Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
Vandaag was er op het antwoordapparaat een bericht ingesproken, door Delta of de aansluit toko (085 8881764), Om z.s.m. een afspraak te maken om de aansluiting te realiseren (als in de groene glasvezel naar binnen te leggen en af te monteren op een of ander kastje op de afgesproken plek bij ons in de kelder)

"z.s.m." : de eerste communicatie is van juli 2022. Ik ga mij nu niet haasten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 21-03-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
W1ck1e schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:05:

"z.s.m." : de eerste communicatie is van juli 2022. Ik ga mij nu niet haasten ;)
Daar heb je ze tuk mee :+ Jij wilt glasvezel, nu al dan niet expres rustig aan gaan doen heb je echt alleen jezelf mee.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Hahn Nou, ik wil best wel die aansluiting maar voorlopig nog geen contract. Ik ben nog steeds tevreden met mijn huidige Ziggo verbinding. Ik zal een dezer dagen bellen.

edit: 1 dag later, maar dan wel pas na 12 uur in de middag ;)
eerder wordt er niet opgenomen.

het nummer (085 8881764) gebeld, duurt lang voordat wordt opgenomen
het lijkt er op dat het foute is, een of andere ticket service. die alleen maar open is tussen 12 & 2.

het 085 nummer was wel het nummer waarvan gisterenmiddag het bericht was ingesproken, maar niet het nummer wat je blijkbaar moet bellen. bericht heb ik helaas gewist ;(

gebeld met delta
was toch het goede nummer, ik was de eerste die tegen dit probleem aanliep en het bij hen melde.
de aannemer zou toch bereikbaar moeten zijn op het nummer en wel tussen 8 & 16 (of zoiets) in ieder geval ruimer dan 2 uurtjes

het goede nummer is 085 888 1746
dikke vingers !

morgen, vrijdag was al volgeboekt.
het wordt maandag

[ Voor 83% gewijzigd door W1ck1e op 21-03-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Vanmorgen is bij ons de aansluiting gerealiseerd. Netjes gewerkt, goed geregeld.

Een vraag je aan anderen: er zijn nu 2 "kastjes" op de muur bevestigd. Moet bij gebruik niet een van beide voorzien worden van stroom ?

Edit: ik begrijp inmiddels dat beide kastjes passief zijn. Stroom zal wel nodig zijn voor het volgende deel in de glasvezel aansluiting: het kastje met de ethernet aansluiting. Klopt dat ?

[ Voor 30% gewijzigd door W1ck1e op 25-03-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Meestal wordt er een FTU op geschoven, deze heeft wel 230 volt nodig, of de glasvezel met een patchkabel verlengen, en dan rechtstreeks in de router. Dit is afhankelijk van de provider en aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Racer89

Binnenkant : Afbeeldingslocatie: https://community.freedom.nl/uploads/default/optimized/2X/3/32a703f15c7e098a154f92c04a338cf3c69640bd_2_243x500.jpeg

Buitenkant :Afbeeldingslocatie: https://community.freedom.nl/uploads/default/optimized/2X/a/ac46931527f01ee1516552d66b58ea6baf8d7628_2_375x375.jpeg

beide van hier

Daaronder is nog het 2de kastje waar de groene kabel uit de muur naar de poort links op het kastje van de afbeeldingen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@W1ck1e Hoe die precies werkt weet ik niet, als er zon kleine vierkante zit, dan schuiven ze daar een FTU overheen, of als je een dubbele hebt met 2 kappen dan komt er ook op 1 een FTU te zitten. Deze wat jij stuurt lijkt wel of ze daar dadelijk een patch kabel tussen gaan zetten. En er een losse FTU bij komt, meestal zijn die patchkabels standaard ook maar iets van 0,5 tot 1 meter. Dan komt de FTU uiteindelijk nog redelijk in de buurt te zitten van de hoofdaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Racer89 volgens de tekst van de eerdere link is het kastje van mijn beide afbeeldingen de ftu. Die is er dus al. Ik verwacht dat ik bij afsluiten van een abonnement een 3de kastje krijg dat met een glaskabeltje wordt aangesloten op in 1 van beide poorten (te zien op de "buitenkant" afbeelding), Dat 3de kastje doet iets met glas en ethernetkabel. en dat zal stroom kosten. ik gebruik bewust het woord kastje omdat ik niet wil verzanden in een discussie of dat een modem, router of nog iets anders is. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 26-03-2024 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 09:44
Hier ligt nog steeds niets van delta in de straat (nieuwenhagen). Vind het langzaamaan best wel eens tijd worden. Mijn ouders (andere woonplaats) is ODF onlangs begonnen. Zij hebben wel al de kabel aan de gevel liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGiesen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-05 20:08
De laatste info op hun eigen website wat ik kan vinden is van February 2024 na dat gaat langzaam hier zeg.

zie ook niet echt mensen werken, vraag me af of er problemen zijn of dat alle mensen in de andere omgevingen bezig zijn. of eerst de bedrijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:35
MGiesen schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:23:
De laatste info op hun eigen website wat ik kan vinden is van February 2024 na dat gaat langzaam hier zeg.

zie ook niet echt mensen werken, vraag me af of er problemen zijn of dat alle mensen in de andere omgevingen bezig zijn. of eerst de bedrijven....
Ik zie het somber in komende tijd. Ze zijn in oktober 2022 begonnen in Nieuwenhagen. En zover ik weet is het daar ook bij gebleven (het is geeneens afgerond).

