Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tadango schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:20:
Delta techinsche service meldt dat elke eigen model ondersteund wordt, dus maar eens kijken wat we gaan kopen. https://www.broadband-for...U-Products-2023-01-18.pdf Leuke lijst met XSG-PON compatible apparatuur. Als iemand nog een tip heeft....
Zie [Delta glasvezel] Eigen router installeren en lees het even door.
TL;DR: er is geen enkel modem die op voorraad te bestellen is die aan die eisen voldoet en probleemloos werkt.

Hier moet echt een topicwaarschuwing voor komen, want de vraag blijft maar terugkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Zie [Delta glasvezel] Eigen router installeren en lees het even door.
TL;DR: er is geen enkel modem te koop / op voorraad die aan die eisen voldoet en probleemloos werkt.

Hier moet echt een topicwaarschuwing voor komen, want de vraag blijft maar terugkomen..
Jup, ik zie het........... :(

Maar... https://azerty.nl/product...&utm_medium=cpc&utm_term=

Dit is toch gewoon te koop? Of kunnen deze ook niet in bridge mode oid?

[ Voor 23% gewijzigd door Tadango op 06-02-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
Delta techinsche service meldt dat elke eigen model ondersteund wordt, dus maar eens kijken wat we gaan kopen. https://www.broadband-for...U-Products-2023-01-18.pdf Leuke lijst met XSG-PON compatible apparatuur. Als iemand nog een tip heeft....
Ja: De Nokia XS-010X-q, maar die is niet te krijgen. Net al alle andere die op die lijst staan. Behalve de Genexis, die is wel te krijgen, maar werkt niet...

Hier: jpiscaer in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren" is iemand die meerdere Adtran SDX621i modems heeft aangeschaft. Wellicht kun je er eentje van hem overnemen?

Ik denk dat je beter af bent met wachten tot bride-mode beschikbaar komt. Alleen weet nog niemand wanneer. Of met opzeggen eerlijk gezegd. Volgens mij is Robbertwebbe dat gelukt.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ja, de fritsboxen zijn ook niet in bridge te zetten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
EWS99 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:36:
[...]

Ja: De Nokia XS-010X-q, maar die is niet te krijgen. Net al alle andere die op die lijst staan. Behalve de Genexis, die is wel te krijgen, maar werkt niet...

Hier: jpiscaer in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren" is iemand die meerdere Adtran SDX621i modems heeft aangeschaft. Wellicht kun je er eentje van hem overnemen?

Ik denk dat je beter af bent met wachten tot bride-mode beschikbaar komt. Alleen weet nog niemand wanneer. Of met opzeggen eerlijk gezegd. Volgens mij is Robbertwebbe dat gelukt.
Die SDX621i's zijn niet gekocht, en staan ook niet op de certified lijst dus lijkt me een enorme gok als die werken. Eens denken wat we gaan doen....... Ziggo is matig maar biedt wel Bridge mode tenminste. Voor mijn PFSense router wordt alleen weer flink klooien om alles om te zetten via een 2e router en is gewoon een ruk oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik zie de Nokia XS-010X-Q te koop bij het zwitserse Init 7, maar de prijzen zijn ook flink, 222 euro. Helaas ook invoerkosten edg en btw, dus niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Dat is een bekende lijst, maar let op: Lang niet alles op deze lijst is XGS-PON.
De bekende Nokia XS-010X-Q staat er ook op, en heeft volgens die lijst niet eens zoveel features. Ik zou verwachten dat elke andere XGS-PON ONT op die lijst met tenminste de features van de Nokia, zou moeten werken met Delta Fiber.

Was hij maar tekst doorzoekbaar, he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Maakt wijnig uit, de meesten zijn toch niet verkrijgbaar. Volgens tech support van Delta is elke XGS-PON apparaat op deze lijst ondersteund. Frits dingen zijn verkrijgbaar maar net zo waardeloos als de standaard modem dus daar heb je ook niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

EWS99 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:36:
[...]

Uiteindelijk heeft hij ze toch niet aangeschaft omdat de power adapters een UK stekker hadden.
Ik ben zelf op zoek gegaan naar een verkoper die wilde verzenden naar NL, as woensdag wordt hij geleverd volgens de laatste berichten.
Mocht de Adtran werken dan koppel ik dat in dat topic en uiteraard ook hier terug!

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 21:43
W1ck1e schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:58:
[...]
Dat ligt niet aan dubbel NAT, maar aan het feit dat netwerken met gelijk netid zich aan beide kanten van een router bevinden. Een host in zo'n netwerk heeft geen reden om via de gateway naar een host in het andere netwerk te gaan. Hij kijkt alleen maar in het eigen netwerk.
Klopt, maar ik bedoelde dat de situatie dat dubbel nat ingezet moet worden de oorzaak van het ontstaan van het gelijke netid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
Tadango schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:44:
[...]

Die SDX621i's zijn niet gekocht, en staan ook niet op de certified lijst dus lijkt me een enorme gok als die werken. Eens denken wat we gaan doen....... Ziggo is matig maar biedt wel Bridge mode tenminste. Voor mijn PFSense router wordt alleen weer flink klooien om alles om te zetten via een 2e router en is gewoon een ruk oplossing.
Eerst was ik heel enthousiast door glasvezel, maar nu blijf ik ondanks de lage upload toch maar bij Ziggo. Naast bridge bieden ze ook IPv6. Dat levert Delta niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tadango
gwabber schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:31:
[...]

Eerst was ik heel enthousiast door glasvezel, maar nu blijf ik ondanks de lage upload toch maar bij Ziggo. Naast bridge bieden ze ook IPv6. Dat levert Delta niet.
IPv6 maakt me weinig uit. Upload is de primaire reden voor de switch naar Delta. Als de geleverde modem niet in de buurt komt van de beloofde snelheden dan hebben ze een heel groot probleem want ik ben 1 van de eersten die hier wordt aangesloten op het nieuwe netwerk. Wellicht kan ik eerst leven met de geleverde router en schaf ik een eigen ONT aan zodra deze beschikbaar komen maar dan moet de snelheid natuurlijk een flinke verbetering zijn tov Ziggo. Problemen kunnen er altijd zijn maar ik verwacht 900 up / down op rustige momenten. Zeker gezien het netwerk hier net vorig jaar aangelegd is en er nog nauwelijk mensen zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Tadango schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:39:
[...]

IPv6 maakt me weinig uit. Upload is de primaire reden voor de switch naar Delta. Als de geleverde modem niet in de buurt komt van de beloofde snelheden dan hebben ze een heel groot probleem want ik ben 1 van de eersten die hier wordt aangesloten op het nieuwe netwerk. Wellicht kan ik eerst leven met de geleverde router en schaf ik een eigen ONT aan zodra deze beschikbaar komen maar dan moet de snelheid natuurlijk een flinke verbetering zijn tov Ziggo. Problemen kunnen er altijd zijn maar ik verwacht 900 up / down op rustige momenten. Zeker gezien het netwerk hier net vorig jaar aangelegd is en er nog nauwelijk mensen zijn aangesloten.
Als je niks geef om IPv6 dan is dat inderdaad geen partykiller. Ik hoop dat je een ONT kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tip is dat je je de moeite kan besparen, niets op die lijst is los te koop. Alleen de Genexis die KPN gebruikt en die is op Delta infra niet stabiel.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:12:
Ik zie de Nokia XS-010X-Q te koop bij het zwitserse Init 7, maar de prijzen zijn ook flink, 222 euro. Helaas ook invoerkosten edg en btw, dus niet echt leuk.
Levert niet buiten Zwitserland. Is al gevraagd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Vanavond, in de auto onderweg naar huis heb ik de zakelijk helpdesk gebeld met de vraag wat ik kan verwachten nadat ik mijn eigen ‘modem’ aanmeld. Helaas blijkt ook voor (klein)zakelijke klanten dat er een werkdag overheen ‘kan’ gaan voordat het nieuwe ‘modem’ werkt. Het zakelijke pakket stelt dus niet veel voor, want ook dit gesprek kostte 2x 20 minuten wachtstand en 30 minuten hulp, waarvan ook weer veel wachttijd. Genoeg om van Rotterdam naar Eindhoven te kunnen rijden.

