Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tesselientje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-06-2023
Boterham71 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:26:
[...]

Ja, maar dat moet iedereen. Ook premium krijgt geen frunk of trunkmatten.

Je kan ze natuurlijk wel gewoon van de bijtelling aftrekken, dus is geen enorme kostenpost.

Frunk kan je ook bij Tesla online shop bestellen, de trunk weet ik eigenlijk niet precies waar,tenzij je allweather wil, dat kan wel.. Misschien Tesland?
Totaal off topic, maar als ik de matten bestel dan kan ik dat van de bijtelling die ik betaal aftrekken? Gewoon via de leasemaatschappij?

SR+, Pearl White, zwart, aero. Referral link: https://ts.la/p43056

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-09 09:39
Trishietrishie schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Totaal off topic, maar als ik de matten bestel dan kan ik dat van de bijtelling die ik betaal aftrekken? Gewoon via de leasemaatschappij?
Naar mijn idee is dit iets wat je zelf aanschaft, de fiscale waarde van de auto veranderd hierdoor niet. Bijtelling is op basis van de fiscale waarde (op het moment dat je deze aanschaft).

[ Voor 5% gewijzigd door The BounceR op 25-10-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The BounceR schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:40:
[...]

Naar mijn idee is dit iets wat je zelf aanschaft, de fiscale waarde van de auto veranderd hierdoor niet. Bijtelling is op basis van de fiscale waarde (op het moment dat je deze aanschaft).
Zo is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DLodder schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Ja inderdaad. Ik denk dat een SR+ volgend jaar nog steeds een fantastische deal is en dat er weinig goede alternatieven zijn.

Je kunt natuurlijk wel een Volkswagen Polo gaan rijden ik plaats van een 2020 Tesla Model 3. Zal dan ongeveer even duur zijn. :9
Ja, dat is ook zo. Dus de kans is er dat ik hem gewoon op 8% pak!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 20:28
Mijn M3 was dus tijdje geleden geweigerd vanwege restrictie, sinds een week of 4 zijn alle restricties verwijderd, maar als ik nu naar https://www.tesla.com/nl_...unt/document-hub/get-list ga
krijg ik alleen nog {"message":"successful","sl_translate":"name","content":[]}

Alle documenten die je via het documentid kon opvragen zijn verdwenen... Zou dat wel goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Ja ik heb vandaag voor de tweede keer een e-mail ontvangen met de stappen naar uw levering. Twee dezelfde e-mails van na 19-10 dat de VIN zichtbaar was. Of bedoel je wat anders?
Ik heb dus gister een mail ontvangen van de verwachte leverdatum, 10 tot 17 november. Stond wel in de reclame tab van Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 11:19
?????

Ik heb bij mijn huidige auto alles wat ik los aangeschaft heb van de bijtelling laten aftrekken. Zakelijke auto, dus zakelijke kosten. (Voorbeeld: Skikoffer, en die mag ik ook gewoon houden daarna)

[ Voor 10% gewijzigd door Boterham71 op 25-10-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mboven
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Boterham71 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

?????

Ik heb bij mijn huidige auto alles wat ik los aangeschaft heb van de bijtelling laten aftrekken. Zakelijke auto, dus zakelijke kosten. (Voorbeeld: Skikoffer, en die mag ik ook gewoon houden daarna)
Hoe doe je dat dan? Declareren bij de LM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
Mboven schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:52:
[...]

Hoe doe je dat dan? Declareren bij de LM?
Nee, je (salaris-)administratie kan het regelen voor je. Ik heb het de zaak laten bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05-2023
Kan iemand mij toelichten wat het zakelijk registreren van de tesla als effect heeft, of is dat verplicht als je hem zelf zakelijk koopt ?

In de mail staat "Als uw Tesla zakelijk geregistreerd dient te worden vragen wij u een uittreksel van de Kamer van Koophandel te uploaden. KVK uittreksels hebben de volgende vereisten:"

Ik kan dat wel doen, maar ik weet niet goed waarom :D

M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
snelis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:56:
Kan iemand mij toelichten wat het zakelijk registreren van de tesla als effect heeft, of is dat verplicht als je hem zelf zakelijk koopt ?

In de mail staat "Als uw Tesla zakelijk geregistreerd dient te worden vragen wij u een uittreksel van de Kamer van Koophandel te uploaden. KVK uittreksels hebben de volgende vereisten:"

Dan betaal je geen btw lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
art1fex schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:58:
[...]

Dan betaal je geen btw lijkt mij?
ah, oke, scheelt weer verrekenen dus. interesting,

M3 - LR / Red / Black / 19" / Trekhaak - Besteld: 28/9 - VIN: 19/10 - SMS: 30/10 - Ophaal datum: 15/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-07-2023
[...]

?????

Het idee van aftrekken van de bijtelling zit hem juist in het feit dat de uitgaven in privé worden gedaan (en dus NIET hoeft worden bijgeteld). Dit kan bijvoorbeeld als je je leasebudget van je werkgever overschrijdt. Dat is dus een privé (netto) betaling wat vervolgens van de bijtelling af kan. Als jij matten in privé koopt op jouw naam en het dus jouw eigendom is, kan je dat niet van de bijtelling afhalen. Dat kan weer wel als jij de matten betaalt, maar de matten de eigendom van de LM/werkgever worden (en dat moet dan vooraf expliciet worden afgestemd met LM/werkgever).

Zie paragraaf 21.3.7: https://www.belastingdien...ndboek-loonheffingen-2019

Relevante passage: "Verder moet u onderscheid maken tussen betalingen aan u en betalingen aan derden. Betaalt uw werknemer een bedrag aan derden, bijvoorbeeld voor het wassen van de auto in de wasstraat, dan wordt de bijtelling privégebruik auto daardoor niet lager. De bijtelling wordt alleen lager als u met uw werknemer hebt afgesproken dat hij de betaling aan derden voor u of namens u doet en u die betaling verrekent als bijdrage voor het privégebruik. In dat geval mag u de betaling niet vergoeden."

Dat je zakelijke kosten aftrekt voor belastingdoeleinden kan natuurlijk wel, maar alleen als ondernemer - niet als werknemer.

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:46
Boterham71 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:07:
[...]

Geen idee, maar officieel is het gewoon 910.
Nee hoor, het was 910 maar is al een paar maanden gewoon 1000. De mijne die 1 maand geleden geleverd is ook.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Laatst online: 25-09 23:42
TweakersMD schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:58:
Hmm, sinds 19 okt een VIN in account, gister ineens RN en VIN uit account verdwenen!
Helaas... Bij mij enkel de VIN.

Als je inlogt, zie je dan ook geen model3 meer? Ik namelijk wel, maar als je RN weg is dan lijkt je bestelling ontkoppeld van je account.

[ Voor 13% gewijzigd door Goochelaar op 25-10-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Markboss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:00:
[...]

Het idee van aftrekken van de bijtelling zit hem juist in het feit dat het uitgaven voor privédoeleinden zijn (en dus NIET hoeft worden bijgeteld). Dit kan bijvoorbeeld als je je leasebudget van je werkgever overschrijdt. Dat is dus een privé (netto) betaling wat vervolgens van de bijtelling af kan. Als jij matten in privé koopt op jouw naam en het dus jouw eigendom is, kan je dat niet van de bijtelling afhalen. Dat kan weer wel als jij de matten betaalt, maar de matten de eigendom van de LM/werkgever worden (en dat moet dan vooraf expliciet worden afgestemd met LM/werkgever).

Zie paragraaf 21.3.7: https://www.belastingdien...ndboek-loonheffingen-2019

Relevante passage: "Verder moet u onderscheid maken tussen betalingen aan u en betalingen aan derden. Betaalt uw werknemer een bedrag aan derden, bijvoorbeeld voor het wassen van de auto in de wasstraat, dan wordt de bijtelling privégebruik auto daardoor niet lager. De bijtelling wordt alleen lager als u met uw werknemer hebt afgesproken dat hij de betaling aan derden voor u of namens u doet en u die betaling verrekent als bijdrage voor het privégebruik. In dat geval mag u de betaling niet vergoeden."

Dat je zakelijke kosten aftrekt voor belastingdoeleinden kan natuurlijk wel, maar alleen als ondernemer - niet als werknemer.
Aanvulling: "Voorbeelden van afspraken die u met uw werknemer kunt maken voor eigen bijdragen zijn: parkeerkosten die de werknemer maakt, kosten voor accessoires die geen eigendom van de werknemer zijn of worden, een vast bedrag per gereden privékilometer en een eigen bijdrage bij schade. Hiervoor geldt als voorwaarde dat de schade niet het gevolg mag zijn van onrechtmatig of onzorgvuldig handelen van uw werknemer."

Model 3 LR AWD red / black / aero - Bestelling 1-10 Alphabet, 3-10 Tesla, RN 25-10, VIN 26-11, kenteken G-xxx-VF, leverdatum: 17/12/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Markboss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Aanvulling: "Voorbeelden van afspraken die u met uw werknemer kunt maken voor eigen bijdragen zijn: parkeerkosten die de werknemer maakt, kosten voor accessoires die geen eigendom van de werknemer zijn of worden, een vast bedrag per gereden privékilometer en een eigen bijdrage bij schade. Hiervoor geldt als voorwaarde dat de schade niet het gevolg mag zijn van onrechtmatig of onzorgvuldig handelen van uw werknemer."
Mooie lappen tekst, maar ik vertelde je geen fabeltjes. Geen idee of het rechtmatig is wat mijn werkgever gedaan heeft, misschien heeft het te maken met mijn eigen bijdrage die ik op dit moment heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersMD
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-02-2023
Goochelaar schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:02:
[...]

Helaas... Bij mij enkel de VIN.

Als je inlogt, zie je dan ook geen model3 meer? Ik namelijk wel, maar als je RN weg is dan lijkt je bestelling ontkoppeld van je account.
Ik zie alleen nog maar de model S en X. Mijn account is "leeg". Overigens via LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Boterham71 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Mooie lappen tekst, maar ik vertelde je geen fabeltjes. Geen idee of het rechtmatig is wat mijn werkgever gedaan heeft, misschien heeft het te maken met mijn eigen bijdrage die ik op dit moment heb?
Het kan ook, maar dat moet dus vooraf worden afgestemd (in leasecontract oid) en via je werkgever/loonadministratie gaan. Je kan niet zomaar naar Tesland.nl gaan en wat matten kopen en achteraf bij je LM de kosten doorgeven.

Dat je de dakkoffer vervolgens (gratis?) hebt mogen overnemen, lijkt me volgens die tekst dan overigens weer niet de bedoeling.

[ Voor 10% gewijzigd door Markboss op 25-10-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
TweakersMD schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:05:
[...]
Ik zie alleen nog maar de model S en X. Mijn account is "leeg". Overigens via LM
Heb je dat account zelf aangemaakt? Misschien dat de bestelling is ‘omgehangen’ naar een account van de LM. Je zou eens kunnen bellen als je je voormalige RN nog weet. Wachttijd valt tegenwoordig reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:15
Kan iemand mij helpen. Ik heb mijn leasemaatschappij net gebeld met de vraag of zij al een RN nummer hebben ontvangen. Die hebben zij inderdaad ontvangen, maar zonder verdere info over het aanmaken van een account. Die zou ik volgens hen zelf van Tesla krijgen. Nu heb ik net met Tesla gebeld en die zeggen dat alle communicatie via de leasemaatschappij gaat. Hoe is dat bij jullie gegaan? Ik zou graag een account aanmaken om mijn order te kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersMD
  • Laatst online: 26-02-2023
Goochelaar schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:16:
[...]

Heb je dat account zelf aangemaakt? Misschien dat de bestelling is ‘omgehangen’ naar een account van de LM. Je zou eens kunnen bellen als je je voormalige RN nog weet. Wachttijd valt tegenwoordig reuze mee.
Inmiddels al contact gehad met Tesla.Ik werd keurig snel geholpen overigens! Zij kunnen mijn reserveringsnummer nog gewoon terugvinden en geven ook aan dat er een VIN gekoppeld is. Waar het misgaat kunnen ze niet aangeven. Als ie maandag nog niet zichtbaar is, moet ik weer contact opnemen.

Wanneer de auto geleverd gaat worden kon ie overigens niet aangeven... Hij staat op de boot... Geduld dus!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RWGW
  • Laatst online: 03-06 12:46
Voor de persoon die kenteken G-214-KZ heeft gekregen... Succes! (Ik ben stiekem wel benieuwd welke opties er bij gekomen zijn om deze catalogusprijs te krijgen...)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8rCvErI.png

Voor de persoon die kenteken ZK-240-K heeft gekregen heeft meer geluk met de bijtelling:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oDpoORi.png

[ Voor 16% gewijzigd door RWGW op 25-10-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Tjenok schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:21:
Kan iemand mij helpen. Ik heb mijn leasemaatschappij net gebeld met de vraag of zij al een RN nummer hebben ontvangen. Die hebben zij inderdaad ontvangen, maar zonder verdere info over het aanmaken van een account. Die zou ik volgens hen zelf van Tesla krijgen. Nu heb ik net met Tesla gebeld en die zeggen dat alle communicatie via de leasemaatschappij gaat. Hoe is dat bij jullie gegaan? Ik zou graag een account aanmaken om mijn order te kunnen volgen.
Je zou inderdaad binnen een paar dagen na de bestelling een email moeten krijgen waarin je gevraagd wordt om een account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Bij mij zelfde. Bestelling hangt aan account van Athlon. Gevraagd of ze dit willen en kunnen omzetten. Wacht nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
RWGW schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:22:
Voor de persoon die kenteken G-214-KZ heeft gekregen... Succes! (Ik ben stiekem wel benieuwd welke opties er bij gekomen zijn om deze catalogusprijs te krijgen...)
[Afbeelding]

Voor de persoon die kenteken ZK-240-K heeft gekregen heeft meer geluk met de bijtelling:
[Afbeelding]
Haha - dat gaat lekker daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvoerman
  • Laatst online: 29-08-2020
Ik heb toendertijd een account aangemaakt met het mail adres van mijn werkgever, op een gegeven moment verscheen daar de door mij bestelde config in. Auto was besteld door mijn LM.

Tesla M3 | P | Pearl White | Premium Zwart Interieur | "20 Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardC79
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Markboss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:25:
[...]

Haha - dat gaat lekker daar
Aiaiaiai dat is slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dagen na besteldatum email van tesla voor aanmaken account. Besteld via LP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dijkmans93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-08 13:40
Ik zie dat #granddahlia nu bij Duinkerken vaart, moet vanavond aankomen. Eerste leveringen starten op de 31e als ik de sheet bekijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie mijn bestel m3 niet in mijn tesla acc. Zojuist RN nr van de lease maatschappij ontvangen hiermee Tesla gebeld. blijkt foutief email adres te zijn geregistreerd bij mijn bestelling. maar.. alle vinkjes staan op groen en volgens Tesla staat mijn bestelde auto op de boot :D LR AWD White 19''
- excel bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:54:
Ik zie mijn bestel m3 niet in mijn tesla acc. Zojuist RN nr van de lease maatschappij ontvangen hiermee Tesla gebeld. blijkt foutief email adres te zijn geregistreerd bij mijn bestellen. Maar.. alle vinkjes staan op groen en volgens Tesla staat mijn bestelde auto op de boot :D LR AWD White 19''
- excel bijgewerkt
Mooi! Wanneer besteld / welke LM?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonRef
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:03
Ik woon 5 km van de Tesla fabriek in Tilburg. Vanmorgen zag ik 2 lege auto-trailer vrachtwagens met Belgisch kenteken vanuit de richting van de Tesla fabriek rijden. Er is dus wel iets afgeleverd.

Waar ik tot 2-3 weken terug dagelijks trailers met M3's zag rijden is het de afgelopen weken erg leeg.
dijkmans93 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:45:
Ik zie dat #granddahlia nu bij Duinkerken vaart, moet vanavond aankomen. Eerste leveringen starten op de 31e als ik de sheet bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Ook ik heb zojuist (eindelijk) een RN ontvangen, na een aantal keer bellen met Tesla. 3/10 bestelling via Alphabet. Op tesla account nog steeds niets te zien / volgen. Hoe lang duurde het bij jullie tussen RN en zichtbare bestelling in account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

?????

Dat is knap! Maar ik denk dat dit een afspraak is tussen WG en WN. Want de cataloguswaarde vd auto lijkt me gewoon leading als we het hebben over de bijtelling. Bedoel je niet je eigen bijdrage? Dat lijkt mij logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-04 21:36
Markboss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:04:
Ook ik heb zojuist (eindelijk) een RN ontvangen, na een aantal keer bellen met Tesla. 3/10 bestelling via Alphabet. Op tesla account nog steeds niets te zien / volgen. Hoe lang duurde het bij jullie tussen RN en zichtbare bestelling in account?
Hoezo krijg je vanuit Tesla een RN? Deze wordt toch gewoon aan LM doorgegeven bij bevestiging?
Bij mij geeft Tesla aan dat de bestelling (waarschijnlijk) nog niet is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes....iets met Alphabet en laat maar. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:54:
Ik zie mijn bestel m3 niet in mijn tesla acc. Zojuist RN nr van de lease maatschappij ontvangen hiermee Tesla gebeld. blijkt foutief email adres te zijn geregistreerd bij mijn bestelling. maar.. alle vinkjes staan op groen en volgens Tesla staat mijn bestelde auto op de boot :D LR AWD White 19''
- excel bijgewerkt
Ik denk dat de telefoon zo meteen roodgloeiend staat bij Tesla en iedereen met een RN gaat bellen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markboss
Monstarr076 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:08:
[...]

Hoezo krijg je vanuit Tesla een RN? Deze wordt toch gewoon aan LM doorgegeven bij bevestiging?
Bij mij geeft Tesla aan dat de bestelling (waarschijnlijk) nog niet is verwerkt.
Er bleek iets mis te zijn gegaan vanuit Alphabet dus ik wilde de RN graag zelf ontvangen. Die heeft de delivery medewerkster uiteindelijk door kunnen sturen nadat de 'problemen' opgelost waren (kwam dus van haar email en niet vanuit de automatische mailbox).

Het probleem was overigens een "verkeerde prijsopgave vanuit Alphabet". Wat dat ook mag betekenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Markboss op 25-10-2019 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Nope, niets.
Ook vin sinds 19-10
Nee, hier ook niet. VIN 19-10 en verder wachtend op definitieve factuur. Geen mail of SMS van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Markboss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Er bleek iets mis te zijn gegaan vanuit Alphabet dus ik wilde de RN graag zelf ontvangen. Die heeft de delivery medewerkster uiteindelijk door kunnen sturen nadat de 'problemen' opgelost waren (kwam dus van haar email en niet vanuit de automatische mailbox).

Het probleem was overigens een "verkeerde prijsopgave vanuit Alphabet". Wat dat ook mag betekenen.
Dus gewoon communicatiefoutje maar het RN was al een tijdje bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 01:56
Duurde hier uiteindelijk toch 2 weken. 02-10 besteld, 17-10 RN in Tesla account.

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepz78
  • Laatst online: 06-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:38:
[...]

2 dagen na besteldatum email van tesla voor aanmaken account. Besteld via LP
In begin toch de denken dat variabele ‘werkgever’ ook een rol speelt. Grote werkgevers met mega wagenparken via Leaseplan krijgen denk ik zomaar voorrang op de SME contractjes (like me als ZZP’er...). Ik heb nog altijd radiostilte. Ga komende week de bel modus maar eens proberen. Eerst een RN zien te achterhalen via LP en dan Tesla bellen....

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dijkmans93 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:45:
Yes! ben benieuwd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGT2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09-2022
Markboss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:11:
[...]

Heyy nice! Congrats! Waar heb je nu precies naartoe gebeld? Ik wil diezelfde actie ook wel even uitvoeren namelijk.

Speedfreak: Tesla Model 3 Performance | Lotus Elise Cup 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monstarr076
Miepz78 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

In begin toch de denken dat variabele ‘werkgever’ ook een rol speelt. Grote werkgevers met mega wagenparken via Leaseplan krijgen denk ik zomaar voorrang op de SME contractjes (like me als ZZP’er...). Ik heb nog altijd radiostilte. Ga komende week de bel modus maar eens proberen. Eerst een RN zien te achterhalen via LP en dan Tesla bellen....
Hah think again. Ik zit dus ook bij LP en mijn werkgever is alles behalve klein maar hier is het dus ook stil sinds 2 oktober. Nog helemaal niks ontvangen.
Mijn theorie is dat juist de kleine leasecontracten erdoorheen fietsen omdat bij de de grotere collectieve bestellingen commerciële zaken gaan spelen waardoor er niet gelijk wordt bevestigd.

[ Voor 13% gewijzigd door Monstarr076 op 25-10-2019 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miepz78 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:28:
[...]

Lijkt mij niet, ZZP'ers betalen meteen...dat moet ik van de LM nog eerst maar eens zien.
Tesla vroeg mij meteen hoe ik wilde betalen, cash of lening en neem van mij aan dat men voor cash best wel even wat harder wil rennen dan een grote factuur van een LM die ondanks alles waarschijnlijk een betaaltermijn van 90 dagen hanteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 10:05
Je zal maar 500 kentekenplaten per dag moeten gaan schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:36:
Somebody got to do it... |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boterham71
Als het helpt qua levering schroef ik zelf wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-09 23:51
Boterham71 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:40:
[...]

Als het helpt qua levering schroef ik zelf wel :-)
ik doe mee.. ik wil ook wel mijn eigen auto met een roeiboot naar Nederland brengen als het kan
:X

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:13
Net even gebeld om te checken of mijn contactgevens correct waren aangezien ik nooit wat had ontvangen in de mail/sms. Lijkt allemaal goed te staan en inderdaad ze bevestigden dat ik een VIN heb (begon ze zelf over)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ElonDusk schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:41:
[...]

ik doe mee.. ik wil ook wel mijn eigen auto met een roeiboot naar Nederland brengen als het kan
:X
www.treatmyteslaburnoutandaftercare.nl ....voor na de levering van je model 3. Dat gat gaat komen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepelstwan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 18:55
Voor en achter dus eigelijk 1000 per dag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook maar even gebeld of het uittreksel KVK en rijbewijs is verwerkt. Vriendelijke dame gaf aan dat dat inderdaad zo is en dat er een VIN is gekoppeld aan mijn bestelling. Dat betekent volgens haar dat ik binnenkort mijn auto ga ontvangen. Geen nieuws maar toch leuk om bevestigd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is jullie Tesla-account (bij mij angstvallig leeg, want geen RN) ook verrijkt met een Betalingen-kop onder Account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:03:
Net ook maar even gebeld of het uittreksel KVK en rijbewijs is verwerkt. Vriendelijke dame gaf aan dat dat inderdaad zo is en dat er een VIN is gekoppeld aan mijn bestelling. Dat betekent volgens haar dat ik binnenkort mijn auto ga ontvangen. Geen nieuws maar toch leuk om bevestigd te krijgen.
Dat is niet terug te zien in het account ?
Ik moest de documenten mailen, en kreeg te horen dat ze dat dan zonder bevestiging zullen verwerken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGT2
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:05:
Is jullie Tesla-account (bij mij angstvallig leeg, want geen RN) ook verrijkt met een Betalingen-kop onder Account?
Yes. Zelfde situatie, ook geen RN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gast68
  • Laatst online: 16-06 16:46
RWGW schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:31:
[...]

Ik heb toegang tot mijn account, echter kan ik in mijn profiel alleen mijn naam zien.
Deze is aan te passen, maar omdat ik een account heb die onder die van de LM hangt, kan ik geen telefoonnummer zien of aanpassen/toevoegen.
Ik kan ook geen telefoonnummer toevoegen, wijzigen etc, idem voor de comminucatievoorkeuren.

Besteld via LM (Hitachi)
Het enige wat zij hebben toegevoegd is mijn (privé) mailadres.

Maar het goede nieuws is, dat ik hier keurig deze week de mail op kreeg en de definitieve bevestiging dat mijn aflevering 31-10 is in A’dam. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markboss schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:12:
[...]

Het kan ook, maar dat moet dus vooraf worden afgestemd (in leasecontract oid) en via je werkgever/loonadministratie gaan. Je kan niet zomaar naar Tesland.nl gaan en wat matten kopen en achteraf bij je LM de kosten doorgeven.

Dat je de dakkoffer vervolgens (gratis?) hebt mogen overnemen, lijkt me volgens die tekst dan overigens weer niet de bedoeling.
Hier ook hoor.
In het verleden al twee dakkoffers en dakdragers achteraf rekening ingediend en zijn afgetrokken van de bijtelling.

Scheelt net iets minder dan de helft van de aanschaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 22:00:
[...]

Hoe zit het met de voorwaarden en dekking van Promovendum? Is dat vergelijkbaar met Insuremytesla? Ik heb begrepen dat er niet veel verzekeraars zijn die een Tesla willen verzekeren of dat ze alarmeisen stellen die niet goed realiseerbaar zijn bij een Tesla (o.a. inzake vervallen garantie). Turien & Co blijkt ook een goede Tesla verzekeraar te zijn. Die is bij mij alleen 58% duurder t.o.v. Insuremytesla :?

Zowel Insuremytesla als Turien & Co werken met gespecialiseerde Tesla-herstellers zodat sensoren achter het plaatwerk na spuitwerk nog werken en betrouwbaar zijn. Hoe zal dat zijn bij Promovendum?

Leeswerk: https://www.amweb.nl/scha...7207-694623192.1571947207
Vanmiddag ook eens gebeld met Promovendum. Daar kreeg ik het volgende aanbod als ondernemer:

Bedankt voor het prettige telefoongesprek! Zoals afgesproken stuur ik u deze e-mail.

Zoals besproken zojuist kan ik een indicatieve premie aanbieden voor de Tesla Model 3 type Standard RWD Plus met een waarde van € 51.147,- (zonder kenteken) bij 30.000 kilometers per jaar voor € 70,- per maand. Dit is inclusief assurantiebelasting. We bieden een nieuwwaarde regeling van 3 jaar, wanneer u eerste eigenaar bent. De premie is gebaseerd op 8 schadevrije jaren.

Uit het gevoerde telefoongesprek bleek ook dat bij schade er gewerkt wordt met twee gekwalificeerde Tesla herstelbedrijven.

Toch maar gaan voor Promovendum? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Laatst online: 07:11
Ook maar eens in de telefoon geklommen hier.
Besteld op 12-9 SR+, all white, Aero. Vrij snel een RN en verder is het stil gebleven.

Werd zeer snel te woord gestaan door een vriendelijke dame die me wist te vertellen dat er nog geen VIN gematcht is en dat ik derhalve uit moet gaan van december.
Hopelijk staat de auto dan op de Jasper Arrow, maar misschien moet ik nog wel een boot langer wachten....

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niets gehad! Vin sinds 19-10
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Nope, niets.
Ook vin sinds 19-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
ArPi75 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:30:
Ook maar eens in de telefoon geklommen hier.
Besteld op 12-9 SR+, all white, Aero. Vrij snel een RN en verder is het stil gebleven.

Werd zeer snel te woord gestaan door een vriendelijke dame die me wist te vertellen dat er nog geen VIN gematcht is en dat ik derhalve uit moet gaan van december.
Hopelijk staat de auto dan op de Jasper Arrow, maar misschien moet ik nog wel een boot langer wachten....
Geen brief gehad "Volgende stappen voor uw levering"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:51
De Dahlia is nog 128 km van mijn huis vandaan! Vaar maar door richting sas van gent, dan kom ik hem daar wel oppikken!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Goochelaar schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:25:
Ik had de 19e een VIN, maar in de loop van vandaag is deze verdwenen :'(
Inmiddels ben ik er achter wat de reden is. Blijkbaar is de overname van mijn RN door de leasemaatschappij verwerkt. Volgens de medewerker kon dit niet in het systeem en moest dit een nieuwe order worden :'( Vreemd, want dat hebben ze zèlf geadviseerd om ervoor te zorgen dat de order vóór de 7e geplaatst was.

Blijkbaar blijft de RN wèl gelijk bij deze handeling. Overigens zou hij wel zeker dit jaar komen.

Wel zuur, want vanwege de VIN ging ik er al een beetje van uit dat ik hem voor 16 november zou hebben. Dat zal nu wel niet lukken. Gevolg is dat mijn LM een toeslag in rekening brengt (normaal leveren ze niet uit na 25 november)... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Boterham71 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Dat kan ook inderdaad. De belastingdienst eist echter wel een kasrondje. Als je het op de juiste manier wilt verwerken moet je het als volgt doen:

Werknemer koopt in privé de auto matten. Het bonnetje voor deze kosten doen hij bij zijn werknemer is als autokosten.

De werkgever zegt vervolgens: ik ben akkoord met deze kosten, deze zien op de auto. Ik betaal jou de kosten via de loonadministratie uit (nettovergoeding). Tegelijkertijd stelt de werkgever dat deze kosten voor rekening van de werknemer zelf komen (doordat bijv. de kosten boven je budget uitkomen). Dit bedrag wordt daardoor netto ingehouden.

Door de inhoudingen heeft de medewerker ineens een eigenbijdrage voor de auto te pakken. Deze eigenbijdrage kan hij vervolgens van zijn bruto bijtelling afhalen.

Resultaat de matten zijn vanuit brutoloon betaald ipv nettoloon. Toch weer wat Euries bespaard.

Zonder dit kasrondje is het niet toegestaan om privé-uitgave van de bijtelling af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Goochelaar schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:46:
[...]

Inmiddels ben ik er achter wat de reden is. Blijkbaar is de overname van mijn RN door de leasemaatschappij verwerkt. Volgens de medewerker kon dit niet in het systeem en moest dit een nieuwe order worden :'( Vreemd, want dat hebben ze zèlf geadviseerd om ervoor te zorgen dat de order vóór de 7e geplaatst was.

Blijkbaar blijft de RN wèl gelijk bij deze handeling. Overigens zou hij wel zeker dit jaar komen.

Wel zuur, want vanwege de VIN ging ik er al een beetje van uit dat ik hem voor 16 november zou hebben. Dat zal nu wel niet lukken. Gevolg is dat mijn LM een toeslag in rekening brengt (normaal leveren ze niet uit na 25 november)... :(
Ik mag toch aannemen dat ze je nu geen toeslag zullen berekenen.

Bij elke wijziging (0%, 14%, 20%) leverden alle 4 de lease-maatschappijen die ik zelf, of collega's, gebruikten tot 31 dec zonder toeslag. Welke LM is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 33% gewijzigd door Goochelaar op 29-10-2019 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Dat kan ook inderdaad. De belastingdienst eist echter wel een kasrondje. Als je het op de juiste manier wilt verwerken moet je het als volgt doen:

Werknemer koopt in privé de auto matten. Het bonnetje voor deze kosten doen hij bij zijn werknemer is als autokosten.

De werkgever zegt vervolgens: ik ben akkoord met deze kosten, deze zien op de auto. Ik betaal jou de kosten via de loonadministratie uit (nettovergoeding). Tegelijkertijd stelt de werkgever dat deze kosten voor rekening van de werknemer zelf komen (doordat bijv. de kosten boven je budget uitkomen). Dit bedrag wordt daardoor netto ingehouden.

Door de inhoudingen heeft de medewerker ineens een eigenbijdrage voor de auto te pakken. Deze eigenbijdrage kan hij vervolgens van zijn bruto bijtelling afhalen.

Resultaat de matten zijn vanuit brutoloon betaald ipv nettoloon. Toch weer wat Euries bespaard.

Zonder dit kasrondje is het niet toegestaan om privé-uitgave van de bijtelling af te halen.
Dit is het inderdaad precies. Ik heb alleen nooit hier wat van gemerkt, los van wat ik al zei, de salaris-administratie regelde dit alles voor me. Ik moest uiteraard wel een bonnetje indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boterham71 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Dit is het inderdaad precies. Ik heb alleen nooit hier wat van gemerkt, los van wat ik al zei, de salaris-administratie regelde dit alles voor me. Ik moest uiteraard wel een bonnetje indienen.
Ja heerlijk! Bij mij gaat het per jaar om iets van 700 euro. Toch lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Goochelaar schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:46:
[...]

Inmiddels ben ik er achter wat de reden is. Blijkbaar is de overname van mijn RN door de leasemaatschappij verwerkt. Volgens de medewerker kon dit niet in het systeem en moest dit een nieuwe order worden :'(
In het systeem van de LM of van Tesla? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGT2
TGT2 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:48:
Net weer even contact gehad met Alphabet:

Bestelling:

Uitvoering: P
Kleur buiten: Pearl White
Kleur binnen: Zwart
Besteldatum: 24-09

Mijn vraag was of ze mij een RN kunnen doorgeven, aangezien hier mensen bij de LM droog een RN opvragen en die ook krijgen. Antwoord: Er is nog geen RN beschikbaar. Punt

Ik word er wel een beetje moe van, Tesla ziet niks onder mijn naam, geen RN, maar wel een bevestiging dat de auto is besteld. Dit kan in mijn optiek niet goed gaan.
Update: RN gekregen via Alphabet. Op basis van het nummer lijkt het een RN van 14 okt te zijn.
Met RN nummer Tesla gebeld. Daar staat het RN op een heel andere naam geregistreerd. Na door zoeken zag de medewerker dat ik zelf, inclusief mijn Tesla Account inlog, als berijder sta geregistreerd.

De reden waarom ik geen RN had via Alphabet is omdat zij zelf rond de performance modellen lang hebben moeten steggelen met Tesla. Iets met dreigende verhoging van de fiscale waarde.. Zegt mij niets.

Ik ben iig blij dat ik nu kan matchen dat Tesla mij ergens wel kent als poppetje gelinkt aan een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
DennusB schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 16:59:
[...]
In het systeem van de LM of van Tesla? :o
In het systeem van Tesla. Zij konden mijn order niet ‘omzetten’ maar moesten hem annuleren :?

Vervolgens een nieuwe invoeren, maar het RN bleef gelijk. Wazig verhaal. Zeker als de RN gelijk blijft, dan had die VIN toch gewoon gekoppeld kunnen blijven.

Ach ja... Tesla’s wegen zijn wel vaker ondoorgrondelijk...

[ Voor 20% gewijzigd door Goochelaar op 25-10-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Goochelaar schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:08:
In het systeem van Tesla. Zij konden mijn order niet ‘omzetten’ maar moesten hem annuleren :?

Vervolgens een nieuwe invoeren, maar het RN bleef gelijk. Wazig verhaal. Zeker als de RN gelijk blijft, dan had die VIN toch gewoon gekoppeld kunnen blijven.

Ach ja... Tesla’s wegen zijn wel vaker ondoorgrondelijk...
Vaag. Want ken ook genoeg mensen die hem privé hebben besteld en door de LM hebben laten overnemen zonder problemen! Bijzonder wel. Hopelijk komt t snel goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:04

Bever!

3

Prepare for delivery Mailtje gehad.. Straks eens kijken of ik ook een vin heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjenok
He he, prepare for delivery email binnen! Nu kan het lange wachten echt gaan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:19:
Prepare for delivery Mailtje gehad.. Straks eens kijken of ik ook een vin heb.
Ik ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansko84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-09 10:06
Hier ook net een prepare for delivery mail. Geen VIN in source.
Waarschijnlijk ivm verlopen restrictie datum (10-11).

Besteld bij LM: 17-09
Mail van Tesla: 02-10 (welkom bij Tesla)
RN: 02-10
Mail van Tesla: 23-10 (volgende stappen voor levering
Mail van Tesla: 25-10 (prepare for delivery)
Restrictie: 10-11 (volgens LM verwijderd, volgens Tesla nog aanwezig)

[ Voor 81% gewijzigd door Dansko84 op 25-10-2019 17:53 . Reden: Aanvulling met tijdlijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 08:19
Zojuist de 'Prepare for delivery..' mail ontvangen van Tesla. Ik ben nu ook welkom bij de familie!
Volgorde is bij Tesla is dus ook niet altijd consequent. Mijn volgorde:
4-10 besteld door LM
14-10 RN in account (geen mail)
19-10 VIN in account (geen mail)
25-10 'Prepare for delivery mail
Volgens mij krijgen de meeste mensen deze mail direct na bestelling of na het ontvangen van het RN.
Ik houd goede hoop op levering tussen 10 en 20 november (waarschijnlijk staat mijn op auto op de Grand Pioneer). Config: LR - solid black - black/white interior - Aero - trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostvdB1974
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-09 08:19
Het lijkt nu wel weer een bombardement van mailtjes 'prepare for delivery'. Het gaat steeds batch-gewijs bij Tesla lijkt het wel. Dan weer een hele serie RN nummer, dan een hele rits VIN nummers en nu weer allemaal mailtjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:23:
Zojuist de 'Prepare for delivery..' mail ontvangen van Tesla. Ik ben nu ook welkom bij de familie!
Volgorde is bij Tesla is dus ook niet altijd consequent. Mijn volgorde:
4-10 besteld door LM
14-10 RN in account (geen mail)
19-10 VIN in account (geen mail)
25-10 'Prepare for delivery mail
Volgens mij krijgen de meeste mensen deze mail direct na bestelling of na het ontvangen van het RN.
Ik houd goede hoop op levering tussen 10 en 20 november (waarschijnlijk staat mijn op auto op de Grand Pioneer). Config: LR - solid black - black/white interior - Aero - trekhaak
Ik kreeg de mail toen mijn restrictiedatum -2 weken verliep. Restrictie 4 nov, ik kreeg die mail op 23 augustus.

Dus of je krijgt hem direct bij RN, of je krijgt hem bij verlopen restrictie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-09 01:56
Zojuist ook de “Prepare for Delivery” mail gehad daarvoor nooit een mailtje gehad van Tesla 02-10 bestelling, 17-10 RN.

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D85
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:54

D85

Hier ook 'Prepare for delivery' mail!
Mijn volgorde:
4/10 Bestelling door LM bij Tesla
4/10 'Welcome to Tesla' mail
17/10 RN in account
25/10 'Prepare for delivery' mail

Zojuist gecheckt, nog geen VIN in m'n account. Ik heb denk ik nog wel een leverrestrictie op 1/12 - hoewel op dit moment mobiliteitsdesk daarover met Tesla aan het mailen is.

Wel fijn om even iets te horen via mail - hiervoor nog geen mailtje van Tesla gehad en kan m'n contactgegevens in het Tesla account ook niet aanpassen zoals velen hier.

[ Voor 19% gewijzigd door D85 op 25-10-2019 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-09 05:54
snelis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:56:

Dat is nodig omdat de auto op naam van het bedrijf gezet wordt dat op het KvK-uittreksel staat. Tesla wil wel graag weten op wiens naam dat dan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
rreijnhoudt schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:30:
[...]

Dat is nodig omdat de auto op naam van het bedrijf gezet wordt dat op het KvK-uittreksel staat. Tesla wil wel graag weten op wiens naam dat dan moet.
Word hier ook de btw mee verlegd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stukongeluk
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-09 21:17
Hmm interessant, net als velen ook de 'Prepare for delivery' mail.

30-09: Bestelling bij LM
30-09: 'Welcome to Tesla' mail
30-09: RN in account zichtbaar
25-10: 'Prepare for delivery' mail

Duurde maar bijna een maand voor een beetje voortgang :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatihtuncer
  • Laatst online: 25-05-2021
snelis schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:31:
[...]

Word hier ook de btw mee verlegd ?
Het is niet de bouw of iets van stoffelijke aard waarom zou Tesla de BTW verleggen?

Midnight Grey Performance 28-10 besteld 28-10 Vin en RN nummer / 29-10 verwachte levering 11-11 en 18-11 / sms levering 28-11 verplaatst naar 4-12 | 25-11 kenteken bekend GXXXPJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
fatihtuncer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:34:
[...]

Het is niet de bouw of iets van stoffelijke aard waarom zou Tesla de BTW verleggen?
Omdat het vanuit het buitenland komt zou het kunnen, maar ik denk het ook niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelis
fatihtuncer schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:34:
[...]

Ik weet niet goed wanneer het gebruikelijk is of niet :)
Apple heeft dit in het verleden ook gedaan met bestellingen, dacht misschien zit dit in het zelfde straatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
stukongeluk schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:32:
Hmm interessant, net als velen ook de 'Prepare for delivery' mail.

30-09: Bestelling bij LM
30-09: 'Welcome to Tesla' mail
30-09: RN in account zichtbaar
25-10: 'Prepare for delivery' mail

Duurde maar bijna een maand voor een beetje voortgang :')
Kun jij of iemand de inhoud van die mail eens posten?

Ik heb een soortgelijke mail ontvangen, maar in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
JoostvdB1974 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:26:
Het lijkt nu wel weer een bombardement van mailtjes 'prepare for delivery'. Het gaat steeds batch-gewijs bij Tesla lijkt het wel. Dan weer een hele serie RN nummer, dan een hele rits VIN nummers en nu weer allemaal mailtjes..
Er is inderdaad geen pijl op te trekken. Ik heb geen mail gekregen voor het aanmaken voor een account oid en ook pas sinds vandaag een RN, maar toch de prepare for delivery mail. Anderen hebben al een maand een RN of zelfs al een VIN en krijgen de mail nu pas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjenok
Boterham71 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:37:
[...]

Kun jij of iemand de inhoud van die mail eens posten?

Ik heb een soortgelijke mail ontvangen, maar in het Nederlands.
Welkom bij de Tesla familie. Uw bestelling is ontvangen en verwerkt, graag willen we u bekend maken met de stappen die gaan leiden naar de uiteindelijke levering van uw Tesla.

Leverdatum:
Zodra wij een inschatting kunnen maken wanneer uw Tesla klaar staat voor levering ontvangt u een SMS met een eerst mogelijke leverdatum, tijd en locatie. Alle Tesla’s worden geproduceerd in Amerika en worden wereldwijd verscheept naar onze locaties.

Wanneer deze planning wordt gemaakt krijgt u direct van ons bericht. Wij hebben geen extra informatie of updates over uw leveringsindicatie of leverdatum voor dit moment. Wij willen u daarom vriendelijk vragen onze berichten hierover af te wachten.

Wij willen u vragen uw leveringsafspraak via SMS te bevestigen. Houd er rekening mee dat deze data altijd nog kunnen veranderen.

Als u uw gewenste configuratie wenst aan te passen dient u contact op te nemen met uw leasemaatschappij. Wanneer ons Enterprise team dit heeft verwerkt zullen zij een bevestiging naar uw leasemaatschappij sturen. Indien u een aanpassing aan uw configuratie maakt, kan dit invloed hebben op uw levertermijn.

Levering:
Op de dag van uw levering vragen wij u vriendelijk om uw geldig rijbewijs of ID mee te nemen. Indien iemand anders uw Tesla ophaalt, dient u bijgevoegde volmacht in te vullen en te tonen bij uw aankomst.

Neem voorafgaand aan de levering onze beschikbare instructies goed door. Tijdens het leveren wordt er geen uitleg gegeven over uw Tesla. Tesla medewerkers zijn op locatie om uw vragen te beantwoorden. U kunt alle tijd nemen om uw Tesla te inspecteren.
• Algemene informatie
• Instructievideo's: Model S, Model X en Model 3
• Ondersteuning
• Retourbeleid
• Tesla App
• Veelgestelde vragen
Tijdens drukke periodes kan uw Tesla minder geladen zijn dan gewenst. Elk voertuig wordt opgeladen maar wij kunnen geen enkele staat van lading garanderen. In het geval dat dit lager is dan verwacht zijn er superchargers in de buurt om uw Tesla te laden. Wij kunnen u helpen deze oplaad locaties te vinden.

Het kan mogelijk zijn dat uw levering buiten plaats vindt. Vanwege het geringe aantal parkeerplaatsen willen wij u vriendelijk vragen om met het openbaar vervoer te komen of u te laten afzetten. Voor leveringen in Amsterdam: een shuttle vertrekt elke paar minuten vanaf Station Sloterdijk naar de leveringslocatie Koopman. We kunnen helaas geen ex-lease auto's innemen.

U kunt ons ten alle tijden bereiken via e-mail voor verdere vragen.

Welcome to the Tesla family. We’ve received your order and are happy to guide you through the following steps to prepare you for the delivery of your new Tesla. So please read this e-mail carefully so you are fully prepared to receive your Tesla.

Delivery date:
As soon as we can estimate when your Tesla will be ready for delivery you will receive an SMS with a first possible delivery date, time and location. All Tesla’s are currently produced in America and are shipped to our worldwide locations.

We have no additional information or updates about your delivery date or indication before this moment. We therefore kindly ask you to await our messages.

We would like to ask you to confirm your delivery appointment once you receive our SMS. Keep in mind that these dates can always change.

If you wish to adjust your Tesla configuration, you must contact your leasing company. When our enterprise team processes this request, they will send a confirmation to your leasing company. If you make an adjustment to your configuration, this may affect your delivery time.

Delivery:
On the day of your delivery we kindly ask you to bring your valid driver's license or ID. In case someone else is taking delivery of your Tesla, please sign and have them show the attached power of attorney at arrival.

Please carefully read our available instructions prior to delivery, no explanation will be given about your Tesla during your delivery. Representatives are present on site to answer your questions. Make sure to take your time to inspect your vehicle before taking your new Tesla home.

• General information
• Instructional videos: Model S, Model X and Model 3
• Support
• Return policy
• Tesla App
• Frequently Asked Questions

During busy delivery periods the charge of your Tesla may be lower than desired. We strive to charge your vehicle but can’t guarantee any state of charge. In case it’s lower than expected there’s plenty of superchargers nearby. Our representatives can help you find these charging locations.

It may be possible that your delivery takes place outside. Due to the limited number of parking spaces, we kindly ask you to come by public transport or to be dropped off. For deliveries in Amsterdam: a shuttle from Station Sloterdijk leaves every few minutes towards the delivery location at Koopman. Unfortunately it is not possible to leave your current lease car with us.

You can reach us at any time via e-mail for further questions.

Kind regards,

Your Tesla Delivery Team | deliverynl@tesla.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:51
Gelukkig staat mijn VIN 5YJ3E7EA7LF5XXXXX er nog steeds in :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

ziet er naar uit dat mensen die in sept. (of eerder) hebben besteld een vin hebben en het eerste aan de beurt zijn. Dan zijn er nog een aantal uitzonderingen die in okt. hebben besteld en al een vin hebben, maar dit zijn eigenlijk allemaal M3's met trekhaak. De rest van de mensen die in oktober hebben besteld krijgen nu een deliverymail en de komende week een VIN?

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees al een tijdje mee;

Hier ook de Prepare for delivery mail ontvangen. Ook tot de conclusie gekomen dat er geen pijl op te trekken is.

RN al een tijdje binnen, nu nog een VIN en een auto... hopen op de Grand Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvoerman
  • Laatst online: 29-08-2020
Hier ook een prepare for delivery mail. Eerste communicatie vanuit Tesla naar mijzelf rest is allemaal naar LM gegaan. Volgens de mevrouw van Tesla zou dat gebeuren zodra er een auto gekoppeld zou worden aan het account, maar nog geen VIN. Wel een RN sinds 14 October.

Tesla M3 | P | Pearl White | Premium Zwart Interieur | "20 Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
Ik wil niet vervelend doen, maar ik heb deze mail inderdaad direct bij mijn RN gekregen. Dit betekent dus dat op dit moment iemand bij Tesla alle RN's aan het koppelen is, maar het zegt helemaal niets over of je een VIN gaat krijgen, of misschien al hebt. Deze mail kreeg ik op 16 augustus al.. Toen mijn restrictie afgelopen week verliep kreeg ik een mail met onderwerp: "Volgende stappen voor uw Model 3 levering" en dan vervolgens in de mail:

Bereid u voor op de levering van uw Model 3

RN109441xxx

Als u de hieronder genoemde items al voltooid heeft, hoeft u geen actie te ondernemen.

Ik heb trouwens ook nog geen VIN, die verwacht (hoop) ik met de JA te krijgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Boterham71 op 25-10-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:53
amahusu schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:42:
ziet er naar uit dat mensen die in sept. (of eerder) hebben besteld een vin hebben en het eerste aan de beurt zijn. Dan zijn er nog een aantal uitzonderingen die in okt. hebben besteld en al een vin hebben, maar dit zijn eigenlijk allemaal M3's met trekhaak. De rest van de mensen die in oktober hebben besteld krijgen nu een deliverymail en de komende week een VIN?
Neuh, ik heb op 5 oktober besteld, 5 oktober ook RN en 11 oktober prepare for delivery. Een SR+ wit/zwart/aero/trekhaak. Nog geen VIN

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 10:05
rreijnhoudt schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:30:
[...]

Bij een eenmanszaak kan hij voor zover ik weet niet op de bedrijfsnaam komen...
Pagina: 1 ... 113 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.