Bigjostie schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:13:
Toch maar even informeren over mijn bestelling. Ik heb het vermoeden dat mijn verhaal bij meer mensen van toepassing is namelijk. Begin oktober een Model 3 P besteld, solid black de rest standard.
04-10 bestelling gedaan bij Leaseplan
Leaseplan geeft aan deze bestelling meteen te hebben doorgezet bij Tesla.
Sinds dien ongeveer elke week gebeld met Leaseplan of zij al iets vernomen hadden, elke keer was het antwoord "Nee, alles staat goed bij ons en u moet geduld hebben, alles komt goed"
28-10 Eindelijk geeft leaseplan aan een RN-nummer te hebben gekregen. Deze moest alleen nog verwerkt worden door leaseplan. Deze zou ik de week erop krijgen.
07-11 Nog steeds geen RN-nummer gekregen van leaseplan, na veel duwen en trekken toch telefonisch een nummer gekregen voor mijn bestelling.
08-11 Gebeld met tesla om de status van de bestelling na te vragen aan de hand van het RN-nummer. Alles staat goed, we zien dat het een leaseplan order is en u moet geduld hebben.
13-11 Nog steeds niks zichtbaar in mijn tesla account en toevallig in de buurt van Tesla in Amsterdam. Hier langs gereden omdat ik het toch niet vertrouwde..
Tesla heeft mijn bestelling (van leaseplan) nagekeken. Mevrouw vond het ook raar dat ik nog niks zichtbaar had in mijn account. Normaal moet er altijd iets van een RN-nummer/bestelling te zien zijn. Ook bij een zogenaamd secundair account. Na nakijken van de configuratie van het RN-nummer, bleek het nummer gegeven door leaseplan een totaal verkeerde te zijn. Het nummer was van iemand anders met een totaal andere configuratie.
Dit bij leaseplan geverifieerd, zij gaven aan, nee dit is het RN-nummer voor jouw bestelling.
Tesla heeft dit verder uitgezocht in hun systeem, bleek dat zij inderdaad mijn order hebben teruggemaild naar leaseplan met dit RN-nummer. Vanuit tesla heb ik te horen gekregen dat er waarschijnlijk "iets" is misgegaan met het systeem tijdens de overgang van een oud naar een nieuw systeem.
Nu gaan ze mijn order opnieuw verwerken, wel met prioriteit, maar kom ik opnieuw achteraan in de rij. Gelukkig gaat het om een Performance en is hij dit jaar nog leverbaar gaf ze aan. Een nieuw RN-nummer wordt gemaild naar leaseplan, en wordt nu gekoppeld aan mijn account. Na het bezoek binnen een uur direct ook ineens de referal pagina zichtbaar. Hopelijk gaat het nu toch nog goedkomen.
Daarna heb ik alles teruggekoppeld aan LeasePlan, waarop ik de reactie kreeg. "Ja dat verbaast me eigenlijk niks, het gaat wel vaker fout bij Tesla. Ik heb zulke verhalen vaker gehoord." Wat een klotepartij is het zeg, als het zo vaak mis gaat, controleer het dan...
Het is dat ik verplicht moet leasen bij LeasePlan vanuit mijn werkgever, maar ben echt helemaal klaar met LeasePlan.