Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 21:58

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Drardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:40:
In onze woonplaats liep vorige week de inschrijving af, als de 20% gehaald wordt gaan ze aanleggen. Het is nog wat vroeg misschien, maar heeft er iemand ervaring hoe lang het duurt voor bekend wordt of ze doorgaan?
Hier werd het net zo lang verlengt totdat er zogenaamd genoeg inschrijvingen waren:
Het moest iets van 25 % zijn en op de laatste woe van de 3e verlenging was het 18% en ineens was het op donderdag 25%... :o

Verder qua aanleg ga er vanuit dat het uitloopt. Hier was de planning een jaar en dat werd bijna 2 jaar.

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:44
In Bodegraven-Reewijk stond het m.i. de dag na de sluiting al op de site van deltanetwerk en delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52
dolopfriet schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:33:
Het informatiepunt van Delta Netwerk in Krimpen aan de Lek is wel één grote aanfluiting zeg.
Het zit in een hoekje van een makelaarskantoor en het enige wat de dame aan de minibalie kan laten zien is een karton waar de afbeeldingen opstaan van de ontvanger en de afstandsbediening en de modem.

Zo ga je echt geen klanten interesseren hoor..
Denk dat je dan beter naar een informatieavond kan gaan, op 12 juli in het Cultuurhuis.
Overigens was het infopunt wel bemand tijdens de zomerbraderie vorige week zaterdag.

[ Voor 7% gewijzigd door zjeeraar84 op 04-07-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Dank voor de DeltaNetwerk tip, dit lees ik op die site:
Op dit moment maken wij de balans op. Zodra we meer weten, brengen we jou hiervan op de hoogte. Tot die tijd kun je je nog aanmelden voor glasvezel. Houd onze website in de gaten voor het laatste nieuws!
Ofwel, nog gedoe. We zullen zien. Mobiel gaat over een week al over, lekker voordelig zolang er geen internet is. 7,50 euro voor 10GB en onbeperkt bellen is maar weinig.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:20
Drardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:40:
In onze woonplaats liep vorige week de inschrijving af, als de 20% gehaald wordt gaan ze aanleggen. Het is nog wat vroeg misschien, maar heeft er iemand ervaring hoe lang het duurt voor bekend wordt of ze doorgaan?
Hier in de gemeente het Hogeland werd het in de week na de deadline bekend gemaakt, met daarbij “om het te vieren” een verlengde gratis aanmeld-termijn van ongeveer een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 22:16
Mototaz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Dit werd mij toegelicht toen ik zojuist chatte:
Ik zie in het systeem dat de locatie van de storing bekend is en de monteurs zijn momenteel aan het kijken hoe ze de storing het best kunnen oplossen. Wat ik nu kan zien is dat er waarschijnlijk wat is met de kabels onder de grond maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen.

De monteurs houden ons op de hoogte wanneer ze kunnen echter zijn ze druk bezig dus is de update niet altijd recent.
Ondertussen 8,5 uur verder en nog geen zicht op een werkende internet verbinding....

[Edit] Gaat nog wel even duren ook, volgende reactie ontvangen:
Op dit moment is de verwachte oplostermijn morgenochtend om 06:00u. De civiele ploeg is al bezig om de kabel uit te graven en te vervangen, dit kost een hoop tijd. De kabel moet opnieuw gelast worden.
Weet niet wat ze vandaag aan het doen zijn geweest dan... |:( |:(

[ Voor 21% gewijzigd door winux op 04-07-2022 17:34 . Reden: Aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

winux schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:00:
[...]

Ondertussen 8,5 uur verder en nog geen zicht op een werkende internet verbinding....

[Edit] Gaat nog wel even duren ook, volgende reactie ontvangen:

[...]

Weet niet wat ze vandaag aan het doen zijn geweest dan... |:( |:(
Ik wilde net schrijven dat er een tijd bekend is. Het heeft denk ik wel even geduurd voordat ze de locatie gevonden hadden. Wat ik mij wel afvraag hoe zo'n kabel ineens kapot kan gaan 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
Mototaz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:51:
[...]

Ik wilde net schrijven dat er een tijd bekend is. Het heeft denk ik wel even geduurd voordat ze de locatie gevonden hadden. Wat ik mij wel afvraag hoe zo'n kabel ineens kapot kan gaan 🤔
Ja dat dus. Storing en kabel breuk kan altijd gebeuren.

Maar bijna 24 uur om het op te lossen voor zo'n klein gebied is wel beetje dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:40
Yay! Hier even geleden beide wekkers vervangen door Lenovo clocks. Kom er nu achter dat zo'n
.. Situatie zonder internet dan net ff niet handig is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mototaz

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

winux schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:57:
[...]

Ja dat dus. Storing en kabel breuk kan altijd gebeuren.

Maar bijna 24 uur om het op te lossen voor zo'n klein gebied is wel beetje dramatisch.
Nu meer info op de storingssite.https://www.delta.nl/klan...g/storingen-en-onderhoud/

En net een sms om dat ik mogelijk hinder kan ondervinden :o wel mooi dat die zo'n dikke 10 uur later komt :/

Edit: en zojuist een mail met meer uitleg, dat is wel prettig.

Edit 2: en blijkbaar een wettelijke compensatie, wel fijn dat het allemaal in de mail staat inclusief een foto van wat er mis is.

[ Voor 16% gewijzigd door Mototaz op 04-07-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Mototaz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:48:
[...]

Nu meer info op de storingssite.https://www.delta.nl/klan...g/storingen-en-onderhoud/

En net een sms om dat ik mogelijk hinder kan ondervinden :o wel mooi dat die zo'n dikke 10 uur later komt :/

Edit 2: en blijkbaar een wettelijke compensatie, wel fijn dat het allemaal in de mail staat inclusief een foto van wat er mis is.
Dus ze trekken/graven 1 kabel kapot en een gehele regio ligt plat :X :X

Ik denk dat iemand zijn huiswerk niet op orde heeft :?

Lijkt mij dat als je een kabel aanlegt dat je zorgt voor een backup.

Nu hebben ze schijnbaar bij halsteren een kabel kapot getrokken en een hele regio ligt gewoon plat

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
Mototaz schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:48:
[...]

Heb geen mail ontvangen, ondanks dat ik gelijk heb aangegeven dat mailadres aan de storing gekoppeld moet worden :-(

Verbinding is ondertussen wel hersteld gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:52
MdO82 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:40:
[...]

Lijkt mij dat als je een kabel aanlegt dat je zorgt voor een backup.
Vermoedelijk zitten er wel meerdere vezels in de kabelbundel, maar ja als je die hele bundel kapot trekt met graven..
Je zou dan een andere kabel over een ander tracé moeten laten lopen en dat kost een hoop geld. Ik denk dat weinig netwerkbeheerders dat hebben.
In maart was er een Ziggo storing in heel Lekkerkerk en die heeft ook bijna 24 uur geduurd, ook kabelschade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zjeeraar84 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:58:
[...]

Vermoedelijk zitten er wel meerdere vezels in de kabelbundel, maar ja als je die hele bundel kapot trekt met graven..
Je zou dan een andere kabel over een ander tracé moeten laten lopen en dat kost een hoop geld. Ik denk dat weinig netwerkbeheerders dat hebben.
In maart was er een Ziggo storing in heel Lekkerkerk en die heeft ook bijna 24 uur geduurd, ook kabelschade.
Integendeel... Elke glasvezelbeheerder heeft dat. Zowel de hoofdpop als de andere PoPs in de ring zijn redundant aangesloten.
Maar... Dat is meestal pas als alles klaar en afgerond is. Dus de PoPs die in een ring zijn aangesloten zijn pas redundant als die ring compleet is. En de hoofdpop die met een backbone op het hogere netwerk zit is vaak ook pas later redundant met een tweede "poot".

En vanaf de PoP naar de ondergrondse verdeelpunten en van daar naar de huizen is nooit redundant. Dus als daar een tracé wordt doorgegraven, vlak in de buurt van die POP kunnen maar zo alle woningen op die PoP eruit liggen. Hangt er vanaf hoe snel die voedingskabels uitwaaieren vanaf de PoP gezien.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08
Ik heb sinds kort Delta en ik wil graag mijn TV signaal ook over de Unifi Dream Router laten lopen. De reden hierachter is, is dat ik de UTP kabel van de meterkast naar de TV ook voor andere doelen wil kunnen gebruiken dan dedicated voor dat TV signaal.. Ik heb veel gelezen in de dit topic, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Als ik VLAN 100 (of VLAN 9)op de WAN poort instel op de Unifi Dream Router, dan krijg ik geen IP adres meer. Standaard, zonder VLAN, krijg ik een IP adres in de 192.168.1.x reeks. Eerst moet internet eens werken in de deze configuratie. ... maar wat doe ik fout? Moet ik iets specifieks doen op de Genexis modem? Ik heb ook managed switches van Unifi, echter is de decoder nu even rechtstreeks gepatched op de UDR.

