3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
Yep, ik laat de mijne wrappen. Als ZZP-er kan je die kosten ook weer afschrijven. Netto kost het me net iets meer dan de extra kosten van een andere kleur dan wit.Tropical-c schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:13:
Zijn er mensen hier die meteen na levering hun Tesla laten wrappen/clearcoaten? Ik zit nog te twijfelen.
Zojuist ingelogd op de tesla site en nu staat er voor het eerst een RN in (vanochtend nog niet).
Besteld 3-10 bij LM
Door LM besteld bij Tesla op 4-10
17-10 RN ontvangen - verder nog geen bijzonderheden.
LR - Solid black - Aero- Black/White interieur - trekhaak
“Uw Tesla is besteld meneer en hij zal dit jaar geleverd worden. Voor de rest is alles bij Tesla een verrassing. Het kan voor de kerst zijn maar ook over een paar weken.
En de vloermatten worden naderhand verstuurd want die ontbreken bij aflevering.”
Bij de laadpas/druppel kan je bij de laadpalen van o.a. NewMotion gebruiken. De LM wordt een optie als betaalmethode in je Tesla account als je gebruik wil maken van de superchargers.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Vergeet niet dat de Chrome rand ook onder spiegels doorloopt.Tropical-c schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:14:
[...]
Volgens mij is dit wel te doen als je handig bent. Ik schat dat de meeste tweakers/modders dit wel kunnen. Het is vergelijkbaar met het plaatsen van een screen-protector op je tablet ofzo.
Ik vind het erg mooi, maar de Chrome delete als extra paste niet in m’n leasebedrag. En ik wil er geen andere opties voor inleveren.
Hopelijk wordt het straks nog eens makkelijk en betaalbaar om het zelf te doen.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:728889/zoom:14
Don Quijote!
Stel : wegens een tikfoutje staat je e-mail adres nooit goed geregistreerd bij Tesla. Je krijgt dan ook je RN nummer niet. Je LM is zo aardig om de auto bij Tesla op te halen en op een gegeven moment rijdt er een oplegger voor je werk en neemt je huidige mee en zet je Tesla voor je klaar. Je kan de Tesla App wel downloaden maar je auto hangt niet aan je account....
Verder zal de accu niet vol zitten, dus het eerste bezoekje is even een SuperCharger. Maar die kan je dan denk ik niet gebruiken omdat de betaaloptie van de LM niet in je app zit want er zit geen auto in...
In mijn gedachtegang is het dus belangrijk dat Tesla het juiste e-mail adres heeft ingevuld anders heb je erna het ene probleem na het andere.
Correct?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Klinkt aannemelijk, alleen weet ik niet of je LM ooit iets hoort.asing schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:26:
Eens even kijken of ik het goed heb...
Stel : wegens een tikfoutje staat je e-mail adres nooit goed geregistreerd bij Tesla. Je krijgt dan ook je RN nummer niet. Je LM is zo aardig om de auto bij Tesla op te halen en op een gegeven moment rijdt er een oplegger voor je werk en neemt je huidige mee en zet je Tesla voor je klaar. Je kan de Tesla App wel downloaden maar je auto hangt niet aan je account....
Verder zal de accu niet vol zitten, dus het eerste bezoekje is even een SuperCharger. Maar die kan je dan denk ik niet gebruiken omdat de betaaloptie van de LM niet in je app zit want er zit geen auto in...
In mijn gedachtegang is het dus belangrijk dat Tesla het juiste e-mail adres heeft ingevuld anders heb je erna het ene probleem na het andere.
Correct?
Ik begreep van Athlon trouwens dat ik zelf de kosten voor Supercharger moet voorschieten en achteraf dan declareren. Moet m’n eigen cc koppelen.
Wellicht dat er extra schepen naar Europa komen en Tesla zo verwacht alles uit te kunnen leveren voor jaareinde.
In China maken ze enkel standard auto's.Michiele93 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:44:
Op het FD staat een artikel dat Tesla de Gigafactory in China elk moment in gebruik neemt en nog dit jaar op volle toeren kan draaien.
Wellicht dat er extra schepen naar Europa komen en Tesla zo verwacht alles uit te kunnen leveren voor jaareinde.
Denk niet dat Europa veel verschil gaat merken, want geheel Oceanië, Verenigd Koninkrijk en weet ik wat nog zijn erbij gekomen.
Wat bedoel je precies met Standard?bottom line schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:59:
[...]
In China maken ze enkel standard auto's.
Denk niet dat Europa veel verschil gaat merken, want geheel Oceanië, Verenigd Koninkrijk en weet ik wat nog zijn erbij gekomen.
Er moeten 1000 Model 3's per dag van de band afrollen in China. Zou me goed kunnen voorstellen dat deze ook de dichtstbijzijnde landen in Azië bevoorraden.
Dat geeft ruimte vanuit Amerika om extra boten naar Europa te sturen.
De gewone SR3.Michiele93 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:08:
[...]
Wat bedoel je precies met Standard?
Er moeten 1000 Model 3's per dag van de band afrollen in China. Zou me goed kunnen voorstellen dat deze ook de dichtstbijzijnde landen in Azië bevoorraden.
Dat geeft ruimte vanuit Amerika om extra boten naar Europa te sturen.
Maar blijkbaar gaan ze gewoon voluit voor de SR+3. Maar Tesla hoopt tegen eind 2019 een 1000-2000 stuks per week te produceren. Dus in 2019 gaat het nog echt niet veel voorstellen.
Volgens mij is dat nu uit fremond alleen 1000 per DAG (niet week) Met China erbij naar 2000 per dag ..bottom line schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:14:
[...]
De gewone SR3.
Maar blijkbaar gaan ze gewoon voluit voor de SR+3. Maar Tesla hoopt tegen eind 2019 een 1000-2000 stuks per week te produceren. Dus in 2019 gaat het nog echt niet veel voorstellen.
GF3 haalt eind volgend jaar pas de 1000 per dag. Ze hopen op 1000-2000 per WEEK te zitten tegen eind 2019 met GF3jheerink14 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:26:
[...]
Volgens mij is dat nu uit fremond alleen 1000 per DAG (niet week) Met China erbij naar 2000 per dag ..
Fremont doet dat nu al met gemak. Met een 8000 auto's per week.
[ Voor 99% gewijzigd door VerwardeMan op 29-09-2021 10:38 ]
https://www.autoweek.nl/a...-maand-helemaal-ingekakt/
Ze constateren dat er deze maand van net 2 weken oud nog maar weinig Tesla's zijn geleverd. Lijkt mij vrij logisch als ze in grote batches per boot moeten komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Mr.RMM op 17-10-2019 20:56 ]
Als je een complete boot op gele platen zet komen er 6400 Teslas bijMr.RMM schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:53:
Nietszeggend stukje op autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...-maand-helemaal-ingekakt/
Ze constateren dat er deze maand van net 2 weken oud nog maar weinig Tesla's zijn geleverd. Lijkt mij vrij logisch als ze in grote batches per boot moeten komen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Stiekem hoop ik dat we al aan de beurt zijn als Grand Pioneer binnen komt begin November.floppyhoesje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:11:
Tesla Delivery geeft aan dat de meeste Tesla's in december uitgeleverd gaan worden. #duurtlang
Ja dat hoop ik ook (eind augustus bestelling geplaatst)Mr.RMM schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:17:
[...]
Stiekem hoop ik dat we al aan de beurt zijn als Grand Pioneer binnen komt begin November.
Het bericht voor de volledigheid:
Vanaf mid november gaan er weer leveringen plaatsvinden. Het grootste deel van onze klanten zal de Tesla in december ontvangen. Het koppelen van voertuigen gaat automatisch, u krijgt ook direct van ons bericht wanneer die koppeling plaats heeft gevonden en wij zicht hebben op een leverings indicatie.
Dat is wel interessant, benieuwd hoe ze dat doen.Novadecasa schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:59:
De LM wordt een optie als betaalmethode in je Tesla account als je gebruik wil maken van de superchargers.
Dan heeft iemand weer lopen filteren in bewerkingsmodus. Heb net weer alle rijen zichtbaar gemaaktDnz0 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:28:
Keek zojuist in de Excel lijst. Bij mij is de Excel lijst leeg, bij jullie ook!?
GoT, You have to love it!
Gezien de berichten hier zal het wel ergens in December worden.. wachten maar..
Mijn gevoel zegt dat dit meer underpromise overdeliver is, het is alleen gek dat de configurator nog steeds november aangeeft als verwachte leveringfloppyhoesje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:11:
Tesla Delivery geeft aan dat de meeste Tesla's in december uitgeleverd gaan worden. #duurtlang

[ Voor 14% gewijzigd door easy-cloud op 17-10-2019 22:09 ]
10/10 besteld bij LM (Athlon). Zelfde dag bevestiging van Athlon.
17/10 Welkomstmail van Tesla inclusief RN nummer, ook in account.
Wat mij wel opviel is dat er een andere naam in de aanhef van de Tesla welkomstmail staat. Ik neem aan dat dit de naam van degene is die hem bij Athlon heeft besteld. Moet ik dit laten corrigeren of is het 'normaal'?
Wat onhandig zeg.. Dat hebben ze bij LP dan beter geregeld. Ik hoop dat ze dit in de toekomst anders gaan doen.Recci schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:38:
Ik begreep van Athlon trouwens dat ik zelf de kosten voor Supercharger moet voorschieten en achteraf dan declareren. Moet m’n eigen cc koppelen.
[ Voor 33% gewijzigd door nMad op 17-10-2019 22:25 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Levert Tesla daar andere kleuren? Of is dit een custom kleur?
