Hoezo? Volgens mij hebben ze meer dan 1 persoon die de afhandeling kan doen toch?ogarling schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:23:
[...]
Kan gekker, ik om 19:30 op 9-11.
Update: lees nu pas dat meerdere mensen precies op dat tijdstip een afspraak hebben gekregen.
Zal me niet verbazen als e.e.a. weer wordt verzet.
"Welkom allemaal, fijn dat u in grote getalen bent gekomen. Kunt u mij horen achterin de zaal? Goed. U krijgt nu een 30 minuten video te zien over het ophalen van uw Tesla. Als u nog vragen heeft horen we dat wel achteraf. Wij gaan nu weer chatten en mails beantwoorden. Veel plezier met de video en we wensen u een fijne dag!"
Groep afleveringen? Zou mij niets verbazen.
Geen mail of sms maar op mijn accountpagina nu afleverafspraak 11-9 om 17:30. 8-8 besteld. LR AWD Blauw/Zwart Aero.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Het wordt nog druk op 11-9! Wij halen er 2 af op 14:00.
2x sr+ beide 8-7 besteld. beide nog geen sms ontvangen maar wel mail en staat op tesla account
2x sr+ beide 8-7 besteld. beide nog geen sms ontvangen maar wel mail en staat op tesla account
Ook ik heb gisteren een SMS gehad. Besteld op 3-7, ophalen op 12-9. In de SMS stond 17:30, maar binnen een half uur na bevestigen werd dit 14:00 per mail. Wel vreemd dat je dan niet opnieuw moet bevestigen. 
Overigens heb ik precies gisteren gebeld tot ik er akelig van werd (steeds na random tijd eruit gedonderd met een bandje dat het erg druk is), gechat en gemaild. Ik heb namelijk geen auto meer en kan niet fietsen omdat ik m'n meniscus gescheurd heb.
Via chat werd trouwens gezegd dat de vertraging bij mij (ik had 10 dagen geleden al een kenteken) lag aan afhalen in groningen. Gisteren dus gezegd dat afhalen in Tilburg ook prima is en prompt had ik die SMS met inderdaad Tilburg als locatie. Toeval?
M'n account zegt ook de 12e om 14:00, maar een factuur heb ik nog niet. Het hele bedrag is al wel betaald.
Nu maar hopen dat het de 12e blijft.
Overigens heb ik precies gisteren gebeld tot ik er akelig van werd (steeds na random tijd eruit gedonderd met een bandje dat het erg druk is), gechat en gemaild. Ik heb namelijk geen auto meer en kan niet fietsen omdat ik m'n meniscus gescheurd heb.
Via chat werd trouwens gezegd dat de vertraging bij mij (ik had 10 dagen geleden al een kenteken) lag aan afhalen in groningen. Gisteren dus gezegd dat afhalen in Tilburg ook prima is en prompt had ik die SMS met inderdaad Tilburg als locatie. Toeval?
M'n account zegt ook de 12e om 14:00, maar een factuur heb ik nog niet. Het hele bedrag is al wel betaald.
Nu maar hopen dat het de 12e blijft.
[ Voor 26% gewijzigd door mvdklip op 03-09-2019 09:04 ]
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Verwijderd
12-9 om 08:00 in Tilburg, andere collega ook al. Kan geen toeval zijn, ik denk ook groepsafleveringen. Geen mail of sms gehad, alleen in mijn account is de afspraak zichtbaar..
17 juli / LR AWD / Zwart / Zwart / 19"
Ik heb in m'n factuur een geplande leveringsdatum van 11-9 staan, maar in m'n account staat nog steeds die standaard 'we stellen het contract op' riedel. Ook nog geen mail of sms, denk dat ik er dus maar van uit moet gaan dat het later wordt (lekker dan, in eerste factuur stond 17-8, later ook nog een mail gehad dat de levering tussen 13-8 en 20-8 zou plaatsvinden, daarna zonder verdere communicatie uitgesteld naar 11-9, volgens de factuur dan)
Iemand ervaring met ophalen van de auto met OV in Tilburg? Is dat een beetje te doen? Routeplanners zeggen bus 328 en dan uitstappen op de Groenvenseweg.
Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2
Verwijderd
Kijk je op je desktop in je account of op je telefoon? Indien dat laatste, even je telefoon kantelen, en dan staat rechts misschien een afleverafspraak gepland (onder 'uw configuratie bekijken')anboni schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:01:
Ik heb in m'n factuur een geplande leveringsdatum van 11-9 staan, maar in m'n account staat nog steeds die standaard 'we stellen het contract op' riedel. Ook nog geen mail of sms, denk dat ik er dus maar van uit moet gaan dat het later wordt (lekker dan, in eerste factuur stond 17-8, later ook nog een mail gehad dat de levering tussen 13-8 en 20-8 zou plaatsvinden, daarna zonder verdere communicatie uitgesteld naar 11-9, volgens de factuur dan)
Desktop, en nee daar staat de 'we nemen contact met u op' riedel.Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:12:
[...]
Kijk je op je desktop in je account of op je telefoon? Indien dat laatste, even je telefoon kantelen, en dan staat rechts misschien een afleverafspraak gepland (onder 'uw configuratie bekijken')
Mijn VIN was gisteren uit de source, vandaag weer een nieuwe VIN.
Besteld in Mei, restrictie tot 1 augustus, week erna de eerste VIN gekregen.
Besteld in Mei, restrictie tot 1 augustus, week erna de eerste VIN gekregen.
Verwijderd
Net even contact gehad met Tesla via de Chat. Werd zeer correct geholpen. Mijn M3P blauw/zwart, besteld bij Tesla 29/7, wordt naar verwachting geleverd op 20 september. Helaas nog 2,5 wk wachten #ongeduldig.
Nice! Had je al een VIN?Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:35:
Net even contact gehad met Tesla via de Chat. Werd zeer correct geholpen. Mijn M3P blauw/zwart, besteld bij Tesla 29/7, wordt naar verwachting geleverd op 20 september. Helaas nog 2,5 wk wachten #ongeduldig.
Model 3
Dat is binnen een maand!! Mooi als dat lukt zeg! Dat is veel sneller dan de verwachte levertijd van 6 tot 8 weken!Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:35:
@Night-Reveller Nee, dat is 7 weken. Bijna 8 zelfs.
Hallo Allemaal,
Ook ik heb met veel interesse deze topic op de achtergrond meegelezen. Veel informatie opgedaan en vooral veel geleerd. Hier mijn eerste post.
