CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Ik denk dat jij mijn kenteken hebt gekregen!!ChatWeazl schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:18:
Misschien een domme vraag of is hij al beantwoord, maar het kenteken dat ik heb gekregen van Tesla heb ik opgezocht bij het RDW. Veel gegevens zijn nog niet geregistreerd, echter wat er wel staat klopt van geen kant. Bijvoorbeeld: de kleur staat op wit terwijl ik een grijze heb besteld, daarnaast lijkt de fiscale waarde van een SR+ te zijn ipv van een LR AWD.
Heeft een van jullie dit ook gezien en is dit goed gekomen of moet ik me zorgen gaan maken?

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:09:
[...]
Helaas, dat werkt niet.
Tesla al geprobeerd te bellen, maar die nemen geen calls meer aan.
Het zal toch niet zo zijn dat je zomaar je koppeling met een vin (auto) kwijt bent en het verhaal begint gewoon opnieuw?
Mijn auto wordt bezorgd door een student die is ingehuurd door Arval, prima service, ik wacht met smart.
Helaas heb ik vanuit Arval wel alleen maar een tankpas en geen laadpas gekregen...
Bleek idd een fout, krijg in de loop van volgende week een gecombineerde pas. Heel handig met een weekend vol rijplannen in het verschiet.
Verwijderd
Als het goed is kun je nu in je app ook al zien waar hij staat, hoeveel hij opgeladen is etc!Henk123. schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:41:
Vandaag is het zo ver voor mij.
Mijn auto wordt bezorgd door een student die is ingehuurd door Arval, prima service, ik wacht met smart.
Helaas heb ik vanuit Arval wel alleen maar een tankpas en geen laadpas gekregen...
Bleek idd een fout, krijg in de loop van volgende week een gecombineerde pas. Heel handig met een weekend vol rijplannen in het verschiet.
Het bleek inderdaad het verkeerde kenteken te zijn. Heb nu de juiste gekregen. Nog 3 nachtjes slapen...Miepz78 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:25:
[...]
Ik denk dat jij mijn kenteken hebt gekregen!!
Staat voorlopig nog niets in de app. In mijn Tesla account staat 08.30 in de ochtend maar Arval gaf al aan dat dat wel eens uit kon lopen.Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:41:
[...]
Als het goed is kun je nu in je app ook al zien waar hij staat, hoeveel hij opgeladen is etc!
Anders kan je sowieso de eerste dag gratis laten bij een Tesla Supercharger.Henk123. schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:43:
[...]
Staat voorlopig nog niets in de app. In mijn Tesla account staat 08.30 in de ochtend maar Arval gaf al aan dat dat wel eens uit kon lopen.
KT - 1
PG - 1
PH - 41
PJ - 27
PX - 11
PZ - 23
RB - 32
RD - 21
RF - 20
RL - 1
RN - 38
RR - 3
RX - 1
SJ - 11
SK - 1
TG - 1
TJ - 1
TT - 1
VB - 1
VF - 1
VH - 2
M3 SR+ Pearl White / black / Aero | LM: Alphabet | Besteld: 04/10 | VIN: 08/11 | G-XXX-RB | SMS: 06-12 | Leverdatum: 14-12
zo te zien.. nog weinig T_ kentekensQS08 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:45:
Kentekenreeksen M3 met tenaamstelling 05-12:
KT - 1
PG - 1
PH - 41
PJ - 27
PX - 11
PZ - 23
RB - 32
RD - 21
RF - 20
RL - 1
RN - 38
RR - 3
RX - 1
SJ - 11
SK - 1
TG - 1
TJ - 1
TT - 1
VB - 1
VF - 1
VH - 2
Model 3
03-12 Voorraad model Besteld 03/12
03-12 Privé aanbetaald dus direct een RN + VIN
04-12 Configuratie overgenomen in de bestel portal van de LM
05-12 Akkoord werkgever
06-12 LM bevestigd telefonisch dat het contract + zelfde RN nummer is overgenomen door LM
Ze gaf aan dat Tesla heeft beloofd dat alles tussen 12 en 24 december uitgeleverd zal worden.
Beetje last minute allemaal maar hopelijk alsnog optijd!!
EDIT: config: LR AWD / Midnight Silver Metallic / Zwart / 19"
[ Voor 5% gewijzigd door Dagoeman op 06-12-2019 11:52 . Reden: Config update ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Verwijderd
Bij mij staat inmiddels alles erin. Begreep dat ze in de ochtend alles tegelijk controleren en tussen 12 en 17 gaan uitleveren.Henk123. schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:43:
[...]
Staat voorlopig nog niets in de app. In mijn Tesla account staat 08.30 in de ochtend maar Arval gaf al aan dat dat wel eens uit kon lopen.
