[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Dat bespoedigd het wel inderdaad! Ik zit er langzaam ook over na te denkenCyw00d schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:02:
Ik heb inmiddels ook een VIN ontvangen, heb een voorraad model laten (All Wheel Drive Performance) laten omzetten. Levering volgende week.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Zou goed kunnen zijn dat hij op de Glovis staat. Dan zul je in de komende week wel iets horen qua levering.wouter1971 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:41:
Weet iemand wanneer je iets hoort over levering? Ik heb al bijna 2 weken een VIN in source, maar nog niks over levering gehoord. Zou hij dan nog op de eerstvolgende boot kunnen staan die onderweg is?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zwart-wit interieur? Rode kleur? Ik zie beide weinig voorbij komen.
Ja, zodra je een SMS van Tesla krijgt met leverdatum....wouter1971 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:41:
Weet iemand wanneer je iets hoort over levering? Ik heb al bijna 2 weken een VIN in source, maar nog niks over levering gehoord. Zou hij dan nog op de eerstvolgende boot kunnen staan die onderweg is?
Gewoon geduld hebben... Weet dat het moeilijk is, maar trust me, die sms komt echt wel...
Wit interieur gemiddeld genomen zorgt voor langere levertijd. Maar er staan nu ook weer wat met wit op voorraad. Dus het blijft koffiedik kijken. Over het algemeen is het hoe meer standaard des te sneller te leveren.Night-Reveller schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:06:
Wat zijn de opties die een lange levertijd betekenen?
Zwart-wit interieur? Rode kleur? Ik zie beide weinig voorbij komen.
Wat is de kans dat je nog vóór 2020 een Model 3 standard range plus geleverd krijgt als je die bij een leasemaatschappij (Leaseplan) bestelt?
Wit met zwart interieur en 19 inch velgen en verder geen opties.
Bij Tesla zeggen ze dat elke Model 3, ongeacht de uitvoering, een levertijd heeft van tussen 6 en 8 weken.
Leaseplan heeft het over 12 weken gemiddeld.
Bij voorbaat dank.
Helaas hebben we hier op Tweakers geen glazen bol, nog helderzienden...
Als de LM zegt 12 weken en Tesla tussen de 6 en 8 weken, zit het dus tussen de 6 en 12 weken...
Kunnen we onderhand geen topic waarschuwing krijgen tegen dit soort nonsense vragen?
Het is pas augustus dus die kans lijkt me zo goed als 100%? Als zij zeggen dat het tussen de 6 en 8 of 12 weken duurt waarom denk je dan dat het er niet in 2019 zou zijn?naii11 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:38:
Dag mensen, ik heb een vraag.
Wat is de kans dat je nog vóór 2020 een Model 3 standard range plus geleverd krijgt als je die bij een leasemaatschappij (Leaseplan) bestelt?
Bij Tesla zeggen ze dat elke Model 3, ongeacht de uitvoering, een levertijd heeft van tussen 6 en 8 weken.
Bij voorbaat dank.
En waarom zou er een verschil van 4 tot 6 weken zitten tussen de schatting van Tesla en Leaseplan? Leaseplan koopt de auto's ook in bij Tesla.
Het is nogal een investering en die wordt flink minder aantrekkelijk als de auto na 31 december 2018 op kenteken komt te staan. Dat is alles.
Waarom zouden willekeurige mensen op een forum meer weten dan Tesla of LP?
Is dat niet het hele doel van een forum? Sorry als ik was fel uit de hoek kom, maar ik kan de toon van de reacties niet plaatsen.
Ik heb op 13 mei een Tesla Model 3* besteld via mijn LM. Mijn huidige contract liep gisteren pas af dus daar moest ik op wachten
Verder logisch op zich dat Tesla wacht tot die datum, want Tesla mag de auto niet voor die datum leveren (of ik mag dus bijbetalen en boetes, dubbele lasten en weet-ik-veel).
Maargoed ik had ze vorige week even aan de lijn en toen gaven ze al aan van 'we gaan een paar dagen van te voren zoeken' en sinds vanmorgen heb ik een VIN in de broncode van mijn Tesla account staan. Hoera!
Nu wachten op een smsje of een belletje of weet-ik-veel en dan ruil ik mijn huidige bak in voor een Tesla. Hoera!

* Grijs, aero velgen, zwart interieur, AWD LR
Zoals ik ergens hier las als zij echt met batches werken bij athlon.. dan verwacht ik dat wij op dezelfde dag een Tesla account krijgenMagicTempest schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:57:
[...]
Haha, dat heb ik dus ook ongeveer. Maar zowel Athlon als Tesla geven dus aan dat we gewoon moeten wachten. Beide kunnen niets doen totdat de afdeling die de leaseaanvragen verwerkt zo ver is![]()
Wanneer is jouw order geplaatst door Athlon als ik vragen mag?
Edit: Oh, ik zie het al. 1-8, een dag na mij.
Model 3
https://www.marinetraffic...ome/shipid:714239/zoom:10
Nice! Ik kon ook niet meer wachten en heb hetzelfde gedaan.Cyw00d schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:02:
Ik heb inmiddels ook een VIN ontvangen, heb een voorraad model laten (All Wheel Drive Performance) laten omzetten. Levering volgende week.
