Wanneer je inside informatie hebt😨

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2019 16:04 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2019 16:04 ]
Interessant.. Heb je wel al een VIN in je account staan?Marks69 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:57:
Wel bijzonder dat afgelopen zaterdag een tesla medewerker mijn RN nummer in het systeem opzocht....en de conclusie had dat deze op een boot staat die 26/12 aankomt, en ik tussen 27/12 en 30/12 geleverd ga krijgen in amsterdam....
Jammer genoeg heb ik niet om de naam van die boot gevraagd....
[...]
Nog 2x bellen, ik kwam er na 17x doorMarks69 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:58:
rij gewoon langs een Tesla punt...ik was zaterdag in Duiven, uitermate vriendelijk geholpen!
[...]
Aperture schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:56:
[...]
Ik al 15 keer, waarbij de langste na 18 min
[ Voor 14% gewijzigd door Figaro9 op 16-12-2019 16:04 ]
Is dat het beruchte systeem waar we tegen aan hebbn gevochtenVerwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:01:
[Afbeelding]
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Die staat ook op de RCC Europe dus!Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:01:
[Afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Tesla M3 | LR AWD | Midnight Silver | Premium Zwart Interieur | 18" Aero wielen
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Verwijderd
Ja echt hoor. Kan niet wachten tot t vrijdag is want hoop dan echt een sms te ontvangen!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik had net een G-xxx-SK voor me op de snelweg.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:08:
Even een update. Tesla wordt aankomende Woensdag, 18 December 2019 thuis afgeleverd. Wens allen die nog wachten sterkte toen en zoals in mijn geval "geduld wordt beloond".
Kan ik hem nog net mooi inpakken en onder de kerstboom leggen.
PS leef wel mee met die mensen die het bericht hebben ontvangen dat de auto helemaal niet meer komt dit jaar.
Verwijderd
Je kan een account aanmaken met je RN.. je bestelnummer!!wp1970 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:57:
[...]
Dank en excuus. Kun je dan een account aanmaken zonder VIN?
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Aperture schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:50:
[...]
Precies zelfde config, op de trekhaak na. Probeer al 2 uur tesla te bereiken (1-1) maar word er steeds na ~9 min uitgegooid. LM denkt dat het 'm niet meer gaat worden maar heeft nog niks van Tesla gehoord. Twijfel of ik nu cancel of voor 8% ga... Als het feb wordt dan vind ik het nog wel echt lang wachten
Hoi wederom dank, ik heb geen RN nummer, alleen dus op het contract "levering 2019!". LM heeft RN nummer? kan ik dat opeisen?Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:11:
[...]
Je kan een account aanmaken met je RN.. je bestelnummer!!
Aperture schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:01:
[...]
Interessant.. Heb je wel al een VIN in je account staan?
Ik kreeg dezelfde melding, hij zou morgen geleverd worden, maar nu verzet naar 19 december.ElonDusk schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:07:
en ja hoor mijn geluk kan niet op
Wij hebben u onlangs geïnformeerd over de levering van uw nieuwe Tesla. Door omstandigheden bij Tesla kan uw auto niet geleverd worden vandaag.
Tesla heeft de nieuwe leverdatum gepland op 18 december 2019. Excuses voor deze plotselinge wijziging.
Ik kreeg vandaag ook die melding, terwijl ik eerder te horen kreeg dat mijn auto op de RCC stond.... Iemand enig idee??Marks69 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:57:
Wel bijzonder dat afgelopen zaterdag een tesla medewerker mijn RN nummer in het systeem opzocht....en de conclusie had dat deze op een boot staat die 26/12 aankomt, en ik tussen 27/12 en 30/12 geleverd ga krijgen in amsterdam....
Jammer genoeg heb ik niet om de naam van die boot gevraagd....
[...]
M3 LR AWD | Pearl White | Black interior | 18” Aero | Trekhaak | Besteld 4-10 | RN op 17-10 | VIN 27-11 | Estimated Delivery 30-12 | Geen SMS
Ja dat hoop ik dus ook niet. Bij mij staat er nog steeds 16e. Ik had het makkelijk zelf kunnen halen als het mogelijk wasreggydub76 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:18:
[...]
Ik kreeg dezelfde melding, hij zou morgen geleverd worden, maar nu verzet naar 19 december.
Had er natuurlijk al op gerekend er morgen mee te rijden.....
