Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Voor de geinteresseerden onder ons:
Vandaag een kaartje in de brievenbus gekregen van Delta.
"Gigasnel glasvezel binnenkort ook bij jou!"
"Meld je alvast aan voor de nieuwsbrief"
https://www.deltanetwerk.nl/landgraaf

update 10-09: vanwege de nieuwsbrief:

een afspraak maken voor de schouw (waar komt de aansluiting ?);
https://www.deltanetwerk.nl/schouw/landgraaf/

"informatie avond 5 oktober"
https://www.deltanetwerk.nl/informatieavonden/landgraaf/
een week later is er een online sessie. (ook via bovenstaande link)

Update 02-08: met betrekking tot pakketten:

In eerste instantie was alleen online een aanbieder op dit netwerk. (op mijn postcode)

Nu (2 aug 2022) zijn er inmiddels 3 aanbieders (met in totaal 8 aanbiedingen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZy-rSe1Ys5SjCb3oMklC35c-kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0ntgL34OBoWAaA3VsbytWzR0.png?f=user_large

fouten, onvolledigheid, opzet voorbehouden. abo is 3 in 1: internet tv telefoon
aanbiedingen anders dan harde cash buiten beschouwing gelaten (denk aan mesh set en monteur)
voorlaatste kolom is de prijs voor het 1ste jaar, laatste kolom is de korting (en dus de meerprijs voor het eventuele 2de jaar)

[ Voor 75% gewijzigd door W1ck1e op 10-09-2022 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nog niks gehad, zitten in fase 3 van januari 2023 zo te zien.

Wat gebeurd eigelijk als ze de aanleg starten en ik de vezel niet hoef ? Of in igg geen pakket van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:49
Racer89 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 20:55:
Nog niks gehad, zitten in fase 3 van januari 2023 zo te zien.

Wat gebeurd eigelijk als ze de aanleg starten en ik de vezel niet hoef ? Of in igg geen pakket van Delta.
als je geen toestemming heeft om de kabel na binnen te leggen blijft die gewoon in de straat liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@jopoh leggen ze hem wel binnen ook als je geen abonnement afsluit? Of laten ze hem dan voren aan de straat omhoog steken ? Wat in mijn optiek ook gevaarlijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 17:02
Racer89 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:04:
@jopoh leggen ze hem wel binnen ook als je geen abonnement afsluit? Of laten ze hem dan voren aan de straat omhoog steken ? Wat in mijn optiek ook gevaarlijk is...
Hier in mijn woonplaats steekt het aan de straat omhoog.
Ik zou niet weten waarom dat gevaarlijk is?
Verstikkingsgevaar? Elektrocutiegevaar? Aan wat voor gevaar moet ik denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Racer89 van de link:
Wij willen graag in zoveel mogelijk woningen een glasvezelaansluiting plaatsen, ook bij jou. Dan is heel Landgraaf straks klaar voor de toekomst. De aansluiting op glasvezel is nu gratis en verplicht je tot niets. Of je straks een abonnement op glasvezel wilt, bepaal je natuurlijk helemaal zelf.
Ik weet echter niet of wanneer je dan wel een abonnement neemt of er dan een minimum periode is waarbij je de aansluiting in termijnen betaalt (als onderdeel van de maandelijkse kosten) Ik denk wel dat ik mij ga aanmelden voor de gratis aansluiting maar niet dat ik overstap. Ik heb nu ziggo 200/20 en ben tevreden. Misschien dat ik wel korting ga proberen te bedingen zonder dat ik het risico loop dat ik opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
Ze kunnen 'm niet binnen leggen als jij geen toestemming geeft, dus nee, dat doen ze niet. En wat zou gevaarlijk moeten zijn?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Tartarus schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:11:
[...]

Hier in mijn woonplaats steekt het aan de straat omhoog.
Ik zou niet weten waarom dat gevaarlijk is?
Verstikkingsgevaar? Elektrocutiegevaar? Aan wat voor gevaar moet ik denken?
Prik gevaar van het glas, die dopjes wat ik gezien heb in Simpelveld zijn met een beetje tape erop geplakt en vallen er zo af. Als je op de kopste kant uitstekend glas hebt dat is levensgevaarlijk. Mocht je dit in de bloedbanen krijgen dan vinden ze dit nooit meer terug.

Vooral in de woonwijken waar veel kinderen spelen snap ik niet dat dit gewoon zo maar mag. Dat het gebeurd zal zelden zijn maar als het gebeurd dan heb je gewoon een vet probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
geen idee wat delta hanteert hierin als ieder hem binnen krijgt of alleen als jeje aanmeld en een abbo afneemt.
wat ik bedoel is dat die letterlijk in de straat blijft liggen op rol onder de grond/tegels dus je ziet er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-04 16:42
Héhé! Eindelijk.
Maar ik ben nog beetje huiverig. In (gemeente Beekdaelen) zijn ze al tig maanden aan het roepen dat het komt, maar nergens nog een schop in de grond.

ODF in Kerkrade gaat als een trein. Dus ik ben benieuwd.

Delta zegt trouwens:
‘Wij willen graag in zoveel mogelijk woningen een glasvezelaansluiting plaatsen, ook bij jou. Dan is heel Landgraaf straks klaar voor de toekomst. De aansluiting op glasvezel is nu gratis en verplicht je tot niets. Of je straks een abonnement op glasvezel wilt, bepaal je natuurlijk helemaal zelf.’

Dus iedereen krijgt er ene zonder abonnement af te hoeven sluiten van te voren. Dat is wel mooi. Ik ga er dus beetje van uit dat de gemeente gewoon betaald en aanleg niet afhankelijk is van aantal aanmeldingen. Maar is een aanname.

[ Voor 55% gewijzigd door Incognitum op 27-07-2022 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Inmiddels hier ook een kaartje in de bus gehad.

Terugkomend op de glasvezel die uitsteekt, ik weet niet of ze overal hetzelfde systeem toepassen. Maar in Simpelveld gebruiken ze geleid buisjes waar naderhand vezel in wordt geblazen. Ik dacht dat dit DB ( direct bury ) kabel was.

