Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Verwijderd
Ik heb netjes een nieuwe RN gekregen van Alphabet, dus die hebben gewoon een volledig nieuwe auto besteld terwijl ze ZELF in het contract mijn oude RN hebben laten zetten.... om te huilen dit.koekjeh schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:09:
[...]
Story of my m3 life so farIk mag mijn m3 volgende week ophalen alleen Alphabet krijgt het intern niet voor elkaar om mijn order over te nemen op de een of andere manier. Vandaag nog een keer gebeld of ze Tesla willen mailen om mijn RN over te nemen en dat gingen ze direct doen met mij in het CC.
Alphabet geeft ook aan dat ze zelf alleen mijn RN nummer kennen en er verder geen van Tesla gekregen hebben...
Voor hetzelfde geld was mijn oude RN eerder gekomen en nu heb ik werkelijk GEEN idee

Verwijderd
dat dus...Markboss schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:11:
Als ik de reacties hierboven lees was mijn reactie van gisteren dus wel terecht: het gaat om de batch bestellingen via Alphabet die allemaal dubieus zijn doorgezet / ingevoerd bij Tesla.... Lekkere fuck up van iemand als daardoor straks 500 mensen hun auto via Alphabet te laat krijgen (en wellicht dus zullen annuleren)
Anyway: voor LR/P moet het nog wel goed komen als je de leverdatum in de configurator mocht geloven. SR+ ander verhaal.
Ja bij mij gaf Tesla ook aan dat normaal Alphabet een eigen bestelling plaatst en vervolgens de auto van account A op account B wordt over gezet. Bij mij bestaan alleen account B helemaal niet dus bij mij zal er eerst op de naam van Alphabet een RN gemaakt moeten worden. Wat bij jou dus nu wel uiteindelijk gedaan is.Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:13:
[...]
Ik heb netjes een nieuwe RN gekregen van Alphabet, dus die hebben gewoon een volledig nieuwe auto besteld terwijl ze ZELF in het contract mijn oude RN hebben laten zetten.... om te huilen dit.
Voor hetzelfde geld was mijn oude RN eerder gekomen en nu heb ik werkelijk GEEN idee
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Idem, bij mij heeft Alphabet dit ook gedaan of in ieder geval dat proces gestart. Ik heb uiteindelijk via Tesla (EEN dag voor levering) mijn bestelling aan de bestelling van Alphabet laten koppelen en daarmee was de kous af.Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:13:
[...]
Ik heb netjes een nieuwe RN gekregen van Alphabet, dus die hebben gewoon een volledig nieuwe auto besteld terwijl ze ZELF in het contract mijn oude RN hebben laten zetten.... om te huilen dit.
@koekjeh Heb je van Alphabet een RN? Zoja, probeer hetzelfde te doen met Tesla (als je nog geen RN hebt, kunnen zij dat op basis van je werk e-mail adres ook in het systeem voor je zien). Het kan zeker via Alphabet, maar je moet wel alles zelf regelen omdat het via Alphabet niet goed gaat.
Ik had hetzelfde, Tesla heeft dit hierover gemaild naar LM (LM had namelijk ook expliciet mijn eigen RN benoemd)Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:13:
[...]
In order for us to change the order from the one made by the driver into the one which ALD will be administering, we need to create a new RN.
The order agreement which I sent you with RN109XXXXX is necessary because the owner of the vehicle will no longer be the driver, but rather the lease house (ALD). This is why it is necessary to create the new RN and to have the driver cancel the RN they initially created.
Helaas dus ook een hoger RN nummer en daardoor waarschijnlijk later aan de beurt

Ik heb een paar jaar geleden in Hoofddorp gewerkt. Toen stond letterlijk de hele omgeving van de Mitsubishi dealer vol met outlanders. Die waren toen gewoon op naam van de dealer/importeur gezet. Om zo met de lage bijtelling te gelden.photovoltaic schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:10:
Ik zie verschillende antwoorden op wanneer 4% bij tenaamstelling en sommige melden dat levering in 2020 betekend geen 4% meer. Eigenlijk is de datum eerste toelating van belang en die is vaak eerder dan de tenaamstelling. Waarschijnlijk zowieso aan het einde van dit jaar wanneer ze nog zoveel mogelijk auto's zullen proberen te registreren, bron: https://www.rijksoverheid...or/bijtelling-2018---2020
Tenaamstelling kan dan later nog worden gedaan en is meestal op de dag van aflevering.
De hele aflever proces is veel later in stand gezet op een laag pitje.
Zoiets verwacht ik ook van Tesla. Dit is zeer gebruikelijk.
Het is simpel willen op de grond van Nederland kan hij op kenteken daarna op naam zetten. Dus tesla zal in eenkeer heel veel op aanmelden voor kenteken en dan een voorraad hebben en deze daarna rustig uitleveren.photovoltaic schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:10:
Ik zie verschillende antwoorden op wanneer 4% bij tenaamstelling en sommige melden dat levering in 2020 betekend geen 4% meer. Eigenlijk is de datum eerste toelating van belang en die is vaak eerder dan de tenaamstelling. Waarschijnlijk zowieso aan het einde van dit jaar wanneer ze nog zoveel mogelijk auto's zullen proberen te registreren, bron: https://www.rijksoverheid...or/bijtelling-2018---2020
Tenaamstelling kan dan later nog worden gedaan en is meestal op de dag van aflevering.
