Vandaag nog een belletje gehad van delivery. Meneer onze afspraak blijft staan. U kunt uw auto donderdag komen ophalen. 1600 wordt teruggestort op uw rekening. Kijk.. dat is nou goed geregeld.
Top. Kreeg ook een mail van delivery. Om alles te regelen ivm ophalen van de auto. Euhm; heb hem al twee weken? Achterstand aan het wegwerken ofzo.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Hier ook geregeld. Nieuwe bestelorder in mijn account gekregen, dus t lijkt erop dat ook de fiscale waarde daarmee omlaag is (bestelorder + factuur zijn nu beide met Pearl White inclusief zonder meerprijs).Hunkaroglu schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:09:
Vandaag nog een belletje gehad van delivery. Meneer onze afspraak blijft staan. U kunt uw auto donderdag komen ophalen. 1600 wordt teruggestort op uw rekening. Kijk.. dat is nou goed geregeld.
LM heeft dus wederom een voordeel aan mij. Misschien dat ze de baas nog wat tegemoet komen in de leasekosten, maar voor mij is de bijtelling natuurlijk het belangrijkst!
En zo lang de auto nog niet op kenteken staat pakken ze denk ik gewoon de bestelorder om de waarde te bepalen.
Vandaag de datum gekregen waarop ik mijn huidige leasebak (Volvo V40 D2) mag inleveren. Nu nog even wachten op de datum voor het ophalen van de Model 3 (voorraadmodel).
Ik hoop ergens binnen nu en twee weken ophalen

Leuk vooruitzicht. Genieten. Rij nog steeds vaak een extra rondje om in de Model 3. Met andere leaseauto’s nooit gedaan. Zonderdag lekker richting Zuid Frankrijk.PdeBie schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:45:
Vandaag de datum gekregen waarop ik mijn huidige leasebak (Volvo V40 D2) mag inleveren. Nu nog even wachten op de datum voor het ophalen van de Model 3 (voorraadmodel).
Iemand nog wat te weten gekomen over de USB kabeltjes? Of waar ik ze anders kan bestellen?
[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 16-07-2019 20:27 ]
Ik kreeg toen straks een email van delivery NL dat ik een SMS ga ontvangen voor levering, maar ik heb nog geen vin 
Moet je trouwens van tevoren een kopie van je rijbewijs sturen? Dit staat namelijk wel in de email, maar ik kan dit nergens terugvinden online?
Moet je trouwens van tevoren een kopie van je rijbewijs sturen? Dit staat namelijk wel in de email, maar ik kan dit nergens terugvinden online?
Wordt de Vin al gekoppeld aan je bestelling op het moment dat de boot uit San Francisco vertrekt? Er is een boot onderweg, maar ik ik zie helaas nog geen Vin in de page source (behalve een Vin nummer dat door een ontwikkelaar uitgecommentarieerd is...).Inspired schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:40:
[...]
Nadat je op beheren klikt even de source van die pagina openen op een pc. Dan even zoeken op 5Y. Daar begint de VIN mee. Als die erin staat ben je alweer een stapje dichter bij uitlevering. Als er geen VIN te vinden is dan moet hij nog op de boot.
Na enkele malen uitgesteld te zijn (eerste bevestigde dag was 8 juli) mogen onze Model 3 nu vrijdag afhalen.
De auto zal wel wat lakschade hebben, maar daarvoor mogen we waarschijnlijk begin september langsgaan om te laten herstellen.
Onze eerste indrukken van de Tesla service zijn in elk geval niet positief te noemen, dit wordt voor veel kopers toch even slikken.
Trouwens bevestigd van de mensen van Tesla Gent dat er geen USB kabels meer geleverd worden.
De auto zal wel wat lakschade hebben, maar daarvoor mogen we waarschijnlijk begin september langsgaan om te laten herstellen.
Onze eerste indrukken van de Tesla service zijn in elk geval niet positief te noemen, dit wordt voor veel kopers toch even slikken.
Trouwens bevestigd van de mensen van Tesla Gent dat er geen USB kabels meer geleverd worden.
Keep on running
Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaat men VIN koppelen op het moment dat het schip er (bijna) is. Dus nog geen paniek.jmcloo schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 07:14:
[...]
Wordt de Vin al gekoppeld aan je bestelling op het moment dat de boot uit San Francisco vertrekt? Er is een boot onderweg, maar ik ik zie helaas nog geen Vin in de page source (behalve een Vin nummer dat door een ontwikkelaar uitgecommentarieerd is...).
Klopt. Als organisatie hebben ze nog een lange weg te gaan. Zo ver als dat ze met techniek voor staan, staan ze met de rest achter. Maar als je straks in stapt dan vergeet je alles..ZorbaR schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:18:
Na enkele malen uitgesteld te zijn (eerste bevestigde dag was 8 juli) mogen onze Model 3 nu vrijdag afhalen.
Is het niet de algemene e-mail over het account aanmaken etc? Mijn rijbewijs hebben ze verder niet gehad, maar het is niet mijn eigen auto. Weet niet of het in dat geval anders is. (Ik kreeg een algemene e-mail met dit als subject; "Tesla | De stappen naar uw levering". Vreemde is dat ik de auto al heb, dus op basis van de e-mail kun je niet zoveel.sarlo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 21:06:
Ik kreeg toen straks een email van delivery NL dat ik een SMS ga ontvangen voor levering, maar ik heb nog geen vin
[ Voor 58% gewijzigd door Inspired op 17-07-2019 09:10 ]
Ik vind een 1tje gewoon slordig staan. Daar zit voor mij geen rationale achter, gewoon gevoel.D.deJong schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:49:
[...]
Ik snap de aversie tegen een 1tje op de kentekenplaat van sommige mensen niet zo, de keren dat ik naar de plaat kijk zijn op 1 hand te tellen. Als je hem nu snel krijgt is dat toch veel belangrijker.
1,5 uur enkele rit. Dus met de terugreis 3 uur verspild. Tsja, van boos worden gaat de levering niet plotseling sneller en hebben ze niet opeens de kentekenplaten wel. Ik heb wel aangegeven dat ik hierdoor teleurgesteld ben. Het accepteren en kijken naar een oplossing is onder de streep beter voor mijn gemoedstoestandOeboema schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:03:
[...]
