Net met Tesla gebeld ze hebben 4k autos bij RDW staan en die heeft er beetje moeite mee.mooste schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:01:
Ik vraag mij trouwens wel af hoeveel vertraging hier iedereen krijgt omdat er een backlog is bij het RDW. Hopelijk niet te veel.
Met chat willen ze nog wel sneller zijn... maar is volledig willekeurig of je geholpen gaat worden.RomeoLives1 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:29:
Zijn er hier Belgen met wat ervaring bij Tesla?
Op de factuur van Tesla staat een leveringsdatum van 3 september. Geen sms ontvangen. Is dit nog haalbaar? Ook heeft m'n verzekeringsagent nog geen aanvraag tot inschrijving ontvangen van Tesla, waardoor we geen verzekering kunnen opstarten en nummerplaat bekomen.
Op emails antwoorden ze niet en telefonisch zijn ze niet te bereiken. Gisteren 2 uur on hold, dan verbroken. Hierna 1.5 uur on hold en dan ook plots verbroken. Vandaag is niet beter. Door mijn werk kan ik niet zomaar vrijaf nemen. Ik hoop dat 3 september nog haalbaar is, maar het lijkt me onwaarschijnlijk?
Had je dan ook al een factuur? Want ik heb wel een VIN en RN maar geen factuur.Mglashouwer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:12:
[...]
Ik heb wel een RN en VIN, maar had nog geen geschatte leverdatum. Binnen 1 minuut iemand in de chat in het NL geholpen en een datum gekregen (12 september). Het komt wel goed met ze...echt...
Anoniem: 365851
Kan ook zijn vanwege grote storm Dorain, de Glovis Courage blijft ook vrij lang in SF. Gaat krap worden voor Q3 als die pas eind september aankomt in Zeebrugge.buiz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:31:
De vraag is ook hoe groot de boot is in Philadelphia, kan een kleiner schip zijn met minder plek.
Anyway, net als ons, zit heel Tesla minded europa de shipments in de gaten te houden. En dan is dit een leuke gast om te volgen op twitter.
Vraag me af of dat het is. Het duurt een week voordat de boot bij Panama is. Aangezien Dorain dit weekend al aan land komt in Florida zullen ze daar geen last van hebben.Anoniem: 365851 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:47:
[...]
Kan ook zijn vanwege grote storm Dorain, de Glovis Courage blijft ook vrij lang in SF. Gaat krap worden voor Q3 als die pas eind september aankomt in Zeebrugge.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Leasebak, dus dat is niet mijn probleemxburchartz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
Had je dan ook al een factuur? Want ik heb wel een VIN en RN maar geen factuur.
Voor iedereen die geen VIN heeft in z'n account page.
Ik heb net met iemand gechat van Tesla en die wist mij wel een VIN te geven en zelfs het nieuws dat de auto in Europa staat.. alleen het kenteken er nog niet is ..
Happy !!
Ik heb net met iemand gechat van Tesla en die wist mij wel een VIN te geven en zelfs het nieuws dat de auto in Europa staat.. alleen het kenteken er nog niet is ..
Happy !!
Had je al een leverweek gekregen?BorisBoef schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:59:
Happy !!
Knap dat je ze aan de lijn kreeg. 4k auto is inderdaad wel veel. Dus een (bijna) hele scheepslading voor NL? Chapeau hoordaanlz0r schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
Net met Tesla gebeld ze hebben 4k autos bij RDW staan en die heeft er beetje moeite mee.
Ja.. 5 weken geleden: 26 aug - 1 sept.. maar daarna nooit meer iets gehoord. Ook nooit een VIN op m'n page gehad.maar die is er blijkbaar dus wel.
In welke range zit jouw VIN ?BorisBoef schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:59:
Happy !!
Ow oke, ik had in eerste instantie een ...455***
Na vorige week verdwenen te zijn nu een ...420***
Das wel vreemd.. mijnes is 457xxx om preciezer te zijn..Flip2019 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:16:
[...]
Ow oke, ik had in eerste instantie een ...455***
Na vorige week verdwenen te zijn nu een ...420***
5YJ3E7EB8KF420***buiz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:19:
Let ook op het nummertje voor de KF, in mijn geval: 5YJ3E7EB5KF457***
Hier een 8 ... whatever that might mean
Da's een controlegetal. (https://teslatap.com/vin-decoder/)Flip2019 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:21:
[...]