Configuratie: M3 Performance, midnight silver, zwart interieur
17-07 Proefrit gemaakt
17-07 Tesla medewerker heeft account aangemaakt voor mij
19-07 M3 Performance besteld
19-07 RN ontvangen, paar uren na bestelling
05-08 VIN in source
06-08 Email van Delivery ontvangen met verwachte leverdatum: 1 sept - 8 sept
03-09 Vandaag gechat met Tesla, via de chat van Tesla vernomen dat de auto blijkbaar al op 21 augustus was aangekomen en dat ik zelf DeliveyNL moet contacteren. Dus heb ik delivery geprobeerd te bellen, na 25 minuten wachten, werd de lijn afgebroken. Helaas zit er niks anders op dan wachten
Ook ik heb met veel interesse deze topic op de achtergrond meegelezen. Veel informatie opgedaan en vooral veel geleerd. Hier mijn eerste post.
Configuratie: M3 Performance, midnight silver, zwart interieur
17-07 Proefrit gemaakt
17-07 Tesla medewerker heeft account aangemaakt voor mij
19-07 M3 Performance besteld
19-07 RN ontvangen, paar uren na bestelling
05-08 VIN in source
06-08 Email van Delivery ontvangen met verwachte leverdatum: 1 sept - 8 sept
03-09 Vandaag gechat met Tesla, via de chat van Tesla vernomen dat de auto blijkbaar al op 21 augustus was aangekomen en dat ik zelf DeliveyNL moet contacteren. Dus heb ik delivery geprobeerd te bellen, na 25 minuten wachten, werd de lijn afgebroken. Helaas zit er niks anders op dan wachten
23-08 Bestelling gedaan en meteen RN ontvangen
28-08 Welkomstmail van DeliveryNL
30-08 VIN in source
Zojuist Tesla via de chat gesproken met een niet levering gerelateerde vraag. Toch maar even gevraagd wat de indicatie leverdatum is en mij werd verteld 27-09. VIN: 5YJ3E7EB1KF38XXXX
Ik ben benieuwd. Denk dat ie op de Glovis Sunlight staat die 13 september in Zeebrugge aankomt volgens het schema.
30-08 VIN in source
Zojuist Tesla via de chat gesproken met een niet levering gerelateerde vraag. Toch maar even gevraagd wat de indicatie leverdatum is en mij werd verteld 27-09. VIN: 5YJ3E7EB1KF38XXXX
Ik ben benieuwd. Denk dat ie op de Glovis Sunlight staat die 13 september in Zeebrugge aankomt volgens het schema.
Hatsjoe schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:24:
23-08 Bestelling gedaan en meteen RN ontvangen
30-08 VIN in source
Configuratie?
Model 3
Zelfde specs, bestelling van 19-06 en nog geen sms, email of afspraak in account.Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:56:
12-9 om 08:00 in Tilburg, andere collega ook al. Kan geen toeval zijn, ik denk ook groepsafleveringen. Geen mail of sms gehad, alleen in mijn account is de afspraak zichtbaar..
Geweldig die willekeur.
LR Midnight Silver Zwart interieur standaard velgen
Is precies aan de overkant van Tesla Tilburg. Dus ideaal te doen.mvdklip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:09:
Iemand ervaring met ophalen van de auto met OV in Tilburg? Is dat een beetje te doen? Routeplanners zeggen bus 328 en dan uitstappen op de Groenvenseweg.
Ook ff de chat geprobeerd. Ze kon alleen verstellen dat mijn auto in NL staat en dat ik binnenkort een bericht van DeliveryNL kon krijgen. Nou ik hoop het dan maar.
Verwijderd
Besteld bij LM 3-7
RN ontvangen 25-7
Vin in source 10-8
LM leveringsindicatie vrijdag as
Geen bericht van Tesla
Auto nu in Zeebrugge via Chat
VIN 5YJ3E7EB2KF44***
Wachten blijft lastig
RN ontvangen 25-7
Vin in source 10-8
LM leveringsindicatie vrijdag as
Geen bericht van Tesla
Auto nu in Zeebrugge via Chat
VIN 5YJ3E7EB2KF44***
Wachten blijft lastig
Verwijderd
19-07: besteld LR AWD, MG, Black, 19", geen FSD
18-08: Leveringsindicatie gekregen van 9-16 sept
Daarna niks meer gehoord...
Chat (meerdere mensen gesproken) zegt doodleuk dat ze geen delivery info hebben en dat ook niet in kunnen zien...
Al drie keer aan delivery gemaild over de laatste drie weken, maar nog nergens antwoord op...
Daarna niks meer gehoord...

Chat (meerdere mensen gesproken) zegt doodleuk dat ze geen delivery info hebben en dat ook niet in kunnen zien...
Al drie keer aan delivery gemaild over de laatste drie weken, maar nog nergens antwoord op...

Tja same here. Loopt allemaal via de LM die het ook niet echt meer ziet zitten. Ik heb geprobeerd mijn restrictie te vervroegen, de LM heeft dit doorgegeven aan Tesla, maar kan niet eens aangeven of dat erdoor gekomen is bij Tesla. De Tesla chat kan alleen zien of ik al een afleverdatum heb, nee dus. Dat had ik ook niet vermoed gezien de restrictie, maar ik wil gewoon weten of er misschien iets mis is met mijn order, ik heb nog erg weinig van Tesla vernomen en ben nu de documentatie kwijt die ik eerder wel kon zien in mijn account...Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:57:
19-07: besteld LR AWD, MG, Black, 19", geen FSD
Daarna niks meer gehoord...![]()
Verwijderd
Thanks! Mijn VIN begint met 420xxx. Geen idee of die serie nummers nog wat uitmaken, maar hopelijk duurt het dan ook niet lang meer totdat ze mij contacten voor levering

Jij hebt tenminste nog documentatie in je account gehad. Ik heb tot op heden nog niks gezien van Tesla. Ik weet alleen dat ik een RN heb. Daar houdt het tot op heden nog steeds mee op. 16-7 besteld. Had een restrictie erop zitten die op 26-08 eraf is gehaald. Geen idee hoe verder.Thomas H schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:04:
[...]
Tja same here. Loopt allemaal via de LM die het ook niet echt meer ziet zitten. Ik heb geprobeerd mijn restrictie te vervroegen, de LM heeft dit doorgegeven aan Tesla, maar kan niet eens aangeven of dat erdoor gekomen is bij Tesla. De Tesla chat kan alleen zien of ik al een afleverdatum heb, nee dus. Dat had ik ook niet vermoed gezien de restrictie, maar ik wil gewoon weten of er misschien iets mis is met mijn order, ik heb nog erg weinig van Tesla vernomen en ben nu de documentatie kwijt die ik eerder wel kon zien in mijn account...