Ben benieuwd waarom, hoop niet dat het nu aan Athlon ligt, aangezien het in de account nog steeds op morgen staat als levering.
En sinds vanmiddag is die ook al tenaam gesteld.
Model 3
Dan ga ik nog een heel klein beetje hopen op die 4% haha. Ik heb letterlijk al 20 keer gebeld maar wordt er elke keer uitgegooid alleenMarks69 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:17:
Nee helemaal niets, heb zon mooi secundair account, dus helemaal niets te zien...
Maar RN nummer deed het hem in systeem bij Tesla
Ze hadden zelfs mijn 06 en alles erin staan, die staan ook niet in mijn account, dus dat zegt niets
[...]
Zijn er hier misschien mensen, die Athlon als LM hebben, en die de auto wel zelf ophalen?ElonDusk schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:19:
[...]
Ja dat hoop ik dus ook niet. Bij mij staat er nog steeds 16e. Ik had het makkelijk zelf kunnen halen als het mogelijk was
Hoe heb je dat opgevraagd dan? Mijne staat als t goed is ook op de RCC....Boterham71 schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:43:
Mijn auto staat (nog steeds) op de RCC Europe. Je kunt inmiddels een kenteken opvragen. (G-XXX-VZ hier)
M3 LR AWD | Pearl White | Black interior | 18” Aero | Trekhaak | Besteld 4-10 | RN op 17-10 | VIN 27-11 | Estimated Delivery 30-12 | Geen SMS
Meer dan een ID-kaart heb je er niet voor nodig. Dus je kunt alsnog zelf gaanElonDusk schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:19:
[...]
Ja dat hoop ik dus ook niet. Bij mij staat er nog steeds 16e. Ik had het makkelijk zelf kunnen halen als het mogelijk was
Ik objecteer, u eer.
Verwijderd
Je kan dit bij de leasemaatschappij of bij Tesla vragen. Opeisen lijkt me niet nodig.. dit lijkt mij gezamenlijke informatie...wp1970 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:16:
[...]
Hoi wederom dank, ik heb geen RN nummer, alleen dus op het contract "levering 2019!". LM heeft RN nummer? kan ik dat opeisen?
Dat stond ook in mijn post, ik heb gebeld. Ik had eerder te horen gekregen dat mijn kenteken rond 16-12 bekend zou zijn. Waarschijnlijk was ie al eerder bekend, want ik heb al foto's gezien van auto's op de Koopman terminal terrein met een hoger kenteken.Picassosax schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:23:
[...]
Hoe heb je dat opgevraagd dan? Mijne staat als t goed is ook op de RCC....
[ Voor 31% gewijzigd door Boterham71 op 16-12-2019 16:35 ]
Terechte opmerking, excuusvontrapp schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:29:
En jij voor je zoveelste zelfingenomen reactie.
Verwijderd
Net Tesla telefonisch gesproken. Auto komt 22 dec aan en zal zeker worden afgeleverd voor 1 januari. Geen telefoonnummer in het account dus nog toegevoegd... goed dat ik belde. Werken 24/7 door om het te realiseren voor 1-1Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:00:
VIN nr bekend
Tesla geen enkele info
LM:
Vanuit Tesla hebben we begrepen dat uw auto nog op de boot staat en rond de kerst aankomt in Amsterdam. Tesla zal meteen het kenteken aanvragen zodat de bijtelling gegarandeerd is. Uitlevering zal waarschijnlijk in januari 2020 gaan plaatsvinden.
Hoi heb vd LM een RN nummer gekregen, heb het forum doorzocht, heb ook een account bij tesla aangemaakt maar heb geen idee waar ik dat RN nummer moet invullen. Hoewel voor jullie allen gesneden koek, kan iemand dit svp aangeven? alvast veel dankVerwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:25:
[...]
Je kan dit bij de leasemaatschappij of bij Tesla vragen. Opeisen lijkt me niet nodig.. dit lijkt mij gezamenlijke informatie...
Wat nice voor je zeg! Wat voor config, wanneer bestelling / RN / VIN?Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:36:
[...]