Bij welke leasemaatschappij zit je?Dagoeman schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:48:
Voor alle mensen die ook nog last minute een voorraad model besteld hebben hierbij een korte update van mijn situatie.
03-12 Voorraad model Besteld 03/12
03-12 Privé aanbetaald dus direct een RN + VIN
04-12 Configuratie overgenomen in de bestel portal van de LM
05-12 Akkoord werkgever
06-12 LM bevestigd telefonisch dat het contract + zelfde RN nummer is overgenomen door LM
Ze gaf aan dat Tesla heeft beloofd dat alles tussen 12 en 24 december uitgeleverd zal worden.
Beetje last minute allemaal maar hopelijk alsnog optijd!!
Ik heb prive ook een LR besteld om hem evt. over te zetten als mijn SR+ niet komt (nog altijd geen VIN).
Tesla melde gisteren aan de telefoon weer dat de SR+ waarschijnlijk dit jaar niet meer komt. Vervolgens belde ik leaseplan en die deden de berichten van Tesla af als onzin en verzekerden met dat de SR+ gewoon dit jaar komt

Papa Roach schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:53:
[...]
Bij welke leasemaatschappij zit je?
Ik heb prive ook een LR besteld om hem evt. over te zetten als mijn SR+ niet komt (nog altijd geen VIN).
Tesla melde gisteren aan de telefoon weer dat de SR+ waarschijnlijk dit jaar niet meer komt. Vervolgens belde ik leaseplan en die deden de berichten van Tesla af als onzin en verzekerden met dat de SR+ gewoon dit jaar komt. Ik hoor een dezer dagen meer van leaseplan omdat ze met een of andere lijst bezig zijn.
En dan komt eerst S nog
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Ben heel benieuwd of die aflevering goed gaat als er geen kenteken bekend is. Ik mag zelf morgen 12:00 halen maar gisteren om 17:00u was er nog geen kenteken bekend voor mijn auto volgens de Tesla medewerker.Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:21:
Collega mag vandaag zijn LR/wit/zwart/19inch ophalen in Ams. Nog geen kenteken en dus ook geen laadpas.
Volgende week mag ik ‘m ophalen: sr+/red/zwart/19inch
M3/SR+/White/zwart/19inch/Besteld:17-9/RN:18-9/VIN:8-11/SMS:29-11/Levering:7-12
Bedoel je op kenteken gezet?Devster schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:52:
Weinig auto's uitgeleverd gisteren, ca 250.
Ja, dat is inderdaad niet altijd 1-op-1 relatie....
[ Voor 3% gewijzigd door Devster op 06-12-2019 11:59 ]
yesmarcoitsme schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:44:
Zijn er mensen die wachten op een LR van mobility service? levering beloofd in december.
@simd ook
en nog een paar
zie de excel sheet.
Als het gemiddelde per dag in december wordt aangehouden zouden er vanaf vandaag tm 31 december nog 5.620 Model 3s op kenteken worden gezet.Tjenok schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:57:
Gisteren 237 Model 3s op kenteken gezet waarvan 167 SR+ en 70 LR AWD.
Dit zou ik wel dagelijks willen zien. #teamSK #NOsmsQS08 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:45:
Kentekenreeksen M3 met tenaamstelling 05-12:
KT - 1
PG - 1
PH - 41
PJ - 27
PX - 11
PZ - 23
RB - 32
RD - 21
RF - 20
RL - 1
RN - 38
RR - 3
RX - 1
SJ - 11
SK - 1
TG - 1
TJ - 1
TT - 1
VB - 1
VF - 1
VH - 2
Heb je al meer gegevens ontvangen? Zoals een account oid?x280 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:01:
[...]
yes![]()
@simd ook
en nog een paar
zie de excel sheet.
Verwijderd
Alles keurig geregeld op wat sticker restanten na.
2,5 half uur in de file van mijn M3 kunnen genieten, want hij was voor 300km opgeladen.
Wat een heerlijke auto, ook in de file!!!!!!
(Excel is bijgewerkt)
Als voor jou de LR een haalbaar alternatief is, geef mij je SR+ dan? Zit ook bij leaseplan en heb ook nog niets. Hoorde idd dat er vandaag weer een lijst matches aan zou moeten komen...Papa Roach schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:53:
[...]
Bij welke leasemaatschappij zit je?
Tesla melde gisteren aan de telefoon weer dat de SR+ waarschijnlijk dit jaar niet meer komt. Vervolgens belde ik leaseplan en die deden de berichten van Tesla af als onzin en verzekerden met dat de SR+ gewoon dit jaar komt. Ik hoor een dezer dagen meer van leaseplan omdat ze met een of andere lijst bezig zijn.
