Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mijn kickstarter exemplaar ligt al thuis te wachten van wat ik heb gezienRayNbow schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:54:
[...]
Switch-versie releaset een week later. Eerste review copies (non-Switch) worden morgen uitgegeven.
Geen tijd nog om te spelen maar daar kom ik zsm aan toe (wel de PS4 versie, maar toch)
Ik moet dus wachten tot volgende week.Akaendra schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:59:
[...]
Mijn kickstarter exemplaar ligt al thuis te wachten van wat ik heb gezien
Geen tijd nog om te spelen maar daar kom ik zsm aan toe (wel de PS4 versie, maar toch)
(Heb ik nog wat tijd om Steins;Gate uit te spelen.)
Ik heb een vraag betreffende het kopen van games in verschillende regio's, echter kan ik de specifieke vraag nergens vinden op het forum of op andere locaties op internet.. mogelijk gebruik ik de verkeerde combinatie zoektermen. Hoe dan ook, ik hoop dat iemand hier het antwoord heeft of mij kan verwijzen naar een antwoord als deze in het verleden al gegeven is.
Als ik mijn Europese Nintendo Account van regio switch naar bijvoorbeeld de VS en ik koop daar in de Eshop een game die in de aanbieding is, kan ik deze dan nog steeds spelen als ik mijn regio terugzet naar Europa/Nederland?
Ik heb wel antwoorden gevonden over Amerikaanse game cartridges, hiervoor moet je console wel op de juiste regio ingesteld staan. Verder vind ik ook genoeg over mensen met meerdere accounts op hun Switch, eentje voor iedere Eshop.
Gedownloade games zijn gekoppeld aan een Nintendo Account. Zolang dat account actief is op de Switch, kan het spel gestart worden.Scorpio616 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 18:04:
Als ik mijn Europese Nintendo Account van regio switch naar bijvoorbeeld de VS en ik koop daar in de Eshop een game die in de aanbieding is, kan ik deze dan nog steeds spelen als ik mijn regio terugzet naar Europa/Nederland?
De Switch zelf is regiovrij. Het enige wat een rol kan spelen is de regio van het account gekoppeld aan een profiel en de regio van een card wanneer je een fysieke card wil registreren voor gold coins.Ik heb wel antwoorden gevonden over Amerikaanse game cartridges, hiervoor moet je console wel op de juiste regio ingesteld staan.
Meerdere accounts zorgt vaak voor minder gedoe. Geen idee of dit veranderd is sinds het begin van de Switch, maar voorheen kon je een US account niet van regio veranderen als er nog tegoed op je account stond. Je moest dus eerst zorgen dat je balans op $0.00 stond.Verder vind ik ook genoeg over mensen met meerdere accounts op hun Switch, eentje voor iedere Eshop.
Niet als je er losse joy-cons bij kan kopen.rickstrein3737 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:47:
[...]
Maar dan worden er best een aantal groot aantal games niet (Super mario party bijvoorbeeld) tot beperkter speelbaar.
Ik weet niet wat de beweegredenen van andere mensen zijn om een compacte switch te halen, maar als ik voor mijzelf spreek, haal ik hem echt puur voor de SP games (pokemon sword, zelda, eventuele bayonetta 3, mario oddyssey etc)rickstrein3737 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:47:
[...]
Maar dan worden er best een aantal groot aantal games niet (Super mario party bijvoorbeeld) tot beperkter speelbaar.
Ik heb al een playstation 4 als mainconsole, maar voor onderweg of savonds laat in bed lijkt me een handheld wel vermakelijk om toch de oldskool nintendo games te spelen.
Duurder dan 200 euro moet hij trouwens echt niet worden, dan laat ik het allemaal aan me voorbij gaan.
Valt me trouwens wel op dat nintendo game echt duur zijn en ook lang duur blijven, is dit altijd zo geweest?
Dat was in ieder geval van het wisselen van bijv. EU naar US. Van US naar een andere regio kon dit alleen als je balans $0.00 was, maar mogelijk is dit sindsdien veranderd.Arunia schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:07:
@RayNbow je kon wel wisselen van regio, maar raakte je geld wel kwijt. Dan is het inderdaad verstandiger om je geld op te maken.
Dus nog $4 over... Crypt of the Necrodancer dan maar of is die game frustrerend moeilijk?
Ik ben toch eerst voor Crypt gegaan, terwijl ik alles van Zelda koop. Crypt is super moeilijk maar wel erg veel plezier tot nu toe! Ik ben het eerste level nog geen eens door want direct dood in de dungeon.. Maar ik twijfel nu of ik niet eerst de "makkelijkse" Zelda versie moet gaan spelen, of anders gezegd, is die nog wel leuk als je Crypt al helemaal uitgespeeld hebt?boe2 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:22:
Crypt of the Necrodancer junkie hier (zowel PC als switch versie, 60 uur in pc, 20 uur in switch).
Cadence of Hyrule begint aanvankelijk moeilijker: je begint met enkel een dagger, vind niet meteen betere wapens en je komt al snel schermen vol vijanden tegen.
Eens ik mijn obsidian spear had (ook mijn favo wapen in necrodancer) werd het hele spel plots zeer gemakkelijk. De allereeste "echte" dungeon stierf ik talloze keren, de 3 daarna stierf ik helemaal niet.
Desondanks wel een leuke ervaring, maar als mensen zouden vragen welke van de twee te kopen, zou ik absoluut voor Crypt of the Necrodancer gaan: Veel betere herspeelbaarheid en moeilijkheidscurve.
Crypt begint (relatief) gemakkelijk en wordt gradueel moeilijker, tot werkelijk aartsmoeilijk.
Cadence of Hyrule begint redelijk moeilijk, maar wordt daarna snel zeer gemakkelijk.
De moeilijkste levels van Crypt of the Necrodancer zijn echter nog een flink stuk lastiger (complexe patronen van krachtige vijanden op hoge snelheid) dan eender wat je in Cadence tegenkomt. Met als voordeel dat je het langzaam opbouwt in necrodancer.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Haha ok ik ben benieuwd, maar is het wel de goede volgorde van spelen? Eerst Crypt dan Zelda? Of na een tijdje gewoon Zelda beginnen? Het hele dungeon gedeelte en spullen zoeken, dood gaan, upgrades, doorgaan, vond ik in Dead Cells ook erg cool en dan nu met het rythme gedeelte werkt dat echt wel goed.boe2 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:43:
Crypt ga je nog niet meteen uitspelen.
Crypt begint (relatief) gemakkelijk en wordt gradueel moeilijker, tot werkelijk aartsmoeilijk.
Cadence of Hyrule begint redelijk moeilijk, maar wordt daarna snel zeer gemakkelijk.
De moeilijkste levels van Crypt of the Necrodancer zijn echter nog een flink stuk lastiger (complexe patronen van krachtige vijanden op hoge snelheid) dan eender wat je in Cadence tegenkomt. Met als voordeel dat je het langzaam opbouwt in necrodancer.
Nieuwe Switch+? Vooralsnog zijn er enkel geruchten.Dieken Taffert schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:21:
Ik denk dat the Witcher 3 op de nieuwe Switch+ draait.
Witcher 3 draait gewoon op de huidige Switch hardware.
Want ik geloof er niks van, dat de huidige Switch dit out of the box kan draaien. The Witcher 3 op 720p? Nooit.
Natuurlijk is het afwachten of The Witcher 3 goed draait op een Nintendo Switch, wachten op de eerste gameplay, maar het lijkt er gewoon op dat er een knap staaltje werk is geleverd en het daadwerkelijk een goede port is. Petje af zou ik zeggen.Dieken Taffert schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:44:
Speculatie inderdaad, maar wel logisch. Geruchten dat nieuwe Switch in productie gaat plus quasi-onmogelijke port. Plus logische geheimhouding, dit wil je zo laat mogelijk bekend maken anders verkoop je geen Switch meer voorlopig.
Want ik geloof er niks van, dat de huidige Switch dit out of the box kan draaien. The Witcher 3 op 720p? Nooit.
Verder niet logisch om een game voor de Switch aan te kondigen die dan vervolgens niet op de Switch zou draaien, toch? En tja, het blijft speculeren, maar ik verwacht zelf geen Switch+/Switch Pro of hoe je dat ding wil noemen dit jaar. Ik verwacht wel een revisie, mogelijk een kleinere Switch, maar geen Switch met meer performance.
