Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel in Landgraaf

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kresj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11 13:34
Ik heb de vraag bij de gemeente neergelegd en kreeg als antwoord ook niet veel bruikbaars:

Delta heeft aangegeven dat er geen vervolgwerkzaamheden staan gepland. De Gemeente Landgraaf is niet de opdrachtgever en heeft dan ook geen zeggenschap over de werkzaamheden. Wij zijn wel in gesprek met Delta maar hebben tot heden niet vernomen wanneer de werkzaamheden weer worden hervat. Zodra er nieuws is wordt dit via onze website gedeeld.
Helaas kan ik u niet verder helpen maar hoop toch u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
kresj schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:03:
Ik heb de vraag bij de gemeente neergelegd en kreeg als antwoord ook niet veel bruikbaars:

Delta heeft aangegeven dat er geen vervolgwerkzaamheden staan gepland. De Gemeente Landgraaf is niet de opdrachtgever en heeft dan ook geen zeggenschap over de werkzaamheden. Wij zijn wel in gesprek met Delta maar hebben tot heden niet vernomen wanneer de werkzaamheden weer worden hervat. Zodra er nieuws is wordt dit via onze website gedeeld.
Helaas kan ik u niet verder helpen maar hoop toch u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Dan vraag me ik toch wel af wie de opdrachtgever om in een gemeente glasvezel aan te leggen kan zijn, buiten de gemeente zelf 🙄

• Smokehead
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-11 11:23
Incognitum schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:22:
[...]

Dan vraag me ik toch wel af wie de opdrachtgever om in een gemeente glasvezel aan te leggen kan zijn, buiten de gemeente zelf 🙄
Dat is de gemeente zelf uiteraard, hun zouden vergunningen moeten verlenen en zijn dus gezamenlijk de opdrachtgevers (samen met de uitvoerende partij). Hier blijkt dan maar weer eens over duidenlijk waar het echte probleem ligt.

De aanleg van glasvezel wordt bepaald door
een samenwerking tussen glasvezelaanbieders en gemeenten, waarbij de gemeente een vergunning verleent voor de aanleg in een bepaald gebied. De aanbieder bepaalt vervolgens per wijk of straat wanneer de glasvezel wordt uitgerold, vaak op basis van voldoende interesse van de bewoners. De specifieke plek voor het aansluitpunt in huis wordt in overleg met jou bepaald, meestal in de meterkast, door een glasvezelvoorbereider van de aanbieder.

[ Voor 33% gewijzigd door Smokehead op 07-11-2025 19:57 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:56
Smokehead schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 19:56:
[...]

Dat is de gemeente zelf uiteraard, hun zouden vergunningen moeten verlenen en zijn dus gezamenlijk de opdrachtgevers (samen met de uitvoerende partij). Hier blijkt dan maar weer eens over duidenlijk waar het echte probleem ligt.

De aanleg van glasvezel wordt bepaald door
een samenwerking tussen glasvezelaanbieders en gemeenten, waarbij de gemeente een vergunning verleent voor de aanleg in een bepaald gebied. De aanbieder bepaalt vervolgens per wijk of straat wanneer de glasvezel wordt uitgerold, vaak op basis van voldoende interesse van de bewoners. De specifieke plek voor het aansluitpunt in huis wordt in overleg met jou bepaald, meestal in de meterkast, door een glasvezelvoorbereider van de aanbieder.
De eigenaar van de grond die de instemming (geen vergunning) verleent is niet de opdrachtgever. Dat is de netwerkeigenaar. Dus Delta, KPN, Glaspoort Open Dutch Fiber etc..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Smokehead
Barre73 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:07:
[...]

De eigenaar van de grond die de instemming (geen vergunning) verleent is niet de opdrachtgever. Dat is de netwerkeigenaar. Dus Delta, KPN, Glaspoort Open Dutch Fiber etc..
Gezamelijk. Zonder vergunning gaat er geen schop in de grond, laat staan glasvezel.

