Hoi Tesla-owners,
Zojuist iets heel vaags meegemaakt:
- 17 september Tesla Model 3 Performance Pearl White, zwart interieur, 20 inch, besteld bij Athlon LM
- 20 september bevestiging Athlon
- 21 september welkom email Tesla + RN nummer
- 24 september VIN in source van het portal (view page source rechtermuisknop)
- 29 september email gestuurd naar Tesla omdat ik in de voorraad exact mijn configuratie zag staan, geen reactie
- 3 oktober, vandaag dus, keek ik in het portal, opeens was de VIN uit de source verdwenen. Tesla een mail gestuurd om 14:53, werd ik 10 minuten later gebeld door Tesla Tilburg dat ze een auto met mijn specificaties in Amsterdam hebben staan. Gevraagd waarom mijn VIN verdwenen was uit het portal, die auto stond blijkbaar in Spanje. Ze zei dat er blijkbaar een error in het systeem zat. Als ik niet had gemaild hadden ze mijn reservering niet met de auto die nu in Amsterdam staat kunnen matchen, oftewel had ik volgens haar nog zo'n 3 weken moeten wachten. Dit is een van de laatste auto's die in Amsterdam staat zei ze.
Ik kan de auto 9 oktober ophalen.
- carpebios
- Registratie: December 2008
-
Laatst online: 14:08
Nee is gewoon een andere routing. Finalize is al iets verder in het proces. Dus doet voor de gene die het niet hebben niet veel.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
- carpebios
- Registratie: December 2008
-
Laatst online: 14:08
Mijn leasemaatschappij (Leaseplan) zegt dat Tesla de leverdatum laat weten en niet de LM. Tevens zei Tesla een week geleden, november. SR+ grey, zwart 18" Aero
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Na al enige tijd dit forum te volgen, wil ik ook mijn ervaringen delen.
Op 13/9 heb ik mijn LR AWD / Black / Black / 18" Aero besteld (zonder restricties)
Diezelfde dag nog een RN gekregen en vanaf dat moment niks meer gehoord. Ook nog steeds geen VIN bij mij bekend.
Vanaf dag 1 van de LM (Ter Berg Business Lease) te horen gekregen dat zij geen indicatieve leverdatum kunnen geven.
Hierover met Tesla gebeld, maar ook niet veel duidelijker geworden. Ze verwachten dat mijn auto ergens in november geleverd zal worden. Ik hoop dat de mijne op de eerstvolgende boot zit!
Afgelopen week nog een mail gestuurd naar DeliveryNL (over levertermijn), maar daar geen reactie op gehad.
Vandaag op mijn Tesla account gekeken en daar valt me op dat de prijs opeens gedaald is naar €59.100,-, waar deze voorheen €60.118,- was. Meer mensen die dit opgevallen is?
Let op:
Op
https://tesla-updates.github.io/ &
https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het
Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus
absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.