Net Tesla telefonisch gesproken. Auto komt 22 dec aan en zal zeker worden afgeleverd voor 1 januari. Geen telefoonnummer in het account dus nog toegevoegd... goed dat ik belde. Werken 24/7 door om het te realiseren voor 1-1
Mooi dat geeft hoop!Aperture schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:38:
Diepe zucht, eindelijk kwam ik er doorheen na heel veel belletjes. Vliegt mijn netwerk eruit (t-mobile), terwijl alles opgelost leek te zijn met het netwerk probleem.... Krijg nog netjes een maitlje dat de verbinding verbroken werd en dat ze mij proberen terug te bellen, netwerk echter nog steeds 0
[...]
Wat nice voor je zeg! Wat voor config, wanneer bestelling / RN / VIN?
Goed gezien! Ik zit achteraan in de G-3xx-TR reeks. In deze "buurt" nog niet veel tenaamstellingen Even doortikken daar bij Delivery!rmathijssen schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:08:
Voor de G-xxx-TR reeks: ik zie dat er op dit moment heel erg veel op naam worden gezet via ovi.rdw.nl. De mijne is nog niet gebeurd, maar zie in de omliggende kentekens al meerdere tenaamstellingen de afgelopen uur. Ik heb gekeken in het begin van G-20x-TR. De mijne overigens nog niet
En? Hoeveel van jullie hebben gecheckt of zijn/haar M3 op de foto stond?Thomas3 schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:16:
Auto is geleverd! Had een afspraak om 9u vandaag, helaas geen Tesla taxi’s gezien bij Sloterdijk maar na een kwartier rijden zag ik een AutoReset busje staan om chafeurs op te halen. Gelukkig was er nog plek en mocht ik mee.
Om 9:05 stond ik nog bij de balie om de auto op te halen en de app werkte met meer dan 200KM beschikbaar. Wat een heerlijke auto om in te rijden wat een acceleratie en die stilte!
Zojuist een kleine beschadeging bij de Frunk lak gevonden maar denk niet dat het een probleem wat nodig gerepareerd hoeft te worden. Verder heb ik helaas nog geen laadpas maar vernomen dat ik bij een supercharger zonder pas kan laden..
Ik heb afgelopen vrijdag Tesla opgebeld om de status van de auto te bekijken. Bleek dat deze al klaar stond en maandag (vandaag 9u) al opgehaald kon worden! Besteld bij Leaseplan dus normaal zou AutoReset de levering doen maar vermoed dat er door de drukte nog geen contact met mij is opgenomen.
Onderstaand de eerste foto's en de eerste nummerplaten vallen er al af!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat klinkt als wederom problemen met de RDW (gezien Athlon hun auto's ook al niet mee krijgt).KarstenV schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:39:
Vandaag m'n afspraak om 12:00 uur.
Beetje balen dus... maar ik ga niet weg voordat ik hem heb!
Verwijderd
Excuus. Bestelling begin okt, VIN begin dec (rond 2 dec). Config; LR AWD Midnight Silver Metallic - trekhaakAperture schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:38:
Diepe zucht, eindelijk kwam ik er doorheen na heel veel belletjes. Vliegt mijn netwerk eruit (t-mobile), terwijl alles opgelost leek te zijn met het netwerk probleem.... Krijg nog netjes een maitlje dat de verbinding verbroken werd en dat ze mij proberen terug te bellen, netwerk echter nog steeds 0
[...]
Wat nice voor je zeg! Wat voor config, wanneer bestelling / RN / VIN?
Verwijderd
chevsticks schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:44:
[...]
Dat klinkt als wederom problemen met de RDW (gezien Athlon hun auto's ook al niet mee krijgt).
Hopelijk gaat het ze nog lukken. Dat zou anders helemaal een domper zijn.
Succes gast, tenaamstelling was dus nog niet geregeld voor levering als ik dat goed lees? Balen.... 4 uur+ is echt belachelijk.KarstenV schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:39:
Op Sloterdijk 2 rondjes gelopen. Toen kwam ik erachter dat de rode Tesla-vlaggen weggehaald zijn omdat de gemeente hier problemen mee had. Dus je moet gewoon bij de kiss and ride gaan staan "voorkant" station zegmaar en wachten op een auto waarop staat dat het een Shuttle is.
Rond 12:15 alsnog in de 'tent'. Was snel aan de beurt, en hoorde dat ik mijn auto alvast op kon zoeken om in te stellen. Na een halfuurtje ongeveer zou de tenaamstelling geregeld zijn.