Als ze het gratis binnen leggen dan doe ik dit, echter blijf ik wel bij KPN heb nu een 110/10 verbinding die werkt perfect. Hopelijk blijft dat ook zo als ze beginnen met graven haha.

[ Voor 24% gewijzigd door Racer89 op 28-07-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Racer89 Op mijn postcode (schaesberg) vind ik maar 1 aanbieder via delta: online.nl. Uit welke aanbieders kan jij kiezen via https://www.deltanetwerk.nl/glasvezelvergelijken/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:31:
@Racer89 Op mijn postcode (schaesberg) vind ik maar 1 aanbieder via delta: online.nl. Uit welke aanbieders kan jij kiezen via https://www.deltanetwerk.nl/glasvezelvergelijken/ ?
Ik zie Delta, Caiway, Helden van Nu, Online.nl, Kliksafe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Incognitum Dat zijn potentiele aanbieders, maar alleen online.nl heeft concrete pakketten (daarvoor moet je je pakket gegevens, je huidige provider en maandbedrag invullen) :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-BedaTasajODp-x34bptwMq3ts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SBO0wukQ2RQOl4llHDsJi45F.png?f=fotoalbum_large
naast 100 en 200 is er ook een 500 Mbit variant (10 euro duurder dan de 200)

[ Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 28-07-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Hahn schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:20:
[...]

Ze kunnen 'm niet binnen leggen als jij geen toestemming geeft, dus nee, dat doen ze niet. En wat zou gevaarlijk moeten zijn?
Het precieze verhaal volgde ik niet helemaal, maar ik hoorde van mensen in Valkenburg dat ze niet blij met Delta zijn, omdat ze ook bij geen gebruik van de vezel 1000 euro zouden moeten betalen voor aanleg.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@W1ck1e Als ik alles invul ( overigens ook Schaesberg ) krijg ik ook alleen Online te staan zoals op de screen wat jij postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:31:
@Incognitum Dat zijn potentiele aanbieders, maar alleen online.nl heeft concrete pakketten (daarvoor moet je je pakket gegevens, je huidige provider en maandbedrag invullen) :[Afbeelding]
naast 100 en 200 is er ook een 500 Mbit variant (10 euro duurder dan de 200)
Ja ik zie het inderdaad. Als ik nu mijn postcode invul dan krijg ik alleen keuze uit Delta en hun pakketten (https://www.delta.nl/internet/glasvezel/aanbod/).

Op welke pagina kijken jullie? Wellicht zijn we nog te vroeg en moeten de providers de postcodes nog aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Incognitum https://www.deltanetwerk.nl/glasvezelvergelijken/
Daar dan je huidige abonnement gegevens invullen: wat-je-hebt, provider en prijs (nadat je eventueel nog je postcode gegevens hebt ingevuld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 18:57

slaay

Natuurbeleven.com

W1ck1e schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:58:
@Incognitum https://www.deltanetwerk.nl/glasvezelvergelijken/
Daar dan je huidige abonnement gegevens invullen: wat-je-hebt, provider en prijs (nadat je eventueel nog je postcode gegevens hebt ingevuld)
Zo te zien is dat gewoon een aangepaste vergelijking van pricewise.nl. De informatie die getoond wordt komt van iframes.pricewise.nl.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Brent schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Het precieze verhaal volgde ik niet helemaal, maar ik hoorde van mensen in Valkenburg dat ze niet blij met Delta zijn, omdat ze ook bij geen gebruik van de vezel 1000 euro zouden moeten betalen voor aanleg.
Dat lijkt in Landgraaf niet het geval. De aanleg is volledig gratis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOkkeEJtcOvtqfyLkDASsHX4icI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YBkTpLthaLZhEGqVFuKRRVXI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
er zijn inmiddels 3 aanbieders: online, delta & caiway.
zie de aangepaste openingspost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 14:12:
er zijn inmiddels 3 aanbieders: online, delta & caiway.
zie de aangepaste openingspost
Ik heb ook eens vergeleken met de drie aanbieders. Wat me opvalt is het grote prijsverschil tussen de drie (Online, Delta en Caiway).

Ikzelf kies voor een Internet Only pakket, daar ik tv op een andere manier kijk. Ik heb daarbij gekozen voor de 1Gb variaties of de hoogst haalbare snelheid beschikbaar.

Online.nl valt voor mij op voorhand al af gezien de prijs en de halve snelheid die je er 'maar' voor krijgt. Tot zover blijven Delta en Caiway over, waarbij Delta het meest goedkope is. Keerzijde is dat ik nu mijn WiFi perfect in orde heb met eigen apparatuur. Zover ik kon lezen in de andere topics, is het bij niemand mogelijk momenteel de modem in bridge te zetten. De vraag is dus of ik dan wel over wil stappen (Nu Ziggo 600 voor 50/maand).

Hieronder de berekening voor Internet Only (de cashback heb ik er apart bij gezet, daar niet iedereen hier gebruik van maakt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKKpuBO7Z0Bs5_3Nf23B86LUppQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qO1ttOXdNNPelzPxy8V3kth.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zit er niet ook verschil in klantenservice? Als je een storing hebt hoe wordt je dan geholpen ? Ik weet uit mijn vorige werk dat Online.nl niet echt fijn was als je een storing hebt, omdat hun de lijn huren en niet zelf beheren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Racer89 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:46:
Zit er niet ook verschil in klantenservice? Als je een storing hebt hoe wordt je dan geholpen ? Ik weet uit mijn vorige werk dat Online.nl niet echt fijn was als je een storing hebt, omdat hun de lijn huren en niet zelf beheren...
en delta en caiway is van zelfde moederbedrijf, kan maar zo zijn dat medewerkers in dienst hebben die voor beiden klantenservicewerk doen. geen idee als ze volledige gescheiden van elkaar zijn.

en online heeft zijn eigen desk dat staat weer los van de andere 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Racer89 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:46:
Ik heb Ziggo in 15 jaar eigenlijk pas 2 of 3x nodig gehad, ik heb de aanname dat dit bij een andere provider niet anders zal zijn. Maar dat is afwachten.