Ik had de gegevens bij de hand, dus ik heb het maar meteen in orde laten maken. Ze wilde weten welk merk ‘modem’ ik had (Adtran), welk type (SDX622v) en wat het serienummer is (ADTNxxxxxxxD). Hij vroeg ook nog om het PON ID, maar zei dat dat soms ook het serienummer kan zijn. Gezien de prefix van het serienummer lijkt dat bij Adtran het geval. Het lijkt me dat dit ook het MAC adres overbodig maakt, want dat zie waarschijnlijk alleen aan de LAN zijde. Wij wist dat ik in de auto zat, en dat ik dus niet in staat was het ‘modem’ meteen aan te sluiten. Maar hij suggereerde ook niet dat ik de komende 24 uur nog gewoon de Nokia sh*tbox kon gebruiken.

Een uur geleden heb ik de Adtran aangesloten. Helaas nog geen verbinding, maar het is nog vroeg. De fiber indicator LED bleef solide rood. Ondertussen is de support desk gesloten, dus heb ik de Nokia maar weer aangesloten. Ik weet nog niet of ik hem morgen weer terug wissel, want dat betekent dat ik waarschijnlijk de hele dag offline ben, en dat betekent op-en-neer naar Rotterdam.

Ik houd jullie op de hoogte.

Update: Ik kwam een uur geleden thuis, en de fiber indicator-LED was nog steeds rood. Dus Delta maar even gebeld en ik kreeg een uiterst vriendelijke kerel aan de lijn die me wist te vertellen dat de provisioning nog niet uitgevoerd was. Het lijkt erop dat hij dat niet zelf kan inzien, want ik werd vrij lang in de wacht gezet. Het was erg druk, zei hij. Ik moest moet inhouden om niet te vertellen dat ‘druk’ niet bestaat voor commerciële ondernemingen, omdat dat een teveel aan klanten suggereert, en dat dus alleen ‘te weinig personeel’ bestaat.

Anyhow; Provisioning wordt door een andere afdeling gedaan, en die gaan om 17:30 naar huis, dus ik kan voor de rest van de avond mijn Nokia modem weer aansluiten, om het voordat ik naar bed ga weer terug te wisselen, in de hoop dat de ochtendploeg het morgen in order maakt.

Of alternatieve ‘modems’ ook daadwerkelijk online moeten zijn tijdens de provisioning wist hij niet. Hij en zijn collega hebben de ervaring dat dat wel het geval moet zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het provisioning protocol daar niet in voorziet, maar als een beetje voodoo-engineering helpt, doe ik mee.

Zodra ik aan het werk moet morgen, ga ik toch mijn Nokia modem weer aansluiten, want ik ga niet weer naar Rotterdam op-en-neer rijden. Ik zou een Whatsappje krijgen als het is uitgevoerd, en meteen daarna zal ik het uitproberen.

To be continued…

[ Voor 31% gewijzigd door MindBender op 07-02-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Ik ben een beetje verder, maar het werkt nog niet. Het verhaal gaat hier verder:
MindBender in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het grote IPv6 topic

Er is een test gaande met IPv6

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
In Q1 van 2020 een abonnement afgesloten om een delta aansluiting te kunnen krijgen.
Uiteindelijk voldoende aanmeldingen gehad en is de verbinding is 2021 uitgerold in ons dorp.
Halverwege 2022 werden de delta/caiway abonnementen al geactiveerd, maar de Helden van Nu gaven aan dat ze nog niet werden toegelaten op het netwerk. Dit terwijl Delta eerder de mogelijkheid gaf uit 4 providers (delta, caiway, helden van nu, online).
Afwachten dus…

Vandaag dan eindelijk de oplevering gehad. Gekozen voor 400/400Mbps met statisch IP adres. Waarom Helden van Nu? Omdat het een zakelijke aansluiting betreft en ik goede ervaringen heb met HvN.

Vandaag kwam een Guidon monteur de Nokia XS010 module aansluiten. Na ongeveer 10 minuten werd deze actief en kon mijn eigen router aangesloten worden.
Omdat Helden van Nu met PPPoE werkt, was de verbinding eenvoudig op te zetten.

Resultaat via de WiFi:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RYRq0bL/8-AAA8-E08-183-B-46-FF-8533-CC2-D3-A76362-D.jpg

Flink verschil met de vorige 100/30 vdsl verbinding. Die is dan ook meteen opgezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valhalla77
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 19:15
@MarkieNL Ik ben ook aan het denken om voor Helden van Nu aan te schaffen, Heb jij je vernbinding (en dus IP) op je eigen router laten termineren ? Ik heb mijn eigen OPNsense box lopen en wil dat ook blijven gebruiken :) .
Bridge mode bij Ziggo is echt een van de goede dingen die ik bij mijn nieuwe glasverbinding wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
valhalla77 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:00:
@MarkieNL Ik ben ook aan het denken om voor Helden van Nu aan te schaffen, Heb jij je vernbinding (en dus IP) op je eigen router laten termineren ? Ik heb mijn eigen OPNsense box lopen en wil dat ook blijven gebruiken :) .
Bridge mode bij Ziggo is echt een van de goede dingen die ik bij mijn nieuwe glasverbinding wil hebben.
Ik heb gesproken met de klantenservice van Helden van Nu. Komen professioneel op mij over. Zij bieden zeker bridgemode aan omdat ze wel beschikking hebben over de befaamde Nokia ONT.

Helaas nog geen IPv6. Zodra dat werkt op het Delta netwerk ga ik ook over op Helden van Nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valhalla77
gwabber schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Ik heb gesproken met de klantenservice van Helden van Nu. Komen professioneel op mij over. Zij bieden zeker bridgemode aan omdat ze wel beschikking hebben over de befaamde Nokia ONT.

Helaas nog geen IPv6. Zodra dat werkt op het Delta netwerk ga ik ook over op Helden van Nu.
Dankje voor je snelle reactie, gwabber !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valhalla77
Ik kan beamen dat de snelheid en professionaliteit van Helden van nu tot zover erg goed is. Gezien de upload en het managen van mijn eigen router middels een fixed IP een must is, ga ik me bij hun aanmelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bridge is niet mogelijk en zal dat ook nooit worden. Maar wat wel kan is wat Helden van Nu dus mogelijk maakt. De glasvezel komt binnen op een FTU. Om dat licht om te zetten in ethernet heb je een apparaat nodig, een ONT of NT. Bij Delta zit dat in de router ingebakken en daarom zit je nog vast aan hun router.

Bij Helden van Nu is die ONT een klein apart apparaatje waar je verder nog niet veel aan hebt want je hebt een router nodig voor alle andere zaken. En die kan je dus zelf aansluiten op die ONT (de Nokia XS010 die genoemd werd). In jouw geval dus je OPNsense box. En die regelt alle routerzaken, zoals NAT etc..
Dat kan die Nokia XS010 niet want die zet alleen licht om in ethernet en vice versa (en codeert en decodeert alles voordat het de gezamenlijke glasvezel opgaat)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valhalla77
Barre73 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Bridge is niet mogelijk en zal dat ook nooit worden. Maar wat wel kan is wat Helden van Nu dus mogelijk maakt. De glasvezel komt binnen op een FTU. Om dat licht om te zetten in ethernet heb je een apparaat nodig, een ONT of NT. Bij Delta zit dat in de router ingebakken en daarom zit je nog vast aan hun router.

Bij Helden van Nu is die ONT een klein apart apparaatje waar je verder nog niet veel aan hebt want je hebt een router nodig voor alle andere zaken. En die kan je dus zelf aansluiten op die ONT (de Nokia XS010 die genoemd werd). In jouw geval dus je OPNsense box. En die regelt alle routerzaken, zoals NAT etc..
Dat kan die Nokia XS010 niet want die zet alleen licht om in ethernet en vice versa (en codeert en decodeert alles voordat het de gezamenlijke glasvezel opgaat)
Jupp inderdaad begrepen. In principe wat Helden van nu aanbieden is een "media converter". Fiber naar koper Ehternet richting OPNsense box en (wss PPoE) WAN IP daarop configureren. Wat prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-08 14:24
valhalla77 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:10:
[...]

Jupp inderdaad begrepen. In principe wat Helden van nu aanbieden is een "media converter". Fiber naar koper Ehternet richting OPNsense box en (wss PPoE) WAN IP daarop configureren. Wat prima is.
Helemaal correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 16:10
Vandaag dan toch maar de test gedaan door de Fritz 7360 uit de DMZ te halen en tussen m'n netwerk en de Nokia (XGS-PON) te halen. 16 poorts switch dus direct aan de Nokia. Snelheid is 2x hoger. Fritz kan helaas de snelheid niet aan. Nu las ik dat de Nokia geen ander IP adres aan kan, ik heb hem dus wel op 192.168.11.x gekregen, alleen maar netjes invullen en klaar. Dus kon het netwerk geheel blijven zoals het was. Fritz even anders ingesteld zodat ik wel mijn DECT actief kan houden. Nu hopen dat de clients niet de Nokia laten crashen zoals ik ergens las. Kortom, bridge niet nodig doordat het interne IP adres van de Nokia dus wel aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quetensky schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:41:
Vandaag dan toch maar de test gedaan door de Fritz 7360 uit de DMZ te halen en tussen m'n netwerk en de Nokia (XGS-PON) te halen. 16 poorts switch dus direct aan de Nokia. Snelheid is 2x hoger. Fritz kan helaas de snelheid niet aan. Nu las ik dat de Nokia geen ander IP adres aan kan, ik heb hem dus wel op 192.168.11.x gekregen, alleen maar netjes invullen en klaar. Dus kon het netwerk geheel blijven zoals het was. Fritz even anders ingesteld zodat ik wel mijn DECT actief kan houden. Nu hopen dat de clients niet de Nokia laten crashen zoals ik ergens las. Kortom, bridge niet nodig doordat het interne IP adres van de Nokia dus wel aan te passen is.
Wel heb je dus nu twee keer NAT. Poorten doorlezen wordt dan moeilijker, NAS benaderen e.d. moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Sinds kort is hier de glasvezel opgeleverd en al snel was daar ook het Caiway pakket wat ik bijna een jaar geleden heb besteld, 500/500 met TV. Mijn huidige Ziggo aansluiting werkt overigens prima. De opbouw is als volgt:

- Ziggo modem in bridge modus (Sagecom) ->
- Unifi USG ->
- USW Lite 16p PoE switch -> 2x USW Flex Mini (woonkamer en 1e verd.)
- 1x AP AC Mesh buiten via USW Lite
- 1x Unifi 6 Pro in de hal op de begane grond via USW Lite

Ik heb het Nokia xs-2426g-b modem ontvangen en heb dus een XGS-PON verbinding.
Dus voor zover ik op de hoogte ben kan deze niet in bridge modus.
Ik heb daarom maar in de Nokia DMZ aangezet , de nokia zit op 192.168.1.254
Mijn huidige netwerk is het standaard 192.168.178.xxx

Via de wifi in de woonkamer haal ik nu op de Surface:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/14334343955.png

Dus op basis van het 500/500 pakket zeker prima :)
Op de vaste PC op de 1e verd. haal ik bijna dezelfde download maar kom ik maar niet verder dan ongeveer 300/350 upload. :/ Kan maar niet de oorzaak vinden....

TV is helaas ook niet op het niveau van Ziggo, het Aria kastje (7x) is trager dan de Next, de beeldkwaliteit lijkt iets minder goed en de afstandsbediening van de LG G1 functioneert er niet mee |:(

Het Aria kastje is trouwens gewoon op de USW flex in de woonkamer aangesloten, niets met vlan's ingesteld, alleen IGMP aangevinkt.

Iemand een tip voor wat betreft de bedrade upload ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

lier

MikroTik nerd

Vaste pc even opstarten met een liveCd (kan gewoon vanaf USB) van een willekeurige Linux distributie en dan opnieuw testen. Makkelijker is trouwens om daarvoor eerst met iPerf binnen je netwerk te testen. Dan kan je dat deel uitsluiten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JvdW schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 01:20:
Sinds kort is hier de glasvezel opgeleverd en al snel was daar ook het Caiway pakket wat ik bijna een jaar geleden heb besteld, 500/500 met TV. Mijn huidige Ziggo aansluiting werkt overigens prima. De opbouw is als volgt:

- Ziggo modem in bridge modus (Sagecom) ->
- Unifi USG ->
- USW Lite 16p PoE switch -> 2x USW Flex Mini (woonkamer en 1e verd.)
- 1x AP AC Mesh buiten via USW Lite
- 1x Unifi 6 Pro in de hal op de begane grond via USW Lite

Ik heb het Nokia xs-2426g-b modem ontvangen en heb dus een XGS-PON verbinding.
Dus voor zover ik op de hoogte ben kan deze niet in bridge modus.
Ik heb daarom maar in de Nokia DMZ aangezet , de nokia zit op 192.168.1.254
Mijn huidige netwerk is het standaard 192.168.178.xxx

Via de wifi in de woonkamer haal ik nu op de Surface:

[Afbeelding]

Dus op basis van het 500/500 pakket zeker prima :)
Op de vaste PC op de 1e verd. haal ik bijna dezelfde download maar kom ik maar niet verder dan ongeveer 300/350 upload. :/ Kan maar niet de oorzaak vinden....

TV is helaas ook niet op het niveau van Ziggo, het Aria kastje is trager dan de Next, de beeldkwaliteit lijkt iets minder goed en de afstandsbediening van de LG G1 functioneert er niet mee |:(

Het Aria kastje is trouwens gewoon op de USW flex in de woonkamer aangesloten, niets met vlan's ingesteld, alleen IGMP aangevinkt.

Iemand een tip voor wat betreft de bedrade upload ?
Voor de beeldkwaliteit wel een tip, gan naar het instellingenmenu en geeft de decoder eens een reset via “over apparaat”. Software 5.13 en firmware 20.2.98.1 moet geinstalleerd zijn, Door te kiezen voor opnieuw opstarten wordt alle goed ingeladen. Het beeld is bij kans beter dan Ziggo!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
lier schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:20:
Vaste pc even opstarten met een liveCd (kan gewoon vanaf USB) van een willekeurige Linux distributie en dan opnieuw testen. Makkelijker is trouwens om daarvoor eerst met iPerf binnen je netwerk te testen. Dan kan je dat deel uitsluiten.
Dat kan inderdaad, maar ik had blijkbaar ook nog een RJ45->USB liggen dus die op dezelfde kabel in de Surface geprikt, en dan is de snelheid weer ruim 600/600. Ligt dus aan de PC/drivers ergens (Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi bord met een oude AMD Ryzen 5 2600 op Win11, maar dat moet niet uitmaken).
Blijft alleen jammer van de dubbele NAT, maar dat kan helaas niet anders, nouja de USG eruit gooien.
Sjakie0101 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:45:
[...]
Voor de beeldkwaliteit wel een tip, gan naar het instellingenmenu en geeft de decoder eens een reset via “over apparaat”. Software 5.13 en firmware 20.2.98.1 moet geinstalleerd zijn, Door te kiezen voor opnieuw opstarten wordt alle goed ingeladen. Het beeld is bij kans beter dan Ziggo!
Klopt! Na een reboot is het beeld een stuk beter, de bediening wat sneller en de LG remote werkt ook. Hij wordt door de LG gedetecteerd als een Tweak decoder. Alleen het menu is wat minder scherp dan de Next van Ziggo.

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 11-02-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:30
JvdW schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:54:
[...]

Klopt! Na een reboot is het beeld een stuk beter, de bediening wat sneller en de LG remote werkt ook. Hij wordt door de LG gedetecteerd als een Tweak decoder. Alleen het menu is wat minder scherp dan de Next van Ziggo.
snelheid Aria kastje blijft trager dan de Next ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:26
Even een tegenberichtje voor alle mensen die vaak een random IP refresh krijgen; ik heb vandaag een brief van Delta gekregen dat door het upgraden van het netwerk (nieuwe apparatuur) mijn huidige vaste ip wegvalt.

Mooie is zelfs dat ze me al een nieuw ip adres hebben toegewezen die ik krijg als de diensten weer up zijn.

Heeft dat BusinessPack toch zn voordelen lijkt het.

[ Voor 0% gewijzigd door Deshmir op 11-02-2023 12:32 . Reden: NNnnnn!!! Diensten met een N ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:26:
Even een tegenberichtje voor alle mensen die vaak een random IP refresh krijgen; ik heb vandaag een brief van Delta gekregen dat door het upgraden van het netwerk (nieuwe apparatuur) mijn huidige vaste ip wegvalt.

Mooie is zelfs dat ze me al een nieuw ip adres hebben toegewezen die ik krijg als de die sten weer up zijn.

