Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Auto zou door leasemij rond 25 sept besteld zijn. Tesla gebeld en kan alleen iets met een RN nummer. Leasemij weer gemaild, en die gaven aan dat ze contact gingen opnemen met Tesla. Is dit nu echt allemaal zo onduidelijk voor leasemij’s? Regel verdomme een RN nummer en koppel het!
Ik heb een hekel eraan als mensen gaan schermen met “weet je wel om hoeveel geld het gaat”. M3, MS of MX zijn allemaal auto’s die serieus geld kosten. Maar dat hele leverproces is echt te vaag voor woorden, past niet bij de knikkers die er over de virtuele toonbank gaan.
En ja Nederland is gek met leasen. Maar tegelijk zijn we wel helemaal Tesla gek hier.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Welke leasemij?OMX2000 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:46:
Wat een enorm gedoe is het allemaal. Leasemij verwijst naar Tesla. Tesla verwijst naar leasemij. Maar intussen heb ik geen RN en geen idee of auto met zekerheid dit jaar geleverd wordt.
Auto zou door leasemij rond 25 sept besteld zijn. Tesla gebeld en kan alleen iets met een RN nummer. Leasemij weer gemaild, en die gaven aan dat ze contact gingen opnemen met Tesla. Is dit nu echt allemaal zo onduidelijk voor leasemij’s? Regel verdomme een RN nummer en koppel het!
Ik heb een hekel eraan als mensen gaan schermen met “weet je wel om hoeveel geld het gaat”. M3, MS of MX zijn allemaal auto’s die serieus geld kosten. Maar dat hele leverproces is echt te vaag voor woorden, past niet bij de knikkers die er over de virtuele toonbank gaan.
En ja Nederland is gek met leasen. Maar tegelijk zijn we wel helemaal Tesla gek hier.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Begrijp je frustratie volledig. Vooral de grote leasemaatschappijen lijken totaal niet capabel voor deze stormloop van Tesla’s. Ik heb ook slechte ervaringen met de service en er wordt simpelweg naar Tesla gewezen, terwijl het echt niet zo moeilijk moet zijn om alles te regelen als kleinere leasemaatschappijen en individuen het ook kunnen (ze hebben immers meer mensen lopen).OMX2000 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:46:
Wat een enorm gedoe is het allemaal. Leasemij verwijst naar Tesla. Tesla verwijst naar leasemij. Maar intussen heb ik geen RN en geen idee of auto met zekerheid dit jaar geleverd wordt.
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Wittebrug. En via hun hebben we meerdere M3’s besteld. Maar een MX nog niet. Nu moet dat letterlijk niks uitmaken, maar het lijkt allemaal lastig te gaan.
Leasen toch liever VW groep machines
Volgens mij heeft dit te maken met de MIA maar ik weet dit niet helemaal zeker.
Snap je stress, ik zit met t zelfde. Maar ik denk dan maar zo, 8% is nog steeds netjes. Toch?OMX2000 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:54:
[...]
Wittebrug. En via hun hebben we meerdere M3’s besteld. Maar een MX nog niet. Nu moet dat letterlijk niks uitmaken, maar het lijkt allemaal lastig te gaan.
Leasen toch liever VW groep machinesMaar serieus ik vind het zorgen voor onnodige onrust aan mij kant. Want bijtelling
Wat is je configuratie? Heeft misschien te maken dat kleur, velgen of trekhaak niet meegenomen of opgegeven worden voor de fiscale waardeVerwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:19:
Maandag komt dan eindelijk mijn auto. Vandaag netjes het kentekenbewijs etc. ontvangen. Wat mij direct opvalt is dat de fiscale waarde afwijkt. Iemand een idee waar dit door komt? Heb wel gekke voorbeelden gezien maar de afwijking bij mij is ongeveer 2K

DennusB schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:08:
[...]
Snap je stress, ik zit met t zelfde. Maar ik denk dan maar zo, 8% is nog steeds netjes. Toch?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Je mag ook die 4% skippen en lekker op 22% verder als je dat liever hebt, hahaMr.RMM schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:10:
Ja joh, wat is nou 117 euro netto per maand?![]()
[...]
Ik weet niet, JA lijkt gewoon een beetje rond te dobberen atm
MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD
Verwijderd
Zou misschien velgen en interieur zijn ind.Tammestein schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:09:
[...]
Wat is je configuratie? Heeft misschien te maken dat kleur, velgen of trekhaak niet meegenomen of opgegeven worden voor de fiscale waarde
Ja. Maar niet voor een X. Een voorraad X is dan een betere optie dan levering 2020DennusB schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:08:
[...]
Snap je stress, ik zit met t zelfde. Maar ik denk dan maar zo, 8% is nog steeds netjes. Toch?
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 01:47 ]
Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 01:25:
Is de Glovis Cosmos nu ook van bestemming gewijzigd eerst volgende tussenstop Mexico ipv Panama?
De aanschafwaarde is inclusief afleveringskosten , deze vallen niet onder de fiscale waarde. Dat scheelt al ff ruim 1000 euro volgens mij. Misschien de kleur wit die standaard is geworden voor de andere 1000.
Ik weet wel dat er eerst best wel wat voorraadmodellen in Mexico op de site stonden, die zullen ze toch niet gaan ophalen? Als het net als bij ons in NL werkt staan die daar niet fysiek....
Ik weet niet wat alle schepen aan het doen zijn.....kom op met die M3s
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Cool waar kan je dat zien?svdgraaf schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:27:
De JA is echt net weer gaan varen lijkt het... 🙃
Frome schreef op zondag 3 november 2019 @ 07:42:
[...]
Ik weet wel dat er eerst best wel wat voorraadmodellen in Mexico op de site stonden, die zullen ze toch niet gaan ophalen? Als het net als bij ons in NL werkt staan die daar niet fysiek....
Ik weet niet wat alle schepen aan het doen zijn.....kom op met die M3s
Dit. Ik zit met exact hetzelfde probleem. Hoe moeilijk kan het zijn om fatsoenlijk te communiceren. Ik vraag niet om het exacte tijdstip en datum van levering. Ik wil voor nu enkel weten of de hele bestelling überhaupt is geslaagd.OMX2000 schreef op zondag 3 november 2019 @ 01:08:
[...]
Ja. Maar niet voor een X. Een voorraad X is dan een betere optie dan levering 2020
https://www.localizatodo.com/html5/
Alhoewel die flink vertraagd wordt volgens mij. Ik gebruik de Marinetraffic app, die update ongeveer iedere 5 minuten. Toen ik zei dat ze weer gingen varen hadden ze een korte tijd gas gegeven, nu dobberen ze weer verder lijkt het 😕
https://www.marinetraffic...67912/vessel:JASPER_ARROW
svdgraaf schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:16:
[...]
https://www.localizatodo.com/html5/
Alhoewel die flink vertraagd wordt volgens mij. Ik gebruik de Marinetraffic app, die update ongeveer iedere 5 minuten. Toen ik zei dat ze weer gingen varen hadden ze een korte tijd gas gegeven, nu dobberen ze weer verder lijkt het 😕
Ik heb een M3 besteld op 29 aug. Ik heb nog geen VIN. Wel half oktober belletje gehad van Tesla over mijn KvK uittreksel. Dat had ik toen net opnieuw naar ze gemaild aan de hand van een "Prepare for delivery" email.
Moet ik me zorgen maken of komt het allemaal goed? Ik zie dat er nog wel meer bestellingen uit aug niet geleverd zijn....
Op sommige bestellingen zit een leveringsrestrictie, veelal omdat mensen nog een leasecontract hebben.radboudp schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:29:
Ik lees al een tijdje sporadisch hier. Nu heb ik toch een vraag: Wat houdt "de restricties laten verwijderen" in?
Ik heb een M3 besteld op 29 aug. Ik heb nog geen VIN. Wel half oktober belletje gehad van Tesla over mijn KvK uittreksel. Dat had ik toen net opnieuw naar ze gemaild aan de hand van een "Prepare for delivery" email.
Moet ik me zorgen maken of komt het allemaal goed? Ik zie dat er nog wel meer bestellingen uit aug niet geleverd zijn....
Als dat leasecontract pas op 30-11 afloopt wordt de restrictie op 30-11 gezet, In de prakijk lijkt die echter te betekenen dat Tesla pas vanaf 30-11 (of op z'n vroegst 2 weken daarvoor) een auto probeert te matchen.
Ok. Duidelijk. Bedankt voor de reactie. Dat is bij mij niet van toepassing. Ik heb hem direct besteld.cronixx schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:31:
[...]
Op sommige bestellingen zit een leveringsrestrictie, veelal omdat mensen nog een leasecontract hebben.
Als dat leasecontract pas op 30-11 afloopt wordt de restrictie op 30-11 gezet, In de prakijk lijkt die echter te betekenen dat Tesla pas vanaf 30-11 (of op z'n vroegst 2 weken daarvoor) een auto probeert te matchen.
Verwijderd
"AcceptDelivery":"IGNORE"
Daarnaast staat dit er ook sinds vandaag:
referenceNumber":"RN1096XXXXX ","Header":"Afspraak voor levering bij ##place##","Title":"EU-NL-Koopman Terminal Amsterdam","Address1":"","Address2":"","City":"Amsterdam","State":"NH","Postal":"1044
ik heb nog geen VIN en ook geen sms gehad van Tesla. Moet ik mij al zorgen maken dat er er niet gereageerd is door mij of de LM?
Besteld 4 okt SR+ Wit. LM Alphabet
Bedankt!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Misschien rekening niet betaaldMr.RMM schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:19:
Ligt weer stil, gaat ook de haven niet binnen lijkt het.
https://www.marinetraffic...67912/vessel:JASPER_ARROW
[...]
Verwijderd
"AcceptDelivery":"IGNORE" Heb jij dit er ook instaan?carpebios schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:55:
Staat hier ook, met VIN en afspraak de 12e.
Anders morgen maar even bellen..
Er staat gewoon een script, dat hij dat moet negeren. Heeft niets met je bestelling te maken.
Verwijderd
Ah sorry ik dacht dat het misschien betekende dat ik het accepteren van de delivery had genegeerd.carpebios schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:00:
Ja, en waarom is dat een probleem?
Er staat gewoon een script, dat hij dat moet negeren. Heeft niets met je bestelling te maken.

Zakelijk zijn bij mij werkgever 7 auto’s gekocht; allen op één account. Nu kan ik de 18e mijn auto afhalen ( bestuurder en gebruiker van één van de auto’s ). Op welke wijze kan en moet ik deze auto koppelen aan mijn eigen account? Ik heb een account aangemaakt maar deze is niet actief omdat er geen producten aan gekoppeld zijn...
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
JA ligt nog gewoon voor anker hoor... beweging die je ziet is zorgen dat hij geen rondjes draaid door de stroming..Miepz78 schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:52:
Jasper Arrow is aan het bijdraaien maakt een zuidelijke bocht, terug richting EUNu de andere bootjes nog en ik op z’n minst een RN ofzo whaha.
LR AWD WIT ZWART 19" | Order: 4-10 | RN 14-10 | VIN | 27-11 | PICKUP 20-12
JA ligt nog steeds stil. Waren wellicht te ver af gedreven? Motor lijkt het iig nog te doen. Nu dobberen ze weer gewoon. De wind (NNE) duwt ze een beetje af in zuid westelijke richting. Hopelijk wachten ze op een reserve onderdeel en kunnen ze later vandaag weer op weg... Fingers crossed 🤞🏻Miepz78 schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:52:
Jasper Arrow is aan het bijdraaien maakt een zuidelijke bocht, terug richting EUNu de andere bootjes nog en ik op z’n minst een RN ofzo whaha.
Nope, die ligt veeeeeeeel dichterbij de kust 😅svdgraaf schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:59:
Kan ook zijn dat ze moesten bijsturen om die California Bank te vermijden (Ik heb nog nooit naar nautical maps gekeken, maar is het enige dat in de buurt lijkt): http://fishing-app.gpsnau...ting+app#8/17.745/-77.305
Van de site:Dex074 schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:02:
Mogelijk dat deze vraag al eerder gesteld is maar kan het helaas niet vinden;
Zakelijk zijn bij mij werkgever 7 auto’s gekocht; allen op één account. Nu kan ik de 18e mijn auto afhalen ( bestuurder en gebruiker van één van de auto’s ). Op welke wijze kan en moet ik deze auto koppelen aan mijn eigen account? Ik heb een account aangemaakt maar deze is niet actief omdat er geen producten aan gekoppeld zijn...
https://www.tesla.com/nl_NL/support/account-support
Tweakers maakt je wijzer ! 🙌🏻
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Ja heerlijk om hier zo in te kunnen grasduinen, gaat een wereld voor je open 😅Miepz78 schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:03:
Wie had ooit gedacht dat je bij aanschaf van een tesla zoveel nieuwe niet per se noodzakelijke kennis zou opdoen. Over RORO-principes, nautical maps, zeeroutes, namen van alle vehicle carriers en onder welke vlag ze varen.... Om nog te zwijgen over alle telefoonnummers en menu opties bij tesla en elke willekeurige leasemaatschappij....
Tweakers maakt je wijzer ! 🙌🏻
Status hetzelfde. Wel een VIN gehad sinds kort, maar geen sms of andere communicatie.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:52:
Hi Dit staat in mijn broncode,
referenceNumber":"RN1096XXXXX ","Header":"Afspraak voor levering bij ##place##","Title":"EU-NL-Koopman Terminal Amsterdam","Address1":"","Address2":"","City":"Amsterdam","State":"NH","Postal":"1044
ik heb nog geen VIN en ook geen sms gehad van Tesla. Moet ik mij al zorgen maken dat er er niet gereageerd is door mij of de LM?
Bedankt!
SR+, Wit, 19", LM.
Als je een VIN hebt gekregen in de afgelopen week, op welk schip zal de tesla dan staan?
Ik heb een VIN, Afspraak etc etc. En bij staat ook IGNORE. Zal wel niks inhouden dus.BenJG schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:09:
[...]
Status hetzelfde. Wel een VIN gehad sinds kort, maar geen sms of andere communicatie.
SR+, Wit, 19", LM.
Als je een VIN hebt gekregen in de afgelopen week, op welk schip zal de tesla dan staan?
JA zou ik zeggen, maar is niet echt een lijn op te trekkenBenJG schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:09:
[...]
Status hetzelfde. Wel een VIN gehad sinds kort, maar geen sms of andere communicatie.
SR+, Wit, 19", LM.
Verwijderd
https://www.portofamsterd...vaart/aankomst-en-vertrekVerwijderd schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:47:
[...]
Hoe weet je dat ze doorvaren naar Amsterdam?
Verwijderd
Ze produceren de model 3 in grote aantallen en komen per boot deze kant op.. zou zomaar kunnen dat je december je model 3 krijgt.. Ze maken niet op bestelling daarom krijgt de een de auto snel en sommige moeten weken wachten.. leverdatum LM klopt niet.. Was voor mij vorige week.. 1 nov pas een vin gekoppeldVerwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:15:
Ik heb dinsdag 29 oktober een bestelling geplaatst bij de LM voor een SR+, silver, 19 inch, trekhaak. Dit was een configuratie die dit jaar nog geleverd kon worden, aldus de LM. Heb die nacht een officiële bevestiging gehad vanuit de LM met verwachte leverdatum 1/12. In hoeverre is dit reëel? Ik heb een Tesla account gekregen maar krijg de melding over secondary account. Verder heb ik dus helemaal niks.... hoor/zie graag jullie bevindingen en tips. Ik heb al veel van dit forum doorgelezen overigens.
Voor de komende groep, Sterkte met de speculaties, Leveringsdata, VIN codes, Afspraakbevestigingen, SMS bommen, Mails, Broncodes, helpdeskcalls, VIN apps, Panama webcams, Marinetraffic, excel sheets, Restricties en wat nog meer...
Tip: scroll back of gebruik de zoekacties om dubbele vragen en eerdere verworven kennis tot u te nemen vanuit de heilige graal ' het Telsa leveringsforum'....ik ga afkicken, m'n wagen halen and see you in het volgende forum, deel 2
Jammer dat het zo stil is op het momentGebruiker_Hans schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:36:
Het grappige is dat een ieder die vorige week zijn afspraak tot levering heeft gehad nu voor 80% van het forum af is, nu begint de nieuwe groep te speculeren over levering en op welke boot hun auto staat. Mooi om te zien...![]()
Voor de komende groep, Sterkte met de speculaties, Leveringsdata, VIN codes, Afspraakbevestigingen, SMS bommen, Mails, Broncodes, helpdeskcalls, VIN apps, Panama webcams, Marinetraffic, excel sheets, Restricties en wat nog meer...
Tip: scroll back of gebruik de zoekacties om dubbele vragen en eerdere verworven kennis tot u te nemen vanuit de heilige graal ' het Telsa leveringsforum'....ik ga afkicken, m'n wagen halen and see you in het volgende forum, deel 2![]()

Verwijderd
Bij mij staat exact hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:52:
Hi Dit staat in mijn broncode,
Bedankt!
Besteld 4 okt SR+ Midnight silver + black. Hiltermann lease
Het lijkt erop dat er achter de schermen creditchecks en payments plaatsvinden.
Verwijderd
Ik ook! Helemaal omdat deze in eerste instantie niet ingepland was. Route forecast was eerst direct naar Panama (als tussenstop).pirke schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:02:
Ik ben benieuwd wat de Glovis Cosmos in Mexico gaat doen
Verwijderd
Ik heb ook Hilterman lease. Wanneer kreeg jij een RN? En hoe zit het met jouw Tesla account qua wat je kan zien?Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:08:
[...]
Bij mij staat exact hetzelfde.
Besteld 4 okt SR+ Midnight silver + black. Hiltermann lease
Het lijkt erop dat er achter de schermen creditchecks en payments plaatsvinden.
Verwijderd
Huh Mexico?!pirke schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:02:
Ik ben benieuwd wat de Glovis Cosmos in Mexico gaat doen
Waar zie je dat?
Dat zou een heel apart verhaal worden. Twee boten met bestemming Zeebrugge die iets anders gaan doen?!
Verwijderd
Op 4-10 door Hiltermann besteld. Ik kreeg een bevestiginggsmail van de inkoopafdeling.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:13:
[...]
Ik heb ook Hilterman lease. Wanneer kreeg jij een RN? En hoe zit het met jouw Tesla account qua wat je kan zien?
Op 11-10 kreeg ik in mijn Tesla account een RN nummer te zien. Ook zie ik de configuratie die ik heb besteld. Daarna is er niets meer veranderd.
Er is de bekende sheet op http://bit.ly/TeslaCarriers , kolom Y geeft de eerstvolgende bestemming aan en op de martinetraffic tracker hier wordt het ook aangegeven.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:18:
[...]
Huh Mexico?!
Waar zie je dat?
Dat zou een heel apart verhaal worden. Twee boten met bestemming Zeebrugge die iets anders gaan doen?!
Aluhoedje redenering zou zijn dat er iemand die boten aan het saboteren is (of gehackte M3's in brand laat vliegen
[ Voor 17% gewijzigd door The Third Man op 03-11-2019 13:24 ]
yup
Dit had ik gelezen echter is hier sprake van eigendomsoverdracht. Mocht dit op dezelfde wijze in zijn werk gaan dan ga ik daar van uit echter zal dit pas na levering plaats kunnen vinden en dus niet op voorhand geregeld kunnen worden. Aangezien vele gebruikers een Tesla via de LM ontvangen zal denk ik de procedure hetzelfde zijn..hopende dus op praktijkervaringen..
Verwijderd
Hmmm ik vind het apart. Twee verschillende boten. Brodeloos weg naar Zeebrugge, geen verdere insiders info over redenen... En beide maken een onverwachte tussenstop.Lekkere Kwal schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:23:
[...]
Er is de bekende sheet op http://bit.ly/TeslaCarriers , kolom Y geeft de eerstvolgende bestemming aan en op de martinetraffic tracker hier wordt het ook aangegeven.
Aluhoedje redenering zou zijn dat er iemand die boten aan het saboteren is (of gehackte M3's in brand laat vliegen), maar wat nuchterder zou het ook ongerelateerd aan elkaar kunnen zijn en dus dikke pech.
Dat soort tussenstops kosten zo veel extra geld. Stil liggen voor een haven ook. Planningen zijn normaliter strak en een uur vertraging kost al super veel geld.
In vind het echt apart dit...
Terugvaren naar Jamaica snapte ik helemaal niets van, maar nu de GC ook opeens naar Mexico gaat... Is er iets groters aan de hand?!
Verwijderd
Hmmm ik vind het apart. Twee verschillende boten. Brodeloos weg naar Zeebrugge, geen verdere insiders info over redenen... En beide maken een onverwachte tussenstop.Lekkere Kwal schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:23:
[...]
Er is de bekende sheet op http://bit.ly/TeslaCarriers , kolom Y geeft de eerstvolgende bestemming aan en op de martinetraffic tracker hier wordt het ook aangegeven.
Aluhoedje redenering zou zijn dat er iemand die boten aan het saboteren is (of gehackte M3's in brand laat vliegen), maar wat nuchterder zou het ook ongerelateerd aan elkaar kunnen zijn en dus dikke pech.
Dat soort tussenstops kosten zo veel extra geld. Stil liggen voor een haven ook. Planningen zijn normaliter strak en een uur vertraging kost al super veel geld.
In vind het echt apart dit...
Terugvaren naar Jamaica snapte ik helemaal niets van, maar nu de GC ook opeens naar Mexico gaat... Is er iets groters aan de hand?!
Er zijn geen boten of helikopters naartoe geweest, voor zover dat te tracker was.
Wellicht iemand hogerop, kapitein of stuurman. Of de kok 😅
Wel een vreemd verhaal 🙃
Awww man! Vingers bijten 😅 (heb geen nagels meer over)
[ Voor 6% gewijzigd door svdgraaf op 03-11-2019 13:36 ]
Zo te zien naar Kingston. De ETA is namelijk aangepast naar 3-11 10:30. Nu lopen ze daar 6 uur achter dus 16:30 als hij Kingston binnen loopt.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:34:
Maar vaart de JA nu ook daadwerkelijk naar Zeebrugge, of zet ze koers naar Kingston??
Nu had ik al gezegd dat het 23 Nautical Miles was, en ze vaart nu 7 knopen. Aankomsttijd in dit tempo is over 3 uur. Dus ik roep bij deze dat de info waarschijnlijk correct is en ze vaart zo de haven in.
Degenen die afgelopen vrijdag joepie deden over een VIN moeten nog even wat langer wachten

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik zou die account management gewoon even bellenDex074 schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:31:
[...]
Dit had ik gelezen echter is hier sprake van eigendomsoverdracht. Mocht dit op dezelfde wijze in zijn werk gaan dan ga ik daar van uit echter zal dit pas na levering plaats kunnen vinden en dus niet op voorhand geregeld kunnen worden. Aangezien vele gebruikers een Tesla via de LM ontvangen zal denk ik de procedure hetzelfde zijn..hopende dus op praktijkervaringen..
Verwijderd
Ja gaat idd naar Kingston lijkt het op en de Glovis Cosmos opeens naar Mexicoasing schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:37:
[...]
Zo te zien naar Kingston. De ETA is namelijk aangepast naar 3-11 10:30. Nu lopen ze daar 6 uur achter dus 16:30 als hij Kingston binnen loopt.
Nu had ik al gezegd dat het 23 Nautical Miles was, en ze vaart nu 7 knopen. Aankomsttijd in dit tempo is over 3 uur. Dus ik roep bij deze dat de info waarschijnlijk correct is en ze vaart zo de haven in.
Degenen die afgelopen vrijdag joepie deden over een VIN moeten nog even wat langer wachten
Wat is dit zeg?
Verwijderd
Gisteren keerde de Jasper Arrow opeens om (lijkt mij erg duur en vreemd voor grote vrachtschepen), met als nieuwe bestemming Kingston.
Toen gingen er speculaties over medisch noodgeval of technisch mankement.
Maar de Glovis Cosmos (ook onderweg naar Zeebrugge), gaat nu opeens in plaats van naar Panama -> Zeebrugge, naar Mexico!?
Dat zijn 8000 Model 3's minimaal die voor einde van 2019 geleverd zouden worden in Europa. Beide schepen die een dergelijk kostbare manouvre maken is toch niet gebruikelijk lijkt mij?
Heeft iemand toevallig inside information? Wat kan er aan de hand zijn?
TeslaVerwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:41:
[...]
Ja gaat idd naar Kingston lijkt het op en de Glovis Cosmos opeens naar Mexico![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is dit zeg?

Verwijderd
Jasper Arrow lag tot nu stil voor Kingston. Gingen verhalen dat er onderdelen of personeel werden gebracht gehaald. Maar zojuist is de AIS info geupdate...Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:48:
Er is trouwens iets vreemds aan de hand met de twee boten die naar Zeebrugge voeren met Model 3's.
Gisteren keerde de Jasper Arrow opeens om (lijkt mij erg duur en vreemd voor grote vrachtschepen), met als nieuwe bestemming Kingston.
Toen gingen er speculaties over medisch noodgeval of technisch mankement.
Maar de Glovis Cosmos (ook onderweg naar Zeebrugge), gaat nu opeens in plaats van naar Panama -> Zeebrugge, naar Mexico!?
Dat zijn 8000 Model 3's minimaal die voor einde van 2019 geleverd zouden worden in Europa. Beide schepen die een dergelijk kostbare manouvre maken is toch niet gebruikelijk lijkt mij?
Heeft iemand toevallig inside information? Wat kan er aan de hand zijn?
Definitief naar de haven van Kongston....
Vreemd verhaal...
Veel mensen die besteld hebben voor levering in 2019 krijgen nu krieberls en worden zenuwachtig....
Niets bekend op twitter??Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:13:
[...]
Jasper Arrow lag tot nu stil voor Kingston. Gingen verhalen dat er onderdelen of personeel werden gebracht gehaald. Maar zojuist is de AIS info geupdate...
Definitief naar de haven van Kongston....
Vreemd verhaal...
Veel mensen die besteld hebben voor levering in 2019 krijgen nu krieberls en worden zenuwachtig....
Verwijderd
Ik kan het niet vinden.
Iedereen houdt het in de gaten, geen nadere informatie...
Misschien en hopelijk een storm in een glas water, maar het lijkt mij niet gebruikelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 14:32 ]
deze man is een rasechte tweaker (datacenters), betaald zijn autos niet met het vloggen. Deze comment typ ik trouwens op mijn M3Boterham71 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:15:
[...]
"Deze zag je niet aankomen"
"Je gelooft nooit wat er gebeurd"
"Insert random clickbait title"
Ik haat die kinderachtige clickbait titles. Verschrikkelijk dat ie er nog een tesla van kan betalen ook.
LR/Solid Black/Black/19" / Besteld 04-10 / VIN 27-11 / SMS: Levering 2019 gehad / Levering SMS ?
Topic al een tijdje aan meelezen, enerzijds kei grappig om te zien hoe 'gek' iedereen elkaar maakt met wie op welke boot en waar en wanneer etc. Anderzijds krijg ik er zelf halve paniek aanvallen van
Voor wat het waard is, hieronder mijn bestel traject tot op heden waarbij ik vermoed dat de auto begin/medio december uitgeleverd zal worden. Auto is zakelijk besteld (door mij werkgever) en deels gefinancieerd via financial lease vanuit eigen zaken netwerk (dus niet Tesla).
Vrijdag 27 september omstreeks 18:30 besteld, gelijk een RN nummer gekregen met orderovereenkomst en mail "Volgende stappen voor uw levering" met wat er moet gebeuren (leveringslocatie, betaalwijze, registratiedocumenten etc.).
Daarna stil tot vrijdag 11 oktober met het (bekende) mailtje "Prepare for your delivery" en aantal vragen omtrent financiering en aanlevering documenten (KvK, rijbewijs, etc.) die bij het bestellen al aangeleverd waren maar doen we gerust nog een keer uiteraard. Op dat mailtje heb ik 15 oktober gereageerd (was met vakantie). In tussentijd heeft de financial lease partij de eigen informatie naar Tesla verstuurd.
Weer stilte tot vrijdag (weer...) vrijdag 25 oktober toen mailtje kwam over de (restant) aanbetaling en BTW die gedaan moest worden en verzoek kopie betaalbewijs. Dat die maandag meteen geregeld en verstuurd.
Toen weer stilte tot afgelopen vrijdag 1 november. Weer een vrijdag, heb het vermoeden dat mijn bestelling wordt beheerd door iemand die alleen op vrijdag werkt ofzo
Ik ga er vanuit dat mijne in december geleverd gaat worden. Alles voor 31 december vind ik best, daarna wordt het wat lastiger want, heel eerlijk, zonder de (oneerlijke) bijtellingsregelingen had ik nooit de Tesla besteld maar was het de e-Niro geworden (met een levertijd van een jaar was 4% toch nooit gelukt bij de e-Niro).Vanaf mid november gaan er weer leveringen plaatsvinden. Het grootste deel van onze klanten zal de Tesla in december ontvangen.
Het koppelen van voertuigen gaat automatisch, u krijgt ook direct van ons bericht wanneer die koppeling plaats heeft gevonden en wij zicht hebben op een leveringsindicatie.
Oh, mijn bestelling is:
Model 3 Performance
Deep Blue
FSD
Ik zie in het account en de app de zilver(witte) velgen. Verder heb ik in het Tesla account een refferal link en kan ik de aanbetaling factuur, 2x een creditnota van de aanbetalingsfactuur en de garantie grijze markt documenten downloaden maar voor de rest valt daar weinig te beleven vooralsnog.
Ik wacht lekker af en kom de tijd door met alle theorieën en leveringspaniekaanvallen en links naar radars voor boten en webcams die hier voorbij komen
Verwijderd
Klopt. Vanavond rond 23.00 uur bij de Koopman Terminal..
13 november halen! Heb er zin in!
Ik ga hem 15 november halenVerwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:49:
[...]
11deDizzy1 schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:52:
[...]
Ik ga hem 15 november halen, veel plezier de 13e!
Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025
SR+ / White / Black / 19, Bestelling 8-10, RN 10-10, VIN 26-11, leverdatum: 16-12
Verwijderd
Gefeliciteerd duurt toch wel 1 a 2 weken na aankomst voor ophalenVerwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:49:
[...]
Zou kunnen, maar lijkt me sterk, of het probleem moet echt niet op te lossen zijn. Maar het ligt niet aan de motor volgens mij, ding gat vrij vlot nu richting de haven. Is best wel een dure grap gok ik 😅ricksen87 schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:56:
Zie dat naast de Jasper arrow een ander vehicle Carier ligt... de Hoegh Africa....wellicht overdracht van lading? Is puur speculatie maar het viel mij op dat er 2 voor de kust stil liggen.
Ik ook de 13e! Ben wel heel blij dat mijn auto niet op een boot staat die nu in Jamaica of Mexico gaat aanmerenVerwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:49:
[...]
Wat ook kan, is dat er in Mexico ook even wat opgehaald moet worden. Kijk maar eens naar dit filmpje :Ricsrix schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:35:
Het is een theorie.. zou de Glovis in Mexico gaan aanmeren om te wachten tot de JA vooruit is gevaren? Wellicht kunnen ze niet beide aanmeren als ze tergelijkertijd zouden aankomen door de vertraging van de JA. Leuk al die scenario's 😂
Er is plek genoeg en het kan zomaar zijn dat er even een spoedje tussendoor kwam en als het ruim niet helemaal vol staat met Tesla's dan past er best nog wat bij.
Zolang ze niet zinken is er hoop
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.