Daarnaast heb ik de mogelijkheid zakelijk af te nemen, dan zou ik 24/7 support moeten hebben.

Eerst maar eens de graafwerkzaamheden en de vezel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Update: vandaag bezoek gehad van delta medewerker die kwam vragen of ze de woning mogen aansluiten, kost niks, zonder verplichtingen, voorkomt kosten van aanleggen later alsnog. Aanleggen gebeurt in 2 stappen: stap 1 buitenshuis, kabel schieten onder voortuin door. stap 2: plaatsen kastje in woning (klein uurtje werk). bij ons in de kelder (naast het ziggo modem en op de plek van de isdn verbinding). Bij gebruik is er stroom nodig. Medewerker heeft een paar foto's gemaakt van de plek waar het geinstalleerd wordt en het relevante deel van de buitenkant van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Eind vorige week ben ik even naar het informatie punt gegaan (zit in "op de kamp" naast de subway) voor een 2 tal vragen:

Bij ons huis staan een paar struiken op de plek waar de glasvezel ons huis in zal gaan. Hoe netjes wordt er gewerkt ? Ik kreeg het advies om voorafgaand aan de werkzaamheden een paar foto's te maken van die plek zodat ik bij eventuele problemen iets kon laten zien De kuil die wordt gegraven bij het huis heeft ongeveer de oppervlakte van 2 a4-tjes..

In het verleden heeft een het naar binnen brengen van een kabel in de kelder geleidt tot vochtproblemen. Mijn vraag was "hoe zorgvuldig maken jullie die opening weer dicht ?" Antwoord was dat het om erg dunne kabel zou gaan.

Ook bevestigden de medewerkers dat het geven van toestemming om de kabel onder de voortuin te leggen en aan te sluiten op een kastje in huis tot niets verplicht. Zoals ook delta en de gemeente verklaren in hun communicatie. Ik herken dan ook niet de verhalen uit andere gemeentes dat aansluiten wel leidt tot verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:39:

Ook bevestigden de medewerkers dat het geven van toestemming om de kabel onder de voortuin te leggen en aan te sluiten op een kastje in huis tot niets verplicht. Zoals ook delta en de gemeente verklaren in hun communicatie. Ik herken dan ook niet de verhalen uit andere gemeentes dat aansluiten wel leidt tot verplichtingen.
Daar is gemeente Landgraaf ook wel vrij uniek in mijn inziens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Incognitum schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:03:
[...]

Daar is gemeente Landgraaf ook wel vrij uniek in mijn inziens.
Deze week een mail met de nieuwsbrief ontvangen.
Met daarin nog een keer de vrijblijvendheid van het aansluiten op glasvezel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfgIEF-dnd8AmcsTzxmG-Vo3PDE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QuKEkNnORIxQWFL0YKTTJ3Tf.jpg?f=user_large

de getoonde button linkt naar https://www.deltanetwerk.nl/schouw/landgraaf/ Voor het geval delta bij je heeft aangebeld en je toen niet thuis was.Of dat dat nog niet gebeurd is.

andere links in de nieuwsbrief:

"informatie avond 5 oktober"
https://www.deltanetwerk.nl/informatieavonden/landgraaf/
een week later is er een online sessie. (ook via bovenstaande link)

"ontdek de vragen"
https://www.deltanetwerk.nl/veelgestelde-vragen/

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 10-09-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-04 22:39
Bij ons is de schouwing al in Augustus geweest, aanlsuitpunt komt in de woonkamer binnen, Ziggo aansluiting ligt daar namelijk ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@BoulaMouzer Bij mij ook, Maar je zult ze maar gemist hebben (of andersom). Bij ons komt ziggo binnen in de kelder en daar komt dan ook de glasvezel.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 12-09-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Iemand enige idee of ze al ergens bezig zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ze doen wel iets: in de vergelijker heb ik nu (9 november) geen opties meer ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsW6qPpbroEWDj_vFAMudw7b4JM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8F2sKNl01vko2LxevdFtCWk9.png?f=fotoalbum_large

update 10 november: ik heb nu wel weer opties. dezelfde als eerder.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 10-11-2022 09:05 ]

• Incognitum
Iemand nog met een update? Vind het maar verdacht stil overal.

Rijd dagelijks door Landgraaf maar zie nergens werkzaamheden. Wordt er wel al gegraven ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Incognitum schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:01:
Iemand nog met een update? Vind het maar verdacht stil overal.

Rijd dagelijks door Landgraaf maar zie nergens werkzaamheden. Wordt er wel al gegraven ergens?
Daarom vroeg ik dat ook vorige week, ik heb er niks meer over gehoord. Hier in de buurt gebeurd ook niks. Ze zijn alleen bezig met de gas leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:26

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

[...]

Na-aansluiting kost hier ook geld, maar des te meer reden om i.i.g aan te laten sluiten met een zo'n kort mogelijk contact.

Je weet i.i.g zeker dat KPN minder moeite gaat steken in dat netwerk en/of zeker geen glasvezel gaat leggen de komende jaren; als d'r al een ander ligt.

Dat is de moeite in de glasvezel race momenteel niet waard; zeker niet voor een paar trouwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 20:31
[...]
Dat kan ik niet terugvinden en lijkt me ook erg stug - want ze krijgen niet veel aansluitingen met de geweldige deal 'verplicht abonnement of €1000 euro betalen'.

Die 1000 euro is voor aanleg achteraf.

Wel één iemand op een forum (niet 'mensen') die het aanleggen van het aansluitingspunt verwart met overstappen.
Die heeft toestemming gegeven voor de aanleg van glasvezel en dacht (1 jaar geleden) dat de monteur in huis komt om niet een aansluitingspunt te maken maar om hem aan te sluiten - dus over te stappen.
Storm in een glas water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik heb zojuist mijn aanvraag geannuleerd. Vanuit Delta krijg ik antwoord dat het waarschijnlijk nog maanden gaat duren. Daarbij de ervaring in andere gemeentes waar ze al een jaar vertraging hebben, heb ik geen vertrouwen erin dat ze dit jaar nog beginnen.

