ANWB Veilig Rijden Autoverzekering

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05 09:15
Ik wil graag een discussie starten met betrekking tot de ANWB Veilig Rijden Verzekering.

Wat is het?
Met de Veilig Rijden Autoverzekering ontvang je veilige rijderskorting. Dit is afhankelijk van hoe veilig je rijdt. Na afloop van ieder kwartaal bepaalt de ANWB jouw eindscore en betalen jou de korting uit. Naast dat je profiteert van een lagere premie, lever je ook een belangrijke bijdrage aan de verkeersveiligheid in Nederland.

Hoe werkt de Veilig Rijden Autoverzekering?
Na het afsluiten van de autoverzekering ontvang je een stick/dongel. Dit is een soort stekker die je in de auto plaatst. De stick verzamelt data tijdens al je ritten en houdt je rijstijl bij.
Via de Veilig Rijden app en jouw account ontvang je elke 10 dagen feedback op jouw rijstijl. Ook krijg je tips om je rijscore te verbeteren op de onderdelen bochten, snelheid, remmen en optrekken.
Je start ieder kwartaal standaard met 10% korting. Op basis van jouw rijstijl kun je nog eens tot 20% extra korting op je premie verdienen.

Hoe werkt het kortingssysteem?
De ANWB berekent op basis van jouw rijstijl een rijscore en de daarbij bijbehorende veilige rijderskorting. Na afloop van ieder kwartaal bepaalt de ANWB je eindscore en betaald de korting uit. Heb je een kwartaal geen korting verdiend? Dan betaal je de 10% korting aan de ANWB terug.

Wie heeft deze verzekering al? Hoe zijn de ervaringen?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 15:43
Ik weet niet hoe het voor anderen zit, maar deze verzekering is volgens mij überhaupt duurder dan andere, zelfs met die dongel.

En bij een andere verzekeraar heb je dus ook niet het probleem dat je verzekering wordt opgezegd als je meer dan 50 km/h te hard rijdt, en dat je premies verhoogd worden als je andermans fouten in het verkeer moet oplossen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Aan het bovenstaande heb ik weinig toe te voegen, maar ik ga het toch proberen..

Ook voor mij is de premie (zelfs met maximale korting) duurder dan wat ik nu betaal.

Gaat de premie inderdaad omhoog als ik moet remmen of uitwijken voor de onkunde van een ander. (En autorijden moet wel een beetje leuk blijven, ik neem de snelwegafrit met 80, niet stapvoets.)

En de grootste, ik heb geen OBD2 poort op m'n auto, dus dat gaat sowieso niet werken.

Hoe zit dat trouwens met opzeggen? Dan wordt je vervolgens bij alle andere verzekeringsmaatschappijen ook geweigerd op het feit dat je door een verzekeringsmaatschappij eruit bent gezet? Helemaal een dure hobby zo, dan kan je gelijk door naar Rialto of hoe die toko ook moge heten.

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 02-04-2019 23:32 ]

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 20:53
Er komt eigenlijk maar één woord in mij op als ik de pagina lees van deze verzekering. En dat is 'eng'. Daar laat ik het dan ook bij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In een ander topic kwam het er bijna op neer dat iemand die ff te hard reed/remde bij wijze van spreken direct door de ANWB werd gebeld met een boodschap qua "als je dat nog eens doet, raak je je verzekering kwijt".

Dus nee!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 18:55

Orac

Ik mis je papa.

Ideaal product voor de "ik-heb-niets-te-verbergen"-types.

Trouwens, we hebben al een systeem waarbij je beloond wordt wanneer je geen brokken maakt: de no-claim korting.

[ Voor 50% gewijzigd door Orac op 02-04-2019 23:41 . Reden: toevoeging opmerking no-claim korting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb deze verzekering bewust afgesloten en ik heb de dongel vorige week geinstalleerd en dus nog geen resultaten. Ik betaal ongeveer 120 euro per maand voor volledig casco. Daar kan in een gunstig geval 30 euro vanaf maar daar reken ik niet op.

De reden dat ik specifiek voor deze verzekering heb gekozen is nou eens niet omdat hij de goedkoopste is, maar omdat ik dit jaar eens wil proberen om a) zuinig te rijden en b) minder verkeersboetes wil krijgen dan vorig jaar, een jaar waarin ik honderden euro's aan vermijdbare boetes heb betaald.

Mijn auto heeft oa verkeersbord herkenning en geeft dus ook signalen als ik te hard rijd.

Dus ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Mijn eerste ervaringen zijn goed, ik houd mijn rijstijl beter in de gaten en ik ben daardoor minder geneigd om impulsief te planken.