Heb alleen het RN nummer van mijn eigen account en Alphabet geeft aan dat ze er zelf geen van Tesla hebben gekregen. Dat opvragen via het werk email adres ga ik even proberen wellicht kan ik zo iets bereiken.Mesque schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:16:
[...]
Idem, bij mij heeft Alphabet dit ook gedaan of in ieder geval dat proces gestart. Ik heb uiteindelijk via Tesla (EEN dag voor levering) mijn bestelling aan de bestelling van Alphabet laten koppelen en daarmee was de kous af.
@koekjeh Heb je van Alphabet een RN? Zoja, probeer hetzelfde te doen met Tesla (als je nog geen RN hebt, kunnen zij dat op basis van je werk e-mail adres ook in het systeem voor je zien). Het kan zeker via Alphabet, maar je moet wel alles zelf regelen omdat het via Alphabet niet goed gaat.
- 3 oktober definitief besteld bij LM (Athlon)
- 17 oktober ingevuld bij Tesla (bron...telefoongesprek van net)
- Matching vindt plaats in Amerika en is geen inzicht op vanuit NL
--> dus meneer aan de telefoon zegt zoals vaker al gehoord "op de website stond 14 oktober levergarantie --> dit is na 14 oktober, maar volgens mij is dat verlengd tot 20 oktober dus ik verwacht hem nog wel dit jaar".
Er is duidelijk iets mis gegaan tussen de grote LM's en Tesla op dit gebied, denk je zelf ruim op tijd te zijn geweest...
Vervolgens ook nog even gevraagd waarom @Mesque wel via snel beschikbaar de auto al kon rijden...maar kon uiteraard daar ook geen antwoord op geven. Normaal zijn de snel beschikbaar auto's de auto's die in Amerika staan.
Conclusie; ik weet in ieder geval nu dat mijn bestelling 17 oktober is ingevoerd ^^
Genieten & genieten
Ik heb op 29okt een Witte P besteld uit de voorraad.M3p schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:11:
Beste tweakers wie Van hier heeft Een p besteld en al contact met tesla gehad. ben heel benieuwd wat ze te zeggen hebben. Ik sta zwaar te twijfelen op de telefoon te pakken en ze te bellen.
Op 12nov VIN in source, maar verder helemaal niets meer vernomen.
2x gebeld vorige week 1x Engelse dame die verwachte leverdatum 4dec aangaf andere keer een Nederlandse man die aangaf dat de terminal dicht is tot 27nov en ze daarna volop gaan uitleveren. Ook gaf hij aan dat ze een logitistiek probleem hadden in Zeebrugge wat vertraging opleverde.
LR/AWD/Zwart/Zwart/Aero/geen trekhaak/RN 11 oktober/VIN 20 november/Kenteken: G-***-SK/SMS: 6 december/Levering 16 december
Heel bijzonder want dat konden ze mij Nog niet vertellen deze morgen.Martijnvdl1987 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:46:
Zojuist mijn kenteken te horen gekregen van een uiterst behulpzame medewerkster van Tesla: G-XXX-SK
Verwijderd
Ik heb 26 september een witte P besteld (dus ruim een maand voor jou) en nog niet eens een VIN in de source... wtfdof250 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:34:
[...]
Ik heb op 29okt een Witte P besteld uit de voorraad.
Op 12nov VIN in source, maar verder helemaal niets meer vernomen.
2x gebeld vorige week 1x Engelse dame die verwachte leverdatum 4dec aangaf andere keer een Nederlandse man die aangaf dat de terminal dicht is tot 27nov en ze daarna volop gaan uitleveren. Ook gaf hij aan dat ze een logitistiek probleem hadden in Zeebrugge wat vertraging opleverde.
Is echt geen touw aan vast te knopen. Ik heb een VIN gekregen op 8-11 en nog steeds geen kenteken, en zie hier meerdere met een VIN op een latere datum die al een kenteken hebben...Martijnvdl1987 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:46:
Zojuist mijn kenteken te horen gekregen van een uiterst behulpzame medewerkster van Tesla: G-XXX-SK
M3/SR+/White/zwart/19inch/Besteld:17-9/RN:18-9/VIN:8-11/SMS:29-11/Levering:7-12
Ik heb hem uit "Snel beschikbaar". Wellicht is dat het verschil? Daarbij is meteen een VIN bekend, echter bij mij was ook daar iets mis gegaan, maar alsnog vrij snel wel een VIN.Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:48:
[...]
Ik heb 26 september een witte P besteld (dus ruim een maand voor jou) en nog niet eens een VIN in de source... wtf
"Na bestelling van je auto via Alphabet ontvang je óók vanuit ons een indicatie van de levertijd. Is je Tesla voor 12 oktober besteld, dan heeft Tesla de garantie afgegeven om de auto dit jaar nog te registreren.
