Acties:
  • +1 Henk 'm!
Octopuz schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:02:
Ik heb DELTA (of Caiway, als je naar de hostname kijkt) glasvezel, 1 Gbps .De snelheid varieert echter gigantisch, getest met Speedtest Tracker.
Doe ik dezelfde test bij een coax-abonnee met 300/50 abonnement dan blijft de snelheid keurig constant.
Is er iemand anders met een 1 Gbps glasvezel abonnement van DELTA die deze tests kan reproduceren?[Afbeelding]
@Octopuz Ik heb dit tool eens geinstalleerd (Docker Desktop for Windows, met WSL2 Ubuntu), maar in plaats van 940/930 wat ik meet met SpeedTest CLI direct onder Windows, zie ik met de SpeedTest CLI in deze container net aan 200Mbps... dus dit geeft geen goed beeld.

Ik lees hier meer klachten over (o.a. issues in de GitHub van deze tool) en dan wordt er aangegeven dat host networking mode gespecificeerd moet worden... maar helaas:

"The host networking driver only works on Linux hosts, and is not supported on Docker Desktop for Mac, Docker Desktop for Windows, or Docker EE for Windows Server."

Dit tool is dus niet te gebruiken in Docker Desktop for Windows.

Ik heb de Ookla SpeedTest CLI ook rechtstreeks geinstalleerd op WSL2 Ubuntu, dat geeft 940/920. Dus een Speedtest in een container onder Docker Desktop for Windows geeft dus een te grote vertraging in de netwerk laag.

Dus ik ben weer terug naar mijn in FreeBasic :'( geknutselde oplossing...

[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 13-07-2022 00:04 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 13:32
Sjakie0101 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:55:
Update: ik woon in Twente en ik kan op mijn adres Plinq bestellen! Wel vreemd, dit is nog nergens gecommuniceerd, ook niet door Plinq. De overige extra providers komen niet door de postcodecheck,
De prijs bij plinq lijkt te lopen vanaf €42,50 per maand voor een 100/100 verbinding tot € 80 per maand voor een 1000/1000 pakket met TV, telefoon en vast IP. Er zit wel iets vreemds in hun database want er wordt gesproken over "Afkoop vastrechtvergoeding" van €1600, terwijl het adres dat ik invoerde niet in een gebied met vastrechtvergoedingen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 00:50:
[...]

De prijs bij plinq lijkt te lopen vanaf €42,50 per maand voor een 100/100 verbinding tot € 80 per maand voor een 1000/1000 pakket met TV, telefoon en vast IP. Er zit wel iets vreemds in hun database want er wordt gesproken over "Afkoop vastrechtvergoeding" van €1600, terwijl het adres dat ik invoerde niet in een gebied met vastrechtvergoedingen zit.
Die opmerking heb ik niet. De prijzen zijn nog wel aardig scherp en gratis ESPN bij 1000/1000 in elk geval en 500/500 heb ik ook voldoende aan.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 19:11
canizares99 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:30:
Aanpassing voor DELTA IPTV wat betreft vooruit spoelen die nog niet gedeeld is ;-)

Vooruit spoelen? Welke zender nu wel en welke niet? Heb je een programma opgenomen, dan mag je deze vooruit spoelen bij elke zender. (kleine uitzondering zijn de lokale zenders en Viaplay Xtra).

Voor programma gemist (7 dagen terugkijken) gelden andere regels) Dat betekend dus vooruit spoelen bij +/_165 zenders!
https://www.zeelandnet.nl...tieve-tv/page7#post231555

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 19:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, nog 20 kanalen te gaan, NPO3 en Veronica staan aan,
Helaas wanneer je via het instellingenmenu de decoder op Dolby zet en je daarna een zender kiest met Dolby die stereosignaal uitzend, valt het geluid niet terug naar Stereo maar Dolby20. Dat zie ik bij geen enkele interactieve decoder gebeuren, niet bij KPN, Ziggo, het oude Multiscreen van Caiway, de huidige televisies. Die schakelen allemaal terug op basis van het laagst doorgegeven signaal.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sjakie0101 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Inderdaad, nog 20 kanalen te gaan, NPO3 en Veronica staan aan,
Helaas wanneer je via het instellingenmenu de decoder op Dolby zet en je daarna een zender kiest met Dolby die stereosignaal uitzend, valt het geluid niet terug naar Stereo maar Dolby20. Dat zie ik bij geen enkele interactieve decoder gebeuren, niet bij KPN, Ziggo, het oude Multiscreen van Caiway, de huidige televisies. Die schakelen allemaal terug op basis van het laagst doorgegeven signaal.
Dus je selecteert Dolby als geprefereerd audio signaal, en vervolgens vind je het vervelend dat standaard overal Dolby word geselecteerd? ;)

Wat is trouwens Dolby20? Als je Dolby DIgital 2.0 bedoeld: dat is gewoon stereo, niemand gebruikt in praktijk Dolby Digital 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Sjakie0101 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:22:
[...]

Die opmerking heb ik niet. De prijzen zijn nog wel aardig scherp en gratis ESPN bij 1000/1000 in elk geval en 500/500 heb ik ook voldoende aan.
offtopic:
Gezien het gemis van een Plinq-topic, maar even hier. Bij mij lijkt gratis ESPN ook aan te staan bij enkel een 250/250 internet-only abonnement. Ik denk dat ik een aanvraag in ga schieten v.a. 1 sep. of 1 nov.
Ik ga hier: True in "[Cogas] Glasvezel in Twente" verder.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 15-07-2022 19:24 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Onlangs over gegaan van KPN naar Delta en ik mis toch wat zaken die mijn leven aangenamer maken.

1. Vanwege XGS-PON moet ik de bijgeleverde router gebruiken. Ik gebruik nu een subnet uit de CGN reeks (100.64.0.0/10) tussen de Nokia router van Delta en mijn eigen Unify Security Gateway. Ik had het idee opgevat om de DMZ functie van de Nokia router te gebruiken totdat ik erachter kwam dat DMZ functie geen NAT local loopback ondersteunt. Na handmatig alle poorten als port forwards te hebben aangemaakt ging mijn mailserver/webserver, etc. weer werken van buiten EN binnen. Ik kijk er naar uit om een slimme bridge te kunnen aanschaffen zodat ik het externe IP adres weer direct kan aansluiten op mijn USG.
2. IPv6.... of beter gezegd, het gebrek aan IPv6. Ik werk al met IPv6 sinds 2012 en zeker met cloud services en SSH etc. werkt het fantastisch, geen VPN of jumphosts of andere shizzle, gewoon directe verbinding vanuit mijn huis en mijn services aan de andere kant, precies zoals internet bedoeld is... Maar helaas. Delta bied nog geen IPv6 aan waar, in mijn ogen, geen goed excuus voor mogelijk is.
3. Dynamische IP adressen, doe net als KPN, geef een semi-vast IP adres, dat maakt het leven van de klant zoveel makkelijker. Of, als je niet voldoende adressen hebt, gebruik dan standaard CGN, maar dynamische IP adressen zijn zwaar irritant!

Daarnaast neem ik alleen internet af van Delta. TV nu via NLZiet en flink wat streaming diensten ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 17:29:
[...]

Dus je selecteert Dolby als geprefereerd audio signaal, en vervolgens vind je het vervelend dat standaard overal Dolby word geselecteerd? ;)

Wat is trouwens Dolby20? Als je Dolby DIgital 2.0 bedoeld: dat is gewoon stereo, niemand gebruikt in praktijk Dolby Digital 2.0.
De decoder stapt naar DD20. Dat wil zeggen dat het geluid over de verkeerde boxen gaat en te zacht wordt ipv stereogeluid over de juiste boxen. Het normale gedrag van alle andere IPTV decoders en software is dat er gekeken wordt naar het inkomende signaal, is er geen DD51 dan gaat de decoder (en ook tv’s) terug naar stereo ipv zoals Delta doet zelf verzinnen dat Dolby aan blijft staan en het DD20 wordt over de verkeerde boxen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-07-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdberg81
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-10-2023
Ook in mijn dorp zijn ze al gestart met graven en aanleggen. Ik heb alleen nog niets vernomen van wanneer onze straat aan de beurt is.

Vraagje, hoe brengt Delta de kabel binnen:
- via een van de meterkast ingangen? Of
- via een gat in de muur waarbij je zelf ff moet puzzelen hoe je bij meterkast komt?

Ik snap dat ze de glasvezel kabel niet door de kpn buis mogen trekken maar naast zo'n buis zit nog ruimte in de meterkast ingangbuis. Of is dit graven voor delta te riskant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvdberg81 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:39:
Ook in mijn dorp zijn ze al gestart met graven en aanleggen. Ik heb alleen nog niets vernomen van wanneer onze straat aan de beurt is.

- via een gat in de muur waarbij je zelf ff moet puzzelen hoe je bij meterkast komt?

Ik snap dat ze de glasvezel kabel niet door de kpn buis mogen trekken maar naast zo'n buis zit nog ruimte in de meterkast ingangbuis. Of is dit graven voor delta te riskant?
Ze sluiten de hele rimram aan,je hoeft zelf niet te puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvdberg81 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 23:39:

Bij de meeste projecten komt er een schouwer langs die samen met de klant de beste plek bepaalt. In ieder geval bij koopwoningen, in flats e.d. via een VvE en anders via de verhuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjakie0101 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 22:58:
[...]

De decoder stapt naar DD20. Dat wil zeggen dat het geluid over de verkeerde boxen gaat en te zacht wordt ipv stereogeluid over de juiste boxen. Het normale gedrag van alle andere IPTV decoders en software is dat er gekeken wordt naar het inkomende signaal, is er geen DD51 dan gaat de decoder (en ook tv’s) terug naar stereo ipv zoals Delta doet zelf verzinnen dat Dolby aan blijft staan en het DD20 wordt over de verkeerde boxen.
Je blijft zeggen dat de decoder DD20 doet.. nogmaals, dat is geen stereo. Als je Dolby Digital 2.0 bedoelt, dat is fout.

Daarnaast is het niet zo dat een zender opeens stopt met Dolby Digital 5.1 uitzenden. De zender stuurt simpelweg stereo uit over het Dolby Digital 5.1 signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:09:
[...]

Je blijft zeggen dat de decoder DD20 doet.. nogmaals, dat is geen stereo. Als je Dolby Digital 2.0 bedoelt, dat is fout.

Daarnaast is het niet zo dat een zender opeens stopt met Dolby Digital 5.1 uitzenden. De zender stuurt simpelweg stereo uit over het Dolby Digital 5.1 signaal.
Hoe kan het dan dat het geluid vanuit ee achterste boxen van mijn tv komt in dat geval?
Aansturing in de software van de decoder niet goed? Als er stereo over DD51 komt dat moeten de voorste boxen dit doorgeven ipv de achterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 14:31

radial

Watch out

Waar kan je bij Delta/Delta netwerk een duidelijk overzicht vinden wanneer en/of jou straat aan de beurt is? Plaats waar ik woon staat op een kaartje al in het rood dat het netwerk er zou liggen, alleen is er met PC check niks te vinden.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:41
radial schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:10:
Waar kan je bij Delta/Delta netwerk een duidelijk overzicht vinden wanneer en/of jou straat aan de beurt is?
Niet
Plaats waar ik woon staat op een kaartje al in het rood dat het netwerk er zou liggen, alleen is er met PC check niks te vinden.
Zo'n kaartje heb ik ook voor mijn woonplaats. Maar daar staat op waar de kabels gepland zijn, niet waar ze al liggen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:54
Wellicht bedoel je iets anders? Maar op deltanetwerk krijg je wel met je postkode een status overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrSGNKE0S54n8TugdZCSOjstmd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IRsM0pZSMYeAYCABJDStRpsq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Laatst online: 12-10 14:31

radial

Watch out

fmrama schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:56:
Wellicht bedoel je iets anders? Maar op deltanetwerk krijg je wel met je postkode een status overzicht.

[Afbeelding]
Zover kom ik nog niet,....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uynFhRlsDEfmnMgRGA9YcNeIHUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iYemNTiXeEdj2R0IZwyA8yrc.png?f=user_large

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 12-10 15:10
Een vraagje nog over die deco's m5. Een collega beweerd dat tie 800-900 Mbit kan halen. Das toch onmogelijk met die deco's? Ik haal max 500- 600 Mbit. Volgens de specs staat er dit 5 GHz: 867 Mbps (802.11ac).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:00:
Een vraagje nog over die deco's m5. Een collega beweerd dat tie 800-900 Mbit kan halen. Das toch onmogelijk met die deco's? Ik haal max 500- 600 Mbit. Volgens de specs staat er dit 5 GHz: 867 Mbps (802.11ac).
Tja, dan hebben jullie beiden gelijk. De absoluut theoretische snelheid is dan die 867 Mbps. Echter, onder redelijk ideale omstandigheden (in de buurt van het access point, geen dikke muren, geen storingen etc.) haal je meestal de helft daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
ernstoud schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Tja, dan hebben jullie beiden gelijk. De absoluut theoretische snelheid is dan die 867 Mbps. Echter, onder redelijk ideale omstandigheden (in de buurt van het access point, geen dikke muren, geen storingen etc.) haal je meestal de helft daarvan.
Wij hebben allebei 1 gigabit van Delta. Maar dan geloof jij dan ook toch niet dat hij bijna hetzelfde haalt als bekabeld. Wat ik zelf getest heb gewoon mn mobiel boven die hoofd deco gehouden. En dan haal ik dus die 500-600Mbit.

[ Voor 9% gewijzigd door jaaoie17 op 18-07-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2dGek7uhrK6wxIeymLm6Qk_tJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cjr0Mubz6qs1ULiHsGo8dRp.jpg?f=fotoalbum_large
dit haalt ik via wifi
en dit haal ik zelf bekabdel dus je kan echt wel redelijk een 1Gbit verbinding gebruiken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rwppkFFR7cWs7UFrKOSf-BGeUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IDVRryFftNs5ZhfsakbNLRUD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
muisje1997 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:06:
[Afbeelding]
dit haalt ik via wifi
en dit haal ik zelf bekabdel dus je kan echt wel redelijk een 1Gbit verbinding gebruiken
[Afbeelding]
Maarja hij moet 800-900Mbit halen zegt tie. Nagenoeg net zo snel als bekabelt. En die deco's gaan tot 867 Mbps op 5 Ghz. En wat gebruik jij als draadloze verbinding dan. Ook die deco's?

[ Voor 4% gewijzigd door jaaoie17 op 18-07-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
jaaoie17 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:10:
[...]

Maarja hij moet 800-900Mbit halen zegt tie. Nagenoeg net zo snel als bekabelt. En die deco's gaan tot 867 Mbps op 5 Ghz. En wat gebruik jij als draadloze verbinding dan. Ook die deco's?
in de meest ideale situatie geen idee hoe de deco's zijn verbonden /met elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
muisje1997 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:12:
[...]

in de meest ideale situatie geen idee hoe de deco's zijn verbonden /met elkaar
Kan ook nergens vinden dat iemand met die deco's zulke snelheden haalt. Ieder geval niet met de M5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:03:
[...]

Wij hebben allebei 1 gigabit van Delta. Maar dan geloof jij dan ook toch niet dat hij bijna hetzelfde haalt als bekabeld. Wat ik zelf getest heb gewoon mn mobiel boven die hoofd deco gehouden. En dan haal ik dus die 500-600Mbit.
Ik bedoelde te zeggen dat die Deco theoretisch 867Mbps kan halen en dat je kennis dat misschien bedoelde. In praktijk is het onmogelijk die snelheid te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
muisje1997 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:06:
[Afbeelding]
dit haalt ik via wifi
[Afbeelding]
Vanwaar die lage upload snelheid, zelfs bekabeld? Is dit Delta coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
ernstoud schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:26:
[...]

Vanwaar die lage upload snelheid, zelfs bekabeld? Is dit Delta coax?
nee
zoals je kan zien in de andere afbeelding is dit ziggo
maar het was meer om te laten zien dat je meestal wel bijna de volledige gig kan halen via wifi 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
ernstoud schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:25:
[...]

Ik bedoelde te zeggen dat die Deco theoretisch 867Mbps kan halen en dat je kennis dat misschien bedoelde. In praktijk is het onmogelijk die snelheid te halen.
Hij blijft stellig zeggen dat tie dat echt haalt. Misschien dat tie speedtest verkeerd ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
muisje1997 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:47:
[...]

nee
zoals je kan zien in de andere afbeelding is dit ziggo
maar het was meer om te laten zien dat je meestal wel bijna de volledige gig kan halen via wifi 6
De Deco M5 is WiFi 5. Met WiFi 6 en gunstige condities kun je zeker hoog uitkomen. En WiFi 6E helemaal maar helaas nog niet in NL voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:47:
[...]

Hij blijft stellig zeggen dat tie dat echt haalt. Misschien dat tie speedtest verkeerd ofzo.
Wellicht gebruikt hij fast.com? Die geeft soms fantasie waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 15:48
Ik heb voor de gein ook eens wat testen gedaan.
Client een OnePlus 8T (WiFi6) device.
Router aan Asus AX86U (WiFi6).

Client geeft aan dat ik middels WiFi6 verbonden ben en een linksnelheid van 1.2Gbit heb.
Toestel binnen een meter van de Asus.
Lijkt me bijzonder sterk dat die Decos het beter doen dan mijn Asus setup.

Tevens vanmiddag op mijn laptop een spel gedownload uit de epic games store.
Laptop is een Legion 5 pro met Mediatek WiFi6 (ja ik moet een AX210 nog kopen maar wacht op een mooie 2TB NVME deal als die toch open moet) kaart er in.
Deze kwam ook niet verder dan 75/80MB/S wat dus neerkomt op een maximale 640Mbit.
Ik heb dus middels 2 WiFi devices dat ik geen volle GB kan dichttrekken, ook niet heel gek gezien het WiFi is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmOl7U0YbVRC7OUnVxAKlqi6u98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/shHk986HSxe32VbujxE4O9nj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door miniterror op 18-07-2022 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb een stel deco xe75s staan.. wifi 6e..
merk op m'n laptop (intel 210 adapter) niet dat ik op wifi zit VS ethernet..

bestanden vliegen net zo hard door de lucht als door een kabeltje. ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
SMSfreakie schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 06:44:
ik heb een stel deco xe75s staan.. wifi 6e..
merk op m'n laptop (intel 210 adapter) niet dat ik op wifi zit VS ethernet..

bestanden vliegen net zo hard door de lucht als door een kabeltje. ;)
Hebt het wel over de m5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen internet meer, Twente.
Vast weer een oververhitte POP :(
Het is wel vaak raak de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:46
Jup hier ook last van een klapperende verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rfbroek schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:39:
Geen internet meer, Twente.
Vast weer een oververhitte POP :(
Het is wel vaak raak de laatste tijd.
19-7 DFN FttH Onderbreking Omg. Twente (17:07 t/m 17:15)

Beste relatie,

Zojuist was er een korte onderbreking op het Delta Fiber Nederland netwerk merkbaar in de omgeving van Twente. DFN geeft aan dat dit komt door de warmte in de Hoofd POP te Almelo.

Inmiddels is alles sinds 17:15 terug maar ze zijn er nog aanwezig voor extra maatregelen te nemen om herhaling te voorkomen.

-Weserve NOC

Bron: https://status.weserve.nl...omg-twente-1707-t-m-1715/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ligt hier nog plat, Almelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Komt en gaat.
Wel raar dat het iets is van de laatste 3 maanden. Jaren ervoor zelden storing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 17:01
Update: Heel Oost Nederland ligt eruit bij Delta Fiber Nederland. Alle providers kunnen momenteel geen diensten leveren. Er wordt aan gewerkt om de wijkcentrale af te koelen zodat alles weer kan draaien.

Bron: https://status.weserve.nl...omg-twente-1707-t-m-1715/

Friesland ook storing overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Die link stond er dus al 8 minuten geleden. :+
En die storing was afgemeld een uur ervoor.

Delta website meldt nu ook een storing door de warmte voor Almelo en omgeving

[ Voor 15% gewijzigd door rfbroek op 19-07-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 17:01
rfbroek schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:21:
Die link stond er dus al 8 minuten geleden. :+
Delta website meldt nu ook een storing door de warmte voor Almelo en omgeving
Alleen ter verduidelijking dat het om een update van die pagina ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:08:
[...]

Zojuist was er een korte onderbreking op het Delta Fiber Nederland netwerk merkbaar in de omgeving van Twente. DFN geeft aan dat dit komt door de warmte in de Hoofd POP te Almelo.
Dus de koeling van die POPs is onderbemeten. :(

Daar zullen ze wat aan moeten doen want temperaturen zoals we die vandaag meegemaakt hebben, gaan we echt vaker zien in de nabije toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
lol lekker stabiel dat glasvezel gelukkig is coax/wijkasten beter bestemd tegen die temperaturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gepstra schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:23:
[...]

Alleen ter verduidelijking dat het om een update van die pagina ging.
Weserve Status has posted a new item, '19-7 DFN FttH Onderbreking Omg. Twente (17:07 t/m ..:..)'

Update: Heel Oost Nederland ligt eruit bij Delta Fiber Nederland. Alle providers kunnen momenteel geen diensten leveren. Er wordt aan gewerkt om de wijkcentrale af te koelen zodat alles weer kan draaien

Bron: weserve.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:51:
[...]

Weserve Status has posted a new item, '19-7 DFN FttH Onderbreking Omg. Twente (17:07 t/m ..:..)'

Update: Heel Oost Nederland ligt eruit bij Delta Fiber Nederland. Alle providers kunnen momenteel geen diensten leveren. Er wordt aan gewerkt om de wijkcentrale af te koelen zodat alles weer kan draaien

Bron: weserve.nl
Opgelost

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

muisje1997 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:43:
lol lekker stabiel dat glasvezel gelukkig is coax/wijkasten beter bestemd tegen die temperaturen
Vertel me dat je geen idee hebt waar je het over hebt zonder te zeggen dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Maw: je hebt geen idee :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arfman schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:09:
[...]

Vertel me dat je geen idee hebt waar je het over hebt zonder te zeggen dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

Maw: je hebt geen idee :+
Toch zit er wel iets van waarheid in al heeft dat niks met het medium glasvezel zelf te maken. De wijkcentrales van bijvoorbeeld Ziggo zijn wat ouder en vaak wel voorzien van meer koeling. Bij zowel Delta Fiber als KPN Netwerk zie ik dat, om geld te besparen, de koeling ondermaats is voor deze temperaturen. Als de PoP dan strategisch geplaatst is in de schaduw, gaat het nog wel goed maar dat is ook vaak niet het geval.
Er zijn al heel veel PoPs die geen airco meer hebben maar een Vrije Lucht Koeling. Bij twee van dit soort dagen wordt het dan al penibel...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Prima, maar dat is dan een bewuste keuze van Delta/KPN en heeft, zoals je zelf ook al zegt, niks met glasvezel te maken.

*knip*. Voegt niks toe aan het topic.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 20-07-2022 10:13 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Toch blijf ik het vreemd vinden,

ik heb nu al ruim 4 jaar glasvezel van Delta/Caiway, Nooit problemen gehad. Hooguit zelden een keer een korte onderbreking. We hebben een paar jaar terug zelfs een hittegolf gehad, en alles bleef toen gewoon werken.