Gezien de ‘overname’ van Glaspoort doe ik de aanname dat er voorlopig ook niks gaat gebeuren.

Ook de bedrijventerreinen wachten nog met smart. Ook is industrieterrein ‘Abdissenbosch’ uit de postcodecheck gehaald. Daar je eerst nog kon inschrijven krijg je nu een bericht dat er überhaupt geen glasvezel mogelijk is.

Of het dus de overname van Glaspoort ‘schuld’ is of dat de gemeente zich heeft laten piepelen (want 1.5 jaar aanleg over één gebied lijkt me niet heel snel), laat ik in het midden.

Zoals ik al eerder aangaf, ik ben nu achteraf extra blij met het annuleren van het hele gezeik. Zit voorlopig nog prima bij Ziggo en ik vermoed dat een ODF of KPN zelf nog sneller ligt dan die amateurs van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sinds 2 maanden is bij ons de glasvezel naar binnen aangesloten. Maar als ik nu op de verschillende postcode check websites kijk, ook die beweren dat ze alle providers vergelijken, zijn de resultaten verschillend, Van geen tot een paar, bijvoorbeeld odido & delta. Volgens mij heb ik na de installatie ook geen communicatie meer mogen ontvangen over aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:31
W1ck1e schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:11:
Sinds 2 maanden is bij ons de glasvezel naar binnen aangesloten. Maar als ik nu op de verschillende postcode check websites kijk, ook die beweren dat ze alle providers vergelijken, zijn de resultaten verschillend, Van geen tot een paar, bijvoorbeeld odido & delta. Volgens mij heb ik na de installatie ook geen communicatie meer mogen ontvangen over aanbiedingen.
Glasvezel is vandaag bij ons binnen aangelegd, verdere afname gaat via Odido verlopen ben benieuwd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONFVj32bN5b1XdjFJTAtGT5J86M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6DEXsaseuzdHrUIFAykL8mOZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door BoulaMouzer op 03-06-2024 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Weet iemand waar precies wordt aangelegd? Voor een adres (Kakert, dus niet Nieuwenhagen) krijg ik een flow te zien dat de aanleg in Nieuwenhagen gestart is, en ik een abbo moet afnemen en dan benaderd zou worden voor de aansluiting. Maar ik snap dat niet omdat het toch anderhalve km naar de kast op de Kieskoel is, en men zo specifiek spreekt over NH. En wat de wachttijd dan evt is?

Iemand anders met meer zicht hierop? Woon iemand misschien in de Kakert?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Brent schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:07:
Weet iemand waar precies wordt aangelegd? Voor een adres (Kakert, dus niet Nieuwenhagen) krijg ik een flow te zien dat de aanleg in Nieuwenhagen gestart is, en ik een abbo moet afnemen en dan benaderd zou worden voor de aansluiting. Maar ik snap dat niet omdat het toch anderhalve km naar de kast in Lichtenberg is, en men zo specifiek spreekt over NH. En wat de wachttijd dan evt is?

Iemand anders met meer zicht hierop? Woon iemand misschien in de Kakert?
Ze zijn dik 2 jaar geleden begonnen en zover ik weet nog geeneens klaar in Nieuwenhagen. Ik zag toevallig vandaag wat groene kabel op de Poststraat de grond in gaan. Maar of dit Delta is of Ziggo, geen idee.

Ik zag verleden week wel grote bedrijvigheid van dat aanlegbedrijf in Geleen. Denk dat daar alle werknemers nu zitten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ze hebben wel een vestiging tijdelijk op het bedrijven terrein Strijthagen, achter de Cranenbroek die straat. Hier zijn ze volgens mij inmiddels 1,5 tot 2 jaar geleden geweest om te schouwen. Daarna nooit meer iemand gezien in omgeving Schaesberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Racer89 Bij ons is in maart de vezel naar binnen gebracht. Daarna nul communicatie ontvangen van delta. Dus ook geen verleidelijke aanbiedingen om over te stappen. Niet waarschijnlijk dat ik daar op in zou gaan, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
W1ck1e schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:03:
@Racer89 Bij ons is in maart de vezel naar binnen gebracht. Daarna nul communicatie ontvangen van delta. Dus ook geen verleidelijke aanbiedingen om over te stappen. Niet waarschijnlijk dat ik daar op in zou gaan, trouwens.
Het is overal angstvallig stil rond Delta. In een plaats bij mij in de buurt is 2 jaar geleden door Delta ook gegraven. Maar de HAS (huisaansluiting) is nog bij niemand opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Ik zie nu het volgende op de website van de gemeente Landgraaf. Vandaar dat ik die busjes niet meer zie. Dit kan dus meerdere kanten op. Of ze vinden op korte termijn niemand en zo gaat het nog jaren duren, of ze vinden wel iemand en binnen een jaar ligt heel Landgraaf vol.

Ik blijf bij mijn eerdere voorspelling. ODF of KPN gaat sneller zijn dan Delta.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Qi-rUKHeZ-IZjdQKwWeYeA1pDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51CyND2gETXMoDlDS0g1j8v1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Incognitum schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:21:
Ik zie nu het volgende op de website van de gemeente Landgraaf. Vandaar dat ik die busjes niet meer zie. Dit kan dus meerdere kanten op. Of ze vinden op korte termijn niemand en zo gaat het nog jaren duren, of ze vinden wel iemand en binnen een jaar ligt heel Landgraaf vol.

[Afbeelding]
Ik moest even zoeken: hier is de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:35:
[...]