5YJ3E7EB8KF420***
Het teken voor de KF is een check character, in mijn geval is het een X (5YJ3E7EBXKF456xxx, zie https://teslatap.com/vin-decoder/)Flip2019 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:21:
[...]
5YJ3E7EB8KF420***
Anoniem: 1242634
even een vraagje over de levering.
Als je een datum voor afhalen krijgt, zit je dan die dag ook echt gebonden aan een vastgestelde tijd of zijn ze daar een beetje flex in?
Als je een datum voor afhalen krijgt, zit je dan die dag ook echt gebonden aan een vastgestelde tijd of zijn ze daar een beetje flex in?
Volgens mij kan je 1 keer uitstellen. Gezien de drukte niet zo raar.Anoniem: 1242634 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:30:
Zou echt alles in het werk stellen om aanwezig te zijn op de voorgestelde datum/tijd. Als het echt niet kan kun je wel proberen te schuiven maar gaat allemaal niet echt makkelijk. Je zou verwachten dat een tech bedrijf een mooie portal heeft waar je op een kalender een slot kunt pakken. Maar moet via de SMS.Anoniem: 1242634 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:30:
Is RDW echt de reden van de vertraging? (Als er al vertraging is.) Het zijn toch allemaal administratieve handelingen? Denk ook niet dat er nu nog 4k auto's ergens in NL staan voor de NL markt.daanlz0r schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
Net met Tesla gebeld ze hebben 4k autos bij RDW staan en die heeft er beetje moeite mee.
[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 30-08-2019 13:37 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Anoniem: 1242634
@mooste
ok tanx. Ik bedoel ook dat wanneer zij zeggen bv 10 sept 1400 uur. Kan je dan bv ook in de ochtend langswippen of smiddags om uur of 1530?
ok tanx. Ik bedoel ook dat wanneer zij zeggen bv 10 sept 1400 uur. Kan je dan bv ook in de ochtend langswippen of smiddags om uur of 1530?
@Anoniem: 1242634
Nee, ik denk dat je dan op een andere dag moet langskomen.
Als de verhalen kloppen dat ze tientallen (misschien zelfs 100+?) per dag afleveren dan hebben ze geen ruimte in hun agenda helaas.
Als de verhalen kloppen dat ze tientallen (misschien zelfs 100+?) per dag afleveren dan hebben ze geen ruimte in hun agenda helaas.
Nu nog steeds pretrondjes aan het rijden?Cyw00d schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:04:
[...]
Zal ik doen! Ik zal wel proberen wat foto's te maken ook. Succes vandaag!
Ik neem aan dat jij inmiddels wel een RN hebt gekregen?Zahariac schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:54:
[...]
MisterGreen. Ik heb nu de bevestiging dat de restrictie eraf is bij mij. Ik zit nu net als de rest in de pool te wachten op een sms.
Hoe is het bij jullie geregeld qua ophalen. Moeten jullie dat ook in Tilburg doen?
Anoniem: 1248460
https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiNWUxZGI1ZjMtMGRmOS00Y2NhLThkZGUtZDllMTA5NGU4ZWY1IiwidCI6ImU0ZTI2YTNkLWIxMDEtNGFhZC1hMGY3LTVlMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9mooste schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:39:
Geeft een goed overzicht van hoeveel Model 3's er per dag worden geleverd
Daar is ook een standaard rapport van bij de RDW; https://opendata.rdw.nl/V...enaamstellingen/qkyr-9jhu
Die heb ik vorige week gekregen. En het erge is dat de LM hem al een aantal weken had. En ik heb tot op heden nog verder niks. Geen sms, geen mail en niks in mijn account.Siebert schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:47:
[...]
Ik neem aan dat jij inmiddels wel een RN hebt gekregen?
Linkje was al een paar keer gepost. Blijf me er wel over verbazen dat er nu echt alleen SR+ versies worden afgeleverd. LR AWD zit onder 5% over de laatste drie dagen.Anoniem: 1248460 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:47:
[...]
https://app.powerbi.com/view?r=eyJrIjoiNWUxZGI1ZjMtMGRmOS00Y2NhLThkZGUtZDllMTA5NGU4ZWY1IiwidCI6ImU0ZTI2YTNkLWIxMDEtNGFhZC1hMGY3LTVlMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9
Geeft een goed overzicht van hoeveel Model 3's er per dag worden geleverd
5YJ3E7EB9KF334026
Ik heb wel een hele lage vin vergeleken met de rest.
