Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 15:36
dolopfriet schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:22:
Ik lees op het internet de laatste tijd toch erg veel klachten over instabiel internet bij Delta en Caiway.
Ik lees dat er veel verstoringen zijn in een bepaald gebied.
Heb hier Delta (regio Hoogeveen) en heb geen problemen....

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-06 16:10

lier

MikroTik nerd

Garrettvr schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:36:
Heb hier Delta (regio Hoogeveen) en heb geen problemen....
Ik lees vooral problemen met het tv product. De laatste keer Internet problemen is alweer lang geleden (regio Doorn).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:38
robert.v.w. schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:41:
[...]

Niks is gratis, volgens mij ;) Maar er zijn voor de inschrijvers geen expliciete kosten aan verbonden.
In januari 2022 heb ik een contract getekend.
Je bent niet helemaal duidelijk. Legt Delta (DFN) kosteloos de fiber binnen zonder campagne of moest je een abonnement afsluiten (bij de Provider Delta of caiway of beschikbare alternatieven) om dit gratis gedaan te krijgen? Dat is namelijk wel een wezenlijk verschil.

Mocht dat tweede het geval zijn, ook dan kom je mijn inziens van het contract af maar dan krijg je de vezel ook niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:48
esky schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:51:
[...]

5 dagen? Hoeveel kilometer is je oprit lang? ;)
Maar even zonder gekheid op een aantal plekken legt Delta gratis een glasvezel tot in je meterkast ook als je geen abonnement neemt, lijkt me altijd handig om te doen ook als ziggo/DSL nu nog prima bevalt. Ooit was een 33k6 modem (0,03Mbit) heel erg snel...
tja 5 dagen geven ze aan en over Delta ja het is ook handig om wat achter de hand te hebben maar ze doen het niet tot aan de meterkast geloof ik
tyson69 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Bij ons is vorige week glasvezel onder de stoep gelegd. Ook hier vooraf een melding over 5 dagen overlast. Praktijk: 5 uurtjes was de oprit geblokkeerd en er werd netjes aangebeld met de vraag of ik de auto vandaag nodig had en hem anders even op straat moest zetten.
Ik zie er geen ruzie in de buurt door ontstaan
hoop het maar op de straat zetten gaat bij ons niet nou het gaat wel maar dan kan er niemand meer langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees op het internet de laatste tijd toch erg veel klachten over instabiel internet bij Delta en Caiway.
Waar lees je dat dan? Hier op tweakers niet volgens mij…

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:59
ernstoud schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:52:
[...]

Waar lees je dat dan? Hier op tweakers niet volgens mij…
Het geklaag komt vaak van de mensen die niks van internet en WiFi snappen, de router/modem maar in de meterkast gooien en denken dat ze overal bereik hebben. En maar klagen en klagen terwijl ze zelf weer andere troep in huis halen om “de wifi” te fixen/beter bereik/sneller internet te (denken) hebben, powerline etc |:(

We hebben al meer dan 6 jaar internet van Caiway/Delta en maar een paar storingen gehad, 1x door een grote stroomstoring in de halve stad, en een paar keer vorige zomer toen de koeling ermee stopte in een verdeelhuis (Almelo).

Het internet is verder enorm stabiel, haal ook altijd de maximum snelheid (~940Mbps).

Al dat gezeur ook maar altijd over Caiway/Delta, ik herken er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
BlazeMuis schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Het geklaag komt vaak van de mensen die niks van internet en WiFi snappen, de router/modem maar in de meterkast gooien en denken dat ze overal bereik hebben. En maar klagen en klagen terwijl ze zelf weer andere troep in huis halen om “de wifi” te fixen/beter bereik/sneller internet te (denken) hebben, powerline etc |:(

We hebben al meer dan 6 jaar internet van Caiway/Delta en maar een paar storingen gehad, 1x door een grote stroomstoring in de halve stad, en een paar keer vorige zomer toen de koeling ermee stopte in een verdeelhuis (Almelo).

Het internet is verder enorm stabiel, haal ook altijd de maximum snelheid (~940Mbps).

Al dat gezeur ook maar altijd over Caiway/Delta, ik herken er niks van.
omdat het bij jou wel goed werkt wil niet zeggen dat het overal zo is

dat gezegd hebbende ik zit bij Ziggo heb ook geen klachten daarover maar er zijn er genoeg die dat wel hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
@bie100 Daarom schrijft hij/zij/hen dan ook
BlazeMuis schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:08:
Het geklaag komt vaak van de mensen die niks van internet en WiFi snappen, de router/modem maar in de meterkast gooien en denken dat ze overal bereik hebben. ...
Ik zelf zit ook bij ziggo, en heb geen klachten. Dat zal volgens mij gelden voor de meeste gebruikers van de meeste internet providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:59
bie100 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:18:
[...]

omdat het bij jou wel goed werkt wil niet zeggen dat het overal zo is
Ik hoor geen klachten in mijn omgeving van Caiway/Delta, en vrijwel iedereen heeft daar ook internet van.

Zoals hierboven beschreven, het ligt vaak (meestal) aan de afnemer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
BlazeMuis schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:25:
[...]

Ik hoor geen klachten in mijn omgeving van Caiway/Delta, en vrijwel iedereen heeft daar ook internet van.

Zoals hierboven beschreven, het ligt vaak (meestal) aan de afnemer
goed toch heb ook zitten kijken hoor nou ze het hier ook aan gaan leggen maar wat ik nu betaal scheelt het niet zoveel 2 euro nog wat meer ben ik nu kwijt

weet wel elke euro telt maar goed weet nou wat ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:23
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn sowieso de problemen geweest met de Zweedse en Amerikaanse IP adressen die Delta een tijdje terug in gebruik heeft genomen. Dat is hier ook voorbij gekomen. Wellicht niet direct "modem komt niet online", maar wel allemaal andere vage problemen door kapotte routing, websites die "blokkeren" omdat je niet in Nederland bent, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:20
De IP adressen waren gewoon Nederlands (eerder worden ze niet ingezet) en er was verder niks mis met de routing.
Probleem zit 'm erin dat sommige websites proberen om met een geolocatiedatabase bepaalde landen te weren, maar vervolgens die database niet of niet tijdig updaten.
Delta levert daarom zelfs bij de IP-informatie tegenwoordig een link mee met de juiste geolocaties, waarmee de locatie altijd geforceerd zou moeten worden, maar ook die lijken sommige websites te negeren.
Delta heeft daarmee alle technische mogelijkheden gebruikt die het kan gebruiken om websites te informeren over de juiste geolocatie. Dat kan je wat mij betreft dan ook niet meer bij Delta neerleggen.

Overigens hier ook geen issues. Heb nu iets van 8 jaar glasvezel via Caiway/Delta en ben over de stabiliteit prima te spreken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:44
EDIT schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:52:

Delta heeft daarmee alle technische mogelijkheden gebruikt die het kan gebruiken om websites te informeren over de juiste geolocatie. Dat kan je wat mij betreft dan ook niet meer bij Delta neerleggen.
Toch is naar mijn niet zo bescheiden menig Delta wel degelijk iets te verwijten. Namelijk dat ze geen IPv6 bieden. Die geolocatie problemen zijn een gevolg van doordat vanwege het "op" zijn, van hot en her de laatste restjes IPv4 bij elkaar geschraapt worden.