Die is er vanaf gehaald, maar had nu geen voertuig in de lijst staan dat gekoppeld kon worden. Nu in de wacht bij LM, want dit is...ehm...zorgwekkend
M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero
Daar kun je ook deze maand nog profiteren van 4% over de eerste 50k. Best significant!Tjenok schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:07:
Goed om te zien dat de Model X en Model S ook nog een beetje verkocht worden. Gezamenlijk 81 in december al.
Ik heb zelf ook een T kenteken, nog geen SMS gekregen. Hoeveel dagen na opnaamstelling komt de SMS, is dat algoritme al bekend ?
Besteld op 4 oktober, kreeg toen de garantie dat ie in November zou worden geleverd.
Beschik over een VIN sinds een héle poos al: 5YJ3E7EC6LF580466, deze is overigens 2 keer gewijzigd, maar nu al poos stabiel.
Bel vandaag met Tilburg, superlieve, humoristische en vriendelijke jongedame aan de lijn. Maar... Ik krijg wel te horen dat er géén garanties zijn op het leveren van de auto in 2019. Ja, maar, wacht, HO ES!?!?!
Mijn M3P (blauw, zwart premium interieur) staat op de MCC Europe die zich as we speak vlak voor het Panamakanaal bevindt en zich (zo zei de lieve tesla-dame) volgas rechtstreeks naar Amsterdam Koopmanterminal zal begeven.
"Waarschijnlijk wel héél dicht bij het eind van het jaar meneer"..
Oei, ik ben écht supernerveus nu, want calculatie qua budgetten gedaan op basis van de 4% en als dat effe 8% wordt dan is dat niet heel tof.
Maarja, bekend verhaal voor velen schat ik zo?
Tot zover mijn update!
Happy waiting y'all!
Mark
Verwijderd
Soms kan het leven zo simpel zijn.
En p’s?Tjenok schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:57:
Gisteren 237 Model 3s op kenteken gezet waarvan 167 SR+ en 70 LR AWD.
M3P zwart/zwart besteld 3-10 RN 3-10prepare for delivery 15-10 vin 26-11 ophalen 27 dec g-xxx-xv
Een VIN van 19/11 levering op 19/12. Dit is toch schandalig.Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:37:
Net gebeld met Tesla en een vriendelijke jongeman gesproken. Mijn SR+ heeft inmiddels een kenteken G-xxx-SK. Ik mag volgens hem 11/12 dec een SMS verwachten voor levering rond 18/19 december.
Soms kan het leven zo simpel zijn.
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Wanneer Tesla nog zo'n 20.000 auto's wil afleveren in de resterende 18 werkbare dagen (zaterdagen meegerekend) hou ik mijn hart vast.
Ik heb dezelfde configuratie als jij en RN 1 dag na jou. Zou het betekenen dat de volgende SR+ rood 19" die wordt opgeleverd van mij is?Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:21:
Collega mag vandaag zijn LR/wit/zwart/19inch ophalen in Ams. Nog geen kenteken en dus ook geen laadpas.
Volgende week mag ik ‘m ophalen: sr+/red/zwart/19inch
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
I am a happy Tesla Camper
M3 SR+ | pearl white | black interior | Aero | Besteld: 26-9 (bevestigd door Tesla) | RN 26-9 | VIN 4-12 | AfhaalDate 13-12-2019 | kenteken: ja
Gisteren een zeer vriendelijke medewerker gesproken. Gaf aan dat de verwachte datum 27/12 zou zijn. Kan natuurlijk eerder of later zijn. Wel kon hij melden dat RDW nu druk bezig zijn om alle auto’s alvast op kenteken te zetten zodat het nog in de 4% valt. Ik kon het beste na 16/12 bellen voor een kenteken....🤔galgootje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:34:
FML, wat een ellende. Ik was zo super-anxious, nu toch wel een héél stuk zenuwachtiger.
Besteld op 4 oktober, kreeg toen de garantie dat ie in November zou worden geleverd.
Beschik over een VIN sinds een héle poos al: 5YJ3E7EC6LF580466, deze is overigens 2 keer gewijzigd, maar nu al poos stabiel.
Bel vandaag met Tilburg, superlieve, humoristische en vriendelijke jongedame aan de lijn. Maar... Ik krijg wel te horen dat er géén garanties zijn op het leveren van de auto in 2019. Ja, maar, wacht, HO ES!?!?!
Mijn M3P (blauw, zwart premium interieur) staat op de MCC Europe die zich as we speak vlak voor het Panamakanaal bevindt en zich (zo zei de lieve tesla-dame) volgas rechtstreeks naar Amsterdam Koopmanterminal zal begeven.
"Waarschijnlijk wel héél dicht bij het eind van het jaar meneer"..
Oei, ik ben écht supernerveus nu, want calculatie qua budgetten gedaan op basis van de 4% en als dat effe 8% wordt dan is dat niet heel tof.
Maarja, bekend verhaal voor velen schat ik zo?
