LR AWD Wit, Zwarti/Wit, 18inch, trekhaak nu bij snel beschikbaar.. mocht iemand z'n geluk nog willen beproeven
Net even gerekend, stel dat er op een dag 500 M3's worden afgeleverd, en als ze dat doen in 8 uur (normale werkdag), dan zou er per minuut er iets meer dan 1 auto door de hek rijden.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:33:
Ik heb gister ook contact (per mail) met Tesla gehad. Levering van mijn auto vindt plaats tussen kerst en O&N, de auto staat op de RCC Europe.
Athlon haalt hem daar op en kan hem vanaf 13:00 diezelfde dag bij mij thuis komen brengen. Die dagen gelukkig allemaal vrij genomen, dus moet goed komen.
Maandag nog in de buurt van de Koopman Terminal, dus even kijken. Zooooveel M3's klaar voor levering, rij voor het uitrijden van net afgeleverde auto's. Tempo zit er goed in.
Maar volgens mij zijn de aflevertijden over meer dan 8 uur verspreid op een dag, en hoop ik dat er al meer dan 500 per dag afgeleverd worden.
De boot komt aan op 19-12, dus vanaf dan kunnen ze toch al aan de slag met het op kenteken zetten etc?Boterham71 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:11:
[...]
Correct.
RCC Europe wordt uitgeleverd van 27-31 december. 4200 auto's in 5 dagen. Druk, maar te doen.
Dan hoeft dus niet alles in die paar dagen.
Maar mijn aanname is nog steeds dat de 4% bijtelling afhankelijk is van het op naam zetten van het kenteken dit jaar. Dan mag ik hem best ophalen in de eerste week van januari (denk ik).
Weet iemand dat
ja klopt... 4 jaar geleden werd dit ook gedaan met de 14% bijtelling, toen kochten sommige verkopers groot in (en op naam laten zetten) en die werden in het eerste kwartaal als 14% bijtelling nog verkocht.Spinux schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:41:
[...]
De boot komt aan op 19-12, dus vanaf dan kunnen ze toch al aan de slag met het op kenteken zetten etc?
Maar mijn aanname is nog steeds dat de 4% bijtelling afhankelijk is van het op naam zetten van het kenteken dit jaar. Dan mag ik hem best ophalen in de eerste week van januari (denk ik).
Weet iemand dat
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
De registraties gaan in batches, dus kentekens e.d. worden zeker al tussen 19 en 25 uitgegeven. Auto's worden uitgereden en in de vakken geplaatst. Ze geven 27 december aan als eerste uitleveringsmogelijkheid, maar het zou best sneller kunnen zijn. Je andere vraag is al 1500 keer voorbij gekomenSpinux schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:41:
[...]
De boot komt aan op 19-12, dus vanaf dan kunnen ze toch al aan de slag met het op kenteken zetten etc?
Weet iemand dat
Je kan op de site van RDW zien wanneer een kenteken op naam gezet. Die van mij was één dag eerder op naam gezet dan dat ik hem heb opgehaald, maar ik heb ook twee weken voorbij horen komen.Spinux schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:41:
[...]
Weet iemand dat
Verwijderd
Net na een week weer even met Tesla gebeld over mijn Model 3 (SR+/zwart/wit/19").
Volgens de medewerker staat hij nog steeds in Zeebrugge, wat ik ook al eind november hoorde van een Tesla medewerker. Vind het opmerkelijk dat de auto zolang in Zeebrugge staat. Iemand anders daar ervaring mee?
Mijn kenteken heb ik wel sinds een week G-XXX-TK
Volgens de medewerker staat hij nog steeds in Zeebrugge, wat ik ook al eind november hoorde van een Tesla medewerker. Vind het opmerkelijk dat de auto zolang in Zeebrugge staat. Iemand anders daar ervaring mee?
Eindelijk Tesla telefonisch weten te bereiken:
Het is enkel mogelijk de eindfactuur middels een bankoverschijving te voltooien. Geen creditcard.
Jammer, dat had best wat membership points kunnen opleveren.
Het is enkel mogelijk de eindfactuur middels een bankoverschijving te voltooien. Geen creditcard.
Jammer, dat had best wat membership points kunnen opleveren.
Hooker schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:18:
Vraag voor degenen die een eindfactuur hebben ontvangen (en dus niet via een LM); was het mogelijk om met een creditcard te betalen, of enkel via bankoverschrijving?
Kreeg ik ook te horen, of het Tesla systeem klopt niet, of de medewerkers zeggen dat om je 'zoet te houden', of hij staat achteraan in Zeebrugge en wacht nog op pendelbootje naar AMS.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:45:
Net na een week weer even met Tesla gebeld over mijn Model 3 (SR+/zwart/wit/19").