Als je een business pack hebt met een vast IP adres dan verwacht je toch dat je een vast IP adres hebt? Leuk dat ze nu vooraf waarschuwing. Maar effectief zou je nu dus twee keer werk er aan hebben? Daar waar je met bv IP whitelists werkt kun je het nieuwe al toevoegen, maar het oude moet je laten staan tot na de overzetting en kun je daarna pas weer overal verwijderen. Eventuele DNS entries kun je pas na de wijziging doorvoeren (en wellicht vooraf de TTL kort zetten? maar ook dan weer twee keer werk vereist).
Dan kun je eigenlijk dus net zo goed wachtetot het veranderd is en dan op alle plekken in een keer de oude wijzigen in de nieuwe. Dus nouja, netjes dat ze het vooraf melden, maar je hebt er niks aan en naar mijn idee is dat niet waarvoor je betaalt.

offtopic:
* RobertMe kwam er toevallig zojuist dat Ziggo het na een aantal jaren weer tijd vond om het netwerk / de routering / de IP adressen overhoop te gooien. En nu weer van een 217. adres naar een 82. adres gegaan. Maar dan wel op een consumenten verbinding, met dynamisch IP / geen garantie dat het niet wijzigt, en dus geen waarschuwing vooraf. Op 10 minuten weer op alle plekken de dingetjes aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:26
RobertMe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:32:
[...]

Als je een business pack hebt met een vast IP adres dan verwacht je toch dat je een vast IP adres hebt? Leuk dat ze nu vooraf waarschuwing. Maar effectief zou je nu dus twee keer werk er aan hebben? Daar waar je met bv IP whitelists werkt kun je het nieuwe al toevoegen, maar het oude moet je laten staan tot na de overzetting en kun je daarna pas weer overal verwijderen. Eventuele DNS entries kun je pas na de wijziging doorvoeren (en wellicht vooraf de TTL kort zetten? maar ook dan weer twee keer werk vereist).
Dan kun je eigenlijk dus net zo goed wachtetot het veranderd is en dan op alle plekken in een keer de oude wijzigen in de nieuwe. Dus nouja, netjes dat ze het vooraf melden, maar je hebt er niks aan en naar mijn idee is dat niet waarvoor je betaalt.

offtopic:
* RobertMe kwam er toevallig zojuist dat Ziggo het na een aantal jaren weer tijd vond om het netwerk / de routering / de IP adressen overhoop te gooien. En nu weer van een 217. adres naar een 82. adres gegaan. Maar dan wel op een consumenten verbinding, met dynamisch IP / geen garantie dat het niet wijzigt, en dus geen waarschuwing vooraf. Op 10 minuten weer op alle plekken de dingetjes aangepast.
Je hebt daar wel een punt inderdaad, maar gezien de trackrecord van Delta en Caiway vind ik dit al een hele vooruitgang.

Als ik zin heb bel ik de zakelijke klantenservice met de vraag waarom ik mn “eigen” ip niet terug krijg. Ze kunnen vast wel een mac reservering klaar zetten voordat ze de apparatuur hier in de wijkkast/centrale hangen.

Maja.. tis een beetje c’est ça gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
Ragnar9999 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:21:
[...]

snelheid Aria kastje blijft trager dan de Next ?
De snelheid bij het zappen is nu vergelijkbaar, misschien een fractie sneller als met de Next nu. Zeker acceptabel! Het enige wat trager is, is de gids als je snel scrolt (telkens kortstondig laden) maar dat is niet zo erg. Dit voldoet, ga een weekje alles testen en dan beslissen of Ziggo opgezegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:16
ernstoud schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:47:
[...]

Wel heb je dus nu twee keer NAT. Poorten doorlezen wordt dan moeilijker, NAS benaderen e.d. moeilijk.
Het is toch echt niet moeilijker om poorten 2 keer te forwarden, alleen iets meer werk. Of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 09:41
W1ck1e schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:10:
[...]
Het is toch echt niet moeilijker om poorten 2 keer te forwarden, alleen iets meer werk. Of zie ik iets over het hoofd ?
Met DMZ kan je dan ook gewoon alle poorten standaard forwarden naar je hoofd router. Dus dat maakt idd niet super veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Computer guy schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Met DMZ kan je dan ook gewoon alle poorten standaard forwarden naar je hoofd router. Dus dat maakt idd niet super veel uit.
Dat had ik ook kunnen doen. Ik heb de 3 forward regels op binnenste router ook zo op mijn modem/router ingesteld. Het kon helaas niet met 1 enkele regel op mijin modem/router (ziggo zwarte giga modem). Heeft het gebruik van dmz nog grote voordelen ten opzichte van mijn keuze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:30
JvdW schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:36:
[...]

De snelheid bij het zappen is nu vergelijkbaar, misschien een fractie sneller als met de Next nu. Zeker acceptabel! Het enige wat trager is, is de gids als je snel scrolt (telkens kortstondig laden) maar dat is niet zo erg. Dit voldoet, ga een weekje alles testen en dan beslissen of Ziggo opgezegd kan worden.
Als je het resultaat hier wil vermelden, graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
Barre73 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Bridge is niet mogelijk en zal dat ook nooit worden.
Kun je of wil je eens uitleggen waarom Bridge niet mogelijk is op glasvezel.

Wat hierachter precies de reden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
Mapje schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:31:
[...]

Kun je of wil je eens uitleggen waarom Bridge niet mogelijk is op glasvezel.

Wat hierachter precies de reden is.
Wat Barre73 waarschijnlijk bedoeld is rechtstreeks aansluiten van je eigen apparatuur op de glasvezel aansluiting. Dat werkt niet met "standaard" apparatuur zoals een switch. Maar dat kan wel met een ONT. Dat is in feite een converter van glas naar RJ45 netwerk aansluiting.

Helden van Nu levert een ONT (Nokia XS-010X-q) en daarachter een router (dacht een Zyxel?). De ONT is dan de bridge van glas naar netwerk aansluiting. Daar kun je natuurlijk ook je eigen router op aansluiten. De Nokia blijft dan wel nodig.

Juist voor mensen die bridge mode willen raden we aan om Helden van Nu, Freedom of Online te nemen. Voor die providers levert Delta namelijk de Nokia XS-010X-q als ONT. Daar kun je dan je eigen router op aan sluiten. Die krijgt dan een extern IP address.

[ Voor 4% gewijzigd door EWS99 op 11-02-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 22:16
Ik heb afgelopen week mijn Delta aansluiting opgezegd en ben overgestapt op Helden van Nu. Krijg inderdaad die Nokia XS-010X-Q ONT. Ze leveren een Mikrotik hAP ac² als modem/router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

jpiscaer schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:59:
Ze leveren een Mikrotik hAP ac² als modem/router.
*;

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:56:
[...]

Wat Barre73 waarschijnlijk bedoeld is rechtstreeks aansluiten van je eigen apparatuur op de glasvezel aansluiting. Dat werkt niet met "standaard" apparatuur zoals een switch. Maar dat kan wel met een ONT. Dat is in feite een converter van glas naar RJ45 netwerk aansluiting.

Helden van Nu levert een ONT (Nokia XS-010X-q) en daarachter een router (dacht een Zyxel?). De ONT is dan de bridge van glas naar netwerk aansluiting. Daar kun je natuurlijk ook je eigen router op aansluiten. De Nokia blijft dan wel nodig.

Juist voor mensen die bridge mode willen raden we aan om Helden van Nu, Freedom of Online te nemen. Voor die providers levert Delta namelijk de Nokia XS-010X-q als ONT. Daar kun je dan je eigen router op aan sluiten. Die krijgt dan een extern IP address.
Wat gebruikers bedoelen met bridge mode is dat de geleverde provider-router zodanig wordt ingesteld dat deze alles passief doorgeeft en dat een eigen router het overneemt. Dat gaat bij Delta niet gebeuren.
Maar er is dus wel een alternatief door alleen een ONT te (laten) plaatsen. Die geeft ook alles passief door (maar codeert en decodeert wel vanwege PON) aan een router die dan alles kan afhandelen. En dat mag dus ook een eigen router zijn. Dat zou je met wat creativiteit ook bridge kunnen noemen maar dat doe ik niet. Dat was ongeveer de uitleg van mijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 16:10
ernstoud schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:47:
[...]

Nope, ik heb Fritz alleen VOIP en DCET laten doen, ik heb juist dubbel NAT verwijderd door de Nokia in mijn reeds bestaande IP range op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:32:
[...]

Wat gebruikers bedoelen met bridge mode is dat de geleverde provider-router zodanig wordt ingesteld dat deze alles passief doorgeeft en dat een eigen router het overneemt. Dat gaat bij Delta niet gebeuren.
Maar er is dus wel een alternatief door alleen een ONT te (laten) plaatsen. Die geeft ook alles passief door (maar codeert en decodeert wel vanwege PON) aan een router die dan alles kan afhandelen. En dat mag dus ook een eigen router zijn. Dat zou je met wat creativiteit ook bridge kunnen noemen maar dat doe ik niet. Dat was ongeveer de uitleg van mijn post.
Oftewel: met bridge mode heb je een stuk hardware dat alleen het signaal van de straatkant omzet naar ethernet. Waarbij je zelf een apparaat (/router) moet plaatsen dat vervolgens een publiek IP adres krijgt.

Of dat stuk hardware nu een docsis modem is of een XGS-PON ONT maakt niet uit. Dat het twee verschillende apparaten zijn die met andere technieken werken maakt niet ineens de generieke/abstracte term "incompatible".

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:06:
[...]

Oftewel: met bridge mode heb je een stuk hardware dat alleen het signaal van de straatkant omzet naar ethernet. Waarbij je zelf een apparaat (/router) moet plaatsen dat vervolgens een publiek IP adres krijgt.
Nee. Een ONT doet heel veel meer dan alleen signaal conversie. Authenticatie, identificatie, encryptie, beheer via OMCI en dan vergeet ik vast nog wel wat. De traditionele media converter doet alleen conversie.

De ONT is geen media converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:43:
[...]

Nee. Een ONT doet heel veel meer dan alleen signaal conversie. Authenticatie, identificatie, encryptie, beheer via OMCI en dan vergeet ik vast nog wel wat. De traditionele media converter doet alleen conversie.

De ONT is geen media converter.
Daarom vergeleek ik het met een docsis modem, als in coax. Ook dat is een gedeeld medium dat dus veel meer doet dan alleen signaal van A naar B omzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laten we niet afdwalen met definities...
Uiteindelijk is van belang dat je bij Delta XGS-PON zelf nog niet met een eigen router kan werken in een bridge modus. En bij enkele Wholesale afnemers van Delta al wel, middels een losse ONT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Toch even hier vragen, want ik zie hier veel mensen bij wie DMZ wel goed lijkt te werken.
Ik heb dus ook de Nokia XS-2426G-B. De ip range clashte met mijn eigen router, dus heb ik de Nokia op de 10.0.x.x range gezet, mijn router (Dream machine) is de enige client van de nokia.
Als ik die in de DMZ zet, dan werkt er niets.
Als ik gewoon port forwarding doe, dan werkt het wel vanaf buiten mijn netwerk, maar niet vanaf mijn eigen netwerk (de clients van het ubiquiti deel).
Ik heb de klantenservice gebeld, maar dat hielp niets. Die kerel zei, je mag veranderen aan de router wat je wilt, maar daar geven we geen support op...
Ik las net een paar posts terug dat de Nokia geen andere ip range accepteert, zou DMZ daarom niet werken?

Wel werd er weer eens aangegeven dat bridge mode in Q1 zou moeten komen...
Als dit in een eigen topic thuis hoort, dan maak ik die wel aan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Balachmar op 13-02-2023 10:35 . Reden: spelling is lastig :) ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Balachmar schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:34:
Als ik gewoon port forwarding doe, dan werkt het wel vanaf buiten mijn netwerk, maar niet vanaf mijn eigen netwerk (de clients van het ubiquiti deel).
Dit klopt, de XS-2426G-B ondersteund namelijk geen hairpin NAT (NAT loopback), waardoor je niet op je externe domein kunt verbinden vanuit je interne netwerk.

Oplossing is om je eigen DNS te draaien in je netwerk en dan je externe domein naar het interne IP adres te laten wijzen.
Balachmar schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:34:
Wel werd er weer eens aangegeven dat bridge mode in Q1 zou moeten komen...
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

EWS99 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Dit klopt, de XS-2426G-B ondersteund namelijk geen hairpin NAT (NAT loopback), waardoor je niet op je externe domein kunt verbinden vanuit je interne netwerk.

Oplossing is om je eigen DNS te draaien in je netwerk en dan je externe domein naar het interne IP adres te laten wijzen.

[...]

Ik ben benieuwd :)
Toevallig enig idee waarom de DMZ niet lijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Balachmar schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:31:
Toevallig enig idee waarom de DMZ niet lijkt te werken?
Wat werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Touche.
Mijn verwachting is, dat als ik mijn eigen router in de DMZ zet (en geen port forwarding rules maak), dat dan alles naar mijn router gaat en de diensten dus minimaal ook van buitenaf bereikbaar zijn.
Echter wat me nog wel lukt met port forwarding, werkt helemaal niet als ik de router in de DMZ zet.
Dus de services zijn dan zowel niet van binnen als van buitenaf bereikbaar.

(zelf een DNS draaien moet nog wel lukken, ik draai pihole toch al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Deshmir schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:26:

Mooie is zelfs dat ze me al een nieuw ip adres hebben toegewezen die ik krijg als de diensten weer up zijn.

Deze brief kreeg ik ook, en ik heb de avond er voor al vast de DNS om gegooid en als werkte de volgende ochtend naar behoren.

Ja soms hoort ook bij een dienst als dit een apparatuur upgrade in de backbone, en je kunt je vast blijven houden aan je IP adres maar op deze wijze van informeren goed geregeld Delta.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:14
Barre73 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Binnenkort glasvezel betekent dat het XGS-PON is. Daarvoor is nog (vrijwel) geen SFP module te verkrijgen, behalve voor 1 bepaalde Fritzbox (de 5590) waarvan ik nog niet gezien heb dat dat zou werken.
Bridge is niet mogelijk.
Andere optie naast bridge is dat je zelf een Nokia ONT via Delta krijgt. Daarmee kan je dan alsnog je eigen router aansluiten met ethernet en alles op je eigen hardware houden. Ook dat staat volgens Delta nog in de planning (alhoewel enkele andere providers op het Delta netwerk het al wel kunnen).
Ik verwacht zelf wel ergens Q1 2023 oplevering van onze Delta verbinding. De straten zijn al open geweest en de glasvezel ligt al bij de deur. Maar ik vind het jammer dat er sinds zomer 2022 nog geen verbetering is t.o.v. het bridge modus probleem. Momenteel heb ik Ziggo met mijn modem in bridge naar de USG.

Zelf heb ik een hele Unifi setup draaien, beheert mijn unifi controller ook de installatie van mijn ouders en zusje en zwager. Ideaal voor troubleshooting als "de wifi niet werkt". Kortom ik ben wel gehecht aan mijn unifi setup en ik hoop dan ook dat Delta hier een oplossing voor heeft.

Ik hoop maar dat de helpdesk medewerker zoals hier eerder in het topic vermeld werd gelijk heeft met de nieuwe firmware voor de Nokia modems.

Idee was om alleen internet af te nemen maar lees hier wel goede dingen over Delta tv kwaliteit. Al zweer ik nog steeds bij mijn Ziggo CI+ module ;) Maar als Delta tv goede kwaliteit levert is het misschien goed om dat van ziggo ook de deur uit te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 13-02-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

ondertussen alles werkend gekregen met port forwarding (ik snap nog steeds niet waarom DMZ niet werkt) en dan interne DNS. (gelukkig draaide ik al pihole)
Nu maar wachten op bridge mode (die nu weer als update zou komen, een ander zei dat het een ander modem ging zijn...) dan kan alles toch weer net iets netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Senaxx schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:41:
[...]
Idee was om alleen internet af te nemen maar lees hier wel goede dingen over Delta tv kwaliteit. Al zweer ik nog steeds bij mijn Ziggo CI+ module ;) Maar als Delta tv goede kwaliteit levert is het misschien goed om dat van ziggo ook de deur uit te doen.
Ik heb tot zover (sinds gisteren) geen enkel probleem met de TV kwaliteit. Wel een klein issue met de afstandsbediening icm onze Philips TV. Hij doet wel mute, volume, en AV menu. Maar in het AV menu kan ik niets... Dus ik kan niet switchen naar de juiste input. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 15-09 18:57
Hier in Landgraaf zijn ze begonnen met de aanleg/inventarisatie mbt glasvezelverbindingen. Overal in het dorp staat het al tijden aangeplakt, er zijn info avonden en heb al regelmatig Delta mensen aan de deur gehad.
Ik heb uiteindelijk gezegd dat ze hem van mij aan mogen sluiten in de meterkast en dacht (zoals ze in eerste instantie zeggen) tegen die tijd eens rustig na te denken over eventueel een abbo af te nemen. Heb nu Ziggo, is niet geweldig maar ook niet zo erg als alleen ADSL.

Via de mail word ik inmiddels al meerdere malen bestookt met "dat ik wel een abbo af moet sluiten want anders moet ik later 350 euro aansluitkosten betalen", ook via de telefoon 1x en nu vorige week stond er een verkoper aan de deur 's avonds te verkondigen dat ik echt een abbo af moet sluiten NU want anders moet ik bij oplevering 350 euro betalen.

Ik heb die meneer relatief vriendelijk medegedeeld dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt met welke provider dan ook (zo aggressieve verkoop) en dat als het zo blijkbaar gaat bij Delta ze dat abonnement kunnen stoppen waar het heel donker is.

Meer mensen met deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:23

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja, zoek maar terug in dit topic, je bent heus niet de eerste. Ze rollen dit langzaam uit over het land, met dezelfde verkooptechnieken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-TheNose- schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:21:
Hier in Landgraaf zijn ze begonnen met de aanleg/inventarisatie mbt glasvezelverbindingen. Overal in het dorp staat het al tijden aangeplakt, er zijn info avonden en heb al regelmatig Delta mensen aan de deur gehad.
Ik heb uiteindelijk gezegd dat ze hem van mij aan mogen sluiten in de meterkast en dacht (zoals ze in eerste instantie zeggen) tegen die tijd eens rustig na te denken over eventueel een abbo af te nemen. Heb nu Ziggo, is niet geweldig maar ook niet zo erg als alleen ADSL.

Via de mail word ik inmiddels al meerdere malen bestookt met "dat ik wel een abbo af moet sluiten want anders moet ik later 350 euro aansluitkosten betalen", ook via de telefoon 1x en nu vorige week stond er een verkoper aan de deur 's avonds te verkondigen dat ik echt een abbo af moet sluiten NU want anders moet ik bij oplevering 350 euro betalen.

Ik heb die meneer relatief vriendelijk medegedeeld dat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt met welke provider dan ook (zo aggressieve verkoop) en dat als het zo blijkbaar gaat bij Delta ze dat abonnement kunnen stoppen waar het heel donker is.

Niet v.w.b. aggressieve verkopers. Wel dat bij de initiële inventarisatie werd aangegeven dat als je geen abo afnam en het wel werd aangelegd in het dorp het naderhand ergens in de 600 of 700 euro zou kosten. Niet mee gedaan. En een tojd daarna viel een flyer / brief in de bus dat ze het hele dorp gaan aansluiten, en ik me nog "gratis" kon aanmelden ("gratis" in de zin dat je uiteraard een jaar abo betaald). Deed ik mij niet aanmelden zou ik achteraf alsnog €350 activatiekosten betalen. Dat dus ook in combinatie met dat ze wel al de kabel naar binnen leggen.

Maar is naar mijn idee allemaal een vorm van FOMO (Fear Of Missing Out) creëren. Op deze manier proberen om zoveel mogelijk abonnementen te slijten omdat de aanleg daarmee uiteraard makkelijker wordt terugverdiend dan overal gratis aanleggen in de hoop dat het ooit een abonnee oplevert.
Zelf heb ik mij in ieder geval niet aangemeld. Tzt zullen ze vast geen kosten meer rekenen of lage kosten voor een installatiepakket dat al dan niet als welkomstbonus gratis is.
En is het niet dan staat binnen een aantal jaren vast KPN / Glaspoort voor de deur. Ik geloof er niet in dat KPN het oude koper (/ADSL) netwerk gaat afsluiten zonder een eigen alternatief te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:14
-TheNose- schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:21:

Hier zijn 2 digitale informatie avonden geweest. En ik denk dat er 3 rondes van verkopers zijn geweest. Mijn ervaring daarin was niet dat ze zo agressief waren.

Bij ons werdt een bedrag van €600 gecommuniceerd als je na de inschrijf periode nog wilde laten aansluiten. Beargumentatie was dat dit niet voor Delta was maar wat de onder aannemer rekent aan delta om de aansluiting dan te realiseren. Maar het kan uiteraard ook als extra pressie middel gebruikt worden om extra klanten aan te trekken 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ze zoeken het dus maar uit met hun glas, snelheid van Ziggo voldoet voor ons gebruik prima nu. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@TheNose Er is een apart draadje https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2139266 over delta glasvezel in Landgraaf. Wat voor Landgraaf anders is dan in veel andere gemeenten met betrekking tot glasvezel is dat er geen minimum aantal geintereseerden is (zou zijn) om de aanleg van glasvezel te laten starten. Volgens de communicatie is de aanleg vrijblijvend en op dit moment gratis. Ik ben zelf dan ook akkoord gegaan met het aanleggen tot in de meterkast. Dat het vrijblijvend is en mij tot niets verplicht is mij ook bevestigd door verschillende medewerkers van delta of onderaannemers die namens delta spraken.

Ik heb niets gezien van mails dat ik een abonnement moest afsluiten. Ik heb uberhaupt weinig meer van delta gehoord. Ook heb ik ze nog niet in de buurt (of ergens anders) iets zien aanleggen.

Net als jij ben ik tevreden met ziggo (ik heb zelfs weer voor 12 maanden bijgetekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
W1ck1e schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:06:
@TheNose Er is een apart draadje https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2139266 over delta glasvezel in Landgraaf. Wat voor Landgraaf anders is dan in veel andere gemeenten met betrekking tot glasvezel is dat er geen minimum aantal geintereseerden is (zou zijn) om de aanleg van glasvezel te laten starten. Volgens de communicatie is de aanleg vrijblijvend en op dit moment gratis. Ik ben zelf dan ook akkoord gegaan met het aanleggen tot in de meterkast. Dat het vrijblijvend is en mij tot niets verplicht is mij ook bevestigd door verschillende medewerkers van delta of onderaannemers die namens delta spraken.

Ik heb niets gezien van mails dat ik een abonnement moest afsluiten. Ik heb uberhaupt weinig meer van delta gehoord. Ook heb ik ze nog niet in de buurt (of ergens anders) iets zien aanleggen.

Net als jij ben ik tevreden met ziggo (ik heb zelfs weer voor 12 maanden bijgetekend)
Dat wist ik niet en de search liet dit topic ook niet zien (zal eerder met mijn zoek skills te maken hebben vrees ik). Ik twijfel nu ook of ze het in de meterkast aan mogen leggen, ook daar hoor ik inmiddels verhalen van vernielde tuinen die je zelf mag repareren over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 10:36
Deze actie loopt nu in Simpelveld van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04:24
webafast schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:27:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan de paniekvoetbal waar Delta in mijn ogen aan doet.
Ze zouden hier in Voorschoten ook gaan beginnen, maar dan moest je er wel als de kippen bij zijn.
Nu hoor je niets meer van ze. Dat doet veel met de bereidheid van mensen om alsnog voor Delta te kiezen.
Helemaal nu ODF nu ook "interesse" heeft getoond. Veel mensen die twijfelden weten nu zeker dat ze gewoon gaan wachten.

Het is goed dat er geen kartel bestaat waarin providers met elkaar afspraken maken want het is de vrije markt.
Maar misschien zou KPN helemaal niet tot de vije markt moeten behoren. Goed, dat is weer een andere discussie.