Auto zag er piekfijn uit. Meteen een beetje mee gespeeld, dingen ingesteld, etc. Inderdaad wel wat vieze voeten er al in, maar goed. Snel matjes regelen. App deed het meteen, gekoppeld als sleutel. Ruim 200 km in de accu en 13 op de teller.
Goed, na halfuurtje terug naar de tent. En daar zit ik nu dus nog. Al 4 uur dus. Ze hebben geen idee waarom de tenaamstelling zo lang duurt. Hmz. Ik had me er best op ingesteld dat het wat langer zou duren, maar niet zo lang. En zeker niet door een administratieve handeling
Tussendoor maar weer even met de shuttle terug gegaan voor een broodje op Sloterdijk (hebben ze hier natuurlijk niet). Om me heen veel senioren en wat studenten om de auto's op te halen voor anderen. Tsja, dat was bij nader inzien wel een beter idee geweest...
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
TD aan de lijn gekregen. De paar keer dat ik daar mensen gesproken heb altijd vriendelijk! Het schijnt zo te zijn dat mijn G-3xxx-TR ook onderweg is vanaf Zeebrugge naar Tilburg voor aflevering. Tilburg, omdat er bij Koopman geen aflevercapaciteit extra meer zou zijn. Zou vandaag aangekomen moeten zijn, maar leek niet helemaal zeker. Waarschijnlijk morgen en dan als het goed is ook snel een SMS voor aflevering. #nogevengeduldSapperdeflapp schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:12:
Hehe ook eindelijk Tesla aan de lijn gehad nadat LP mij niks kon vertellen. Mijn auto staat al in Tilburg!
Kenteken G - XXX - TR Nu wachten op Autoreset of moet je hier ook achteraan bellen?
Telefonisch via Tesla Delivery.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:58:
Hebben jullie kenteken telefonisch opgevraagd of ook via paginabron te vinden?
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Weet je of het te maken heeft met de T-Mobile storing, wij hadden trouwens ook een paar uur internetstoring op de kabelKarstenV schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:39:
Op Sloterdijk 2 rondjes gelopen. Toen kwam ik erachter dat de rode Tesla-vlaggen weggehaald zijn omdat de gemeente hier problemen mee had. Dus je moet gewoon bij de kiss and ride gaan staan "voorkant" station zegmaar en wachten op een auto waarop staat dat het een Shuttle is.
Rond 12:15 alsnog in de 'tent'. Was snel aan de beurt, en hoorde dat ik mijn auto alvast op kon zoeken om in te stellen. Na een halfuurtje ongeveer zou de tenaamstelling geregeld zijn.
Auto zag er piekfijn uit. Meteen een beetje mee gespeeld, dingen ingesteld, etc. Inderdaad wel wat vieze voeten er al in, maar goed. Snel matjes regelen. App deed het meteen, gekoppeld als sleutel. Ruim 200 km in de accu en 13 op de teller.
Goed, na halfuurtje terug naar de tent. En daar zit ik nu dus nog. Al 4 uur dus. Ze hebben geen idee waarom de tenaamstelling zo lang duurt. Hmz. Ik had me er best op ingesteld dat het wat langer zou duren, maar niet zo lang. En zeker niet door een administratieve handeling
Tussendoor maar weer even met de shuttle terug gegaan voor een broodje op Sloterdijk (hebben ze hier natuurlijk niet). Om me heen veel senioren en wat studenten om de auto's op te halen voor anderen. Tsja, dat was bij nader inzien wel een beter idee geweest...
Ik ga ook van een Seat Leon ST naar een M3. Ik heb een uitvoering waar ook een sub en best strak geluid in zit. Ben ook benieuwd naar de M3 geluids kwaliteit (een SR+ dus zonder de sub ). Merkwaardige uitvoering van die Tesla op foto 5... die ken ik nog niet.Devster schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:04:
Zaterdag was het zo ver: Delivery time van mijn Tesla Model 3 SR+
De dag begon met het uitruimen en schoonmaken van mijn Seat Leon ST, die ik achterliet op het parkeerterrein van mijn werkgever:
[Afbeelding]
Vervolgens een wandeling naar het station om vervolgens met elektrisch aangedreven voertuigen naar Station Amsterdam Sloterdijk te reizen:
[Afbeelding]
Op station Sloterdijk aangekomen zag ik bij uitgang Orlyplein al snel de Teslashutte staan. Er zaten al twee passagiers in en nadat ik ingestapt was gingen we met een lekker tempo naar de Koopman Terminal:
[Afbeelding]
Het regende intussen flink, dus met een sprintje naar de evenemententent gerend. Binnen was het niet erg druk, het was al na 16:00.