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Heb ik ook gehoord, maar ga er maar vanuit dat deze gewoon eventueel op de DONG stond..Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:45:
MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]
Tsja, een week geleden had ik een medewerker aan de lijn en zei dat alles besteld voor 7 oktober alleen was gegarandeerd. Toen ik zei dat de verkoper in Amsterdam mij had gegarandeerd dat er geleverd zou worden als ik bepaalde keuze maakte (geen wit interieur, geen SR, geen rood of blauw), sprak hij dat tegen en gaf aan dat de verkoper dat niet had mogen zeggen...... In Amsterdam stond ook op de website dat er gegarandeerd werd geleverd.....koning0031 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:30:
[quote]
[...]
Goed nieuws voor je. Ik vind alleen lastig om betekenis te geven aan "gegarandeerd" als het afkomstig is van Tesla in deze fase... Hoe zie dat jij? Ik hoop ook nog steeds met grote vrees voor deze of volgende week...
De jongen die ik gisteren aan de lijn had, had gewoon op zijn scherm de leverdatum staan, maar wilde dat niet exact zeggen (dat was een leuk spel, leuke medewerker). Hij heeft zelfs nog alles gechecked om ook zeker te zijn dat alles wat ik moest/kon doen ook in orde was. Daarna gaf hij meerdere malen de garantie.
Ik ben optimist en ik ga echt uit van levering vlak na kerst. Maar belangrijkste is voor mij dat het kenteken op 2019 staat. Maakt mij niet zoveel uit dat ik hem dan in januari op kan halen.
Ik kom niet echt telefonisch erdoor heen. Er is bij mij iets mis gegaan met het koppelen van mijn account.Markboss schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:49:
[...]
Kreeg ik ook te horen, of het Tesla systeem klopt niet, of de medewerkers zeggen dat om je 'zoet te houden', of hij staat achteraan in Zeebrugge en wacht nog op pendelbootje naar AMS.
Ik kan dus niet inloggen en mijn gegevens inzien.
Weet iemand welke boot of boten er pendelen tussen Zeebrugge en Amsterdam?
Is het telefonisch gewoon blijven proberen?
Helaas is mijn M3 ook aan m'n neus voorbij gegaan.
Ja, het is heel jammer als ie dit jaar niet meer komt.
Tenzij je over geld niet te klagen hebt, is het toch echt een idee om nog een andere elektrische auto te bestellen die dit jaar nog wel 100% zeker op 4% zit. Of denk er althans eens over na.
Er zijn nog diverse voorraadmodellen leverbaar zoals een Leaf, Ioniq....
Ok, misschien geen Tesla, maar wel gewoon weinig bijtellen (€60,- per maand netto)
Ik kwam met een simpel rekensommetje op een hele grote zak met geld uit die ik nu bespaar door toch maar geen M3 te nemen in 2020...
Tenzij je over geld niet te klagen hebt, is het toch echt een idee om nog een andere elektrische auto te bestellen die dit jaar nog wel 100% zeker op 4% zit. Of denk er althans eens over na.
Ok, misschien geen Tesla, maar wel gewoon weinig bijtellen (€60,- per maand netto)
Ik kwam met een simpel rekensommetje op een hele grote zak met geld uit die ik nu bespaar door toch maar geen M3 te nemen in 2020...
Gisteren was het dan eindelijk zover en werd mijn M3 SR+ afgeleverd (service van LM Athlon). In mijn Tesla account stond een aflevertijdstip van 09:00 uur en kort na 09:00 werd de Tesla-app dan ook geactiveerd en kon ik zien waar de auto was. Tilburg was als afleverlocatie in account genoemd, maar in de app zag ik dat de auto gewoon in A’dam stond (STressla -> gaat dat wel goed).
Gedurende de ochtend zag ik de auto op verschillende plekken op het terrein opduiken (bij aflevering werd verteld dat er nog her en der wat lijmresten weggepoetst dienden te worden). Rond 15:30 werd de Tesla dan de oprit opgereden, ik was als een kind zo blij! De student die de auto afleverde was nog ff snel langs een supercharger in de buurt gereden om wat extra KM in de batterij te hebben bij aflevering (nette service). Gelijk verschillende accessoires geïnstalleerd (Nomad QI lader, matte screenprotector, Tesla Aero wheel cap kit, sterkere veren voor Frunk). Nu een kleine 100 kilometer verder en ben zeer tevreden, alles werkt en werkt intuïtief.
Ik ga door naar het Grote Tesla Topic deel 2, voor alle VIN-, SMS- en afleverdatumlozen onder ons: succes de komende weken, ik gun jullie je bestelde M3!
Gedurende de ochtend zag ik de auto op verschillende plekken op het terrein opduiken (bij aflevering werd verteld dat er nog her en der wat lijmresten weggepoetst dienden te worden). Rond 15:30 werd de Tesla dan de oprit opgereden, ik was als een kind zo blij! De student die de auto afleverde was nog ff snel langs een supercharger in de buurt gereden om wat extra KM in de batterij te hebben bij aflevering (nette service). Gelijk verschillende accessoires geïnstalleerd (Nomad QI lader, matte screenprotector, Tesla Aero wheel cap kit, sterkere veren voor Frunk). Nu een kleine 100 kilometer verder en ben zeer tevreden, alles werkt en werkt intuïtief.