Het leest hier als iets simpels; maar mij lukt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CronoS76 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:21:
Ik heb sinds kort Delta en ik wil graag mijn TV signaal ook over de Unifi Dream Router laten lopen. De reden hierachter is, is dat ik de UTP kabel van de meterkast naar de TV ook voor andere doelen wil kunnen gebruiken dan dedicated voor dat TV signaal.. Ik heb veel gelezen in de dit topic, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Als ik VLAN 100 (of VLAN 9)op de WAN poort instel op de Unifi Dream Router, dan krijg ik geen IP adres meer. Standaard, zonder VLAN, krijg ik een IP adres in de 192.168.1.x reeks. Eerst moet internet eens werken in de deze configuratie. ... maar wat doe ik fout? Moet ik iets specifieks doen op de Genexis modem? Ik heb ook managed switches van Unifi, echter is de decoder nu even rechtstreeks gepatched op de UDR.

Het leest hier als iets simpels; maar mij lukt het niet :)
Welke Genexis heb je? Op de Platinum is VLAN100 al getagged. Zet je daar een router achter moet je niets met VLAN doen en krijgt de router dus inderdaad een 192.168.1.x adres. Je router staat dan in bridge of NAT? Wat bedoel je met “eerst moet internet eens werken”?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
ernstoud schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:30:
[...]

Welke Genexis heb je? Op de Platinum is VLAN100 al getagged. Zet je daar een router achter moet je niets met VLAN doen en krijgt de router dus inderdaad een 192.168.1.x adres. Je router staat dan in bridge of NAT? Wat bedoel je met “eerst moet internet eens werken”?
Thanks! Ik heb inderdaad de platinum. Dus dan moet ik niets met VLAN's doen op de WAN verbinding. Dus... ik moet VLAN 100 alleen zetten als tag op de interface van de TV decoder... Klopt dat? Dit gaat bij mij alleen ook niet helemaal goed, aangezien het systeem zegt dat VLAN 100 al in gebruik is als ik dit vlan only netwerk wil aanmaken...dus ik loop dan op dit stukje vast...

De Genexis staat denk ik nog in Router mode; dacht ergens gelezen te hebben dat Bridge mode niet meer gaat met deze apparaten?

[ Voor 7% gewijzigd door CronoS76 op 05-07-2022 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Even een korte update: ik heb 3 weken geleden Caiway aangeschreven om de overeenkomst te ontbinden, verwijzend naar de brief van de ACM mbt het afwezig zijn van een leverdatum. Vandaag heb ik dit antwoord gekregen:

[...]

Morgen neem ik wederom contact op met de ACM en de geschillencommissie.

Wees gewaarschuwd wanneer je overweegt een contract af te sluiten met Delta/Caiway: zolang alles voorspoedig verloopt zal het niet zo'n probleem zijn, maar anders wordt je als klant totaal niet serieus genomen. Consumentenrecht heeft blijkbaar geen waarde voor deze club.
Aangezien er hier in de gemeente het Hogeland ook glasvezel wordt aangelegd door 2 verschillende partijen en er bij mij (ik heb me aangemeld bij Delta) ook geen leverdatum genoemd wordt in het contract ben ik benieuwd hoe dit is afgelopen. Zou je een update kunnen/willen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CronoS76 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Thanks! Ik heb inderdaad de platinum. Dus dan moet ik niets met VLAN's doen op de WAN verbinding. Dus... ik moet VLAN 100 alleen zetten als tag op de interface van de TV decoder... Klopt dat? Dit gaat bij mij alleen ook niet helemaal goed, aangezien het systeem zegt dat VLAN 100 al in gebruik is als ik dit vlan only netwerk wil aanmaken...dus ik loop dan op dit stukje vast...

De Genexis staat denk ik nog in Router mode; dacht ergens gelezen te hebben dat Bridge mode niet meer gaat met deze apparaten?
De Platinum 7840 is een volledige router en geeft dus via NAT met DHCP IP adressen uit. Je moet dus helemaal niets dan met VLAN tags op apparatuur achter de Platinum. Bridge mode kan niet met de Platinum, als je dat wil moet je Delta om de Titanium-22 vragen.

Wat je nu aan het doen bent is NAT achter NAT. Dat is niet wenselijk en ik denk dat dan de TV settop box wel eens niet zou kunnen werken. Die verwacht een 192.168.1.x adres denk ik, je Unify zit in een andere IP reeks, tenzij je die in bridge kunt zetten, kan dat? Maar waarom wil je een router achter een router? Meer poorten? Gebruik dan een switch. Betere WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
ernstoud schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:48:
[...]

De Platinum 7840 is een volledige router en geeft dus via NAT met DHCP IP adressen uit. Je moet dus helemaal niets dan met VLAN tags op apparatuur achter de Platinum. Bridge mode kan niet met de Platinum, als je dat wil moet je Delta om de Titanium-22 vragen.

Wat je nu aan het doen bent is NAT achter NAT. Dat is niet wenselijk en ik denk dat dan de TV settop box wel eens niet zou kunnen werken. Die verwacht een 192.168.1.x adres denk ik, je Unify zit in een andere IP reeks, tenzij je die in bridge kunt zetten, kan dat? Maar waarom wil je een router achter een router? Meer poorten? Gebruik dan een switch. Betere WiFi?
Ik heb de UDR in gebruik voor al mijn switches en wifi access points. Ook gebruik ik IPS en wil ik dus niet zomaar afscheid nemen van dit, deze spullen had ik ook al voor de Delta aansluiting en dat is een flinke investering geweest, los dat ik het ook erg prettig vind werken. Ook is een dubbele NAT ook niet direct schokkend voor mij, ik heb tegenwoordig amper meer Port Forwarding actief staan..

Reden om het TV signaal ook op de UDR te hebben is dat ik de UTP kabel naast de TV decoder ook voor switch gebruikt kan worden voor aansturing van alle apparaten daar, dus alleen via de Genexis Router te gaan is dan ook geen oplossing. Om nu een UTP splitter te gaan gebruiken voor dit doel, is dan ook wel een anno 1998 oplossing.. toch..? Maar.. op de platinum modem is het dus niet mogelijk om het TV signaal via een eigen router aan te bieden

[ Voor 3% gewijzigd door CronoS76 op 05-07-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Pvd01 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:40:
[...]

Aangezien er hier in de gemeente het Hogeland ook glasvezel wordt aangelegd door 2 verschillende partijen en er bij mij (ik heb me aangemeld bij Delta) ook geen leverdatum genoemd wordt in het contract ben ik benieuwd hoe dit is afgelopen. Zou je een update kunnen/willen geven?
Ik ben naar de geschillencommissie gegaan, maar heb daarna een schikking kunnen treffen met Delta. Mijn contract is ontbonden, maar Delta heeft niet toegegeven dat mijn argumenten klopten. Aangezien het geschil afgerond was met deze schikking is er verder geen uitspraak gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:02
CronoS76 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:00:
[...]

Ik heb de UDR in gebruik voor al mijn switches en wifi access points. Ook gebruik ik IPS en wil ik dus niet zomaar afscheid nemen van dit, deze spullen had ik ook al voor de Delta aansluiting en dat is een flinke investering geweest, los dat ik het ook erg prettig vind werken. Ook is een dubbele NAT ook niet direct schokkend voor mij, ik heb tegenwoordig amper meer Port Forwarding actief staan..

Reden om het TV signaal ook op de UDR te hebben is dat ik de UTP kabel naast de TV decoder ook voor switch gebruikt kan worden voor aansturing van alle apparaten daar, dus alleen via de Genexis Router te gaan is dan ook geen oplossing. Om nu een UTP splitter te gaan gebruiken voor dit doel, is dan ook wel een anno 1998 oplossing.. toch..? Maar.. op de platinum modem is het dus niet mogelijk om het TV signaal via een eigen router aan te bieden
Omdat de 7840 standaard de lan range 192.168.1.x uitdeelt naar de wan van jouw UDR, en deze dit ook standaard als lan range heeft heb je een ip conflict. Ik zou de lan range in de 7840 aanpassen en een dmz naar jouw UDR 192.168.1.1.
Als je de lan aanpast naar bv 192.168.100.x dat de inlog voor de Genexis dan ook wijzigt naar 192.168.100.254

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CronoS76
Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:57:
[...]

Omdat de 7840 standaard de lan range 192.168.1.x uitdeelt naar de wan van jouw UDR, en deze dit ook standaard als lan range heeft heb je een ip conflict. Ik zou de lan range in de 7840 aanpassen en een dmz naar jouw UDR 192.168.1.1.
Als je de lan aanpast naar bv 192.168.100.x dat de inlog voor de Genexis dan ook wijzigt naar 192.168.100.254
Mijn interne LAN draait niet op 192.168.1.0/24; deze heeft een andere /24 range. De 7840 deelt nu ip adressen uit in het 192.168.1.0 subnet en dat werkt gewoon goed; er zit hier geen overlap in verder zoals ik het nu zie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:02
CronoS76 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:29:
[...]

Mijn interne LAN draait niet op 192.168.1.0/24; deze heeft een andere /24 range. De 7840 deelt nu ip adressen uit in het 192.168.1.0 subnet en dat werkt gewoon goed; er zit hier geen overlap in verder zoals ik het nu zie....
Dan zou je het iptv kastje gewoon in de udr of jouw unifi switch kunnen prikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CronoS76
Behoorlijk Leek schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:36:
[...]

Dan zou je het iptv kastje gewoon in de udr of jouw unifi switch kunnen prikken.
Oww.. wat ben ik slecht! Je gaf me wel een trigger, ik moet natuurlijk ook de mediabox rebooten als ik de kabel overprik naar de UDR die houd het IP adres vast. Ik zat daar natuurlijk nog in de oude IP adres reeks en dat was ik totaal vergeten.. Maar het werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:47
Zijn er meer mensen met een haperende glasverbinding? Hier in Albrandswaard werkt het internet heel soms.

Er blijken werkzaamheden in Albrandswaard te zijn, nergens info te bekennen. Heb sinds 1-7 een Delta verbinding en die heeft tot nu tot anderhalve dag gewerkt :'(

[ Voor 44% gewijzigd door Geheugenbank op 07-07-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-09 18:29
Hier ook problemen in Albrandswaard.
Er hebben inderdaad verbeteringen plaatsgevonden aan het netwerk in jouw omgeving. Het modem zou uit zichzelf weer goed online moeten komen, maar bij een aantal klanten is dit niet het geval. Met een reset is dit verholpen!
Niet zozeer het internet in algemene zin meer, maar de Xbox weigert verbinding te maken en zodoende krijg ik geen NAT type en meldingen dat Teredo geen IP-adres kan verkrijgen.

Geen enkel probleem via een hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
Nu al een uurtje stabiel, het "onderhoud" zal wel zijn afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Iets zegt mij dat ik na oplevering nog een maandje wacht voor ik Ziggo opzeg... en kan maar zo zijn dat ik na een jaar Caiway/Delta weer op hangende pootjes terug bij Ziggo ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
Ik heb ook maar voor een maandje overloop gekozen. Terecht blijkt helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
Morgen toch maar eens een belletje plegen, Xbox kan (sinds vandaag) nog steeds geen verbinding maken en de Xbox app op mijn Windows 11 PC evenmin.
Krijg op beiden een verwijzing naar Teredo, dat deze niet gekwalificeerd kan worden en geblokkeerd is en op de Xbox zelf dat Teredo geen IP-adres kan verkrijgen. Schijnbaar te maken met ipv6/tunnel.

Zowel bekabeld als via wifi dezelfde problematiek, geen internetverbinding/Nat-type. Binnen een seconde wel in orde zodra ik mijn 4G als hotspot gebruik. Vreemd.
Alles gereset, herstart, opnieuw ingesteld etc. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
CronoS76 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:39:
[...]

Bij ons is Opsterland is ook het minimum aantal gehaald voor aanleg van delta. Zomer 2022 voor Gorredijk, Beetsterzwaag en nog een dorp. Q1 2023 voor de buurdorpen (waar ik woon). Nu hebben ze afgelopen weken al wel glasvezel door de grond geschoten (tenminste zo lijkt het. Met zo'n lange grote machine, kabels de grond in en zo'n 100 meter verderop weer naar boven en dat 15x).

Alleen nu lees ik in dit topic dat bridge mode waarschijnlijk lastig wordt ? :'( Ik hoop toch echt dat ze dat voor Q1 2023 dan wel op orde hebben want wil graag mijn unifi setup blijven behouden. (draai momenteel ook met ziggo in bridge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Lekker dan, gisteren kaartje van Delta Fiber Netwerk in de bus gekregen dat de aanmeldtermijn in Voerendaal is verlengd tot 14 september, omdat het deelnamepercentage nog niet is bereikt en het derhalve nog onzeker is of we glasvezel gaan krijgen!?

Huh?! Ik heb voor het sluiten van de originele termijn aangemeld nádat ik te horen kreeg dat het percentage al was bereikt en het feest dus door ging.

Ik krijg de neiging om gelijk weer af te bestellen. Ik vertrouw deze partij niet, hun communicatie is totaal misleidend.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik “gewoon” over een jaar glasvezel krijg, voor het afgesproken tarief (al weet ik dat het contract zonder kosten wordt ontbonden als ze het min. aantal inschrijvingen niet halen).

Enige positieve dat ik kan verzinnen, is dat hoe langer het duurt hoe groter wellicht de kans dat ik straks wél een modem krijg dat in bridge modus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
timothee schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 15:47:
Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik “gewoon” over een jaar glasvezel krijg, voor het afgesproken tarief (al weet ik dat het contract zonder kosten wordt ontbonden als ze het min. aantal inschrijvingen niet halen).

Enige positieve dat ik kan verzinnen, is dat hoe langer het duurt hoe groter wellicht de kans dat ik straks wél een modem krijg dat in bridge modus kan.
Ze gaan zich zeker niet aan het afgesproken tarief houden. Er gaat namelijk sowieso een prijsverhoging komen komend jaar. Dat gebeurd namelijk jaarlijks (en nagenoeg bij alle providers). Dus lekker opzeggen |:(

Ik heb zelf het gevoel dat Delta altijd wel de intentie heeft om glasvezel aan te leggen. Het aantal aanmeldingen maakt daarbij niet zoveel uit. De gemeente betaald gewoon mee. Maar hoe meer aanmeldingen, hoe minder de gemeente mee hoeft te betalen. In onze regio heeft iedereen (tenzij je echt niet wil) een aansluiting gekregen, ongeacht of je ingeschreven was of niet. Geen idee overigens of je later nog aansluitkosten moet betalen als je niet in de voorinschrijving zat. Ik heb nog geen regio gehoord waar het niet door is gegaan. En er wordt nooit over het aantal aansluitingen gecommuniceerd. Volgens mij is het een wassen neus en gewoon goede marketing om zoveel mogelijk aansluitingen te krijgen. En gaat het dus eigenlijk altijd wel door.

Bridge mode is een dingetje, hoewel er wel een oplossing voor is met een eigen modem (die helaas nog moeilijk te krijgen is). Vergeet niet dat bridge mode misschien maar iets is waar maar 1% van de gebruikers om vraagt. Zelfde met een eigen modem. Ik kan me voorstellen dat er niet zo veel energie gestoken wordt in oplossingen die nauwelijks gebruikt worden. (begrijp me niet verkeerd, voor mij is bridgemode en ipv6 ook belangrijk)

Als het echt niet lukt houd je gewoon je huidige provider aan en zeg je na een jaar op. Dan heb je misschien wel een jaar voor "niets" betaald, maar dat is nog altijd goedkoper dan de aansluitkosten achteraf. En stoppen met zeuren, het levert zo weinig op..

[ Voor 11% gewijzigd door EWS99 op 09-07-2022 16:12 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:08
2 maanden geleden een klacht ingediend over de schouw.... nooit meer iets terug gehoord ook niet na 3 telefoontjes 2 weken geleden uit het niets een brief in de bus

ja we hebben ons vergist het kan toch niet via de achtertuin maar we gaan het gewoon via de voorkant naar de meterkast doen.

nou ja toch maar delta na de zomer dan lol communicatie is niet hun sterkste punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:05:
[...]

Bridge mode is een dingetje, hoewel er wel een oplossing voor is met een eigen modem (die helaas nog moeilijk te krijgen is).
Correctie: “… (die helaas niet te krijgen is).”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
EWS99 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:05:
[...]

Ze gaan zich zeker niet aan het afgesproken tarief houden. Er gaat namelijk sowieso een prijsverhoging komen komend jaar. Dat gebeurd namelijk jaarlijks (en nagenoeg bij alle providers). Dus lekker opzeggen |:(
Dat er jaarlijkse prijsverhogingen zullen volgen, dat ligt in lijn met mijn verwachting. Dat is zoals je zegt bij andere providers niet anders. Maar als ze nu klanten lokken met een instaptarief, dan ga ik er hoe dan ook vanuit dat ik het eerste jaar ook dat tarief betaal en niet gelijk een prijsverhoging aan de broek krijg. Dat kan pas na dat eerste jaar.
Ik heb zelf het gevoel dat Delta altijd wel de intentie heeft om glasvezel aan te leggen. Het aantal aanmeldingen maakt daarbij niet zoveel uit. De gemeente betaald gewoon mee. Maar hoe meer aanmeldingen, hoe minder de gemeente mee hoeft te betalen. In onze regio heeft iedereen (tenzij je echt niet wil) een aansluiting gekregen, ongeacht of je ingeschreven was of niet. Geen idee overigens of je later nog aansluitkosten moet betalen als je niet in de voorinschrijving zat. Ik heb nog geen regio gehoord waar het niet door is gegaan. En er wordt nooit over het aantal aansluitingen gecommuniceerd. Volgens mij is het een wassen neus en gewoon goede marketing om zoveel mogelijk aansluitingen te krijgen. En gaat het dus eigenlijk altijd wel door.
Ik ga er ook vanuit dat het door gaat. Daar zal de gemeente ook wel een belang bij hebben.
Het "verwarrende" in deze is dat er gecommuniceerd wordt door Delta Fiber Netwerk én door Delta (ISP). Van de anderen, waaronder Caiway, hoor ik helemaal niets, die komen niet langs de deur, spammen niet met folders enz. Best apart, want willen die geen klanten werven?

De flyer van gisteren is van Delta Fiber Netwerk, die het netwerk aanlegt en het contract met de gemeente heeft gesloten. Degene die mij eerder vertelde dat het percentage reeds was behaald, was Delta (ISP). Ik ken hun formele bedrijfsstructuur niet helemaal, maar volgens mij zijn dat formeel gescheiden bedrijven ook al horen ze bij elkaar.
Die naamgeving maakt het enigszins verwarrend en ondoorzichtig. Die uitspraak, die nu dus onjuist blijkt, is gedaan door degene die zieltjes wil willen en abbo's wil verkopen.
Bridge mode is een dingetje, hoewel er wel een oplossing voor is met een eigen modem (die helaas nog moeilijk te krijgen is). Vergeet niet dat bridge mode misschien maar iets is waar maar 1% van de gebruikers om vraagt. Zelfde met een eigen modem. Ik kan me voorstellen dat er niet zo veel energie gestoken wordt in oplossingen die nauwelijks gebruikt worden. (begrijp me niet verkeerd, voor mij is bridgemode en ipv6 ook belangrijk)
Technisch is er wellicht een oplossing, maar in praktijk is die er nu simpelweg nog niet.
Ik snap dat wij die bridge modus wensen en evt. IPv6 in de minderheid zullen zijn, maar zover mij bekend biedt geen enkele andere ISP op het Delta Fiber Netwerk netwerk dit aan, dus heb je geen keus en sluit je bepaalde klanten eigenlijk uit door een technische keuze op netwerkniveau.
Als het echt niet lukt houd je gewoon je huidige provider aan en zeg je na een jaar op. Dan heb je misschien wel een jaar voor "niets" betaald, maar dat is nog altijd goedkoper dan de aansluitkosten achteraf.
Tuurlijk, ik ga doodleuk een jaar lang Ziggo door betalen, naast Delta 8)7
Geen idee hoe jij rekent, maar 12x mijn huidige (oude) Ziggo abonnement kost bijna 2x zoveel als die aansluitkosten achteraf, ervan uitgaand dat ik wél de (gratis) aansluiting in de meterkast laat maken.
En stoppen met zeuren, het levert zo weinig op..
Pardon? Ik ben niet zo gecharmeerd van dit soort uitspraken, dus houd die s.v.p. voor je en laat ieder zijn eigen mening (en/of frustratie) uiten. Volgens mij zijn we het er inmiddels met zijn allen hier wel over eens dat communicatie niet het sterkste punt is van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
timothee schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:40:
Pardon? Ik ben niet zo gecharmeerd van dit soort uitspraken, dus houd die s.v.p. voor je en laat ieder zijn eigen mening (en/of frustratie) uiten. Volgens mij zijn we het er inmiddels met zijn allen hier wel over eens dat communicatie niet het sterkste punt is van Delta.
Ga je dan straks ook mopperen als ze beloven in april klaar te zijn, maar pas in juli de lijn opleveren? Dat gaat namelijk gegarandeerd gebeuren. Bij xgs-pon (en gpon) moeten alle aansluitingen gemonteerd zijn, voordat ze de lijnen kunnen activeren. Als er ook maar 1 eigenwijze buurman tussen zit die de montage een paar maanden laat wachten, omdat "hij er weinig belang bij heeft", dan gaat het zeker uitlopen. Gewoon rustig afwachten, het komt vanzelf goed. Of niet, dan blijf je gewoon bij Ziggo en is er nog niet zo veel aan de hand.

Wat betreft die Nokia modems vraag ik me wel eens af of het voor bedrijven (ISP's) wel mogelijk is om ze in te kopen. Of zou dat met zo'n grote aantallen moeten dat dit een te hoog risico is? Ik kan me voorstellen dat Delta niet zomaar 1000 van die modems inkoopt. Zoveel vraag zal er niet naar zijn (ik zie er hier op Tweakers maar enkele tientallen).

[ Voor 13% gewijzigd door EWS99 op 09-07-2022 17:19 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Wat betreft die Nokia modems vraag ik me wel eens af of het voor bedrijven (ISP's) wel mogelijk is om ze in te kopen. Of zou dat met zo'n grote aantallen moeten dat dit een te hoog risico is? Ik kan me voorstellen dat Delta niet zomaar 1000 van die modems inkoopt. Zoveel vraag zal er niet naar zijn (ik zie er hier op Tweakers maar enkele tientallen).
Delta Fiber NL heeft de ziel en zaligheid aan Nokia verkocht. En ik vermoed dat ook door het gebrek aan alternatieven het dus die Nokia mediaconverter zal worden. Maar of die in voldoende aantallen leverbaar wordt is de vraag.

Vergis je niet, de plannen zijn alle rond de miljoen aansluitingen van DFN naar XGS-PON te migreren. Dat staat althans nog steeds op de websites van Delta en Caiway; eind van dit jaar overal 8Gbps.

En dan moet die mediaconverter echt ruim beschikbaar zijn. Alle zakelijke klanten hebben nu de Titanium-22 op AON. En veel particulieren hebben er om gevraagd (en gekregen), en niet te vergeten; tot een paar jaar geleden was eigen router aan de Titanium-22 standaard op elke aansluiting. Dat zijn er dus een paar honderd duizend. Dat moet allemaal vervangen… wat zeg je dan tegen die mensen die gelukkig zijn met hun Fritzbox, Zyxel of anderszins?

Nee, ik denk dat Delta/Caiway op dit moment een serieus probleem hebben met het niet kunnen aanbieden van bridge op de nieuwe infra.

En daar dan met geen woord over communiceren is helemaal stupide.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Ga je dan straks ook mopperen als ze beloven in april klaar te zijn, maar pas in juli de lijn opleveren? Dat gaat namelijk gegarandeerd gebeuren. Bij xgs-pon (en gpon) moeten alle aansluitingen gemonteerd zijn, voordat ze de lijnen kunnen activeren. Als er ook maar 1 eigenwijze buurman tussen zit die de montage een paar maanden laat wachten, omdat "hij er weinig belang bij heeft", dan gaat het zeker uitlopen.
Hoe kom je daar bij??? Dat is echt totale onzin. Uiteraard hoeven niet alle aansluitingen gemonteerd te zijn. Hoe ga je dat dan doen met mensen die geen toestemming geven en waar de kabel voor de woning of in de stoep blijft liggen ?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het kan nog erger bij Delta Netwerk hoor:

https://www.oisterwijknie...l-aan-zonder-toestemming/

Ook zijn er nu nog tuinen waar nog een gat is dat niet dicht gemaakt is. De werklui zijn vertrokken.

[ Voor 28% gewijzigd door dolopfriet op 09-07-2022 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:52:

Ook zijn er nu nog tuinen waar nog een gat is dat niet dicht gemaakt is. De werklui zijn vertrokken.
Wat een drama zeg ;) , een gat in je tuin. Ben je weer 5 minuten bezig om het gat weer dicht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier ook een gat in de tuin, de werklui zijn ook vertrokken.
Heb zelf de geveldoorvoer gemaakt maandag, kunnen ze bij de gevel zo een kabel indrukken en komt uit in de meterkast. Moest toch nog een stopcontact buiten maken en 3 kabels onder het huis doortrekken dus voor de mensen van Delta maar vast een invoerpunt gemaakt. Gat ligt nog open, zou een dezer dagen vanaf de stoep doorgeschoten worden naar de gevel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:36
Heb een leuke.
Was afgelopen 3 weken op vakantie (buitenland, maar doet er niet veel aan toe).
Thuis een Unifi DreamMachine SE hangen met daarop VPN.

Wil af en toe een RDP naar een PC opzetten.
Denk je, geen verbinding.
Iemand langs laten gaan thuis die de sleutel heeft, want dacht:
1) Storing, dus 2 dagen gewacht, maar nog niets.
2) Stroom uitval / zekering doorgebrand en de koelkast uit.
3) Unify kapot of iets anders.

Alle bovenstaand was het niet.

Ik heb via Delta een business pack met vast IP adres.
Want denk je, heb een ander IP adres gekregen.
Momenteel nog met de klantenservice bezig....

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeHoDo schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 22:33:
Heb een leuke.
Was afgelopen 3 weken op vakantie (buitenland, maar doet er niet veel aan toe).
Thuis een Unifi DreamMachine SE hangen met daarop VPN.

Wil af en toe een RDP naar een PC opzetten.
Denk je, geen verbinding.
Iemand langs laten gaan thuis die de sleutel heeft, want dacht:
1) Storing, dus 2 dagen gewacht, maar nog niets.
2) Stroom uitval / zekering doorgebrand en de koelkast uit.
3) Unify kapot of iets anders.

Alle bovenstaand was het niet.

Ik heb via Delta een business pack met vast IP adres.
Want denk je, heb een ander IP adres gekregen.
Momenteel nog met de klantenservice bezig....
Altijd een gratis dynamic DNS nemen voor dit soort gevallen (https://www.noip.com/remote-access). Gewoon de cliënt installeren. Dan kun je altijd in je account bij no-ip of door te pingen naar je aangemaakte adres je IP adres zien. Zou bij business pack niet nodig moeten zijn, maar toch…

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 20:52:

Ik weet niet welke idioot dit heeft geschreven, maar dit gaat nergens over.
Alsof ze niet terug komen om eea af te monteren. Wat een slecht stukkie proza.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 23:02
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 00:15:
[...]

Ik weet niet welke idioot dit heeft geschreven, maar dit gaat nergens over.
Alsof ze niet terug komen om eea af te monteren. Wat een slecht stukkie proza.
Ho ho, zo kun je de topjournalistiek van Oisterwijk nieuws niet weg zetten hoor ;-)

Het gaat in het stuk vooral over het feit dat ze, ook als je actief geweigerd hebt, je voortuin open trekken. Volgens mij in dit geval een fout, neem aan dat ze normaal gesproken geen werk uitvoeren wat ze niet gevraagd is.
Wat betreft de stoepen in de fb comments hebben de mensen wel gelijk. Het is momenteel best wel een puinbak in sommige straten nadat de leggers zijn vertrokken. Sowieso heerst er onder het vocale deel van de mensen(ook weer op fb) hier een negatief gevoel bij Delta glasvezel maar dat komt ook door de agressieve manier van benaderen.

[ Voor 13% gewijzigd door RaijRaij op 10-07-2022 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
ernstoud schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:07:

Vergis je niet, de plannen zijn alle rond de miljoen aansluitingen van DFN naar XGS-PON te migreren. Dat staat althans nog steeds op de websites van Delta en Caiway; eind van dit jaar overal 8Gbps.
Ik denk dat je dit meer moet lezen in de trant van overal 8Gbps daar waar XGS-PON reeds beschikbaar is.

Men heeft natuurlijk helmaal niet de mankracht om 1 miljoen aansluitingen te migreren van de ene glasvezeltechnologie in de andere.

Vergelijk het maar met de kabel hierin Zeeland, het netwerk is Docsis 3.1 maar je moet zelf aan de bel trekken
om een nieuw Docsis 3.1 modem met bijbehorend nieuw AOP te krijgen.

Men vervangt dus niks preventief.

[ Voor 17% gewijzigd door Mapje op 10-07-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat @Mapje zegt - preventief wordt er niets vervangen. Met de huidige supply chain problemen zou het me niets verbazen als ze zelfs te weinig XGS-PON apparatuur hebben voor de nieuwe >1Gbit klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaijRaij schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:05:
[...]

Ho ho, zo kun je de topjournalistiek van Oisterwijk nieuws niet weg zetten hoor ;-)

Het gaat in het stuk vooral over het feit dat ze, ook als je actief geweigerd hebt, je voortuin open trekken. Volgens mij in dit geval een fout, neem aan dat ze normaal gesproken geen werk uitvoeren wat ze niet gevraagd is.
Wat betreft de stoepen in de fb comments hebben de mensen wel gelijk. Het is momenteel best wel een puinbak in sommige straten nadat de leggers zijn vertrokken. Sowieso heerst er onder het vocale deel van de mensen(ook weer op fb) hier een negatief gevoel bij Delta glasvezel maar dat komt ook door de agressieve manier van benaderen.
Bij glasvezel wordt de aansluiting gewoon bij iedereen gemaakt. Of je het afneemt is een tweede.
Als ik dit zo lees opgefokte lui die even moeten uitzoomen, Glasvezel is de toekomst. Met coax of koper kom je er niet op de lange termijn. Strategie van Delta is alles glasvezel.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 10:20:
[...]

Bij glasvezel wordt de aansluiting gewoon bij iedereen gemaakt. Of je het afneemt is een tweede.
Als ik dit zo lees opgefokte lui die even moeten uitzoomen, Glasvezel is de toekomst. Met coax of koper kom je er niet op de lange termijn. Strategie van Delta is alles glasvezel.
Hier in de straat zijn ze niet met de buis tot aan de gevel gegaan van de mensen die het niet wilden.
Daar hebben ze wel een rolletje van de dunne buis onder de openbare weg gelegd, zodat ze niet helemaal vanaf de POP hoeven te gaan graven als de (toekomstige) bewoner toch een aansluiting wil.

Delta Fiber mag helemaal niet gaan graven in je tuin als je dat niet wilt, dus die aansluiting kunnen ze niet maken bij mensen die het niet willen.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jvhaarst schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:19:
[...]

Hier in de straat zijn ze niet met de buis tot aan de gevel gegaan van de mensen die het niet wilden.
Daar hebben ze wel een rolletje van de dunne buis onder de openbare weg gelegd, zodat ze niet helemaal vanaf de POP hoeven te gaan graven als de (toekomstige) bewoner toch een aansluiting wil.

Delta Fiber mag helemaal niet gaan graven in je tuin als je dat niet wilt, dus die aansluiting kunnen ze niet maken bij mensen die het niet willen.
Dat ligt er aan. Er zijn dorpen en steden waar ze gewoon iedereen aansluiten op het netwerk, juist om niet meer terug te hoeven komen. Dat kan hier ook het geval zijn. En waarom zou je dat niet willen? Trek gewoon die aansluiting naar binnen, kost niets. Later aansluiten vaak wel!

Zoals ik dit prutsstukkie lees zijn dit mensen die al een waas voor de ogen hebben en alle brieven waar Delta op staat zonder lezen wegdonderen. Het stuk is van een tokkieniveau. Kijk mij eens blazen over wat Delta allemaal fout doet, maar ondertussen geen brief gelezen en geen informatieavond bijgewoond.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-07-2022 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Dat ligt er aan. Er zijn dorpen en steden waar ze gewoon iedereen aansluiten op het netwerk, juist om niet meer terug te hoeven komen. Dat kan hier ook het geval zijn. En waarom zou je dat niet willen? Trek gewoon die aansluiting naar binnen, kost niets. Later aansluiten vaak wel!
Van wat ik van de Delta vertegenwoordiger van ons dorp heb begrepen gaan ze dat hier ook doen. Als ze hier de stoepen gaan open trekken om glasvezel aan te leggen gaan ze ook bij mensen die het willen glasvezel tot in het huis aanleggen. Ook al heb je niet van te voren ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Van wat ik van de Delta vertegenwoordiger van ons dorp heb begrepen gaan ze dat hier ook doen. Als ze hier de stoepen gaan open trekken om glasvezel aan te leggen gaan ze ook bij mensen die het willen glasvezel tot in het huis aanleggen. Ook al heb je niet van te voren ingeschreven.
Meestal sluiten ze iedereen aan, ook al wil je niet. Je kan dan niet weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gewoon een verplichte nuts voorziening van maken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Hier is het zo dat ze onder de stoep toestemming hebben van de gemeente. Willen ze richting je huis dan bellen ze aan en vragen toestemming. Dat is in het artikel schijnbaar niet gebeurd en daar zijn mensen het niet mee eens. Ook hier begon het met sluit een abonnement af en je betaalt niets voor de aanleg. Later was werd iedereen die wilde aangesloten ongeacht of je een abonnement neemt. Ik laat het aanleggen met het oog op de toekomst maar ben zeker niet voornemens Delta te nemen nu, eerst naar eens kijken hoe ze de eerst periode doorkomen qua dienstverlening. Sowieso gaat KPN hier ook nog een keer leggen(lekker handig) en heb ik vooralsnog genoeg aan mijn 200 lijn voor 35,- om. Als ik zo lees op het forum en op andere plekken online lees gaat het nogal eens mis bij Delta (en ja alleen klagers posten online en bij alle providers gaat het mis bla bla bla.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:42:
[...]

Ik denk dat je dit meer moet lezen in de trant van overal 8Gbps daar waar XGS-PON reeds beschikbaar is.

Men heeft natuurlijk helmaal niet de mankracht om 1 miljoen aansluitingen te migreren van de ene glasvezeltechnologie in de andere.

Vergelijk het maar met de kabel hierin Zeeland, het netwerk is Docsis 3.1 maar je moet zelf aan de bel trekken
om een nieuw Docsis 3.1 modem met bijbehorend nieuw AOP te krijgen.

Men vervangt dus niks preventief.
Ho, ho. Bij de feiten blijven! Op de website van Delta staat: “Eind 2022 beschikbaar voor iedereen met DELTA Glasvezel.”

Zie: https://www.delta.nl/internet/glasvezel/xgspon/.

Iedereen. Dat lijkt me toch duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
ernstoud schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Ho, ho. Bij de feiten blijven! Op de website van Delta staat: “Eind 2022 beschikbaar voor iedereen met DELTA Glasvezel.”

Ik verwacht gewoon dat Delta in alle bestaande PoP's naast de AON apparatuur ook XGS-PON gaat plaatsen. Wanneer een klant dan > 1Gbps aanvraagt dan krijgt deze het over XGS-PON geleverd, en anders blijf je gewoon op AON.

Aangezien Delta z'n glasvezelnetwerk nog altijd P2P uitrolt vanuit de PoP is het geen probleem om via een mix van AON en XGS-PON te leveren.

Op termijn is het natuurlijk wel mogelijk dat ze AON op alle PoP's echt uit gaan faseren maar dat gaat nog wel aantal jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Zoals ik dit prutsstukkie lees zijn dit mensen die al een waas voor de ogen hebben en alle brieven waar Delta op staat zonder lezen wegdonderen. Het stuk is van een tokkieniveau. Kijk mij eens blazen over wat Delta allemaal fout doet, maar ondertussen geen brief gelezen en geen informatieavond bijgewoond.
Er zijn wel regels. In de meeste gevallen mag je de glasvezel weigeren, als grondeigenaar.

Zie ook: https://www.acm.nl/nl/ond...jn-grond-gebouw-aanleggen

[ Voor 22% gewijzigd door Pvd01 op 10-07-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
je lees toch dat delta het niet boeit of ze wel of geen toestemming hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prolution schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Ik verwacht gewoon dat Delta in alle bestaande PoP's naast de AON apparatuur ook XGS-PON gaat plaatsen. Wanneer een klant dan > 1Gbps aanvraagt dan krijgt deze het over XGS-PON geleverd, en anders blijf je gewoon op AON.

Aangezien Delta z'n glasvezelnetwerk nog altijd P2P uitrolt vanuit de PoP is het geen probleem om via een mix van AON en XGS-PON te leveren.

Op termijn is het natuurlijk wel mogelijk dat ze AON op alle PoP's echt uit gaan faseren maar dat gaat nog wel aantal jaar duren.
Ze gaan alles meteen vervangen. Dat per aansluiting gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muisje1997 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:41:
Nogmaals een tokkieverhaal met iemand die al een waas voor de ogen heeft. Geen brieven, kranten of communicatie gelezen en er dan toch iets van vinden.
Delta graaft niet zonder vergunningen van de Gemeente en het naar binnen brengen van de aansluiting bij alle bewoners is meer dan gebruikelijk. Je kan het maar beter doen dan laten. Je huis wordt minder waard zonder een glasvezelaansluiting en het is het werk niet om deze naar binnen te loodsen en aan te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-07-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Kun je dat toelichten? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze alle klanten gaan lastig vallen met downtime, nieuwe apparatuur en activeren. En waarom kosten maken voor nieuwe apparatuur als alles goed werkt en de klant niet gevraagd heeft om 1Gbit+

Ik ben op dit moment een zeer tevreden (Caiway) klant en zit niet te wachten op Xgspon als ik niet mijn eigen router kan blijven gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door wian op 10-07-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wian schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Kun je dat toelichten? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze alle klanten gaan lastig vallen met downtime, nieuwe apparatuur en activeren. En waarom kosten maken voor nieuwe apparatuur als alles goed werkt en de klant niet gevraagd heeft om 1Gbit+
Omdat je niet steeds per klant maar de straatkast wil om een klant om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
ernstoud schreef op zondag 10 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Staat er inderdaad

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1sY-etthfsL9bU-UYfupg5a9vU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3y6wbn7TvjkcZMNgVOGP8Dfu.jpg?f=user_large

Maar ik blijf erbij dat ze hiervoor helemaal niet de mankracht hebben, dus een soort van ondemand syteem voor zullen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Omdat je niet steeds per klant maar de straatkast wil om een klant om te zetten.
Dat het niet handig is voor de provider is wat anders dan dat het niet mogelijk is. Een groot deel van de klanten zit helemaal niet te wachten op nieuwe techniek. Delta gaat geen fortuin uitgeven en klanten verliezen omdat het voor de monteurs handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Mapje schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:55:
[...]

Staat er inderdaad

[Afbeelding]

Maar ik blijf erbij dat ze hiervoor helemaal niet de mankracht hebben, dus een soort van ondemand syteem voor zullen hanteren.
+1
Dat het beschikbaar komt voor iedereen die het aanvraagt is wat anders dan dat preventief alle aansluitingen worden geüpgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Voor later aansluiten rekenen ze op papier 650 euro dus ik denk niet dat ze daar bij in schieten. Weet ook niet in hoeverre ze dit daadwerkelijk in rekening brengen uiteindelijk. Binnen de huidige communicatie is het steeds als pressiemiddel gebruikt maar de datum die daar aan vast zit werd ook steeds naar achter gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:32
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Kan je ook verklaring geven waarom dat niet gaat werken? In de praktijk gebeurt dit namelijk al bij T-Mobile, die GPON apparatuur plaatst in KPN PoP's naast de AON apparatuur van KPN zelf. Zolang het glasvezelnetwerk als P2P is opgebouwd gaat dit gewoon werken :)

Ik zie niet in waarom Delta het niet op deze wijze zou aanpakken, om alle AON apparatuur te verwijderen en vervangen voor XGS-PON in de PoP's, en bij iedereen een XGS-PON modem te installeren voor eind 2022 is pure kapitaalvernietiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Nogmaals een tokkieverhaal met iemand die al een waas voor de ogen heeft. Geen brieven, kranten of communicatie gelezen en er dan toch iets van vinden.
Delta graaft niet zonder vergunningen van de Gemeente en het naar binnen brengen van de aansluiting bij alle bewoners is meer dan gebruikelijk. Je kan het maar beter doen dan laten. Je huis wordt minder waard zonder een glasvezelaansluiting en het is het werk niet om deze naar binnen te loodsen en aan te sluiten.
Dat het niet verstandig is om de glasvezel-aansluiting te weigeren, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar je mag weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
je kan moeilijk weigeren als je van huis bent en mensen gaan gewoon in je tuin graven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
muisje1997 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 15:07:
je kan moeilijk weigeren als je van huis bent en mensen gaan gewoon in je tuin graven
Eens, maar de glasvezelboer moet toestemming vragen. In bepaalde gevallen heb je een gedoogplicht, maar dat wil niet zeggen dat de glasvezelboer zomaar mag gaan graven.

In deze gevallen zou je een procedure kunnen beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
muisje1997 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:41:
Je generaliseert. In het slecht geschreven proza staat “een aantal” zonder te duiden hoeveel. Zonder dat we weten of het meer gebeurd is bij de nu richting miljoen aansluitingen. Het kan ook gewoon een fout zijn van de graafploeg. En hoewel dat uiteindelijk de verantwoordelijkheid van Delta is kun je niet zeggen dat dat Delta niet boeit. Dat is onderbuikgevoel.

Ik stel voor om deze anekdote nu verder zo te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Bij de huidige AON netwerken kunnen in de hub klanten per stuk overzetten naar XGS-PON als een klant een hoger abonnement neemt. Ze beginnen denk ik met kleine capaciteit en als het nodig is, breiden ze uit. Pas als het economisch niet meer rendabel is om de AON apparatuur in de lucht te houden, zal iedereen over gezet worden. Dit betekent dat aan de klantzijde een wissel moet plaatvinden van apparatuur. Dat kost geld, tijd en ergenis dus het zal vast niet pro-actief op korte termijn gaan plaatsvinden, zal nog wel een paar jaar duren denk ik.

Betreffende het graven: ik kreeg een brief in de bus dat ze langs geweest waren maar ik was niet thuis. Als ik niet zelf binnen 2 dagen contact opnam, dan gingen ze er vanuit dat ik akkoord was en werd het werk uitgevoerd. Twee dagen is mijns inziens veel te kort, in vakantietijd zou je eerder 4 weken verwachten... Maar gezien ik een abonnement had genomen wil ik natuurlijk een aansluiting. Zonder enige afspraak stonden er ineens 2 mannen voor mijn deur die geen Nederlands spraken, slechts een paar woorden Engels. Ik heb een stoep liggen met best wel kwetsbare tegels en dat zagen ze zelf ook wel. De machine waarmee ze kwetsbare tegels kunnen tillen was kapot dus ze probeerde mij te laten accepteren dat breuk mijn probleem dan zou zijn. Dat heb ik niet geaccepteerd. Vervolgens kwamen ze met een aanhanger waarmee ze een kabel konden boren / blazen maar die kregen ze ook niet gestart. Dus toen hebben ze het met de hand geprobeerd. En tijdens het graven viel iedere keer met metalen deel van de schep van de houten steel af.... Man, man, het leken Peppie & Kokkie wel... In plaats van dat ze de gehele opgekrulde kabel voor mijn deur hebben gelegd, hebben ze maar een klein stukje afgerold en nu steekt er 10 cm boven de grond uit. Degene die straks de kabel naar binnen komt brengen mag hun werk dan weer overnieuw doen.

Bij de informatie avonden werd geroepen dat je alleen een aansluiting zou krijgen als je een abonnement nam. Als je dat niet deed dat zou de kabel in de stoep blijven liggen en betaal je €650 kosten als je alsnog Delta glasvezel wilt. En nu zijn ze aan het aanleggen en ook alle buren die geen abonnement hebben genomen krijgen gratis een aansluiting in huis.

Een kennis van mij in een andere gemeente waar het al een tijdje lag heeft een huis gekocht. De vorige bewoner had de Delta kabel geweigerd. Toen hij informeerde wat de kosten waren voor de aanleg toen bleek dat de kosten variabel zijn mits hij direct een abonnement nam. Alleen als je de aansluiting wil zonder abonnement, dan vragen ze €650. Bij hem kostte het uiteindelijk rond de 250 euro omdat de stoep relatief dichtbij de voordeur zit, er onderweg weinig moeite gedaan hoefde te worden om de kabel te leggen en zijn meterkast aan de voorzijde van het huis zat (waar de kabel direct naar binnen kon). Laat je dus niet zomaar gek maken door de verkopers van Delta, veel van wat ze zeggen klopt gewoon niet.

[ Voor 189% gewijzigd door robertwebbe op 10-07-2022 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Ik den dat delta moet afstappen dat elke bewoner kan kiezen waar de aansluiting komt. Meterkast of in de woonkamer zoals bij de COAX.

Ik weet nog wel dat medio 1995 werd kabel uitgerold in Sneek on omstreken.
Deze was gewoon aan de voorkant in woonkamer aangelegd. IEDEREEN kreeg deze aansluiting.

Waarom moet het tegenwoordig allemaal weer zo moeilijk....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 14:50:
[...]

Hoeft ook niet, je hebt twee fibers binnen gekregen, een actieve en een dark fiber. Welke makkelijk ingezet kan worden voor XGS-PON, zo heeft de klant geen downtime, hoeft alleen de tweede poort aan te sluiten en gaan.
Als ze aanvragen bundelen kunnen ze meerderen tegelijk patchen op XGS-PON. En anders heeft het wat levertijd, ook geen ramp toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ThaHandy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:35:
Ik den dat delta moet afstappen dat elke bewoner kan kiezen waar de aansluiting komt. Meterkast of in de woonkamer zoals bij de COAX.

Deze was gewoon aan de voorkant in woonkamer aangelegd. IEDEREEN kreeg deze aansluiting.

bij iedereen is het anders hoor bij mij komt coax gewoon binnen in de meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

Het is meer voor de genen die weigeren of ergens een aansluiting aan de andere kant van het huis willen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Meestal sluiten ze iedereen aan, ook al wil je niet. Je kan dan niet weigeren.
Ik wil het wel graag, maar het zijn hier allemaal koopwoningen met eigen grond. Als mensen niet willen kan delta hoog of laag springen, maar ze mogen echt niet zomaar op eigendom van de bewoner even een kabel komen aanleggen.

Dat het delta toevallig goed uitkomt betekend niet dat de bewoner er in mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Senaxx schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:24:
[...]

Ik wil het wel graag, maar het zijn hier allemaal koopwoningen met eigen grond. Als mensen niet willen kan delta hoog of laag springen, maar ze mogen echt niet zomaar op eigendom van de bewoner even een kabel komen aanleggen.

Dat het delta toevallig goed uitkomt betekend niet dat de bewoner er in mee moet.
Je hebt altijd mensen die het moeilijk maken voor zichzelf…. Glasvezel moet je altijd naar binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Sjakie0101 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:36:
[...]

Je hebt altijd mensen die het moeilijk maken voor zichzelf…. Glasvezel moet je altijd naar binnen halen.
Ja eens, maar het was hier echt moeilijk om aan de aantallen te komen. We wonen in een dorp met zon 1300 inwoners maar hadden bijna lange na niet de aantallen gehaald. Ik had een script geschreven die per postcode en huishouden kon checken of iemand had ingeschreven omdat Delta geen aantallen wilde geven.

Allemaal onder het mom "Ziggo werkt toch goed". Maar mensen realiseren niet dat als die kabel er ligt er dit alleen maar een onderhandel positie voor ze is met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:18
ThaHandy schreef op zondag 10 juli 2022 @ 17:35:

Ik heb geen meterkast, en de gas/water/elektra komen alle drie elders het pandje binnen.

Woonkamer is helemaal een drama voor AOP's. Leuk in de tijd dat men één telefoon of één televisie had, maar als je huis enigszins bedraad is, wordt zo'n AOP één grote kabelbende.

Blij dat ik mocht kiezen :) Mantelbuis ligt al klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:44
Zwartoog schreef op maandag 11 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Ik heb geen meterkast, en de gas/water/elektra komen alle drie elders het pandje binnen.
Hier idem. Mijn huis is te oud om al een meterkast te hebben. :)
Woonkamer is helemaal een drama voor AOP's. Leuk in de tijd dat men één telefoon of één televisie had, maar als je huis enigszins bedraad is, wordt zo'n AOP één grote kabelbende.
Inderdaad AOP op de plaats waar voeger de kabel binnen kwam is een ramp. Ik heb bij de schuifdeuren een driehoekige kast. Mooi midden in het huis, Ik heb het bovenste deel daarvan gepromoveerd tot "telecom centrum". Van daaruit is het relatief eenvoudig kabels te trekken door het hele huis en ik heb destijds het (toen nog casema) AOP en het PTT ISRA naar die kast verplaatst. Door de kabels te verlengen en door de kruipruimte te trekken. In die kast zat al eerste de telefooncentrale. Later kwam daar de versterker voor de TV bij en nog later de modems voor Internet. Ik heb nog ruimte over. :)
Blij dat ik mocht kiezen :) Mantelbuis ligt al klaar.
Uiteraard moet ook de FTU daar komen. Bij de voorlichtingsavond verzekerde de man van BAM mij dat dat kabel door de kruipruimte geen probleem zou zijn. De schouwer is nog niet geweest. We gaan het zien...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds een paar weken over naar Delta.

Ik zou mijn mesh wifi punten gratis huren, en 12 maanden 5 euro korting op gigabit internet.

Maandelijkse kosten Flexpakket Basis € 42,50
1 Gig (=1000 Mbps) Korting: -5,- bij 1 Gigabit gedurende 12 maanden € € 7,50 - 2,50
Huur van 3 Mesh Wifi-punten Korting Huur van 3 Mesh Wifi-punten € € 3,00 - 0,00
90+ zenders € 17,50
Totaal/mnd Eerste 12 maanden € 62,50
Totale prijs per maand na 12 maanden € 67,50

Nu vandaag mijn eerste factuur waarin ze het hebben over 3 maanden gratis Mesh Wifi punten.4
Ook op de website staat dat nu

Maandelijks
Flexpakket Basis 42,50
Internet Actie 2,50
Televisie 17,50
Overigen
Actie 0,-
Huur van 3 Mesh Wifi-punten 3 mnd 3,- 0,-

Totaal eerste 3 maanden
62,50
Na 3 maanden
65,50
Na 12 maanden
70,50

dan neem je contact op met ze met de chat en dan hebben ze het over verwarring, en dat ze het snappen, maar veranderen kunnen ze het niet.

Ik stuur ze nu wel terug, maar wat een amateuristisch gedoe. Ik weet dat vanaf juni het inderdaad 3 maanden mesh wifi gratis was. Maar in Mei was het nog gewoon gratis zonder termijn.

Nou na dit contractjaar ben ik wel weer weg.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
ArthurMorgan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:24:
Nou na dit contractjaar ben ik wel weer weg.
Ik ben vast niet de enige die hoopt dat er binnen 12 maanden meer providers op het Delta glasvezelnetwerk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
ArthurMorgan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:24:
Ik weet dat vanaf juni het inderdaad 3 maanden mesh wifi gratis was.
Als ik nu kijk dan zie ik:

Flexpakket 150 Mbps internet €42,50
Gratis tot de nok installatie + Mesh Wifi €0,-
1 Gbps €7,50
Eerste 12 maanden voor €2,50 per maand -€5,-
90+ zenders inclusief ESPN €17,50
Geen vast telefoonnummer €0,-
Geen Business Pack €0,-
ACTIEPRIJS per maand €62,50
Prijs per maand €67,50 incl. BTW

Dus toch echt gratis in mijn beleving. Anders had er bij moeten staan eerste 3 maanden.... zoals ook bij 1 Gbps het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzo11
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-09 21:13
Kenzo11 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:52:
[...]

.....
Als die "patch" is gemaakt en opgeleverd kan het installatiepakket worden verstuurd.
Hoop dat het voor 1 juli is, omdat ik dan ben verhuist en dan het internet echt nodig heb.

Erg soepel loopt het niet bij Delta, voor elke stap moet je zelf bellen. Beetje jammer.
Even een update, eind juni werd de verbinding opgeleverd.
Sinds dien in de eerste week bestookt door Guidion (installateur). 3 smsje per dag, en 3 mails :?

Maar installatie is simpel zelf te doen. Dus dat zelf gedaan inclusief de mesh wifi.
Tot op heden over de verbinding niks te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
esky schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:12:
[...]

Ik ben vast niet de enige die hoopt dat er binnen 12 maanden meer providers op het Delta glasvezelnetwerk zijn...
Een stuk of 10 providers dus volgens Levi Bosselaar aan het eind van deze video.

YouTube: Zeeland Nu, maandag 24 januari 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Hier worden de volgende 12 namen genoemd:
  1. Trined
  2. Canal Digital
  3. Freedom Internet
  4. Tweak
  5. Plinq
  6. Netrebel
  7. Solcon
  8. Online.nl
  9. Helden van Nu
  10. Kliksafe
  11. Delta
  12. Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wian schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:02:
  1. Trined
  2. Canal Digital
  3. Freedom Internet
  4. Tweak
  5. Plinq
  6. Netrebel
  7. Solcon
  8. Online.nl
  9. Helden van Nu
  10. Kliksafe
  11. Delta
  12. Caiway
Netrebel, Plinq en Trined zijn nog steeds niet landelijk te kiezen. Freedom, Tweak en Canal Digital helemaal nog niet. Mooie beloftes maar wanneer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb DELTA (of Caiway, als je naar de hostname kijkt) glasvezel, 1 Gbps .De snelheid varieert echter gigantisch, getest met Speedtest Tracker.
Doe ik dezelfde test bij een coax-abonnee met 300/50 abonnement dan blijft de snelheid keurig constant.
Is er iemand anders met een 1 Gbps glasvezel abonnement van DELTA die deze tests kan reproduceren?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_f5CWW623_PBmbl-HP8EPu5gbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQCkAP6KjipJjOwfKe4L9zoX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Octopuz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:02:
Ik heb DELTA (of Caiway, als je naar de hostname kijkt) glasvezel, 1 Gbps .De snelheid varieert echter gigantisch, getest met Speedtest Tracker.
Doe ik dezelfde test bij een coax-abonnee met 300/50 abonnement dan blijft de snelheid keurig constant.
Is er iemand anders met een 1 Gbps glasvezel abonnement van DELTA die deze tests kan reproduceren?[Afbeelding]
Mooi tool, kende ik nog niet.

Ik gebruik een zelf gemaakt programma dat ook de SpeedTest CLI test gebruikt en er met ploticus grafieken van maakt. Ik zie vrij constant 940/930 en 6 ms. latency op Caiway.

Ik zie echter dat in het tool dat jij gebruikt je de te gebruiken Ookla server niet in kunt stellen. Welke pakt hij dan? Want er zijn ook hele “slechte” servers bij. Ik zie de beste (lees: constant hoge) resultaten bij XS4ALL, I3DNet en Worldstream. Meest betrouwbaar is overigens een iPerf3 test naar Worldstream.

Ik zie toch elke dag wel een keer of 2, 3 een lagere down of upload naar de genoemde servers waarbij een iPerf3 naar Worldstream dan wel gewoon 940/930 geeft. (Mijn programma doet automatisch een iPerf3 naar Worldstream als de Speedtest CLI een afwijkend resultaat geeft.)

Naar Caiway bijvoorbeeld zie ik snelheden rond 500Mbps :?

Wat zie je als je rechtstreeks de Speedtest CLI gebruikt? Server 6554 is Worldstream.

Dus: “speedtest -s 6554” eens een paar keer proberen.

Ook draait je meting dus in een Docker container. Dat kan wellicht ook wat invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Dank voor je antwoord @ernstoud. Ik kan wel de server instellen en zal hem eens wat tests op die server laten doen. Ik haal op de commandline 810-853 down en 749-765 down. Ik zal hem eens een tijdje laten draaien, hopelijk geeft dat een betrouwbaarder beeld 😀

De tests op het coaxnetwerk waren ook in docker, ik vind het begrijpelijk dat ik niet het maximum haal maar een wat stabielere uitkomst is natuurlijk wel prettig. Wordt vervolgd!

Edit: dit zorgt voor een veel grotere stabliteit in de uitkomsten, dus een nuttige aanpassing _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Octopuz op 12-07-2022 12:27 . Reden: resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Sjakie0101 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Netrebel, Plinq en Trined zijn nog steeds niet landelijk te kiezen. Freedom, Tweak en Canal Digital helemaal nog niet. Mooie beloftes maar wanneer dan?
CanalDigital en online.nl behoren beide tot de M7 groep. CanalDigital richt zich op het TV gedeelte (IPTV en DVB-S). Online.nl is het internet-merk.

Het logische gevolg is dat het TV-product van online.nl geleverd wordt door CanalDigital. En dus is de bewering dat CanalDigital niet beschikbaar is via DFN niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
Xbox-problematiek is gelukkig opgelost. Modem maar gewoon 24 uur van de stroom gelaten, nieuw IP adres ontvangen en spontaan zijn alle problemen opgelost op Xbox en Gamepass PC.

Microsoft blijft volhouden dat het oude IP-adres geen blokkade had vanuit hun zijde. Delta geeft aan dat het IP ondanks locatieverwijzing naar Zweden niet de oorzaak kan zijn van de problemen. Hoe dan ook, we kunnen weer gamen in huis. Hele geruststelling in de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
Octopuz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:02:
Is er iemand anders met een 1 Gbps glasvezel abonnement van DELTA die deze tests kan reproduceren?[Afbeelding]
Hier Caiway en zie dat ook niet, ik laat mijn router elke 30 minuten een test draaien.
De dip om iets over 1 uur was door een update van een game in Steam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBsxBh-ze9eTT4s1enm5U9r82Lw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ew9rn9Fyvip9KzLMaVyPTwpb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
wian schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:02:
  1. Trined
  2. Canal Digital
  3. Freedom Internet
  4. Tweak
  5. Plinq
  6. Netrebel
  7. Solcon
  8. Online.nl
  9. Helden van Nu
  10. Kliksafe
  11. Delta
  12. Caiway
Kijk dat klinkt goed, nu maar hopen dat ze allemaal overal gaan leveren en dat dat op korte termijn begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canizares99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-05 18:46
Aanpassing voor DELTA IPTV wat betreft vooruit spoelen die nog niet gedeeld is ;-)

Vooruit spoelen? Welke zender nu wel en welke niet? Heb je een programma opgenomen, dan mag je deze vooruit spoelen bij elke zender. (kleine uitzondering zijn de lokale zenders en Viaplay Xtra).

Voor programma gemist (7 dagen terugkijken) gelden andere regels) Dat betekend dus vooruit spoelen bij +/_165 zenders!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pvd01 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:06:
[...]

CanalDigital en online.nl behoren beide tot de M7 groep. CanalDigital richt zich op het TV gedeelte (IPTV en DVB-S). Online.nl is het internet-merk.

Het logische gevolg is dat het TV-product van online.nl geleverd wordt door CanalDigital. En dus is de bewering dat CanalDigital niet beschikbaar is via DFN niet juist.
In dat geval hoort Canal Digital niet als provider hier thuis, die kan je via iedere internetaansluiting afnemen.
Als zelfstandige provider met decoder en internet hoort deze dan niet in het rijtje thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update: ik woon in Twente en ik kan op mijn adres Plinq bestellen! Wel vreemd, dit is nog nergens gecommuniceerd, ook niet door Plinq. De overige extra providers komen niet door de postcodecheck,

[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-07-2022 22:57 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.