Ik zie het tzt wel. Nu nog maar een jaar Ziggo verlengen tegen een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Incognitum Bedoel je met aanvraag de toestemming om jou aan te sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:02:
@Incognitum Bedoel je met aanvraag de toestemming om jou aan te sluiten ?
Yup en daarbij het bijbehorende abonnement. Ik heb er geen vertrouwen in dat het in 2023 door Delta wordt aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Incognitum Ik heb alleen maar toestemming gegeven om aan te sluiten, een abonnement was niet nodig, dus niet gedaan. Waarom jij wel ? Of woon je niet in Landgraaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:04:
@Incognitum Ik heb alleen maar toestemming gegeven om aan te sluiten, een abonnement was niet nodig, dus niet gedaan. Waarom jij wel ? Of woon je niet in Landgraaf ?
Ik woon in Schaesberg. Heb meteen toen ook een abonnement afgesloten bij Delta. Ik zou toch overstappen. Nu zie ik het wel wanneer en of ze komen. Iedereen krijgt toch een aansluiting, daarna zie ik het wel. Ook een afspraak maken voor te schouwen interesseert ze schijnbaar niet. Nee, deze ISP komt er niet in hier. Ik wacht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Incognitum Ikzelf ben ook niet van plan een abonnement aan te gaan. Maar ik wil wel onderhandelingsruimte bij ziggo, om de kosten te kunnen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Nou zo zie je maar dat ik goed gekozen heb. Net de nieuwsbrief en daarin vermelden ze dat de aanleg pas in 2024 voor Nieuwenhagen gereed is. Dus een jaar vertraging.

Edit:
Toevallig krijg ik net een mail van Delta.nl dat ik buiten mijn opzegtermijn zit van 14 dagen. Maar even gebeld, maar daar ook tegen een muur van onkunde aangelopen. Dan maar via de juridische kant. *zucht*.

[ Voor 39% gewijzigd door Incognitum op 12-12-2022 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Incognitum schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:30:
Nou zo zie je maar dat ik goed gekozen heb. Net de nieuwsbrief en daarin vermelden ze dat de aanleg pas in 2024 voor Nieuwenhagen gereed is. Dus een jaar vertraging.

...
Dan zal Schaesberg ook wel later worden (het laetste deel)
Ik heb trouwens geen nieuwsbrief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@W1ck1e Ik woon zelf ook in Scheasberg, heb alleen ooit een folder in de brievenbus gehad dat ze zouden beginnen. Voor de rest nog niks. Heb jij meer informatie hierover ontvangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Racer89 Neen, ik raegeer op @Incognitum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
De nieuwsbrief verwijst naar deze pagina:

https://www.deltanetwerk....nieuwenhagen-in-landgraaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Grappig zojuist een Delta colporteur aan de deur of ik even een abbo bij hun wilde afsluiten.
Heb de beste man verteld dat ik toch echt eerst wacht tot de fiber is geschoten, en aan de hand van vraag & aanbod/reviews op het netwerk besluit over te stappen.
Hij wist met te vertellen dat als ik nu niet overstap de aansluitkosten naderhand 350 € zouden bedragen, en dat pas over 2 jaar andere partijen op het netwerk worden toegelaten. |:(
Heb hem fijne dag toegewenst en verteld dat ik nog lekker bij Ziggo blijf, de grapjas
Ohja wijk is Nieuwenhagen

Laaste brief wat ik heb ontvangen (November) is de keuzemogelijkheid om een Flexpakket bij Delta samen te stellen.
Stond nergens dat de aanleg vertraagd/verschoven is, laten we het houden op vertraagde communicatie O-) ..

[ Voor 15% gewijzigd door BoulaMouzer op 16-12-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
BoulaMouzer schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:32:
...
Hij wist met te vertellen dat als ik nu niet overstap de aansluitkosten naderhand 350 € zouden bedragen, en dat pas over 2 jaar andere partijen op het netwerk worden toegelaten. |:(
...
Volgens mij komt dat niet overeen met de eerdere communicatie. (dat alles vrijblijvend is en tot niets verplicht). Als de aansluiting "gratis" wordt aangeboden wil ik de kosten daarvan niet terug zien op mijn rekening. Ook niet onzichtbaar als ik vergelijk met iemand in Landgraaf die niet op tijd toestemming heeft gegeven en daardoor moet betalen voor de aansluiting.
Sorry als het een beetje onduidelijk is wat ik bedoel.

[ Voor 26% gewijzigd door W1ck1e op 16-12-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
W1ck1e schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:30:
[...]
Volgens mij komt dat niet overeen met de eerdere communicatie. (dat alles vrijblijvend is en tot niets verplicht)
Ja zo had ik het ook begrepen, deze uitspraken en de vertaging is voor mij voorlopig een no-go...
Maar goed, hoe betrouwbaar is betreffende colporteur... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BoulaMouzer op 16-12-2022 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@BoulaMouzer Ik ga ook pas eventuele verdere stappen zetten richting glas of ziggo als het glas er ligt. Waarschijnlijk blijf ik gewoon bij ziggo, maar dan liefst wel met een leuke korting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Incognitum
Incognitum schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:30:

Edit:
Toevallig krijg ik net een mail van Delta.nl dat ik buiten mijn opzegtermijn zit van 14 dagen. Maar even gebeld, maar daar ook tegen een muur van onkunde aangelopen. Dan maar via de juridische kant. *zucht*.
Hier is het opgelost. Advocaat heeft een brief gestuurd en aangestuurd op 'dwaling'. Delta zou in januari gelegd worden en daarop heb ik een abonnement afgesloten. Nu met een jaar vertraging kan Delta zich hier niet aan houden en omdat ik anders geen abonnement zou hebben afgesloten kan ik mij hierop beroepen. Inmiddels af van mijn contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vrijdag brief gekregen dat ze vanaf 4 januari beginnen met schouwen hier in de wijk. Ze zouden starten in Ubach over Worms & Strijthagen met leggen van de vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Racer89 Ikzelf woon in Schaesberg, het deel dat het laatste aan de beurt zou zijn. Bij ons in de wijk is de schouw al enige tijd geleden. Beginnen ze pas echt met schouwen in jouw wijk ? En dat is welke wijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@W1ck1e Ook Schaesberg. Kan zijn dat ze aan de deur zijn geweest maar niemand thuis was misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Racer89 Dat moet het dan zijn. Ik vind wel dat er weinig nieuws is over/van delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ja dat klopt idd, zie overal van die borden staan hier leggen we glasvezel aan behalve hier in de buurt. Zie ze ook bijna nergens aan het werk eerlijk gezegd. Weet wel dat ze in Simpelveld veel gelegd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Als ik mijn postcode invul is de status de volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8Oab7Lsw7ls2OLCqcDsKtql8go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/POiwDOjdGFAF0LXVyZQC9zWC.png?f=fotoalbum_largeDat roze stukje is nieuw voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Net iemand geweest voor de schouwen, heeft wat fotos gemaakt volgens hem beginnen ze 2 of 3de kwartaal van dit jaar.

Kreeg alleen een rare reactie toen ik vroeg als er problemen zijn met de aanleg wie kan ik dan benaderen? Het bedrijf wat de vezel komt aan leggen komt uit Bosnienen en het bedrijf wat het regelt zou uit Tilburg komen. Niet echt een duidelijk antwoord...

• W1ck1e
  • Nu online
@Racer89 dan valt de vertraging weer mee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJsEsj2zM876MhInfZsoIcOF6v4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JigXEDYt7W8ew8vCgoCFfa5z.png?f=user_large

[ Voor 69% gewijzigd door W1ck1e op 16-02-2023 17:00 ]

• Racer89
  • Niet online
@W1ck1e Ik zag wel toevallig vandaag een busje van een Duits glasvezel bedrijf rijden hier in de buurt. Ik weet toevallig dat hetzelfde bedrijf in Haelen ook glasvezel aan het leggen is voor Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vandaag brief in de bus dat ik al vanaf 1 juni gebruik zou kunnen maken van glasvezel. Ze hebben wel een strakke planning dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Racer89 Aangezien je eerder aangaf dat je tevreden bent met jouw huidige verbinding neem ik even aan dat je nog geen nieuw abonnement hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@W1ck1e Klopt inderdaad, blijf voorlopig nog bij KPN zit ongeveer 200 meter van een buitenring af met VVDSL en dat werkt al jaren goed. Zie het nut niet er van om over te stappen.

Vind het alleen knap als ze 2de of 3de kwartaal pas beginnen met leggen, dat er vanaf 1 juni al glasvezel zou moeten werken. Ben ook benieuwd waar ze de POP gaan plaatsen hier in de buurt. De meneer van Delta kon daar geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 20:02
Zojuist voor de 2de keer verkoper aan de deur gehad.
Heb de beste man vertelt dat ik geen abonnement afsluit totdat de kabel in de meterkast ligt. Ik wil de (graaf)werkzaamheden afwachten. Zijn de werkzaamheden naar tevredenheid uitgevoerd, meld ik me dezelfde dag nog aan.
Ik kreeg te horen dat ik nog 1 week de tijd had om te beslissen, anders zou ik 350 euro korting kwijtlopen.

Hierop ben ik maar eens even geen rondbellen om een en andere te verifieren.

De klantenservice van Delta heeft me helaas niet heel veel wijzer gemaakt.
Het zou gaan om een lokale actie en geen landelijke actie.
De actie looptijd is onbekend, maar de actie stopt "waarschijnlijk" zodra de campagne ten einde is.
Ik ben doorverwezen naar een verkooppunt. Deze ligt blijkbaar in "Op de Kamp" en gaat vanaf woensdag weer open.

Toch wel apart... ik stel volgens mij een hele normale vraag, maar het is blijkbaar erg moeilijk hier een antwoord op te krijgen.
Gaan ze in April graven, krijg ik dan nog korting? Gaan ze in September graven, krijg ik dan nog korting?

Klantenservice gaf aan dat als ik nu een abonnement afsluit ik 14 dagen bedenktijd heb en daarna zit ik eraan vast. Dit staat dus helemaal los van de werkzaamheden en dat weiger ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Flint Naast de subway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik heb besloten de aansluiting helemaal niet meer te nemen. Nu tweemaal ene afspraak gehad om te schouwen en ze komen gewoon niet. Ben helemaal klaar met Delta (in het algemeen). Een beter woord dan ‘kutbedrijf’ kan ik nu niet bedenken voor ze.

Ik blijf voorlopig lekker bij Ziggo en zie wel of ODF of KPN nog komt. Voor mij geen Delta meer in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Flint Op de Hoofdstraat naast de Aldi ligt ook een service punt.

@Incognitum Ik heb niet eens een afspraak gemaakt, ze stonden opeens voor de deur hier. Was toevallig thuis toen hij langs kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Racer89 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:26:
@Flint Op de Hoofdstraat naast de Aldi ligt ook een service punt. ...
Maar dan naast de kruidvat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:40:
[...]
Maar dan naast de kruidvat
Was inderdaad een paar winkel vergeten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
Aanleg glasvezel officieel gestart!
Dinsdag 17 januari 2023 werd de eerste schop in de grond gezet in Landgraaf-Nieuwenhagen. Hiermee is het officiële startsein gegeven voor de aanleg van het glasvezelnetwerk in Landgraaf.