Tot zover mijn update!
Happy waiting y'all!
Mark
M3 Performance 20” Pearl White/Black Res:22/7 RN:1/8 Restrictie:1/10 VIN: 27/11 Verwachte levering: 27/12 SMS: 18/12 Delivery: 23/12 8:30 Koopman Terminal Kenteken: G-xxx-XK
Mag toch hopen dat je inmiddels wel hebt begrepen dat dit helaas niet zo werkt.macedon schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:44:
[...]
Ik heb dezelfde configuratie als jij en RN 1 dag na jou. Zou het betekenen dat de volgende SR+ rood 19" die wordt opgeleverd van mij is?![]()
![]()
[ Voor 12% gewijzigd door Vitruvius op 06-12-2019 12:48 ]
Wat heeft de VIN er nou mee te maken? Besteld in oktober, dik twee maanden later geleverd. Best netjes, lijkt me.macedon schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:40:
[...]
Een VIN van 19/11 levering op 19/12. Dit is toch schandalig.
Verwijderd
Hij bedoelde waarschijnlijk : schandalig fijn voor je........ lief toch?claudior schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:50:
[...]
Wat heeft de VIN er nou mee te maken? Besteld in oktober, dik twee maanden later geleverd. Best netjes, lijkt me.
denk dat je de vraag andersom moet stellen. De mijne is nog niet tenaamgesteld (volgens rdw.nl) maar wel gisteren de sms ontvangen. Kan zijn dat het kenteken gewijzigd is, die zie ik nl nog niet in mijn account staan.metstijl schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:22:
[...]
Ik heb zelf ook een T kenteken, nog geen SMS gekregen. Hoeveel dagen na opnaamstelling komt de SMS, is dat algoritme al bekend ?
SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)
Verwijderd
Bij mij is eerder ook 27/12 gezegd en dat de auto begin deze week nog in de US zou staan.Roootje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:46:
[...]
Gisteren een zeer vriendelijke medewerker gesproken. Gaf aan dat de verwachte datum 27/12 zou zijn. Kan natuurlijk eerder of later zijn. Wel kon hij melden dat RDW nu druk bezig zijn om alle auto’s alvast op kenteken te zetten zodat het nog in de 4% valt. Ik kon het beste na 16/12 bellen voor een kenteken....🤔
Vandaag nog eens gebeld, de dame las letterlijk voor wat er op het scherm stond en dat was: "Vehicle status: in transit to service center". De auto was vervoerd met de Glovis Sirius las ze voor.
Verwachte leverdatum kon ze niet geven, ik denk dat de 27e een generieke datum is om iedereen rustig te houden. Wellicht dat ze nu ook meer kunnen zien omdat de auto op de Sirius net is aangekomen in Zeebrugge, dus weer GPS kunnen uitlezen.
Op basis hiervan heb ik toch weer wat hoop.
Verwijderd
Ik heb een beetje het gevoel dat zolang je de auto niet hebt, alles kan worden teruggedraaid. Garanties worden niet gegeven.
welke kentekenreeks heb je?Cynosure schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:44:
Mijn auto kan afgehaald worden op 13 december om 11 uur in A'dam.
I am a happy Tesla Camper
M3 SR+ | pearl white | black interior | Aero | Besteld: 26-9 (bevestigd door Tesla) | RN 26-9 | VIN 4-12 | AfhaalDate 13-12-2019 | kenteken: ja
Genieten & genieten
Verwijderd
Het is ons een genoegen u te mogen bevestigen, dat de Uw Tesla Delivery team heeft aangegeven dat uw Tesla Model 3 (4-d) 75kWh performance awd 340kW aut is gekoppeld.
Werd tijd ook had me VIN al via Tesla zelf
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:09:
Zojuist Tesla gebeld omdat de vin was verdwenen. Dat klopt dus inderdaad, er werd mij verteld dat een vin geen garantie is en dus ook weer kan vervallen. Er zal waarschijnlijk een nieuwe vin worden gekoppeld.
Ik heb een beetje het gevoel dat zolang je de auto niet hebt, alles kan worden teruggedraaid. Garanties worden niet gegeven.
Gisteren gebeld met Tesla. Precieze datum kon niet worden verteld. Heb een kenteken in dezelfde reeds. Bijna dezelfde config en ook vin op 19/11.Roootje schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:46:
[...]
Gisteren een zeer vriendelijke medewerker gesproken. Gaf aan dat de verwachte datum 27/12 zou zijn. Kan natuurlijk eerder of later zijn. Wel kon hij melden dat RDW nu druk bezig zijn om alle auto’s alvast op kenteken te zetten zodat het nog in de 4% valt. Ik kon het beste na 16/12 bellen voor een kenteken....🤔
Naar zeggen stond de auto nog in Zeebrugge.
m3 SR+, wit/zwart, 19 inch, trekhaak, RN: 2/10, VIN 19/11, Kenteken G-XXX-SK, Levering 13/12??