[ Voor 6% gewijzigd door PZOOO op 02-04-2019 23:44 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:46
PZOOO schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:42:
Mijn eerste ervaringen zijn goed, ik houd mij rijstijl beter in de gaten en ik ben daaardoor minder geneigd om impulsief te planken.
Kom je over 'n maand of drie nog eens terug om te vertellen hoe het dan gaat? :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Mijn auto heeft oa verkeersbord herkenning en geeft dus ook signalen als ik te hard rijd.

[knip]
Elke auto die ik in het bezit heb gehad in al die jaren heeft verkeersbordenherkenning, dat ben ik namelijk zelf. En ik geef ook de signalen af naar mijn gaspedaal.

We zijn een beetje doorgeslagen de laatste jaren en geven zowat alles uit handen aan de techniek wat we zelf ook uitstekend kunnen doen. Maar menigeen kan de verleiding van de smartphone niet weerstaan en is vaak met andere zaken bezig dan met het (veilig) rijden zelf en het verkeer om zich heen. Misschien wordt het allemaal wel eens stukken veiliger als de auto in staat zal zijn om zelf volledig autonoom te rijden. Ik vraag me dan ook meteen af of een bestuurder zich dan ook in kan houden als er 30km/h gereden wordt in een 30km-zone.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Variabele korting op een dure verzekering waarbij je ook nog eens met je privacy betaald? No thank you. Een stick of dongle kan niet bepalen wat "veilig" rijden is. In de praktijk kun je namelijk wel eens hard moeten remmen of juist gas moeten geven om uit te wijken en ook het fenomeen "meerijden met het verkeer" (als voorbeeld) kent zo'n dongle niet. De dongle ziet de situatie op de weg niet en kent zelfs het weer ter plaatse niet. Slecht idee. Nu zie je nog dat men korting beloofd. Ik vermoed dat het op termijn wordt omgedraaid; je betaald meer wanneer je niet mee doet.

Hier nog een stukje van de consumentenbond: https://www.consumentenbo...kering/anwb-veilig-rijden
Het klinkt sympathiek, maar de voorwaarden zijn stevig.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Meer over de EDR die blijkbaar al standaard in auto's zit hier
De EDR registreert verschillende zaken als de tijd, de locatie van de auto, de snelheid, de stand van de pedalen, de werking van de airbags et cetera. Bij ernstige ongevallen waarbij de afdeling ‘Verkeers Ongevallen Analyse’ van de politie onderzoek doet, kan de data van de laatste vijf seconden vóór het ongeluk in de EDR geraadpleegd worden.

[ Voor 56% gewijzigd door PZOOO op 03-04-2019 08:58 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
slim van anwb. ze weten dat de meerderheid ver kan gaan in dit land voor een paar euro korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
PZOOO schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:57:
Meer over de EDR die blijkbaar al standaard in auto's zit hier
Er zit een groot verschil in data verzamelen en actief versturen en alleen data verzamelen en inkijken als er een ingeval gebeurd is. Bij een ongeval is een zwarte doos een stuk betrouwbaarder dan ooggetuigen en als je dan normaal gereden hebt en gereageerd hebt heb je niks te vrezen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PZOOO
Het gaat niet om de korting, het is een dure verzekering. een vergelijkbare volcasco had bij Promovendum 80 euro gekost.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Ik heb het eens bekeken: maar het lijkt wel een soort loterij. En echt veel extra korting krijg je ook niet. Mijn Suzuki Celerio is nu bij Inshared WA+ verzekerd, voor € 34,18. Bij de ANWB zou dat met deze verzekering € 35,64 of in ergste geval, juist meer.

Dus het is wel iets goedkoper.... maar je word wel gevolgd.... weten ze direct dat ik meer dan 15.000km rij. Vind de gedachte dat een verzekeraar je volgt niet zo heel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:28
MAX3400 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:39:
In een ander topic kwam het er bijna op neer dat iemand die ff te hard reed/remde bij wijze van spreken direct door de ANWB werd gebeld met een boodschap qua "als je dat nog eens doet, raak je je verzekering kwijt".

Dus nee!
Inderdaad. Deze verzekering brengt zeer hoge financiele risico's met zich mee.

Zie het volgende topic vanaf de gelinkte reactie: MsG in "Abnormaal hoge verzekeringspremie na 2 kleine schades"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jaarlijks check ik m'n autoverzekering en ANWB scoorde laatst bij mij wel hoog in het voordelige lijstje. Heb daarom e.e.a. uitgezocht maar ben snel verder gaan kijken, precies vanwege de volgende reden:
Nee dank je ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:30
Het lijkt erop dat je een type auto hebt, waarin geen dongel geplaatst kan worden. Bereken nu online je premie voor onze Reguliere autoverzekering, deze verzekering biedt dezelfde dekking als de Veilig Rijden Autoverzekering.
Ik denk ik reken even uit hoeveel duurder het is dan mijn huidige 70 euro WA+volledig casco. Maar dat gaat dus niet.
Werkt dit alleen op VAG auto's?