Blijkbaar zijn ze met graven begonnen nu in Nieuwenhagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
24 februari : @-TheNose-
En deze knoppen doen het nu ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XTpFioOcct159Qq0Fu7oIxvgm0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Ihk9VAMx66jSNSVCXKLGRJd.png?f=fotoalbum_large

edit : (29 maart): de rechter knop geeft niet meer de correcte informatie: er wordt op dit moment gegraven in mijn wijk in Schaesberg

edit : (4 april): kaartje in de brievenbus. dat ze binnen een paar dagen aan onze kant van de straat gaan graven, dat het naar verwachting 5 tot 10 dagen duurt. ik hoop dat we tijdens het paasweekend wel de oprit kunnen gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door W1ck1e op 08-04-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:47:
24 februari : @-TheNose-
En deze knoppen doen het nu ook

[Afbeelding]

edit : (29 maart): de rechter knop geeft niet meer de correcte informatie: er wordt op dit moment gegraven in mijn wijk in Schaesberg

edit : (4 april): kaartje in de brievenbus. dat ze binnen een paar dagen aan onze kant van de straat gaan graven, dat het naar verwachting 5 tot 10 dagen duurt. ik hoop dat we tijdens het paasweekend wel de oprit kunnen gebruiken.
Waar wordt in Schaesberg gegraven? Ik zie ze tot nu toe alleen tot aan het Streeperkruis. Verloopt mijn inziens allemaal erg traag. Maar goed, gezien de laatste nieuwsbrief van afgelopen week wordt het ‘ver’ in 2024 voordat men aangesloten is hier.

Heel apart stond er laatst een schouwer opeens voor de deur. Heb hem maar binnen gelaten en verder niks gezegd, ben benieuwd waar ze mee komen tegen die tijd.

Laatste nieuws:
https://www.deltanetwerk....f_nieuwenhagen-april-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Incognitum schreef op maandag 17 april 2023 @ 00:00:
[...]

Waar wordt in Schaesberg gegraven? Ik zie ze tot nu toe alleen tot aan het Streeperkruis. Verloopt mijn inziens allemaal erg traag. Maar goed, gezien de laatste nieuwsbrief van afgelopen week wordt het ‘ver’ in 2024 voordat men aangesloten is hier.

Heel apart stond er laatst een schouwer opeens voor de deur. Heb hem maar binnen gelaten en verder niks gezegd, ben benieuwd waar ze mee komen tegen die tijd.

Laatste nieuws:
Heb je niet besproken waar je de aansluiting wilt? Ik heb een sticker in de meterkast waar de FTU zou moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Incognitum schreef op maandag 17 april 2023 @ 00:00:
[...]

Laatste nieuws:
Dank je wel voor de link.
Bij ons in de straat (in de buurt van het streeperkruis) is aan een zijde de kabel wel al onder de stoep gelegd, maar aan de andere zijde nog niet. Ze zijn er wel mee bezig.
De schouw was bij ons al eind vorig jaar, en op de plek van de toekomstige aansluiting zit een sticker.
Ik heb toen wel gesproken met de medewerker.

Ik moet nog wel foto's maken van de stoep en onze voortuin van de huidige situatie zodat ik ergens op kan terugvallen als ze klaar zijn met de werkzaamheden indien ik dan niet tevreden ben.

Het jaartal 2024 staat niet in de nieuwsbrief, heb je meer informatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
W1ck1e schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:16:
[...]
Bij ons in de straat (in de buurt van het streeperkruis) is aan een zijde de kabel wel al onder de stoep gelegd, maar aan de andere zijde nog niet. Ze zijn er wel mee bezig.
De schouw was bij ons al eind vorig jaar, en op de plek van de toekomstige aansluiting zit een sticker.

Ik moet nog wel foto's maken van de stoep en onze voortuin van de huidige situatie zodat ik ergens op kan terugvallen als ze klaar zijn met de werkzaamheden indien ik dan niet tevreden ben.

Ben benieuwd als er achteraf problemen zijn of je ergens terech kan, ik denk dat het gemeente zelf wordt. De medewerker van Delta wist daar toen geen antwoord op als er achteraf problemen zijn. Hij schoof het op een of ander bedrijf uit Tilburg toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Racer89 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:11:
[...]

Ben benieuwd als er achteraf problemen zijn of je ergens terech kan, ik denk dat het gemeente zelf wordt. De medewerker van Delta wist daar toen geen antwoord op als er achteraf problemen zijn. Hij schoof het op een of ander bedrijf uit Tilburg toen.
Ik ben ook langs gegaan bij het informatiepunt van delta. Zij kwamen met de tip van de foto's. En delta was dan de partij om bij te gaan klagen. Dat lijkt mij logisch, ik heb namelijk geen relatie met de uitvoerder, alleen met delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:16:
[...]
Niet gesproken in de zin van alle perikelen die geweest zijn. Ook niet over of de kabel daadwerkelijk gelegd mag worden. Ben nog altijd stiekem aan het hopen op KPN/ODF. Maar dat terzijde.
Nee ik baseer dat op hun gegevens in de nieuwsbrief. Ze geven aan in 2023 begonnen te zijn en nu (pas) 12 van de 70km hebben aangelegd. Ze verwachten eind 2023 hier de mensen aan te kunnen sluiten. Daarna moeten ze nog naar UoW en dan pas Schaesberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Incognitum schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:39:
[...]

Nee ik baseer dat op hun gegevens in de nieuwsbrief. Ze geven aan in 2023 begonnen te zijn en nu (pas) 12 van de 70km hebben aangelegd. Ze verwachten eind 2023 hier de mensen aan te kunnen sluiten. Daarna moeten ze nog naar UoW en dan pas Schaesberg.
Volgens mij woon ik in Schaesberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:46:
[...]
Volgens mij woon ik in Schaesberg.
Dat snap ik en ik vermoed ook waar. En dat lijkt me nou net de grens waar ze stoppen. Helaas bestaat Schaesberg meer dan alleen dat stukje vanaf de spoorbrug (als m’n vermoedens kloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@Incognitum Ik kan mij niet voorstellen dat mijn zijde van de straat wel in Schaesberg ligt en de overzijde niet. Dus volgens mij zijn ze wel al begonnen in Schaesberg. Wat dan niet klopt met de communicatie door Delta. Ze zullen wel niet precies de grenzen van de 3 wijken volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zal nog wel even duren voordat ze hier in het gedeelte van Schaesberg beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Inmiddels ligt de glasvezel onder het trottoir en is er een kabel geschoten richting de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik heb weer eens op de website gekeken, daar gaat iets niet goed.

https://www.deltanetwerk.nl/landgraaf

Ik heb in het verleden wel mijn adres ingevoerd op deze website.