Hou er wel rekening mee dat de performance met trekhaak een maximum trekgewicht heeft van 500kg.
https://www.tesla.com/nl_...aq?redirect=no#capability
Ik ga hem alleen gebruiken voor de fietsendrager en af en toe een kleine kar maar als je echt van de trekcapaciteit gebruik wil maken kan het wel eens te weinig zijn.
Volgens mij is er nog geen performance op trekhaak gezet en ben benieuwd of hij straks ook anders op kenteken staat.
Die proberen de verwachtingen te temperen zodat niet iedereen elke week aan de lijn hangt om te vragen om informatie die zij toch ook niet van Tesla krijgen.naii11 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:03:
En waarom zou er een verschil van 4 tot 6 weken zitten tussen de schatting van Tesla en Leaseplan? Leaseplan koopt de auto's ook in bij Tesla.
Trek het je niet aannaii11 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 00:19:
Uit eigen ervaring en de ervaringen van mensen uit hun omgeving? Waar kun je meer mensen bereiken die in hetzelfde schuitje zitten?
Is dat niet het hele doel van een forum? Sorry als ik was fel uit de hoek kom, maar ik kan de toon van de reacties niet plaatsen.
Waar wel consensus over lijkt te bestaan is dat als je voor een voorraad model gaat (https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?redirect=no) én je die zelf reserveert én daarna overdraagt naar de LM (als ze dit willen) dat je dan wel redelijk snel zou kunnen rijden.
Maar het blijft dus zou / kunnen / als etc. leuker / beter kunnen we het niet maken.
Mijn 'voortgang' kun je hier volgen: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59651594
[ Voor 4% gewijzigd door Maarten op 14-08-2019 08:28 ]
Wat ik echt mooi vind aan dit Tesla avontuur is dat je van auto liefhebber ineens ook soort van kapitein / process engineer bent geworden.Bas40 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:52:
Voor de mensen die vol verwachting zitten te wachten. De Glovis Champion is vannacht verschenen voor de kust van Frankrijk en is nu bezig met het laatste stukje richting Zeebrugge.
Toen ik ooit de BMW bestelde tekende ik ergens een papier en belden ze 4 maanden later van 'Goh je kunt hem ophalen' en dat vond ik prima, nu heb ik 3 tools die ik dagelijks check, kijk ik naar schepen die over de oceaan varen en zorg ik dat de telefoon altijd bereik heeft
Als je nu een auto besteld moet hij er echt nog wel voor het eind van het jaar zijn. Er zijn twee schepen onderweg, en een derde komt als het goed is ook snel onze kant op. Grote kans dat je config wel op één van die drie schepen staat. Zolang je maar geen aflopend leasecontract hebt waar je op moet wachten. En anders komt er genoeg in de inventory. Kun je altijd als nood nog wat anders pakken.naii11 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 23:38:
Dag mensen, ik heb een vraag.
Bij voorbaat dank.
Ik overweeg dus ook zeer om een model 3 aan te schaffen (via lease). Mijn huidige contract loopt af op 31-12-2019. En aangezien Tesla niet precies op die datum kan leveren (gegarandeerd) zal ik hem dus eerder moeten gaan rijden en een boete bedrag betalen.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 06:34:
Voor degenen die het interessant vinden (ik denk niemand).
Ik heb op 13 mei een Tesla Model 3* besteld via mijn LM. Mijn huidige contract liep gisteren pas af dus daar moest ik op wachten![]()
. Van Tesla en mijn LM geleerd dat in dit soort gevallen Tesla pas gaat zoeken naar een auto op de datum dat het contract afloopt, en niet eerder. Ik probeerde er nog omheen te lullen bij mijn LM maar ze waren onverbiddelijk. Althans: ze leveren met liefde 17 auto's uit per persoon als je werkgever het maar goed vindt. En die is niet zo gek
Verder logisch op zich dat Tesla wacht tot die datum, want Tesla mag de auto niet voor die datum leveren (of ik mag dus bijbetalen en boetes, dubbele lasten en weet-ik-veel).
Maargoed ik had ze vorige week even aan de lijn en toen gaven ze al aan van 'we gaan een paar dagen van te voren zoeken' en sinds vanmorgen heb ik een VIN in de broncode van mijn Tesla account staan. Hoera!
Nu wachten op een smsje of een belletje of weet-ik-veel en dan ruil ik mijn huidige bak in voor een Tesla. Hoera!
* Grijs, aero velgen, zwart interieur, AWD LR
Heb al bij de LM gevraagd wat dit gaat kosten en stel dat ik per 1-11 mijn contract laat opzeggen met 140k op de teller (Lexus CT 200h) gaat mij dat ongeveer 1100 euro kosten.
Maar de grote vraag is natuurlijk of ik nog in de veilige marge zit qua levering in 2019 als ik zeg dat ik de Tesla ná 31okt geleverd wil hebben ergens.
Als ik degene opzoek die ik zou willen is dezeMaarten schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:19:
Waar wel consensus over lijkt te bestaan is dat als je voor een voorraad model gaat (https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?redirect=no) én je die zelf reserveert én daarna overdraagt naar de LM (als ze dit willen) dat je dan wel redelijk snel zou kunnen rijden.
4k duurder dan wanneer ik dezelfde configuratie bij de LM samenstel

Edit: waarschijnlijk iets te maken met een autopilot die er dan al bij zit en ik niet heb genomen zie ik net
[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 14-08-2019 09:10 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik krijg net een mailtje met verwacht leveringsdatum: tussen 13-8 en 20-8. Neem dus aan dat 'ie straks van de boot afrolt. Ik hoef alleen maar m'n verzekeringsbewijs te uploaden, alleen is er nog geen kenteken te zien...Bas40 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:52:
Voor de mensen die vol verwachting zitten te wachten. De Glovis Champion is vannacht verschenen voor de kust van Frankrijk en is nu bezig met het laatste stukje richting Zeebrugge.
