Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Die ervaringen kunnen inmiddels ook veranderd zijn, want 2019 en 2020 is toch een aantal jaren terug, waarbij dingen kunnen veranderen...

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Meg schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:21:
Die ervaringen kunnen inmiddels ook veranderd zijn, want 2019 en 2020 is toch een aantal jaren terug, waarbij dingen kunnen veranderen...
Zeker. Daarom is zo’n open vraag over support en storingen ook moeilijk te beantwoorden. Ik heb support 2 keer nodig gehad, twee keer direct en goed geholpen. Zegt dat iets over de helpdesk? Nee, dan zou je de interne gegevens moeten hebben zoals hoe vaak het antwoord de eerste keer goed is, wat de response tijd is, hoeveel agents er werken etc. etc. Pas dan kun je met de statistiek in de hand er iets van vinden.

En storingen? Wanneer is iets een storing? 99,99% beschikbaarheid? Een uitval van 15 minuten om 09:00 uur als thuiswerkers willen inloggen is heel vervelend, een uitval ‘s-nachts niet.

Delta/Caiway heeft in mijn ervaringen elke 2, 3 maanden uitval van meerdere minuten. Is dat veel? Ik heb geen vergelijking. Ik lees ook het KPN forum en dan wordt je ook niet vrolijk. Maar mijn ervaring hier in buitengebied met nieuwe infra is denk ik niet te vergelijken met ervaringen in Zeeland of Twente waar oudere infra ligt.

Kortom, gewoon doen en eigen ervaring op doen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Het is natuurlijk altijd een moment opname, dat ben ik met je eens. Maar mijn ouders zitten eigenlijk al sinds we hier wonen bij de KPN (nadat er problemen waren bij Tele 2).

Dus vandaar, dat ik hier de vraag stel.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier gaan we ook van Ziggo ->> Delta voor internet..
TV houd ik voorlopig nog even bij Ziggo, tot er meer keuze is op het glasvezel netwerk...

want nu is er ook nog geen leuke deal te maken met onbeperkt mobiel.. er is gewoon in het eerste jaar (of 2? ik weet t niet eens..) teweinig keuze

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ben bij caiway gewoon all-in gegaan met internet+tv. Ja dan moet ik mijn Humax recorder opgeven, maar dat ding krijgt kuren en overweeg om gewoon via Ziggo Go te kijken op de Nokia streaming box. Dan kan het TV platform van Caiway/Delta nooit tegenvallen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:50:
Ik ben bij caiway gewoon all-in gegaan met internet+tv. Ja dan moet ik mijn Humax recorder opgeven, maar dat ding krijgt kuren en overweeg om gewoon via Ziggo Go te kijken op de Nokia streaming box. Dan kan het TV platform van Caiway/Delta nooit tegenvallen lijkt me?
Als je iemand zn Ziggo Go Gegevens kan lenen is dat wel te doen ja :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_JGC_ schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:50:
NLziet kan je gebruiken als niet-Ziggo klant. Ziggo Go is tot Ziggo klanten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
stormfly schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:14:
[...]

NLziet kan je gebruiken als niet-Ziggo klant. Ziggo Go is tot Ziggo klanten voorbehouden.
Ik ben op dit moment nog Ziggo klant, ze zijn hier van Delta vorige week voor schouw geweest. Kan nog wel even duren dus.

Ziggo Go is op zich wel compleet, maar is nogal traag... ik lees nogal wat reacties over tegenvallend televisie platform bij Caiway/Delta en dat de ontvangers niet de allerbeste apparaten zijn, maar als je dat naast Ziggo Go legt... ?
Caiway heeft naar mijn weten ook een app voor televisie tegenwoordig, hoe is die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nlziet lijkt me ook wel wat.. dat kan in elk geval als app op de main TV (of htpc) in de slaapkamer weet ik niet of dat ondersteund wordt native nog.. maar goed daar hangt wel een Google tv aan..

enfin eerst maar wachten tot de schep in de grond zit.. en hopen dat ze het vezeltje daar willen brengen waar ik hem wil

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 09:59
Ik heb een klein vraagje, nu internet van Caiway glasvezel en abonnement loopt af. Delta heeft de betere aanbieding voor een jaar. Echter heb ik een Ubiquiti Dream router met een media converter direct op de glasvezel zitten. Blijft dit werken als ik overstap naar Delta of moet ik dan weer een modem er tussen gaan hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Het zou kunnen dat je met je nieuwe modem moet activeren. En dat is echt alles @Boinkie.

[Update]Activeren schijnt op een bepaald (ander) VLAN gedaan te worden, staat uit mijn hoofd ergens in het [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 beschreven.

[ Voor 52% gewijzigd door lier op 20-06-2022 10:50 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:52
Boinkie schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:35:
Ik heb een klein vraagje, nu internet van Caiway glasvezel en abonnement loopt af. Delta heeft de betere aanbieding voor een jaar. Echter heb ik een Ubiquiti Dream router met een media converter direct op de glasvezel zitten. Blijft dit werken als ik overstap naar Delta of moet ik dan weer een modem er tussen gaan hangen?
Precies hetzelfde gehad. Werkt gewoon direct, hoef je niks voor te veranderen.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzo11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10 18:45
Kenzo11 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:53:

Op het moment dat BAM de aansluiting gereed meldt bij Delta dan duurt het ongeveer nog 3 dagen voordat het installatiepakket wordt geleverd. Het gereed melden vanuit de BAM duurt tussen de 2 en 4 dagen gemiddeld.
Afgelopen donderdag telefonisch contact gehad met Delta, want nadat de BAM is geweest om de aansluiting te maken (begin juni) was er radio stilte vanuit Delta.

Na meerdere medewerkers te hebben gesproken, had ik medewerker die het ging uitzoeken en mij later inderdaad heeft terug gebeld. BAM heeft de aansluiting opgeleverd en gemeld bij Delta.
Nu blijkt dat er nog een patch moeten worden gemaakt in de wijkaansluitkast? En daar is geen opdracht voor gegeven door Delta. Hoelang dit ging duren kon de medewerker mij niet vertellen.
Als die "patch" is gemaakt en opgeleverd kan het installatiepakket worden verstuurd.
Hoop dat het voor 1 juli is, omdat ik dan ben verhuist en dan het internet echt nodig heb.

Erg soepel loopt het niet bij Delta, voor elke stap moet je zelf bellen. Beetje jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heelgoed
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-10 00:37
Ik heb hier een paar keer gevraag naar de ervaring van anderen v.w.b. de voortgang van de Delta aansluiting. Het lijkt me niet meer dan fair om - nu we het traject afgerond hebben, driewerf hoera! - m'n eigen ervaring te delen, zo goed mogelijke gereconstrueerd uit oude emails.

Het is het project Gelderland Midden-Oost. Het begon als "Glasvezel buitenaf" met ergens in de nazomer van 2018 voorlichting en "vraagbundeling" om tot 50% inschrijving te komen. Maart 2019 was er voldoende inschrijving voor een go-beslissing. Voorjaar 2020 werd er gegraven in de bermen. Maart 2020 was er ook een schouw van ons huis voor een aansluiting en werd vrij snel daarna een leiding tot aan de gevel gelegd. Juni 2022 zijn we daadwerkelijk aangesloten. We hebben dus ruim twee jaar met een groen glasvezelbuisje voor de gevel gezeten voor we daadwerkelijk aangesloten werden. Maar toch fijn, zo'n groene belofte die naar boven steekt.

We hebben destijds een Caiway abonnement afgesloten. Een kleintje voor 100 mbit. Nog tijdens de jaren wachttijd kregen we af en toe een brief met als strekking "gefeliciteerd, uw snelheid is verhoogd". Fijn, niet dat we al daadwerkelijk glasvezel hadden, maar toch een warm gevoel van binnen... Nu hij er daadwerkelijk is, meet ik zo'n beetje een snelheid van 350 mbit up en down.

We hebben een Nokia modem. Installatie was een eitje. Het moeilijkste was nog het zijdelings ophangen, in portrait mode zal ik maar zeggen, omdat er anders geen plek was in de meterkast.

Ik had me mentaal voorbereid op het moeten (laten) trekken van een utp kabel naar de TV. Maar ik besloot eerst even een simpele oplossing te proberen die ik nog had liggen met twee powerline adapters. Een in de meterkast bij het modem en een bij de TV. Powerline is een beetje hit-and-miss, maar tot nu toe werkt het prima. Misschien een mazzeltje met de lokale stroomkabels, maar voor de TV geldt denk ik goed-is-goed-genoeg. Als de bandbreedte ruim marge heeft voor het TV beeld, is er weinig meerwaarde in een nog betere verbinding. WiFi hebben we op een andere plek waar wel een utp kabel de kamer binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[b]Heelgoed in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"Maar ik besloot eerst even een simpele oplossing te proberen die ik nog had liggen met twee powerline adapters. Een in de meterkast bij het modem en een bij de TV. Powerline is een beetje hit-and-miss, maar tot nu toe werkt het prima. Misschien een mazzeltje met de lokale stroomkabels, maar voor de TV geldt denk ik goed-is-goed-genoeg. Als de bandbreedte ruim marge heeft voor het TV beeld, is er weinig meerwaarde in een nog betere verbinding. WiFi hebben we op een andere plek waar wel een utp kabel de kamer binnenkomt.
Ik heb hier voor een verbinding tussen de KPN Experiabox en een 4G modem (KPN Buitengebied oplossing) ook powerlines (Devolo) en dat werkt prima. Idem voor een verbinding naar een t-mobile 4G modem. Enkele keer is een reset van zo'n Devolo nodig maar 300 kbs. is hier via lichtnet wel mogelijk. Ondanks oude bedrading in 100 jaar oud huis.

(Ja, ja, Caiway, KPN, t-mobile en Vodafone hier in huis, zakelijk/prive gescheiden nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:55:
[...]

Ik heb hier voor een verbinding tussen de KPN Experiabox en een 4G modem (KPN Buitengebied oplossing) ook powerlines (Devolo) en dat werkt prima. Idem voor een verbinding naar een t-mobile 4G modem. Enkele keer is een reset van zo'n Devolo nodig maar 300 kbs. is hier via lichtnet wel mogelijk. Ondanks oude bedrading in 100 jaar oud huis.

(Ja, ja, Caiway, KPN, t-mobile en Vodafone hier in huis, zakelijk/prive gescheiden nl.)
Wat is 300 kbs?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:55
Vannacht is het ip adres veranderd door Delta, ik betaal voor een vast adres. Meer mensen waarvan het ip gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Wouter36 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:00:
Vannacht is het ip adres veranderd door Delta, ik betaal voor een vast adres. Meer mensen waarvan het ip gewijzigd is?
Geen vast IP adres, inmiddels alweer een paar jaar dit/"mijn" IP adres.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:55
Inmiddels contact gehad. Oude ip kan niet terug. Betaal dus voor Jan met de korte achternaam voor het zakelijke pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wouter36 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:12:
Inmiddels contact gehad. Oude ip kan niet terug. Betaal dus voor Jan met de korte achternaam voor het zakelijke pakket.
Als vast IP in de voorwaarden voor het zakelijk pakket staat kun je ze in gebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen last van haperend internet, en geen tv? Telefonie lijkt wel te werken (gaat over in ieder geval). Browsen geeft soms een time-out, soms laadt de pagina traag, en met alleen text en geen foto's (google photo, nos.nl bijv.). Is in Kootwijk. Hoorde van de helpdesk dat er storing in Ede is, maar weet niet of wij daar ook onder vallen. Was een moeizaam gesprek met de HD, of ik m'n switch er tussenuit wilde halen.... Dat lukt niet want heb meer dan 4 poorten nodig, en intern netwerk werkte prima. Voor de leukigheid accesspoint in de router geprikt, maar maakt niks uit. Heb de opendns servers geprobeerd, maar maakt ook niks uit (wel iets beter/sneller). Ook div. malen herstarten gaf geen soelaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:46:
Nog meer mensen last van haperend internet, en geen tv? Telefonie lijkt wel te werken (gaat over in ieder geval). Browsen geeft soms een time-out, soms laadt de pagina traag, en met alleen text en geen foto's (google photo, nos.nl bijv.). Is in Kootwijk. Hoorde van de helpdesk dat er storing in Ede is, maar weet niet of wij daar ook onder vallen. Was een moeizaam gesprek met de HD, of ik m'n switch er tussenuit wilde halen.... Dat lukt niet want heb meer dan 4 poorten nodig, en intern netwerk werkte prima. Voor de leukigheid accesspoint in de router geprikt, maar maakt niks uit. Heb de opendns servers geprobeerd, maar maakt ook niks uit (wel iets beter/sneller). Ook div. malen herstarten gaf geen soelaas...
Hier (Veluwe Oost) alles ok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gvdijk23
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:46:
Hier, gemeente Ede, ook haperend internet. Timeouts, traag laden etc. Hoorde ook via de helpdesk dat er een storing is in Ede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gvdijk23 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:20:
[...]

Hier, gemeente Ede, ook haperend internet. Timeouts, traag laden etc. Hoorde ook via de helpdesk dat er een storing is in Ede.
Ok, 'horen' we kennelijk toch bij Ede... Ben er wel de hele dag druk mee geweest, dacht dat het toch aan onze kant zat (3 access points, paar switches, sfp+ switch, etc.). Maar na div. herstarts geen oplossing, maar nu net na 18.00 alles 1 voor 1 geherstart, en alles lijkt nu weer in orde.
Jammer dat er niet een goede statuspagina is waar je eea in de gaten kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:14
Delta, probeer indien mogelijk dit bedrijf te mijden.

Ruim 15 jaar geleden zodra ik kon er weggegaan, nu kwamen ze glasvezel aanleggen in de wijk. Omdat ik het wel binnen wou hebben en bewezen werkend een gratis proefabo. De fysieke aanleg etc was netjes in orde, ook afspraken ging goed.

Gisteren kwam dan de monteur om het modem en de rest te installeren. Aangegeven dat alleen het modem moet omdat ik het toch niet neem en alleen wil zien of het werkt. Verteld dat ik vele slechte dingen hoorde en las, dat viel wel mee volgens de ingehuurde monteur. 3 minuten later is het modem geinstalleerd en.... het werkt niet. Waren nooit problemen... yeah right.

Bleek de authentication server eruit te liggen, kan gebeuren. Paar uur later werkte het wel. Wat schetst ook wel weer mijn verbazing is dat ik opnieuw een uitnodiging heb voor het maken van een installatie afspraak. Affijn, weekje testen en dan stuur ik de boel weer netjes retour.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Achiel007 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:11:

Ruim 15 jaar geleden zodra ik kon er weggegaan, nu kwamen ze glasvezel aanleggen in de wijk. Omdat ik het wel binnen wou hebben en bewezen werkend een gratis proefabo. De fysieke aanleg etc was netjes in orde, ook afspraken ging goed.

Gisteren kwam dan de monteur om het modem en de rest te installeren. Aangegeven dat alleen het modem moet omdat ik het toch niet neem en alleen wil zien of het werkt. Verteld dat ik vele slechte dingen hoorde en las, dat viel wel mee volgens de ingehuurde monteur. 3 minuten later is het modem geinstalleerd en.... het werkt niet. Waren nooit problemen... yeah right.

Bleek de authentication server eruit te liggen, kan gebeuren. Paar uur later werkte het wel. Wat schetst ook wel weer mijn verbazing is dat ik opnieuw een uitnodiging heb voor het maken van een installatie afspraak. Affijn, weekje testen en dan stuur ik de boel weer netjes retour.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? De fysieke aanleg was goed, de monteur acteert zoals het moet. Een probleem en dat is direct opgelost.

Ik begrijp werkelijk niets van je rant. Wat is nu je probleem waarmee we je wellicht dan kunnen helpen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Achiel007 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:11:

Je hebt dus niets te melden, alles werkt en toch een negatief bericht. Ik zit al bijna een jaar bij Delta, werkt perfect, tevreden over alles, inclusief tv product

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:52
Heeft iemand al IPv6 via de glasvezel van Delta? Ik zie dat inmiddels één van de websites van Delta vie IPv6 bereikbaar is:

https://www.deltanetwerk....0L_wcqEAAYASAAEgKyCPD_BwE

Maar hoe zit het met IPv6 voor de klanten?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 26 juni 2022 @ 17:57:
Heeft iemand al IPv6 via de glasvezel van Delta? Ik zie dat inmiddels één van de websites van Delta vie IPv6 bereikbaar is:

https://www.deltanetwerk....0L_wcqEAAYASAAEgKyCPD_BwE

Maar hoe zit het met IPv6 voor de klanten?
Je weet toch:

- geen informatie vanuit Delta/Caiway over 4D, Dolby etc.
- geen informatie over beschikbaarheid bridge oplossing op XGS-PON
- geen informatie over beschikbaarheid 8Gbps router/AP
- etc.

En dan vraag jij of er info is over IPv6? Wat denk je zelf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:05:
[...]

Mijn insteek is om de verwachtingen altijd maar een beetje laag te houden. Dan valt het tenminste niet altijd tegen.

Maar ja, toen ik in september 2021 op een voorlichtingsavond van Delta was en ik er naar vroeg werd mij verzekerd dat er aan IPv6 gewerkt werd. Dus het zou zo maar kunnen dat er iemand is die zegt: "hé vandaag keek ik even en verrek, ik heb ineens IPv6! ",

Nee. ik verwacht het niet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je weet toch:

- geen informatie vanuit Delta/Caiway over 4D, Dolby etc.
- etc.

Informatie over Dolby is gewoon op het Deltaforum te vinden: men gaat nu eerst de technische issues uit de pilot oplossen dan verdere uitrol.

De overige zaken: klopt daar zijn ze niet spraakzaam over. IPV6 schijnt niet zo maar van de een op de andere dag aan te zetten te zijn. Het schijnt een langer traject te zijn om dit te implementeren.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:11:
[...]

Informatie over Dolby is gewoon op het Deltaforum te vinden: men gaat nu eerst de technische issues uit de pilot oplossen dan verdere uitrol.
Inderdaad op Zeelandnet is fragmentarisch soms wat nieuwe info te vinden. Maar er zijn nog 11 provincies. Die info hoort gewoon op de Delta/Caiway website te staan. In de nieuwsrubriek of zo. Dan nodig je mensen ook uit om af en toe je website te bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Sjakie0101 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:11:
[...]
IPV6 schijnt niet zo maar van de een op de andere dag aan te zetten te zijn. Het schijnt een langer traject te zijn om dit te implementeren.
Dat zal best ja, als je het er achteraf nog moet in bakken. Dan zet je het inderdaad niet zo maar even aan. Maar IPv6 is niet gisteren bedacht en het is al weer tien jaar geleden dat de bodem van de IPv4 schatkist in zicht kwam. Ik heb tien jaar geleden al met mijzelf afgesproken dat ik geen nieuw netwerkspul zou kopen dat nog geen IPv6 ondersteunt. Dat hadden providers ook moeten doen. De meeste providers hebben dat zo langzamerhand ook wel begrepen. Xs4All was er vanaf het begin bij. KPN en Ziggo kwamen wat trager op gang, maar die bieden ook al vijf jaar native IPv6. Maar Delta is nog niet eens begonnen!

Het is zo jammer. Delta rolt een compleet nieuw glasvezelnetwerk uit. Ze wordt niet gehinderd door de remmende voorsprong. En in plaats van dat voordeel op de concurrenten te benutten door direct een IPv6 only netwerk uit te rollen met IPv4 As a Service, kiezen ze er voor eerst zo snel mogelijk een klassiek IPv4 only netwerk uit te rollen. En dan later IPv6 er bij te bakken. Echt een gemiste kans! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Roetzen schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:46:
[...]

Dat zal best ja, als je het er achteraf nog moet in bakken. Dan zet je het inderdaad niet zo maar even aan. Maar IPv6 is niet gisteren bedacht en het is al weer tien jaar geleden dat de bodem van de IPv4 schatkist in zicht kwam. Ik heb tien jaar geleden al met mijzelf afgesproken dat ik geen nieuw netwerkspul zou kopen dat nog geen IPv6 ondersteunt. Dat hadden providers ook moeten doen. De meeste providers hebben dat zo langzamerhand ook wel begrepen. Xs4All was er vanaf het begin bij. KPN en Ziggo kwamen wat trager op gang, maar die bieden ook al vijf jaar native IPv6. Maar Delta is nog niet eens begonnen!

Het is zo jammer. Delta rolt een compleet nieuw glasvezelnetwerk uit. Ze wordt niet gehinderd door de remmende voorsprong. En in plaats van dat voordeel op de concurrenten te benutten door direct een IPv6 only netwerk uit te rollen met IPv4 As a Service, kiezen ze er voor eerst zo snel mogelijk een klassiek IPv4 only netwerk uit te rollen. En dan later IPv6 er bij te bakken. Echt een gemiste kans! :(
ziggo bied voor ziggo gebieden inderdaad native ipv6 al langer aan voor oud upc gebieden pas echt sinds kort full dual stack dus zo snel is ziggo ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
muisje1997 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 23:38:
[...]

ziggo bied voor ziggo gebieden inderdaad native ipv6 al langer aan voor oud upc gebieden pas echt sinds kort full dual stack dus zo snel is ziggo ook niet
Ziggo biedt in fUPC al jaren DS-Lite aan. DS-Lite is volwaardig IPv6. Dat ze nu in fUPC gebied overschakelen van DS-Lite naar full Dual Stack is een ander verhaal dat te maken heeft met het gelijktrekken van fUPC en fZiggo gebied. Maar Ziggo biedt dus wel degelijk al jaren IPv6 aan in het gehele verzorgingsgebied.

Delta kan via het glasvezelnetwerk alleen nog maar IPv4 bieden en dat is anno 2022 echt een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Roetzen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:12:
[...]

Ziggo biedt in fUPC al jaren DS-Lite aan. DS-Lite is volwaardig IPv6. Dat ze nu in fUPC gebied overschakelen van DS-Lite naar full Dual Stack is een ander verhaal dat te maken heeft met het gelijktrekken van fUPC en fZiggo gebied. Maar Ziggo biedt dus wel degelijk al jaren IPv6 aan in het gehele verzorgingsgebied.

Delta kan via het glasvezelnetwerk alleen nog maar IPv4 bieden en dat is anno 2022 echt een gemiste kans.
ds-lite noem ik niet echt volwaardig
alles gaat via CGNAT
en je kan compleet geen ipv4+6 port forwarding instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-10 23:13

duderuud

Sliden is koel

Begin dit jaar begon hier een campagne voor glas in de verschillende dorpskernen hier.
Ik ben bij wat info gesprekken geweest en er werd verteld dat het "rond de zomer wel beschikbaar zou moeten zijn".

Dat vond ik al vrij vlot en uiteraard...krijg nu een mail dat het vooralsnog maart 2023 gaat worden.

Je verwacht het niet... O-)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
muisje1997 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:00:
[...]

ds-lite noem ik niet echt volwaardig
alles gaat via CGNAT
en je kan compleet geen ipv4+6 port forwarding instellen
Misschien moest je je er wat meer in verdiepen. DS-Lite is volwaardig IPv6 en dat is wat ik schreef. Je hebt bij Ds-Lite geen publiek routeerbaar IPv4 adres, en dus ook geen NAT port forwarding dat klopt. Bij IPv6 is er geen NAT en dus ook geen port forwarding. Bij IPv6 open je gewoon een poort in de firewall om je servers bereijkaar te maken. Maar ja, geen publiek routeerbaar IPv4 adres is een zure appel waar we toch een keer doorheen moeten bijten. Er is gewoon niet voldoende IPv4 adresruimte om iedereen een eigen IPv4 adres te geven.

Maar we hoeven het hier niet over Ziggo te hebben, we hebben het hier over Delta. En ik had het over een gemiste kans voor Delta.

Full Dual Stack is niet het einddoel. Uiteindelijk moeten we naar een single stack netwerk. Naast elkaar twee netwerken in stand houden is onnodig duur en gecompliceerd. Dat betekent dat we uiteindelijk van IPv4 af moeten. DS-Lite of Full Dual Stack zijn stappen in de transitie. Ziggo en KPN moeten die stappen wel doorlopen, want die hebben last van de remmende voorsprong.

Maar als je een nieuw netwerk helemaal vanaf het begin opbouwt dan kun je in plaats van met IPv4 te beginnen, via de omweg van IPv6 er bij bouwen en via Dual Stack uiteindelijk uitkomen bij een IPv6 only netwerk, beter beginnen bij waar je uiteindelijk toch uitkomt: een IPv6 only netwerk.

Begin bij een nieuw op te bouwen netwerk met IPv6. Biedt zolang dat nog nodig is IPv4 As A Service. Via Ds-Lite waarbij er gebruik gemaakt wordt van 4in6 tunneling of via NAT64 en DNS64. Beiden verzorgd in de CPE. Helaas koos Delta daar niet voor. Een gemiste kans. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 14:04
[...]

Je weet toch:

- etc.

Beschibaarheid Bridge modus op een XGS-PON aansluiting slaat als een tang op een varken. Je kan gewoon iedere andere router aan de ONT hangen. De modem/router van Delta hangt aan de ONT via de WAN poort. Modemfunctie wordt niet eens gebruikt

Retail aanbod gaat vooralsnog toch niet sneller dan 1Gbs op XGS-PON. Een XGS-PON ONT die compatible is kan gewoon 8Gbs aan maar of het geleverd wordt is 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zuma schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:23:
[...]

Beschibaarheid Bridge modus op een XGS-PON aansluiting slaat als een tang op een varken. Je kan gewoon iedere andere router aan de ONT hangen. De modem/router van Delta hangt aan de ONT via de WAN poort. Modemfunctie wordt niet eens gebruikt

Retail aanbod gaat vooralsnog toch niet sneller dan 1Gbs op XGS-PON. Een XGS-PON ONT die compatible is kan gewoon 8Gbs aan maar of het geleverd wordt is 2
Uh? Waar heb je het over? Leg eens uit? Welke ONT levert Delta dan volgens jou op XGS-PON? Ik ben benieuwd!

Want iedereen hier krijgt de Nokia XS-2426G-A. En geen losse ONT. Dus… leg uit!

[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 27-06-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 19:11
Dolby Digital staat weer aan :

https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-2

[ Voor 12% gewijzigd door Mapje op 28-06-2022 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:51
Goed, update over mijn situatie met de Nokia XS-010-X-Q. Nu anderhalve week verder en nog steeds geen internetverbinding. Zowat elke dag met Helpdesk gebeld ( voor zover je dat helpdesk kan noemen....). Meedere keren MAC-adres en ONT P/N doorgegeven aan ze maar tot op heden werkt het modem nog steeds niet.

Elke keer als ik bel sta ik minimaal een halfuur in de wacht, en als ik iemand te pakken krijg wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Stappen die ik al ondernomen heb:

- Laptop rechtstreeks aan modem gekoppeld, VLAN 100 ingesteld. Geen internet
- Modem meerdere keren herstart.
-Statisch MAC-adres zelfde ingesteld op mijn firewall als op het modem staat ( moet niet gaan werken maar toch ook geen internet)
- Veel bellen...

Mensen die ook een Nokia XS-010-X-Q hebben. Werkte het bij jullie wel meteen? Heb je nog specifieke instellingen gedaan?

Mijn geduld met Delta raakt op... Als het niet snel gaat werken ga ik weg en ga ik contract ontbinden.

Iemand suggesties? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
andriesb435 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:36:
Goed update over mijn situatie met de Nokia XS-010-X-Q. Nu anderhalve week verder en nog steeds geen internetverbinding. Zowat elke dag met Helpdesk gebeld ( voor zover je dat helpdesk kan noemen....). Meedere keren MAC-adres en ONT P/N doorgegeven aan ze maar tot op heden werkt het modem nog steeds niet.

Elke keer als ik bel sta ik minimaal een halfuur in de wacht, en als ik iemand te pakken krijg wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.

-Statisch MAC-adres zelfde ingesteld op mijn firewall als op het modem staat ( moet niet gaan werken maar toch ook geen internet)
- Veel bellen...

Mensen die ook een Nokia XS-010-X-Q hebben. Werkte het bij jullie wel meteen? Heb je nog specifieke instellingen gedaan?

Mijn geduld met Delta raakt op... Als het niet snel gaat werken ga ik weg en ga ik contract ontbinden.

Je zegt dat je het P/N hebt doorgegeven, dat is het part number, dus 3FE49331AAAA.

Dat moet het S/N zijn, oftewel het serial number. Dus ALCLxxxxx:

Afbeeldingslocatie: https://i.fibra.click/2021/10/1635525021_12370_24544.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 14:04
ernstoud schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:47:
[...]

Uh? Waar heb je het over? Leg eens uit? Welke ONT levert Delta dan volgens jou op XGS-PON? Ik ben benieuwd!

Want iedereen hier krijgt de Nokia XS-2426G-A. En geen losse ONT. Dus… leg uit!
OK Delta levert met hun standaard aanbod dus geen aparte ONT maar een gecombineerde ONT/Router.

Delta is niet verplicht om Bridge modus te leveren . Maar als je een eigen losse ONT zou willen ophangen dan zouden ze moeten meewerken en heb je in feite ook je bridge functionaliteit. Je kan aan je eigen ONT iedere willekeurige router hangen. Misschien kan je bij Delta wellicht ook om een standalone ONT (dus zonder router functionaliteit) vragen... en daar dan je eigen router aan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@andriesb435 waarom stel je vlan 100 in als je je laptop direct koppelt? Als je je laptop direct aan het modem hangt moet het toch zonder allerlei instellingen direct werken? Of is dat met de XGS-PON lijnen anders?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
PaT schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:37:
@andriesb435 waarom stel je vlan 100 in als je je laptop direct koppelt? Als je je laptop direct aan het modem hangt moet het toch zonder allerlei instellingen direct werken? Of is dat met de XGS-PON lijnen anders?
Dat is met een XGS-PON lijn idd anders. Daar moet je VLAN 100 instellen voor internettoegang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
ernstoud schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:52:
[...]

Je zegt dat je het P/N hebt doorgegeven, dat is het part number, dus 3FE49331AAAA.

Dat moet het S/N zijn, oftewel het serial number. Dus ALCLxxxxx:

[Afbeelding]
Excuses, vergeten erbij te vermelden dat ik S/N ook al heb doorgegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zuma schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:19:
[...]

OK Delta levert met hun standaard aanbod dus geen aparte ONT maar een gecombineerde ONT/Router.

Delta is niet verplicht om Bridge modus te leveren . Maar als je een eigen losse ONT zou willen ophangen dan zouden ze moeten meewerken en heb je in feite ook je bridge functionaliteit. Je kan aan je eigen ONT iedere willekeurige router hangen. Misschien kan je bij Delta wellicht ook om een standalone ONT (dus zonder router functionaliteit) vragen... en daar dan je eigen router aan ophangen.
Dat is nu juist het punt - uitvoerig hier en in de Caiway thread besproken - die ONTs voor XGS-PON zijn niet beschikbaar. En “SFPs+ met MAC” ook niet. En interoperabiliteit is er ook niet. De enige beschikbare losse ONT (van Genexis voor KPN) werkt niet goed op de Delta Fiber NL infrastructuur.

Kortom, voor XGS-PON bestaat geen losse ONT en is er dus (nog) geen bridge oplossing. Delta/Caiway doet schijnbaar een pilot met de Nokia xs-010-x-q. Niet los verkrijgbaar en omdat er geen communicatie is weet niemand of Delta/Caiway dat device ter beschikking gaat stellen, en wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
PaT schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:37:
Als je Router ingesteld moet worden op VLAN 100 dan moet je dat natuurlijk ook doen met de NIC van je Laptop :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
nero355 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:52:
[...]

Als je Router ingesteld moet worden op VLAN 100 dan moet je dat natuurlijk ook doen met de NIC van je Laptop :)
Dat heb ik dus gedaan... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:51:
[...]

Dat is nu juist het punt - uitvoerig hier en in de Caiway thread besproken - die ONTs voor XGS-PON zijn niet beschikbaar. En “SFPs+ met MAC” ook niet. En interoperabiliteit is er ook niet. De enige beschikbare losse ONT (van Genexis voor KPN) werkt niet goed op de Delta Fiber NL infrastructuur.

Kortom, voor XGS-PON bestaat geen losse ONT en is er dus (nog) geen bridge oplossing. Delta/Caiway doet schijnbaar een pilot met de Nokia xs-010-x-q. Niet los verkrijgbaar en omdat er geen communicatie is weet niemand of Delta/Caiway dat device ter beschikking gaat stellen, en wanneer.
Zeker bestaat er wel een losse ONT voor Nokia XGS-PON. Alleen is Delta nog niet zover om die ook te willen gebruiken.
Als je hier kijkt zie je dat Nokia gewoon de keuze geeft om alleen een SFP af te nemen (die je in een andere router zou kunnen steken), of een losse ONT zoals KPN gebruikte voor GPON (maar die kan ook geschikt worden gemaakt voor XGS-PON), of de complete router zoals Delta nu doet.
En dat alles met drie soorten PON techniek.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:19
Barre73 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:19:
[...]

Zeker bestaat er wel een losse ONT voor Nokia XGS-PON. Alleen is Delta nog niet zover om die ook te willen gebruiken.
Als je hier kijkt zie je dat Nokia gewoon de keuze geeft om alleen een SFP af te nemen (die je in een andere router zou kunnen steken), of een losse ONT zoals KPN gebruikte voor GPON (maar die kan ook geschikt worden gemaakt voor XGS-PON), of de complete router zoals Delta nu doet.
Er bestaat een losse ONT en Nokia heeft er vast ook een SFP+ versie van, maar waar kan je die als gewone consument kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Goed update over mijn situatie met de Nokia XS-010-X-Q. Nu anderhalve week verder en nog steeds geen internetverbinding. Zowat elke dag met Helpdesk gebeld ( voor zover je dat helpdesk kan noemen....). Meedere keren MAC-adres en ONT P/N doorgegeven aan ze maar tot op heden werkt het modem nog steeds niet.

- Veel bellen...

Wellicht eens kiek'n wat je krijgt als je wirehshark opstart en je interface selecteert. Ik _vermoed_ dat je niks boeiends te zien krijgt (afgezien van DHCP Discover berichten vanuit jouw kant). Maar goed, nooit geschoten is altijd mis :)

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:32:
[...]

Er bestaat een losse ONT en Nokia heeft er vast ook een SFP+ versie van, maar waar kan je die als gewone consument kopen?
Nee. Wellicht dat er op eBay misschien exemplaren verschijnen. Nokia levert niet aan de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:19:
[...]

Klopt, dat is de Nokia xs-010-x-q die ik noemde. Delta/Caiway doet daar een pilot mee. Niet los te koop, te hopen is dat die beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dolby Surround staat nu aan op alle Film1 kanalen

Bron: https://www.zeelandnet.nl...kondiging-dolby-digital-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
ernstoud schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:19:
[...]

Klopt, dat is de Nokia xs-010-x-q die ik noemde. Delta/Caiway doet daar een pilot mee. Niet los te koop, te hopen is dat die beschikbaar komt.
Wel in der Schweiz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kouEstnPOpU6ECvguONAqHOgmas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruEi1UWMOO1VFCDmvveCDL6h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
+- 6 tientjes op Ebay zag ik ze ook :)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
DELTA gaat verder met gratis glasvezel in kleine kernen Zeeuws-Vlaanderen

https://www.delta.nl/nieu...kernen-zeeuws-vlaanderen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:54
Goed, update over mijn situatie met de Nokia XS-010-X-Q. Nu anderhalve week verder en nog steeds geen internetverbinding. Zowat elke dag met Helpdesk gebeld ( voor zover je dat helpdesk kan noemen....). Meedere keren MAC-adres en ONT P/N doorgegeven aan ze maar tot op heden werkt het modem nog steeds niet.

- Veel bellen...

Beetje laat maar ik kan daar wel iets over zeggen.
Ik heb de XS ook draaien vanuit de pilot en dat werkte ook niet gelijk.
Op de achtergrond moesten er wat extra settings in het standaard profiel gewijzigd worden.
De engineer die ik aan de lijn kwam er eerst ook niet helemaal uit, ging daarna bellen met een collega en een half uurtje later werkte alles.
Ik heb het technisch niet gezien maar de core is ook Nokia, daarop activeren ze een profiel maar die is anders tussen beide Nokia's dus mogelijk dat het daar mis gaat.
De engineer herkende mij aan de hand van mijn updates hier en heeft mij 2x direct gebeld middels anoniem nummer om alles goed te krijgen.
Ik weet ook zijn naam maar die ga ik niet specifiek delen zo op het forum.

Als die engineer mij een PM kan sturen of bellen met toestemming (ervan uitgaande dat hij mog meeleest hier) om zijn naam door te geven wil ik hem met je delen over PM.
Als je hem aan de lijn kan krijgen dan moet het lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:19
CHF 231 = € 231, dat lijkt me wel wat duur voor zo'n kastje. De KPN versie kost €90.

Zou deze kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36

Wom

Mapje schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:51:
DELTA gaat verder met gratis glasvezel in kleine kernen Zeeuws-Vlaanderen

https://www.delta.nl/nieu...kernen-zeeuws-vlaanderen/
Momenteel loopt er in Zeeuws-Vlaanderen ook een inzameling via Glasdraad: https://glasdraadzeeuwsvlaanderen.nl/

Of die het gaat redden weet ik niet, maar lijkt mij dat dergelijke initiatieven elkaar wel bijten.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
miniterror schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:37:
[...]

Beetje laat maar ik kan daar wel iets over zeggen.
Ik heb de XS ook draaien vanuit de pilot en dat werkte ook niet gelijk.
Op de achtergrond moesten er wat extra settings in het standaard profiel gewijzigd worden.
De engineer die ik aan de lijn kwam er eerst ook niet helemaal uit, ging daarna bellen met een collega en een half uurtje later werkte alles.
Ik heb het technisch niet gezien maar de core is ook Nokia, daarop activeren ze een profiel maar die is anders tussen beide Nokia's dus mogelijk dat het daar mis gaat.
De engineer herkende mij aan de hand van mijn updates hier en heeft mij 2x direct gebeld middels anoniem nummer om alles goed te krijgen.
Ik weet ook zijn naam maar die ga ik niet specifiek delen zo op het forum.

Als die engineer mij een PM kan sturen of bellen met toestemming (ervan uitgaande dat hij mog meeleest hier) om zijn naam door te geven wil ik hem met je delen over PM.
Als je hem aan de lijn kan krijgen dan moet het lukken ;)
Super, kijk dit is info waar ik iets mee kan! Ik ben inmiddels gebeld door een Delta nummer, helaas kon ik niet opnemen vanwege werk gerelateerde afspraken. Als die engineer jou benadert met dat je toestemming hebt dan lees ik je graag in PM! Alvast dank voor je hulp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:48:
[...]

CHF 231 = € 231, dat lijkt me wel wat duur voor zo'n kastje. De KPN versie kost €90.

Zou deze kunnen werken?
Nee, is al meerdere keren ter sprake gekomen. Die SFP ondersteunt geen MAC functies voor identificatie, authenticatie en encryptie. FS.com heeft geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 21:26

ThaHandy

Discovery Channel

Misschien is de Zyxel PM7320-B0 een optie? Als deze beschikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaHandy schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:42:
Misschien is de Zyxel PM7320-B0 een optie? Als deze beschikbaar is....
Goede vondst! Zou kunnen werken, maar zeker is dat niet. En… nergens voorradig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Delta Netwerk is nu ook een belangstellingsregistratie gestart in Krimpen aan de Lek en Lekkerkerk.
Tevens worden er tijdelijke glasvezelwinkels geopend in deze twee kernen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
dolopfriet schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:41:
Delta Netwerk is nu ook een belangstellingsregistratie gestart in Krimpen aan de Lek en Lekkerkerk.
Dit kan ik bevestigen. Woon zelf in die regio. We hebben allemaal een folder gehad met informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 20:46
Vandaag hebben ze het groene kabeltje onder mijn inrit doorgeschoten en netjes tegen de buitenmuur opgerold. Nu kan het wachten beginnen tot ze alles komen aansluiten :)

(18-11-2021 flexpakket gekozen, 4-2-2022 de bevestiging gehad dat glasvezel in mijn dorp er zou komen, 30-06-2022 kabeltje ligt klaar)

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Vetifuro schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:43:

(18-11-2021 flexpakket gekozen, 4-2-2022 de bevestiging gehad dat glasvezel in mijn dorp er zou komen, 30-06-2022 kabeltje ligt klaar)
Dat is redelijk snel dan. Hier was eind november 2021 de kogel al door de kerk, maar ik wacht nog steeds op de brief waarin de schouwer wordt aangekondigd.

BTW, "hier" is Driebergen. Wat is in jouw geval "mijn dorp"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
dolopfriet schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:41:
Hierna volgen de buurtdorpen Bergambacht, Schoonhoven en Ammerstol gerekend wordt volgens mij op oktober. Maar het kan al wel aangevraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Laatst online: 08-10 20:46
Roetzen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Dat is redelijk snel dan. Hier was eind november 2021 de kogel al door de kerk, maar ik wacht nog steeds op de brief waarin de schouwer wordt aangekondigd.

BTW, "hier" is Driebergen. Wat is in jouw geval "mijn dorp"?
Mijn dorp is Bladel (ergens onder de rook van Eindhoven). Valt me inderdaad nog niet tegen na alle verhalen hier gelezen te hebben.

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
Computer says No!

code:
1
Dit artikel is niet op voorraad.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
EWS99 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:32:
[...]

Computer says No!

code:
1
Dit artikel is niet op voorraad.
inmiddels al weer out :o!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMSfreakie schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:51:
[...]

inmiddels al weer out :o!
Nee. Er is tussentijds geen voorraad geweest. Ik heb alarmering daarop in eBay, dus dan zou ik het gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 21:26

ThaHandy

Discovery Channel

Voor een ISP als Delta zou het denk ik wel mogelijk zijn om een XGS media converter, SFP+ of modem samples te krijgen van verschillende merken.

Als consumenten nu al eigen hardware aanschaffen voor een eigen router met de hoop dat het werkt, waarom niet via Delta zelf. Jij helpt ons, wij helpen jou.

Het is dat ik nog een dik half jaar moet wachten (net een bevestiging ontvangen dat het doorgaat), anders had ik al bij elke vorm van (beta) test al willen meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaHandy schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:44:
Voor een ISP als Delta zou het denk ik wel mogelijk zijn om een XGS media converter, SFP+ of modem samples te krijgen van verschillende merken.

Als consumenten nu al eigen hardware aanschaffen voor een eigen router met de hoop dat het werkt, waarom niet via Delta zelf. Jij helpt ons, wij helpen jou.

Het is dat ik nog een dik half jaar moet wachten (net een bevestiging ontvangen dat het doorgaat), anders had ik al bij elke vorm van (beta) test al willen meewerken.
We weten natuurlijk niet waar Delta/Caiway mee bezig is om de lacune van bridge mode op XGS-PON op te vullen. Maar voor de infra is volgens mij de ziel en zaligheid aan Nokia opgehangen dus dat zal het wel (moeten) worden. Bovendien is dus duidelijk geworden dat een willekeurige ONT niet zomaar werkt met de gebruikte OLT (in dit geval een Nokia ISAM). Of Delta/Caiway voldoende kennis/ervaring/resources/geld heeft om zelf apparatuur te testen betwijfel ik.

Dus reken er maar niet op dat er iets anders gaat komen dan de Nokia die nu in de pilot zit (als die er al komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
ernstoud schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:41:
[...]

We weten natuurlijk niet waar Delta/Caiway mee bezig is om de lacune van bridge mode op XGS-PON op te vullen. Maar voor de infra is volgens mij de ziel en zaligheid aan Nokia opgehangen dus dat zal het wel (moeten) worden. Bovendien is dus duidelijk geworden dat een willekeurige ONT niet zomaar werkt met de gebruikte OLT (in dit geval een Nokia ISAM). Of Delta/Caiway voldoende kennis/ervaring/resources/geld heeft om zelf apparatuur te testen betwijfel ik.

Dus reken er maar niet op dat er iets anders gaat komen dan de Nokia die nu in de pilot zit (als die er al komt).
Eigenlijk zou iemand dit eens moeten aankaarten bij de ACM dat Delta op dit moment niet aan de eis van de vrije modemkeuze voldoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Mapje schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Eigenlijk zou iemand dit eens moeten aankaarten bij de ACM dat Delta op dit moment niet aan de eis van de vrije modemkeuze voldoet.
Is dat zo? Hebben ze geweigerd een geschikt en op de vrije markt verkrijgbaar modem aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Roetzen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Is dat zo? Hebben ze geweigerd een geschikt en op de vrije markt verkrijgbaar modem aan te sluiten?
Zoals je al meerdere keren hierboven hebt kunnen lezen is Nokia XS-010X-Q het enigste wat werkt maar die wordt voor als nog niet standaard geleverd door Delta.

Keuzes genoeg maar die werken dan weer niet met de Nokia 7360 OLT van Delta.

Neem een Zyxel AX7501 maar waar verkrijg je die en werkt die met de Delta OLT. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mapje schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Het is niet aan Delta om te zorgen dat fabrikanten oplossingen aanbieden. De specificaties zijn gepubliceerd en dat is wat ACM verplicht stelt. Dus Delta is wat dit betreft niets te verwijten.

Het is echter wel Delta (zeer) kwalijk te nemen dat ze de consument en zakelijke markt met XGS-PON een incomplete oplossing bieden. Er is voor nieuwe gebieden geen keus voor AON dus op dit moment geen bridge mode mogelijk in die gebieden. Daar moet je dan wel duidelijk over zijn en dat is Delta absoluut niet. Sterker nog; zoals in deze thread gemeld; er worden pertinente onjuistheden verteld, dat het business pakket een oplossing is, dat je de Titanium dan krijgt, dat de Nokia router in bridge kan etc.

Wettelijk is het juiste gedaan maar Delta/Caiway is druk bezig haar glazen in te gooien met verkeerde communicatie over de verkeerde oplossing.

En ook blijven communiceren dat eind 2022 iedereen XGS-PON krijgt, welnu wat doet Delta dan voor die zakelijke gebruikers? En al die consumenten met een Titanium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan1986
  • Laatst online: 12-10 19:21
ernstoud schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:14:
[...]
En ook blijven communiceren dat eind 2022 iedereen XGS-PON krijgt, welnu wat doet Delta dan voor die zakelijke gebruikers? En al die consumenten met een Titanium?
Als dat gebeurd ben ik meteen weg en vraag ik wat anders aan desnoods via DSL, ik gebruik namelijk eigen apparatuur en dit wil ik zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjan1986 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:21:
[...]

Als dat gebeurd ben ik meteen weg en vraag ik wat anders aan desnoods via DSL, ik gebruik namelijk eigen apparatuur en dit wil ik zo houden.
Ik ben dan ook weg. Dan maar KPN VDSL/4G of t-mobile 4G voor Thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:14:
[...]

Het is niet aan Delta om te zorgen dat fabrikanten oplossingen aanbieden. De specificaties zijn gepubliceerd en dat is wat ACM verplicht stelt. Dus Delta is wat dit betreft niets te verwijten.
Dat bedoel ik. Klagen bij de ACM is tegen de verkeerde boom blaffen.
Het is echter wel Delta (zeer) kwalijk te nemen dat ze de consument en zakelijke markt met XGS-PON een incomplete oplossing bieden. Er is voor nieuwe gebieden geen keus voor AON
In tegenstelling tot KPN brengt Delta wel de fibers van elk huishouden tot in het PoP. Het is in theorie dus mogelijk dat een derde partij nog wel AON aanbiedt in de nieuwe Delta gebieden. Dat tot dusver geen enkele partij daar in geïnteresseerd is, is Delta niet aan te wrijven.
dus op dit moment geen bridge mode mogelijk in die gebieden. Daar moet je dan wel duidelijk over zijn en dat is Delta absoluut niet. Sterker nog; zoals in deze thread gemeld; er worden pertinente onjuistheden verteld, dat het business pakket een oplossing is, dat je de Titanium dan krijgt, dat de Nokia router in bridge kan etc
Communicatie is inderdaad niet het sterkste punt van Delta. Hun voornaamste doel schijnt te zijn om zo snel mogelijk zo veel mogelijk glasvezelaansluitingen te realiseren. De kwaliteit en diversiteit van het aanbod komt niet op de eerste plaats. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-10 21:54
Voorop gesteld dat het niet de schoonheidsprijs verdient. Maar hoeveel van de klanten van Delta op glas hebben of willen eigen aparatuur gebruiken. ? Wellicht heeft het meerdendeel , mss wel 99 %, gewoon het standaard genexis thuis hangen? En als dat werkt is voor die mensen de kwaliteit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fmrama schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:40:
Voorop gesteld dat het niet de schoonheidsprijs verdient. Maar hoeveel van de klanten van Delta op glas hebben of willen eigen aparatuur gebruiken. ? Wellicht heeft het meerdendeel , mss wel 99 %, gewoon het standaard genexis thuis hangen? En als dat werkt is voor die mensen de kwaliteit prima.
Natuurlijk is dat zo. Alleen Delta en Caiway weten hoeveel gebruikers vanwege de bridge mode een Titanium gebruiken, maar het is denk ik meer dan je denkt. Ook al omdat de Titanium tot enkele jaren geleden het standaard device was en gebruikers dus sowieso een eigen router/AP moesten gebruiken. En zakelijke gebruikers gebruiken de Titanium tot de dag van vandaag, standaard in het business pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Hier gebruiken ze nog een ander model XS-010G-Q (Home) ipv XS-010X-Q (Business), wat precies de verschillen zijn is mij onduidelijk.

https://www.ispreview.co....bre-in-north-england.html

Maar de verkrijgbaarheid zal wel even slecht zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Mapje op 03-07-2022 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
Mapje schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:55:
Hier gebruiken ze nog een ander model XS-010G-Q (Home) ipv XS-010X-Q (Business), wat precies de verschillen zijn is mij onduidelijk.

https://www.ispreview.co....bre-in-north-england.html

Maar de verkrijgbaarheid zal wel even slecht zijn.
010G = gpon = 1gbit
010X = xgs-pon = 10gbit (in de praktijk 8 gbit)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Laatst online: 09-10 22:18
Meer mensen die last hebben van storing over glasvezel?

[edit]

Net contact gehad, inderdaad een storing, maar nog geen melding op de website.
Kon ook niet vertellen wat er precies opdoet.

[ Voor 56% gewijzigd door winux op 04-07-2022 09:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz
  • Laatst online: 08-10 21:02

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

winux schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:10:
Meer mensen die last hebben van storing over glasvezel?

[edit]

Net contact gehad, inderdaad een storing, maar nog geen melding op de website.
Kon ook niet vertellen wat er precies opdoet.
Jup hier ook sinds circa 0830 geen internet meer.

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Laatst online: 09-10 22:18
Mototaz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:14:
[...]

Jup hier ook sinds circa 0830 geen internet meer.
Ja hier zelfde inderdaad. Ondertussen melding op de website.
Maar nog geen oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 16:33
EWS99 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:44:
[...]

010G = gpon = 1gbit
010X = xgs-pon = 10gbit (in de praktijk 8 gbit)
Als ik naar de benaming kijk van de andere modems (XS-2426G-A) dan is mijn vermoeden dat de XS prefix aangeeft dat het allebei om XGS-PON gaat, maar dat de 010X een 10G UTP poort heeft en de 010G een 1G UTP poort heeft. Dat zou in lijn zijn met de XS-2426G-A, die ook voor XGS-PON is, maar enkel 1G poorten heeft.

Maar dit is verder puur speculatie, omdat ik van de XS-010G geen informatie kan vinden (enkel van de G-010G, die voor GPON is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz
  • Laatst online: 08-10 21:02

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

winux schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:16:
[...]

Ja hier zelfde inderdaad. Ondertussen melding op de website.
Maar nog geen oorzaak.
Dit werd mij toegelicht toen ik zojuist chatte:
Ik zie in het systeem dat de locatie van de storing bekend is en de monteurs zijn momenteel aan het kijken hoe ze de storing het best kunnen oplossen. Wat ik nu kan zien is dat er waarschijnlijk wat is met de kabels onder de grond maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

De monteurs houden ons op de hoogte wanneer ze kunnen echter zijn ze druk bezig dus is de update niet altijd recent.

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het informatiepunt van Delta Netwerk in Krimpen aan de Lek is wel één grote aanfluiting zeg.
Het zit in een hoekje van een makelaarskantoor en het enige wat de dame aan de minibalie kan laten zien is een karton waar de afbeeldingen opstaan van de ontvanger en de afstandsbediening en de modem.

Zo ga je echt geen klanten interesseren hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:51
In onze woonplaats liep vorige week de inschrijving af, als de 20% gehaald wordt gaan ze aanleggen. Het is nog wat vroeg misschien, maar heeft er iemand ervaring hoe lang het duurt voor bekend wordt of ze doorgaan?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1 ... 35 ... 127 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.