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 03-04-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rukapul schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:09:
[...]

Inderdaad. Deze verzekering brengt zeer hoge financiele risico's met zich mee.

Zie het volgende topic vanaf de gelinkte reactie: MsG in "Abnormaal hoge verzekeringspremie na 2 kleine schades"
Heftig hoor: een verzekeraar, die nog onverbiddelijk is dan de politie :( Te hard rijdt iedereen weleens, soms gewoon onbewust.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-05 23:11
Cheesy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:12:
Jaarlijks check ik m'n autoverzekering en ANWB scoorde laatst bij mij wel hoog in het voordelige lijstje. Heb daarom e.e.a. uitgezocht maar ben snel verder gaan kijken, precies vanwege de volgende reden:

[...]

Nee dank je ;w
Dus jij vind het normaal om meer dan 50 km/h te hard te rijden? Ik zie wel meer redenen om deze verzekering niet te nemen. Meer dan 50km/h te hard normaal vinden en dit ook geregeld te doen is gewoon ronduit asociaal weggedrag. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:46
hajee999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:21:
[...]

Dus jij vind het normaal om meer dan 50 km/h te hard te rijden? Ik zie wel meer redenen om deze verzekering niet te nemen. Meer dan 50km/h te hard normaal vinden en dit ook geregeld te doen is gewoon ronduit asociaal weggedrag. :|
Afhankelijk van de nauwkeurigheid van de plaatsbepaling (niet echt dus), kan het heel goed gebeuren dat jij je netjes aan de snelheid houdt maar de dongle vindt dat je op een parallelweg rijdt waar een 50km/h lagere limiet geldt. En gezien een aantal andere reacties in het hierboven al gelinkte topic, klintk het alsof de verzekeraar daar niet heel coulant mee om zal gaan (nog even afgezien van het feit dat ik niet eens in een dergelijke discussie terecht wil komen door een technische fout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik heb het ook ooit overwogen, dat spionagetooltje:
https://www.anwb.nl/auto/connected/obd-dongle

Diverse malen geprobeerd detailinfo te krijgen over hoe en wat er nou precies bijgehouden wordt en wat men 'gevaarlijk' en/of onacceptabel vindt. Alleen al de simpele vraag of 180km/h rijden op de Autobahn (daar waar het mag/kan) als not accepted wordt gezien, kreeg ik geen reactie.
Je krijgt er gewoon GEEN concreet en inhoudelijk antwoord op. :(

Bovendien schijnt de terugkoppeling nogal rigide en niet-communicatief te zijn:
https://community.consume...-privacy-2477/index2.html

Want ik wilde na 30 jaar en bijna een miljoen kilometers schadevrij rijden eigenlijk wel wat meer korting dan die 80% no-claim. :+
Ok, dan niet.

En toch, zeker de afgelopen 2 jaar was de ANWB autoverzekering (zonder dongle) voor onze situatie de allergoedkoopste. Geen idee waarom eigenlijk. Maar voor een 8 jaar oude auto, aanschafwaarde 25K, WA + casco, minimaal eigen risico, met inzittendenverzekering betalen we 285 euro/jaar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Ik hoop wel dat de GPS ontvangst onder het dashboard beter is dan de smartphone boven het dashboard. Want het zal niet de eerste keer zijn dat de smartphone denkt dat ik op een direct ernaast rij (A12 Utrecht, hoofdrijbaan / parallelrijbaan). En dan kan het dus best zijn dat je ineens stevig te hard rijdt volgens de dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-05 23:46
Niet de verzekering, maar wel de connected dongle van ANWB; snelheid is een te belangrijke parameter, bewuste gevaarzetting door bijvoorbeeld zonder file 50 km/h op de snelweg te rijden wordt beloond met een hogere "eco score"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:21:
[...]

Heftig hoor: een verzekeraar, die nog onverbiddelijk is dan de politie :( Te hard rijdt iedereen weleens, soms gewoon onbewust.
Als je onbewust meer dan 50 km/h te hard rijdt dan ben je ook geen rijbewijs waardig. Dat is hetzelfde als mensen niet gezien hebben dat ze door rood rijden. Ik vind het erger als je het niet gezien hebt dan als het een bewuste actie is geweest (want dan let je nog wel op de risico's).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou dit ding dolgraag willen proberen, enkel om te kijken hoe snel je door de ANWB uit je verzekering wordt gezet, maar risico dat je ergens op een lijst komt of ergens aanzienlijk duurder dan nu zit, zit ik niet op de wachten.
je rijscore te verbeteren op de onderdelen bochten, snelheid, remmen en optrekken.
Is dit het 'langzaam is beter' principe? Als de hele stoet in 15sec naar 100 gaat, is het voor jou veel veiliger om dit in 25sec te doen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 22:10
LordSinclair schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:42:
[...]