Per 1-10 opzeggen dan kun je toch eerder rijden? Of bedoel je 1/11? Dat is wat spannender, maar niemand weet het. Ik zou persoonlijk voor 1/10 gaan en de LM gewoon laten door geven dat ze hem vanaf 23/9 mogen leveren. Je kunt de levering altijd wel met een week uitstellen. En de kans dat Tesla ook meteen op 23/9 een auto heeft is vrij klein.thewizard2006 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:05:
[...]
Ik overweeg dus ook zeer om een model 3 aan te schaffen (via lease). Mijn huidige contract loopt af op 31-12-2019. En aangezien Tesla niet precies op die datum kan leveren (gegarandeerd) zal ik hem dus eerder moeten gaan rijden en een boete bedrag betalen.
Heb al bij de LM gevraagd wat dit gaat kosten en stel dat ik per 1-10 mijn contract laat opzeggen met 140k op de teller (Lexus CT 200h) gaat mij dat ongeveer 1100 euro kosten.
Maar de grote vraag is natuurlijk of ik nog in de veilige marge zit qua levering in 2019 als ik zeg dat ik de Tesla ná 31okt geleverd wil hebben ergens.
Verwijderd
Iemand enig flauw benul wanneer de auto geleverd wordt?
Lees de laatste paar pagina's van dit topic eensVerwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:08:
Bestelling door Tesla op 15-07 geaccepteerd. VIN op 11-08 ontvangen.
Oeps ja bedoelde 1-11Inspired schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:08:
[...]
Per 1-10 opzeggen dan kun je toch eerder rijden? Of bedoel je 1/11? Dat is wat spannender, maar niemand weet het. Ik zou persoonlijk voor 1/10 gaan en de LM gewoon laten door geven dat ze hem vanaf 23/9 mogen leveren. Je kunt de levering altijd wel met een week uitstellen. En de kans dat Tesla ook meteen op 23/9 een auto heeft is vrij klein.
En ik kan natuurlijk nu gewoon bestellen bij wijze van en dan controleren wanneer hij geleverd gaat worden en dan het contract bij de huidige LM opzeggen. En stel dat hij binnen 4 weken er is kan ik wellicht kiezen om het nog ff uit te stellen.
[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 14-08-2019 09:17 ]
Tja, zou op zich moeten kunnen. Zou dan wel leveren vanaf laatste week oktober aangeven. Het is gewoon nog even de vraag hoeveel bestellingen er komen/zijn en of ze het bij kunnen benen. Nu is er nog niet echt een issue. Neem ook aan dat LMs ook wel mee willen werken tot leveren richting eind december.
Een week of twee kun je de levering wel uitstellen bij Telsa, maar ze laten de auto niet 2 maand staan voor je. Denk ook niet dat de LM daar aan mee werkt.En ik kan natuurlijk nu gewoon bestellen bij wijze van en dan controleren wanneer hij geleverd gaat worden en dan het contract bij de huidige LM opzeggen. En stel dat hij binnen 4 weken er is kan ik wellicht kiezen om het nog ff uit te stellen
[ Voor 31% gewijzigd door Inspired op 14-08-2019 09:19 ]
Welke configuratie heb jij?ismael86 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:00:
[...]
Nice! Ik kon ook niet meer wachten en heb hetzelfde gedaan.
Hou er wel rekening mee dat de performance met trekhaak een maximum trekgewicht heeft van 500kg.
https://www.tesla.com/nl_...aq?redirect=no#capability
Ik ga hem alleen gebruiken voor de fietsendrager en af en toe een kleine kar maar als je echt van de trekcapaciteit gebruik wil maken kan het wel eens te weinig zijn.
Volgens mij is er nog geen performance op trekhaak gezet en ben benieuwd of hij straks ook anders op kenteken staat.
[ Tesla MIG MYP ]
Ja levering van de electrische auto's kan gewoon in Nov en Dec. Normale brandstof modellen moeten dan vaak wachtten tot het volgende jaar ivm de afschrijving etc.Inspired schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:15:
Tja, zou op zich moeten kunnen. Zou dan wel leveren vanaf laatste week oktober aangeven. Het is gewoon nog even de vraag hoeveel bestellingen er komen/zijn en of ze het bij kunnen benen. Nu is er nog niet echt een issue. Neem ook aan dat LMs ook wel mee willen werken tot leveren richting eind december.
Ga van het weekend nog eens een keertje kijken en dan denk ik de knoop doorhakken.
[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 14-08-2019 09:36 ]
Dank voor het bericht Maarten. Hoe zal zo'n reservering in zijn werk gaan? Moet je hem dus bij Tesla bestellen en de € 2000,- aanbetalen en het vervolgens door de LM laten overnemen? Ik zal maar even gaan bellen. Helaas lijkt de samenwerking tussen de LM en Tesla niet echt soepel/transparant te verlopen.Maarten schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:19:
[...]
Trek het je niet aaner zijn mensen die al lang wachten op hun auto, bij sommige gaat het sneller. Waar je vorige posters op doelen is dat ze het ook niet goed weten
en dat er (ook als je dit topic leest) niet echt een pijl op te trekken is, sommige rijden met 3 weken, sommige wachten 4 maanden.
Maar het blijft dus zou / kunnen / als etc. leuker / beter kunnen we het niet maken.
Mijn 'voortgang' kun je hier volgen: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59651594
Hi Anboni, wanneer is de jouwe besteld (en RN nummer gekregen etc.) en welke config? Thanks!anboni schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:07:
[...]
Ik krijg net een mailtje met verwacht leveringsdatum: tussen 13-8 en 20-8. Neem dus aan dat 'ie straks van de boot afrolt. Ik hoef alleen maar m'n verzekeringsbewijs te uploaden, alleen is er nog geen kenteken te zien...
https://docs.google.com/s...mLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview
Mijn theorie (geen idee of het klopt maar het klinkt wel aannemelijk na wat onderzoek) is dat je een VIN toegewezen krijgt zodra het schip vertrekt uit US. Vanaf dat moment koppelen ze de VIN aan de reservering. Ca 2 tot 3 weken na aankomst wordt de auto uitgeleverd.
Vooralsnog gaat het om een vermoeden maar in mijn geval lijkt dit te kloppen.
[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
Ik heb van de voorraadlijst besteld en meermaals bevestigd gekregen dat levering rond 22 augustus is. Echter geen VIN.nickbear schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:14:
Iemand bekend met deze lijst?
https://docs.google.com/s...mLkLnTo6xqbdtaOI/htmlview
Mijn theorie (geen idee of het klopt maar het klinkt wel aannemelijk na wat onderzoek) is dat je een VIN toegewezen krijgt zodra het schip vertrekt uit US. Vanaf dat moment koppelen ze de VIN aan de reservering. Ca 2 tot 3 weken na aankomst wordt de auto uitgeleverd.
Vooralsnog gaat het om een vermoeden maar in mijn geval lijkt dit te kloppen.
Mail het Delivery team zou ik zeggen? Die kunnen daar antwoord op geven.Mar.tin schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:20:
[...]
Ik heb even terug zitten lezen, maar kon niet 123 vinden of iemand hier een antwoord op had / ervaring mee had.
Ik vermoed dat ik hem gewoon op kan halen toch? Immers is het een zakelijke aankoop.
Inmiddels een nieuwe eindfactuur met leverdatum in account. 20-8, en hij vertrekt (komende) vrijdag
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
Lees je hier überhaupt mee? Je hebt dit nu al 8 keer gevraagd!Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:08:
Bestelling door Tesla op 15-07 geaccepteerd. VIN op 11-08 ontvangen.
Je krijgt vanzelf een sms met afhaaldatum en tijd.
Al met al heel happy met de auto maar natuurlijk schandalig dat er geen begeleiding is.
Nee.. vaart maken! Ik wacht ook nog op m'n M3...BVModel3 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:30:
18 mei lr awd, wit, 19 inch besteld. Gisteren opgehaald, auto zag er goed uit. Alleen stickers zaten nog op de wangen van de banden😡 Uitleg doen ze niet meer aan: meneer gefeliciteerd met uw auto deze staat rechts in de hal😂😂 Laadkabels aanwezig echter USB kabeltjes leveren ze niet meer.
Al met al heel happy met de auto maar natuurlijk schandalig dat er geen begeleiding is.
LR AWD Performance, Midnight Silver Metallic, zwart interieur, trekhaak en 19".
In de eerste instantie wilde ik een wit interieur en dacht dat de performance met trekhaak one-offs waren.
Vandaar dat ik er een met zwart heb besteld.
Verwijderd
Ze gaan ten onder aan hun eigen succes 🤔BVModel3 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:30:
18 mei lr awd, wit, 19 inch besteld. Gisteren opgehaald, auto zag er goed uit. Alleen stickers zaten nog op de wangen van de banden😡 Uitleg doen ze niet meer aan: meneer gefeliciteerd met uw auto deze staat rechts in de hal😂😂 Laadkabels aanwezig echter USB kabeltjes leveren ze niet meer.
Er is al lang een run op die dingen. Ze hebben honderden orders staan via leasemaatschappijen. Ze kunnen de druk nu al niet meer aan.mooste schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:07:
Als dadelijk die verhoging van 4% naar 8% doorgaat in 2020 kan ik mij voorstellen dat er een run komt op de M3. Dus wees voorbereid.
Persoonlijk zou ik dan ook niet wachten tot november voor de bestelling. De gemiddelde levertijden zijn al aan het oplopen (vooral voor lease orders). Anderhalf a twee maanden is niet meer vreemd en de kans is groot dat dat nog toe gaat nemen.
Nu zit een groot deel van de vertraging momenteel wel in de acceptatie van de leaseorders, dus mogelijk dat je met een leverrestrictie van 1-11 nog goed uit komt als je nu de order plaatst.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Rood, LR AWD, 19", besteld op 22/7, aanbetaling verwerkt op 24/7 en toen ook meteen een eind factuur met VIN.ruudhermans78 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:13:
[...]
Hi Anboni, wanneer is de jouwe besteld (en RN nummer gekregen etc.) en welke config? Thanks!