Mijn ervaring is:
- Besteld op 2 dec
- Op 2 dec email ontvangen met "verwachte leverdatum tussen 9 dec en 16 dec.
Geen verdere updates meer gekregen ( met name een betaal verzoek zal toch nodig zijn)
Hoe is ervaring bij anderen bij 'leverbaar in 2019 ' bestellingen ?
[ Voor 5% gewijzigd door SmartHarry op 06-12-2019 13:20 . Reden: emotion werkte niet ]
- Staan op RCC Europe
- Aankomst op Amsterdam 19 of 20 december
- Er staan ongeveer 4000 Tesla's op de boot, merendeel LR AWD, een aantal P's en een klein aantal SR+
- Auto's uitrijden tot en met 23/24 december (kost ongeveer 3 dagen, afhankelijk van meerdere factoren)
- Tegelijk worden de SMS'jes verstuurd.
- UItleveringen zullen plaats vinden 27-31 december.
Dit is interne info. Neemt niet weg dat als ze sneller gaan met alle auto's uitrijden dat ze misschien nog voor Kerst al beginnen met uitleveren, maar die kans is klein. Mijn contact gaf aan dat 4000 auto's uitleveren in 5 dagen pittig is, maar geen probleem.
Zoals gezegd, doe met de info wat je wil
Inmiddels zelfde config bij de LM gedaan en die heeft volgens mijn telefoontje de bestelling vandaag in behandeling en zou het contract zelfs al overgenomen hebben. Alhowel Tesla daar nog niks van wist toen ik die daarna belde...
Heb je de aanbetaling van 2k al gedaan en daardoor een RN nummer?
SmartHarry schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:17:
Hoe zijn ervaringen met 'leverbaar 2019' bestellingen ?
Mijn ervaring is:
- Besteld op 2 dec
Geen verdere updates meer gekregen ( met name een betaal verzoek zal toch nodig zijn)
De dame aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat er helemaal geen SR+ modellen meer op de boten zouden staan, dus dat mijn model helemaal niet meer geleverd zou worden. Gezien de berichten op dit forum lijkt me dat niet aannemelijk... maar toch als iemand van Tesla dat zegt?
Verder werd aangeraden om onder per direct leverbaar te kijken en bij een eventuele geschikte config contact te zoeken met de LM om hier naartoe te upgraden. Meer mensen dit advies meegekregen? Is dit de manier van Tesla om van configs af te komen die niemand bestelt heeft?
Voelt om de een of andere manier gek.
Ik zelfde datum besteld, verwachte levertijd 8-15dec. Wel VIN via de telefoon. Verder niks vernomen.SmartHarry schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:17:
Hoe zijn ervaringen met 'leverbaar 2019' bestellingen ?
Mijn ervaring is:
- Besteld op 2 dec
Boterham71 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:22:
Voor de LR/AWDs van 27/28 nov VIN geldt als volgt (doe er mee wat je wil, mijn info klopt ;-)):
- Staan op RCC Europe
- Er staan ongeveer 4000 Tesla's op de boot, merendeel LR AWD, een aantal P's en een klein aantal SR+
- Auto's uitrijden tot en met 23/24 december (kost ongeveer 3 dagen, afhankelijk van meerdere factoren)
Dit is interne info. Neemt niet weg dat als ze sneller gaan met alle auto's uitrijden dat ze misschien nog voor Kerst al beginnen met uitleveren, maar die kans is klein. Mijn contact gaf aan dat 4000 auto's uitleveren in 5 dagen pittig is, maar geen probleem.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik heb dus echt sterk het vermoeden dat ze hiermee aan het upsellen zijn.SFPure1 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:23:
Zojuist gebeld met Tesla en vriendelijk te woord gestaan.
De dame aan de andere kant van de lijn vertelde mij dat er helemaal geen SR+ modellen meer op de boten zouden staan, dus dat mijn model helemaal niet meer geleverd zou worden. Gezien de berichten op dit forum lijkt me dat niet aannemelijk... maar toch als iemand van Tesla dat zegt?
Verder werd aangeraden om onder per direct leverbaar te kijken en bij een eventuele geschikte config contact te zoeken met de LM om hier naartoe te upgraden. Meer mensen dit advies meegekregen? Is dit de manier van Tesla om van configs af te komen die niemand bestelt heeft?
Voelt om de een of andere manier gek.
Ik zei al, doe er mee wat je wil..RickvS schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:26:
Zelf heb ik op 27/11 een VIN gekregen voor mijn LR AWD. Mij is enkele dagen geleden door Tesla verteld dat het voertuig (o.b.v. VIN GPS) al in Zeebrugge stond. Dus of ze hebben mij iets verteld wat niet klopt, of jouw info klopt niet.