Tesla heeft Alphabet aangegeven dat de aflever-piek medio december zal plaatsvinden. "
Dit jaar registreren is nog geen garantie voor levering dit jaar.
M3 SR+ Black/Black 19” vin: 1-11 sms: 28-11 levering:5-12 LM: Alphabet
Haha zelfde als ik!Martijnvdl1987 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:46:
Dit staat er ook:jenzcook schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:50:
Bij Alphabet geven ze nu op hun speciale Tesla pagina het volgende aan:
"Na bestelling van je auto via Alphabet ontvang je óók vanuit ons een indicatie van de levertijd. Is je Tesla voor 12 oktober besteld, dan heeft Tesla de garantie afgegeven om de auto dit jaar nog te registreren.
Tesla heeft Alphabet aangegeven dat de aflever-piek medio december zal plaatsvinden. "
Ze proberen niet eens het contact met Tesla te houden, ze zeggen gewoon: zoek het zelf uit. Terwijl als je Tesla belt, je te horen krijgt: de LM is juridisch eigenaar / besteller van de auto dus die moeten contact opnemen voor verdere info.Waar kun je na jouw bestelling terecht?
Jouw auto heeft bij Tesla een bestelnummer, het zogenaamde “RN-nummer”. Onder vermelding van dit RN-nummer krijg je een automatisch e-mailbericht vanuit Tesla toegestuurd.
Vanaf dat moment kun je met e-mailadres en wachtwoord inloggen op de website van Tesla en krijg je toegang tot een persoonlijke account. Hierin kun je de status van jouw Tesla volgen.
Het Delivery Team van Tesla is vanaf nu je primaire aanspreekpunt tot aan de levering, zie contactgegevens onderaan deze pagina.
Los van of de auto op tijd komt of niet; de service van Alphabet is in mijn optiek ronduit bagger. Die koppeling van RN met Tesla account doen ze ook al niet meer, want kost te veel moeite of "dat kunnen we niet". Tesla zegt: LM kan dat gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door Markboss op 25-11-2019 15:56 ]
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Begrijp ik hieruit dat wanneer je een VIN hebt en Tesla belt, zij met geluk direct een kenteken voor je kunnen regelen of is het meer geluk dat ze het dan kunnen doen?
Is het daarnaast reëel om aan te nemen dat tussen het ontvangen van je VIN en het ontvangen van je auto circa 2-3 weken zit?
Kenteken gaat 'vanzelf', daar gaat jouw belletje niet bij helpen. Dus in die zin geluk als je belt en ze hem al hebben en dus kunnen vertellen. En wat betreft de tijd tussen VIN en leverdatum: dit is compleet random. Veel mensen wachten voor zover ik gelezen heb al sinds 1 november en hebben nog niet eens een leverdatum te horen gekregen.Venzl schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:55:
[...]
Begrijp ik hieruit dat wanneer je een VIN hebt en Tesla belt, zij met geluk direct een kenteken voor je kunnen regelen of is het meer geluk dat ze het dan kunnen doen?
Is het daarnaast reëel om aan te nemen dat tussen het ontvangen van je VIN en het ontvangen van je auto circa 2-3 weken zit?
Check, thanks. Dan ga ik geen moeite om te bellen en wacht ik het wel rustig af. Het gegeven dat ik een VIN heb geeft het vertrouwen dat het dit jaar allemaal wel goed moet gaan komen.Markboss schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:58:
[...]
Kenteken gaat 'vanzelf', daar gaat jouw belletje niet bij helpen. Dus in die zin geluk als je belt en ze hem al hebben en dus kunnen vertellen. En wat betreft de tijd tussen VIN en leverdatum: dit is compleet random. Veel mensen wachten voor zover ik gelezen heb al sinds 1 november en hebben nog niet eens een leverdatum te horen gekregen.
Ja hier was ik dus al bang voor.. ik heb hem in de zomer besteld, maar is pas 28 okt vrijgegeven door de LM. Dus ik heb wel een probleem voor dit jaar.jenzcook schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:50:
Bij Alphabet geven ze nu op hun speciale Tesla pagina het volgende aan:
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak
Hier ook een G-***-SK
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Bedankt voor uw bericht. Momenteel is er nog geen chassisnummer gekoppeld, in de achterkant van het systeem zie ik dat alles juist staat.
Op dit moment zijn we een auto voor u aan het zoeken, maar deze is nog niet gevonden. Er zijn verder geen andere dingen de hand.
Zodra er een auto gevonden is, neemt Tesla delivery contact met u op om de levering in te plannen. Dit is vaak een week voor levering.
===========
Im out...:(
Groeten,
Model 3
Als bij aankomst blijkt dat de aan jou toegwezen auto (match) iets mankeert, dan kan het zomaar zijn dat je een andere krijgt.
