- Foody
- Registratie: Oktober 2019
-
Niet online
Gisteren mijn auto opgehaald. Zoals al vaker beschreven met een model X van het station naar de haven. Er werden circa 160 auto's uitgeleverd dus het was een rustige dag. Was wel een mannenwereld, weinig vrouwen die een M3 kwamen ophalen, zou nog wel leuk zijn omdat ook in de excel bij te houden 😊
Auto zelf zag er prima uit lijmrest en deur rubber werden ter plekke opgelost. Wel in beide nummerplaten deukjes dus die mag ik zelf vervangen en bonnetje opsturen (anders werd levering uitgesteld).
Auto rijd super, one pedal driving went snel. Wel wordt de AP er regelmatig uitgegooid en is de stuurautomaat maar kort actief als ik hem inschakel. Dat wordt dus nog even uitzoeken.
Dank voor alle tips en tricks en voor de leaserijders op dit forum: relax jullie zijn ook met 8% een bevoorrechte groep, die wel heel veel op tweakers zitten in de baas zijn tijd.😊
Ik ga naar het volgende topic (excel aangepast) en sterkte met wachten
LR AWD/Midnight Silver Metallic/18" Aero/zwart/trekhaak
Allen,
Na maanden als een voyeur meegelezen te hebben, toch maar even de moeite genomen om jullie mijn eerste model 3 ervaring te delen.. en die is om te huilen...
Net als een aantal anderen hier had ik een aantal keer uitstel van levering. 13/11 werd 20-11, dat werd 21-11, vervolgens 28-11 maar omdat ik zelf niet kon werd het gisteren 29-11.
Om 8.00 vanuit Twente vertrokken naar Amsterdam. Verkeer zat mee en om klokslag 10uur voor de poort. Gelukkig, ondanks ik pas om 11uur een afspraak had staan wel direct geholpen. Geen wachtrij voor mij. Met 5 minuten zat ik in de auto die er van buiten netjes uit zag. Van binnen rommelig.. stofzuiger er doorheen zat er qua tijd niet in blijkbaar. Maargoed.. zoals hier vaak beschreven, zodra je achter dat stuur zit ben je dat wel vergeten!
Met 70km aan lading maar snel naar Badhoevedorp. Rustig ritje en spiegels ed goed instellen. Na de supercharger een foutmelding in de auto. Vermogen beperkt, rijden ok. Snelwegen rondom Amsterdam legde ik met Max 90kmh af. Eerste parkeerplaats maar meteen gestopt, als ik uit zou stappen zou het mogelijk gereset zijn. Helaas, melding bleef na een aantal keren stoppen telkens terug komen als ik boven de 80kmh reed.
Bellen met tesla service, na 30minuten in de wacht vriendelijk geholpen maar het advies was, rijd door naar Duiven naar het service center. Daar werd gedacht in eerste instantie aan te weinig koelvloeistof. 4 uur later echter met een model S huiswaarts gereden omdat het probleem nog niet helder is.
Niets dan lof voor alle vriendelijke Tesla medewerkers... maar wel een teleurstellende eerste ervaring met mijn lang gekoesterde tesla droom. Hopelijk snel mijn ‘eigen’ auto weer voor de deur.
Veel plezier nog met wachten.. hij rijd echt super (althans de eerste 15km in mij geval)..
- EvaluationCopy
- Registratie: Juli 2009
-
Laatst online: 31-08 11:14
Ik ben ook alternatieven aan het overwegen voor het als 'misloopt' (lees: te laat komt). BMW i3 is leverbaar, maar ja, met opties komt die ook zo op 48k en dan heb je aanzienlijk minder range en geen Tesla supercharger netwerk. Waarschijnlijk wel de BMW kwaliteit en service... lastig, aangezien de dealer hier letterlijk om de hoek zit...
Dat die ECC Europe koerst zet naar A'dam is dan wel weer goed nieuws!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Let op:
Op
https://tesla-updates.github.io/ &
https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het
Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus
absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.