In de stress bij sommige mensen hier worden dit soort uitspraken snel voor waar aangenomen - zeker als je zo stellig zegt dat ze 'geen ruimte in hun agenda [hebben] helaas".mooste schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:39:
Enige juiste advies aan @Anoniem: 1242634 lijkt me: bel ze op of gok het erop.
Heb jij je VIN door de decoder gehaald?: https://teslatap.com/vin-decoder/ Het lijkt dat hij niet helemaal klopt.Rambo schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:54:
5YJ3E7EB9KF334026
De cijfers kloppen, ongeveer :-) Beetje aangepast.Djemme schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:03:
[...]
Heb jij je VIN door de decoder gehaald?: https://teslatap.com/vin-decoder/ Het lijkt dat hij niet helemaal klopt.
Anoniem: 1246128
Een maneer: Via Chrome browser - moet je de 'TESLA VIN finder" instalieren.LcsRaw schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:07:
Waar kan je zien of je al VIN nummer hebt? Ik kan alleen een RN nummer vinden op de tesla site
Nice! Had je al VIN in je source? Of helemaal niet? En wanneer besteld en welke configuratie 😬?BorisBoef schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:59:
Happy !!
Ben nieuwsgierig
Model 3
VandaarRambo schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:08:
[...]
De cijfers kloppen, ongeveer :-) Beetje aangepast.
Als je op je "normale" account nog geen VIN kan vinden kan je deze directe URL proberen te gebruiken:
https://www.tesla.com/nl_...t-finalize?rn=RN109XXXXXX
Vul op de XXXXXX even de cijfers van je eigen RN in en mogelijk zie je dan wel een VIN
Dat is wat bij mij werkte namelijk.
Vul op de XXXXXX even de cijfers van je eigen RN in en mogelijk zie je dan wel een VIN
Nee ik heb nooit een VIN gehad. Het is een zwarte LR AWD 19". Besteld in Maart met leverrestrictie tot eind juni.ElonDusk schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:10:
[...]
Nice! Had je al VIN in je source? Of helemaal niet? En wanneer besteld en welke configuratie 😬?
Ben nieuwsgierig
Ah oke je wacht al een tijdje! Hopelijk heb je hem snelBorisBoef schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:13:
[...]
Nee ik heb nooit een VIN gehad. Het is een zwarte LR AWD 19". Besteld in Maart met leverrestrictie tot eind juni.
Model 3
Ik neem aan volgende week idd..ElonDusk schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:15:
[...]
Ah oke je wacht al een tijdje! Hopelijk heb je hem snel
Nee, daar zie ik ook niks (ook niet in de source).. zal wel komen doordat hij door de LM besteld is.Brainwaste schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:11:
Als je op je "normale" account nog geen VIN kan vinden kan je deze directe URL proberen te gebruiken:
Ja ok, goed punt maar ja... dat bellen he...MrAcid schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:03:
[...]
In de stress bij sommige mensen hier worden dit soort uitspraken snel voor waar aangenomen - zeker als je zo stellig zegt dat ze 'geen ruimte in hun agenda [hebben] helaas".
Enige juiste advies aan @Anoniem: 1242634 lijkt me: bel ze op of gok het erop.
Ah thanks, ik heb inderdaad ook een VINAnoniem: 1246128 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:09:
[...]
Een maneer: Via Chrome browser - moet je de 'TESLA VIN finder" instalieren.
Top! Dit levert bij mij opeens wel een VIN op!!Brainwaste schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:11:
Via de directe URL ook een VIN, en een afleverdatum... alleen nog geen contact via sms etc gehad...

Ik had als afhaal locatie Groningen opgegeven...Dus nog even afwachten

Ik had als afhaal locatie Groningen opgegeven...Dus nog even afwachten
[ Voor 25% gewijzigd door alberthakvoort op 30-08-2019 14:28 ]
Vanmorgen via Chat te horen gekregen dat mijn nieuwe leverperiode laatste week september is. Was eerst deze week.
Je hebt iig het geluk dat jouw order vorige week is verwerkt. Tesla heeft namelijk de prijs verhoogd.Zahariac schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:52:
[...]
Die heb ik vorige week gekregen. En het erge is dat de LM hem al een aantal weken had. En ik heb tot op heden nog verder niks. Geen sms, geen mail en niks in mijn account.
Ik heb nog steeds geen RN en moet de nieuwe prijs betalen ben ik bang...
Kan iemand mij de structuur van het Googl docs document eens uitleggen?Inspired schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:00:
[...]
Dat weet niemand.Kans is wel groot dat hij dan op de SFL staat. Maar garanties krijg je niet. Ook niet van Tesla waarschijnlijk. Gloves Cosmos is ook al onderweg naar Zeebrugge. En de volgende, Glovies Sunlight, is bijna in SFR en komt dan naar Zeebrugge. Het begint nu flink op stoom te komen.
![]()
https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0
Kolom E, destination, is dat "eindbestemming" of is dat zijn volgende bestemming in een reeks van havens die hij aandoet?
From en To, is dat het begin en eindpunt van zijn hele traject of is dat zijn "tussentraject" (=laatst gestopte haven en volgende haven)?
ETA, is dat de volgende haven die hij aankomt, en welke kolom is dat dan?
Ik kan er echt niet aan uit hoor

De Glovis sunlight bv: https://www.myshiptracking.com/?mmsi=538007440
Die gaat van San Fran naar Balboa, maar in de sheet staat bij destination Zeebrugge?
Wat is er te doen in Balboa? Auto's ophalen? Of gebeurt dat in San Fran?
[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 30-08-2019 14:43 ]
Ze zijn wel iets met die website aan het doen. Eerst zag ik op de finalize pagina de tekst "We are drafting up your contract ....".
Nu zie ik de tekst in het Nederlands. Echter, eerst zag ik op de finalize pagina mijn bestelovereenkomst die ik als PDF kon downloaden en een document over grijze markten. Die documenten staat er nu niet meer.
Ik heb nog wel dezelfde VIN.
Bestelling via LM op 1-7: LR AWD black/white/earo/autopilot.
Week later een RN nummer in mijn profiel.
31-7 via de LM de order aangepast naar witte lak omdat zwart opeens een meerprijs kende.
8-8 augustus een VIN in de source
11-8 mailtje van Tesla met verwachtte leverdatum tussen 4-9 en 11-9 .
Nog steeds geen SMS...
Nu zie ik de tekst in het Nederlands. Echter, eerst zag ik op de finalize pagina mijn bestelovereenkomst die ik als PDF kon downloaden en een document over grijze markten. Die documenten staat er nu niet meer.
Ik heb nog wel dezelfde VIN.
Bestelling via LM op 1-7: LR AWD black/white/earo/autopilot.
Week later een RN nummer in mijn profiel.
31-7 via de LM de order aangepast naar witte lak omdat zwart opeens een meerprijs kende.
8-8 augustus een VIN in de source
11-8 mailtje van Tesla met verwachtte leverdatum tussen 4-9 en 11-9 .
Nog steeds geen SMS...
Ja, E is de eindbestemming. Balboa is een tussenstation (waypoint) onderweg naar Zeebrugge. Daar is namelijk het panamakanaal te vinden. Alle auto's worden in SFO geladen. ETA is de verwachtte tijd dat hij bij het waypoint aankomt.HyperBart schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:31:
[...]
Kan iemand mij de structuur van het Googl docs document eens uitleggen?
Kolom E, destination, is dat "eindbestemming" of is dat zijn volgende bestemming in een reeks van havens die hij aandoet?
From en To, is dat het begin en eindpunt van zijn hele traject of is dat zijn "tussentraject" (=laatst gestopte haven en volgende haven)?
ETA, is dat de volgende haven die hij aankomt, en welke kolom is dat dan?
Ik kan er echt niet aan uit hoor
De Glovis sunlight bv: https://www.myshiptracking.com/?mmsi=538007440
Die gaat van San Fran naar Balboa, maar in de sheet staat bij destination Zeebrugge?
Wat is er te doen in Balboa? Auto's ophalen? Of gebeurt dat in San Fran?
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Wat betekend het als ik op die pagina een VIN heb maar op de normale URL niet?Brainwaste schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:11:
In mijn geval was het zo dat de mensen die de financial lease overeenkomst goed moeten keuren en goed in de systemen moeten zetten hun "ding" nog niet hebben gedaan. Puur een stukje administratief werk lijkt mij.Hatsjoe schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:44:
[...]
Wat betekend het als ik op die pagina een VIN heb maar op de normale URL niet?
Blijkbaar gaan de processen op de achtergrond wel verder en wordt er wel een auto (VIN) aan je account geknoopt als die beschikbaar/in aantocht is. Dit maakte ik tenminste op uit het verhaal van degene die ik woensdag aan de telefoon had.
