Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lastpost. schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Heb hetzelfde gedaan naar aanleiding van je bericht en aangegeven dat de concurrentie (die er amper is, Caiway is de enige andere partij op glasvezel hier >:) ) goede aanbiedingen had en gevraagd of er iets aan de prijs gedaan kon worden bij verlenging van een jaar, was inderdaad geen probleem.

Dus bedankt voor de tip, besparen we weer wat euro's. 8) [Afbeelding]
Bijzonder argument als je bedenkt dat Caiway en Delta hetzelfde is en dus geen concurrentie van elkaar zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29

lier

MikroTik nerd

Barre73 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:32:
Bijzonder argument als je bedenkt dat Caiway en Delta hetzelfde is en dus geen concurrentie van elkaar zijn.
Ze delen dezelfde moeder, maar verder zijn het twee losstaande entiteiten die ook intern met elkaar concurreren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
jimmy87 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Dan neem ik aan dat jij ook geen consoles hebt (PS, Xbox, Switch, Wii kies maar)? Zoja, dan veel. Met een dubbel NAT gaan de niet nerds onder ons (om maar even bij jou termen te blijven), dus nooit meer online kunnen spelen. Single NAT kun je al strict NAT krijgen, met dubbel nat zal dit er echt niet beter op worden.

En dan heb ik het nog niet gehad over MTU issues.
ps5 xbox steam alles achter dubbel nat (soms zelfs 3 dubbel nat) nergens last van :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lier schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:35:
[...]

Ze delen dezelfde moeder, maar verder zijn het twee losstaande entiteiten die ook intern met elkaar concurreren.
Ze concurreren zo hard met elkaar dat ze in hetzelfde pand zitten, de helpdesk soms de verkeerde naam gebruikt, en je bij een overstap onderling een werkende verbinding behoud zonder van router te wisselen? :+

Dat zijn in ieder geval zaken die ik in dit topic voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:38:
[...]

Ze concurreren zo hard met elkaar dat ze in hetzelfde pand zitten, de helpdesk soms de verkeerde naam gebruikt, en je bij een overstap onderling een werkende verbinding behoud zonder van router te wisselen? :+

Dat zijn in ieder geval zaken die ik in dit topic voorbij heb zien komen.
Tv dienst qua indeling pakketten is per maart nu ook gelijk aan elkaar. Er zijn niet zo veel verschillen meer, alleen de prijzen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:22
Sjakie0101 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Tv dienst qua indeling pakketten is per maart nu ook gelijk aan elkaar. Er zijn niet zo veel verschillen meer, alleen de prijzen.
Dat dus.
Ik ben onlangs ook van Caiway 500mbit naar Delta 1gbit gegaan.
Van 64€ naar 50€ p/m inc tv.
Verbinding is in 1 nacht "overgezet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-08 19:37
TheEagle schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:34:
[...]

Ja, ik heb nog geen problemen ondervonden met de Adtran. Het draait prima tot nu toe.

Het is wel duidelijk een apparaat wat eigenlijk uitgegeven zou moeten worden door een provider. Ik heb tot nu toe geen toegang kunnen krijgen tot de ONT. Volgens de Adtran website is het wel mogelijk om op afstand firmware upgrades en 'maintenance' te doen. Maar ik denk dat het bedoeld is dat de provider dat doet en niet de consument zelf. Uiteraard ondersteund Delta of Caiway dit niet. Dus firmware updates voor de ONT kan ik wel vergeten.
Thanks!

Heb op eBay UK een Adtran 621 gescoord ook!
Ben al wel sinds gisteren bezig met die fantastische Delta klantenserivce om m te activeren.
Glasvezel LEDje brandt nog steeds rood, maar volgens hun was de ticket succesvol gesloten dus zou het modem binnen 24 uur geactiveerd moeten worden.

Voordeeltje trouwens, power supply van de Nokia past er op :)
Is wel iets meer Ampere wat die geeft maar dat boeit niet.
ernstoud schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:14:
[...]

Deze neem ik aan: https://www.ebay.nl/itm/1...3D%7Ctkp%3ABk9SR9yWg4GxYQ

Ik ben benieuwd. Gebruikt, dus wellicht resetten voor gebruik. Geen power supply maar is 12V. Daar is wel aan te komen.
Mijn Adtran 621 kan de power supply van de Nokia gebruiken, is zelfde stekker en geeft alleen meer Ampere, dus dat is weer handig!

[ Voor 25% gewijzigd door Fietspomp86 op 24-01-2023 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietspomp86 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:57:
[...]

Thanks!

Ben al wel sinds gisteren bezig met die fantastische Delta klantenserivce om m te activeren.
Glasvezel LEDje brandt nog steeds rood, maar volgens hun was de ticket succesvol gesloten dus zou het modem binnen 24 uur geactiveerd moeten worden.

Voordeeltje trouwens, power supply van de Nokia past er op :)
Is wel iets meer Ampere wat die geeft maar dat boeit niet.

[...]

Mijn Adtran 621 kan de power supply van de Nokia gebruiken, is zelfde stekker en geeft alleen meer Ampere, dus dat is weer handig!
Hou ons op de hoogte of de Adtran SDX622v inderdaad werkt. Dat model heeft een 10Gb en een 1Gb ethernet poort. Ik vraag me af hoe dat dan werkt. Er zit geen router in, ik vermoed dat je het WAN adres krijgt op de 10Gb poort en dat de 1Gb poort door een provider geconfigureerd kan worden voor een extra dienst zoals IPTV.

Op eBay.co.uk staan er nog een paar aangeboden zonder vermelding van verzendkosten, en importkosten komen er nog bij. Nieuw op eBay dan alles inclusief richting de 600 euro 8)7.

Als het niet werkt of niet goed werkt dan helaas, niet BBF.247 gecertificeerd dus de helpdesk zal niets kunnen betekenen.

Fingers crossed.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
ernstoud schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Hou ons op de hoogte of de Adtran SDX622v inderdaad werkt. Dat model heeft een 10Gb en een 1Gb ethernet poort. Ik vraag me af hoe dat dan werkt. Er zit geen router in, ik vermoed dat je het WAN adres krijgt op de 10Gb poort en dat de 1Gb poort door een provider geconfigureerd kan worden voor een extra dienst zoals IPTV.

Op eBay.co.uk staan er nog een paar aangeboden zonder vermelding van verzendkosten, en importkosten komen er nog bij. Nieuw op eBay dan alles inclusief richting de 600 euro 8)7.

Als het niet werkt of niet goed werkt dan helaas, niet BBF.247 gecertificeerd dus de helpdesk zal niets kunnen betekenen.

Fingers crossed.
Ik heb een SDX621i gekocht, voor 30 pond. Kwam nog wel wat verzendkosten en importkosten bij, maar toch aan het einde van de rit een goede deal. Geen 10Gb, maar dat boeit me eigenlijk niet zo.
Ik laat weten als ik weer online ben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietspomp86 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Ik heb een SDX621i gekocht, voor 30 pond. Kwam nog wel wat verzendkosten en importkosten bij, maar toch aan het einde van de rit een goede deal. Geen 10Gb, maar dat boeit me eigenlijk niet zo.
Ik laat weten als ik weer online ben :*)
Ah, had ik verkeerd gelezen. 621i dus. De link in je quote hierboven van 18:57 linkt naar een SDX622v, vandaar.

@MindBender … jij al ervaring met de 622v?

@TheEagle … nog steeds stabiel met de 621i?

[ Voor 16% gewijzigd door ernstoud op 24-01-2023 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Fietspomp86 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 18:57:
[...]
Ah, jij was dat dus. Ik had hem ook in mijn volglijst staan, maar besloot uiteindelijk niet te bieden, omdat ik een 622 onderweg heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

Nee, die ligt vast nog ergens bij de douane. Het is een logistiek wonder dat zo'n pakketje binnen 24 uur de hele wereld over vliegt, maar dat het vervolgens weken duurt om 30 meter bij de douane af te leggen. En dat allemaal om er een rekening op te kunnen plakken.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
MindBender schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Ah, jij was dat dus. Ik had hem ook in mijn volglijst staan, maar besloot uiteindelijk niet te bieden, omdat ik een 622 onderweg heb.
Hahaha ja, even contact gezocht met de verkoper en kwamen snel uit op een goede prijs!

Helaas ben ik nog steeds niet online...
Ik vraag me ook af of het glasvezel lampje wel rood moet zijn en niet moet knipperen oid...
Zou moeten werken want ik gebruik de kabel uit de Nokia :/

Straks maar wéér met Delta chatten. Wordt een mens toch wel moe van zo zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MindBender schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Nee, die ligt vast nog ergens bij de douane. Het is een logistiek wonder dat zo'n pakketje binnen 24 uur de hele wereld over vliegt, maar dat het vervolgens weken duurt om 30 meter bij de douane af te leggen. En dat allemaal om er een rekening op te kunnen plakken.

[...]

+1
Komt hij uit de UK per Royal Mail? Die hebben ransomware gehad en kunnen al ruim twee weken geen pakketten exporteren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:41

Bever!

3

Eerder bood delta 8gbit aan op glas bij ons, maar sinds kort is nu de max 1 gbit geworden. Is dat elders ook zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bever! schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:13:
Eerder bood delta 8gbit aan op glas bij ons, maar sinds kort is nu de max 1 gbit geworden. Is dat elders ook zo?
Ja, hierboven is dat te lezen, bijvoorbeeld:

mvdnes in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Ik vermoed dat de uitrol van 8Gbps tegenvalt. Het optimisme van dat het eind 2022 overal (!) beschikbaar zou zijn is niet haalbaar gebleken. Ik zou haast zeggen: ja, duh! Dat kon iedereen wel voorspellen. Alle POP’s voorzien van deze nieuwe infra, genoeg voorraad van de ONT’s, geplande uitrol… allemaal juist op het moment dat er nogal wat aan de hand is in de wereld? Er “gevochten” wordt in harde concurrentie om elke nieuw project tegen KPN, Glaspoort etc.? Ik vind het kenmerkend dat zelfs KPN de update naar hogere snelheid niet uitrolt. De vraag zal ook tegenvallen. Hoeveel % van de klanten wil gigabit? Welke paradigma shift is er nodig zodat we om 10Gbps in een huishouden gaan schreeuwen?

Voorop lopen is leuk maar ik denk dat Delta/Caiway beter eens de zaken kan aanpakken waarmee ze direct kunnen scoren… betere prijsstelling, bridge modem op XGS-PON, betere TV kwaliteit (Dolby HD o.i.d. toch @Sjakie0101) betere helpdesk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 23:29:
[...]

Ik vermoed dat de uitrol van 8Gbps tegenvalt. Het optimisme van dat het eind 2022 overal (!) beschikbaar zou zijn is niet haalbaar gebleken. Ik zou haast zeggen: ja, duh! Dat kon iedereen wel voorspellen. Alle POP’s voorzien van deze nieuwe infra, genoeg voorraad van de ONT’s, geplande uitrol… allemaal juist op het moment dat er nogal wat aan de hand is in de wereld? Er “gevochten” wordt in harde concurrentie om elke nieuw project tegen KPN, Glaspoort etc.? Ik vind het kenmerkend dat zelfs KPN de update naar hogere snelheid niet uitrolt. De vraag zal ook tegenvallen. Hoeveel % van de klanten wil gigabit? Welke paradigma shift is er nodig zodat we om 10Gbps in een huishouden gaan schreeuwen?

Voorop lopen is leuk maar ik denk dat Delta/Caiway beter eens de zaken kan aanpakken waarmee ze direct kunnen scoren… betere prijsstelling, bridge modem op XGS-PON, betere TV kwaliteit (Dolby HD o.i.d. toch @Sjakie0101) betere helpdesk…
Je wilt het niet horen of begint weer over bronnen, maaf Dolby gaat echt wel terug komen.
Maar eens 4K en UHD, een nieuwe Androiddecoder, meer HD. Dat zijn wel de items.

Maar wanneer ik kijk naar wat Delta al doet aan de tv dienst, dan zetten ze wel stappen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik vermoed dat de uitrol van 8Gbps tegenvalt. Het optimisme van dat het eind 2022 overal (!) beschikbaar zou zijn is niet haalbaar gebleken. Ik zou haast zeggen: ja, duh! Dat kon iedereen wel voorspellen. Alle POP’s voorzien van deze nieuwe infra, genoeg voorraad van de ONT’s, geplande uitrol… allemaal juist op het moment dat er nogal wat aan de hand is in de wereld?
Mijn gevoel is dat voorraden weer op niveau komen, grote partijen verschuiven van China naar Vietnam en India. Helaas was China wat laat met het versoepelen van de regels, ben heel benieuwd wat het effect is op hun groeiende wereldeconomie.
Er “gevochten” wordt in harde concurrentie om elke nieuw project tegen KPN, Glaspoort etc.? Ik vind het kenmerkend dat zelfs KPN de update naar hogere snelheid niet uitrolt.
Leuk feit is dat KPN 60% van de glasmarkt bezit zoals NU onlangs rapporteerde. Ze hebben in mijn beleving één doel en één taak: net als vroeger met koper, zorgen dat elk huis een groene glasvezel heeft.

Heb je gezien wat KPN onlangs heeft gedaan? Ze hebben deze week de internet prijzen verlaagd, 1Gigabit is van 57,50 naar 52,50 gegaan (IPv6 + Bridge functioneel). Geniale zet als je het mij vraagt, ze hebben moeite met de aanleg vanuit een schaarse arbeidsmarkt. Hoe kan je dan mensen wel binden of laten klikken tot een aankoop op de website: lagere prijzen. KPN gooit de commerciële website 4 maanden eerder open dan het huis aangesloten wordt.

Hun TV propositie is duurder geworden van 10 naar 12,5 mijn inziens om nu huishoudens via de lage glasprijs binnen te "leuren". En later als de glasvezel aanleg "strijd" gestreden is, weer langzaam de prijzen voor internet te verhogen. Dan hebben ze nog steeds een goede omzet op het TV product wat bij KPN met 12,5 redelijk geprijsd is.
De vraag zal ook tegenvallen. Hoeveel % van de klanten wil gigabit? Welke paradigma shift is er nodig zodat we om 10Gbps in een huishouden gaan schreeuwen?
Geen, als je jezelf eens afvraagt hoeveel kennissen om je heen jou vragen " help ik haal maar 500Mbits over WiFi, hoe krijg ik dat sneller?" Dan gaat 8Gbps niets toevoegen, die tijd kunnen ze beter in bridge of IPv6 stoppen. Echter zijn die laatste twee veel belastender qua manuren, die 8Gbps zit standaard in XGS-PON en is een stukje config op de OLT/ONT.

In datzelfde NU artikel stond dat in Den Haag de huishoudens het glas nog niet veelvuldig gebruiken, we vergelijken vaak Tweakers met de gemiddelde afspiegeling in Nederland. En dat is/blijkt niet realistisch, hier smeken ze om glasvezel en je collega's van de administratie op kantoor zien alleen maar bergen met problemen om van coax naar UTP over te stappen :9

Delta heeft (mogelijk?) te weinig personeel in dienst om techniek goed door te ontwikkelen, het staat een beetje stil. Terwijl hun hoge prijzen toch wel kunnen voorzien in meer personeel lijkt mij. Of zouden die buitenlandse investeerders...
Er is een verschil in voorlopen op marketing en voorlopen in techniek en stabiliteit, daarin verschillen blauw en groen nogal.

Voor mij voelt het alsof het een landelijke strijdt is van groen tegen blauw is, KPN v.s Delta Fiber. Alleen heeft groen het dan vele malen beter voor elkaar qua werkende producten. Ziggo (oranje) verliest elk kwartaal meer markt en blijft tobben met hun enorme modem landschap met bijbehorende bugs per modem. Ook daar heeft KPN het simpel voor elkaar met 3 modems, waar van 1 alleen nog specifiek bij bonding wordt ingezet. T-Mobile (magenta) kabbelt door, en heeft Tweak overgenomen om wat organische groei te realiseren en weer wat in te lopen bij groen en blauw.

Wat je zegt klopt, als Delta eens zou inzetten op een stabieler core netwerk, IPv6 en bridge modus. En voor hun huidige aanbod niet de prijzen van Ziggo en KPN na proberen te doen, daar zit gewoonweg een te groot verschil in producten/service voor mij als klant. Als je die prijzen hanteert, laat deze gelden dan vloeien naar ontwikkeling en test afdelingen.

Ik kwam gisteren deze page tegen, hoe fijn open en transparant is deze communicatie. Gewoon open en eerlijke releasenotes per product ;-) https://forum.kpn.com/product-updates En dan gaat het over het oude TV platform. Voor het nieuwe TV platform hebben ze de eerste klantwens al gehoord en geaccordeerd omdat het forum ontplofte: het terug brengen van de glasHD zenders van 12Mbps ipv 7Mbps. Gewoon door te luisteren naar je klanten _/-\o_

Zelf heb ik geen aandelen KPN, alleen ik ben wel van mening dat een club die als stug en log bekend stond 15 jaar geleden nu de innovator is op de markt. Daar kan ik wel echt van genieten, als je dat als bestuurders voor elkaar kan krijgen.

Bij Delta heb je chaos voor 64,5 per maand en bij KPN structuur en overzicht voor 52,50 per maand, beide de huidige Gigabit prijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:22
[...]

ik denk dat Delta/Caiway beter eens de zaken kan aanpakken waarmee ze direct kunnen scoren… betere prijsstelling, bridge modem op XGS-PON, betere TV kwaliteit (Dolby HD o.i.d. toch @Sjakie0101) betere helpdesk…
En niet te vergeten: IPv6

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:37
Edit: onleesbare zin verwijderd

Mijn ultieme consolidatie in de glasvezelmarkt is dat Delta Fiber door ODF wordt overgenomen en dan met scherpe prijzen (en goede service) de concurrentie met de groene reus aangaat.

[ Voor 42% gewijzigd door esky op 27-01-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 21:43
Ik hoop dat KPN hier ook nog glas komt leggen om het koper te vervangen.

De hele reden dat ik niet naar een provider op het delta netwerk overstap is het gemis van bridge mode en IPv6. Bovendien is hun TV product ook minder dan dat van Ziggo.

Of delta moet op korte termijn nog IPv6 gaan implementeren, dan ga ik ook over. Een mediaconverter voor XGS pon heb in al liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:23
esky schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:22:
Er zijn best wat adressen met meer dan 1 glasvezel aansluiting of Delta en Ziggo. Het zou interessant zijn om te weten of als mensen Delta en ander glasvezel of Delta en Ziggo hebben of het percentage actieve verbindingen dan anders is dan als Delta de enige optie voor snel internet is >:)

Mijn ultieme consolidatie in de glasvezelmarkt is dat Delta Fiber door ODF wordt overgenomen en dan met scherpe prijzen (en goede service) de concurrentie met de groene reus aangaat.
Zit nu 9 maanden op Caiway en heel eerlijk heb ik geen problemen.
Ga wel de overstap maken naar Ziggo na dit contract, de Giganet aanbieding wat voor een jaar op 33.50 per maand neerkomt konden ze niet matchen.
Heb Caiway wel gebeld en ze de kans gegeven maar meer als 2 maanden gratis of 10tje per maand korting zat er niet in volgens de medewerker.
Medewerker gaf aan maar direct het meeste mogelijk door te geven gezien een switch van ISP voor mij niets voorstelt, hoef geen apparatuur te verplaatsen in huis en een ander WAN word opgevangen door DDNS.
Indien ze de prijs konden matchen had ik gewoon gebleven, ik zou echter een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik de overstap niet maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
ernstoud schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Ah, had ik verkeerd gelezen. 621i dus. De link in je quote hierboven van 18:57 linkt naar een SDX622v, vandaar.

@MindBender … jij al ervaring met de 622v?

Gisterenmiddag weer gechat, ik moest maar geduld hebben zei men...

Voor de grap de Genexis eens geprobeerd, die heeft wel verbinding maar dat is zo instabiel als wat.
De Nokia doet het uiteraard ook nog steeds, maar de 621i, die wil niet!

Vandaag voor de laatste keer chatten anders dan ga ik maar terug op de Nokia, want thuis zonder internet sinds maandag slaat echt nergens op. Jammer weer van Delta dit.
Of de Adtran moet DOA zijn, dat kan natuurlijk ook.

@TheEagle , toen jij de Adtran aansloot, ging het glasvezel lampje toen ook op rood? Na een paar keer groen knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:18
esky schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:22:
Er zijn best wat adressen met meer dan 1 glasvezel aansluiting of Delta en Ziggo. Het zou interessant zijn om te weten of als mensen Delta en ander glasvezel of Delta en Ziggo hebben of het percentage actieve verbindingen dan anders is dan als Delta de enige optie voor snel internet is >:)
Nou, die zin mag je nog een keer overdoen. Is geen r**t van te snappen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Nou, die zin mag je nog een keer overdoen. Is geen r**t van te snappen... :)
Of het percentage actieve verbindingen van Delta anders is tussen gebieden waar Delta als enige breedband levert (lees ik dan, met interpretatie dat ze wel concurrentie van ADSL met 20Mbit/s mogen hebben) vs gebieden waar ze wel concurrentie hebben (Ziggo of glasvezel van andere aanbieder).

Lijkt mij logischerwijs dat in een gebied waar ze een monopolie hebben het percentage klanten veul hoger is. (tenzij in dat gebied alleen maar mensen wonen die geen behoefte hebben aan internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
RobertMe schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Of het percentage actieve verbindingen van Delta anders is tussen gebieden waar Delta als enige breedband levert (lees ik dan, met interpretatie dat ze wel concurrentie van ADSL met 20Mbit/s mogen hebben) vs gebieden waar ze wel concurrentie hebben (Ziggo of glasvezel van andere aanbieder).

Lijkt mij logischerwijs dat in een gebied waar ze een monopolie hebben het percentage klanten veul hoger is. (tenzij in dat gebied alleen maar mensen wonen die geen behoefte hebben aan internet)
Laat ik het anders stellen; Als ik een tweede glasvezelaansluiting had zou ik nooit klant van Delta zijn geworden. Als ik Ziggo had als alternatief waarschijnlijk wel. Ben ik daar de enige in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
esky schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Laat ik het anders stellen; Als ik een tweede glasvezelaansluiting had zou ik nooit klant van Delta zijn geworden. Als ik Ziggo had als alternatief waarschijnlijk wel. Ben ik daar de enige in?
Vast niet. Maar ik heb de keuze gekregen om een Delta abo te nemen en heb dit niet gedaan en blijf lekker bij Ziggo (overigens gaat Delta het weer wel aanleggen, overal, en dat ga ik uiteraard niet weigeren). Geen IPv6, geen bridge mode, en toen de aanmeldperiode liep ook nog verplicht TV kijken via settopbox (tegenwoordig dan ook mogelijk via SmartTV app, maar dat zou dan moeten via mijn Nvidia Shield, en daarbij heb ik geen afstandsbediening met nummers en TV afstandsbediening zet deze AFAIK niet door over CEC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larry
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:48
miniterror schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Zit nu 9 maanden op Caiway en heel eerlijk heb ik geen problemen.
Ga wel de overstap maken naar Ziggo na dit contract, de Giganet aanbieding wat voor een jaar op 33.50 per maand neerkomt konden ze niet matchen.
Heb Caiway wel gebeld en ze de kans gegeven maar meer als 2 maanden gratis of 10tje per maand korting zat er niet in volgens de medewerker.
Medewerker gaf aan maar direct het meeste mogelijk door te geven gezien een switch van ISP voor mij niets voorstelt, hoef geen apparatuur te verplaatsen in huis en een ander WAN word opgevangen door DDNS.
Indien ze de prijs konden matchen had ik gewoon gebleven, ik zou echter een dief van mijn eigen portemonnee zijn als ik de overstap niet maak.
Ik ga ook terug naar Ziggo vanwege deze deal. Voor mij wel problemen bij DFN/Caiway overigens. Ik ga de hoge upload wel missen, maar wat ik niet ga missen:

1. Mijn ping was nauwelijks beter dan Ziggo (8ms naar 1.1.1.1 bv).
2. Slechte communicatie omtrent bridge modus.
3. Het niet kunnen leveren van een apart ONT aan eigen klanten.
4. De ONT die bewezen werkt bij KPN, werkt niet bij DFN.
5. Veel instabiliteit qua snelheid. Er is 5x een monteur geweest, meerdere modem wissels en nu is het acceptabel maar zeker niet stabiel.
6. Gebrek aan IPV6.
7. Niet van toepassing bij Delta, maar TV van Caiway was ook niet geweldig. Delta zou betere hardware moeten hebben, maar die Aria 7X bij Caiway was zeker niet alles.

Wie weet of sommige van deze issues lokaal zijn, maar het simpele feit dat het niet voor me kan worden opgelost zegt genoeg. En dan heb ik het nog niet eens over de moeite die je moet doen om iets voor elkaar te krijgen...

Als het goed is moet KPN ergens medio dit jaar beginnen met glasvezel aanleggen hier. Hopelijk is dit over 1 jaar beschikbaar, en dan proberen we het daar. Zeker als ze weer de 35 euro voor 12 maanden deal uit de kast trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het lijkt wel of de ervaringen met Delta steeds slechter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:12
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CriticalHit_NL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:49:
Ben ik overigens de enige die dit heeft opgemerkt?

Afgelopen nacht tussen 01:00-07:00 uur is er onderhoud gepleegd aan het Delta glasvezel netwerk.
Ben in de tussentijd maar op de Ziggo lijn gaan zitten.

Nu blijkt dat vandaag het IP wel twee keer gewisseld is, maar dat ook de ping steevast 1 t/m 4ms hoger ligt dan eerder op verschillende zaken. Alles is prima aangesloten via bekabeling en daar kan het niet aan liggen.

Als er onderhoud gepleegd wordt verwacht ik voorruitgang, geen achteruitgang.
Dat kan goed zijn. Onderhoud of zo. Ik heb dit ook wel meegemaakt. En latency is dan ook wel eens wat hoger. Tot dat het weer gebeurt en het weer lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 23:36 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CriticalHit_NL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:04:
[...]

Duidelijk, ben inmiddels allang tegen ze aan het klagen erover. :+

Oud:
[Afbeelding]

Nieuw:
[Afbeelding]

Natuurlijk verschillen de snelheden aan de hand van meerdere factoren, zoals server capaciteit, het netwerk op dat moment, en de eventuele zaken die op de PC draaien, ondanks een i9 13900K zakt de download wel weg tijdens het spelen van een spel en dan te testen, maar dat is niet onverwachts en kan ook aan de speedtest app deels liggen.

Maar dat de ping steevast hoger is, is wel jammer en eerder irritant.
En natuurlijk altijd testen met de SpeedTest CLI versie. En meerdere servers proberen.

Of iPerf naar WorldStream of eigen Linux VM in de Oracle Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
Larry schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:21:
[...]

Ik ga ook terug naar Ziggo vanwege deze deal. Voor mij wel problemen bij DFN/Caiway overigens. Ik ga de hoge upload wel missen, maar wat ik niet ga missen:

5. Veel instabiliteit qua snelheid. Er is 5x een monteur geweest, meerdere modem wissels en nu is het acceptabel maar zeker niet stabiel.
6. Gebrek aan IPV6.
7. Niet van toepassing bij Delta, maar TV van Caiway was ook niet geweldig. Delta zou betere hardware moeten hebben, maar die Aria 7X bij Caiway was zeker niet alles.

Wie weet of sommige van deze issues lokaal zijn, maar het simpele feit dat het niet voor me kan worden opgelost zegt genoeg. En dan heb ik het nog niet eens over de moeite die je moet doen om iets voor elkaar te krijgen...

Als het goed is moet KPN ergens medio dit jaar beginnen met glasvezel aanleggen hier. Hopelijk is dit over 1 jaar beschikbaar, en dan proberen we het daar. Zeker als ze weer de 35 euro voor 12 maanden deal uit de kast trekken.
Alles wat je noemt, van 1 t/m 7, was voor mij reden om mijn abbo bij Delta te herroepen. Met name de communicatie over bridge, een ramp. Ik heb zowel via chat, telefoon als de Delta winkel meerdere verschillende antwoorden gehad, variërend van:

- Het kan wel
- Het kan totaal niet
- Het kan wel met zakelijk abonnement.

Bij alle keren gaf ik aan in nieuw gebied te wonen met XGS-PON.

Daarbij komt nog dat ik de Genexis ont kreeg aanbevolen als mogelijke vervanger van het modem, terwijl ik hier lees dat hij instabiel is.

Als ik al op het Delta Netwerk overstap, ga ik bij Helden van Nu. Stuk duurder, maar 1 op 1 klantenservice, mensen die weten waar ze over praten en gedegen advies.

Mensen klagen veel over Ziggo, maar ik heb in de afgelopen twee jaar slechts één keer een half uurtje storing gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door gwabber op 26-01-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 09:41
Volgens de Delta zakelijke klantenservice (even hopeloos als de normale alleen (bijna) geen wachtrij), is de verwachting eind Q1 dit jaar oftewel over 2 maanden een ONT voor XGS-PON te hebben die alleen in bridge kan :Y) , vermoedelijk word het de Nokia XS-010X-Q. Stabiliteit lijkt hier tot nu toe prima te gaan alleen wel met een hoge ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Computer guy schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:16:
Volgens de Delta zakelijke klantenservice (even hopeloos als de normale alleen (bijna) geen wachtrij), is de verwachting eind Q1 dit jaar oftewel over 2 maanden een ONT voor XGS-PON te hebben die alleen in bridge kan :Y) , vermoedelijk word het de Nokia XS-010X-Q. Stabiliteit lijkt hier tot nu toe prima te gaan alleen wel met een hoge ping.
Weer tegenstrijdigheid... Tegen mij zei er eentje Q4 (maar of dat klopt valt ook te bezien..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 09:41
gwabber schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Weer tegenstrijdigheid... Tegen mij zei er eentje Q4 (maar of dat klopt valt ook te bezien..)
Er werd wel de nadruk op gelegd dat het een schatting was, maar de medewerkster klonk wel als iemand die ongeveer wist waar ze het over had en niet wat lijstjes oplas dus met wat geluk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
Computer guy schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:21:
[...]

Er werd wel de nadruk op gelegd dat het een schatting was, maar de medewerkster klonk wel als iemand die ongeveer wist waar ze het over had en niet wat lijstjes oplas dus met wat geluk...
Als ze dan nog IPv6 erbij gooien wordt het interessant

Acties:
  • +5 Henk 'm!
gwabber schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Net zo betrouwbaar als:

- “eind 2022 is 8Gbps overal te bestellen”
- “we hopen eind 2022 bridge mogelijkheid te kunnen aanbieden”
- “XGS-PON aanmelding wordt binnenkort mogelijk via mijn.delta / mijn.Caiway”
- “de Genexis XGS2110 is bruikbaar op ons netwerk”

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 00:00
Net Delta aan de deur gehad, Jonge sales mannen die proberen een beetje druk uit te oefenen zodat ik snel iets teken.
Ze geven bijvoorbeeld aan dat activatie kosten 380 euro zijn zodra ik niet nu een abonnement aan ga nu en dit achteraf doe.

Korting is persoonlijk niet al te veel bij delta, als ik zie dat ziggo 12 maanden voor 50% aanbied dan ga ik niet switchen naar delta.

Verder vindt ik de manier hoe agressief delta reclame maakt / deur aan deur verkopers niet geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag zijn Kika en BBc3/Cbeebies naar HD omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
CriticalHit_NL schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:18:
[...]

Ja dat is niet al te geweldig, maar ze willen natuurlijk wel een business case hebben om genoeg aanmeldingen te krijgen om door te kunnen gaan met de aanleg in een gebied.

Heel veel mensen hebben geen flauw benul wat de voordelen zijn van glasvezel en ik zou liever zien dat ze daar de focus op leggen dan proberen uit te leggen dat ze net zoveel TV zenders bieden als Ziggo. Maar goed dat zal wel per persoon verschillen wat ze zeggen.

Heb het ergens liever wel zo, want komt er eindelijk eens schot in de zaak van de duopolie die KPN en Ziggo hebben en wordt glasvezel eindelijk eens in verhoogd tempo de grond in gestampt, dit zet de bovengenoemde ook onder druk om hier zelf versneld mee aan de slag te gaan, zeker in gebieden waar enkel traag koper of het dure Ziggo (of andere kabelaar) de enige uitweg is die ook elk jaar de prijs verhogen.

Zijn ook genoeg mensen bij die veel te veel betalen voor een VDSL lijn (bv 200mb) en maar 20mb binnenkrijgen of minder wegens de afstanden, laat staan de upload zeker met het oog op afstand kunnen werken anno nu.

Tja maar 'we hebben het niet nodig' ik zou zeggen installeer het 56K modem maar weer en zeur niet, stilstand is achteruitgang. :+

Data en de benodigde bandbreedte blijft groeien, we willen liever niet in de tijd blijven hangen waar het dagen duurt om een bestand over te hengelen of op te vissen uit de vijver.

Uiteindelijk zul je nog een bredere keuze qua glasvezel krijgen en uiteindelijk dus alleen maar beter, het uitknijpen van koper heeft lang genoeg geduurd.
De voordelen van glasvezel zie ik zeker. Het is een veel toekomstbestendiger medium waar we de komende jaren mee vooruit kunnen.

Echter, als tweaker heb je niet veel aan een fancy lijntje met hoge snelheden, als de provider niet kan bieden wat bijna iedere provider standaard kan bieden. Ik wil geen functionaliteit inleveren voor alleen een snellere lijn.

KPN bijvoorbeeld, heeft het wél voor elkaar op hun glasvezelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08 20:44
Larry schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:21:
[...]

6. Gebrek aan IPV6.

Kan het dan voorkomen dat zowel Delta als KPN glasvezel aan komt leggen? Dus twee afzonderlijke glasvezelkabels?

Ik zit nu bij Ziggo, maar Delta komt binnenkort hier glasvezel aanleggen in de wijk. Hiervoor moet onze pas aangelegde voortuin open gemaakt worden. Ik hoop niet dat weer hetzelfde moet gebeuren als KPN ooit ook met glasvezel hier komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
postvoordennis schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:37:
[...]

Kan het dan voorkomen dat zowel Delta als KPN glasvezel aan komt leggen? Dus twee afzonderlijke glasvezelkabels?

Ik zit nu bij Ziggo, maar Delta komt binnenkort hier glasvezel aanleggen in de wijk. Hiervoor moet onze pas aangelegde voortuin open gemaakt worden. Ik hoop niet dat weer hetzelfde moet gebeuren als KPN ooit ook met glasvezel hier komt?
Ja en ja.
Kans is klein dat KPN hun koper netwerk zal uitschakelen zonder een (eigen) alternatief te bieden. Dus als je Delta krijgt is de kans zeer aannemelijk dat KPN er ooit bij komt. En daarnaast is er natuurlijk ook nog Open Dutch Fiber (/T-Mobile) waarmee je mogelijk een derde aansluiting krijgt.

En nee, Delta zal geen pijp door de tuin leggen. Dus als Delta de tuin open moet graven (omdat ze de kabel niet kunnen schieten? Want normaliter hoeft de tuin niet open) zal dat voor KPN ook het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:02
postvoordennis schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:37:
[...]

Als jij hier toestemming voor geeft wel..
Hier in de buurt zijn zowel Delta als KPN bezig. Week 1 komt Delta: alles open en weer dicht, weekje later komt KPN.. weer allles open en weer dicht 8)7

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
ernstoud schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Net zo betrouwbaar als:

- “eind 2022 is 8Gbps overal te bestellen”
:(
Staat nu op voorjaar 2023 dus we zullen zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkhnUYsnflv7l9auE3MGzkCrxXI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EcDwrEkr9jxXrclGTcRGnGzH.jpg?f=user_large

https://www.delta.nl/internet/glasvezel/xgspon/

[ Voor 5% gewijzigd door Mapje op 28-01-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08 20:44
mightym schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Als jij hier toestemming voor geeft wel..
Hier in de buurt zijn zowel Delta als KPN bezig. Week 1 komt Delta: alles open en weer dicht, weekje later komt KPN.. weer allles open en weer dicht 8)7
Pfff, dat klinkt efficient. Wat is aan te raden?
Ik maak enkel gebruik van internet, TV wil ik gaan kijken via NL Ziet. Nu zit ik bij Ziggo maar wil over naar glasvezel. Is Delta aan te raden of beter wachten totdat KPN hier ooit glasvezel aan gaat leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 21:02
postvoordennis schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Pfff, dat klinkt efficient. Wat is aan te raden?
Ik maak enkel gebruik van internet, TV wil ik gaan kijken via NL Ziet. Nu zit ik bij Ziggo maar wil over naar glasvezel. Is Delta aan te raden of beter wachten totdat KPN hier ooit glasvezel aan gaat leggen?
Nou.. ik laat nu alle smaakjes aanleggen, dan heb je in de toekomst maximale keuzevrijheid.

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig; op dezelfde pagina staat “in de loop van 2023”. Dus wat is het nou? Gokje… niet in 2023 landelijk beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:49
Sindskort hebben mijn ouders 1 Gbps glasvezel van Delta. Ze hebben de "zakelijke" Titanium modem ivm gebruik van eigen router (Netgear R7000).

Valt me op dat met speedtests de downloadsnelheid rond de 900 Mbps zit maar de uploadsnelheid blijft steken op 500-600 Mbps. Op verschillende devices die via ethernetkabel aan router zijn verbonden geprobeerd en hetzelfde resultaat.

Iemand idee hoe dit zou kunnen komen?

[ Voor 3% gewijzigd door nMad op 30-01-2023 19:57 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
nMad schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:56:
Sindskort hebben mijn ouders 1 Gbps glasvezel van Delta. Ze hebben de "zakelijke" Titanium modem ivm gebruik van eigen router (Netgear R7000).

Valt me op dat met speedtests de downloadsnelheid rond de 900 Mbps zit maar de uploadsnelheid blijft steken op 500-600 Mbps. Op verschillende devices die via ethernetkabel aan router zijn verbonden geprobeerd en hetzelfde resultaat.

En direct op het modem zonder de Netgear? Welke speedtest gebruik je? De meeste Tweakers hier krijgen een beter resultaat uit de CLI versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nMad schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:56:

De R7000 is dat niet een verouders type dat slecht met glasvezel overweg kan?
Als eens de firmware geupdate van die router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: December 2009
Hier (gemeente Geertruidenberg) sinds gisteren avond Delta aangesloten en uitgebreid getest. Ik neem alleen internet af.
Installatie stelde niet veel voor en incl. opstart/aanmeldtijd waren we in 20-30 minuten online.
Modem doet in principe wat ie moet doen. Maar net als eerder door anderen al aangegeven, staan veel opties dicht waaronder bridge-modus.

Daarnaast ben ik over de WIFI sterkte niet geheel tevreden (de tp-link set misschien eens testen, maar hier heb ik geen hoge verwachtingen van gezien de reviews).

Heb nu mijn router in DMZ van het modem gezet omdat bridge modus ontbreekt. WIFI van het modem uitgezet en eigenlijk merkt mijn gezin niks van de verandering, behalve dat het internet wel sneller en responsiever is.

Enige wat niet functioneert (waarschijnlijk door DMZ?) is dat ik mijn eigen externe ip niet kan benaderen vanuit binnen. Oftewel: Als ik nu naar mijn NAS wil vanaf mijn lokale netwerk, moet ik per se mijn interne IP/hostname opgeven in plaats van mijn externe domeinnaam.
Mogelijk dat dit opgelost is wanneer de bridge-modus toch vrij geschakeld wordt.
Geen groot issue, maar hooguit onhandig omdat je steeds een ander adres moet kiezen als je wél buitenshuis bent. Plus een extra stap voor mijn gezinsleden.

Als laatste: Mijn extern IP-adres is blijkbaar eentje uit Texas. Geen merkbare gevolgen (kan me voorstellen dat dat bij een Israëlisch IP-adres anders is). Ik laat dit voor nu zoals het is omdat tot nu toe alles werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door R_Lee op 01-02-2023 10:13 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
De stats van mijn atlas probe van januari zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
Calculation interval    : 2023-01-01 00:00:00 - 2023-02-01 00:00:00
Total Connected Time    :  30d 22:49
Total Disconnected Time :   0d 01:10
Total Availability      :     99.84%

Die 1uur 10 minuten downtime is verdeeld over 28 onderbrekingen varierend van 0 tot 10 minuten lang. Hebben anderen dit ook?
Van de meeste onderbrekingen heb ik niets gemerkt omdat ze of in de nacht waren of zo kort dat het niet opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:27
R_Lee schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:09:
Hier (gemeente Geertruidenberg) sinds gisteren avond Delta aangesloten en uitgebreid getest. Ik neem alleen internet af.
Geen tv van Delta omdat...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Lee
Omdat NLZiet volstaat voor ons, aangevuld met een streaming dienst en incidenteel eens youtube er bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R_Lee
Gelijk even via de chat nagevraagd over bridge modus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BRV5k9GWHtU7R9jHWdDu9fwQSRQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/93sBYHa3dJFuVMXYUHbMrFYl.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door R_Lee op 01-02-2023 13:40 . Reden: Naam van chatmedewerker weggehaald. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

R_Lee schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:28:

[Afbeelding]
Dat hebben we vaker gezien en voorbij zien komen. Dit kwartaal is bij Delta/Caiway een rekbaar begrip.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Lee
Hahaha laten we het dan in dit geval hopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gybrus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 09:27
MR_VIPER schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:15:
[...]

Dat hebben we vaker gezien en voorbij zien komen. Dit kwartaal is bij Delta/Caiway een rekbaar begrip.
In dit geval zijn ze blijkbaar van hun leverancier afhankelijk. Ik kan me voorstellen dat Nokia net zo transparant is richting Delta.. :9

KEVIN DIERKX | DISTORTED FUSION | GITHUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:35:
De stats van mijn atlas probe van januari zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
Calculation interval    : 2023-01-01 00:00:00 - 2023-02-01 00:00:00
Total Connected Time    :  30d 22:49
Total Disconnected Time :   0d 01:10
Total Availability      :     99.84%

Die 1uur 10 minuten downtime is verdeeld over 28 onderbrekingen varierend van 0 tot 10 minuten lang. Hebben anderen dit ook?
Van de meeste onderbrekingen heb ik niets gemerkt omdat ze of in de nacht waren of zo kort dat het niet opviel.
Ik zie op mijn probes hetzelfde. Heb ook ping draaien elke paar secondes en die meldt geen onderbrekingen. Ik heb 5 probes (op KPN, T-Mobile, Vodafone en Caiway (2x)) en ik zie dit op alle probes. Ik denk dat de controller die de probes bestuurt soms de verbinding op nieuw op zet. Het zijn geen echte onderbrekingen dus. No worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gybrus schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:53:
[...]

In dit geval zijn ze blijkbaar van hun leverancier afhankelijk. Ik kan me voorstellen dat Nokia net zo transparant is richting Delta.. :9
Je wilt het niet weten. Ik heb bij KPN daar wel eens wat over gehoord. Laten we het zo stellen, KPN gebruikt heel graag geen Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:49
R_Lee schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:28:

[Afbeelding]
Zou liever eerst 10gbit bridge switch willen zien,
Maarja gellukkig ligt de vezel hier nog niet en heb vermoeden dat dit nog wel tijdje gaat duren, zie nergens meer delta/BAM mensen rondlopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 23:01
Sinds afgelopen donderdag ook glasvezel van Delta, kom van Delta coax. Woon in een nieuw gebied met XGS-PON en het Nokia modem. Ondertussen al 3 outages gehad (waarvan twee vandaag) die alleen met een modem reboot zijn op te lossen. Het internet lampje knippert op dat moment.

Ik heb zelf niet veel speciaals met het modem gedaan. Eigen router in DMZ geconfigureerd & WiFi uitgezet.

Iemand hier ervaringen mee? Als het doorzet zal ik contact opnemen met de klantenservice, maar geen fijn begin zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:58
Ligt het aan mij, of zie ik vooral problemen ontstaan wanneer mensen met instellingen in en rondom het modem aan de slag gaan. Zelf ben ik een (noem het maar even zo) huis-tuin en keuken gebruiker die zo als velen denk ik, niets aan de instellingen van het modem veranderen (alleen de wifi naam en w8woord neem ik aan). Zijn er dan ook veel probelemen te verwachten? Soms begin ik door al die berichtgeving te twijfelen om over te stappen naar glasvezel van Delta, hoewel ik wel graag voor innovatie wil gaan.

Zelf denk ik dan ook, er zijn meer dan 1 miljoen huishoudens aangesloten door Delta, zullen die dit dan ook allemaal zo ervaren... ik heb werkelijk geen idee..

Ik wil gewoon snel internet en wifi tot op de zolder (stabiel en +- 100mbs) zodat de kids onbezorgd kunnen gamen op hun switch en telefoon. Dan is Delta toch prima? Of moet ik bij mijn dure Ziggo abo blijven?? (scheelt me € 20,- per maand!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 10:01
Ik weet niet of het perse met het rommelen van instellingen te maken heeft. Ik krijg meer het idee dat het te maken heeft met nieuwe gebieden die aangesloten worden. Wat ik bedoel is dat het lijkt alsof er nog wat kinderziektes in zitten bij de uitrol van een nieuw netwerk.

Wij waren één van de eerste die aangesloten zijn en er zijn zo links en rechts wel wat storingen geweest. Idd alleen op te lossen met een reset. Het lijkt nu we wat verder zijn beter te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:16
Ik heb de boel hier op 12 januari zelf aangesloten en toen was er (toevallig?) een storing. Was de volgende dag opgelost en sindsdien heb ik een stabiele en snelle verbinding, zonder storingen. Mijn vriendin is sinds november over op Delta en zij heeft ook een stabiele verbinding. Ook over TV van Delta is ze tevreden, dat neem ik zelf niet af bij ze. Ze gebruikt trouwens ook die Deco-dingen en dat gaat prima met een gamende zoon op zolder ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Daftz op 02-02-2023 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
Sneakerzz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:54:
Ik wil gewoon snel internet en wifi tot op de zolder (stabiel en +- 100mbs) zodat de kids onbezorgd kunnen gamen op hun switch en telefoon. Dan is Delta toch prima? Of moet ik bij mijn dure Ziggo abo blijven?? (scheelt me € 20,- per maand!)
Ik heb nu 4 maanden internet van Delta en het werkt prima. Het is snel en het aantal merkbare storingen is laag.

De meeste klachten in dit topic gaan over TV (heb ik geen ervaring mee), gebrek aan IPv6 en gebrek aan bridge functie.

Als je het laat aansluiten door een monteur met de "tot in de nok installatie" krijg je 3 mesh wifi punten in huis en zou je overal goed bereik moeten hebben (tenzij je in een bunker of kasteel woont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

MR_VIPER schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:15:
[...]

Ze bedoelen: "Dit kwartaal, van deze eeuw".

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:22
NielsNL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:14:
[...]

Ze bedoelen: "Dit kwartaal, van deze eeuw".
Zou het? Ik betwijfel het. Het eerste kwartaal van deze eeuw is al over drie jaar voorbij. Dan moeten ze wel opschieten. :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 23:01
Sneakerzz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:54:
Ligt het aan mij, of zie ik vooral problemen ontstaan wanneer mensen met instellingen in en rondom het modem aan de slag gaan.
Denk dat de issues door het aanpassen van instellingen wel meevalt. Zoveel kan je niet aanpassen als klant, en het uitzetten van WiFi en de firewall bypassen zijn toch niet de meest spannende instellingen :). Vandaag is het tot nu toe ook nog probleemloos, dus misschien heeft het wel met een nieuw gebied te maken zoals Flans aangeeft. Enige aanpassing die ik gisteren nog heb gemaakt is mijn router op LAN1 (1Gbit poort) aangesloten ipv LAN4 (2.5Gbit poort). Mijn router kan toch maar 1Gbit aan, dus mogelijk ging dat niet helemaal lekker? Lijkt me stug, maar iets proberen is beter dan niks doen ;).

Ik zou me nog niet direct af laten schrikken. Als Coax klant heb ik ook vrijwel nooit problemen ervaren en je hoort de meest wilde verhalen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 15:23
Volgens Delta Netwerk kunnen wij kiezen uit Caiway, DELTA, Helden van Nu, Kliksafe of Online.nl. Wij willen graag naar Solcon. Volgens de site van Solcon is dat wel mogelijk, maar volgens de site van Delta lijkt het van niet. Weet iemand of Solcon landelijk beschikbaar is en de site van Delta niet helemaal klopt of kunnen wij inderdaad geen Solcon krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

AppleDroid schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:21:
Weet iemand of Solcon landelijk beschikbaar is en de site van Delta niet helemaal klopt of kunnen wij inderdaad geen Solcon krijgen?
Als Solcon zegt dat ze kunnen leveren... Waarom Solcon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
lier schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:23:
[...]

Omdat qua ervaring van andere mensen de rest van de aanbieders niet heel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19
Volgens Delta Netwerk kunnen wij kiezen uit Caiway, DELTA, Helden van Nu, Kliksafe of Online.nl. Wij willen graag naar Solcon. Volgens de site van Solcon is dat wel mogelijk, maar volgens de site van Delta lijkt het van niet. Weet iemand of Solcon landelijk beschikbaar is en de site van Delta niet helemaal klopt of kunnen wij inderdaad geen Solcon krijgen?
Zegt de site van Socon, bedoel je dan de postcode check?

Wat weerhoud je ervan om een aanvraag te doen bij Solcon om te kijken hoe Solcon daar op reageert?

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solcon kan op een aantal netwerken leveren op basis van eerdere afspraken. Bij huidige uitrol/vraagbundelingen doen ze niet meer mee (sinds ze door KPN zijn overgenomen).
Delta kiest er voor om op die website die jij bij hen ziet, alleen de aanbieders te laten zien die overal meedoen.

Ander voorbeeld: Er is een netwerk van Delta waar nog wel 5 andere aanbieders op zitten (een overgenomen netwerk van een andere partij). Die aanbieders zie je ook niet op de website van Delta.

Dus: Als Solcon zelf meldt via de postcodechecker op hun website dat ze op jouw adres kunnen leveren via Delta Fiber, dan is dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

AppleDroid schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:28:
Omdat qua ervaring van andere mensen de rest van de aanbieders niet heel goed zijn.
Afgezien van tv (want dat neem ik niet af) en van jouw locatie (er zijn gebieden met veel verstoringen) is Internet bij Delta naar mijn ervaring enorm stabiel. Dus "niet heel goed" is enorm subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:57
lier schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:23:
[...]

KPN kortingen /Gratis behoud KPN en XS4ALL adressen / TV product / Fritz ?

Ik overweeg het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Geheugenbank schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:51:KPN kortingen /Gratis behoud KPN en XS4ALL adressen / TV product / Fritz ?
Kan me er ook van alles bij bedenken...wil vooral van @AppleDroid weten wat zijn overwegingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rothmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 17:08
RobertMe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Kans is groot dat ze uiteindelijk de kabel overal naar binnen brengen. Dan is het voor hun natuurlijk fijn als ze die kosten er ook uithalen doormiddel van een jaarcontract meteen af te sluiten. Immers is het een dure aangelegenheid om bij honderden of duizenden woningen de kabel naar binnen te brengen zonder dat het ook maar €1 oplevert.

Maar die €350 achteraf geloof ik dus ook niet. Lastig te verantwoorden ("waarom moet ik €350 betalen voor een kabel aan te sluiten die al binnen aangesloten is?"), te hoge drempel voor consument (al is Delta €10 goedkoper dan Ziggo, terugverdientijd is dan bijna 3 jaar), en de concurrentie zit ook niet stil (KPN wil koper netwerk uitschakelen, maar niet zonder glasvezel te kunnen bieden).
Dit is dus ook precies mijn standpunt.
Daarom de vraag is er iemand die wel het kastje van delta in zijn woning heeft laten aanleggen en LATER een jaarcontract met een partij heeft afgesloten voor glasvezel? Zo ja, moest je die 350 euro "aansluitkosten" daadwerkelijk betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
lier schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:59:
[...]

Kan me er ook van alles bij bedenken...wil vooral van @AppleDroid weten wat zijn overwegingen zijn.
De tv wordt hier veel gebruikt en dat moet gewoon goed werken. Solcon lijkt dit iets beter voor elkaar te hebben in vergelijking met de andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quetensky
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 16:10
wesjuhdabomb schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:39:
Sinds afgelopen donderdag ook glasvezel van Delta, kom van Delta coax. Woon in een nieuw gebied met XGS-PON en het Nokia modem. Ondertussen al 3 outages gehad (waarvan twee vandaag) die alleen met een modem reboot zijn op te lossen. Het internet lampje knippert op dat moment.

Ik heb zelf niet veel speciaals met het modem gedaan. Eigen router in DMZ geconfigureerd & WiFi uitgezet.

Iemand hier ervaringen mee? Als het doorzet zal ik contact opnemen met de klantenservice, maar geen fijn begin zo..
Zo zit mijn Fritz ook aan de Nokia vast. Ik merk wel dat de 2.5GB aansluiting een iets snellere aansluiting is dan de 1GB van de Nokia. Vreemd, want Fritz is maar 1GB. Ping ligt helaas door dubbel NAT op 10ms :(

Helpdesk heeft geen ONT of bridge in de aanbieding, komt volgens de medewerker die ik sprak voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quetensky schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:19:
[...]
Helpdesk heeft geen ONT of bridge in de aanbieding, komt volgens de medewerker die ik sprak voorlopig niet.
En hier wordt door een helpdesk medewerker gesuggereerd binnen drie maanden:

R_Lee in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
rothmans schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:08:
[...]

Dit is dus ook precies mijn standpunt.
Daarom de vraag is er iemand die wel het kastje van delta in zijn woning heeft laten aanleggen en LATER een jaarcontract met een partij heeft afgesloten voor glasvezel? Zo ja, moest je die 350 euro "aansluitkosten" daadwerkelijk betalen?
ik laat het kastje plaatsen en neem geen abbo, ik zal de ervaring tzt delen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:35:
[...]

En hier wordt door een helpdesk medewerker gesuggereerd binnen drie maanden:

R_Lee in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
De particuliere helpdesk wordt niet goed op de hoogte gehouden van de lopende ontwikkelingen. Bij de zakelijke helpdesk krijg je meestal concretere antwoorden op dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pear7777
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 17:30
Cpri schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:50:
nmiddels heb ik mijn glas modem van Delta binnen (Nokia XS-2426G-B)
Binnen 10 minuten alles aan de praat.
Echter default staat het LAN ingesteld op 192.168.1.xxx.
Aangezien mijn huidige netwerk 192.168.2/24 is wilde ik dit graag zou houden.

Wat ik ook doe ik kan het IP adres van de router niet veranderen naar 192.168.2.254.
Wanneer ik dit verander naar 192.168.3.254 of naar 10.0.0.1 werkt het wel.

Als het goed is ziet deze router helemaal niets van mijn huidige netwerk (Ziggo via de kabel).
Dus waarom 192.168.2.254 (of ieder ander adres in deze range) niet wil werken is mij een raadsel.

Heeft iemand nog tips?
Geen tips, wel uitleg:
Dit Nokia XS-2426G-B modem krijgt een adres 192.168.2.2 binnen het LAN.
Dat zorgt ervoor dat je 192.168.2/24 niet kan gebruiken.

Waarom is me een raadsel.

Ik zag het toen ik IPscanner draaide in het 192.168.1/24 netwerk, maar de range 192.168.2/24 scande. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
pear7777 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:02:
[...]

Geen tips, wel uitleg:
Dit Nokia XS-2426G-B modem krijgt een adres 192.168.2.2 binnen het LAN.
Dat zorgt ervoor dat je 192.168.2/24 niet kan gebruiken.

Waarom is me een raadsel.

Ik zag het toen ik IPscanner draaide in het 192.168.1/24 netwerk, maar de range 192.168.2/24 scande. 8)7
Dat is toch logisch bij dubbel NAT. Als het modem in de 192.168.2.x range staat en je router erachter ook met 192.168.2.x, dan levert dat conflicten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 16:36
Eeh... wij krijgen heel binnenkort ook Glasvezel van Delta maar mij was destijds verteld dat Bridge geen probleem was. Geldt voor elke klant van Delta dat bridge een niet mogelijk is?

Nu heb ik een router waar een SFP moduul in past. Hebben mensen daar ervaring mee met Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
gwabber schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:51:
[...]

Dat is toch logisch bij dubbel NAT. Als het modem in de 192.168.2.x range staat en je router erachter ook met 192.168.2.x, dan levert dat conflicten op.
Dat ligt niet aan dubbel NAT, maar aan het feit dat netwerken met gelijk netid zich aan beide kanten van een router bevinden. Een host in zo'n netwerk heeft geen reden om via de gateway naar een host in het andere netwerk te gaan. Hij kijkt alleen maar in het eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadango schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:18:
Eeh... wij krijgen heel binnenkort ook Glasvezel van Delta maar mij was destijds verteld dat Bridge geen probleem was. Geldt voor elke klant van Delta dat bridge een niet mogelijk is?

Nu heb ik een router waar een SFP moduul in past. Hebben mensen daar ervaring mee met Delta?
Binnenkort glasvezel betekent dat het XGS-PON is. Daarvoor is nog (vrijwel) geen SFP module te verkrijgen, behalve voor 1 bepaalde Fritzbox (de 5590) waarvan ik nog niet gezien heb dat dat zou werken.
Bridge is niet mogelijk.
Andere optie naast bridge is dat je zelf een Nokia ONT via Delta krijgt. Daarmee kan je dan alsnog je eigen router aansluiten met ethernet en alles op je eigen hardware houden. Ook dat staat volgens Delta nog in de planning (alhoewel enkele andere providers op het Delta netwerk het al wel kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Barre73 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Binnenkort glasvezel betekent dat het XGS-PON is. Daarvoor is nog (vrijwel) geen SFP module te verkrijgen, behalve voor 1 bepaalde Fritzbox (de 5590) waarvan ik nog niet gezien heb dat dat zou werken.
Bridge is niet mogelijk.
Andere optie naast bridge is dat je zelf een Nokia ONT via Delta krijgt. Daarmee kan je dan alsnog je eigen router aansluiten met ethernet en alles op je eigen hardware houden. Ook dat staat volgens Delta nog in de planning (alhoewel enkele andere providers op het Delta netwerk het al wel kunnen).
Bedankt voor de update. Ik zal ze eens bellen en vragen wat ze kunnen doen, anders annuleer ik het abbonnement wel omdat ze hun afspraken niet na kunnen komen. Eens kijken wat dat oplevert. Zonder eigen router ga ik niet meer werken en dubbel NAT is zeker geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjesmon
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 12:03
Bij ons hebben ze net glasvezel aangelegd, echter stappen wij nog niet over naar Delta.
Wij kijken tv via de Chromecast met de Ziggo go app dit werkt uitstekend.
Nu hoor ik dat de app van Delta max 480p kan, en voor ons is delta 3 euro goedkoper.
Dus wij zelf stappen nog niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
koekjesmon schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:22:
Bij ons hebben ze net glasvezel aangelegd, echter stappen wij nog niet over naar Delta.
Wij kijken tv via de Chromecast met de Ziggo go app dit werkt uitstekend.
Nu hoor ik dat de app van Delta max 480p kan, en voor ons is delta 3 euro goedkoper.
Dus wij zelf stappen nog niet over.
Dat is niet juist

De beeldkwaliteit van de Smart TV apps is afhankelijk van het kanaal. Voor HD kanalen is dit 1080x1920 in 25 frames per seconde. Voor SD kanalen is dat 1024x1024 in 25 frames per seconde. We werken continue aan verbeteringen van de videokwaliteit.

https://www.delta.nl/klan...visie/delta-smart-tv-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjesmon
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 12:03
Mapje schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:28:
[...]

Dat is niet juist

De beeldkwaliteit van de Smart TV apps is afhankelijk van het kanaal. Voor HD kanalen is dit 1080x1920 in 25 frames per seconde. Voor SD kanalen is dat 1024x1024 in 25 frames per seconde. We werken continue aan verbeteringen van de videokwaliteit.

https://www.delta.nl/klan...visie/delta-smart-tv-app/
Ik heb me buren meegeholpen en ze zijn allemaal ontevreden over het beeldkwaliteit via de app, deze komt echt niet hoger dan 480p. Ik wilde eerst bij andere testen en dan pas zelf overgaan mocht het bij hun goed bevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door koekjesmon op 06-02-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
Tadango schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Bedankt voor de update. Ik zal ze eens bellen en vragen wat ze kunnen doen, anders annuleer ik het abbonnement wel omdat ze hun afspraken niet na kunnen komen. Eens kijken wat dat oplevert. Zonder eigen router ga ik niet meer werken en dubbel NAT is zeker geen optie.
Lees zeker eens terug in dit topic, want het opzeggen gaat niet gemakkelijk worden weten we inmiddels uit ervaring >:). Als het jou wel lukt, zou het mooi zijn als je jouw ervaring hier deelt.

Zoek ook eens naar XS-010X-Q of XGS-PON. Of NAT Hairpin / NAT Loopback.

Edit:
Dit topic kan ik je ook aanbevelen om door te lezen:
[Delta glasvezel] Eigen router installeren

[ Voor 9% gewijzigd door EWS99 op 06-02-2023 11:47 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
EWS99 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Lees zeker eens terug in dit topic, want het opzeggen gaat niet gemakkelijk worden weten we inmiddels uit ervaring >:). Als het jou wel lukt, zou het mooi zijn als je jouw ervaring hier deelt.

Zoek ook eens naar XS-010X-Q of XGS-PON. Of NAT Hairpin / NAT Loopback.

Edit:
Dit topic kan ik je ook aanbevelen om door te lezen:
[Delta glasvezel] Eigen router installeren
Heb inmidels wat gelezen en die oude modems zijn makkelijk want daar zit een SFP moduul ik welke ik zo in mijn router kan plaatsen. Hier ligt een vers nieuw netwerk waar dat niet mogelijk gaat zijn zover ik begrijp. Ik heb bij het afsluiten expliciet gevraagd naar dingen als Bridge mode en dat was toen geen probleem. Ik zal eens bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Volgens mij is het meerdere Tweakers gelukt op basis van de 14 dagen bedenktijd die pas in zou moeten gaan nadat het product daadwerkelijk is geleverd. Delta claimt dat dat niet van toepassing is terwijl er al jurisprudentie over is (specifiek ook in het geval van afsluiten abo bij een ISP). Met de juiste "legal speak" en druk uitoefenen is het dus (alsnog) mogelijk om via deze route onder het contract uit te komen.

Daarnaast zijn er volgens mij ook al geweest die het gelukt is op basis van de Algemene Voorwaarden die een paar maanden terug zijn aangepast. Ook dat geeft de mogelijkheid om het contract te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Delta techinsche service meldt dat elke eigen model ondersteund wordt, dus maar eens kijken wat we gaan kopen. https://www.broadband-for...U-Products-2023-01-18.pdf Leuke lijst met XSG-PON compatible apparatuur. Als iemand nog een tip heeft....
Pagina: 1 ... 56 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.