@Octopuz Ik heb dit tool eens geinstalleerd (Docker Desktop for Windows, met WSL2 Ubuntu), maar in plaats van 940/930 wat ik meet met SpeedTest CLI direct onder Windows, zie ik met de SpeedTest CLI in deze container net aan 200Mbps... dus dit geeft geen goed beeld.Octopuz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:02:
Ik heb DELTA (of Caiway, als je naar de hostname kijkt) glasvezel, 1 Gbps .De snelheid varieert echter gigantisch, getest met Speedtest Tracker.
Doe ik dezelfde test bij een coax-abonnee met 300/50 abonnement dan blijft de snelheid keurig constant.
Is er iemand anders met een 1 Gbps glasvezel abonnement van DELTA die deze tests kan reproduceren?[Afbeelding]
Ik lees hier meer klachten over (o.a. issues in de GitHub van deze tool) en dan wordt er aangegeven dat host networking mode gespecificeerd moet worden... maar helaas:
"The host networking driver only works on Linux hosts, and is not supported on Docker Desktop for Mac, Docker Desktop for Windows, or Docker EE for Windows Server."
Dit tool is dus niet te gebruiken in Docker Desktop for Windows.
Ik heb de Ookla SpeedTest CLI ook rechtstreeks geinstalleerd op WSL2 Ubuntu, dat geeft 940/920. Dus een Speedtest in een container onder Docker Desktop for Windows geeft dus een te grote vertraging in de netwerk laag.
Dus ik ben weer terug naar mijn in FreeBasic
[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 13-07-2022 00:04 ]