Dat is geen play-knop, maar het knopje naar rechts op de joy-con. (die losse knopjes als crosspad op je linker joycon is dat.RollieBollie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:23:
[...]
Ik zit nu echt al enkele minuten te kijken, maar die Play knop kan ik nergens vinden op mijn Switch.
Hehehe. Oeps. Zie het nu ook.Arunia schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:28:
[...]
Dat is geen play-knop, maar het knopje naar rechts op de joy-con. (die losse knopjes als crosspad op je linker joycon is dat.
De linker Joy-Con.RollieBollie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:23:
Ik zit nu echt al enkele minuten te kijken, maar die Play knop kan ik nergens vinden op mijn Switch.
Edit: too slow
[ Voor 4% gewijzigd door Jake op 04-10-2021 12:31 ]
Koop niet alles tegelijk.Starscreamer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:44:
Nog een paar dagen dan komt de Switch![]()
Heb Mario Kart 8 net besteld voor 45 euro en had Mario 3D All-Stars![]()
Volgende in mijn lijstje wordt.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Mario Odyssey
Super Mario 3D World
Luigi's Mansion 3
The Legend of Zelda Links Awakening
En dan is het wel genoegkoop ook de Switch puur voor de Nintendo games.
Andere games heb ik mijn PC of PS5 wel voor
Wacht op een leuke Black Friday, Sint/ Kerst aanbieding
Houd budgetgaming in de gaten
Heb je Donkey Kong Tropical Freeze al gespeeld op de Wii U? Zo niet dan zou ik die ook aan het rijtje toevoegen. Misschien wel de beste platformer op de Switch imo.Starscreamer schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:44:
Nog een paar dagen dan komt de Switch![]()
Heb Mario Kart 8 net besteld voor 45 euro en had Mario 3D All-Stars![]()
Volgende in mijn lijstje wordt.
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Mario Odyssey
Super Mario 3D World
Luigi's Mansion 3
The Legend of Zelda Links Awakening
En dan is het wel genoegkoop ook de Switch puur voor de Nintendo games.
Andere games heb ik mijn PC of PS5 wel voor
En https://www.dekudeals.comIke. schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:46:
[...]
Koop niet alles tegelijk.
Wacht op een leuke Black Friday, Sint/ Kerst aanbieding
Houd budgetgaming in de gaten
Handige website, maar kijkt helaas voor Nederland maar naar 3 website + eShop (en die 3 websites zijn niet altijd de goedkoopste), maar blijft handig om scherpe dalingen te zien.
Is ook meer om goed de e-shop games/sales in de gaten te houden.
En ik heb deze screenprotector besteld; https://www.amazon.nl/amF...+switc%2Caps%2C161&sr=8-1
Had dezelfde voor de gewone Switch en deze is fijn te installeren door de 'handvaatjes'
Maar genoeg merken, kijk bij de gewone versies en dan gewoon de oled versie er van bestellen. Gewone versie past kwa grootte ook nog wel eigenlijk omdat die het hele scherm ook bedekt maar de speaker gaten zullen ook voor de screen protector wel iets anders zijn.
En voor de gamecards heb ik; https://www.amazon.com/Am...endo-Switch/dp/B0725Z64TF 24 plekken en op zich niet zo heel groot. Kan hem ook onder in mijn case doen al heb ik met 1 cartridge en de digitale games er ook genoeg aan voor in de auto e.d. ;p
En ik heb deze screenprotector besteld; https://www.amazon.nl/amF...+switc%2Caps%2C161&sr=8-1
Had dezelfde voor de gewone Switch en deze is fijn te installeren door de 'handvaatjes'
Maar genoeg merken, kijk bij de gewone versies en dan gewoon de oled versie er van bestellen. Gewone versie past kwa grootte ook nog wel eigenlijk omdat die het hele scherm ook bedekt maar de speaker gaten zullen ook voor de screen protector wel iets anders zijn.
En voor de gamecards heb ik; https://www.amazon.com/Am...endo-Switch/dp/B0725Z64TF 24 plekken en op zich niet zo heel groot. Kan hem ook onder in mijn case doen al heb ik met 1 cartridge en de digitale games er ook genoeg aan voor in de auto e.d. ;p
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Vind 'm er ook leuk uit zien, en 8 cartridges is voor mij prima.L23 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:25:
[...]
Voor onderweg of gewoon om thuis snel een game te kunnen pakken?
Ik gebruik zelf de officiele Nintendo hoes en daar zou ik dan voor onderweg 5 extra games mee kunnen nemen. Maar ik kies van te voren wat ik ga spelen en heb dus eigenlijk nooit meer dan 4 games bij de hand. Hele Switch collectie bij de hand durf ik niet in verband met kwijtraken en/of diefstal.
Er zijn ook mappen waar je een heleboel games in kan stoppen voor in de kast.
Toevallig gisteren de Nintendo Switch-carddoosje op de My Nintendo Store besteld. Zag er geinig uit, maar mogelijk is 8 cartridge slots ook beperkt.
[Afbeelding]
https://mynintendostore.n...talog/product/view/id/951
Maarrrrrr.... je moet eerst 500 platinumpunten inleveren voor een code. Vervolgens de verzendkosten afrekenen.
Stap 1 ging prima, want die 500 punten had ik net. Daarna kom ik er bij stap 2 achter dat je ineens alleen maar met creditcard kan betalen, terwijl de hele e-shop bij mij aan mijn Paypal hangt. Creditcard heb ik niet, dus 500 punten weg.
Beetje knullig gemaakt weer Nintendo
Edit:
En die code is ook nog maar eens slechts 48 geldig. Bizar.
De eerste van minstens drie Nintendo aankondigingen in oktober gebeurt morgen om 16:00
Voor de rest van oktober krijgen we o.a. nog Animal Crossing en concreter Nintendo Switch Online nieuws.
Mijn wilde voorspelling: dit gaat een vrij onbekende fighter zijn, mensen gaan klagen omdat ze iemand anders wilden, andere mensen gaan blij zijn. Release op 8/10, en anders pas in november/december.Op dinsdag 5 oktober om 16:00 uur onthult Super Smash Bros. Ultimate-director Masahiro Sakurai de laatste vechter voor de game. Ook wordt de releasedatum van de vechter en de laatste Mii-vechterkostuums bekendgemaakt!
De presentatie duurt zo'n 40 minuten en het zal de laatste presentatie over Super Smash Bros. Ultimate zijn.
Voor de rest van oktober krijgen we o.a. nog Animal Crossing en concreter Nintendo Switch Online nieuws.
Is de OLED versie overal uitverkocht? En zal er vrijdag in bepaalde winkels een voorraad liggen? (Noob question sorry)
Klopt, de website is echt verschrikkelijk.Melkunie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:39:
[...]
Vind 'm er ook leuk uit zien, en 8 cartridges is voor mij prima.
Maarrrrrr.... je moet eerst 500 platinumpunten inleveren voor een code. Vervolgens de verzendkosten afrekenen.
Stap 1 ging prima, want die 500 punten had ik net. Daarna kom ik er bij stap 2 achter dat je ineens alleen maar met creditcard kan betalen, terwijl de hele e-shop bij mij aan mijn Paypal hangt. Creditcard heb ik niet, dus 500 punten weg.
Edit:
Seau de eerste (tijdelijke) accessoires zijn binnen en hopelijk a.s. vrijdag de Switch Oled via bol.com in huis.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Onder #durftevragen: heb je die code nog?!Melkunie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:39:
[...]
Vind 'm er ook leuk uit zien, en 8 cartridges is voor mij prima.
Edit:
@Sir_Lion Jazeker, maar om je vervolgvraag voor te zijn, waarschijnlijk kan ik nog wel de creditcard van m'n zus lenen 
Mocht dat niet lukken laat ik het je weten!
Mocht dat niet lukken laat ik het je weten!
Duurt trouwens verrekte lang om een Switch van 5% naar 100% te laden terwijl je D2R aan het spelen bent.
Niet belangrijk en zit eigenlijk ook geen achterliggende boodschap bij maar wilde dat even kwijt.
Niet belangrijk en zit eigenlijk ook geen achterliggende boodschap bij maar wilde dat even kwijt.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
En anders kan je vrij makkelijk aan 500 punten komen. Ik had eerst net te weinig, maar door mijn Nintendo account te koppelen aan Animal Crossing: Pocket Camp kreeg ik er 300 punten bij. Zo zijn er meer mogelijkheden om punten te verdienen.Sir_Lion schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:43:
[...]
Onder #durftevragen: heb je die code nog?!
Toch wel vervelend als je iets van de My Nintendo Store wilt bestellen en dan een creditcard nodig hebt, en niet eens PayPal kan gebruiken
Volgens mij maken ze het opzettelijk lastig omdat ze weinig winst op de (gratis) merchandise maken. Niet elk kind kan eventjes aan hun ouders vragen om iets te bestellen met een creditcard
Volgens mij maken ze het opzettelijk lastig omdat ze weinig winst op de (gratis) merchandise maken. Niet elk kind kan eventjes aan hun ouders vragen om iets te bestellen met een creditcard
[ Voor 24% gewijzigd door Ketho op 05-10-2021 01:07 ]
Nieuw Tetris 99 event dit weekend:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Alsof een kind wel een PayPal account heeft... verder is een creditcard wereldwijd het meest gebruikte betaalmiddel (los van cash geld), zeker online. De meeste kinderen hier van basisschool leeftijd kopen van de tegoed kaarten in de supermarkt of boekhandel. Of vragen of een van de ouders het via de creditcard betaald en betalen het dan gewoon terug.Ketho schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:36:
Tsjah dan moeten ze het niet aanbieden. Nu resulteert het in ontevredenheid.Ketho schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 00:36:
Of mensen nemen gewoon een creditcard of zelfs een prepaid creditcard. Het is voor mij een raadsel waarom mensen daar zo ingewikkeld over doen.Bulletdodger schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:00:
[...]
Tsjah dan moeten ze het niet aanbieden. Nu resulteert het in ontevredenheid.
Of Nintendo biedt gewoon de gangbare betalingsmethode aan in de landen waarin ze zelf kiezen actief te zijn. Het is me een raadsel waarom bedrijven daar zo ingewikkeld over doen.
Ik zou er niet teveel achter zoeken. Nintendo loopt gewoon achter op het gebied van internet
Het kan simpelweg het geval zijn dat, omdat die fysieke beloningen regionaal gekozen worden, er een heel klein departementje met weinig resources hiervoor verantwoordelijk is. Dan kies je vaak gewoon de infrastructuur die beschikbaar was op dat moment. Misschien was creditcard implementatie gewoon 'gemakkelijk' of het goedkoopst omdat er al voor betaald wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door JackAvery op 05-10-2021 09:06 ]
Ik heb denk ik al sinds mijn 18e ofzo een MasterCard via ING inderdaad. Werkt prima, wordt eens in de maand van mijn rekening afgeschreven (zonder rente), en kost vandaag de dag iets van €18 per jaar om zo’n kaart te gebruiken (ook handig voor huur auto’s / borgen op vakantie enz en de optie om een chargeback te doen als zo’n bedrijf onzin schade in rekening probeert te brengen etc).giantgiantus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 08:03:
[...]
Of mensen nemen gewoon een creditcard of zelfs een prepaid creditcard. Het is voor mij een raadsel waarom mensen daar zo ingewikkeld over doen.
Maar ja, tegelijkertijd zou je wel verwachten dat als je in Nederland als online shop opereert zoals Nintendo je ook gewoon iDeal aanbied... Snap op zich dat mensen daar niet persé een CC voor willen nemen, ook als is dat relatief makkelijk en betaalbaar te regelen tegenwoordig.
Het zou sws voor Nintendo slimmer zijn om meer betaalmogelijkheden aan te bieden. Door alleen CC toe te passen lopen ze dus potentieel veel inkomsten mis omdat mensen geen CC hebben en willen nemen. PayPal en ideal-achtige oplossingen zijn veel laagdrempeliger en genereert dan ook eerder inkomsten zou je zeggen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verkijk je niet op de markt hier. Ik denk dat er nog veel fysiek verkocht wordt en dat de rest hoofdzakelijk via die kraskaartjes gaat.
Nintendo lijkt zaken het liefst zelf te willen organiseren. Wellicht dat de samenwerking met GameSpy voor de online opties voor de Wii en de (3)DS niet zo bevallen is. Dus in plaats van dat ze een grote betalingsverwerker in de arm hebben genomen die een heel pakket aanbiedt lijken ze dingen ook hier weer zelf te doen, en dan is het optuigen van iDeal alleen voor de Nederlandse markt een investering die ze blijkbaar niet willen doen.
Is wel jammer, maar PayPal werkt voor mij in ieder geval ook prima.
Nintendo lijkt zaken het liefst zelf te willen organiseren. Wellicht dat de samenwerking met GameSpy voor de online opties voor de Wii en de (3)DS niet zo bevallen is. Dus in plaats van dat ze een grote betalingsverwerker in de arm hebben genomen die een heel pakket aanbiedt lijken ze dingen ook hier weer zelf te doen, en dan is het optuigen van iDeal alleen voor de Nederlandse markt een investering die ze blijkbaar niet willen doen.
Is wel jammer, maar PayPal werkt voor mij in ieder geval ook prima.
Als ik jou was zou ik Mario Party retouren (als het nog kan). De 29e komt een nieuwe versie uit, die ziet er heel goed uit! Deze krijgt nogal slechte reviews.renzo4000 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:19:
Seau de eerste (tijdelijke) accessoires zijn binnen en hopelijk a.s. vrijdag de Switch Oled via bol.com in huis.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
https://www.metacritic.com/game/switch/super-mario-partyabc874 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:13:
[...]
Als ik jou was zou ik Mario Party retouren (als het nog kan). De 29e komt een nieuwe versie uit, die ziet er heel goed uit! Deze krijgt nogal slechte reviews.
Super Mario Party is niet slecht, maar heeft op de minigames na gewoon vrij weinig content. De nieuwe game (Superstars) die eind deze maand uitkomt, is een soort 'remake' waarbij men een deel van de content van de Mario Party games op de N64 heeft gebruikt. Mario Party Superstars heeft net zo goed maar 5 borden en 100 minigames. De kwaliteit van deze speelborden is mogelijk wel interessanter, maar dat is misschien ook wat smaakgebonden
Een voordeel is wel dat het voor Superstars niet verplicht is om joy-cons te gebruiken.
Ik heb al de posts over de 'internals' van de Switch OLED ff in een blogartikel gesmeten - Games Industry musings...: Switch OLED binnenstebuiten gehaald: wat leren we uit de eerste teardowns? Veel nieuws ga je niet vinden als je dit topic aandachtig leest, maar het leek me wel handig.
Ik heb al de posts over de 'internals' van de Switch OLED ff in een blogartikel gesmeten - Games Industry musings...: Switch OLED binnenstebuiten gehaald: wat leren we uit de eerste teardowns? Veel nieuws ga je niet vinden als je dit topic aandachtig leest, maar het leek me wel handig.
Net ook nog een pre-order kunnen doen van een rood /blauwe oled bij nedgame. Kids waren jarig gister, wilden er dolgraag eentje. Dus de spellen gegeven op hun verjaardag en dan nu de switch, kwam ie nu waarschijnlijk vrijdag binnen? Ik ga zaterdag weg, geen idee of de vrouw dat lukt om te installeren.Ryatzu schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:45:
[...]
De preorders waren vanochtend weer open bij nedgame dus ik verwacht van wel.
Yeah. Triforce als nieuwe Smash fighter.
Ik kijk het wel even aan, is ook niet persé voor mij maar voor de kidsabc874 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:13:
[...]
Als ik jou was zou ik Mario Party retouren (als het nog kan). De 29e komt een nieuwe versie uit, die ziet er heel goed uit! Deze krijgt nogal slechte reviews.
Kingdom Hearts games komen naar de Switch!
Oh... het zijn de cloud versies
De nieuwe fighter is best cool, maar dat laatste Mii costume is af (video).
Ander nieuws:
[Twitter: https://twitter.com/PEGI_RATING/status/1445327936513527809] In Brazilië hadden ze deze ook al gerated. Een Switch port is (nog) niet aangekondigd voor zover ik weet?
Ander nieuws:
[Twitter: https://twitter.com/PEGI_RATING/status/1445327936513527809] In Brazilië hadden ze deze ook al gerated. Een Switch port is (nog) niet aangekondigd voor zover ik weet?
[ Voor 45% gewijzigd door JackAvery op 05-10-2021 17:09 ]
Nee, is nog niet aangekondigd. Ben benieuwd, maar ook hier zou een cloud versie mij niet verbazen en dan haak ik af.JackAvery schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:06:
In Brazilië hadden ze deze ook al gerated. Een Switch port is (nog) niet aangekondigd voor zover ik weet?
Als je veel games wilt downloaden sowieso. En anders is het zeker handig om te hebben.DoubleDutch schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:17:
Raden jullie een SD kaartje aan?
Dus ja. Ik raad een SD kaartje wel aan.
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Dat ligt eraan hoeveel je digitaal gaat aanschaffen. Met 64 gb (weet niet hoeveel er effectief overblijft, 58gb?) kan je best wel wat games kwijt en installatie data. Maar ga je al gauw wat meer games kopen en downloaden dan zal meer ruimte nodig hebben. Ik denk een 128gb kaartje is wel handig en kost tegenwoordig geen drol meer (€20-25).DoubleDutch schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:17:
Switch is voor mijn zoontje, denk dat er weinig digitaal binnen word gehaald, meer fysieke games, kan altijd nog in de toekomst. ☺️
@DoubleDutch Dan kan je altijd in de toekomst nog een SD kaart kopen. Denk niet dat je het nodig gaat hebben. Ik gebruik zelf ook geen SD kaart.
yup; 1 voor updates, 2 voor games/downloads (steeds vaker zie ik titels die puur digitaal verkrijgbaar zijn en niet fysiek .... )DoubleDutch schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:17:
Volgens mij is het vooral het lage aantal mini games waardoor de game slechte reviews krijgt.abc874 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:13:
[...]
Hello fellow humans
Volgens mij komt SMP toch aardig uit de bus bij Tweakers: reviews: Super Mario Party - Gevarieerd spelplezier voor jong en oudjoint_me schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:33:
[...]
Volgens mij is het vooral het lage aantal mini games waardoor de game slechte reviews krijgt.
Geen idee of dat toonaangevend is trouwens
Ik heb SMP voor 35 euro op de kop getikt op marktplaats, ik denk dat ik er veel plezier aan ga beleven, met mijn zoontje.
SMP is op zich leuk ja, voor <40 euro 
aantal leuke avondjes met die jongens van me gehad.
En als het gaat vervelen dan ben je hem voor dat bedrag ook zo weer kwijt.sderooij schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:06:
SMP is op zich leuk ja, voor <40 euro
Nadeel van Nintendo spellen is dat ze duur blijven, vooral de varianten uit de Mario reeks.
De Nintendo Switch OLED reviews stromen binnen.
Veel belangrijker, de Metroid Dread reviews staan online! Zoek natuurlijk vooral de review van een outlet naar jullie smaak op, maar Eurogamer geeft het spel bvb. een Essential award.
@JackAvery Dat vond ik juist helemaal niet belangrijk
Maar ben wel benieuwd, ga de Metroid Dread reviews zo bekijken.
Ik vraag me hier toch af of die brightness metingen kloppen ;o Dat kan bijna niet dat peak brightness lager is dan Johns 2019 model. Anyway, hij is heel lovend over het scherm, leuk om te zien.L23 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:28:
De Nintendo Switch OLED reviews stromen binnen.
[YouTube: Nintendo Switch OLED Model Review: A Brilliant Display Upgrade - But Is That Enough?]
Ook fijn om te blijven horen dat de bouwkwaliteit van de console verbeterd is.
Edit - Trouwens:
[Announcement]
— Isabelle (@animalcrossing) 6 oktober 2021
The #AnimalCrossing: New Horizons Direct will air on Oct. 15 at 7am PT! Tune in for roughly 20 minutes of information about the content coming to Animal Crossing: New Horizons in November. #ACNH pic.twitter.com/gc7rfFoxpk
Dat is 16:00 lokale tijd.
[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 06-10-2021 16:11 ]
@JackAvery Ja dat vond ik ook apart. Verder wel de meest interessante review als het gaat om technische analyses. Maar met alle hands on videos van vorige week is het meeste ook wel gezegd.
Wat mij betreft is digital foundry de betrouwbaarste reviewer van het hele internet
Vind jammer dat het weer 2D isJackAvery schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:49:
Veel belangrijker, de Metroid Dread reviews staan online! Zoek natuurlijk vooral de review van een outlet naar jullie smaak op, maar Eurogamer geeft het spel bvb. een Essential award.
Ik bedenk me net dat bij OLED TV schermen de hoeveelheid wit op het scherm een serieuze impact heeft op de peak brightness - dat zien we vaak bvb. bij HDR metingen. Wat ik niet weet is of dit ook zo is voor smartphone-size schermen. John testte vanzelfsprekend met een volledig wit scherm, mogelijk heeft dat een impact gehad op de meting. Tenslotte is uit praktisch alle footage toch duidelijk dat het scherm gewoon helderder overkomt dan een Switch 'V2'.L23 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:14:
@JackAvery Ja dat vond ik ook apart. Verder wel de meest interessante review als het gaat om technische analyses. Maar met alle hands on videos van vorige week is het meeste ook wel gezegd.
Helemaal mee eens. Echter, onlangs Super Metroid uitgespeeld met Switch Online. 2D Metroid is erg vermakelijk en speelt heerlijk weg op een handheld. 3D Metroids moet je toch wel wat meer tijd voor nemen is mijn ervaring.
Hij komt bij mij als het goed is morgen of overmorgen binnen. Ik ben benieuwd. De reviews zijn in ieder geval wel lovend! Metacritic
[ Voor 6% gewijzigd door Bliksem B op 06-10-2021 17:28 ]
@JackAvery Ik ben eindelijk overtuigd dat het glas is, Nintendo Prime heeft zijn OLED Switch gemold.
The Verge heeft blijkbaar Nintendo on record / heeft een quote uit de handleiding o.i.d. hierover dat het ook met zekerheid weggaf:L23 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:21:
@JackAvery Ik ben eindelijk overtuigd dat het glas is, Nintendo Prime heeft zijn OLED Switch gemold.
Uit de NintendoPrime video (met nog steeds heel matig camerawerk…) is duidelijk dat het OLED scherm een Samsung AMS699VC01 is. Interessant genoeg zat een Japanse blogger in maart dus al spot on over het specifieke scherm. Ook Bloomberg rapporteerde in maart al correcte info hierover. Ik update deze post later met meer info.The company also says that the display features an “anti-scattering adhesive film,” which it says not to remove; though after several days with the device I admit I didn’t even notice there was a film on the screen.
Wat weten we over dit paneel:
Het modelnummer indiceert volgens de Japanse blog dat het om een rigide AMOLED paneel (AMS) gaat van 6.99 inch (699). V staat voor de productreeks, de V-serie. Dit zijn (samen met de U-versie) panelen uit 2020.
De Japanse blog indiceerde destijds ook dat dit model voor het eerst opdook in 2020.
Voorlopig vind ik nog geen specsheet van het specifieke paneel, maar (bron: post op ResetERA) het feit dat we hier met een V-serie paneel te maken hebben, doet vermoeden dat het paneel gemaakt is van Samsungs 'E3 materials' (het materiaal waarvan de pixels gemaakt zjin) - dat in panelen zit sinds 2020. De beste schermen uit de V serie zouden een piekhelderheid hebben tot 1000 nits, een typische helderheid rond 700 nits, contrast ratio 2000000:1, DCI-P3 kleurenbereik en ondersteuning voor HDR.
In principe zou het ook van oudere E2 reeks materialen gemaakt kunnen worden (contrast ratio 1000000:1, DCI-P3 kleurenbereik, vermoedelijke HDR support). Gezien de (onprofessionele) meetresultaten van Digital Foundry, is dat zeker niet uit te sluiten. De modernste reeksen - E4 en recente M materialen - zijn dan weer uitgesloten.
offtopic:
OLED panelen met M materialen worden enkel geproduceerd voor Samsungs eigen telefoons en Apple
OLED panelen met M materialen worden enkel geproduceerd voor Samsungs eigen telefoons en Apple
[ Voor 45% gewijzigd door JackAvery op 07-10-2021 08:32 ]
En ik ben er juist blij mee
Heeft iemand Metroid Dread al in het wild gespot? Ik wil 'm eigenlijk morgenochtend spelen maar als ik 'm ergens bestel komt hij vast pas 's avonds binnen.
Dan kun je morgenochtend toch gewoon naar de winkel gaan om hem te kopen?ErikT738 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:32:
[...]
En ik ben er juist blij mee![]()
Heeft iemand Metroid Dread al in het wild gespot? Ik wil 'm eigenlijk morgenochtend spelen maar als ik 'm ergens bestel komt hij vast pas 's avonds binnen.
Technisch gezien wel, maar helaas zijn alle winkels in de omgeving waar ik een game kan kopen verdwenen (RIP Free Record Shop, Bart Smit en Intertoys) en ben ik vanmiddag in een stad waar ze 'm waarschijnlijk wel hebben.avec_style schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
Dan kun je morgenochtend toch gewoon naar de winkel gaan om hem te kopen?
Digitaal kopen kan ook natuurlijk, maar ik heb liever de fysieke game.
Hebben jullie enig idee waarom de Pre Order van Metroid Dread bij Amazon UK niet naar Nederland kan? De poster en muismat zijn wel heel tof, maar lijken niet deze kant op te mogen.
[ Voor 5% gewijzigd door Zalmanman op 07-10-2021 10:38 ]
and thanks for all the fish.
Brexit?Zalmanman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:37:
Hebben jullie enig idee waarom de Pre Order van Metroid Dread bij Amazon UK niet naar Nederland kan? De poster en muismat zijn wel heel tof, maar lijken niet deze kant op te mogen.
Fair enough. Games staan niet bij de restricties van Amazon UK voor zover ik weet, dus vandaar mijn vraag. Dan maar zonder poster
Ja tis puur een gok eigenlijkZalmanman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:55:
[...]
Fair enough. Games staan niet bij de restricties van Amazon UK voor zover ik weet, dus vandaar mijn vraag. Dan maar zonder poster
Tetris Effect releast morgen op Switch, en het lijkt een goede port te zijn:
Zal er vast ook mooi uit zien op dat nieuwe OLED scherm ;-)
Het nog oudere LEGO Marvel Super Heroes releast in de EU ook een dezer dagen. Naar het schijnt wel leuk:
Zal er vast ook mooi uit zien op dat nieuwe OLED scherm ;-)
Het nog oudere LEGO Marvel Super Heroes releast in de EU ook een dezer dagen. Naar het schijnt wel leuk:
Muismat? KekZalmanman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:37:
Something under the bed is drooling
Jup! Nedgame heeft 'm ook: https://www.nedgame.nl/ni...metroid-dread/3471995064/
Schijnt een van de betere Lego games te zijn en leuker dan Marvel Super Heroes 2. Ik ben benieuwd naar de Digital Foundy analyse. En ik wacht nog even op een mooie aanbieding.JackAvery schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:21:
[YouTube: LEGO Marvel Super Heroes | Nintendo Switch Trailer]
Morgen als het goed is Burnout Paradise fysiek voor de Switch, die is inmiddels te vinden voor budget prijzen.
[ Voor 10% gewijzigd door L23 op 07-10-2021 12:03 ]
Interessant over die “anti-scattering adhesive film”. Wat als je die eraf haalt m.b.t. de garantie en hoe zit het dan met screen protectors erop doen? Als je die er later dan weer afhaalt, neem je gelijk die standaard “anti-scattering adhesive film” ook mee eraf gok ik zomaar.JackAvery schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 06:41:
[...]
The Verge heeft blijkbaar Nintendo on record / heeft een quote uit de handleiding o.i.d. hierover dat het ook met zekerheid weggaf:
[The company also says that the display features an “anti-scattering adhesive film”, which it says not to remove; though after several days with the device I admit I didn’t even notice there was a film on the screen.]
Grappig dat hier nog niet echt op ingegaan is bij The Verge en andere review/tech sites.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Nedgame heeft ze in ieder geval binnen, dus morgen kan ik 'm ophalen! Zin in.
Met betrekking tot het gebruik: laten jullie de switch in de dock zitten als je hem niet gebruikt?
Maakt opzich niet uit. Ik zelf haal hem wel uit mijn dock als ik het een tijdje niet gebruik en stop het in de hoes. Maar je kan de Switch prima in zijn dock laten zitten.Bulletdodger schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:59:
Met betrekking tot het gebruik: laten jullie de switch in de dock zitten als je hem niet gebruikt?
Voor zover ik begrijp zit die film heel vaak standaard geappliceerd op glazen smartphone schermen en lijkt normaal deel van het scherm. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit makkelijk te verwijderen is of dat je hiermee problemen gaat krijgen om een screen protector te appliceren.Koldur schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:45:
[...]
Interessant over die “anti-scattering adhesive film”. Wat als je die eraf haalt m.b.t. de garantie en hoe zit het dan met screen protectors erop doen? Als je die er later dan weer afhaalt, neem je gelijk die standaard “anti-scattering adhesive film” ook mee eraf gok ik zomaar.
Grappig dat hier nog niet echt op ingegaan is bij The Verge en andere review/tech sites.
Zie bvb de film van DIC:
Why do shards of glass from broken touch screens stay put?
Even if a smartphone’s tempered glass touch screen smashes as a result of being dropped or bashed against something, the glass almost always remains in place, meaning the chance of injury from scattered shards of glass is minimal. This is because most smartphone touch screens are protected by DIC’s antiscattering adhesive film.
[ Voor 26% gewijzigd door JackAvery op 07-10-2021 14:10 ]
Ik heb zelf een launch switch en geen problemen met de accu. Het is absoluut niet zo dat deze speciaal uit het Dock gehaald wordt omdat hij anders te lang op de lader zit. Enige keer is om te wisselen met die van mijn vrouw.Bulletdodger schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:59:
Ik las er dus teveel in haha, dacht dat er al een soort pre applied screen protector op zat.JackAvery schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:08:
[...]
Voor zover ik begrijp zit die film heel vaak standaard geappliceerd op glazen smartphone schermen en lijkt normaal deel van het scherm. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit makkelijk te verwijderen is of dat je hiermee problemen gaat krijgen om een screen protector te appliceren.
Zie bvb de film van DIC:
[...]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Nintendo Switch-carddoosje van de My Nintendo Store is binnen. Alvast een selectie gemaakt van games die ik (nog een keer) op de OLED Switch ga spelen.
@sderooij Ik ben jaloers.
![]() | ![]() |
@sderooij Ik ben jaloers.
Update: Het lijkt een administratieve fout te zijn. Een dezer dagen kan ik 'm alsnog bestellen als het goed is - en ja, ook met pre-order bonus met dank aan de Amazon-chat persoon. De muismat is één, maar de poster is toch wel tofZalmanman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:37:
@sderooij Wie zijn 'ze' in dit geval?
[ Voor 3% gewijzigd door Zalmanman op 07-10-2021 14:45 ]
Jouw eigen foto? Nice man! Waar heb je hem vandaan?
Ik zit echt te popelen voor morgen PostNL
bmmgames.nlZalmanman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Update: Het lijkt een administratieve fout te zijn. Een dezer dagen kan ik 'm alsnog bestellen als het goed is - en ja, ook met pre-order bonus met dank aan de Amazon-chat persoon. De muismat is één, maar de poster is toch wel tofDan maar wat langer wachten.
@sderooij Wie zijn 'ze' in dit geval?
Mijn foto jaTomba schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:45:
[...]
Jouw eigen foto? Nice man! Waar heb je hem vandaan?
Ik zit echt te popelen voor morgen PostNL(Wordt mijn eerste Switch, heb me tot nog toe 'beholpen' met een Wii U)
bij mijn lokale shop, bmmgames.nl .. en nee ik werk niet voor ze
Leuk man, geniet ervan! Gewoon voor 349euro? (Had je een pre-order?)sderooij schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:53:
[...]
Mijn foto ja![]()
bij mijn lokale shop, bmmgames.nl .. en nee ik werk niet voor ze
Ook wel grappig
Ik moet zeggen: dat scherm blaast mijn omver, en het formaat. Was worth itTomba schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:58:
[...]
Leuk man, geniet ervan! Gewoon voor 349euro? (Had je een pre-order?)
Ook wel grappig
[Afbeelding]
Oef, met schijt hebben aan embargo's kun je wel in de problemen komen met Nintendo.
Straks na mijn Teams calls, maak ik even wat foto's van de Metroid unboxing, als men dat wilt ;-)
Wanneer komt de OLED review?sderooij schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:03:
[...]
Ik moet zeggen: dat scherm blaast mijn omver, en het formaat. Was worth it
Heb nog 80 overuren staan die ik vrijdag en maandag opneem (deel dan), dus mijn lange weekend begint bij deze
Toch een klein min-punt van de OLED Switch.
The key problem here is that unless you have exceptionally long nails, getting the flap open is frustratingly hard. This might sound like a genuine 'first world problem' – and don't get me wrong, it totally is – but the first time I tried to open the slot, I honestly thought the unit was defective.
The key problem here is that unless you have exceptionally long nails, getting the flap open is frustratingly hard. This might sound like a genuine 'first world problem' – and don't get me wrong, it totally is – but the first time I tried to open the slot, I honestly thought the unit was defective.
@meesje Ben benieuwd. Maar ik zal waarschijnlijk net als bij het huidige model de cartridge flap niet dicht drukken. Dus na de eerste keer geen moeite om een cartridge te verwisselen. Elke keer open en dicht drukken vertrouw ik niet met dit soort deurtjes.
De eerste scalper staat alweer op Vraag & Aanbod.
Ik heb gepreordered bij gamemania, maar niks meer gehoord. Nog andere mensen hier die bij gamemania hebben preordered en misschien weten of je morgen gewoon kan ophalen?
Stop daar eens mee.Disfigured schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:01:
De eerste scalper staat alweer op Vraag & Aanbod.
Ook niks gehoord. Ook geen idee of er bericht zou worden. Paar weken terug nog een spel gekocht en toen zei de medewerker: "Ik zie je weer 8 oktober". Dus ga er gewoon vanuit dat je het vanaf 10 uur openingstijd kan ophalen.tekken4111 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:09:
Ik heb gepreordered bij gamemania, maar niks meer gehoord. Nog andere mensen hier die bij gamemania hebben preordered en misschien weten of je morgen gewoon kan ophalen?
Vandaag nog bij de Wehkamp voor €349,- kunnen bestellen en ik heb al verzendbevestiging voor levering van morgen. Ik denk dat er morgen ook hier en daar nog wel een aantal te koop komen zodat je dit weekend kan spelen als je zou willen, dus ik denk niet dat je hem snel voor meer zou kunnen doorverkopen. In ieder geval niet zo erg als bij de PS5.
Ook meteen Mario Kart en Super Mario 3D World + Bowser’s Fury besteld, ik kijk vooral erg uit naar Super Mario 3D World dit leek mij voor nu de leukste mario beschikbaar. Wat vinden jullie de beste beschikbare mario game op dit moment?
Ook meteen Mario Kart en Super Mario 3D World + Bowser’s Fury besteld, ik kijk vooral erg uit naar Super Mario 3D World dit leek mij voor nu de leukste mario beschikbaar. Wat vinden jullie de beste beschikbare mario game op dit moment?
Let op:
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
Discussie over de Nintendo Switch 2, zie: [Nintendo Switch 2] Nieuws & Speculaties
Voor Nintendo Online zaken: [Nintendo Online] Ervaringen en Discussie
Technische issues of garantievragen? Zie dan: ~~~[Switch] Problemen en garantie-afhandelingen
Vragen of opmerkingen over levertijden en nieuwe revisies? Zie dan: [Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
:strip_exif()/f/image/peFOkhxXxep320IfaaHzvT28.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/NTVFsBiWy9yymVvtJUxHL29u.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ECIJorfa9gJjkrSFnUYa4wSx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aDRYCdobhFJojl0uZo6UeRt4.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/71pjh6DzIrdZWoLdl0kK7Waz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cjueOiQ9cB4guSf9OJktHHwf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JbKFI2aKudvQsQx6yMrkfKNk.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wWGRlXeJF9ZLvmROmSj5a37n.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/v87sKgGAw7FUG0A9oTUv5wVL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TueqefUCEkWZ2jKgtHSQ8cj7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/2wzAcXMjqNX2Xd2S7aljfQva.jpg?f=fotoalbum_tile)

:strip_exif()/f/image/JKDO5ovW7ZAAsHq1MDOlzdM8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FS45X9Op1CGa2oLtqnl80p4b.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yR335a3NTdCeqaoLHLIdSmSm.jpg?f=fotoalbum_tile)