[...]
RickvS schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:26:
Zelf heb ik op 27/11 een VIN gekregen voor mijn LR AWD. Mij is enkele dagen geleden door Tesla verteld dat het voertuig (o.b.v. VIN GPS) al in Zeebrugge stond. Dus of ze hebben mij iets verteld wat niet klopt, of jouw info klopt niet.
[...]
LR/Solid Black/Black/19" / Besteld 04-10 / VIN 27-11 / SMS: Levering 2019 gehad / Levering SMS ?
Ik zou beginnen met bellen naar de LM om een RN te verkrijgen. Daarna met dat RN nummer Tesla bellen om de status te achterhalen.NiGeLaToR schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:27:
Bijna maand geleden besteld via LM en nog geen RN. Maar even gaan bellen denk ik? Of 'komt het wel goed'? Kan nog niet echt opmaken uit de reacties hier of Tesla stalken iets uitmaakt.
Ik heb me voorgenomen om me niet meer met speculaties bezig te houden. Want het levert je toch niets op..Daarnaast is er iedere dag wel iemand die de nieuwste "interne" informatie denkt/lijkt te hebben.
RickvS schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:26:
[...]
LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12
Klopt ook niet met de informatie die ik heb gehad voor mijn koppeling met verwachte levering van 17/18 december.
Verwijderd
Vandaag krijg SMS dat ik wederom ophalen moet bevestigen, anders gaat levering van maandag niet door? Al 'JA' terug ge-sms'ed. Telefonisch/mail krijg je ze niet te pakken, nergens. Krijg nog een mail over factuur die voldaan moet worden en dat ik een mail hierover terug moet sturen voor de banktransacties, anders gaat maandag levering niet door (dit gaat via lease-maatschappij.....). Helemaal klaar met die gasten.
We zullen het binnen een aantal dagen zeker weten. Ik weet niet waar jullie je info vandaan halen hè, maar levering 17-18 dec zul je binnen een dag of 5 een SMS moeten hebben. Ik denk nog steeds dat mijn info klopt en jullie een wortel voorgehouden wordt, maar zoals al door iemand gezegd, Time wil tellDarth Eddy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:39:
[...]
Klopt ook niet met de informatie die ik heb gehad voor mijn koppeling met verwachte levering van 17/18 december.
Mensen, het kan toch ook zijn dat er een lading LR’s in Zeebrugge staat (uitlevering mid december) en alle overige LR’s op de Europe (uitlevering einde van het jaar?). Er waren namelijk heel veel “direct leverbare LR’s” vorige maand, die bestellingen staan wellicht op de Europe, en de reguliere LR bestellingen staan reeds in Zeebrugge met uitlevering over 1-2 wekenDarth Eddy schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:39:
[...]
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Net als de drukte bij Tesla lijkt het ook wel druk bij de laadpalenleveranciers en de installateurs. Ik heb ondertussen de indruk dat de auto dit jaar nog wel gaat komen (zekerheid hierover is geloof ik niet te geven), maar dat ik de eerste tijd misschien niet thuis kan laden.
Hoe druk is het eigenlijk ondertussen bij de SuperChargers?
LR AWD /Blauw / Aero / Zwart Int / Trekhaak / Besteld 1/10 / RN 28/10 / opgehaald 18/12
Precies we zullen het zien. Mij is in ieder geval verteld dat ze enkele dagen voordat de boot aanmeert smsjes worden verstuurd met de leverdatum. Wanneer er dit weekend of begin volgende week smsjes worden verstuurd dan is er een grote kans (wanneer deze logica klopt) dat de auto dus op de Dong-a glaucos staat, daar hoop ik in ieder geval op. Dan zou het nog 3de week december kunnen worden ipv. laatste (kerst) stress weeksknnr.nl schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:31:
Hier precies het zelfde.. Volgens Tesla is levering in de week van Ma 16 December.
Ik heb me voorgenomen om me niet meer met speculaties bezig te houden. Want het levert je toch niets op..Daarnaast is er iedere dag wel iemand die de nieuwste "interne" informatie denkt/lijkt te hebben.
[...]
ik heb vd week er 7x over gedaan om er doorheen te komen...gewoon blijven bellenMeneer Konijn schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:40:
Wat een grafbedrijf is het ook.
Vandaag krijg SMS dat ik wederom ophalen moet bevestigen, anders gaat levering van maandag niet door? Al 'JA' terug ge-sms'ed. Telefonisch/mail krijg je ze niet te pakken, nergens. Krijg nog een mail over factuur die voldaan moet worden en dat ik een mail hierover terug moet sturen voor de banktransacties, anders gaat maandag levering niet door (dit gaat via lease-maatschappij.....). Helemaal klaar met die gasten.
laadpaal komt 29 januari
Genieten & genieten
Staat al een ruime maand werkloos voor de deur...PieterOceanis schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:44:
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met de laadpaal thuis?
