Ik las een aantal posts terug dat er sprake zou zijn van een oud en een nieuw systeem. Misschien zijn ze het oude systeem wel aan het uitfaseren.
Hier ook
Conifeer schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:13:
[...]
Hier ook terug
Communicatie voorkeuren en naw gegevens leeg
LR/Solid Black/Black/19" / Besteld 04-10 / VIN 27-11 / SMS: Levering 2019 gehad / Levering SMS ?
Verwijderd
Same here .. contact details are empty.. I try to fill in again .. it went blank again.Conifeer schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:13:
[...]
Hier ook terug
Communicatie voorkeuren en naw gegevens leeg
De site van Tesla vertoont wel vaker korte uitval van data, ik denk dat jullie wat minder vaak zouden moeten inloggen en F5'en, je maakt op deze manier meer stuk dan dat je gewoon geduld hebt. Zie ook de topicwarning.

Glovis Cosmos onderweg naar Panama.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Vandaag onze Model 3 opgehaald!
Duurde allemaal wat lang (1,5 uur), maar dit kwam voornamelijk door de RDW.
Auto zelf zag er goed uit, klein krasje ergens die ze ter plekken konden fixen.
Thuis kwam we er nog wel achter dat bij rechts achter het deurrubber niet goed gemonteerd zit, dus daar moeten we nog wel weer even voor langs..
Verder ging het ophaal proces soepel! Stond op Amsterdam Sloterdijk een Model X klaar om ons naar de haven te brengen.
Op de achtergrond werd de GP uitgeladen, waar ze al bijna 4 dagen mee bezig waren.. Verwachting is dat er dit jaar nog 15.000 Model 3's uitgeleverd gaan worden.. Vanaf aanstaande onderdag wordt de grote drukte verwacht.
Simpel filmpje van het ophalen:
https://drive.google.com/...d6Z-Cveh/view?usp=sharing
Thuis kwam we er nog wel achter dat bij rechts achter het deurrubber niet goed gemonteerd zit, dus daar moeten we nog wel weer even voor langs..
Verder ging het ophaal proces soepel! Stond op Amsterdam Sloterdijk een Model X klaar om ons naar de haven te brengen.
Op de achtergrond werd de GP uitgeladen, waar ze al bijna 4 dagen mee bezig waren.. Verwachting is dat er dit jaar nog 15.000 Model 3's uitgeleverd gaan worden.. Vanaf aanstaande onderdag wordt de grote drukte verwacht.
Genieten nu van de auto!Mkeespiet schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:21:
En nice filmpje
Nice !!
Exact mijn config (sr+ Grijs) veel plezier met je waggie !
Exact mijn config (sr+ Grijs) veel plezier met je waggie !
Mkeespiet schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:21:
Wanneer hij aankomt staat in het plaatje. Heb ik expres meegenomen. VIN regen, net als iedereen hier heb ik geen idee maar met een kleine week ergens. En dan nog, er wordt gesuggereerd dat er nog 20.000 Model 3s moeten komen. Dat zijn 6 boten ofzo. Dus als je de Grand Pioneer, de Jasper Arrow en deze meerekent, dan moeten er hierna nog 3 komen
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Afwachten dan maar toch ?asing schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:28:
[...]
Wanneer hij aankomt staat in het plaatje. Heb ik expres meegenomen. VIN regen, net als iedereen hier heb ik geen idee maar met een kleine week ergens. En dan nog, er wordt gesuggereerd dat er nog 20.000 Model 3s moeten komen. Dat zijn 6 boten ofzo. Dus als je de Grand Pioneer, de Jasper Arrow en deze meerekent, dan moeten er hierna nog 3 komen.
Tuurlijk, daar is iedereen hier ontzettend goed in

Waarom zou ik dat niet kunnen vragen? Is toch geen rare vraag..?Canster schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:10:
[...]
Denk niet dat je dit nu kan vragen aan de mensen die zich er zo op verheugd hebben... Iedereen heeft hoop dat het in 2019 geleverd gaat worden dat wordt ook de hele tijd aangegeven!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Hij is er niet lang geweest lijkt het, zal geen auto’s geladen of gelost hebben lijkt mij (?)
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Lijkt helaas zo. Vaart met een halve knoop.....duurt dan we heel lang
SR+ / White / Black / 19, Bestelling 8-10, RN 10-10, VIN 26-11, leverdatum: 16-12
Hij moet volgens mij nog stoppen in Mexico, vaart nu rechtstreeks naar de haven.Frome schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:36:
[...]
Hij is er niet lang geweest lijkt het, zal geen auto’s geladen of gelost hebben lijkt mij (?)
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
[ Voor 99% gewijzigd door VerwardeMan op 29-09-2021 10:40 ]
Kan helaas geen screenshots delen (schijnbaar iets met karmapoints?), maar de Glovis Cosmos is net de haven in Mexico binnengevaren.
EDIT: hij lijkt nu aan te gaan meren bij een terrein waar ik op Google Maps ook auto’s in opslag zie staan, waarschijnlijk gaat hij toch een deel van z’n lading lossen (of laden...).
EDIT: hij lijkt nu aan te gaan meren bij een terrein waar ik op Google Maps ook auto’s in opslag zie staan, waarschijnlijk gaat hij toch een deel van z’n lading lossen (of laden...).
[ Voor 41% gewijzigd door Majo03 op 04-11-2019 23:02 ]
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Om niet te hard in te lopen op de JA? Who knows?
VerwardeMan schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:51:
[...]
Volgens mij is het ook zo. Die bestemmingsgegevens op het screenshot worden uitgezonden door de AIS transponder van dat schip. Met andere woorden, bewust ingesteld door de crew. Lijkt me niet dat ze dat doen als ze niet voornemens zijn die kant op te gaan. Dat ze nog niet zo hard gaan... Geen idee waarom
Verwijderd
Leuk verslag!Mkeespiet schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:21:
Verwijderd
Lees gerucht op Twitter dat de reden van de koerswijziging van de Jasper Arrow zou zijn dat er een explosie aan boord zou hebben plaatsgevonden door een defect van een accu in een van de Tesla’s...
Mocht dit waar zijn dan ben ik benieuwd wat de schade is en hoelang de vertraging kan gaan duren.
Mocht dit waar zijn dan ben ik benieuwd wat de schade is en hoelang de vertraging kan gaan duren.
Source?Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:15:
Lees gerucht op Twitter dat de reden van de koerswijziging van de Jasper Arrow zou zijn dat er een explosie aan boord zou hebben plaatsgevonden door een defect van een accu in een van de Tesla’s...
Oh ik had gelezen dat er zoveel Tesla's op de boot waren geladen dat de lading zwaarder is dan normaal en dat daarom onderweg bleek dat er niet genoeg stookolie was en de boot ff moest tanken.Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:15:
Aaaaaand... it’s gone. Iemand z’n VIN kwijt?Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:15:

Lekker verhaal idd. Toch maar weer even afwachten....
Die bestemmingsgegevens hebben in localizatodo al de hele tijd op Panama gestaan, ook toen hij nog duidelijk naar Lazaro Cardenas voer. En dat terwijl MarineTraffic wel die haven als bestemming aangaf. Ik zou dus de weergave op dat screenshot (en dus www.localizatodo.com) niet al te nauw nemen. Daarnaast is er wederom niet gecheckt of de positie wel zo actueel was:VerwardeMan schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:51:
[...]
Volgens mij is het ook zo. Die bestemmingsgegevens op het screenshot worden uitgezonden door de AIS transponder van dat schip. Met andere woorden, bewust ingesteld door de crew. Lijkt me niet dat ze dat doen als ze niet voornemens zijn die kant op te gaan. Dat ze nog niet zo hard gaan... Geen idee waarom

Je kan desnoods ook de imgur link of wat je ook gebruikt delen zonder http ervoor dan ziet ie niet dat het een link is.Majo03 schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:53:
Kan helaas geen screenshots delen (schijnbaar iets met karmapoints?), maar de Glovis Cosmos is net de haven in Mexico binnengevaren.
[ Voor 27% gewijzigd door The Third Man op 04-11-2019 23:32 ]
Tesla heeft me vandaag verteld dat de levering waarschijnlijk in december zal plaatsvinden (nog geen VIN). Ik heb ze hierop ook verteld dat een levering in januari voor mij geen optie is ivm de financiële gevolgen. Ik koop zelf en kan dus zonder problemen annuleren als ze niet leveren.mistercage schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:07:
Eens dat er vertraging kan optreden, maar ik ben toch echt van mening dat ik mijn bestelde M3 voor 31/12 op kenteken wil hebben. Ja..fiscaal voordeel heeft mij toch echt bewogen om deze auto te verkiezen...levering volgend jaar is dan ook persoonlijk geen optie voor mij. Dit is iets dat ik duidelijk aan de LM( Leaseplan) heb meegegeven... maar ik zal denk ik wel een van de weinigen zijn die er zo ver denkt...
Lol 😂 waar gaat dit over. Je kan nu nog steeds LR en performance m3’s bestellen die dit jaar geleverd gaan worden volgens tesla. En jullie maken je druk om m3’s die begin oktober en eerder zijn besteld?! Relax jongensDennusB schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:09:
Denk dat dit wel een interessante vraag is nu :
Poll: Als ze m’n tesla niet in 2019 op kenteken krijgen dan..
• Annuleer ik hem!
• Wacht ik tot 2020
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
in de app ook grijsKluuter schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:01:
[...]
Na de sms de grijze wielen ook zichtbaar in je account/app? Of waren ze daar alwel grijs?
M3P Blue/blk VIN 26/11 sms 20/12 opgehaald 24/12
Dat is gewoon iemand die een suggestieve vraag met extra Michael Bay gehalte stelt om het lokale suffertje zo ver te krijgen dat ze zijn nieuwsgierigheid gaan laven toch? Nul waarde aan hechten.
Ik krijg een MY 2019 dus nee. Niet allemaal.Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 03:05:
Hebben de nu afgeleverde M3’s ook het Pedestrian warning system? Iemand een idee?
[ Voor 23% gewijzigd door Zpottr op 05-11-2019 04:38 ]
Zoef
Ik gebruik normaal de andere site, marine etc, maar die weet het al een paar dagen niet meer. Iemand anders riep een paar posts geleden dat de cosmos vertrokken was maar die kletste uit zijn nek.Lekkere Kwal schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:29:
[...]
[...]
Die bestemmingsgegevens hebben in localizatodo al de hele tijd op Panama gestaan, ook toen hij nog duidelijk naar Lazaro Cardenas voer. En dat terwijl MarineTraffic wel die haven als bestemming aangaf. Ik zou dus de weergave op dat screenshot (en dus www.localizatodo.com) niet al te nauw nemen. Daarnaast is er wederom niet gecheckt of de positie wel zo actueel was:
[Afbeelding]
[...]
Je kan desnoods ook de imgur link of wat je ook gebruikt delen zonder http ervoor dan ziet ie niet dat het een link is.
Cosmos ligt op dit moment aangemeerd in de haven.
Die tweet over een in de fik gevlogen accu, de auto's staan 30 cm uit elkaar. Dat slaat over en dan heb je een dik van jewelste.
Gaaf filmpje! Thanks! Ik zag dat je kenteken vrijwel identiek aan die van mij is.. en ook de uitvoering.. G746LX.. toevallig zien staan? Ik mag donderdag!Mkeespiet schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:21:
Heb ook gehoord dat de Cosmos een lading
Superchargers voor Mexico aan boord heeft (Twitter).
Superchargers voor Mexico aan boord heeft (Twitter).
asing schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 05:40:
[...]
Ik gebruik normaal de andere site, marine etc, maar die weet het al een paar dagen niet meer. Iemand anders riep een paar posts geleden dat de cosmos vertrokken was maar die kletste uit zijn nek.
Cosmos ligt op dit moment aangemeerd in de haven.
Die tweet over een in de fik gevlogen accu, de auto's staan 30 cm uit elkaar. Dat slaat over en dan heb je een dik van jewelste.
Verwijderd
Haal je vin door een vin decoder en je weet of je een 2019 of 2020 model hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 03:05:
Hebben de nu afgeleverde M3’s ook het Pedestrian warning system? Iemand een idee?
Ik haal maandag een 2019 model op, dus zonder PWS
Speculeren over speculaties: dat klinkt niet alsof het een 'noodgeval' was. De bestemming op 'localizatodo' wordt vaak niet goed bijgewerkt, als de positie actueel is kun je wel meer zien op die website.Lekkere Kwal schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:29:
Die bestemmingsgegevens hebben in localizatodo al de hele tijd op Panama gestaan, ook toen hij nog duidelijk naar Lazaro Cardenas voer. En dat terwijl MarineTraffic wel die haven als bestemming aangaf. Ik zou dus de weergave op dat screenshot (en dus www.localizatodo.com) niet al te nauw nemen. Daarnaast is er wederom niet gecheckt of de positie wel zo actueel was:
Dat was mijn inschatting ook een tijdje terug. Is dat al bevestigd?Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:10:
[...]
Haal je vin door een vin decoder en je weet of je een 2019 of 2020 model hebt.
Van harte welkomVerwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:55:
Grand Neptune lijkt te gaan vertrekken uit SFO. Sleepboot ligt langszij.
Op de Tesla site staat een disclaimer bij aangepaste configuratie:
"Beschikbaar voor levering in 2019: alle Long Range en Performance modellen of snel beschikbare voorraad"
Weet iemand of dit een garantie is dat men voor 01-01-2020 levert? Zoals ik het lees kan ik nog gewoon een order inleggen en hoef ik niet perse beschikbare voorraad te kiezen?
"Beschikbaar voor levering in 2019: alle Long Range en Performance modellen of snel beschikbare voorraad"
Weet iemand of dit een garantie is dat men voor 01-01-2020 levert? Zoals ik het lees kan ik nog gewoon een order inleggen en hoef ik niet perse beschikbare voorraad te kiezen?
Thanks!Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:06:
[...]
Leuk verslag!Neem alleen aan dat je bedoelt dat ze er 4 dagen mee bezig gaan zijn, want hij ligt er sinds gisteren (zondag). Verder wel benieuwd naar de software versie die er standaard op zit. De 32 zeker? Sinds vorige week druppelen de updates binnen met 36 erin namelijk..
Ik weet niet welke versie er op stond toen we met de Tesla weg reden, maar er stond gelijk een update klaar. Er stond bij dat dit 25 minuten duurde, dus dit hebben we uitgesteld tot het avond eten.
Nu, na de update, staat er inderdaad 32 op.
En inderdaad, ze verwachten in totaal 4 dagen bezig te zijn met uitladen, bleven maar Model 3's uit die boot komen..
Ik kan met niet elk kenteken meer herinneren, maar ik zie op een foto wel de G-770-LXMichiel 3 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 06:23:
[...]
Gaaf filmpje! Thanks! Ik zag dat je kenteken vrijwel identiek aan die van mij is.. en ook de uitvoering.. G746LX.. toevallig zien staan? Ik mag donderdag!
Of de SR+ is erg populair of ze produceren juist nu vooral de LR/P omdat er meer marge opzit?fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:13:
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik heb mijn SR+ bestelling ook om laten zetten naar een Long Range omdat deze nog leverbaar zou zijn in 2019. Mijn LM (ALD) zei dat ik de order voor 13 november moest doorzetten voor levering 2019.
"The Model 3 Long Range can still be ordered until November 13th for delivery in 2019."
Ik heb op 31/10 zelf een aanbetaling gedaan om een RN nummer te ontvangen en vanmorgen is de getekende offerte door WG opgestuurd, zij zullen nu mijn RN en de bestelling overnemen. Dat er specifiek staat dat de LR & P modellen nog leverbaar zijn dit jaar geeft mij een gerust gevoel en ik ga er vanuit dat de laatste boten veel LR en P bevatten. 100% garantie zullen ze nooit geven (zie Jasper Arrow)
LR / Blue / Zwart / 19'"
"The Model 3 Long Range can still be ordered until November 13th for delivery in 2019."
Ik heb op 31/10 zelf een aanbetaling gedaan om een RN nummer te ontvangen en vanmorgen is de getekende offerte door WG opgestuurd, zij zullen nu mijn RN en de bestelling overnemen. Dat er specifiek staat dat de LR & P modellen nog leverbaar zijn dit jaar geeft mij een gerust gevoel en ik ga er vanuit dat de laatste boten veel LR en P bevatten. 100% garantie zullen ze nooit geven (zie Jasper Arrow)
LR / Blue / Zwart / 19'"
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:13:
Ik kan met niet elk kenteken meer herinneren -> niet??? goh.. kidding, ik wens jullie veel plezier met het voertuig en ik tel nog even de nachtjes af... voel me weer als een klein kind dat bijna jarig is ..Mkeespiet schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:19:
[...]
Ik kan met niet elk kenteken meer herinneren, maar ik zie op een foto wel de G-770-LX

Leuk filmpje! Zo te zien werd je, door Tesla, vanuit het station Sloterdijk naar de Koopman Terminal gependeld? Was dit informatie die je van te voren bekend was of moeten we hier op gokken?Mkeespiet schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:21:
....
Ik objecteer, u eer.
Wanneer had je je SR+ besteld?Figaro9 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:29:
Ik heb mijn SR+ bestelling ook om laten zetten naar een Long Range omdat deze nog leverbaar zou zijn in 2019. Mijn LM (ALD) zei dat ik de order voor 13 november moest doorzetten voor levering 2019.
LR / Blue / Zwart / 19'"
[...]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dus je doet zelf de aanbetaling en laat de LM dan de order overnemen?Figaro9 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:29:
LR / Blue / Zwart / 19'"
[...]
Krijg je de aanbetaling daarna terug van Tesla?
Ook benieuwd naar ja... en ik zie dat het vertrekpunt niet bij de P&R locatie was, dus even goed in de gaten houdenPreaper schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:31:
[...]
Leuk filmpje! Zo te zien werd je, door Tesla, vanuit het station Sloterdijk naar de Koopman Terminal gependeld? Was dit informatie die je van te voren bekend was of moeten we hier op gokken?
Wat bedoel je met 100% garantie? Ik heb voor 7okt besteld, volgens mij heb ik wel een 100% garantie dat hij dit jaar nog komt. Vraag me wel af, wat als niet. Stellen ze me dan schadeloos oid? Wat houdt een lever garantie in in dit geval?Figaro9 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:29:
LR / Blue / Zwart / 19'"
[...]
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
In eerste instantie 11/10, maar bij de oude LM (nieuwe HR-persoon was hier niet van op de hoogte

Dus toen geprobeerd bij ALD een nieuwe SR+ te bestellen op 30/10 met een specifieke configuratie welke toen nog beschikbaar zou zijn. Er was toen een lijstje met specfieke conf. welke nog beschikbaar zouden zijn ,echter was dit lijstje binnen 2 dagen alweer 'op' en op het moment dat ik mijn bestelling deed bij ALD gaven ze aan dat deze dit jaar niet meer zou komen.
Toen in overleg met WG gelukkig een LR mogen bestellen omdat deze nog wel beschibkaar is.
Dit klopt, zodra de LM de auto heeft betaald bij Tesla krijg ik mijn aanbetaling terug. Hier kon wel een poos overheen gaan zei de LM, maar heb liever dit jaar mijn autofRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:33:
[...]
Dus je doet zelf de aanbetaling en laat de LM dan de order overnemen?
Krijg je de aanbetaling daarna terug van Tesla?
Met 7 okt besteldatum zou ik me geen zorgen maken en ga ik er vanuit dat jij voorrang krijgt mocht er plots is gebeuren met een boot. Met mijn bestelling op 31/10 sta ik (waarschijnlijk) achteraan in de rij en als er dus iets gebeurt zal ik de gene zijn die pech heeft en niet jij.Nonode schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:38:
[...]
Wat bedoel je met 100% garantie? Ik heb voor 7okt besteld, volgens mij heb ik wel een 100% garantie dat hij dit jaar nog komt. Vraag me wel af, wat als niet. Stellen ze me dan schadeloos oid? Wat houdt een lever garantie in in dit geval?
100% garanties bestaan niet.Ze zullen vast hun best doen.fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:13:
Niets. Dat ze hun best doen. Als je met schadeloosstelling bedoelt dat je het effect van 8% bijtelling (en 22% over €5000) mag declareren denk ik dat je zelf ook wel doorhebt dat je een grapje maakt. Je zult 'm vast kosteloos mogen annuleren.Nonode schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:38:
[...]
Wat bedoel je met 100% garantie? Ik heb voor 7okt besteld, volgens mij heb ik wel een 100% garantie dat hij dit jaar nog komt. Vraag me wel af, wat als niet. Stellen ze me dan schadeloos oid? Wat houdt een lever garantie in in dit geval?
Waarom geen garantie? Dat hebben we de afgelopen dagen wel gezien. Stel je voor de grap nu eens voor (very bad case) dat er inderdaad een M3 is de hens is gegaan benedendeks op de JA, en er daarbij enkele tientallen andere auto's heeft meegenomen voordat een of ander suppressiesysteem de boel onder controle kreeg. Hoe lang zou het dan duren voor een verzekeringsmaatschappij weer enkele honderden miljoenen aan Tesla's op een dure boot wil verzekeren? Dan mag je blij zijn als je 'm met Pasen hebt denk ik
Zoef
Waar is de Jasper Arrow gebleven? Op https://www.localizatodo.com/html5/ wordt deze helemaal niet meer gevonden en in de haven van Jamaica is hij niet meer zichtbaar....
Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Vandaag komen ze m'n tesla van Athlon brengen. Ik kan de app al bedienen en kan precies zien waar hij staat
Op precies dezelfde plek: https://www.marinetraffic...ome/shipid:376232/zoom:10ArPi75 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:04:
Waar is de Jasper Arrow gebleven? Op https://www.localizatodo.com/html5/ wordt deze helemaal niet meer gevonden en in de haven van Jamaica is hij niet meer zichtbaar....
Op exact dezelfde plek. Op marinetraffic ligt de boot gewoon voor anker in de haven.ArPi75 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:04:
Tip: vergeet die LocalizaTodo app...ArPi75 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:04:
MarineTraffic is betrouwbaarder en geeft nog steeds weer dat de Jasper Arrow voor anker ligt in het havengebied van Kingston
In Kingston town, the place I long to be.Majo03 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:11:
[...]
Tip: vergeet die LocalizaTodo app...
MarineTraffic is betrouwbaarder en geeft nog steeds weer dat de Jasper Arrow voor anker ligt in het havengebied van Kingston
LocalizaTodo kan je beter alleen gebruiken als de boot buiten AIS is. Daarbinnen is MarineTraffic inderdaad veel betrouwbaarder.
Even contact gehad met een Delivery Agent van Tesla via email.
Hij bevestigde dat er geen VIN gelinked was en dus de levering waarschijnlijk voor begin december ging zijn.
Valt mee, nog even wachten dus...
Hij bevestigde dat er geen VIN gelinked was en dus de levering waarschijnlijk voor begin december ging zijn.
Meneer Konijn schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:37:
[...]
Nagenoeg zelfde verhaal hier. Op 2019-10-01 een RN ontvangen. Van een VIN nog niets gezien. We wachten rustig af.
LR AWD * SILVER * BLACK * AERO * TREKHAAK * RN109632xxx - 4-10-19 * VIN 28-11 * Levering Gent 19/12
Kom ook met het OV en wilde al voor het laatste stuk een uber pakken maar als er een shuttle is zou dat natuurlijk top zijn!Preaper schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:31:
[...]
Leuk filmpje! Zo te zien werd je, door Tesla, vanuit het station Sloterdijk naar de Koopman Terminal gependeld? Was dit informatie die je van te voren bekend was of moeten we hier op gokken?
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Welke config heb jij?roekie2002 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:18:
Even contact gehad met een Delivery Agent van Tesla via email.
[...]
SR+/Midnight Silver/Black/18" Aero/Pluche dobbelstenen & Stuurbontje/ 2-10 order, 11-10 RN, 19-11 VIN, Leverdatum 13-12
** LR * Silver * Zwart * Aero * Trekhaak **
LR AWD * SILVER * BLACK * AERO * TREKHAAK * RN109632xxx - 4-10-19 * VIN 28-11 * Levering Gent 19/12
Same idd, zag dat een uber 7-10 euro was, maar gratis is natuurlijk beterkoekjeh schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:18:
[...]
Kom ook met het OV en wilde al voor het laatste stuk een uber pakken maar als er een shuttle is zou dat natuurlijk top zijn!
Die site is de weg kwijt met de cosmos. Dus kijk naar beide en bepaal dan welke het meest logisch is.Majo03 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:11:
[...]
Tip: vergeet die LocalizaTodo app...
Leuk filmpje! Ik heb gisteren ook mijn model 3 in ontvangst mogen nemen.Mkeespiet schreef op maandag 4 november 2019 @ 22:21:
Het duurde inderdaad erg lang bij mij was dit ook 1,5 uur ofzo.
De informatievoorziening vond ik ronduit slecht en na een uur had ik echt een beetje zoiets van: wat staan we hier allemaal te doen, maar ving naast mij van iemand op dat het iets met de RDW te maken had maar wat precies kon men dan ook weer niet zeggen.
Heb mijn auto zelf maar geinspecteerd en zag er allemaal prima uit, geen gekke beschadigingen of missende zaken of niet aansluitende naden ofzo.
Nouja al met al vond ik de aflevering typisch des Tesla's. Net als het hele bestel proces zeg maar.
Vooral lang wachten en blij zijn dat je uberhaubt wat krijgt ook al is het te laat.
De mensen waren overigens wel aardig alleen zou het erg helpen als men even integraal had gezegd waarom het allemaal wat langer duurde. Dan is het wachten minder frustrerend.
Neemt niet weg dat ik het een fantastische auto vind vooralsnog en dat dit heel erg veel goed maakt.
Dus voor de mensen die zitten te wachten een hart onder de riem: hou vooral vol.
Het is uiteindelijk zeker de moeite waard!!!
Voor zover ik weet is nog niet bevestigd dat de 2020 modellen wel de PWS constant actief hebben. De 2019 modellen hebben eveneens een speaker aan de voorzijde, maar maken dus ook geen waarschuwingsgeluid. Ik denk dat beide modellen de PWS ingebouwd hebben en dat deze bij een update in de toekomst actief wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:10:
[...]
Haal je vin door een vin decoder en je weet of je een 2019 of 2020 model hebt.
EDIT: vandaag weer even gekeken of ik al een VIN heb ontvangen, maar dat is nog niet het geval. Hopelijk komen de LR en P modellen met de volgende boten mee. (Configuratie: LR - midnight silver - zwart interieur - aero wielen - géén trekhaak).
[ Voor 17% gewijzigd door JurandyRonald op 05-11-2019 09:41 ]
Tesla M3 | LR AWD | Midnight Silver | Premium Zwart Interieur | 18" Aero wielen
Verwijderd
Ik hoop het niet, het eerste wat ik dan doe is het stekkertje loshalen!JurandyRonald schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:34:
[...]
Voor zover ik weet is nog niet bevestigd dat de 2020 modellen wel de PWS constant actief hebben. De 2019 modellen hebben eveneens een speaker aan de voorzijde, maar maken dus ook geen waarschuwingsgeluid. Ik denk dat beide modellen de PWS ingebouwd hebben en dat deze bij een update in de toekomst actief wordt.
EDIT: vandaag weer even gekeken of ik al een VIN heb ontvangen, maar dat is nog niet het geval. Hopelijk komen de LR en P modellen met de volgende boten mee. (Configuratie: LR - midnight silver - zwart interieur - aero wielen - géén trekhaak).
We hadden er op "gegokt" maar als back-up wilde we een Uber bestellen.Preaper schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:31:
[...]
Aparte was dat via het delivery nummer (06) waar we het "op-haal-smsje" van hadden ontvangen we te horen kregen dat er geen pendel service geregeld zou zijn, maar aankomend op Sloterdijk was er dus duidelijk een rode vlag en witte Model X die ons heeft gepandeld:)
Ik sprak iemand anders die wel een taxi had gepakt.. Dus goed advies kan ik hier niet over geven anders dan om te checken of er bij de taxi standplaats een rode Tesla vlag staat
Dat was wel een klein drama. Geen bevestiging op SMS, zelf Tesla gebeld en bevestigd. Daarna nog steeds geen bevestiging. Na het weekend nog keer gebeld om bevestiging te mogen ontvangen. Wederom bevestigd, maar geen bevestigingsmail. Halve dag later kreeg ik sms en mail dat ze nog wachten op bevestiging en als ik niet voor 16:00 uur reageer, dat mijn afspraak verzet zou worden...Conifeer schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:14:
[...]
heb jij nog een bevestiging gekregen op je sms
staat wel 11-11 in mijn account, neem aan dat dit voldoende is?
Duct tape staat al klaar hierVerwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:50:
[...]
Ik hoop het niet, het eerste wat ik dan doe is het stekkertje loshalen!
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Ik ben benieuwd wat de verzekering daar van vindt als je een voetganger of fietser omver rijdt...Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:50:
[...]
Zal allemaal wel meevallen met die Jasper Arrow, maar ben wel benieuwd waarom hij is afgeweken. Heeft niet zo veel nut om te speculeren.
Die eerste gedachte had ik ook, mijn tweede gedachten was ‘wat zou er gebeuren als jij een voetganger zou aanrijden, en men erachter zou komen dat het stekkertje los ligt......’Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:50:
Bron: Verkeersnet.nl
“ Uiterlijk op 1 juli 2019 moet door de fabrikanten in nieuwe hybride en elektrische voertuigtypen een AVAS worden geïnstalleerd dat voldoet aan de voorschriften. Uiterlijk 1 juli 2021 geldt deze verplichting voor àlle nieuwe hybride en elektrische voertuigen.”
Voor mij onduidelijk of dit dan consequenties zal hebben....
en toch heb ik momenten dat ik het mis hier. Laatst nog op een parkeerplaats in Belgie; ik moest bij de superchargers zijn 100 meter verderop. Liepen mensen die hun auto hadden geparkeerd midden op de weg, en ze hoorden me niet. Bij een normale auto geef je dan iets meer gas zodat ze je opmerken, nu moest ik claxonneren wat weer zo hufterig overkomt en ze schrokken zich de blubber. Als ik die pedestrian warning had was het probleem er niet.
Zit het in de APK? "Ik weet toch ook niet dat die stekker losgeschoten is?"pirke schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:59:
[...]
Ik ben benieuwd wat de verzekering daar van vindt als je een voetganger of fietser omver rijdt...
Signatures zijn voor boomers.
Yay ik heb *eindelijk* een RN! Nu maar hopen dat hij ook al ergens op een niet verdwalende boot staat!
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Uit de verkoopovereenkomst:Nonode schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:38:
[...]
Beperking van aansprakelijkheid. We zijn niet aansprakelijk voor enige gevolgschade voortvloeiend uit deze Overeenkomst. Uw enige verhaal krachtens
deze Overeenkomst is beperkt tot de vergoeding van de Betaling Bij Bestelling. Deze aansprakelijkheidsbeperking is niet van toepassing in gevallen van
opzet, opzettelijke misleiding of grove nalatigheid van onze kant of in gevallen van overlijden of persoonlijk letsel.
In de verkoopovereenkomst staat verder niks over een levergarantie, dat was marketing om jou tot een koop te verleiden. En als zou het in de overeenkomst staan: als er door overmacht geen levering plaats kan vinden in 2019 kun je hooguit je oorspronkelijk betaalde bedrag terugkrijgen. Overmacht kan zijn: boot is vertraagd, of productiecapaciteitsproblemen. Dat is out of control van Tesla Nederland... Mochten ze niet kunnen leveren heb je dus gewoon pech.
Hi Allemaal, Mijn levering is ook verplaatst van 11/11 naar 20/11. Fijn dat ze rekening houden met de opening van het carnavalseizoen
Ik heb de afspraak telefonisch laten omzetten naar 21/11. De medewerker gaf overigens aan dat het niet met vertraging van schepen etc. te maken heeft. Maar omdat mijn auto helaas ergens achterin op de boot staat en dus simpelweg later van het schip komt. Inmiddels ook mijn kenteken gekregen.
Ik heb de afspraak telefonisch laten omzetten naar 21/11. De medewerker gaf overigens aan dat het niet met vertraging van schepen etc. te maken heeft. Maar omdat mijn auto helaas ergens achterin op de boot staat en dus simpelweg later van het schip komt. Inmiddels ook mijn kenteken gekregen.
Gaston
Vraagje over aanwezige kabels met laatste leveringen. Zitten er nu wel of niet telefoon kabeltjes bij voor in het docking systeem?
Pretty sure van niet, maar ik zal het je vanmiddag vertellen.-Morris- schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:18:
Vraagje over aanwezige kabels met laatste leveringen. Zitten er nu wel of niet telefoon kabeltjes bij voor in het docking systeem?
Top thanks! Dan weet ik meteen of ik die alvast kan bestellen.Recci schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:19:
[...]
Pretty sure van niet, maar ik zal het je vanmiddag vertellen.
Als toevoeging, heeft iemand een nederlandse webshop gevonden die een USB Y Kabel heeft voor splitsen van Data en Power (Telefoon en USB Dashcam op in USB poort). Wil graag 2 telefoons aan kunnen sluiten en Dashcam gebruiken)
Waarom een dashcam?? Je hebt tig camera's op de auto die alles constant opnemen.[b]-Morris- in "Het grote Tesla Levering topic"-
Als toevoeging, heeft iemand een nederlandse webshop gevonden die een USB Y Kabel heeft voor splitsen van Data en Power (Telefoon en USB Dashcam op in USB poort). Wil graag 2 telefoons aan kunnen sluiten en Dashcam gebruiken)
Nee rechtstreeks van Tesla, zelf besteld (ZZP-er).Frome schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:52:
[...]
Via LM? Wel raar, ze zeggen dat dit ook automatisch gaat, maar ze worden sporadisch aangepast (dus lijkt handmatig te gaan). Ik weet het inmiddels ook niet meer
Die data moet wel ergens weggeschreven kunnen worden, niet?Vinculum schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:26:
[...]
Waarom een dashcam?? Je hebt tig camera's op de auto die alles constant opnemen.
Nee dat was al enige tijd (denk week of twee?) zichtbaar op website en in app. Besteld 4 oktober + RN 4 oktober.Kluuter schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:01:
[...]
Na de sms de grijze wielen ook zichtbaar in je account/app? Of waren ze daar alwel grijs?
Daarom dacht ik in eerste instantie, sms! Leverdatum! ...ohw velgen...
een USB storage device tbv de Tesla Dashcam, bedoelt hij denk ik.Vinculum schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:26:
[...]
Waarom een dashcam?? Je hebt tig camera's op de auto die alles constant opnemen.
Bedoel ook de Tesla Dashcam....Vinculum schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:26:
[...]
Ik snap het, was hypothetisch. Echter mag je niet zo maar alles zeggen in de reclame als je het niet waar kan maken. Er stond op de pagina dat als je voor 7 en 14 okt bestelde je gegarandeerd in 2019 nog je auto kreeg. Dat mogen ze volgens mij niet zo maar zeggen zonder een kanttekening te maken( asterix oid). die stond er volgens mij niet bij. Ik snap dat het een tool is om mij over te halen om voor hun te kiezen maar als ze hadden aangegeven dat ze het niet konden waarmaken had men wellicht een andere keuze gemaakt en nu is het te laat om nog een andere keuze te maken.pirke schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:09:
[...]
Uit de verkoopovereenkomst:
Beperking van aansprakelijkheid. We zijn niet aansprakelijk voor enige gevolgschade voortvloeiend uit deze Overeenkomst. Uw enige verhaal krachtens
deze Overeenkomst is beperkt tot de vergoeding van de Betaling Bij Bestelling. Deze aansprakelijkheidsbeperking is niet van toepassing in gevallen van
opzet, opzettelijke misleiding of grove nalatigheid van onze kant of in gevallen van overlijden of persoonlijk letsel.
In de verkoopovereenkomst staat verder niks over een levergarantie, dat was marketing om jou tot een koop te verleiden. En als zou het in de overeenkomst staan: als er door overmacht geen levering plaats kan vinden in 2019 kun je hooguit je oorspronkelijk betaalde bedrag terugkrijgen. Overmacht kan zijn: boot is vertraagd, of productiecapaciteitsproblemen. Dat is out of control van Tesla Nederland... Mochten ze niet kunnen leveren heb je dus gewoon pech.
Ik vertrouw er ook wel op dat ik er op tijd bij was maar vroeg me gewoon af wat de garantie die ze geven betekende.
M3/SR+/MnSilver/zwart/aero/alphabet besteld: 4 Oct, RN: 4 Oct, VIN: 7 nov, Kenteken: G-XXX-RR, SMS: 3 Dec, Delivery: 10 Dec
Verwijderd
Niet zo veel... Als bestuurder van een auto ben je hoe dan ook aansprakelijk bij aanrijding met voetganger of fietser.pirke schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:59:
[...]
Ik ben benieuwd wat de verzekering daar van vindt als je een voetganger of fietser omver rijdt...
Vrij simpel... Nieuwe modellen vanaf 1 juli 2019.rpcrobbie schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:02:
[...]
Die eerste gedachte had ik ook, mijn tweede gedachten was ‘wat zou er gebeuren als jij een voetganger zou aanrijden, en men erachter zou komen dat het stekkertje los ligt......’
“ Uiterlijk op 1 juli 2019 moet door de fabrikanten in nieuwe hybride en elektrische voertuigtypen een AVAS worden geïnstalleerd dat voldoet aan de voorschriften. Uiterlijk 1 juli 2021 geldt deze verplichting voor àlle nieuwe hybride en elektrische voertuigen.”
Bestaande modellen dienen uiterlijk 1 juli 2021 deze aanpassing hebben doorgevoerd.
De Model 3 is in 2018 door de RDW toegelaten.
Dus nieuw verkochte Model 3's dienen vóór 1 juli 2021 te zijn aangepast....
Vanaf dan geldt het dus voor nieuw verkochte Model 3's.
Dit heeft uiteraard geen invloed op reeds verkochte Model 3's!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2019 10:44 ]
Niets, een voetganger heeft sowieso een aparte status als zwakke verkeersdeelnemer, dus de aansprakelijkheid ligt (bijna) altijd bij jou. Voor een verzekeraar om niet uit te keren moet je het heel erg bont maken, zoals aangetoond drugs/alchoholgebruik. En zelfs dan zijn er anekdotes waarbij de verzekeraar wel uitgekeerd heeft.rpcrobbie schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:02:
[...]
Die eerste gedachte had ik ook, mijn tweede gedachten was ‘wat zou er gebeuren als jij een voetganger zou aanrijden, en men erachter zou komen dat het stekkertje los ligt......’
Er is een lichte analogie met winterbanden en landen waarin deze verplicht zijn. Dit is per verzekeraar anders.
Edit: schuld gewijzigd in aansprakelijkheid dankzij oplettendheid mede-tweaker
[ Voor 4% gewijzigd door CEx op 05-11-2019 10:52 ]
Verwijderd
Kleine aanvulling: Aansprakelijk, niet schuldig.CEx schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:47:
Niets, een voetganger heeft sowieso een aparte status als zwakke verkeersdeelnemer, dus de schuld ligt (bijna) altijd bij jou. Voor een verzekeraar om niet uit te keren moet je het heel erg bont maken, zoals aangetoond drugs/alchoholgebruik. En zelfs dan zijn er anekdotes waarbij de verzekeraar wel uitgekeerd heeft.
Er is een lichte analogie met winterbanden en landen waarin deze verplicht zijn. Dit is per verzekeraar anders.
Belangrijk verschil.
Ik heb mijn gegevens ook toegevoegd aan het sheet. Nog steeds geen VIN, twijfel erover om mijn restrictie eruit te laten halen maar aan de andere kant wil ik er gewoon op vertrouwen dat de mijne gewoon op tijd komt.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dan ben je toch gewoon een totale aso? Die geluiden zijn er gekomen na lobby door o.a. belangenverenigingen voor slechtzienden die afhankelijk zijn van autogeluiden om in de stad te kunnen functioneren. Waarom zou je dat saboteren?Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:50:
[...]
Ik mag trouwens hopen dat je goed aangepakt wordt mocht je iemand aanrijden nadat je een veiligheidssysteem hebt uitgeschakeld. Ben nu wel benieuwd of er jurisprudentie is over bv. rondrijden zonder zekering in ABS systeem en een ongeval krijgen.
Zoef
Ik begrijp de discussie sowieso niet. Het geluid hoor je in de auto amper, en zo verschrikkelijk is het echt niet. Zie wat youtube-filmpjes.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.