Steep for Switch anyone?L23 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:54:
[...]
Verder niet logisch om een game voor de Switch aan te kondigen die dan vervolgens niet op de Switch zou draaien, toch?
Zelfde gaat gebeuren met The Witcher 3?
Ik heb nog geen tracking nummer gezienn helaas...RayNbow schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:38:
[...]
Ik moet dus wachten tot volgende week.
(Heb ik nog wat tijd om Steins;Gate uit te spelen.)
Ik denk dat W3 op een speculatieve Switch + beter zou draaien dan het promomateriaal dat je nu gezien hebt, want dat draait op een SwitchDieken Taffert schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:21:
Ik denk dat the Witcher 3 op de nieuwe Switch+ draait.
Trouwens, deze tweet met een overzichtje van op E3 getoonde releases plaats W3 in Q4 2019.

Ik heb hetzelfde gedaan op de 14e en met creditkaart betaald, kreeg helaas vandaag een mailtje van Coolblue dat mijn pre-order geannuleerd is.Ryceck schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:14:
Omdat ik geen van die winkels vertrouw heb ik nu een preorder bij Bol *en* bij CB. Veel te bang dat ik de 19e een mailtje krijg dattie toch spontaan niet leverbaar is...
Als ik er eentje over heb de 21e dan horen jullie het hier wel
Wanneer heb jij de pre-order geplaatst en hoe heb jij betaald?
Nu maar hopen dat de pre-order bij bol goed gaat komen.Je hebt eerder een pre-order bij ons geplaatst voor The Legend of Zelda: Link's Awakening Bundle. Helaas moeten we je teleurstellen: we kunnen je bestelling niet uitleveren. We krijgen een beperkte voorraad binnen, die we op volgorde van bestellen gaan uitleveren. Jammer genoeg zit jij hier niet bij.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Rukwinkel 1ste klas.
Tot nu toe maar 1 post gezien van iemand die een shipment mail gekregen heeft voor een Switch exemplaar:Flozem schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:39:
[...]
Ik heb nog geen tracking nummer gezienn helaas...
Got the shipping notification for my Switch copy + Slipcase. It's being shipped from their Tucson warehouse to Canada.
Zelfde hier, CB vandaag geannuleerd. Nu hopen dat Bol wel levert maar hou mijn hart vast eerlijk gezegd....FongWan schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:51:
[...]
Ik heb hetzelfde gedaan op de 14e en met creditkaart betaald, kreeg helaas vandaag een mailtje van Coolblue dat mijn pre-order geannuleerd is.![]()
Wanneer heb jij de pre-order geplaatst en hoe heb jij betaald?
[...]
Nu maar hopen dat de pre-order bij bol goed gaat komen.
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Ik vind alleen al die games aardig duur... Via de bekende grijze keys is hij 45 euro.
Is dit legaal? Gaat dit werken?
Bv deze link?
https://www.eneba.com/nin...l&utm_campaign=allkeyshop
en kan ik fysieke games converteren naar digitaal dus 1 catridge. Excuus voor deze domme vragen maar wil hem graag voor 12 uur bestellen zodat ik hem morgen zeker kan ophalen.
Het lijkt erop dat het kan?
https://gamefaqs.gamespot...-nintendo-switch/76359291
[ Voor 21% gewijzigd door TweakerVincent op 18-06-2019 23:11 ]
First party Nintendo games blijven 60 euro tot de oceaan opdroogt, Zelda is nog steeds 60 euro en we zitten bijna 2.5j na launch, idem met Mario/Splatoon/etc, soms vind je die retail met veel geluk voor ongeveer 47 euro op Amazon, of in een eShop sale voor pakweg 45 euro maar dat is as cheap as it comes met Nintendo.
En zo Switch games kopen op van die grijze key sites is ongeveer even veilig als pc games daar kopen, gewoon reviews lezen en niet meteen van de eerste de beste shop kopen omdat die het goedkoopste is, in dit ''wereldje'' zijn er bepaalde van die sites die beter worden geacht dan andere, kijk even in het pc gaming key topic om zelf uit te vinden welke dat zijn.
je 2de vraag houd niet veel steek, je linkt naar een topic dat spreekt over dezelfde save data te gebruiken van physical games als je dezelfde digital game koopt maar dat is voor jou helemaal nog geen issue want je hebt nog niet eens een Switch om mee te beginnen.
Ik heb geen clue wat je bedoelt met ''kan ik fysieke games converteren naar digitaal dus 1 catridge'' die vraag houd geen steek.
Als je een fysieke game koopt moet je ten aller tijde die cartridge in je Switch hebben om die game te spelen, en er is geen manier om die game om te zetten naar digital buiten die game opnieuw te kopen via de eShop of via een code op een key website.
[ Voor 25% gewijzigd door Katmi op 18-06-2019 23:17 ]
Ok thanks! Mss wel goed dat ik niet direct 20 games enzo ga kopen maar gewoon rustig een paar. Toad lijkt me ook een prachtig spel. Die was 32 op de goedkoopste site.Katmi schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:13:
Als je de games duur vind is de Switch zeker niet de console voor jou ( no offence intended ) en al helemaal niet als je een hunter bent die denkt van '' die game pik ik 4 maanden na launch wel op voor 30 euro '' want dat gaat tegen vallen
First party Nintendo games blijven 60 euro tot de oceaan opdroogt, Zelda is nog steeds 60 euro en we zitten bijna 2.5j na launch, idem met Mario/Splatoon/etc, soms vind je die retail met veel geluk voor ongeveer 47 euro op Amazon, of in een eShop sale voor pakweg 45 euro maar dat is as cheap as it comes met Nintendo.
En zo Switch games kopen op van die grijze key sites is ongeveer even veilig als pc games daar kopen, gewoon reviews lezen en niet meteen van de eerste de beste shop kopen omdat die het goedkoopste is, in dit ''wereldje'' zijn er bepaalde van die sites die beter worden geacht dan andere, kijk even in het pc gaming key topic om zelf uit te vinden welke dat zijn.
je 2de vraag houd niet veel steek, je linkt naar een topic dat spreekt over dezelfde save data te gebruiken van physical games als je dezelfde digital game koopt maar dat is voor jou helemaal nog geen issue want je hebt nog niet eens een Switch om mee te beginnen.
Ik heb geen clue wat je bedoelt met ''kan ik fysieke games converteren naar digitaal dus 1 catridge'' die vraag houd geen steek.
Als je een fysieke game koopt moet je ten aller tijde die cartridge in je Switch hebben om die game te spelen, en er is geen manier om die game om te zetten naar digital buiten die game opnieuw te kopen via de eShop of via een code op een key website.
Fysiek is fysiek, digitaal is digitaal. Als je niet met meerdere cartridges wilt zeulen/hoeven wisselen koop dan 1 game fysiek en rest digitaal. Combineren van cartridges kan niet. Die tijden zijn helaas al lang voorbij (R4 was de laatste denk ik?).TweakerVincent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:02:
Ik kan in dit topic niet zoeken naar grijze key leveranciers ivm de grijze kleur. Ik wil morgen een Switch ophalen en Mario Odyssey kopen. Net op youtube erg moeten lachen om dit spel.
Ik vind alleen al die games aardig duur... Via de bekende grijze keys is hij 45 euro.
Is dit legaal? Gaat dit werken?
Bv deze link?
https://www.eneba.com/nin...l&utm_campaign=allkeyshop
en kan ik fysieke games converteren naar digitaal dus 1 catridge. Excuus voor deze domme vragen maar wil hem graag voor 12 uur bestellen zodat ik hem morgen zeker kan ophalen.
Het lijkt erop dat het kan?
https://gamefaqs.gamespot...-nintendo-switch/76359291
Verder heeft amazon.de vaak betere prijzen dan hier en ze hebben zelfs af en toe acties bv 3 games voor 100 euro of 5 voor 150 euro. Zo ben ik aan zelda, pokemon, civilisation enz gekomen voor 30 euro/game
Als je naar dld kan verzenden (kennis/familie?) dan is mario odyssey voor 46 euro te krijgen op amazon.de zie ik.