Is dat wit echt mooi? heb een zwarte waar nu leveringsproblemen mee zijn (hij is er, maar blijkbaar beschadigd dus leveren ze hem niet uit). Overweeg een witte nu uit de beschikbare modellenBVModel3 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:30:
De verkopen gaan in 2020 zowieso inzakken vanwege hoger bijtelling en In 2020 komen meer concurrenten met EV's.mooste schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:09:
Dat ze populair zijn is onmiskenbaar. Maar het FOMO effect is nog niet ingetreden denk ik. Eens zien of de M3 nog populair blijft als de bijtelling wordt verhoogd in 2020.
Persoonlijk vind ik van wel. Ik heb een witte besteld niet omdat dat nu de standaard kleur is (maar daar was ik wel blij mee), maar omdat ik in de store een witte heb gezien en dat veruit de mooiste kleur vond van allemaal. Wit lijkt hij (van buiten) ook veel groter dan in het zwart.CME86 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:34:
[...]
Is dat wit echt mooi? heb een zwarte waar nu leveringsproblemen mee zijn (hij is er, maar blijkbaar beschadigd dus leveren ze hem niet uit). Overweeg een witte nu uit de beschikbare modellen
Ik verwacht dat de verkopen wel in gaan zakken als de bijtelling 8% wordt, maar dan nog steeds is het een van de goedkoopste auto's om te rijden. Ook met 8% betaal je nog steeds minder dan een ICE van €35000 euro voor 22%, zelfs als je een deel eigen bijdrage moet betalen.mooste schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:09:
Dat ze populair zijn is onmiskenbaar. Maar het FOMO effect is nog niet ingetreden denk ik. Eens zien of de M3 nog populair blijft als de bijtelling wordt verhoogd in 2020.
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Ik vind van welCME86 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:34:
[...]
Is dat wit echt mooi? heb een zwarte waar nu leveringsproblemen mee zijn (hij is er, maar blijkbaar beschadigd dus leveren ze hem niet uit). Overweeg een witte nu uit de beschikbare modellen
Hogere bijtelling inderdaad, maar altijd nog minder bijtelling dan een benzine auto van een 30k.lighting_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:37:
[...]
De verkopen gaan in 2020 zowieso inzakken vanwege hoger bijtelling en In 2020 komen meer concurrenten met EV's.
En er zijn veel modellen aangekondigd voor 2020, al heb ik serieuze twijfel of andere fabrikanten zoveel aantallen kunnen leveren als Tesla..... (Gigafactory)
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Denk dat de Model 3 nog wel even de best verkochte EV blijft inderdaad. Ook in 2020.ZeRoC00L schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:45:
[...]
Hogere bijtelling inderdaad, maar altijd nog minder bijtelling dan een benzine auto van een 30k.
En er zijn veel modellen aangekondigd voor 2020, al heb ik serieuze twijfel of andere fabrikanten zoveel aantallen kunnen leveren als Tesla..... (Gigafactory)
Zelfde situatie. Heb dit gevraagd aan Delivery team. Wij hebben meerdere besteld op de zaak, waarbij de eigenaar op de KVK staat. heb specifiek gevraagd of de berijders de auto's op mogen halen als de eigenaar er niet bij is. Ik heb de NAW doorgegeven van de berijders en mijn mailtje was voldoende. Ik hoefde geen machtiging te tekenen oid.Mar.tin schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:20:
[...]
Ik heb even terug zitten lezen, maar kon niet 123 vinden of iemand hier een antwoord op had / ervaring mee had.
Ik vermoed dat ik hem gewoon op kan halen toch? Immers is het een zakelijke aankoop.
Inmiddels een nieuwe eindfactuur met leverdatum in account. 20-8, en hij vertrekt (komende) vrijdag
https://testflight.apple....48hhiuww7BnJLXz98Vg5bbLkc
Succes met vinnen ;-)
Tesla M3 LR AWD 19" | Solid Black | Black Interior | FSD
Ah, meer App-ziekte.Tumste schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:14:
Voor de mensen met een IOS device is er een VIN Checker beta.
https://testflight.apple....48hhiuww7BnJLXz98Vg5bbLkc
Succes met vinnen ;-)
En dan je tesla login dus via een wazige beta-app kwijt raken aan een of andere developer elders?
openkat.nl al gezien?
Edit, het resultaat:

Mocht iemand interesse hebben, het werkt middels puppeteer en ik wil de code wel delen, is erg simpel.
[ Voor 45% gewijzigd door Cyw00d op 14-08-2019 12:34 ]
[ Tesla MIG MYP ]
[ Voor 98% gewijzigd door Rambo op 14-08-2019 12:45 ]
Yep, interesse! :-)Cyw00d schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:28:
Ik heb een NodeJS scriptje gemaakt die de VIN ophaalt uit de broncode en mij een push notification stuurt. Hierdoor kwam ik er achter dat er gisterenavond opeens een VIN was.
Edit, het resultaat:
[Afbeelding]
Mocht iemand interesse hebben, het werkt middels puppeteer en ik wil de code wel delen, is erg simpel.
Zekers! Bedankt alvast!Cyw00d schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:28:
Ik heb een NodeJS scriptje gemaakt die de VIN ophaalt uit de broncode en mij een push notification stuurt. Hierdoor kwam ik er achter dat er gisterenavond opeens een VIN was.
Edit, het resultaat:
[Afbeelding]
Heel graag met een kleine howto wordt het helemaal gewaardeerd.Cyw00d schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:28:
Edit, het resultaat:
[Afbeelding]
[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Tja in week 31 hadden ze het zo rustig dat men aanbood om de auto thuis af te leveren.BVModel3 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 10:30:
Wel super luxe.RogerSch schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:06:
[...]