[Afbeelding]
Na even in de rij gestaan te hebben werd ik door een erg vriendelijke Tesla-medewerker geholpen. Een paar krabbels verder en ik had mijn tenaamstellingsverslag en de locatie van mijn auto (B234). Het regende echt hard en mijn app was nog niet gekoppeld, dus ik besloot toch maar even te wachten en maakte een praatje met de mensen van de Tesla Owners Club.
Nadat ik zag dagt mijn app gekoppeld was, won mijn ongeduld het uiteindelijk. Gelukkig regende het niet meer zo hard. Nu op zoek naar mijn auto! Wel zag ik in de app dat mijn accu koud was (sneeuwvlokje) en helaas maar 19% charge had....
[Afbeelding]
Ik kon hem niet zo snel vinden, dus ik ging maar toeteren met behulp van de app. Maar omdat ik maar één werkend oor heb, hoor ik geen richting. Gelukkig was een vriendelijke Tesla-medewerker zo aardig om mij in de juiste richting te wijzen en al snel stond ik voor mijn nieuwe auto:
[Afbeelding]
De auto zag er goed uit, wat lijmresten op de banden maar verder geen gekke dingen (nummerplaat achter hing wat scheef...). Ook binnen zag alles er goed uit en ik had geen zin meer om de hele checklist af te lopen. In de achterbak lag de trekhaak in een kek koffertje samen met een grijze laadkabel. In de frunk vond ik de EHBO+gevarendriehoek in een rode cover.
Stoel instellen, radio aan en tijd om te gaan! Even in de rij bij het uitrijden, laatste check was ok en rijden maar. Ik had al eerder in een SR+ gereden, maar dit was toch wel genieten. Ik had genoeg range om bij SuC Breukelen te komen, dus die als bestemming ingevoer in de navigatie met nog 18% aan lading. De navigatie gaf geen waarschuwing over snelheidsbeperking, maar ik heb rustig aan gedaan.
De kalibratie van de autopilot was binnen 15 km klaar, dus op de A2 heb ik TACC en Autopilot even geprobeerd. De auto had al Software 2019.40.2.1 en het viel mij op dat ik cones/pylonen zag op mijn scherm. Toch HW3 hardware dan?
SuC Breukelen was erg druk, maar ik kon nog een plekje vinden waar ik alleen bij een stall stond (voor zo lang het duurde): Het is wel een weinig aantrekkelijke SuC: rijplaten en grind helpen niet echt.
[Afbeelding]
Alle tijd om zaken in te stellen en accounts in te loggen voor Spötify, TuneIn etc. Na een half uurtje laden zat ik op 80% SoC en was het tijd om te gaan, door de drukte was de limiet ook 80%. Na een vrij kort ritje zette ik mijn auto thuis voor de deur:
[Afbeelding]
Ervaringen tot en met vandaag:[Afbeelding]
- Relaxed om mee rijden, maar als het moet enorm snel (bij 50 km/h het pedaal vloeren is een rollercoaster experience)
- Wennen aan TACC/AutoPilot ging best snel
- One-pedal driving is echt geweldig
- De auto is comfortabeler dan mijn 3 cm verlaagde Leon ST, maar de stoelen bieden minder zijdelijngse steun.
- Audio is echt prima, maar mis de sub uit mijn vorige auto een beetje
- Vanochtend naar mijn werk gingen de laatste 50 km met een verbruik van 157W/km. Veel met TACC/AP gereden.
- Tip: Voor het opladen bij een snellader eerst kijken of hij beschikbaar is (Ionity Nieuwegein)
- SuC Bunnik was echt traag gisteren (40kW)
Bedankt voor de leuke tijd in dit topic, succes met de afleveringen die nog gaan komen en hopelijk worden er niet nog veel meer mensen teleurgesteld...
