Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
@Elnestor levering gebeurd niet op bestelling, maar ze gooien gewoon de boot naar NL vol. Dat maakt levertijd lastig te voorspellen. Ik had mijn SR+ bijvoorbeeld in 8 dagen, maar er zijn ook mensen die al sinds maart op een AWD wachten.
Sowieso is het vaak richting eind kwartaal dat de levertijden korter worden (ze willen er zoveel mogelijk per kwartaal wegzetten en om de een of andere reden zijn ze dan aan het einde druk (slechte planning heet dat)).
@wouter1971 en @Inspired die USB kabels zouden er bij horen (ook bij mijn SR+), maar zijn niet leverbaar. Ook lees ik geregeld dat ze bij tesla nu proberen te doen alsof je ze er niet origineel bij zou krijgen. Raar gedrag.
Het onhandige is het feit dat het een afwijkende aansluiting is, @arsimo een normale kabel komt niet goed uit, waardoor je je telefoon niet zo makkelijk vast kan klikken. Ik heb nu een normale kabel en die laat ik wat verder uit steken. Dan sluit het makkelijk aan, maar blijft de telefoon niet zo mooi liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-03-2024
Interessant om dit topic door te lezen, kort samengevat moet je geluk hebben dat jouw configuratie op de boot gaat?!
Ik heb een SR+ in MSM met 19'' besteld, dan moet ik me dus zorgen gaan maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
072-PC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:07:
Interessant om dit topic door te lezen, kort samengevat moet je geluk hebben dat jouw configuratie op de boot gaat?!
Ik heb een SR+ in MSM met 19'' besteld, dan moet ik me dus zorgen gaan maken 8)7
Ik heb precies dezelfde besteld. Levering preference augustus.
Geen zorgen. Als hij niet op deze boot zit, dan wel op de volgende.
Ze rammen inderdaad de boot vol en gaan dan kijken weke auto bij weke bestelling past. Besteldatum is niet leidend, snelst afleveren is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
072-PC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:07:
Ze rammen inderdaad de boot vol en gaan dan kijken weke auto bij weke bestelling past. Besteldatum is niet leidend, snelst afleveren is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T7D_Sneezy schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:46:
[...]

Zal wel iets slimmer gaan dan dat. Ze kijken wel naar wat er in bestelling staan en matchen zoveel mogelijk auto's die op pier 80 klaar staan. Vrije ruimte wordt volgepakt met coulante configs. Maar huidige bestellingen zullen echt nog wel uitgeleverd worden dit jaar inderdaad. Het is ook niet zo dat elke leaserijder een Tesla kan rijden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 15:56:
[...]

Zal wel iets slimmer gaan dan dat. Ze kijken wel naar wat er in bestelling staan en matchen zoveel mogelijk auto's die op pier 80 klaar staan. Vrije ruimte wordt volgepakt met coulante configs. Maar huidige bestellingen zullen echt nog wel uitgeleverd worden dit jaar inderdaad. Het is ook niet zo dat elke leaserijder een Tesla kan rijden.
Waarschijnlijk gaat het wel slimmer inderdaad, toch jammer dat er veel mensen lang moeten wachten.
En naast leaserijders zijn er ook genoeg mensen die er gewoon een kopen en snel willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:59:
Volgens mij is het wel een speciaal kabeltje om hem goed in de midden console te krijgen. Dan kun je de telefoon erin klikken. Maar goed, vervang dat ding door een versie die draadloos op kan laden.
Als ze die er dan bij leveren dan is dat natuurlijk prima, het zijn speciale kabels met een hoekje meen ik waardoor je telefoon bij instappen meteen er in te klikken is en je geen twee handen nodig hebt. Ze zeggen toch ook niet dat de aero wheelcaps niet leverbaar zijn. Rare redenering om ze dan maar zonder uit te leveren.
Ik kan zelf draadloos laden maar mijn vrouw niet. Dus dat zal ruzie worden 😂

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Draadloos laden zou eigenlijk een standaard feature in een Tesla moeten zijn. Het is tenslotte een uitvinding (sort of) vlak voor 1900 van Nicolai Tesla, het genie - vooral in elektrische concepten- waar Musk zijn autofabriekje naar vernoemd heeft.

Overigens is de efficiëntie van draadloos laden wel kleiner dan mbv een USB kabel. Dus - al is de vraag of het werkelijk meetbaar zal zijn - draadloos laden onderweg verkleint in principe je actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:09
arsimo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:55:
Overigens is de efficiëntie van draadloos laden wel kleiner dan mbv een USB kabel. Dus - al is de vraag of het werkelijk meetbaar zal zijn - draadloos laden onderweg verkleint in principe je actieradius.
Gewoon laden ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje gezien een hoop van jullie veel verstand hebben van auto's (ik niet zo). Wat zou er nu gebeuren met het kentekenbewijs wat ik net voor de kwartaalsluiting heb gekregen van de nooit geleverde auto? (https://www.voertuig-zoek...tesla/model-3/-/ZK-748-Z/)? Ik heb inmiddels een nieuw kenteken voor de levering van dinsdag, maar wat moet ik me hierbij voorstellen? Mijn originele chassis zal toch niet weggegooid worden..gaat iemand dan tweede eigenaar worden van een gloednieuwe auto? Of rijdt ie misschien al rond en krijg ik straks een boete van iemand anders omdat ie zo lekker snel optrekt? :)