Ik moest even zoeken: hier is de link
Excuus, link vergeten te vermelden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Incognitum schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:42:
[...]

Excuus, link vergeten te vermelden inderdaad.
Geen probleem, ging snel genoeg, ik heb nog ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Heb ze idd ook niet meer zien rijden. Ben benieuwd of ze wel nog op het bedrijventerrein zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Racer89 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:24:
Heb ze idd ook niet meer zien rijden. Ben benieuwd of ze wel nog op het bedrijventerrein zitten dan.
Zal morgen eens langsrijden. Meer benieuwd wanneer Delta gaat communiceren. Heb dan wel geen abonnement meer, maar neem aan dat Delta Netwerk dan wel de gemeente ‘iets’ moet gaan communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Incognitum schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:21:

[Afbeelding]
Hierzo is ook de huis aansluiting in Maart gerealiseerd, PoP Kieskoel is zo goed als gereed, Boermanspad zal ook spoedig volgen.
Dan ga ik er heel voorzichtig vanuit dat ergens in September/Oktober de mensen met een huisaansluiting worden benaderd door de providers voor de definitieve aansluiting... ;)

Natuurlijk indien je een abbo hebt aangevraagd bij betreffende providers... :+

[ Voor 3% gewijzigd door BoulaMouzer op 21-08-2024 23:43 ]

• W1ck1e
BoulaMouzer schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:34:
[...]

Hierzo is ook de huis aansluiting in Maart gerealiseerd, PoP Kieskoel is zo goed als gereed, Boermanspad zal ook spoedig volgen.
Dan ga ik er heel voorzichtig vanuit dat ergens in September/Oktober de mensen met een huisaansluiting worden benaderd door de providers voor de definitieve aansluiting... ;)

Natuurlijk indien je een abbo hebt aangevraagd bij betreffende providers... :+
Ik verwachtte echter dat inwoners met een huisaansluiting die nog geen abonnement hebben aangevraagd (of toegezegd) ook zouden worden benaderd met aanbiedingen. Door & van de verschillende providers die kunnen en willen leveren. Echter sinds maart (mijn aansluiting) is het echter stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Vanmiddag toevallig door het industrieterrein gereden. Ze zitten er nog altijd en er waren ook personen op het terrein met een hoop werkbussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Racer89 schreef op zondag 1 september 2024 @ 00:08:
Vanmiddag toevallig door het industrieterrein gereden. Ze zitten er nog altijd en er waren ook personen op het terrein met een hoop werkbussen.
Kan het zijn dat MIH nog even het contract uitzit omdat niet per direct de samenwerking beeindigd is, of dat ze een nieuwe/andere klus/klant vanuit lokatie landgraaf doen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@W1ck1e Als Landgraaf / Delta de samenwerking verbreekt denk ik niet dat het zoveel impact heeft, ze hebben voorlopig overal wel genoeg werk vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:53

jurroen

Security en privacy geek

Racer89 schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:25:
@W1ck1e Als Landgraaf / Delta de samenwerking verbreekt denk ik niet dat het zoveel impact heeft, ze hebben voorlopig overal wel genoeg werk vermoed ik.
Ach, ligt ook een dedicated zakelijke lijn dichtbij. Kun je WISP worden :+

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Racer89 schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:25:
Ik zag vorige week een bus of 5 in Geleen geparkeerd staan. Geen idee of ze daar ook aanleggen.

Ik werd vandaag uit het niets gebeld door Delta (provider). Of ik toch geen abonnement wilde afsluiten.

Huh? Er ligt hier geeneens een glasvezel?!

Ja maar er is een nieuwe aannemer en alles zou nu sneller gaan. En hij kon me nu een beter aanbod doen dan Odido.

Ok… En welke aannemer is dat dan?

Nu ben ik eerlijk en heb het gewoon niet goed verstaan. Ik dacht dat die iets van OMH of OMB zei, maar vind er achteraf niks over op internet. Wellicht verkeerd verstaan.

Ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat hij me terug mag bellen als de kabel binnen ligt met een goed aanbod.

Dus wie weet binnenkort weer actie in de straten met betrekking tot de aanleg. Maar eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Ik was wat aan het surfen op kpn en kwam het volgende tegen. Voorheen was er geen planning en was het gewoonweg niet beschikbaar. Nu staat bij kpn het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7-JLkbujxbMDhGwbkPlaYXXsxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3BPC5LLNmilpkUhZRYIi3ZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zegt dat nog niks, maar het lijkt het erop dat Delta toch wat concurrentie gaat krijgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Incognitum schreef op zondag 15 september 2024 @ 01:54:
Ik was wat aan het surfen op kpn en kwam het volgende tegen. Voorheen was er geen planning en was het gewoonweg niet beschikbaar. Nu staat bij kpn het volgende:

[Afbeelding]

Nu zegt dat nog niks, maar het lijkt het erop dat Delta toch wat concurrentie gaat krijgen hier.
Hier de postcode check gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvqOWUKgeQhUBdylHS5mwAbN4z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PCrY84w82VeeEifS3tJm7GE6.png?f=fotoalbum_large

Punt 3 kunnen ze niet garanderen (ziggo ook niet)
Als het werkt dan geldt punt 2 voor kpn maar ook voor ziggo
Punt 1 is geen doel op zich, voor de klant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fe268NEiD2918m8k1X_Lc-vNAIU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BZxULo4Y9m9QRPmN54zm5eIa.png?f=fotoalbum_large

Dat zullen we nog wel eens zien ;) Of hebben we hier niks over te zeggen ?