Het zijn bedrijven als Netflix waarbij dat problemen geeft. Netflix en heel veel anderen waarbij geolocatie gebruikt wordt zijn echter al jaren via IPv6 bereikbaar en met IPv6 heb je dat probleem niet. Als Delta vanaf het begin IPv6 zou hebben aangeboden zou dat probleem er niet zijn of in elk geval van veel minder omvang zijn.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Toch is naar mijn niet zo bescheiden menig Delta wel degelijk iets te verwijten. Namelijk dat ze geen IPv6 bieden. Die geolocatie problemen zijn een gevolg van doordat vanwege het "op" zijn, van hot en her de laatste restjes IPv4 bij elkaar geschraapt worden.

Het zijn bedrijven als Netflix waarbij dat problemen geeft. Netflix en heel veel anderen waarbij geolocatie gebruikt wordt zijn echter al jaren via IPv6 bereikbaar en met IPv6 heb je dat probleem niet. Als Delta vanaf het begin IPv6 zou hebben aangeboden zou dat probleem er niet zijn of in elk geval van veel minder omvang zijn.
Je doet nu alsof Delta geen Ipv6 kent, maar ze geven dat via coax al enige jaren door.
Eind dit jaar is de eerste nieuwe prognose voor glasvezel? Maar ik heb geen bron hiervoor, wel ergens gelezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roetzen
Sjakie0101 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Je doet nu alsof Delta geen Ipv6 kent, maar ze geven dat via coax al enige jaren door.
Ze kunnen dus niet als excuus aanvoeren dat ze geen enkele IPv6 expertise in huis hebben.

Maar het topic van deze area is "Delta Glasvezel", dus wat ze met hun coax - die ik hier niet heb - doen is niet relevant. Delta Glasvezel levert geen Ipv6 en heeft dat ook nog nooit gedaan.
[
Eind dit jaar is de eerste nieuwe prognose voor glasvezel.
"Nieuwe prognose"? Net zo'n glijdende prognose als wanneer het hier werkend wordt opgeleverd dus. Sorry, met prognoses kan ik geen internet verbinding opbouwen. Ofwel: "Eerst zien dan geloven". .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:21

DON PAPA

Tweaker-fan

Roetzen schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:14:
[...]

Het zijn bedrijven als Netflix waarbij dat problemen geeft.
Ziggo die wel ipv6 heeft hier ook problemen mee gehad:

[Afbeelding]

Bron: https://community.ziggo.n...zo-is/m-p/1017114#M150305

[ Voor 61% gewijzigd door DON PAPA op 18-01-2023 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is één website / dienst die ineens Ziggo als proxy markeert? Dat is natuurlijk iets anders dan dat de provider "nieuwe" IPs in gebruikt neemt die daarvoor nog in andere landen in gebruik waren, waardoor tientallen / honderden websites alle gebruikers van deze IPs verkeerd herkennen (en soms blokkeren).
In beide gevallen lastig voor de ISP om iets aan te doen. Maar de impact bij Delta / Caiway was wel echt vele malen groter. En wellicht had Delta ook vooraf moeten testen? Merken dat bv Google IPs aanmerkt als uit Zweden en naar de Zweedse website stuurt, Netflix die content blokkeert of de verkeerde bibliotheek gebruikt, ... en contact met die partijen moeten opnemen om het op te lossen, zoals Ziggo dus ook gedaan heeft, alvorens de IPs in gebruik te nemen. En/of de IPs langer op de plank laten liggen. Meen dat @robertwebbe problemen had met VoWIFI bij Vodafone en het uiteindelijk een gevalletje "we hebben/hadden deze gewijzigde IP reeksen/locaties nog niet verwerkt, maar vanaf datum X zal dat wel zo zijn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmmiddag
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 12:05
ik lees nu op de Delta site: 8GB download dit jaar mogelijk in sommige gebieden.
helaas nog niet bij ons zo te zien.

Ik zit nu 1,5 jaar bij Delta en haal de volle snelheid (1GB up en down). Slechts 2x een tv storing gehad en 1x een half uur geen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:21

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:27:
[...]
Dat is één website / dienst die ineens Ziggo als proxy markeert?
Klopt die topic gaat enkel over Netflix, maar er zij toen der tijd meerdere topics geweest waar gebruikers meldingen maakte dat websites niet goed werkte (blokkeerden) omdat het ip aangaf dat ze ergens in het buitenland waren, terwijl ze gewoon in Nederland waren en geen vpn of proxy gebruikte.

Het is dus een beetje onzin om de schuld te leggen omdat de ISP nog geen ipv6 heeft, want een provider (Ziggo) die wel ipv6 heeft had hier vorig jaar rond september ook last van bij verschillende klanten...

[ Voor 29% gewijzigd door DON PAPA op 18-01-2023 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-06 12:03
gmmiddag schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:27:
ik lees nu op de Delta site: 8GB download dit jaar mogelijk in sommige gebieden.

Ik zit nu 1,5 jaar bij Delta en haal de volle snelheid (1GB up en down). Slechts 2x een tv storing gehad en 1x een half uur geen internet.
Link? Want denk dat je bedoeld Max 2,5gbit en totaal 8gbit over alle poorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:20
gmmiddag schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:27:

:) Dat is oud nieuws. Al een jaar wordt dat beloofd, door delta.
*knip* Op de man.. met als laatste: Iedereen -echt iedereen- zou eind 2022 over zijn naar xgspon. Maar voortgang is in mijn ogen 0. Maw eerst zien dan pas geloven.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 19-01-2023 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:15
internet4me schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 07:45:
[...]

:) Dat is oud nieuws. Al een jaar wordt dat beloofd, door delta.
*knip* met als laatste: Iedereen -echt iedereen- zou eind 2022 over zijn naar xgspon. Maar voortgang is in mijn ogen 0. Maw eerst zien dan pas geloven.
Sterker nog.

de hele optie is bij mij weg!

Er stond 1 jaar lang 8Gbps in najaar 2022.

echter is die nu verdwenen en blijven alleen 150 en 1000Mbps over

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 19-01-2023 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Laatst online: 19-06 08:10
Incognitum schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Je bent niet helemaal duidelijk. Legt Delta (DFN) kosteloos de fiber binnen zonder campagne of moest je een abonnement afsluiten (bij de Provider Delta of caiway of beschikbare alternatieven) om dit gratis gedaan te krijgen? Dat is namelijk wel een wezenlijk verschil.