De mijne is in Zeebrugge en zelfs vanaf daar kan het zomaar nog 2 a 3 wkn duren voordat ik hem om mag halen.
edit, krijg net mail van delivery team. Medio December is nog steeds de planning en hier ook een "G-xxx-SK"
edit2; trekhaak ook bevestigd (volgens RDW mag ik trekken)
[ Voor 20% gewijzigd door Swede op 25-11-2019 16:26 ]
SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)
"niks aan het handje".......... sureElonDusk schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:04:
Krijg mailtje van Tesla terug. Na dat ik echt bijna aan het smeken ben of iemand wilt checken of alles goed staat want ik weet bijna wel zeker dat er iets niet klopt (omdat er dus al minstens 3 mensen hier al een VIN hebben die na mij besteld hebben) krijg ik dit terug.
Bedankt voor uw bericht. Momenteel is er nog geen chassisnummer gekoppeld, in de achterkant van het systeem zie ik dat alles juist staat.
Op dit moment zijn we een auto voor u aan het zoeken, maar deze is nog niet gevonden. Er zijn verder geen andere dingen de hand.
Zodra er een auto gevonden is, neemt Tesla delivery contact met u op om de levering in te plannen. Dit is vaak een week voor levering.
===========
Groeten,
Ik heb 28-oct besteld en mede hierdoor heb ik zelf nog geen recht van spreken als ik zie dat anderen al veel eerder een bestelling hebben geplaatst en eigenlijk geen stap verder zijn als mij. Al moet ik bekennen dat ik wel enorm nieuwsgierig ben of er uberhaupt iets bekend is over de P's en/of de theorie klopt dat een M3P~bootje onderweg is....M3p schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:11:
Beste tweakers wie Van hier heeft Een p besteld en al contact met tesla gehad. ben heel benieuwd wat ze te zeggen hebben. Ik sta zwaar te twijfelen op de telefoon te pakken en ze te bellen.
M3P / Solid black / 20" / besteld 28-10 - RN 28-10 - VIN 27-11 - SMS 20-12
Heb ook me kenteken gekregen via de chat G-***-SL.
Hier ook een G-XX-SK doorgekregenMartijnvdl1987 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:46:
Verwijderd
Jep:dplr56 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:10:
[...]
Ja. Maar die mooie chat-knop is vaak inactief. Rechts onderaan verschijnt (bij mij in ieder geval) wel een chat-popup. Deze werkt wel. Maar het duurt vaak minstens een half uur voordat je een reactie krijgt. En die reactie is dan in veel gevallen dat je een mail moet sturen naar deliveryNL@tesla.com.
14:55
Helaas kunnen wij u vraag niet beantwoorden wij kunnen u alleen helpen met technische vragen van uw auto via de chat. Wij adviseren u contact op te nemen met uw lokale delivery team. Zij kunnen u verder helpen. U kunt ze bereiken via DeliveryNL@tesla.com
Jep ik heb dezelfde reeks! Wat leuk misschien zijn we allemaal wel kentekenbuddy'sMartijnvdl1987 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:46:

SR+/Midnight Silver/Black/18" Aero/Pluche dobbelstenen & Stuurbontje/ 2-10 order, 11-10 RN, 19-11 VIN, Leverdatum 13-12
Same here 21 septempber rode p besteldVerwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:48:
[...]
Ik heb 26 september een witte P besteld (dus ruim een maand voor jou) en nog niet eens een VIN in de source... wtf
lr awd p multi red 20"
Iemand die begrijpt waarom 8-11 VIN's nog geen kenteken hebben en de veel latere VIN's wel?b_ridder schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:13:
[...]
Jep ik heb dezelfde reeks! Wat leuk misschien zijn we allemaal wel kentekenbuddy's
Je hebt dus wel al contact gehad met Tesla hierover? Want ik heb hem niet via de mail gekregen of via de broncode, enkel door te bellen.jurinho123 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:14:
[...]
Iemand die begrijpt waarom 8-11 VIN's nog geen kenteken hebben en de veel latere VIN's wel?
SR+/Midnight Silver/Black/18" Aero/Pluche dobbelstenen & Stuurbontje/ 2-10 order, 11-10 RN, 19-11 VIN, Leverdatum 13-12
Mij konden ze vanmorgen nog niets zeggen. Heb je ook een leverdatum gekregen? En sinds wanneer heb je een VIN?Martijnvdl1987 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:46:
Zeker, afgelopen zaterdag gemaild en vanmiddag gebeld. Beide gaven aan nog geen kenteken te kunnen melden...b_ridder schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:15:
[...]
Je hebt dus wel al contact gehad met Tesla hierover? Want ik heb hem niet via de mail gekregen of via de broncode, enkel door te bellen.
Verwijderd
Denk dat je wel een kenteken hebt al maar de persoon die je sprak hem niet wilde delen met je. Ik heb een VIN van 8-11 en kreeg bij het laatste gesprek wel een kenteken door G-XXX-RG...jurinho123 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:14:
[...]
Iemand die begrijpt waarom 8-11 VIN's nog geen kenteken hebben en de veel latere VIN's wel?
Echter geen factuur of SMS dus gewoon in afwachting nog

Ik heb nog geen leverdatum. VIN heb ik sinds 20-11 (kan ook 19-11 zijn, maar toen heb ik niet gekeken).Sunri5e schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:16:
[...]