M3 LR AWD / Blauw / PUR zwart / 18” aero
Verwijderd
Meneer Konijn schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:40:
Wat een grafbedrijf is het ook.
Bij welk winkelcentrum kan je gratis snelladen??Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:52:
Geen laadpaal laten installeren :-) Gratis snel laden bij het winkelcentrum en anders gewoon die al in de straat geïnstalleerd is. Had geen zin om de hele meterkast ook nog aan te laten passen op eigen kosten.
SR+ Wit, zwart, 19"en een trekhaakje.
Verwijderd
Halsteren (Nijverheidsweg 8a): 2x 50 kW laadstation
Hengelo (Enschedesestraat 239): 3x 50 kW laadstation
Huizen : geen online informatie beschikbaar
Leeuwarden (Molenkelder 55): 2x 50 kW laadstation
Tilburg (Heyhoefpromenade 115): 2x 50 kW laadstation
Wolvega (Spoorlaan 2): 2x 50 kW laadstation
Zaandam (Dr. H.G. Scholtenstraat 5): 2x 50 kW laadstation
Bij een zekere supermarkt
Boterham71 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:53:
[...]
Bij welk winkelcentrum kan je gratis snelladen??
Thanks voor de tip!Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:55:
Emmen (Noordbargerstraat 23a): 3x 50 kW laadstation
Halsteren (Nijverheidsweg 8a): 2x 50 kW laadstation
Hengelo (Enschedesestraat 239): 3x 50 kW laadstation
Huizen : geen online informatie beschikbaar
Leeuwarden (Molenkelder 55): 2x 50 kW laadstation
Tilburg (Heyhoefpromenade 115): 2x 50 kW laadstation
Wolvega (Spoorlaan 2): 2x 50 kW laadstation
Zaandam (Dr. H.G. Scholtenstraat 5): 2x 50 kW laadstation
Bij een zekere supermarkt
[...]
Net mijn gedachte (en hoop).Snarf70 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:44:
[...]
Mensen, het kan toch ook zijn dat er een lading LR’s in Zeebrugge staat (uitlevering mid december) en alle overige LR’s op de Europe (uitlevering einde van het jaar?). Er waren namelijk heel veel “direct leverbare LR’s” vorige maand, die bestellingen staan wellicht op de Europe, en de reguliere LR bestellingen staan reeds in Zeebrugge met uitlevering over 1-2 weken
Gebeld met Tesla, RN via mobility. VIN van tesla gekregen.marcoitsme schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:04:
[...]
Heb je al meer gegevens ontvangen? Zoals een account oid?
Geen account dat heb ik gemeld aan mobility. Kijk in excel sommige mensen hebben hun auto al.
Verwijderd
Auto maandag ophalen, 15 januari pas een laadpaalPieterOceanis schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:44:
Net als de drukte bij Tesla lijkt het ook wel druk bij de laadpalenleveranciers en de installateurs. Ik heb ondertussen de indruk dat de auto dit jaar nog wel gaat komen (zekerheid hierover is geloof ik niet te geven), maar dat ik de eerste tijd misschien niet thuis kan laden.
LR’s hebben ook veel langer op “uitlevering nog in 2019” gestaan ivm SR+. Die LR’s zijn ergens in november geproduceerd en die waren op voorhand al op de laatste boot naar Europa geplaatst. Alle LR’s besteld voor de deadline van mid oktober zijn al eerder geproduceerd en zijn op eerdere boten geplaatst. Nu is wel de vraag: kunnen alle LR’s die al in Zeebrugge de VINs van 27/28 coveren? Aldus mijn glazen bol 😉
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Volgens Tesla staat mijn reguliere bestelling van 1 okt op de RCC Europe en mijn Snel Beschikbaar bestelling van 24 november op de Dong-A Glaucos. Beide zijn een LR AWD, Blauw, wit en 19 inch.Snarf70 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:44:
[...]
Mensen, het kan toch ook zijn dat er een lading LR’s in Zeebrugge staat (uitlevering mid december) en alle overige LR’s op de Europe (uitlevering einde van het jaar?). Er waren namelijk heel veel “direct leverbare LR’s” vorige maand, die bestellingen staan wellicht op de Europe, en de reguliere LR bestellingen staan reeds in Zeebrugge met uitlevering over 1-2 weken
Dit klopt wel aardig met het beeld wat ik had. Mensen met een 27-11/28-11 vin die bellen naar Tesla, krijgen vaak te horen dat de auto's op de RCC Europe staan en dat ze vanaf 27-12 geleverd worden.Boterham71 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:22:
Voor de LR/AWDs van 27/28 nov VIN geldt als volgt (doe er mee wat je wil, mijn info klopt ;-)):
- Staan op RCC Europe
Maar, het zal vast niet voor 100% op gaan, zo consequent is het proces nooit
Goede samenvatting dus; compleet random.DrJekyll schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:05:
[...]