Ik denk persoonlijk dat de gemeente Landgraaf en Delta een wijk specifieke vergunning hadden (nieuwenhagen) en dat ze de vergunning hebben ingetrokken vanwege wanprestaties/bagger werk.. dat is de reden waarom delta niks meer doet en waarom er niks ligt in schaesberg/eikske. Ik denk dat de gemeente nu een nieuwe vergunning gaat geven aan een nieuwe uitvoerende partij (kpn).. maar dat is uiteraard speculatief.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Smokehead schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:28:
[...]

Gezamelijk. Zonder vergunning gaat er geen schop in de grond, laat staan glasvezel.

Ik denk persoonlijk dat de gemeente Landgraaf en Delta een wijk specifieke vergunning hadden (nieuwenhagen) en dat ze de vergunning hebben ingetrokken vanwege wanprestaties/bagger werk.. dat is de reden waarom delta niks meer doet en waarom er niks ligt in schaesberg/eikske. Ik denk dat de gemeente nu een nieuwe vergunning gaat geven aan een nieuwe uitvoerende partij (kpn).. maar dat is uiteraard speculatief.
Welke wanprestatie ? Of bagger ?

• Smokehead
W1ck1e schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:33:
[...]

Welke wanprestatie ? Of bagger ?
Het is maar een suggestie, wat zou er zich anders achter de schermen afspelen dat alle werkzaamheden permanent stil liggen. En niemand lijkt wat te weten (of te zeggen), dan komen de samenzweringstheoriën bovendrijven ;)

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:58
Smokehead schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:38:
[...]

Het is maar een suggestie, wat zou er zich anders achter de schermen afspelen dat alle werkzaamheden permanent stil liggen. En niemand lijkt wat te weten (of te zeggen), dan komen de samenzweringstheoriën bovendrijven ;)
Ik zou eerder denken tegenslag, voortschrijdend inzicht, minder aanmeldingen dan verwacht. Duurdere aanleg dan voorzien. Allemaal suggesties als reactie. Maar ik weet het niet.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik had ook maar een mail gestuurd naar de Gemeente met deze reactie:
Delta heeft inderdaad geen project meer lopen in Landgraaf.
Wij als Gemeente hebben niet de samenwerking stopgezet dit is vanuit Delta gebeurd.
Alle vragen omtrent delta kunnen wij niet beantwoorden hiervoor verwijzen ze we naar Delta.
Wie de werkzaamheden gaan voortzetten is niet bekent zullen eerst moeten onderhandelen met de Gemeente.
Hopelijk gaat KPN iets doen gezien ze al in Heerlen en Voerendaal bezig zijn.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
ricjuh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:15:
Hopelijk gaat KPN iets doen gezien ze al in Heerlen en Voerendaal bezig zijn.
Ik verwacht het wel gezien hun info op de website. Maar dit kan ook nog jaren duren en gewoon de vervanging van de koperlijn zijn.

Wellicht dat @Barre73 hier meer kijk op heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iv-p1xxlHBDSN1VP-vFPaBGhLJQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3rCwk4ercyGBTDYFwqa4uEY3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Incognitum op 11-11-2025 16:05 ]

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 19:30

ricjuh

Make each day your masterpiece

Incognitum schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:03:
[...]

Ik verwacht het wel gezien hun info op de website. Maar dit kan ook nog jaren duren en gewoon de vervanging van de koperlijn zijn.

[Afbeelding]
Ik weet niet hoe betrouwbaar dat is, want als je de URL naar 'kerkrade' veranderd staat er hetzelfde. Terwijl Kerkrade door ODF / Delta wordt gedaan :X

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:56
Incognitum schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:03:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou meer kunnen weten maar ook al zou dat zo zijn, dan mag ik er niks over zeggen. Totdat KPN zelf een project in een dorp/stad/wijk lanceert en daarover met de hele wereld communiceert, mag ik ook niks zeggen. De concurrentie kijkt en leest ook mee en kan daarmee aan de haal gaan. Daarnaast is KPN vanuit regulering gebonden aan het gelijktijdig bekend maken van nieuwe projecten aan alle WBA partijen met een contract.

Ik kan wel iets zeggen over de meldingen die hier worden getoond. Dat wordt gedaan op basis van de al aangelegde glasvezel. En in deze gevallen zijn dat nieuwbouwprojecten. Op het totaal zijn dat natuurlijk niet veel aansluitingen, vandaar die genoemde 1%.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1 2 3 Laatste