeveel ruimte er is voor apparatuur van andere providers.
Edit: Als je wilt weten hoe Tweak dat deed in Leeuwarden zie dan deze post.
[ Voor 11% gewijzigd door esky op 19-04-2023 10:04 ]
Ik blijf dit toch maar een vreemde gang van zaken vinden. T-mobile is al sinds juli bezig met aanleggen en dan komt Deltanetwerk 9 maanden later tot de conclusie: we doen het toch maar niet?AjDuLion schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:47:
[...]
postcodecheck zegt nog beschikbaar, maar itt jou geen glasvezel sprieten voor de deur (maar t-mobile is dus blijkbaar nu in mijn wijk bezig)
[Afbeelding]
Ben dan toch wel benieuwd welke 'meerdere' partijen dit dan zijn. KPN toch zeer zeker niet?
Van de gemeente pagina:ed1703 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:41:
[...]
Ik blijf dit toch maar een vreemde gang van zaken vinden. T-mobile is al sinds juli bezig met aanleggen en dan komt Deltanetwerk 9 maanden later tot de conclusie: we doen het toch maar niet?![]()
Ben dan toch wel benieuwd welke 'meerdere' partijen dit dan zijn. KPN toch zeer zeker niet?
Verschillende aanbieders van glasvezelkabel zijn actief in gemeente Dijk en Waard. Zij benaderen inwoners via huis-aan-huisbrieven en reclamemateriaal. Op dit moment heeft Open Dutch Fiber een vergunning ontvangen om glasvezelkabel aan te leggen in Heerhugowaard. Glaspoort/KPN heeft een vergunning om dit aan te leggen in Sint Pancras. Zij mogen in delen van Dijk en Waard glasvezelinternet aanbieden en verkopen. Andere aanbieders hebben een aanvraag bij de gemeente gedaan, maar is er geen vergunning verleend. Op dit moment zijn er dan ook geen andere aanbieders die een vergunning hebben om glasvezelinternet aan te leggen.
https://www.dijkenwaard.nl/wonen-en-leven/wonen/glasvezel
Ik ben ook op de openavond geweest van Delta in Heerhugowaard, daar werd de vraag ook gesteld over het nog niet hebben van de benodigde vergunning, werdt vakkundig omheen/goed gepraat. Waarschijnlijk wilden ze al mensen sprokkelen om als drukmiddel/argument te kunnen gebruiken bij de gemeente voor de vergunning.
[ Voor 12% gewijzigd door dylan111111 op 19-04-2023 11:13 ]
Pagina is mij bekend. Echter zou Delta niet gaan aanleggen in de hele gemeente (beperkt tot Heerhugowaard) en Glaspoort beperkt zich tot Sint Pancras. Achja, in mijn ogen had Delta ook niet echt veel meerwaarde tov Ziggo. Financieel gezien is t-mobile een betere optie.dylan111111 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:07:
[...]
Van de gemeente pagina:
Verschillende aanbieders van glasvezelkabel zijn actief in gemeente Dijk en Waard. Zij benaderen inwoners via huis-aan-huisbrieven en reclamemateriaal. Op dit moment heeft Open Dutch Fiber een vergunning ontvangen om glasvezelkabel aan te leggen in Heerhugowaard. Glaspoort/KPN heeft een vergunning om dit aan te leggen in Sint Pancras. Zij mogen in delen van Dijk en Waard glasvezelinternet aanbieden en verkopen. Andere aanbieders hebben een aanvraag bij de gemeente gedaan, maar is er geen vergunning verleend. Op dit moment zijn er dan ook geen andere aanbieders die een vergunning hebben om glasvezelinternet aan te leggen.
Ik ben ook op de openavond geweest van Delta in Heerhugowaard, daar werd de vraag ook gesteld over het nog niet hebben van de benodigde vergunning, werdt vakkundig omheen/goed gepraat. Waarschijnlijk wilden ze al mensen sprokkelen om als drukmiddel/argument te kunnen gebruiken bij de gemeente voor de vergunning.
yep in feite is dit exact wat er gebeurd ised1703 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:41:
[...]
Ik blijf dit toch maar een vreemde gang van zaken vinden. T-mobile is al sinds juli bezig met aanleggen en dan komt Deltanetwerk 9 maanden later tot de conclusie: we doen het toch maar niet?![]()
dat is in feite wat de brief ook zegt te weinig mensen dus niet waard om aan te leggendylan111111 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:07:
[...]
Van de gemeente pagina:
voor mij ging het vooral om het xg-pon gedeelte en de mogelijkheid om 8gbit up en down te krijgen vs de 1/2?gbit van t-mobileed1703 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:27:
[...]
Pagina is mij bekend. Echter zou Delta niet gaan aanleggen in de hele gemeente (beperkt tot Heerhugowaard) en Glaspoort beperkt zich tot Sint Pancras. Achja, in mijn ogen had Delta ook niet echt veel meerwaarde tov Ziggo. Financieel gezien is t-mobile een betere optie.
Dit is precies zoals het hier in Sittard-Geleen is gegaan. Met een hoop branie lopen roepen dat ze direct na de zomer gingen graven (dat was twee jaar geleden). Op vragen van onder andere mij over hoe dat kon, omdat de gemeente daar nog geen toestemming voor had gegeven werd gezegd dat dat wel zo was en dat ze aan alle eisen voldeden. Vervolgens een aantal maanden later E-Fiber die wel toestemming kreeg om te graven. Een mooie brief van Delta dat het eraan zal te komen, maar dat ze nog even moesten wachten op de daadwerkelijke vergunning en tenslotte een paar maanden geleden een brief, dat ze het voorlopig niet gaan aanleggen.ed1703 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:41:
[...]
yep hier heb ik idd veel posters gezien dat allerlei partijen gingen graven en delta zelfs een mooi meetingpoint had maar ook daar andere partij geen bombarie maar gewoon graven, blijkbaar durft delta de stap niet te zetten om te gaan graven en dan hopen op mensen maar willen ze eerste mensen vastbinden en dan pas graven (en van wat ik lees als je je aanmeld en 2 jaar later als ze wel klaar zijn kom je er niet meer vanaf mocht je dat willen maar andersom kunnen ze blijkbaar zomaar afzeggen)feuniks schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:22:
[...]
Dit is precies zoals het hier in Sittard-Geleen is gegaan. Met een hoop branie lopen roepen dat ze direct na de zomer gingen graven (dat was twee jaar geleden). Op vragen van onder andere mij over hoe dat kon, omdat de gemeente daar nog geen toestemming voor had gegeven werd gezegd dat dat wel zo was en dat ze aan alle eisen voldeden. Vervolgens een aantal maanden later E-Fiber die wel toestemming kreeg om te graven. Een mooie brief van Delta dat het eraan zal te komen, maar dat ze nog even moesten wachten op de daadwerkelijke vergunning en tenslotte een paar maanden geleden een brief, dat ze het voorlopig niet gaan aanleggen.
Niet overal staan van die groten. Hier in de regio weet ik er zo'n 10, maar geen die van is groot, zijn allemaal relatief kleine PoP's waar je ook niet in kan.esky schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:58:
[...]
Ruimte zat in de meeste PoPs. Zie deze blogpost van Delta en voor schaal deze foto van een engineer. De grote kostenpost voor het leveren via eigen apparatuur is eigen glasvezel naar alle PoP's laten leggen volgens mij.
In de meeste PoPs is ruimte zat maar Delta heeft natuurlijk ook veel buitengebieden aangelegd. En daar werden kleine PoP-kasten gebruikt waar je alleen van buiten bij kan..Zie foto hieronder. Ik verwacht echter wel dat daar nog steeds ruimte is voor Dslams/switches van andere operators.esky schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:58:
[...]
Ruimte zat in de meeste PoPs. Zie deze blogpost van Delta en voor schaal deze foto van een engineer. De grote kostenpost voor het leveren via eigen apparatuur is eigen glasvezel naar alle PoP's laten leggen volgens mij.
Edit: Als je wilt weten hoe Tweak dat deed in Leeuwarden zie dan deze post.
De kostenpost van eigen glasvezel (backhaul) naar de PoP is niet voor aanleg naar alle PoPs hoor. Alleen naar een CityPoP. Ook Delta legt een ring verbinding aan tussen de City PoPs en de overige PoPs in een stad. En een operator huurt dan vezels bij Delta op die ring om het signaal te transporteren.
Of de verschillende PoP-kasten in een buitengebied onderling verbonden zijn weet ik dan weer niet. Ik heb zo'n vermoeden van niet maar zeker weten doe ik het niet.
:strip_exif()/f/image/qPw3h4kuJ1tHd4uswWJNbArv.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Update omdat een half jaar verder nog steeds niets is gebeurd in ons dorp. Ik kreeg een brief binnen met daarop "BELANGRIJK!".GertjanO schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:43:
[...]Maar uiteindelijk zijn wij bijna 1 jaar verder nadat Delta heeft besloten dat ze definitief glasvezel aan gaan leggen en nergens in de omgeving is er ook maar iets gedaan, nergens is de straat open gegaan. Ik ben benieuwd hoe lang het nog moet gaan duren voordat ze hier iets aan gaan leggen. Gezien de laatste brief zou het mij niet verbazen dat ze toch niet de gewenste hoeveelheid aanmeldingen binnen hebben en dat ze tot nu toe alleen maar mooi weer hebben gespeeld.
- Medio 2021: wij gaan glasvezel aanleggen. Als u voor 24 november kiest betaald u geen aansluitkosten à minimaal 650 euro, daarna wel.
- Na 24 november: wij hebben nu definitief besloten glasvezel aan te leggen, als u voor 1 januari 2022 kiest betaald u geen aansluit kosten, daarna wel.
- Februari 2022: ondanks dat u niet voor ons gekozen heeft willen wij ook bij u glasvezel aanleggen. Dit kost u nu niets, wanneer u later de glasvezel wilt gebruiken betaald u alsnog de aansluitkosten van 650 euro. Als u dit niet wilt, meld u zich dan af bij onze opzichter.
- Juli 2022: wij gaan nu beginnen met het aanleggen van glasvezel omdat iedereen zo snel mogelijk wilt genieten van glasvezel.
- Oktober 2022: wij gaan glasvezel aanleggen, als u nu kiest voor glasvezel hoeft u geen aansluitkosten te betalen à 650 euro.
Ik citeer letterlijk: "Helaas zijn we tijdens deze werkzaamheden op een aantal technische obstructies gestuit, die van grote invloed is op de planning van de aanleg in het hele gebied.", "Het blijkt een gebied met vele uitdagingen en complexe issues, die aanzienlijk groter zijn dan vooraf was ingeschat. Door de combinatie van aanvullende eisen en technische beperkingen waar wij mee te maken hebben, is er enige vertraging ontstaan." en "We zijn met de Gemeente in gesprek om te kijken hoe we de vertraging zo veel mogelijk kunnen beperken. Zodra we een nieuwe planning hebben, zullen we u zo snel mogelijk informeren.".
Waarom zeggen ze niet gewoon in leesbare taal iets als dit: ondanks dat wij anderhalf jaar geleden beloofd hebben zo snel mogelijk glasvezel aan te leggen, is dat door omstandigheden nog niet gelukt. Wij kunnen op dit moment nog geen planning geven wanneer wij wel glasvezel aan gaan leggen.
Anyway: wij zijn inmiddels anderhalf jaar verder nadat Delta definitief besloten heeft om glasvezel aan te gaan leggen en meer dan 2 jaar verder nadat men zich voor glasvezel aan kon melden. Toch is op dit moment nog niet duidelijk wanneer het daadwerkelijk aangelegd gaat worden. Ik ben benieuwd hoe de mensen die wel zitten te wachten op glasvezel zich voelen na het ontvangen van deze brief.
Dat kan, ik weet dat in een plaatsje dat valt onder de Gemeente Hellendoorn de aanleg ook on hold staat omdat men in een gebied moet graven waar een kanaalproblematiek heerst. Men durft niet te graven en glasvezel te schieten naar de huizen.GertjanO schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:11:
[...]
Update omdat een half jaar verder nog steeds niets is gebeurd in ons dorp. Ik kreeg een brief binnen met daarop "BELANGRIJK!".
Ik citeer letterlijk: "Helaas zijn we tijdens deze werkzaamheden op een aantal technische obstructies gestuit, die van grote invloed is op de planning van de aanleg in het hele gebied.", "Het blijkt een gebied met vele uitdagingen en complexe issues, die aanzienlijk groter zijn dan vooraf was ingeschat. Door de combinatie van aanvullende eisen en technische beperkingen waar wij mee te maken hebben, is er enige vertraging ontstaan." en "We zijn met de Gemeente in gesprek om te kijken hoe we de vertraging zo veel mogelijk kunnen beperken. Zodra we een nieuwe planning hebben, zullen we u zo snel mogelijk informeren.".
Waarom zeggen ze niet gewoon in leesbare taal iets als dit: ondanks dat wij anderhalf jaar geleden beloofd hebben zo snel mogelijk glasvezel aan te leggen, is dat door omstandigheden nog niet gelukt. Wij kunnen op dit moment nog geen planning geven wanneer wij wel glasvezel aan gaan leggen.
Anyway: wij zijn inmiddels anderhalf jaar verder nadat Delta definitief besloten heeft om glasvezel aan te gaan leggen en meer dan 2 jaar verder nadat men zich voor glasvezel aan kon melden. Toch is op dit moment nog niet duidelijk wanneer het daadwerkelijk aangelegd gaat worden. Ik ben benieuwd hoe de mensen die wel zitten te wachten op glasvezel zich voelen na het ontvangen van deze brief.
——————————————————
Ook ik heb een brief ontvangen van Delta, dat Delta heeft ondervonden dat TMobile reeds bezig is en daarom Delta niet meer gaat aanleggen.
Dit is complete BS. Delta wist al 1-2 jaar over TMobile.. kom nou! Delta probeert zonder gezichtverlies zich terug te trekken. Een marketing move om eruit te piepen!
Nu de waarheid. Delta heeft zich slecht voorbereid, haar vergunningverzoek is keihard afgewezen bij de gemeente, omdat het haar plan van aanpak onduidelijk was, prutswerk met andere woorden. Delta zei tegen mij in feb dat men in april 2023 de zaak ging aanleggen. Ik zei toen, jullie hebben nog geen vergunning, je had die man moeten zien kijken dat ik dat glashard kon zeggen die waarheid als een koe! Delta gaf aan dat die eraankomt. Een leugen..men heeft nooit de vergunning ontvangen van de gemeente. Dus de brief is niet eens de halve waarheid. Ik denk dat de voorbereiders/kwartiermeesters bij Delta grote prutsers zijn, nog weinig ervaring hebben;) Ik ben blij dat ze geen vergunning hebben gehad, wetende(mijn bron) dat de ingediende plannen en tevens aanvullingen van Delta waardeloos (vele vragen opriepen) waren en vergunning keihard is afgewezen. Dat had er in de brief van Delta moeten staan. Daarnaast was de gemeente alles behalve blij hoe Delta met brieven chaos veroorzaakte bij de burgers. Hierover valt meer te lezen bij andere gemeenten deed en doet men dit ook(vrij agressief, onduidelijk), zonder goede info naar de gemeente. Delta echte glasviezerikken dus. Het heeft bij burgers voor flinke verwarring gezorgd, wie en wanneer het ging aanleggen zij of TMobile. TMobile en haar aanleg partner hebben sneller gehandeld ben ik van mening om grotere chaos in wijken te voorkomen.
Blij dat de prutsers bij Delta wel als personeelsuitje op wintersport dit jaar zijn gegaan met hun leaseauto‘s lekker heen en weer kachelen van do tm zo. Je zit nog langer in de auto dan op de latten
Delta is Dela gewoorden, overleden en afgevoerd! Het kreeg nooit toestemming een spade in de grond te zetten. Kijk en dit lees je niet in hun brief en ook niet in de krant. Toch blij dat er internet is, het forum Tweakers.
:fill(white):strip_exif()/f/image/66TD6DMAvH32hqex6Q07e7xj.png?f=user_large)
Eens, met informatieavonden, de winkel, huis aan huis bezoeken (hier had men zelfs een vergunning voor moeten hebben; colportagewet ) en Delta haar misleidende brieven probeert men zieltjes winnen…valse hoop te creeeren, misleidende info te verspreiden.dylan111111 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:07:
[...]