Ik dacht trouwens dat Delta de concurrentie was ;)

[ Voor 19% gewijzigd door W1ck1e op 15-09-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@W1ck1e Voor onze postcode krijg ik ook bovenstaande te zien, omgeving Scheasberg.

Als ik de postcode van mijn ouders invul ( Simpelveld ) staat er goed nieuws, er wordt een planning gemaakt. Volgens mij ligt er nu al Delta. Zouden ze dan weer alles openbreken voor KPN erbij te leggen?

[ Voor 54% gewijzigd door Racer89 op 15-09-2024 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@Racer89 Ik woon zelf in Schaesberg ;)
En dat opnieuw graven vind ik een beetje jammer.

[ Voor 38% gewijzigd door W1ck1e op 15-09-2024 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:54:
@Racer89 Ik woon zelf in Schaesberg ;)
En dat opnieuw graven vind ik een beetje jammer.
Ik woon ook in Schaesberg en hier is nog niks gegraven. Ja, laatst een nieuwe gasleiding. Dus als het al klopt en het komt op korte termijn, hoop ik wel dat ze nu bij ons beginnen.

Of Delta is er klaar mee (of andersom, de gemeente met Delta) en KPN neemt alles over (geen idee of dat mogelijk is in de praktijk).

Maar goed, zoveel geruchten en onofficieel ‘nieuws’, iets officieels zou ook wel fijn zijn vanuit Delta of de gemeente.

• AViCED
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 05:57
Ah zeer jammer. Heb al een abbo genomen bij Delta. Heb zelf mobiel internet van KPN dus vrees dat ik niet meer onder Delta uitkom. Anders kon ik misschien gebruik maken van combi korting aangezien ik KPN al als mobiele provider heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
AViCED schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:45:
Ah zeer jammer. Heb al een abbo genomen bij Delta. Heb zelf mobiel internet van KPN dus vrees dat ik niet meer onder Delta uitkom. Anders kon ik misschien gebruik maken van combi korting aangezien ik KPN al als mobiele provider heb.
Ik ben van Delta afgekomen. Had wel wat voeten in de aarde. Om te beginnen:

https://www.delta.nl/klan...ren/annuleringsformulier/

Ze zullen dan bellen met de vraag waarom en met een ‘mega aanbod’. Omdat het in eerste instantie niet geannuleerd ‘kon’ worden heb ik via een advocaat een verzoek laten doen. Toen was het allemaal zo geregeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Incognitum op 19-09-2024 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Zag vandaag diverse busjes van MIH, personeel was graafwerkzaamheden aan het uitvoeren op de Kleikoelenweg, aangrenzend Aan de Beuk. Misschien komt er weer wat schot in de werkzaamheden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
BoulaMouzer schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:25:
Zag vandaag diverse busjes van MIH, personeel was graafwerkzaamheden aan het uitvoeren op de Kleikoelenweg, aangrenzend Aan de Beuk. Misschien komt er weer wat schot in de werkzaamheden... :X
Ik zie ze ook nog regelmatig staan in Landgraaf. Echter vraag ik me af of het afrondende werkzaamheden zijn of toch weer nieuwe (daar volgens de website van Landgraaf MIH ‘ontslagen’ zou zijn door Delta).

Ik zag op ‘wowportaal’ trouwens dat de instemmingsvergunningen voor Delta op 1-11 aflopen. Geen idee of dit makkelijk te verlengen is / opnieuw aan te vragen maar het zegt wel dat men nu 2 jaar bezig is met 1 wijk. Dus mocht dit het tempo zijn dan is Schaesberg eind 2028 klaar 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Vandaag fysieke post mogen ontvangen van "Delta netwerk", over "Landgraaf Nieuwenhagen"

Bullet met "geen activatiekosten tot 2 december 2024" (van 350 euro)
als ik voor die datum een abonnement afsluit bij 1 van de aanbieders:

delta
delta zakelijk
glasnet
helden van nu
kliksafe
odido
online.nl
onvi
w3serve

Eigenlijk op dit moment alleen bij delta beschikbaar of concurrent is duurder/voor mij niet interessant.

snelheid / aanbieding / prijs na 2 jaar (of 8 maanden bij 12 maanden abonnement)
100 € 35,00 € 40,00
250 € 35,00 € 47,50
1000 € 40,00 € 55,00
2000 € 50,00 € 65,00
8000 € 97,50 € 125,00

[ Voor 51% gewijzigd door W1ck1e op 22-10-2024 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptman
Paar weken terug contact gehad met delta. Mij is verteld dat de werkzaamheden stilgelegd zijn omdat een andere partij wilt gaan graven in Landgraaf. Ik heb direct mijn abonnement ontbonden bij Delta. Nu hopen dat KPN eens stuk sneller is!

Na 3 jaar ligt hier nog niets in de straat van delta, daarom met wat dreigementen (juridisch) en rechtsbijstand het abonnement kunnen annuleren.