Maar de algemene aanbieding voor Landgraaf (Schaesberg, Nieuwenhagen, Ubach over Worms) is deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V34w7hDwLbGutlYkLT4DVjHU1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9KlDsHsn9CLbNoSFmS9moMsm.png?f=user_large

De gemeente Landgraaf heeft afgesproken met Delta dat alle inwoners vrijblijvend een aansluiting kunnen krijgen, zonder daarvoor daadwerkelijk een internet contract te moeten aansluiten. In bovenstaande afbeelding is duidelijk dat het een aansluiting tot in de woning betreft.

Indien ik in onderstaand deel mijn adres nogmaals invul

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ie6SefcYLUetONGjU_ZjT56QxcU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTLYZUEfh34KO3gyWIxp3TXR.png?f=fotoalbum_large

verschijnen op https://www.deltanetwerk....rg+Landgraaf-Nieuwenhagen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ffm4kwHXykpL2YJLPySb-ft4O5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r5iYQB3XTOI97NXI8uYPRJYS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/De254fkhUD8XfNOoXTIvujjDr3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BRvJCwpdWKvzdO1khsXcL8gq.png?f=user_large

En ik heb mij al aangemeld / al toestemming gegeven (voor de aansluiting in de woning) en de groene kabel ligt buiten al bij de gevel. En ik woon volgens mij in Schaesberg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwjJ6EevZQwIdZdfB5clbO5XaNA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n77ncE94eAUhCJsmk3X3Aa5H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64E_i8IrsRC4i7qOWqiVlLD59C4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UdfhSwmw3agL9iP2vS9cFAnt.png?f=fotoalbum_large

Ik heb geen idee van wat de deadline is Maar ik heb bij de schouw eind vorig jaar al toestemming gegeven. Dus die deadline zal ik wel gehaald hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYGMW7tu3KpSrkzkjlO0WnDJ2IU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kEJ5fpM6xfklN0VKcwHIGreN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udZBu8AkPPzAsXGBuiT1h9FIvbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B0k2gCRJzPdqpxiIIpcYMRIt.png?f=fotoalbum_large

Kan het zijn dat de handelingen van graafploeg niet in sync zijn met mijn gegevens op de website ?
Er is maar bij een klein aantal woningen in de straat de groene kabel richting de woning geschoten. Bij ons is dat tijdens de vakantie gebeurd. Bij de directe buren is er niet geschoten.

Hoe is het gegaan bij inwoners waar de aansluiting in de woning wel is gerealiseerd ? (of zijn die er niet ?)
Wat moet je doen om de geschoten kabel in de woning aangelegd te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 20:16
Iemand een brief van delta gekregen dat je straat niet wordt aangesloten ? Onze straat (nieuwenhagen )krijgt ivm concurrentie geen delta glasvezel. Na jaren van PR, verkopers,2 schouwen vindt ik het slecht van delta om nu nog terugTrekken.

Vrienden in Kerkrade hadden dit op sommige plekken ook gekregen. Wellicht kijken ze per straat hoeveel aanmeldingen er zijn en beslissen dan wel of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
bjornricardo33 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 19:57:
Iemand een brief van delta gekregen dat je straat niet wordt aangesloten ? Onze straat (nieuwenhagen )krijgt ivm concurrentie geen delta glasvezel. Na jaren van PR, verkopers,2 schouwen vindt ik het slecht van delta om nu nog terugTrekken.

Vrienden in Kerkrade hadden dit op sommige plekken ook gekregen. Wellicht kijken ze per straat hoeveel aanmeldingen er zijn en beslissen dan wel of niet
In Kerkrade legt ODF glasvezel aan, dus die concurrentie snap ik. In Landgraaf is er geen concurrent zover ik weet. Of dit is een aangename voorbode dat toch ODF of KPN aan gaat leggen in Landgraaf. Hopelijk wel, dan hoeven die boeven helemaal niet meer te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zou ook liever KPN hebben dan Delta. In Schaesberg iig niks ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 20:16
Lijkt erop dat ODF eind van het jaar komt bij ons in straat waarbij delta in augustus al klaar zou zijn. Verder zijn er plannen in 2024 dat ODF in heel Landgraaf komt (medewerker T-Mobile) alleen de vraag maken ze gebruik van het delta glasvezel of gaan ze 2 keer de straat openbreken.(voor mensen die delta al hebben)

gelukkig krijgen wij geen delta. KPN had ik zelf liever gezien maar beter T-Mobile dan delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
bjornricardo33 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:10:
Lijkt erop dat ODF eind van het jaar komt bij ons in straat waarbij delta in augustus al klaar zou zijn. Verder zijn er plannen in 2024 dat ODF in heel Landgraaf komt (medewerker T-Mobile) alleen de vraag maken ze gebruik van het delta glasvezel of gaan ze 2 keer de straat openbreken.(voor mensen die delta al hebben)

gelukkig krijgen wij geen delta. KPN had ik zelf liever gezien maar beter T-Mobile dan delta.
Nou goed nieuws, dan wacht ik nog even en dan annuleer ik die hele glasvezel van delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-04 11:41

D33F

Tweelingtemmer

Mijn ouders hebben inderdaad in Kerkrade-Oost (waar eerst Delta zou gaan aanleggen) een brief ontvangen met de mededeling dat er gestaakt zou worden met de aanleg i.v.m. concurrentie.

Een erg aparte wending moet ik zeggen gezien het al 2 jaar vaststond dat ODF grotendeels Kerkrade-West zou voorzien van glasvezel (die nu sinds een maand bij mij in gebruik is) en Kerkrade-Oost zou door Delta gedaan worden.

