Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er gaan wat speculaties rond dat er wellicht ook vanuit Baltimore schepen vertrekken met Tesla's. Dit om tijden te verkorten qua shipping. (Oost ipv West kust.) Scheelt zo een dag of 11-12 varen.

Dit zou het eerste schip kunnen zijn vanaf de nieuwe locatie. Maar het is nog niet 100% zeker dus.

https://www.marinetraffic...tails/ships/shipid:289955

Als je de naam van het schip ziet, dan moet hij bijna wel vol met Tesla's zitten.. :)

Verhaal blijkt niet te kloppen. Er is op dit moment dus nog geen schip onderweg.

[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 09-07-2019 14:12 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
Zoals verwacht gaat mijn vorige order niet door (LR RWD, MS, 19").

Heb nu een offerte gekregen voor een LR AWD Midnight Silver met 18" voor dezelfde prijs als mijn vorige aanbod. Goeie deal wat mij betreft, dus vanmiddag even met de mannen van administratie afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVModel3
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10-07-2024
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 08:47:
Er gaan wat speculaties rond dat er wellicht ook vanuit Baltimore schepen vertrekken met Tesla's. Dit om tijden te verkorten qua shipping. (Oost ipv West kust.) Scheelt zo een dag of 11-12 varen.

Dit zou het eerste schip kunnen zijn vanaf de nieuwe locatie. Maar het is nog niet 100% zeker dus.

Als je de naam van het schip ziet, dan moet hij bijna wel vol met Tesla's zitten.. :)
Zojuist dame van delivery Tilburg gesproken.Ze heeft min of meer beaamt dat er einde van de week een boot arriveert. Helaas niet met mijn configuratie: Longrange AWD Pearl White en 19 inch. Ze gaf aan eind augustus begin september. pfffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
BVModel3 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Zojuist dame van delivery Tilburg gesproken.Ze heeft min of meer beaamt dat er einde van de week een boot arriveert. Helaas niet met mijn configuratie: Longrange AWD Pearl White en 19 inch. Ze gaf aan eind augustus begin september. pfffffff
Die configuratie had ik ook.. maar uiteindelijk toch een voorraad auto gekocht.

Gewoon via de website hun direct beschikbaar auto in de gaten houden.

Ik had eentje gevonden waarvan alleen de velgen standaard waren. Die heb ik maar voor lief genomen. Anders moet je inderdaad wachten tot september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:37:
Zoals verwacht gaat mijn vorige order niet door (LR RWD, MS, 19").

Heb nu een offerte gekregen voor een LR AWD Midnight Silver met 18" voor dezelfde prijs als mijn vorige aanbod. Goeie deal wat mij betreft, dus vanmiddag even met de mannen van administratie afstemmen.
Korting van EUR 2600,- dus? Wel redelijk prima ja. Ik kreeg EUR 4200,- korting maar dat was alleen op een voorraad auto. (Basic AWD) Die kun je dan snel rijden. Staan nu ook een paar van in de inventory.
[...]

Dan zou het wellicht toch kunnen kloppen van de Oost kust. Zie ook weer wat meer modellen in de inventory staan. Waarschijnlijk VINs waar nog geen koper voor is.

Anderen al een VIN nummer in de source gezien?

[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 09-07-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Korting van EUR 2600,- dus? Wel redelijk prima ja. Ik kreeg EUR 4200,- korting maar dat was alleen op een voorraad auto. (Basic AWD)

[...]

Dan zou het wellicht toch kunnen kloppen van de Oost kust. Zie ook weer wat meer modellen in de inventory staan. Waarschijnlijk VINs waar nog geen koper voor is.

Anderen al een VIN nummer in de source gezien?
Inspired dit heb je al meerdere keren gemeld, ik heb je meerdere keren verzocht of je hier een bewijs van zou willen delen zodat we dit kunnen gebruiken in de onderhandeling, maar helaas geen reactie gekregen.

Bij deze nogmaals de vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brainstorm86 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Inspired dit heb je al meerdere keren gemeld, ik heb je meerdere keren verzocht of je hier een bewijs van zou willen delen zodat we dit kunnen gebruiken in de onderhandeling, maar helaas geen reactie gekregen.

Bij deze nogmaals de vraag ;)
Ik heb zelf geen factuur aangezien het een LM order is. Kan wel deze tekst quoten uit een mail van Tesla naar LM;
A. De huidige order kan worden vervangen door een Model 3 Long Range All-Wheel Drive, maar dan alleen in de kleur zwart, met zwart interieur, 18” velgen (standaard velgen met wieldoppen) en Basic Autopilot. Alleen voor deze auto biedt Tesla een korting van €3.471.82 (excl. BTW). De korting geldt alleen op de aanschafprijs en niet voor de Fiscale waarde van de auto. Hiermee wordt het volledige prijsverschil tussen de RWD en de AWD gecompenseerd door Tesla. Dit geldt alleen voor de aanschafprijs en niet voor de fiscale waarde, deze blijft ongewijzigd op het hoge bedrag
Deze korting is alleen van toepassing voor deze auto in deze configuratie. Indien er andere opties (wielen, trekhaak etc.) gekozen worden komt de korting te vervallen. Tevens geldt dat de nieuwe auto voor 07-07-2019 geleverd moet worden, anders komt de korting te vervallen.
B. De order kan kosteloos geannuleerd worden, zonder dat er een nieuwe order geplaatst wordt.
C. De order kan kosteloos geannuleerd worden en er wordt een nieuwe order geplaatst die, indien mogelijk dezelfde afleverperiode krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:35
Is er een Nederlands overzicht van geplaatste bestellingen, type voertuig en hoe lang dat heeft geduurd? Ik ben aan het informeren om een M3 SR+ te bestellen, maar de tussenpartij geeft aan dat SR+'s dit jaar niet leverbaar zijn danwel worden. Ik zoek ammunitie om dat te ontkrachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Ik heb zelf geen factuur aangezien het een LM order is. Kan wel deze tekst quoten uit een mail van Tesla naar LM;

[...]
Dankjewel, ga hiermee een poging doen heb een korting van 3100euro gekregen. Uiteindelijk wel op een grijze voorraad auto. Was in eerste instantie ook enkel mogelijk op zwart. Ik geef het weinig kans maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:43:
Is er een Nederlands overzicht van geplaatste bestellingen, type voertuig en hoe lang dat heeft geduurd? Ik ben aan het informeren om een M3 SR+ te bestellen, maar de tussenpartij geeft aan dat SR+'s dit jaar niet leverbaar zijn danwel worden. Ik zoek ammunitie om dat te ontkrachten..
Er staan wel wat overzichten op TMC. Maar goed, echt garantie geeft dat niet. Al kan ik me niet voorstellen dat er helemaal geen SR+ modellen meer onze kant op komen. Heb je Tesla sales al gesproken?
Brainstorm86 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:46:
[...]

Dankjewel, ga hiermee een poging doen heb een korting van 3100euro gekregen. Uiteindelijk wel op een grijze voorraad auto. Was in eerste instantie ook enkel mogelijk op zwart. Ik geef het weinig kans maar proberen kan altijd.
Ben er ook bang voor. Waarschijnlijk heeft een grote LM ook net iets meer positie om een goede deal te krijgen.

[ Voor 28% gewijzigd door Inspired op 09-07-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Fioravanti schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:02:
Ik heb afgelopen week mijn bestelde 3 laten aanpassen naar blauw met witte bekleding. Zou eers 15 december geleverd krijgen (einde huidige leasemaatschappij), totdat de LM mij doodleuk mededeelde dat ze in december geen auto's afleveren. Terwijl ze dat al 7 maanden op de offerte hebben staan...

Anyhoe, waar ik wel benieuwd naar ben; ik heb (van veraf en dichtbij) verhalen gehoord over dat een auto er niet was, bij afleveren. Vraag me af of ik daar nu minder risico op heb, nu ik een bijzonderdere combi van specs heb gekozen.

Wellicht nog andere interessant nieuws. LM gaf aan dat als de autobrief aanpassingen doorgaan, ze wel gewoon in december auto's op naam gaan zetten.
Ik ben ook aan het overwegen om een model 3 LR AWD met Pearl White Multi-Coat en 19inch wielen te bestellen. Mijn huidige lease auto loopt per 31-12-2019 af. Die heb ik zelf iets van 10 jan toen opgehaald maar omdat hij nog in 2014 op naam was gezet was dit nog de 14% bijtelling.

Is dat niet iets dat ook gewoon nu mogelijk is met de tesla? Mijn lease maatschappij heeft er toen blijkbaar ook geen probleem van gemaakt? Gaat om Alphabet.
Ik moet binnenkort maar eens naar hun bellen (en andere maatschappijen) om te kijken wat het beleid is.
Scheelt toch ongeveer 100euro netto per maand die 4 vs 8% en 50k vs 45k grens.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thewizard2006 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Ik ben ook aan het overwegen om een model 3 LR AWD met Pearl White Multi-Coat en 19inch wielen te bestellen. Mijn huidige lease auto loopt per 31-12-2019 af. Die heb ik zelf iets van 10 jan toen opgehaald maar omdat hij nog in 2014 op naam was gezet was dit nog de 14% bijtelling.

Is dat niet iets dat ook gewoon nu mogelijk is met de tesla? Mijn lease maatschappij heeft er toen blijkbaar ook geen probleem van gemaakt? Gaat om Alphabet.
Ik moet binnenkort maar eens naar hun bellen (en andere maatschappijen) om te kijken wat het beleid is.
Scheelt toch ongeveer 100euro netto per maand die 4 vs 8% en 50k vs 45k grens.
Tesla gaat een auto niet een paar weken in Tilburg laten staan. Reserveren doen ze niet, ze willen zoveel mogelijk auto's verkopen. Stel je auto komt begin december aan in Nederland. Als er dan iemand anders is die de auto wel meteen wil rijden dan verkopen ze hem doodleuk aan de andere persoon. Zolang er genoeg demand is, en dat kun je in Nederland sowieso wel verwachten de rest van dit jaar, is het jammer maar helaas. Dan zou je nu moeten bestellen en meteen laten leveren en huidige auto afkopen. Ook is je config niet één die veel op de boot staat. En produceren op bestelling doen ze ook niet. :) Welkom in de wereld van Tesla.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 09-07-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:56:
Tesla gaat een auto niet een paar weken in Tilburg laten staan. Reserveren doen ze niet, ze willen zoveel mogelijk auto's verkopen. Stel je auto komt begin december aan in Nederland. Als er dan iemand anders is die de auto wel meteen wil rijden dan verkopen ze hem doodleuk aan de andere persoon. Zolang er genoeg demand is, en dat kun je in Nederland sowieso wel verwachten de rest van dit jaar, is het jammer maar helaas.
Ik geloof je maar is dat niet een iet wat vreemd beleid. Voor je het weet zit je een aantal maanden te wachten omdat iemand anders er iets sneller bij was en "jou" configuratie weer een stuk later wordt geleverd.
Maar wat ik begrijp wat je zegt is dat die 6-8 weken levertijd ook gewoon 12-16 weken kan worden als je ff pech hebt?

Maar zoals gezegd is mijn huidige auto ook op 31-12-2014 op naam gezet en kon ik hem "pas" 10-01-2015 ophalen. Wellicht kan dat ook "gewoon".

[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 09-07-2019 14:01 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thewizard2006 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Ik geloof je maar is dat niet een iet wat vreemd beleid. Voor je het weet zit je een aantal maanden te wachten omdat iemand anders er iets sneller bij was en "jou" configuratie weer een stuk later wordt geleverd.
Maar wat ik begrijp wat je zegt is dat die 6-8 weken levertijd ook gewoon 12-16 weken kan worden als je ff pech hebt?
Dat zou kunnen, helemaal als er een voorwaarde meegegeven wordt qua afleveren. Als je de auto gewoon meteen kunt rijden is het niet zo'n probleem. Dit is het probleem van genoeg demand en een Amerikaans bedrijf. Alles voor de cijfers. Wat kost een paar maand afkopen? Je rijdt hem bijna 5 jaar dus zal niet heel veel zijn? Zou dat eens navragen. (48/60 x 100 zal meer opleveren dan de eventuele afkoopsom.)

/edit

Het eventueel niet uitleveren in december is iets van de LM. Tesla maakt dat niet uit. Tesla gaat gewoon nog op oudjaar uitleveren als ze auto's hebben. Helemaal omdat het eind jaar is. Alles gaat dan weg als het kan. Als het moet gaan ze tot 00:00 door. Afgelopen kwartaal ook op zondag auto's uitgeleverd in Tilburg.
[...]

Schip blijkt niet vol te zitten met Tesla's. Dame van delivery heeft dus geen gelijk. Er is nog niets onderweg naar ons. Dat is een config die niet heel veel voorbij komt. Je moet geluk hebben dat er één klaar staat voor je. Sowieso komt heel veel op 18 inch aan.

[ Voor 56% gewijzigd door Inspired op 09-07-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
Eddos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:43:
Mijn bestelling wordt gewoon geplaatst hoor, SR+.. Misschien dat het heel hard kan gaan met de nieuwe bijtelling regels.

[ Voor 7% gewijzigd door bass1984 op 09-07-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bass1984 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:57:
[...]

Mijn bestelling wordt gewoon geplaatst hoor, SR+.. Misschien dat het heel hard kan gaan met de nieuwe bijtelling regels.
Maar bestelling plaatsen en dit jaar krijgen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Al kan ik me ook nog even niet voorstellen dat er geen SR+ meer te krijgen is dit jaar. Op Tesla.com staat ook augustus als verwachte levering. Niet dat die indicatie altijd klopt maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bass1984
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-07 23:00
Lijkt mij sterk dat het dit jaar niet meer lukt, bijtelling nieuws is net uit: LM zegt september
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:11:
[...]

Maar bestelling plaatsen en dit jaar krijgen zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Al kan ik me ook nog even niet voorstellen dat er geen SR+ meer te krijgen is dit jaar. Op Tesla.com staat ook augustus als verwachte levering. Niet dat die indicatie altijd klopt maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:52:
[...]

Er staan wel wat overzichten op TMC. Maar goed, echt garantie geeft dat niet. Al kan ik me niet voorstellen dat er helemaal geen SR+ modellen meer onze kant op komen. Heb je Tesla sales al gesproken?
[...]
Nee, kan ik wel even bellen, maar eigenlijk wil ik niet om de LM/tussenpersoon heen dit soort acties uitzetten. Maar goed, wellicht toch nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:54:
[...]

Nee, kan ik wel even bellen, maar eigenlijk wil ik niet om de LM/tussenpersoon heen dit soort acties uitzetten. Maar goed, wellicht toch nodig..
Tja, als je twijfel hebt zou ik zelf even bellen. Je kunt meteen rijden? Of zit je met een aflopend contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Tja, als je twijfel hebt zou ik zelf even bellen. Je kunt meteen rijden? Of zit je met een aflopend contract?
Heb nu een GTE, maar daar heeft een collega wel belang bij, dus kan redelijk 'direct' rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eddos schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:01:
[...]

Heb nu een GTE, maar daar heeft een collega wel belang bij, dus kan redelijk 'direct' rijden.
Ah, OK. Dan zou ik er ASAP één bestellen. Lijkt me sterk dat deze dit jaar niet meer kan komen. Helemaal als je een beetje standaard config pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVModel3
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:00:
[...]

Dat zou kunnen, helemaal als er een voorwaarde meegegeven wordt qua afleveren. Als je de auto gewoon meteen kunt rijden is het niet zo'n probleem. Dit is het probleem van genoeg demand en een Amerikaans bedrijf. Alles voor de cijfers. Wat kost een paar maand afkopen? Je rijdt hem bijna 5 jaar dus zal niet heel veel zijn? Zou dat eens navragen. (48/60 x 100 zal meer opleveren dan de eventuele afkoopsom.)

/edit

Het eventueel niet uitleveren in december is iets van de LM. Tesla maakt dat niet uit. Tesla gaat gewoon nog op oudjaar uitleveren als ze auto's hebben. Helemaal omdat het eind jaar is. Alles gaat dan weg als het kan. Als het moet gaan ze tot 00:00 door. Afgelopen kwartaal ook op zondag auto's uitgeleverd in Tilburg.

[...]

Schip blijkt niet vol te zitten met Tesla's. Dame van delivery heeft dus geen gelijk. Er is nog niets onderweg naar ons. Dat is een config die niet heel veel voorbij komt. Je moet geluk hebben dat er één klaar staat voor je. Sowieso komt heel veel op 18 inch aan.
Net even gekeken: in België staat deze lr awd wel. Jullie bekend of deze dan naar Ned gehaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BVModel3 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:43:
[...]

Net even gekeken: in België staat deze lr awd wel. Jullie bekend of deze dan naar Ned gehaald wordt?
Geen idee eigenlijk maar zou zeggen van niet. Maar je zou iemand van sales kunnen vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
@Eddos eind vorig kwartaal was het van bestelling tot levering ruim 1 week. Zie mijn Posts voor meer info.
Bij tesla is het echter afhankelijk van het aanbod.
Ze maken er gewoon een berg en sturen ze deze kant op. Heb je een bestelling geplaatst voor 1 die op een boot staat kan je snel rijden, zo niet dan is het langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op maandag 8 juli 2019 @ 23:27:
@Verwijderd teleurstellend dit.. zou Alina gewoon even bestoken met e-mails morgen. Kon ze nu aangeven wat er met je auto was/is? Of zou ze dat uitzoeken? Het zou nu toch wat rustiger moeten zijn zou je zeggen voor delivery. Veel auto’s staan er toch niet meer in NL.
Vandaag een rollercoaster ride achter de rug. Het goede nieuws is dat ze echt stukken beter bereikbaar zijn deze week, vandaag heb ik nauwelijks in de wacht hoeven te staan.

Wat is er samenvattend gebeurd?
- Ik heb ze zelf gebeld vanochtend en delivery dame had nog geen update. Ze zou er achteraan gaan
- Drie kwartier later werd ik gebeld door Tesla Sales (A'dam) om een afspraak te maken om de auto op te halen, want hij stond klaar. Afspraak gemaakt voor vrijdag 13:00 _/-\o_
- Een half uur later belde delivery dame terug met haar update: Ze gingen een alternatief proberen, want ze hadden wel een auto in mijn configuratie, maar zonder 19" velgen. Die gingen ze dus zoeken en onder die auto schroeven voor me. Ik heb haar onderbroken met het feit dat ik zojuist gebeld was dat m'n (eigen) auto klaar stond in Tilburg...Wat bedoelt ze dan? :?
- Ze ging het uitzoeken en heb een paar keer contact gehad. Ze gaf aan niet te snappen waarom er met mij een afspraak gemaakt was en dat ze echt nog velgen gingen zoeken voor de alternatieve oplossing. Daarnaast stuurde ze aan op het afzeggen van de afspraak (positief gedacht: ze wil denk ik niet dat ik voor niks kom)
- Aangegeven dat hoe dit loopt waanzin is, de afspraak heb ik laten staan en aangegeven dat er nog drie dagen over zijn om er voor te zorgen dat er wel een auto staat. Beetje voorbarig om dingen af te zeggen niet? Gevraagd of ze me nu elke dag om 12:00 een update wil sturen via de mail.

8)7

https://gathering.tweaker...message/59304996#59304996

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denk dat ze je twee auto’s geven als compensatie. Eén in Amsterdam en één in Tilburg. 😀 Wel een een vaag verhaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha zou mooi zijn. Ik hou vanaf nu ook even op met deze topic kapen (zal t tijdlijntje in de oude post wel up to date houden). Punt is wel gemaakt en ik post wel als ik in m'n twee auto's zit te genieten. Succes allemaal met jullie bezorgingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er ligt weer een schip aan pier 80. *O*

https://www.marinetraffic...209506/vessel:TRIUMPH_ACE

Met wat geluk is de bestemming Zeebrugge. Na een dag of twee laden weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:40:
[...]

Vandaag een rollercoaster ride achter de rug. Het goede nieuws is dat ze echt stukken beter bereikbaar zijn deze week, vandaag heb ik nauwelijks in de wacht hoeven te staan.

Wat is er samenvattend gebeurd?
- Ik heb ze zelf gebeld vanochtend en delivery dame had nog geen update. Ze zou er achteraan gaan
- Drie kwartier later werd ik gebeld door Tesla Sales (A'dam) om een afspraak te maken om de auto op te halen, want hij stond klaar. Afspraak gemaakt voor vrijdag 13:00 _/-\o_
- Een half uur later belde delivery dame terug met haar update: Ze gingen een alternatief proberen, want ze hadden wel een auto in mijn configuratie, maar zonder 19" velgen. Die gingen ze dus zoeken en onder die auto schroeven voor me. Ik heb haar onderbroken met het feit dat ik zojuist gebeld was dat m'n (eigen) auto klaar stond in Tilburg...Wat bedoelt ze dan? :?
- Ze ging het uitzoeken en heb een paar keer contact gehad. Ze gaf aan niet te snappen waarom er met mij een afspraak gemaakt was en dat ze echt nog velgen gingen zoeken voor de alternatieve oplossing. Daarnaast stuurde ze aan op het afzeggen van de afspraak (positief gedacht: ze wil denk ik niet dat ik voor niks kom)
- Aangegeven dat hoe dit loopt waanzin is, de afspraak heb ik laten staan en aangegeven dat er nog drie dagen over zijn om er voor te zorgen dat er wel een auto staat. Beetje voorbarig om dingen af te zeggen niet? Gevraagd of ze me nu elke dag om 12:00 een update wil sturen via de mail.

8)7

Heb dit redelijk soortgelijk meegemaakt bij mijn levering. Kort na bestellen met 18inch heb ik mijn configuratie omgezet naar 19 inch. Tot 3x toe heeft Tesla een aflever afspraak willen maken waar men na mijn vraag "hij is toch wel met 19 inch" weer moest concluderen dat er een auto met 18 inch klaar stond.

De 3e keer kreeg ik te horen dat ik op het volgende schip moest wachten omdat er geen auto's met 19 inch meer beschikbaar waren. 3 dagen later werd ik toch weer gebeld dat ik een auto met 19 inch kon ophalen en zo geschiedde. 8)7

Het is dan bij aankomst in Tilburg toch even spannend wat er dan klaar staat kan ik je verklappen.

Maar goed, wanneer je hem hebt (en geen kwaliteitsproblemen hebt) is alles ook weer snel vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat er soms toch wel een auto is kan komen doordat anderen een auto aanpassen/annuleren. Dat is makkelijk en dus kan er toch ineens wel weer een auto beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:11:
Dat er soms toch wel een auto is kan komen doordat anderen een auto aanpassen/annuleren. Dat is makkelijk en dus kan er toch ineens wel weer een auto beschikbaar komen.
Dat begrijp ik uiteraard maar wanneer eerst 3x de verkeerde configuratie voor je klaarstond ben je toch een tikje zenuwachtig of het nu dan echt klopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acidfever schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:14:
[...]

Dat begrijp ik uiteraard maar wanneer eerst 3x de verkeerde configuratie voor je klaarstond ben je toch een tikje zenuwachtig of het nu dan echt klopt. ;)
Zeker. Kan ik me voorstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 12:54
edit

[ Voor 99% gewijzigd door masterant op 10-07-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Krijg je vloermatten bij de telsa 3? Ik las ergens van niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Gisteren mijn M3 besteld, kenteken en VIN twee uur later gekregen, vandaag bericht gehad dat ik m de 23ste kan ophalen in Tilburg, veel sneller dan verwacht. Op zich allemaal fantastisch uiteraard.

Een probleempje, ik ben dan net weg voor een goeie week vakantie en wil dus met Tesla in gesprek over een ietsje latere datum. (volledig som betalen wil ik best voor de 23ste doen). Echter daar voor in contact komen met Tesla blijkt nogal lastig, of ik zie iets over het hoofd? Heb maar een algemeen contact bericht gestuurd om er over terug te bellen. Iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arsimo schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:07:
Gisteren mijn M3 besteld, kenteken en VIN twee uur later gekregen, vandaag bericht gehad dat ik m de 23ste kan ophalen in Tilburg, veel sneller dan verwacht. Op zich allemaal fantastisch uiteraard.

Een probleempje, ik ben dan net weg voor een goeie week vakantie en wil dus met Tesla in gesprek over een ietsje latere datum. (volledig som betalen wil ik best voor de 23ste doen). Echter daar voor in contact komen met Tesla blijkt nogal lastig, of ik zie iets over het hoofd? Heb maar een algemeen contact bericht gestuurd om er over terug te bellen. Iemand een beter idee?
Denk dat je met delivery moet bellen. Gewoon via standaard nummer. Welk model krijg je? Er stond toch niet heel veel meer op voorraad dacht ik.
lighting_ schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:50:
Krijg je vloermatten bij de telsa 3? Ik las ergens van niet
Bij full premium wel, standard/partial niet. Zie; https://www.model3club.co...plus-or-standard-model-3/

[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 10-07-2019 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:18:
[...]
Denk dat je met delivery moet bellen. Gewoon via standaard nummer.
Thnx. Sta nu in de queue, dat gaat wel ff duren.
Welk model krijg je? Er stond toch niet heel veel meer op voorraad dacht ik.
M3 LR AWB, default zwart binnen & buiten, 18inch wielen. Volgens mijn info komt die van de boot zeer binnenkort.

[ Voor 22% gewijzigd door arsimo op 10-07-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arsimo schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:43:
[...]

Thnx. Sta nu in de queue, dat gaat wel ff duren.

[...]

M3 LR AWB, default zwart binnen & buiten, 18inch wielen. Volgens mijn info komt die van de boot zeer binnenkort.
Mmm vraag me af welke boot dan. Er is nog niets onderweg. Niet met trekhaak toevallig? Of ze hebben nog een paar gevonden ergens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
Hoe regel ik van die opgelegde kentekenplaten bij Tesla?
Kun je die meebestellen ofzo? Mijn LM weet het niet en het is geen officiële optie bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-NiLES schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:49:
Hoe regel ik van die opgelegde kentekenplaten bij Tesla?
Kun je die meebestellen ofzo? Mijn LM weet het niet en het is geen officiële optie bij Tesla.
Kan niet AFAIK. Als je het belangrijk vindt kun je ze ergens om laten wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:51:
[...]

Kan niet AFAIK. Als je het belangrijk vindt kun je ze ergens om laten wisselen.
"De baas" zijn model X is wel voorzien van die platen maar hij is op vakantie. Om hem daar nou voor te storen tijdens vakantie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-NiLES schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:52:
[...]

"De baas" zijn model X is wel voorzien van die platen maar hij is op vakantie. Om hem daar nou voor te storen tijdens vakantie... ;)
Bij S en X is het standaard. Model 3 niet en bij de 3 is het via Tesla volgens mij niet mogelijk. Je kunt het zelf doen voor iets van 40 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:53:
[...]

Bij S en X is het standaard. Model 3 niet en bij de 3 is het via Tesla volgens mij niet mogelijk. Je kunt het zelf doen voor iets van 40 EUR.
Ja, hier in de buurt zag ik het al voor 50. En natuurlijk aftrekbaar van de bijtelling ;)
Had toch handiger geweest om het direct bij levering te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVModel3
Inspired schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:51:
[...]

Geen idee eigenlijk maar zou zeggen van niet. Maar je zou iemand van sales kunnen vragen.
Model 3 vanuit Belgie naar Nederland halen niet mogelijk geven ze aan. Helaas.
Verder merk ik dat er moeilijk wordt gedaan om bij een voorraad Tesla met 18 inch om deze te voorzien van 19 inch. In dat geval had ik er voor gekozen om mijn bestelling te wijzigen van wit naar grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-NiLES schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:57:
[...]

Ja, hier in de buurt zag ik het al voor 50. En natuurlijk aftrekbaar van de bijtelling ;)
Had toch handiger geweest om het direct bij levering te kunnen doen.
Ja, klopt. Moet zeggen dat ik er niet wakker van lig en ga ze verder ook niet omruilen. Alleen maar extra weerstand die letters. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:47:
[...]
Mmm vraag me af welke boot dan. Er is nog niets onderweg. Niet met trekhaak toevallig? Of ze hebben nog een paar gevonden ergens. :)
Geen trekhaak. Heb mijn ophaaldatum kunnen verplaatsen tot vlak na mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arsimo schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:01:
[...]

Geen trekhaak. Heb mijn ophaaldatum kunnen verplaatsen tot vlak na mijn vakantie.
Ah, OK. Misschien dat ze toch nog wat Model 3s hadden staan in Tilburg die nu klaar gemaakt worden. Er zijn wel weer wat bijgekomen in de inventory. Er is echter recentelijk geen schip aangekomen, en dat gaat ook nog minimaal drie weken duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:03
Inspired schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:53:
[...]

Heb gewoon van die opgelegde platen op mijn Model 3. Niks gevraagd of besteld. Is wel een Performance maar zag bij ophalen ook een AWD met soortgelijke platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
Heeft iemand al een model 3 uit de inventory geleverd gekregen met de 3100 euro korting. Of worden deze achteraf geannuleerd omdat dit eigenlijk de modellen zijn die voor de mensen ter compensatie van de Model 3 LR RWD zijn.
Ik twijfel om nu een zwarte uit de inventory te bestellen voor ong. 59k of te wachten tot er onverhoopt wat modellen online komen voor ong. 56k. De 3100 eu kan ik dan zien als extra inruilwaarde op mijn huidige fossiele auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradine
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-08-2022
PSP123 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:20:
Heeft iemand al een model 3 uit de inventory geleverd gekregen met de 3100 euro korting. Of worden deze achteraf geannuleerd omdat dit eigenlijk de modellen zijn die voor de mensen ter compensatie van de Model 3 LR RWD zijn.
Ik twijfel om nu een zwarte uit de inventory te bestellen voor ong. 59k of te wachten tot er onverhoopt wat modellen online komen voor ong. 56k. De 3100 eu kan ik dan zien als extra inruilwaarde op mijn huidige fossiele auto.
Ik heb dit vorige week gedaan en kan hem vrijdag al ophalen, inclusief de korting!
Geen idee of dit nog een keer gaat gebeuren overigens. Volgens mij sales advisor was het een foutje dat deze modellen met de korting in de voorraad kwamen. Even later waren ze ook allemaal weer verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSP123
Paradine schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:44:
[...]

Ik heb dit vorige week gedaan en kan hem vrijdag al ophalen, inclusief de korting!
Geen idee of dit nog een keer gaat gebeuren overigens. Volgens mij sales advisor was het een foutje dat deze modellen met de korting in de voorraad kwamen. Even later waren ze ook allemaal weer verdwenen.
Ah top, ja klopt ze staan er maar beperkte tijd op want het gaat id erdan om een foutje.
Echter wel al 3x eerder voorgekomen verdeeld over 4 weken. Veel plezier met je Tesla!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradine
Dat wist ik dan weer niet. Ik zag het een keer gebeuren en heb meteen gehapt :)
Nu druk bezig met stroomvoorziening regelen voor mijn laadpaal, en kaarten regelen voor mijn vakantie naar Zuid-Frankrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01
Hier dezelfde situatie. Moet alleen nog een datum prikken om mijn huidige lease auto in te leveren en dan kan ik een datum prikken om de nieuwe op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVModel3
[...]

Zag zojuist dat er een VIN code in de source staat.Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BVModel3 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:41:
[...]

Zag zojuist dat er een VIN code in de source staat.Ben benieuwd
Altijd leuk eindelijk een VIN te zien. Misschien zijn ze VINs aan het koppelen die op de Triumph Ace gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVModel3
Inspired schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:02:
[...]

Altijd leuk eindelijk een VIN te zien. Misschien zijn ze VINs aan het koppelen die op de Triumph Ace gezet worden.
Zeker leuk om te zien, was bijna om gegaan om voor een andere config te gaan.

Of de dame van delivery moet toch gelijk hebben en is de boot gearriveerd in Zeebrugge. Anders is het geduld hebben tot de Triumph Ace gearriveerd i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BVModel3 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:12:
[...]

Zeker leuk om te zien, was bijna om gegaan om voor een andere config te gaan.

Of de dame van delivery moet toch gelijk hebben en is de boot gearriveerd in Zeebrugge. Anders is het geduld hebben tot de Triumph Ace gearriveerd i.
Er is geen ander schip aangekomen. Dus ik denk dat het wachten is op de Triumph. (Als die naar Zeebrugge gaat.)

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 11-07-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVModel3
Inspired schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 11:15:
[...]

Er is geen ander schip aangekomen. Dus ik denk dat het wachten is op de Triumph. (Als die naar Zeebrugge gaat.)
Dacht nog even aan deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat verhaal ging even. Maar blijkbaar toch nog niet gebruikt voor Tesla. Nog geen haven die ze gebruiken aan de oost kust en deze ging ook niet naar de "Tesla" pier in Zeebrugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 21:45
Hier een M3 besteld op 22 maart, Zwart LR AWD met 19"

Uitvoerig contact gehad met Tesla, maar wanneer deze geleverd gaat worden blijft nog steeds een verassing..gewoon niemand die het weet of iets wil uitzoeken, ik vind het een hele bijzondere werkwijze hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
BorisBoef schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:26:

Uitvoerig contact gehad met Tesla, maar wanneer deze geleverd gaat worden blijft nog steeds een verassing..gewoon niemand die het weet of iets wil uitzoeken, ik vind het een hele bijzondere werkwijze hoor.
welke maand delivery preference heb je aangegeven? Als het een ZSM auto is dan had je eigenlijk al moeten rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
Juli..

Waar ik niet bij kan is dat er iemand iets weet.. ze zetten toch niet willekeurige auto's op die boot?

[ Voor 89% gewijzigd door BorisBoef op 11-07-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze kijken natuurlijk wel wat er besteld is. Er is de laatste tijd niks aangekomen dus het is afwachten. Er is een schip aan het laden en als deze naar Europa gaat zal die over een week of drie aankomen. Zal dus augustus worden. Probleem is verder dat dit allemaal vanuit de US gedaan wordt. De lokale delivery mensen kunnen pas iets zien/doen als de gekoppelde VIN aan land is.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 11-07-2019 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aonderwater
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-05 13:17
Ik stond ook op het punt de LR RWD te bestellen maar helaas, net te laat. De voorraad modellen waren binnen 24u op. Flink balen dus!

Ik ben vanaf toen wel de voorraadpagina gaan monitoren met een tooltje of er nog een rwd lr langs komt maar wat een vaag gedoe is die pagina zeg. Niet te vertrouwen, voorraad schommelt elke 2 uur lijkt het wel!

Voorbeeldje van vorige week:
Dinsdagmiddag rond 17:00u stond er plots 100+ op de voorraadpagina M3, merendeels AWD LR black, nieuw voor 56050 en exact dezelfde modellen iets verderop voor 56300, met trekhaak 60800 (!).

De volgende morgen was de voorraad nog lang niet op, rond 08:00u stond de pagina nog vol maar om 08:30 waren alle "goedkope" weg om op 11:00u weer terug te komen en rond 15:00u weer poef......weg. Vanaf toen bleven ze weg. Op FB is bevestigd dat er een aantal wel voor die prijs hebben kunnen kopen dus goeie deal. (eigenlijk had ik hetzelfde moeten doen, dan maar geen trekhaak 8)7 8)7 )

Dus we wachten vrolijk verder, anders wordt het toch een SR+. (Ik ga er wel vanuit dat ze voor het eind van het jaar worden geleverd, Tesla doet er nu alles aan om de targets te halen per kwartaal dus komt denk ik wel goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
BorisBoef schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:26:

Die komen toch best vaak in de inventory voorbij?
Heb je hem via een leasemaatschappij besteld?

Ik zag er eentje voorbij komen die ik had besteld, gelijk via LM naar Tesla laten bellen (die hebben blijkbaar een direct lijntje) en 10 minuten later is hij aan mijn reservering gekoppeld. Had geen zin om te wachten op nieuwe boot enzo.
Enige wat ik nu zie is dat hij een 3200 goedkoper is dan de huidige nieuwprijs. Dat is dan het voordeel van de LM ben ik bang ;)
aonderwater schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 20:26:
Ik stond ook op het punt de LR RWD te bestellen maar helaas, net te laat. De voorraad modellen waren binnen 24u op. Flink balen dus!

Ik ben vanaf toen wel de voorraadpagina gaan monitoren met een tooltje of er nog een rwd lr langs komt maar wat een vaag gedoe is die pagina zeg. Niet te vertrouwen, voorraad schommelt elke 2 uur lijkt het wel!
Ik denk niet dat je nu nog RWD's gaat zien op de inventory hoor. Die waren besteld worden denk ik wel allemaal geleverd of zijn al geleverd. Ze worden immers niet meer gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door G-NiLES op 12-07-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
G-NiLES schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Enige wat ik nu zie is dat hij een 3200 goedkoper is dan de huidige nieuwprijs. Dat is dan het voordeel van de LM ben ik bang ;)
Ik neem aan dat jij dat ook terugziet in je maandbedrag wat je betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-NiLES schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Die komen toch best vaak in de inventory voorbij?
Heb je hem via een leasemaatschappij besteld?

Ik zag er eentje voorbij komen die ik had besteld, gelijk via LM naar Tesla laten bellen (die hebben blijkbaar een direct lijntje) en 10 minuten later is hij aan mijn reservering gekoppeld. Had geen zin om te wachten op nieuwe boot enzo.

[...]

Ik denk niet dat je nu nog RWD's gaat zien op de inventory hoor. Die waren besteld worden denk ik wel allemaal geleverd of zijn al geleverd. Ze worden immers niet meer gemaakt.
Modellen met 19" zijn toch wel schaars. Gezien je korting hebt zal het bij jou om een model op 18" gaan? Leasebedrag zal lager uitvallen als het goed is ja. En dus eventueel een eigen bijdrage die lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:43

n3z

En nog steeds geen basic white versie te bestellen. Blijkbaar wederom een marketing truc van Musk om de verkopen van vorig kwartaal te pushen.

Maar goed, het is pas halverwege Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:26:
[...]

Modellen met 19" zijn toch wel schaars. Gezien je korting hebt zal het bij jou om een model op 18" gaan? Leasebedrag zal lager uitvallen als het goed is ja. En dus eventueel een eigen bijdrage die lager is.
PSP123 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:21:
[...]

Ik neem aan dat jij dat ook terugziet in je maandbedrag wat je betaalt?
Klopt, 18" inderdaad.
Heb van de LM toen de RWD niet meer zou komen een goede aanbieding gehad (lees: ongeveer hetzelfde maandbedrag) voor de AWD versie. Alleen velgen zouden dan niet meer lukken. Dus ben naar 18" gegaan. Voel me dus ergens bezwaard om nu dan weer verder om korting te gaan vragen nu ik zie dat zij minder gaan betalen voor die auto. Heb geen eigen bijdrage dus daar win ik persoonlijk ook niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G-NiLES schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:56:
[...]

[...]

Klopt, 18" inderdaad.
Heb van de LM toen de RWD niet meer zou komen een goede aanbieding gehad (lees: ongeveer hetzelfde maandbedrag) voor de AWD versie. Alleen velgen zouden dan niet meer lukken. Dus ben naar 18" gegaan. Voel me dus ergens bezwaard om nu dan weer verder om korting te gaan vragen nu ik zie dat zij minder gaan betalen voor die auto. Heb geen eigen bijdrage dus daar win ik persoonlijk ook niks op.
Waarschijnlijk heeft de LM toen ook al een korting gekregen van Tesla. Mijn LM tenminste wel. Zat in dezelfde situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Inspired schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:00:
[...]

Waarschijnlijk heeft de LM toen ook al een korting gekregen van Tesla. Mijn LM tenminste wel. Zat in dezelfde situatie.
Denk het niet, want dat gold alleen als ik in juni zou uitrijden. Dat haalde ik niet.
Dus ben toch een 'nieuw' bestelproces in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Hebben jullie een laadpaal thuis of gewoon op straat opladen? Persoonlijk zie ik nog te weinig laadpalen op straat

[ Voor 3% gewijzigd door lighting_ op 12-07-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 16:54
lighting_ schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:33:
Hebben jullie een laadpaal thuis of gewoon op straat opladen? Persoonlijk zie ik nog te weinig laadpalen op straat
Ik laad thuis, op een gewoon stopcontact.
Maar waar ik woon (Amsterdam, IJburg) barst het van de laadpalen dus zou altijd uit kunnen wijken als het laden eens een keer sneller zou moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oeboema
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 07:24
“Ken je die mop van die man die zijn Tesla op ging halen in Tilburg? Nou, die ging nie!” 8)7
Ik had al zo’n donkerbruin vermoeden dat er iets niet goed zou gaan, want de status pagina van de LM bleef maar staan op “we hebben de bestelling gedaan en wachten op bevestiging van Tesla” en de status pagina van Tesla bleef maar vragen om de gegevens voor het kentekenbewijs op te geven. Goed, vrijdagochtend werd ik gebeld door iemand van het Tesla Delivery team dat de afspraak vrijdagmiddag niet door kon gaan omdat ze niets van de lease maatschappij gehoord hadden. Meteen maar een nieuwe afspraak gemaakt een week later en het verzoek gedaan om de LM te bellen vanuit Tesla. Ongeveer tegelijkertijd kreeg ik een mail van de LM of ik even kon terugbellen. Gedaan en aardige meneer van de LM vond het een beetje gek dat ze nog geen bestelbevestiging van Tesla hadden gekregen. Ik vertelde dat ik net Tesla aan de lijn had gehad die me vertelden dat ze geen bestelling hadden ontvangen. Ik hoorde hoe de aardige meneer iets minder aardige dingen dacht, aangezien hij zelf ook net voor Jan L. 2x 25 minuten in de wacht had gestaan bij Tesla om erachter te komen of ik die auto nou kon ophalen, maar hij onthield zich van commentaar. Hij ging er achteraan. Anyway, een paar uur later kreeg ik een mail van de LM dat de bestelling bevestigd was en een paar minuten later werd ik gebeld door dezelfde man van Tesla dat ze de bestelling van de LM binnen hadden en de afspraak van volgende week door kon gaan. We gaan het zien, we gaan het zien...

He who has a shady past knows that nice guys finish last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:32
En heeft @Verwijderd z’n Tesla?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
BorisBoef schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:09:
Juli..

Waar ik niet bij kan is dat er iemand iets weet.. ze zetten toch niet willekeurige auto's op die boot?
Dat doet Tesla nou juist wel, ze makken batches en vullen een boot. Iedereen is erg ongeduldig hier maar bestel eens een ander merk, dan wacht je nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:03
Iemand al een charge kabel nageleverd gekregen of iets gehoord van Tesla die er geen had ontvangen bij oplevering? Ben zelf bijna een maand verder maar heb niks meer vernomen van ze, ook niet wbt andere opleverpunten.

[ Voor 31% gewijzigd door Katseviool op 12-07-2019 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oeboema
D.deJong schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:47:
[...]

Iedereen is erg ongeduldig hier maar bestel eens een ander merk, dan wacht je nog langer.
Het probleem is niet het lange wachten maar de volstrekte onvoorspelbaarheid van de levering gecombineerd met het totaal onbereikbaar zijn van Tesla. Bij andere merken heb je meestal met je lokale dealer te maken die nog wel zijn best wil doen om je te helpen, zodat je voor het onderhoud ook bij hem langskomt. Tesla is echt een muur waar je tegen aan probeert te praten. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Oeboema op 12-07-2019 20:57 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Maak anders eens een praatje met iemand die een Skoda kodiaq heeft besteld net na de introductie, die hebben 12 maanden geduld moeten hebben zonder dat ze iets wisten.
Ik praat helemaal niks goed en de manier van communicatie is natuurlijk hemeltergend maar zie het maar als groeistuipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorisBoef
D.deJong schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:47:
[...]

Dat doet Tesla nou juist wel, ze makken batches en vullen een boot. Iedereen is erg ongeduldig hier maar bestel eens een ander merk, dan wacht je nog langer.
Ik heb in mijn leven 7 nieuwe (Duitse) autos besteld.. allemaal op de beloofde datum geleverd, nooit problemen.

Ik heb hem al in maart besteld hè.. het stomme is dat meerdere mensen hem later besteld hebben en eerder krijgen dan mij. Ze maken er echt een potje van hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisBoef
Oeboema schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:56:
[...]

Het probleem is niet het lange wachten maar de volstrekte onvoorspelbaarheid van de levering gecombineerd met het totaal onbereikbaar zijn van Tesla. Bij andere merken heb je meestal met je lokale dealer te maken die nog wel zijn best wil doen om je te helpen, zodat je voor het onderhoud ook bij hem langskomt. Tesla is echt een muur waar je tegen aan probeert te praten. |:(
Nu moet ik wel zeggen dat ik een contactpersoon heb bij Tesla die altijd snel reageert op mail. Dus onbereikbaar wil ik niet zeggen. Alleen heb ik nooit wat aan het antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Kun je toch net zo goed tegen een muur aan praten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katseviool schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:54:
Iemand al een charge kabel nageleverd gekregen of iets gehoord van Tesla die er geen had ontvangen bij oplevering? Ben zelf bijna een maand verder maar heb niks meer vernomen van ze, ook niet wbt andere opleverpunten.
Ik zou nog usb kabeltjes krijgen. Maar ga er niet vanuit. Heb niet de indruk dat Tesla zelf dit soort zaken naloopt. Dus je kunt beter zelf actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradine
Ik heb mijn Model 3 vandaag op kunnen halen. Een levertijd van 8 dagen dus! Zo’n voorraad model bestellen heeft z’n voordelen. Er zitten zoals voorspeld alleen geen usb kabels meer bij. Ik heb op Ali zojuist maar zo’n draadloze mat gekocht.
Nu nog wachten tot de wheel cap kit weer op voorraad is en ik ben helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oeboema
Ik ben benieuwd of de Tesla kabels of de Ali draadloze lader er eerder is. Ik heb vorige week de draadloze lader besteld. Vandaag een bericht van de Ali verkoper dat de zending verstuurd is en het tussen de 39 en 90 dagen kan duren voordat die er is. Nogmaals, we gaan het zien, we gaan het zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:41:
En heeft @Verwijderd z’n Tesla?
Neuh, afspraak voor vrijdag werd donderdag afgezegd uiteraard. Iets met kentekenplaten. Dinsdag 11.00 is de nieuwe afspraak. Gisteren eind middag nog wel gebeld door iemand van sales die een voicemail achter heeft gelaten met het bericht dat hij de auto echt fysiek heeft zien staan en er niets meer fout zou kunnen gaan (hij had zelfs gisteren opgehaald kunnen worden zei ie..... :F).

Dinsdag dus..moet t tijdslijntje nog even updaten :).

edit: Tijdslijn pas niet meer in één plaatje. Update dan maar zo:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hg1yzsa.png

Rest van tijdslijn:

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2019 07:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
Paradine schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:52:
Ik heb mijn Model 3 vandaag op kunnen halen. Een levertijd van 8 dagen dus! Zo’n voorraad model bestellen heeft z’n voordelen. Er zitten zoals voorspeld alleen geen usb kabels meer bij. Ik heb op Ali zojuist maar zo’n draadloze mat gekocht.
Nu nog wachten tot de wheel cap kit weer op voorraad is en ik ben helemaal tevreden!
Als je dan toch op Ali bezig bent, bestel dan daar ook de wheelhubcovers en nutcovers dan heb je het een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradine
D.deJong schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 06:59:
[...]

Als je dan toch op Ali bezig bent, bestel dan daar ook de wheelhubcovers en nutcovers dan heb je het een stuk goedkoper.
Ik vind daar alleen de covers die een wat andere kleur hebben dan de velgen. Die van Tesla zelf kleuren volgens mij mooier. Of heb jij de juiste gevonden in China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paradine schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Ik vind daar alleen de covers die een wat andere kleur hebben dan de velgen. Die van Tesla zelf kleuren volgens mij mooier. Of heb jij de juiste gevonden in China?
Die hebben niet dezelfde kleur inderdaad. En voor die paar EUR verschil heb ik liever gewoon dezelfde kleur. Als het goed is krijg ik ze maandag. Maar dan via de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradine
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:24:
[...]

Die hebben niet dezelfde kleur inderdaad. En voor die paar EUR verschil heb ik liever gewoon dezelfde kleur. Als het goed is krijg ik ze maandag. Maar dan via de US.
Ja dat heb ik dus ook. Duurde het lang voordat ze binnen waren? En hoe heb je ze besteld? Ik kan op de US site niet naar nederland laten sturen. Zou namelijk ook graag een telefoon usb kabel bestellen maar die staat ook niet in de NL shop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:24:
[...]

https://nl.aliexpress.com...7bc63&transAbTest=ae803_5
In de kleur grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paradine schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Ja dat heb ik dus ook. Duurde het lang voordat ze binnen waren? En hoe heb je ze besteld? Ik kan op de US site niet naar nederland laten sturen. Zou namelijk ook graag een telefoon usb kabel bestellen maar die staat ook niet in de NL shop.
Wat vertelden ze je in Tilburg? Dat die kabels niet meer gratis zijn? Of dat ze nog komen? Heb je een SR+ of AWD? Ik heb het via myus gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradine
Ik heb een AWD.
De kabels horen er simpelweg niet bij gaf ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradine
Heb je deze al besteld en binnen? Zo ja, zou je een foto kunnen laten zien? Het lijkt de juiste kleur idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elnestor
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07 16:10
Ik twijfel tussen de M3 LR en de SR+ als lease auto.
Weet iemand of er verschil is tussen beide qua verwachte levertijd ?
Volgens de LM staat de SR+ nu op 30/9 als indicatieve leverdatum.
Ik wil uiteraard voorkomen dat de auto pas in 2020 wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elnestor schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:26:
Ik twijfel tussen de M3 LR en de SR+ als lease auto.
Weet iemand of er verschil is tussen beide qua verwachte levertijd ?
Volgens de LM staat de SR+ nu op 30/9 als indicatieve leverdatum.
Ik wil uiteraard voorkomen dat de auto pas in 2020 wordt geleverd.
Hangt heel erg af van de uitvoering en wanneer je besteld. Een standaard AWD kun je relatief snel rijden. Heb het idee dat er minder SR+ modellen onze kant op komen. Andere kleuren en 19” geeft over het algemeen een langere levertijd.

Als je binnen enkele weken besteld lijkt het me wel dat hij gewoon dit jaar komt. Tenzij je misschien voor een witte gaat, met witte bekleding en 19”.

Is de SR+ al proef te rijden trouwens?

Er staan nu bv diverse rode standaard AWDs in de inventory. Die zijn binnen een week te leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 13-07-2019 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
USB snoeren die er niet bij horen? Lijkt me wel toch, zeker bij AWD. Of zijn ze er uit gejat geleend voor levering ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door wouter1971 op 13-07-2019 13:25 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouter1971 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:24:
USB snoeren die er niet bij horen? Lijkt me wel toch, zeker bij AWD. Of zijn ze er uit gejat geleend voor levering ofzo?
Tja. Aan de andere kant; bij elk ander merk moet je ze ook kopen. Al is het weer wat onduidelijk zoals veel dingen bij Tesla. Twee weken geleden werd mij verteld dat ik ze nog zou krijgen. Maar blijkbaar gaat dat niet meer gebeuren. Kan er wel inkomen dat ze het doen maar communiceer dat dan fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Inspired schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:30:
[...]

Tja. Aan de andere kant; bij elk ander merk moet je zo ook kopen. Al is het weer wat onduidelijk zoals veel dingen bij Tesla. Twee weken geleden werd mij verteld dat ik ze nog zou krijgen. Maar blijkbaar gaat dat niet meer gebeuren. Kan er wel inkomen dat ze het doen maar communiceer dat dan fatsoenlijk.
Ik neem dat er toch niets bijzonders aan de kabels is en men gewone standaard USB-kabels kan gebruiken? Mits juiste connectoren etc.

(ik haal mijn M3 AWD vrijdag 2 augustus op in Tilburg - kon al eerder maar dan ben ik even in buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het wel een speciaal kabeltje om hem goed in de midden console te krijgen. Dan kun je de telefoon erin klikken. Maar goed, vervang dat ding door een versie die draadloos op kan laden.

Pagina: 1 ... 11 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.