Mocht dat tweede het geval zijn, ook dan kom je mijn inziens van het contract af maar dan krijg je de vezel ook niet binnen.
Volgens mij was ik prima duidelijk maar goed, nogmaals. Delta wilde hier in het dorp glas gaan aanleggen. Daar heb ik me voor aangemeld (ook Delta als ISP) en een jaarcontract getekend in januari 2022. Uiteraard zou je het eerste jaar, dat er daadwerkelijk een werkende kabel ligt, met flinke korting krijgen en de aansluiting tot in de meterkast zat inbegrepen. Gelukkig werd het benodigde minimumaantal inschrijvingen gehaald, dus ergens midden 2022 begon men flink te graven in de helft van de straten, tot augustus. Daarna is er helemaal niks meer gebeurd, ondanks dat de planning een oplevering van Q4 2022 beloofde. Dus de helft van het dorp heeft groene kabeltje tot aan de muur liggen, en in de andere helft ligt er nog helemaal niks. Ondertussen hebben wij besloten dat we een grotere woning willen en dat we gaan verhuizen. En als het zo doorgaat zijn we verhuisd voordat er uberhaupt een werkende glasvezelaansluiting ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robert.v.w. schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Volgens mij was ik prima duidelijk maar goed, nogmaals. Delta wilde hier in het dorp glas gaan aanleggen. Daar heb ik me voor aangemeld (ook Delta als ISP) en een jaarcontract getekend in januari 2022. Uiteraard zou je het eerste jaar, dat er daadwerkelijk een werkende kabel ligt, met flinke korting krijgen en de aansluiting tot in de meterkast zat inbegrepen. Gelukkig werd het benodigde minimumaantal inschrijvingen gehaald, dus ergens midden 2022 begon men flink te graven in de helft van de straten, tot augustus. Daarna is er helemaal niks meer gebeurd, ondanks dat de planning een oplevering van Q4 2022 beloofde. Dus de helft van het dorp heeft groene kabeltje tot aan de muur liggen, en in de andere helft ligt er nog helemaal niks. Ondertussen hebben wij besloten dat we een grotere woning willen en dat we gaan verhuizen. En als het zo doorgaat zijn we verhuisd voordat er uberhaupt een werkende glasvezelaansluiting ligt...
Je hebt je dus wel expliciet moeten aanmelden. Ergo: Delta heeft een "haalbaarheidsonderzoek" gedaan en bij voldoende "aanmeldingen" (lees: afgesloten contracten) zijn ze over gegaan tot aanleg. Het is dus niet dat Delta "spontaan" glasvezel is gaan aanleggen (ik weet ook niet of Delta dat doet. KPN / Glaspoort en Open Dutch Fiber volgens mij wel).

Vervolgvraag is dan of ze wel iedereen gaan aansluiten, ook die zonder abonnement. Hier bij mij in het dorp hebben ze ook een haalbaarheidsonderzoek gedaan. Ik heb mij toen niet aangemeld, maar later wel bericht ontvangen dat ze alle woningen gaan aansluiten, tenzij je expliciet weigert. En in november is ook al iemand aan de deur (/binnen) geweest voor de schouwing.
Maar volgens mij zijn er ook weer regios waar ze echt alleen de huishoudens aansluiten waar ook een abonnement is afgesloten. Dan zou je dus bij de buren / bekenden moeten navragen of zij zich (niet) hebben aangemeld maar wel berichtgeving ontvangen hebben dat ze een aansluiting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Je hebt je dus wel expliciet moeten aanmelden. Ergo: Delta heeft een "haalbaarheidsonderzoek" gedaan en bij voldoende "aanmeldingen" (lees: afgesloten contracten) zijn ze over gegaan tot aanleg. Het is dus niet dat Delta "spontaan" glasvezel is gaan aanleggen (ik weet ook niet of Delta dat doet. KPN / Glaspoort en Open Dutch Fiber volgens mij wel).
Bij mij in het dorp is vziw nooit een haalbaarheidsonderzoek gedaan. Hier probeert Delta (althans daar lijkt het op) min of meer mee te liften op ODF, want die zijn inmiddels gestart met aanleggen.
Vervolgvraag is dan of ze wel iedereen gaan aansluiten, ook die zonder abonnement.
Ik heb de online informatieavond teruggekeken en daarin kwam naar voren dat men iedereen "aansluit", maar worden er activatiekosten in rekening gebracht als je dit niet direct een abonnement afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed1703 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Ik heb de online informatieavond teruggekeken en daarin kwam naar voren dat men iedereen "aansluit", maar worden er activatiekosten in rekening gebracht als je dit niet direct een abonnement afsluit.
Dat is hier inderdaad ook. Eerst dreigden ze met €600+ als je niet mee deed. Nu, bij de bekendmaking dat ze het overal aansluiten, is het al gezakt naar €3xx. En als het eenmaal ligt kan ik mij niet indenken dat je daadwerkelijk (zoveel) moet betalen. Immers is het dan gewoon nog steeds een (hoge) drempel om over te stappen. Met die paar euro (/tientje?) die Delta voor mij goedkoper zou zijn zou het dan 2, 3 jaar duren om de activatiekosten er uit te halen. Totaal niet interessant dus om dan over te stappen.
Ik gok dus dat je dan gewoon iets van €50 betaald aan "setup kosten" en dat je die als onderdeel van een welkomstbonus niet hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06 08:05
Ik kan mij niet goed voorstellen waarom dit is maar het staat er :

Momenteel wordt iTV niet ondersteund voor de FRTIZ!Box 5590 XGS-PON direct op een glasvezelaansluitpunt van KPN, T-Mobile en Delta.
De ondersteuning hiervoor is in ontwikkeling.

https://fritzshop.nl/frit...x-5590-fiber-xgs-pon.html

Kan iemand vertellen waarom ?

Dat zou betekenen dat je hiermee geen (i)tv kunt kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:15
RobertMe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Dat is hier inderdaad ook. Eerst dreigden ze met €600+ als je niet mee deed. Nu, bij de bekendmaking dat ze het overal aansluiten, is het al gezakt naar €3xx. En als het eenmaal ligt kan ik mij niet indenken dat je daadwerkelijk (zoveel) moet betalen. Immers is het dan gewoon nog steeds een (hoge) drempel om over te stappen. Met die paar euro (/tientje?) die Delta voor mij goedkoper zou zijn zou het dan 2, 3 jaar duren om de activatiekosten er uit te halen. Totaal niet interessant dus om dan over te stappen.
Ik gok dus dat je dan gewoon iets van €50 betaald aan "setup kosten" en dat je die als onderdeel van een welkomstbonus niet hoeft te betalen.
Tot nu toe is het allemaal bangmakerij zodat ze meer verkopen. Kennissen die niet hadden meegedaan met de eerste actie, kregen een tijdje terug gewoon de promotie voor nieuwe klanten. Niets geen hoge aansluitkosten. Logisch ook, anders gaat niemand het doen. Vooral niet als er ook nog een KPN glasvezel en Ziggo giganet aansluiting naast hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-03 18:55
Ik heb sinds een maandje een Delta glasvezelaansluiting(XGS-PON) en wil graag mijn Fritzbox 5590 fiber aansluiten. De Fritzbox is inmiddels aangemeld bij Delta en ik kan zien dat er verbinding is met de fiber-centrale. Ik heb geprobeerd om het Delta/Caiway profiel te laden wat in de laatste firmware ingebakken zit(7.30) maar dat werkt helaas niet: geen internet.

Ook heb ik handmatig een profiel aangemaakt met volgende settings:

Zijn toegangsgegevens vereist? Nee
VLAN-ID 100
Downstream 1000 Mbit/s
Upstream 1000 Mbit/s
IP-adres automatisch via DHCP ophalen
En het aangemeldde MAC-adres netjes ingevuld.

Dit werkt helaas ook niet. Heeft iemand ervaring/tips hoe ik e.e.a voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsh1964
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-06 21:37
Borri schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:29:
Ik heb sinds een maandje een Delta glasvezelaansluiting(XGS-PON) en wil graag mijn Fritzbox 5590 fiber aansluiten. De Fritzbox is inmiddels aangemeld bij Delta en ik kan zien dat er verbinding is met de fiber-centrale. Ik heb geprobeerd om het Delta/Caiway profiel te laden wat in de laatste firmware ingebakken zit(7.30) maar dat werkt helaas niet: geen internet.

VLAN-ID 100
Downstream 1000 Mbit/s
Upstream 1000 Mbit/s

Dit werkt helaas ook niet. Heeft iemand ervaring/tips hoe ik e.e.a voor elkaar kan krijgen?
Heb je deze al bekeken?

AVM FRITZ!Box 5590 Fiber gebruiken icm Delta Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borri
Ja, ook al een bericht gestuurd naar AVM, maar ik weet niet of de info uit dat topic nog actueel is. De reacties zijn al een half jaar oud. Ik hoopte eigenlijk dat het inmiddels al wat makkelijker zou gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borri schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:29:

VLAN-ID 100
Downstream 1000 Mbit/s
Upstream 1000 Mbit/s

Heb je ook bevestiging gekregen dat je aanmelding ook doorgevoerd is? Er zijn hier en in de Caiway thread wel meldingen geweest dat mensen meerdere keren moesten bellen en ook dat de verwerking soms ook lang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borri
Ja, bij elkaar een keer of tien gebeld en een uur of drie in de wacht gezeten maar inmiddels maar het lijkt er nu op dat hij echt is aangemeld. Ook zie ik dat er nu verbinding is met het fiber verdeelstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borri
Antwoord terug van AVM:

Bedankt voor je supportaanvraag bij AVM.

Je hebt geen configuratie bestand nodig. Met de recente FRITZ!OS 7.30 is nu een Delta/Caiway profiel in de FRITZ!Box voorhanden en kan je de FRITZ!Box inrichten.
Gebruik svp deze documentatie om de FRITZ!Box in te richten.

De FRITZ!Box met de recente FRITZ!OS kan nog niet met een XGS-PON gebruikt worden.

AVM is echter nog bezig met een nieuwe FRITZ!OS voor meerdere providers, ook voor Delta, zodat de FRITZ!Box goed werkt op de FTTH lijn, ook dan mogelijk al met een XGS-PON.
Wanneer de release of Labor FRITZ!OS op de server staat, is mij nu nog niet bekend.

Kan dus blijkbaar nog niet, jammer dat hij bij Fritzshop.nl wel als zodanig verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Delta glasvezel stopt in Lisse.
DELTA Netwerk heeft de afgelopen maanden een glasvezelcampagne gevoerd in Lisse. Onlangs heeft een
andere partij aangekondigd glasvezel te gaan aanleggen in Lisse, zodat wij besloten hebben op dit moment
niet te gaan aanleggen.
https://www.deltanetwerk.nl/gebieden/lisse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal wel ODF zijn. Ik mag gek zijn maar er hangt iets in de lucht qua samengaan/fusies van netwerken.
ODF en Delta leggen vaak niet tegelijk aan. KPN en Delta wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Zal wel ODF zijn. Ik mag gek zijn maar er hangt iets in de lucht qua samengaan/fusies van netwerken.
ODF en Delta leggen vaak niet tegelijk aan. KPN en Delta wel,
Voor diegenen die het zeker willen weten. Na 1 minuut DuckDuckGo: https://www.lisse.nl/inwo...bouwen-en-wonen/glasvezel . Dus inderdaad ODF / T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:29:
[...]

Voor diegenen die het zeker willen weten. Na 1 minuut DuckDuckGo: https://www.lisse.nl/inwo...bouwen-en-wonen/glasvezel . Dus inderdaad ODF / T-Mobile.
Klopt. Een kennis in Lisse bevestigt dat T-mobile/ODF daar bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ja, bij mijn postcode check stond ook 8 Gbit/s vanaf najaar 2022.
Niets meer van te vinden!!

Je gedraagt je zo niet echt betrouwbaar als aanbieder vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dolopfriet schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:03:
Ja, bij mijn postcode check stond ook 8 Gbit/s vanaf najaar 2022.
Niets meer van te vinden!!

Je gedraagt je zo niet echt betrouwbaar als aanbieder vind ik.
hier is het 1 grote onbekende... geen concrete datums.. iedereen wijst naar elkaar :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:15:
[...]

hier is het 1 grote onbekende... geen concrete datums.. iedereen wijst naar elkaar :')
En glaspoort komt al om de hoek kijken 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
Vandaag een brief in de bus van deltanetwerk dat ze glasvezel willen aanleggen in ons (en omliggende) dorp mits 20% van de inwoners zich hiervoor aanmeld. Ik helemaal enthousiast natuurlijk want ik wil graag hogere upload. Heb nu namelijk 600/40 van ziggo en alhoewel de download redelijk is voelt de upload steeds vaker beperkend aan.

Nu dus dit topic even doorgespit en moet jammer genoeg tot de conclusie komen dat bridge modus niet kan of nog niet kan. Ik heb een vrij goed thuisnetwerk aangelegd met meerdere routers etcetera dus wil het liefste gewoon een modem in bridge mode. Jammer genoeg zijn er vooralsnog maar 3 aanbieders beschikbaar: Deelta, Caiway en online.nl. Dus geen Helden van Nu. Delta is veruit de goedkoopste voor 1000/1000 internet only.

Maar nogmaals zonder bridge mode hoef ik het niet. Er is over enkele weken wel een informatieavond in een dorpshuis hier in de buurt. Misschien dat ik daar maar eens wat vragen moet stellen?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

@AtlAntA grote kans dat KPN ook binnenkort glasvezel bij je aan gaat leggen, bij ons 1 jaar nadat Delta klaar was. Dan heb je meer keuze.
Delta zal uiteindelijk ook wel met een bridge oplossing komen, waarom het nu nog niet voor elkaar is is een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:25:
@AtlAntA grote kans dat KPN ook binnenkort glasvezel bij je aan gaat leggen, bij ons 1 jaar nadat Delta klaar was. Dan heb je meer keuze.
Delta zal uiteindelijk ook wel met een bridge oplossing komen, waarom het nu nog niet voor elkaar is is een raadsel.
Gebeurt dat inderdaad, dat 2 netwerkbeheerders kabels in komen graven in dezelfde wijk? Want hier heb ik sinds 2016 Reggefiber en kan ik geen Delta nemen, een wijk verderop krijgen ze nu Delta, en kan je oa. geen KPN nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:25:
Tja moet eerst maar eens zien of ze die 20% wel halen voor 29 Maart. Het zure is dat ik al meerdere jaren op allerlei site's aan het checken ben of we al glas kunnen krijgen en zelfs al een paar keer de gemeente een belletje heb gedaan met de vraag of zij er ook iets van wisten/mee aan de gang zouden gaan.