[ Voor 23% gewijzigd door Scriptman op 24-10-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Het beleid van Delta is dat ze niet aanleggen waar een glas concurrent dat ook van plan is / heeft gedaan.
Het beleid van KPN is dat overal willen aanleggen, ook al ligt er al glas.
Ik kan beide begrijpen, maar ik vind het KPN beleid een beetje zonde (dubbel graven en dergelijke). Ze zullen volgens mij straks wel proberen de concurrentie er uit te werken op basis van (de winst uit) de gebieden waar ze de enige zijn. En dan hebben weer een monopolie situatie (binnen glasvezel internet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Zojuist kwam er een vertegenwoordiger van Delta (blauwe jas met logo) aan de deur.
Met de vraag of we nog gebruik wilden gaan maken van hun verbinding. => Neen
Met de uitspraak dat glasvezel straks nog maar de enige optie is. => Oh
Dat later abonnement nemen extra kosten heeft (tot 2 december hoef je geen 350 euro te betalen). => Dat zien we dan wel weer. En heen gezonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Praatjes verkopen kunnen ze wel, laatst ook Ziggo aan de deur gehad. Hun gigabit netwerk zou de ADSL gaan storen wat ik heb van KPN. Heel verhaal, toen ik hem zei dat ik VVDSL heb werd die ook opeens verstoord. Belachelijk dat ze zulke onzin gewoon mogen verkopen. Iemand die er niet veel vanaf weet trapt hier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Racer89 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:06:
Praatjes verkopen kunnen ze wel, laatst ook Ziggo aan de deur gehad. Hun gigabit netwerk zou de ADSL gaan storen wat ik heb van KPN. Heel verhaal, toen ik hem zei dat ik VVDSL heb werd die ook opeens verstoord. Belachelijk dat ze zulke onzin gewoon mogen verkopen. Iemand die er niet veel vanaf weet trapt hier in.
Is het verstoren van een (ander) netwerk geen misdrijf ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06
Hier iets ter overweging voor bij wie er nog van stoep tot gevel gegraven moet worden:
Ik heb me in Spaubeek als een van de eerste bij Reggefiber aangemeld, maar ik heb het als een van de laatsten gekregen. De bewoners kregen een kaartje waarop ze konden aangeven waar ze de kabel hun huis in wilden laten gaan, maar dat werd door de gravers (een kudde vakantiewerkende scholieren als je het mij vraagt) genegeerd.
Ik wilde de glasvezelkabel persé bij de andere nutsvoorzieningen, maar de ongecertificeerde gravers moesten daar juist twee meter bij vandaan blijven en ze wilden hem ook nog eens schuin door de voortuin schieten, op nog geen spade diepte. Die bui zag ik al hangen, dus dat ging zo niet door...
Nadat de rust in het dorp was wedergekeerd kwamen twee oudere mannen langs, die hadden de juiste papieren en die mochten de kabel wel vlak langs gas&licht en riool schieten.
Ik had ze vooraf verteld dat het van het entreepunt in de woning nog eens twaalf meter naar de meterkast was. Ik kreeg er zeven.

In de tussentijd was de ADSL opgewaardeerd naar VDSL, zodat het nog even heeft geduurd voordat we daadwerkelijk ook een glasvezelabo hebben afgesloten.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:32
trabant schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:43:
Hier iets ter overweging voor bij wie er nog van stoep tot gevel gegraven moet worden:
Ik heb me in Spaubeek als een van de eerste bij Reggefiber aangemeld, maar ik heb het als een van de laatsten gekregen. De bewoners kregen een kaartje waarop ze konden aangeven waar ze de kabel hun huis in wilden laten gaan, maar dat werd door de gravers (een kudde vakantiewerkende scholieren als je het mij vraagt) genegeerd.
Ik wilde de glasvezelkabel persé bij de andere nutsvoorzieningen, maar de ongecertificeerde gravers moesten daar juist twee meter bij vandaan blijven en ze wilden hem ook nog eens schuin door de voortuin schieten, op nog geen spade diepte. Die bui zag ik al hangen, dus dat ging zo niet door...
Nadat de rust in het dorp was wedergekeerd kwamen twee oudere mannen langs, die hadden de juiste papieren en die mochten de kabel wel vlak langs gas&licht en riool schieten.
Ik had ze vooraf verteld dat het van het entreepunt in de woning nog eens twaalf meter naar de meterkast was. Ik kreeg er zeven.

In de tussentijd was de ADSL opgewaardeerd naar VDSL, zodat het nog even heeft geduurd voordat we daadwerkelijk ook een glasvezelabo hebben afgesloten.
Fijn voor je dat het goed is gegaan maar er is nooit goedkeuring om op minder dan 1 meter van een bestaande gasleiding te rakketeren. Welke papieren je ook hebt behaald als aansluitploeg.
KPN Netwerk (voorheen Reggefiber heeft uitgebreide convenanten afgesloten met de grote netbeheerders voor gas, water en stroom waar onder andere dat soort afspraken in staan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06
@Barre73 Dat zal ik niet bestrijden; de bottom line is dat het interesse van de kabelaars een snelle goedkope aanleg is, en het interesse van de bewoner een op de lange termijn werkbare ligging van de kabel. Die belangen kunnen botsen en het heeft bij mij geloond om als een Van Zeikestein op mijn strepen te staan.

Ik heb er ook een beetje voor kunnen oefenen: enige tijd ervoor heeft van Geleuken Infra de waterleidingen in de straat vernieuwd* en met dat systeem van de goedkoopste inschrijver heb ik daar e.e.a. mis zien gaan.

*de tuin van meneer pastoor lag vol waterpijpen... :+

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
Bij mij komen ze volgende week vrijdag alles aansluiten en moet het operationeel zijn (Schaesberg, Pasweg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoulaMouzer
AViCED schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:08:
Bij mij komen ze volgende week vrijdag alles aansluiten en moet het operationeel zijn (Schaesberg, Pasweg)
Operationeel in de zin van je word aangesloten bij een provider, en hebt dan internet of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
BoulaMouzer schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:31:
[...]

