Jij zit ook tussen de wal en het schip he? Succes hoor. Ben benieuwd wanneer jij je auto krijgt.Wackmack schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:44:
Gaat weer lekker. Probeer vanaf 9 uur te bellen, de lijn ging pas 9:25 open. Moest helaas net de lift pakken, natuurlijk de lijn verbroken, kan ik weer opnieuw bellen.
Belangrijke dag, is de Tesla er nog, zo ja, wanneer kan ik hem ophalen? Account heeft geen vin meer dus het kan alle kanten op.
Dat kan je wel zeggen. Het is zo'n ding omdat het om een RWD gaat, dat model wil ik graag hebben. Anders was er geen haast. Heel benieuwd. Medewerker zei gisteren dat alles goed zou komen.mooste schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:45:
[...]
Jij zit ook tussen de wal en het schip he? Succes hoor. Ben benieuwd wanneer jij je auto krijgt.
Vanochtend een mailtje van Delivery dat mijn emailadres is gewijzigd. (Chat met de medewerker gisteren heeft geholpen dus). Kan nu inloggen en zie mijn SN en 'mijn' eigen configuratie als preview (18", wit).
Voor de mensen die via een referral hebben besteld, zien die daar iets speciaals over terug in hun account?
Voor de mensen die via een referral hebben besteld, zien die daar iets speciaals over terug in hun account?
[ Voor 20% gewijzigd door Eddos op 29-08-2019 09:50 ]
Ja, daar is een apart overzicht voor. Volgens mij de landingspagina van je account als je inlogt.Eddos schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:48:
Vanochtend een mailtje van Delivery dat mijn emailadres is gewijzigd. (Chat met de medewerker gisteren heeft geholpen dus). Kan nu inloggen en zie mijn SN en 'mijn' eigen configuratie als preview (18", wit).
Iemand vanmorgen al kunnen spreken bij Tesla aan de telefoon? Sta alweer een uur in de rij
Ik heb een chat geprobeerd, vorige week kreeg ik daar nog netjes informatie maar het lijkt erop dat ze nu getraind zijn om er niets meer over te zeggen / door te wijzen naar Delivery. (zullen wel gek gechat wordenWackmack schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:22:
Iemand vanmorgen al kunnen spreken bij Tesla aan de telefoon? Sta alweer een uur in de rij
Yep net ook gechat. En na ff wachten enz zei ze dat ze geen info kon vinden omdat er nog geen VIN gekoppeld is dus verwees ze mij naar Delivery zoals bij andere ookMaarten schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:28:
[...]
Ik heb een chat geprobeerd, vorige week kreeg ik daar nog netjes informatie maar het lijkt erop dat ze nu getraind zijn om er niets meer over te zeggen / door te wijzen naar Delivery. (zullen wel gek gechat worden)
Model 3
Is maar net wie je treft op de chat, gaven mij bij gisteren aan dat voorlopige leverdatum 20sep is (heb al wel een tijdje een VIN)Maarten schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:28:
[...]
Ik heb een chat geprobeerd, vorige week kreeg ik daar nog netjes informatie maar het lijkt erop dat ze nu getraind zijn om er niets meer over te zeggen / door te wijzen naar Delivery. (zullen wel gek gechat worden)
[ Voor 3% gewijzigd door buiz op 29-08-2019 10:30 ]
Nice! Hier ook al tijden een VIN. maar op een officieel bericht (mail) met leverwindow 24-08 - 31-08 na geen (formele) update meer gehad. Chat vorige week gaf aan 1-7 sept, maar geen SMS en eindfactuur so-far.buiz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:29:
[...]
Is maar net wie je treft op de chat, gaven mij bij gisteren aan dat voorlopige leverdatum 20sep is (heb al wel een tijdje een VIN)
Al vertellen ze me dat het eind Okt wordt, prima, maar nu weet ik net niets.

Dank voor het delen! Wat ik bedoel is het volgende:Niek_ schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:53:
[...]
Begrijp je vraag niet helemaal, maar hier de factuur voor de velgen, TPMS-sensoren + moeren en naafkappen. Alles bij het ServiceCenter van Tesla besteld en opgehaald. Hier heb ik nog een set Vredestein Quatrac 5 235/40 R19 96Y XL, FSL, 3PMSF via een online shop bij besteld a net geen €650,- in BTW en het geheel is door de lokale bandenboer voor €60,- in elkaar gezet + onder de auto gemonteerd.
Ik heb een Tesla Model 3 in bestelling staan met de standaard 18" aero velgen. Dit betreft een leaseauto via mijn werkgever. De optie van 19" velgen kost €1600. Als ik deze voor levering bestel, dan betaal ik er extra voor in de leaseprijs én 22% bijtelling over. Wat ik graag wil weten is of ik de 18" velgen kan omwisselen voor de 19" voor aflevering, maar nadat er een kentekenplaat op zit. In dat geval is het een accessoire en betaal ik geen bijtelling. Op internet vind ik geen Tesla eigenaren die dezelfde constructie hebben gekozen. Alleen over de FSD Autopilot activeren na levering, om de bijtelling te ontlopen.
Plop....na 45 min verbinding ineens weg en er uitgegooidWackmack schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:22:
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Bij mij precies hetzelfde.. het gebrek aan communicatie irriteert mij mateloos.. ik zou bijna de hele zooi afzeggen.. het voorspelt echt heel weinig goeds zodra we allemaal massaal service nodig hebben.. dat wordt waarschijnlijk net zo'n chaos...Maarten schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:32:
[...]
Nice! Hier ook al tijden een VIN. maar op een officieel bericht (mail) met leverwindow 24-08 - 31-08 na geen (formele) update meer gehad. Chat vorige week gaf aan 1-7 sept, maar geen SMS en eindfactuur so-far.
Al vertellen ze me dat het eind Okt wordt, prima, maar nu weet ik net niets.
Ook de banden worden betaald door de LM. Als jij er 19" op eigen kosten onder gaat zetten, mag je ook op eigen kosten de banden vervangen wanneer ze daar aan toe zijn. Voordeel is wel weer dat je de velgen kan verkopen na het verstrijken van de leasetermijn.Bosma schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:36:
[...]
Dank voor het delen! Wat ik bedoel is het volgende:
Ik heb een Tesla Model 3 in bestelling staan met de standaard 18" aero velgen. Dit betreft een leaseauto via mijn werkgever. De optie van 19" velgen kost €1600. Als ik deze voor levering bestel, dan betaal ik er extra voor in de leaseprijs én 22% bijtelling over. Wat ik graag wil weten is of ik de 18" velgen kan omwisselen voor de 19" voor aflevering, maar nadat er een kentekenplaat op zit. In dat geval is het een accessoire en betaal ik geen bijtelling. Op internet vind ik geen Tesla eigenaren die dezelfde constructie hebben gekozen. Alleen over de FSD Autopilot activeren na levering, om de bijtelling te ontlopen.
Ik doe lekker alles via de LM, zelfs met winterbanden. De LM is wel zo slim geweest om die winterbanden niet bij Tesla zelf te bestellen. Dan rijd ik het hele jaar op mooie 19" jetsers
Goede tip! Kreeg direct iemand aan de chat en kreeg mijn kenteken te horen. Nu nog een afspraakMaarten schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:28:
[...]
Werd na een uur uit de telefoonwachtrij gegooid, blehhhhh.
Was hij/zij Nederlands of Engels sprekend?Wackmack schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:56:
[...]
Goede tip! Kreeg direct iemand aan de chat en kreeg mijn kenteken te horen. Nu nog een afspraak
Model 3
Hahah heerlijk! Prachtig hoe dit werkt zeg... netto resultaat iemand gaat dus 3 / 4 keer een poging doen mensen bezig houden etc. terwijl je ook met 1 klantcontact iemand zou kunnen helpen. Ik denk dat ik maar eens een offerte voor proces optimalisatie moet droppenWackmack schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:56:
[...]
Goede tip! Kreeg direct iemand aan de chat en kreeg mijn kenteken te horen. Nu nog een afspraak
Fors meer dan de dagen er voor idd! Mooi overzichtje btw.TeslaFever schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:02:
RDW gaat in elk geval goed de laatste tijd:
https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9
Interessant om te zien wanneer de kleur wit de overhand krijgt - dan hebben we meteen een indicatie van wanneer de auto's besteld zijn (immers op het moment dat wit de standaard kleur werd, iemand scherp op het netvlies wanneer dat was?).
Edit: seems te be 16/7. Oftewel, levertijd is naar alle waarschijnlijkheid minimaal 1,5 maand
[ Voor 6% gewijzigd door flrs op 29-08-2019 11:11 ]
23 augustus:
29 augustus:
Tesla heeft de auto besteld onder reserveringsnummer: RN10XXXXXXX. In deze mail leest u meer over uw bestelling, wanneer én waar u de auto kunt ophalen.
Nog even geduld
Voor nu staat de aflevering gepland voor week 38 2019 bij Tesla in Tilburg.

29 augustus:
Tesla heeft de auto besteld onder reserveringsnummer: RN10XXXXXXX. In deze mail leest u meer over uw bestelling, wanneer én waar u de auto kunt ophalen.
Nog even geduld
Voor nu staat de aflevering gepland voor week 39 2019 bij Tesla in Tilburg.

Verwijderd
Gaat helemaal niet goed ... Bijna geen AWD'sTeslaFever schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:02:
RDW gaat in elk geval goed de laatste tijd:
https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9

Banden zou ik dan ook via de LM willen regelen, aangezien dat ook in het contract zit.Night-Reveller schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:49:
[...]
Ook de banden worden betaald door de LM. Als jij er 19" op eigen kosten onder gaat zetten, mag je ook op eigen kosten de banden vervangen wanneer ze daar aan toe zijn. Voordeel is wel weer dat je de velgen kan verkopen na het verstrijken van de leasetermijn.
Ik doe lekker alles via de LM, zelfs met winterbanden. De LM is wel zo slim geweest om die winterbanden niet bij Tesla zelf te bestellen. Dan rijd ik het hele jaar op mooie 19" jetsers
Dat is geen probleem. Ik heb het zelfde gedaan. Heb 20 inch aftermarket velgen van JR met banden op laten nemen in de offerte. En dit wordt meegenomen in het leasebedrag en als accessoire toegevoegd.Bosma schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:14:
[...]
Banden zou ik dan ook via de LM willen regelen, aangezien dat ook in het contract zit.
Denk dat de schepen die nu onderweg zijn, vol staan met AWD’s*Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:12:
[...]
Gaat helemaal niet goed ... Bijna geen AWD's
*deze info is gebaseerd op een droom
Via de leasemaatschappij lijkt het voor mij 100% zonde geld. Zij spreiden gewoon het hele aankoopbedrag uit over 60 maanden. Voor een set banden + velgen van € 1.900 rekent de leasemaatschappij mij € 32,00 per maand extra. Dan kost het na 60 maanden € 1920 en mag ik alles inleveren.
Als je dat zelf betaalt betaal je dus € 1.900 maar heb je na 5 jaar gewoon een keurige set velgen voor je volgende auto of om te verkopen.
Als je dat zelf betaalt betaal je dus € 1.900 maar heb je na 5 jaar gewoon een keurige set velgen voor je volgende auto of om te verkopen.
Maar als iemand budget heeft kost het hem niks. Ook zal je voor die EUR 32,- waarschijnlijk nieuwe banden krijgen. Als je zelf velgen koopt niet.Divak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:47:
Via de leasemaatschappij lijkt het voor mij 100% zonde geld. Zij spreiden gewoon het hele aankoopbedrag uit over 60 maanden. Voor een set banden + velgen van € 1.900 rekent de leasemaatschappij mij € 32,00 per maand extra. Dan kost het na 60 maanden € 1920 en mag ik alles inleveren.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
En als het wél iets kost (Eigen Bijdrage), dan kan je dat aftrekken van je inkomen en kost het je netto maar ca €800,-Inspired schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:48:
[...]
Maar als iemand budget heeft kost het hem niks. Ook zal je voor die EUR 32,- waarschijnlijk nieuwe banden krijgen. Als je zelf velgen koopt niet.
Daarnaast staat er nergens in de offerte dat de auto op originele velgen geleverd wordt en kan je deze dus verkopen :-)Divak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:47:
22% bijtelling op 1600 euro zal je volgens mij netto op zo'n 13/14 euro per maand uitkomen.Divak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:47:
Het gaat om het leasebedrag. Het valt sowieso buiten de bijtelling als je het als 'accessoire' bij je auto bestelt.bakafish schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:54:
22% bijtelling op 1600 euro zal je volgens mij netto op zo'n 13/14 euro per maand uitkomen.
Ja, eens. Dat is dan misschien afhankelijk van wat voor soort organisatie je werkt en of ze aparte aanschaf door de zaak toestaan of niet. Ik kan mij voorstellen dat bij grotere bedrijven de HR afdeling gelijk hartkloppingen krijgt als je zegt dat je de velgen ook los kan kopen op naam van het bedrijf in plaats van ze te leasen.Inspired schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:48:
Maar als iemand budget heeft kost het hem niks. Ook zal je voor die EUR 32,- waarschijnlijk nieuwe banden krijgen. Als je zelf velgen koopt niet.
[ Voor 47% gewijzigd door Divak op 29-08-2019 11:59 ]
Bijzonder he, hier ook alwouter1971 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:40:
[...]
Plop....na 45 min verbinding ineens weg en er uitgegooid

Waarom belde jij ze?
Net via chat mijn telefoon nummer weten te wijzigen. (stond verkeerd bij de LM). De vrouw vertelde me dat eind September voor m'n AWD nog steeds goed haalbaar is. (3 Aug besteld)
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Voor de nieuwsgierigen:
Er is nu een insureMyTesla feature toegevoegd in de support area:
https://www.tesla.com/nl_NL/support/insuremytesla
Als je je auto na een jaar in de prak rijdt en je krijgt een nieuwe, wordt het verschil in bijtelling (ivm veranderende regels zoals 8% of verlaging van de €50k) door de verzekering gedekt.mooste schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:11:
Bijtellingsbeschermer???
[ Voor 5% gewijzigd door Divak op 29-08-2019 12:14 ]
Ik zie daar dat ik iemand via mijn referral kan uitnodigen, maar niet dat de auto via een referralcode besteld is. Ga ik ná levering wel achteraanmooste schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:17:
[...]
Ja, daar is een apart overzicht voor. Volgens mij de landingspagina van je account als je inlogt.
Ahhh ok, dat is wel een goeie om eerlijk te zijn.Divak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:13:
[...]
Als je je auto na een jaar in de prak rijdt en je krijgt een nieuwe, wordt het verschil in bijtelling (ivm veranderende regels zoals 8% of verlaging van de €50k) door de verzekering gedekt.
Omdat ik graag eens hoor van een medewerker waarom ik een mail krijg “gereed te zijn voor levering” terwijl er daarna geen mail komt over een vermoedelijke leverdatum terwijl anderen die in het proces al veel eerder krijgen en ik al sinds 22/7 een VIN heb.Wackmack schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:05:
[...]
Bijzonder he, hier ook al![]()
Waarom belde jij ze?
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
€220 per maand zakelijk of €238 per maand privé. Met 4 schadevrije jaren.JM3 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:10:
Voor de nieuwsgierigen:
Het enige wat daar nieuw aan is, is dat er binnen de site van Telsa naar verwezen wordt. Insuremytesla.nl bestaat al een hele tijd. Is nog een behoorlijk dure verzekering ook. Ik kom op E119 uit, bij Centraal beheer op E90.JM3 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:10:
Voor de nieuwsgierigen:
Long range, AWD, 18" Aero, trekhaak, blauw.
Operational lease (Leaseplan) via werkgever. Geen beperking op leveringsdatum.
20-8-2019 Bestelling opgestuurd naar LM
20-8-2019 Bevestiging van LM dat bestelling is doorgezet naar Tesla
29-8-2019 Bevestiging van Tesla met een RN (reserveringsnummer)
Er staat in de mail van Tesla een leveringsrestrictie op 2-9-2019, die heb ik niet doorgegeven (wellicht Leaseplan wel, maar ik heb daar niet om gevraagd) maar ik laat het zo omdat het maar een paar dagen is.
Overigens is de tijd tussen bestellen en deze mail (9 dagen) vrij gangbaar bij Leaseplan, van wat ik verder in dit topic vond. Achterstand van 3 weken met invoeren van leaseorders is daarmee volgens mij dus gedebunked.
De bestelling is ook direct zichtbaar in mijn Tesla account (die had ik eerder al zelf aangemaakt).
Progress!
[ Voor 30% gewijzigd door MrAcid op 29-08-2019 13:03 ]
Heeft iemand vandaag Tesla al kunnen bereiken per telefoon? Heb ze helaas telefonisch nodig en het gaat voor geen meter. Al dik 2 uur in de wacht totaal maar nog geen medewerker gesproken.
Dat is dus in het geval van Tesla niet waar. Mij werd geadviseerd om de winterbanden achteraf aan te schaffen ivm de bijtelling. Ze hebben hiervoor ook direct de order aangepast.Divak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:57:
[...]
Het gaat om het leasebedrag. Het valt sowieso buiten de bijtelling als je het als 'accessoire' bij je auto bestelt.
[...]
Dat doet hij toch ook? Als je direct bij je auto bijbesteld komt het af-fabriek en dan gaat er bijtelling overheen.Count_B schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:20:
[...]
Dat is dus in het geval van Tesla niet waar. Mij werd geadviseerd om de winterbanden achteraf aan te schaffen ivm de bijtelling. Ze hebben hiervoor ook direct de order aangepast.
Excuus, dan heb ik dat over het hoofd gezien.
Nee ook geen reactie op email.Wackmack schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:18:
Heeft iemand vandaag Tesla al kunnen bereiken per telefoon? Heb ze helaas telefonisch nodig en het gaat voor geen meter. Al dik 2 uur in de wacht totaal maar nog geen medewerker gesproken.
Ze zijn druk auto's af aan het leveren. Duidelijk veel te weinig capaciteit voor het beantwoorden van vragen momenteel.
Ik heb exact dezelfde situatie. LM , bestelbevestiging op die datum, leverweek, én daarnet een mailtje ontvangen dat het week 39 wordt. Alleen... het RN klopt niet. Bij jou ook niet? Heb ze gemaild...
Zojuist met support kunnen chatten, en ze gaf een leverdatum van 13-09 af. Met een afwijking van dagen tot weken 
Tot nu toe:
24-07 Bestelling bij LM
31-07 Bestel bevestiging van LM
06-08 Bestel bevestiging van Tesla met RN
20-08 VIN nummer in broncode gevonden (stond er wss al een tijdje in)
23-08 VIN nummer veranderd (serienummer 31 hoger)
29-08 VIN nummer veranderd (serienummer 77 hoger)
29-08 Voorlopige leverdatum op 13-09
Mijn bestelling:
Model 3 SR+, Grijs, Zwart interieur, Aero
Het begint op te schieten!
Tot nu toe:
24-07 Bestelling bij LM
31-07 Bestel bevestiging van LM
06-08 Bestel bevestiging van Tesla met RN
20-08 VIN nummer in broncode gevonden (stond er wss al een tijdje in)
23-08 VIN nummer veranderd (serienummer 31 hoger)
29-08 VIN nummer veranderd (serienummer 77 hoger)
29-08 Voorlopige leverdatum op 13-09
Mijn bestelling:
Model 3 SR+, Grijs, Zwart interieur, Aero
Het begint op te schieten!
Hoe dan.. Bij mij in de chat wisten ze NIETS te zeggen...
alles ging via deliveryNL@tesla.com....
En mijn levering zou volgende week moeten zijn, maar niemand die bereikbaar is of iets weet of mag zeggen
alles ging via deliveryNL@tesla.com....
En mijn levering zou volgende week moeten zijn, maar niemand die bereikbaar is of iets weet of mag zeggen
[ Voor 35% gewijzigd door JM3 op 29-08-2019 13:32 ]
Geen idee, er is al gezegd dat het afhangt van wie je aan de chat lijn hebt.
Collega van mij probeert het ook, en krijgt te horen dat hij bij delivery moet zijn..
Collega van mij probeert het ook, en krijgt te horen dat hij bij delivery moet zijn..

Damn, je hebt gelijkt. Bij mij is het ook een ander RN nummer (lager getal nu).Mday schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Ik heb exact dezelfde situatie. LM , bestelbevestiging op die datum, leverweek, én daarnet een mailtje ontvangen dat het week 39 wordt. Alleen... het RN klopt niet. Bij jou ook niet? Heb ze gemaild...
Oorspronkelijke RN staat in mijn Tesla account genoemd.
edit: ook even gemaild en uitgelegd dat ik al een RN heb gekregen (én een Tesla account met die RN). Blijkbaar een foutje, leverdatum waarschijnlijk toch wel week 38 vermoed ik ...
[ Voor 16% gewijzigd door Rambo op 29-08-2019 13:47 ]
Mijn hemel wat een paniek hier soms. Vind je het gek dat Tesla de drukte niet aan kan als iedereen continu gaat bellen/chatten/mailen op basis van een VIN in de sourcecode en weet ik wat nog meer.
Waar is het oer-hollandse geduld is een schone zaak gebleven.........
Waar is het oer-hollandse geduld is een schone zaak gebleven.........
Zonet een antwoord gehad op een vraag van deliveryNL. Had ze gemaild op 15 aug. Twee weken doorlooptijd.
Als je kijkt naar de afleveringen (https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9) , dan was het de laatste twee maanden was bijna de helft een LR AWD. Nu lijkt het nog maar 10% van de afleveringen te zijn.
Produceren ze die dingen in batches in de VS? Paar duizend SR+, fabriek aanpassen en dan een paar duizend LR AWD?
Produceren ze die dingen in batches in de VS? Paar duizend SR+, fabriek aanpassen en dan een paar duizend LR AWD?
Omdat ik zelf niet aanwezig kon zijn, heeft gisteren mijn schoonvader de auto opgehaald. Hij heeft uitgebreide informatie gehad over de auto en de dame die de aflevering heeft afgehandeld, is zelfs nog meegereden om te laten zien hoe de supercharger werkt. Al om al hebben ze ruim een uur besteed aan de uitlevering.
Vanuit Tesla heeft de betreffende dame mij nog gebeld voor de aflevering (ter controle) en na de aflevering om aan te geven wat ze gedaan had.
Ik heb hierdoor het gevoel dat het echt aan de persoon ligt die jouw aflevering doet.
Vanuit Tesla heeft de betreffende dame mij nog gebeld voor de aflevering (ter controle) en na de aflevering om aan te geven wat ze gedaan had.
Ik heb hierdoor het gevoel dat het echt aan de persoon ligt die jouw aflevering doet.
Mijn profiel gaf tot op heden ontzettend weinig info, pas toen ik de product-finalize pagina aanriep op https://www.tesla.com/nl_...uct-finalize?rn=RN109xxxx , zag ik plots veel meer én ik heb nu een VIN gekoppeld. Geen idee hoe lang hij al gekoppeld was. Iemand een idee wat het verschil is tussen beide pagina's?...
Yes!! Het wachten is beloond. Net na dik 1.5 uur aan de lijn, voor de 3e keer dezelfde aardige medewerker. Samen alles door gelopen, mocht zelfs de afleverdatum kiezen. Aankomende dinsdag Tesla ophalen 
Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak:
• Datum: 03/09/2019
• Tijd: 11:00 AM
• Kenteken: G-XXX-BJ
Ehm, dat is toch gewoon je beheerpagina. Dat is de pagina waar het om gaat. Op welke pagina zat jij dan te kijken?Mday schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:04:
Mijn profiel gaf tot op heden ontzettend weinig info, pas toen ik de product-finalize pagina aanriep op https://www.tesla.com/nl_...uct-finalize?rn=RN109xxxx , zag ik plots veel meer én ik heb nu een VIN gekoppeld. Geen idee hoe lang hij al gekoppeld was. Iemand een idee wat het verschil is tussen beide pagina's?...
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
https://www.tesla.com/nl_...?rn=RN10XXXXX&redirect=noMagicTempest schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:10:
[...]
Ehm, dat is toch gewoon je beheerpagina. Dat is de pagina waar het om gaat. Op welke pagina zat jij dan te kijken?
ik zie dat-ie niet redirect, maar moet ie oorspronkelijk naar die pagina gaan dan...?
[ Voor 11% gewijzigd door Mday op 29-08-2019 14:13 ]
Brengt mij op zelfde paginaMday schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:12:
[...]
https://www.tesla.com/nl_...?rn=RN10XXXXX&redirect=no
ik zie dat-ie niet redirect, maar moet ie oorspronkelijk naar die pagina gaan dan...?
Model 3
Bij mij redirect die wel meteen. Ook al staat er redirect=no.Mday schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:12:
[...]
https://www.tesla.com/nl_...?rn=RN10XXXXX&redirect=no
Raar! Ik heb op meerdere browsers/computers gezeten... daarnet ook even Edge geprobeerd, blijft gewoon hangen op die pagina met dit:MagicTempest schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:17:
[...]
Bij mij redirect die wel meteen. Ook al staat er redirect=no.

het moet dus deze pagina zijn (is met VIN...)

[ Voor 49% gewijzigd door Mday op 29-08-2019 14:27 ]
Brengt mij ook op een andere pagina. Op de een staat vrijwel niets. Op de andere staat iets meer tekst (waaronder de Engelse zin 'we are drafting...'). Het stappenplan op de product-finalize pagina laat wel meer stappen zien. Maar beide geen VIN.
Ik krijg wat verschillende antwoorden over een paar vragen mbt een nieuwe Tesla X.
Wat kost het om achteraf FSD te activeren. De een zegt 6400 de ander meer. Maar achteraf is gunstiger mbt bijtelling.
Ik zie dat ik minder opties kan kiezen bij een Tesla X 100D. Bijvoorbeeld de verbeterde audio installatie. Is die nu opeens standaard?
Wat kost het om achteraf FSD te activeren. De een zegt 6400 de ander meer. Maar achteraf is gunstiger mbt bijtelling.
Ik zie dat ik minder opties kan kiezen bij een Tesla X 100D. Bijvoorbeeld de verbeterde audio installatie. Is die nu opeens standaard?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Rambo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Damn, je hebt gelijkt. Bij mij is het ook een ander RN nummer (lager getal nu).
Oorspronkelijke RN staat in mijn Tesla account genoemd.
edit: ook even gemaild en uitgelegd dat ik al een RN heb gekregen (én een Tesla account met die RN). Blijkbaar een foutje, leverdatum waarschijnlijk toch wel week 38 vermoed ik ...
Beste leaserijder,
Door een technische fout heeft u vandaag voor de tweede keer een orderbevestiging gekregen van uw bestelde Tesla Model 3, dit bericht kunt u als niet verzonden beschouwen.
De informatie in de orderbevestiging van vandaag is onjuist, onze excuses voor het ongemak.
Zit bij het premium interieur.OMX2000 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:26:
https://www.tesla.com/nl_...oduct-finalize?rn=RNXXXXX
View source.
Ctrl+f
"vin":"
Je hebt er geloof ik verder helemaal niets aan, je vin. Behalve dat je weet dat er een auto is gekoppeld aan je order.
View source.
Ctrl+f
"vin":"
Je hebt er geloof ik verder helemaal niets aan, je vin. Behalve dat je weet dat er een auto is gekoppeld aan je order.
[ Voor 29% gewijzigd door Rambo op 29-08-2019 14:55 ]
Dat is niet juist.OMX2000 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:26:
Voorheen was autopilot bij aanschaf € 5.300.
Na aanschaf was dit € 7.400.
Dat scheelt € 2.100.
22% bijtelling over € 2.100 is € 462 bruto bijtelling per jaar. Zeg maar € 230 netto. Dan zit je na 5 jaar pas op € 1.150 bespaarde bijtelling terwijl je wel € 2.100 extra betaalt. Dus niet de moeite om achteraf bij te kopen.
Op dit moment geeft Tesla niet meer aan wat de ‘achteraf’ prijs is. Maar ga er maar vanuit dat dat in verhouding ongeveer hetzelfde blijft en dus nog steeds niet loont om achteraf aan te schaffen.
Dat FSD gebeuren zou sowieso een accessoire moeten zijn. Waarom het een af fabriek optie is eigenlijk onzin.
En dat is ook standaard. Je kunt in de configurator maar een paar opties kiezen. Lekker overzichtelijk, maar niet altijd duidelijk wat er allemaal standaard is.
Dat wordt niet meer aangegeven omdat de achteraf prijs tegenwoordig gelijk is aan de af-fabriek prijs.Divak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:03:
[...]
Op dit moment geeft Tesla niet meer aan wat de ‘achteraf’ prijs is. Maar ga er maar vanuit dat dat in verhouding ongeveer hetzelfde blijft en dus nog steeds niet loont om achteraf aan te schaffen.
Net reactie van delivery. Ik had ze het betaalbewijs gestuurd voor de betaling van de laatste (nieuwe) factuur in mijn account. Deze factuur inclusief VIN wijziging was toegevoegd op 20-8, ik had op 8-8 een e-mail gekregen met de verwachte leveringsperiode 1-9 / 8-9.
Op de factuur stond een levering op 3-9 en levering in Amsterdam. Dit is ongeldig voor iedereen die zo'n factuur heeft gekregen. Levering zal in Tilburg zijn en geplande leverdatum is incorrect.
Daarna standaard reactie met je krijgt een e-mail als de auto onderweg is met een geschatte levertijd (al gehad op de 8e). En een sms als hij naar delivery komt.
Sales gesproken en die kunnen niks meer checken. Nu proberen delivery te bellen. Bij verkoop hadden ze het over vrijwel direct levering toen ik in juli bestelde. Mijn tijdelijke vervoer moet ik eind volgende week inleveren dus hoop heel erg dat mijn geschatte leverperiode nog klopt.
edit: Verbinding verbroken. Nu is het menu ook gewijzigd haha
Op de factuur stond een levering op 3-9 en levering in Amsterdam. Dit is ongeldig voor iedereen die zo'n factuur heeft gekregen. Levering zal in Tilburg zijn en geplande leverdatum is incorrect.
Daarna standaard reactie met je krijgt een e-mail als de auto onderweg is met een geschatte levertijd (al gehad op de 8e). En een sms als hij naar delivery komt.
Sales gesproken en die kunnen niks meer checken. Nu proberen delivery te bellen. Bij verkoop hadden ze het over vrijwel direct levering toen ik in juli bestelde. Mijn tijdelijke vervoer moet ik eind volgende week inleveren dus hoop heel erg dat mijn geschatte leverperiode nog klopt.
edit: Verbinding verbroken. Nu is het menu ook gewijzigd haha

[ Voor 3% gewijzigd door robbierusa op 29-08-2019 15:16 ]
Toch is er wel iets ingedekt;anboni schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:11:
Dat wordt niet meer aangegeven omdat de achteraf prijs tegenwoordig gelijk is aan de af-fabriek prijs.
Volledig zelfrijdende besturing kan na levering worden aangeschaft. De prijzen hiervan worden naar verwachting in de loop van de tijd hoger naarmate nieuwe functies worden uitgebracht.
Het premium interieur is niet standaard op de Standard Range Plus versie.OMX2000 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:10:
[...]
En dat is ook standaard. Je kunt in de configurator maar een paar opties kiezen. Lekker overzichtelijk, maar niet altijd duidelijk wat er allemaal standaard is.
Hangt er maar net vanaf wie je aan de chat krijgt.. Eerder vanmiddag geprobeerd en kreeg werkelijk 0 informatie, anders dan mailen naar DeliveryNL@tesla.com. Net opnieuw geprobeerd en krijg nu een bevestiging dat mijn auto in Zeebrugge staat.
Conclusie van de afgelopen dagen, iedereen zit hier allemaal urenlang in de wacht, aan de telefoon, e-mails te schrijven, contact te zoeken, en uiteindelijk is er niemand die jullie een fluit kan helpen of alleen maar nutteloze informatie kan geven (ja, je auto staat op een boot, ja). Eigenlijk moeten we gewoon met zijn allen de e-mails negeren en wachten op een SMS met een ophaaldag en tijdstip.
Dan kan Elon Musk tenminste weer Tweeten dat er weer een paar honderd baantjes minder nodig zijn en krijgen toekomstige rijders een betere prijs
Dan kan Elon Musk tenminste weer Tweeten dat er weer een paar honderd baantjes minder nodig zijn en krijgen toekomstige rijders een betere prijs
Als 1.5 uur on hold bij tesla
We geven niet op !
MrAcid schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:17:
[...]
Het premium interieur is niet standaard op de Standard Range Plus versie.

Voor de X wel toch?
Iedereen maakt elkaar hier compleet gek. Vandaag bestellen en liefst gister in huis. Iedereen belt en mailt en blijft uiteindelijk achter met meer vragen dan antwoorden.Divak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:22:
Conclusie van de afgelopen dagen, iedereen zit hier allemaal urenlang in de wacht, aan de telefoon, e-mails te schrijven, contact te zoeken, en uiteindelijk is er niemand die jullie een fluit kan helpen of alleen maar nutteloze informatie kan geven (ja, je auto staat op een boot, ja). Eigenlijk moeten we gewoon met zijn allen de e-mails negeren en wachten op een SMS met een ophaaldag en tijdstip.
Keep calm and wait for your Tesla :-) Tesla wil zelf ook echt wel je auto leveren; no worries.
Hier iemand die een valide reden had om te bellen en ze hebben mij perfect geholpen
Het kan dus toch....
Super!Wackmack schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:04:
Yes!! Het wachten is beloond. Net na dik 1.5 uur aan de lijn, voor de 3e keer dezelfde aardige medewerker. Samen alles door gelopen, mocht zelfs de afleverdatum kiezen. Aankomende dinsdag Tesla ophalen
Als ik bel krijg ik bij 44:xx minuut een “nieuw” bandje te horen waarna ze zeggen zsm terug te bellen en wordt de lijn verbroken.
**edit** Ik heb dit vandaag 2x geprobeerd. Levering zou 2-9 zijn maar ik geloof daar niks meer van. Momenteel even geen auto dus dat is niet altijd handig, ik hoop dat ze hier wel in gaan verbeteren in de nabije toekomst
[ Voor 15% gewijzigd door Stef87 op 29-08-2019 15:37 ]
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Dankje. Dat had ik vanmorgen ook, ook na 45 min. Vervolgens had ik iemand na 1,5 uur! Maar alles is geregeld dus moest er even door heen, helaas.Stef87 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:28:
[...]
Super!
Als ik bel krijg ik bij 44:xx minuut een “nieuwe” bandje te horen waarna ze zeggen zsm terug te bellen en wordt de lijn verbroken
Ja, maar reken maar dat dat dan ook geldt voor de af-fabriek optie. En Musk heeft recent al getweet dat de FSD prijsverhoging die eigenlijk in augustus zou komen, iets is uitgesteld en samen gaat vallen met de release van een nieuwe feature (ben even kwijt welke dat was, maar was een week of twee geleden)
Uitgesteld ivm Version 10 firmware release. Misschien kan iemand hier met een Tesla in de app kijken wat het kost om achteraf te bestellen? Ik had gehoord dat je FSD kan kopen via de Tesla app.
Verwijderd
Vanaf welkoms mail. Hoelang voor levering gemiddeld. SR+ bleu zwart interieur en trekhaak en 19 inch
+- 6 weken
Trouwens, volgens mij staat die config nu in voorraad? Misschien zonder trekhaak dan.
Trouwens, volgens mij staat die config nu in voorraad? Misschien zonder trekhaak dan.
[ Voor 81% gewijzigd door mooste op 29-08-2019 15:40 ]
In mei hebben ze gezegd dat het achter af bestellen van fsd net zo duur is als je het direct aanschaft bij het bestellen van je auto
Lijkt mij sterk want er zijn al een paar prijsverhogingen van FSD geweest inmiddels.
Verwijderd
@Verwijderd
Ik heb een zwarte sr+ besteld. Zwart int zwart ext.
19 inch
geen trekhaak.
12 juli besteld.
Pas afgelopen vrijdag een vin.
Staat waarschijnlijk op de cosmos.
Dus leveren 3e week sept.
Bij mij dus ruim 2 maanden levertijd.
succes met het trainen van je geduld.
19 inch
geen trekhaak.
12 juli besteld.
Nou... voorheen had je dus bijtelling over 5300 (want: af fabriek)!Divak schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:03:
[...]
Dat is niet juist.
Voorheen was autopilot bij aanschaf € 5.300.
Na aanschaf was dit € 7.400.
Dat scheelt € 2.100.
22% bijtelling over € 2.100 is € 462 bruto bijtelling per jaar. Zeg maar € 230 netto. Dan zit je na 5 jaar pas op € 1.150 bespaarde bijtelling terwijl je wel € 2.100 extra betaalt. Dus niet de moeite om achteraf bij te kopen.
Tegen 22% , dus 1166/jaar. Na 5 jaar had je dan 5830 extra bijtelling gehad, zeg 2900 extra netto.
Achteraf aanschaf (buiten bijtelling) voor 7400 was dus 800€ goedkoper.
Edit: hier op voortbordurend:
6400€ in de bijtelling nu bij aanschaf komt overeen met 6400+(6400*0.22*5*0.5)=~ 10k achteraf
Tot 10k voor FSD kan je dus beter achteraf deze aanschaffen tov via de bijtelling (als deze in de 22% valt)
Allervoordeligste is echter nu achteraf aanschaffen (moet je wel al een auto hebben), of helemaal niet
[ Voor 15% gewijzigd door JPDeckers op 29-08-2019 16:14 ]
Ik heb wel een RN en VIN, maar had nog geen geschatte leverdatum. Binnen 1 minuut iemand in de chat in het NL geholpen en een datum gekregen (12 september). Het komt wel goed met ze...echt...Avinator schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:18:
Hangt er maar net vanaf wie je aan de chat krijgt.. Eerder vanmiddag geprobeerd en kreeg werkelijk 0 informatie, anders dan mailen naar DeliveryNL@tesla.com. Net opnieuw geprobeerd en krijg nu een bevestiging dat mijn auto in Zeebrugge staat.
Als je vrijdag je VIN kreeg denk ik eerlijk gezegd niet dat hij al op de Cosmos staat. Die moet 6 september al in Zeebrugge zijn. Dan heb je mogelijk erg laat je VIN gehad. Ik hoop het wel voor jeVerwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:48:
@Verwijderd
19 inch
geen trekhaak.
12 juli besteld.
Nou, vergeet 't maar. Deze dame deed echt haar best niet behulpzaam te zijn.Mglashouwer schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:12:
[...]
Ik heb wel een RN en VIN, maar had nog geen geschatte leverdatum. Binnen 1 minuut iemand in de chat in het NL geholpen en een datum gekregen (12 september). Het komt wel goed met ze...echt...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.