Tja in week 31 hadden ze het zo rustig dat men aanbood om de auto thuis af te leveren.

https://app.powerbi.com/v...lMmIzOWQ5OTZiMiIsImMiOjh9
Briljant topic ditwouter1971 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:14:
Glovis Champion komt bijna aan in Zeebrugge. Benieuwd wanneer sms/mail storm opsteekt

Ik heb geen idee hoe lang ik al een VIN heb, maar ga er van uit nu ik er 1 heb dat dit DE boot zal zijn. Ben heel benieuwd! Al een aantal accessoires in huis: middenconsole wrap, draadloze lader voor telefoon, opbergbox voor middenconsole. Veer voor achterklep en ruisstrip nog onderweg. Ik ben gek dat ik dit bestel voor een leasebak!!wouter1971 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:14:
Glovis Champion komt bijna aan in Zeebrugge. Benieuwd wanneer sms/mail storm opsteekt
Wanneer had jij hem besteld en wat is je configMglashouwer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:45:
[...]
Ik heb geen idee hoe lang ik al een VIN heb, maar ga er van uit nu ik er 1 heb dat dit DE boot zal zijn. Ben heel benieuwd! Al een aantal accessoires in huis: middenconsole wrap, draadloze lader voor telefoon, opbergbox voor middenconsole. Veer voor achterklep en ruisstrip nog onderweg. Ik ben gek dat ik dit bestel voor een leasebak!!

Model 3
Officieel per 1 september een nieuwe leasebak nodig, maar toen ik las dat Tesla dan pas gaat zoeken naar een match heb ik het op direct leveren laten zetten onder de voorwaarde dat ik de boete betaal (max 200 euro) bij dubbele lasten. Mijn collega heeft dit niet laten doen en zou twee weken eerder aan de beurt zijn maar heeft dat niet gedaan en heeft nu geen VIN.ElonDusk schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:53:
[...]
Wanneer had jij hem besteld en wat is je config. Altijd leuk om te weten
Officieel besteld: 3 weken geleden.
Mijn config: Long Range, deep blue metallic, black-white interieur, sportvelgen.
Nice! Slim gedaanMglashouwer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Officieel per 1 september een nieuwe leasebak nodig, maar toen ik las dat Tesla dan pas gaat zoeken naar een match heb ik het op direct leveren laten zetten onder de voorwaarde dat ik de boete betaal (max 200 euro) bij dubbele lasten. Mijn collega heeft dit niet laten doen en zou twee weken eerder aan de beurt zijn maar heeft dat niet gedaan en heeft nu geen VIN.
Mijn config: Long Range, deep blue metallic, black-white interieur, sportvelgen.
Model 3
Dit is het bericht welke ik heb ontvangen n.a.v. het opgeven van gewenste leverdatum.Mglashouwer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Officieel per 1 september een nieuwe leasebak nodig, maar toen ik las dat Tesla dan pas gaat zoeken
Vanaf 2 weken voor deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden of kijken of er een Tesla van uw configuratie vanuit de Fremont Factory in California, via Zeebrugge, onderweg is naar Nederland.Wij doen ons best om elke bestelling hetzelfde kwartaal te verwerken en te leveren.
Bij mij anders:jspr360 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:11:
[...]
Dit is het bericht welke ik heb ontvangen n.a.v. het opgeven van gewenste leverdatum.
Vanaf 2 weken voor deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden of kijken of er een Tesla van uw configuratie vanuit de Fremont Factory in California, via Zeebrugge, onderweg is naar Nederland.Wij doen ons best om elke bestelling hetzelfde kwartaal te verwerken en te leveren.
Volgens de bestelling van uw lease maatschappij mag er vanaf 01/09/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden of kijken of er een Tesla van uw configuratie vanuit de Fremont Factory in California, via Zeebrugge, onderweg is naar Nederland.Wij doen ons best om elke bestelling hetzelfde kwartaal te verwerken en te leveren.
Met levertijden van 9 maanden dus in 2021 merken we het misschienlighting_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:37:
[...]
De verkopen gaan in 2020 zowieso inzakken vanwege hoger bijtelling en In 2020 komen meer concurrenten met EV's.
Hoe hebben jullie dit bericht ontvangen, SMS, E-Mail en naar aanleiding waarvan? (moet mijn relatieve kleine leasemaatschappij even gaan bijbrengen dat een leverdatum van 31-12-2019 bij Tesla nooit een auto gaat opleveren in 2019 en wil graag een dergelijk 'officieel' bericht ontvangen).Mglashouwer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:35:
[...]
Bij mij anders:
Volgens de bestelling van uw lease maatschappij mag er vanaf 01/09/2019 een Tesla aan u uitgeleverd worden. Vanaf deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden of kijken of er een Tesla van uw configuratie vanuit de Fremont Factory in California, via Zeebrugge, onderweg is naar Nederland.Wij doen ons best om elke bestelling hetzelfde kwartaal te verwerken en te leveren.
Dit is een deel van de email die je krijgt van het delivery team.knights16 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:54:
[...]
Hoe hebben jullie dit bericht ontvangen, SMS, E-Mail en naar aanleiding waarvan? (moet mijn relatieve kleine leasemaatschappij even gaan bijbrengen dat een leverdatum van 31-12-2019 bij Tesla nooit een auto gaat opleveren in 2019 en wil graag een dergelijk 'officieel' bericht ontvangen).
Een mailtje nadat de leasemaatschappij de order bij Tesla had geplaatst. Een bedrijf gaat dat niet aanpassen, tenzij je zelf zorgdraagt voor het risico van dubbele lasten. Tesla produceert op voorraad en niet op order. Dat bemoeilijkt de voorspelling van levering enorm...het is echt koffiedik kijken. In mijn geval was het risiconemen waard, gezien ik anders vanaf 1 september van 14% bijtelling naar 25% ga.knights16 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:54:
[...]
Hoe hebben jullie dit bericht ontvangen, SMS, E-Mail en naar aanleiding waarvan? (moet mijn relatieve kleine leasemaatschappij even gaan bijbrengen dat een leverdatum van 31-12-2019 bij Tesla nooit een auto gaat opleveren in 2019 en wil graag een dergelijk 'officieel' bericht ontvangen).
Ik heb vanochtend een mail gestuurd naar de deliveryteam om te controleren of mijn account correct is omdat ik daar de bestelling niet kan zien en ook niet mijn contactvoorkeuren kan aanpassen/saven.
SR+/Wit/Zwart/Aero
22/7 Besteld via LM
23/7 Bevestiging van LM dat het besteld is bij tesla
29/7 Email van tesla dat de auto per 29/7 uitgeleverd kan worden blablabla (zoals hierboven)
....daarna niks meer
Vanochtend gemaild en binnen 2 uur reactie;
"Geachte DM,
Hartelijk dank voor uw bericht. Uw model 3 bestelling is zichtbaar in het account van de leasemaatschappij.
Na de levering zal dit worden omgezet naar uw account. U kunt hiervoor de volgende stappen volgen: https://www.tesla.com/nl_...hip-transfers?redirect=no
Zodra er meer bekend is over uw bestelling, nemen wij contact met u op via een sms."
Fijn dat de beperkte account iig klopt, nu afwachten....
Verwijderd
Slim inderdaad! Heb jij al wel een VIN (in tegenstelling tot jouw collega)?Mglashouwer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:59:
[...]
Officieel per 1 september een nieuwe leasebak nodig, maar toen ik las dat Tesla dan pas gaat zoeken naar een match heb ik het op direct leveren laten zetten onder de voorwaarde dat ik de boete betaal (max 200 euro) bij dubbele lasten. Mijn collega heeft dit niet laten doen en zou twee weken eerder aan de beurt zijn maar heeft dat niet gedaan en heeft nu geen VIN.
Yep!Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:15:
[...]
Slim inderdaad! Heb jij al wel een VIN (in tegenstelling tot jouw collega)?
Verwijderd

12 juli besteld SR+ zwart 19 inch sport velgen.
Meteen RN.
Fin. lease akkoord
Betaling akkoord.
Credit nota in account.
Daarna helemaal niks.
Nog steeds geen VIN.
Velen na mij besteld hebben een vin en zelfs een leverdatum.
Ik overweeg een auto uit de Inventory te kopen, 2000 betalen en dan de mijne annuleren.
VERSTANDIG

Ik weet niet of die VIN zoveel zegt Ronnie. Ik heb een auto uit de Inventory en heb meermaals leverdatum 22 augustus meegekregen, heb echter nog altijd geen VIN.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:41:
Geduld op de proef gesteld.![]()
Meteen RN.
Fin. lease akkoord
Betaling akkoord.
Credit nota in account.
Daarna helemaal niks.
Nog steeds geen VIN.
Ik overweeg een auto uit de Inventory te kopen, 2000 betalen en dan de mijne annuleren.
VERSTANDIGof juist niet? Wat denken jullie?
De aflevering is echt soberder dan sober. Hier zijn de sleutels en veel plezier ermee. Auto stond er wel strak bij. Paar kleine slordigheden qua poetsen (vlekje en opgedroogde wax) maar voor de rest top. Daarna alles ingesteld en gaan rijden. Rijdt geweldig (SR+ 19 inch, had alleen proefrit gedaan met LR AWD 18 inch) en ook UI is echt top. Na een kilometer of wat merkte ik dat de tweeter in het linker voorportier erg trilde. En die pakte ik er zo uit (.....%$%#$), daarna weer vastgeklikt en toen was het goed. Eenmaal thuis een beetje verder lopen spelen in het menu en de mattenset van JustCarpets erin gelegd welke overigens geweldig past. De app werkte na 5 minuten met de auto en de AP was in 20 kilometer gekalibreerd.
Al met al een bijzondere ervaring maar wat een heerlijke auto.
Veer voor achterklep ? Waar is die voor?Mglashouwer schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:45:
[...]
Ik heb geen idee hoe lang ik al een VIN heb, maar ga er van uit nu ik er 1 heb dat dit DE boot zal zijn. Ben heel benieuwd! Al een aantal accessoires in huis: middenconsole wrap, draadloze lader voor telefoon, opbergbox voor middenconsole. Veer voor achterklep en ruisstrip nog onderweg. Ik ben gek dat ik dit bestel voor een leasebak!!
Uitleg staat er bij, laten we het hier niet offtopic maken, dus stuur ff een DM als je vragen hebt :-)
https://github.com/Cyw00d/teslavinfinder/
Wat tags voor de mensen die er om vroegen lof de post liken:
@loox600 @ruudhermans78 @stormfly @Wackmack @cyspoz @H4ldrz
Ik heb hem zelf in Docker op de NAS draaien in Ubuntu. Maar dit kan in principe op elk systeem
[ Tesla MIG MYP ]
Zit wel een knop in de App om de achterklep van het slot te halen, maar deze gaat dan niet vanzelf open. Met een veer gaat deze wel helemaal open. Helaas niet dicht...maar dat is een dikke vet mod can een paar ruggen.