Volgens Tesla staat mijn reguliere bestelling van 1 okt op de RCC Europe en mijn Snel Beschikbaar bestelling van 24 november op de Dong-A Glaucos. Beide zijn een LR AWD, Blauw, wit en 19 inch.
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
24 januari 2020 ben ik aan de beurt, dus mag een maandje stroom tappen bij een publieke paal of SuC in de buurt (17KM enkele reis)PieterOceanis schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:44:
Same here en daarnaast ook nog wachten op de netbeheerder om een slimmere meter te installeren. Mijn huidige slimme meter is niet slim genoeg voor load balancing...Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:04:
[...]
Auto maandag ophalen, 15 januari pas een laadpaal(beter dan andersom, dat dan weer wel...)
M3P | black | black | 20" grey | Bestelling 11-09 ALD | RN 9-10 | Restrictie 1-11 | VIN in source 26-11 | Leverdatum: 9 dec | G-###-TJ
Het wachten duurt zo lang...
Dank U wel
M3, LR, White, Black, Aero, auto geleverd 14/12/2019
Aardige student bracht hem hier. Zag hem nog niet in de app omdat je even uit en in moet loggen nadat hij gestart is op het Tesla terrein.
Alles lijkt helemaal in orde, rijdt echt als een trein. Alleen de update naar V10 lukt nog niet via de hotspot.
Verwijderd
Het idiote is dat ik al een laadpaal heb (1-fase, vaste kabel met type 1 stekker) maar daar kan ik dus niks mee heb ik me laten vertellen. Bestaan er eigenlijk ook verloopstukken van type 1 naar type 2 stekkers? Ik ben me er van bewust dat het laden dat erg lang duurt, maar het lijkt me beter dan helemaal niks (en in de rij bij de plaatselijke supercharger).Joost9964S schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:11:
[...]
Same here en daarnaast ook nog wachten op de netbeheerder om een slimmere meter te installeren. Mijn huidige slimme meter is niet slim genoeg voor load balancing...
Het gaat hard met de posts hier. Hopelijk kunnen we in januari allemaal als trotse Model 3 bezitters terug lezen hoe nerveus iedereen was hier, terwijl het uiteindelijk toch goed gekomen is. Fingers crossed!
Ik heb een 3-fase laadpaal met RFID-scanner van New Motion aangeschaft, zelf geplaatst en aangesloten, de grondkabel had ik al aan laten leggen bij de bouw van mijn huis.PieterOceanis schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:44:
Als ik straks de laadpas van mijn werkgever krijg dan autoriseer ik die op mijn laadpaal en dan worden de kosten automatisch verrekend.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Paal was een verplicht onderdeel bij de LM (Athlon). Daarvoor eerst meterkast aan laten passen, vervolgens van 1 naar 3 fase aansluiting via Liander en de 19e komt mn paal. En.. zojuist Athlon gesproken nav de leverafspraak van de 13e in mijn Tesla-account. Zij gaven aan dat de berijdersdesk in de week erna levering gaat plannen en dat communicatie daarover nog volgt. Dus ik verwacht dat paal en auto ongeveer gelijktijdig komen..PieterOceanis schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:44:

SR+ Wit, Zwart, Aero 3-10 besteld (LM), RN 17-10, VIN 19-11, 13-12 gekregen
Verwijderd
Wat een feest.
Zodra je VIN hebt is je auto al gebouwd en in een schip. Waarom duurt het 1 maand? De gemiddelde tussen VIN en delivery is 2 weken in de excel. En het zou nu aan het einde van het jaar nog korter moeten worden.claudior schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 12:50:
[...]
Wat heeft de VIN er nou mee te maken? Besteld in oktober, dik twee maanden later geleverd. Best netjes, lijkt me.
Zaken gaan in december heel anders dan dat het tot nu toe gegaan is. VIN's van 27-11 en later lijken nu gekoppeld te zijn terwijl de auto's nog in de US stonden bijvoorbeeld. Het loopt zoals het loopt...macedon schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:38:
[...]
Zodra je VIN hebt is je auto al gebouwd en in een schip. Waarom duurt het 1 maand? De gemiddelde tussen VIN en delivery is 2 weken in de excel. En het zou nu aan het einde van het jaar nog korter moeten worden.
DLodder schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:42:
LM heeft al een week geleden de inkooporder naar Tesla gestuurd om mijn RN over te nemen, is nog steeds niet verwerkt![]()
![]()
Terwijl ik een leverafspraak voor woensdag heb.
LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.