Tesla dame kan er zelf geen antwoord op geven, maar misschien dat jullie een idee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
Uiteraard, maar ik bedoel draadloos meer. Maar dat begreep je wel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:04:
Even een vraagje gezien een hoop van jullie veel verstand hebben van auto's (ik niet zo). Wat zou er nu gebeuren met het kentekenbewijs wat ik net voor de kwartaalsluiting heb gekregen van de nooit geleverde auto? (https://www.voertuig-zoek...tesla/model-3/-/ZK-748-Z/)? Ik heb inmiddels een nieuw kenteken voor de levering van dinsdag, maar wat moet ik me hierbij voorstellen? Mijn originele chassis zal toch niet weggegooid worden..gaat iemand dan tweede eigenaar worden van een gloednieuwe auto? Of rijdt ie misschien al rond en krijg ik straks een boete van iemand anders omdat ie zo lekker snel optrekt? :)

Tesla dame kan er zelf geen antwoord op geven, maar misschien dat jullie een idee hebben.
Dat kenteken heeft nooit op jouw naam gestaan maar simpelweg gekoppeld aan de VIN en op naam van Tesla (het zit net iets anders maar daar komt het op neer). Pas als je die auto had opgehaald met dat kenteken zou het op je naam zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Dat kenteken heeft nooit op jouw naam gestaan maar simpelweg gekoppeld aan de VIN en op naam van Tesla (het zit net iets anders maar daar komt het op neer). Pas als je die auto had opgehaald met dat kenteken zou het op je naam zijn gekomen.
Ah ok. Ook niet op naam van de LM dan? Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HjeOVEz.jpg

</indewar>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
https://www.marinetraffic...ome/shipid:408974/zoom:14

Er komt beweging in, en volgens mij gaat hij niet naar Zeebrugge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:25:
[...]

Ah ok. Ook niet op naam van de LM dan? [Afbeelding]

</indewar>
Hmm, toegegeven hoe het met LM's zit weet ik niet precies, mogelijk nemen zij het kenteken al eerder voor de fysieke levering over. Ik koop mijn Tesla op naam van mijn 100% eigen bv-tje in een keer met de volle mep (minus aanbetaling) en daarvoor heb ik het uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
072-PC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:26:
https://www.marinetraffic...ome/shipid:408974/zoom:14

Er komt beweging in, en volgens mij gaat hij niet naar Zeebrugge
Als het goed is wel. :) Maar er is ook alweer een nieuwe onderweg naar pier 80. Komt weer schot in dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:45:
[...]

Als het goed is wel. :) Maar er is ook alweer een nieuwe onderweg naar pier 80. Komt weer schot in dus.
Er staat dat hij 21-07 aankomt in PA PCN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
Laat maar haha, dat is het Panama kanaal 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
072-PC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:48:
Laat maar haha, dat is het Panama kanaal 😎
Ja, is wat lastig lossen daar. :)

Dit is de volgende die Tesla op komt pikken;

https://www.marinetraffic...13/vessel:GLOVIS_CHAMPION

De Triumph zal ergens in de eerste week van augustus aankomen. Staan ook weer wat RHDs op voor de UK.

[ Voor 42% gewijzigd door Inspired op 13-07-2019 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Ja, is wat lastig lossen daar. :)

Dit is de volgende die Tesla op komt pikken;

https://www.marinetraffic...13/vessel:GLOVIS_CHAMPION

De Triumph zal ergens in de eerste week van augustus aankomen. Staan ook weer wat RHDs op voor de UK.
Waar kan je die info vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
072-PC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:20:
[...]

Waar kan je die info vinden?
Op onderstaande Twitter account komt de meeste info terecht. Hij houdt ook een sheet bij met alle shipments.

https://mobile.twitter.com/fmossotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:45
Nog mensen tips waar de LR RWD te bestellen is? En weet iemand de cataloguswaarde ivm uitrekenen bijtelling en financial lease bedragen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morphine schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:00:
Nog mensen tips waar de LR RWD te bestellen is? En weet iemand de cataloguswaarde ivm uitrekenen bijtelling en financial lease bedragen :)?
Op dit moment is die niet te bestellen. Hij was 54100 dacht ik? Maar goed, niet echt relevant omdat hij niet te koop is. Cataloguswaarde volgens RDW van een basic AWD is 57200,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:21
Morphine schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:00:
Schaf een tijdmachine aan ;)

Hij is niet te koop en komt waarschijnlijk nooit meer terug.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashy
  • Laatst online: 15:38
Heeft iemand enig idee vanuit waar de huidige voorraad model 3's vandaan komt? Zo zijn er 'plotseling' 13 rode model 3's beschikbaar.

https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
ph4ge schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:32:
[...]

Schaf een tijdmachine aan ;)

Hij is niet te koop en komt waarschijnlijk nooit meer terug.
Ok dat is jammer, wordt het toch de SR+ . Scheelt met de bijtelling een hoop en denk met de kosten die ik bespaar dan voor de vakanties een station ga huren. Meer mensen die op die manier een SR+ rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
Ik zit er op die manier ook over na te denken, al hoe wel ...... die awd is niet te versmaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashy schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:48:
Heeft iemand enig idee vanuit waar de huidige voorraad model 3's vandaan komt? Zo zijn er 'plotseling' 13 rode model 3's beschikbaar.

https://www.tesla.com/nl_...rrangeby=plh&zip=&range=0
Ik denk dat ik het VIN van een van die 13 wel kan voorspellen O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Ik mag onderstaande configuratie a.s donderdag ophalen.
Long Range All-Wheel Drive
Lakkleur Pearl White
18'' Aero velgen
Zwart en wit premium interieur
Autopilot

Zijn er zaken waar ik rekening moet houden bij het ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Hunkaroglu schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:29:
Ik mag onderstaande configuratie a.s donderdag ophalen.
Long Range All-Wheel Drive
Lakkleur Pearl White
18'' Aero velgen
Zwart en wit premium interieur
Autopilot

Zijn er zaken waar ik rekening moet houden bij het ophalen?
Precies mijn configuratie
Vergeet je usb kabels niet te controleren
Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
Ik had 5 juni besteld maar met 19 inch velgen. Had geen zin om tot augustus te wachten en omgewisseld naar een voorraad auto. Er waren er toen 2, maar ook snel weer weg. Alleen de 19 inch velgen mist dus. Maar kan er wel andere onder zetten als ik deze link bekijk die ook al eerder gepost is. Genoeg keuze en goedkoper. Scheelt ook iets in de bijtelling omdat het nu goedkoper is. https://www.hoogendoornve...elSearchForm%5Binch%5D=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Hunkaroglu schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:38:
Ik had 5 juni besteld maar met 19 inch velgen. Had geen zin om tot augustus te wachten en omgewisseld naar een voorraad auto. Er waren er toen 2, maar ook snel weer weg. Alleen de 19 inch velgen mist dus. Maar kan er wel andere onder zetten als ik deze link bekijk die ook al eerder gepost is. Genoeg keuze en goedkoper. Scheelt ook iets in de bijtelling omdat het nu goedkoper is. https://www.hoogendoornve...elSearchForm%5Binch%5D=19
Vergis je niet, je hebt vast ook allemaal nieuwe banden nodig. Dus eentje uit de voorraad gepakt. Slim.

[ Voor 75% gewijzigd door wouter1971 op 14-07-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
Morphine schreef op zondag 14 juli 2019 @ 14:03:
[...]

Ok dat is jammer, wordt het toch de SR+ . Scheelt met de bijtelling een hoop en denk met de kosten die ik bespaar dan voor de vakanties een station ga huren. Meer mensen die op die manier een SR+ rijden?
Ik zag dat Bjorn op YouTube een range test had gedaan met de SR+ ik vond de +/- 360km toch wel tegenvallen met 90km/h.
Maar dat is een andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
PSP123 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Ik zag dat Bjorn op YouTube een range test had gedaan met de SR+ ik vond de +/- 360km toch wel tegenvallen met 90km/h.
Met genoeg superchargers op 25 ct/kWh heb je sowieso weinig range nodig toch? Daarnaast rekent hij elke stop voor je uit qua efficientie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
PSP123 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:57:
[...]

Welke omstandigheden?
Ik haal namelijk nu ongeveer 385km met normaal rijden (veel 100 en waar mogelijk 130).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Smobbo schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:09:
[...]

Welke omstandigheden?
Ik haal namelijk nu ongeveer 385km met normaal rijden (veel 100 en waar mogelijk 130).
Volgens mij rond de 17C, geen regen. Onderstaand de link naar de video, er zat nog wel 10% in zijn batterij, echter wel geladen tot 100%.
YouTube: Tesla Model 3 Standard Range Plus range test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
wouter1971 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:09:
[...]

Met genoeg superchargers op 25 ct/kWh heb je sowieso weinig range nodig toch? Daarnaast rekent hij elke stop voor de uit qua efficientie.
Klopt, echter een soortgelijke test met LR AWD kwam op 525km uit met 90km/h. Had gedacht dat het verschil kleiner was qua range.
YouTube: Model 3 Long Range Dual Motor range test

[ Voor 13% gewijzigd door PSP123 op 14-07-2019 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
PSP123 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:29:
[...]
Klopt, echter een soortgelijke test met LR AWD kwam op 525km uit met 90km/h. Had gedacht dat het verschil kleiner was qua range.
Check deze url:
https://teslike.com/range/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Hunkaroglu schreef op zondag 14 juli 2019 @ 17:38:
Ik ga ook andere velgen onder mijn M3 laten zetten, maar dan 18”. Laat ik de banden overzetten naar de nieuwe velg. Denk aan een setje Brock B32 via Teslawheels. Zal wel laten weten hoe t ging (en hoe ze staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
G-NiLES schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:58:
[...]

Ik ga ook andere velgen onder mijn M3 laten zetten, maar dan 18”. Laat ik de banden overzetten naar de nieuwe velg. Denk aan een setje Brock B32 via Teslawheels. Zal wel laten weten hoe t ging (en hoe ze staan).
Ben benieuwd. Graag met foto's. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
TRON schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:51:
[...]

Gewoon proberen. Op mijn factuur stond 26 juli a.s., deze heb ik na een belletje weten te vervroegen naar 15 juli a.s.. Even bellen naar het nummer op het factuur en wellicht heb je gelukt.
Nou, morgen is het zover, dan kan ik mijn AWD ophalen. 'k Ben benieuwd. Degene die ik gesproken had aan de telefoon gaf aan dat ze op z'n laatst afgelopen vrijdag zouden aangeven als het niet door zou gaan. Gezien de opmerkingen in dit topic, ben ik daar niet zo zeker van :o

Morgenavond zal ik hier een update plaatsen als ik er aan toekom :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Eigenlijk valt het mee ontzettend mee als ik die tabel zie, verschil M3 SR+ 18" aero = 242mile (389km) vs M3 LR AWD 18" aero = 304 mile (489km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:26
Morphine schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:19:Eigenlijk valt het mee ontzettend mee als ik die tabel zie, verschil M3 SR+ 18" aero = 242mile (389km) vs M3 LR AWD 18" aero = 304 mile (489km)
Was de SR+ niet aanzienlijk beperkt in (v3) supercharging?
Het lager bereik gekoppeld met een tragere laadsnelheid maakt dubbel verschil (enkel op langere afstanden uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IceTeaGX schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:24:
[...]

Was de SR+ niet aanzienlijk beperkt in (v3) supercharging?
Het lager bereik gekoppeld met een tragere laadsnelheid maakt dubbel verschil (enkel op langere afstanden uiteraard)
Tot nu toe zit de max qua opladen bij de SR+ op zo’n max 100kw inderdaad. LR modellen kunnen wel sneller laden. Tot 250kw in de toekomst. Nu 150kw. Het lijkt erop dat de SR+ ook niet sneller kan laden. Komt voor een gedeelte door de kleinere accu en blijkbaar is de koeling voor de accu’s ook minder dan op LR.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 14-07-2019 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Inspired schreef op zondag 14 juli 2019 @ 23:20:
[...]

Tot nu toe zit de max qua opladen bij de SR+ op zo’n max 100kw inderdaad. LR modellen kunnen wel sneller laden. Tot 250kw in de toekomst. Nu 150kw. Het lijkt erop dat de SR+ ook niet sneller kan laden. Komt voor een gedeelte door de kleinere accu en blijkbaar is de koeling voor de accu’s ook minder dan op LR.
Dit wordt gelukkig wel aangepast voor de SR+, op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wackmack schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Dit wordt gelukkig wel aangepast voor de SR+, op termijn.
Is dat zo? Bron van? Ik hoop het van wel. Voor SR+ rijders en voor alle andere Tesla rijders. Hoe sneller bij de SuC weg, hoe beter. Maar als het inderdaad een combinatie van kleinere accu is, en lichtere koeling dan zie ik dit niet even via een softwareupdate aangepast worden.

Vind het ook wel wat vreemd dat Tesla hier niet iets over roept qua specs. Bepaalde sites geven aan de SR+ max 100kw kan laden. Bij Tesla kun je dit (volgens mij) nergens terug vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 15-07-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
TRON schreef op zondag 14 juli 2019 @ 22:13:
[...]

Nou, morgen is het zover, dan kan ik mijn AWD ophalen. 'k Ben benieuwd. Degene die ik gesproken had aan de telefoon gaf aan dat ze op z'n laatst afgelopen vrijdag zouden aangeven als het niet door zou gaan. Gezien de opmerkingen in dit topic, ben ik daar niet zo zeker van :o

Morgenavond zal ik hier een update plaatsen als ik er aan toekom :)
Zojuist ben ik gebeld dat de kentekenplaten nog niet gearriveerd zijn. Hopelijk nog vóór 1200 uur anders gaat het vandaag niet door :'(

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
FYI: de model 3 wheel cap kit is weer beschikbaar... 50 euro bij Tesla online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Mijn lease maatschappij belde net dat de LR RWD inderdaad niet meer leverbaar is (ik zie de discussies hierover nu pas in de diverse fora) en ik een andere variant moet gaan bestellen.
Ik heb in mei besteld, en nu, twee weken voordat er geleverd zou worden wordt dit gemeld. Geen tegemoetkoming, ik moet maar een duurdere of goedkopere variant kiezen. Niet erg netjes van Tesla of de LM....

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
Markofnikoff schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:45:
Mijn lease maatschappij belde net dat de LR RWD inderdaad niet meer leverbaar is (ik zie de discussies hierover nu pas in de diverse fora) en ik een andere variant moet gaan bestellen.
Ik heb in mei besteld, en nu, twee weken voordat er geleverd zou worden wordt dit gemeld. Geen tegemoetkoming, ik moet maar een duurdere of goedkopere variant kiezen. Niet erg netjes van Tesla of de LM....
Vooral van de LM, want Tesla heeft dit al een poos geleden bekend gemaakt. Ik kreeg daar overigens wel een mooie tegemoetkoming voor van de LM, dus ik zou ook verder kijken als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 23:52

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

PdeBie schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:57:
[...]

Vooral van de LM, want Tesla heeft dit al een poos geleden bekend gemaakt. Ik kreeg daar overigens wel een mooie tegemoetkoming voor van de LM, dus ik zou ook verder kijken als ik jou was
Helaas hebben wij een mobiliteitsafdeling die hier tussen zit, en het spelletje niet heel goed weet te spelen, begreep dat er 10 andere collega's waren met hetzelfde verhaal.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Markofnikoff schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:43:
[...]

Helaas hebben wij een mobiliteitsafdeling die hier tussen zit, en het spelletje niet heel goed weet te spelen, begreep dat er 10 andere collega's waren met hetzelfde verhaal.
Ik vrees dat je ook een beetje te laat bent. De compensatie leek gekoppeld aan het uitleveren van auto's in Q2.
Toen dit bekend werd (grofweg een maand geleden denk ik?) was er nog wel wat mogelijk, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Volgens mij heeft de LM weken geleden al te horen gekregen dat RWD eol was met een voorstel qua compensatie. De grotere LMs in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
TRON schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:57:
[...]

Zojuist ben ik gebeld dat de kentekenplaten nog niet gearriveerd zijn. Hopelijk nog vóór 1200 uur anders gaat het vandaag niet door :'(
'k Werd door een heel aardige heer gebeld met de trieste mededeling dat de kentekenplaten toch niet binnen zijn gekomen. Hopelijk morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PSP123 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:29:
[...]

In die video zegt hij op het eind 133 Wh/km.
360 km met 45 kWh (50 kWh - 10%) is 125 Wh/km.

Ik weet niet wat je precies had verwacht? Dat de SR+ nog zuinig was?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G-NiLES schreef op zondag 14 juli 2019 @ 20:58:
[...]

Heb nu de putdeksels van de 18” af en caps erop. Wel prima voor 18”. Zou zelf niet snel voor andere 18 gaan. Dan eerder 19 als zomer en 18 houden als winter. Dan maar zelf zomerbanden kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Dat 4%-8% nieuwtje hakt er wel in :o

Donderdag:
"Hoe zit het met de model 3?"
- 'Direct beschikbaar!'

Vrijdag:
"Oké, interesse in een model 3."
- 'Oké, hierbij offerte. Houd rekening met 1-2 maanden'.

Maandag:
"Akkoord, graag bestellen."
- 'Oké, het is inmiddels ca. 4 maanden.'

:D :D

[ Voor 7% gewijzigd door Divak op 15-07-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke config? SR+? Er zijn nog steeds wel configs die je snel kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aonderwater
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-05 13:17
Divak schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:47:

Maandag:

Kreeg je die 4 maanden door na bestelling? (ondanks dat op de site staat levering in augustus)
Afwijkend model of redelijk standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:53:
Welke config? SR+? Er zijn nog steeds wel configs die je snel kunt rijden.
aonderwater schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:57:
Kreeg je die 4 maanden door na bestelling? (ondanks dat op de site staat levering in augustus)
Afwijkend model of redelijk standaard?
LR Dual motor AWD, Deep Blue, voor de rest standaard interieur en de standaardvelgen op winterbanden, zelf bestel ik 19" zomerbanden met zwarte velgen.

Als deze op het 'snelle' lijstje staat dan ligt het misschien aan de leveringen aan de maatschappij.

De exacte verwachting krijg ik nog, de 4 maanden was inmiddels in de wandelgangen. Zolang het maar 2019 wordt vind ik het prima :)

[ Voor 47% gewijzigd door Divak op 15-07-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Divak schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:57:
[...]

[...]

LR Dual motor AWD, Deep Blue, voor de rest standaard interieur en de standaardvelgen op winterbanden, zelf bestel ik 19" zomerbanden met zwarte velgen.

Als deze op het 'snelle' lijstje staat dan ligt het misschien aan de leveringen aan de maatschappij.

De exacte verwachting krijg ik nog, de 4 maanden was inmiddels in de wandelgangen. Zolang het maar 2019 wordt vind ik het prima :)
Zoiets heb ik ook in gedachten, maar als ik 'm via de configurator in elkaar zet blijft ie op levering in augustus staan.

Waar ik zelf "mee zit", ik ga straks op vakantie, en wou eigenlijk pas half augustus de auto bestellen (en eind aug rijden). Ik vind het prima om nu te bestellen, maar dan moet ik het natuurlijk niet hebben dat ze begin aug ineens bellen dat ik hem moet komen halen, want dat gaat dan helaas niet lukken.

Kan ik bij bestellen aangeven dat levering eind aug prima is?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Divak schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:47:
Dat 4%-8% nieuwtje hakt er wel in :o

Donderdag:
"Hoe zit het met de model 3?"
- 'Direct beschikbaar!'

Vrijdag:
"Oké, interesse in een model 3."
- 'Oké, hierbij offerte. Houd rekening met 1-2 maanden'.

Maandag:

De eerlijkheid is dat niemand het weet. De leasemaatschappijen temperen de verwachtingen. Ik zit in de lease en heb vandaag nog met Tesla gesproken. Er zijn op dit moment een handjevol M3 in NL en het wachten is op de nieuwe boot die over 3 weken in Zeebrugge aan komt. Reken nog een week of 2 voor de fijnmazige distributie en dan ben je er al. Ze zeggen dat het gros binnen 2 maanden moet kunnen rijden en dat ze einde Q3 weer een grote push verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeatRider schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:11:
[...]

Zoiets heb ik ook in gedachten, maar als ik 'm via de configurator in elkaar zet blijft ie op levering in augustus staan.

Waar ik zelf "mee zit", ik ga straks op vakantie, en wou eigenlijk pas half augustus de auto bestellen (en eind aug rijden). Ik vind het prima om nu te bestellen, maar dan moet ik het natuurlijk niet hebben dat ze begin aug ineens bellen dat ik hem moet komen halen, want dat gaat dan helaas niet lukken.

Kan ik bij bestellen aangeven dat levering eind aug prima is?
Zou hem gewoon bestellen. Auto zal op zijn vroegst half augustus klaar kunnen staan. Ze snappen wel dat je op vakantie kunt zijn. Uitstellen is dan echt geen issue. Ook omdat het nog geen einde q3 is. En dan moet je auto ook nog op de boot staan en nog beschikbaar zijn. Er staan ook flink wat lhd’s op de boot en er gaan ook wat naar andere landen. Het is niet zo dat we 4k auto’s voor NL krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 15-07-2019 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:25:
[...]

Zou hem gewoon bestellen. Auto zal op zijn vroegst half augustus klaar kunnen staan. Ze snappen wel dat je op vakantie kunt zijn. Uitstellen is dan echt geen issue. Ook omdat het nog geen einde q3 is.
Nou was er hier laatst iemand die zei dat er nog wel iets te winnen kon zijn door in de showroom te proberen een auto te bestellen met zonder een bepaalde optie, en dat je dan soms een auto aangeboden krijgt die op voorraad is, met die optie gratis erbij.

Werkt dit nog? Ik wil graag de 19" velgen en een wit interieur, en 1 van de 2 gratis is natuurlijk mooi meegenomen ;).

Edit: dat was @eckru : eckru in "Het grote Tesla Levering topic"

[ Voor 6% gewijzigd door SeatRider op 15-07-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je koopt hem zelf? Dan moet je de inventory in de gaten houden. Wellicht dan je tegen einde q3 wat kunt regelen. Maar is niet zeker. Weet ook niet of de verkopers zelf zoveel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:29:
Je koopt hem zelf? Dan moet je de inventory in de gaten houden. Wellicht dan je tegen einde q3 wat kunt regelen. Maar is niet zeker. Weet ook niet of de verkopers zelf zoveel kunnen.
Ik koop hem zelf, als ZZP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeatRider schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Ik koop hem zelf, als ZZP.
Dan kun je wat meer ondehandelen wellicht. Maar denk dat je dan in de week voor einde q3 de meeste kans maakt. En dan hopen dat er iets in de inventory staat. Anders heb je pech. Je moet dan dus wel meteen afrekenen en ophalen. Of in ieder geval uiterlijk laatste dag van q3. Je kunt nu al vragen of er wat met een voorraad model te doen is. Beetje polsen kan geen kwaad.

Weet ook niet of iemand dat ook daadwerkelijk gelukt is. Auto’s op 19 inch zijn vrij schaars in de inventory dus weet niet of ze dan snel korting geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 15-07-2019 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Dan kun je wat meer ondehandelen wellicht. Maar denk dat je dan in de week voor einde q3 de meeste kans maakt. En dan hopen dat er iets in de inventory staat. Anders heb je pech. Je moet dan dus wel meteen afrekenen en ophalen. Of in ieder geval uiterlijk laatste dag van q3. Je kunt nu al vragen of er wat met een voorraad model te doen is. Beetje polsen kan geen kwaad.

Weet ook niet of iemand dat ook daadwerkelijk gelukt is. Auto’s op 19 inch zijn vrij schaars in de inventory dus weet niet of ze dan snel korting geven.
Dat klinkt goed. Ik heb op zich geen grote haast, als in, eind augustus is goed, maar Q4 is ook nog prima. Heb vooralsnog nog wielen, en het gaat mij dus vooral om dit jaar nog de lage bijtelling en hoge MIA te kunnen hebben :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er staan nu bv twee blauwe met 19”, wit interieur en trekhaak in de inventory. Je zou rustig eens kunnen polsen of hij niet met 4k korting weg kan. Op basic awd gaven ze ook 3k korting. Of wachten tot einde q3 en dan dit voorstellen mochten ze er nog instaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:40:
Er staan nu bv twee blauwe met 19”, wit interieur en trekhaak in de inventory. Je zou rustig eens kunnen polsen of hij niet met 4k korting weg kan. Op basic awd gaven ze ook 3k korting. Of wachten tot einde q3 en dan dit voorstellen mochten ze er nog instaan.
Ik wou volgende week even langsgaan voor een proefrit/proefzit (ben benieuwd of ik met mijn kop niet tegen het glazen dak aan kom, dat is met auto's met schuifkanteldak nog wel eens een probleem namelijk), dan kan ik het gelijk ff vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeatRider schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:42:
[...]

Ik wou volgende week even langsgaan voor een proefrit/proefzit (ben benieuwd of ik met mijn kop niet tegen het glazen dak aan kom, dat is met auto's met schuifkanteldak nog wel eens een probleem namelijk), dan kan ik het gelijk ff vragen.
Ja. Goed idee. Het dak levert alleen maar ruimte op omdat het niet open kan. Dus dat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:46:
[...]

Ja. Goed idee. Het dak levert alleen maar ruimte op omdat het niet open kan. Dus dat moet lukken.
Dat hoopte ik al, fijn je het bevestigt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Typisch toch. Ik bestelde vorige week mijn M3 - wel met alles default, een LR AWB - zelfde dag nog kenteken en VIN, kreeg ophaalduum voor volgende week en die heb ik verschoven ivm een korte vakantie naar 2 augustus. Ik koop hem direct met geheel overboeken vanuit mijn eigen bv-tje, geen LM, geen financiering - mogelijk dat dat nog uitmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eckru
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-08 14:16
SeatRider schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:28:
[...]Werkt dit nog? Ik wil graag de 19" velgen en een wit interieur, en 1 van de 2 gratis is natuurlijk mooi meegenomen ;).

Edit: dat was @eckru : eckru in "Het grote Tesla Levering topic"
Dat was nav het cancellen van de LR RWD orders, gecombineerd met het eind van Q2. Toen was er meer ruimte om iets extra's te geven, zie: ManuTrash in "Het grote Tesla topic"

Toen ik eind juni bij mijn Tesla sales op de koffie was, gaf hij aan dat het echt alleen maar ging als er direct (on the spot) een voorraadwagen gematched kon worden EN deze ook in juni nog op kenteken ging. Mij lijkt dat, nu er een nieuw kwartaal is aangebroken, dit niet meer zo makkelijk gaat. Maar als je iets zoekt wat op voorraad staat kun je het proberen, zoals hierboven ook al aangegeven.

Dat je 'm zelf direct koopt bij Tesla is wel in je voordeel, want ze zijn daar geen fan van leasemaatschappijen (en vice versa inmiddels ook wel geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 18:09
SeatRider schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:48:
[...]

Dat hoopte ik al, fijn je het bevestigt ;)
Hoe lang ben je? Ik had met 1,94M en een lang bovenlichaam absoluut geen last :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Weet iemand of de keuze voor een trekhaak een impact heeft op de levertijd? Wordt deze in de fabriek gemonteerd of kan dit ook achteraf?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1971
revolution-nl schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:49:
Weet iemand of de keuze voor een trekhaak een impact heeft op de levertijd? Wordt deze in de fabriek gemonteerd of kan dit ook achteraf?
Hij is afneembaar, kan alleen af fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Van wat ik heb gehoord hebben de Model 3’s die zonder kenteken geleverd zijn ook geen trekgewicht op kenteken. Achteraf is dus (zo goed als) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou zeggen dat het veel handiger is om dit in Tilburg te doen. Maar het lijkt erop dat men dit in de US tijdens productie al doet.

In hoeverre het nadelig is qua levertijd weet je niet. Kan best zijn dat er net één klaar staat met trekhaak. Dus je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Inspired schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:46:
Je zou zeggen dat het veel handiger is om dit in Tilburg te doen. Maar het lijkt erop dat men dit in de US tijdens productie al doet.

In hoeverre het nadelig is qua levertijd weet je niet. Kan best zijn dat er net één klaar staat met trekhaak. Dus je weet het nooit.
Trekhaken in Europa zijn anders dan in de VS. Dus dat zou weer pleiten voor assemblage in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:52
[verwijderd]

[ Voor 101% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-NiLES
Lekker weer Tesla. De Kleur wit is nu gratis. Zou eerst een 'basic white' zijn volgens Elon Musk (Twitter), maar is nu toch de Pearl Multi-Coat White gebleken.
Dus: 1600 'betaald' voor een kleur die ten tijde van uitleveren gratis is... 14 euro bijtelling per maand.
Toch jammer. Durf hem ook niet af te bestellen en opnieuw aan te vragen ivm levertijd :(

[ Voor 11% gewijzigd door G-NiLES op 16-07-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
G-NiLES schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:46:
Lekker weer Tesla. De Kleur wit is nu gratis. Zou eerst een 'basic white' zijn volgens Elon Musk (Twitter), maar is nu toch de Pearl Multi-Coat White gebleken.
Dus: 1600 'betaald' voor een kleur die ten tijde van uitleveren gratis is... 14 euro bijtelling per maand.
Toch jammer. Durf hem ook niet af te bestellen en opnieuw aan te vragen ivm levertijd :(
Zie dit topic, ze brengen de 1600 eu van de kleur in mindering. Even bellen/mailen.
PSP123 in "Het grote Tesla topic"

[ Voor 5% gewijzigd door PSP123 op 16-07-2019 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-NiLES
PSP123 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:51:
[...]

Zie dit topic, ze brengen de 1600 eu van de kleur in mindering. Even bellen/mailen.
PSP123 in "Het grote Tesla topic"
Thanks. Gelijk even gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
G-NiLES schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:05:
[...]

Thanks. Gelijk even gemaild.
Speaking of the devil... wordt echt letterlijk 10 minuten na mijn mail "teruggebeld" door Delivery.
Althans, dat dacht ik, want het was alleen om mijn leverdatum te bevestigen ;). Gelijk de vraag gesteld uiteraard. Dat wist de mevrouw niet. Dus word ik daarover teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
G-NiLES schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:46:
Het is maar tijdelijk totdat ze het basicwhite hebben geïmplementeerd in het productieproces, tot die tijd hebben sommigen gewoon mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
D.deJong schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:14:
[...]

Het is maar tijdelijk totdat ze het basicwhite hebben geïmplementeerd in het productieproces, tot die tijd hebben sommigen gewoon mazzel.
Bron? ;)
Niks is zeker bij Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
G-NiLES schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:16:
[...]

Bron? ;)
Niks is zeker bij Tesla
https://onlyusedtesla.com...QnDsoJbE--rHSBlW8DHhV_xX4
Als ik lieg is het in commissie.
Maar niks is zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-NiLES
Pearl White Multi-Coat may only be a free base color for a limited time if Tesla is still preparing a Solid White. It seems like offering it now at no additional charge may be a tactic to garner sales and increase the presence of what we feel is one of Tesla’s best colors.
May, If , Seems.

We zullen het zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
G-NiLES schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:30:
[...]

[...]

May, If , Seems.

We zullen het zien ;)
Klopt, niks is zeker bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
De performance is ook goedkoper geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
072-PC schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:32:
De performance is ook goedkoper geworden!
Wat was nu de 'oude' prijs voor de performance met de kleur wit, volgens mij boven de 70k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 072-PC
PSP123 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Wat was nu de 'oude' prijs voor de performance met de kleur wit, volgens mij boven de 70k?
Ja net aan volgens mij! Ik heb het niet bijgehouden maar volgens mij scheelt het €6000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
TRON schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:59:
[...]

'k Werd door een heel aardige heer gebeld met de trieste mededeling dat de kentekenplaten toch niet binnen zijn gekomen. Hopelijk morgen.
*tromgeroffel*

*tromgeroffel*

*tromgeroffel*

...

Helaas. Ik zat daar in het aflevercentrum in Tilburg maar het bleek dat de kentekenplaten niet gevonden konden worden en dat er nieuwe besteld moeten worden. Het was niet aan Sales doorgegeven, dus ik was niet gebeld dat het niet doorging. Hopelijk deze week de nieuwe platen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:20
@TRON Dus je krijgt gelijk 1tjes op je platen?
Dan zou ik dus vragen om nieuwe platen en dus een geheel ander kenteken is meer werk ( en meer tijd) maar kan wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Roos79 op 16-07-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
Roos79 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:19:
@TRON Dus je krijgt gelijk 1tjes op je platen?
Dan zou ik dus vragen om nieuwe platen en dus een geheel ander kenteken is meer werk ( en meer tijd) maar kan wel.
Yep, ik krijg 1tjes op de platen. Het is een lease-auto, de leasemaatschappij heeft akkoord gegeven, daar ga ik verder niet over :) (en aangezien het geen privéauto is, maakt het me niet zoveel uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
072-PC schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:40:
[...]

Ja net aan volgens mij! Ik heb het niet bijgehouden maar volgens mij scheelt het €6000,-
Toch “fijn” als je zo’n auto twee weken geleden opgehaald hebt prive. Gaat het wel snel met de afschrijving. Iedereen die hem besteld heeft gaat hem natuurlijk lekker annuleren en opnieuw bestellen. 6k minder in 22% is extra wachten wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
TRON schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:26:
[...]

Yep, ik krijg 1tjes op de platen. Het is een lease-auto, de leasemaatschappij heeft akkoord gegeven, daar ga ik verder niet over :) (en aangezien het geen privéauto is, maakt het me niet zoveel uit)
Ik snap de aversie tegen een 1tje op de kentekenplaat van sommige mensen niet zo, de keren dat ik naar de plaat kijk zijn op 1 hand te tellen. Als je hem nu snel krijgt is dat toch veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 07:24
TRON schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:48:
[...]

*tromgeroffel*

*tromgeroffel*

*tromgeroffel*

...

Helaas. Ik zat daar in het aflevercentrum in Tilburg maar het bleek dat de kentekenplaten niet gevonden konden worden en dat er nieuwe besteld moeten worden. Het was niet aan Sales doorgegeven, dus ik was niet gebeld dat het niet doorging. Hopelijk deze week de nieuwe platen :+
Ik vind dat je er nogal rustig onder blijft. Woon je dicht genoeg bij Tesla om het niet zo’n probleem te vinden? Ik mag nog steeds vrijdagmiddag langskomen. Ik zou toch behoorlijk balen als ik met de trein terug mag naar Rotterdam

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Pagina: 1 ... 12 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.