Als je onbewust meer dan 50 km/h te hard rijdt dan ben je ook geen rijbewijs waardig. Dat is hetzelfde als mensen niet gezien hebben dat ze door rood rijden. Ik vind het erger als je het niet gezien hebt dan als het een bewuste actie is geweest (want dan let je nog wel op de risico's).
Dit is een stuk software. Ik hoop dat er wel wat marges worden toegepast, maar hoe weet hij als er een verkeerssituatie is aangepast? Hoe bepaalt hij exact waar een snelweg eindigt? Het is nog allemaal veel te zwart-wit om goed te werken.

Ik blijf er ver vandaan, al is het alleen maar voor het privacy vlak. Slaan ze ook je volledige routes op? Vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Je hoeft het maximumsnelheidbord maar gemist te hebben... ik zie soms borden , die naar de zijkant gedraaid zijn. Weet niet of dat bewust gedaan is, om de maximumsnelheid weer verhoogd is? Maar als de ANWB dan nog oude gegevens heeft, dan word je mooi op de vingers getikt.

Perongeluk door rood gereden is mij ook al een paar keer voor gekomen: helaas zijn wij geen robots en soms maak je onbewust de verkeerde beslissing. Maar 50KM/u te hard is inderdaad heftig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 10:31
Ruerd Jan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:34:
Ik hoop wel dat de GPS ontvangst onder het dashboard beter is dan de smartphone boven het dashboard. Want het zal niet de eerste keer zijn dat de smartphone denkt dat ik op een direct ernaast rij (A12 Utrecht, hoofdrijbaan / parallelrijbaan). En dan kan het dus best zijn dat je ineens stevig te hard rijdt volgens de dongle.
Precies dit, hoe vaak het wel niet gebeurd dat zowel mijn foon als mijn auto net even mis zit en de provinciale weg (60km/h) pakt die net naast de A16 (130 km/h) ligt. Dan heb je dus je 50km/h verschil al te pakken.
Daarnaast registreren ze hard remmen/optrekken etc.
Er zijn zat knooppunten met gecombineerde in/uitvoegstroken die simpelweg levensgevaarlijk zijn omdat iedereen zijn auto er maar tussen gooit.

Het is een nobel idee en streven om korting te bepalen op basis van weggedrag maar zolang niet iedereen dit heeft is ook niet te bepalen wat de false positives zijn, en dan laat ik de de gps on-nauwkeurigheid volledig buitenbeschouwing.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:04

Onbekend

...

Bastie-88 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:53:
Daarnaast registreren ze hard remmen/optrekken etc.
Er zijn zat knooppunten met gecombineerde in/uitvoegstroken die simpelweg levensgevaarlijk zijn omdat iedereen zijn auto er maar tussen gooit.
Het komt er dus op neer dat je met deze verzekering geen ongeluk moet voorkomen door hard te remmen, maar gewoon het ongeluk te laten gebeuren en de verzekering de boel uit laten keren? ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
[...]

Kijk nog even je post na hoe stupide je aanname is, je zet me gewoon bewust voor gek terwijl ik nergens meld dat ik dat doe. Om een duidelijk statement af te geven: ik rijd nergens 50kp/h te hard.

Om er inhoudelijk op terug te komen, je wordt niet geroyeerd als je herhaaldelijk of zo jij noemt "geregeld" te hard rijdt, maar per ommegaande.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 12:01
Ik had zo'n verzekering. Ondanks het feit dat ik rij als een bejaarde (dus nooit te hard) kreeg ik minpunten omdat ik soms te hard remde (dat is soms noodzakelijk) of te snel door de bocht ging. Daarbij wil ik nogmaals zeggen dat ik rij als een bejaarde, dus erg rustig, nooit te hard en altijd erg voorzichtig.

Uiteindelijk ben ik voor lange tijd nooit boven de 75% score uitgekomen. De maximale besparing tov het standaardbedrag is dan 10 euro per kwartaal.

Persoonlijk vindt ik deze verzekering pure oplichting omdat de ANWB niet transparant is wat betreft de meetresultaten. Je kunt niet precies zien waar je de fout in gaat en wanneer dat was zodat je je gedrag echt kunt verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hajee999
Cheesy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:03:
[...]

Kijk nog even je post na hoe stupide je aanname is, je zet me gewoon bewust voor gek terwijl ik nergens meld dat ik dat doe. Om een duidelijk statement af te geven: ik rijd nergens 50kp/h te hard.