Feit is wel dat men de boot afhoudt als er slecht/niet wordt gecommuniceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
webafast schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:27:
Van die link :
Meld je aan vóór 27 maart 2023
Sluit je vóór 27 maart 2023 een glasvezelabonnement af, dan betaal je geen 300,- aansluitkosten voor het aansluiten van de huisaansluiting en ook géén activatiekosten van 350,-. De aanbieding is geldig bij alle telecomaanbieders. Inwoners die nog geen glasvezelabonnement hebben, ontvangen een brief over het aanbod.
Hoe meer ze communiceren wat die (onzin) kosten bedragen, hoe minder ze je kunnen bedonderen als je een abonnement afsluit of bij het overtuigen om jou te laten aansluiten.
Als zij zo graag willen dat we aansluiten of klant worden moeten ze maar een goede aanbieding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Hier in de buurt (Loon op Zand/De Moer) werd ook eerst gezegd alleen gratis aansluiting in je huis bij abonnement. Daarna kwam toch al vrij snel dat iedereen die wilde gewoon een aansluiting kon krijgen.
Wellicht dat er dan al voldoende interesse was, want volgens mij valt het extra werk van de huisaansluitingen wel mee in vergelijking met het totaal.
Ik wilde sowieso glasvezel, want ik draai mijn eigen server (daarom wat minder blij dat ik nog moet wachten op bridge mode) dan is de upload van Ziggo toch wat laag. Maar ik ken nu genoeg mensen die wel de aansluiting in huis hebben maar geen abonnement nemen en ook niets hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Balachmar schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:08:
Hier in de buurt (Loon op Zand/De Moer) werd ook eerst gezegd alleen gratis aansluiting in je huis bij abonnement. Daarna kwam toch al vrij snel dat iedereen die wilde gewoon een aansluiting kon krijgen.
Wellicht dat er dan al voldoende interesse was, want volgens mij valt het extra werk van de huisaansluitingen wel mee in vergelijking met het totaal.
Nouja, het kost altijd een bak geld om alle huishoudens aan te sluiten. Zal snel om kilometers extra kabel gaan alleen al. Nog los van het maatwerk per woning.
Maar het ding is dat als eenmaal de stoep open ligt het erin leggen van een bundel van 50 kabels net zoveel werk is als een bundel van 5 kabels. Terwijl nu alleen de echte klanten aansluiten een extreme kostenpost oplevert als later nog een vezel aangelegd moet worden. Dan moeten ze honderden meters stoep open maken om die ene kabel naar het POP te trekken.
Tussenweg is voor elke woning een klosje leggen en dus de kabel wel al van stoep naar POP leggen. En dat is wat ze waarschijnlijk ook wel zullen doen, al dan niet als standaard onderdeel van de aanleg (hier is de onderaannemer al een paar maanden bezig, en worden overal klosjes onder de stoep gelegd voor de woning). Als de klant aangesloten moet worden zullen ze dus weer het klosje moeten opgraven en naar de woning schieten. Waarschijnlijk zullen ze dat dus eerst doen bij de daadwerkelijke klanten, en daarna in een rustigere periode (lassers zijn lastig te krijgen schijnbaar) op het gemak verder met de overige woningen. Immers hebben ze ook nergens gezegd wanneer ze het opleveren als je het niet afneemt. Alleen de belofte dat ze het aansluiten, "ooit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:00:
[...]
...Immers hebben ze ook nergens gezegd wanneer ze het opleveren als je het niet afneemt. Alleen de belofte dat ze het aansluiten, "ooit".
Dan woon ik blijkbaar nergens: bij ons (in Landgraaf) staat de aansluiting los van of je daarna wel of niet een abonnement afneemt.

Op https://www.deltanetwerk.nl/landgraaf staat het volgende

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YOfJULkhftwkxUNZErf8bJm5vk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xj2aiIT6ClzmrOq8hn4stdU4.png?f=fotoalbum_large

En als je op de onderste knoppen klikt krijg je:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Uwph9FeUpWzVXncV93FGJ--k5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kBKg4n5IpFM1jDfiWP5Op0lI.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt er op dat delta een DHZ provider is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:34:
[...]
Dan woon ik blijkbaar nergens: bij ons (in Landgraaf) staat de aansluiting los van of je daarna wel of niet een abonnement afneemt.
En waar zie ik dan wanneer ze daadwerkelijk alle woningen gaan aansluiten, "tot in de meterkast"? Voor klanten (lees: die wat een abonnement hebben afgesloten) wordt er wel een datum gecommuniceerd (die ze vervolgens toch niet halen). Maar nergens staat dat ze in die periode ook alle woningen (dus ook die zonder abonnement) aansluiten. Dat kunnen ze net zo goed maanden of jaren later doen. En dan houden ze zich ook aan de "mondelinge" afspraak dat ze alle huishoudens aansluiten. Alleen doen ze het dan "Just In Time".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@RobertMe In hun gecommuniceerde planning hebben ze geschreven wanneer je aangesloten zal zijn
Dat zij hun planning niet halen of wijzigen doet er niets aan af en dat staat dan weer los van daadwerkelijk woningen aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:42:
@RobertMe In hun gecommuniceerde planning hebben ze geschreven wanneer je aangesloten zal zijn
Dat zij hun planning niet halen of wijzigen doet er niets aan af en dat staat dan weer los van daadwerkelijk woningen aansluiten.
Dat laatste was anders exact waar je op reageerde.

Ik reageerde op @Balachmar die schreef:
Waarbij ik dus aangaf dat steeds nieuwe vezels in de grond duwen duur is en het waarschijnlijk dus veel goedkoper is om voor elke woning alvast een vezel in de grond te stoppen met een klosje onder de stoep. Delta geeft vervolgens wel aan dat ze iedereen zullen aansluiten ("tot in de meterkast"), maar communiceert niet wanneer ze dat zullen doen. Ja, ze communiceren over het werk in de straten, niet wanneer ze woningen aansluiten, of in ieder geval niet wanneer ze de "niet klanten" aansluiten ("tot in de meterkast"). Dat kunnen ze dus ook pas gaan doen maanden nadat de daadwerkelijke klanten aangesloten zijn. Of zelfs pas op het moment dat je klant wilt worden. Dat voldoet allemaal aan "elke woning wordt aangesloten", want er is geen datum v.w.b. wanneer je (als niet klant) aangesloten wordt.
Ik meen zelfs in dit topic gelezen te hebben dat er zijn geweest die een abo hebben afgesloten tijdens de inventarisatie, maar dan niet bij Delta / Caiway (maar bv bij Helden van Nu of Online.nl die dus niet onder dezelfde investeringsmaatschappij vallen als DFN + Delta + Caiway) die pas maanden later werden aangesloten (dus "vezel tot in de meterkast", en niet "aansluitpakket van ISP ontvangen") ten opzichte van de buren die wel klant zijn geworden van Delta / Caiway.
Dat DFN dus eerst daadwerkelijke klanten aansluit is tot daar aan toe (immers wachten die op een betaalde dienst). Maar ik zie het ook wel gebeuren dat die "geen klant, maar we sluiten je toch aan" maanden / jaren wordt uitgesteld. Waarbij ze dus wel tijdens de aanleg in de straten overal de vezels klaar leggen (want goedkoper dan later per nieuwe aansluiting weer alles open breken), maar het schieten van de vezel tot aan de woning en plaatsen van ONT jaren op zich laat wachten. (Ondanks de "belofte" om iedereen aan te sluiten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Hmmm, hier in Driebergen gaat voor een deel van de inwoners (waaronder ik) het wachten op een werkende glasvezelverbinding langer duren. In een mailwisseling met de aannemer (BAM) werd mij verteld dat de gemeente een graafstop heeft opgelegd en BAM daarom alle graafploegen op andere klussen heeft gezet. Geen idee warom dit is gedaan door de gemeente, die maar wat trots meldde dat er glasvezel wordt aangelegd toen het project vorig jaar van start ging. Op de graafploegen was her en der wle wat aan te merken maar ik vond dat zij best net werk opleverden. In mijn straat ligt de stoep er weer keurig in en de vezel werd netjes onder onze tuin door geschoten. Helaas moeten we op het laatste stukje dus langer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
W1ck1e schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:06:
@TheNose Er is een apart draadje https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2139266

Oh jawel, ze zijn nu bezig op de Pasweg. Ik zie regelmatig graafwerkzaamheden in die regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Incognitum schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:04:
[...]

Oh jawel, ze zijn nu bezig op de Pasweg. Ik zie regelmatig graafwerkzaamheden in die regio.
Dan kom ik toch te weinig bij de chinees (Kota Radja) ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvdW
Ragnar9999 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:21:
[...]

Als je het resultaat hier wil vermelden, graag !
De week is nog niet voorbij maar het geduld bij mijn vrouw en kinderen is een beetje op.
Over het internet niets te klagen. Maar ze missen het gebruiksgemak, de intuïtieve bediening en het gemak waarmee de Next van Ziggo bediend kan worden. Makkelijk en snel heen en weer skippen tijdens opgenomen programma's, snel opnemen en terugkijken van programma's, ook tijdens het kijken. Gids werkt prettiger, terugkijken werkt prettiger en sneller en zo ook het opzoeken van programma's e.d.

Komt ook denk ik dat de afstandsbediening van de TV alle functies op de Next goed uitvoert zodat er 1 afstandsbediening is. De afstandsbediening van de TV werkt niet goed met de Aria, zeker het heen en weer skippen is erg omslachtig, opzoeken/opnemen van programma's niet fijn etc.