Mij konden ze vanmorgen nog niets zeggen. Heb je ook een leverdatum gekregen? En sinds wanneer heb je een VIN?
LR/AWD/Zwart/Zwart/Aero/geen trekhaak/RN 11 oktober/VIN 20 november/Kenteken: G-***-SK/SMS: 6 december/Levering 16 december
Nee, maar dat was net zo vreemd dat eerdere bestellingen nog geen Vin pas 2 wkn later een VIN kregen..jurinho123 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:14:
[...]
Vermoed dat die schepen er toch allemaal even lang over doen.
SR+, black, black, aero, trekhaak - besteld 17/09 - RN 23/09 - VIN 21/11-kenteken GxxxSK - sms 05/12 - afhalen 12/12 -RDW tenaamgesteld 11/12 (17:25)
Ow... ook lullig.. Heel vreemd, ook alle 20-11+ VINs hebben als antwoord gekregen dat de auto in Zeebrugge staat. Wellicht is dat het verschil? Misschien staat die van de 8-11 VINs nog op de boot of zijn die dit weekend aangekomen en zijn de 20-11+ VINs al bestaande auto's in Zeebrugge. Aannames, aannames..jurinho123 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:16:
[...]
Zeker, afgelopen zaterdag gemaild en vanmiddag gebeld. Beide gaven aan nog geen kenteken te kunnen melden...
Als een ieder netjes de Excel sheet bijhoudt, kun je zien dat er bijna nog niemand een VIN heeft ontvangen m.b.t. de Performance modellen. Ook mij werd verleden week verteld door Tesla, dat ze op de boot staan en onderweg zijn.camy schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:07:
[...]
Ik heb 28-oct besteld en mede hierdoor heb ik zelf nog geen recht van spreken als ik zie dat anderen al veel eerder een bestelling hebben geplaatst en eigenlijk geen stap verder zijn als mij. Al moet ik bekennen dat ik wel enorm nieuwsgierig ben of er uberhaupt iets bekend is over de P's en/of de theorie klopt dat een M3P~bootje onderweg is....

EDIT: Volgens mij is er zelfs nog niet 1 Performance met grijze velgen gesignaleerd, waar dan ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Dany71 op 25-11-2019 16:21 ]
M3 Performance AWD / Solid black / zwart - besteld 11-09 - RN 17-09 - VIN 26-11- indicatie levering 5-dec
Hmmm oké vreemd. Ik heb al langer een VIN maar vanmorgen konden ze nog geen kenteken geven. Wel konden ze mij vertellen dat de auto in Zeebrugge stond.Martijnvdl1987 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:18:
[...]
Ik heb nog geen leverdatum. VIN heb ik sinds 20-11 (kan ook 19-11 zijn, maar toen heb ik niet gekeken).
die lijst lijkt behoorlijk door elkaar gemixt. Ik heb opeens een andere kleur en uitvoering....Dany71 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:18:
[...]
Als een ieder netjes de Excel sheet bijhoudt, kun je zien dat er bijna nog niemand een VIN heeft ontvangen m.b.t. de Performance modellen. Ook mij werd verleden week verteld door Tesla, dat ze op de boot staan en onderweg zijn.
Verwijderd
misschien nemen ze wel moeite en tijd om voor de P's een mooi afleveringsfeestje te organiseren..... of nee toch nietDany71 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:18:
[...]
Als een ieder netjes de Excel sheet bijhoudt, kun je zien dat er bijna nog niemand een VIN heeft ontvangen m.b.t. de Performance modellen. Ook mij werd verleden week verteld door Tesla, dat ze op de boot staan en onderweg zijn.
Oei, wat hoop ik dat ook ook van die serie krijg!b_ridder schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:13:
[...]
Jep ik heb dezelfde reeks! Wat leuk misschien zijn we allemaal wel kentekenbuddy's
Model S performance (besteld en VIN op 12 nov), dus ik mag niet mee doen in de Excel. Een XXX kenteken vind ik echt wel grappig.
Als het goed is krijg ik deze week ook mijn kenteken en ophaal SMS. Als alles op tijd gaat tenminste.
There's no place like 127.0.0.1
XXX zijn placeholders voor de getallen....PEPPI schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:22:
[...]
Oei, wat hoop ik dat ook ook van die serie krijg!
Model S performance (besteld en VIN op 12 nov), dus ik mag niet mee doen in de Excel. Een XXX kenteken vind ik echt wel grappig.
Als het goed is krijg ik deze week ook mijn kenteken en ophaal SMS. Als alles op tijd gaat tenminste.
Jammer!cronixx schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:23:
[...]
XXX zijn placeholders voor de getallen....

There's no place like 127.0.0.1
Het lijstje welke ik nu bekijk, geeft bij jou aan SR+ Solid black / zwart / Aero / trekhaak.Swede schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:21:
[...]
die lijst lijkt behoorlijk door elkaar gemixt. Ik heb opeens een andere kleur en uitvoering....
M3 Performance AWD / Solid black / zwart - besteld 11-09 - RN 17-09 - VIN 26-11- indicatie levering 5-dec
Genieten & genieten
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:35:
Ojeeee. Op fb komen de eerste berichten al binnen van SR+ die worden doorgeschroven naar 2020!! Balen voor hun, hoop dat het bij een klein aantal blijft

Ging daarbij over iemand in België, gok dat Tesla de NL-ers nu voorrang aan het geven is. Aannames, aannames...
Het is geluktMesque schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:16:
[...]
Idem, bij mij heeft Alphabet dit ook gedaan of in ieder geval dat proces gestart. Ik heb uiteindelijk via Tesla (EEN dag voor levering) mijn bestelling aan de bestelling van Alphabet laten koppelen en daarmee was de kous af.
Thanks voor de tip! Vind het nog steeds raar dat ik hier achter aan moet gaan maargoed, ik ben weer een stap verder
Volgens mij is de locatie ook Zeebrugge als ze nog op een boot staan. Waarschijnlijk is ergens tussen Panama en Zeebrugge accurater.b_ridder schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:18:
[...]
Ow... ook lullig.. Heel vreemd, ook alle 20-11+ VINs hebben als antwoord gekregen dat de auto in Zeebrugge staat. Wellicht is dat het verschil? Misschien staat die van de 8-11 VINs nog op de boot of zijn die dit weekend aangekomen en zijn de 20-11+ VINs al bestaande auto's in Zeebrugge. Aannames, aannames..
En betekent Zeebrugge in het Tesla systeem niet automatisch op de kade in Zeebrugge.
PS waar blijft mij VIN?
Verwijderd
net ook weer even geprobeerd maar had nu iemand die zei dat ze het niet konden zien en dat we dat soort vragen maar op de mail moeten zettenVerwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:10:
Ook ik heb vandaag mijn kenteken ontvangen via de chat :-) Kenteken G-0XX-RF

Ze zeggen allemaal wat anders. Je moet echt net de juiste persoon treffen. Mja ik heb liever een sms dan het kenteken haha. Duurt erg lang. Vin 8-11
Euh.. nee.. Maar dat is mijn vraag toch ook niet?Vincevdg schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:25:
[...]
Jij denkt dat ze een aparte boot sturen met alleen Model X'en?
De data op pagina 1 heeft enkel Model 3 info
link: [url]https://onedrive.live.com...&authkey=!ALIDoDJmqDeRCmc[/url]
Wat mis ik?
Als het goed is krijg je hem vanzelf in je mail.Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:13:
[...]
net ook weer even geprobeerd maar had nu iemand die zei dat ze het niet konden zien en dat we dat soort vragen maar op de mail moeten zetten![]()
Ze zeggen allemaal wat anders. Je moet echt net de juiste persoon treffen. Mja ik heb liever een sms dan het kenteken haha. Duurt erg lang. Vin 8-11
‘Wij raden u aan uw Tesla account in de gaten te houden. We hebben verder geen inhoudelijke informatie‘
19/09 besteld, direct RN, black/black M3 Performance, geen VIN, geen kenteken, geen datum.
Heel mooi! Dan gaat alles goed komen voor jou met de overname, ook over betalingen e.d. hoef je je geen zorgen te maken want dat regelt Alphabet met Tesla (achteraf). Ik heb mijn aanbetaling zelfs ook al teruggestort gekregen. Ik was pas op dit punt één dag voor levering, dus je kan je hart gerust ophalen nu.koekjeh schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:52:
[...]
Het is geluktIk kon inderdaad het RN nummer achterhalen bij Tesla via mijn werk email. Hierdoor ook direct het proces in gang gezet dat mijn auto op het nieuwe account komt te staan. Daarna nog even Alphabet gebeld om het missende RN nummer door te geven..
Thanks voor de tip! Vind het nog steeds raar dat ik hier achter aan moet gaan maargoed, ik ben weer een stap verder
Ook nog eens een vet kenteken (wat het ook waard is:P)Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:10:
Ook ik heb vandaag mijn kenteken ontvangen via de chat :-) Kenteken G-0XX-RF
Hier 8nov VIN en kenteken in de G-XXX-RG reeks. Kenteken twee weken geleden gekregen na bellen met Tesla Salesjurinho123 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:14:
[...]
Hopelijk komt er nu wat schot in..
Ik heb Tesla lang met rust gelaten, maar was nu toch wel benieuwd naar iets meer informatie.
Net dus even mijn kenteken opgevraagd. Mijne is G-9XX-RB
Verder kon zij mij nog het volgende melden:
I see on the 4th of december but For that you should email deliveryNL@tesla.com for confirmation
Nog geen sms of mail over een leverafspraak. We gaan het afwachten
Zou wel een leuk Sintkadootje zijn

M3 SR+ Pearl White / black / Aero | LM: Alphabet | Besteld: 04/10 | VIN: 08/11 | G-XXX-RB | SMS: 06-12 | Leverdatum: 14-12
4 December kan ik hem "voorlopig" ophalen
M3 LR Black/Black/Aero/Trekhaak - Bestelling 1-10 PonLease, RN 19-10, VIN 20-11, Leverdatum: 10-12-2019
Verder nog geen berichten (SMS/mail) van Tesla mogen ontvangen. Als ik het zo bekijk zitten alle VIN 8-11 zo'n beetje in dezelfde kenteken range.
SR+ / Blauw / Zwart / Aero / VIN: 8-11 / G-xxx-RN
Verwijderd
Klopt, VIN 8-11 G-xxx-RNtweakurk schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:28:
Voor mij ook VIN zichtbaar sinds 8-11 en kenteken G-xxx-RN (via chat)
Verder nog geen berichten (SMS/mail) van Tesla mogen ontvangen. Als ik het zo bekijk zitten alle VIN 8-11 zo'n beetje in dezelfde kenteken range.
Dat denk ik ookMesque schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:21:
[...]
Heel mooi! Dan gaat alles goed komen voor jou met de overname, ook over betalingen e.d. hoef je je geen zorgen te maken want dat regelt Alphabet met Tesla (achteraf). Ik heb mijn aanbetaling zelfs ook al teruggestort gekregen. Ik was pas op dit punt één dag voor levering, dus je kan je hart gerust ophalen nu.
Laatst ook 4 december doorgekregen.. zou betekenen dat we morgen of overmorgen een sms moeten krijgen (als de uiterlijk een week van te voren theorie klopt).snowrabbit schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:25:
Kenteken en leverdatum ontvangen![]()
[ Voor 8% gewijzigd door floppyhoesje op 25-11-2019 17:56 ]
Verwijderd
Hee herkenbaar, maar ontzettend vervelend.JochemRebergen schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:21:
Tesla Chat houdt de lippen stijf op elkaar bij mijn poging![]()
‘Wij raden u aan uw Tesla account in de gaten te houden. We hebben verder geen inhoudelijke informatie‘
19/09 besteld, direct RN, black/black M3 Performance, geen VIN, geen kenteken, geen datum.
Cybertruck Tri-motor + FSD
Verwijderd
Verwijderd
Wel al leverdatum?Henk123. schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:54:
Hier 1-11 VIN en nog geen kenteken..
Een update! Ik ben bij de Tesla-toko in Amsterdam ZuidOost langsgegaan, en ik heb de volgende info van een vriendelijke teslamedewerker mogen ontvangen:
- Mijn auto komt op 5 december aan in Nederland
- De SMS wordt aan het einde van deze week of begin volgende week verstuurd
- Door de enorme drukte wordt waarschijnlijk gevraagd of je direct weg kan rijden ipv de kleine introductie door een medewerker.
(Config: SR+/pearl white/zwart interieur/18" Areo/Geen trekhaak 19-11 vin in source)
Roberto-NL schreef op woensdag 20 november 2019 @ 07:31:
[...]
Haha hier hetzelfde!
5-10 besteld, direct bevestiging & RN nummer.
19-11 VIN in source
Config: SR+ / pearl white / zwart interieur / aero : trekhaak
SR+ | Pearl White | Zwart Interieur | Order 4-10 | RN 9-10 | VIN 19-11 | Est. Del. 11-12
Verwijderd
Ik hoop dat ze snel iets VINden!!ElonDusk schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:04:
Krijg mailtje van Tesla terug. Na dat ik echt bijna aan het smeken ben of iemand wilt checken of alles goed staat want ik weet bijna wel zeker dat er iets niet klopt (omdat er dus al minstens 3 mensen hier al een VIN hebben die na mij besteld hebben) krijg ik dit terug.
===========
Groeten,

Thanks voor de update!! ;-)Thabo schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:17:
Hoi,
Een update! Ik ben bij de Tesla-toko in Amsterdam ZuidOost langsgegaan, en ik heb de volgende info van een vriendelijke teslamedewerker mogen ontvangen:
- Door de enorme drukte wordt waarschijnlijk gevraagd of je direct weg kan rijden ipv de kleine introductie door een medewerker.
(Config: SR+/pearl white/zwart interieur/18" Areo/Geen trekhaak 19-11 vin in source)
[...]
SR+ pearl white / black / aero / trekhaak ; 5-10 besteld, 19-11 VIN
Nice! Thanks voor de info. En dat gelijk wegrijden... als ie verdorie maar op kenteken staat voor 01/01/20 !Thabo schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:17:
Hoi,
[...]
Best joh, we hebben met z’n allen toch heel Youtube uitgespeeld dus weten hoe het werkt. En voor hen die nog nooit een automaat hebben gereden: effe 1x met 5 km/u met je linkervoet je rempedaal intrappen. Dan leer je het gelijk af
Well, that’s just like, your opinion man.
De gn komt morgen toch in Zeebrugge?? Hopen dat ze daar op staanDany71 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:18:
[...]
EDIT: Volgens mij is er zelfs nog niet 1 Performance met grijze velgen gesignaleerd, waar dan ook.
M3P zwart/zwart besteld 3-10 RN 3-10prepare for delivery 15-10 vin 26-11 ophalen 27 dec g-xxx-xv
best snel na je vinsnowrabbit schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:25:
Kenteken en leverdatum ontvangen![]()
LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12
Maar dan is het bye bye MIA toch?x280 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:19:
[...]
Ik heb een paar jaar geleden in Hoofddorp gewerkt. Toen stond letterlijk de hele omgeving van de Mitsubishi dealer vol met outlanders. Die waren toen gewoon op naam van de dealer/importeur gezet. Om zo met de lage bijtelling te gelden.
De hele aflever proces is veel later in stand gezet op een laag pitje.
Zoiets verwacht ik ook van Tesla. Dit is zeer gebruikelijk.
Strop voor leasemaatschappij dus die zullen niet blij zijn of doorberekenen.
Mensen die zelf kopen kunnen keuze maken of ze het toch doen ondanks Mia mislopen.
"Aanname weet niet hoe Mia precies werkt"
Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ
De vins 1 en 8 november worden overgeslagen 🤓
M3 | SR+ | MS | Zwart | 19" |Trekhaak | Besteld 20-9 | RN 20-9 | VIN 8-11 | Afhalen 9-12 | geen LM
Die is zo te zien ook beetje later, zal wel woensdag worden denk ikM3p schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:30:
[...]
De gn komt morgen toch in Zeebrugge?? Hopen dat ze daar op staan
ETA is 27/11/2019 - 09:00jheerink14 schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:49:
[...]
Die is zo te zien ook beetje later, zal wel woensdag worden denk ik
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Nee, MIA mag aangevraagd worden op auto's tot 6 maand oud en minder dan 6.000 km gereden.fatihtuncer schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:43:
[...]
Maar dan is het bye bye MIA toch?
Strop voor leasemaatschappij dus die zullen niet blij zijn of doorberekenen.
Mensen die zelf kopen kunnen keuze maken of ze het toch doen ondanks Mia mislopen.
"Aanname weet niet hoe Mia precies werkt"
duh, electrons are life
*Aannames natuurlijk*
Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ
Thanks voor opheldering ook als er dus al een tenaamstelling is geweest door de "dealer/importeur" om hem op kenteken te krijgen edit: daarmee bedoel ik dus 2e eigenaar officieeljavaboon schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:59:
[...]
Nee, MIA mag aangevraagd worden op auto's tot 6 maand oud en minder dan 6.000 km gereden.
[ Voor 6% gewijzigd door fatihtuncer op 25-11-2019 19:04 ]
17k in Europa ja. Niet alle inhoud van alle boten gaan naar Nederland.Stef87 schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:44:
Ze moeten er nog 17.000 afleveren (dit jaar!).
(Dit is zo volgens een vriend mij van mij die bij Tesla werkt als monteur en nu ook bij de afleveringen aan het helpen is.)
[Afbeelding]
Vanmiddag gemaild naar DeliveryNL en zij deelden via mail binnen een uur het kenteken (G-xxx-SL) en de meldcode mede.Cloudpiercer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:02:
Net hier ook vin in source. 2020 model
SR+
Midnight grey
Black interior
19"
Trekhaak
Besteld bij ALD op 28-09
Welkom bij Tesla mail/account 2-10
Prepare for delivery 25-10
VIN in source 19-11
Nog geen SMS/e-mail met verdere details
In mijn Tesla-account zie ik sinds 2-10 al een RN (RN10963xxxx) en een afbeelding van mij configuratie. Weet niet of dit een primair of secundair account is.
Verwachte levering via mail eerste week december. Nog geen sms gekregen en ook nog geen e-mail bevestiging van leveringsafspraak
Verwijderd
Dat is mega snel! 1 maand geleden pas besteldfatihtuncer schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:00:
Voor diegene die vroegen over de P modellen. Vandaag ook mijn kenteken gehad en 4 december is nog steeds levering (was 28 november) . Ik had wel snel leverbaar besteld, geloof me vind het niet leuk om te lezen dat er mensen zijn die veel eerder hebben besteld , maar ik denk dat ze op dezelfde boot zitten en allemaal dus rond mijn tijd wel zal komen voor alle P bestellers.
*Aannames natuurlijk*
Dan heb je al meer dan mij bij leaseplan weten los te krijgen!fatbenny schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:59:
Even gebeld met Leaseplan. Hij gaf aan dat ze er nu iets meer zicht op het hele proces hebben en zei dat ik bovenaan de lijst van Leaseplan sta en bij de eerstvolgende (van de 3) boten gekoppeld wordt. Geen vin nog.
M3 LR AWD / PearlWhite / Black / 19" / Trekhaak | Besteld 08/11 (LEASEPLAN Actie) | RN109652XXX | VIN 27/11 | Kenteken: G-XXX-ZJ | SMS 20-12 | 29-12 13:00 Ophalen Koopman Amsterdam !!!
Verdorie al 2 mails gestuurd naar deliverynl maar nul reactieCloudpiercer schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:03:
[...]
Vanmiddag gemaild naar DeliveryNL en zij deelden via mail binnen een uur het kenteken (G-xxx-SL) en de meldcode mede.
Verwachte levering via mail eerste week december. Nog geen sms gekregen en ook nog geen e-mail bevestiging van leveringsafspraak
M3 SR+ White 18" donker interieur

Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.