MY LR RWD 2025, Pearl White, 19", Zwart Int, Trekhaak - RN122721XXX - GVZ-xx-F
Respect voor deze leuke uitgebreide verslaglegging! Geniet van je nieuwe auto.Devster schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:04:
Zaterdag was het zo ver: Delivery time van mijn Tesla Model 3 SR+
De dag begon met het uitruimen en schoonmaken van mijn Seat Leon ST, die ik achterliet op het parkeerterrein van mijn werkgever:
[Afbeelding]
Vervolgens een wandeling naar het station om vervolgens met elektrisch aangedreven voertuigen naar Station Amsterdam Sloterdijk te reizen:
[Afbeelding]
Op station Sloterdijk aangekomen zag ik bij uitgang Orlyplein al snel de Teslashutte staan. Er zaten al twee passagiers in en nadat ik ingestapt was gingen we met een lekker tempo naar de Koopman Terminal:
[Afbeelding]
Het regende intussen flink, dus met een sprintje naar de evenemententent gerend. Binnen was het niet erg druk, het was al na 16:00.
[Afbeelding]
Na even in de rij gestaan te hebben werd ik door een erg vriendelijke Tesla-medewerker geholpen. Een paar krabbels verder en ik had mijn tenaamstellingsverslag en de locatie van mijn auto (B234). Het regende echt hard en mijn app was nog niet gekoppeld, dus ik besloot toch maar even te wachten en maakte een praatje met de mensen van de Tesla Owners Club.
Nadat ik zag dagt mijn app gekoppeld was, won mijn ongeduld het uiteindelijk. Gelukkig regende het niet meer zo hard. Nu op zoek naar mijn auto! Wel zag ik in de app dat mijn accu koud was (sneeuwvlokje) en helaas maar 19% charge had....
[Afbeelding]
Ik kon hem niet zo snel vinden, dus ik ging maar toeteren met behulp van de app. Maar omdat ik maar één werkend oor heb, hoor ik geen richting. Gelukkig was een vriendelijke Tesla-medewerker zo aardig om mij in de juiste richting te wijzen en al snel stond ik voor mijn nieuwe auto:
[Afbeelding]
De auto zag er goed uit, wat lijmresten op de banden maar verder geen gekke dingen (nummerplaat achter hing wat scheef...). Ook binnen zag alles er goed uit en ik had geen zin meer om de hele checklist af te lopen. In de achterbak lag de trekhaak in een kek koffertje samen met een grijze laadkabel. In de frunk vond ik de EHBO+gevarendriehoek in een rode cover.
Stoel instellen, radio aan en tijd om te gaan! Even in de rij bij het uitrijden, laatste check was ok en rijden maar. Ik had al eerder in een SR+ gereden, maar dit was toch wel genieten. Ik had genoeg range om bij SuC Breukelen te komen, dus die als bestemming ingevoer in de navigatie met nog 18% aan lading. De navigatie gaf geen waarschuwing over snelheidsbeperking, maar ik heb rustig aan gedaan.
De kalibratie van de autopilot was binnen 15 km klaar, dus op de A2 heb ik TACC en Autopilot even geprobeerd. De auto had al Software 2019.40.2.1 en het viel mij op dat ik cones/pylonen zag op mijn scherm. Toch HW3 hardware dan?
SuC Breukelen was erg druk, maar ik kon nog een plekje vinden waar ik alleen bij een stall stond (voor zo lang het duurde): Het is wel een weinig aantrekkelijke SuC: rijplaten en grind helpen niet echt.
[Afbeelding]
Alle tijd om zaken in te stellen en accounts in te loggen voor Spötify, TuneIn etc. Na een half uurtje laden zat ik op 80% SoC en was het tijd om te gaan, door de drukte was de limiet ook 80%. Na een vrij kort ritje zette ik mijn auto thuis voor de deur:
[Afbeelding]
Ervaringen tot en met vandaag:[Afbeelding]
- Relaxed om mee rijden, maar als het moet enorm snel (bij 50 km/h het pedaal vloeren is een rollercoaster experience)
- Wennen aan TACC/AutoPilot ging best snel
- One-pedal driving is echt geweldig
- De auto is comfortabeler dan mijn 3 cm verlaagde Leon ST, maar de stoelen bieden minder zijdelijngse steun.
- Audio is echt prima, maar mis de sub uit mijn vorige auto een beetje
- Vanochtend naar mijn werk gingen de laatste 50 km met een verbruik van 157W/km. Veel met TACC/AP gereden.
- Tip: Voor het opladen bij een snellader eerst kijken of hij beschikbaar is (Ionity Nieuwegein)
- SuC Bunnik was echt traag gisteren (40kW)
Bedankt voor de leuke tijd in dit topic, succes met de afleveringen die nog gaan komen en hopelijk worden er niet nog veel meer mensen teleurgesteld...