Conclusie is dat ze de Next van Ziggo willen houden, de kinderen waren blij toen ik deze net weer heb aangesloten. Misschien zie ik iets over het hoofd en kan ik hetzelfde bediengemak krijgen maar het is mij nog niet gelukt. Ik merk zelf ook dat de Next veel gebruiksvriendelijker en prettiger is om mee te werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:01
JvdW schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:19:
[...]

Misschien zie ik iets over het hoofd en kan ik hetzelfde bediengemak krijgen maar het is mij nog niet gelukt.
Ik heb zelf een Kamai 7x en geen Ziggo gehad hiervoor, maar volgens mij hebben de Kamai en Aria de zelfde afstandsbediening. Je kan deze programmeren om samen met je TV te werken, zodat je effectief alleen de Aria afstandsbediening nog nodig hebt voor TV kijken. Doorspoelen, pauzeren, vanaf het begin bekijken.. Gaat hier allemaal prima op deze manier.

Van Delta kan ik zo snel geen handleiding vinden, maar deze van Caiway voldoet ook, hoofdstuk 6. https://cdn.caiway.nl/-/m...76B1841F0C7039E90F54F77FB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
wesjuhdabomb schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Ik heb zelf een Kamai 7x en geen Ziggo gehad hiervoor, maar volgens mij hebben de Kamai en Aria de zelfde afstandsbediening. Je kan deze programmeren om samen met je TV te werken, zodat je effectief alleen de Aria afstandsbediening nog nodig hebt voor TV kijken. Doorspoelen, pauzeren, vanaf het begin bekijken.. Gaat hier allemaal prima op deze manier.

Van Delta kan ik zo snel geen handleiding vinden, maar deze van Caiway voldoet ook, hoofdstuk 6. https://cdn.caiway.nl/-/m...76B1841F0C7039E90F54F77FB
Andersom zou kunnen, maar wij willen graag alleen de afstandsbediening van de TV gebruiken.
Dit is een LG afstandsbediening (magic remote, met een muispijltje). Op de Next werkt dit gewoon prima.
We gebruiken de apps zoals Netflix, HBO etc van de TV omdat dat gewoon sneller en prettiger werkt.

Volgens mij is het doorspoelen met de afstandsbediening van de Aria ook hetzelfde, maar dan rechtstreeks via de knop en dan 2x, 4x, 8x etc. Niet zoals bij de Next gewoon 10 of 20 sec. vooruit skippen en door. Ik kan me voorstellen als je geen Next hebt gehad je het wellicht ook niet mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18
In Zeeland is VolkerWessels aan het graven voor DFN. Er steekt een stukje kabel uit de stoep nu. Op welke termijn kan ik ongeveer de brief van VolkerWessels verwachten? Ze zijn al binnen geweest voor de schouw.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
JvdW schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:38:
[...]

Andersom zou kunnen, maar wij willen graag alleen de afstandsbediening van de TV gebruiken.
Dit is een LG afstandsbediening (magic remote, met een muispijltje). Op de Next werkt dit gewoon prima.
We gebruiken de apps zoals Netflix, HBO etc van de TV omdat dat gewoon sneller en prettiger werkt.

Volgens mij is het doorspoelen met de afstandsbediening van de Aria ook hetzelfde, maar dan rechtstreeks via de knop en dan 2x, 4x, 8x etc. Niet zoals bij de Next gewoon 10 of 20 sec. vooruit skippen en door. Ik kan me voorstellen als je geen Next hebt gehad je het wellicht ook niet mist.
Is er geen Delta smart tv app voor de LG? Heb je helemaal geen extra kastje meer nodig. Vind de Android TV app best OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wian schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:36:
[...]

Is er geen Delta smart tv app voor de LG? Heb je helemaal geen extra kastje meer nodig. Vind de Android TV app best OK.
Die is in ontwikkeling, ook de Tizenapp voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien is er al een beta versie beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, er is nog geen publiekelijke betaversie beschikbaar.
De app is nog in ontwikkeling,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:01
Er zijn onder de liefhebbers van carnaval blijkbaar ook mensen die vinden dat het allemaal niet opschiet. Er was bij de optocht hier in Driebergen een complete "graafploeg" van "Delta" waarbij sommige "gravers" de tekst "gereed in 2055" op hun gele hesje hadden. :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:22:
Er zijn onder de liefhebbers van carnaval blijkbaar ook mensen die vinden dat het allemaal niet opschiet. Er was bij de optocht hier in Driebergen een complete "graafploeg" van "Delta" waarbij sommige "gravers" de tekst "gereed in 2055" op hun gele hesje hadden. :)
Geen foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:01
Helaas, geen camera bij me.

Misschien dat er wat te zien is op de site van de Sparrennarren.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

Sinds vorige week geeft BBC het audiospoor voor blinden en slechtzienden mee.... :S
"man with dark hair smokes a sigaret."
Ja dat zie ik! |:(
Erg fijn zoiets als je blind bent maar bloedig irritant als je normaal zicht hebt.
Heb wat rondgevraagd en in Zeeland lijkt iedereen met interactieve tv van Delta dit te hebben. Hoe is dat bij jullie buiten Zeeland? Hoe is het bij Caiway?

Helpdesk zegt er niets aan te kunnen doen. Voortaan maar een dag wachten en dan Bittorrent opstarten?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Punkrocker schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:11:
Sinds vorige week geeft BBC het audiospoor voor blinden en slechtzienden mee.... :S
Erg fijn zoiets als je blind bent maar bloedig irritant als je normaal zicht hebt.
Heb wat rondgevraagd en in Zeeland lijkt iedereen met interactieve tv van Delta dit te hebben. Hoe is dat bij jullie buiten Zeeland? Hoe is het bij Caiway?

Helpdesk zegt er niets aan te kunnen doen. Voortaan maar een dag wachten en dan Bittorrent opstarten?
Geen last meer van, wel is Dolby op BBC1 en BBC2 geactiveerd. Dit kan via de OPT toets aangezet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

Sjakie0101 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:15:
[...]

Geen last meer van, wel is Dolby op BBC1 en BBC2 geactiveerd. Dit kan via de OPT toets aangezet worden.
Ik zal als ik thuis ben eens kijken wat ik met de OPT toets kan doen. Thnx!

Edit
@Sjakie0101
Held! _/-\o_

Heb geen super tv met super audio dus nooit de moeite genomen om het Dolby spoor te kiezen.
Dat is gelukkig zonder.

[ Voor 20% gewijzigd door Punkrocker op 20-02-2023 22:29 ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Punkrocker schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:11:

Zijn de “sensitivity readers” in de UK dan aan de koffie?

Man, moet “human” zijn.
Dark moet “of colour” zijn.
Sigaret? Absoluut taboe voor tere kinderhartjes en alle andere snowflakes.

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:02
Kregen vandaag een brief van delta in de brievenbus. Kunnen blijkbaar een suikerbrood krijgen bij de lokale bakker na het scannen van een qr code die in de brief staat.

:)

An sich leuk maar ik vermoed dat er ergens een addertje onder het gras zit.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender

MindBender

Bite my shiny metal ass!

AtlAntA schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:42:
Kregen vandaag een brief van delta in de brievenbus. Kunnen blijkbaar een suikerbrood krijgen bij de lokale bakker na het scannen van een qr code die in de brief staat.

An sich leuk maar ik vermoed dat er ergens een addertje onder het gras zit.
Ik denk dat dat addertje wel meevalt; Waarschijnlijk krijg je er een flyer bij. En de bakker hoopt natuurlijk dat je ook nog wat koopt.

Ik vind dat eigenlijk erg charmant van Delta, dat ze voor d'r campagne gebruik maken van de lokale drukkerij voor het drukwerk, een lokale bakker om klanten te werven, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ter info voor mensen in deze thread die informatie willen over gebruik van eigen apparatuur op XGS-PON en mogelijk niet eten dat daar een thread over is:

ernstoud in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46

Ethirty

Who...me?

Na bijna een jaar geduld is vandaag de glasvezel bij ons eindelijk fysiek aangelegd. *O*

Kan ik aan de FTU al zien of ik nu XSG-PON of PtP krijg? Volgens de site gaat het hier maar tot 1Gbit, maar ik weet niet of het kastje + dat gegeven genoeg is om van PtP uit te gaan?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Pagina: 1 ... 57 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.