Krijg ik vandaag eindelijk die brief in huis dus ik er mezelf er bovenop gestort en dan krijg je zo'n domper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

pennywiser schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:28:
[...]

Gebeurt dat inderdaad, dat 2 netwerkbeheerders kabels in komen graven in dezelfde wijk? Want hier heb ik sinds 2016 Reggefiber en kan ik geen Delta nemen, een wijk verderop krijgen ze nu Delta, en kan je oa. geen KPN nemen.
Ja. KPN gaat al haar oude koperlijnen uiteindelijk vervangen door glasvezel. Ik heb straks 2 glasvezelaansluitingen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
AtlAntA schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:28:
[...]

Tja moet eerst maar eens zien of ze die 20% wel halen voor 29 Maart. Het zure is dat ik al meerdere jaren op allerlei site's aan het checken ben of we al glas kunnen krijgen en zelfs al een paar keer de gemeente een belletje heb gedaan met de vraag of zij er ook iets van wisten/mee aan de gang zouden gaan.

Krijg ik vandaag eindelijk die brief in huis dus ik er mezelf er bovenop gestort en dan krijg je zo'n domper. :)
Er is toch vrije modem keuze? Waarom is bridge mode zo onvervangbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
pennywiser schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:38:
[...]

Niks is onvervangbaar natuurlijk. :) Zoals ik het nu heb met het ziggo modem in bridge mode en daarachter een 2-tal asus routers in een mesh netwerk zou ik het liefste gewoon houden. Het overstappen naar eventueel glas houd ik het liefste relatief simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Soppyscroll schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 18:06:
[...]

En glaspoort komt al om de hoek kijken 😜
jup vandaag werd er een keet geplaatst. denk voor de aannemer?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vrije modemkeuze zegt ook niet veel. De provider mag niet tegen werken en moet de specificaties bekend maken. Maar uit dit topic blijkt toch telkens weer dat er of niks te krijgen is dat met XGS-PON (zoals gebruikt door DFN) compatible is, of dat het "onbekende" hardware is uit het buitenland, dat uiteraard niet pronkt met "Delta compatible " en vaak genoeg"tweede hands" is voor een paar honderd euro.
Dus ja... Delta werkt mee aan vrije modemkeuze, alleen heb je niks te kiezen want er is niks dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
Even ter info. Je kunt wifi gewoon uitschakelen op de modems van Delta. Dan fungeert het toch gewoon als “nep” bridge modus?
Waarom dan zoveel fuzz dat delta dit buiten de titanium niet heeft qua modem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Otto Jans schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:26:
Even ter info. Je kunt wifi gewoon uitschakelen op de modems van Delta. Dan fungeert het toch gewoon als “nep” bridge modus?
Waarom dan zoveel fuzz dat delta dit buiten de titanium niet heeft qua modem?
Bridge betekent niet “wifi staat uit” ;)
Maar dat je eigen router achter het Delta kastje het publieke IP adres krijgt en alle routering kan doen zonder “NAT achter NAT”
Zonder bridge krijg je publiek IP -> intern IP -> nóg een intern IP.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-01-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:32:
[...]

Bridge betekent niet “wifi staat uit” ;)
Maar dat je eigen router achter het Delta kastje het publieke IP adres krijgt en alle routering kan doen zonder “NAT achter NAT”
Zonder bridge krijg je publiek IP -> intern IP -> nóg een intern IP.
En dat maakt voor de niet nerds onder ons uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Al jaren wordt er gesmeekt bij Delta om Bridge mode. Dit speelt al minstens vijf jaar.
Blijkbaar heeft Delta lak aan zijn klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Otto Jans schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:33:
[...]

Nee dat maakt dan niet uit je kunt gewoon lekker internetten, maar je zit hier op het Tweakers forum. Dus hoog gehalte mensen die dat wel uitmaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-01-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Maar wat krijg je op je FTU dan bij Delta? Dan trek je dat eraf en regel je toch een NT. Of een Gbic modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pennywiser schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:38:
Maar wat krijg je op je FTU dan bij Delta? Dan trek je dat eraf en regel je toch een NT. Of een Gbic modem?
Zoals hierboven gezegd… er is op de markt geen apparatuur te koop die een XGS-PON verbinding in bridge omzet naar ethernet. De enige verkrijgbare ONT is de Genexis die KPN gebruikt en die werkt niet goed op de Nokia infra van DFN.

[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 20-01-2023 20:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:33:
Al jaren wordt er gesmeekt bij Delta om Bridge mode. Dit speelt al minstens vijf jaar.
Blijkbaar heeft Delta lak aan zijn klanten.
Al vijf jaar? XGS-PON is er nu ruim een jaar. Daarvoor was alle infra AON. En daarop levert Delta de Titanium-22 met bridge. Of je gebruikt een mediaconverter met een eigen SFP. Waar baseer je die 5 jaar nou op? Dat is stemmingmakerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:07:
[...]

jup vandaag werd er een keet geplaatst. denk voor de aannemer?
Waar heb je de keet gezien? van Bam? (delta) of van volkers voor glaspoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
ernstoud schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Zoals hierboven gezegd… er is op de markt geen apparatuur te koop die een XGS-PON verbinding in bridge omzet naar ethernet. De enige verkrijgbare ONT is de Genexis die KPN gebruikt en die werkt niet goed op de Nokia infra van DFN.
Er zijn wel mensen die het proberen geloof ik: https://forum.kpn.com/thu...-5530-559114/index11.html Maar misschien overzie ik niet alles. Zou zelf binnen 2 tellen zo'n xgspon module en een Fritz aanschaffen. Je kan ze neem ik aan blijven gebruiken na provider overstap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-06 18:43
[...]

Er is een vrije modem keuze alleen SFP+ modules met XGS-Pon etc is nu enorm beperkt op de consumenten markt, AVM (Fritz!Boxen) is de enige die dat levert voor consumenten alleen kunnen die niet in bridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Computer guy schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:08:
[...]

Er is een vrije modem keuze alleen SFP+ modules met XGS-Pon etc is nu enorm beperkt op de consumenten markt, AVM (Fritz!Boxen) is de enige die dat levert voor consumenten alleen kunnen die niet in bridge...
Het kan wel soort van, bij Fritzbox doen ze dat anders: https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/ Maar mogelijk ondersteunt Delta dit niet. Je hebt nl. een extra pppoe tunnel nodig.

https://nl.avm.de/service...dgemodus-worden-gebruikt/

Fritzboxen zijn enorm mooi, ik heb zelf de 7590 met een NT, maar dingen gaan soms wel anders.

[ Voor 24% gewijzigd door pennywiser op 20-01-2023 21:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
pennywiser schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Het kan wel soort van, bij Fritzbox doen ze dat anders: https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/ Maar mogelijk ondersteunt Delta dit niet. Je hebt nl. een extra pppoe tunnel nodig.

https://nl.avm.de/service...dgemodus-worden-gebruikt/

Fritzboxen zijn enorm mooi, ik heb zelf de 7590 met een NT, maar dingen gaan soms wel anders.
Je moet er van houden van dat spul van AVM. Bijzondere vormgeving. Maar belangrijker tegenwoordig: gesloten. Geen Linux, OpenWRT of anderszins. Niet geschikt meer voor een Tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:22
Brentjuh2000 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:26:
[...]