Speedfreak: Tesla Model 3 Performance | Lotus Elise Cup 250
Das raar, ik heb vanmiddag met Leaseplan gebeld en mag de auto gewoon zelf ophalen met als instructie als AutoReset belt dan moet ik doorgeven dat ik zelf de auto ophaal.fatbenny schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:14:
Volgens mail, sms en accountupdate vorige week staat auto morgen om 10u klaar. Maar hij wordt gebracht door Leaseplan. Zij en die partij die hem aflevert lopen achter en hebben geen idee wanneer zij hem kunnen inplannen voor levering. Mag hem niet zelf ophalen, want ze zijn bang voor slechte service
M3 - SR+ / WIT / WIT / 19" / TK / RN 26/08 / VIN 13/12 / SMS 16/12 / LEV 21/12
partaxian schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:21:
Na heel lang wachten mag ik aanstaande zaterdag om 14:00 de Tesla gaan ophalen. Bijna net zo lang gewacht als @ElonDusk .
Model 3
Verwijderd
Geen problemen hier. Kom er gewoon in.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:41:
Ik kom ineens niet meer in mijn tesla account meer mensen last van?
SR+ / pw / black / 19 / trekhaak / 14 okt besteld / 20 nov VIN
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:37:
[...]
Ik kreeg vorige week de melding dat mijn P op de Glaucos stond en vanmiddag na het bellen is deze opeens overgevlogen naar de RCC europe.
Hier idem, zou eerst deze week geleverd worden en vandaag was het ineens dat hij op een boot staat die de 20e aankomt (RCC dus).Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:37:
[...]
Ik kreeg vorige week de melding dat mijn P op de Glaucos stond en vanmiddag na het bellen is deze opeens overgevlogen naar de RCC europe.
Ook mijn M3 LR van Athlon komt verassend op 18-12. Heel nieuwschierig nu!kaka schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:09:
Auto zou vandaag geleverd worden door Athlon; krijg zojuist een mail van Athlon:
Door omstandhieden bij Tesla kan uw auto niet geleverd worden vandaag. Tesla heeft de nieuwe leverdatum gepland op 18 december
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Dat is balen, maar kijk er gek genoeg niet meer van op.. Wat een puinhoop daar bij Tesla..Tammestein schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:44:
Toch even ongenoegen delen.
Vorige week SMS gekregen. Met Ja beantwoord. Ophalen dinsdag 17 dec 12.00. Keurig mail met bevestiging. Kort dag, maar natuurlijk agenda aangepast, vervoer geregeld alles.
Vandaag om 16.32 nog een SMS. Dinsdag 17 dec ophalen om 12.00. Graag voor 18.00 met JA beantwoorden. Keurig gedaan natuurlijk. Lekker, ik heb er zin in.
Vandaag mail om 18.21. Wij kijken ernaar uit om u te verwelkomen bij de Koopman Terminal op 18 december 2019 om 12:30.
WTF!!!!!???Snel in account kijken, ja hoor woensdag 18 dec 12.30.
Ik heb gewoon een bedrijfje waarvoor ik afspraken heb en het geld moet verdienen voor die Tesla.
Ben echt klaar met die gasten. BAH.
Deze is uit Amsterdam gekomen rond 16:00 ontvangen.ElonDusk schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:25:
[...]
Wordt de jouwe in Tilburg of Amsterdam opgehaald? (volgens je account dan)
Model 3
G-1**-TR en nog geen tenaamstelling. Maar dat zal morgen wel gebeuren, een dag voor de levering.Burn_and_Fire schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:41:
[...]
Goed gezien! Ik zit achteraan in de G-3xx-TR reeks. In deze "buurt" nog niet veel tenaamstellingen Even doortikken daar bij Delivery!
Ik ben bang dat de bemoeizucht van Leaseplan niet gaat mee helpen...Novadecasa schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:12:
[...]
G-1**-TR en nog geen tenaamstelling. Maar dat zal morgen wel gebeuren, een dag voor de levering.
Als LP tenminste ook gaat bevestigen dat ze de auto ophalen. Het wijzen naar elkaar door Tesla en LP is echt lachwekkend en teleurstellend tegelijk.