Laatste mail aan delivery nog geen reactie op gehad. Had gevraagd om de status maar het is verdacht stil allemaal. LM kan mij inderdaad ook niks vertellen.
Ik heb hetzelfde. Geen documenten en drie weken geleden restrictie laten verwijderen. Zie nu dat mensen met mijn configuratie aflevermomenten gepland krijgen. Die hebben echter tot nu toe wel eerder besteld dan dat mijn restrictie verwijderd is. Tot nu toe 'klopt' het nog. Ik ga me pas druk maken als ik zie dat mijn configuratie op voorraad staat of dat mensen hem geleverd krijgen die na half augustus besteld hebben.Zahariac schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:15:
[...]
Jij hebt tenminste nog documentatie in je account gehad. Ik heb tot op heden nog niks gezien van Tesla. Ik weet alleen dat ik een RN heb. Daar houdt het tot op heden nog steeds mee op. 16-7 besteld. Had een restrictie erop zitten die op 26-08 eraf is gehaald. Geen idee hoe verder.
Laatste mail aan delivery nog geen reactie op gehad. Had gevraagd om de status maar het is verdacht stil allemaal. LM kan mij inderdaad ook niks vertellen.
Er zullen een hoop mensen teleurgesteld worden die een leverrestrictie hebben en niet beseffen dat de datum waarna geleverd mag worden gelijk staat aan op dat moment een bestelling doen.
Verwijderd
Geduld is een schone zaak.. Je restrictie is er net één week af. Feitelijk 'wacht' je dus pas 8 dagen. Je hoort vast snel wat, je LM kan verder niks aan de timing veranderen of iets daarover inzien. Vanaf nu dus 'gewoon' wachten op je VIN. En als je die hebt, 'gewoon' wachten op een bericht van Tesla met leverafspraak. Delivery bellen 8 dagen na het verwijderen van je restrictie ga je niets mee op schieten denk ik.Zahariac schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:15:
[...]
Jij hebt tenminste nog documentatie in je account gehad. Ik heb tot op heden nog niks gezien van Tesla. Ik weet alleen dat ik een RN heb. Daar houdt het tot op heden nog steeds mee op. 16-7 besteld. Had een restrictie erop zitten die op 26-08 eraf is gehaald. Geen idee hoe verder.
Even inhaken, op mijn specifieke situatie. Geduld kan ik best opbrengen, wat mij onzeker maakt is dat ik een mutatie door heb laten voeren, waarvan ik geen bevestiging krijg. Als ik gewoon een bevestiging had gekregen, had ik mensen nu niet lastig hoeven vallen...Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:28:
[...] Geduld is een schone zaak.. Je restrictie is er net één week af. Feitelijk 'wacht' je dus pas 8 dagen. Je hoort vast snel wat, je LM kan verder niks aan de timing veranderen of iets daarover inzien. Vanaf nu dus 'gewoon' wachten op je VIN. En als je die hebt, 'gewoon' wachten op een bericht van Tesla met leverafspraak. Delivery bellen 8 dagen na het verwijderen van je restrictie ga je niets mee op schieten denk ik.
Ik heb sinds 2 augustus de restrictie eraf. Dus dat zou mijn 'besteldatum' kunnen zijn. Heb inmiddels mijn 2e VIN in de source. Verder niks gehoord.
Zijn er mensen die een Long Range AWD wit, 18 inch , trekhaak o.i.d. later besteld hebben die nu al een leverdatum hebben?
Ik denk van niet maar je weet het nooit natuurlijk. Ik zie vooral veel performance en Short Range die snel geleverd worden.
Zijn er mensen die een Long Range AWD wit, 18 inch , trekhaak o.i.d. later besteld hebben die nu al een leverdatum hebben?
Ik denk van niet maar je weet het nooit natuurlijk. Ik zie vooral veel performance en Short Range die snel geleverd worden.
Ik heb ook een LR AWD besteld. Grijs verder geen opties. Volgens mij zijn er vorige keer geen LR AWD geleverd. Ik zie ze ook niet tussen direct beschikbaar.antwerpenmike schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:45:
Ik heb sinds 2 augustus de restrictie eraf. Dus dat zou mijn 'besteldatum' kunnen zijn. Heb inmiddels mijn 2e VIN in de source. Verder niks gehoord.
Ik heb overigens via de LM wel een bevestiging van Tesla gekregen.Thomas H schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:38:
[...]
Even inhaken, op mijn specifieke situatie. Geduld kan ik best opbrengen, wat mij onzeker maakt is dat ik een mutatie door heb laten voeren, waarvan ik geen bevestiging krijg. Als ik gewoon een bevestiging had gekregen, had ik mensen nu niet lastig hoeven vallen...
Net gebeld door Tesla Delivery met de vraag of ik inderdaad aanwezig zal zijn om 14:00. Toch nog een bevestiging dus!mvdklip schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:55:
Ook ik heb gisteren een SMS gehad. Besteld op 3-7, ophalen op 12-9. In de SMS stond 17:30, maar binnen een half uur na bevestigen werd dit 14:00 per mail. Wel vreemd dat je dan niet opnieuw moet bevestigen.
Bah hebben ze nu de model 3 sr+ stiekem weer 1100 euro duurder gemaakt?
Dan maar hopen dat mijn bestelling al wordt afgerond voor de leasemaatschappij er lucht van krijgt
Dan maar hopen dat mijn bestelling al wordt afgerond voor de leasemaatschappij er lucht van krijgt
[ Voor 42% gewijzigd door maart84 op 03-09-2019 12:34 ]
Dat is al ruim een week zomaart84 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:27:
Bah hebben ze nu de model 3 sr+ stiekem weer 1100 euro duurder gemaakt?
Hoe heb je dan een factuur gekregen? Ik heb nog steeds geen factuur gezien, maar er staat al weken "we stellen het contract op"anboni schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:01:
Staat gewoon in m'n profiel pagina (https://www.tesla.com/nl_...product-finalize?rn=RNxxx). Maar ik koop 'm direct, als je via 'n LM besteld, zie je die vast niet.xburchartz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:43:
[...]
Hoe heb je dan een factuur gekregen? Ik heb nog steeds geen factuur gezien, maar er staat al weken "we stellen het contract op"
Dat is een standaard tekst. Zegt eigenlijk niets.xburchartz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:43:
[...]
Hoe heb je dan een factuur gekregen? Ik heb nog steeds geen factuur gezien, maar er staat al weken "we stellen het contract op"
Wel jammer dat ik constant van de lijn wordt gegooid. 10m, 30m. En dan ineens “bedankt voor het bellen. Doei he”. Tuut tuut tuut
Oh, rechts onder staan documenten. Was me nog niet eerder opgevallen. Ik schrik nu, want ik heb een aanbetalingsfactuur van 2000 en een credit nota van hetzelfde bedrag.... Wat moet ik daarvan denken???
Niets. Standaard procedure / proces als je LM / FL hebt.xburchartz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:48:
Oh, rechts onder staan documenten. Was me nog niet eerder opgevallen. Ik schrik nu, want ik heb een aanbetalingsfactuur van 2000 en een credit nota van hetzelfde bedrag.... Wat moet ik daarvan denken???
Zojuist gebeld door Tesla zelf om mijn afspraak van maandag 9 september te bevestigen. Blijkbaar komen de antwoorden op de SMS'jes niet bij hun binnen en bellen ze even na ter bevestiging.
Kreeg ik exact 1 week van tevoren, dat lijkt standaard.xburchartz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:43:
[...]
Heb ik ook. Op de eindfactuur staat een verrekening met een restant verschuldigd waarin die 2000 euro is verrekend. Dus dat wordt opgelost met de eindfactuur (mits die klopt).xburchartz schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:48:
Ik heb 01/08 een bestelling, AWD wit/zwart geen trekhaak. mijn aflever week is 38. Nog geen offi datum.antwerpenmike schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:45:
Bestelling online (Belgie) van een Model 3 op 31/7 (meteen een RN ontvangen)
Wat? Long Range AWD, 18 inch aero, zwart interieur, Midnight Metallic met trekhaak
(ter vervanging van een Range Rover evoque 2WD)
Op 2/8 van ene Alex Laduc een bericht ontvangen dat ik de levering mag verwachten eind augustus of begin september.
Op 3/8 kwam online de invoice al tervoorschijn met VIN (zonder vermelding leveringsdatum).
Op 6/8 kwam er een nieuwe invoice online (met een ander invoice nummer, maar dezelfde VIN) met leveringsdatum 3/9 (= afhaling Sint Martens Latem Gent)
Op 2/9 telefonisch contact dat de auto in Zeebrugge staat.
Op 3/9 eigenlijk de sms dat ik de auto mag ophalen op maandag 16/9
Wat? Long Range AWD, 18 inch aero, zwart interieur, Midnight Metallic met trekhaak
(ter vervanging van een Range Rover evoque 2WD)
Op 2/8 van ene Alex Laduc een bericht ontvangen dat ik de levering mag verwachten eind augustus of begin september.
Op 3/8 kwam online de invoice al tervoorschijn met VIN (zonder vermelding leveringsdatum).
Op 6/8 kwam er een nieuwe invoice online (met een ander invoice nummer, maar dezelfde VIN) met leveringsdatum 3/9 (= afhaling Sint Martens Latem Gent)
Op 2/9 telefonisch contact dat de auto in Zeebrugge staat.
Op 3/9 eigenlijk de sms dat ik de auto mag ophalen op maandag 16/9
Vreemd.. Ik log net in op tesla.com om te checken of er al een VIN staat. Zie ik opeens een ander plaatje van de Model 3 staan die ik niet besteld heb. Ik klik op 'manage' en zie het bericht: "Uw annuleringsaanvraag is ontvangen." Heb ook een ander RN gekregen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosma op 03-09-2019 14:20 ]
Iets te vaak de F5 gebruikt? Dan annuleren ze je order gewoon

Net even contact gehad via de chat. Blijkt dat mijn bestelling dubbel verwerkt is. Vandaar dat ze er 1 hebben geannuleerd. Oorspronkelijke RN blijft gehandhaafd.
Je vraagt je af waarom dit matchen van de order handwerk is. De bestelling (RN-nummer) staat al in een systeem van Tesla, dat kan je automatisch matchen met de voorraad op de boot.... Dat scheelt zó veel fouten..
Als het goed in het systeem staat wel ja.
Long range, AWD, 18" Aero, trekhaak, blauw, zwart premium.
Operational lease (Leaseplan) via werkgever. Geen beperking op leveringsdatum (maar in RN-mail stond 2-9).
20-8-2019 Bestelling opgestuurd naar LM
20-8-2019 Bevestiging van LM dat bestelling is doorgezet naar Tesla
29-8-2019 Bevestiging van Tesla met een RN (reserveringsnummer)
03-9-2019 VIN zichtbaar in account (5YJ3E7EB2KF4455xx)
Operational lease (Leaseplan) via werkgever. Geen beperking op leveringsdatum (maar in RN-mail stond 2-9).
20-8-2019 Bestelling opgestuurd naar LM
20-8-2019 Bevestiging van LM dat bestelling is doorgezet naar Tesla
29-8-2019 Bevestiging van Tesla met een RN (reserveringsnummer)
03-9-2019 VIN zichtbaar in account (5YJ3E7EB2KF4455xx)
[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 03-09-2019 15:36 ]
Nou, zonet bevestigd gekregen dat mijn bestelling bij de LM ook eindelijk in een goede flow terecht is gekomen... nog niet daadwerkelijk besteld maar toch...
- 31/07 bestelling bij LM
- 03/09 leasecontract getekend en bevestigd bij LM
ik weet niet of ze er een leverrestrictie op hebben gezet, maar ik zou de auto op zijn vroegst 1-10 uitgeleverd mogen krijgen. De LM had al aangegeven dat een levering in week 44 plaats kon gaan vinden.
Van wat ik hier lees vraag ik me af of ik daar enige waarde aan mag hechten, maar toch...
Configuratie: Model 3 SR+, MSM, Aero
- 31/07 bestelling bij LM
- 03/09 leasecontract getekend en bevestigd bij LM
ik weet niet of ze er een leverrestrictie op hebben gezet, maar ik zou de auto op zijn vroegst 1-10 uitgeleverd mogen krijgen. De LM had al aangegeven dat een levering in week 44 plaats kon gaan vinden.
Van wat ik hier lees vraag ik me af of ik daar enige waarde aan mag hechten, maar toch...
Configuratie: Model 3 SR+, MSM, Aero
Dat komt dan wel overeen, dat was de week die ik tijdje geleden ook hoorde. 37 of 38.Mday schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:47:
[...]
Ik heb 01/08 een bestelling, AWD wit/zwart geen trekhaak. mijn aflever week is 38. Nog geen offi datum.
Zelf op 15 juli j.l. een Model 3 LR besteld in het grijs met de 19 inch velgen en zwart interieur.
In eerste instantie ging alles vrij soepel aangezien ik de auto zelf betaal en findio zakelijke financiering regel. Kreeg eind aug email dat ik aanbetaling moest doen van de gekozen 50%, en deze meteen betaald. Kreeg daarna snel email dat de levering tussen 31 augustus 2019 - 7 september 2019.
Daarna niets meer gehoord en opeens had ik een 2e creditnota in mijn account en een nieuwe VIN. Nu is levering opeens eind september?!!?
Probeer ze al dagen via email te bereiken en al 1,5 dag via telefoon, maar wordt er op willekeurige momenten steeds uit gegooid. Ik zie nu bij de voorraad een performance staan met zelfde specificaties voor maar paar 1000 meer. Zou deze met liefde nemen als ik mijn auto hierdoor eerder heb. Maar ja, hoe pak je dat aan als je NIEMAND kan bereiken.
Komop tesla, sta je klanten te woord!
In eerste instantie ging alles vrij soepel aangezien ik de auto zelf betaal en findio zakelijke financiering regel. Kreeg eind aug email dat ik aanbetaling moest doen van de gekozen 50%, en deze meteen betaald. Kreeg daarna snel email dat de levering tussen 31 augustus 2019 - 7 september 2019.
Daarna niets meer gehoord en opeens had ik een 2e creditnota in mijn account en een nieuwe VIN. Nu is levering opeens eind september?!!?
Probeer ze al dagen via email te bereiken en al 1,5 dag via telefoon, maar wordt er op willekeurige momenten steeds uit gegooid. Ik zie nu bij de voorraad een performance staan met zelfde specificaties voor maar paar 1000 meer. Zou deze met liefde nemen als ik mijn auto hierdoor eerder heb. Maar ja, hoe pak je dat aan als je NIEMAND kan bereiken.
Bellen en mailen is dramatisch. Heb je de chat al geprobeerd?Proggy schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:07:
Zelf op 15 juli j.l. een Model 3 LR besteld in het grijs met de 19 inch velgen en zwart interieur.
Hoeveel dagen voor de levering kan je een SMS verwachten?
Vorige week bij Tesla SeC geweest en die gaven op basis van mijn VIN F467xxx aan dat de levering 12 september zou zijn. Tot op heden nog geen bericht. Bye bye 12 september ?
LR AWD
Lakkleur Red Multi-Coat
18'' Aero velgen
Vorige week bij Tesla SeC geweest en die gaven op basis van mijn VIN F467xxx aan dat de levering 12 september zou zijn. Tot op heden nog geen bericht. Bye bye 12 september ?
LR AWD
Lakkleur Red Multi-Coat
18'' Aero velgen
In het topic zijn al meerdere voorbeelden te vinden van mensen die wel een datum hebben die nog geen bevestiging hebben gehad. Die krijgen vervolgens een dag voor de eigenlijke aflevering alsnog bericht, dus ik denk dat de 12e niet perse bye bye isbeton123 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:21:
LR AWD
Lakkleur Red Multi-Coat
18'' Aero velgen
Meerdere malen, maar meer dan: "levering eind sept" kunnen ze niet vertellen.Hatsjoe schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:16:
[...]
Bellen en mailen is dramatisch. Heb je de chat al geprobeerd?
Ik ben zo benieuwd of die Vin en leverdatum überhaupt aan elkaar gerelateerd zijn. Mijn Vin is f468xxx, maar dan sr+...
Wellicht voor mij dan ook een snelle levering?
Wellicht voor mij dan ook een snelle levering?
Verwijderd
Wat moet Tesla toch blij zijn met ons en onze reacties op dit forum.
Ondanks dat er veelal ongenoegen en frustratie geuit wordt ligt de basis van al deze "bagger" in het feit dat we allemaal héééééél graag en zo snel mogelijk deze fantastische auto in ontvangst willen nemen.
We speuren de site af naar verborgen VIN's, volgen schepen tussen San Francisco en Zeebrugge.
Zodra er een schip Zeebrugge nadert stijgt de bloeddruk en hartslag van velen van ons.
Ongeduldig wachtend op de "SMS-bom" en hopen dat we erbij zitten.
Soms wordt het geduld wel erg op de proef gesteld als blijkt dat de RDW de volgende bottleneck is.
Komt de SMS-bom dan eindelijk en zitten we er niet bij, dan wordt de hoop direct gevestigd op het volgende schip dat zojuist het Panama kanaal achter zich heeft gelaten.
Gelukkig zijn de verhalen van degene die inmiddels lekker rondrijden in hun Model 3 zo positief, dus laat het een troost zijn dat het de frustratie en het vervelende wachten meer dan waard is.
Ondanks dat ik ook al even wacht heb ik nog nooit zoveel "voorpret" beleefd aan een auto.
Hiervoor dus een bedankje aan alle Tweakers die hun verhalen hier delen.
Ondanks dat er veelal ongenoegen en frustratie geuit wordt ligt de basis van al deze "bagger" in het feit dat we allemaal héééééél graag en zo snel mogelijk deze fantastische auto in ontvangst willen nemen.
We speuren de site af naar verborgen VIN's, volgen schepen tussen San Francisco en Zeebrugge.
Zodra er een schip Zeebrugge nadert stijgt de bloeddruk en hartslag van velen van ons.
Ongeduldig wachtend op de "SMS-bom" en hopen dat we erbij zitten.
Soms wordt het geduld wel erg op de proef gesteld als blijkt dat de RDW de volgende bottleneck is.
Komt de SMS-bom dan eindelijk en zitten we er niet bij, dan wordt de hoop direct gevestigd op het volgende schip dat zojuist het Panama kanaal achter zich heeft gelaten.
Gelukkig zijn de verhalen van degene die inmiddels lekker rondrijden in hun Model 3 zo positief, dus laat het een troost zijn dat het de frustratie en het vervelende wachten meer dan waard is.
Ondanks dat ik ook al even wacht heb ik nog nooit zoveel "voorpret" beleefd aan een auto.
Hiervoor dus een bedankje aan alle Tweakers die hun verhalen hier delen.
Verwijderd
01-08 Bestelling
06-08 Welkom mail Tesla
07-08 RN
12-08 VIN (F458***)
02-09 SMS
10-09 Afhaal afspraak (Tilburg)
AWD LR, Wit, 19", Zwart interieur
06-08 Welkom mail Tesla
07-08 RN
12-08 VIN (F458***)
02-09 SMS
kleine update:
13/08 besteld bij LM
26/08 Welkomsmail
03/09 VIN in broncode (als ik althans inlog via de 'product_finaliize' pagina. Niet als ik via de reguliere weg op m'n tesla account inlog. Op die pagina verscheen de VIN en verdween weer direct daarna.
13/08 besteld bij LM
26/08 Welkomsmail
03/09 VIN in broncode (als ik althans inlog via de 'product_finaliize' pagina. Niet als ik via de reguliere weg op m'n tesla account inlog. Op die pagina verscheen de VIN en verdween weer direct daarna.
Toch maar even gebeld, na slechts 'n minuut of 30 een vriendelijke meneer aan de lijn de me wist te vertellen dat die leverdatum op de factuur slechts een indicatie is (slechte vertaling waar ze in de VS wat moeite mee hebben om dat aan te passen). Levering staat rond 12-9 gepland, heb nu al m'n kenteken dus kan ik voor verzekeringen gaan shoppen.
Hij zei dat er in september bijna 8000 model 3's uitgeleverd moeten worden, dat wordt nog wat
Hij zei dat er in september bijna 8000 model 3's uitgeleverd moeten worden, dat wordt nog wat
Vandaag heeft m'n LM de auto besteld. Een SR+ in het blauw, met aero en zwarte bekleding.
Volgens Athlon is de levering 'vanaf' week 44. Ben erg benieuwd wat dat in de praktijk gaat betekenen. Als ik wat pagina's teruglees lijkt het een vrij stressvol proces..maar zoals Flip al aangeeft: het is wel mooi om te lezen hoeveel voorpret men van deze auto's heeft!
Volgens Athlon is de levering 'vanaf' week 44. Ben erg benieuwd wat dat in de praktijk gaat betekenen. Als ik wat pagina's teruglees lijkt het een vrij stressvol proces..maar zoals Flip al aangeeft: het is wel mooi om te lezen hoeveel voorpret men van deze auto's heeft!
Het wordt pas stressvol als je elke dag in dit topic komt kijken. Die auto komt echt wel!
Maar de voorpret is zo leuk...
Voorpret is bij mij ook een goed gevulde kast met M3 accesoires van Amazon en ebayMrAcid schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:03:
Het wordt pas stressvol als je elke dag in dit topic komt kijken. Die auto komt echt wel!
Echt apart dat ik dat doe voor een leasebak, maargoed als je er plezier aan beleefd...
Gisterochtend zelf aanbetaling gedaan voor M3 Long Range Performance, een LR voorraadmodel met trekhaak en Performance software. Gistermiddag de configuratie, RN en VIN doorgegeven aan leasemaatschappij.
Vandaag contract LM binnen en akkoord gegeven, in contract staan netjes RN, VIN en referralcode vermeld.
Vanmiddag Tesla via de chat benaderd over o.a. leverdatum. Zij kon het niet beantwoorden, maar ik zou worden teruggebeld. Natuurlijk erg sceptisch over of dat zou gebeuren of niet en op wat voor termijn. 2,5 uur later werd ik gebeld door een vriendelijke vrouw van DeliveryNL, ik zat in overleg en vroeg of ze om 16:30 terug wilde bellen, dat was prima. Om 16:35 werd ik netjes teruggebeld, even alles doorgenomen. Heb direct 2 bugs doorgegeven ivm het formulier met je voorkeur voor manier van contact en die heeft ze genoteerd.
Ze gaf aan dat de auto al in Tilburg staat en er geen opmerkingen in het systeem staan dat deze om wat voor reden dan ook zou zijn geweigerd. Als de LM snel het contract kon opsturen zou ophalen snel mogelijk zijn, maar, DeliveryNL heeft 1 week achterstand. Toen ik aangaf dat het voor sommige mensen verwarrend kon zijn dat ze een Performance met trekhaak bestellen en op de dag van ophalen zien dat het een LR met performance software is, gaf ze aan dat ze daar mogelijk "Performance Base" van gaan maken in de toekomst.
Afijn, hopelijk stuurt morgen de LM het contract op naar Tesla. Dan wacht ik een weekje op het overboeken van de auto naar het account van de LM en hopelijk dan binnen 1-2 weken ophalen in Tilburg
Dit voorraadmodel stond dus al wel in Tilburg. Is natuurlijk wel cashen voor Tesla, een LR met 19" en trekhaak even upgraden met Performance software en er dan een paar duizend Euro extra voor vragen. Misschien doen ze dat als iemand een order annuleert, zo verdienen ze extra en ze gaan toch als warme broodjes over de toonbank.
Vandaag contract LM binnen en akkoord gegeven, in contract staan netjes RN, VIN en referralcode vermeld.
Vanmiddag Tesla via de chat benaderd over o.a. leverdatum. Zij kon het niet beantwoorden, maar ik zou worden teruggebeld. Natuurlijk erg sceptisch over of dat zou gebeuren of niet en op wat voor termijn. 2,5 uur later werd ik gebeld door een vriendelijke vrouw van DeliveryNL, ik zat in overleg en vroeg of ze om 16:30 terug wilde bellen, dat was prima. Om 16:35 werd ik netjes teruggebeld, even alles doorgenomen. Heb direct 2 bugs doorgegeven ivm het formulier met je voorkeur voor manier van contact en die heeft ze genoteerd.
Ze gaf aan dat de auto al in Tilburg staat en er geen opmerkingen in het systeem staan dat deze om wat voor reden dan ook zou zijn geweigerd. Als de LM snel het contract kon opsturen zou ophalen snel mogelijk zijn, maar, DeliveryNL heeft 1 week achterstand. Toen ik aangaf dat het voor sommige mensen verwarrend kon zijn dat ze een Performance met trekhaak bestellen en op de dag van ophalen zien dat het een LR met performance software is, gaf ze aan dat ze daar mogelijk "Performance Base" van gaan maken in de toekomst.
Afijn, hopelijk stuurt morgen de LM het contract op naar Tesla. Dan wacht ik een weekje op het overboeken van de auto naar het account van de LM en hopelijk dan binnen 1-2 weken ophalen in Tilburg
Dit voorraadmodel stond dus al wel in Tilburg. Is natuurlijk wel cashen voor Tesla, een LR met 19" en trekhaak even upgraden met Performance software en er dan een paar duizend Euro extra voor vragen. Misschien doen ze dat als iemand een order annuleert, zo verdienen ze extra en ze gaan toch als warme broodjes over de toonbank.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Meld dan ook even watMglashouwer schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:50:
[...]
Voorpret is bij mij ook een goed gevulde kast met M3 accesoires van Amazon en ebay![]()
Echt apart dat ik dat doe voor een leasebak, maargoed als je er plezier aan beleefd...
Ik heb vrijdag 30-8 onderstaande mail gekregen. Als ik eerdere verhalen lees krijg ik het gevoel dat Tesla pas per 1-10 zal gaan zoeken als de restrictiedatum op 1-10 staat. Echter in onderstaande tekst lees ik dat ze 2 weken van te voren gaan zoeken.
Hebben anderen ook een mail gekregen met deze inhoud? Overigens heb ik een M3 LR wit, 19" velgen besteld.
Hebben anderen ook een mail gekregen met deze inhoud? Overigens heb ik een M3 LR wit, 19" velgen besteld.
Welkom bij de Tesla familie. Wij doen er alles aan om uw Tesla zo spoedig mogelijk te leveren.
Bestelling:
Graag willen we u bekend maken met de stappen die gaan leiden naar de uiteindelijke levering van uw Tesla. Via uw leasemaatschappij hebben wij vernomen dat wij uw Tesla vanaf 01/10/2019 mogen leveren. Twee weken voor deze gewenste leverdatum kijken wij of er een Tesla van uw configuratie beschikbaar is voor levering.
Als u uw gewenste leverdatum of configuratie wenst aan te passen dient u contact op te nemen met uw leasemaatschappij. Wanneer ons Enterprise team dit heeft verwerkt zullen zij een bevestiging naar uw leasemaatschappij sturen. Indien u een aanpassing aan uw configuratie maakt, kan dit invloed hebben op uw levertermijn.
Leverdatum:
Zodra wij een inschatting kunnen maken wanneer uw Tesla aankomt in Nederland, ontvangt u van ons een e-mail met de verwachte leveringsperiode.
Wanneer uw Tesla dichterbij het leveringscentrum is ontvangt u een SMS met een eerst mogelijke leverdatum, tijd en locatie.
Wanneer deze planning wordt gemaakt krijgt u direct van ons bericht. Wij hebben geen extra informatie over uw leveringsindicatie en leverdatum voor dit moment. Wij willen u daarom vriendelijk vragen onze berichten hierover af te wachten.
Houd er rekening mee dat deze data altijd nog kunnen veranderen. Wij willen u vragen uw leveringsafspraak via SMS te bevestigen.
Indien de geplande leverdatum niet voor u uitkomt kan de levering maximaal 7 dagen worden uitgesteld, vanaf de dag dat uw Tesla klaar staat.
Levering:
Wij hebben alles geregeld met uw leasemaatschappij, u hoeft geen details aan te vullen op uw Tesla Account. Op de dag van uw levering vragen wij u vriendelijk om uw geldig rijbewijs of ID mee te nemen. Zodra uw kenteken en meldcode bekend is, delen wij deze met de leasemaatschappij.
Ik mijn sms gisteren gehad.. en ophalen op 9-9.. dus het kan nog..beton123 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:21:
LR AWD
Lakkleur Red Multi-Coat
18'' Aero velgen
Ik merk net dat ik de eindfactuur al sinds 28 augustus heb, met geplande levering datum 11 september. Er staat ook dat ik 7 dagen voor levering moet betalen. Moet ik afwachten tot ik een sms krijg of gewoon zsm betalen?
De mail is standaard. De praktijk wijst uit dat ze pas op de dag zelf beginnen met zoeken.Wesleymaur schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:19:
Ik heb vrijdag 30-8 onderstaande mail gekregen. Als ik eerdere verhalen lees krijg ik het gevoel dat Tesla pas per 1-10 zal gaan zoeken als de restrictiedatum op 1-10 staat. Echter in onderstaande tekst lees ik dat ze 2 weken van te voren gaan zoeken.
[...]
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
wachten op de smsEekhoornz0r schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:49:
Ik merk net dat ik de eindfactuur al sinds 28 augustus heb, met geplande levering datum 11 september. Er staat ook dat ik 7 dagen voor levering moet betalen. Moet ik afwachten tot ik een sms krijg of gewoon zsm betalen?
Nou.. ze hebben idd haast deze maand.. dit krijg ik per mail vandaag:
Neem voorafgaand aan de levering onze beschikbare instructies goed door. Tijdens het leveren wordt er geen uitleg gegeven.
Neem voorafgaand aan de levering onze beschikbare instructies goed door. Tijdens het leveren wordt er geen uitleg gegeven.
Dat doen ze al een tijdje zo. Nog even en er staat gewoon een robot. Hoop dat Jan en Hermien van 50 nog geen Model 3 kopen. Die komen de garage niet uit.BorisBoef schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:37:
Nou.. ze hebben idd haast deze maand.. dit krijg ik per mail vandaag:
Worden er steeds meer.anboni schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:22:
[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 03-09-2019 22:55 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Met zulke getallen wordt de model 3 ver uit de meest verkochte auto van dit jaar, lijkt me.
https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/2019/
Als je de aantallen vergelijkt met de 3-serie, A4, ect is het helemaal bijzonder.
Als je de aantallen vergelijkt met de 3-serie, A4, ect is het helemaal bijzonder.
Dan ben je een van de snelste! Mooi, mij ingehaald iig.Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:53:
01-08 Bestelling
06-08 Welkom mail Tesla
07-08 RN
12-08 VIN (F458***)
02-09 SMS
31-7 besteld eigen bedrijfsnaam financial lease.
Wel een vin maar geen eindfactuur, kenteken of sms.
(Kale witte sr+ besteld)
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Afspraak voor levering bij Tilburg Factory & Delivery Center
Woensdag 4 september om 10:30
Tilburg Factory & Delivery Center
Asteriastraat 1-7
Tilburg, DR 5047 RM
Het staat er echt nog steeds, zou het dan echt door gaan
Woensdag 4 september om 10:30
Tilburg Factory & Delivery Center
Asteriastraat 1-7
Tilburg, DR 5047 RM
Het staat er echt nog steeds, zou het dan echt door gaan
Zou het dan eindelijk toch zover komen, Wackmack?

Wit interieur = witte wrap voor middenconsole + witte armsteun.
Performance pedalen
Draadloze charger voor de telefoon
Screenprotector
Veer voor achterklep zodat die vanzelf helemaal open gaat.
Isoleerstrip voor de bekende ruis
Inlegrubbers voor de middenconsole
En hoe langer het duurt...hoe meer voorpret
Ik heb tot zo ver:Mglashouwer schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:05:
[...]
Wit interieur = witte wrap voor middenconsole + witte armsteun.
Performance pedalen
Draadloze charger voor de telefoon
Screenprotector
Veer voor achterklep zodat die vanzelf helemaal open gaat.
Isoleerstrip voor de bekende ruis
Inlegrubbers voor de middenconsole
En hoe langer het duurt...hoe meer voorpret
- autodrop
- wagenziektepilletjes
- een zakje voor mijn banenschillen
- een cd-hoes voor aan de zonneklep
- een custom spoiler met DRS
Maar zonder dollen
https://www.ebay.com/itm/...-Struts-Kit-/293186851507Mday schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:13:
[...]
Ik heb tot zo ver:
- autodrop
- wagenziektepilletjes
Maar zonder dollen. Die veer klinkt wel boeiend! Kostda? Zelf ben ik nog naar een (glas)coating aan het kijken omdat de lak niet denderend schijnt te zijn...
Cheapass, dus geen idee hoe lang ze mee gaan. Hij liet wel een filmpje zien van zijn M3 en daar werkte het top!!
Iemand er al ervaring mee? Hoeveel meer kracht moet je uitoefenen bij dicht doen? Vraag me af of de constructie van de kofferbak het allemaal zo prettig vind?Mglashouwer schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:20:
[...]
https://www.ebay.com/itm/...-Struts-Kit-/293186851507
Cheapass, dus geen idee hoe lang ze mee gaan. Hij liet wel een filmpje zien van zijn M3 en daar werkte het top!!
Polo blijft ook hard gaan. Ik zie ze ook even niet 8k of 5k afleveren deze maand trouwens. Afgelopen maandag gestart met 62. Ik kan me niet voorstellen dat de organisatie op dit moment 8k aan kan per maand. Hoogste aantal is nu iets van 2300 ofzo per maand.DM_ schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:05:
Met zulke getallen wordt de model 3 ver uit de meest verkochte auto van dit jaar, lijkt me.
[ Voor 36% gewijzigd door Inspired op 04-09-2019 08:56 ]
Geen idee hoe dat gaat. Maar er zijn wat meer geavanceerdere opties beschikbaar.Inspired schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:31:
[...]
Iemand er al ervaring mee? Hoeveel meer kracht moet je uitoefenen bij dicht doen? Vraag me af of de constructie van de kofferbak het allemaal zo prettig vind?
Hoewel een stuk prijziger is dit natuurlijk wel beter:
Tja..20 euro of 1100 euro...mooste schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:47:
[...]
Geen idee hoe dat gaat. Maar er zijn wat meer geavanceerdere opties beschikbaar.
Hoewel een stuk prijziger is dit natuurlijk wel beter:
[YouTube: Automatic Trunk for Tesla Model 3]
Ja ik weet het haha. Maar wat doet dat ding van 20 euro? Alleen de achterklep omhoog drukken als je de klep open doet?
Maar misschien zijn er goedkopere alternatieve want de oplossing in de video heeft ook veel manuren nodig om te maken.
Maar misschien zijn er goedkopere alternatieve want de oplossing in de video heeft ook veel manuren nodig om te maken.
Ja, zit een zwaardere veer in waardoor je de klep dus ook met meer kracht dicht moet drukken. Staat dus ook meer kracht op de constructie. Ik vind de achterklep nou niet het meest robuuste aan de Model 3. Ik zou ze er persoonlijk niet opzetten. Maar ieder zo zijn overweging.mooste schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:54:
Ja ik weet het haha. Maar wat doet dat ding van 20 euro? Alleen de achterklep omhoog drukken als je de klep open doet?
Ja inderdaad. Dus duwt alleen de achterklep omhoog. En die klep is niet zo zwaar imho. Ten tweede heb je ook fabricatie nodig om die veer goed te zetten? Want alleen erop "plakken" blijft niet lang goed denk ik.
Ik zie dat er hier en daar mensen VINs krijgen die tussen 1 en 15 augustus hebben besteld! Hoop dat de mijne ook ergens komende dagen zichtbaar wordt!!!! GEDULD RAAKT OP
Model 3
Haha snap ik! Maargoed, het zegt natuurlijk niet zoveel zo'n VIN. Kennelijk kunnen die nummers ook plots verdwijnen.ElonDusk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:28:
Ik zie dat er hier en daar mensen VINs krijgen die tussen 1 en 15 augustus hebben besteld! Hoop dat de mijne ook ergens komende dagen zichtbaar wordt!!!! GEDULD RAAKT OP
Wat denken jullie? Ergens las ik dat een VIN betekent dat ze 'm ergens op de boot laden in de US. Zo ja, welke boot zou dan zijn? Het blijft allemaal speculatie uiteraard. Maar that's part of the fun
Mijn collega heeft ook geen VIN zichtbaar. Maar in het Tesla systeem had ze blijkbaar wel een VIN. Neem contact op met Tesla zou ik zeggen.ElonDusk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:28:
Dan vind ik dat er opvallend weinig VINs gegeven zijn afgelopen weken.. aangezien er nog 2 boten onderweg zijnflrs schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:33:
[...]
Haha snap ik! Maargoed, het zegt natuurlijk niet zoveel zo'n VIN. Kennelijk kunnen die nummers ook plots verdwijnen.
Wat denken jullie? Ergens las ik dat een VIN betekent dat ze 'm ergens op de boot laden in de US. Zo ja, welke boot zou dan zijn? Het blijft allemaal speculatie uiteraard. Maar that's part of the fun
Model 3
Hmm gebeld of gechat? en weet je toevallig wanneer zij besteld had?mooste schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:34:
[...]
Mijn collega heeft ook geen VIN zichtbaar. Maar in het Tesla systeem had ze blijkbaar wel een VIN. Neem contact op met Tesla zou ik zeggen.

Model 3
Chat, besteld op 01-08 en RN op 09-08.ElonDusk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:36:
[...]
Hmm gebeld of gechat? en weet je toevallig wanneer zij besteld had?
En ze had ook geen VIN in de source.
[ Voor 7% gewijzigd door mooste op 04-09-2019 09:40 ]
Oke nice! Ik ga wel proberenmooste schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:39:
[...]
Chat, besteld op 01-08 en RN op 09-08.
En ze had ook geen VIN in de source.
Model 3
Kan goed zijn dat ze inlogt via de normale route (tesla.com --> login). Daar vind ik die mijne ook niet. Wél vind ik die als ik handmatig naar deze URL navigeer (kennelijk leidt dat bij de ene persoon naar dezelfde pagina en bij de ander niet).mooste schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:34:
[...]
Mijn collega heeft ook geen VIN zichtbaar. Maar in het Tesla systeem had ze blijkbaar wel een VIN. Neem contact op met Tesla zou ik zeggen.
www.tesla.com/nl_NL/tesla...ct-finalize?rn=RNXXXXXXXX
Worth a try..
Verwijderd
Ik ben erg benieuwd wat je met die CD's in je M3 gaat doenMday schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:13:
[...]
Ik heb tot zo ver:
- autodrop
- wagenziektepilletjes
Maar zonder dollen. Die veer klinkt wel boeiend! Kostda? Zelf ben ik nog naar een (glas)coating aan het kijken omdat de lak niet denderend schijnt te zijn...
Verder een prachtig boodschappenlijstje.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.