Hoe gaat dat dan? Jij hebt een RN en hoe komt die dan bij bijvoorbeeld leaseplan?Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:04:
Beste mensen, ik lees in veel berichten dat er via een lease maatschappij een Tesla wordt aangeschaft. Ik heb mijn Tesla op Tesla.com gekocht en daarna een lease maatschappij benaderd. Wat is het verschil tussen bestellen via een LM of rechtstreeks via Tesla?
Ik heb de Tesla Model 3 Performance Black (ook interieur) besteld op 18-07. Op 25-07 kreeg ik te horen dat ik de Tesla tussen 14-08 en 21-08 kan verwachten in Tilburg en dat ik snel een bericht zou ontvangen. Ondertussen is mijn VIN ook zichtbaar. Ik ben benieuwd!
Super handig om via dit forum te ontdekken wat een VIN is, dat er boten onderweg zijn etc. Bedankt!!
Verwijderd
Ik heb de Tesla besteld via tesla.com. Alle gegevens ingevuld en contact opgenomen met Findio Voor Auto (werd aangeraden op tesla.com). Daar heb ik de financiering geregeld. Findio heeft de boel goedgekeurd. Daarna kreeg ik een bericht van Tesla dat alles in orde is en het een kwestie van wachten is op de levering.CME86 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:08:
[...]
Hoe gaat dat dan? Jij hebt een RN en hoe komt die dan bij bijvoorbeeld leaseplan?
Ja dus financial lease. Hier gaat het voor mij om operational lease waarbij de LM echt de auto koopt
Veel mensen noemen "operational lease" simpelweg "lease". Dat is ook de meest voorkomende vorm, waarbij de leasemaatschappij alles regelt.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:15:
[...]
Ik heb de Tesla besteld via tesla.com. Alle gegevens ingevuld en contact opgenomen met Findio Voor Auto (werd aangeraden op tesla.com). Daar heb ik de financiering geregeld. Findio heeft de boel goedgekeurd. Daarna kreeg ik een bericht van Tesla dat alles in orde is en het een kwestie van wachten is op de levering.
Maar er is nog een andere leasevorm, dat is "financial lease", en dat is ook wat jij doet. Dat is in feite alleen een lening voor de aanschaf, en verder moet je alles zelf doen.
Dus als het gaat over een leasemaatschappij die iets bestelt of regelt, dan zal het operational lease zijn.
Bestelt iemand zelf, dan is het financial lease (of helemaal geen lease).
Verwijderd
Bedankt voor deze heldere uitleg!Bazi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:27:
[...]
Veel mensen noemen "operational lease" simpelweg "lease". Dat is ook de meest voorkomende vorm, waarbij de leasemaatschappij alles regelt.
Maar er is nog een andere leasevorm, dat is "financial lease", en dat is ook wat jij doet. Dat is in feite alleen een lening voor de aanschaf, en verder moet je alles zelf doen.
Dus als het gaat over een leasemaatschappij die iets bestelt of regelt, dan zal het operational lease zijn.
Bestelt iemand zelf, dan is het financial lease (of helemaal geen lease).
Op 22-07 besteld via LM, op 26-07 bevestiging gehad van Tesla en Delivery Team. Vorige week had ik een VIN (niet eerder gekeken). Ben benieuwd of ‘ie morgen aankomt in Zeebrugge. Verder nog niks gehoord.
M3 SR+ solid black 19” performance velgen zwart interieur en trekhaak
M3 SR+ solid black 19” performance velgen zwart interieur en trekhaak
En nu is de SFL Conductor in de tweede (en laatste) set sluizen. Als het goed is over zo'n anderhalve week in Zeebrugge.Bazi schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:45:
De SFL Conductor, het tweede schip onderweg naar Europa, is nu in de (eerste) sluizen van het Panama kanaal. Webcam
[Afbeelding: SFL Conductor Panama]

Ondertussen op teslamotorsclub.com
quote: Hazzard, post: 3922394, member: 109359Jongens, niet zo piepen, de mijne is een maand geleden besteld (LM) en ik heb tot op heden nog geen RN, laat staan een Tesla account. Net gebeld met Tesla en er schijnt een backlog van 600(!) orders te zijn. Dus het kan erger
Probleem nu is dat ik over 1,5 week een afspraak heb voor het plaatsen van een laadpaal, maar de TWC niet kan bestellen, want daarvoor moet je een account hebben met een gekoppelde auto... :rolleyes:
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Morgen hopelijk de ontvangende smsNiek_ schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:32:
Hier ook de RWD en 22-8 als datum. Ben benieuwd wanneer de sms komt, ze hadden het over 1 week voor de geplande leverdatum. Zou dus de 15e moeten zijn.
In het account nog wel steeds de melding: "We are drafting up your contract and will contact you when you can make your final payment."
Ter informatie ook mijn lijst met data.
25/7 bij de LM besteld (Alphabet) en direct op vakantie gegaan
2/8 bestelling vanuit LM bij dealer (25/7 - 2/8 was nodig voor de goedkeuringen en contract opstellen)
2/8 bevestiging vanuit Tesla (Welkom bij Tesla mail)
2/8 login bij Tesla met RN nummer
ergens vorige week op mijn vakantieadres broncode bekeken en ik heb een VIN
Levering volgens LM op 30/9 (mijn inschatting is dat dit een standaard termijn is om niet teveel belletjes te krijgen)
besteld: LR AWD Blue, Trekhaak
25/7 bij de LM besteld (Alphabet) en direct op vakantie gegaan
2/8 bestelling vanuit LM bij dealer (25/7 - 2/8 was nodig voor de goedkeuringen en contract opstellen)
2/8 bevestiging vanuit Tesla (Welkom bij Tesla mail)
2/8 login bij Tesla met RN nummer
ergens vorige week op mijn vakantieadres broncode bekeken en ik heb een VIN
Levering volgens LM op 30/9 (mijn inschatting is dat dit een standaard termijn is om niet teveel belletjes te krijgen)
besteld: LR AWD Blue, Trekhaak
[ Voor 2% gewijzigd door marcelnam op 14-08-2019 21:28 . Reden: tekstueel ]
Model 3 performance, zwart-wit interieur, FSD, blauw!
