Allen,
Na maanden als een voyeur meegelezen te hebben, toch maar even de moeite genomen om jullie mijn eerste model 3 ervaring te delen.. en die is om te huilen...
Net als een aantal anderen hier had ik een aantal keer uitstel van levering. 13/11 werd 20-11, dat werd 21-11, vervolgens 28-11 maar omdat ik zelf niet kon werd het gisteren 29-11.
Om 8.00 vanuit Twente vertrokken naar Amsterdam. Verkeer zat mee en om klokslag 10uur voor de poort. Gelukkig, ondanks ik pas om 11uur een afspraak had staan wel direct geholpen. Geen wachtrij voor mij. Met 5 minuten zat ik in de auto die er van buiten netjes uit zag. Van binnen rommelig.. stofzuiger er doorheen zat er qua tijd niet in blijkbaar. Maargoed.. zoals hier vaak beschreven, zodra je achter dat stuur zit ben je dat wel vergeten!
Met 70km aan lading maar snel naar Badhoevedorp. Rustig ritje en spiegels ed goed instellen. Na de supercharger een foutmelding in de auto. Vermogen beperkt, rijden ok. Snelwegen rondom Amsterdam legde ik met Max 90kmh af. Eerste parkeerplaats maar meteen gestopt, als ik uit zou stappen zou het mogelijk gereset zijn. Helaas, melding bleef na een aantal keren stoppen telkens terug komen als ik boven de 80kmh reed.
Bellen met tesla service, na 30minuten in de wacht vriendelijk geholpen maar het advies was, rijd door naar Duiven naar het service center. Daar werd gedacht in eerste instantie aan te weinig koelvloeistof. 4 uur later echter met een model S huiswaarts gereden omdat het probleem nog niet helder is.
Niets dan lof voor alle vriendelijke Tesla medewerkers... maar wel een teleurstellende eerste ervaring met mijn lang gekoesterde tesla droom. Hopelijk snel mijn ‘eigen’ auto weer voor de deur.
Veel plezier nog met wachten.. hij rijd echt super (althans de eerste 15km in mij geval)..