Welke bedoel je precies? Hebben we het over de velgen?Novadecasa schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:35:
Is de zilvergrijze keur trouwens niet in Nederland te bestellen? Vind het een erg mooie kleur maar zie het alleen op foto’s in Amerika.
Nee de lakkleur zilvergrijsRecci schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:46:
[...]
Welke bedoel je precies? Hebben we het over de velgen?
De kleur metallic silver is uit het assortiment gehaald, kun je niet meer bestellen. Ook niet in de US.Novadecasa schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:35:
Is de zilvergrijze keur trouwens niet in Nederland te bestellen? Vind het een erg mooie kleur maar zie het alleen op foto’s in Amerika.
Duidelijk. Zonde.DLodder schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:48:
[...]
De kleur metallic silver is uit het assortiment gehaald, kun je niet meer bestellen. Ook niet in de US.
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Wanneer besteld?Zebesco030 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:40:
Heb de RN ook inmiddels in mijn account! Alleen nog geen welkomst mail gekregen, denk dat ik deze niet krijg aangezien ik al een account had.
IT is what IT is
Je emailadres moet wel goed zijn inderdaad. Maar kun je wel in je account? Email aan (laten) passen moet dan geen probleem zijn. Dit zou zo kunnen zijn als het account voor je aangemaakt is.asing schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:26:
Eens even kijken of ik het goed heb...
Correct?
Wat betreft het SuperChargen kan ik je het volgende zeggen. Als je jouw account kan koppelen bij levering kun je ook SuperChargen. Als je namelijk geen betalingsmogelijkheden hebt opgegeven kun je wel gewoon laden. Ze slaan het gewoon op bij jouw account. Zodra je een creditcard hebt toegevoegd kun je achteraf ook betalen.
- Micha
Genieten & genieten
02-10-2019 besteld, had er even een hard hoofd in
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Ik neem aan dat de Dahlia en waarschijnlijk ook de Pioneer vooral M3's erop hebben staan van de mensen die eind juli en in de maand augustus hebben besteld.... alhoewel je het met Tesla nooit weet...dus je kunt altijd stille hoop hebben.Mr.RMM schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:17:
[...]
Stiekem hoop ik dat we al aan de beurt zijn als Grand Pioneer binnen komt begin November.
[ Voor 9% gewijzigd door RichardC79 op 18-10-2019 07:56 ]
Lijkt me opzich logisch. De eerste boten zullen de M3s bij zich hebben van de mensen die nu al enkele maanden in de wacht zitten. Vervolgens komen er nog wat schepen deze kant op met M3's van de mensen die in september en last minute in oktober hebben besteld.floppyhoesje schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:11:
Opzich niet heel boeiend zolang die auto maar uiterlijk in december op kenteken komt en je dus verzekert bent van 5 jaar lage bijtelling.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Van wat ik heb begrepen worden er ca 2000 auto's per etmaal geladen, dus als er al Tesla's op staan zijn het er verdomd weinig en waarschijnlijk ook niet voor de Nederlandse markt.
pepelstwan schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:16:
Weer een schip erbij waar de kans is dat er tesla's opstaan die snel geleverd kunnen worden naar EU
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:728889/zoom:14
Don Quijote!
Ik heb inmiddels een Tesla account aangemaakt op mijn zakelijke adres. Er zit alleen nu nog niets inMichaMols schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:29:
[...]
Je emailadres moet wel goed zijn inderdaad. Maar kun je wel in je account? Email aan (laten) passen moet dan geen probleem zijn. Dit zou zo kunnen zijn als het account voor je aangemaakt is.
Wat betreft het SuperChargen kan ik je het volgende zeggen. Als je jouw account kan koppelen bij levering kun je ook SuperChargen. Als je namelijk geen betalingsmogelijkheden hebt opgegeven kun je wel gewoon laden. Ze slaan het gewoon op bij jouw account. Zodra je een creditcard hebt toegevoegd kun je achteraf ook betalen.
Staat nog wel gewoon op de website: https://www.tesla.com/nl_nl/model3/design#batteryDLodder schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:48:
[...]
De kleur metallic silver is uit het assortiment gehaald, kun je niet meer bestellen. Ook niet in de US.
Nee. Dat is midnight silver. Dat is een andere kleur.dplr56 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:48:
[...]
Staat nog wel gewoon op de website: https://www.tesla.com/nl_nl/model3/design#battery
Damn, die zijn wel echt nice. Mag er bij mij ook wel onderart1fex schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:34:
Nieuwe wielen voor de Performance modellen. Ik zou het niet erg vinden als die er bij mij al onder zouden zitten.
*AMD Ryzen 7 5800X * Asus ROG Strix X570-E * MSI RTX 3080Ti * 32GB G.Skill Trident Z Neo * Corsair Hydro H115i * Corsair RM750x * Samsung 980 1TB * Phanteks Evolv X * Samsung 49" *
Volgens mij gaat het om de productiedatum van de auto en niet om de kentekendatum voor de bijtelling maar ik ben hier niet zeker van.RichardC79 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:54:
[...]
Lijkt me opzich logisch. De eerste boten zullen de M3s bij zich hebben van de mensen die nu al enkele maanden in de wacht zitten. Vervolgens komen er nog wat schepen deze kant op met M3's van de mensen die in september en last minute in oktober hebben besteld.
Opzich niet heel boeiend zolang die auto maar uiterlijk in december op kenteken komt en je dus verzekert bent van 5 jaar lage bijtelling.
M3P / Wit / Zwart / RN: 14-10 / VIN: 28-11 / Aflevering: 27-12
De datum die voor de bijtelling van belang is, is de datum waarom voor het eerst een kenteken is afgegeven. Datum eerste registratie is dat. Het maakt overigens niet uit in welk land dat was.egy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:43:
[...]
Volgens mij gaat het om de productiedatum van de auto en niet om de kentekendatum voor de bijtelling maar ik ben hier niet zeker van.
Ik heb een soortgelijke situatie. Via de LM besteld (30 september), had zelf al 2 tesla accounts (zakelijk en prive email) om te kijken of er al nieuws voor me was, maar tot op heden staat daar nog steeds niets in.asing schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:39:
[...]
Ik heb inmiddels een Tesla account aangemaakt op mijn zakelijke adres. Er zit alleen nu nog niets in. Ik weet dat mijn bedrijf de 4e heeft besteld. Wanneer de LM dat heeft doorgezet weet ik niet. Ik denk dat als ik maandag nog geen RN nummer in mijn account heb ik even contact op moet nemen met de LM om te zien wat er aan de hand is. Tesla Fleet moet door een berg aanvragen heen dus het gaat vast even duren. Als collega's wel een RN nummer krijgen weet ik dat er wat mis is met het mail adres.
Net maar even met de LM gebeld en heb van hun een RN nummer gekregen (
Ah dus hij moet wel echt op kenteken worden gezet.asing schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:
[...]
De datum die voor de bijtelling van belang is, is de datum waarom voor het eerst een kenteken is afgegeven. Datum eerste registratie is dat. Het maakt overigens niet uit in welk land dat was.
Ik denk dat Tesla hoe dan ook al die kentekens dit jaar dan nog regelt anders krijgen ze denk ik heel wat auto's terug als ze niet op tijd leveren...
M3P / Wit / Zwart / RN: 14-10 / VIN: 28-11 / Aflevering: 27-12
Ik ben heel benieuwd, laat maar even weten wat je ontdekt.Markovichi schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:
[...]
Ik heb een soortgelijke situatie. Via de LM besteld (30 september), had zelf al 2 tesla accounts (zakelijk en prive email) om te kijken of er al nieuws voor me was, maar tot op heden staat daar nog steeds niets in.
Net maar even met de LM gebeld en heb van hun een RN nummer gekregen (dat ik daar blij van kon worden). De LM gaf aan dat ik dit eerst met Tesla moet proberen te regelen. Dus zojuist maar een email gestuurd en hopen dat ik iets te horen krijg.
Die jassen gewoon een CSV met data naar het RDW. Daarna komen er uit het RDW een set kentekens gerold en is dat administratief gedaan. Het meeste werk is nog een paar 1000 auto's van een set gele platen voorzien.egy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:53:
[...]
Ah dus hij moet wel echt op kenteken worden gezet.
Ik denk dat Tesla hoe dan ook al die kentekens dit jaar dan nog regelt anders krijgen ze denk ik heel wat auto's terug als ze niet op tijd leveren...
Mijn naam staat wel goed in het Tesla account. Denk dat het de naam is van degene die de auto bij Athlon heeft besteld. Zal eens checken bij Athlon of dat wel goed is gegaan.carpebios schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 22:27:
Dat is meestal gewoon je eigen naam, kan je dat niet aanpassen in je profiel op tesla.com?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Verwijderd
Geen peil op te trekken, ik zou zeggen kijk eens verder op het forum en installeer in ieder geval de VIN app in je chrome browser. De een krijgt een VIN na 3 dagen, de ander 3 dagen voor levering. Een groot casino, zet je wachtmuziekje maar aan aangezien je niet de enige bent. ;-)Phontana schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:10:
Iemand een idee hoe lang het ongeveer duurt totdat je een VIN toegewezen krijgt? Ik heb van de leasemaatschappij een RN-nummer gekregen, maar Tesla had daar nog geen VIN aan gekoppeld. Ze konden me daardoor nog niet vertellen wanneer ik mijn Model 3 kan verwachten.
Idle/Loading time of the ship is almost up to 3 days, usually loading times this long indicate a ship is bound for Europe.
Unfortunately no evidence of destination yet though.