26 juli auto besteld door LM
5 augustus een RN nummer
7 augustus bevestiging van LM
Levervoorkeur vanaf 25/9 (ivm aflopen huidig contract)
Nog geen VIN nummer
Wat denken jullie? Wanneer zou die komen?
5 augustus een RN nummer
Nog geen VIN nummer
Fortune favours the bold
[verwijderd]
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
We kunnen niet zoveel met elkaars datum maar het is wel leuk om een indruk te krijgen hoe verschillend iedereen moet wachten. De boot wordt echt helemaal volgestouwd en in België kijkt mens eens een keer bij welke bestelling een auto past.
Ik zelf heb 17 juli het contract getekend met een leasemaatschappij en toen is ook de auto besteld. Deze week heb een mail gehad dat levering tussen 1 en 8 september wordt verwacht. Betreft AWD LR Deep Blue. 6 september ga ik op vakantie maar als de auto de 7e of 8e kan worden opgehaald mag echt iemand anders het doen (toch lopende band werk lees ik zo..). Want wie weet hoe lang je anders weer zit te wachten op een volgende auto..
Ik zelf heb 17 juli het contract getekend met een leasemaatschappij en toen is ook de auto besteld. Deze week heb een mail gehad dat levering tussen 1 en 8 september wordt verwacht. Betreft AWD LR Deep Blue. 6 september ga ik op vakantie maar als de auto de 7e of 8e kan worden opgehaald mag echt iemand anders het doen (toch lopende band werk lees ik zo..). Want wie weet hoe lang je anders weer zit te wachten op een volgende auto..
Verwijderd
Zou iemand anders de auto echt op kunnen halen? Dit staat bij mijn account:Divak schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:50:
We kunnen niet zoveel met elkaars datum maar het is wel leuk om een indruk te krijgen hoe verschillend iedereen moet wachten. De boot wordt echt helemaal volgestouwd en in België kijkt mens eens een keer bij welke bestelling een auto past.
"Wie moet er bij de levering aanwezig zijn?
Alle in de registratie vermelde personen dienen aanwezig te zijn om te tekenen bij de aflevering."
Ik heb de auto ondergebracht onder de VOF van mij en mijn vrouw. Ze zit er alleen eigenlijk niet op te wachten om mee te gaan. Zou ideaal zijn als dat niet hoeft.
Nu nog niet.thafang schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:09:
Model 3 performance, zwart-wit interieur, FSD, blauw!
5 augustus een RN nummer
Nog geen VIN nummer
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
We zien het wel...begin september vind ik ook nog acceptabel. Daarna iets minder ivm aflopen huidig leasecontract waarna mijn bijtelling van 14% naar 25% springt (zonde!). Zit ook niet te wachten op een tijdelijke vervangende auto.Mar.tin schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 22:13:
[...]
Wij hebben al een VIN sinds 19-7 maar ik vermoed dat hij echt pas op de boot gestaan heeft die vandaag? Aankomt op zeebruggewant we hebben vandaag ook pas een eindfactuur met leverdatum
Dus uhm. Ik hoop van harte dat je gelijk hebt voor je gemoedstoestand
De Champion is vanochtend aangekomen in Zeebrugge: https://www.marinetraffic...ome/shipid:714239/zoom:14
[ Voor 34% gewijzigd door BobOldeHampsink op 15-08-2019 07:39 . Reden: Nieuwe link toegevoegd ]
[verwijderd]
[ Voor 161% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
Hehe hier ook eindelijk een Tesla account.
1-8 bestelling bevestiging van LM
14-8 Tesla welkomsmail
En nu wachten op de VIN!
14-8 Tesla welkomsmail
En nu wachten op de VIN!
Model 3
Welke lease maatschappij gebruiken jullie, en welke kosten zijn jullie kwijt voor de Model 3?
Dan zal de mijne ook snel moeten volgen verwacht ik. Ik heb nog nietsElonDusk schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:11:
Hehe hier ook eindelijk een Tesla account.
14-8 Tesla welkomsmail
En nu wachten op de VIN!
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Ik had eerlijk gezegd gedacht dat jij hem ook gisteren hebt ontvangen. Hopelijk vandaag jaMagicTempest schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:15:
[...]
Dan zal de mijne ook snel moeten volgen verwacht ik. Ik heb nog niets. En dat terwijl Athlon (volgens eigen zeggen) een dag eerder de mijne heeft besteld dan de jouwe.

Model 3
Ik zit met hetzelfde dilemma inderdaad. Ik kan mijn huidige lease contract af laten kopen. Kost mij ongeveer 600 euro netto per maand en moet ik zelf betalen. Maarja stel dat ik 1800 euro moet betalen want 3 maanden "te vroeg" dan haal je dat er in principe na 1.5 jaar er uit (uitgaande van een bijtelling die 100euro netto pm hoger ligt in 2020).BytePhantomX schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:44:
Ik had een leveren vanaf 31-10. Na de verhalen hier en het risico op 6.500 euro extra bijtelling besloten om de leveren vanaf datum eraf te laten halen. Misschien een flinke boete van de LM, maar het risico op extra bijtelling vond ik te groot met 2 maanden marge.
En er is natuurlijk ook een kans dat het geen 1800 euro is maar bijv 600 euro. Wordt dan wel billen knijpen enzo met zo'n korte levering aan het einde van het jaar
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Is de afkoopboete niet af te trekken van de bijtelling? Ik zou in ieder geval zeker twee maand afkopen. EUR 1200 heb je in dik negen maand er weer uit.thewizard2006 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:22:
[...]
Ik zit met hetzelfde dilemma inderdaad. Ik kan mijn huidige lease contract af laten kopen. Kost mij ongeveer 600 euro netto per maand en moet ik zelf betalen. Maarja stel dat ik 1800 euro moet betalen want 3 maanden "te vroeg" dan haal je dat er in principe na 1.5 jaar er uit (uitgaande van een bijtelling die 100euro netto pm hoger ligt in 2020).
