Nivali schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:49:
[...]
Hoe is de extra grip hierbij? Normaal krijg ik vrij snel last van mijn handen bij het spelen in handheld mode. Normaal gesproken altijd tevreden over ugreen dus dit is wellicht een goedkope oplossing.
Ik heb
deze grip n.a.v. de post van @
beezjeh ook besteld en vandaag al ontvangen. Ik bezit reeds een Skull & Co. GripCase en kan ze daarom mooi vergelijken.
De Skull & Co. heeft in mijn ogen één groot nadeel en een kleine tekortkoming. Het grote nadeel: De triggers en L + R buttons zijn bedekt met rubber. Ik vond dat persoonlijk heel vervelend spelen. De triggers gingen nog wel, maar de L en R knoppen vereisten een andere manier van indrukken en zelfs dan ging het nog zo'n 25% van de tijd niet goed. Het indrukken werd dan niet geregistreerd. Ik vond het zo irritant dat ik na een week besloten heb om de hoeken van de case af te knippen. Sindsdien speelt het super. Nadeel is wel dat de Switch nu wat losser in de case zit. Ik zou hem zo niet uit durven lenen. Er is een kleine kans dat de Switch eruit valt als je deze op de kop houdt.
De kleine tekortkoming is dat er geen uitsparing in de Skull & Co. zit voor de standaard. De Switch kan dus niet neergezet worden.
De Ugreen bestaat, in tegenstelling tot de Skull & Co, niet helemaal uit rubber (siliconen). Het middenstuk is van vrij hard plastic, de grips zijn van een zachter materiaal. Grappig genoeg heeft de case bijna exact dezelfde vorm als mijn Skull & Co. waar nu de hoeken afgeknipt zijn. De triggers en L + R buttons zijn dus niet bedekt.
De uitsparingen voor de aansluitingen, ventilatieroosters, e.d. zijn vrijwel identiek en zijn bij beide cases dik in orde. De Ugreen heeft
wel een uitsparing voor de standaard.
De Ugreen is imo grotendeels hoe de Skull en Co. had moeten zijn. De onbedekte triggers en L + R knoppen werker veel beter dan de met rubber bedekte versie. Dat er bij de Skull & Co. geen uitsparing is voor de standaard is een onnodige tekortkoming. Er zijn echter 2 maars. Doordat de Ugreen van harder plastic is, is de Switch lastiger uit de case te halen. (Voordeel daarvan is wel dat de Switch er stevig in blijft zitten en er niet uit kan vallen zoals bij mijn 'verknipte' Skull & Co.)
De tweede maar, en dit is een grote maar: De grips van de Ugreen zijn veeeel te klein. De Skull & Co. wordt geleverd met 3 setjes grips. Bij de Ugreen zitten ze eraan vast. De grips zijn naar mijn mening voor kinderhanden. Ik heb geen grote handen (wel lange vingers) en vind de grips amper van toegevoegde waarde. Het speelt iets beter dan zonder grip, maar het ligt mijlenver achter op het comfort van de Skull & Co.
Samengevat. Voor €7,50 voegt de Ugreen wel degelijk iets toe en zal het niet snel een miskoop zijn. Maar hier blijft de aangepaste Skull & Co ( met de 'dikke' grips) om de Switch zitten. Zou de Ugreen met betere grips komen dan zou het een
no-brainer zijn. De Skull en Co. zou de 3x zo hoge prijs (voor ons Nederlanders) naar mijn mening dan niet waard zijn.