Sterker nog.

de hele optie is bij mij weg!

Er stond 1 jaar lang 8Gbps in najaar 2022.

echter is die nu verdwenen en blijven alleen 150 en 1000Mbps over
Ik heb de 8Gbps nog wel gewoon op https://bestellen.delta.nl/. Ik zit wel in een gebied wat onlangs is aangesloten. Ik heb dus een XGS-PON aansluiting

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 21:02
Bij mij staat er
Op dit adres is de maximaal haalbare snelheid 8000 Mbps
Maar vervolgens kan ik bij internetsnelheid alleen kiezen voor 150 Mbps en 1 Gig :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Laatst online: 19-06 11:09
mvdnes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:43:
Bij mij staat er

[...]

Maar vervolgens kan ik bij internetsnelheid alleen kiezen voor 150 Mbps en 1 Gig :S.
Hier staat het er nog bij. Wel nieuw gebied en nog niet opgeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PuFcrvFhII-J3eptKj-Ma0kkTw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fFi0vPzROmmMgW8y1WybiGpc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Zie nu op de website van DeltaNetwerk staan dat ze voor 29 maart 2023 de inventarisatie rond willen hebben maar er staat ook bij dat de aanleg in Januari 2023 begint? Typfoutje of mis ik hier wat?

Edit afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIwfl8t9wCDDdYrNu-8DcdIi8Xo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U86enJJYlHrQP36XK2yqDCb0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door AtlAntA op 21-01-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvdnes schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:43:
Bij mij staat er

[...]

Er zijn gebieden waar het nog niet beschikbaar is. Twente zou einde 2022 aan de beurt komen, maar daar is XGPON ook nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-06 18:00
@AtlAntA
Het kan effe duren voordat je werkelijk aangesloten bent op glas.
Als ze net zo snel zijn als in Bodegraven. Daar zijn ze in februari 2022 begonnen. En nu een jaar later nog steeds geen aansluiting opgeleverd. Zo jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51
fmrama schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:06:
@AtlAntA
Het kan effe duren voordat je werkelijk aangesloten bent op glas.
Als ze net zo snel zijn als in Bodegraven. Daar zijn ze in februari 2022 begonnen. En nu een jaar later nog steeds geen aansluiting opgeleverd. Zo jammer!
:)
Hier gemeente Bloemendaal is Delta in oktober 2021 begonnen met promoten. Nu stellen ze dat ze verwachten in juni 2023 te zullen opleveren! Bind je dus niet te snel met een abonnement. Ze gaan toch we aanleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
ahbart schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:13:
[...]

:)
Hier gemeente Bloemendaal is Delta in oktober 2021 begonnen met promoten. Nu stellen ze dat ze verwachten in juni 2023 te zullen opleveren! Bind je dus niet te snel met een abonnement. Ze gaan toch we aanleggen!
Ik woon in een erg klein dorpje relatief dichtbij een groter dorp. Ik wil niet dat ze mij/ons overslaan omdat er niet genoeg aanmeldingen zijn. Onterechte FOMO van mij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AtlAntA schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Ik woon in een erg klein dorpje relatief dichtbij een groter dorp. Ik wil niet dat ze mij/ons overslaan omdat er niet genoeg aanmeldingen zijn. Onterechte FOMO van mij of niet?
Ik snap niet waarom mensen zich niet aanmelden, glasvezel altijd naar binnen fietsen. Ik zie het als een basis voor ieder huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-06 13:23
AtlAntA schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Die FOMO is wat mij betreft wel degelijk onterecht. Ga er maar vanuit dat er zich een partij meldt die de glasvezel bij jou wil aanleggen zodanig dat deze zonder (hoge) meerprijs functioneel kan worden gemaakt. Ik vind het dan ook redelijk kinderachtig dat DELTA absurt hoge bedragen noemt voor het 'achteraf' aansluiten. Als jij klant wil worden en de glasvezel ligt tot aan de straat dan zou de stoep open moeten om de vezel vervolgens met een raket naar de gevel en vervolgens in huis te brengen. Daar gaan ze geen €600 voor vragen want dat betaalt niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-06 13:23
Sjakie0101 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:32:
[...]

Ik snap niet waarom mensen zich niet aanmelden, glasvezel altijd naar binnen fietsen. Ik zie het als een basis voor ieder huis.
Als zich de eerste partij meldt is iedereen nog in een 'jubelstemming' maar vervolgens komt de radiostilte en weet je niet waar je aan toe bent. Vervolgens meldt er zich een 2de partij die idem dito praktijken toepast. Dan snap ik wel dat de glasvezel-koorts wat is gedaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:32:
[...]

Omdat de ervaringen & technieken met Delta niet heel erg positief zijn en ik daardoor alsnog Ziggo zou aanhouden en dubbel betaal? En de kans dat een andere partij (lees: KPN / Glaspoort) langs komt is natuurlijk ook groot.

Om wat voorbeelden te noemen: geen IPv6 & bridge mode. En TV via Delta was in ieder geval in het verleden ook een bak minder, qua kijkervaring (verplicht STB gebruiken bv, tegenwoordig hebben ze dan een app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 15:42
Otto Jans schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:33:
[...]

Dan neem ik aan dat jij ook geen consoles hebt (PS, Xbox, Switch, Wii kies maar)? Zoja, dan veel. Met een dubbel NAT gaan de niet nerds onder ons (om maar even bij jou termen te blijven), dus nooit meer online kunnen spelen. Single NAT kun je al strict NAT krijgen, met dubbel nat zal dit er echt niet beter op worden.

En dan heb ik het nog niet gehad over MTU issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:52
Volgens mij geeft Delta Netwerk op haar website duidelijk aan dat je gratis een aansluiting krijgt en dat het je tot niets verplicht. Alleen als je hem niet aan laat sluiten, dan komen er later kosten bij als je alsnog gebruik wilt maken van glasvezel...
https://www.deltanetwerk.nl/gebieden/boxtel/

Ofwel; ik wacht nog heel eventjes tot Delta zijn zaakjes op orde heeft met betrekking tot bridge en IPv6. Als ze dat werkend hebben, ben ik de eerste die overstapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:23
jor177 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:35:
[...]