Ik ga door naar het Grote Tesla Topic deel 2, voor alle VIN-, SMS- en afleverdatumlozen onder ons: succes de komende weken, ik gun jullie je bestelde M3!
M3 SR+ | Midnight Silver | Black | RN 29/8 | VIN 8/11 | SMS 29/11 | levering 11/12 | G-XXX-PZ
Verwijderd
Volgens mij zijn de MG en Ampera ook nog leverbaar.nielsclaassens schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:51:
Helaas is mijn M3 ook aan m'n neus voorbij gegaan.
Mmmh, hebben die geruchten over 20.000 betrekking op het totaal aantal TM3's in 2019 ipv Q4-2019? In dat geval heeft Tesla dinsdag 10 dec deze doelstelling al gehaald. Zie: https://www.autoweek.nl/a...esla-model-3-is-een-feit/
En anders lopen ze voor Q4 nog 13000 auto's achter ...
En anders lopen ze voor Q4 nog 13000 auto's achter ...
[ Voor 10% gewijzigd door HK20 op 12-12-2019 11:04 ]
Verwijderd
Via mijn werkgever een standaard M3 Wit besteld bij Leaseplan en sinds gister een VIN te zien in de Tesla app die daarvoor maar bleef melden "er zijn geen producten gekoppeld". Er waren 2 batches besteld en wij zaten in de goede gelukkig
. Mijn auto staat in Amsterdam en sinds gisteren ook op kenteken.
Het is nu wachten op het belletje om af te stemmen wanneer ze de auto komen brengen. Bij Leaseplan komen ze de auto namelijk brengen.
Blij man hier! Nu de laatste loodjes nog.
Blij man hier! Nu de laatste loodjes nog.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2019 10:57 ]
Al meerdere keren gezegd maar het gaat om datum eerste toelating. Op naam zetten kan nog zelfs maanden later.Spinux schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:41:
[...]
Weet iemand dat
Ik moest toch even heel hard lachen, hoe denk jij er anders weg te komen met je Tesla?eenmans schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:50:
[...]
dank maar ik bedoelde meer kan je daar bij de Koopman terminal met de auto komen?

Verwijderd
Dat zou kunnen inderdaad. Ik ga 19-dec op vakantie dus dan maar iemand machtigen om op te halen. Had het graag zelf gedaanMarkboss schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:49:
[...]
Kreeg ik ook te horen, of het Tesla systeem klopt niet, of de medewerkers zeggen dat om je 'zoet te houden', of hij staat achteraan in Zeebrugge en wacht nog op pendelbootje naar AMS.
Verwijderd
Voor wie nog een P zoekt in 2019: wat een rij staat er op direct leverbaar !!
Lijkt dat ze de productie van Q3 en Q4 alleen hebben ingezet op P's en een beetje LR.
Lijkt dat ze de productie van Q3 en Q4 alleen hebben ingezet op P's en een beetje LR.
Verwijderd
Heel apart haha. Hopen dat het goed komtZebesco030 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:49:
[...]
Heb ik ook gehoord, maar ga er maar vanuit dat deze gewoon eventueel op de DONG stond..
Op dit moment wacht ik ook met smart op dat telefoontje van Autoreset, ze zouden vandaag bellen volgens LP. Zodra ze bellen ga ik dit wel navragen.Samplex schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:30:
[...]
Apart want ik heb maandag nog dit antwoord per mail gekregen van Leaseplan:
Beste Xxxxxx,
Dit is zeker mogelijk. Zodra u een telefoontje krijgt van AutoReset kunt u dit met hun bespreken en dan gaat het helemaal goed komen.
Met vriendelijke groet,
Tesla Desk
Leaseplan Nederland
Voor mij eindelijk wat zekerheid! (hoop ik). Na gister de mail te hebben gehad van LP dat mijn auto 'ergens' dit jaar nog geleverd zou gaan worden heb ik net de Tesla app gecheckt en eindelijk staat de auto gekoppeld aan mijn account! (na dagelijks checken voor de afgelopen maand) Hij staat braaf te wachten bij de Koopman terminal zo te zien in de app met nog 105km range en een software update in de wacht 
Nu nog even wachten op LP/ Autoreset voor een afspraak denk ik...
RN109650XXX
Nu nog even wachten op LP/ Autoreset voor een afspraak denk ik...
RN109650XXX
Mijn cirkel lijkt rond. Zijn er hier meer mensen die zaterdag ochtend hun Tesla ophalen?
SR+ Pearl White Zwart Aero
2-okt Bestel bevestiging LM (Multilease) verwachte leverdatum 30 november.
25-okt RN109660xxx
25-okt Prepare for your delivery
10-dec VIN
10-dec Kenteken G-7**-SK
10-dec Afspraakbevestiging
12-dec Telefonisch afspraak bevestigd
14-dec Ophalen 10.00
25-okt RN109660xxx
10-dec VIN
10-dec Kenteken G-7**-SK
14-dec Ophalen 10.00
Willen jullie aub de excel invullen/updaten? Het helpt onze analyses!
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
🚨📈🇳🇱NEW ALL-TIME TESLA-REGS. RECORD IN THE NETHERLANDS 🇳🇱📈🚨
— Morten Grove: Captain👨✈️ of all Tesla-Ships🚢 (@mortenlund89) 12 december 2019
🛑🛑🛑5 4 0 🛑🛑🛑
📅11th of December:
Total: 540
M3: 533
MS: 5
MX: 2@jpr007 @TroyTeslike @OwnersNl @PBRStreetGang7 @teslawelt pic.twitter.com/BLVcMq4PYz
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
533 model 3's gisteren? Als ze dat volhouden of zelfs opschalen, kunnen we toch niet allemaal lang meer moeten wachten
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Met de bootNightHawk4 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:57:
[...]
Ik moest toch even heel hard lachen, hoe denk jij er anders weg te komen met je Tesla?![]()
![]()
LR AWD White/Black/18"/trekhaak/Besteld 04-09/RN18-9/restrictie 14-11/ VIN 25-11/ RCC Europe/ 27-12 halen
Via de mail (deliverynl) een status update gevraagd. Ik kreeg binnen 1 uur een reactie:
Dat zal dan wel de RCC Europe zijn. Mijn VIN eindigt op 60xxxx.Ik heb voor u gekeken naar de status, uw auto staat op transport naar de afleverlocatie. (Verwachting binnenkomst is in de week van 23 December.)
Model 3 LR AWD | Solid Black | Black | Aero | 10-10 besteld, RN 11-10, VIN 27-11, SMS 20-12, Kenteken 27-12, Delivery 08-01
Maar beide geen vergelijk met de SR+ qua range, uitvoering of wat dan ook. Ik heb ook nog even zitten kijken naar een alternatief maar dan kom ik bij M3 LR, M3 P of E-tron. Die mij allemaal veel meer gaan kosten dan een SR+ in 2020.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:53:
[...]
Volgens mij zijn de MG en Ampera ook nog leverbaar.
Wat wel lelijk is dat de auto's voor 2020 geen leveringsindicatie hebben. In theorie zou ik ook pas in Juni aan de beurt kunnen zijn. Eigenlijk is dat super hufterig als Tesla zijnde, eerst je eigen garantie niet waarmaken en dan ook nog eens je klant in onzekerheid achter laten over wanneer die dan komt.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dit is toch van de pot gerukt... zelfde config, ik heb eerder besteld én een lager RN nummer en ik kom niet aan de beurt dit jaar. Nou ja, wel met een vervangende LR AWD als het goed isN1no schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:05:
Mijn cirkel lijkt rond. Zijn er hier meer mensen die zaterdag ochtend hun Tesla ophalen?
25-okt RN109660xxx
10-dec VIN
10-dec Kenteken G-7**-SK
14-dec Ophalen 10.00
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Een beetje aangekleed model kan prima mee met wat een M3 kan/heeft.
Ik ben gegaan voor de Ioniq Premium, wat betreft opties zit er meer op dan de M3 SR+ voor € 8.000,- minder.
Bereik is gelijk, wel stuurverwarming, Apple Carplay (ik noem even snel wat).
Persoonlijk vind ik een M3 ook mooier en daarin heb je echt het idee in een auto van de toekomst te rijden. In al de andere auto's heb je dat niet/minder.
Maar goed, andere discussie :-)
Succes allemaal met jullie Tesla of de levering ervan!
Ik ben gegaan voor de Ioniq Premium, wat betreft opties zit er meer op dan de M3 SR+ voor € 8.000,- minder.
Persoonlijk vind ik een M3 ook mooier en daarin heb je echt het idee in een auto van de toekomst te rijden. In al de andere auto's heb je dat niet/minder.
Faddermakker schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:40:
[...]
Maar beide geen vergelijk met de SR+ qua range, uitvoering of wat dan ook. Ik heb ook nog even zitten kijken naar een alternatief maar dan kom ik bij M3 LR, M3 P of E-tron. Die mij allemaal veel meer gaan kosten dan een SR+ in 2020.
Wat wel lelijk is dat de auto's voor 2020 geen leveringsindicatie hebben. In theorie zou ik ook pas in Juni aan de beurt kunnen zijn. Eigenlijk is dat super hufterig als Tesla zijnde, eerst je eigen garantie niet waarmaken en dan ook nog eens je klant in onzekerheid achter laten over wanneer die dan komt.
Bedankt, Niels! Ik hoop echter dat je niet teleurgesteld gaat zijn met de range van de Ioniq, want die is behoorlijk lager dan die van de Tesla's! SR+ heeft een EPA range van 402km, Ioniq 2020 van 273km. Maar jij hebt natuurlijk wel gegarandeerd 4% (en stuurverwarmingnielsclaassens schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:45:
Een beetje aangekleed model kan prima mee met wat een M3 kan/heeft.
[...]
Misschien moet ik me hier ook maar melden 
Op 1-10 een witte SR+ met trekhaak besteld via Alphabet. Vervolgens ergens laat in november een RN via Alphabet gekregen, en dinsdag telefoon dat dit jaar niet meer zou lukken. Had het al half geaccepteerd dat het dan maar 8% werd, maar vanochtend stonden er een aantal LR met trekhaak op snel beschikbaar. Die besteld, meteen RN en VIN en daarmee Tesla gebeld. Die gaven aan dat 'ie zeker dit jaar geleverd werd. Nu ook echt maar dit jaar, dan geloof ik 't pas
Dus de leasetussenpartij gaat alles regelen, had al contact gehad met Alphabet en order kon geannuleerd worden en ze gaan nu mijn reservering overnemen.
Op 1-10 een witte SR+ met trekhaak besteld via Alphabet. Vervolgens ergens laat in november een RN via Alphabet gekregen, en dinsdag telefoon dat dit jaar niet meer zou lukken. Had het al half geaccepteerd dat het dan maar 8% werd, maar vanochtend stonden er een aantal LR met trekhaak op snel beschikbaar. Die besteld, meteen RN en VIN en daarmee Tesla gebeld. Die gaven aan dat 'ie zeker dit jaar geleverd werd. Nu ook echt maar dit jaar, dan geloof ik 't pas
Dus de leasetussenpartij gaat alles regelen, had al contact gehad met Alphabet en order kon geannuleerd worden en ze gaan nu mijn reservering overnemen.
Zou er wel ff bovenop zitten want dat overnemen van die orders duurt soms ontzettend lang!Phobos schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:52:
Misschien moet ik me hier ook maar melden
Heb ergens gelezen dat creditcard niet ging .Heb mijn factuur ook gewoon via internet bankieren geboekt bij ze. op de site staat bijvoorkeur 48 uur voor leveren en anders betaalbewijs meenemenHooker schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:24:
Dat probeer ik te doen, maar er is geen doorkomen aan. Vandaar even de vraag ook hier.
[...]
Was het maar waarnielsclaassens schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:45:
...
Bereik is gelijk
..
[...]
Iemand al levering voor 18dec en verder?
Tesla had aangegeven dat ik gister of vandaag een sms moest ontvangen en levering rond 19 dec (kon 1 dag later of eerder zijn)
Gaat om LR AWD Blue - Black - 18''
Tesla had aangegeven dat ik gister of vandaag een sms moest ontvangen en levering rond 19 dec (kon 1 dag later of eerder zijn)
LR AWD - Deep Blue - Black - 18"
Mijn (voorlopig) geplande datum is op 19e december, en nog niks gehoord.Frankkieboyy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:07:
Iemand al levering voor 18dec en verder?
Ook telefonisch gehoord?
Ik heb 2x contact gehad en 2x zeiden ze 19e, dus ik blijf hopen haha.
kv83 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:08:
[...]
Mijn (voorlopig) geplande datum is op 19e december, en nog niks gehoord.
Het lijkt wel of er een vacuum is . Ik heb ook een mail gekregen dat de auto deze week zou worden afgeleverd en dat blijkt nu ergens na de Kerst te worden.
Wat gebeurt er in de tussenliggende periode?
Vorige SMS-ronde zaten er een flink aantal in die pas 2 dagen voor de aflevering een SMS kregen.
De datum eerste toelating ís de datum van de eerste tenaamstelling.photovoltaic schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:56:
[...]
Al meerdere keren gezegd maar het gaat om datum eerste toelating. Op naam zetten kan nog zelfs maanden later.
In Nederland wordt eerst het kenteken aangevraagd. Vanaf dat moment heeft een auto een kenteken. Vervolgens wordt dat kenteken tenaamgesteld en kan de auto afgeleverd worden.
Zoals gezegd kan een kenteken ook tenaamgesteld worden (bijv. op een autobedrijf) in 2019 en dan nog met 4% bijtelling verkocht of afgeleverd worden in 2020. In feite koop je op papier dan een tweede hands auto. Los van de kilometerstand.
Auto's afleveren die voor jouw auto op de boot staan, reeds op de afleverlocatie staan etc. Je hebt een verwachte afleverdatum gehad. Geen definitieve.vontrapp schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:09:
Het lijkt wel of er een vacuum is . Ik heb ook een mail gekregen dat de auto deze week zou worden afgeleverd en dat blijkt nu ergens na de Kerst te worden.
Er zijn gisteren 540 Tesla's uitgeleverd, dus om nou te zeggen dat er niks gebeurt.... Ik begrijp sowieso niet dat jij niet lekker in een Polo gaat rijden. Lekker goedkoop en een helder proces bij levering.

[ Voor 18% gewijzigd door Boterham71 op 12-12-2019 12:14 ]
In het geval van LM komt die altijd op hun en niet mijn naam toch?
Is dit dan nog relevant?
Is dit dan nog relevant?
Flieger schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:09:
[...]
De datum eerste toelating ís de datum van de eerste tenaamstelling.
In Nederland wordt eerst het kenteken aangevraagd. Vanaf dat moment heeft een auto een kenteken. Vervolgens wordt dat kenteken tenaamgesteld en kan de auto afgeleverd worden.
Zoals gezegd kan een kenteken ook tenaamgesteld worden (bijv. op een autobedrijf) in 2019 en dan nog met 4% bijtelling verkocht of afgeleverd worden in 2020. In feite koop je op papier dan een tweede hands auto. Los van de kilometerstand.
Nee, alleen timing is relevant voor de bijtelling. Eerste tenaamstelling voor 1-1-2020. Op naam of op leasemij maakt geen verschil.Frankkieboyy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:11:
In het geval van LM komt die altijd op hun en niet mijn naam toch?
Is dit dan nog relevant?
[...]
Verwijderd
Ik verwacht vandaag SMSjes voor de volgende groep (18 en 19 dec). Tot nu toe wel ongeveer een week van te voren verstuurd. Mijn SMS kwam afgelopen dinsdag (10e) om de 17e te halen. op datzelfde moment ook veel SMSjes voor de 16e.
Correct, dit is telefonisch doorgegeven. Op mijn account (ook in source) staat nog niks helaas. Ook geen kenteken. Wel VINFrankkieboyy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:08:
Ook telefonisch gehoord?
[...]
Geldt dat ook wanneer de auto's aan de Europese markt moeten aangepast (lampen en alarmknop) ?fedde.bergsma schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:26:
Heb ook een LR AWD 19'' met dezelfde vin datum. Nog geen SMS maar gebeld, ook dezelfde mededeling die jij aangeeft.
Onderwerp is al een aantal keer voorbijgekomen, maar bijtelling wordt gebaseerd op datum 1e toelating, dus los van tenaamstelling. Zodra de boot aanmeert kan Tesla de auto's kentekenen en is 1e toelating en de 4% een feit.
Tenaamstellingsdatum en ophaaldatum is dan niet relevant (mag dus januari 20 ook).
[...]
Wido
De datum eerste toelating ís de datum van de eerste tenaamstelling.wweg schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:26:
[...]
Geldt dat ook wanneer de auto's aan de Europese markt moeten aangepast (lampen en alarmknop) ?
Als een auto nog moet worden aangepast (koplampen bijv) is het afhankelijk van of dit na de eerste tenaamstelling gebeurt. Voor de volledigheid: een eerste tenaamstelling kan overigens ook in een ander land zijn. Vandaar dat er in 2020 bijv. nog een auto met 4% bijtelling geïmporteerd kan worden.
Wauw... ik heb ook via Multilease geboekt - iets eerder zelfs. Goed voor jou dat de circel rond is. Ik vermoed dat het witte interieur mij 4% extra gaat kosten (en 22% vanaf 45k). Sad face...EvaluationCopy schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:45:
[...]
Dit is toch van de pot gerukt... zelfde config, ik heb eerder besteld én een lager RN nummer en ik kom niet aan de beurt dit jaar. Nou ja, wel met een vervangende LR AWD als het goed is
Ik verwacht voor de 17e ook nog wel wat SMSjes, wellicht morgen pas. Wat betreft de auto's van de Glovis Cosmos namelijk, die zijn maandag pas in Amsterdam vanuit Zeebrugge en zullen vanaf dinsdag worden uitgeleverd, aldus Delivery Team over de mijne.Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:14:
Ik verwacht vandaag SMSjes voor de volgende groep (18 en 19 dec). Tot nu toe wel ongeveer een week van te voren verstuurd. Mijn SMS kwam afgelopen dinsdag (10e) om de 17e te halen. op datzelfde moment ook veel SMSjes voor de 16e.
Wellicht nuttig voor sommige hier.
Er rijd zojuist een hele vrachtwagen trailer met Model 3's voorbij op mn werk. A58 Tilburg, richting Eindhoven.
Er rijd zojuist een hele vrachtwagen trailer met Model 3's voorbij op mn werk. A58 Tilburg, richting Eindhoven.
Niet heel Nuchter Nederlands om een wit interieur te bestellenkoning0031 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:44:
[...]
Wauw... ik heb ook via Multilease geboekt - iets eerder zelfs. Goed voor jou dat de circel rond is. Ik vermoed dat het witte interieur mij 4% extra gaat kosten (en 22% vanaf 45k). Sad face...

Nog even een leuk filmpje om te kijken tijdens het wachten :
Deze ochtend even bij Delivery Tilburg binnen gelopen.
Zij, 2 aardige en behulpzame jongens, konden eigenlijk niets voor mij betekenen omdat daar alleen model S en X wordt geleverd.
Toch wilde ze wel even checken waar mijn auto nu was en volgens hen stond die klaar voor transport vanuit Zeebrugge naar Amsterdam. Ik had eigenlijk al gehoopt dat hij ondertussen al in Amsterdam zou zijn.
Helaas niet.
Hoop echt dat de Autopride morgen met mijn auto richting Amsterdam zal varen en ik een sms ga ontvangen.
Zij, 2 aardige en behulpzame jongens, konden eigenlijk niets voor mij betekenen omdat daar alleen model S en X wordt geleverd.
Toch wilde ze wel even checken waar mijn auto nu was en volgens hen stond die klaar voor transport vanuit Zeebrugge naar Amsterdam. Ik had eigenlijk al gehoopt dat hij ondertussen al in Amsterdam zou zijn.
Helaas niet.
Hoop echt dat de Autopride morgen met mijn auto richting Amsterdam zal varen en ik een sms ga ontvangen.
M3 SR+ White 18" donker interieur
Statistieken van de Excel zijn bijgewerkt. Er zat een fout in als je bijvoorbeeld wel "Geleverd" had ingevuld en niet "SMS", of wel "SMS" en niet "VIN". Nu wordt alles ervoor meegeteld en klopt het overzicht beter.
Als je maar op tijd besteld hebt. Er zijn er genoeg geproduceerd voor dit jaar volgens mij.
naii11 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:04:
[...]
Niet heel Nuchter Nederlands om een wit interieur te bestellen. Hopelijk krijg je 'm dit jaar nog.
Newbie-vraag: linkje van de juiste XLS, ajb? Ik zit zeer waarschijnlijk in een oude versie te kijken. PS: stoomboot is onderweg naar Amsterdam. Hopelijk dubbel vol met M3's. https://www.myshiptracking.com/?mmsi=311003100aequitas schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:08:
Statistieken van de Excel zijn bijgewerkt. Er zat een fout in als je bijvoorbeeld wel "Geleverd" had ingevuld en niet "SMS", of wel "SMS" en niet "VIN". Nu wordt alles ervoor meegeteld en klopt het overzicht beter.
Kon je de kentekens zien?aschja schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:04:
Dat zijn de M3's met te vervangen koplampen? Die er al staan vanaf 25-11 toch?jklaassen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:08:
Deze ochtend even bij Delivery Tilburg binnen gelopen.
Helaas niet.
Daar was het volgens mij ook de planning van dat ze de 11-12 in Amsterdam zouden zijn.
Net sms gehad voor levering 17/12 15:30!
De SMS bom begint, ik voel het
Ze gaven 2 weken geleden aan dat hij 10e of 11e verwacht werd in Adam.NightHawk4 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:13:
[...]
Dat zijn de M3's met te vervangen koplampen? Die er al staan vanaf 25-11 toch?
Daar was het volgens mij ook de planning van dat ze de 11-12 in Amsterdam zouden zijn.
Hopelijk dan toch echt morgen ofzo in Adam en zsm een sms.
Verwijderd
Net ook nog met Tesla gebeld, 2de keer deze week. Beide keren gaven ze aan dat de auto 19-12 geleverd wordt en dat ik waarschijnlijk de SMS 16-12 zal ontvangen. Kenteken heb ik net ook doorgekregen G-XXX-TL. Nog even afwachten maar..
Heeft iedereen die een sms ontvangt het VIN nummer al zichtbaar in de beheer pagina of staat dat los van elkaar?
Verwijderd
Hello Tweakers!
Vraagje; ik wacht vol spanning op mijn Tesla die vandaag tussen 12-17u geleverd wordt door de LM.
Heeft iemand er ervaring mee wat er dan gebeurd met de app, wordt deze opeens 'actief' nadat de chauffeur in de auto rijd? Ik meen wel eens 300 pagina's eerder een bericht te hebben gelezen van iemand die exact kon tracen waar zijn/haar Tesla op dat moment reed.
Gr,
Vraagje; ik wacht vol spanning op mijn Tesla die vandaag tussen 12-17u geleverd wordt door de LM.
Heeft iemand er ervaring mee wat er dan gebeurd met de app, wordt deze opeens 'actief' nadat de chauffeur in de auto rijd? Ik meen wel eens 300 pagina's eerder een bericht te hebben gelezen van iemand die exact kon tracen waar zijn/haar Tesla op dat moment reed.
Gr,
Ik heb begrepen dat je keer uit en in moet loggen..
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:18:
Hello Tweakers!
Gr,
LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12
Ja, net het afleveren (ophalen door je LM dus) is je app actief!Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:18:
Hello Tweakers!
Gr,
Verwijderd
De autopride vaart nu de haven van Zeebrugge binnenjklaassen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:16:
[...]
Ze gaven 2 weken geleden aan dat hij 10e of 11e verwacht werd in Adam.
Hopelijk dan toch echt morgen ofzo in Adam en zsm een sms.
Wel grappig dat jij SMS hebt gekregen, dat hebben ze bij mij overgeslagen.
Zelfde batch bestelling geweest kan haast niet anders.
Om nog maar een nieuwe speculatie toe te voegen, een vriendelijke Tesla’s medewerker vertelde mij zojuist dat mijn auto dit jaar nog geleverd gaat worden.
Mogelijk zelfs vanuit Tilburg. Tilburg komt er als afleverlocatie bij omdat er op korte termijn niet voldoende plek meer is in Amsterdam en omdat de aantallen die nu gedraaid worden de laatste paar dagen van het jaar verdubbeld moeten zijn/worden.
Zelf maak ik me wel wat zorgen omdat de auto nogsteeds in Zeebrugge staat, al twee weken. En dat deze nu gereed staat voor transport.
Maar dat is zo’n breed begrip.
“Iedereen die nu een auto gekoppeld heeft gekregen krijgt dit jaar z’n auto nog”
Mogelijk zelfs vanuit Tilburg. Tilburg komt er als afleverlocatie bij omdat er op korte termijn niet voldoende plek meer is in Amsterdam en omdat de aantallen die nu gedraaid worden de laatste paar dagen van het jaar verdubbeld moeten zijn/worden.
Zelf maak ik me wel wat zorgen omdat de auto nogsteeds in Zeebrugge staat, al twee weken. En dat deze nu gereed staat voor transport.
Maar dat is zo’n breed begrip.
“Iedereen die nu een auto gekoppeld heeft gekregen krijgt dit jaar z’n auto nog”
Sta jij niet in de Excel? Of zie ik het niet.....Linkser schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:19:
[...]
Weet iemand welke laadkabels je bij de Model 3 krijgt? Is dat alleen een CSS of ook ééntje die je in het normale stopcontact kan steken?
beideTjenok schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:23:
Weet iemand welke laadkabels je bij de Model 3 krijgt? Is dat alleen een CSS of ook ééntje die je in het normale stopcontact kan steken?
-edit- ik was 0,00003 seconden eerder
[ Voor 7% gewijzigd door Tomas_ op 12-12-2019 13:24 ]
Beide krijg je erbij.Tjenok schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:23:
Klopt idd maar gaat die daarna ook weer naar Adam dat jij weet?Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:19:
[...]
De autopride vaart nu de haven van Zeebrugge binnen
Verwijderd
Beiden krijg je erbij.Tjenok schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:23:
geen CCS-kabel, die zitten vast aan de snelladers ;-)
Duitsland ?aschja schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:04:
lr awd p multi red 20"
Zal toch lol zijn eigenlijk dat er een berg M3's richting DL gaan... Ook met kenteken van DL erop enzo..
Owww slechte droom...
Owww slechte droom...
Verwijderd
Kan ik nergens vinden.jklaassen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:24:
[...]
Klopt idd maar gaat die daarna ook weer naar Adam dat jij weet?
De rcc europe vaart op de Atlantische oceaan met een volle lading M3's, rechtstreeks naar Amsterdam. ETA 19 dec.
Of de Dong-a Glaucos of Autopride naar amsterdam gaan is nog niet te zien, beide staan nog op destination Zeebrugge.
Ik ben ook verbaasd, want tegen mij hebben ze meerdere keren gezegd dat ik expliciet geen sms zou krijgen (want er stond een ander tel.nummer in de order).... Overigens geen bevestigingsmail ontvangen nadat ik met JA heb geantwoord.Linkser schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:19:
[...]
Niet? Hoezo dan? Vind het helemaal Miami Vice en dat houtje bij zwart stond mij tegen. Met de wetenschap van nu had ik prima met dat houtje kunnen leven.naii11 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:04:
[...]
Niet heel Nuchter Nederlands om een wit interieur te bestellen. Hopelijk krijg je 'm dit jaar nog.
Voor wie benieuwd is naar zijn kenteken, kijk hier eens. https://opendata.rdw.nl/V...enaamstellingen/qkyr-9jhu
Exporteer gefilterde gegevens dan naar excel en maak een filter aan in Excel.
Als je filtert op kleur, fiscale waarde, datum tenaamstelling (schatting) krijg je een aantal kentekens waarvan 1 misschien voor jou is :-)
Als je filtert op kleur, fiscale waarde, datum tenaamstelling (schatting) krijg je een aantal kentekens waarvan 1 misschien voor jou is :-)
Dan zijn het er nog steeds heel veel denk ik.. 
meadowman schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:37:
Voor wie benieuwd is naar zijn kenteken, kijk hier eens. https://opendata.rdw.nl/V...enaamstellingen/qkyr-9jhu
SR+ Wit, Zwart, Aero 3-10 besteld (LM), RN 17-10, VIN 19-11, 13-12 gekregen
Als het goed is, arriveert de Autopride a.s. zondag weer in Amsterdam
Krijg net opeens deze sms :

Maar m’n tesla account is al voltooid volgens mij? Meer mensen deze sms gehad?

Morgen is SMS dagElonDusk schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:29:
maar 1 smstje?
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Verwijderd
Ik heb hem ook gehadDennusB schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:46:
[Afbeelding]
Cool, Tesla weet je in ieder geval te vinden :-) En er wordt vanuit hen gecommuniceerd. My God, moet niet gekker worden nou! Dat over dat voltooien is volgens mij standaard (staat ook in die aflever sms toch?).DennusB schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:46:
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Miepz78 op 12-12-2019 13:52 ]
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Ik heb het ook ontvangenDennusB schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:46:
[Afbeelding]

Model 3
Gewoon STOP terugsturen al dat gespam de hele tijd....DennusB schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:46:
[Afbeelding]

Vraag niet naar bronnen op dit topic, verboden woord
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.