@whitfletcher @FMossotto @EVNewsDaily @jpr007 @SolarCoinNews https://twitter.com/morte...85107436690128896/photo/1
Verwijderd
Geduld is een schone zaak, ik heb mn wagen liever traag dan een vrachtschip welke alle kanten op gaat en daardoor alle wagens straks met transportschade aamkomen.RobbyNitroz schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:25:
Ik refresh elke dag wel is de positie van de Grand Dahlia....man man wat gaat dat traag. Wat een klere end varen is dat vanaf SFO. Hij vaart meestal zo rond de 17 knoop; is dus gewoon gelijk aan op de fiets van San Francisco naar Zeebrugge en dan ook nog met een mega omweg.
Verwijderd
GAEvakYD schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:12:
[...]
Lol heel herkenbaar. In de ochtend voor het werk en in de avond check ik de Grand Dahlia en de Grand Pioneer. Als de auto straks geleverd is vallen we wel in een gat hoor.![]()
![]()
Nee hoor, ik zag dat er in het Tesla account ook nazorg is (after sales) voor degene die mentaal moeten afkicken. Er is ook een speciale praatgroep voor mensen met het 'GPS trace your Tesla' syndroom. Heftig hoor...![]()
[...]
Nope via de link in de sheet wel. Dan is die buiten GPS range ofzo. Maar de schepen geven ook twee tot drie keer per dag een signaal af via een ander systeem en die kun je wel zien op een andere site.
Check: https://www.marinetraffic.com/nl/ais/details/ships/355222000 en druk op de knop links onder met de tekst "Geschiedenis uurregeling" en klik op de meest recente update om de positie op de kaart te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyNitroz op 18-10-2019 10:46 ]
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Ik heb 'm ondertussen al sinds half juni, maar toch bedanktVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:22:
[...]
Geen peil op te trekken, ik zou zeggen kijk eens verder op het forum en installeer in ieder geval de VIN app in je chrome browser. De een krijgt een VIN na 3 dagen, de ander 3 dagen voor levering. Een groot casino, zet je wachtmuziekje maar aan aangezien je niet de enige bent. ;-)
Verwijderd
Kijk, ik wacht er nog op...Phontana schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:45:
[...]
Ik heb 'm ondertussen al sinds half juni, maar toch bedankt
Daar gok ik ook op joh... Al was de spoeling van de Dahlia dan wel dun....carpebios schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:48:
Misschien dat er begin volgende week weer wat VIN’s bijkomen als hij door het Panamakanaal is?
Model 3
Waar ik sinds eind Aug. op zit te wachten!ElonDusk schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:55:
Ja dan waren het er heel weinig en alleen zwart/zwart/Aero.
Ja en vooral SR+Roels1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Waar ik sinds eind Aug. op zit te wachten!(LR)
Model 3
Same here...Roels1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Haha ik ook. Alleen al sinds eind juli.Roels1 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
4 okt : besteld bij de LM, SR+, Blauw, Aero.
18 okt : RN nummer in mijn account
Het duurde even, ze hadden het druk bij Tesla.
Hier wordt die dan zeker geannuleerd, met het oog op wat er van zowel Tesla als andere merken in 2020 op de markt zal verschijnen maar ook omdat het huidige productietempo niets goeds kan betekenen voor de kwaliteit.Inspired schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:50:
[...]
Zal wel meevallen denk ik. Stel je krijgt op 10/12 te horen dat je auto niet komt. Wat wil je dan? Een Model 3 is in 2020 nog steeds voor veel mensen goedkoper. Daarbij vraag ik me ook af of de return garantie op LM orders van toepassing is. Dan moet je sowieso al een voorbehoud op de leaseovereenkomst hebben staan voor uitlevering in 2019.
[...]
Op dit moment is de M3 de enige echte optie, dat is over een tijdje vast niet meer zo; en dan heb je een jaar de tijd om te beslissen voor de bijtelling weer omghoog gaat. Maar goed, ik heb niets te maken met een leasetermijn die verloopt oid alleen een wat oudere auto die ik weg wil doen voor het duur wordt met reparaties. Dat zal voor de meerderheid niet gelden.