Gezien er niet veel concurrentiemogelijkheden zijn (KPN of ODF) maar even een postcodecheck gedaan bij ODF, en inderdaad lijkt ODF nu dus ook Kerkrade-Oost te gaan aanleggen.

"Gefeliciteerd! Op dit moment zijn wij bezig met de voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van glasvezel in KERKRADE. Wij startten de werkzaamheden in jouw wijk in augustus 2023. Wil je een aanbod voor glasvezelinternet ontvangen van een provider? Vul dan hieronder je gegevens in."

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zo krijgen je jarenlang geen glasvezel, en zo weet je nog niet meer welke partij er gaat komen. Ik snap niet dat het infra gedeelte niet onder één bedrijf valt en de rest als provider functioneerd. Zoals T-mobile, KPN, Online e.d. het kopernetwerk delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Heb in mijn wijk, nog niemand zien graven (Nieuwenhagen).
Wijk 3 Exdel... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Oude afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-V34w7hDwLbGutlYkLT4DVjHU1M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9KlDsHsn9CLbNoSFmS9moMsm.png?f=user_large
W1ck1e schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:12:
...

Maar de algemene aanbieding voor Landgraaf (Schaesberg, Nieuwenhagen, Ubach over Worms) is deze:

[Afbeelding]

De gemeente Landgraaf heeft afgesproken met Delta dat alle inwoners vrijblijvend een aansluiting kunnen krijgen, zonder daarvoor daadwerkelijk een internet contract te moeten aansluiten. In bovenstaande afbeelding is duidelijk dat het een aansluiting tot in de woning betreft.

...
Update naar aanleiding van post in de brievenbus:

van de website na invullen van mijn postcode + huisnummer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGjNFpEmZqS2_pu_r_7gDLrOw4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ks0hlOBQ85SSwak8EJWIvj3t.png?f=user_large

Ik heb tijdens de schouw aangegeven dat ik toestemming gaf voor de glasvezelaansluiting. "Toestemming" als in dat Delta wil aansluiten en ik bereid ben daar aan mee te werken. Echter de kabel ligt nog buiten net naast de muur. Ik verwacht dan ook dat ik niet hoef te reageren op de brief, waar in iets andere bewoording staat wat er de website wordt medegedeeld, om die gratis aansluiting te krijgen.

De activatiekosten, die je kunt afkopen door een abonnement te nemen, zie ik een beetje als aap uit de mouw of konijn uit de hoed. Wat mij betreft komt dit namelijk niet helemaal overeen met de gewekte verwachtingen (of dat wat eerder beloofd is).

Ik weet niet wat de activatie inhoudt, maar ik geloof even niet dat dat 350 euro kan kosten.

Naast de brief van Delta netwerk kregen we ook een foldertje over 100% Glasvezel van T-mobile. Met aanbieding geldig tot 4 september. Met een verwijzing naar https://t-mobile.nl/glasvezel. Gratis DSL aansluiting twv 105 euro (folder) of 75 euro (website). Op de website zijn de activeringskosten 30 euro. Met gratis overstap naar glasvezel (zodra beschikbaar)

T-mobile is (nog) geen optie op de website van deltanetwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 29-08-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Zullen ze wel de kabel tot aan de muur leggen, en vervolgens nog eens 350 euro vragen voor het binnen leggen en aansluiten ... ik pak alleen de aansluiting voor de rest sluit ik niks af. De VVDSL van KPN werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Hoe staan de zaken ervoor hier? Ik heb het gevoel dat er nog maar weinig gebeurt in Landgraaf.

Ik persoonlijk heb bij Ziggo verlengd en zal de fiber nu ook weigeren. Blijf wel op de kabel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dat graven is één, dan krijg je een mooie lus met optische kabel voor je huis te liggen en in mijn geval ligt die 10 maanden later nog steeds omdat er te weinig monteurs zijn. Grondwerkers ui Bulgarije en Roemenië zijn er genoeg, maar daarna...
O ja, nog een tip: leg de storingsnummers van je huidige provider en Enexis al klaar en doe al eens vooronderzoek naar rioleringsbedrijven. Dat zijn de drie diensten die in een omtrek van 50 meter van onze woning nodig zijn geweest, tijdens de aanleg... Sterkte! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Incognitum schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:23:
Hoe staan de zaken ervoor hier? Ik heb het gevoel dat er nog maar weinig gebeurt in Landgraaf.

Ik persoonlijk heb bij Ziggo verlengd en zal de fiber nu ook weigeren. Blijf wel op de kabel zitten.
Nadat bij mij vorig jaar mei de glasvezel door de voortuin geschoten was (tijdens onze vakantie, dus ik heb het niet zien gebeuren) is dat afgelopen dagen bij een aantal buren gebeurd. Door die duitse toko met een naam van 4 letters. De medewerkers bevestigden wel dat er nog een stuk glasvezel onder de grond als extra lengte ligt, want wat er boven de grond uitsteekt is niet voldoende om binnen te komen op de afgesproken plek. Wij hebben geen verdere communicatie gehad over hoe nu verder. Ik verwacht dat dat wel nog gebeurt en ze niet opeens aanbellen om de aansluiting naar binnen te maken. Ik ben niet van zins iets te tekenen waardoor we ergens vast aan zouden zitten. Ik heb nog geen behoefte aan wisselen van provider of techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Sinds ze met die glasvezel bezig zijn, krijgen we hier veel Ziggo reclame. Zelfs 2 dagen geleden een verkoper aan de deur van Ziggo. Die maar bleef aandringen dat hun glasvezel tot in de woning al hebben met 1000 mbit snelheid. Ik zeg: ik vind het knap, ik heb nog gewoon altijd Coax in de meterkast... daarna was het gesprek ook zo afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 20:02
Wij hebben sinds maart 2023 een contract. Iemand enig idee hoe lang je hieraan vast zit zonder daadwerkelijk de aansluiting in huis? Ik neem aan dat ik in maart 2024 de boel kan opzeggen?
Pagina: 1 2 Laatste