Ik vind dat je er nogal rustig onder blijft. Woon je dicht genoeg bij Tesla om het niet zo’n probleem te vinden? Ik mag nog steeds vrijdagmiddag langskomen. Ik zou toch behoorlijk balen als ik met de trein terug mag naar Rotterdam
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Ik zou juist blij worden van een 1tje in mijn kenteken :-)TRON schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:03:
[...]
Ik vind een 1tje gewoon slordig staan. Daar zit voor mij geen rationele achter, gewoon gevoel.
Inspired schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:52:
[...]
Ik weet het niet zeker maar volgens mij gaat men VIN koppelen op het moment dat het schip er (bijna) is. Dus nog geen paniek.Het is in ieder geval niet zo dat VIN (altijd) meteen gekoppeld worden op het moment dat het schip vertrekt.
Mijn vin is gekoppeld zodra de auto op de boot stond. Is nu een week geledenz
[...]
Klopt. Als organisatie hebben ze nog een lange weg te gaan. Zo ver als dat ze met techniek voor staan, staan ze met de rest achter. Maar als je straks in stapt dan vergeet je alles..
[...]
Is het niet de algemene e-mail over het account aanmaken etc? Mijn rijbewijs hebben ze verder niet gehad, maar het is niet mijn eigen auto. Weet niet of het in dat geval anders is. (Ik kreeg een algemene e-mail met dit als subject; "Tesla | De stappen naar uw levering". Vreemde is dat ik de auto al heb, dus op basis van de e-mail kun je niet zoveel.
Zojuist gebeld door Tesla over mijn bestelling van de M3 LR RWD (off-the-menu option). Helaas is het zo dat de auto niet meer wordt gemaakt en ook niet meer voorradig is en dus naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer wordt geleverd (99% zekerheid). Ook de eerder genoemde compensaties worden niet meer aangeboden. Dit betekend kortweg: Een andere variant bestellen of annuleren en iets anders bestellen.
LM kwam gisteren al met dit bericht, maar wilde afwachten wat Tesla zelf te melden had.
Het is dat het financieel allemaal zo verdomd aantrekkelijk is, maar anders zou ik nu echt wel klaar zijn met Tesla..
LM kwam gisteren al met dit bericht, maar wilde afwachten wat Tesla zelf te melden had.
Het is dat het financieel allemaal zo verdomd aantrekkelijk is, maar anders zou ik nu echt wel klaar zijn met Tesla..
i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R
Ik lees in de historie een hoop over de boten die de Tesla’s afleveren in Zeebrugge, maar het is mij niet duidelijk of er op dit moment een boot onderweg is? Zo ja, is deze te volgen? Zo nee, wanneer wordt verwacht dat deze vertrekt vanuit Amerika?
@Master_G Er is één onderweg. De Triumph Ace, hij zal ergens in de eerste week van augustus aankomen in Zeebrugge.
@fungho Waarom melden ze dit zo laat? Had je de auto met voorwaarde besteld? Niet voor bepaalde datum?
@fungho Waarom melden ze dit zo laat? Had je de auto met voorwaarde besteld? Niet voor bepaalde datum?
[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 17-07-2019 18:33 ]
Dat is wel rijkelijk laat zeg.. Welke LM is dit dan?fungho schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 17:44:
Zojuist gebeld door Tesla over mijn bestelling van de M3 LR RWD (off-the-menu option). Helaas is het zo dat de auto niet meer wordt gemaakt en ook niet meer voorradig is en dus naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer wordt geleverd (99% zekerheid). Ook de eerder genoemde compensaties worden niet meer aangeboden. Dit betekend kortweg: Een andere variant bestellen of annuleren en iets anders bestellen.
Meeste mensen in dit topic weten dit al een maand ofzo.
Kan je nog voorraadmodel pakken met wat korting? of je LM wat water bij de wijn doen?
Als ik het schema in onderstaande link goed lees komt deze al aan op de 21e?Inspired schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:31:
@Master_G Er is één onderweg. De Triumph Ace, hij zal ergens in de eerste week van augustus aankomen in Zeebrugge.
https://docs.google.com/s...o6xqbdtaOI/htmlview#gid=0
Dan komt hij aan in het panama kanaal. Dan is het nog wel een stukje.Ashy schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:13:
[...]
Als ik het schema in onderstaande link goed lees komt deze al aan op de 21e?
https://docs.google.com/s...o6xqbdtaOI/htmlview#gid=0
Zie ook; https://www.marinetraffic...209506/vessel:TRIUMPH_ACE
Laatste schip heeft er 20 dagen in totaal over gedaan.
Triumph ging de dertiende weg dus iets van 2/3 augustus. Afhankelijk van weer en of ze nog ff ergens moeten dobberen/wachten.
[ Voor 29% gewijzigd door Inspired op 17-07-2019 19:22 ]
Om eindelijk de keuze te maken zou ik graag een Model 3 in zwart en grijs (msm) met wit interieur in het echie willen bekijken. Hoe/waar is dit mogelijk? Ik heb een enkele performance gezien, in het wit met wit interieur, maar vooralsnog geen zwarte of msm's.
@WickedRR83 misschien handig je regio te vermelden?
Misschien wel ja ;-) Eindhoven. Ben op locatie geweest @ Tesla, ze wisten alleen te vertellen dat er twee zwarte in genoemde uitvoering rondreden op het daargelegen industrieterrein.Inspired schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:24:
@WickedRR83 misschien handig je regio te vermelden?
Er is nu 1 boot onderweg naar Zeebrugge. En 2 naar San Francisco om in te laden.Master_G schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:17:
Ik lees in de historie een hoop over de boten die de Tesla’s afleveren in Zeebrugge, maar het is mij niet duidelijk of er op dit moment een boot onderweg is? Zo ja, is deze te volgen? Zo nee, wanneer wordt verwacht dat deze vertrekt vanuit Amerika?
Zie https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0
Voor mijn nieuwsgierigheid, hoeveel auto's passen er op zo'n eigenlijk?jmcloo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 07:11:
[...]
Er is nu 1 boot onderweg naar Zeebrugge. En 2 naar San Francisco om in te laden.
Zie https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0
[verwijderd]
[ Voor 141% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:38 ]
En hij gaat vol met Porsches waarschijnlijk weer terug naar de VS?
YouTube: TRIUMPH ACE H3CB IMO 9209506 Emden Germany car carrier embarking Por...
YouTube: TRIUMPH ACE H3CB IMO 9209506 Emden Germany car carrier embarking Por...
Wel mooi dat de kleur pearl white nu standaard is. Vind ik bij nader inzien toch meer chique dan blauw (scheelt weer €1050) en met een lichte buitenkant is een zwart interieur ook weer netter (scheelt weer €1000) en staan de 18" putdeksels eigenlijk ook leuker dan de 19" wielen (scheelt weer €1600). Dank u Tesla, heb ik bijna de FSD gratis.
Ik zie ook dat de Performance van 68000 naar 63000 is gedaald. Is dat de €6000 meerprijs waard wat juillie betreft? Ik kom van een 1.6 TDI-tje, ik kan me al niks voorstellen bij de vermogenswinst van de "normale" AWD.
Ik zie ook dat de Performance van 68000 naar 63000 is gedaald. Is dat de €6000 meerprijs waard wat juillie betreft? Ik kom van een 1.6 TDI-tje, ik kan me al niks voorstellen bij de vermogenswinst van de "normale" AWD.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Bedankt! Dat zijn meer auto's dan ik had verwacht. Nog steeds te weinig gok ik.Mar.tin schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:03:
[...]
http://www.vesseltracking.net/ship/triumph-ace-9209506
Ik kan het even zo 123 niet vinden, maar de deadweight aftrekkende van de gross tonnage (55880-20131 = 35749 ton) Dat delen door het gewicht van een M3 (+-1,9 ton) kom ik qua gewicht op een capaciteit van 18.815 auto's.
Het schip is 32 meter breed, 200 meter lang. Een M3 is incl parkingplek 3mtr bij 5mtr breed. Dus dat is 10 naast elkaar, 180 mtr (geschat) laadcapaciteit is 36 in de lengte. = 360 per parkeerlaag, met 10? 12? parkeerlagen misschien wel, = 3600 - 4500 auto's.
Edit: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=421042
Deze link zegt 5059 auto's.
Als ik dan iets preciezer ga rekenen, (en de juiste getallen pak ipv de wielbasis voor de breedte)![]()
1930mm breed bij 4690mm. = 2 bij 4,7 = 15x38 = 570 auto's per laag. à 10? lagen zou 5700 auto's zijn.
Laat daar nog wat overhead aan "ramps" tussen niveaus vanaf gaan en je hebt het over +- 5000 auto's
[...]
Verkoopt Porsche wel zoveel auto's?
Edit, toch nog 246.000 in 2017..Da's toch best wel factor 2 van mijn verwachting en indd genoeg om zo-nu-en-dan een scheepje te vullen.
[verwijderd]
[ Voor 122% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:37 ]
Als je van een 1.6 komt trek je waarschijnlijk op half vermogen al strepen in je ondergoed de eerste paar keer, dus daar zou ik mij niet zo'n zorgen om maken
Jamaar het went misschien snel?Divak schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:23:
Als je van een 1.6 komt trek je waarschijnlijk op half vermogen al strepen in je ondergoed de eerste paar keer, dus daar zou ik mij niet zo'n zorgen om maken
[verwijderd]
[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:37 ]
Ik heb sinds vanmorgen een VIN in mijn sourcecode staan. SR+ MSM 19"besteld op 24 Juni.
Ik neem dus aan dat hij op de triumph ace staat.
Ik kreeg ook van Tesla Fleet een overzicht van de uitrusting van de verschillende model 3 niveau's.
Zo wist ik eigenlijk alle verschillen wel (dacht ik) maar de ambient verlichting wist ik dan weer niet.

Ook zegt Tesla dat je binnenkort zou kunnen moeten upgraden naar Premium connectivity. Dat is voor de SR+ rijders natuurlijk wel fijn.
**These features are part of our Premium Connectivity package. Customers will be able upgrade to Premium Connectivity or extend their existing Premium Connectivity in the future. We hope to announce pricing and details for this soon. Customers who currently have Premium Connectivity will not be downgraded until they’re presented with an option to extend the service.
Ik kreeg ook van Tesla Fleet een overzicht van de uitrusting van de verschillende model 3 niveau's.
Zo wist ik eigenlijk alle verschillen wel (dacht ik) maar de ambient verlichting wist ik dan weer niet.

Ook zegt Tesla dat je binnenkort zou kunnen moeten upgraden naar Premium connectivity. Dat is voor de SR+ rijders natuurlijk wel fijn.
**These features are part of our Premium Connectivity package. Customers will be able upgrade to Premium Connectivity or extend their existing Premium Connectivity in the future. We hope to announce pricing and details for this soon. Customers who currently have Premium Connectivity will not be downgraded until they’re presented with an option to extend the service.
[ Voor 89% gewijzigd door T7D_Sneezy op 18-07-2019 08:52 ]
Het leukste voor mij is niet eens het koppel, maar de grip. Ik ben van een benzine-auto naar een hybride gegaan. Die heeft ook een flinke accu op de bodem liggen en dat geeft echt zó veel betere/leukere grip. Super goed/makkelijk te beheersen op de grens met onderstuur. Ik kan echt niet wachten om een Tesla door de bochten te smijten. Hard rechtdoor kan iedereen natuurlijk (ook leuk, daar niet van).
Tja, ieder zo zijn voorkeuren. Dat FSD boeit mij nou weer he-le-maal niks. De Performance vind ik juist een super deal nu. Denk dat die qua restwaarde ook nog wel eens wat beter uit kan pakken. FSD zou ik persoonlijk later toevoegen. Het biedt nu volgens mij nog bijna niks wat echt goed werkt. Al is de LR AWD ook echt geen trage slak. Vroeg me de eerste paar dagen vaak af of het stoplicht wel op groen stond. Omdat de rest nog bij het stoplicht stond als ik al ver weg was.SeatRider schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:14:
Wel mooi dat de kleur pearl white nu standaard is. Vind ik bij nader inzien toch meer chique dan blauw (scheelt weer €1050) en met een lichte buitenkant is een zwart interieur ook weer netter (scheelt weer €1000) en staan de 18" putdeksels eigenlijk ook leuker dan de 19" wielen (scheelt weer €1600). Dank u Tesla, heb ik bijna de FSD gratis.
Performance is trouwens van 68200 naar 63990 gegaan. Dus verschil is 4210.
Enig nadeeltje voor mij zou wel zijn dat de auto wel heel stug is. Vind de AWD op 18 OK, maar op 20" en nog lager zal het nog wat strakker worden. Als je dit fijn vindt, prima, maar anders wellicht toch iets om niet voor de Performance te gaan.
Die opties boeien de meeste niet zoveel. De grote vraag is; wat zal de max speed zijn bij de SuC met een SR+. Blijft dat rond de 100kw capped. Of gaat dit omhoog naar iets van 150kw? Dit is iets waarvoor veel mensen (in de US met name) toch voor een LR gaan. Tesla blijft er gewoon lekker stil over. Beter voor de AWD verkopen.T7D_Sneezy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:39:
Ik heb sinds vanmorgen een VIN in mijn sourcecode staan. SR+ MSM 19"besteld op 24 Juni.
..
Toch maar eens in het donker rijden in de AWD dan. Ambient verlichting is me nog niet opgevallen.
[ Voor 34% gewijzigd door Inspired op 18-07-2019 09:20 ]
De geruchten op internet zeggen dat Tesla eerst wat ervarin op wil doen met het SR+ battery pack voordat ze hem open schroeven. In theorie zou hij volgens de internetexperts met 150kw op moeten kunnen laden.Inspired schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:53:
[...]
Die opties boeien de meeste niet zoveel. De grote vraag is; wat zal de max speed zijn bij de SuC met een SR+. Blijft dat rond de 100kw capped. Of gaat dit omhoog naar iets van 150kw? Dit is iets waarvoor veel mensen (in de US met name) toch voor een LR gaan. Tesla blijft er gewoon lekker stil over. Beter voor de AWD verkopen.
Toch maar eens in het donker rijden in de AWD dan. Ambient verlichting is me nog niet opgevallen.
Het is ook wel logisch dat je een kleiner pack minder snel kan laden dan een groot pack.
Ja, onzin lijkt me. Tenminste, dat van ervaring op doen. Wellicht dat als de LR naar 250 gaat, dat de SR dan naar 150 gaat. M naar 200. Om toch wat verschil te houden tussen de versies. Ik geloof even niet dat Tesla niet weet wat er technisch mogelijk zou zijn met de SR+. Net zoals dat ze al weten dan 250 op de LR kan.T7D_Sneezy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:34:
[...]
De geruchten op internet zeggen dat Tesla eerst wat ervarin op wil doen met het SR+ battery pack voordat ze hem open schroeven. In theorie zou hij volgens de internetexperts met 150kw op moeten kunnen laden.
Het is ook wel logisch dat je een kleiner pack minder snel kan laden dan een groot pack.
Plotwending.TRON schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:03:
[...]
Ik vind een 1tje gewoon slordig staan. Daar zit voor mij geen rationale achter, gewoon gevoel.
[...]
1,5 uur enkele rit. Dus met de terugreis 3 uur verspild. Tsja, van boos worden gaat de levering niet plotseling sneller en hebben ze niet opeens de kentekenplaten wel. Ik heb wel aangegeven dat ik hierdoor teleurgesteld ben. Het accepteren en kijken naar een oplossing is onder de streep beter voor mijn gemoedstoestand
A.s. vrijdag zou ik de auto kunnen ophalen met een nieuwe kentekenplaat met een '1' erop. Gistermiddag werd ik gebeld dat de oude kentekenplaten toch gevonden waren. Dus nu mag ik de auto straks ophalen
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Met zwart interieur? Ik heb in mei al de SR+ MSM met white interior besteld, maar zie nog geen 5Y VIN in de source code. Het lijkt erop alsof er nog geen SR+ met white interior zijn uitgeleverd…T7D_Sneezy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:39:
Ik heb ook een VIN gekregen! SR+ Pearl White met zwarte bekleding.
Wat is je besteldatum?Master_G schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:56:
Ik heb ook een VIN gekregen! SR+ Pearl White met zwarte bekleding.
Dan hoop ik voor je dat ze die nieuwe platen nog niet besteld hadden. Anders zijn de oude niet meer geldig!TRON schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:39:
[...]
Plotwending.
A.s. vrijdag zou ik de auto kunnen ophalen met een nieuwe kentekenplaat met een '1' erop. Gistermiddag werd ik gebeld dat de oude kentekenplaten toch gevonden waren. Dus nu mag ik de auto straks ophalen
[verwijderd]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:37 ]
Oh man, ik hoop dat je de eerste platen krijgt. Dat zou mijn OCD echt weigeren... een 1 op je kentekenplaat is meer iets voor je Mercedes of BMW die je in een avond in een foute wijk hebt geparkeerd, en zeker niets voor een gloednieuwe Tesla.TRON schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:39:
[...]
Plotwending.
[ Voor 3% gewijzigd door Divak op 18-07-2019 12:09 ]
Iemand ervaring met Athlon als LM? De bestelling is erdoor (SR+ Blauw) en ik ben benieuwd of ik bv ook een account krijg bij tesla waarbij ik een VIN kan checken etc etc.. Leverdatum moet ik even goed plannen, ik ben van plan mijn huidige contract (31-12) iets eerder af te kopen zodat ik het niet op het laatst aan laat komen. Iemand ervaringen? Zou ik voor September gaan of later in het jaar?
Met zwart interieur inderdaad.iMick schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:48:
[...]
Met zwart interieur? Ik heb in mei al de SR+ MSM met white interior besteld, maar zie nog geen 5Y VIN in de source code. Het lijkt erop alsof er nog geen SR+ met white interior zijn uitgeleverd…
Ik denk overigens dat je vermoeden klopt. Ik heb zojuist onze vloot doorlopen en er rijdt nog geen enkele SR+ met wit interieur.
Ik kreeg een mailtje met een verhaaltje vanaf wanneer ze gaan zoeken met een bestelnummer, zolang je nog geen leverdatum hebt afgesproken zal er waarschijnlijk geen vin nummer staan.bass1984 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:17:
Iemand ervaring met Athlon als LM? De bestelling is erdoor (SR+ Blauw) en ik ben benieuwd of ik bv ook een account krijg bij tesla waarbij ik een VIN kan checken etc etc.. Leverdatum moet ik even goed plannen, ik ben van plan mijn huidige contract (31-12) iets eerder af te kopen zodat ik het niet op het laatst aan laat komen. Iemand ervaringen? Zou ik voor September gaan of later in het jaar?
Had zelf al een account gemaakt op m'n zakelijke mail adres, daar stond de config ook direct in na het mailtje.
Daarom heb ik ook gevraagd om er een per direct te zoeken, schiet anders niet op.
[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 18-07-2019 12:45 ]
Op zich vreemd, ik heb half juni besteld en sinds 1,5 week een Vin nr.Vandread schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:44:
[...]
Ik kreeg een mailtje met een verhaaltje vanaf wanneer ze gaan zoeken met een bestelnummer, zolang je nog geen leverdatum hebt afgesproken zal er waarschijnlijk geen vin nummer staan.
Had zelf al een account gemaakt op m'n zakelijke mail adres, daar stond de config ook direct in na het mailtje.
Daarom heb ik ook gevraagd om er een per direct te zoeken, schiet anders niet op.
Leverdatum is nog niet gecommuniceerd, dit wordt pas gedaan wanneer er zicht is op aankomst is in Zeebrugge/Tilburg Md3 staat op de boot heeft delivery aangegeven.
Wat ik eigenlijk bedoel is, als de leasemaatschappij heeft gezegd, leveren vanaf die datum, dan gaan ze dan pas zoeken (zo ziet het er bij mij uit...) dus dan zal je nog geen VIN krijgen.BVModel3 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:53:
[...]
Op zich vreemd, ik heb half juni besteld en sinds 1,5 week een Vin nr.
Leverdatum is nog niet gecommuniceerd, dit wordt pas gedaan wanneer er zicht is op aankomst is in Zeebrugge/Tilburg Md3 staat op de boot heeft delivery aangegeven.
Bij jou zal levering per direct zijn gevraagd, dus dan gaan ze blijkbaar een VIN toewijzen zodra er iets op komst is.
Daar hoop ik ook op zodra die is omgezet van leverer per X, naar ASAP leveren
Klopt, bij mij is dat direct.Vandread schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:56:
[...]
Wat ik eigenlijk bedoel is, als de leasemaatschappij heeft gezegd, leveren vanaf die datum, dan gaan ze dan pas zoeken (zo ziet het er bij mij uit...) dus dan zal je nog geen VIN krijgen.
Bij jou zal levering per direct zijn gevraagd, dus dan gaan ze blijkbaar een VIN toewijzen zodra er iets op komst is.
Daar hoop ik ook op zodra die is omgezet van leverer per X, naar ASAP leveren
Ik word langzaam toch ook wel een beetje moe van Tesla.
Met de bestelling van de auto had ik de all weather matten mee besteld.
Bij aflevering in Tilburg geen matten. Laatst een telefoontje gehad van Tesla Arnhem dat ze daar zijn op te halen. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan waarna ze na gedoe als pakketje zijn verzonden. Vandaag dus binnengekregen en blijkt de aflevering incompleet te zijn.
Zucht...
2 weken na bestellen auto werd aangekondigd dat Pearl White standaard kleur wordt waar ik dus 1600 EUR voor heb betaald.Ter waarde van dat bedrag had ik andere keuzes kunnen maken.
Dubbel zucht...
edit:
Ik heb net nog eens door het forum gespit en zie nu dat er compensatie is aangeboden voor de auto die al in bestelling stonden. Mijn auto is dus net afgeleverd voor de doorvoering van de wijziging. Ondertussen staat er 2K op de teller.
Ik ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan. Vrees dat ik teleurgesteld blijf.
Met de bestelling van de auto had ik de all weather matten mee besteld.
Bij aflevering in Tilburg geen matten. Laatst een telefoontje gehad van Tesla Arnhem dat ze daar zijn op te halen. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan waarna ze na gedoe als pakketje zijn verzonden. Vandaag dus binnengekregen en blijkt de aflevering incompleet te zijn.
Zucht...
2 weken na bestellen auto werd aangekondigd dat Pearl White standaard kleur wordt waar ik dus 1600 EUR voor heb betaald.Ter waarde van dat bedrag had ik andere keuzes kunnen maken.
Dubbel zucht...
edit:
Ik heb net nog eens door het forum gespit en zie nu dat er compensatie is aangeboden voor de auto die al in bestelling stonden. Mijn auto is dus net afgeleverd voor de doorvoering van de wijziging. Ondertussen staat er 2K op de teller.
Ik ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan. Vrees dat ik teleurgesteld blijf.
[ Voor 20% gewijzigd door markiew op 18-07-2019 13:24 ]
Zit je niet nog binnen de teruggave-termijn? Dan daarmee dreigen.markiew schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:12:
Dubbel zucht...
Ik heb ondertussen de 2000 KM aangetikt. Rijd best veel voor mijn werk.SeatRider schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:21:
[...]
Zit je niet nog binnen de teruggave-termijn? Dan daarmee dreigen.
Is, vrees ik, gewoon dikke pech.markiew schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:41:
[...]
Ik heb ondertussen de 2000 KM aangetikt. Rijd best veel voor mijn werk.
Je moet maar bedenken dat jij blij was met de deal zoals je toen besteld had, amders had je het toen niet gedaan.
Mee eens...soms zit het mee, soms zit het tegen.T7D_Sneezy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:44:
[...]
Is, vrees ik, gewoon dikke pech.
Je moet maar bedenken dat jij blij was met de deal zoals je toen besteld had, amders had je het toen niet gedaan.
Ik ga nog wel contact hebben met Tesla hierover want het voelt niet goed.
Als het goed is, wordt ik nog gebeld hierover.
Doen ze er niets aan dan jammer en slechte reclame voor Tesla.
[ Voor 5% gewijzigd door markiew op 18-07-2019 13:47 ]
Iemand al op zoek geweest naar die matten voor de frunk en het interieur? Ik sta ook op het punt om een SR+ te bestellen (twijfel nog met/zonder trekhaak en wat dat doet voor de levering) en ben ondertussen al linkjes aan het verzamelen voor aanpassingen na leveringT7D_Sneezy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:39:
[Afbeelding: TM3]
Ik heb aan de hand van de ervaringen van Tweaker 'negahrev' matten voor interieur en frunk besteld bij Justcarpets.nl . Ze reageren snel, kon een losse frunkmat bestellen (normaal kan dit alleen in combinatie met achterbak) en je kan aardig wat customizen. Als het goed is komen ze een dezer dagen binnen.Eddos schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:49:
[...]
Iemand al op zoek geweest naar die matten voor de frunk en het interieur? Ik sta ook op het punt om een SR+ te bestellen (twijfel nog met/zonder trekhaak en wat dat doet voor de levering) en ben ondertussen al linkjes aan het verzamelen voor aanpassingen na levering
Degene van Tesla zelf?Eddos schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:49:
[...]
Iemand al op zoek geweest naar die matten voor de frunk en het interieur? Ik sta ook op het punt om een SR+ te bestellen (twijfel nog met/zonder trekhaak en wat dat doet voor de levering) en ben ondertussen al linkjes aan het verzamelen voor aanpassingen na levering
Ook op de 10e besteld, nog geen VIN helaas (LR AWD / blauw / zwart / 18")
Hier hebben verschillende collega's wel een vin nu (allemaal SR+ / pearl white / zwart intertieur / Aerocap / AP). Die zijn allemaal ná 1 juli besteld en de mensen waarvan de Tesla voor 1 juli is besteld, die hebben geen vin.. 
Edit: de mensen met een rode auto hebben ook allemaal een vin
Edit: de mensen met een rode auto hebben ook allemaal een vin

[ Voor 13% gewijzigd door sarlo op 18-07-2019 15:02 ]
Op het moment dat ik net de reactie plaats kreeg ik een mailtje vanuit Tesla
"Uw bestelling is gewijzigd"
snel gechecked maar totaal niks gewijzigd en nog steeds geen vin
"Uw bestelling is gewijzigd"
snel gechecked maar totaal niks gewijzigd en nog steeds geen vin
Dat mailtje heb ik ook gekregen. Bij mij is gewijzigd dat de kleur Pearl White nu inbegrepen zit 
Dus definitief nu dat ik een voordeeltje heb van 1600,-
Ps: collega met een blauwe heeft ook een VIN. Verder alles standaard. Hij kreeg ook mailtje met bestelling is gewijzigd maar geen feitelijke aanpassingen
Dus definitief nu dat ik een voordeeltje heb van 1600,-
Ps: collega met een blauwe heeft ook een VIN. Verder alles standaard. Hij kreeg ook mailtje met bestelling is gewijzigd maar geen feitelijke aanpassingen
[ Voor 33% gewijzigd door Master_G op 18-07-2019 15:24 ]
Zojuist de SR+ Pearl White besteld 
(nog nog even bellen om te vragen of de referal code achteraf bij de order gezet kan worden, in de haast vergeten
)
(nog nog even bellen om te vragen of de referal code achteraf bij de order gezet kan worden, in de haast vergeten
[ Voor 59% gewijzigd door Morphine op 18-07-2019 16:12 ]
En dat ging? Dat ben ik nl ook vergeten...Morphine schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:12:
(nog nog even bellen om te vragen of de referal code achteraf bij de order gezet kan worden, in de haast vergeten)
Wat voor referral code? Ik sta ook op het punt er 1 te bestellenMorphine schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:12:
(nog nog even bellen om te vragen of de referal code achteraf bij de order gezet kan worden, in de haast vergeten)
*knip* Referrals zijn niet de bedoeling op Tweakers.
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 23-07-2019 21:58 ]
Geven ze niets om; enige compensatie na die 4.000 verlaging kunnen nieuwe performance eigenaren ook vergeten. Is gewoon het grillige van het merk/Elon.markiew schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 13:46:
[...]
Mee eens...soms zit het mee, soms zit het tegen.
Ik ga nog wel contact hebben met Tesla hierover want het voelt niet goed.
Als het goed is, wordt ik nog gebeld hierover.
Doen ze er niets aan dan jammer en slechte reclame voor Tesla.
Vraag aan die recent - dwz de laatste 2, 3 weken - hun M3 in Tilburg hebben opgehaald:
De blauwe Mennekes-laad kabel wordt nog steeds gewoon meegeleverd? Las hier en daar dat dit niet altijd het geval was, en indien wel geen 7m maar 4m versies?
Over 2 weken haal ik de mijne op en wil niet zonder zitten want nog ff paar weken geen prive lader thuis (ja, behalve de 230v natuurlijk) en een Tesla SuperCharger is niet direct naast de deur. Dus ik overweeg voor de zekerheid zo'n kabel te kopen en dan maar meteen een van 10m, dan wel zo flexibel voor een raar gevalletje-dat. Als de 7m versie er gewoon wel (nog) standaard bij de M3 zit dan is dat overbodig.
De blauwe Mennekes-laad kabel wordt nog steeds gewoon meegeleverd? Las hier en daar dat dit niet altijd het geval was, en indien wel geen 7m maar 4m versies?
Over 2 weken haal ik de mijne op en wil niet zonder zitten want nog ff paar weken geen prive lader thuis (ja, behalve de 230v natuurlijk) en een Tesla SuperCharger is niet direct naast de deur. Dus ik overweeg voor de zekerheid zo'n kabel te kopen en dan maar meteen een van 10m, dan wel zo flexibel voor een raar gevalletje-dat. Als de 7m versie er gewoon wel (nog) standaard bij de M3 zit dan is dat overbodig.
Vanochtend mijn Tesla Pearl White opgehaald.arsimo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:03:
Vraag aan die recent - dwz de laatste 2, 3 weken - hun M3 in Tilburg hebben opgehaald:
Er zaten 2 oplaadkabels bij..zie fotos.
https://imgur.com/UanAQCH
https://imgur.com/UzBrF1W
https://imgur.com/4tsDjCA
https://imgur.com/ttB0q7j
https://imgur.com/z4kxIHe
https://imgur.com/UUWy3Tm
https://imgur.com/cUAsD7z
Niks op aan te merken bij de levering.
Er zaten wat interieur vlekken, en was niet weg te halen met schoonpoetsen.
https://imgur.com/LKLsjqQ
Maar medewerker heeft er al een serviceverzoek voor aangemaakt.
En ga binnenkort langs bij de dichtsbijzijnde dealer. Daar gaan ze het wellicht vervangen, heeft ze me verteld.
En wat kan ik er nog wat van zeggen?
Wat een geweldige auto!
Dank je. De kabel op je laatste foto ging het me om. Die zit er dus bij. Een eventueel langere kan ik later nog zonodig kopen.Hunkaroglu schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:05:
[...]
Vanochtend mijn Tesla Pearl White opgehaald.
Er zaten 2 oplaadkabels bij..zie fotos.
K n i p
Veel plezier met je Model 3!
Dank je wel!arsimo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:11:
[...]
Dank je. De kabel op je laatste foto ging het me om. Die zit er dus bij. Een eventueel langere kan ik later nog zonodig kopen.
Veel plezier met je Model 3!
Jij ook veel plezier straks.
Oh ja.. er zitten geen usb kabels meer bij.. Wordt niet meer standaard geleverd heb ik begrepen.
Alleen voor de perfomance versies zei de medewerker.
Maar ja, dat kan ook snel veranderen. Je weet het nooit met Tesla.
[ Voor 25% gewijzigd door Hunkaroglu op 18-07-2019 18:17 ]
Had ik al begrepen. Maar zit ik niet mee, ik heb al speciaal model 3 wireless charger bordje gekocht en in de andere USB poort gaat een 1TB externe SSD.Hunkaroglu schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 18:15:
[...]
Oh ja.. er zitten geen usb kabels meer bij.. Wordt niet meer standaard geleverd heb ik begrepen.
Hoe werkt dat superchargen nou?
Ik ben na het opladen gelijk naar een supercharger netwerk geweest om het uit te testen.
Kabel erin en hij begon met opladen.
Tijdens het opladen gaf hij ook een bedrag aan wat het kostte.
De eerste 1500km zijn gratis door de referral.
Wat gebeurt er na de 1500km?
Ik heb geen betaalkaarten opgeslagen in mijn account.
Verloopt je supercharge tegoed na een tijdje?
Ik ben na het opladen gelijk naar een supercharger netwerk geweest om het uit te testen.
Is je auto gekoppeld aan jouw account? Dan zou je je referral KM moeten gebruiken. Als je een bedrag hebt gezien denk ik dat het niet het geval is.Hunkaroglu schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:23:
Hoe werkt dat superchargen nou?
In mijn account staat resterend gratis Supercharging-KM 1500.T7D_Sneezy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:07:
[...]
Is je auto gekoppeld aan jouw account? Dan zou je je referral KM moeten gebruiken. Als je een bedrag hebt gezien denk ik dat het niet het geval is.
En ergens heb ik geleden dat ze 6 mnd geldig zijn, tenzij iemand met jouw referral code een Tesla bestelt.
Ik volg dit forum, dus ik wist al wel dat het lastig zou worden.Inspired schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:31:
De auto is 28 mei besteld, dus al wel een tijdje. Met voorwaarde besteld?? Ik heb besteld voor levering eind september ivm mijn huidige auto.
i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R
Helaas.. De LM doet helemaal niets. Het gaat hier om Century (PON). Ik volg dit topic ook, dus wist dat het niet veel kans zou hebben dat die auto zou komen. Voorraadmodel nog niet bekeken, hoe kan ik daarvoor in aanmerking komen?G-NiLES schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:51:
[...]
Dat is wel rijkelijk laat zeg.. Welke LM is dit dan?
Meeste mensen in dit topic weten dit al een maand ofzo.
Kan je nog voorraadmodel pakken met wat korting? of je LM wat water bij de wijn doen?
Regelmatig kijken of er wat tussen staat bij de inventory op de website. Dan snel Tesla sales contacten dat ze die auto aan jouw reservering koppelen. Heb ik ook gedaan toen de RWD niet meer zou komen. Morgen ophalen 👌fungho schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:33:
[...]
Helaas.. De LM doet helemaal niets. Het gaat hier om Century (PON). Ik volg dit topic ook, dus wist dat het niet veel kans zou hebben dat die auto zou komen. Voorraadmodel nog niet bekeken, hoe kan ik daarvoor in aanmerking komen?
In de praktijk is het 1500 mijl gratis. Als je 160 km geladen hebt (dus de range die erbij is gekomen tijdens het laden) is daarna je referral tegoed met maar 100 km afgenomen.
Ik heb de 500% bonus van mei (en de vriend waarvan ik de code heb dus ook), dus 7500km gratis laden. Maar dat zijn dus mijlen, dus meer dan 12.000km gratis laden. Is wel maar een half jaar geldig.
Weet iemand hoe het werkt met een eventuele machtiging? Mijn auto is besteld op naam van mijn baas (tekenbevoegde namens de BV). Hij zou dus ook mee moeten met ophalen, maar is van half augustus tot half september op vakantie. Kan hij mij machtigen om de auto op te halen?
Ik heb zojuist een mail ontvangen van Tesla met als onderwerp “Volgende stappen voor uw Model 3 levering” met een aantal links. Als ik op een link klik om leveringslocatie te bevestigen gaat deze naar mijn Tesla account maar zie ik niks mbt leveringslocatie. Of is dit adres bij contactpersoon oid?
Leaseauto @GMAT ? Dan zijn sommige zaken hidden. Zal de LM invullen.
Heb het idee dat de eerste dag/dagen na aflevering SuC gratis is. Mijn tegoed is ook niet gebruikt en ook geen charge op cc. Zie wel in bedrag in de Tesla staan. Dat is van mijn SuC sessie op dag van ophalen.
6 maand geldig ja, met nieuwe referral weer 6 maand.Hunkaroglu schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 20:27:
[...]
In mijn account staat resterend gratis Supercharging-KM 1500.
En ergens heb ik geleden dat ze 6 mnd geldig zijn, tenzij iemand met jouw referral code een Tesla bestelt.
Heb het idee dat de eerste dag/dagen na aflevering SuC gratis is. Mijn tegoed is ook niet gebruikt en ook geen charge op cc. Zie wel in bedrag in de Tesla staan. Dat is van mijn SuC sessie op dag van ophalen.
[ Voor 80% gewijzigd door Inspired op 18-07-2019 23:21 ]
Voor de database: Model 3 SR+, Pearl White, 18", zwart interieur besteld op 16 juli, vandaag een VIN in source code.
Het posten van referrals is niet de bedoeling, dus spammen van een site met referrals ook niet.
Het posten van referrals is niet de bedoeling, dus spammen van een site met referrals ook niet.
[ Voor 29% gewijzigd door deepbass909 op 19-07-2019 09:13 ]
De kabel was even een tijdje op maar zit er nu gewoon weer bij. Wel gedowngrade naar 4m ipv 7m. Ik zou het eerst gewoon met de standaard kabel proberen. Een 10 meter kabel voor 3f/16a is redelijk aan de prijs.arsimo schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:03:
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 19-07-2019 08:53 ]
Gisterenavond een mail gekregen dat de auto 1800 euro goedkoper is geworden. Ik heb de Pearl White besteld en wordt eind aug geleverd. Goed bezig! Doorgestuurd naar de leasemaatschappij om te kijken of het leasebedrag ook omlaag kan.
Ik heb dit mailtje ook gehad eergisteren, leasemaatschappij vertelde mij dat ik daar niks mee hoef te doen. Ik krijg nog wel een mail voor de afleverafspraak en daar kan ik wel op reageren.GMAT schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:39:
Ik heb zojuist een mail ontvangen van Tesla met als onderwerp “Volgende stappen voor uw Model 3 levering” met een aantal links. Als ik op een link klik om leveringslocatie te bevestigen gaat deze naar mijn Tesla account maar zie ik niks mbt leveringslocatie. Of is dit adres bij contactpersoon oid?
[ Tesla MIG MYP ]
USB kabels niet meer. Per stuk 14 16 EUR via SeC. Online kun je ze (nog) niet kopen. Maar ga zelf draadloos laden. Heb deze nu thuis; https://nl.aliexpress.com/item/32998889126.html Moet hem nog inbouwen.MasterMaceMichu schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:58:
En de usb kabels?
[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 19-07-2019 09:50 ]
Gistermiddag kunnen ophalen. Alles verder piekfijn in orde. De usb-kabeltjes worden nageleverd (kan ik binnenkort ophalen in het SC bij mij in de buurt). Rijd lekker. Pijn van het proces is bijna verdwenenTRON schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:39:
[...]
Plotwending.
Kreeg jij nou wel usb kabeltjes gratis?TRON schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:02:
[...]
Gistermiddag kunnen ophalen. Alles verder piekfijn in orde. De usb-kabeltjes worden nageleverd (kan ik binnenkort ophalen in het SC bij mij in de buurt). Rijd lekker. Pijn van het proces is bijna verdwenen
Welke versie heb je van Model 3?
Yep, die krijg ik gratis. M3 LR AWD.Hunkaroglu schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:08:
[...]
Kreeg jij nou wel usb kabeltjes gratis?
Welke versie heb je van Model 3?
Bizar.. Ik ga mijn sales advisor maar bellen..
Die medewerkers weten het zelf ook niet blijkbaar. Het zou alleen gratis zijn bij de performance versies is mij verteld door de medewerker.
Net gemaild met Service.. En daar zeggen ze doodleuk dat ze niet meer gratis worden geleverd.Hunkaroglu schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:17:
[...]
Die medewerkers weten het zelf ook niet blijkbaar. Het zou alleen gratis zijn bij de performance versies is mij verteld door de medewerker.
Ah ja.. ga niet moeilijk doen over zo'n kabel.. Ga inderdaad ook voor die draadloze.
Nee, dat is niet zo. In Tilburg zeggen ze maar wat. Die kabels ga je niet meer gratis krijgen.
Is zo'n USB kabeltje nou echt een telefoontje waard? En dan moet de verkoopadviseur er ook weer tijd aan besteden.. Laten we met zijn allen niet zo betuttelend doen. Het is echt wachten op de eerste boze e-mail van iemand die slechts 2,5 bar in zijn banden heeft gekregen in plaats van 2,9 bar.
Past ieder willekeurig USB kabeltje daarin? Of moet het een speciale connector zijn, zodat hij vast blijft zitten?
Ja, het is wel een wat specifiek kabeltje. Daarom is het juist onhandig dat Tesla ze gewoon niet meer geeft. Ook omdat online bestellen niet mogelijk is, en SeC wil/kan ze niet opsturen. @Divak kan het "betuttelend" vinden. (Denk dat hij gierig bedoelt.) Maar ze veroorzaken dit gezeur zelf. De vergelijking met een band kan ik even niet volgen. Als je dus een kabeltje wilt hebben moet je naar een SeC toe.MasterMaceMichu schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:24:
Past ieder willekeurig USB kabeltje daarin? Of moet het een speciale connector zijn, zodat hij vast blijft zitten?
&Inspired schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:37:
[...]
Nee, dat is niet zo. In Tilburg zeggen ze maar wat. Die kabels ga je niet meer gratis krijgen.
Nou, laat ik dan maar hopen dat ik geluk heb.Hunkaroglu schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:17:
[...]
Gisteren de Order Agreement ontvangen voor mijn Model 3 SR+ (zakelijke lease). Nu zag ik bij het samenstellen van een model 3 dat de standaard kleur is veranderd naar Pearl White Multi-Coat. Graag zou ik i.p.v. de bestelde Deep Blue Metallic kleur de huidige standaard kleur Pearl White Multi-Coat willen hebben.
Heeft iemand ervaring met het wijzigen van de bestelling nadat de Order Agreement al is ontvangen? Ik heb al contact opgenomen met de LM, maar daar heb ik nog geen reactie op weten te ontvangen.
Heeft iemand ervaring met het wijzigen van de bestelling nadat de Order Agreement al is ontvangen? Ik heb al contact opgenomen met de LM, maar daar heb ik nog geen reactie op weten te ontvangen.
Samen met 4 andere collega’s vandaag bevestiging ontvangen van bestelling. Men geeft aan dat het medio September wordt. Ben benieuwd. Wij hebben allen een andere kleur en besteld.
[ Voor 4% gewijzigd door wouter1971 op 19-07-2019 18:28 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
Vanmiddag opgehaald. LR AWD in wit.
Pluspunten:
- Laadkabel aanwezig
- Geen schade, krassen, oneffenheden
- Kundige medewerker (voelde wel aan dat ik niet hele tour wilde..)
- Vandaag op kenteken gezet dus 1600 euro lagere cataloguswaarde! (ivm pearl white die nu inclusief is)
- 7500 gratis supercharge KMs, ook geen idee waar dat vandaan komt...
- Fantastische auto 🥳
Minpunten
- 25min wachten na afspraaktijd
- Halfvol geladen dus moest thuis gelijk aan de lader, kon niet even wat extra rondjes
- Geen usb kabels zoals bekend, wireless charging pad morgen
- De stuurkolom “piept” een beetje als je een volledige uitslag draait. Kijk ik even een paar dagen aan.. leek al minder te zijn toen ik thuis inparkeerde
Pluspunten:
- Laadkabel aanwezig
- Geen schade, krassen, oneffenheden
- Kundige medewerker (voelde wel aan dat ik niet hele tour wilde..)
- Vandaag op kenteken gezet dus 1600 euro lagere cataloguswaarde! (ivm pearl white die nu inclusief is)
- 7500 gratis supercharge KMs, ook geen idee waar dat vandaan komt...
- Fantastische auto 🥳
Minpunten
- 25min wachten na afspraaktijd
- Halfvol geladen dus moest thuis gelijk aan de lader, kon niet even wat extra rondjes
- Geen usb kabels zoals bekend, wireless charging pad morgen
- De stuurkolom “piept” een beetje als je een volledige uitslag draait. Kijk ik even een paar dagen aan.. leek al minder te zijn toen ik thuis inparkeerde
[ Voor 17% gewijzigd door G-NiLES op 19-07-2019 17:18 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.