Dat zijn interessante combi's.. En dat je 1 fysieke game moet hebben is nieuw voor me? Moet nog aardig wat inlezen zo te lezen? Moet dat echt? Want dat koop ik morgen gelijk ff mario maar fysiek erbijdragon2 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:26:
[...]
Fysiek is fysiek, digitaal is digitaal. Als je niet met meerdere cartridges wilt zeulen/hoeven wisselen koop dan 1 game fysiek en rest digitaal. Combineren van cartridges kan niet. Die tijden zijn helaas al lang voorbij (R4 was de laatste denk ik?).
Verder heeft amazon.de vaak betere prijzen dan hier en ze hebben zelfs af en toe acties bv 3 games voor 100 euro of 5 voor 150 euro. Zo ben ik aan zelda, pokemon, civilisation enz gekomen voor 30 euro/game![]()
Als je naar dld kan verzenden (kennis/familie?) dan is mario odyssey voor 46 euro te krijgen op amazon.de zie ik.
Oh wss omdat je dan gratis schijfruimte krijgt of doel je daar niet op?
[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 18-06-2019 23:32 ]
Voor die prijs zou ik het dan al eerder digitaal kopen ipv met Duits hoesje hoewel ik normaal altijd een ''physical games'' persoon ben.
Reden daarvoor is omdat veel 2dehands kopers afhaken als je zegt dat je hoesje van Amazon komt, eerst en vooral door de Duitse ipv Engelse taal op de covers en ten tweede omdat dat lelijke USK leeftijdslogo 5x zo groot is als een PEGI leeftijdsrating op je doosje vooraan en dat neemt weg van de boxart.
Maar dat zijn persoonlijke hekelpuntjes, als je fysiek de goedkoopste games wilt en het boeit je niet in welke taal je hoesje komt dan is Amazon.de vaak de goedkoopste voor Switch games, samen met Amazon.fr.
Nee je moet niet 1 game fysiek hebben, hij zegt gewoon als je niet met 20 cartridges ofzo wilt rondsleuren koop dan bv 1 game fysiek als je wilt en de rest digitaal, zo sleur je niet rond met x aantal cartridges in een carry case.
Koop je alles fysiek moet je altijd je cartridges bij de hand hebben want spel X start niet op zonder cartridge X in het slot te hebben steken, voor sommige mensen is dat een afknapper want dan moeten ze altijd zien dat ze elke cartridge bij hebben op bv reis of een bezoek aan een vriend, voor mij maakt het weinig uit dus moet je zelf uitmaken.
[ Voor 26% gewijzigd door Katmi op 18-06-2019 23:35 ]
Ik dacht dat je 1 fyieke game moest hebben? Ik had zelf al een optie voor 45 euro digitaal gevonden. Ik prefereer absoluut digitaal boven die loze catr.Katmi schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:32:
46 euro is niet echt een killer deal, voor 45 euro vind je ook codes online voor Mario Odyssey en dan zit je niet met een cartridge of Duits hoesje.
Voor die prijs zou ik het dan al eerder digitaal kopen ipv met Duits hoesje hoewel ik normaal altijd een ''physical games'' persoon ben.
Reden daarvoor is omdat veel 2dehands kopers afhaken als je zegt dat je hoesje van Amazon komt, eerst en vooral door de Duitse ipv Engelse taal op de covers en ten tweede omdat dat lelijke USK leeftijdslogo 5x zo groot is als een PEGI leeftijdsrating op je doosje vooraan en dat neemt weg van de boxart.
Maar dat zijn persoonlijke hekelpuntjes, als je fysiek de goedkoopste games wilt en het boeit je niet in welke taal je hoesje komt dan is Amazon.de vaak de goedkoopste voor Switch games, samen met Amazon.fr.
Nee je moet niets, als jij morgen een Switch koopt en jij wilt alles digitaal kopen dan kan dat, je hebt nergens een fysieke game voor nodig.TweakerVincent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:35:
[...]
Ik dacht dat je 1 fyieke game moest hebben? Ik had zelf al een optie voor 45 euro digitaal gevonden. Ik prefereer absoluut digitaal boven die loze catr.
Fysieke games koop je omdat ze goedkoper zijn op launch dan de digitale ( een fysieke Switch game op launch is 59.99 euro, een eShop versie 69.99 ) of als je een sale ziet op een fysiek exemplaar en je wilt dat kopen.
Maar er is geen regel dat je een fysieke game moet hebben.
Koop je alles digitaal weet dan wel dat de volledige grootte van de game op je SD kaart zal gaan, koop je fysiek dan staat vaak het meeste of zelfs alle GB's op de fysieke cartridge.
Daarmee wil ik zeggen als je bijna volledig digitaal wilt gaan op je Switch koop dan al maar meteen een micro SD kaart van minstens 200gb, ook al denk je nu dat je nooit 200gb gaat nodig hebben.
Volledig digitaal loopt aardig snel op op je geheugen, tenzij je enkel en alleen indie's of korte games koopt maar er zijn meer dan een handvol Switch games die vlot over de 10GB komen.
Dus uiteindelijk is fysiek vs digitaal je eigen keuze, afhankelijk van welke versie je het goedkoopst vind en welke ''size'' van micro sd kaart je wilt kopen, koop je alles fysiek dan kom je enorm ver met een 128gb sd kaart, koop je alles digitaal dan ga je in no time een 256gb of zelfs 400gb sd kaart kopen, trust me.
Thanks voor je uitleg. Ik had idd al eerder onderzocht of het mogelijk was een SD te migreren naar een grotere en dat kan makkelijk. Nu even geen zin om de beste kaart uit te zoeken enzo dus doe dat over paar weken oid.Katmi schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:43:
[...]
Nee je moet niets, als jij morgen een Switch koopt en jij wilt alles digitaal kopen dan kan dat, je hebt nergens een fysieke game voor nodig.
Fysieke games koop je omdat ze goedkoper zijn op launch dan de digitale ( een fysieke Switch game op launch is 59.99 euro, een eShop versie 69.99 ) of als je een sale ziet op een fysiek exemplaar en je wilt dat kopen.
Maar er is geen regel dat je een fysieke game moet hebben.
Koop je alles digitaal weet dan wel dat de volledige grootte van de game op je SD kaart zal gaan, koop je fysiek dan staat vaak het meeste of zelfs alle GB's op de fysieke cartridge.
Daarmee wil ik zeggen als je bijna volledig digitaal wilt gaan op je Switch koop dan al maar meteen een micro SD kaart van minstens 200gb, ook al denk je nu dat je nooit 200gb gaat nodig hebben.
Volledig digitaal loopt aardig snel op op je geheugen, tenzij je enkel en alleen indie's of korte games koopt maar er zijn meer dan een handvol Switch games die vlot over de 10GB komen.
Dus uiteindelijk is fysiek vs digitaal je eigen keuze, afhankelijk van welke versie je het goedkoopst vind en welke ''size'' van micro sd kaart je wilt kopen, koop je alles fysiek dan kom je enorm ver met een 128gb sd kaart, koop je alles digitaal dan ga je in no time een 256gb of zelfs 400gb sd kaart kopen, trust me.
En is dat ook niet ongeveer wanneer de Switch+/Pro uit zou gaan komen volgens de geruchten?JackAvery schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:47:
[...]
Ik denk dat W3 op een speculatieve Switch + beter zou draaien dan het promomateriaal dat je nu gezien hebt, want dat draait op een SwitchZe gaan geen trailers en screenshots maken met onaangekondigde hardware. Dat is gewoon vragen om kwade consumenten.
Trouwens, deze tweet[/url] met een overzichtje van op E3 getoonde releases plaats W3 in Q4 2019.
Nintendo deed met Xenoblade Chronicles iets soortgelijks, die draaide alleen op de New 3DS...
https://www.ign.com/artic...onicles-coming-to-new-3ds
"Won't work on older models", zo werd eind augustus 2015 gecommuniceerd. Alle eerdere screenshots en filmpjes ten spijt.
The Witcher 3 draait ZEER moeizaam op Xbox One en PS4 en je had er een monster PC voor nodig. De mobiele hardware van de Switch trekt dat nooit (beweer ik), die game is ZO EXTREEM veeleisend en dat gaat veel verder dan de gfx.
Nee, ik verwacht dat de Switch+/Pro daar voor nodig gaat zijn. Ik zou daar heel blij mee zijn, trouwens.
Je moet natuurlijk niks, maar als je niet wilt wisselen dan kun je toch net zo goed 1 fysieke game altijd in de switch laten ziten, dat slot zit er toch in...TweakerVincent schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:32:
[...]
Dat zijn interessante combi's.. En dat je 1 fysieke game moet hebben is nieuw voor me? Moet nog aardig wat inlezen zo te lezen? Moet dat echt? Want dat koop ik morgen gelijk ff mario maar fysiek erbij
Oh wss omdat je dan gratis schijfruimte krijgt of doel je daar niet op?
Zelfs al zou er een nieuwe switch uitkomen, denk je dat die meteen een dusdanige upgrade krijgt dat het gelijkwaardig wordt aan de XBONE of PS4?Dieken Taffert schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:54:
[...]
En is dat ook niet ongeveer wanneer de Switch+/Pro uit zou gaan komen volgens de geruchten?
Nintendo deed met Xenoblade Chronicles iets soortgelijks, die draaide alleen op de New 3DS...
"Won't work on older models", zo werd eind augustus 2015 gecommuniceerd. Alle eerdere screenshots en filmpjes ten spijt.
The Witcher 3 draait ZEER moeizaam op Xbox One en PS4 en je had er een monster PC voor nodig. De mobiele hardware van de Switch trekt dat nooit (beweer ik), die game is ZO EXTREEM veeleisend en dat gaat veel verder dan de gfx.
Nee, ik verwacht dat de Switch+/Pro daar voor nodig gaat zijn. Ik zou daar heel blij mee zijn, trouwens.
Lees voor de gein het volgende artikel: https://www.eurogamer.net...ardware-for-the-witcher-3
Daarbij wordt vrij duidelijk aangegeven dat de graphics de grootste uitdaging zijn.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
XC 3D werd aangekondigd in augustus 2014 als een New 3DS exclusiveDieken Taffert schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:54:
[...]
En is dat ook niet ongeveer wanneer de Switch+/Pro uit zou gaan komen volgens de geruchten?
Heb je eigenlijk al het Switch materiaal bekeken? Significante downgrade met PS4 hoor (zie bvb DigitalFoundry). XO gameplay was op 900p, Switch docked krijgt een downgrade en draait op ten hoogste 720p. Lijkt mij best haalbaar, niemand geloofde ook dat DOOM kon draaien...The Witcher 3 draait ZEER moeizaam op Xbox One en PS4 en je had er een monster PC voor nodig. De mobiele hardware van de Switch trekt dat nooit (beweer ik), die game is ZO EXTREEM veeleisend en dat gaat veel verder dan de gfx.
Of die pro tegelijk zou uitkomen met een light model weet natuurlijk niemand, maar als een pro model uitkomt op basis van een Tegra X1 met een kleiner productieproces (zoals gehint in het Shield TV 2019 model) dan zou ik mijn verwachtingen zeer bescheiden houden.
Over revisie geruchten gesproken, een Chinese groothandelaar heeft een case voor een Switch Mini online gezet. Of dit een zeer uitgebreide fake is of niet moet nog uitgewezen worden, maar het beeld toont een render van een Switch Mini. Hoewel accessoires uit China wel vaker te vroeg aangekondigd worden, hoeft dit verder niet te betekenen dat de render echt is. Meer op ResetERA.
Verwijderd
Als ik bijvoorbeeld Animal Crossing wil spelen kan ik de saves niet tussen de twee Switches delen. Ondanks het feit dat ik voor Nintendo Online betaal heeft men besloten daar geen cloud saves te doen. Oftewel, stel dat ik thuis een Pro heb staan en de Mini mee wil nemen op vakantie, dan heb je dikke pech, want de save staat maar op een van de twee.
Dat valt reuze mee met die monster PC, ik draai het spel maxed op een GTX 1060 en dat is allang niet de beste kaart meer (was het nooit, is een midranger geweest)Dieken Taffert schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:54:
[...]
Zolang je van de fancy settings afblijft zoals hairworks, dan draait het spel prima op zwakkere PC's dan een gemiddelde PS4 (daarnaast gebruiken de consoles die fancy settings niet eens)
Wat betreft Switch Pro, het is mij nog te vroeg voor en kijkend naar de PS4 Pro en Xbox One X zal een eventuele Switch Pro ervoor zorgen dat mensen met de oudere Switch alleen maar nog slechtere performance krijgen in games.
Ik verwacht een "Switch Pro" persoonlijk niet eerder dan over 1 a 2 jaar Nintendo kennende.
Sinds v8.0.0: How to Transfer Your Save Data To a Nearby Nintendo SwitchVerwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:42:
Als ik bijvoorbeeld Animal Crossing wil spelen kan ik de saves niet tussen de twee Switches delen. Ondanks het feit dat ik voor Nintendo Online betaal heeft men besloten daar geen cloud saves te doen. Oftewel, stel dat ik thuis een Pro heb staan en de Mini mee wil nemen op vakantie, dan heb je dikke pech, want de save staat maar op een van de twee.
Verwijderd
Het kan, maar gebruiksvriendelijk is het zeker niet en het blijft beperkend.
Als mijn vrouw en ik twee Switches delen moet je maar de hele tijd die handmatige transfer gaan doen?
Steam had cloud saves hoeveel jaar geleden al uitgevogeld en Nintendo wil er niet aan voor het geval je gaat cheaten. Technisch mag het toch geen enkel probleem zijn om een save te syncen over twee switches.
Dat is weer een andere use case dan in je oorspronkelijke post.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:28:
[...]
Als mijn vrouw en ik twee Switches delen moet je maar de hele tijd die handmatige transfer gaan doen?
De primaire functie die Nintendo aanbiedt is voor het backuppen van je saves. Synchronisatie zou je zelf moeten doen (uploaden van saves gaat automatisch, downloaden niet).Technisch mag het toch geen enkel probleem zijn om een save te syncen over twee switches.
Het is toch mogelijk om een game te porten naar een ander platform en het zo aan te passen dat het er prima op draait? Laten we daar dan gewoon van uitgaan.Dieken Taffert schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:54:
[...]
Volgens de geruchten had die Switch+/Pro er al elk moment moeten zijn, eigenlijk vorig jaar al. Ik zie uit die geruchten met zeer matige onderbouwing voornamelijk dat er een groep is die een Switch met Xbox/PS4 graphics wil en dus beter af is met een Xbox/PS4.
Het lijkt mij op dit moment voor Nintendo zelf en ontwikkelaars niet wenselijk een Switch+/Pro uit te brengen met een aantal exclusieve games. Het is veel interessanter om voor de gehele Switch user base te ontwikkelen, meer games verkopen. En voor voor Nintendo is het veel interessanter om met een mogelijke revisie de prijs te verlagen en zo nog meer consoles te verkopen.
Verwijderd
Mah, een Pro kan meer voordelen hebben dan graphics alleen, minder stroomverbruik omdat je lager kan clocken, snellere laadtijden, zuiniger scherm.L23 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:10:
[...]
Het is toch mogelijk om een game te porten naar een ander platform en het zo aan te passen dat het er prima op draait? Laten we daar dan gewoon van uitgaan.
Volgens de geruchten had die Switch+/Pro er al elk moment moeten zijn, eigenlijk vorig jaar al. Ik zie uit die geruchten met zeer matige onderbouwing voornamelijk dat er een groep is die een Switch met Xbox/PS4 graphics wil en dus beter af is met een Xbox/PS4.
Het lijkt mij op dit moment voor Nintendo zelf en ontwikkelaars niet wenselijk een Switch+/Pro uit te brengen met een aantal exclusieve games. Het is veel interessanter om voor de gehele Switch user base te ontwikkelen, meer games verkopen. En voor voor Nintendo is het veel interessanter om met een mogelijke revisie de prijs te verlagen en zo nog meer consoles te verkopen.
Een Pro kan prima functioneren zonder exclusives. Bij spellen als The Witcher kun je net iets meer grafische kracht er uit persen en bij spellen waar je sowieso al geen consessies doet op grafische kwaliteit clock je wat minder hard en laadt je spel wat sneller.
Dat is weer een heel ander verhaal, hij heeft het over een pro die de Witcher 3 exclusief kan draaien, de huidige Switch kan het spel dan niet spelen.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:13:
[...]
Mah, een Pro kan meer voordelen hebben dan graphics alleen, minder stroomverbruik omdat je lager kan clocken, snellere laadtijden, zuiniger scherm.
Een Pro kan prima functioneren zonder exclusives. Bij spellen als The Witcher kun je net iets meer grafische kracht er uit persen en bij spellen waar je sowieso al geen consessies doet op grafische kwaliteit clock je wat minder hard en laadt je spel wat sneller.
En wat jij zegt zou idd kunnen, zo zie ik een eventuele pro model ook voor ogen, maar ik verwacht dat niet dit jaar.
Gelijkwaardig zeker niet. En dat artikel is denk ik niet zo relevant voor deze discussie. Graphics zijn daar de uitdaging omdat je daar de concessies het beste ziet.DevWouter schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:31:
Zelfs al zou er een nieuwe switch uitkomen, denk je dat die meteen een dusdanige upgrade krijgt dat het gelijkwaardig wordt aan de XBONE of PS4?
Lees voor de gein het volgende artikel: https://www.eurogamer.net...ardware-for-the-witcher-3
Daarbij wordt vrij duidelijk aangegeven dat de graphics de grootste uitdaging zijn.
Daar heb je gelijk in; situatie is op dat vlak anders.JackAvery schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:32:
[...]
XC 3D werd aangekondigd in augustus 2014 als een New 3DS exclusiveZie bvb dit artikel van Kotaku destijds.
Ik heb de Digital Foundry artikelen heel goed bekeken. Zeker zijn er concessies, ik heb ook nooit beweerd dat die er niet zijn. Maar de kwaliteit die je desondanks ziet is ongelofelijk imo, gezien de beperkte hardware waar je het mee moet doen. Ook Digital Foundry vond het veruit de knapste port tot nog toe, als wat we hebben gezien echt is.Heb je eigenlijk al het Switch materiaal bekeken? Significante downgrade met PS4 hoor (zie bvb DigitalFoundry). XO gameplay was op 900p, Switch docked krijgt een downgrade en draait op ten hoogste 720p. Lijkt mij best haalbaar, niemand geloofde ook dat DOOM kon draaien...
Doom? De framerate is gehalveerd in de Switch versie, bij The Witcher 3 moet die gelijk blijven. En Doom, hoe knap die port ook was (heb 'm gespeeld op Switch), is een veel simpeler spel. The Witcher biedt een enorme open wereld, verre uitzichten, heel veel NPC's etc. etc.
Bovendien werd Doom geport door de nr. 1 Switch port-studio ter wereld, die hebben niets te maken met de The Witcher 3 port, daar zit een relatief onervaren studio op.
Ik heb vrijwel geen verwachtingen, behalve dan de milde verwachting een Switch Pro krachtig genoeg zou moeten gaan zijn om The Witcher 3 te kunnen draaien.Of die pro tegelijk zou uitkomen met een light model weet natuurlijk niemand, maar als een pro model uitkomt op basis van een Tegra X1 met een kleiner productieproces (zoals gehint in het Shield TV 2019 model) dan zou ik mijn verwachtingen zeer bescheiden houden.
En nogmaals: het is allemaal speculatie. Ik denk dat het gaat gebeuren, time will tell. The Witcher 3 op een gewone Switch, dan ben ik alsnog happy as a pig in shit.
Ik ga nergens van uit.L23 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:10:
Het is toch mogelijk om een game te porten naar een ander platform en het zo aan te passen dat het er prima op draait? Laten we daar dan gewoon van uitgaan.
The Witcher 3 is één van de meest complexe en veeleisende games ooit, immersie in de spelwereld is de key quality. De realistische, levende open wereld. Er zijn niet veel concessies mogelijk als je dat in stand wil houden (hakkelende framerate, beperkte draw distance, minder NPC's, versimpelde physics...), want dat doet afbreuk aan de geloofwaardigheid van de wereld en dus de immersie.
Ik geloof niet dat de Switch The Witcher 3 kan draaien in 720p. Wellicht zit ik er naast, dat maakt me overigens niets uit want hoofdzaak is dat ik The Witcher 3 portable kan gaan spelen.
Dat kan, weet ik niet. Ik vind zelf de Switch graphics voldoende.Volgens de geruchten had die Switch+/Pro er al elk moment moeten zijn, eigenlijk vorig jaar al. Ik zie uit die geruchten met zeer matige onderbouwing voornamelijk dat er een groep is die een Switch met Xbox/PS4 graphics wil en dus beter af is met een Xbox/PS4.
Hoe weet je dat, heb je marktonderzoek gedaan? Verschillende developers lopen aan tegen de grenzen van wat met de Switch mogelijk is, diens hardware is beperkt. Als met een relatief simpele upgrade je de bottlenecks fors kunt aanpakken, lijkt een Switch Pro me zeer de moeite waard.Het lijkt mij op dit moment voor Nintendo zelf en ontwikkelaars niet wenselijk een Switch+/Pro uit te brengen met een aantal exclusieve games. Het is veel interessanter om voor de gehele Switch user base te ontwikkelen, meer games verkopen. En voor voor Nintendo is het veel interessanter om met een mogelijke revisie de prijs te verlagen en zo nog meer consoles te verkopen.
Ik zou 'm meteen kopen iig, niet zo zeer voor betere graphics, maar wel om The Witcher 3 of iets als Red Dead Redemption 2 portable te kunnen spelen.
Het artikel is relevant omdat het aantoont dat de het spel niet beperkt wordt door de CPU. Zelfs met een trage CPU draait het spel nog goed, maar met een trage GPU doet het zeer. Dus de game is GPU-bound (en zeer waarschijnlijk ook IO-bound).Dieken Taffert schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:46:
[...]
Gelijkwaardig zeker niet. En dat artikel is denk ik niet zo relevant voor deze discussie. Graphics zijn daar de uitdaging omdat je daar de concessies het beste ziet.
Als je die naar beneden schaalt dan krijg je heel snel voordeel in die twee gebieden (denk in machten 2 -> 4 ->
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Nee ik heb geen marktonderzoek gedaan, jij wel? Dat verschillende developers tegen grenzen aanlopen is mij niet bekend, is dat weer speculatie? Het zou best een bottleneck kunnen zijn, maar tot dusver was de Switch nog relatief nieuw en waren games die nu uitkomen op de Xbox/PS4 al in ontwikkeling voordat de Switch op de markt was. Of ontwikkelaars vonden de Nintendo Switch nog niet interessant. Nu verwacht ik nog wel meer games zoals The Witcher 3 die naar de Switch komen. Naarmate de Switch userbase steeds groter word wordt het ook steeds interessanter voor ontwikkelaars om er games op uit te brengen. Dat zullen ports zijn, maar ook games die specifiek voor de Switch hardware ontwikkeld worden.Dieken Taffert schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:46:
[...]
Hoe weet je dat, heb je marktonderzoek gedaan? Verschillende developers lopen aan tegen de grenzen van wat met de Switch mogelijk is, diens hardware is beperkt. Als met een relatief simpele upgrade je de bottlenecks fors kunt aanpakken, lijkt een Switch Pro me zeer de moeite waard.
Als je ziet hoe goed de Switch verkoopt, hoeveel top games er dit jaar gaan uitkomen, zie ik gewoon geen bottleneck waar jij het over hebt. Het is ig geen groot probleem. Ik verwacht dat met een hardware revisie Nintendo eerst gaat focussen op een goedkopere Nintendo Switch, er is een hele grote groep die Pokemon en Animal Crossing wil spelen, maar geen 300 euro over heeft voor een console.
Maar de conclusie is dus dat het gewoon ontzettend knap is dat The Witcher 3 op de huidige Switch uitgebracht word?
[ Voor 88% gewijzigd door L23 op 19-06-2019 12:01 ]
Ik ga niet helemaal opnieuw beginnen. Tis een leuke game maar op deze manier ben ik er helemaal klaar mee. Walgelijk.

Daar dacht ik ook aan idd! Liefst Zelda of andere game die groot is.dragon2 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 07:58:
[...]
Je moet natuurlijk niks, maar als je niet wilt wisselen dan kun je toch net zo goed 1 fysieke game altijd in de switch laten ziten, dat slot zit er toch in...
• Een game exclusief porten naar een Switch "Pro" (die op dit moment waarschijnlijk nog steeds zwakker zou zijn dan een X1) is gewoon een dom idee. Je mist dan 35+ miljoen installed based die dergelijke ports in de eerste plaats financieel haalbaar maken. Dit gaat niet gebeuren, net zoals men geen X1X of PS4 Pro exclusieve games maakt. n3DS is op dit vlak ook geen precedent, zolang je ervan uit gaat dat Nintendo een gelijkaardig iteratief hardware model gaat volgen als Sony, Microsoft en de smartphonemarkt.
• Doom is grafisch geavanceerder dan The Witcher
• Switch zijn technische uitdagingen zijn geheugenbandbreedte en CPU kracht. De GPU is zwakker dan in een console maar daar valt best veel mee te doen dankzij de modernere architectuur.
Verder zie ik dat je vooral op gut feeling aan het antwoorden ben, dus we zien wel in Q4 2019 zeker
Deze week komt er een patch!Kaasje123 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 12:03:
Wat een slechte shit port is Slay the Spire. Waar ik een paar pagina's nog aangaf dat er niks mis mee was moet ik er nu toch op terugkomen. Meerdere crashes per run en nu 1 waarbij volgens mij mijn save onherroepelijk kapot is. Elke keer als ik nu mijn game opstart crashed hij onder mijn profiel. Hoe heeft dit ooit de goedkeuring van de quality control afdeling van Nintendo kunnen krijgen.
Ik ga niet helemaal opnieuw beginnen. Tis een leuke game maar op deze manier ben ik er helemaal klaar mee. Walgelijk.
Ik heb hier ook last van.... of Link gooit zichzelf elke keer van de klif omdat hij het niet ziet zitten
De verkoper is verantwoordelijk voor een goed functionerend product. Als jij een probleem hebt is de fabrikant niet relevant. De MM gaf mij gewoon een nieuwe mee.Henri XII schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 15:56:
Wat zijn de ervaringen met de afhandeling van de "Joy con drift issue" door Nintendo.
Ik heb hier ook last van.... of Link gooit zichzelf elke keer van de klif omdat hij het niet ziet zitten
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
https://www.well-played.com.au/my-friend-pedro-review/
Game ziet er geinig uit en verschijnt morgen. Alleen vandaag nog 15% pre-order korting in de eShop. Ben erover na aan het denken om hem te pre-orderen.
Gameplay beelden:
PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL
Waarempel. Zojuist is de patch live gegaan en doet mijn save het weer. Daar ben ik heel blij mee, maar dit had überhaupt nooit mogen plaatsvinden gezien de omvang van de problemen waar iedereen zo'n beetje last van had.
Het zegt nogal wat dat ik de game leuk vind, ik ben meestal niet van de roguelikes, en de game heeft verder weinig te bieden op het gebied van muziek, verhaal, artstyle en animaties.. Maar ik hou wel van deckbuilden, ik ben dan ook een Johnny. 't is dat die video van Game Makers Toolkit me er op wees anders had ik het keihard links laten liggen. 't is dan ook de eerste Roguelike waarvan ik denk bij een gefaalde run "hmm ik probeer het nog een keer".
Make lovecraft not warcraft.
Als je consumer law volgt klopt dit. Dat sluit natuurlijk niet uit dat de fabrikant bij een bekend probleem zijn verantwoordelijkheid kan nemen.ph4ge schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 16:12:
[...]
De verkoper is verantwoordelijk voor een goed functionerend product. Als jij een probleem hebt is de fabrikant niet relevant. De MM gaf mij gewoon een nieuwe mee.
In dit geval is dit wel degelijk relevant, het is namelijk iets wat de klantenservice van Nintendo zelf aanbied.
Als ik mijn hele switch moet omruilen ben ik al genoodzaakt om "nintendo switch online" aan te schaffen, omdat dit de enige manier is om een backup te maken.
Dit alleen omdat de Joy con defect is.
Ik laat liever alleen de Joy con maken.
Alles wat Nintendo zelf doet is extra, je hebt nergens recht op.Henri XII schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:10:
[...]
Als je consumer law volgt klopt dit. Dat sluit natuurlijk niet uit dat de fabrikant bij een bekend probleem zijn verantwoordelijkheid kan nemen.
In dit geval is dit wel degelijk relevant, het is namelijk iets wat de klantenservice van Nintendo zelf aanbied.
Als ik mijn hele switch moet omruilen ben ik al genoodzaakt om "nintendo switch online" aan te schaffen, omdat dit de enige manier is om een backup te maken.
Dit alleen omdat de Joy con defect is.
Ik laat liever alleen de Joy con maken.
Mijn verkoper wisselde gewoon de Joycon om, dat lijkt mij zowel juridisch als praktisch normaal.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gebruiksvriendelijk is het inderdaad niet. Had gehoopt dat met de 8.1.0 update het ietsjes aangepast zou zijn maar helaas.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:28:
[...]
Steam had cloud saves hoeveel jaar geleden al uitgevogeld en Nintendo wil er niet aan voor het geval je gaat cheaten. Technisch mag het toch geen enkel probleem zijn om een save te syncen over twee switches.
Het cheat argument vanuit Nintendo vind ik persoonlijke waardeloos. Cheaten gebeurd toch en dat kan je beter op je andere manieren beter en gebruiksvriendelijker afvangen door bijvoorbeeld niet met offline/local save states te werken voor online content.
De Switch is nu de enige moderne console waar ik geen backups van de save games heb
[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 20-06-2019 11:17 ]
Vond de grotere varianten toch ietwat te duur worden. Maar bevalt goed en geen problemen gezien.
Ik ga akkoord dat het niet super gebruiksvriendelijk is, maar in welk geval zou je twee Switches zo delen dat je hele tijd heen en weer wilt met savegames? Een Switch is in zo een geval toch voornamelijk een persoonlijk apparaat geworden?Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:28:
http://www.honsoncn.com/p...ic/201906/HS-SM005jpg.jpg | Mirror: https://imgur.com/NhK59Zl
Dat 'ie komt, geloof ik wel. Op wat voor termijn, geen idee. Deze "render" gaat het sowieso niet worden, want wat een waardeloos plaatje is dat, zeg. Tweedimensionaal, platte sticks, een photoshop-gloss effectje dat zowel het scherm als de behuizing covert, en de screen capture knop ontbreekt volledig.WhatsMyUsername schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:58:
Komt er een Nintendo Switch Mini? http://www.honsoncn.com/nintendo%20switch%20mini/
http://www.honsoncn.com/p...ic/201906/HS-SM005jpg.jpg | Mirror: https://imgur.com/NhK59Zl
Niet echt overtuigend, IMHO.
Dat dus. Steam doet aan cloud saves, ja. Steam doet ook aan game-sharing, maar sluit daarbij de saves expliciet uit, zodat iedereen die de game deelt zijn eigen saves heeft. Ik denk dan ook dat er veel méér gevallen zijn waar wel de game, maar niet de saves gedeeld gaan worden, dan beiden. Als ik voor mijn vriendin een kleinere Switch zou gaan kopen, dan wil ik de games wel delen, maar zij wil wel haar eigen saves hebben, niet die van mij.JackAvery schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:29:
De Devil May Cry Switch poort staat nu op de Japanse eShop gelisted: release de 27ste aan een prijs van 1990 Yen. Waarschijnlijk dus wordt dit naar boven afgerond: ~20 euro.
[...]
Ik ga akkoord dat het niet super gebruiksvriendelijk is, maar in welk geval zou je twee Switches zo delen dat je hele tijd heen en weer wilt met savegames? Een Switch is in zo een geval toch voornamelijk een persoonlijk apparaat geworden?
En het is ook niet dat het apparaat nu eenmaal op de TV in de huiskamer staat, en dat je dus daarom je saves over en weer moet kunnen zetten, want portable.
Verwijderd
Als je dat dus doet, de Switches niet delen, dan heb je wel weer het probleem van verschillende saves. Als je samen aan bijvoorbeeld een Mario Kart save werkt, of bij Animal Crossing hetzelfde eiland, dan moet dat op dezelfde console.JackAvery schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:29:
De Devil May Cry Switch poort staat nu op de Japanse eShop gelisted: release de 27ste aan een prijs van 1990 Yen. Waarschijnlijk dus wordt dit naar boven afgerond: ~20 euro.
[...]
Ik ga akkoord dat het niet super gebruiksvriendelijk is, maar in welk geval zou je twee Switches zo delen dat je hele tijd heen en weer wilt met savegames? Een Switch is in zo een geval toch voornamelijk een persoonlijk apparaat geworden?
Dus als je een Switch hebt en losse save wil onderhouden in Animal Crossing, dan kan dat niet. Heb je twee losse consoles dan kun je niet aan dezelfde saves.
Linksom of rechtsom is er altijd iemand ontevreden over het huidige systeem terwijl het niet zo moeilijk hoeft te zijn allemaal.
Maar je kan toch gewoon je account op de tweede Switch zetten als secondary account? Die downloadt je cloud save, speel je daarop, en later speel je terug verder op je eigen toestel.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:27:
[...]
Als je dat dus doet, de Switches niet delen, dan heb je wel weer het probleem van verschillende saves. Als je samen aan bijvoorbeeld een Mario Kart save werkt, of bij Animal Crossing hetzelfde eiland, dan moet dat op dezelfde console.
Dus als je een Switch hebt en losse save wil onderhouden in Animal Crossing, dan kan dat niet. Heb je twee losse consoles dan kun je niet aan dezelfde saves.
Ja dit werkt niet voor Splatoon/Pokémon/Animal Crossing en ik ga akkoord dat dat geen logische beslissing is van die devteams, maar voor het gros van de games werkt dit wel.
Oh?Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:27:
terwijl het niet zo moeilijk hoeft te zijn allemaal.
Stel, je hebt 2 Switches en 2 fysieke exemplaren van laten we zeggen Super Mario Odyssey. Je gebruikt op beide Switches hetzelfde Nintendo Account. Je speelt op beide systemen tegelijkertijd SMO. Vervolgens stop je op beide systemen met spelen. Beide systemen willen nu je bijgewerkte saves uploaden...
...wat is het verwachte resultaat?
RayNbow schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:14:
[...]
Oh?
Stel, je hebt 2 Switches en 2 fysieke exemplaren van laten we zeggen Super Mario Odyssey. Je gebruikt op beide Switches hetzelfde Nintendo Account. Je speelt op beide systemen tegelijkertijd SMO. Vervolgens stop je op beide systemen met spelen. Beide systemen willen nu je bijgewerkte saves uploaden...

Leuk dit!
Net zoals dropbox dat doet, een melding geven van een conflict en de keuze aan de gebruiker laten welke hij wil bewaren.RayNbow schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:14:
[...]
Oh?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Okay, volgende probleem... hoe bepaal je dat er een conflict is?Magic schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:32:
[...]
Net zoals dropbox dat doet, een melding geven van een conflict en de keuze aan de gebruiker laten welke hij wil bewaren.
Wanneer een systeem een bestand als "niet geupload" heeft gemarkeerd dat ouder is dan hetgeen wat online staat. File synchronisatie is al wel een bewezen concept, zij het met wat kanttekeningen. Maar zolang grote bedrijven hun bestanden nog delen via dropbox/onedrive enzovoort, zou ik mijn nintendo saves er ook wel aan wagenRayNbow schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:33:
[...]
Okay, volgende probleem... hoe bepaal je dat er een conflict is?
Een andere optie zou kunnen zijn dat als je de "sync" mogelijkheid voor een game aanzet, je de game enkel nog "online" kan spelen.
De grootste problemen zitten imho in het "hoe ga je het de gebruikers laten gebruiken", bijvoorbeeld mensen die hun games delen dmv het "andere switch als primair instellen".
[ Voor 22% gewijzigd door Magic op 20-06-2019 15:41 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
cloudversie verschilt van lokale versie -> conflict. Toch niet moeilijk?RayNbow schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:33:
[...]
Steam handelt dat prima af. Versieverschil? Dialoogvenster: "Hey, je saves zijn niet synchroon. Welke versie wil je gebruiken?", met indicatie van wat de meest recente save is.
Ik begrijp dat je tekortkomingen van nintendo wil goedpraten, maar dit is echt geen rocket science.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Behalve wat je nu beschrijft niet correct is.boe2 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:49:
[...]
cloudversie verschilt van lokale versie -> conflict. Toch niet moeilijk?
Klopt aangezien nintendo helemaal geen implementatie heeft. Het is wel exact wat steam doet, de kinderen switchen al eens van computer, en steam zal iedere keer de dialoog geven wanneer het merkt dat er een andere save in de cloud staat dan wat er lokaal staat.RayNbow schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:53:
[...]
Behalve wat je nu beschrijft niet correct is.
@PHPResource: Er zijn nog geen SNES games voor de Switch, op een aantal ports na (bijv. Mega Man X en Secret of Mana).
Secret of Mana is geen port, maar een emulator.RayNbow schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:01:
@boe2: M'n punt is dat het feit dat twee bestanden verschillen niet per se betekent dat er een conflict is. Als ik een lokale kopie bijwerk, dan verschilt deze per definitie van een kopie op een server.
@PHPResource: Er zijn nog geen SNES games voor de Switch, op een aantal ports na (bijv. Mega Man X en Secret of Mana).
De Engelse ROM van Trials of Mana is geript en nu te spelen op de OG SNES/emulator.
Twee apparaten die op hetzelfde moment hetzelfde bestand proberen te uploaden is een conflict.RayNbow schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:33:
[...]
Ik sluit me aan bij wat Seal64 heeft gezegd. Waardeloos plaatjeWhatsMyUsername schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:58:
Komt er een Nintendo Switch Mini? http://www.honsoncn.com/nintendo%20switch%20mini/

De case die hier getoond wordt is trouwens wel bedoeld voor de Switch, maar dan moet je de controllers los koppelen en in een apart netje doen.
Klein probleempje - er is geen Engelse ROM van ToM. Die game is nooit buiten Japan verschenen. Hij bestaat wel, maar da's een romhack die door fans is vertaald. Lijkt me stug dat SE die nu ineens gaat verkopen, eigenlijk. Ik denk dat de ploeg die de remake van ToM aan het lokaliseren is, deze ook even meegepakt heeft.BarôZZa schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:42:
[...]
Secret of Mana is geen port, maar een emulator.
De Engelse ROM van Trials of Mana is geript en nu te spelen op de OG SNES/emulator.
De ROM die beschikbaar is gekomen komt van de Collection of Mana.Seal64 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:48:
[...]
Klein probleempje - er is geen Engelse ROM van ToM. Die game is nooit buiten Japan verschenen. Hij bestaat wel, maar da's een romhack die door fans is vertaald. Lijkt me stug dat SE die nu ineens gaat verkopen, eigenlijk. Ik denk dat de ploeg die de remake van ToM aan het lokaliseren is, deze ook even meegepakt heeft.
Van wat ik zo lees zou een 60hz TV geen probleem moeten zijn.TweakerVincent schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:01:
Ik vermoed dat de switch niet op 60 hz draait (tv gewoon 60hz aan uiteraard) maar ik kan nergens een instelling vinden? Neem aan dat hij 60 hz doet maar het lijkt zo te flikkeren op mijn tv
Zijn het bepaalde spellen waar het mis gaat?
Het liefst natuurlijk een orginele release met vertaling, maar tot die er zijn is dit dan wel de beste 'oplossing'.Raem schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:21:
[...]
De ROM die beschikbaar is gekomen komt van de Collection of Mana.
(totdat we allemaal real time vertalingen via onze telefoon ((of andere andere tech, universal translator anyone?)) krijgen
Mocht ik dit willen spelen, dan is de fantranslation dan wel de echte part 1? Of toch beter eerst de snes versie van SOM pakken?
10 second ninja DONE
De Collection of Mana is toch een originele release met vertaling? Is sinds vorige week te downloaden op de Switch.Sagat schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:48:
[...]
Het liefst natuurlijk een orginele release met vertaling, maar tot die er zijn is dit dan wel de beste 'oplossing'.
(totdat we allemaal real time vertalingen via onze telefoon ((of andere andere tech, universal translator anyone?)) krijgen
Mocht ik dit willen spelen, dan is de fantranslation dan wel de echte part 1? Of toch beter eerst de snes versie van SOM pakken?
http://www.nintendolife.c...i_update_company_responds
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
De image gelinked door @WhatsMyUsername is een oude fanart voor een Switch Mini direct geript door de Chinese groothandelaar.Zeror schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:26:
Als ik naar dit plaatje kijk op deze pagina ziet dat er veel meer uit als iets wat Nintendo als Switch mini zou kunnen uitbrengen.
Het plaatje dat je hier linkt is een render, gebruikt door dezelfde handelaar om een idee te geven van het product (met name de beschermende case). Omdat ze op dezelfde pagina een fanart van het internet gebruikt hebben, is ook deze render dus niet betrouwbaar (het vertelt ons dat ze geen 'echte' render hebben of mogen tonen). De groothandelaar geeft ook zelf toe dat het product nog aangepast moet worden aan de definitieve versie van een Switch Mini. Het enige dat we hieruit leren is dus dat de groothandelaar 'bevestigt' dat er een Mini model aankomt.
Gezien we niet weten in hoeverre de render gebaseerd is op correcte informatie, is het moeilijk om er verder betrouwbare afleidingen van te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door JackAvery op 21-06-2019 10:39 ]
Wat die vertegenwoordiger vertelt is echt onzin. Nintendo gaat geen geheime informatie doorspelen aan een partij zonder NDA (Non Disclosure Agreement, een geheimhoudingscontract). En als een partij een NDA heeft getekend dan weten ze wel beter dan te suggereren tegen de media dat hun partner een product gaat aankondigen.Zeror schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:26:
Als ik naar dit plaatje kijk op deze pagina ziet dat er veel meer uit als iets wat Nintendo als Switch mini zou kunnen uitbrengen.
Ze geven ook letterlijk aan dat het product nog aangepast moet worden omdat ze de exacte formaten niet weten, ergo het product bestaat niet. HonSon is hier dus puur aan het gokken.
En bedoelt men niet "N64 Mini"? Want dat klinkt een stuk logischer.
En hoe wil je een kleinere Switch in je Dock stoppen?
Nee, als er al iets aankomt dan wordt het een pro variant of een "pro-dock".
Nintendo kan namelijk vrij weinig aanpassen aan de vorm van de main unit.
Hm, als je gewoon een Tegra X1 op een kleiner proces maakt, verlaagt de warmteontwikkeling, energiegebruik etc. Ik speculeer nu (geen tijd om het nodige opzoekwerk te doen momenteel), maar dit zou best naar een goedkopere Switch Mini kunnen leiden denk ik. Als ze passieve koeling kunnen permitteren, kan je best wat doen met de main unit terwijl hij toch nog dockbaar is.DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:53:
[...]
Nee, dat denk ik niet.DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:53:
Ik zie Nintendo binnen nu en jaar wel en een Switch mini uitbrengen om in te spelen op de 3DS markt. Ik verwacht een prijs van 229-249 euro voor de Switch mini.
Ik zie een Switch Pro eigenlijk helemaal niet verschijnen. Misschien wel een paar verbeteringen, maar geen hele ingrijpende upgrade (die dus niet Switch pro zal heten). Die grote upgrade zal pas bij de opvolger van de Switch gebeuren. Nintendo heeft met de Switch behoorlijk succes en dat zullen ze, net zoals ze bij de Wii toen hebben gedaan, zo lang mogelijk proberen te rekken.
Ik verwacht pas een upgrade in de vorm van een Switch 2 (of hoe dat ding dan ook mag heten) pas ergens rond 2022/2023.
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 21-06-2019 13:31 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Of ze leveren er misschien een kleinere dock bij? In ieder geval vreemd om aan te nemen dat vanwege de huidige Switch dock er enkel een pro variant zal aankomen.DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:53:
[...]
Of je bedoeld de Switch zelf? Die kan makkelijk kleiner, zelfs zonder de Tegra X1 chip aan te passen, door de joycons aan de behuizing vast te maken kan er al op onderdelen en ruimte bespaard worden. Zag al iemand die zo een mod gemaakt had voor zichzelf.
YouTube: Working Nintendo Switch Mini (MK3 version)
Wat het ook gaat worden, ik verwacht eerst dat ze de prijs van de Switch gaan verlagen en daarvoor de nodige stappen gaan nemen.
[ Voor 36% gewijzigd door L23 op 21-06-2019 12:45 ]
Hoewel ik twijfel of je een game unit passief wil laten koelen ben ik het wel met je eens.JackAvery schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:01:
[...]
Hm, als je gewoon een Tegra X1 op een kleiner proces maakt, verlaagt de warmteontwikkeling, energiegebruik etc. Ik speculeer nu (geen tijd om het nodige opzoekwerk te doen momenteel), maar dit zou best naar een goedkopere Switch Mini kunnen leiden denk ik. Als ze passieve koeling kunnen permitteren, kan je best wat doen met de main unit terwijl hij toch nog dockbaar is.
Het punt is dat de grote van de Switch lastig te verkleinen is zonder te accepteren dat het niet meer in de Dock past of dat het niet meer werkt met accessoires of bepaalde games.
De Switch is juist zo'n krachtig concept omdat het zich aanpast aan hoe je het gebruikt i.p.v. dat de gebruiker zich moet aanpassen.
Dat kan altijd, maar als bedrijf wil je zo min mogelijk product differentiatie (ingewikkeldere manier van zeggen dat je liever 1 apparaat veel verkoopt dan dat je heleboel verschillende apparaten verkoopt). Je kan de Switch wat dat betreft zien als een SurfaceBook Pro waarbij je het scherm kan loskoppelen. En dat sluit mooi aan bij wat Zeror schreef.L23 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:26:
Of ze leveren er misschien een kleinere dock bij? In ieder geval vreemd om aan te nemen dat vanwege de huidige Switch dock er enkel een pro variant zal aankomen.
Het lijkt mij ook waarschijnlijk, aan de andere kant verwacht ik ook dat Nintendo de levensduur wilt verlengen door een aparte versie uit te brengen.Zeror schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:09:
Ik zie een Switch Pro eigenlijk helemaal niet verschijnen. Misschien wel een paar verbeteringen, maar geen hele ingrijpende upgrade (die dus niet Switch pro zal heten). Die grote upgrade pas bij de opvolger van de Switch gebeuren.
Het mooie van de SurfaceBook Pro is dat het twee videokaarten heeft. Een zwakke 1 in het clipboard/tablet en een sterkere in de base/toetsenbord. Ook bij Apple zijn ze bezig om je videokaart extern te kunnen mounten.
Zo iets kan Nintendo ook doen. De verbinding tussen de Dock en de main unit is USB3 en dat is ook wat de SurfaceBook Pro heeft. Een "pro-dock" zou een dock kunnen zijn waarbij er een externe videokaart aanwezig is. Kan je dadelijk met je Switch gewoon 4k60fps gamen.
Leuk idee, maar zoals verder op wordt aangekaart heb je dan een Thunderbolt aansluiting nodig en werkt het niet met USB3 ivm Bandbreedte.
Ik vrees dat Nintendo geen pure handheld gaat uitbrengen zoals de 3DS. Veel mensen geven hun kind een telefoon. Voor mij is de Switch toch echt bedoeld voor op de bank, maar in dit forum lees ik ook dat veel mensen het voor onderweg gebruiken.Zeror schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:09:Ik zie Nintendo binnen nu en jaar wel en een Switch mini uitbrengen om in te spelen op de 3DS markt.
Een "Switch 3DS" zou trouwens geniaal zijn. Clamshell, 3D slider (ja, ik gebruik het veel), iets meer resolutie en een grotere batterij.

Eens! denk dat veel mensen gewoon hun oude meuk doorschuiven naar de kids qua telefoon en tabets, goedkoper dan 3ds of nieuwere variant.DevWouter schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:18:
Ik vrees dat Nintendo geen pure handheld gaat uitbrengen zoals de 3DS. Veel mensen geven hun kind een telefoon. Voor mij is de Switch toch echt bedoeld voor op de bank, maar in dit forum lees ik ook dat veel mensen het voor onderweg gebruiken.
Voor switch is wsl weer het arguement, dat is een dure console, die mag je niet meenemen ivm diefstal/beschadiging en verlies, dus ja geloof het bank argument ook wel. In het ov zie ik ze ook niet heel vaak (met de disclaimer dat ik ze wel al vaker gezien heb dan verwacht, en ik ook niet super veel ov gebruik
10 second ninja DONE
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic