M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Verwijderd
Are zijn ook mensen die niet in een bepaalde religie geloven, maar wel in een God, een creator/architect van de Aarde en de mens (zoals ik). Ik denk dat de kans dan een stuk groter word.pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:06:
[...]
Ligt eraan wie je het vraagt. Sommigen kennen er 1, anderen kennen er meerderen, of juist helemaal geen.
Als je het enigszins logisch probeert aan te pakken:
- N is het aantal religies op aarde
- Neem een willekeurige religie A
- (N-1) religies zullen zeggen dat religie A ongelijk heeft
- Indien N > 2 is er een meerderheid die zegt dat A ongelijk heeft
- Elke religie heeft evenveel recht van spreken (ze leveren allemaal precies evenveel bewijs aan), het is dan ook het meest waarschijnlijk dat de meerderheid gelijk heeft en A ongelijk
- Aangezien deze redenatie voor elke willekeurige religie geldt is de enige mogelijke conclusie dat ze allemaal ongelijk hebben
Enkele harde cijfers:
- Volgens Wikipedia geldt N=4200
- De kans dat een willekeurige religie A ongelijk heeft is dus minimaal 4199/4200 = 99,98%
- Deze kans is een minimum kans. In de praktijk zijn er oneindig veel religies denkbaar die allemaal net zo waar kunnen zijn. De limiet (N-1)/N waarbij N naar oneindig gaat benadert de 100%
offtopic sorry
Filerijden is nooit leuk, waarschijnlijk ook niet in een model 3. Het wordt alleen ontzettend ontspannend als je de auto het werk laat doen. Het werkt prima, dat heb ik jaren geleden al mogen ervaren in een golf. Je moet er alleen mee leren rijden. De ervaring leert dat acc zich lekker voelt met wat meer tussenafstand dus iedereen en z'n moeder flikkert zijn auto in dat gat voor je. Mijn TomTom geeft nu netjes aan waar de file komt en als die meer dan een paar minuten is dan zet ik de alfa op de rechter baan. Dat werkt prima tenzij er een uitvoeger komt waar veel verkeer heen moet. Dan sta jij stil en links zoeft alles langs je.hulseman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:03:
Begin lichtelijk jaloers te worden op de afhalers! Als er zoveel boten en autos komen, dan moet het wel goedkomen.
Werkt adaptive cc een beetje in de file?
Dus ja, acc is heerlijk maar je moet er wel even mee leren rijden.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
4000.Gast68 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:20:
[...]
Sluit me hierbij aan, ook vandaag opgehaald.
Even gesprekje gehad met de supervisor; Gisteren, vandaag en morgen leveren ze er totaal rond de 400 af, allemaal van de GD. Zijn met autotrailers naar A’dam gebracht, reden af en aan, door de detail/poetsstraat en klaar!
Al het (nieuwe Uitzendkrachten) personeel wordt zo even ingewerkt op de processen en dan gaat het volgende week helemaal los, bijna 4000, meer dan 500 per dag! “Meneer dat wordt een gekkenhuis”
Gelijk erachteraan weer 4000.
Dus voor iedereen die zich nog afvraagt of het goed komt als je nog geen VIN hebt of “al” 3 weken niets hebt gehoord, het gaat vast goedkomen.
Besteld 23-8, aflevermail 14-10 opgehaald 31-10, zeg nou zelf welk ander merk levert in 10 weken een elektrische auto op dit moment?
En dan het wegrijden...................
Genieten...................![]()
![]()
En daarna weer 4000.
Ik neem aan dat dit 4000 in november en 4000 in december is.
Dat zijn niet de 17.000 die hier eerder werden genoemd.
Tenzij het de aantallen zijn die Tesla zelf uitlevert en de aantallen van de LM-en hier nog bij komen.
In elk geval, ik verwacht dat hier veel mensen komende maand gerust gesteld gaan worden als ik deze aantallen zie.
Kijk. Dat is nou eens een mooi uiteengezet antwoord.pirke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:06:
[...]
Ligt eraan wie je het vraagt. Sommigen kennen er 1, anderen kennen er meerderen, of juist helemaal geen.
Als je het enigszins logisch probeert aan te pakken:
- N is het aantal religies op aarde
- Neem een willekeurige religie A
- (N-1) religies zullen zeggen dat religie A ongelijk heeft
- Indien N > 2 is er een meerderheid die zegt dat A ongelijk heeft
- Elke religie heeft evenveel recht van spreken (ze leveren allemaal precies evenveel bewijs aan), het is dan ook het meest waarschijnlijk dat de meerderheid gelijk heeft en A ongelijk
- Aangezien deze redenatie voor elke willekeurige religie geldt is de enige mogelijke conclusie dat ze allemaal ongelijk hebben
Enkele harde cijfers:
- Volgens Wikipedia geldt N=4200
- De kans dat een willekeurige religie A ongelijk heeft is dus minimaal 4199/4200 = 99,98%
- Deze kans is een minimum kans. In de praktijk zijn er oneindig veel religies denkbaar die allemaal net zo waar kunnen zijn. De limiet (N-1)/N waarbij N naar oneindig gaat benadert de 100%
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
M3 LR, midnight Silver, black/black, 19” RN sinds 3 sep, geen VIN. Restrictie tot 7 nov. Moet nog wel even checken of ze nu niet stiekem mijn RN nummer hebben veranderd 😬
M3P - Zwart - Zwart - Levering: 20/12/24
Wat je niet hebt, kun je niet laten zien, kenteken en legitimatie is voldoende, er werden er ook de nodige daar pas op naam gezet.RobbyNitroz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
Moest je je kentekenbewijs laten zien? Vraag het nog een keer voor de zekerheid. Ik haal hem morgen op en heb nog geen kentekenbewijs van lm gekregen.