Er is gewoon keihard gesneden in kwaliteit, zie ook de nieuwsberichten daarover.T7D_Sneezy schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:26:
Vanmiddag mijn Model 3 opgehaald en sprakeloos op positief als negatief vlak.
De aflevering is echt soberder dan sober. Hier zijn de sleutels en veel plezier ermee. Auto stond er wel strak bij. Paar kleine slordigheden qua poetsen (vlekje en opgedroogde wax) maar voor de rest top. Daarna alles ingesteld en gaan rijden. Rijdt geweldig (SR+ 19 inch, had alleen proefrit gedaan met LR AWD 18 inch) en ook UI is echt top. Na een kilometer of wat merkte ik dat de tweeter in het linker voorportier erg trilde. En die pakte ik er zo uit (.....%$%#$), daarna weer vastgeklikt en toen was het goed. Eenmaal thuis een beetje verder lopen spelen in het menu en de mattenset van JustCarpets erin gelegd welke overigens geweldig past. De app werkte na 5 minuten met de auto en de AP was in 20 kilometer gekalibreerd.
Al met al een bijzondere ervaring maar wat een heerlijke auto.
Bron150 Tesla-jobs voorlopig weg uit Zeebrugge
De 150 tijdelijke werknemers die sinds vorige maand elektrische Tesla-auto's verwerkten in de haven van Zeebrugge, zijn daar al niet meer aan de slag. Dat bevestigt Joachim Coens van het havenbestuur. Het is niet duidelijk waarom de jobs er niet meer zijn. Begin februari kwam Tesla-topman Elon Musk zelf nog naar Zeebrugge om auto's te inspecteren.
Tesla’s twee uur na aankomst in Zeebrugge al bij de klant (maar niet altijd zonder mankementen)
De Tesla-wagens, die in de haven van Zeebrugge massaal worden aangeleverd, zijn twee uur na aankomst al op hun bestemming bij de klant. Dat meldt De Tijd vandaag.
BronAanvankelijk zouden de Tesla’s in Zeebrugge nog volledig worden geïnspecteerd, gewassen, opgeladen en voorzien worden van de laatste accessoires. Maar Musk besliste halfweg februari om de ‘behandelingen’ - behalve enkele dringende - te laten vallen om de auto’s zo snel mogelijk naar de ‘oppikpunten’ van de groep te laten vervoeren omdat er klachten waren over te late leveringen.
Verwijderd
Ik heb de Chrome extensie gedownload.
Tesla T in de balk.
Als ik daar op klik krijg ik een pop up: geen vin gevonden
Op de accountpagina heb ik ook geen vin volgens de extensie, op de beheerpagina wél.
Verwijderd
ook in deze beheer pagina No Vin found.
Ik zal nog steeds geduld moeten hebben denk ik.
Stel dat je via de leasemaatschappij bestelt en er zijn allerlei (kleine) dingetjes mis met de auto.
Wie kun je daarop aanspreken? Strikt genomen heb je een contract met de LM en niet met Tesla, maar zal de LM het verhelpen van de gebreken dan laten afhangen van medewerking van Tesla, of maken ze zelf de gebreken in orde?
Wellicht dat iemand er ervaring mee heeft.
Dank.
Dat zal de LM niet zelf doen aangezien het garantie is. Alles wat ze kunnen afwentelen op de leverancier zullen ze niet nalaten. Ben ook bang dat je er gewoon zelf achteraan kan en dat de LM dit niet voor je gaat doen.naii11 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:19:
Dag mensen, ik heb nog een vraag.
Stel dat je via de leasemaatschappij bestelt en er zijn allerlei (kleine) dingetjes mis met de auto.
Wie kun je daarop aanspreken? Strikt genomen heb je een contract met de LM en niet met Tesla, maar zal de LM het verhelpen van de gebreken dan laten afhangen van medewerking van Tesla, of maken ze zelf de gebreken in orde?
Wellicht dat iemand er ervaring mee heeft.
Dank.
Inmiddels is het 3 weken geleden dat ik de bestelling bij de LM heb gedaan, volgens hen is alles rond echter heb ik nog steeds geen Tesla welkoms e-mail ontvangen, ondertussen worden M3's die op de boot staan weer in grote getallen toegekendVerwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:41:
Geduld op de proef gesteld.![]()
Meteen RN.
Fin. lease akkoord
Betaling akkoord.
Credit nota in account.
Daarna helemaal niks.
Nog steeds geen VIN.
VERSTANDIGof juist niet? Wat denken jullie?
Morgen maar weer eens de bel trekken om te horen of alles wel goed gaat. Heel irritant....
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Verwijderd
Ik heb de Tesla Model 3 Performance Black (ook interieur) besteld op 18-07. Op 25-07 kreeg ik te horen dat ik de Tesla tussen 14-08 en 21-08 kan verwachten in Tilburg en dat ik snel een bericht zou ontvangen. Ondertussen is mijn VIN ook zichtbaar. Ik ben benieuwd!
Super handig om via dit forum te ontdekken wat een VIN is, dat er boten onderweg zijn etc. Bedankt!!
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.