Ik verwacht ook niet dat ik nog een sms ga krijgen. Tesla gaat het niet sturen vertelde ze. LP zou hebben gevraagd de bestuurders geen sms te sturen.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr.RMM op 16-12-2019 19:19 ]
Dat is een serieuze upgradeThe BounceR schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:28:
Ik meld me ook af, vandaag is de M3 afgeleverd door Autoreset rond 12:45. Rest van de dag beetje rondgereden en genoten van het comfort. Vorige auto was een Polo uit 2016.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Bij mij staat die nog steeds op dinsdag 17 dec, 9.00. Locatie Athlon
Verwijderd
Dat zal donderdag 19e zijn, of dinsdag de 17e?reggydub76 schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:30:
[...]
Bij mij staat die nog steeds op dinsdag 19 dec, 9.00. Locatie Athlon
Klopt, was een auto uit de pool en die moest eerst opgereden worden.
Genieten & genieten
M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)
Ik weet niet hoe het bij andere Gemeentes is, maar om parkeervergunning in Amsterdam aan te vragen heb je kentekenbewijs of tenaamstellingsbewijs nodig, wat je pas tijdens ophalen krijgt. Dus al weet je je kenteken kan je in Amsterdam geen parkeervergunning aanvragen.CTwiest schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:07:
[...]
zodat ze een laadpas kunnen maken, en ik ook de parkeer vergunning kan regelen.
Nu kan ik straks niet parkeren en moet ik hem opladen bij de diesel aggregaat
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Mooi man. Welkom ook bij de GTR-club.Juhrat schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:43:
Eindelijk een mailtje gehad van Tesla, morgenmiddag om 16:30 staat hij voor me klaar
Kenteken: G-xxx-TR
Verwijderd
Ik haal hem het liefst ook zelf op. Hoe regel je dat met Tesla? Want je krijgt, neem ik aan, geen sms als het via leaseplan/autoreset loopt.Samplex schreef op maandag 16 december 2019 @ 17:20:
[...]
Das raar, ik heb vanmiddag met Leaseplan gebeld en mag de auto gewoon zelf ophalen met als instructie als AutoReset belt dan moet ik doorgeven dat ik zelf de auto ophaal.
Ik kreeg een SMS van Tesla dat mijn auto vandaag geleverd zou worden en dat mijn leasemaatschappij contact zal opnemen om dit verder af te stemmen.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:11:
[...]
Ik haal hem het liefst ook zelf op. Hoe regel je dat met Tesla? Want je krijgt, neem ik aan, geen sms als het via leaseplan/autoreset loopt.
Mij vertelden ze ook dat ik moest wachten op autoreset.
Ik had het vandaag nog gevraagd aan Leaseplan, er werd gezegd dat hier geen mogelijkheid voor is.Verwijderd schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:11:
[...]
Ik haal hem het liefst ook zelf op. Hoe regel je dat met Tesla? Want je krijgt, neem ik aan, geen sms als het via leaseplan/autoreset loopt.
Mij vertelden ze ook dat ik moest wachten op autoreset.
[ Voor 23% gewijzigd door Dansko84 op 16-12-2019 20:14 ]
Tesla-logica doet zijn werk weer!KermitNL schreef op maandag 16 december 2019 @ 19:44:
Vorige week werd mij verteld dat de auto afgelopen weekend zou aankomen met de boot. Verder nog niks gehoord van Athlon. Vanmiddag telefonisch contact gehad met Tesla. De vriendelijke meneer vertelde mij dat de auto inderdaad klaar staat en dat Athlon de auto vanmorgen om zou 09.00 ophalen maar dat dit niet gedaan is.
Morgen maar even Athlon contacten en vragen waarom ze me arme Tesla laten wachten:)
[ Voor 6% gewijzigd door De Dude op 16-12-2019 20:20 ]
Well, that’s just like, your opinion man.
Burn_and_Fire schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:14:
[...]
Tesla-logica doet zijn werk weer!Zelfde config. Zelfde LM. Ik heb een week eerder besteld en nog niks gehoord. Wel vanmiddag contact gehad met TD en hij zou morgen vanuit Zeebrugge aankomen in Tilburg. Waar staat die van jou klaar? En weet je je kenteken al?
M3 - SR+ - Deep Blue - Zwart - 19" - Trekhaak - Athlon - G-XXX-TR - besteld: 31 Oct, RN: 31 Oct, VIN: 26-11, SMS 17-12 Levering 19-12 (niet gelukt)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq