Vind dat oprecht zo'n BS. De LM zou dit dan ook moeten kunnen regelen voor je.bottom line schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:25:
[...]
Een P niets voor jou?kans dat je dit nog in 2019 hebt, als je bestelling zelf doet en overgeeft aan de leasemaatschappij. (en anders annuleer je gewoon de bestelling)
https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0
Zou inderdaad moeten.mcshameless schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:26:
[...]
Vind dat oprecht zo'n BS. De LM zou dit dan ook moeten kunnen regelen voor je.
Als een LM nu gewoon een tijdelijk team had ingeschakeld enkel en alleen voor Tesla, dan had het 10x beter gegaan en ging iedereen hier voor die leasemaatschappij.
Maar blijkbaar trekken ze enkel personeel aan dat niet harder wilt werken als er op hun job beschrijving staat.
Verwijderd
Mijn kenteken is ook nog niet tenaam gesteld maar ze blijven volhouden dat hij vandaag geleverd word.. Tesla account zegt 27.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:23:
Heb ze straks aan de lijn gehad. Ze gaven aan dat wanneer een kenteken tenaam gesteld was, dat voor hun ook het teken was om iemand te sturen om de auto op te halen. Dit is bij mij het geval. Tesla gebeld, zij gaven aan dat ik moet uitgaan van de datum die zij op de beheerpagina vermelden (in mijn geval 29 december), maar dat het ook zomaar kan dat de auto vandaag toch geleverd wordt (lekker vaag).. Nu staat er op mijn beheerpagina locatie Tilburg, waar Tesla zelf aangeeft dat hij in Amsterdam staat.
Vraag me dus af of ze nu iemand naar Tilburg hebben gestuurd (of überhaupt iemand hebben gestuurd). Krijg Athlon nu niet te pakken. Zo dus nog maar een keer bellen.
[...]
Ik heb inmiddels eindelijk, na 5 jaar sparen, mijn model 3 besteld 
Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog meer mensen hier in het topic zitten die hem prive hebben gekocht, aangezien bijna iedereen het hier over lease heeft.
Ik ben eigenlijk benieuwd of er nog meer mensen hier in het topic zitten die hem prive hebben gekocht, aangezien bijna iedereen het hier over lease heeft.
Een P is zeker leuk. Maar de combinatie van het hogere leasebedrag en de bijtelling die aanmerkelijk hoger is dan bij de SR+ zorgt ervoor dat ik dat niet kan/wil financieren. Als de LM het verschil in leasebedrag voor hun rekening zou nemen, zou dit een optie zijn, maar ja....
bottom line schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:25:
[...]
Een P niets voor jou?kans dat je dit nog in 2019 hebt, als je bestelling zelf doet en overgeeft aan de leasemaatschappij. (en anders annuleer je gewoon de bestelling)
https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0
Ja heb ze gisteren aan de telefoon gehad. Na een paar keer terugbellen (inmiddels ook Tesla gesproken) zagen ze in dat levering vandaag toch echt niet ging lukken..Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:18:
Iemand al iets gehoord van Athlon betreft levering 24 december?
Wel nog de zinsnede; 'oh maar uw datum staat op zondag, dan is er daar niemand hoor'. Yeah right, Tesla is echt niet een partij die enorm veel auto's dit jaar wil leveren ofzo

Model 3 LR AWD Midnight Silver/Black/Aero | Besteld 4-10 | NL Delivery 15-10 | VIN 28-11 | SMS 20-12 | Delivery 29-12 | G-XXX-XD
Ja ikonok schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:32:
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik denk niet dat jij snapt hoe het werkt. De LM wordt eigenaar van de auto. Niet echt logisch dat ze zich 'niet bezighouden' met de auto.TGT2 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:00:
[...]
Jeezus wat k*t. Welke LM is dit?
Het nut van de LM is compleet overrated. Ze moeten zich met de financiering bezig houden en zich niet met de auto meer bemoeien. Je leest hier gewoon dat mensen een auto begin november zelf bestellen en een paar weken later gewoon rijden. Deze optie zou een LM ook moeten bieden. Nu zitten ze er tussen en vertragen ze de boel.
Jij zou in dit geval zeker compensatie moeten krijgen. Branden moeten ze.
Niet de meest logische investering, een Tesla privé kopen.. Hopelijk is het waardevast en betrouwbaar.onok schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:32:
Weet iemand trouwens hoe het zit met het parkeren van de auto waar mee je er naar toe komt bij de Koopman terminal? Ik zit nu te denken om vrijdag daar met mijn vrouw naartoe te rijden om hem zelf op te halen. Maar vraag me af of er dan parkeerplek is?
Verwijderd
Zojuist met Athlon gesproken. Kenteken is wel bekend G...XJ echter men gaat vandag zeker niet leveren. Het bericht dat men op 24/12 zou leveren had te me\aken met uitgifte kenteken. Ten naam stelling pas bij afleveren van de auto. Wanneer is volledig onduidelijk men verwacht voor 5 januari.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:32:
[...]
Mijn kenteken is ook nog niet tenaam gesteld maar ze blijven volhouden dat hij vandaag geleverd word.. Tesla account zegt 27.
Tesla site geeft aan 27/12 08:30 - Bij Athlon kon men dit noch bevestigen noch ontkennen.
Want nu nog een 30-40k BMW aankopen is dat wel?naii11 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:43:
[...]
Niet de meest logische investering, een Tesla privé kopen.. Hopelijk is het waardevast en betrouwbaar.
Je bespaart echt veel geld uit hoor tov een ICE auto.
Net zoals zonnepanelen, kost je veel geld in het begin, maar op langere termijn haal je het er echt gemakkelijk uit.
[ Voor 15% gewijzigd door bottom line op 24-12-2019 12:47 ]
Ja.mcshameless schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:44:
Weet iemand trouwens hoe het zit met het parkeren van de auto waar mee je er naar toe komt bij de Koopman terminal? Ik zit nu te denken om vrijdag daar met mijn vrouw naartoe te rijden om hem zelf op te halen. Maar vraag me af of er dan parkeerplek is?
Hij zei hij kan me niet tegenhouden om de auto zelf op te halen, maar verwacht wel problemen

M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK
Verwijderd
Wat zie je als je de Tesla app opent op je telefoon?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:32:
[...]
Mijn kenteken is ook nog niet tenaam gesteld maar ze blijven volhouden dat hij vandaag geleverd word.. Tesla account zegt 27.
Dit is wel echt zwaar klote voor je. Ik rij gelukkig al 2 weken in mijn M3, maar heb ook het gevoel dat als ik er niet constant bovenop had gezeten het bij mij ook verkeerd was afgelopen.wiemert schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:16:
- Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. -
Geduld is op, er is geen proces.
Maanden voorpret gehad bij het uitzoeken van een nieuwe leaseauto, omdat mijn huidige contract eind 2019 zou aflopen. Elektrisch rijden in eerste instantie helemaal niet overwogen, tot een collega mij daarop wees. Schoorvoetend uitgezocht wat het allemaal zou inhouden en toch maar de sprong in het diepe gewaagd. Half augustus de Model 3 SR+ black, black, 19 inch besteld. Direct bij de LM aangegeven dat ik de wagen graag in 2019 op kenteken wilde, want de bijtelling is natuurlijk een belangrijke overweging geweest.
...
De LM heeft sinds dag 1 van de bestelling niets, maar dan ook niets ondernomen om er zeker van te zijn dat de auto op tijd geleverd zou worden. Zo kwam ik er in de afgelopen maanden achter dat er een restrictie op zat (van 1-12, waar die vandaan kwam wist niemand, maar kon er gelukkig direct direct van af worden gehaald na 2 belletjes), mijn gegevens niet correct waren gekoppeld en dat door een fout van de LM de order pas halverwege oktober is verstuurd naar Telsa (ipv begin oktober).
Zelfs op de afhaaldag bleek dat de LM vergeten was iets door te zetten (OTM code of iets dergelijks), dus als ik daar zelf niet achteraan had gebeld kon ik ook m'n auto niet meenemen.
Al met al voelde ik me in het begin bezwaard als ik weer eens met Tesla aan de lijn of chat hing, achteraf wel blij dat ik zo drammerig ben geweest want anders had ik ook grote kans dat levering in 2019 niet meer was gelukt.
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
Precies hetzelfde hier. Ik krijg nu door dat het de 27ste word. Ik ga zelf wel naar Amsterdam vrijdag, ik vertrouw Athlon totaal niet meer.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:45:
[...]
Zojuist met Athlon gesproken. Kenteken is wel bekend G...XJ echter men gaat vandag zeker niet leveren. Het bericht dat men op 24/12 zou leveren had te me\aken met uitgifte kenteken. Ten naam stelling pas bij afleveren van de auto. Wanneer is volledig onduidelijk men verwacht voor 5 januari.
Tesla site geeft aan 27/12 08:30 - Bij Athlon kon men dit noch bevestigen noch ontkennen.
Dat hoeft oprecht allemaal niks te zeggen. Ik heb nog steeds het gevoel dat het totaal random is. Een collega met de zelfde config die zelfs niet eens 1x was ingelogd in haar tesla account rijdt al 2 weken rond in haar M3. Ik heb sinds het begin Tesla zitten spammen en ook de LM, maar nada. Geen M3 dit jaar.amahusu schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:55:
[...]
Dit is wel echt zwaar klote voor je. Ik rij gelukkig al 2 weken in mijn M3, maar heb ook het gevoel dat als ik er niet constant bovenop had gezeten het bij mij ook verkeerd was afgelopen.
De LM heeft sinds dag 1 van de bestelling niets, maar dan ook niets ondernomen om er zeker van te zijn dat de auto op tijd geleverd zou worden. Zo kwam ik er in de afgelopen maanden achter dat er een restrictie op zat (van 1-12, waar die vandaan kwam wist niemand, maar kon er gelukkig direct direct van af worden gehaald na 2 belletjes), mijn gegevens niet correct waren gekoppeld en dat door een fout van de LM de order pas halverwege oktober is verstuurd naar Telsa (ipv begin oktober).
Zelfs op de afhaaldag bleek dat de LM vergeten was iets door te zetten (OTM code of iets dergelijks), dus als ik daar zelf niet achteraan had gebeld kon ik ook m'n auto niet meenemen.
Al met al voelde ik me in het begin bezwaard als ik weer eens met Tesla aan de lijn of chat hing, achteraf wel blij dat ik zo drammerig ben geweest want anders had ik ook grote kans dat levering in 2019 niet meer was gelukt.
Ik begrijp er weinig van.
Ik heb kenteken bewijs en laadpas al binnen, maar kan sinds gisteravond mijn M3 niet meer in mijn app zien.
Ik zie op mijn account via het web ook helemaal niets. Kan daar ook de communicatie kanalen niet aanpassen.
En Athlon zou mailen, dit terwijl auto al sinds 17e in Adam staat en viia Tesla 19e zou kunnen worden opgehaald.
Wat te doen, behalve tot 10 tellen. (en dat in een infinite loop
)
Zou ik zelf in Adam kunnen meekrijgen?
Ik heb kenteken bewijs en laadpas al binnen, maar kan sinds gisteravond mijn M3 niet meer in mijn app zien.
Ik zie op mijn account via het web ook helemaal niets. Kan daar ook de communicatie kanalen niet aanpassen.
En Athlon zou mailen, dit terwijl auto al sinds 17e in Adam staat en viia Tesla 19e zou kunnen worden opgehaald.
Wat te doen, behalve tot 10 tellen. (en dat in een infinite loop
Ik zou eerst met de vin-code langs een verkooppunt (bijv. A-dam Zuid-Oost) gaan om vast te stellen dat de LM hem niet reeds heeft opgehaald (en waar hij echt staat) en dan inderdaad brutaal naar het leverpunt gaan. (als je er de tijd voor hebt)rossumvh schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:20:
[...]
Wat te doen, behalve tot 10 tellen. (en dat in een infinite loop)
Wellicht dat je gaadeweg nog een paar keet tot 10 moet tellen.
There's no place like 127.0.0.1
Wij gaan het zien ......naii11 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:43:
[...]
Niet de meest logische investering, een Tesla privé kopen.. Hopelijk is het waardevast en betrouwbaar.
lr awd p multi red 20"
Verwijderd
Frustraties te over.
Net maar weer in de Tel gesprongen met Athlon, of de 27e dan echt de datum wordt, ja uhh misschien wel ja uhh misschien niet. Als je een brief ontvangen hebt dan zou die dan moeten komen maar kan er geen garantie op af geven. Met andere woorden meneer blijf maar thuis en er is 50% kans dat de auto geleverd gaat worden en oh ja je afleveradres kan niet meer gewijzigd worden dat wordt dus een vrije dag op kantoor zitten dus.
ZUCHT
Net maar weer in de Tel gesprongen met Athlon, of de 27e dan echt de datum wordt, ja uhh misschien wel ja uhh misschien niet. Als je een brief ontvangen hebt dan zou die dan moeten komen maar kan er geen garantie op af geven. Met andere woorden meneer blijf maar thuis en er is 50% kans dat de auto geleverd gaat worden en oh ja je afleveradres kan niet meer gewijzigd worden dat wordt dus een vrije dag op kantoor zitten dus.
ZUCHT
Het lijkt wel of zo'n beetje alle LR/AWD deliveries via Tilburg met een vin van 27/28-11 een drama zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:01:
Frustraties te over.
ZUCHT
Ik zojuist met Arval gesproken, kreeg gisteren telefonisch bericht dat de auto as vrijdag wordt gebracht. Daarna SMS met 30e (maandag). Arval geeft aan dat ze vanmorgen bericht hebben gekregen van Tesla dat er eea gewijzigd gaat worden. Arval verwacht later vandaag meer te kunnen delen hierover met hun klanten.
Wellicht hetzelfde verhaal voor Athlon? Betreft een auto uit Tilburg..
Wellicht hetzelfde verhaal voor Athlon? Betreft een auto uit Tilburg..
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:01:
Frustraties te over.
ZUCHT
Verwijderd
Bizar. Vandaag Tesla gesproken. Kenteken gekregen en ophaalafspraak. Vrijdag 15:00 uur. Staat op naam Leaseplan. Berijdersgegevens niet bekend bij Tesla, daarom geen mail of sms. Berijdersgegevens laten toevoegen. Leaseplan gebeld. Wisten nog geen kenteken en aflevermoment. Hun advies: haal maar op, dan komen gegevens wel bij ons door. Vrijdag dus naar Amsterdam met reserveringsnummer, mail met fit nummer van leaseplan en een kenteken. Maar geen bevestiging uit Tesla. Iemand zelfde ervaring en is dit goed gegaan? Auto meegekregen?
Verwijderd
volgens Tesla staat mijn auto 100% in Amsterdam hij kon zelfs het vak opnoemenMr. Cool schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:06:
[...]
Het lijkt wel of zo'n beetje alle LR/AWD deliveries via Tilburg met een vin van 27/28-11 een drama zijn.
JINXED!!!Landon schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:24:
Ik ga dit topic ook verlaten binnenkort, over een uurtje wordt de auto geleverd!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
aankomst in Amsterdam aangepast naar 29-12. Dus de vraag is of dit de '26-12' boot is waar sommigen het over hadden en of deze er überhaupt isVerwijderd schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:05:
[...]
Themis https://www.localizatodo.com/html5/?sel=MMSI:563220000 ligt nu in Le havre, komt 24-12 aan in Zeebrugge om daar 25-12 weer te vertrekken en 27-12 in alle vroegte bij de Koopman terminal aan te komen
https://portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=5
https://www.portofamsterd...vaart/aankomst-en-vertrek
For what it's worth en om wat extra info deze heerlijke groep in te slingeren......:
Ik zag zojuist twee trailers volgeladen met deels afgeplakte (ik denk witte) Tesla's over de A10 Zuid in Amsterdam rijden richting de A1 of A2.
Van een afstandje leken het Model S's te zijn, maar niet zeker.
Ik denk vanaf de Amsterdam terminal onderweg naar het Service center in Amsterdam Zuidoost of naar Tilburg.
Ik zag zojuist twee trailers volgeladen met deels afgeplakte (ik denk witte) Tesla's over de A10 Zuid in Amsterdam rijden richting de A1 of A2.
Ik denk vanaf de Amsterdam terminal onderweg naar het Service center in Amsterdam Zuidoost of naar Tilburg.
Die moeten plaats maken voor al die model 3'sMarvaa schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:25:
For what it's worth en om wat extra info deze heerlijke groep in te slingeren......:
LR AWD/Pearl White/Black/Aero/TH
[ Voor 99% gewijzigd door VerwardeMan op 29-09-2021 10:43 ]
Bij mij waren er ook geen berijdergegevens bekend, maar ondanks dat vreemd genoeg gisteravond toch een smsje gehad om hem op te halen. En vanmorgen om 10u meegekregenVerwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:09:
Bizar. Vandaag Tesla gesproken. Kenteken gekregen en ophaalafspraak. Vrijdag 15:00 uur. Staat op naam Leaseplan. Berijdersgegevens niet bekend bij Tesla, daarom geen mail of sms. Berijdersgegevens laten toevoegen. Leaseplan gebeld. Wisten nog geen kenteken en aflevermoment. Hun advies: haal maar op, dan komen gegevens wel bij ons door. Vrijdag dus naar Amsterdam met reserveringsnummer, mail met fit nummer van leaseplan en een kenteken. Maar geen bevestiging uit Tesla. Iemand zelfde ervaring en is dit goed gegaan? Auto meegekregen?
Dan zou je denken: ze hebben toch je gegevens. Nou, nee dus, bij het ophalen konden ze mijn naam oid nergens terugvinden. Geen idee hoeveel systemen er naast elkaar werken, maar volgens mij is het een aardige data-chaos.
[ Voor 6% gewijzigd door rmathijssen op 24-12-2019 14:42 ]
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Zeker met zonnepanelen wordt het goedkoop rijden (ex afschrijving natuurlijk). Zo ga ik van € 100-€120 euro aan benzine per maand naar € 0,-bottom line schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:46:
[...]
Want nu nog een 30-40k BMW aankopen is dat wel?
Net zoals zonnepanelen, kost je veel geld in het begin, maar op langere termijn haal je het er echt gemakkelijk uit.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik krijg nu dus te horen dat ik de keuze die ik zou hebben om hem zelf af te halen niet meer mag maken. Zij leveren hem af “want dat moet van Tesla”. Om gek van te worden. Het gebrek aan klantbeleving is best wel bijzonder te noemen. Een auto is een emotioneel product, meedenken is daarom toch niet te veel gevraagd?Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:01:
Frustraties te over.
ZUCHT
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met het achterlaten/inleveren van je huidige leaseauto bij medewerkers van LP in Amsterdam?
Heeft iemand een Power of Attorney / Machtigingsformulier van Tesla? Tesla zou mij dit emailen, maar is niet gebeurd en dan zit ik zo weer een halve dag in de wacht. Een link om deze te downloaden zou ideaal zijn. Hoor het graag
Kan niet.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:02:
Heeft iemand ervaring met het achterlaten/inleveren van je huidige leaseauto bij medewerkers van LP in Amsterdam?
Verwijderd
https://www.google.com/ur...Vaw013ijKDK05G5wmFxJz-1PZcaskessel schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:07:
Heeft iemand een Power of Attorney / Machtigingsformulier van Tesla? Tesla zou mij dit emailen, maar is niet gebeurd en dan zit ik zo weer een halve dag in de wacht. Een link om deze te downloaden zou ideaal zijn. Hoor het graag
staat wel tilburg op
Verwijderd
Maar heb onderstaande email ontvangen van LP:
Beste leaserijder,
Tesla heeft bij al haar partners aangegeven dat het proces voor uitlevering Tesla Model 3 wijzigt. Haal zelf uw Tesla op bij Tesla in Amsterdam. U ontvangt bericht van Tesla over de exacte locatie, datum en het tijdstip.
Vanwege de grote hoeveelheid Tesla's die nog uitgeleverd moeten worden, is het niet meer mogelijk om deze bij u thuis af te leveren. Wij hadden u graag deze service willen verlenen, maar zijn hierin afhankelijk van Tesla. Wij vinden dit vervelend, maar hopen op uw begrip.
Rijdt u in een auto via LeasePlan?
Deze kunt u in Amsterdam achterlaten bij een medewerker van LeasePlan. Onze collega's zijn zichtbaar aanwezig op het Tesla terrein.
Beste leaserijder,
Tesla heeft bij al haar partners aangegeven dat het proces voor uitlevering Tesla Model 3 wijzigt. Haal zelf uw Tesla op bij Tesla in Amsterdam. U ontvangt bericht van Tesla over de exacte locatie, datum en het tijdstip.
Vanwege de grote hoeveelheid Tesla's die nog uitgeleverd moeten worden, is het niet meer mogelijk om deze bij u thuis af te leveren. Wij hadden u graag deze service willen verlenen, maar zijn hierin afhankelijk van Tesla. Wij vinden dit vervelend, maar hopen op uw begrip.
Deze kunt u in Amsterdam achterlaten bij een medewerker van LeasePlan. Onze collega's zijn zichtbaar aanwezig op het Tesla terrein.
Ik heb precies dezelfde mail gehad vorige week maar dan met afhalen in Tilburg. Ook van Leaseplan.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:15:
Maar heb onderstaande email ontvangen van LP:
Beste leaserijder,
LR/Solid Black/Black/19" / Besteld 04-10 / VIN 27-11 / SMS: Levering 2019 gehad / Levering SMS ?
Verwijderd
Mijn Tesla is net tenaam gesteld zie ik op de website van de RDW. Athlon heeft de datum van levering verschoven naar 27 december maar kan niet beloven dat hij dan ook vrijdag geleverd word.
Volgens mij hoeft er nu niets meer te gebeuren en is de auto klaar om opgehaald te worden. Heeft iemand ervaring met zelf de auto ophalen ipv de LM? Krijg je de auto dan mee?
Volgens mij hoeft er nu niets meer te gebeuren en is de auto klaar om opgehaald te worden. Heeft iemand ervaring met zelf de auto ophalen ipv de LM? Krijg je de auto dan mee?
Zojuist bevestigingsmail gehad van Athlon: 30 december, wat Tesla ook doorgaf. De 27e was foutje van collega denk ik. Ik maak me niet meer druk. Fijne dagen! Doe nog wel verslag de 30e!
En wordt de auto bezorgd of moet je hem bij Tesla afhalen? Ik heb een mail van Athlon dat ze bezig zijn om de auto dit jaar nog te leveren, sms van Telsa dat de auto de 29e geleverd wordt. Als ik bel met Athlon geven ze aan de sms van Tesla te negeren, alleen een mail vanuit Athlon is de waarheid.Intronic schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:38:
Zojuist bevestigingsmail gehad van Athlon: 30 december, wat Tesla ook doorgaf. De 27e was foutje van collega denk ik. Ik maak me niet meer druk. Fijne dagen! Doe nog wel verslag de 30e!
Wordt bezorgd na 13 uur door Athlon. Bellen zodra ze onderweg zijn. Geen behoefte om hem af te halen en ook onmogelijk die dag, heb mijn dochter dan dus niet heel praktisch 
wgdejong99 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:51:
[...]
En wordt de auto bezorgd of moet je hem bij Tesla afhalen? Ik heb een mail van Athlon dat ze bezig zijn om de auto dit jaar nog te leveren, sms van Telsa dat de auto de 29e geleverd wordt. Als ik bel met Athlon geven ze aan de sms van Tesla te negeren, alleen een mail vanuit Athlon is de waarheid.
DM me even je mailadres, dan mail ik je de originele van Tesla zonder Tilburg levering zoals ik die van Tesla ontving vorige maand.caskessel schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:07:
Mooi, zelfde probleem voor mij. Als het de laatste week van het jaar wordt neemt iemand anders de auto in ontvangst, ben zelf ook niet aanwezig. Bezorgen komt me dus prima uit. Nu hopen dat het dit jaar nog gaat lukken, of in ieder geval de tenaamstelling. Dat de auto geleverd wordt in het nieuwe jaar is prima, al wordt het maart.Intronic schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:53:
Wordt bezorgd na 13 uur door Athlon. Bellen zodra ze onderweg zijn. Geen behoefte om hem af te halen en ook onmogelijk die dag, heb mijn dochter dan dus niet heel praktisch
[...]
Nee, ik had erbij moeten zetten dat het voor elke auto wel gold. Edoch denk ik dat Duitse merken meer waardevast zullen zijn. De huidige markt voor elektrische voertuigen en in het bijzonder Tesla's in Nederland is kunstmatig en zal niet altijd blijven.bottom line schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:46:
[...]
Want nu nog een 30-40k BMW aankopen is dat wel?
Deze zat bij ons bijgevoegd, maar staat onderaan ook Tilburg, netjes in Amsterdam opgehaald hoorcaskessel schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:07:
Verwijderd
Hier ook 27/12 1700 uur. M3P blue/black. 20" grey.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:26:
Zo tijdstip is inmiddels ook bekend.
27 dec 17.00 uur.
Zelfde VIN 😛?
Het is een zooitje daarzo bij athlon. Gewoon doorgeven aan athlon dat je zelf gaat halen!Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:24:
Mijn Tesla is net tenaam gesteld zie ik op de website van de RDW. Athlon heeft de datum van levering verschoven naar 27 december maar kan niet beloven dat hij dan ook vrijdag geleverd word.
Bij mij deed tesla helemaal niet moeilijk, zijn ze blij dat de auto weg is.
M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK
Ik heb gisteren mijn M3 mogen ophalen bij de LM. Geen bloemetje, wel een volle accu en uitleg over het hoe en het wat. Tegelijk de Alfa ingeleverd. Ik moet zeggen, de M3 doet zijn best maar het is helaas niet gelukt om in de buurt van het weggedrag van de Alfa te komen. Het stuurgevoel is te afstandelijk, waar de Alfa je constant bijkletst over het asfalt doet de M3 dat bijna niet. Je merkt duidelijk dat 3-400 kilo extra de bocht door moet en bij dwarsrichels wil hij een stapje opzij zetten waar de Alfa een keer zijn schouders ophaalt.
Voor de rest is het een meer dan prima auto. Maar verwacht niet die lichtvoetigheid en instuurgedrag van een Giulia. Kom je uit een VAG auto dan ga je er wel met sprongen mee vooruit. Het rijdt echt stukken beter dan de Golf 7 die ik ook gehad heb.
Iedereen die nog wacht, veel succes! Ik ben er weg van!
Voor de rest is het een meer dan prima auto. Maar verwacht niet die lichtvoetigheid en instuurgedrag van een Giulia. Kom je uit een VAG auto dan ga je er wel met sprongen mee vooruit. Het rijdt echt stukken beter dan de Golf 7 die ik ook gehad heb.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
YESS vandaag tenaamgesteld
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Leg me nu eens uit: hoe kunnen jullie nu niet weten dat er een restrictie op je huidige lease contract zat? Je weet toch wanneer je huidige lease contract afloopt? Dan moet de restrictie toch geen verrassing zijn? Ik wist dat mijn contract op 07 november afliep, dus direct wel duidelijk gemaakt dat dit geen belemmering moest gaan worden voor uitlevering in 2019 en als dat wel het geval was, dat ik bereid was een eventuele boete voor mijn rekening te nemenamahusu schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:55:
[...]
Dit is wel echt zwaar klote voor je. Ik rij gelukkig al 2 weken in mijn M3, maar heb ook het gevoel dat als ik er niet constant bovenop had gezeten het bij mij ook verkeerd was afgelopen.
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Wat voor M3 heb je? Heb vroeger een hele tijd in een 1-serie gereden en vind mijn M3P qua directheid en stuurgedrag echt wel heel dicht daarbij liggen.Vind hem echt strak sturen. Hij is wel een stukkie zwaarder, maar de aandrijflijn is echt subliem boven alles wat ik heb gereden. Je voelt ook geen torque steer etc.asing schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:40:
Ik heb gisteren mijn M3 mogen ophalen bij de LM. Geen bloemetje, wel een volle accu en uitleg over het hoe en het wat. Tegelijk de Alfa ingeleverd. Ik moet zeggen, de M3 doet zijn best maar het is helaas niet gelukt om in de buurt van het weggedrag van de Alfa te komen. Het stuurgevoel is te afstandelijk, waar de Alfa je constant bijkletst over het asfalt doet de M3 dat bijna niet. Je merkt duidelijk dat 3-400 kilo extra de bocht door moet en bij dwarsrichels wil hij een stapje opzij zetten waar de Alfa een keer zijn schouders ophaalt.
Vandaag langs Tilburg gereden en mag hem vrijdag halen 
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:24:
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Verwijderd
Ja had ik ook moeten doen vandaag, maar kwam er niet van. Ik was er zaterdag en zijn heel behulpzaam. Ik zal hem even wakker maken oh ik zie dat hij nog in zeebrugge staat en komt waarschijnlijk maandag of dinsdag.. Zal wel vrijdag afhalen worden, anders gaan we er gewoon weer even langsFrankkieboyy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:55:
Vandaag langs Tilburg gereden en mag hem vrijdag halen
[...]
Ook in hun systeem stond de 30e gelukkig. Uiteraard wil dat niet zeggen dat ik hem dan ook krijg, maar ik slaap er nog wat kerstnachtjes over of ik hem laat brengen of tracht hem te halen in Amsterdam/Tilburg/anywhere in NLmcshameless schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:37:
[...]
Athlon zeker? ik zou even bellen.... voordat je er op de 30e achter komt dat zij nog van niets weten.
SR+.THIJZEL schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:48:
[...]
Wat voor M3 heb je? Heb vroeger een hele tijd in een 1-serie gereden en vind mijn M3P qua directheid en stuurgedrag echt wel heel dicht daarbij liggen.Vind hem echt strak sturen. Hij is wel een stukkie zwaarder, maar de aandrijflijn is echt subliem boven alles wat ik heb gereden. Je voelt ook geen torque steer etc.
Torque Steer is iets wat je alleen krijgt bij een voorwielaandrijver. Achterwiel aandrijving kent geen torque steer. Daarnaast is de Guilia een concurrent van de 3 serie. De 1 serie lijkt erop maar heeft een kortere wielbasis. De 3 is de benchmark van BMW. De Guilia is dat van Alfa.
Aandrijflijn is inderdaad erg fijn, zo fluisterstil er zo hard vandoor gaan. Maar het onderstel is verder wat steriel.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar als je de 3 of Giulia als maatstaf neemt dan doet de Tesla het leuk maar het is niet hetzelfde. Kom je uit een Golf dan kan ik me dat gejubel best voorstellen
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Giulia Is ook een fantastische bakasing schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:40:
Sinds wanneer kopen we een Tesla 3 voor het rijplezierasing schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:03:
[...]
SR+.
Torque Steer is iets wat je alleen krijgt bij een voorwielaandrijver. Achterwiel aandrijving kent geen torque steer. Daarnaast is de Guilia een concurrent van de 3 serie. De 1 serie lijkt erop maar heeft een kortere wielbasis. De 3 is de benchmark van BMW. De Guilia is dat van Alfa.
Aandrijflijn is inderdaad erg fijn, zo fluisterstil er zo hard vandoor gaan. Maar het onderstel is verder wat steriel.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar als je de 3 of Giulia als maatstaf neemt dan doet de Tesla het leuk maar het is niet hetzelfde. Kom je uit een Golf dan kan ik me dat gejubel best voorstellen.
We moeten immers op de kleintjes letten!
Verwijderd
Iedereen fijne dagen, laatste reactie van mij is dat ik het schandalig vind hoe Tesla met hun klanten om gaat, geen reactie op mailtjes, sms’je en telefonisch kom je er ook niet doorheen.
Wij zijn gewoon hun klanten die 62K neertellen voor een product wat wij afnemen, als ik toch zo met mijn klanten om zo gaan.
Ik ben blij als ik eindelijk as zaterdag mijn auto op kan gaan halen en maar hopen dat mijn NIEUWE auto zonder krasjes en andere gebreken opgeleverd word.
De lol is er wel een beetje af zo.
Wij zijn gewoon hun klanten die 62K neertellen voor een product wat wij afnemen, als ik toch zo met mijn klanten om zo gaan.
Ik ben blij als ik eindelijk as zaterdag mijn auto op kan gaan halen en maar hopen dat mijn NIEUWE auto zonder krasjes en andere gebreken opgeleverd word.
@Verwijderd Ik begrijp je frustratie en wil het zeker niet goedpraten, maar ik denk dat er niemand bij Tesla blij of tevreden mee is hoe dit nu verloopt. Ze doen hun best, maar moeten zo enorm opschalen om deze tijdelijke piek mogelijk te maken, dat gewoon niet alles goed kan gaan. Daarnaast zijn er meerdere partijen, waaronder de directe klanten, maar ook de LM's, waardoor er ruis op de lijn ontstaat.
Niet goed dat het zo verloopt, maar ik heb wel enig begrip voor de Tesla medewerkers die zelfs op zondag en misschien zelfs wel met Kerst werken om dit mogelijk te maken. Dit is nog niet eerder in deze omvang voorgekomen en volgens mij gaat >90% van de leveringen wél goed, al hoor je daar natuurlijk niet altijd van.
Niet goed dat het zo verloopt, maar ik heb wel enig begrip voor de Tesla medewerkers die zelfs op zondag en misschien zelfs wel met Kerst werken om dit mogelijk te maken. Dit is nog niet eerder in deze omvang voorgekomen en volgens mij gaat >90% van de leveringen wél goed, al hoor je daar natuurlijk niet altijd van.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Verwijderd
En zojuist verplaatst naar 28/12. GrrrrVerwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:20:
[...]
Hier ook 27/12 1700 uur. M3P blue/black. 20" grey.
Zelfde VIN 😛?
IPV Tesla te bashen, die hun stinkende best doen om alles op tijd af te leveren, kun je beter de overheid bedanken welke continue regeltjes verzint en wijzigt waardoor je dit soort situaties krijgt. Hoe moeilijk kan het zijn om de besteldatum leidend te laten zijn voor hoogte bijtelling... Dan kan je anticiperen, nu niet..Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:19:
Iedereen fijne dagen, laatste reactie van mij is dat ik het schandalig vind hoe Tesla met hun klanten om gaat, geen reactie op mailtjes, sms’je en telefonisch kom je er ook niet doorheen.
Zou ik zelf ook graag doen, maar tenaamstelling is er nog niet (er staat ‘0’ bij Eigenaren in kentekencheck).Roootje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:32:
[...]
Het is een zooitje daarzo bij athlon. Gewoon doorgeven aan athlon dat je zelf gaat halen!
Tsja.. Giulia (niet Guiliaasing schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:03:
[...]
SR+.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar als je de 3 of Giulia als maatstaf neemt dan doet de Tesla het leuk maar het is niet hetzelfde. Kom je uit een Golf dan kan ik me dat gejubel best voorstellen.
Over wennen gesproken. Net 5 dagen in het meest bergachtige land van Europa in een Renault Captur huurwagen gereden (facepalm). Wat is de besturing licht vergeleken met de model 3. Toen ik er gisteren voor het eerst weer in reed, leek het alsof ik wielklemmen om beide voorwielen had zitten. Niet te filmen, wel aan te wennen.Boterham71 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:55:
[...]
Tsja.. Giulia (niet Guilia) is dan ook de absolute benchmark wat betreft rijgevoel in de betaalbare sedan-klasse. Ik kom uit een Audi met sportonderstel, en toen ik een ritje maakte in de AWD van mijn zwager vond ik de AWD heerlijk rijden. Neemt trouwens niet weg dat ik daarna ook heel fijn weer in mijn eigen sedan wegreed. Het is deels ook gewoon wennen.
Met alle respect maar ik heb mijn tesla in april gekregen. Tesla ging toen ook al achterlijk met klanten om, Zoals 1.5 uur standaard of langer in de wacht, problemen die niet verholpen worden na meerdere malen service en afleverfouten zoals krassen die ze weigeren te herstellen.mich78 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:42:
[...]
IPV Tesla te bashen, die hun stinkende best doen om alles op tijd af te leveren, kun je beter de overheid bedanken welke continue regeltjes verzint en wijzigt waardoor je dit soort situaties krijgt. Hoe moeilijk kan het zijn om de besteldatum leidend te laten zijn voor hoogte bijtelling... Dan kan je anticiperen, nu niet..
Dus dat ligt niet aan de drukte van nu maar meer aan de onwelwillendheid van Tesla.
Verwijderd
Vandaag was de dag...de auto ophalen. Hoe gisteren alles tegenzat zo zat vandaag alles mee.
Eerst een telefoontje van Tesla en alles doorgenomen zodat de afhandeling spoedig zou verlopen. Daarna nog een bevestigingsmail dat alles op orde is.
Naar Amsterdam gegaan en veel te vroeg aangekomen (1,5 uur eerder). Het was erg rustig in de tent en binnen 10 minuten was alles al geregeld en mocht ik opzoek naar mijn auto.
Wat bleek...mijn auto stond op het eerst mogelijke plekje naast de tent en zag er top uit. Alles zat erbij en erin en zelfs de accu was 49%. Daar alles ingesteld en ook bij de eindcontrole stond er maar 1 auto voor mij.
Naar huis gereden en dat was erg relaxed..geloof niet dat ik ooit zo rustig gereden heb in een beest van een auto. De acceleratie is belachelijk (het is een P) maar het gaat met name om de rust en het comfort. Al het gedoe vooraf is jammer, maar het resultaat is top.
Veel succes voor die de auto nog op mogen halen!
Eerst een telefoontje van Tesla en alles doorgenomen zodat de afhandeling spoedig zou verlopen. Daarna nog een bevestigingsmail dat alles op orde is.
Naar Amsterdam gegaan en veel te vroeg aangekomen (1,5 uur eerder). Het was erg rustig in de tent en binnen 10 minuten was alles al geregeld en mocht ik opzoek naar mijn auto.
Wat bleek...mijn auto stond op het eerst mogelijke plekje naast de tent en zag er top uit. Alles zat erbij en erin en zelfs de accu was 49%. Daar alles ingesteld en ook bij de eindcontrole stond er maar 1 auto voor mij.
Naar huis gereden en dat was erg relaxed..geloof niet dat ik ooit zo rustig gereden heb in een beest van een auto. De acceleratie is belachelijk (het is een P) maar het gaat met name om de rust en het comfort. Al het gedoe vooraf is jammer, maar het resultaat is top.
Veel succes voor die de auto nog op mogen halen!
Verwijderd
Jazeker maar hoeveel lager horen we nog. In principe komt het altijd met het bedrag van in dit geval ca 5000 overeen delen door lease termijnen in dit geval 60 maanden. Zou per maand 100 euro moeten schelen. Trekhaak was al 20 euro per maand. Totaal 120 euro. Tja geloof dat we dat gaan delen en dat is voor mijn werkgever en mij win-win. Ik was al blij dat ik deze wagen mocht bestellen.
Vandaag wat spullen geïnstalleerd en wat gereden. De RWD Long Range rijdt ook prima en is snel genoeg. Het is een model 2020 en ik heb het idee inderdaad iets meer zijdelingse steun in de stoelen te voelen dan in de demo. Ook zit in dit model Long Range alles wat in de AWD zat dus ook Autopilot, achterstoel verwarming.
Blijft apart hoe het is en kan (ge)lopen maar is nu prima zo.
Wel had ik met thuisladen 16a dat het scherm uitviel gisteravond en vanmorgen weer. Duurt dan 30 sec ca.
Achterin stampte de passagier gisteravond even met zijn voeten op de grond wat klonk alsof er maar een dun plaatje onder de bodem zit....
Auto is keurig door een jongeman afgeleverd.
Ik moet geen gegevens voor betalen in account toevoegen van de LM. Gewoon leeg laten.
Dashboard zat krasje op en een wit puntje. Achterstoel-midden-rugleuning-onderin een deukje.
Verder buitenkant prima.
Voor iedereen die nog een auto gaan krijgen. Let dus goed op de VIN code of je de juiste auto gaat krijgen. A is singelmotor en B dual en C is voor performance. A3, in mijn geval, is de achterste accu gelijk aan de performance.
Het kan zoals in mijn geval gek lopen en de LM checkt het dus niet altijd of ze weten het niet eens hoe en wat en zijn te druk met de laatste wagens bezig om nog dit jaar af te levren, wat natuurlijk ook top is.
Geluid en gratis account spotify is top en wordt gewaardeerd door de kinderen.
Nogmaals hoop ik dat iedereen keurig zijn auto op tikd op naam gaat krijgen!
Fijne feestdagen!
Vandaag wat spullen geïnstalleerd en wat gereden. De RWD Long Range rijdt ook prima en is snel genoeg. Het is een model 2020 en ik heb het idee inderdaad iets meer zijdelingse steun in de stoelen te voelen dan in de demo. Ook zit in dit model Long Range alles wat in de AWD zat dus ook Autopilot, achterstoel verwarming.
Blijft apart hoe het is en kan (ge)lopen maar is nu prima zo.
Wel had ik met thuisladen 16a dat het scherm uitviel gisteravond en vanmorgen weer. Duurt dan 30 sec ca.
Achterin stampte de passagier gisteravond even met zijn voeten op de grond wat klonk alsof er maar een dun plaatje onder de bodem zit....
Auto is keurig door een jongeman afgeleverd.
Ik moet geen gegevens voor betalen in account toevoegen van de LM. Gewoon leeg laten.
Dashboard zat krasje op en een wit puntje. Achterstoel-midden-rugleuning-onderin een deukje.
Verder buitenkant prima.
Voor iedereen die nog een auto gaan krijgen. Let dus goed op de VIN code of je de juiste auto gaat krijgen. A is singelmotor en B dual en C is voor performance. A3, in mijn geval, is de achterste accu gelijk aan de performance.
Het kan zoals in mijn geval gek lopen en de LM checkt het dus niet altijd of ze weten het niet eens hoe en wat en zijn te druk met de laatste wagens bezig om nog dit jaar af te levren, wat natuurlijk ook top is.
Geluid en gratis account spotify is top en wordt gewaardeerd door de kinderen.
Nogmaals hoop ik dat iedereen keurig zijn auto op tikd op naam gaat krijgen!
Fijne feestdagen!
claudior schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:58:
[...]
Wordt de leaseprijs ook aangepast? Een AWD is zo'n 4k duurder dan een RWD. En even opletten dat de cataloguswaarde niet verkeerd op je loonstrookje staat!
En als dat allemaal rond is, dan ben je goedkoper uit voor (iets) meer range!
Dat de bodem voor de achterpassagiers als een colablikje aanvoelt is bij mij niet anders.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Dat is mooi vlot binnen 2 uur geregeld met de app!
Bij mij nog niets, app zegt niets gekoppeld en niet inloggen dus.
Online staat onderin: dealership transfer:voeg voertuig toe. Daar al even op geklikt maar gebeurt niets wat te verwachten was
.
48 uur zou het kunnen duren schrijft Tesla zelf op de website.
Gewoon maar ff geduld hebben in dit geval. Als dat alles nu nog alles is, prima.
Bij mij nog niets, app zegt niets gekoppeld en niet inloggen dus.
Online staat onderin: dealership transfer:voeg voertuig toe. Daar al even op geklikt maar gebeurt niets wat te verwachten was
48 uur zou het kunnen duren schrijft Tesla zelf op de website.
Gewoon maar ff geduld hebben in dit geval. Als dat alles nu nog alles is, prima.
rmathijssen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:39:
[...]
Bij mij waren er ook geen berijdergegevens bekend, maar ondanks dat vreemd genoeg gisteravond toch een smsje gehad om hem op te halen. En vanmorgen om 10u meegekregen. Ze hebben zelfs gelijk een aantekening gemaakt om mijn email zsm te koppelen aan de auto zodat ik ook de app kon gebruiken, dit was binnen 2 uur geregeld.
Dan zou je denken: ze hebben toch je gegevens. Nou, nee dus, bij het ophalen konden ze mijn naam oid nergens terugvinden. Geen idee hoeveel systemen er naast elkaar werken, maar volgens mij is het een aardige data-chaos.
Verwijderd
'Goed' om te horen, geen bodemplaat die los zit dus 
me1299 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:06:
Dat de bodem voor de achterpassagiers als een colablikje aanvoelt is bij mij niet anders.
Aardig verhaal, zou schelen als berijders van LM niet aan zouden kloppen bij Tesla, zijn tenslotte niet de klant, had men meer tijd gehad om zaken af te handelen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:19:
Zelf contact gehad met Rotterdam, werd altijd opgenomen en geholpen, die belde ook terug.
Natuurlijk, er konden zaken beter zoals eindfactuur waar ik zelf achteraan moest, kenteken wist ik al maar kreeg ik op dag van afhalen pas via mail.
Ophalen verliep ook soepel en vriendelijk, alles lag klaar
Onzin. Tesla kiest er zelf voor om primair via de app, de website en sms/email de leaserijders op de hoogte te houden. Ze vragen je een account aan te maken en je profiel te vullen. Dan moeten ze niet piepen als de berijders dan ook direct met Tesla contact opnemen. Dat is hun model.Svkool schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:02:
[...]
Aardig verhaal, zou schelen als berijders van LM niet aan zouden kloppen bij Tesla, zijn tenslotte niet de klant, had men meer tijd gehad om zaken af te handelen.
Zelf contact gehad met Rotterdam, werd altijd opgenomen en geholpen, die belde ook terug.
Natuurlijk, er konden zaken beter zoals eindfactuur waar ik zelf achteraan moest, kenteken wist ik al maar kreeg ik op dag van afhalen pas via mail.
Ophalen verliep ook soepel en vriendelijk, alles lag klaar
Yes! Tenminste, dat denk ik...
Afgelopen maandag maar even naar Tesla Amsterdam gereden, want door de telefoon komen is onmogelijk.
Daar aankomen, zeer netjes geholpen. Je ziet daar echt een leger aan telefonisten (wat een oud woord eigenlijk!). Toevallig zat er nog een toekomstige mede Tesla M3 rijder te wachten, met exact dezelfde motivatie, namelijk: wanneer kan ik hem ophalen en wat is mijn nummerbord? Ook hij zat of zit op dit forum gezellig mee te lezen.
Binnen 5 minuten kwam een vriendelijke Tesla medewerker met zijn laptop naar ons toe. Ook hij vertelde dat ze in een migratie zitten, wat niet heel handig is maar vanuit Amerika komt. Die Amerikanen houden weinig rekening met Nederland.
Onze medetweaker kreeg snel een ophaal datum en deze werd direct ter plekke bevestigd. Nice!
Toen kwam ik aan de beurt. Blijkbaar stond deze auto al sinds 10 december klaar, en was gekoppeld aan een ander, die blijkbaar afstand had genomen of hem niet had opgepikt. In het systeem kwam erg veel conversatie langs. Kortom, ik dacht: hij staat op de RCC, blijkbaar niet.
Heb een datum gekregen, inclusief kenteken G-XXX-XJ en mag hen 30-12 om 1300 uur ophalen! Yeah!
Wel stond alle informatie nog op de leasemaatschappij. Dus geen sms of wat dan ook ontvangen.
Hier de leasemaatschappij over gebeld, die zouden het een en ander gereed maken. In mijn account staat niets en alles informatie staat nog bij Tesla op Mobility Service. Iemand ervaring met het ophalen van de Tesla terwijl deze informatie nog niet is aangepast, dat ik de berijder ben?
As maandag sta ik er sowieso!
Afgelopen maandag maar even naar Tesla Amsterdam gereden, want door de telefoon komen is onmogelijk.
Daar aankomen, zeer netjes geholpen. Je ziet daar echt een leger aan telefonisten (wat een oud woord eigenlijk!). Toevallig zat er nog een toekomstige mede Tesla M3 rijder te wachten, met exact dezelfde motivatie, namelijk: wanneer kan ik hem ophalen en wat is mijn nummerbord? Ook hij zat of zit op dit forum gezellig mee te lezen.
Binnen 5 minuten kwam een vriendelijke Tesla medewerker met zijn laptop naar ons toe. Ook hij vertelde dat ze in een migratie zitten, wat niet heel handig is maar vanuit Amerika komt. Die Amerikanen houden weinig rekening met Nederland.
Onze medetweaker kreeg snel een ophaal datum en deze werd direct ter plekke bevestigd. Nice!
Toen kwam ik aan de beurt. Blijkbaar stond deze auto al sinds 10 december klaar, en was gekoppeld aan een ander, die blijkbaar afstand had genomen of hem niet had opgepikt. In het systeem kwam erg veel conversatie langs. Kortom, ik dacht: hij staat op de RCC, blijkbaar niet.
Heb een datum gekregen, inclusief kenteken G-XXX-XJ en mag hen 30-12 om 1300 uur ophalen! Yeah!
Wel stond alle informatie nog op de leasemaatschappij. Dus geen sms of wat dan ook ontvangen.
Hier de leasemaatschappij over gebeld, die zouden het een en ander gereed maken. In mijn account staat niets en alles informatie staat nog bij Tesla op Mobility Service. Iemand ervaring met het ophalen van de Tesla terwijl deze informatie nog niet is aangepast, dat ik de berijder ben?
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Verwijderd
Dus jij hebt hem ook zelf opgehaald met Athlon als LM? Wat voor documenten moet je meenemen naar Amsterdam?Roootje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:32:
[...]
Het is een zooitje daarzo bij athlon. Gewoon doorgeven aan athlon dat je zelf gaat halen!
Voor mij zelfde kentekenreeks en zelfde dag ophalen. Vandaag eerst na een uur in de wacht een medewerker van Tesla gesproken die zei dat mijn nummer niet in het account stond (terwijl delivery vorige week opnam en mij gelijk met naam begroette obv datzelfde telefoonnummer). Wellicht die migratie...SimD schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:52:
Daarna LM gebeld en die had afspraak en kenteken voor me.
Maar wacht nog op afspraak in account en SMS als ze mijn nummer terugvinden.
LR AWD | Pearl White | Zwart int | Aero | RN 15/8 | Restrictie 9/12 (opgeheven op 14/10) | VIN 28/11
Wat een gedoe hè. Ik ga vrijdag even vragen of ze het pdfje (enkele pagina’s hiervoor) willen invullen voor mij. Dan krijg ik hem tenminste mee, om te voorkomen dat ze zeggen “staat niet op jouw naam” en dat ik dan ter plekke met mobility service moet schakelen.JazZeus schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:24:
[...]
Voor mij zelfde kentekenreeks en zelfde dag ophalen. Vandaag eerst na een uur in de wacht een medewerker van Tesla gesproken die zei dat mijn nummer niet in het account stond (terwijl delivery vorige week opnam en mij gelijk met naam begroette obv datzelfde telefoonnummer). Wellicht die migratie...
Daarna LM gebeld en die had afspraak en kenteken voor me.
Maar wacht nog op afspraak in account en SMS als ze mijn nummer terugvinden.
AMD Ryzen 5800x | Macbook Ai m4 | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra 2
Verwarring alom: Ik heb nog géén SMS, maar wél een datum "Zondag 29 december om 13:00" in mijn Tesla account en een mail van de LM (DirectLease) dat ik hem Vrijdag 27 december om 15:30" op moet halen.
Heb ik geprobeerd. Er werd me heel duidelijk te kennen gegeven dat ze dat niet wilden. Op aangedrongen... en geloof me, ik heb mijn best gedaan.Roootje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:32:
[...]
Afleverdatum verdwenen uit tesla account. Auto nog wel gekoppeld aan de app. Ik mag nu dus de auto niet ophalen vrijdag van Athlon, hoe kinderachtig dat ook is. Ik zal dus moeten afwachten of ze, misschien, eventueel, die auto komen brengen vrijdag.
Auto vandaag netjes afgeleverd door Easy Way, in opdracht van Arval.
Prachtig mooie auto, geen beschadigingen gevonden en meteen de chauffeur even thuis gebracht. Hij blij en ik blij.
Prachtig mooie auto, geen beschadigingen gevonden en meteen de chauffeur even thuis gebracht. Hij blij en ik blij.
Ik heb veel geluk gehad vandaag model 3 besteld uit voorraad, wordt als het goed 27e geleverd.
Oké oké, ter compensatie van een hele hoop negativiteit hierboven ga ik maar even een klein verhaaltje tikken over een fantastische dag waarin ik een geweldig rijdende auto heb kunnen ophalen!
Maandag ophaaldag, de afspraak was om 11:30 wij waren er om 10:30 en dus ruimschoots op tijd.
Aangekomen aan de Matlaweg was het heel eventjes zoeken want er stonden twee hekken dicht en dat gaf me niet een heel welkome indruk.
Maar goed we waren daar voor een doel en dat was het ophalen van de model 3.
Na eenmaal onze weg naar de ruimte te hebben gebaand naar de loods waar we ons konden melden bleken we te doen te hebben met veel Tesla medewerkers die hun werk aan het doen waren. Vlot en geconcentreerd, voelde absoluut niet rommelig aan.
Werk op vol gas en dat dan voor een hele hoop ongeduldige en vaak ook behoorlijk chagrijnig kijkende klanten. Jammer wel want hee, hoe vaak haal je in zo'n happening je nieuwe auto op?
Ik had voordat we vertrokken uit de Betuwe bedacht dat het wellicht grappig zou zijn om het verhaal "de dealer geeft een bloemetje bij de nieuwe auto" gewoon eens om te draaien. Ben daarom naar de lokale bloemenspecialist gegaan en heb daar een mooi bosje bloemen gehaald.
Dat hebben we meegenomen naar Amsterdam en bij het ons melden bij de balie overhandigd (met een knipoog) aan de overigens zeer charmante medewerkster van Tesla.
Dat werkd merkbaar zeer gewaardeerd, lach van oor tot oor en uitroepen van verbazing. "Meneer, dit hebben we in de afgelopen 4 maanden nog niet eerder meegemaakt!!!" waar ik dan weer erg blij van werd.
Altijd fijn als je je medemens blij kunt maken met een kleinigheidje, in mijn beleving heb ik liever vlot mijn nieuwe auto zonder bloemetje dan oeverloos geleuter bij de dealer waar ik toch geen behoefte aan heb. Overigens zonder disrespect voor iedereen die dat wel fijn en prettig vindt.
Maargoed na het inleveren van het bloemetje, het zetten van de handtekening en het verkrijgen van de kentekenpapieren konden we dus rap naar plaats C200.
Daar stond hij dan het blauwe monster. Ik had me vooralsnog enigszins zorgen gemaakt of het blauw niet te donkerblauw zou zijn. Maar het bevalt me prima!
Overigens stond de auto met een range van 200 km op de parkeerplaats van Koopman.
Na een minuutje of 20 tweaken met de stoel instellingen met de stuur instellingen en met het inregelen van de spiegels kon de rit huiswaarts in principe beginnen.
Werden echter leuk verrast door iemand van de Tesla owners club die uitgebreid de tijd nam om ons van haver tot gort uit te leggen wat alle features van de auto waren. Natuurlijk had ik het leeuwendeel daarvan al lang op alle instructievideo's bekeken, maar een stukje hands-on uitleg met iemand die dit al een paar keer vaker gedaan heeft kan nooit kwaad.
Erg sympathiek in ieder geval van de Tesla owners club om deze dienst te verrichten! Chapeau!
Na dus de stoel instellingen spiegel instellingen stuur instellingen en Easy entry instellingen in mijn persoonlijk profiel te hebben gezet (da's handig zeg!!) en te hebben gekoppeld aan mijn telefoon konden we naar huis.
Eerste paar kilometers Amsterdam uit voelde wat onwennig, zo nu en dan een paar instellinkjes aangepast tijdens een paar kleine stops onderweg.
Vervolgens over de A10 en A2 terug richting de Betuwe. Puik weggedrag, behoorlijk responsief en bloedsnel in de acceleratie van stilstand naar respectabele snelheid maar ook vooral de tussen acceleratie van bijvoorbeeld 80 naar 160.
Thuis aangekomen vanzelfsprekend nog even met wat aanwezigen een rondje gemaakt.
Eindresultaat van middag zoeven was een rest range van 58 kilometer.
Laadpaal kon bij ons nog niet gemonteerd worden vanwege de drukte, immers ook de laadpaal boeren hadden het druk met de 10.000 af te leveren tesla's en de bijbehorende paaltjes.
De Model 3 Performance hangt hier dus gewoon aan de thuislader in het stopcontact, niet heel erg snel maar wel prima bruikbaar.
Ik ben in ieder geval hartstikke tevreden met het ding en kijk uit naar een flink aantal jaartjes plezierig rijden.
Hoop van harte dat het voor alle minder gelukkigen hierboven ook nog enigszins prettig is verlopen.
Ik wens in ieder geval alle medeberijders van de model 3 de komende jaren veel plezier en veel probleemloze kilometers!
Heb het idee dat ik enkelen van jullie nog wel eens zal zien, of ik 't nou wil of niet. :-p
Tot later, fijne kerstdagen en veel veilige kilometers in 2020 voor iedereen!
Mark
Maandag ophaaldag, de afspraak was om 11:30 wij waren er om 10:30 en dus ruimschoots op tijd.
Aangekomen aan de Matlaweg was het heel eventjes zoeken want er stonden twee hekken dicht en dat gaf me niet een heel welkome indruk.
Maar goed we waren daar voor een doel en dat was het ophalen van de model 3.
Na eenmaal onze weg naar de ruimte te hebben gebaand naar de loods waar we ons konden melden bleken we te doen te hebben met veel Tesla medewerkers die hun werk aan het doen waren. Vlot en geconcentreerd, voelde absoluut niet rommelig aan.
Werk op vol gas en dat dan voor een hele hoop ongeduldige en vaak ook behoorlijk chagrijnig kijkende klanten. Jammer wel want hee, hoe vaak haal je in zo'n happening je nieuwe auto op?
Ik had voordat we vertrokken uit de Betuwe bedacht dat het wellicht grappig zou zijn om het verhaal "de dealer geeft een bloemetje bij de nieuwe auto" gewoon eens om te draaien. Ben daarom naar de lokale bloemenspecialist gegaan en heb daar een mooi bosje bloemen gehaald.
Dat hebben we meegenomen naar Amsterdam en bij het ons melden bij de balie overhandigd (met een knipoog) aan de overigens zeer charmante medewerkster van Tesla.
Dat werkd merkbaar zeer gewaardeerd, lach van oor tot oor en uitroepen van verbazing. "Meneer, dit hebben we in de afgelopen 4 maanden nog niet eerder meegemaakt!!!" waar ik dan weer erg blij van werd.
Altijd fijn als je je medemens blij kunt maken met een kleinigheidje, in mijn beleving heb ik liever vlot mijn nieuwe auto zonder bloemetje dan oeverloos geleuter bij de dealer waar ik toch geen behoefte aan heb. Overigens zonder disrespect voor iedereen die dat wel fijn en prettig vindt.
Maargoed na het inleveren van het bloemetje, het zetten van de handtekening en het verkrijgen van de kentekenpapieren konden we dus rap naar plaats C200.
Daar stond hij dan het blauwe monster. Ik had me vooralsnog enigszins zorgen gemaakt of het blauw niet te donkerblauw zou zijn. Maar het bevalt me prima!
Overigens stond de auto met een range van 200 km op de parkeerplaats van Koopman.
Na een minuutje of 20 tweaken met de stoel instellingen met de stuur instellingen en met het inregelen van de spiegels kon de rit huiswaarts in principe beginnen.
Werden echter leuk verrast door iemand van de Tesla owners club die uitgebreid de tijd nam om ons van haver tot gort uit te leggen wat alle features van de auto waren. Natuurlijk had ik het leeuwendeel daarvan al lang op alle instructievideo's bekeken, maar een stukje hands-on uitleg met iemand die dit al een paar keer vaker gedaan heeft kan nooit kwaad.
Erg sympathiek in ieder geval van de Tesla owners club om deze dienst te verrichten! Chapeau!
Na dus de stoel instellingen spiegel instellingen stuur instellingen en Easy entry instellingen in mijn persoonlijk profiel te hebben gezet (da's handig zeg!!) en te hebben gekoppeld aan mijn telefoon konden we naar huis.
Eerste paar kilometers Amsterdam uit voelde wat onwennig, zo nu en dan een paar instellinkjes aangepast tijdens een paar kleine stops onderweg.
Vervolgens over de A10 en A2 terug richting de Betuwe. Puik weggedrag, behoorlijk responsief en bloedsnel in de acceleratie van stilstand naar respectabele snelheid maar ook vooral de tussen acceleratie van bijvoorbeeld 80 naar 160.
Thuis aangekomen vanzelfsprekend nog even met wat aanwezigen een rondje gemaakt.
Eindresultaat van middag zoeven was een rest range van 58 kilometer.
Laadpaal kon bij ons nog niet gemonteerd worden vanwege de drukte, immers ook de laadpaal boeren hadden het druk met de 10.000 af te leveren tesla's en de bijbehorende paaltjes.
De Model 3 Performance hangt hier dus gewoon aan de thuislader in het stopcontact, niet heel erg snel maar wel prima bruikbaar.
Ik ben in ieder geval hartstikke tevreden met het ding en kijk uit naar een flink aantal jaartjes plezierig rijden.
Hoop van harte dat het voor alle minder gelukkigen hierboven ook nog enigszins prettig is verlopen.
Ik wens in ieder geval alle medeberijders van de model 3 de komende jaren veel plezier en veel probleemloze kilometers!
Heb het idee dat ik enkelen van jullie nog wel eens zal zien, of ik 't nou wil of niet. :-p
Tot later, fijne kerstdagen en veel veilige kilometers in 2020 voor iedereen!
Mark
Klopt! Ik had eerder tesla gebeld om nogmaals de afspraakbevestiging naae athlon te mailen met cc naar mij. Blijkbaar had athlon deze nog niet ontvangen. Met dit mailtje en mijn rijbewijs kon ik de auto afhalenVerwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:54:
[...]
Dus jij hebt hem ook zelf opgehaald met Athlon als LM? Wat voor documenten moet je meenemen naar Amsterdam?
Probeer bij een andere medewerker van athlon. Ik had ook een medewerker gehad die mij duidelijk maakte dat dit absoluut niet kon/mag.mcshameless schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:36:
[...]
Heb ik geprobeerd. Er werd me heel duidelijk te kennen gegeven dat ze dat niet wilden. Op aangedrongen... en geloof me, ik heb mijn best gedaan.
Wat ik heb begrepen van dezelfde LM mobility is dat ze echt een mail hebben gestuurd naar delivery NL tesla ... maar die reageren/verwerken gewoon niet.SimD schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:52:
Yes! Tenminste, dat denk ik...
Hey mede tweakerSimD schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:52:
Toevallig zat er nog een toekomstige mede Tesla M3 rijder te wachten, met exact dezelfde motivatie, namelijk: wanneer kan ik hem ophalen en wat is mijn nummerbord? Ook hij zat of zit op dit forum gezellig mee te lezen.

Tot op heden lijkt hier alles op groen te staan om zaterdag de 28ste hem op te halen, officieel pas om 17:00 maar ga iets eerder dan kan ik hem hopelijk nog even in het daglicht bekijken ipv het donker.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Vandaag begon natuurlijk al goed met de mail met de leveringsbevestiging.
Maar het werd beter
Bij de post zat een brief van het RDW, kentekencard in the pocket
Tegen 14:00 op pad met OV met onze dochter erbij. Electrische bus, trein en model X...
We gaan maar direct wennen aan electrisch
Model X kwam net aanrijden bij Orly-plein. Het is wat verder lopen als je vanuit het station loopt, over een plein naar de weg toe.
De model X bleef wachten tot de volgende er was. Er waren geen andere afhalers. Dus met zijn drieën naar de Afleverlocatie. Daar voor het hek afgezet door een zeer aardige berijder.
De poort werd door een medewerker voor ons geopend en hij gaf ons een tip mee: pak de linkerkant ga bij de dame met lippenstift staan. We kwamen om 15:50 de tent binnen. En het viel ontzettend mee met de drukte. De sfeer was relaxed. Om 16:00 werden we geholpen, het overhandigen van de kentekencard was voldoende. Er werd een papier uitgedraaid en mijn man moest op een tablet een handtekening zetten. Op het papier stond het vak nummer A220.
Meteen het eerste pad aan de linkerkant. Het was zo vol op het terrein dat achter onze auto nog een rij auto's stond.
Meteen de eerste auto met H-XXX-BF gespot. We stonden naast een witte P. Wat veel auto's stonden er...
Meteen begonnen met het nalopen van de eerder gedeelde checklist (dank daarvoor
).
Er lagen wel druppels op de auto maar het regende op dat moment gelukkig niet. Meteen viel op dat de auto er erg goed uitzag. Toch door de checklist nalopen.
Op motorkap en vooruit waren 2 kleine witte vlekken. Gelukkig een schone microvezeldoek mee (TIP
)
Het waren 2 flatsjes van vogels.
De laadklep ging enigzins moeilijk open. En de bovenkant zat erg dicht op het panel/plaatwerk en daardoor ook een kier tussen laadklep en bumper. Ondertussen was tegen 16:30 de auto ook in de app gekoppeld (even opnieuw inloggen).
Het was inmiddels over 16:30 en we zagen allemaal andere automerken en types langsrijden, die kwamen van achter op het terrein waar ook de Mobil service tent is. Toen naar het oranje hesje bij de ontvangsttent gelopen. Hij gaf aan dat de monteurs aan het vertrekken waren (het was immers ook kerstavond) hij gaf aan dat we het euvel zelf via de app konden aanmelden of dat hij dat kon doen. Als hij het deed kan je dat nergens terugvinden, hij gaf ook aan dat veel mensen een foto van zijn scherm maakten.
Toen restte ons niets dan naar de eerste supercharger te rijden. We hadden gelukkig nog 160 km in de batterijen zitten en konden door naar Leiderdorp. Het was behoorlijk wennen ook al waren we enigzins gewend aan electrisch rijden met onze hybride auto's.
Je rijdt al heel snel te snel. In Leiderdorp gelukkig nog een geheel lege stal kunnen vinden. En geen geklungel met de stekker
Even terug de auto in hij laad de met 100 kW
Verwachte laadtijd 25 minuten. Omdat we allen wat hongerig waren maar even naar de Mac
De app zo ingesteld dat we een berichtje kregen als hij maar zou zijn. En 10 minuten voor verwachte eindtijd een berichtje gehad. En daarna mocht ik
De snelweg op even hard gas gegeven maar wel binnen de snelheidslimiet. (Bovendien stond hij op chillmode, dus kickback viel wel mee) Meteen ook de TACC uitgeprobeerd. Dat werkt erg soepel. Gelukkig geen phantombrake.
Thuis hebben we geen oprit en dat is jammer software stond op 2019.36 maar wel direct bij wegrijden een melding dat 2019.40 klaarstond en dat de auto op een wifi aangesloten moest worden. We konden redelijk dicht bij huis parkeren, met de wifi- extender in de schuur net 1 streepje bereik. En vanavond is de nieuwe versie ook geïnstalleerd. Morgen even uitgebreid de tijd nemen om wat meer in te stellen. Onze telefoonsleutels zijn aangemaakt en werken bij openen. Maar bij weglopen gaat de auto nog niet op slot. Anyway dat zullen we met /via het andere topic oplossen.
Voor nu wens ik de wachtenden veel succes en plezier met ophalen (hopelijk dit jaar
)
Uiteindelijk is het proces na het gladstrijken van de problemen met de inruilauto (wat we uiteindelijk maar niet gedaan hebben) heel soepel verlopen.
Maar het werd beter

Bij de post zat een brief van het RDW, kentekencard in the pocket

Tegen 14:00 op pad met OV met onze dochter erbij. Electrische bus, trein en model X...
We gaan maar direct wennen aan electrisch
Model X kwam net aanrijden bij Orly-plein. Het is wat verder lopen als je vanuit het station loopt, over een plein naar de weg toe.
De model X bleef wachten tot de volgende er was. Er waren geen andere afhalers. Dus met zijn drieën naar de Afleverlocatie. Daar voor het hek afgezet door een zeer aardige berijder.
De poort werd door een medewerker voor ons geopend en hij gaf ons een tip mee: pak de linkerkant ga bij de dame met lippenstift staan. We kwamen om 15:50 de tent binnen. En het viel ontzettend mee met de drukte. De sfeer was relaxed. Om 16:00 werden we geholpen, het overhandigen van de kentekencard was voldoende. Er werd een papier uitgedraaid en mijn man moest op een tablet een handtekening zetten. Op het papier stond het vak nummer A220.
Meteen het eerste pad aan de linkerkant. Het was zo vol op het terrein dat achter onze auto nog een rij auto's stond.
Meteen de eerste auto met H-XXX-BF gespot. We stonden naast een witte P. Wat veel auto's stonden er...
Meteen begonnen met het nalopen van de eerder gedeelde checklist (dank daarvoor
Er lagen wel druppels op de auto maar het regende op dat moment gelukkig niet. Meteen viel op dat de auto er erg goed uitzag. Toch door de checklist nalopen.
Op motorkap en vooruit waren 2 kleine witte vlekken. Gelukkig een schone microvezeldoek mee (TIP
Het waren 2 flatsjes van vogels.
De laadklep ging enigzins moeilijk open. En de bovenkant zat erg dicht op het panel/plaatwerk en daardoor ook een kier tussen laadklep en bumper. Ondertussen was tegen 16:30 de auto ook in de app gekoppeld (even opnieuw inloggen).
Het was inmiddels over 16:30 en we zagen allemaal andere automerken en types langsrijden, die kwamen van achter op het terrein waar ook de Mobil service tent is. Toen naar het oranje hesje bij de ontvangsttent gelopen. Hij gaf aan dat de monteurs aan het vertrekken waren (het was immers ook kerstavond) hij gaf aan dat we het euvel zelf via de app konden aanmelden of dat hij dat kon doen. Als hij het deed kan je dat nergens terugvinden, hij gaf ook aan dat veel mensen een foto van zijn scherm maakten.
Toen restte ons niets dan naar de eerste supercharger te rijden. We hadden gelukkig nog 160 km in de batterijen zitten en konden door naar Leiderdorp. Het was behoorlijk wennen ook al waren we enigzins gewend aan electrisch rijden met onze hybride auto's.
Je rijdt al heel snel te snel. In Leiderdorp gelukkig nog een geheel lege stal kunnen vinden. En geen geklungel met de stekker

Even terug de auto in hij laad de met 100 kW

Verwachte laadtijd 25 minuten. Omdat we allen wat hongerig waren maar even naar de Mac
De app zo ingesteld dat we een berichtje kregen als hij maar zou zijn. En 10 minuten voor verwachte eindtijd een berichtje gehad. En daarna mocht ik

De snelweg op even hard gas gegeven maar wel binnen de snelheidslimiet. (Bovendien stond hij op chillmode, dus kickback viel wel mee) Meteen ook de TACC uitgeprobeerd. Dat werkt erg soepel. Gelukkig geen phantombrake.
Thuis hebben we geen oprit en dat is jammer software stond op 2019.36 maar wel direct bij wegrijden een melding dat 2019.40 klaarstond en dat de auto op een wifi aangesloten moest worden. We konden redelijk dicht bij huis parkeren, met de wifi- extender in de schuur net 1 streepje bereik. En vanavond is de nieuwe versie ook geïnstalleerd. Morgen even uitgebreid de tijd nemen om wat meer in te stellen. Onze telefoonsleutels zijn aangemaakt en werken bij openen. Maar bij weglopen gaat de auto nog niet op slot. Anyway dat zullen we met /via het andere topic oplossen.
Voor nu wens ik de wachtenden veel succes en plezier met ophalen (hopelijk dit jaar
Uiteindelijk is het proces na het gladstrijken van de problemen met de inruilauto (wat we uiteindelijk maar niet gedaan hebben) heel soepel verlopen.
Model 3 LR AWD | Rood | 19'' | Zwart interieur | Besteldatum = RN 10-11 RN10972XXXX | VIN 27-11 | SMS 20-12 | levering 24-12 16:30 AMS | G-XXX-XZ
Vandaag (dinsdag) mijn M3 zelf opgehaald. Vrijdag een SMS van Tesla dat hij de 24ste zou worden uitgeleverd. Van Athlon een mail gehad waarin ik een aflever adres mocht opgeven. Geen bevestiging van de aflever datum. Lang verhaal kort... Veel gebeld en gemaild met Athlon en uiteindelijk zou de auto dit jaar nog op naam komen maar volgend jaar worden uitgeleverd. Ik heb getracht te bellen met Tesla voor meer info: geen doorkomen aan. Dus ben ik naar Tilburg gereden (niet ver van mijn huis) en daar werd verteld dat hij klaar staat in Amsterdam. Ik was gelukkig met een kennis (niet geheel toeval moet ik eerlijk toegeven) en samen zijn we direct doorgereden naar Amsterdam. Daar aangekomen gezegd dat ik de auto van Athlon kwam ophalen. Geen enkel probleem. Nog even een uurtje gewacht omdat hij nog op naam moest komen en daarna naar huis. Onderweg naar huis even gebeld met Athlon om door te geven dat ik hem al heb. "Gefeliciteerd!" kreeg ik te horen. Ook hier geen probleem. Nog wel even een afspraak gemaakt voor het ophalen van de oude lease auto.
Was het voor mij toch nog "Driving home for Christmas".
M3 | LR AWD | Midnight Silver | Zwart | 19" - Besteld: 23/10 (Athlon) - RN: 23/10 - VIN: 28-11
Ik heb hem ook vandaag kunnen ophalen in Santa Barbara.
Vanochtend vroeg (7 uur) in de trein gestapt en na een mooi ritje langs de kust kwamen we rond 10:15 aan
.
De afspraak stond voor 11 uur dus nog even langs een koffie tentje en daarna een Lyft genomen naar de Tesla dealer. Daar rustig geholpen, laatste handtekeningen gezet en toen kwam hij voor gereden.
Samen met de man die ons ook eerder geholpen had met de koop er naar gekeken en op zich ziet het er allemaal prima uit. Klein krasje op dat zwarte plastic randje onderin (achter bumper?) maar goed niet heel boeiend en hij kon er verder ook niks aan doen behalve dat we hem zouden kunnen laten vervangen. Vind ik eerlijk gezegd iets te veel moeite, ben je over een paar weken toch vergeten.
Daarna naar huis gereden (een goede 115 mile) en gelukkig had de auto 81% charge.
Vlak bij huis toch even opgeladen:

(nog geen voor nummerbord, is hier de eerste 2 maanden niet verplicht)
En daarna door gereden naar huis, waar hij nu veilig in de garage staat (en te updaten):

Thuis zag ik alleen wel dat 1 paneel minimaal uit steekt en hier en daar wat kleine dingen (vlekje op mijn stuur, klein plekje op de laadklep) maar goed.. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp dus ik ga er lekker van genieten!
Edit over mijn goed aansluitend paneel, ik heb ook een klein uitstekend bumpje op de achter bumper. Schijnt niet de eerste te zijn: https://teslamotorsclub.c...rear-bumper-cover.151724/ (niet allemaal naar buiten rennen en ook gaan kijken) maar blijkbaar duwt dat het paneel dus krom.
Ik heb maar even een mailtje gestuurd
Vanochtend vroeg (7 uur) in de trein gestapt en na een mooi ritje langs de kust kwamen we rond 10:15 aan

De afspraak stond voor 11 uur dus nog even langs een koffie tentje en daarna een Lyft genomen naar de Tesla dealer. Daar rustig geholpen, laatste handtekeningen gezet en toen kwam hij voor gereden.
Samen met de man die ons ook eerder geholpen had met de koop er naar gekeken en op zich ziet het er allemaal prima uit. Klein krasje op dat zwarte plastic randje onderin (achter bumper?) maar goed niet heel boeiend en hij kon er verder ook niks aan doen behalve dat we hem zouden kunnen laten vervangen. Vind ik eerlijk gezegd iets te veel moeite, ben je over een paar weken toch vergeten.
Daarna naar huis gereden (een goede 115 mile) en gelukkig had de auto 81% charge.
Vlak bij huis toch even opgeladen:

En daarna door gereden naar huis, waar hij nu veilig in de garage staat (en te updaten):

Thuis zag ik alleen wel dat 1 paneel minimaal uit steekt en hier en daar wat kleine dingen (vlekje op mijn stuur, klein plekje op de laadklep) maar goed.. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp dus ik ga er lekker van genieten!
Edit over mijn goed aansluitend paneel, ik heb ook een klein uitstekend bumpje op de achter bumper. Schijnt niet de eerste te zijn: https://teslamotorsclub.c...rear-bumper-cover.151724/ (niet allemaal naar buiten rennen en ook gaan kijken) maar blijkbaar duwt dat het paneel dus krom.
Ik heb maar even een mailtje gestuurd
[ Voor 11% gewijzigd door ex87 op 25-12-2019 01:15 ]
Hmm,
Zaterdag geplande levering. Gister van de LM alle papieren gehad, weten we zeker dat het goed komt.
Op de originele Tesla factuur staat netjes mijn Witte P beschreven, zwarte interieur, grijze velgen. Echter als ik de VIN decode krijg ik het volgende:
Base A/C Motor, Tier 2 Battery (31-40kWh)
Iets waar ik vrijdag als een dolle wat mee moet, of komt het wel goed? Alle tesla documenten zeggen Witte P., RDW zegt 1847Kg leeg, waarde klopt, range staat op 530
Zaterdag geplande levering. Gister van de LM alle papieren gehad, weten we zeker dat het goed komt.
Op de originele Tesla factuur staat netjes mijn Witte P beschreven, zwarte interieur, grijze velgen. Echter als ik de VIN decode krijg ik het volgende:
Base A/C Motor, Tier 2 Battery (31-40kWh)
Iets waar ik vrijdag als een dolle wat mee moet, of komt het wel goed? Alle tesla documenten zeggen Witte P., RDW zegt 1847Kg leeg, waarde klopt, range staat op 530
Jouw naam in onder mijn Post
Klinkt als een plan dat ik de 30e ook maar ga doen. Wat voor "papieren" moet je allemaal meenemen?PA0FLY schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:15:
Vandaag (dinsdag) mijn M3 zelf opgehaald. Vrijdag een SMS van Tesla dat hij de 24ste zou worden uitgeleverd. Van Athlon een mail gehad waarin ik een aflever adres mocht opgeven. Geen bevestiging van de aflever datum. Lang verhaal kort... Veel gebeld en gemaild met Athlon en uiteindelijk zou de auto dit jaar nog op naam komen maar volgend jaar worden uitgeleverd. Ik heb getracht te bellen met Tesla voor meer info: geen doorkomen aan. Dus ben ik naar Tilburg gereden (niet ver van mijn huis) en daar werd verteld dat hij klaar staat in Amsterdam. Ik was gelukkig met een kennis (niet geheel toeval moet ik eerlijk toegeven) en samen zijn we direct doorgereden naar Amsterdam. Daar aangekomen gezegd dat ik de auto van Athlon kwam ophalen. Geen enkel probleem. Nog even een uurtje gewacht omdat hij nog op naam moest komen en daarna naar huis. Onderweg naar huis even gebeld met Athlon om door te geven dat ik hem al heb. "Gefeliciteerd!" kreeg ik te horen. Ook hier geen probleem. Nog wel even een afspraak gemaakt voor het ophalen van de oude lease auto.
Bijzondere regels? Wilde net zeggen dat het er wel goed inziet zonder nummerbord voor. Zal ook nog wel een klein positief effect op aero en range hebben.ex87 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 00:26:
Ik lees steeds dat mensen aan de WiFi moeten koppelen voor een update. Ik dacht dat dat met premium connectivity niet nodig was?
LR AWD | Pearl White | Zwart int | Aero | RN 15/8 | Restrictie 9/12 (opgeheven op 14/10) | VIN 28/11
Updates moeten worden gedownload via WIFI. Gaat niet via LTE. Melding komt wel binnen via LTE. Dit is ook van toepassing als je premium connectivity hebt.JazZeus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:06:
[...]
Bijzondere regels? Wilde net zeggen dat het er wel goed inziet zonder nummerbord voor. Zal ook nog wel een klein positief effect op aero en range hebben.
Ik lees steeds dat mensen aan de WiFi moeten koppelen voor een update. Ik dacht dat dat met premium connectivity niet nodig was?
Update kan zo 2/3GB zijn en navi kaart data 7GB. Vandaar de keuze voor WIFI only.
[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 25-12-2019 09:19 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Verwijderd
Coowl! Zal er rond kwart over 4 zijn🤗Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:20:
[...]
Hier ook 27/12 1700 uur. M3P blue/black. 20" grey.
Zelfde VIN 😛?
Het is maandag en dinsdag stil gebleven met de smsjes. Zouden we met kerst wat kunnen verwachten?
LR/Solid Black/Black/19" / Besteld 04-10 / VIN 27-11 / SMS: Levering 2019 gehad / Levering SMS ?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.