En er is natuurlijk ook een kans dat het geen 1800 euro is maar bijv 600 euro. Wordt dan wel billen knijpen enzo met zo'n korte levering aan het einde van het jaar
Zou gewoon even op leaseplandirect/directlease kijken. Vergelijken heeft allemaal niet zoveel zin omdat de voorwaarden per bedrijf verschillen. Is ook niet echt iets voor in dit topic.Alsjemenou schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:12:
Welke lease maatschappij gebruiken jullie, en welke kosten zijn jullie kwijt voor de Model 3?
Ben benieuwd of er vandaag al SMSjes worden verstuurd. Ik heb op mijn account 3 van de 4 bolletjes afgevinkt. Alleen de levering nog in dat overzicht.
Ik heb geen idee of je dat kan aftrekken daarvan? Ik ben in loondienst en bestel via een leasemaatschappij. Bij mijn huidige LM (alphabet) heb ik gevraagd wat het zou kosten als ik mijn huidige contract dat 31-12 afloopt op 01-11 wil laten eindigen en hun officiele antwoord was ongeveer 1200 incl btw (excl was het iets minder).Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:25:
Is de afkoopboete niet af te trekken van de bijtelling? Ik zou in ieder geval zeker twee maand afkopen. EUR 1200 heb je in dik negen maand er weer uit.
Het idee is dat ik een bestelling plaats en zodra ik weet wanneer de daadwerkelijke auto (Tesla) wordt geleverd ik het contract ga opzeggen met de huidige LM.
De aangegeven levertijden door Tesla zelf zijn 6-8 weken maar dat zal een gemiddelde zijn lijkt me. Zou dus ook zomaar 3 weken (als je super veel geluk hebt) of 11 weken kunnen zijn.
Ik wil natuurlijk niet dat mijn bestelling dan al binnen 4 weken er is want dan moet ik 3 a 4 maanden afkopen en dat wordt wel een erg grote kosten post dan. Maarja je wilt ook niet tot de laatste paar weken van december moeten wachten in de spanning dat hij niet meer dit jaar komt
Zit je dan al aan je 5 jaar dat je bijtelling omhoog springt? De mijne is ook afgelopen maar betaal nog gewoon 14%.Mglashouwer schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:34:
[...]
We zien het wel...begin september vind ik ook nog acceptabel. Daarna iets minder ivm aflopen huidig leasecontract waarna mijn bijtelling van 14% naar 25% springt (zonde!). Zit ook niet te wachten op een tijdelijke vervangende auto.
Never mind. Aftrekken kan alleen bij wissel van baan blijkbaar. Ik zou persoonlijk voor twee maand gaan. En dan de auto bestellen per 28/10 ofzo. Je kunt Tesla altijd een week of twee stallen omdat je op vakantie bent.thewizard2006 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:35:
[...]
Ik heb geen idee of je dat kan aftrekken daarvan? Ik ben in loondienst en bestel via een leasemaatschappij. Bij mijn huidige LM (alphabet) heb ik gevraagd wat het zou kosten als ik mijn huidige contract dat 31-12 afloopt op 01-11 wil laten eindigen en hun officiele antwoord was ongeveer 1200 incl btw (excl was het iets minder).
Het idee is dat ik een bestelling plaats en zodra ik weet wanneer de daadwerkelijke auto (Tesla) wordt geleverd ik het contract ga opzeggen met de huidige LM.
De aangegeven levertijden door Tesla zelf zijn 6-8 weken maar dat zal een gemiddelde zijn lijkt me. Zou dus ook zomaar 3 weken (als je super veel geluk hebt) of 11 weken kunnen zijn.
Ik wil natuurlijk niet dat mijn bestelling dan al binnen 4 weken er is want dan moet ik 3 a 4 maanden afkopen en dat wordt wel een erg grote kosten post dan. Maarja je wilt ook niet tot de laatste paar weken van december moeten wachten in de spanning dat hij niet meer dit jaar komt
Korting is max 60 maand. Dus, na 5 jaar lease ga je naar 25%.mooste schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:39:
[...]
Zit je dan al aan je 5 jaar dat je bijtelling omhoog springt? De mijne is ook afgelopen maar betaal nog gewoon 14%.
[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 15-08-2019 08:41 ]
Yep...5 jaar.mooste schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:39:
[...]
Zit je dan al aan je 5 jaar dat je bijtelling omhoog springt? De mijne is ook afgelopen maar betaal nog gewoon 14%.
Ah ok ik dacht al. Meeste mensen nemen 4 jaar. Maar voor de M3 heb ik ook 5 jaar genomen. Goedkoper in de lease + maximaal genieten van 4%.
Bedoel je dat je de auto 2 weken later dan ook op naam kan laten zetten? Waar heb je die informatie vandaan want dat is wel handige informatie. Kan je toch wat meer marge inbouwen in mijn geval zeg maarInspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:40:
Je kunt Tesla altijd een week of twee stallen omdat je op vakantie bent.
Uit mijn Tesla delivery mail:thewizard2006 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:44:
[...]
Bedoel je dat je de auto 2 weken later dan ook op naam kan laten zetten? Waar heb je die informatie vandaan want dat is wel handige informatie. Kan je toch wat meer marge inbouwen in mijn geval zeg maar
"In het geval dat de geplande leverdatum niet voor u uitkomt kan de levering maximaal 7 dagen worden uitgesteld, vanaf de dag dat uw Tesla klaar staat."
[verwijderd]
[ Voor 107% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
Trouwens, andere vraag. Ik las dat de VIN ook op je bestelpagina komt? In welke stap van het proces gebeurd dat? Als er een afspraak wordt gepland?
[verwijderd]
[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
Oh die had ik al gevonden. Via een plugin. Maar mensen zeiden geloof ik ook dat het op de bestelpagina zelf komt? Of ik herinner het mij verkeerd.
Ja, je kan dit gewoon opgeven als extra betaalde bijtelling. Kost je dus maar de helft!Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:25:
[...]
Is de afkoopboete niet af te trekken van de bijtelling? Ik zou in ieder geval zeker twee maand afkopen. EUR 1200 heb je in dik negen maand er weer uit.
Kan je dat als niet ZZPer ook doen? Zo ja heb je dan wellicht wat meer informatie hoe en watMasterMaceMichu schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:37:
Ja, je kan dit gewoon opgeven als extra betaalde bijtelling. Kost je dus maar de helft!
Ik hoop dat er nog wat LR RWD’s op de boot staan. Dan kan ik mijn bestelling (LR AWD) nog omruilen naar een RWD. De voorraadlijst maar goed in de gaten houden.BobOldeHampsink schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:37:
De Champion is vanochtend aangekomen in Zeebrugge: https://www.marinetraffic...ome/shipid:714239/zoom:14
[verwijderd]
[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
Je kunt het niet opgeven als extra betaalde bijtelling. Je kunt dit niet zelf via de inkomstenbelasting regelen, je moet het door je werkgever laten verrekenen op je loonstrook.MasterMaceMichu schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 09:37:
[...]
Ja, je kan dit gewoon opgeven als extra betaalde bijtelling. Kost je dus maar de helft!
Als je dit aan het einde van het jaar doet kun je je bijtelling voor dat jaar op nagenoeg €0 krijgen (waarmee je feitelijk die boete op €0 zet). Je krijgt nooit geld terug overigens.
Hier staat het wel goed uitgelegd: https://ondernemingsdatab...TABTAR_EU22050301/related
Wel bedankt voor de vraag/tip trouwens! Ik wist dit niet.Afkoopsom vermindert bijtelling
Van belang is dat u de afkoopsom van het leasecontract in aftrek mag brengen op de bijtelling voor privégebruik. Dit leidt voor de werknemer tot een minder hoge bijtelling en dus minder te betalen belasting.
Voorbeeld. Uw werknemer beschikt over een auto met een cataloguswaarde van € 40.000,- en een bijtelling van 22%. Uw werknemer neemt op 1 november 2017 ontslag. Vanwege de voortijdige beëindiging van het leasecontract brengt de leasemaatschappij u een afkoopsom van € 5.200,- in rekening. De bijtelling bedraagt op jaarbasis € 40.000,- x 22% = € 8.800,-. Over de periode januari - oktober is dit € 8.800,- x 10/12 = € 7.333,-. De bijtelling minus de afkoopsom bedraagt dan € 7.333,- -/- € 5.200,- = € 2.133,-.
[ Voor 32% gewijzigd door MrAcid op 15-08-2019 10:19 ]
Ik ben een simpele Nederlandse loonslaaf, hoe het zit met ZZP-ers/België weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je het mag opgeven als extra betaalde bijtelling:
(https://belastingbelangen...econtract_regel_de_aftrek)Als een werknemer het leasecontract van zijn auto van de zaak voortijdig beëindigt – bij ontslag of anderszins – kost dat meestal een fikse boete. De leasemaatschappij wil een compensatie hebben voor de gederfde inkomsten. Als werkgever doet u er verstandig aan om vast te leggen dat de werknemer voor die boete moet opdraaien, toch zeker bij een vrijwillig ontslag. U kunt dan wél regelen dat de werknemer die boete in aftrek kan brengen op zijn bijtelling voor privégebruik auto. Vereist is dan dat u bij het aangaan van de leaseovereenkomst met de werknemer overeenkomt dat de afkoopsom – de boete – een bijdrage vormt vanwege zijn privégebruik van de leaseauto van de zaak. En de werknemer moet de boete aan u als werkgever betalen, niet rechtstreeks aan de leasemaatschappij.
Bij een goede planning in de tijd kan de werknemer de afkoopsom volledig in aftrek brengen op de bijtelling. Als dat bij een ontslag aan het begin van het jaar – met daardoor nog slechts een beperkt bedrag aan (de tijdsevenredig vastgestelde) bijtelling – problemen oplevert kan het leasecontract al in het jaar voorafgaand aan het ontslagjaar worden opgezegd.
Het 'opgeven als extra betaalde bijtelling' is verwarrend. Dat suggereert dat je ergens in april dit gaat recht breien in je belastingaangifte. Dat is echter niet hoe het werkt - en dan kun je het ook niet meer regelen. Dat is ook niet wat er in dat stuk staat wat je linkt/quote.MasterMaceMichu schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:12:
Ik ben een simpele Nederlandse loonslaaf, hoe het zit met ZZP-ers/België weet ik niet. Wat ik wel weet is dat je het mag opgeven als extra betaalde bijtelling:
[...]
(https://belastingbelangen...econtract_regel_de_aftrek)
Je moet:
1. De werkgever de boete laten betalen (dat is vrij standaard volgens mij);
2. Zorgen dat de werkgever de boete verrekent met jouw salaris/loonstrook;
3. Zorgen dat je werkgever deze boete in mindering brengt op de bijtelling die voor dat jaar (cumulatief) is opgeteld bij jouw salaris.
Rekenvoorbeeld uit de link die ik hierboven deelde:
Afkoopsom vermindert bijtelling
Van belang is dat u de afkoopsom van het leasecontract in aftrek mag brengen op de bijtelling voor privégebruik. Dit leidt voor de werknemer tot een minder hoge bijtelling en dus minder te betalen belasting.
Voorbeeld. Uw werknemer beschikt over een auto met een cataloguswaarde van € 40.000,- en een bijtelling van 22%. Uw werknemer neemt op 1 november 2017 ontslag. Vanwege de voortijdige beëindiging van het leasecontract brengt de leasemaatschappij u een afkoopsom van € 5.200,- in rekening. De bijtelling bedraagt op jaarbasis € 40.000,- x 22% = € 8.800,-. Over de periode januari - oktober is dit € 8.800,- x 10/12 = € 7.333,-. De bijtelling minus de afkoopsom bedraagt dan € 7.333,- -/- € 5.200,- = € 2.133,-.
[ Voor 30% gewijzigd door MrAcid op 15-08-2019 10:20 ]
^^Wat MrAcid zegt, blijkbaar....
https://www.leaseplandire.../model-3#tesla-model3-faq
Bij Leaseplan is het dus een kwestie van zelf CC koppelen. Declareren via Leaseplan.Hoe werkt Superchargen?
Voor het Superchargen rekent Tesla geen abonnementskosten, maar wel een prijs voor de afgenomen elektriciteit. Verder zal Tesla in je Tesla-account vragen om creditcardgegevens door te geven om de kosten hiervoor af te schrijven. Heb je een laadpas/-sleutelhanger van LeasePlan? Dan verrekenen wij deze kosten met de werkgever.
In tegenstelling tot wat eerder in dit topic werd gezegd is het dus wel mogelijk een referral code te gebruiken.Ik heb een referral code. Kan ik deze gebruiken bij een bestelling via LeasePlan?
Ja, deze moet bij de order vermeld worden op het bestelformulier. Controleer deze dus goed voordat je de order ondertekent.
Daar zit ik nu ook, ik neem aan dat jij ook geen VIN hebt, toch?mooste schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:27:
Ben benieuwd of er vandaag al SMSjes worden verstuurd. Ik heb op mijn account 3 van de 4 bolletjes afgevinkt. Alleen de levering nog in dat overzicht.
Typisch Tesla, gisteren een mailtje dat de auto tussen 13-8 en 20-8 geleverd zou worden. Vandaag kijk ik in m'n account, staat er weer een nieuwe factuur, met een nieuwe VIN en leverdatum 10-9. Gisteren die factuur al betaald, maar nieuwe factuur heeft natuurlijk ook weer een nieuw nummer. Ben benieuwd of dat dan weer goed gaat.
Nee, ik heb wel een VIN. Hoewel dat ook niet alles zegt.ruudhermans78 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:22:
[...]
Daar zit ik nu ook, ik neem aan dat jij ook geen VIN hebt, toch?
Bij mij is mijn VIN weer weggehaald van een voorraad auto, LM maar weer naar Tesla laten mailen, dit is al de 2e keer
[ Tesla MIG MYP ]
Zie dat alle P- modellen weer van de site zijn. Misschien stonden ze toch niet op de boot? Blijft wat vaag allemaal.Cyw00d schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:33:
Bij mij is mijn VIN weer weggehaald van een voorraad auto, LM maar weer naar Tesla laten mailen, dit is al de 2e keer
Ja inderdaad nog 3 SR+jes over. Of toch allemaal verkocht?
Nee ze zijn gisteren langzaamaan weggegaan, zag er gisterenmiddag nog maar 1 staan.Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:36:
[...]
Zie dat alle P- modellen weer van de site zijn. Misschien stonden ze toch niet op de boot? Blijft wat vaag allemaal.
Maar ik had ook al een mail met dat de levertijd volgende week is, maar nog geen SMS, dus dat feestje gaat niet door denk ik. Maar even afwachten tot de VIN weer in mijn account staat en hopelijk dan een SMS.
[ Tesla MIG MYP ]
Mijn VIN van een voorraad model (P3D-) staat er nog wel op maar ik heb hem zakelijk aangeschaft (ZZPer).Cyw00d schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:33:
Heb jij al een SMS gehad? Of de mail met leverweek?ismael86 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:40:
[...]
Mijn VIN van een voorraad model (P3D-) staat er nog wel op maar ik heb hem zakelijk aangeschaft (ZZPer).
[ Voor 4% gewijzigd door Cyw00d op 15-08-2019 10:42 ]
[ Tesla MIG MYP ]
Nee, helaas nog niet. Hoop dat hij in de loop van de dag komt.
Leverdatum staat op 19 augustus 2019 - 26 augustus 2019 (mail 'Uw Verwachte Leverdatum' )
Tesla sales Den Haag gaf aan dat ik hem eerder de laatste week van augustus of begin september kan verwachten.
Nou weet ik niet of ze dit gezegd hebben om de verwachtingen te managen.
[ Voor 3% gewijzigd door ismael86 op 15-08-2019 10:45 ]
Wanneer betalen jullie je factuur? 7 dagen voor verwachte leverdatum? Of als je echt een sms hebt ontvangen?
Ik had 'm dus gisteren al betaald, naar aanleiding van een mailtje met aflevering in de komende 7 dagen, maar een dag later is er ineens een nieuwe factuur. Misschien dus beter om te wachten tot dat smsje.avdgriendt schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:46:
Wanneer betalen jullie je factuur? 7 dagen voor verwachte leverdatum? Of als je echt een sms hebt ontvangen?
Ik zal het eens voorleggen aan mijn werkgever of hij daar wat mee kan en wilMrAcid schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:15:
[...]
Het 'opgeven als extra betaalde bijtelling' is verwarrend. Dat suggereert dat je ergens in april dit gaat recht breien in je belastingaangifte. Dat is echter niet hoe het werkt - en dan kun je het ook niet meer regelen. Dat is ook niet wat er in dat stuk staat wat je linkt/quote.
Je moet:
1. De werkgever de boete laten betalen (dat is vrij standaard volgens mij);
2. Zorgen dat de werkgever de boete verrekent met jouw salaris/loonstrook;
3. Zorgen dat je werkgever deze boete in mindering brengt op de bijtelling die voor dat jaar (cumulatief) is opgeteld bij jouw salaris.
Rekenvoorbeeld uit de link die ik hierboven deelde:
[...]
Wij hebben deze week op kantoor een bestelling voor 3 Tesla Model 3's (Standard range Plus) op lease de deur uit gedaan, en deze worden in december verwacht.
Geeft aan dat 'the window of oppurtunity'aan het sluiten is. Niet te lang twijfelen over bestellen dus.
Geeft aan dat 'the window of oppurtunity'aan het sluiten is. Niet te lang twijfelen over bestellen dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Preaper op 15-08-2019 11:00 ]
Ik objecteer, u eer.
Besteld zonder enige voorwaarde? Lijkt me wat gek als die pas in December gaan komen.Preaper schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:57:
Wij hebben deze week op kantoor een bestelling voor 3 Tesla Model 3's (Standard range Plus) op lease de deur uit gedaan, en deze worden in december verwacht.
Dat is wel heel anders dan de 6-8 weken levertijd die aangegeven wordt overalPreaper schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:57:
Ik denk dat hij bedoeld dat het bedrijf een order heeft geplaatst die in december pas geleverd hoeft te worden?
Niet heel verrassend natuurlijk, gezien de verhoging van de bijtelling per 1-1. Tesla is domweg de enige die daadwerkelijk in grote aantallen levert op dit moment. Je ziet hier in het topic al hoeveel mensen hun oude leasecontract zelfs willen afkopen om maar tegen lage bijtelling te kunnen leasen.thewizard2006 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:11:
[...]
Dat is wel heel anders dan de 6-8 weken levertijd die aangegeven wordt overal
Verwijderd
Benieuwd of er een sms binnenkomt vandaag verwachte leverdatum 22ste (waarschijnlijk nog 1 week later)
Bevestiging van bestelling vanuit Tesla op 02-07 dus de huidige levertijd op dit moment is al bijna 2 maanden.
Kan mijn eigen voorstellen dat dit inderdaad richting de 3 maanden gaat.
Andere merken kunnen niet of nauwelijks leveren en iedereen wil het liefst dit jaar rijden.
Bevestiging van bestelling vanuit Tesla op 02-07 dus de huidige levertijd op dit moment is al bijna 2 maanden.
Kan mijn eigen voorstellen dat dit inderdaad richting de 3 maanden gaat.
Andere merken kunnen niet of nauwelijks leveren en iedereen wil het liefst dit jaar rijden.
De looptijd lijkt wel aardig op te lopen als ik de verhalen mag geloven, pas halverwege november mag er voor een model worden geleverd van LM, Volgens LM moet dat goedkomen met levering nog dit jaar.. spannend.
De voorwaarde is dat hij zo vroeg mogelijk, maar uiterlijk dit jaar geleverd wordt. Waarop er een leverdatum in december is uitgekomen. Het kan natuurlijk zijn dat de leasemaatschappij hierin een slag onder de arm heeft genomen.Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:05:
[...]
Besteld zonder enige voorwaarde? Lijkt me wat gek als die pas in December gaan komen.
Ik objecteer, u eer.
4 maanden is een behoorlijke slag om de arm zou ik zeggen.
Lijkt me heel sterk dat de levertijd van gemiddeld 1,5 maand ineens naar 4 is gegaan. Ook omdat er nu weer veel onderweg is.Preaper schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:01:
[...]
De voorwaarde is dat hij zo vroeg mogelijk, maar uiterlijk dit jaar geleverd wordt. Waarop er een leverdatum in december is uitgekomen. Het kan natuurlijk zijn dat de leasemaatschappij hierin een slag onder de arm heeft genomen.
Is niet gek, heeft iets met kwartaal resultaten te maken waardoor in oktober alles naar de US gaat en bijna niets naar NLInspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:10:
[...]
Lijkt me heel sterk dat de levertijd van gemiddeld 1,5 maand ineens naar 4 is gegaan. Ook omdat er nu weer veel onderweg is.
Ik denk dat er heel veel mensen zullen zijn die dit niet volgen en straks teleurgesteld zijn met een levering na 1-1.Preaper schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 10:57:
Ik was afgelopen vrijdag bij Tesla en daar zei de verkoper ook al dat je vier maanden levertijd moet aanhouden. Dus als dit echt zo uitpakt zoals de beste man zei, dan zal er om spannen wat betreft levering voor 1-1.
Feitelijk mag hij wat mij betreft na 31-12 geleverd worden, als hij daarvoor maar op kenteken staat :-).
Feitelijk mag hij wat mij betreft na 31-12 geleverd worden, als hij daarvoor maar op kenteken staat :-).
model 3 via LM besteld.
Na een dag of 2-3 kreeg ik een RN nummer een een tesla account.
Account werkt alleen op website en niet voor de app, lijkt me niet correct?
De auto in mn account heeft een andere kleur dan ik besteld heb
er staat
- Uw Model 3 is gereserveerd op 09/08/2019. U wordt uitgenodigd om uw voertuig te configureren op basis van de datum van uw reservering.
Ik neem aan dat dit bij andere gewoon wel de kleur aangeeft die je besteld hebt?
Alvast bedankt,
Gerrit
er staat
- Uw Model 3 is gereserveerd op 09/08/2019. U wordt uitgenodigd om uw voertuig te configureren op basis van de datum van uw reservering.
Ik neem aan dat dit bij andere gewoon wel de kleur aangeeft die je besteld hebt?
Alvast bedankt,
Gerrit
2 weken geleden kreeg ik van de LM dat het 2 maanden zou duren. Dan moet er in die 2 weken wel een giga aantal besteld zijn. Tesla zal 3e 3n 4e kwartaal record cijfers laten zienAlusion schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:12:
Ik was afgelopen vrijdag bij Tesla en daar zei de verkoper ook al dat je vier maanden levertijd moet aanhouden. Dus als dit echt zo uitpakt zoals de beste man zei, dan zal er om spannen wat betreft levering voor 1-1.
Die schepen bevatten Tesla's voor heel Europa,niet alleen voor NL.Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:10:
[...]
Lijkt me heel sterk dat de levertijd van gemiddeld 1,5 maand ineens naar 4 is gegaan. Ook omdat er nu weer veel onderweg is.
[verwijderd]
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:36 ]
Als ik nu via de site van tesla zelf een auto bestel (het proces doorloop tot aan betalen) staat er bij verwachte levering Augustus... 
Zojuist ook het hoge woord er uit en er via de LM een besteld.
Long range AWD in het wit met 19inch sportvelgen, zwarte bekleding en zonder auto pilot functie (alle opties zitten er blijkbaar zo ongeveer al op behalve het echt 100% zelfstandig rijden overal, wat toch nog niet mag in Europa).
Zojuist ook het hoge woord er uit en er via de LM een besteld.
Long range AWD in het wit met 19inch sportvelgen, zwarte bekleding en zonder auto pilot functie (alle opties zitten er blijkbaar zo ongeveer al op behalve het echt 100% zelfstandig rijden overal, wat toch nog niet mag in Europa).
[ Voor 55% gewijzigd door thewizard2006 op 15-08-2019 13:36 ]
Nee, niet alleen voor NL nee. Alles in Europa gaat via Zeebrugge dacht ik.Wolly schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:28:
[...]
Die schepen bevatten Tesla's voor heel Europa,niet alleen voor NL.
App werkt niet totdat je de auto hebt. Het plaatje bedoel je? Weet eigenlijk niet of de kleur de juiste moet zijn. Maar je kunt ook inzien wat er besteld is toch? Gewoon in tekst? Daar moet wel de juiste kleur staan.gfvpelt schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:14:
model 3 via LM besteld.
er staat
Alvast bedankt,
Gerrit
Kwartaaleinde's zijn er altijd al geweest. Er komt nu tegen het einde van het kwartaal ook genoeg onze kant op. Dus dit heeft niet zoveel met een langere levertijd te maken.avdgriendt schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:34:
[...]
Is niet gek, heeft iets met kwartaal resultaten te maken waardoor in oktober alles naar de US gaat en bijna niets naar NL
[ Voor 76% gewijzigd door Inspired op 15-08-2019 13:37 ]
Mij ook...klinkt als verkooppraat...bestel nu, op = op, weg = weg, straks ben je te laat, etc.Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:10:
[...]
Verwijderd
Heeft iemand een idee over volgorde waarin order worden gekoppeld aan VIN? Is dat op basis van besteldatum of bijvoorbeeld op basis van restrictie vanuit een LM.
Mijn specifieke voorbeeld:
26-07 Besteld via LM
30-07 Bevestiging email met Tesla account (restrictie vanuit LM 16-08)
31-07 Mail van Tesla 'De stappen naar uw levering'
"Vanaf 2 weken voor deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden" (begreep echter uit eerdere berichtgeving op dit forum, dat dit is aangepast naar de restrictie datum en dus niet 2 weken daarvoor).
04-08 contact opgenomen met Tesla om de restrictie te verwijderen, dat moest via LM. Dus LM mail laten opstellen naar Tesla.
05-08 gebeld naar Tesla voor bevestiging. Meneer gaf aan dat backlog aardig opliep en wel even kan duren voordat berichtgeving van LM is verwerkt.
Ik ga dus uit van een restrictie van 16-08 (morgen). Kom ik dan morgen weer onderaan een lijst terecht. Of wordt er op basis van mijn orderdatum gekeken en indien er een VIN is die matched aan mijn order deze eerder gekoppeld dan iemand die vandaag een bestelling deed (zonder restrictie) en in dezelfde queue staat?
edit: mijn config is LR AWD, Grijs, 18, zwart interieur.
Mijn specifieke voorbeeld:
26-07 Besteld via LM
30-07 Bevestiging email met Tesla account (restrictie vanuit LM 16-08)
31-07 Mail van Tesla 'De stappen naar uw levering'
"Vanaf 2 weken voor deze datum zullen wij dan ook een oog op de voertuigen in onze voorraad houden" (begreep echter uit eerdere berichtgeving op dit forum, dat dit is aangepast naar de restrictie datum en dus niet 2 weken daarvoor).
04-08 contact opgenomen met Tesla om de restrictie te verwijderen, dat moest via LM. Dus LM mail laten opstellen naar Tesla.
05-08 gebeld naar Tesla voor bevestiging. Meneer gaf aan dat backlog aardig opliep en wel even kan duren voordat berichtgeving van LM is verwerkt.
Ik ga dus uit van een restrictie van 16-08 (morgen). Kom ik dan morgen weer onderaan een lijst terecht. Of wordt er op basis van mijn orderdatum gekeken en indien er een VIN is die matched aan mijn order deze eerder gekoppeld dan iemand die vandaag een bestelling deed (zonder restrictie) en in dezelfde queue staat?
edit: mijn config is LR AWD, Grijs, 18, zwart interieur.
Ik denk dat niemand hier echt een antwoord op zou kunnen geven anders dan Tesla zelf. Verder dan speculatie kom je eigenlijk toch niet. Persoonlijk zou ik denken dat je onderaan de lijst komt van auto's die al uitgeleverd mochten worden, dus dan is besteldatum minder belangrijk dan mogelijke uitleverdatum. Maar goed, dit is speculeren.Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:02:
Ik ga dus uit van een restrictie van 16-08 (morgen). Kom ik dan morgen weer onderaan een lijst terecht. Of wordt er op basis van mijn orderdatum gekeken en indien er een VIN is die matched aan mijn order deze eerder gekoppeld dan iemand die vandaag een bestelling deed en in dezelfde queue staat?
Jawel, maar vanuit ZeebruggeMar.tin schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:30:
[...]
Ik weet re-de-lijk zeker dat er iig naar Noorwegen een "eigen" schip gaat?
Er komt 1 schip vanuit San Francisco naar Zeebrugge, en daarna wordt het verder verspreid: via truck naar Nederland en België, via schip naar Noorwegen, via schip naar Engeland, via ... naar andere landen.
Hoeveel tesla passen eigenlijk in 1 schip? Zo'n 1200??Bazi schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:10:
[...]
Jawel, maar vanuit Zeebrugge![]()
Er komt 1 schip vanuit San Francisco naar Zeebrugge, en daarna wordt het verder verspreid: via truck naar Nederland en België, via schip naar Noorwegen, via schip naar Engeland, via ... naar andere landen.
https://www.buildingtesla.com/compare/Shipping%20Pier%2080/
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
4000 heb ik ergens gelezen.lost95 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:15:
[...]
Hoeveel tesla passen eigenlijk in 1 schip? Zo'n 1200??
https://www.buildingtesla.com/compare/Shipping Pier 80/
Verwijderd
Thanks voor je snelle reactie. Indien jou speculatie klopt, zou ik dat wel apart vinden. Je mag toch verwachten dat iemand die eerder is met bestellen, ook eerder een auto toegewezen krijgt zodra een restrictie verloopt.masterant schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:05:
[...]
Ik denk dat niemand hier echt een antwoord op zou kunnen geven anders dan Tesla zelf. Verder dan speculatie kom je eigenlijk toch niet. Persoonlijk zou ik denken dat je onderaan de lijst komt van auto's die al uitgeleverd mochten worden, dus dan is besteldatum minder belangrijk dan mogelijke uitleverdatum. Maar goed, dit is speculeren.
Anderszijds, bij Tesla weet je het nooit...

.
[ Voor 104% gewijzigd door gfvpelt op 15-08-2019 14:34 ]
Ik denk dat Tesla vooral kijkt naar wat ze NU kunnen verkopen en niet wat ze eventueel later zouden gaan verkopen. Dus als iemand nu mag rijden / betalen dan kiezen ze daarvoor. Dat in de huidige markt een positie die ze zich kunnen veroorloven. Als ik BMW zou zijn en ik zou een Model 3 hebben zou ik dat ook zo doenVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:22:
[...]
Thanks voor je snelle reactie. Indien jou speculatie klopt, zou ik dat wel apart vinden. Je mag toch verwachten dat iemand die eerder is met bestellen, ook eerder een auto toegewezen krijgt zodra een restrictie verloopt.
Anderszijds, bij Tesla weet je het nooit...
Gemiddeld denk ik zo'n 4000-5000.lost95 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:15:
[...]
Hoeveel tesla passen eigenlijk in 1 schip? Zo'n 1200??
https://www.buildingtesla.com/compare/Shipping%20Pier%2080/
De vorige (Triumph Ace) had een capaciteit van 5059 auto's. Tesla's zijn wat groter en zwaarder dan gemiddeld, dus stonden er misschien wat minder op dan dat.
De andere schepen die tot nu toe gebruikt zijn hebben ongeveer hetzelfde laadvermogen, dus de capaciteit zal wel ongeveer gelijk zijn.
[quote]Inspired schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:34:
App werkt niet totdat je de auto hebt. Het plaatje bedoel je? Weet eigenlijk niet of de kleur de juiste moet zijn. Maar je kunt ook inzien wat er besteld is toch? Gewoon in tekst? Daar moet wel de juiste kleur staan.
De app verteld "er is niets gekoppeld"
de website tesla-account text is echt alleen:
er staat geen kleur of type bij.
Telefoon nummer op website word niet opgenomen, heb ze even een email gestuurd via DeliveryNL@tesla.com
App werkt niet totdat je de auto hebt. Het plaatje bedoel je? Weet eigenlijk niet of de kleur de juiste moet zijn. Maar je kunt ook inzien wat er besteld is toch? Gewoon in tekst? Daar moet wel de juiste kleur staan.
De app verteld "er is niets gekoppeld"
de website tesla-account text is echt alleen:
er staat geen kleur of type bij.
Telefoon nummer op website word niet opgenomen, heb ze even een email gestuurd via DeliveryNL@tesla.com
[ Voor 14% gewijzigd door gfvpelt op 15-08-2019 14:35 ]
Verwijderd
Weet iemand wanneer je je kenteken krijgt. Ik heb op 30-7 een email gekregen met verwachte leverdatum tussen 18 en 25 augustus. Daarna stil.
Wat ik begreep is dat je 7 dagen voor levering een SMS + Mail krijgt met factuur, kenteken & meldcode. In jouw geval zou je dus verwachten dat je ergens tussen 11 en 18 augustus een SMS & Mail zou krijgen / moeten krijgenVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:40:
Weet iemand wanneer je je kenteken krijgt. Ik heb op 30-7 een email gekregen met verwachte leverdatum tussen 18 en 25 augustus. Daarna stil.
Verwijderd
Ik kreeg dezelfde email op 25-07 met de verwachte leverdatum van 14-21 augustus. Ik heb nog geen sms ontvangen. Ik wacht rustig af.. Nee hoor. Ik wacht super ongeduldig afVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:40:

Verwijderd
Ik heb dat zelfde onrustige gevoel. Op het moment dat je hem besteld heb wil je hem zo snel mogelijk hebben.
Houd ons maar op de hoogte danVerwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:00:
[...]
Ik kreeg dezelfde email op 25-07 met de verwachte leverdatum van 14-21 augustus. Ik heb nog geen sms ontvangen. Ik wacht rustig af.. Nee hoor. Ik wacht super ongeduldig af
Door al jullie berichtjes wordt ik ook ongeduldig. 27-07 besteld, nog niets ontvangen (geen My Tesla account, RN, etc.). Bij vorige auto's kon me dat niets schelen, maar dat is nu anders
Gewoon rustig afwachten dan komt het allemaal goed.
Hier besteld op 29-6 M3 sr+, 18 inch en trekhaak.
Vandaag opgehaald in Eindhoven en een keurige auto ontvangen. Ook zeer uitgebreid uitleg gehad, complete menu doorgelopen, telefoon gekoppeld etc. Ze hadden alle tijd en we hebben samen de complete auto doorlopen.
Hier besteld op 29-6 M3 sr+, 18 inch en trekhaak.
Vandaag opgehaald in Eindhoven en een keurige auto ontvangen. Ook zeer uitgebreid uitleg gehad, complete menu doorgelopen, telefoon gekoppeld etc. Ze hadden alle tijd en we hebben samen de complete auto doorlopen.
Ik dacht dat Tilburg en Groningen alle leveringen deden. Maar blijkbaar niet dus.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.