Ik denk dat het in mijn geval te maken had met het inruilaanbod. Ik heb deze zojuist geaccepteerd en wanneer ik nu via mijn Tesla account op "Beheren" druk bij mijn auto word ik doorgestuurd naar https://www.tesla.com/nl_...-finalize?rn=RN10XXXXXXXX en vind daar dan inderdaad mijn VIN (in de broncode).Brainwaste schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:47:
[...]
In mijn geval was het zo dat de mensen die de financial lease overeenkomst goed moeten keuren en goed in de systemen moeten zetten hun "ding" nog niet hebben gedaan. Puur een stukje administratief werk lijkt mij.
Blijkbaar gaan de processen op de achtergrond wel verder en wordt er wel een auto (VIN) aan je account geknoopt als die beschikbaar/in aantocht is. Dit maakte ik tenminste op uit het verhaal van degene die ik woensdag aan de telefoon had.
Ben benieuwd. Heb 23/8 de auto zakelijk met Financial Lease besteld bij Tesla en kreeg 28/8 de 1e mail van DeliveryNL met "Gefeliciteerd met de aanschaf van uw Tesla. Wij zijn verheugd u mee te delen dat uw levering binnenkort zal plaatsvinden.".
Is het reëel dat ik de auto eind september in bezit kan hebben of geen schijn van kans? Zou fijn zijn i.v.m. de btw aangifte. Ik hou in ieder geval wel rekening met flinke vertragingen gezien de eerdere berichten in dit topic
5YJ3E7EAXKF48..... en ik heb 15-8 besteld. Dan lijkt het me niet dat de auto al in Europa is?
5YJ3E7EB8KF38.... heb ik en zou volgens de mail tussen 8 & 15 september geleverd worden, ben benieuwd of deze wel al in NL of zeebrugge is
AWD LR Zwart/zwart aero trekhaak
besteld op 30/07 (aanbetaling)
[ Voor 19% gewijzigd door Vazzilly op 30-08-2019 16:01 ]
Zojuist contact genomen met Tesla. Mij werd verteld dat de auto al in Europa is, maar dat zij aan het wachten zijn op de RDW.
Geplande levering was 17 september volgens de factuur. Nu is dat 20 september volgens tesla.
Geplande levering was 17 september volgens de factuur. Nu is dat 20 september volgens tesla.
ik heb KF46, en week 38 als verwachting. Besteld op 30/07 ish door LM.Vazzilly schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:59:
5YJ3E7EB8KF38.... heb ik en zou volgens de mail tussen 8 & 15 september geleverd worden, ben benieuwd of deze wel al in NL of zeebrugge is
Ik zit op kf35xxxx. Geen idee van aflevermoment, maar ga niet bellen. Sms komt vanzelf. Zitten er anderen in die VIN range?
Chat support heb ik wel geprobeerd, maar die geven geen info (meer). Ik hoop op volgende week ergens, maar we zullen zien.
De auto is besteld 29-5. Maar LM had een lever restrictie geplaatst, dat was niet de bedoeling.
Chat support heb ik wel geprobeerd, maar die geven geen info (meer). Ik hoop op volgende week ergens, maar we zullen zien.
De auto is besteld 29-5. Maar LM had een lever restrictie geplaatst, dat was niet de bedoeling.
Mijn bestelling is op 06-08 bevestigd door Tesla. VIN is KF374xxx.
Eergisteren via chat de voorlopige leverdatum 13-09 gekregen. Nog niets via mail of sms. Ook geen schatting in welke week geleverd gaat worden zoals sommigen hier?
Eergisteren via chat de voorlopige leverdatum 13-09 gekregen. Nog niets via mail of sms. Ook geen schatting in welke week geleverd gaat worden zoals sommigen hier?
KF468 en waarschijnlijk levering eind september (volgens LM).
via de chat 
- aangegeven dat ik een leverindicatie nodig heb omdat er een laadpaal gepland moet worden.
- Mevrouw vraag RN en ik geef RN EN VIN
- VIN: 5YJ3E7EB0KF44xxxx
- As far as I can see now it's planned for delivery around 26/09/2019 but this change a few days
- You'll receive a confirmation of the exact date 7 days before delivery by SMS
- thank you! just out of curiosity, is the car already in europe?
- Not yet it's still in the US but ready for shipment by boat
- aangegeven dat ik een leverindicatie nodig heb omdat er een laadpaal gepland moet worden.
- Mevrouw vraag RN en ik geef RN EN VIN
- VIN: 5YJ3E7EB0KF44xxxx
- As far as I can see now it's planned for delivery around 26/09/2019 but this change a few days
- You'll receive a confirmation of the exact date 7 days before delivery by SMS
- thank you! just out of curiosity, is the car already in europe?
- Not yet it's still in the US but ready for shipment by boat
Reporting live from Tilburg. 1 van de 4 in zicht. Nog even wachten op de rest
Hij bevalt echt super!! Man man man wat een acceleratie! Ik heb 1 klein plekje op het lak kunnen vinden (heel klein krasje onder het Tesla logo op de motorkap), daar is een foto van gemaakt (heb ik zelf ook gedaan) en daar kan ik een service beurt voor laten maken, de rest is prima in orde.Master_G schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
Nu nog steeds pretrondjes aan het rijden?bevalt ie?
Hij is afgeleverd met 50% batterij, binnen stonden er nog een aantal op te laden. Heel vet trouwens om de fabriek van binnen te zien! Helaas mocht ik van de fabriek en collega's geen foto's maken.
Edit, link met een aantal foto's: https://www.dropbox.com/s...Kp0dC4eSIpyJMOSRxlRa?dl=0
[ Voor 24% gewijzigd door Cyw00d op 30-08-2019 16:51 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Gefeliciteerd!!Cyw00d schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:46:
[...]
Hij bevalt echt super!! Man man man wat een acceleratie! Ik heb 1 klein plekje op het lak kunnen vinden (heel klein krasje onder het Tesla logo op de motorkap), daar is een foto van gemaakt (heb ik zelf ook gedaan) en daar kan ik een service beurt voor laten maken, de rest is prima in orde.
Edit, link met een aantal foto's: https://www.dropbox.com/s...Kp0dC4eSIpyJMOSRxlRa?dl=0
En bedankt voor de foto's!
[ Voor 3% gewijzigd door Night-Reveller op 30-08-2019 16:52 ]
Rond de 5e komt een SMS, de 12e komt de auto aan in Tilburg en de 13e zou ik hem
Mogelijk op kunnen halen.
SR+ wit geen aanvullende opties. Via eigen zaak financial lease (31-7 besteld)
@Cyw00d Ziet er goed uit dat wit! Have fun!
Ik hoop ook dat die van ons met 50% word afgeleverd kan ik gelijk even superchargen!
Wanneer had jij besteld en een RN?
@Cyw00d Ziet er goed uit dat wit! Have fun!
Ik hoop ook dat die van ons met 50% word afgeleverd kan ik gelijk even superchargen!
Wanneer had jij besteld en een RN?
[ Voor 31% gewijzigd door Stef87 op 30-08-2019 16:54 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
@Cyw00d Gefeliciteerd! Veel plezier ermee!
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Gaaf wit/wit. Veel plezier ermee.Cyw00d schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:46:
[...]
Hij bevalt echt super!! Man man man wat een acceleratie! Ik heb 1 klein plekje op het lak kunnen vinden (heel klein krasje onder het Tesla logo op de motorkap), daar is een foto van gemaakt (heb ik zelf ook gedaan) en daar kan ik een service beurt voor laten maken, de rest is prima in orde.
Hij is afgeleverd met 50% batterij, binnen stonden er nog een aantal op te laden. Heel vet trouwens om de fabriek van binnen te zien! Helaas mocht ik van de fabriek en collega's geen foto's maken.
Ik blijf het wel bijzonder dat Tesla alle auto's aflevert met van die cheap-ass kentekenplaten. Waarom niet even luxe platen voor kostprijs 10-20 meer op zo'n dure auto.
Maargoed altijd zelf nog te doen.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Welke kentekenplaathouders bedoel jij dan? Heb je een linkVidaR-9 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:53:
[...]
Gaaf wit/wit. Veel plezier ermee.
Ik blijf het wel bijzonder dat Tesla alle auto's aflevert met van die cheap-ass kentekenplaten. Waarom niet even luxe platen voor kostprijs 10-20 meer op zo'n dure auto.
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
wanneer besteld? in welke reeks zit je VIN? Wanneer kreeg je een factuur?Stef87 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:51:
Rond de 5e komt een SMS, de 12e komt de auto aan in Tilburg en de 13e zou ik hem
Ik heb ook via eigen zaak/financial lease besteld, 15-aug, VIN is 48*** en ik heb nog geen factuur
Hij bedoelt niet houders, maar het kentekenplaat zelf.Stef87 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:55:
[...]
Welke kentekenplaathouders bedoel jij dan? Heb je een link?
[ Tesla MIG MYP ]
Ik bedoelde de platen zelf. Zelf wat ik standaard vraag of zelf doe op elke auto (persoonlijk uiteraard):Stef87 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:55:
[...]
Welke kentekenplaathouders bedoel jij dan? Heb je een link?
- luxe platen met opgelegde letters (van die choco letters zegmaar)
- randloze kentekenplaathouder
- alle type en motoraanduiding van achterkant af
Bij VW en Seat moest ik bijbetalen voor de luxe platen. Bij Mazda en BMW kreeg ik ze gewoon standaard zonder vragen.
Geen idee, ik had iig een VIN toen ik een keer heb uitgezocht hoe dat moest. Ik heb besteld op 31-7 en per email en voicemail 2-9 oorspronkelijk als leverdatum gekregen, maar gisteren per telefoon gevraagd naar een update (gezien ik niets meer had gehoord van Tesla)xburchartz schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:55:
[...]
wanneer besteld? in welke reeks zit je VIN? Wanneer kreeg je een factuur?
Ik heb ook via eigen zaak/financial lease besteld, 15-aug, VIN is 48*** en ik heb nog geen factuur
Eindfactuur had ik gisteren nog niet, maar die zou snel komen (had ik specifiek ook nagevraagd). Als ik een gokje mag doen denk ik dat jij hem eind sept. Kan ontvangen
Haha aan dit soort dingen hecht ik echt 0,0 waarde. Wat maakt dat uit johVidaR-9 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:57:
[...]
Ik bedoelde de platen zelf. Zelf wat ik standaard vraag of zelf doe op elke auto (persoonlijk uiteraard):
- luxe platen met opgelegde letters (van die choco letters zegmaar)
- randloze kentekenplaathouder
- alle type en motoraanduiding van achterkant af
Bij VW en Seat moest ik bijbetalen voor de luxe platen. Bij Mazda en BMW kreeg ik ze gewoon standaard zonder vragen.
OhhCyw00d schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:57:
[...]
Hij bedoelt niet houders, maar het kentekenplaat zelf.
Die (duurdere?..) met dikkere letters is minder aerodynamisch toch
**edit** Vind die dikke letters ook niet mooier
[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 30-08-2019 17:01 ]
It's all about the details..Erik schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:59:
[...]
Haha aan dit soort dingen hecht ik echt 0,0 waarde. Wat maakt dat uit joh
Nee, zoals ik al zei: persoonlijk
Vandaag bericht ontvangen van de LM, mijn Tesla M3 is besteld.
Config: SR+, Wit, met trekhaak.
Verwachte leverdatum van Tesla: week 37
Ik ben heel benieuwd
Config: SR+, Wit, met trekhaak.
Verwachte leverdatum van Tesla: week 37
Ik ben heel benieuwd
Echt who caresVidaR-9 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:53:
[...]
Gaaf wit/wit. Veel plezier ermee.
Kleinepiemelsyndroom heet dat.
Zo zo, volwassen reactie..CurtPoindexter schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:07:
[...]
Echt who cares![]()
Kleinepiemelsyndroom heet dat.

Overigens zou kleinepiemelsyndroom juist zijn dat je duurste typeaanduiding op je auto plakt
Zojuist een kenteken ontvangen via een heel simpel mailtje met echt alleen kenteken en VIN en zonder verdere gegevens.
Ben benieuwd wanneer de SMS volgt.
Ben benieuwd wanneer de SMS volgt.
Oh er is niks volwassen aan mijn reactie hoor. Het een standaarddingetje voor kleine pikkies om luxe platen op hun auto te plakken. Kan je wat van vinden maar zo werkt het wel.VidaR-9 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:11:
[...]
Zo zo, volwassen reactie..![]()
Overigens zou kleinepiemelsyndroom juist zijn dat je duurste typeaanduiding op je auto plaktMijn auto wordt vaker onderschat dan overschat.
Wat een onzin, mijn BMW heeft die dingen standaard.. schijnbaar maak jij je daar heel druk om. Al eens beseft dat mensen jou ook raar aankijken omdat je “zo’n elektrisch ding” gaat rijden?
Ik had de volgende vraag al op een ander forum gesteld, maar kreeg daar niet echt een zinnig antwoord op. Aangezien tweakers vol techneuten zit..
Is het mogelijk om 2 mennekes type 2 kabels (blauw 32a) aan elkaar te schakelen om een langere kabel te maken? de uiteinden passen namelijk op elkaar. Reden dat ik het vraag is ik vind de kabels net even te kort en het zou een goedkopere oplossing zijn als ik ze door kan lussen, ipv een nieuwe kabel kopen die 2x zo lang is.
Op de site van mennekes kom ik er weinig over tegen en via google ook geen uitsluitsel helaas.
Is het mogelijk om 2 mennekes type 2 kabels (blauw 32a) aan elkaar te schakelen om een langere kabel te maken? de uiteinden passen namelijk op elkaar. Reden dat ik het vraag is ik vind de kabels net even te kort en het zou een goedkopere oplossing zijn als ik ze door kan lussen, ipv een nieuwe kabel kopen die 2x zo lang is.
Op de site van mennekes kom ik er weinig over tegen en via google ook geen uitsluitsel helaas.
Nee dit kan niet. Expres zo gemaakt dat de pinnen elkaar niet kunnen raken als je er 2 doorlust.sahinasappelsap schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:23:
Ik had de volgende vraag al op een ander forum gesteld, maar kreeg daar niet echt een zinnig antwoord op. Aangezien tweakers vol techneuten zit..
Edit: YouTube: Charging cables cannot be chained
[ Voor 5% gewijzigd door robbierusa op 30-08-2019 17:26 ]
En weet je toevallig of er koppelstukken bestaan?robbierusa schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
Nee dit kan niet. Expres zo gemaakt dat de pinnen elkaar niet kunnen raken als je er 2 doorlust.
Edit: YouTube: Charging cables cannot be chained
Tof @Cyw00d ik heb dezelfde kleur, maar zwart interieur! Nice!
Niet dat ik weet, je verliest dan ook de slot funtie van de kabel. Zou er niet aan beginnen. Zelf een 6m kabel bij Evchargeking besteld voor kleine 300 incl. btw (uit mijn hoofd).sahinasappelsap schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:26:
[...]
En weet je toevallig of er koppelstukken bestaan?
Ga nou niet lopen beknibbelen op die laadkabel, daar komt alleen maar ellende van. Er lopen flinke stromen door zo'n kabel, dus iedere overgang zorgt al voor extra verlies (en dus opwarming). Als er dan nog 'n rot contact tussen zit, heb je helemaal ellende.sahinasappelsap schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 17:26:
[...]
En weet je toevallig of er koppelstukken bestaan?
Bedankt voor de kundige reacties!
Dan moet ik de kabels van 4m gewoon verkopen en zelf een langere halen, want heb geen zin om gevaar te veroorzaken
Dan moet ik de kabels van 4m gewoon verkopen en zelf een langere halen, want heb geen zin om gevaar te veroorzaken
[ Voor 16% gewijzigd door sahinasappelsap op 30-08-2019 17:41 ]
9 van de 10 Tesla’s zijn lease of op de zaak gekocht.Rto1964 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:42:
Yep, inclusief dat eeuwige gejammer over leasen....
Ik ken werkelijk niemand die zijn/haar tesla privé heeft gekocht.
Zo raar is de vraag omtrent garanties met leveren toch niet?
Nu zal het nog niet zo’n probleem zijn, maar hoe dichter het einde van het jaar nadert, hoe relevanter het wordt.
Hoe gaat het bedrijf Tesla hiermee om?
Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak
@BlakHawk ze gaan er niet veel anders voor doen. Als je op tijd een auto wilt hebben moet je op tijd bestellen. Of gokken op iets uit de inventory.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Wat wordt het geduld op de proef gesteld 😉
Mijn levering zou plaatsvinden tussen 26 aug en 3 september, wat betekend dat mijn auto op de SFL Constructor had moeten staan. 3 tot 4 keer meer registraties op kenteken te laatste dagen, wat betekend dat er idd veel Tesla’s van deze boot voor de Nederlandse markt is, zo lijkt het. Vin niet veranderd, maar nog niets gehoord.....
Sms bom lijkt ook niet echt op gang te komen?
Mijn levering zou plaatsvinden tussen 26 aug en 3 september, wat betekend dat mijn auto op de SFL Constructor had moeten staan. 3 tot 4 keer meer registraties op kenteken te laatste dagen, wat betekend dat er idd veel Tesla’s van deze boot voor de Nederlandse markt is, zo lijkt het. Vin niet veranderd, maar nog niets gehoord.....
Sms bom lijkt ook niet echt op gang te komen?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 7% gewijzigd door Lennart_1337 op 18-11-2019 00:05 ]
Mijn bestelbevesting is van 10 juli en dit staat nog steeds in mijn account.
Configuratie?Jobdeboer schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:36:
Mijn bestelbevesting is van 10 juli en dit staat nog steeds in mijn account.
Model 3
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.