Van de gemeente pagina:
Het vervelende aan Delta is, het is beleid om chaos te creeeren en burgers hiervoor te misbruiken. Men redt het niet via de vergunningaweg bij de gemeente en zet dan deze valse mannier van werken in. Gelukkig spreken gemeenten elkaar en/of weet men of worden gemeenten door burgers geinformeerd over deze chaos praktijken van Deltaloos
Toch zal er iets van waarheid in zitten. Door de concurrentie zal het ook moeilijk zijn om met de praktijken "succes te behalen". Genoeg regio's / gemeentes waar Delta met open armen onthaald zal worden zodat er uberhaupt een partij is die het magische glasvezel wilt aanleggen.Michaaa schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 05:26:
Ik lees en zie allerlei info van Delta.
——————————————————
Ook ik heb een brief ontvangen van Delta, dat Delta heeft ondervonden dat TMobile reeds bezig is en daarom Delta niet meer gaat aanleggen.
Dit is complete BS. Delta wist al 1-2 jaar over TMobile.. kom nou! Delta probeert zonder gezichtverlies zich terug te trekken. Een marketing move om eruit te piepen!
Nu de waarheid. Delta heeft zich slecht voorbereid, haar vergunningverzoek is keihard afgewezen bij de gemeente, omdat het haar plan van aanpak onduidelijk was, prutswerk met andere woorden. Delta zei tegen mij in feb dat men in april 2023 de zaak ging aanleggen. Ik zei toen, jullie hebben nog geen vergunning, je had die man moeten zien kijken dat ik dat glashard kon zeggen die waarheid als een koe! Delta gaf aan dat die eraankomt. Een leugen..men heeft nooit de vergunning ontvangen van de gemeente. Dus de brief is niet eens de halve waarheid. Ik denk dat de voorbereiders/kwartiermeesters bij Delta grote prutsers zijn, nog weinig ervaring hebben;) Ik ben blij dat ze geen vergunning hebben gehad, wetende(mijn bron) dat de ingediende plannen en tevens aanvullingen van Delta waardeloos (vele vragen opriepen) waren en vergunning keihard is afgewezen. Dat had er in de brief van Delta moeten staan. Daarnaast was de gemeente alles behalve blij hoe Delta met brieven chaos veroorzaakte bij de burgers. Hierover valt meer te lezen bij andere gemeenten deed en doet men dit ook(vrij agressief, onduidelijk), zonder goede info naar de gemeente. Delta echte glasviezerikken dus. Het heeft bij burgers voor flinke verwarring gezorgd, wie en wanneer het ging aanleggen zij of TMobile. TMobile en haar aanleg partner hebben sneller gehandeld ben ik van mening om grotere chaos in wijken te voorkomen.
Blij dat de prutsers bij Delta wel als personeelsuitje op wintersport dit jaar zijn gegaan met hun leaseauto‘s lekker heen en weer kachelen van do tm zo. Je zit nog langer in de auto dan op de lattenCheapass personeelsuitje, maarja de reclame van Delta is niet goedkoop;)
Delta is Dela gewoorden, overleden en afgevoerd! Het kreeg nooit toestemming een spade in de grond te zetten. Kijk en dit lees je niet in hun brief en ook niet in de krant. Toch blij dat er internet is, het forum Tweakers.
[Afbeelding]
Als er vervolgens concurrentie is zal het lastiger zijn om met deze praktijken alsnog succesvol te zijn.
Geen vergunning ontvangen vd gemeente had niets maar dan ook niets te maken met concurrentie. De gemeente had destijds nog wijken ter beschikbaar voor aanleg. Dat TMobile Delta ziet komen en vaart maakt, geef TMobile eens ongelijk. TMobile heeft een vergunning.RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:46:
[...]
Toch zal er iets van waarheid in zitten. Door de concurrentie zal het ook moeilijk zijn om met de praktijken "succes te behalen". Genoeg regio's / gemeentes waar Delta met open armen onthaald zal worden zodat er uberhaupt een partij is die het magische glasvezel wilt aanleggen.
Als er vervolgens concurrentie is zal het lastiger zijn om met deze praktijken alsnog succesvol te zijn.
De reden van afwijzing (uit eerste hand bron) de kwaliteit van de ingediende stukken van Delta was duidelijk onvoldoende en zelf bij aanvulling door Delta was het onvoldoende. Je moet dan denken aan: geen duidelijk stratenplanning wanneer welke straat opengaat, geen duidelijke tekeningen, hoelang, wanneer en hoe ivm lopende leidingen.
Dat Delta bezig was met andere praktijken (de brieven aan burgers heeft veel kwaadbloed veroorzaakt) om te pushen ja dat heeft hen niet goed gedaan. Er zijn veel vragen binnen gekomen van burgers, waaronder van mij. Tevens heb ik kontakt gehad met Delta zelf, TMobile en de partner van TMobile; Open Dutch Fiber (ODF). Al deze bronnen samen, werd mij wel een en ander duidelijk, de waarheid komt altijd bovendrijven. En TMobile en ODF waren extra gewaarschuwd zullen wij maar zeggen. Het feit dat Delta in Nederland succesvol glasvezel heeft aangelegd, bestrijd ik niet, dat is mooi. Maar dat er een flink aantal gemeenten zijn die Delta haar argressieve stijl niet plezierig vonden, staat her en der op internet te lezen. De stijl van Delta draagt niet bij aan een goed eindresultaat. Oorzaak verkeerde beslissingen en te weinig ervaring. Wat Delta tevens onderschat, gemeenten netwerken, via VNG en andere contactnetwerken, men informeert elkaar. Kan niet uitsluiten dat Delta inmiddels de cowboy glavezelaanlegger wordt genoemd
Deze heeft een 2.5 GE WAN poort en 2 SFP+ (10G) poorten waar er één voor WAN gebruikt kan worden. Hier kun je weer switches op aansluiten via een 2.5 of 10 Gb verbinding.
Let wel dat alles boven 1 Gb flink duurder is!
Kan mijn router deze snelheid aan?robertwebbe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:08:
@babbi uitvoering: Ubiquiti Unifi Dream Machine Special Edition
Deze heeft een 2.5 GE WAN poort en 2 SFP+ (10G) poorten waar er één voor WAN gebruikt kan worden. Hier kun je weer switches op aansluiten via een 2.5 of 10 Gb verbinding.
Let wel dat alles boven 1 Gb flink duurder is!
De GT-AX11000 heeft een 2,5 Gbit WAN poort zo te zien dus zie haalt de 2 Gbit wel. Alleen de LAN poorten zijn maar 1 Gbit dus op de pc die rechtstreeks is aangesloten op deze router zal je ook maar maximaal 1 Gbit halen. De CPU met quadcore 1.8Ghz lijkt mij snel genoeg voor de snelheid als je op 2 PC's bijvoorbeeld 1 Gbit trekt.
[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 21-04-2023 11:14 ]
Tja, hier in buitengebied Veluwe Oost ging KPN vlak voor de inschrijvingstermijn van Delta de boel opstoken door brieven te versturen dat zij ook aan gingen leggen. Dat waren ze nooit van plan uiteraard maar brieven versturen kost weinig geld en concurrent pesten is leuk.Michaaa schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 05:51:
[...]
Eens, met informatieavonden, de winkel, huis aan huis bezoeken (hier had men zelfs een vergunning voor moeten hebben; colportagewet ) en Delta haar misleidende brieven probeert men zieltjes winnen…valse hoop te creeeren, misleidende info te verspreiden.
Het vervelende aan Delta is, het is beleid om chaos te creeeren en burgers hiervoor te misbruiken. Men redt het niet via de vergunningaweg bij de gemeente en zet dan deze valse mannier van werken in. Gelukkig spreken gemeenten elkaar en/of weet men of worden gemeenten door burgers geinformeerd over deze chaos praktijken van Deltaloos
Dus alle partijen bewandelen in deze concurrentiestrijd niet altijd de juiste weg.
De rant hierboven begrijp ik niet helemaal. Geen idee wat een bedrijfsuitje bij Delta er mee te maken heeft. Ook weten we nooit de ins en outs. Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij een gemeente ook een scheve schaats reed bijvoorbeeld. En belangen heeft richting een bepaalde partij.
Hier in Veluwe Oost is DFN inderdaad juichend ontvangen. Perfect dat zij wel wilden aanleggen waar ALLE andere partijen er geen brood in zagen. De mensen in mijn directe omgeving zijn zeer tevreden.RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:46:
[...]
Toch zal er iets van waarheid in zitten. Door de concurrentie zal het ook moeilijk zijn om met de praktijken "succes te behalen". Genoeg regio's / gemeentes waar Delta met open armen onthaald zal worden zodat er uberhaupt een partij is die het magische glasvezel wilt aanleggen.
Je poneert erg veel. “Agressieve stijl”, “verkeerde beslissingen”, “te weinig ervaring”, “cowboy glasvezelaanlegger”.Michaaa schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:05:
[...]
Geen vergunning ontvangen vd gemeente had niets maar dan ook niets te maken met concurrentie. De gemeente had destijds nog wijken ter beschikbaar voor aanleg. Dat TMobile Delta ziet komen en vaart maakt, geef TMobile eens ongelijk. TMobile heeft een vergunning.
De reden van afwijzing (uit eerste hand bron) de kwaliteit van de ingediende stukken van Delta was duidelijk onvoldoende en zelf bij aanvulling door Delta was het onvoldoende. Je moet dan denken aan: geen duidelijk stratenplanning wanneer welke straat opengaat, geen duidelijke tekeningen, hoelang, wanneer en hoe ivm lopende leidingen.
Dat Delta bezig was met andere praktijken (de brieven aan burgers heeft veel kwaadbloed veroorzaakt) om te pushen ja dat heeft hen niet goed gedaan. Er zijn veel vragen binnen gekomen van burgers, waaronder van mij. Tevens heb ik kontakt gehad met Delta zelf, TMobile en de partner van TMobile; Open Dutch Fiber (ODF). Al deze bronnen samen, werd mij wel een en ander duidelijk, de waarheid komt altijd bovendrijven. En TMobile en ODF waren extra gewaarschuwd zullen wij maar zeggen. Het feit dat Delta in Nederland succesvol glasvezel heeft aangelegd, bestrijd ik niet, dat is mooi. Maar dat er een flink aantal gemeenten zijn die Delta haar argressieve stijl niet plezierig vonden, staat her en der op internet te lezen. De stijl van Delta draagt niet bij aan een goed eindresultaat. Oorzaak verkeerde beslissingen en te weinig ervaring. Wat Delta tevens onderschat, gemeenten netwerken, via VNG en andere contactnetwerken, men informeert elkaar. Kan niet uitsluiten dat Delta inmiddels de cowboy glavezelaanlegger wordt genoemd
Los dat ik dat niet zo netjes vind, begrijp ik je frustratie wel maar is het hier in een forum met veel toch ook tevreden Delta klanten wellicht een onjuiste plek. Ik zie in mijn brede werkkring mensen worstelen met KPN bijvoorbeeld maar om dat daarom cowboys te noemen?
In mijn regio ging KPN er dus vol in - zonder enig overleg met de gemeente - om Delta dwars te zitten. Niet netjes maar in deze markt begrijpelijk. En daarom zijn het geen “cowboys”. Als jij bronnen bij gemeentes dat hoort zeggen dan moeten die ambtenaren eens bij zichzelf te raden gaan of ze zo over spelers op de markt zouden moeten spreken. Er is een WOO immers, en kwaadspreken over marktpartijen is dus ook voor die partijen transparant. Juristen van EQN vinden dat misschien wel interessant.
Wat ik van een oudere reactie van blijkbaar een "woonplaatsgenoot" begreep zouden ze hier in het dorp / de gemeente de drempel helemaal niet gehaald hebben. En heb me zelf ook niet ingeschreven. Of ik nu 50-55 euro aan Ziggo of aan Delta betaal voor het goedkoopste pakket. En bij Ziggo weet ik wat ik heb (kabel TV, bridge mode, IPv6, ...) bij Delta is dat allemaal maar afwachten (TV kijken via settopbox of eigen mediaspeler, geen bridge, geen IPv6, opmakende uit dit topic de meest vage "opstartproblemen" (geen toegang tot OVH servers, problemen door "buitenlandse" IP adressen, ...)).ernstoud schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:43:
[...]
Hier in Veluwe Oost is DFN inderdaad juichend ontvangen. Perfect dat zij wel wilden aanleggen waar ALLE andere partijen er geen brood in zagen. De mensen in mijn directe omgeving zijn zeer tevreden.
Qua prijs has ik het liefst (E-Fiber met?) Tweak gezien, dan had ik 1Gbit/s kunnen krijgen en Ziggo voor TV aanhouden en was het nog goedkoper dan wat ik nu heb (middelste, maar met de prijsstijgingen gaat daar in gesneden worden). Of anders een KPN. ODF + T-Mobile heb ik laatst eens snel wat gekeken en leek ook niet echt wat.
Keuze is mooi. Maar hier in buitengebied was de keuze tussen KPN VDSL 12/2 down/up met Digitenne voor TV, later voor (duur!) Starlink en T-mobile 4GvT (duur en onbetrouwbaar). Ben dus maar wat blij met 940/930 glasvezel (Caiway), meer zenders dan mij lief is en voor 1 euro een betrouwbare VoIP dienst.RobertMe schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:07:
[...]
Wat ik van een oudere reactie van blijkbaar een "woonplaatsgenoot" begreep zouden ze hier in het dorp / de gemeente de drempel helemaal niet gehaald hebben. En heb me zelf ook niet ingeschreven. Of ik nu 50-55 euro aan Ziggo of aan Delta betaal voor het goedkoopste pakket. En bij Ziggo weet ik wat ik heb (kabel TV, bridge mode, IPv6, ...) bij Delta is dat allemaal maar afwachten (TV kijken via settopbox of eigen mediaspeler, geen bridge, geen IPv6, opmakende uit dit topic de meest vage "opstartproblemen" (geen toegang tot OVH servers, problemen door "buitenlandse" IP adressen, ...)).
Qua prijs has ik het liefst (E-Fiber met?) Tweak gezien, dan had ik 1Gbit/s kunnen krijgen en Ziggo voor TV aanhouden en was het nog goedkoper dan wat ik nu heb (middelste, maar met de prijsstijgingen gaat daar in gesneden worden). Of anders een KPN. ODF + T-Mobile heb ik laatst eens snel wat gekeken en leek ook niet echt wat.
Het kan verkeren. Iedereen gelukkig maken blijft moeilijk.
In die situatie kan ik me inderdaad indenken dat je er sowieso heel blij van wordt.ernstoud schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:21:
[...]
Keuze is mooi. Maar hier in buitengebied was de keuze tussen KPN VDSL 12/2 down/up met Digitenne voor TV, later voor (duur!) Starlink en T-mobile 4GvT (duur en onbetrouwbaar). Ben dus maar wat blij met 940/930 glasvezel (Caiway), meer zenders dan mij lief is en voor 1 euro een betrouwbare VoIP dienst.
Het kan verkeren. Iedereen gelukkig maken blijft moeilijk.
ADSL is hier ook helemaal niks, max 35Mbit/s down denk ik. Dus Ziggo is dan de enige optie (buiten "draadloos" zoals 4G of Starlink). En met de prijsstelling van Delta/Caiway "moet" er dan ook gekeken worden naar wat geleverd wordt. En dan krijg je uiteraard wel sneller internet (+ symmetrisch) maar voor de rest vind ik het momenteel achteruitgang. Als ze IPv6 zouden doen en bridge mode had ik er al een stuk serieuzer naar gekeken. Maar dan zou het nog steeds een wissel zijn voornamelijk door "er op vooruit te gaan", terwijl ik altijd tevreden ben geweest over Ziggo en "niks mis" (sure, sneller internet is altijd leuk als je eens wat moet downloaden, maar honderd(en) euros extra betalen voor die paar keer 5 minuten minder lang wachten is het ook niet waard). Even los van dat je dan elk jaar kunt hoppen incl. kortingsacties.
Elke regio is schijnbaar anders en ook wel logisch, dus niet appels met peren vergelijken aub. Je kent de bereffende regio totaal niet merk ik. Ik oordeel niet over jou regio, of wel? Lange teentjes? Trek het je minder aan;) kom op.ernstoud schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:55:
[...]
Je poneert erg veel. “Agressieve stijl”, “verkeerde beslissingen”, “te weinig ervaring”, “cowboy glasvezelaanlegger”.
Los dat ik dat niet zo netjes vind, begrijp ik je frustratie wel maar is het hier in een forum met veel toch ook tevreden Delta klanten wellicht een onjuiste plek. Ik zie in mijn brede werkkring mensen worstelen met KPN bijvoorbeeld maar om dat daarom cowboys te noemen?
In mijn regio ging KPN er dus vol in - zonder enig overleg met de gemeente - om Delta dwars te zitten. Niet netjes maar in deze markt begrijpelijk. En daarom zijn het geen “cowboys”. Als jij bronnen bij gemeentes dat hoort zeggen dan moeten die ambtenaren eens bij zichzelf te raden gaan of ze zo over spelers op de markt zouden moeten spreken. Er is een WOO immers, en kwaadspreken over marktpartijen is dus ook voor die partijen transparant. Juristen van EQN vinden dat misschien wel interessant.
Inhoudelijk: je draait de zaak om, het is Delta (deze regio) die aan colportage deed, zonder vergunning burgers zonder overleg met betreffende gemeenten(ja meerdere gemeenteN) informeert en aan de deur komt, waarbij er flinke onnodige verwarring bij burgers is ontstaan. En ja Delta werkt met verschillende mensen/kwartiermeesters de ene werkt wel netter dan de ander. Niet verrassend toch?
Delta heeft geen vergunning gekregen, met een over duidelijke reden.Voor elke rechtbank wint Delta deze betreffende zaak niet. Hebben juristen allang naar gekeken.
Delta heeft niet de indruk gemaakt die het zou moeten maken. Een excuus voor deze verwarring naar de burger is er nooit van gekomen, was wel netter geweest lieve Delta;) leer momentje. Zegt iets over Delta hoe men met burgers omgaat. Delta (betreffende regio/kwartiermeester, let wel niet heel Delta!!) heeft er zelf voor gekozen deze handelswijze. in te zetten. Ik denk niet dat men op HQ Delta er trots op is. Nu niet gaan piepen of dreigen. Daar bereik je totaal niets mee. Dat het in deze speciefieke case/regio auwa doet, begrijp ik, Pleister erop en ervan leren lieve blauwe Delta
Ik werk niet bij Delta, Caiway, DFN of EQN dus waarom zou ik lange teentjes hebben? Ik zeg alleen dat er ook - inmiddels begrijp ik een miljoen of meer - aansluitingen zijn waaronder ik ook en ik tevreden ben. Dus ik laat het hier maar bij. Ik begrijp je frustratie maar begrijp de toon niet. Veel plezier met ODF, ik hoop (zal best zo zijn) dat het goed komt.Michaaa schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:38:
[...]
Elke regio is schijnbaar anders en ook wel logisch, dus niet appels met peren vergelijken aub. Je kent de bereffende regio totaal niet merk ik. Ik oordeel niet over jou regio, of wel? Lange teentjes? Trek het je minder aan;) kom op.
Inhoudelijk: je draait de zaak om, het is Delta (deze regio) die aan colportage deed, zonder vergunning burgers zonder overleg met betreffende gemeenten(ja meerdere gemeenteN) informeert en aan de deur komt, waarbij er flinke onnodige verwarring bij burgers is ontstaan. En ja Delta werkt met verschillende mensen/kwartiermeesters de ene werkt wel netter dan de ander. Niet verrassend toch?Kwestie van kwaliteit en opleiding.
Delta heeft geen vergunning gekregen, met een over duidelijke reden.Voor elke rechtbank wint Delta deze betreffende zaak niet. Hebben juristen allang naar gekeken.
Delta heeft niet de indruk gemaakt die het zou moeten maken. Een excuus voor deze verwarring naar de burger is er nooit van gekomen, was wel netter geweest lieve Delta;) leer momentje. Zegt iets over Delta hoe men met burgers omgaat. Delta (betreffende regio/kwartiermeester, let wel niet heel Delta!!) heeft er zelf voor gekozen deze handelswijze. in te zetten. Ik denk niet dat men op HQ Delta er trots op is. Nu niet gaan piepen of dreigen. Daar bereik je totaal niets mee. Dat het in deze speciefieke case/regio auwa doet, begrijp ik, Pleister erop en ervan leren lieve blauwe Delta
Ik ervaar momenteel een package loss van ongeveer 50% en een niet werkende tv aansluiting.
Mijn Smokeping geeft niks geks aan en heb ook nergens last van dus vermoed geen landelijke storing.DieAndereJurre schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:37:
Ervaren andere mensen ook een klapperende verbinding momenteel bij Delta?
Ik ervaar momenteel een package loss van ongeveer 50% en een niet werkende tv aansluiting.
Ik zie niet in waarom Delta geen zieltjes mag winnen van deur tot deur.ernstoud schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:11:
[...]
Ik werk niet bij Delta, Caiway, DFN of EQN dus waarom zou ik lange teentjes hebben? Ik zeg alleen dat er ook - inmiddels begrijp ik een miljoen of meer - aansluitingen zijn waaronder ik ook en ik tevreden ben. Dus ik laat het hier maar bij. Ik begrijp je frustratie maar begrijp de toon niet. Veel plezier met ODF, ik hoop (zal best zo zijn) dat het goed komt.
Een beetje inwoner van een plaats tekent blind op alle glasvezelmogelijkheden in en laat minimaal alle mogelijke aansluitingen naar binnen fietsen (meer keuze uit providers).
Delta Netwerk en Delta zijn twee partijen, Verplicht een abo bij Delta afsluiten omdat men glasvezel van DFN naar binnen fietst kan helemaal niet.
Daarom draaien ze het ook om. "Neem nu een jaarcontract af en je krijgt gratis een aansluiting. Sluit je geen contract af krijg je dus ook geen aansluiting en moet je daarna 650 euro aftikken als je alsnog een aansluiting wilt". Daarnaast zijn in mijn herinnering veel brieven van "Delta" en zijn ze echt niet transparant in Delta vs DFN.Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:08:
[...]
Ik zie niet in waarom Delta geen zieltjes mag winnen van deur tot deur.
Een beetje inwoner van een plaats tekent blind op alle glasvezelmogelijkheden in en laat minimaal alle mogelijke aansluitingen naar binnen fietsen (meer keuze uit providers).
Delta Netwerk en Delta zijn twee partijen, Verplicht een abo bij Delta afsluiten omdat men glasvezel van DFN naar binnen fietst kan helemaal niet.
Edit:
Betekend overigens dus ook dat ze dat naar mijn idee als "pressiemiddel" gebruiken om je een jaar abo af te laten sluiten. Want als je niet mee doet is het naderhand veel duurder. Of je wilt dus perse glasvezel laten aanleggen, en moet dus verplicht een contract afsluiten.
Als ik vooraf had kunnen tekenen voor de aanleg van glasvezel (van DFN) had ik dat gedaan, want ja: elke mogelijkheid aangrijpen. Maar ik ga niet een jaar verplicht een abo afnemen, dus "niet mee gedaan". Maar uiteindelijk ben ik wel (semi?) blij dat het alsnog overal wordt aangelegd (maar ze nu weer dreigen met installatiekosten als je niet een contract afsluit voor 8 mei). Semi blij omdat aanleg van DFN andersom ook betekend dat de kans kleiner is dat een andere partij waarmee ik waarschijnlijk liever in zee zou gaan ook gaat aanleggen.
[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 21-04-2023 21:21 ]
Aanleg verder redelijk verlopen. Ik denk een kwartaal vertraging op de initiële planning (weet het niet meer precies). Wel herkenbare verkoop methodes met de posts hier boven, maar ik had al vrij snel ingeschreven omdat ik graag een alternatief naast Ziggo wilde. Geen idee of ze hun minimale doel gehaald hebben in onze regio. Iedereen heeft een aansluiting gekregen, tenzij actief geweigerd.
Hier verder nog keus uit Ziggo (wat op 1 storing na jarenlang prima heeft gewerkt) of een paar mbit ADSL. Dus nu eigenlijk de keus tussen Ziggo of iets wat over DFN gaat.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Heb je met de nieuwe verbinding ook al storingen gehad ? En wat bevalt beter: ziggo of caiway ?EWS99 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:52:
... Hier verder nog keus uit Ziggo (wat op 1 storing na jarenlang prima heeft gewerkt) of een paar mbit ADSL. Dus nu eigenlijk de keus tussen Ziggo of iets wat over DFN gaat.
https://www.zeelandnet.nl...701-demokanaal#post260004
Nog geen enkele storing gehad. Caiway heeft iets lagere latency en natuurlijk symmetrische upload (en dat is toch wel fijn als je af en toe wat moet uploaden). Voor de rest nauwelijks verschil.W1ck1e schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:31:
[...]
Heb je met de nieuwe verbinding ook al storingen gehad ? En wat bevalt beter: ziggo of caiway ?
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Daar is enige uitleg dan ook wel verschuldigd. Delta gaat testen met andere videocodecs, waaronder H.265, hogere bitrates en ook UHD en 4K. Een voorzichtige uitrol om te bezien of het allemaal goed werkt en dan definitieve aanpassingen aan de kanalen. Dit kan ook een deel vertraging op gaan lossen.Mapje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:09:
Er is een nieuw testkanaal 701 in het leven geroepen door DELTA
Ik denk dat hier voldoende kundige tweakers zijn die dit verhaal als completen bullshit kunnen wegschrijven.Michaaa schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 05:26:
Ik lees en zie allerlei info van Delta.
——————————————————
Blij dat de prutsers bij Delta wel als personeelsuitje op wintersport dit jaar zijn gegaan met hun leaseauto‘s lekker heen en weer kachelen van do tm zo. Je zit nog langer in de auto dan op de lattenCheapass personeelsuitje, maarja de reclame van Delta is niet goedkoop;)
[Afbeelding]
@Barre73 is een insider bij een van de providers, Er geldt GEEN vergunningsplicht, sterker Delta heeft wettelijk het recht om glasvezel aan te leggen waar het wil.
Men zal daar hooguit moeten melden dat ze dit gaan doen en hoe.
Uhmm? Dat je overal maar glasvezel mag aanleggen klopt, maar dit onderstaand gaat over het graven. Daar is blijkbaar wel degelijk een vergunning voor nodig. Daar doelt @Michaaa ook op.Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:42:
[...]
Ik denk dat hier voldoende kundige tweakers zijn die dit verhaal als completen bullshit kunnen wegschrijven.
@Barre73 is een insider bij een van de providers, Er geldt GEEN vergunningsplicht, sterker Delta heeft wettelijk het recht om glasvezel aan te leggen waar het wil.
Verschillende aanbieders van glasvezelkabel zijn actief in gemeente Dijk en Waard. Zij benaderen inwoners via huis-aan-huisbrieven en reclamemateriaal. Op dit moment heeft Open Dutch Fiber een vergunning ontvangen om glasvezelkabel aan te leggen in Heerhugowaard. Glaspoort/KPN heeft een vergunning om dit aan te leggen in Sint Pancras. Zij mogen in delen van Dijk en Waard glasvezelinternet aanbieden en verkopen. Andere aanbieders hebben een aanvraag bij de gemeente gedaan, maar is er geen vergunning verleend. Op dit moment zijn er dan ook geen andere aanbieders die een vergunning hebben om glasvezelinternet aan te leggen. Als er meerdere vergunningen zijn verleend, zullen wij op deze website vermelden welke aanbieders dit zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 22-04-2023 16:49 ]
Ik denk dat we even moeten terugvallen op de kennis van @Barre73 . Ten principale mag een Gemeente de aanleg van dit soort diensten niet weigeren volgens de telecomwet.
De gemeente mag de aanleg niet weigeren maar wel eisen stellen aan waar en hoe diep bijvoorbeeld. Daarom moet dit wel aangevraagd worden bij de gemeente. Officieel heet dit geen vergunning, echter noemt iedereen dit wel zo, ook binnen de gemeente, providers en aannemerij.Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:49:
[...]
Ik denk dat we even moeten terugvallen op de kennis van @Barre73 . Ten principale mag een Gemeente de aanleg van dit soort diensten niet weigeren volgens de telecomwet.
Glasvezelproviders proberen vaak wel om toestemming te krijgen om minder diep aan te leggen, b.v. 40cm diep i.p.v. 60 cm diep.
En stap twee is de afstemming over wanneer en hoe ze zaken gaan aanleggen. Ook hier mag de gemeente weer eisen stellen, bv om rekening te houden met verkeer, andere activiteiten van gemeente, of de kermis of iets dergelijks.
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Dan nog is het verhaal “ een rommeltje” een broodje aap. Delta heeft behoorlijk vaak met dit bijltje gehakt en weer echt wel hoe de aanvragen er uit moeten zien.Spiff schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:02:
[...]
De gemeente mag de aanleg niet weigeren maar wel eisen stellen aan waar en hoe diep bijvoorbeeld. Daarom moet dit wel aangevraagd worden bij de gemeente. Officieel heet dit geen vergunning, echter noemt iedereen dit wel zo, ook binnen de gemeente, providers en aannemerij.
Glasvezelproviders proberen vaak wel om toestemming te krijgen om minder diep aan te leggen, b.v. 40cm diep i.p.v. 60 cm diep.
En stap twee is de afstemming over wanneer en hoe ze zaken gaan aanleggen. Ook hier mag de gemeente weer eisen stellen, bv om rekening te houden met verkeer, andere activiteiten van gemeente, of de kermis of iets dergelijks.
Inhoudelijk weet ik niks van dit specifieke geval echter:Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:06:
[...]
Dan nog is het verhaal “ een rommeltje” een broodje aap. Delta heeft behoorlijk vaak met dit bijltje gehakt en weer echt wel hoe de aanvragen er uit moeten zien.
Doet Delta dit zelf of de aannemer?
En daarnaast neemt men bij gebrek aan geschikt personeel ook minder geschikt personeel aan. Zelf meermaals aanvragen gezien die nergens op sloegen; open ontgraving door een bos, dwars door een particulier perceel, etc.

Wel vreemd dat er dan wel al in delen (1705GV bijvoorbeeld) van Heerhugowaard sinds 2019 al glasvezel van KPN ligt...dylan111111 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:07:
[...]
Van de gemeente pagina:
Op dit moment heeft Open Dutch Fiber een vergunning ontvangen om glasvezelkabel aan te leggen in Heerhugowaard. Glaspoort/KPN heeft een vergunning om dit aan te leggen in Sint Pancras.
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 22-04-2023 18:04 ]
Ben er niet bekend, maar potentieel nieuwbouw?DON PAPA schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:49:
[...]
Wel vreemd dat er dan wel al in delen (1705GV bijvoorbeeld) van Heerhugowaard glasvezel van Glaspoort/KPN ligt...
Hier in het dorp is verschillende jaren terug ook een wijkje aangelegd en daar is ook glasvezel van KPN beschikbaar, wat dus meteen aangelegd is. Terwijl de rest van het dorp nu wordt aangelegd door DFN.
Daar ook bij, maar ook bij huizen in de gemeente die er al een aantal jaar stonden
Overigens is het meestal de aannemer die alles aanvraagt namens Delta. Als dit toevallig een nieuwe aannemer is of nieuwe mensen, dan zou het maar zo mis kunnen gaan.
@DON PAPA KPN Netwerk heeft een paar jaar geleden een eerste bestaande wijk van Heerhugowaard verglaasd. En is daarna gestopt. Ik weet even niet meer welke reden daar achter zat maar dat kunnen er meerdere zijn.
Daarnaast is er vanuit nieuwbouw ook aardig wat bij de bouw al voorzien van glas door Reggefiber/KPN Netwerk.
[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 22-04-2023 18:29 ]
Uiteraard! Zootje neoliberaal onverschillig ende ongeregeldSjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:42:
[...]
Ik denk dat hier voldoende kundige tweakers zijn die dit verhaal als completen bullshit kunnen wegschrijven.
Ook hier in Twenterand worden nieuwbouwwijken WEL aangelegd door KPN,Barre73 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 18:27:
@Sjakie0101 : wat @Spiff schrijft klopt helemaal. Een instemmings vraag mag niet geweigerd worden maar diezelfde wet stelt wel dat er overeenstemming moet zijn over waar, wat en hoe. En als Delta dat niet goed inlevert komt er geen "vergunning".
Overigens is het meestal de aannemer die alles aanvraagt namens Delta. Als dit toevallig een nieuwe aannemer is of nieuwe mensen, dan zou het maar zo mis kunnen gaan.
@DON PAPA KPN Netwerk heeft een paar jaar geleden een eerste bestaande wijk van Heerhugowaard verglaasd. En is daarna gestopt. Ik weet even niet meer welke reden daar achter zat maar dat kunnen er meerdere zijn.
Daarnaast is er vanuit nieuwbouw ook aardig wat bij de bouw al voorzien van glas door Reggefiber/KPN Netwerk.
De rest van de dorpen moet nog komen voor 2027, het duurt echter erg lang voordat ze in beweging komen,
Dus juridisch is het geen vergunning, maar je moet wel tot overeenstemming komen met de gemeente.De aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk die het voornemen heeft werkzaamheden uit te voeren in verband met de aanleg, instandhouding of opruiming van kabels, stelt degene op wie de gedoogplicht[gemeente, provincie, etc] rust schriftelijk in kennis van dit voornemen en streeft vervolgens naar overeenstemming over de plaats, het tijdstip en de wijze van uitvoering van de werkzaamheden.
Hé dat lijkt wel veel op een vergunningprocedure! ;-)
Laat onverlet dat wanneer er dus zaken in het plan niet juist zijn, dit prima kan worden aangepast zodat de overeenstemming er is. Ik lees in het relaas wat hiervoor is gepost gewoon een niet meewerkende Gemeente die op iedere slak zou legt. Delta: bekijk het dan maar!Spiff schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:32:
Met betrekking tot het verhaal van de vergunningen kunnen wel tot in den treure 'welles'- 'nietes' blijven roepen, maar, en dat is gekkigheid natuurlijk, we kunnen ook de betreffende wetgeving er bij pakken, de Telecommunicatiewet. Dan zien we bij artikel 5.3 lid 1:
[...]
Dus juridisch is het geen vergunning, maar je moet wel tot overeenstemming komen met de gemeente.
De schuld wordt wel erg makkelijk bij Delta of de aanlegger gelegd. Dat waag ik te betwijfelen.
Groot verschil is dat een vergunning verleend wordt op basis van de regels in een wet, aanvechtbaar is door belanghebbenden, de daarvoor tijd moeten krijgen, dat er dus een publicatie moet plaatsvinden e.d., een overeenkomst is niet meer dan de vastlegging van afspraken.Spiff schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:32:
Met betrekking tot het verhaal van de vergunningen kunnen wel tot in den treure 'welles'- 'nietes' blijven roepen, maar, en dat is gekkigheid natuurlijk, we kunnen ook de betreffende wetgeving er bij pakken, de Telecommunicatiewet. Dan zien we bij artikel 5.3 lid 1:
[...]
Dus juridisch is het geen vergunning, maar je moet wel tot overeenstemming komen met de gemeente.
Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat een gemeente (juridisch?) wel een tijdsperiode mag stellen voordat een tweede, derde e.d. partij mag graven. Een jaar of zo.
Of het juridisch mag weet ik niet. Maar ik weet wel vrij zeker dat, ik meen in Heerlen, of omstreken, dit het geval is. Weet niet welke partijen het om gaat, maar wel dat B met een aanvraag kwam terwijl A net aan het graven was en de gemeente heeft aangegeven dat ze pas over een half jaar of jaar mogen beginnen. Dat om dus de overlast voor omwonenden te beperken. Of beter gezegd: dezelfde overlast te hebben maar niet binnen bij wijze van 2 maanden.ernstoud schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:24:
Overigens dacht ik ergens gelezen te hebben dat een gemeente (juridisch?) wel een tijdsperiode mag stellen voordat een tweede, derde e.d. partij mag graven. Een jaar of zo.
De gemeente kan zoals dat heet 'graafrust' afdwingen, maar dat zitten volgens mij wel wat voorwaarden aan vast.RobertMe schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:39:
[...]
Of het juridisch mag weet ik niet. Maar ik weet wel vrij zeker dat, ik meen in Heerlen, of omstreken, dit het geval is. Weet niet welke partijen het om gaat, maar wel dat B met een aanvraag kwam terwijl A net aan het graven was en de gemeente heeft aangegeven dat ze pas over een half jaar of jaar mogen beginnen. Dat om dus de overlast voor omwonenden te beperken. Of beter gezegd: dezelfde overlast te hebben maar niet binnen bij wijze van 2 maanden.
Dat staat toch in het artikel wat ik citeer? Tot overeenstemming komen is dat de één een plan indient, de ander daar commentaar op heeft en dat het plan daar weer op aangepast wordt, tot dat er overeenstemming is.Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:40:
[...]
Laat onverlet dat wanneer er dus zaken in het plan niet juist zijn, dit prima kan worden aangepast zodat de overeenstemming er is. Ik lees in het relaas wat hiervoor is gepost gewoon een niet meewerkende Gemeente die op iedere slak zou legt. Delta: bekijk het dan maar!
De schuld wordt wel erg makkelijk bij Delta of de aanlegger gelegd. Dat waag ik te betwijfelen.
En als de gemeente moeilijk doet kan je altijd nog dit escaleren, volgens mij via de ACM.
Verder zie ik even niet waar de gemeente zout op slakken legt? Volgens mij wordt wel erg makkelijk de schuld bij de gemeente gelegd ;-)
De overeenstemming zal ook gebaseerd moeten zijn op de Telecomwet én op de lokale regelgeving zoals een Telecomverordening, Handboek Kabels en Leidingen, etc. Verder zijn bij ondergrondse infra m.i. alleen de gemeente en de aanvrager belanghebbende, want na de aanleg heeft niemand daar nog last van. Dus publicatie en mogelijkheid tot bezwaar lijkt mij ook niet nodig.ernstoud schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:24:
Groot verschil is dat een vergunning verleend wordt op basis van de regels in een wet, aanvechtbaar is door belanghebbenden, de daarvoor tijd moeten krijgen, dat er dus een publicatie moet plaatsvinden e.d., een overeenkomst is niet meer dan de vastlegging van afspraken.
[...]
Bovengrondse objecten is wel weer anders, daar kijkt iedereen tegenaan. Daarom zal een POP op eigen grond komen of via een recht van opstal. Alleen dat zijn ook allemaal civielrechtelijke overeenkomsten en worden ook niet gepubliceerd, alleen mijn ervaring bij een grote gemeente is dat de gemeente wel heel erg goed kijkt waar deze geplaatst worden en hoe deze er uitkomen te zien.
Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar kan het misschien zijn dat de gemeente Dijk en Waard niet wilde dat er 2 partijen tegelijk graven? T-mobile/odf is nog niet klaar en dat Delta het niet ziet zitten om vervolgens op te boksen tegen een partij die veel goedkoper levert?Spiff schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:49:
[...]
Dat staat toch in het artikel wat ik citeer? Tot overeenstemming komen is dat de één een plan indient, de ander daar commentaar op heeft en dat het plan daar weer op aangepast wordt, tot dat er overeenstemming is.
En als de gemeente moeilijk doet kan je altijd nog dit escaleren, volgens mij via de ACM.
Verder zie ik even niet waar de gemeente zout op slakken legt? Volgens mij wordt wel erg makkelijk de schuld bij de gemeente gelegd ;-)
Op de website wordt aangegeven dat er geen storing is als ik mijn postcode invul. Toch wel een merkwaardig systeem.
/f/image/cRFC96JkD5gVxluQaF3x7a3W.png?f=fotoalbum_large)
Er waren hier de speculaties dat Delta het niet op de site zet omdat ze je dan geld terug moeten betalen wat ze natuurlijk niet willenDieAndereJurre schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:54:
Ik ervaar hier (Regio Nissewaard) sinds gisteravond een storing. Ik heb al twee keer met de zakelijke service desk gesproken, maar zij komen niet verder dan "we zijn ermee bezig". Ze kunnen me geen informatie geven over de oorzaak van de storing of hoe lang het nog gaat duren.
Op de website wordt aangegeven dat er geen storing is als ik mijn postcode invul. Toch wel een merkwaardig systeem.
[Afbeelding]
T Mobile is niet veel goedkoper. Maar het is frappant er zijn volgens mij geen voorbeelden waar ODF en Delta samen leveren. Ik heb ODF en Delta altijd gezien als toekomstige fusiepartijen.ed1703 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 22:53:
[...]
Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar kan het misschien zijn dat de gemeente Dijk en Waard niet wilde dat er 2 partijen tegelijk graven? T-mobile/odf is nog niet klaar en dat Delta het niet ziet zitten om vervolgens op te boksen tegen een partij die veel goedkoper levert?
Nou, dat is het in mijn geval wel (actiekortingen heb ik verwijderd):Sjakie0101 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 23:31:
[...]
T Mobile is niet veel goedkoper. Maar het is frappant er zijn volgens mij geen voorbeelden waar ODF en Delta samen leveren. Ik heb ODF en Delta altijd gezien als toekomstige fusiepartijen.
Delta intern only:
150 Mbps
45,- /mnd
Nlziet 10,95 /mnd
Totaal 55,95
Mobiel nemen is voor mij helemaal geen optie, omdat dit via de werkgever bij KPN is voorzien (kosten 0 euro).T-mobile internet only:
100 Mbps
35,- /mnd
Nlziet 10,95 /mnd
Totaal 45,95
In het geval van 3-in-1 is Delta overigens wel goedkoper.
Daar denkt de Belastingdienst anders overed1703 schreef op zondag 23 april 2023 @ 09:13:
[...]
omdat dit via de werkgever bij KPN is voorzien (kosten 0 euro).
Precies. Zo'n "gratis" telefoon of auto van de zaak is vaak niet zo "gratis" als het lijkt. En het heeft ook nadelen. Toen ik nog werkte waren gratis telefoons nog niet aan de orde. Maar tegen werkgevers die mij wilden lijmen met een "auto van de zaak" heb ik altijd gezegd: "betaal mij maar gewoon zo goed dat ik van mijn eigen centen zelf een auto kan kopen."
Misschien geldt dat nu voor een telefoon, althans de telefoon voor privé gebruik, ook wel.
Off topic, maar inderdaad. De gevolgen van “gratis” diensten via de werkgever worden onderschat. Bij een voormalige werkgever kwamen er pittige naheffingen bij de werknemers. En al die emolumenten tellen niet mee voor WW, pensioen e.d.Roetzen schreef op zondag 23 april 2023 @ 11:54:
[...]
Precies. Zo'n "gratis" telefoon of auto van de zaak is vaak niet zo "gratis" als het lijkt. En het heeft ook nadelen. Toen ik nog werkte waren gratis telefoons nog niet aan de orde. Maar tegen werkgevers die mij wilden lijmen met een "auto van de zaak" heb ik altijd gezegd: "betaal mij maar gewoon zo goed dat ik van mijn eigen centen zelf een auto kan kopen."
Misschien geldt dat nu voor een telefoon, althans de telefoon voor privé gebruik, ook wel.
Geen idee ik werk bij de overheid en deze regeling is door de werkgever met de belastingdienst afgekocht. Maar dit gaat wel wat off-topic inmiddels.
[ Voor 7% gewijzigd door ed1703 op 23-04-2023 12:05 ]
Een telefoon van de zaak valt onder de werkkostenregeling. Dit is een regeling waarin staat beschreven dat je werkgever een belastingvrije bestedingsruimte heeft om enkele zaken fiscaal aantrekkelijk voor je te regelen.
Klopt, om daar maar aan toe te voegen. Vandaag is het signaal van NPO1 met gesproken ondertiteling beschikbaar op kanaal 701 om te testen.Mapje schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:09:
Er is een nieuw testkanaal 701 in het leven geroepen door DELTA
Dit is voor slechtzienden die de ondertiteling niet kunnen lezen. Via de OPT toets valt dit in te schakelen.
Op het demokanaal worden diverse audioformaten, videouitgangsformaten en bitrates getest.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-04-2023 20:43 ]
Ik kreeg wel de kriebels van die "techneut" vd voetbal vereniging, in het laatste stukje gaven ze van radar aan dat er wel een "moderne modem" was gestuurd, maar dat de beheerder de nieuwste versie wilde. Helaas werd er niet gezegd wat er wel gestuurd is, maar lijkt me sterk dat Delta zelfs nu nog een niet gigabit router opgestuurd hebben.sewer schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:22:
Problemen bij caiway/delta werd vanavond besproken bij radar, npo2. Zo rond minuut 22.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Dank voor de melding. Net even gekeken. Wat een verschrikkelijk slecht item. Wat zijn de klachten dan? Hoeveel klachten waren het? Waar ging het nou om?sewer schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:22:
Problemen bij caiway/delta werd vanavond besproken bij radar, npo2. Zo rond minuut 22.
En dat gedoe van die voetbalclub, kom op zeg! Neem dan Starlink, tmobile 4GvT, satelliet… er is altijd een oplossing. Stel Caiway in gebreke als ze de dienst niet nakomen.
Echt een Radar item… ophef zonder achtergrond en zonder duiding. Beschamende TV.
Heb je formeel vernomen van Delta dat jouw aanvraag niet meer doorgaat?
Iedereen die 8Gbit heeft besteld of al heeft blijft erop alleen kunnen er geen nieuwe besteld worden dacht ik. Over de vraag waarom is het simpel het was en te goedkoop en veelste veel voor iedereen waar 2Gbit waarschijnlijk beter bij past.dolopfriet schreef op woensdag 26 april 2023 @ 05:47:
Heel raar als je een 8 Gbit/s abonnement hebt besteld dat het nu niet meer op de website staat.
Heb je formeel vernomen van Delta dat jouw aanvraag niet meer doorgaat?
Idee hier in het topic lijkt te zijn dat ze of de capaciteit niet hebben om massaal 8Gbit/s te leveren of dat de prijs helemaal niet uit kon. Waarbij concurrentie ook geen 8Gbit/s kan leveren.ibmk90 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 01:59:
Vorig jaar september dit [Afbeelding] 8 Gbit abonnement afgesloten toen Delta aankondigde dat ze XGS-PON zouden leggen bij ons in het dorp.
Als ik nu op de website kijk is het alsof dit product (waar vorig jaar nog een hele marketingstrategie voor was) nooit heeft bestaan. Iemand enig idee wat er is gebeurt?
Daarnaast leveren ze ook nog steeds geen apparatuur die iets met 8Gbit/s kan. Het Nokia ONT zit je met 1x 2,5Gbit/s en 3x 1Gbit/s, en dus nog steeds maar 5,5Gbit/s, waarbij je de laatste 2,5Gbit/s dus bij wijze van uit wifi zou moeten halen wat redelijk onmogelijk is (vergeet ook niet dat wifi half duplex is, itt kabel die full duplex is, dus in principe moet je theoretische max snelheden nog door 2 delen). Nog los van het feit dat diegene die 8Gbit/s bestellen vast niet akkoord gaan met "dat je het maar moet verdelen over alle poorten". Bij een 8Gbit/s abo verwacht ik toch ook een ONT met 10Gbit/s poort waardoor ik met eigen apparatuur wel die 8Gbit/s ten volle kan benutten.
In de plaats daarvoor is nu dus 2Gbit/s gekomen. Waarmee ze heel wat vliegen in een klap slaan. De maximale benodigde capaciteit gaat fors omlaag (immers zou je voor een POP met 10 8Gbit/s klanten al een 80Gbit/s uplink nodig hebben, met 2Gbit/s max kun je 40 klanten kwijt). De marge op prijs (die meen ik gelijk gebleven is) is hoger. En het Nokia ONT dat ze leveren heeft een 2,5Gbit/s poort waar die 2Gbit/s verbinding "doorheen past".
Overigens meen ik dat @robertwebbe ook een 8Gbit/s abo had afgenomen. Weet alleen niet 100% zeker of hij dat nu ook geleverd heeft gekregen, maar ik meen van wel? Dus kan best dat Delta klanten die eerder 8Gbit/s besteld hebben dat wel gaat leveren.
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.