Operationeel in de zin van je word aangesloten bij een provider, en hebt dan internet of...
Hier ga ik wel vanuit aangezien een monteur de hele mikmak komt installeren. Pakket gekregen met modem/router, tv kastje en mesh netwerk modems.
Stond er zelf ook van te kijken ivm de berichten in dit topic...
Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
AViCED schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:48:
[...]

Hier ga ik wel vanuit aangezien een monteur de hele mikmak komt installeren. Pakket gekregen met modem/router, tv kastje en mesh netwerk modems.
Stond er zelf ook van te kijken ivm de berichten in dit topic...
Ik houd jullie op de hoogte!
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik heb afgelopen week PB VVDSL afgesloten, omdat ik niks meer van de glasvezel heb vernomen. Ben nu met meer snelheid zelfs nog goedkoper uit de komende 2 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
Helaas nog geen verbinding. Deze komt schijnbaar toch niet goed binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
AViCED schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:00:
Helaas nog geen verbinding. Deze komt schijnbaar toch niet goed binnen.
Via welke provider word je aangesloten, Delta zelf of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
BoulaMouzer schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:32:
[...]

Via welke provider word je aangesloten, Delta zelf of...
Delta zelf inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daywalker65
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-04 20:26
Heb een weekje geleden ook het Delta Glasvezel product internet en tv besteld. Vandaag bericht ontvangen dat de aansluiting van Delta vanaf 11 december 2024 actief is 8) . Pakket met modem en tv tuner ga ik volgens PostNL morgen ontvangen. Ik ben woonachtig in de buurt van de Kieskoel (Landgraaf/Schaesberg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
De verbinding (Odido) zal hierzo op 12-12 actief worden, (Nieuwenhagen wijk aan de beuk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AViCED
ondertussen werkt alles naar behoren. Patchkabel was kapotgetrokken bij aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptman
Het lijkt er inderdaad op dat KPN hier komt graven. Er staat op hun website dat ze aan het plannen zijn en dat er 0% aangesloten is.

Meerdere glasvezelkabels leggen vind ik ook belachelijk hoor, ik wil gewoon graag glasvezel hebben, of dat nu van bedrijf X of Y is zal mij een zorg zijn, als het maar goed functioneerd.

Hier in onze wijk hebben wij ook helemaal niets meer vernomen van delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Scriptman schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:00:
Het lijkt er inderdaad op dat KPN hier komt graven. Er staat op hun website dat ze aan het plannen zijn en dat er 0% aangesloten is.

Meerdere glasvezelkabels leggen vind ik ook belachelijk hoor, ik wil gewoon graag glasvezel hebben, of dat nu van bedrijf X of Y is zal mij een zorg zijn, als het maar goed functioneerd.

Hier in onze wijk hebben wij ook helemaal niets meer vernomen van delta.
Welke wijk is dit, hierzo (Nieuwenhagen) werkende verbinding Odido via Delta netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
BoulaMouzer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:36:
[...]

Welke wijk is dit, hierzo (Nieuwenhagen) werkende verbinding Odido via Delta netwerk...
Het zijn geruchten gebaseerd op (mijn) ‘persoonlijke’ wensen en info vanuit postcode-beschikbaarheids-tools. Daar MIH al ontslagen is door de gemeente en er al maanden niet meer gegraven wordt is dit een vermoeden.

Glaspoort staat op het punt meerdere netwerken over te nemen van Delta (mits akkoord gegeven wordt). Ik denk zelf dat Landgraaf daarbij behoord gezien alle perikelen met Delta. Ik doe dan ook de voorzichtige aanname dat jouw aansluiting t.z.t. over gaat naar glaspoort/kpn.

Het zou fijn zijn als de gemeente daar eens uitspraken over zou doen. Al is het maar ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Incognitum schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 20:16:
[...]

Het zijn geruchten gebaseerd op (mijn) ‘persoonlijke’ wensen en info vanuit postcode-beschikbaarheids-tools. Daar MIH al ontslagen is door de gemeente en er al maanden niet meer gegraven wordt is dit een vermoeden.

Glaspoort staat op het punt meerdere netwerken over te nemen van Delta (mits akkoord gegeven wordt). Ik denk zelf dat Landgraaf daarbij behoord gezien alle perikelen met Delta. Ik doe dan ook de voorzichtige aanname dat jouw aansluiting t.z.t. over gaat naar glaspoort/kpn.

Het zou fijn zijn als de gemeente daar eens uitspraken over zou doen. Al is het maar ter info.
We laten ons eens verassen... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
BoulaMouzer schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:15:
[...]

We laten ons eens verassen... ;)
Liever niet. Je bedoelt "verrassen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
W1ck1e schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:32:
[...]

Liever niet. Je bedoelt "verrassen"
Haha, scherp... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptman
BoulaMouzer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:36:
[...]

Ook Nieuwenhagen, Oud nieuwenhagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kresj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 09:04
Ik vind dit topic zojuist.

wij zijn zomer 2022 benaderd door Delta voor interesse in glasvezel. Daarna is er nog een keer iemand komen kijken waar de aansluiting in huis gemaakt zou kunnen worden en toen bleef het angstvallig stil tot op heden.

zo nu en dan doe ik nog eens een rondje postcodechecks maar alleen bij Delta staat dat ze in de allereerste fase zitten en dat is dus al ruim 2,5 jaar zo.