Heb hem 26-09 besteld dus binnen 5 weken :-)
In mijn vorige auto had ik ook adaptive cc (audi a3, 2013), maar dat werkte dus niet in de file. Tevens geen automaat. Idem voor mijn huidige auto, geen automaat.asing schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:20:
[...]
Filerijden is nooit leuk, waarschijnlijk ook niet in een model 3. Het wordt alleen ontzettend ontspannend als je de auto het werk laat doen. Het werkt prima, dat heb ik jaren geleden al mogen ervaren in een golf. Je moet er alleen mee leren rijden. De ervaring leert dat acc zich lekker voelt met wat meer tussenafstand dus iedereen en z'n moeder flikkert zijn auto in dat gat voor je. Mijn TomTom geeft nu netjes aan waar de file komt en als die meer dan een paar minuten is dan zet ik de alfa op de rechter baan. Dat werkt prima tenzij er een uitvoeger komt waar veel verkeer heen moet. Dan sta jij stil en links zoeft alles langs je.
Dus ja, acc is heerlijk maar je moet er wel even mee leren rijden.
De overgang van schakelbak naar automaat in de file is al zalig, met een goede adaptive cc erbij moet het wel goed komen
Ik twijfel nog over de FSD. Bij Leaseplan raden ze dit af, omdat je er in NL niet zo heel veel aan hebt. Anderzijds met het aantal kilometers dat ik jaarlijks rijd (50.000 en 90% snelweg) is het misschien toch wel handig?
Yep, de komende boot een kleine 4000 voor NL.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:55:
[...]
Zou mooi zijn! 4000 per week voor Nederland?
Verwijderd
Het grote voordeel wat ik denk er van te krijgen is vooral ook als je autopilot aan hebt staan, om automatisch van rijbaan te wisselen. Je moet nu steeds autopilot uit en aan zetten als je even van rijbaan wilt wisselen.hulseman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:55:
[...]
Ik twijfel nog over de FSD. Bij Leaseplan raden ze dit af, omdat je er in NL niet zo heel veel aan hebt. Anderzijds met het aantal kilometers dat ik jaarlijks rijd (50.000 en 90% snelweg) is het misschien toch wel handig?
Je kan toch gewoon je knipperlicht aanzetten en dan wisselt ie toch van baan?Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:57:
[...]
Het grote voordeel wat ik denk er van te krijgen is vooral ook als je autopilot aan hebt staan, om automatisch van rijbaan te wisselen. Je moet nu steeds autopilot uit en aan zetten als je even van rijbaan wilt wisselen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Volgens mijn leasemaatschappij worden er dit jaar in totaal 15000 stuks op kenteken gezet.J_Appelstroop schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:34:
Ik stond net mijn eerste laadsessie te doen bij de vorige week geopende supercharger in Naarden. Is nu al vrij druk, ben benieuwd hoe het is tegen het einde van het jaar als er (volgens de speculaties op dit forum) nog zo veel auto’s worden uitgeleverd.
Verwijderd
Nee, alleen met FSD.DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:58:
[...]
Je kan toch gewoon je knipperlicht aanzetten en dan wisselt ie toch van baan?
Verwijderd
Ik zie het idd! Ach je kan FSD altijd nog aanschaffen!
Sinds V10 is de FSB 1000 euro duurder volgens mij? Tenminste, ik las er iets over op internet.Snarf70 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:49:
Er was weer wat actie in mijn account. Ik had FSD besteld, enkele dagen later spijt van gekregen en via LM aangegeven dat ik het buiten de bijtelling wilde houden. Kijk nu op mijn account en er staat nu alleen nog autopilot ipv “volledig zelfrijdende besturing”. 😁 Ze luisteren dus toch, duurt alleen even....
M3 LR, midnight Silver, black/black, 19” RN sinds 3 sep, geen VIN. Restrictie tot 7 nov. Moet nog wel even checken of ze nu niet stiekem mijn RN nummer hebben veranderd 😬
Volgens mij hoef je alleen richting aan te geven en zelf te wisselen? En daarna de stuurautomaat weer aanzetten? Tacc blijft dan gewoon actief dacht ik.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:57:
[...]
Het grote voordeel wat ik denk er van te krijgen is vooral ook als je autopilot aan hebt staan, om automatisch van rijbaan te wisselen. Je moet nu steeds autopilot uit en aan zetten als je even van rijbaan wilt wisselen.
Zoef
Waarom zou je telefoon kabels meegeleverd krijgen?J_Appelstroop schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:53:
Ik heb geen telefoonkabels meegeleverd gekregen vanmiddag. Iemand anders die vandaag geleverd Heeft gekregen wel?
Vanaf morgen volgens Elon Musk (1 november).hulseman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:05:
[...]
Sinds V10 is de FSB 1000 euro duurder volgens mij? Tenminste, ik las er iets over op internet.
Verwijderd
Ik zou even wachten!hulseman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:55:
[...]
In mijn vorige auto had ik ook adaptive cc (audi a3, 2013), maar dat werkte dus niet in de file. Tevens geen automaat. Idem voor mijn huidige auto, geen automaat.
De overgang van schakelbak naar automaat in de file is al zalig, met een goede adaptive cc erbij moet het wel goed komen![]()
Kijk even aan hoe het gaat.
Nog geen ervaring, maar ik lees veel beperkt zicht bij sensoren. Dan is autopilot, laat staan FSD onbruikbaar.
Ik geloof niet dat FSD binnen je leasetermijn echt bruikbaar wordt. Amerikaanse verzekeraar heeft voetganger bots proeven gehouden, daar remt de model 3 gewoon slecht bij overstekende kinderen. Volwassenen stopt hij voor, kinderen niet... Het staat allemaal nog zoooo in de kinderschoenen!
Die is wel een beetje flauwVerwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:14:
[...]
Ik geloof niet dat FSD binnen je leasetermijn echt bruikbaar wordt. Amerikaanse verzekeraar heeft voetganger bots proeven gehouden, daar remt de model 3 gewoon slecht bij overstekende kinderen. Volwassenen stopt hij voor, kinderen niet... Het staat allemaal nog zoooo in de kinderschoenen!
[ Voor 15% gewijzigd door ybos op 31-10-2019 22:17 ]
Edit: zie nu pas de woordgrap
[ Voor 60% gewijzigd door carpebios op 31-10-2019 22:17 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
LR AWD / Zwart / Aero / Zwart Int / Trekhaak / Besteld 16/10 / RN 16/10 / VIN 27/11/ Ref https://ts.la/tychon34563
Enkel in landen waar smart Summon al werkt.Michiele93 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:07:
[...]
Vanaf morgen volgens Elon Musk (1 november).
Bron? Of is de kans 1%?tychonb schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:18:
Kans bestaat dat er een speciaal FSD pakket voor Europa komt.
Ik heb op 23 sept een LR AWD / midnight silver / aero / black besteld zonder trekhaak.
Ik heb tot nu toe nog geen VIN ontvangen. Ik zie vrij weinig mensen die ook deze config hebben besteld. Denken jullie dat dit een exotische config is?
Ik hoop in ieder geval de komende dagen ook een VIN te krijgen.
Nope, sinds de grote leveringen in augustus/sept worden er geen telefoonkabels meer meegeleverd, kan je kopen in de Tesla shop.J_Appelstroop schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:53:
Ik heb geen telefoonkabels meegeleverd gekregen vanmiddag. Iemand anders die vandaag geleverd Heeft gekregen wel?
Voor een SR ook geen Mattenset meer sinds kort.
Frunkmat is ook wegbezuinigd, en de laadkabel is er nog maar in 1 maat, te kort (2,5mtr)
Waarom zou je telefoon kabels bij tesla kopen? Het is toch gewoon usb? En iedereen heeft wel een usb oplaad kabeltje liggen toch?Gast68 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:26:
[...]
Nope, sinds de grote leveringen in augustus/sept worden er geen telefoonkabels meer meegeleverd, kan je kopen in de Tesla shop.
Voor een SR ook geen Mattenset meer sinds kort.
Frunkmat is ook wegbezuinigd, en de laadkabel is er nog maar in 1 maat, te kort (2,5mtr)
Omdat je ze met het juiste haakse stekkertje netjes in de console kunt integrerenDennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:28:
[...]
Waarom zou je telefoon kabels bij tesla kopen? Het is toch gewoon usb? En iedereen heeft wel een usb oplaad kabeltje liggen toch?
Zoef
Passen precies in de console en werk je helemaal weg, je kan je telefoon er dan in klikken.DennusB schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:28:
[...]
Waarom zou je telefoon kabels bij tesla kopen? Het is toch gewoon usb? En iedereen heeft wel een usb oplaad kabeltje liggen toch?
Stukje maatwerk van Elon, en ja los kan ook gewoon, dan zwabbert er zo’n kabeltje rond je console.
4 x USB en 1 x 12 volt aansluiting, dus je kan er genoeg kwijt
Na een medewerker te hebben gewenkt en alle plekken te hebben aangewezen (en bij bijna iedere plek even boenen met z'n vinger, onder het mom van 'das een vuiltje') weer wat nieuws geleerd: Auto's worden blijkbaar niet meer gepoetst, alleen ontdaan van transport bescherming en schoon gemaakt.... Met gezonde tegenzin zouden de door mij aangewezen plekken worden schoongemaakt, maar aan de 'swirls' was niks te doen. Na een karig bekertje water in de tent en 15 minuutjes later stond hij weer klaar. Aangewezen plekken waren weer netjes, rest van de auto nog bedekt met het gele 'zand'.
Daarna ingestapt en met een big smile de eerste kilometers gemaakt. Omdat hij bij aflevering maar 200 km aan range had, 's avonds bij Breukelen geladen, waarbij het bijna langer duurde om op de VPN van mijn werk te komen dan om te laden....
Morgen mailtje naar LP of ze een ongepoetste auto de vuil werd opgeleverd willen hebben rondrijden of dat ze ook vinden dat dat toch wel handig is om gedaan te laten hebben (ben al een tijd bezig om ze te wijzen op de crappy lak, want dat vind ik hun (restwaarde) probleem).
Overigens géén frunk-mat, wel een Mennekes van 4,5m en het thuislaad-tasje met inhoud.
Check deze Tweet staat daar niet zo omschreven maar RDW doet moeilijk dus wellicht uitgeklede variant...
https://twitter.com/elonmusk/status/1182824078756872192?s=19
LR AWD / Zwart / Aero / Zwart Int / Trekhaak / Besteld 16/10 / RN 16/10 / VIN 27/11/ Ref https://ts.la/tychon34563
Krijg jij bij LP wel een RN en VIN? Want na 4okt radio stilte bij LP en Tesla..MasterMaceMichu schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:32:
Vandaag mijn zwarte 3 opgehaald in Amsterdam. Niet heel erg druk, bij het parkeren hem al zien staan en eerste inspectie leerde dat er zeer veel fijn 'zand' op alle auto's zit (schat dat er zo'n 75 stonden, terrein was behoorlijk leeg). Na registratie in de tent verder gaan inspecteren, op een paar plekken nog lijmresten en her en der wat vieze plekken/lijm op de lak. Wel in de zon één groot 'swirl-fest'....En één heel bijzonder iets: een enorme vogel-flats IN de frunk....
Een lange kabel, dat is wel fijn om te horen. Heeft je auto ook het low speed speaker ding?MasterMaceMichu schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:32:
Vandaag mijn zwarte 3 opgehaald in Amsterdam. Niet heel erg druk, bij het parkeren hem al zien staan en eerste inspectie leerde dat er zeer veel fijn 'zand' op alle auto's zit (schat dat er zo'n 75 stonden, terrein was behoorlijk leeg). Na registratie in de tent verder gaan inspecteren, op een paar plekken nog lijmresten en her en der wat vieze plekken/lijm op de lak. Wel in de zon één groot 'swirl-fest'....En één heel bijzonder iets: een enorme vogel-flats IN de frunk....
Na een medewerker te hebben gewenkt en alle plekken te hebben aangewezen (en bij bijna iedere plek even boenen met z'n vinger, onder het mom van 'das een vuiltje') weer wat nieuws geleerd: Auto's worden blijkbaar niet meer gepoetst, alleen ontdaan van transport bescherming en schoon gemaakt.... Met gezonde tegenzin zouden de door mij aangewezen plekken worden schoongemaakt, maar aan de 'swirls' was niks te doen. Na een karig bekertje water in de tent en 15 minuutjes later stond hij weer klaar. Aangewezen plekken waren weer netjes, rest van de auto nog bedekt met het gele 'zand'.
Daarna ingestapt en met een big smile de eerste kilometers gemaakt. Omdat hij bij aflevering maar 200 km aan range had, 's avonds bij Breukelen geladen, waarbij het bijna langer duurde om op de VPN van mijn werk te komen dan om te laden....
Morgen mailtje naar LP of ze een ongepoetste auto de vuil werd opgeleverd willen hebben rondrijden of dat ze ook vinden dat dat toch wel handig is om gedaan te laten hebben (ben al een tijd bezig om ze te wijzen op de crappy lak, want dat vind ik hun (restwaarde) probleem).
Overigens géén frunk-mat, wel een Mennekes van 4,5m en het thuislaad-tasje met inhoud.
5de!Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:09:
[...]
Is er daar toevallig ook ergens een plek om je laptop even open te klappen? Ik kan misschien met iemand meerijden naar Amsterdam, maar die is er al om 8:00 uur en ik heb een afspraak om 9:30...
[...]
Aanstaande of de 12de?
@Recci , Nee, heb het bij andere auto's ook niet gehoord die langskwamen. Schijnt 'Modeljaar 2020' te zijn, zoals die nu soms als 'voorraad' op de Tesla site staan.
Auto rijdt super fijn en is echt mega snel!! De wegligging is echt bizar alsof die op een magnetische rails staat. Autopilot viel mij wel een beetje tegen, stopte soms random op de snelweg of schokt met remmen heen en weer alsof die twijfelt dat een auto voor of naast je rijdt. Soms remt die smooth soms opeens heel direct alsof die sensors het niet goed meten (miss is er iets mis met mijn sensors omdat ik paar keer fout meldingen kreeg). Volgende week een service afspraak iig.
Verder zeer tevreden en het is en rijd echt wel als een luxe bak. Sound system is ook echt geweldig. Iedereen nog succes met wachten en veel veilige km’s gewenst!
Verwijderd
Long Range
MidNight Silver
Black Interiors
Aero Rims
De een wel, de ander niet. Collega van mij heeft rn en vin, 4 oktober besteld. Maar het zegt helemaal niets dat jij dat niet hebt.hulseman schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:36:
[...]
Krijg jij bij LP wel een RN en VIN? Want na 4okt radio stilte bij LP en Tesla..
Gefeliciteerd, mooi dat je enthousiast bent.Dannosz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:46:
Vandaag mijn M3 opgehaald. 2 uur moeten wachten bij koopman voordat ze hem gereed hadden.. Er stonden z’n 30 M3’s klaar en elke keer als er een wegreed kwamen er weer nieuwe voor in de plaats. Geen front trunk matje maar wel de andere matten. UMC, mennekes 2,5m en Tesla EHBO kit zaten er wel bij. Gelukkig zit op mijne (en de andere wat ik kon horen) dat irritante geluid er niet op als je achteruit of langzaam rijd. Ik kon op de kade niks vinden wat mis was met mijn Tesla, alles is mooi uitgelijnd maar heb wel andere M3’s gezien waar het een stuk minder was. Ff een supercharger gepakt in badhoevedorp, wat een snelheid met laden! Toen ik thuis kwam zaten de achterlichten vol met vocht en het stuur piepte met draaien. Verder wat foutmeldingen gehad van de dodehoek sensor.
Auto rijdt super fijn en is echt mega snel!! De wegligging is echt bizar alsof die op een magnetische rails staat. Autopilot viel mij wel een beetje tegen, stopte soms random op de snelweg of schokt met remmen heen en weer alsof die twijfelt dat een auto voor of naast je rijdt. Soms remt die smooth soms opeens heel direct alsof die sensors het niet goed meten (miss is er iets mis met mijn sensors omdat ik paar keer fout meldingen kreeg). Volgende week een service afspraak iig.
Verder zeer tevreden en het is en rijd echt wel als een luxe bak. Sound system is ook echt geweldig. Iedereen nog succes met wachten en veel veilige km’s gewenst!
Gaat het om een SR+ / LR / P?
Ik ook! 2.5m is wel heel erg kort.. onpraktischBoterham71 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:10:
Ik ben vooral benieuwd of de 2.5 m kabel of 4 m kabel random is? Dat slaat toch nergens op?
YouTube: Can Autopilot Drive Me to Work? | TESLA CHALLENGE #7 | Version 10 Au...
Verwijderd
Anders bestel ik ze zelf...
En als straks blijkt dat ze niet tijdig kunnen leveren dan lijkt het me dat ik dan kan annuleren, right?
Verwijderd
Lol, volledig onbedoeld.
Een zelf rijdende auto moet dit soort zaken eerst op orde hebben, vond ik. Pas als dit op orde is hadden ze met autopilot door mogen gaan en pas als dat op orde is met FSD. Dat is mijn mening.
Ik vind het ook oprecht jammer dat mijn model 3 straks geen perfecte rating heeft als het gaat om overstekende kinderen. Ik had verwacht ook dat de model 3 hierin voorop zou lopen!
En dat houdt in?tychonb schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:18:
Kans bestaat dat er een speciaal FSD pakket voor Europa komt.
Swirls zijn toch echt onacceptabel? Enige manier het weg te krijgen is polijsten en dat is een duur grapje!MasterMaceMichu schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:32:
4 meter kabel is goed om te horen!
Nee inderdaad! Eerste leveringen waren zelfs nog langerBoterham71 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:10:
Ik ben vooral benieuwd of de 2.5 m kabel of 4 m kabel random is? Dat slaat toch nergens op?
Eigenlijk is je analyse al juist!MintyDoerak schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:31:
Volg met interesse deze en de andere ev topics. Heel lang getwijfeld, maar ben nu wel warm voor een M3, mits met de lage bijtelling. Dus de grote vraag, hoe groot is de kans dat als ik nu bestel er nog voor het einde van het jaar wordt geleverd?Zelf een configureren of wachten op de ‘snel beschikbare’ modellen?
En als straks blijkt dat ze niet tijdig kunnen leveren dan lijkt het me dat ik dan kan annuleren, right?
Ik denk (maar hecht er. Iet te veel waarde aan) dat je het beste kunt wachten op snel beschikbaar. Dat kunnen auto’s zijn die “over” zijn op de boot.
Mocht het echt niet lukken kun je tijdens het bestelproces kostenloos annuleren.
Via een LM of hoe wordt dit geregeld? Ligt dus helemaal aan jouw eigen situatie wat wel en niet kan, maar zoals @BlakHawk net al aangaf is 'best beschikbaar' waarschijnlijk je beste optie.MintyDoerak schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:31:
Volg met interesse deze en de andere ev topics. Heel lang getwijfeld, maar ben nu wel warm voor een M3, mits met de lage bijtelling. Dus de grote vraag, hoe groot is de kans dat als ik nu bestel er nog voor het einde van het jaar wordt geleverd?Zelf een configureren of wachten op de ‘snel beschikbare’ modellen?
Verwijderd
Gefeliciteerd met je nieuwe bak!Dannosz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:46:
Vandaag mijn M3 opgehaald. 2 uur moeten wachten bij koopman voordat ze hem gereed hadden.. Er stonden z’n 30 M3’s klaar en elke keer als er een wegreed kwamen er weer nieuwe voor in de plaats. Geen front trunk matje maar wel de andere matten. UMC, mennekes 2,5m en Tesla EHBO kit zaten er wel bij. Gelukkig zit op mijne (en de andere wat ik kon horen) dat irritante geluid er niet op als je achteruit of langzaam rijd. Ik kon op de kade niks vinden wat mis was met mijn Tesla, alles is mooi uitgelijnd maar heb wel andere M3’s gezien waar het een stuk minder was. Ff een supercharger gepakt in badhoevedorp, wat een snelheid met laden! Toen ik thuis kwam zaten de achterlichten vol met vocht en het stuur piepte met draaien. Verder wat foutmeldingen gehad van de dodehoek sensor.
Krijg je er nog laadstekkers of verlopen bij? Of moet je het doen met een 2.5 m1 kabel type 2?
Thanks! Een long range versie.Novadecasa schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:56:
[...]
Gefeliciteerd, mooi dat je enthousiast bent.
Gaat het om een SR+ / LR / P?
Thanks! Je krijgt alleen een UMC (universal mobile connector) met een 3-pins blauwe campingstekker (16A, 3,7kw laden, haalt bij mij op de krachtstroom stekker fase 3 met verloop maar 3-pins max 21km/h) en een 230V schuko (normale stekker) daarnaast een blauwe mennekes wat meer op 2,5m leek dan 4m, ik zal hem straks is uitpakken en opmeten voor de zekerheid.Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 05:43:
[...]
Gefeliciteerd met je nieuwe bak!
Krijg je er nog laadstekkers of verlopen bij? Of moet je het doen met een 2.5 m1 kabel type 2?
Ja die swirls zijn wel extreem voor een nieuwe auto, de mijne zat er ook onder. Mijn 2de handse auto van 8 jaar oud heeft er net zoveel.MasterMaceMichu schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:32:
Heeft geen zin, Tesla heeft er geen antwoord op, alsus de medewerkers. Zodra je daar bent ben je alles wel snel vergeten.ZGaro schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:18:
Ik lees nogal veel verschillende zaken die erbij geleverd worden. Is er geen opleverlijst beschikbaar wat we wel of niet kunnen verwachten. Anders ga ik daar vandaag is over bellen met Tesla. Voordat ik daar kom wil ik toch zeker weten wat ik wel of niet kan verwachten.
Ik weet ook wel dat het meeste allemaal netjes opgelost wordt maar goed, ze moeten daar wel aan werken. Je kan dit als auto leverancier niet voor eeuwig blijven doen natuurlijk. Ik denk toch dat ik de volgende lijst uitprint en meeneem en wel de tijd neem om alles op te schrijven.Dannosz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:24:
[...]
Heeft geen zin, Tesla heeft er geen antwoord op, alsus de medewerkers. Zodra je daar bent ben je alles wel snel vergeten.
https://teslabros.com/wp-...rt14Myf-Xj1qqRAEh8nLCHDh8
Ik zou ff afwachten hoe dat bedrijf van kaliber de komende maanden na aflevering van die hoeveelheid tesla's het garantie; service en onderdelen verhaal gaat oppakken .Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
https://twitter.com/elonmusk/status/1189470629159768068?s=20
Treelon Musk is een held.. welk ander bedrijf van dit kaliber heeft nou z'n eigenaar? Ik hou van hem.
Zou bijna Tesla aandelen kopen.
Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe ze daar mee omgaan maar heb er zeker een idee over

"Beautiful Clean Coal"
Verwijderd
Maar swirls krijg je alleen als je fijn vuil gaat boenen op een auto. Vooral nieuwe auto’s moet je daarom de eerste maanden niet door een wasstraat rijden, lak is nog te zacht en al het fijne vuil levert dan minuscule krasjes op, swirls.Dannosz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:21:
[...]
Ja die swirls zijn wel extreem voor een nieuwe auto, de mijne zat er ook onder. Mijn 2de handse auto van 8 jaar oud heeft er net zoveel.
Op een nieuwe auto echt onacceptabel toch? Zoals ik zei, de enige manier om het weg te krijgen is polijsten. Poets bedrijf is daar zo 2 dagen mee kwijt... echt een duur geintje!
Kun je dit echt niet op de lijst met rest punten krijgen?
Verwijderd
Verwijderd
You can contact your LM to ask whether they included an restriction in the order. You can also check it with Tesla but your LM is better because only they can request Tesla to remove the restriction.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:03:
How can we check the restriction for the delivery in our Tesla booking ? I see some folks have posted the restriction date.
M3P | White | Black | besteld LR 22/7 | geannuleerd 9 okt | besteld P 11/10 | VIN 24/11
Verwijderd
Om eerlijk te zijn heb ik liever een eigenaar die niet bezuinigd op frunk matten, laadkabels en telefoon kabeltjes op een auto van €62k...Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
https://twitter.com/elonmusk/status/1189470629159768068?s=20
Treelon Musk is een held.. welk ander bedrijf van dit kaliber heeft nou z'n eigenaar? Ik hou van hem.
Zou bijna Tesla aandelen kopen.
Verwijderd
Ja zoals eerder aangegeven direct bellen om de datum aan te passen.Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:38:
Eergisteren melding gekregen dat mijn tesla op 15 november afgehaald kan worden. Precies die dag kan ik niet dus ik heb de SMS maar met NEE beantwoord. Iemand ervaring met hoe lang de levering in zo’n geval wordt uitgesteld? Heeft het zin om daarover te bellen?
Inderdaad, maar in principe weet je, wanneer je mensen kent met een Tesla, dat zulke dingen voorkomen. Als we ons daarop instellen en met een oplossende instelling erheen gaan, komt het allemaal goed.Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:45:
[...]
Om eerlijk te zijn heb ik liever een eigenaar die niet bezuinigd op frunk matten, laadkabels en telefoon kabeltjes op een auto van €62k...
Ik praat het zeker niet goed maar het is zoals het is.
Graag! 4m kan ik mee leven, 2.5 is k*t als de openbare laadpaal bijvoorbeeld aan de verkeerde kant van je auto staat, dan kun je daar niet laden... En zoals gezegd werd zijn die kabels nogal duurDannosz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 06:17:
[...]
Thanks! Je krijgt alleen een UMC (universal mobile connector) met een 3-pins blauwe campingstekker (16A, 3,7kw laden, haalt bij mij op de krachtstroom stekker fase 3 met verloop maar 3-pins max 21km/h) en een 230V schuko (normale stekker) daarnaast een blauwe mennekes wat meer op 2,5m leek dan 4m, ik zal hem straks is uitpakken en opmeten voor de zekerheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Aeonis op 01-11-2019 09:05 ]
Beetje vroeg nog? Denk dat ze dat alleen tijdens kantooruren koppelen ?Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:25:
JA door het panama kanaal.. niemand nog een vin?
Hier bijna dezelfde config alleen SR+ i.p.v. LR AWD. Voor zover ik weet heb ik ook nog geen VIN (account staat nog op naam van de LM).Moofie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:24:
Hi!
Ik heb op 23 sept een LR AWD / midnight silver / aero / black besteld zonder trekhaak.
Ik heb tot nu toe nog geen VIN ontvangen. Ik zie vrij weinig mensen die ook deze config hebben besteld. Denken jullie dat dit een exotische config is?
Dat ie dit jaar komt is zeker, alleen de vraag blijft natuurlijk wanneer ;-)
Zou dat niet automatisch gaan. Wat mij opgevallen is tot nu toe dat het in 1x komtDennusB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:28:
[...]
Beetje vroeg nog? Denk dat ze dat alleen tijdens kantooruren koppelen ?
Model 3
Verwijderd
Ik vind het niet erg als er swirls op zitten, kan gebeuren, maar reacties als: “dat is nu eenmaal zo, doen we niets aan” kan ik slecht tegen.ZGaro schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:00:
[...]
Inderdaad, maar in principe weet je, wanneer je mensen kent met een Tesla, dat zulke dingen voorkomen. Als we ons daarop instellen en met een oplossende instelling erheen gaan, komt het allemaal goed.
Ik praat het zeker niet goed maar het is zoals het is.
Prima als er iets mis gaat, maar hoe gaan we het oplossen. Gezien de drukte hoeft het ook echt niet deze maand opgelost te zijn, maar ik wil wel erkenning voor het probleem en dat we op termijn dit gaan oplossen. Of Tesla dat zelf doet, of dat ik hem wegbreng en zij de rekening betalen maakt mij dan niet zo veel uit. Ik ben best redelijk en flexibel daarin. Maar ik accepteer geen swirls op een gloednieuwe auto, laat dat duidelijk zijn.
I
Dit in tegenstelling tot vorige week, toen ze vertelde dat alles klaar ligt.
Wat zijn jullie ervaringen?
Aan de andere kant, liever zelf een backup kaart voor het geval je die van de LM kwijt bent kan je in elk geval laden.
Kabel is idd 4m of miss 4,5 heb hem ff naast mijn auto gelegd en de kabel is een klein stukje korter.Aeonis schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:16:
[...]
Graag! 4m kan ik mee leven, 2.5 is kut als de openbare laadpaal bijvoorbeeld aan de verkeerde kant van je auto staat, dan kun je daar niet laden... En zoals gezegd werd zijn die kabels nogal duur
Een aantal collega’s met zelfde config in andere lakkleur mogen volgende week hun auto ophalen (Zelfde besteldatum).
Het lijkt erop dat we net het verkeerde kleurtje hebben besteld
Moofie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:24:
Hi!
En dat bedoel ik ook met je weet dat de aflevering op deze manier kan gaan, ik accepteer het ook niet maar ik kom daar met oplossende instelling. Prima dat het nu niet opgelost kan worden maar wanneer en hoe dan wel?Verwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:54:
[...]
Ik vind het niet erg als er swirls op zitten, kan gebeuren, maar reacties als: “dat is nu eenmaal zo, doen we niets aan” kan ik slecht tegen.
Prima als er iets mis gaat, maar hoe gaan we het oplossen. Gezien de drukte hoeft het ook echt niet deze maand opgelost te zijn, maar ik wil wel erkenning voor het probleem en dat we op termijn dit gaan oplossen. Of Tesla dat zelf doet, of dat ik hem wegbreng en zij de rekening betalen maakt mij dan niet zo veel uit. Ik ben best redelijk en flexibel daarin. Maar ik accepteer geen swirls op een gloednieuwe auto, laat dat duidelijk zijn.
I
Ik heb een 2,5m kabel gekregen gisteren... erg onhandig.Dannosz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:05:
[...]
Kabel is idd 4m of miss 4,5 heb hem ff naast mijn auto gelegd en de kabel is een klein stukje korter.
Ik heb grote verwachtingen voor deze dagVerwijderd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:25:
JA door het panama kanaal.. niemand nog een vin?
Ik zag gister precies mijn config op straat staan en vond die er toch wel vet uitzien. Ik denk dat het het wachten wel waard is. En anders mogen ze me ook een blauwe gevenEricHens schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:09:
Exact zelfde config is voor mij op 11 sept besteld. Nog helemaal niets vernomen, en dus ook nog geen VIN.
Een aantal collega’s met zelfde config in andere lakkleur mogen volgende week hun auto ophalen (Zelfde besteldatum).
Het lijkt erop dat we net het verkeerde kleurtje hebben besteld
[...]
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Mijn witte LR met trekhaak is via LM besteld op 14-10
RN op 15-10
voorbereidingsmail van Tesla op 25-10
Nog geen VIN
Weet je het zeker? Ik dacht dat ook namelijk want hij lijkt klein maar je auto is 4,7m en als je hem er naast legt is die bijna even lang.J_Appelstroop schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:17:
[...]
Ik heb een 2,5m kabel gekregen gisteren... erg onhandig.
Laten we het hopen dat het vandaag gebeurt! En dat de mijne oooook eindelijk gekoppeld wordtamahusu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:23:
Ik heb gister met iemand van Tesla gesproken (wilde een TWC bestellen, maar kon niet vanwege het ontbreken van een auto / vin) en die vertelde me hij zag dat hun systeem vanaf vandaag weer volop VIN's gaat koppelen. Dus het is volgens mij een geautomatiseerd proces
Model 3
Ik kreeg van Alphabet gewoon een laadpas + een laadsleutelhanger in de bus.Novadecasa schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:02:
LP vertelde mij zelf ook een laadpas te regelen, omdat de ervaring leert dat dit nog niet altijd aanwezig is bij aflevering.
Dit in tegenstelling tot vorige week, toen ze vertelde dat alles klaar ligt.
Wat zijn jullie ervaringen?
Aan de andere kant, liever zelf een backup kaart voor het geval je die van de LM kwijt bent kan je in elk geval laden.
Ik ga over een uurtje richting Amsterdam. En daarna genieten van de terugreis naar Twente in mijn nieuwe bolide.
Ik hoop met je mee 😂 voor jou en voor mijzelf!ElonDusk schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:28:
[...]
Laten we het hopen dat het vandaag gebeurt! En dat de mijne oooook eindelijk gekoppeld wordt
En voor iedereen natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door Hypofyze op 01-11-2019 08:49 ]
Model 3 LR AWD White / black / aero - Bestelling: 12-09 VIN: 28-11
Net ff m'n account gechecked en zie in de source helaas nog geen vin, maaaaarr zie nu wel dit staanElonDusk schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:28:
[...]
Laten we het hopen dat het vandaag gebeurt! En dat de mijne oooook eindelijk gekoppeld wordt
Dus er gebeurt nu wel het een en ander achter de schermen"Data":{"IsEMEA":true,"Registration":{"owner":{"user":{"firstName":"Volkswagen Pon Financial Services B.V."}}
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Stond dat er niet al? Mijn LM staat al een tijdje in de broncodeamahusu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:51:
[...]
Net ff m'n account gechecked en zie in de source helaas nog geen vin, maaaaarr zie nu wel dit staan
[...]
Dus er gebeurt nu wel het een en ander achter de schermen
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Okee. Dus als ik het goed begrijp is de auto en info zoals VIN niet zichtbaar als Multilease mij als secondary account toevoegt?Markboss schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:31:
[...]
Geen ervaring met Multilease, maar grote kans dat als je een account krijgt je het alsnog niet kan volgen als zij het hoofdaccount houden (en jij een ‘secondary account’). Zo werkt het in ieder geval bij Alphabet.
Ik ben ook via de LM en kan alles terugvinden. Mijn LM zegt dat ik als bestuurder informatie eerder heb ontvangen dan zij die hebben gehad.Tjenok schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:57:
[...]
Okee. Dus als ik het goed begrijp is de auto en info zoals VIN niet zichtbaar als Multilease mij als secondary account toevoegt?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Correct. Totdat ze je RN koppelen aan jouw secondary account, maar bij mij wijst LM daarvoor naar Tesla en Tesla naar LM dus ik denk niet dat dat binnenkort nog zal gebeuren..Tjenok schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:57:
[...]
Okee. Dus als ik het goed begrijp is de auto en info zoals VIN niet zichtbaar als Multilease mij als secondary account toevoegt?
Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19
Verwijderd
Gelukkig, thanks!Dannosz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:05:
[...]
Kabel is idd 4m of miss 4,5 heb hem ff naast mijn auto gelegd en de kabel is een klein stukje korter.
Hier hetzelfde verhaal. Nu al 3x op en neer gebeld, een typisch kastje naar de muur verhaal...Markboss schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:02:
[...]
Correct. Totdat ze je RN koppelen aan jouw secondary account, maar bij mij wijst LM daarvoor naar Tesla en Tesla naar LM dus ik denk niet dat dat binnenkort nog zal gebeuren..
Lijkt me dus in dat geval helemaal niet vanzelfsprekend dat dat een blijk is dat je gegevens bij Tesla bekend zijn onder een LM account.
Of ze moeten het @domein van je bedrijf koppelen aan je voor en achternaam, maar dat lijkt me sterk.
Exact dezelfde besteld, ook ik moet nog even wachten.Moofie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:24:
Hi!
Tesla M3 | LR AWD | Midnight Silver | Premium Zwart Interieur | 18" Aero wielen
Verwijderd
Same here .. ordered on 27/9JurandyRonald schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:21:
[...]
Exact dezelfde besteld, ook ik moet nog even wachten.
Verwijderd
Maar worden de swirls door Tesla als rest punt geaccepteerd?MasterMaceMichu schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:32:
Verwijderd
Zelfde situatie hier. Besteld op 04-10. RN op 10-10.ehlen000 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:23:
Hoi, ik ga ook meedoen op dit topic :-)
Mijn witte LR met trekhaak is via LM besteld op 14-10
RN op 15-10
voorbereidingsmail van Tesla op 25-10
Nog geen VIN
In de broncode staat ook de leasemaatschappij.
Wacht op VIN
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2019 09:34 ]
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.