Zoef
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ik denk zelf dat de prijs van de Model 3 in Nederland drastisch omlaag gaat zodra er meer concurrentie is. Op dit moment is die er niet echt, dus kunnen ze deze prijs aanhouden. In Amerika kost de SR+ $39500 (~€35500) in Nederland €49000. Er komt geen BPM bovenop, dus dat is een verschil van €13500 (+38%). Tuurlijk er zit een stukje import kosten enzo bij. Maar ik denk dat een groot deel gewoon puur marge is omdat het kan. Dus ik denk dat zodra VW met de ID.3 op de markt komt die prijs wel omlaag gaat. Of mis ik iets?EvaluationCopy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:48:
Ik zou me geen illusies maken over de leverbaarheid van een aantal 2020 modellen... de 30.000 stuks VW ID3 zijn al verkocht, de Polestar 2 en XC40 worden vast ook niet in redelijke aantallen geleverd komend jaar. Kona/E-Niro nu al 12+ maanden levertijd... Na 2020 gaat de bijtelling naar 12%, dan wordt een 60k XC40 wel echt een dure grap... Ik denk dat er (begin) 2020 redelijkerwijs nog geen echt alternatief is voor de Model 3)
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Yep, zie link naar de excel in de openingpost.Tjenok schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:15:
Vandaag mijn bestelling geplaatst bij de leasemaatschappij. Wordt er nog ergens een overzicht bijgehouden van de bestelde Tesla's?
drZymo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Ik denk zelf dat de prijs van de Model 3 in Nederland drastisch omlaag gaat zodra er meer concurrentie is. Op dit moment is die er niet echt, dus kunnen ze deze prijs aanhouden. In Amerika kost de SR+ $39500 (~€35500) in Nederland €49000. Er komt geen BPM bovenop, dus dat is een verschil van €13500 (+38%). Tuurlijk er zit een stukje import kosten enzo bij. Maar ik denk dat een groot deel gewoon puur marge is omdat het kan. Dus ik denk dat zodra VW met de ID.3 op de markt komt die prijs wel omlaag gaat. Of mis ik iets?
GoT, You have to love it!
Bestelling: Pearl White Performance, Zwart interieur, geen auto pilot
Bestel datum: 26-09-2019
Ik kreeg automatisch van Tesla een mail om een account aan te maken. Collega’s kregen toen meteen een RN te zien. Ik zie in mijn omgeving alleen de optie om een Model S of X te bestellen. Geen keuze voor een Model 3. Ik zie dus niets over mijn bestelling. Ook geen RN. LM heeft wel een verwachte leverdatum doorgegeven op 15 november (yeah right..).
LM gebeld en daar wordt gezegd dat Tesla de bestelling heeft bevestigd en dat alles dus in orde is..
Iemand hier met soortgelijke ervaring? Thx alvast!
Speedfreak: Tesla Model 3 Performance | Lotus Elise Cup 250
drZymo schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:08:
[...]
Ik denk zelf dat de prijs van de Model 3 in Nederland drastisch omlaag gaat zodra er meer concurrentie is. Op dit moment is die er niet echt, dus kunnen ze deze prijs aanhouden. In Amerika kost de SR+ $39500 (~€35500) in Nederland €49000. Er komt geen BPM bovenop, dus dat is een verschil van €13500 (+38%). Tuurlijk er zit een stukje import kosten enzo bij. Maar ik denk dat een groot deel gewoon puur marge is omdat het kan. Dus ik denk dat zodra VW met de ID.3 op de markt komt die prijs wel omlaag gaat. Of mis ik iets?
Verwijderd
Ik weet niet of ik nog zo graag de Model 3 zou willen in 2020.Inspired schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:50:
Zal wel meevallen denk ik. Stel je krijgt op 10/12 te horen dat je auto niet komt. Wat wil je dan? Een Model 3 is in 2020 nog steeds voor veel mensen goedkoper. Daarbij vraag ik me ook af of de return garantie op LM orders van toepassing is. Dan moet je sowieso al een voorbehoud op de leaseovereenkomst hebben staan voor uitlevering in 2019.
Ik betaal een eigen bijdrage voor de Model 3, waardoor het een fors duurdere optie wordt....
Levering nu zou 265 euro netto per maand betekenen.
Levering 2020 zou 389 euro netto per maand betekenen.
Denk dat ik dan liever een leuke benzine auto kies voor rond de 300 netto per maand.
ik kies met met portemonnee, altijd al gedaan. Dat is 2019 een voordeel voor Tesla, daarna juist een nadeel
Maar ik ga ervan uit dat dit niet aan de orde is en levering gewoon in 2019 plaatsvindt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 12:46 ]
En wat voor benzine auto heb je voor 300 euro netto per maand? Een golf? Dan kies ik persoonlijk liever de Tesla!Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:43:
[...]
Ik weet niet of ik nog zo graag de Model 3 zou willen in 2020.
Ik betaal een eigen bijdrage voor de Model 3, waardoor het een fors duurdere optie wordt....
Denk dat ik dan liever een leuke benzine auto kies voor rond de 300 netto per maand.
ik kies met met portemonnee, altijd al gedaan. Dat is 2019 een voordeel voor Tesla, daarna juist een nadeel
Maar ik ga ervan uit dat dit niet aan de orde is en levering gewoon in 2019 plaatsvindt.
Over het verschil in prijs tussen US en NL.
- 25% 10% importkosten
- 21% BTW
- Kosten transport.
Zie het even niet gebeuren dat er significant veel van de prijs af gaat.
[ Voor 52% gewijzigd door Inspired op 18-10-2019 12:52 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik kies ook met de portemonnee, zeg ik eerlijk, en ik neem aan dat dat geldt voor vrijwel alle lease rijders die dit jaar de auto nog op kenteken willen. Bijkomend voordeel is dat de Tesla Model 3 een ontzettend gave auto is!Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:43:
[...]
Ik weet niet of ik nog zo graag de Model 3 zou willen in 2020.
Vind het maar achterlijk dat andere mensen jaloers reageren, of de auto naar beneden gaan praten vanwege afgunst(?). Reviews bij de Autoweek staan vol met benijdende comments van niet Model 3 rijders... waarom alleen maar negatief doen, omdat een ander een keer een financieel aantrekkelijke keuze kan maken?
Verwijderd
Een beetje leuke golf kost je rond 340,- per maand... En dan heb je niet eens heel gek gedaan qua opties. Dit was voor mij ook doorslaggevend om voor de Tesla te gaan.easy-cloud schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:48:
[...]
En wat voor benzine auto heb je voor 300 euro netto per maand? Een golf? Dan kies ik persoonlijk liever de Tesla!
Jep een golf red je al niet eens, heb net berekent kan dan maximaal 23k ongeveer uitgeven wil ik netto hetzelfde overhouden als met de Tesla voor mij persoonlijkInspired schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:49:
Precies. Voor 300 netto kun je een kale Golf rijden. Wellicht nog niet eens met automaat.
Over het verschil in prijs tussen US en NL.
- 25% 10% importkosten
- 21% BTW
- Kosten transport.
Zie het even niet gebeuren dat er significant veel van de prijs af gaat.
Verwijderd
Zat keuze toch:easy-cloud schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:48:
[...]
En wat voor benzine auto heb je voor 300 euro netto per maand? Een golf? Dan kies ik persoonlijk liever de Tesla!
https://www.autoweek.nl/a...-14-turbo-145pk-elegance/
https://www.autoweek.nl/a...ch-business-edition-plus/
https://www.autoweek.nl/a...tswagon-14-t-gdi-gt-line/
https://www.autoweek.nl/a...st-150pk-active-business/
Stuk voor stuk absoluut niet kaal, met automaat en een stuk meer ruimte.
Begrijp mij niet verkeer, ik heb liever in 2019 een Model 3 en ik zie ook niet in waarom dat niet zal gaan gebeuren. Maar ik hoef niet tegen iedere prijs een model 3. Zo mooi vind ik hem ook weer niet
300 euro netto bijtelling zit rond de 34.000 euro nieuwwaarde.
Ik moet eigenlijk mijn mond houden, want ik reed tot nu toe een 7% V60 van €70k, voor netto 206 euro per maandAeonis schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:52:
[...]
Ik kies ook met de portemonnee, zeg ik eerlijk, en ik neem aan dat dat geldt voor vrijwel alle lease rijders die dit jaar de auto nog op kenteken willen. Bijkomend voordeel is dat de Tesla Model 3 een ontzettend gave auto is!
Vind het maar achterlijk dat andere mensen jaloers reageren, of de auto naar beneden gaan praten vanwege afgunst(?). Reviews bij de Autoweek staan vol met benijdende comments van niet Model 3 rijders... waarom alleen maar negatief doen, omdat een ander een keer een financieel aantrekkelijke keuze kan maken?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 13:00 ]
Allemaal minder comfort, langzamer, generieker en persoonlijk vind ik ze minder mooiVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:57:
[...]
Zat keuze toch:
https://www.autoweek.nl/a...-14-turbo-145pk-elegance/
https://www.autoweek.nl/a...ch-business-edition-plus/
https://www.autoweek.nl/a...tswagon-14-t-gdi-gt-line/
https://www.autoweek.nl/a...st-150pk-active-business/
Stuk voor stuk absoluut niet kaal, met automaat en een stuk meer ruimte.
Begrijp mij niet verkeer, ik heb liever in 2019 een Model 3 en ik zie ook niet in waarom dat niet zal gaan gebeuren. Maar ik hoef niet tegen iedere prijs een model 3. Zo mooi vind ik hem ook weer niet
300 euro netto bijtelling zit rond de 34.000 euro nieuwwaarde.
Verwijderd
In 2020 kan je denk ik net zo goed een volvo XC40 leasen op benzine voor 45KEvaluationCopy schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:48:
Ik zou me geen illusies maken over de leverbaarheid van een aantal 2020 modellen... de 30.000 stuks VW ID3 zijn al verkocht, de Polestar 2 en XC40 worden vast ook niet in redelijke aantallen geleverd komend jaar. Kona/E-Niro nu al 12+ maanden levertijd... Na 2020 gaat de bijtelling naar 12%, dan wordt een 60k XC40 wel echt een dure grap... Ik denk dat er (begin) 2020 redelijkerwijs nog geen echt alternatief is voor de Model 3)
Dat is ongeveer net zo duur als een 12% elektrische van 60k. (tot 40K 12% en overige 20K 22%)
2021 bedoel je? Volgend jaar nog 8% bijtelling toch i.p.v. 12%.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
In 2020 kan je denk ik net zo goed een volvo XC40 leasen op benzine voor 45K
Dat is ongeveer net zo duur als een 12% elektrische van 60k. (tot 40K 12% en overige 20K 22%)
Verwijderd
Ik denk dat de Model 3 volgend jaar een stuk generieker zal zijn.easy-cloud schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:59:
Allemaal minder comfort, langzamer, generieker en persoonlijk vind ik ze minder mooi
Langzamer idd, dat wel. Comfort en mooi is subjectief. Ik vind de v60 echt veel beter zitten dan de Model 3, maar goed ook niet helemaal eerlijk vergelijk omdat ik zonder 7% bijtelling ook niet eens een V60 wil rijden
Ik heb ook het nadeel dat mijn vrouw de voorkant van de Model 3 echt oerlelijk vindt. Dus ik hoor thuis niet anders dan "Wanneer is die botsauto van je er eindelijk?"
Ik moet er echt nog even goed over nadenken, mocht levering 2020 gaan worden. Maar nogmaals, ik heb vóór 7 oktober besteld en vóór 14 oktober een RN gekregen. Dus ik neem aan dat het niet aan de orde zal zijn.
Hahaha ja dan snap ik het wel dat je er gek van wordt... BotsautoVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:04:
[...]
Ik denk dat de Model 3 volgend jaar een stuk generieker zal zijn.
Langzamer idd, dat wel. Comfort en mooi is subjectief. Ik vind de v60 echt veel beter zitten dan de Model 3, maar goed ook niet helemaal eerlijk vergelijk omdat ik zonder 7% bijtelling ook niet eens een V60 wil rijden![]()
Ik heb ook het nadeel dat mijn vrouw de voorkant van de Model 3 echt oerlelijk vindt. Dus ik hoor thuis niet anders dan "Wanneer is die botsauto van je er eindelijk?"
Ik moet er echt nog even goed over nadenken, mocht levering 2020 gaan worden. Maar nogmaals, ik heb vóór 7 oktober besteld en vóór 14 oktober een RN gekregen. Dus ik neem aan dat het niet aan de orde zal zijn.
Maar begrijp me niet verkeerd als hij inderdaad in de bijtelling van volgend jaar zou vallen zal ik ook gaan twijfel tussen een Polestar 2 en Tesla model 3 maar elektrisch gaat het wel worden. De model 3 is niet de mooiste auto maar wel een fijne auto om in te rijden en de BMW 3 serie zou mijn benzine alternatief zijn maar die is al snel erg duur haha
Verwijderd
idd foutje 2021Aeonis schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:03:
[...]
2021 bedoel je? Volgend jaar nog 8% bijtelling toch i.p.v. 12%.
Verwijderd
Hahaha en het erge is dat ik snap wat ze bedoelt. Hij heeft geen voorkant... Als je Volvo gewend bent met een 5 cilinder voorin, dan staat daar echt een moterkap voor je. Imposant. Groot...easy-cloud schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:06:
Hahaha ja dan snap ik het wel dat je er gek van wordt... Botsauto![]()
Maar begrijp me niet verkeerd als hij inderdaad in de bijtelling van volgend jaar zou vallen zal ik ook gaan twijfel tussen een Polestar 2 en Tesla model 3 maar elektrisch gaat het wel worden. De model 3 is niet de mooiste auto maar wel een fijne auto om in te rijden en de BMW 3 serie zou mijn benzine alternatief zijn maar die is al snel erg duur haha
Als je in de Model 3 zit, heb je het gevoel dat je in een Up zit zonder voorkant, omdat hij zo afloopt.
Het zal allemaal prima zijn voor de luchtweerstand enzo, maar het was mooier geweest met een voorkant als de Model S heeft...
Maar goed, levering is dit jaar! Dus twijfel is niet aan de orde
Laat al die boten maar komen!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 13:10 ]
Model 3
Verwijderd
Huh? dat kan niet...ElonDusk schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:10:
Ik betaal zoveel eigen bijdrage dat het dit jaar en volgend jaar mn netto bedrag hetzelfde blijft hahah
Heb je wat specs? Ik wil het even narekenen
Verwijderd
Je weet dat eigen bijdrage mits juist op je salarisstrook vermeld weer aftrekbaar is van je al betaalde bijtelling?ElonDusk schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:10:
Ik betaal zoveel eigen bijdrage dat het dit jaar en volgend jaar mn netto bedrag hetzelfde blijft hahah
ja daaromVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:12:
[...]
Je weet dat eigen bijdrage mits juist op je salarisstrook vermeld weer aftrekbaar is van je al betaalde bijtelling?

Model 3
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.