We willen graag glasvezel, en van Ziggo af, maar met dit tempo gaat dat nog een meer jaren plan worden.

wij wonen in Schaesberg/Eikske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@kresj Als ik jou was zou ik eens kijken naar Odido Klik & Klaar.
Veel leesplezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
kresj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:00:
Ik vind dit topic zojuist.

wij zijn zomer 2022 benaderd door Delta voor interesse in glasvezel. Daarna is er nog een keer iemand komen kijken waar de aansluiting in huis gemaakt zou kunnen worden en toen bleef het angstvallig stil tot op heden.

zo nu en dan doe ik nog eens een rondje postcodechecks maar alleen bij Delta staat dat ze in de allereerste fase zitten en dat is dus al ruim 2,5 jaar zo.

We willen graag glasvezel, en van Ziggo af, maar met dit tempo gaat dat nog een meer jaren plan worden.

wij wonen in Schaesberg/Eikske
Ik woon ook in Schaesberg maar heb de hoop al opgegeven. Contract met MIH is opgezegd door Landgraaf en verder blijft het akelig stil. Ga er maar vanuit dat Delta stopt met aanleggen in Landgraaf. Anders was er allang een nieuwe aannemer aangenomen.

Mijn theorie (gebaseerd op niks) is dat Delta wacht op overname door Glaspoort/KPN. Het ‘hele’ netwerk van Delta (alleen Nieuwenhagen dus) wordt dan overgenomen en de partij die overneemt zal dan verder gaan met leggen.

Ik zie ook 0,0 mensen meer graven of werken in Landgraaf. De gemeente geeft ook geen thuis.

Reken er maar op dat de komende jaren er geen glasvezel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:08:
Veel leesplezier ;)
Yup, hier ook gedaan. Werkt perfect. Op het Eikske zal het nog beter zijn, daar die wijk naast een festivalmast én Snowworld-mast ligt. Ik zit op de festivalmast met een buitenantenne en haal gemiddeld 600-800 down en 125-150 up. Alleen voor tv moet je iets anders zoeken, maar dat staat allemaal beschreven in het Klik&Klaar topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Incognitum schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:12:
[...]

Yup, hier ook gedaan. Werkt perfect. Op het Eikske zal het nog beter zijn, daar die wijk naast een festivalmast én Snowworld-mast ligt. Ik zit op de festivalmast met een buitenantenne en haal gemiddeld 600-800 down en 125-150 up. Alleen voor tv moet je iets anders zoeken, maar dat staat allemaal beschreven in het Klik&Klaar topic.
Dan ben ik wel geinteresseerd in de performance tijdens PinkPop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kresj
W1ck1e schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:08:
Veel leesplezier ;)
Die had ik al eens gezien inderdaad. Maar daarbij zitten we net aan de verkeerde kant van de buurt denk ik om de leuke snelheden te halen.
Ik hoop dat KPN/Odido in de toekomst alsnog hier aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
kresj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Die had ik al eens gezien inderdaad. Maar daarbij zitten we net aan de verkeerde kant van de buurt denk ik om de leuke snelheden te halen.
Gewoon proberen, het is maar ongeveer 25 euro (of niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
W1ck1e schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:16:
[...]

Dan ben ik wel geinteresseerd in de performance tijdens PinkPop ;)
Nou goed, die drie dagen overleef ik wel met wat minder snelheid. Daarnaast werk ik ze toch allemaal ☺️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
kresj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Hoezo? Welke kant zit je dan? Want het Eikske ligt toch gewoon pal naast Megaland? Ikzelf zit achter de dr. Calshof en haal prima snelheden. Gewoon proberen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kresj
Incognitum schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:42:
[...]

Hoezo? Welke kant zit je dan? Want het Eikske ligt toch gewoon pal naast Megaland? Ikzelf zit achter de dr. Calshof en haal prima snelheden. Gewoon proberen inderdaad.
Het stuk tegen jouw buurt aan.
Misschien ga ik het gewoon proberen.

Iemand ervaring met dat ding in bridge mode zetten e.d.?
En ik lees dat de ip dagelijks zou kunnen wisselen.
In de praktijk valt dit vaak mee maar nog geen ervaring met 5g modems.

[ Voor 4% gewijzigd door kresj op 30-01-2025 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
kresj schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:17:
[...]

Het stuk tegen jouw buurt aan.
Misschien ga ik het gewoon proberen.

Iemand ervaring met dat ding in bridge mode zetten e.d.?
En ik lees dat de ip dagelijks zou kunnen wisselen.
In de praktijk valt dit vaak mee maar nog geen ervaring met 5g modems.
In het Klik&Klaar topic vind je veel info over eigenlijk alles. Hier ietswat offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Hierzo ook klik&klaar erbij, wijk is aan de beuk.
Werkt top, modem staat op zolder wel wifi op modem uitgezet en zelf bekabelde accespoints erop aangesloten (met streaming eigenlijk nog nooit problemen ondervonden)...
Tevens sinds december 2024 ook glasvezel via Odido, werkt ook als een trein... ;)

[ Voor 72% gewijzigd door BoulaMouzer op 31-01-2025 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Incognitum schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 16:09:
[...]

Ik woon ook in Schaesberg maar heb de hoop al opgegeven. Contract met MIH is opgezegd door Landgraaf en verder blijft het akelig stil. Ga er maar vanuit dat Delta stopt met aanleggen in Landgraaf. Anders was er allang een nieuwe aannemer aangenomen.

Mijn theorie (gebaseerd op niks) is dat Delta wacht op overname door Glaspoort/KPN. Het ‘hele’ netwerk van Delta (alleen Nieuwenhagen dus) wordt dan overgenomen en de partij die overneemt zal dan verder gaan met leggen.