Maar de laatste 3 a 4 maanden hebben we ineens al 3 keer het probleem van oververhitte POPs gehad. En elke keer in het oosten van Nederland. Dat zou door defecte airco's komen. *
Of proppen ze steeds meer apparatuur in zo'n huisje waardoor het te warm wordt?

En hoe moeilijk kan het zijn om dat op orde te krijgen?? Het is wel een grote regio die er steeds uit ligt. :(

Ben trouwens wel benieuwd hoe warm het wordt in zo'n POP voordat hij uitvalt. :P

* Volgens:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:50:
[...]
Bij veel lokale storingen die recentelijk hebben plaats gevonden was het veroorzaakt door defecte airco’s. Het gebeurde ook vooral op de recente warmere dagen.
Bron: mensen in mijn zakelijke kenniskring.
[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rfbroek schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:21:
Toch blijf ik het vreemd vinden,

ik heb nu al ruim 4 jaar glasvezel van Delta/Caiway, Nooit problemen gehad. Hooguit zelden een keer een korte onderbreking. We hebben een paar jaar terug zelfs een hittegolf gehad, en alles bleef toen gewoon werken.

Maar de laatste 3 a 4 maanden hebben we ineens al 3 keer het probleem van oververhitte POPs gehad. En elke keer in het oosten van Nederland. Dat zou door defecte airco's komen. *
Of proppen ze steeds meer apparatuur in zo'n huisje waardoor het te warm wordt?

En hoe moeilijk kan het zijn om dat op orde te krijgen?? Het is wel een grote regio die er steeds uit ligt. :(

Ben trouwens wel benieuwd hoe warm het wordt in zo'n POP voordat hij uitvalt. :P

* Volgens:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:50:
[...]
Bij veel lokale storingen die recentelijk hebben plaats gevonden was het veroorzaakt door defecte airco’s. Het gebeurde ook vooral op de recente warmere dagen.
Bron: mensen in mijn zakelijke kenniskring.
[/quote]
Ik heb zo’n vermoeden dat providers bezuinigen op onderhoud en gebruikte (support) apparaten bij hun wijkcentrales / pops. Niet alleen bij Caiway/Delta, maar ook bij andere providers.
Preventief onderhoud wat langer uitstellen, eventueel vervangen van onderdelen wat langer uitstellen etc. En dan bedoel ik niet alleen hun core equipment, maar ook zaken als cooling en UPS systemen.
Moet je af en toe is op de status pagina van Weserve kijken. Dan schrik je er van hoe vaak een melding voorbij komt dat een POP bijvoorbeeld niet doordraait bij een stroomuitval omdat de UPS achteraf niet werkt. Of dat de koeling/airco bij warmer weer plots niet meer zo goed blijkt te werken.
Ik vraag mij af hoe pro actief men ook aan het monitoren is… zoals gisteren had men van te voren echt wel alerts kunnen ontvangen dat de temperatuur in een POP aan het stijgen is. Volgens mij is het eerder reactief allemaal ipv pro actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
misschien toch ooit glasvezel hier einde jaar wordt het wel in de wijk gelegd maar onze instelling wordt niet meegenomen standaard dus heb zelf maar navraag gedaan bij delta netwerk: Ik heb het voor je nagekeken. Er is nog overleg op onze interne afdeling wat de mogelijkheden zijn. Zodra er meer bekend is krijg je een terugkoppeling hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:58
Roetzen schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:42:
[...]

Dus de koeling van die POPs is onderbemeten. :(

Daar zullen ze wat aan moeten doen want temperaturen zoals we die vandaag meegemaakt hebben, gaan we echt vaker zien in de nabije toekomst.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Lees effe terug dan 8)7 :O
En nooit iets over het klimaat gelezen?

[ Voor 43% gewijzigd door rfbroek op 20-07-2022 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

lier

MikroTik nerd

rfbroek schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:28:
Koelprobleem kan ook door iets anders komen.
Onderbemeten is, voor zover ik heb teruggelezen, een aanname.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Kunnen ze die POP s met hete dagen niet nat spuiten, net zoals ze met bruggen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolopfriet schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:46:
Kunnen ze die POP s met hete dagen niet nat spuiten, net zoals ze met bruggen doen?
Dat is onbegonnen werk. Je kunt beter preventief handelen, zoals verbeterd klimaat binnen de centrales / pops, op tijd worden bericht vanuit de monitoring als de temperatuur omhoog schiet en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rfbroek schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:28:
Dat het klimaat veranderd is een feit. Maar het klimaat is niet in eens met enorm veel graden omhoog geschoten de bestaande apparatuur daar in eens om omvalt. Het is niet voor het eerst 38 graden geworden. Daarnaast is klimaat verandering veel meer dan een temperatuur wat gemiddeld omhoog gaat. Er is gewoon wat anders aan de hand, en ik roep wat aannames, maar wat ik al aangaf in mijn eerdere post verwacht ik gewoon bezuiniging op onderhoud van de centrales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zal vooral een centen kwestie zijn... en als je er op gokt dat het wel mee zal vallen.. en ja voor de 350 dagen in het jaar waarop je geen hitte golf hebt.. kan het ook prima natuurlijk..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
lier schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:38:
[...]

Onderbemeten is, voor zover ik heb teruggelezen, een aanname.
Mee eens. Maar wel een begrijpelijke aanname.

Want als er in korte tijd 3 keer, en steeds op een warme dag, er een POP oververhit raakt, waardoor dezelfde regio plat gaat, zou je voorzichtig kunnen concluderen dat de koeling in die POP in elk geval niet overbemeten is :)

En 3 keer een kapotte airco - tja het kan gebeuren natuurlijk. Van 1 keer werd door Weserve gecommuniceerd dat het inderdaad een kapotte airco betrof bij DFN. En de afgelopen keer dat er een hoofd POP van DFN te warm was.

Als een kapotte airco de andere keren ook de oorzaak was verklaart het in ieder geval waarom we in het verleden geen probleem hadden met warm weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
rfbroek schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 18:59:
[...]

Mee eens. Maar wel een begrijpelijke aanname.

Want als er in korte tijd 3 keer, en steeds op een warme dag, er een POP oververhit raakt, waardoor dezelfde regio plat gaat, zou je voorzichtig kunnen concluderen dat de koeling in die POP in elk geval niet overbemeten is :)
Dat lijkt me een voor de hand liggende conclusie...
En 3 keer een kapotte airco - tja het kan gebeuren natuurlijk. Van 1 keer werd door Weserve gecommuniceerd dat het inderdaad een kapotte airco betrof bij DFN. En de afgelopen keer dat er een hoofd POP van DFN te warm was.
Ik merk daarbij op dat een onderdimensionering en daardoor overbelasting bij extreem warm weer ook een oorzaak van een defect koelapparaat kan zijn.
Als een kapotte airco de andere keren ook de oorzaak was verklaart het in ieder geval waarom we in het verleden geen probleem hadden met warm weer.
Welk verleden? Het was in 2019 dat voor het eerst temperaturen boven de 39 graden werden gemeten in Nederland. Toen was Delta Fiber nog maar net begonnen. Hoeveel POPs waren er toen al geplaatst? En hoeveel staan er nu? Dat er in het verleden weinig of geen problemen met oververhitte POPs waren is goed te verklaren doordat Delta nog maar net begonnen was met die dingen te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Roetzen schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:37:
[...]

Dat lijkt me een voor de hand liggende conclusie...

[...]

Ik merk daarbij op dat een onderdimensionering en daardoor overbelasting bij extreem warm weer ook een oorzaak van een defect koelapparaat kan zijn.

[...]

Welk verleden? Het was in 2019 dat voor het eerst temperaturen boven de 39 graden werden gemeten in Nederland. Toen was Delta Fiber nog maar net begonnen. Hoeveel POPs waren er toen al geplaatst? En hoeveel staan er nu? Dat er in het verleden weinig of geen problemen met oververhitte POPs waren is goed te verklaren doordat Delta nog maar net begonnen was met die dingen te plaatsen.
Delta was er misschien pas vanaf 2019. Echter de pops en andere infra lagen er al jarenlang daarvoor. Het zit op hetzelfde netwerk als Caiway.
Dan nog - ook al is het voor het eerst 39 graden, die 1 graad verschil met de jaren er voor ga je mij niet vertellen dat de apparatuur daarom nu bij bosjes uitvallen. D'r word ongetwijfeld enorm bezuinigd op onderhoud / pro actief beheer etc., vergeleken met de jaren er voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:37:
[...]
Welk verleden? Het was in 2019 dat voor het eerst temperaturen boven de 39 graden werden gemeten in Nederland.
Ik ben sinds maart 2018 klant, eerst bij Caiway glasvezel, en nu een half jaar bij Delta.

In die ruim 4 jaar zijn er 5 hittegolven geweest. * Tijdens die hittegolven is er 0 uitval geweest.

De laatste 3 maanden ineens wel 3 keer uitval vanwege warmte, ook 2 keer op koelere dagen dan gisteren.

* bron: knmi
https://www.knmi.nl/neder...logie/lijsten/hittegolven

[ Voor 3% gewijzigd door rfbroek op 20-07-2022 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Ik heb zo’n vermoeden dat providers bezuinigen op onderhoud en gebruikte (support) apparaten bij hun wijkcentrales / pops. Niet alleen bij Caiway/Delta, maar ook bij andere providers.
Preventief onderhoud wat langer uitstellen, eventueel vervangen van onderdelen wat langer uitstellen etc. En dan bedoel ik niet alleen hun core equipment, maar ook zaken als cooling en UPS systemen.
Moet je af en toe is op de status pagina van Weserve kijken. Dan schrik je er van hoe vaak een melding voorbij komt dat een POP bijvoorbeeld niet doordraait bij een stroomuitval omdat de UPS achteraf niet werkt. Of dat de koeling/airco bij warmer weer plots niet meer zo goed blijkt te werken.
Ik vraag mij af hoe pro actief men ook aan het monitoren is… zoals gisteren had men van te voren echt wel alerts kunnen ontvangen dat de temperatuur in een POP aan het stijgen is. Volgens mij is het eerder reactief allemaal ipv pro actief.
Dat is overal zo. Ik kwam ook vandaag weer in een serverruimte die rustig tegen de 40 graden zat. En dat bij een overheidsorganisatie notabene. Ook daar wil men er weinig geld meer tegenaan gooien.

Officieel is het niet mijn verantwoordelijkheid. Maar toch maar facilitair ingeschakeld om naar de airco te laten kijken. De schade als de servers en netwerkswitches door de warmte kapot gaan is dan behoorlijk groot.

Ook hier functioneert de signalering niet meer.

De koelapparatuur was in dit geval al jaren afgeschreven en had echt al jaren geleden vervangen moeten worden. Maar men wil die investering niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krakendmodem schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:52:
[...]

Dat is overal zo. Ik kwam ook vandaag weer in een serverruimte die rustig tegen de 40 graden zat. En dat bij een overheidsorganisatie notabene. Ook daar wil men er weinig geld meer tegenaan gooien.

Officieel is het niet mijn verantwoordelijkheid. Maar toch maar facilitair ingeschakeld om naar de airco te laten kijken. De schade als de servers en netwerkswitches door de warmte kapot gaan is dan behoorlijk groot.

Ook hier functioneert de signalering niet meer.

De koelapparatuur was in dit geval al jaren afgeschreven en had echt al jaren geleden vervangen moeten worden. Maar men wil die investering niet meer doen.
Apparatuur kan tegenwoordig meer hebben. Maar 40 graden in een computerruimte is absurd. Tenzij er natuurlijk alleen maar apparatuur in staat om het adressenbestand voor het kerstpakket te beheren. Maar goed; overheid. Doet me denken aan het datacenter van de belastingdienst jaren geleden waar een partytent over het mainframe stond omdat de sprinkler installatie niet vertrouwd werd. Jawel, een sprinkler met water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34
ernstoud schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:20:
[...]

Apparatuur kan tegenwoordig meer hebben. Maar 40 graden in een computerruimte is absurd. Tenzij er natuurlijk alleen maar apparatuur in staat om het adressenbestand voor het kerstpakket te beheren. Maar goed; overheid. Doet me denken aan het datacenter van de belastingdienst jaren geleden waar een partytent over het mainframe stond omdat de sprinkler installatie niet vertrouwd werd. Jawel, een sprinkler met water.
Er draaien daar nog behoorlijk wat serieuze servertjes. Als die plat gaan, dan hebben we een serieus probleem.

nu met deze warmte buiten kan ik mij voorstellen dat het ietsje warmer kan worden in die ruimtes, maar geen 18 graden hoger. Ach, mocht het morgen nog zo zijn, dan bellen we gewoon weer. Tot nu toe weten ze elke keer weer de airco aan te krijgen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 20-07-2022 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rfbroek schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:27:
[...]

Ik ben sinds maart 2018 klant, eerst bij Caiway glasvezel, en nu een half jaar bij Delta.

In die ruim 4 jaar zijn er 5 hittegolven geweest. * Tijdens die hittegolven is er 0 uitval geweest.

De laatste 3 maanden ineens wel 3 keer uitval vanwege warmte, ook 2 keer op koelere dagen dan gisteren.

* bron: knmi
https://www.knmi.nl/neder...logie/lijsten/hittegolven
*knip*. Zonder bron, geen bericht.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 21-07-2022 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
*knip*. Maak een TR aan en laat het daarbij. Dit ontspoort het alleen maar meer.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 21-07-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM BAM 60
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
vandaag toevallig ook met Delta hierover gechat, maar de heer in kwestie kon het niet zeggen..... ik ben net over van Canal Digitaal die wel Dolby Digital mee stuurt, want de receiver herkent dit en laat dit ook zien in de display,. Bij Delta in keuze menu audio Dolby Digital 5.1 Nederlands, maar dat signaal komt niet mee..... ook niet via de optische out van tv kastje en optisch in je receiver..... vandaag getest. maar niet dus....

over een tijd toch maar eens wat dieper erin duiken en Delta gaan bevragen, want via het menu wordt je zo het bos in gestuurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RAM BAM 60 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 18:29:
vandaag toevallig ook met Delta hierover gechat, maar de heer in kwestie kon het niet zeggen..... ik ben net over van Canal Digitaal die wel Dolby Digital mee stuurt, want de receiver herkent dit en laat dit ook zien in de display,. Bij Delta in keuze menu audio Dolby Digital 5.1 Nederlands, maar dat signaal komt niet mee..... ook niet via de optische out van tv kastje en optisch in je receiver..... vandaag getest. maar niet dus....

over een tijd toch maar eens wat dieper erin duiken en Delta gaan bevragen, want via het menu wordt je zo het bos in gestuurd :(
Probeer NPO3 eens…. Of Veronica. Niet alle kanalen staan nog aan. Via de OPT toets zet je Dolby aan of standaard via instellingen audio voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 15:57
Heeft iemand ervaring met het opzeggen (Of eigenlijk het contract nietig verklaren) van een delta/caiway contract welk een dik jaar terug is afgesloten bij een vraagbundeling? Sindsdien hebben ze alleen een brief gestuurd dat alles vertraagd is, maar ze kunnen geen indicatie geven wanneer het wel opgeleverd gaat worden. Het had al moeten liggen, maar ze zijn nog niet eens begonnen. Een andere leverancier heeft wel al glas in de grond liggen ondertussen.

Volgens de ACM in een brief uit 2019 moeten ze je binnen jaar na afsluiten contract (Welke ik ook nog net voor einde vraagbundeling heb afgesloten) informeren over leverdatums, en moeten ze ook in contract een datum vermelden. Dit hebben ze niet gedaan, waardoor het contract nietig zou zijn.

Zijn er hier mensen die eerder onder hun delta/caiway contract uit zijn gekomen op deze manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Robbiedobbie schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 08:33:
Heeft iemand ervaring met het opzeggen (Of eigenlijk het contract nietig verklaren) van een delta/caiway contract welk een dik jaar terug is afgesloten bij een vraagbundeling? Sindsdien hebben ze alleen een brief gestuurd dat alles vertraagd is, maar ze kunnen geen indicatie geven wanneer het wel opgeleverd gaat worden. Het had al moeten liggen, maar ze zijn nog niet eens begonnen. Een andere leverancier heeft wel al glas in de grond liggen ondertussen.

Volgens de ACM in een brief uit 2019 moeten ze je binnen jaar na afsluiten contract (Welke ik ook nog net voor einde vraagbundeling heb afgesloten) informeren over leverdatums, en moeten ze ook in contract een datum vermelden. Dit hebben ze niet gedaan, waardoor het contract nietig zou zijn.

Zijn er hier mensen die eerder onder hun delta/caiway contract uit zijn gekomen op deze manier?
Dit klinkt als de situatie in Sittard-Geleen. Ik zat in dezelfde situatie. Ik heb geprobeerd mijn contract te ontbinden, verwijzend naar de brief van de ACM. Dit werd niet geaccepteerd (ze leggen de wetgeving anders uit volgens hun antwoord brief).

Vervolgens heb ik een geschil geopend via de geschillencommissie. Tijdens dit geschil heb ik een schikking kunnen treffen (het contract is toen ontbonden) met Delta Fiber Netwerk en is het geschil gesloten. DFN heeft hierbij aangegeven het niet eens te zijn met mijn argumenten, maar dat ze me uit coulance tegemoet kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:17
Vannacht voor het eerst in werkelijk tijden weer eens een korte onderbreking gehad door onderhoud. Helaas ook meteen een nieuw IP adres gekregen, ondanks dat ik met het Business pack een vast IP zou moeten hebben. Ik las daar al eerder over bij anderen in dit topic. Is het ooit iemand gelukt om weer het oude IP adres terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:10
EDIT schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:58:
Vannacht voor het eerst in werkelijk tijden weer eens een korte onderbreking gehad door onderhoud. Helaas ook meteen een nieuw IP adres gekregen, ondanks dat ik met het Business pack een vast IP zou moeten hebben. Ik las daar al eerder over bij anderen in dit topic. Is het ooit iemand gelukt om weer het oude IP adres terug te krijgen?
Ja ik krijg steeds het "oude" IP-adres terug bij een (stroom) storing / onderbreking met Business Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 13:32
andriesb435 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:05:
[...]

Ja ik krijg steeds het "oude" IP-adres terug bij een (stroom) storing / onderbreking met Business Pack
Ik ben benieuwd of @EDIT en @andriesb435 op PON of AON zitten, misschien hangt het daarvan af of je een "vast" IP hebt of toch een dynamische?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:17
@andriesb435 Ik tot nu toe ook en heb het oude IP al sinds het begin van mijn contract, maar vandaag dus niet meer. De routering en achterliggende netwerk mount lijkt ook aangepast te zijn.
Ik zat (al sinds ik glasvezel via Caiway/Delta heb) nog altijd op het CAIW legacy netwerk, maar dat lijkt nu veranderd te zijn naar een IP reeks en mount van Delta FTTH.
Wellicht dat ze hier nu bezig zijn met netwerkaanpassingen voor XGS-PON straks, maar ik zit hier nog altijd met het oude melkpak die op zich prima werkt.

Ik probeerde net even te bellen en zo konden de medewerkers mij keurig vertellen dat het inderdaad vanwege netwerkonderhoud was, maar geen van hen wist hoe ik het oude IP kon herstellen, dus daarom werd ik telkens naar een andere afdeling doorverbonden in de hoop dat zij het wel wisten. Na drie keer doorverbonden te zijn en een half uur in de wacht te hebben gestaan vond ik het echter wel goed. Ik heb nog wel meer te doen dan wachten :P

[ Voor 34% gewijzigd door EDIT op 26-07-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:10
EDIT schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:37:
@andriesb435 Ik tot nu toe ook en heb het oude IP al sinds het begin van mijn contract, maar vandaag dus niet meer. De routering en achterliggende netwerk mount lijkt ook aangepast te zijn.
Ik zat (al sinds ik glasvezel via Caiway/Delta heb) nog altijd op het CAIW legacy netwerk, maar dat lijkt nu veranderd te zijn naar een IP reeks en mount van Delta FTTH.
Wellicht dat ze hier nu bezig zijn met netwerkaanpassingen voor XGS-PON straks, maar ik zit hier nog altijd met het oude melkpak die op zich prima werkt.

Ik probeerde net even te bellen en zo konden de medewerkers mij keurig vertellen dat het inderdaad vanwege netwerkonderhoud was, maar geen van hen wist hoe ik het oude IP kon herstellen, dus daarom werd ik telkens naar een andere afdeling doorverbonden in de hoop dat zij het wel wisten. Na drie keer doorverbonden te zijn en een half uur in de wacht te hebben gestaan vond ik het echter wel goed. Ik heb nog wel meer te doen dan wachten :P
Ik heb een aansluiting op het nieuwe XGS-PON netwerk. Tsja de helpdesk... dat is inmiddels al genoeg over gezegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
Ik heb de afgelopen maand ook al 2x een nieuw ip gekregen (compleet andere range, en ook andere traceroute's en gateways). Ik gok dat Delta achter de schermen zaken aan het veranderen is (hopenlijk aan het verbeteren, ipv6 misschien eindelijk eens een keer, we mogen dromen). Naast een kleine onderbreking welke een fout in mijn ipsec config aantoonde, heb ik er niet echt last van gehad (zelfde latency, zelfde speeds).

Dit is internet only van Delta in Schiedam, so far eigenlijk altijd 900+ mbit en een latency van onder de 3-5ms. Dus ik ben gewoon tevreden.

Het zou fijn zijn als Delta wat meer zou communiceren hierover, maar ik verwacht dat dit niet zal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
@Xanthorax heb je ook het Business Pack? Daarbij beloven ze namelijk wel een vast IP adres. IPv6 zou overigens mooi zijn inderdaad, ìk droom met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Niet online
Joni schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:29:
@Xanthorax heb je ook het Business Pack? Daarbij beloven ze namelijk wel een vast IP adres. IPv6 zou overigens mooi zijn inderdaad, ìk droom met je mee.
Nee ik heb gewoon het normale consumenten product.

Dat hele business-pack klinkt als gewoon een addon op het consumenten product en dan meer administratief (btw factuur) dan echt in de techniek (vaste ip's).

ps ik kan ook nergens in de algemene voorwaarden vinden wat nu een vast ip adres is

https://www.delta.nl/medi...aarden-delta-zakelijk.pdf
Staat helemaal niks in over een vast ip.

https://www.delta.nl/medi...siness-pack-3-maanden.pdf
Niet veel meer dan de woorden "vast IPadres", verder niks.

[ Voor 47% gewijzigd door Xanthorax op 26-07-2022 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:45
Even vraag, weet niet hoelang het bij jullie duurde, 1 15 juni was de deadline verlopen van Delta, en heb mezelf hiervoor aangemeld, 2 dagen later kreeg ik via de post dat tussen 15 juni en half augustus iemand langskomt, en indien niet thuis brief. nou is het 27 juli maar heb zelf nog niks gehoord. is dit normaal dat dit altijd uitloopt? of wat anders?

Wil dit goed aanpakken, want gazojuist mn hele voortuin opknappen en hovenier wil hiervoor voor mij alvast buis (diep) doorsluisen naar kelder waar de aansluiting wil hebben, want heb geen zin dat zij over paar maanden mn hele tuin weer op de hoop gooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muisje1997
Soppyscroll schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:59:
Even vraag, weet niet hoelang het bij jullie duurde, 1 15 juni was de deadline verlopen van Delta, en heb mezelf hiervoor aangemeld, 2 dagen later kreeg ik via de post dat tussen 15 juni en half augustus iemand langskomt, en indien niet thuis brief. nou is het 27 juli maar heb zelf nog niks gehoord. is dit normaal dat dit altijd uitloopt? of wat anders?

Wil dit goed aanpakken, want gazojuist mn hele voortuin opknappen en hovenier wil hiervoor voor mij alvast buis (diep) doorsluisen naar kelder waar de aansluiting wil hebben, want heb geen zin dat zij over paar maanden mn hele tuin weer op de hoop gooien
neem contact op met delta netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 16:38
Soppyscroll schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:59:

Hier kwam de brief dat ze zouden komen kijken al best snel, maar ook meer dan een maand nadat bekend was dat het doorging. Voordat ze uiteindelijk echt kwamen kijken duurde dan weer een maand of twee.

Overigens graven ze de voortuin nauwelijks open. Ze graven de stoep open en 'schieten' dan de kabel onder de tuin door tot bij de voorgevel. Alleen daar maken ze wat open. (versimpeld door mij = leek)

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Patrick_6369 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Hier kwam de brief dat ze zouden komen kijken al best snel, maar ook meer dan een maand nadat bekend was dat het doorging. Voordat ze uiteindelijk echt kwamen kijken duurde dan weer een maand of twee.
Het kan verkeren. Hier was al tweede helft november vorig jaar bekend dat het door zou gaan, maar ik heb nu 8 maanden later nog steeds niets gehoord over wanneer ik de schouwer kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:54
Patrick_6369 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Overigens graven ze de voortuin nauwelijks open. Ze graven de stoep open en 'schieten' dan de kabel onder de tuin door tot bij de voorgevel. Alleen daar maken ze wat open. (versimpeld door mij = leek)
Tuinraket heet zoiets, leuke techniek :)

YouTube: Training Werken met de tuinraket FttH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 15:57
RoyPh schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Dit klinkt als de situatie in Sittard-Geleen. Ik zat in dezelfde situatie. Ik heb geprobeerd mijn contract te ontbinden, verwijzend naar de brief van de ACM. Dit werd niet geaccepteerd (ze leggen de wetgeving anders uit volgens hun antwoord brief).

Vervolgens heb ik een geschil geopend via de geschillencommissie. Tijdens dit geschil heb ik een schikking kunnen treffen (het contract is toen ontbonden) met Delta Fiber Netwerk en is het geschil gesloten. DFN heeft hierbij aangegeven het niet eens te zijn met mijn argumenten, maar dat ze me uit coulance tegemoet kwamen.
Goede gok kwa locatie! ;)

Ik ben ondertussen nog aan het afwachten op antwoord van de ACM (Die zijn helaas ook niet zo snel), maar had ook al naar de geschillencommissie zitten kijken. Van wat ik kon zien zitten daar (niet vooraf gespecificeerde) kosten aan voor puur het geschil in behandeling te nemen.
Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen hoeveel het openen van het geschil + de schikking uiteindelijk heeft gekost? Het moet namelijk wil binnen verhouding blijven met de prijs van mijn jaar abonnement.

Ik ga voorlopig in ieder geval nog niet opgeven, ik ga eerst zorgen voor een juridisch inhoudelijk antwoord. Een antwoord als "Wij kunnen het niet annuleren want 14 dagen zijn voorbij" heb ik nu al vaak genoeg gehad. Als ze daar nog eens mee aankomen ga ik in de mail aangeven dat ik dan maar zelf uitga van de enige datum die in het contract genoemd is, en stel ik hun in gebreke voor het niet leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Ik lees net dat er toch langzaam voortgang komt in de aanleg door Delta in Sittard-Geleen. We krijgen blijkbaar zowel glasvezel via Delta Fiber Netwerk als ook via E-Fiber.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-02 21:59
Als niuwe klant gisteren ook het welbekende Nokia modem ontvangen. Gebeld met helpdesk en te horen gekregen dat bridge mode niet ondersteund wordt. Ik twijfel nu om van Ziggo over te stappen.
Het is voor mij belangrijk dat een aantal apparaten een statisch ip adres krijgen. Dat had ik in mijn Fritz router zo ingesteld.
Kan dat ook bij het Nokia modem?
Vereiste is dus dat na bv opnieuw opstarten ieder product weer zijn eigen vaste ip adres krijgt
Als dat kan, probleem opgelost.

Als ik het ga testen verbruik ik data via glasvezel en gaat mijn abonnement in. Als ik er dan achter kom heb ik een probleem.
Wil het dus vooraf weten.

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scanniexxl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:36:
Als niuwe klant gisteren ook het welbekende Nokia modem ontvangen. Gebeld met helpdesk en te horen gekregen dat bridge mode niet ondersteund wordt. Ik twijfel nu om van Ziggo over te stappen.
Het is voor mij belangrijk dat een aantal apparaten een statisch ip adres krijgen. Dat had ik in mijn Fritz router zo ingesteld.
Kan dat ook bij het Nokia modem?
Vereiste is dus dat na bv opnieuw opstarten ieder product weer zijn eigen vaste ip adres krijgt
Als dat kan, probleem opgelost.

Als ik het ga testen verbruik ik data via glasvezel en gaat mijn abonnement in. Als ik er dan achter kom heb ik een probleem.
Wil het dus vooraf weten.

Iemand die mij kan helpen?
https://fccid.io/2ADZRXS2...Manual-5099008.pdf#page78

Zie blz. 98 onderaan. Static DHCP instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Xanthorax schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:37:
[...]

Nee ik heb gewoon het normale consumenten product.

Dat hele business-pack klinkt als gewoon een addon op het consumenten product en dan meer administratief (btw factuur) dan echt in de techniek (vaste ip's).

ps ik kan ook nergens in de algemene voorwaarden vinden wat nu een vast ip adres is

https://www.delta.nl/medi...aarden-delta-zakelijk.pdf
Staat helemaal niks in over een vast ip.

https://www.delta.nl/medi...siness-pack-3-maanden.pdf
Niet veel meer dan de woorden "vast IPadres", verder niks.
Het Business Pack kan je inderdaad toevoegen aan een normaal abonnement. Je hebt er ook geen KvK inschrijving voor nodig. Wat zou er in de algemene voorwaarden moeten staan over een vast IP adres? Dat spreekt redelijk voor zich toch? Een vast IP adres betekent dat je IP adres niet verandert zonder vooraankondiging. Zo heb ik afgelopen week van Delta een brief gehad dat mijn IP adres op 27 augustus verandert naar x.x.x.x. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
Dan moet je voor ieder apparaat het mac adres achterhalen en daarna ip adres uit de range aan toewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scanniexxl schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:24:
[...]

Dan moet je voor ieder apparaat het mac adres achterhalen en daarna ip adres uit de range aan toewijzen?
Ja, zo gaat het altijd in een router. De router gebruikt het MAC adres om het device te "zien" en er een IP adres aan te koppelen, dynamisch of statisch. Hoe zou het anders moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanniexxl
ernstoud schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:46:
[...]

Ja, zo gaat het altijd in een router. De router gebruikt het MAC adres om het device te "zien" en er een IP adres aan te koppelen, dynamisch of statisch. Hoe zou het anders moeten?
Kan dat dan in de range 192.168.178.x ?
Dan lijkt de overgang geruisloos te kunnen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstoud schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:46:
[...]

In je device. In mijn Linksys printserver en Grandstream ATA heb ik voor vast ip-adres gekozen en ingevuld x.x.x.210 en x.x.x.212
De DHCP range van 1 - 200 in mijn Experiabox V10 ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:35:
[...]

In je device. In mijn Linksys printserver en Grandstream ATA heb ik voor vast ip-adres gekozen en ingevuld x.x.x.210 en x.x.x.212
De DHCP range van 1 - 200 in mijn Experiabox V10 ingesteld
Ja, dat kan ook, dan vraagt de DHCP cliënt in een device om het ingestelde IP adres en als dat beschikbaar is verkrijg je de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Robbiedobbie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:33:
[...]

Goede gok kwa locatie! ;)

Ik ben ondertussen nog aan het afwachten op antwoord van de ACM (Die zijn helaas ook niet zo snel), maar had ook al naar de geschillencommissie zitten kijken. Van wat ik kon zien zitten daar (niet vooraf gespecificeerde) kosten aan voor puur het geschil in behandeling te nemen.
Zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen hoeveel het openen van het geschil + de schikking uiteindelijk heeft gekost? Het moet namelijk wil binnen verhouding blijven met de prijs van mijn jaar abonnement.

Ik ga voorlopig in ieder geval nog niet opgeven, ik ga eerst zorgen voor een juridisch inhoudelijk antwoord. Een antwoord als "Wij kunnen het niet annuleren want 14 dagen zijn voorbij" heb ik nu al vaak genoeg gehad. Als ze daar nog eens mee aankomen ga ik in de mail aangeven dat ik dan maar zelf uitga van de enige datum die in het contract genoemd is, en stel ik hun in gebreke voor het niet leveren
Mijn broertje heeft het via de telefoon geprobeerd en inderdaad dit zelfde antwoord.
Ik kreeg nog de tip voor een brief, maar ik denk dat ook dat niet gaan werken. Ik ga jou verhaal volgen.
Zodra het jou lukt zal er wel een stortvloed van afmeldingen komen (vele vrienden van mij willen zsm naar E-fiber maar zitten met deze ellende).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vambier
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 15:59
Ik heb sinds vorige week glasvezel van Caiway/Delta en wilde het een en ander op mijn modem instellen zoals ik dat bij Ziggo ook gedaan had. Het is een Nokia modem en de interface is behoorlijk beroerd maar als het werkt heb ik daar geen probleem mee. Ik wil graag bridgemode instellen maar deze optie is uitgegrijsd. Ik heb een chat gestart met de klantenservice van Caiway maar die vertellen me dat dit niet mogelijk is. Daarna gelijk nog even gevraagd of zij een idee hebben waarom mijn downloadsnelheid maar 250Mbit is in plaats van 500 en na wat doorvragen bleek hij weinig kennis van zaken te hebben en sloot hij doodleuk de chat...... Lekkere service.
Eerder vandaag had ik ook al een chat gestart met een vraag over de factuur, en daar werd ik goed geholpen en kreeg ik aan het einde van de chat een vragenlijst over mijn tevredenheid. Heel netjes dacht ik nog. Bij de chat met vragen waar ze geen antwoord op wisten, welke dus afgesloten werd, kreeg ik deze vragenlijst niet, ook een manier om je tevredenheidscijfers op te krikken natuurlijk.
Nu heb ik zojuist weer een chat gehad, deze keer met de vraag of ik kan portforwarden. Ik heb de forwards al ingesteld in mijn Nokia modem maar deze hebben geen effect. En wederom iemand met geen verstand van zaken die niet eens weet wat portforwards zijn. Gevraagd om iemand die dat wel weet en toen wist hij ineens wel dat het niet mogelijk is op een Nokia modem..... wel knap als je niet weet wat het is. Toen gezegd dat ik dit al ingesteld had op mijn Nokia modem en je verwacht het niet.... chat afgesloten van zijn kant, en wederom geen tevredenheidsonderzoek. Dus chat opnieuw gestart krijg ik precies diezelfde gast weer:-D en gevraagd waarom ik die vragen niet te zien krijg en waarom hij de chat gestopt had en hij stopt de chat weer. Ik heb nu een week Caiway en ben er nu al behoorlijk klaar mee.
Zo dat is er uit.

Dus dan maar op tweakers waar ik meer vertrouwen in heb:-)
Is bridgemode uberhaupt mogelijk bij Caiway? Als het niet met het Nokia modem kan, kan het dan wel met een eigen modem? Kan ik uberhaupt een eigen modem gebruiken?
Is port forwarding mogelijk of wordt dit door Caiway geblokkeerd?

En sorry voor de lange intro maar het moest even uit mijn systeem:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vambier schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:49:
Ik heb sinds vorige week glasvezel van Caiway/Delta en wilde het een en ander op mijn modem instellen zoals ik dat bij Ziggo ook gedaan had. Het is een Nokia modem en de interface is behoorlijk beroerd maar als het werkt heb ik daar geen probleem mee. Ik wil graag bridgemode instellen maar deze optie is uitgegrijsd. Ik heb een chat gestart met de klantenservice van Caiway maar die vertellen me dat dit niet mogelijk is. Daarna gelijk nog even gevraagd of zij een idee hebben waarom mijn downloadsnelheid maar 250Mbit is in plaats van 500 en na wat doorvragen bleek hij weinig kennis van zaken te hebben en sloot hij doodleuk de chat...... Lekkere service.
Eerder vandaag had ik ook al een chat gestart met een vraag over de factuur, en daar werd ik goed geholpen en kreeg ik aan het einde van de chat een vragenlijst over mijn tevredenheid. Heel netjes dacht ik nog. Bij de chat met vragen waar ze geen antwoord op wisten, welke dus afgesloten werd, kreeg ik deze vragenlijst niet, ook een manier om je tevredenheidscijfers op te krikken natuurlijk.
Nu heb ik zojuist weer een chat gehad, deze keer met de vraag of ik kan portforwarden. Ik heb de forwards al ingesteld in mijn Nokia modem maar deze hebben geen effect. En wederom iemand met geen verstand van zaken die niet eens weet wat portforwards zijn. Gevraagd om iemand die dat wel weet en toen wist hij ineens wel dat het niet mogelijk is op een Nokia modem..... wel knap als je niet weet wat het is. Toen gezegd dat ik dit al ingesteld had op mijn Nokia modem en je verwacht het niet.... chat afgesloten van zijn kant, en wederom geen tevredenheidsonderzoek. Dus chat opnieuw gestart krijg ik precies diezelfde gast weer:-D en gevraagd waarom ik die vragen niet te zien krijg en waarom hij de chat gestopt had en hij stopt de chat weer. Ik heb nu een week Caiway en ben er nu al behoorlijk klaar mee.
Zo dat is er uit.

Dus dan maar op tweakers waar ik meer vertrouwen in heb:-)
Is bridgemode uberhaupt mogelijk bij Caiway? Als het niet met het Nokia modem kan, kan het dan wel met een eigen modem? Kan ik uberhaupt een eigen modem gebruiken?
Is port forwarding mogelijk of wordt dit door Caiway geblokkeerd?

En sorry voor de lange intro maar het moest even uit mijn systeem:D
Ten eerste altijd bellen!
Ja, eigen modemkeuze mag.
Bridge kan je alleen eisen bij Delta zakelijk pakket

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vambier schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:49:
Is port forwarding mogelijk ..l
Eigenlijk worden al je vragen beantwoord als je de zoekfunctie gebruikt in de Delta en Caiway thread op Tweakers.

Korte samenvatting: je hebt XGS-PON en daarvoor biedt Delta/Caiway nog (?) geen oplossing voor bridge mode. Op de markt is ook niets verkrijgbaar dat werkt. Geen eigen modem dus. Wel is er vrije modemkeuze, alle technische info is gepubliceerd maar er is dus geen geschikte hardware te koop.

Zover ik weet is port forwarding gewoon mogelijk maar ik gebruik het niet dus heb ik er geen ervaring mee.

Pagina: 1 ... 37 ... 127 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.