EWS99 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:05:
[...]
Ze gaan zich zeker niet aan het afgesproken tarief houden. Er gaat namelijk sowieso een prijsverhoging komen komend jaar. Dat gebeurd namelijk jaarlijks (en nagenoeg bij alle providers). Dus lekker opzeggen

Dat er jaarlijkse prijsverhogingen zullen volgen, dat ligt in lijn met mijn verwachting. Dat is zoals je zegt bij andere providers niet anders. Maar als ze nu klanten lokken met een instaptarief, dan ga ik er hoe dan ook vanuit dat ik het eerste jaar ook dat tarief betaal en niet gelijk een prijsverhoging aan de broek krijg. Dat kan pas na dat eerste jaar.
Ik heb zelf het gevoel dat Delta altijd wel de intentie heeft om glasvezel aan te leggen. Het aantal aanmeldingen maakt daarbij niet zoveel uit. De gemeente betaald gewoon mee. Maar hoe meer aanmeldingen, hoe minder de gemeente mee hoeft te betalen. In onze regio heeft iedereen (tenzij je echt niet wil) een aansluiting gekregen, ongeacht of je ingeschreven was of niet. Geen idee overigens of je later nog aansluitkosten moet betalen als je niet in de voorinschrijving zat. Ik heb nog geen regio gehoord waar het niet door is gegaan. En er wordt nooit over het aantal aansluitingen gecommuniceerd. Volgens mij is het een wassen neus en gewoon goede marketing om zoveel mogelijk aansluitingen te krijgen. En gaat het dus eigenlijk altijd wel door.
Ik ga er ook vanuit dat het door gaat. Daar zal de gemeente ook wel een belang bij hebben.
Het "verwarrende" in deze is dat er gecommuniceerd wordt door Delta Fiber Netwerk én door Delta (ISP). Van de anderen, waaronder Caiway, hoor ik helemaal niets, die komen niet langs de deur, spammen niet met folders enz. Best apart, want willen die geen klanten werven?
De flyer van gisteren is van Delta Fiber Netwerk, die het netwerk aanlegt en het contract met de gemeente heeft gesloten. Degene die mij eerder vertelde dat het percentage reeds was behaald, was Delta (ISP). Ik ken hun formele bedrijfsstructuur niet helemaal, maar volgens mij zijn dat formeel gescheiden bedrijven ook al horen ze bij elkaar.
Die naamgeving maakt het enigszins verwarrend en ondoorzichtig. Die uitspraak, die nu dus onjuist blijkt, is gedaan door degene die zieltjes wil willen en abbo's wil verkopen.
Bridge mode is een dingetje, hoewel er wel een oplossing voor is met een eigen modem (die helaas nog moeilijk te krijgen is). Vergeet niet dat bridge mode misschien maar iets is waar maar 1% van de gebruikers om vraagt. Zelfde met een eigen modem. Ik kan me voorstellen dat er niet zo veel energie gestoken wordt in oplossingen die nauwelijks gebruikt worden. (begrijp me niet verkeerd, voor mij is bridgemode en ipv6 ook belangrijk)
Technisch is er wellicht een oplossing, maar in praktijk is die er nu simpelweg nog niet.
Ik snap dat wij die bridge modus wensen en evt. IPv6 in de minderheid zullen zijn, maar zover mij bekend biedt geen enkele andere ISP op het Delta Fiber Netwerk netwerk dit aan, dus heb je geen keus en sluit je bepaalde klanten eigenlijk uit door een technische keuze op netwerkniveau.
Als het echt niet lukt houd je gewoon je huidige provider aan en zeg je na een jaar op. Dan heb je misschien wel een jaar voor "niets" betaald, maar dat is nog altijd goedkoper dan de aansluitkosten achteraf.
Tuurlijk, ik ga doodleuk een jaar lang Ziggo door betalen, naast Delta
Geen idee hoe jij rekent, maar 12x mijn huidige (oude) Ziggo abonnement kost bijna 2x zoveel als die aansluitkosten achteraf, ervan uitgaand dat ik wél de (gratis) aansluiting in de meterkast laat maken.
En stoppen met zeuren, het levert zo weinig op..
Pardon? Ik ben niet zo gecharmeerd van dit soort uitspraken, dus houd die s.v.p. voor je en laat ieder zijn eigen mening (en/of frustratie) uiten. Volgens mij zijn we het er inmiddels met zijn allen hier wel over eens dat communicatie niet het sterkste punt is van Delta.