Ik zie ook 0,0 mensen meer graven of werken in Landgraaf. De gemeente geeft ook geen thuis.

Reken er maar op dat de komende jaren er geen glasvezel komt.
Je zit op het juiste spoor, heb net ff op de website van KPN gecheckt..

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/landgraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 15:56
Weet iemand of er lokaal nog vorderingen zijn op het gebied van glasvezel? Zelf hoor en zie ik niks, ook niet op de website van o.a. Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Terminus schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:12:
Weet iemand of er lokaal nog vorderingen zijn op het gebied van glasvezel? Zelf hoor en zie ik niks, ook niet op de website van o.a. Delta.
Heb ze nog zien graven en aanleggen bij Dr Calshof circa twee maanden geleden.
In Nieuwenhagen is sinds eind december (vorig jaar) de vezel actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
BoulaMouzer schreef op maandag 16 juni 2025 @ 22:26:
[...]

Heb ze nog zien graven en aanleggen bij Dr Calshof circa twee maanden geleden.
In Nieuwenhagen is sinds eind december (vorig jaar) de vezel actief...
Bij de dr. Calshof (achter de winkel) ligt echt geen glasvezelkabel. Ik heb ze daar nog nooit zien graven of überhaupt iets van MIH gezien. Gaat ook echt niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
Incognitum schreef op maandag 16 juni 2025 @ 23:49:
[...]

Bij de dr. Calshof (achter de winkel) ligt echt geen glasvezelkabel. Ik heb ze daar nog nooit zien graven of überhaupt iets van MIH gezien. Gaat ook echt niet meer gebeuren.
Heb het toch echt met eigen ogen gezien, op de Calshof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
BoulaMouzer schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:53:
[...]

Ok…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kresj
Ik blijf ook wel benieuwd naar de status.
wie het gaat aanbieden maakt me opzich niet zoveel uit maar er is bijzonder weinig info over te vinden/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokehead
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-07 18:35
BoulaMouzer schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:53:
[...]

Hoi, ik volg de ontwikkelingen hier in Landgraaf ook al sinds het jaar van onze heer 2022, of beter gezegt het gebrek eraan. Ben woonachtig op de Hoofdstraat (Eikske) en hier is tot op heden nog geen ruk vooruitgang, dus ook niet op de Calshof helaas.

Snap sowiezo niet dat de gemeente überhaupt in zee is gegaan met een firma als Delta, gezien hun niet zo al te fraaie en optimistische reputatie.. mischien zegt dat meer over de onkunde van dat zooitje ambtenaren daarzo..

De belofte dat KPN hier gaat beginnen met werkzaamheden hier baart hoop, maar de status blijft angstvallig steken op 0%...

Mijn familie woonachtig in Nieuwenhagen (Valder) neemt ook internet af bij KPN, betreffende het 100Mbps abbo, terwijl ze nog niet eens 10Mbps halen op hun locatie.. dikke service van KPN, echt top...hun wachten ook al tijden op glasvezel om de situatie te verbeteren.. . Tot op heden 0,0 vooruitgang, echt te triest voor woorden de stand van zaken in Langraaf anno 2025.

Delta heeft een knooppunt/verdeelkast geplaatst in de kieskoel.. en toen? Goed bezig man.. de mensen die daar woonachtig zijn ,zijn vast en zeker heel erg blij met die lelijke witte kast, en nog steeds hebben ze geen glasvezel aansluiten.. dat zegt genoeg.

Ik denk persoonlijk dat Afrika nog eerder glasvezel krijgt dan Landgraaf zolang hier oubollige ambtenaren aan het roer zitten, ik hoop dat ik het mis heb maar we gaan het ongetwijfeld zien... ergens in 2030.

[ Voor 29% gewijzigd door Smokehead op 08-07-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Geen update maar wel een constatering. De status is gewijzigd voor mijn adres op Schaesberg. Waar het voorheen nog ‘U krijgt glasvezel…’ kom ik nu niet meer in aanmerking voor een aansluiting en moet ik contact opnemen voor de mogelijkheden.

Mijn interpretatie: Vergeet het maar, die leggen niks meer aan.

Ook het verhaaltje op de website van de gemeente Landgraaf wekt twijfels op. Daar staat letterlijk dat Delta de samenwerking met MIH heeft opgezegd. Echter zie ik op meerdere plekken (in andere gemeenten) deze firma gewoon nog werken. Dus dat is ook meer een ‘excuus’ om ‘lastige burgers’ de mond te snoeren.

Jammer, maar zoals hierboven al aangegeven wordt, we kunnen denk ik nog jaren wachten totdat KPN, Glaspoort of ODF de zaken oppakt hier. Gemeente zelf zit er ook niet achteraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqISORMnu4xK2RsbmwVOgsbpTHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a51Mckp1Zr8m201yRAQcrCKx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Incognitum op 23-07-2025 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@Incognitum Het waren sinds de opening van dit draadje bijna 3 hoopvolle jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 14:11

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik kom hier even buurten nadat ik een huis heb gekocht in Schaesberg, maar na de ellende met ODF in Kerkrade zie ik dat het in Landgraaf niet veel beter gaat :X

Dat wordt voorlopig maar bij Ziggo blijven zo te zien.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Welkom in de buurt, de Delta sticker in de meterkast bij ons valt er bijna van ellende af. Die hangt inmiddels al 3 jaar zoiets denk ik 🤣
Pagina: 1 2 Laatste