Die FOMO is wat mij betreft wel degelijk onterecht. Ga er maar vanuit dat er zich een partij meldt die de glasvezel bij jou wil aanleggen zodanig dat deze zonder (hoge) meerprijs functioneel kan worden gemaakt. Ik vind het dan ook redelijk kinderachtig dat DELTA absurt hoge bedragen noemt voor het 'achteraf' aansluiten. Als jij klant wil worden en de glasvezel ligt tot aan de straat dan zou de stoep open moeten om de vezel vervolgens met een raket naar de gevel en vervolgens in huis te brengen. Daar gaan ze geen €600 voor vragen want dat betaalt niemand.
Als ze achteraf speciaal moeten komen om vanaf de stoep naar binnen te komen, is dat een zeer redelijke prijs. Een ingerichte bus met 2 man, gereedschap, raket en compressor, stamper enz, tel het allemaal maar eens op als kostprijs p/u, en dan moet de lasser het ook nog afmonteren in de meterkast, activeren in de pop enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwabber schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:11:
Volgens mij geeft Delta Netwerk op haar website duidelijk aan dat je gratis een aansluiting krijgt en dat het je tot niets verplicht. Alleen als je hem niet aan laat sluiten, dan komen er later kosten bij als je alsnog gebruik wilt maken van glasvezel...
https://www.deltanetwerk.nl/gebieden/boxtel/

Ofwel; ik wacht nog heel eventjes tot Delta zijn zaakjes op orde heeft met betrekking tot bridge en IPv6. Als ze dat werkend hebben, ben ik de eerste die overstapt.
Als ik mijn postcode opzoek krijg ik weer een ander verhaaltje. Dus het verschilt echt per regio.
Overigens staat ook op "mijn" pagina dat de aanleg gratis is. Maar toen ze begonnen met de aanleg lag er wel een flyer in de bus dat ze, ja, overal gratis gaan aanleggen tenzij je expliciet weigert. Maar ook dat als je nu geen abonnement neemt (maar dus wel laat aansluiten) je achteraf alsnog in de 300 euro aan aansluitkosten moet betalen. Daar waar ze tijdens de initiële campagne spraken over ik meen in de 600 euro als je niet mee deed.
Dus in mijn ervaring proberen ze wel degelijk een vorm van FOMO te veroorzaken. Maar blijkt achteraf dat de kosten omlaag gaan en uiteindelijk wellicht "0" zijn (/al dan niet een paar tientjes voor het installatiepakket zoals standaard is, maar ook standaard is dat dat als onderdeel van een welkomstbonus vervalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

jimmy87 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:53:
[...]

Dan neem ik aan dat jij ook geen consoles hebt (PS, Xbox, Switch, Wii kies maar)? Zoja, dan veel. Met een dubbel NAT gaan de niet nerds onder ons (om maar even bij jou termen te blijven), dus nooit meer online kunnen spelen. Single NAT kun je al strict NAT krijgen, met dubbel nat zal dit er echt niet beter op worden.

En dan heb ik het nog niet gehad over MTU issues.
Maar heb je dus standaard geen Open NAT?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 15:42
Bij een dubbel NAT, nee.

Voor iemand nu replied je hebt geen gelijk want dat kan zeker wel, ja dat weet ik, maar Otto schreef voor ons niet nerds, dus ga ik ervan uit dat die persoon niet zelf gaat knutselen met de andere router in DMZ gooien (als dat kan bij Delta), en andere trucs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
RobertMe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Als ik mijn postcode opzoek krijg ik weer een ander verhaaltje. Dus het verschilt echt per regio.
Overigens staat ook op "mijn" pagina dat de aanleg gratis is. Maar toen ze begonnen met de aanleg lag er wel een flyer in de bus dat ze, ja, overal gratis gaan aanleggen tenzij je expliciet weigert. Maar ook dat als je nu geen abonnement neemt (maar dus wel laat aansluiten) je achteraf alsnog in de 300 euro aan aansluitkosten moet betalen. Daar waar ze tijdens de initiële campagne spraken over ik meen in de 600 euro als je niet mee deed.
Dus in mijn ervaring proberen ze wel degelijk een vorm van FOMO te veroorzaken. Maar blijkt achteraf dat de kosten omlaag gaan en uiteindelijk wellicht "0" zijn (/al dan niet een paar tientjes voor het installatiepakket zoals standaard is, maar ook standaard is dat dat als onderdeel van een welkomstbonus vervalt).
Wat staat er bij jou dan?

Ik laat het uiteraard aanleggen, het kan er maar liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gwabber schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:25:
[...]

Wat staat er bij jou dan?

Ik laat het uiteraard aanleggen, het kan er maar liggen :)
Niks van kosten in ieder geval. Dat ze bezig zijn met de aanleg en als ik het alsnog wil dat ik een contract bij een provider moet afsluiten en voor vragen over de aanleg ik terecht kan bij MIH-GMBH.

Bovenste stukje is dan:
Status van je adres

Goed nieuws! Wij gaan glasvezel aanleggen in jouw woonplaats. Jij hebt je niet aangemeld en kunt daarom nog geen gebruik maken van glasvezel. Wil je gebruik maken van glasvezel. Sluit dan een abonnement af bij één van de telecomaanbieders.
En verderop nog:
Nog geen abonnee?
We sluiten jouw woning graag aan op ons gigasnel en stabiel glasvezelnetwerk. Wil je jouw woning alsnog laten aansluiten?
Neem dan contact op met aannemer MIH. Zij staan je graag te woord op werkdagen tussen 9.00 - 16.00 uur en zijn bereikbaar op telefoonnummer 085 888 17 46 of via delta@mih-gmbh.de. Lees hier alles over de voordelen van glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
RobertMe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:00:
[...]

Niks van kosten in ieder geval. Dat ze bezig zijn met de aanleg en als ik het alsnog wil dat ik een contract bij een provider moet afsluiten en voor vragen over de aanleg ik terecht kan bij MIH-GMBH.

Bovenste stukje is dan:

[...]

En verderop nog:

[...]
Dat is inderdaad wel wat heel anders dan er bij mij staat…. Zou de de gemeente bepaalde eisen stellen aan de aanleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:38
gwabber schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:04:
[...]

Dat is inderdaad wel wat heel anders dan er bij mij staat…. Zou de de gemeente bepaalde eisen stellen aan de aanleg?
Is inderdaad per gemeente. In mijn gemeente (Landgraaf) krijgt iedereen gratis een aansluiting ongeacht abonnement of niet. Bij mijn ouders (Beekdalen) alleen gratis wanneer je wel een abonnement neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incognitum schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:26:
[...]

Is inderdaad per gemeente. In mijn gemeente (Landgraaf) krijgt iedereen gratis een aansluiting ongeacht abonnement of niet. Bij mijn ouders (Beekdalen) alleen gratis wanneer je wel een abonnement neemt.
In mijn geval iets meer ten westen, richting Maastricht :p

Heb wel een flyer is de bus gehad dat het overal wordt aangelegd. Maar ook onder vermelding van een nieuwe herkansing om voor datum X een abonnement af te sluiten. Doe je dat niet en wil je op een later moment alsnog een abonnement afsluiten dan moet je €3xx aansluitkosten betalen. Terwijl ze de kabel dus wel overal al naar binnen schieten (schouwing is intussen alweer twee maanden terug geweest). Waarbij ik mij dus niet kan indenken dat ze die kosten echt nog gaan rekenen. En het puur om FOMO creëren gaat.

Overigens ook mooi dat je op die pagina van Delta netwerk mooi per poscode + huisnummer kunt zien wie wel en geen abonnement heeft. Op mijn postcode (incl letters) zijn er 17 woningen, waarvan er 3 ogenschijnlijk een abo hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:06
Hier komen ze 8 maart de boel aansluiten. Is dan direct het abonnement beschikbaar, of wordt er dan later pas een router geplaatst?

In mijn geval is het weinig werk, kabel ligt al binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-06 18:43
_JGC_ schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:54:
Hier komen ze 8 maart de boel aansluiten. Is dan direct het abonnement beschikbaar, of wordt er dan later pas een router geplaatst?

In mijn geval is het weinig werk, kabel ligt al binnen :)
Duurt nog even, bij mij kwam de modem/router twee weken later binnen en zou de monteur (als je die wilt) nog eens twee weken later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:06
RobertMe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:48:
[...]

Overigens ook mooi dat je op die pagina van Delta netwerk mooi per poscode + huisnummer kunt zien wie wel en geen abonnement heeft. Op mijn postcode (incl letters) zijn er 17 woningen, waarvan er 3 ogenschijnlijk een abo hebben afgesloten.
Oh, daar ben ik wel geïnteresseerd in. Welke pagina is dat op de Delta-site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:31:
[...]

Oh, daar ben ik wel geïnteresseerd in. Welke pagina is dat op de Delta-site?
https://www.deltanetwerk.nl/mijn-status/ Op mobiel staat dan onder het hamburgermenu een dingetje om postcode in te vullen / aan te passen. Waar het op desktop verstopt zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:57
RobertMe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:41:
[...]

https://www.deltanetwerk.nl/mijn-status/ Op mobiel staat dan onder het hamburgermenu een dingetje om postcode in te vullen / aan te passen. Waar het op desktop verstopt zit weet ik niet.
Rechtsboven onder "klantenservice" Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rShwYjBCjA-s5Td2FguF3J4oGJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/egH8hN6FfDLbyswKELdddgH7.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 23-01-2023 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Ik had Vrijdag iemand van Delta aan de deur, met een nogal "agressief" verkoop praatje.

Ik gaf aan dat ik, alleen het kastje en de aansluiting wilde (zou naderhand 600euro kosten?) , maar dus nog niet wilde overstappen.

Nou.. als ik nu niet deed overstappen zou dat naderhand 350 euro extra kosten? Ik zeg dan is dat maar zo.. dan blijf ik toch lekker bij Ziggo 😉 maar de toon van het gesprek beviel me totaal niet.. ik twijfel of ik nog de aansluiting ga pakken.

Bij mijn ouders in Landgraaf via de telefoon, hetzelfde tafereeltje.

Lijkt wel alsof Delta een beetje verlegen zit qua abonnees en veel kosten moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
DaYwaLkUr schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:54:
Ik had Vrijdag iemand van Delta aan de deur, met een nogal "agressief" verkoop praatje.

Ik gaf aan dat ik, alleen het kastje en de aansluiting wilde (zou naderhand 600euro kosten?) , maar dus nog niet wilde overstappen.

Nou.. als ik nu niet deed overstappen zou dat naderhand 350 euro extra kosten? Ik zeg dan is dat maar zo.. dan blijf ik toch lekker bij Ziggo 😉 maar de toon van het gesprek beviel me totaal niet.. ik twijfel of ik nog de aansluiting ga pakken.

Lijkt wel alsof Delta een beetje verlegen zit qua abonnees en veel kosten moet maken?
Gewoon vragen naar IPv6 support. Zijn ze zo klaar. Ik gebruik het ook, dus het was voor mij een valide reden om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me een open deur. Natuurlijk! Dacht je dat ze van de lucht leven?

En die mensen langs de deur staan natuurlijk op provisie. Dus die drukken wel door ja.

Maar je bent vrij om het niet te nemen hoor. Hier was de aanleg 1000 euro. En ik ben er als een kind zo blij mee. Jouw keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kans is groot dat ze uiteindelijk de kabel overal naar binnen brengen. Dan is het voor hun natuurlijk fijn als ze die kosten er ook uithalen doormiddel van een jaarcontract meteen af te sluiten. Immers is het een dure aangelegenheid om bij honderden of duizenden woningen de kabel naar binnen te brengen zonder dat het ook maar €1 oplevert.

Maar die €350 achteraf geloof ik dus ook niet. Lastig te verantwoorden ("waarom moet ik €350 betalen voor een kabel aan te sluiten die al binnen aangesloten is?"), te hoge drempel voor consument (al is Delta €10 goedkoper dan Ziggo, terugverdientijd is dan bijna 3 jaar), en de concurrentie zit ook niet stil (KPN wil koper netwerk uitschakelen, maar niet zonder glasvezel te kunnen bieden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-06 16:29
Blaffeh schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:49:
Ik ben nu 11 maanden klant bij Delta, 1000/1000 abo. Ik heb ze net gebeld om de gratis wifi punten weer in te leveren na komende maand (anders gingen ze geld kosten, en ik gebruik ze domweg niet).

Kreeg een aanbod om ze weer gratis te doen voor het komende contractjaar, maar heb vriendelijk geweigerd. Wel gevraagd om korting op de internetverbinding en dat was geen enkel probleem. Ik betaal het komende contractjaar 45 EUR per maand in plaats van 52,50 EUR.

Moet de bevestiging voor het verlengingsaanbod nog krijgen via de mail, maar dat zal wel in orde komen.

Keurig te woord gestaan, en dat mag ook wel eens gezegd worden.
Heb hetzelfde gedaan naar aanleiding van je bericht en aangegeven dat de concurrentie (die er amper is, Caiway is de enige andere partij op glasvezel hier >:) ) goede aanbiedingen had en gevraagd of er iets aan de prijs gedaan kon worden bij verlenging van een jaar, was inderdaad geen probleem.

Dus bedankt voor de tip, besparen we weer wat euro's. 8) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p53z5QQyVglXZ9DTj0aANa6USvU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BIOILQwOFpL7FrsKKmPs7ljj.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lastpost. schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Heb hetzelfde gedaan naar aanleiding van je bericht en aangegeven dat de concurrentie (die er amper is, Caiway is de enige andere partij op glasvezel hier >:) ) goede aanbiedingen had en gevraagd of er iets aan de prijs gedaan kon worden bij verlenging van een jaar, was inderdaad geen probleem.

Dus bedankt voor de tip, besparen we weer wat euro's. 8) [Afbeelding]
Je krijgt nu drie stuks prullaria gratis? :+ Als in: ik zie alleen die 3x mesh wifi punten als korting / gratis. Een verlenging voor €45 i.p.v. €52,50 levert dan meer op. Whoops, de onderste regel gemist, thanks @tyson69.

offtopic:
* RobertMe moet begin maart / eind februari Ziggo maar weer eens bellen. Vorig jaar voor de eerste keer gedaan, 6 maanden €20 korting. Uiteraard met een "want Delta gaat glasvezel aanleggen" erbij. Ondanks dat ik niet van plan was naar Delta te gaan (+ het nog lang niet aangelegd is, dus zelfs als ik Delta abo had genomen had ik een jaarcontract bij Ziggo gewoon uitgezeten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:26
RobertMe schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Je krijgt nu drie stuks prullaria gratis? :+ Als in: ik zie alleen die 3x mesh wifi punten als korting / gratis. Een verlenging voor €45 i.p.v. €52,50 levert dan meer op.
Hij krijgt toch 12 x 10 euro korting op de onderste regel? Denk dat hij dus voor 42,50 een jaartje een gig-verbinding krijgt
Pagina: 1 ... 55 ... 122 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.