Om er inhoudelijk op terug te komen, je wordt niet geroyeerd als je herhaaldelijk of zo jij noemt "geregeld" te hard rijdt, maar per ommegaande.
Je geeft aan dat royement voor 50km/h te hard rijden voor jou de reden is deze verzekering te nemen. Dan is de aanname niet geheel/geheel niet onjuist want je impliceert dus hiermee dat je dit wel doet omdat dat voor jou een reden is om de verzekering niet te nemen. Daarnaast impliceert je profielfoto natuurlijk ook het een en ander.... ;) Om een semantische discussie te voorkomen neem ik maar even aan dat je dit inderdaad zoals je zegt niet doet en 'andere' redenen hebt om van een dergelijk verzekeringsproduct af te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door hajee999 op 03-04-2019 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Chakotay

Lick here to continue

Over dit onderwerp heb ik een paar jaar terug al een topic geopend. Mijn mening hierin is hetzelfde en even kort als @Dutchy007 aan het begin vann dit topic al zegt: eng.

Ik hoop heel erg dat dit soort dataverzamel-praktijken bij verzekeraars een uitzondering blijven, maar ik maak me ernstig zorgen dat dit een hellend vlak word. Nu is het een optie bij een enkele verzekeraar, langzaamaan worden gaan meer het doen. Over 5-10 jaar als een groter deel van het wagenpark uitgerust is met de verplichte sensoren & tooling, zie ik het zomaar gebeuren dat de verzekeraars dit ook standaard willen uitlezen, en je alleen nog maar met een veel hogere premie een "blinde" verzekering mag afsluiten.

* Chakotay blijft mooi motor rijden, en oude meuk zonder ODB-poort...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
[...]

Maar is het aan je verzekering of aan de politie om er vervolgens consequenties aan te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Chakotay

Lick here to continue

En de straf is ook flink, verkijk je niet op de langetermijn-kosten van een verzekerings-weigering. Als je alleen maar dat kruisje achter je naam hebt staan kan je alleen nog maar bij Rialto e.d. terecht, over een paar jaar bekeken kost dat je meer dan de boete die je voor 1x 50 te hard krijgt...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
Ik heb hem eruit gehaald en weer een andere verzekering genomen. Er ontbreekt gewoon goede feedback en daar moet je ook nog om vragen. Wij hadden eens een verlaging van de score op snelheid, maar je kan niet zien waar je de fout in geweest bent. Je kan de uitgebreide feedback (log uit een track en trace systeem) wel opvragen, maar die zou je standaard moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Net nog even op Independer vergeleken, scheelt op zich wel aanzienlijk in mijn situatie in prijs / maand. Maar wat ik eerder zeg, het is mij de korting niet waard.

ANWB Groene rijscore 30% korting €15,94
ANWB Oranje rijscore 15% korting €19,35
ANWB Rode rijscore Geen korting €22,77

Unigarant €26,74
FBTO €27,02
Allsecur €27,66

(Uitgangspunt beperkt casco)

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 03-04-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

veltnet schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:06:

Persoonlijk vindt ik deze verzekering pure oplichting omdat de ANWB niet transparant is wat betreft de meetresultaten. Je kunt niet precies zien waar je de fout in gaat en wanneer dat was zodat je je gedrag echt kunt verbeteren.
'Pure oplichting' is juridisch gezien is anders. ;)

Misleiding c.q. geen inhoudelijke info verstrekken is het wel ja.

Vooral dit:
"Je kunt niet precies zien waar je de fout in gaat en wanneer dat was zodat je je gedrag echt kunt verbeteren."
geeft eigenlijk al aan hoezeer het hele marketing geneuzel rond deze verzekering een wassen neus is! :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 14:20
Logisch dat ze je hard aanpakken bij te hard rijden. Wat verwachten we dan? Het is een bedrijf dat met deze regeling niet je goede rijgedrag wilt belonen of schouderklopjes komt geven, of zegt; 'Ja, 30 km/u te hard, wat maakt het uit, het was inderdaad 3 uur 's nachts op een lege A12'...

Het is een bedrijf dat zoveel mogelijk geld wilt verdienen. Daar horen schijnkortingen en 'niet te missen' deals bij, maar uiteindelijk zal de ANWB hier toch aan moeten verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
hajee999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:12:
[...]
Daarnaast impliceert je profielfoto [...]
offtopic:
Dat is al een hele oude parodie op een tv-programma waarvan ik het oude logo al niet eens meer kan vinden op internet, tijd om te wijzigen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tvblik.nl/afbeelding/programma-groot/eigen-huis-en-tuin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Pyramiden schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:16:
[...]

Maar is het aan je verzekering of aan de politie om er vervolgens consequenties aan te verbinden?
De verzekering mag ook voorwaarde aan zijn/haar klanten stellen (het is geen liefdadigheidsinstelling).
Zo mag je van de wetgever een bepaald promillage alcohol in je bloed hebben maar er kan best in de voorwaarde van je verzekering staan dat dit maximaal 0% mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Cheesy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:21:
Net nog even op Independer vergeleken, scheelt op zich wel aanzienlijk in mijn situatie in prijs / maand. Maar wat ik eerder zeg, het is mij de korting niet waard.

Unigarant €26,74
Toch wel vreemd?!? :?
Want Unigarant is de verzekeraar die de polissen van de ANWB autoverzekering ondertekent...

Dit staat er letterlijk onderaan het polisblad van onze ANWB autoverzekering:

ANWB Autoverzekering
...
Unigarant N.V.
Unigarant N.V. is gevolmachtigd agent van UVM Verzekeringsmaatschappij N.V. in Hoogeveen. UVM is de
risicodragende verzekeraar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 22:44
Zou er zelf nooit gaan. Ik rij netjes, nooit echt te hard. Maar dan lees je dit:
Ik heb deze verzekering sinds maart van dit jaar.

Inmiddels al 3 snelheids overtredingen gescoord op wegen waar ik nooit ben geweest.

Het betrof een parallelweg aan een snelweg.

2 wegen naast elkaar. 1 van max 30 km h en 1 van max 80 km h.

In Niftrik 50 km h. waar ik nooit ben geweest.

Commentaar voor onveranwoord remmen en optrekken, was tijdens een remmentest voor de APK keuring

Al met al dus geen betrouwbaar systeem.
Straks betaal je meer of wordt je dus geroyeerd om 'niks'. Stel je bent zelf even paar weken het land uit, en dan? En als je dan naar een ander wilt: Dan is de vraag: is er wel eens een verzekering door de verzekeraar opgezegd vanwage blabla. Moet je dan Ja gaan antwoorden? En krijg je dus steeds moeilijker een verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
LordSinclair schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:27:
[...]

De verzekering mag ook voorwaarde aan zijn/haar klanten stellen (het is geen liefdadigheidsinstelling).
Zo mag je van de wetgever een bepaald promillage alcohol in je bloed hebben maar er kan best in de voorwaarde van je verzekering staan dat dit maximaal 0% mag zijn.
Juist en zo is het, er zal een mooie berekening achter zitten die schade risico's met bepaald rijgedrag matcht. Voor sommigen interessant om zo korting een mooie korting te krijgen.
Voor anderen niet die het privacy aspect of de vage scoring methodiek danwel zelfkennis ten aanzien van rijgedrag als reden zien juist van een dergelijk product af te zien.

Niets meer en niets minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 10:31
ehtweak schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:27:
[...]

Toch wel vreemd?!? :?
Want Unigarant is de verzekeraar die de polissen van de ANWB autoverzekering ondertekent...

Dit staat er letterlijk onderaan het polisblad van onze ANWB autoverzekering:

ANWB Autoverzekering
...
Unigarant N.V.
Unigarant N.V. is gevolmachtigd agent van UVM Verzekeringsmaatschappij N.V. in Hoogeveen. UVM is de
risicodragende verzekeraar.

Ik heb zo'n zelfde grapje een keer met mijn motor gehad.
Combimotors (toen ook onderdeel van Unigarant) was toen ook €15 goedkoper per maand onder de zelfde voorwaarden.
Ik had die zelf gevonden en mijn verzekeringsmannetje kwam met Unigarant aan.
Die heeft daarna gelijk contact opgenomen waarom hun dat niet konden aanbieden :P

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:02
Cheesy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:21:

Unigarant €26,74
FBTO €27,02
Allsecur €27,66

(Uitgangspunt beperkt casco)
Als ANWB ook zonder de extra korting de goedkoopste is, dan kun je toch gewoon een reguliere autoverzekering bij ze afsluiten?

(Die heb ik zelf ook... Was destijds de goedkoopste...)
meermarco schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:27:
Commentaar voor onveranwoord remmen en optrekken, was tijdens een remmentest voor de APK keuring
:') _O-

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 18:40
I concludeer even snel dat deze dongle in ieder geval een GPS tracker heeft, en een GSM verbinding om data te verzenden - mogelijk real time.

Neen dank u.

Ik zit dit als een begin; stiekem verwacht ik dat verzekeraars dit meer en meer gaan opdringen aan hun klanten. Door de premies te verhogen voor klassieke verzekeringen (immers, dat zijn de aso's die zich niet aan de wet willen houden, en dat aantonen met het gebruik van zo'n dongle). En, later, door alleen nog info-sharing verzekerning aan te bieden. Verzekeraars zijn er zeker bij gebaat stappen in deze richting te zetten. En, in die zin is het zwaar teleurstellend dat nota bene belangenvereniging ANWB hiermee begint.

Ik geloof niet in het zelfregulerende vermogen van verzekeraars. En, dus, is het tijd Den Haag te gaan vragen voor regulering op dit gebied. Specifiek zou ik graag een verplichting zien voor het blijven aanbieden van een klassieke verzekering, en een plafond aan het prijsverschil tussen de twee twee types verzekeringen.

Anders rijden we over 10 jaar allemaal met zo'n apparaatje rond :Y)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Veel succes met een 60 parallelweg aan de snelweg waar je 130 mag ;)
Je GPS ziet niet nauwkeurig op welke je zit en je rijd ineens 70 te hard volgens 'het systeem'.

/edit: late to the party :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 15:53

superwashandje

grofheid alom

[...]

ik heb hier nog een screenshot op mijn telefoon met flitsmeister open. volgens flitsmeister rij ik 114 op een 50km weg, 64km/h te hard!
mijn telefoon/gps dacht dat ik op de parallel weg naast de snelweg reed terwijl dat dus niet zo was en ik eigenlijk 120 mocht...
lullig als dan je verzekering ineens eenzijdig opgezegd word :P

edit: haha nog meer late to the party schijnbaar (excuus: brandalarm ging verkeerd af tijdens het typen)

[ Voor 6% gewijzigd door superwashandje op 03-04-2019 10:39 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En dat die abusievelijke GPS plaatsbepalingen geen uitzonderingen zijn, zie je dagelijks...

Leuk voorbeeld hiervan zijn de automagische flitsmeldingen die je bij diverse (lokale) nieuwssites ziet. Dan wordt er b.v. gemeld dat er in de compleet-onbekende-doodlopende-straat met radar op snelheid gecontroleerd zou worden. Maar in werkelijkheid is het de doorgaande weg, die daar parallel naast loopt... :F

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 02:39
Heb je in de afgelopen 3 maanden niet minstens 2 keer feedback van de ANWB op je rijgedrag gekregen, dan vervalt je veilige rijderskorting over de afgelopen 3 maanden. Je krijgt alleen feedback als je in een periode van 10 dagen minimaal 65 kilometer in Nederland hebt gereden.
Dus je moet rijden wil je korting krijgen. Leuk als je goed voor het milieu wilt zijn en vaak met de fiets gaat.

Ik vind het echt flut voorwaarden. Het gaat er helemaal niet om dat je veilig rijd, als jij hard moet remmen buiten jou schuld om boeit de ANWB dat helemaal niet. Je had rustig moeten remmen en je auto vol in die eikel moeten parkeren die zich niet aan de regels houd.

Je installeert vrijwillig spionage hardware zo dat de ANWB je korting kan weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
Anders rijden we over 10 jaar allemaal met zo'n apparaatje rond :Y)
Dat doe je nu al, bij ernstige ongevallen worden de diverse logs al uitgelezen.
Je GPS ziet niet nauwkeurig op welke je zit en je rijd ineens 70 te hard volgens 'het systeem'.
Eens maar een systeemfout was niet het aangevoerde argument. Het aangevoerde argument was royement ivm 50 km/h te hard rijden. Ik ga er gevoegelijk vanuit dat als dit problemen oplevert met de verzekeraar dit als argument aan te brengen is en te verklaren door de gehele rit te bekijken. De fout 'trekt' zich wel recht als je de hele route bekijkt. En anders kan je dit juridisch makkelijk winnen, wordt alleen wat gecompliceerder als je rechtsbijstand bij de zelfde maatschappij afgesloten is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 30-05 10:45
Laat staan dat als ze op dat apparaatje gaan besparen en er een goedkopere (lees: minder nauwkeurige) GPS ingooien, het nog deftig gaat werken :+

Mijn Coyote app slingert soms met +- 30 km/u rond de snelheid waarbij ik daadwerkelijk rij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 00:09
YakuzA schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:37:
[...]

/edit: late to the party :)
Of een aantal plekken op de A50 waar je 130 mag, maar er ineens een stuk van 200 meter ofzo is waar je maar 90 bij nat wegdek, jakker je dan door met 40km/h te hard en een hogere premie of ga je vol in de ankers en veroorzaak je een ongeluk en een hogere premie vanwege hard remmen, plus je auto in de kreukels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hajee999
Of een aantal plekken op de A50 waar je 130 mag, maar er ineens een stuk van 200 meter ofzo is waar je maar 90 mag vanwege slipgevaar ofzo, jakker je dan door met 40km/h te hard en een hogere premie of ga je vol in de ankers en veroorzaak je een ongeluk en een hogere premie vanwege hard remmen, plus je auto in de kreukels
Dit product lijkt me dan niets voor jou. Dit is voor consumenten die bewust 'groen' of 'veilig' rijden. Die zie je niet zo vaak doorjakkeren op de linkerbaan....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 19:48
Het verbaast me dat er nog geen mensen zijn die iets bedacht hebben om die dongle voor de gek te houden. Het OBD2-signaal moet toch wel te simuleren zijn en GPS-gegevens zijn toch ook wel te vervalsen? Uiteraard volledig theoretisch, want als je dit in de praktijk gaat doen pleeg je fraude, maar het lijkt me wel een leuke proof-of-concept dat je op deze manier maximale korting kunt krijgen terwijl je kunt rijden zoals je wilt omdat de dongle thuis aan je PC hangt :) We zitten hier wel op Tweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
LordSinclair schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:27:
[...]

Tuurlijk mag je voorwaarden aan je klanten opleggen. Wanneer je deze echter actief gaat handhaven kom je naar mijn mening wel op een glijdende schaal waar je je niet op wilt bevinden.

Alcoholcontrole gebeurt door de politie na een ongeluk. Zo'n kasje is vergelijkbaar met een alcoholslot voor 5% lagere premie, welke je ook meteen uit de verzekering gooit op het moment dat je een keertje te kort gewacht hebt met instappen na 1 biertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hajee999
Pyramiden schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:00:
[...]

Alcoholcontrole gebeurt door de politie na een ongeluk. Zo'n kasje is vergelijkbaar met een alcoholslot voor 5% lagere premie, welke je ook meteen uit de verzekering gooit op het moment dat je een keertje te kort gewacht hebt met instappen na 1 biertje.
Ook hier geldt vast het schade risico profiel is hoger met 1 biertje dan zonder alcohol. En dat is juist de essentie van dit verzekerings product. Rij je risicovoller betaal je meer premie, in marketing termen rijd je netjes dan ben je goedkoper uit. BTW gelukkig wordt er niet alleen na een ongeluk op alcohol gecontroleerd...

edit:typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-05 13:58
wat heb je aan voorwaarden als je die niet handhaaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Ik lees veel aannames dat de ANWB er puur op uit is om de klant te flessen. Geloof je dat nou echt?

ICT & Reizen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 15:53

superwashandje

grofheid alom

ik geloof wel dat de ANWB een bedrijf is dat zoveel mogelijk geld wil verdienen ja. als ze dat op deze manier kunnen doen geloof ik dat wel. of je het flessen wil noemen kan je over discussieren

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

PZOOO schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:13:
Ik lees veel aannames dat de ANWB er puur op uit is om de klant te flessen. Geloof je dat nou echt?
Waarom zouden ze? En hoe dan? In dat geval zou de verzekering voor "slechte" rijders torenhoog moeten zijn of zouden ze de gegevens lucratief door moeten gaan verkopen. Geen van beide zaken is hier aan de orde.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
PZOOO schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:13:
Nee ze zijn op zoek naar typische ANWB-mensen die rustig aan doen en weinig schade rijden. Dus Human Nature broek, ruitjesblouse, een labrador en elk jaar op vakantie naar zuid-frankrijk met het sleurhok. Daarnaast in de najaarsvakantie een Rijncruise en in het voorjaar uitwaaien op Texel. Oh ja, en met kerst natuurlijk naar de kerstmarkt in Duesseldorf.

/s :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegosaurus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-05 11:30
Ik vraag mij eigenlijk een beetje af wat de ANWB doet als je in Duitsland gaat rijden op een stuk waar geen snelheidslimiet geldt. Als ik mij goed kan herinneren is er een aangeraden snelheid van maximaal 130KM/h op de autobahn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:35
Ik heb voor mijn 2 auto's ook al 2 jaar deze verzekering.
Bevalt uitstekend.

Laagste score 41 (was mijn 1e kwartaal)
Hoogste score 81

Zoals je kunt zien heb ik mijn rijstijl aardig verbeterd.
Wanneer je jouw score nog verder wilt verbeteren kun je een gedetailleerde ritten rapport opvragen. Dan kun je zien op welke wegdelen je negatief scoort. (Misschien standaard de rotonde vlak bij je huis).
Hiervoor moet je bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:35
stegosaurus schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:44:
Ik vraag mij eigenlijk een beetje af wat de ANWB doet als je in Duitsland gaat rijden op een stuk waar geen snelheidslimiet geldt. Als ik mij goed kan herinneren is er een aangeraden snelheid van maximaal 130KM/h op de autobahn.
Heb vorig jaar tijdens de terugrit naar huis 180 km/h gereden op de Autobahn waar je 'onbeperkt' mocht. Hiervan heb ik GEEN negatieve aantekening gekregen. Snelheid was toen uitstekend. _/-\o_
Dus hier wordt goed naar gekeken. (Of misschien is de snelheid registratie in het buitenland gewoon uitgeschakeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 17:30
Ja boven de 130 ben je ook niet verzekerd daar, ongeacht wat voor verzekering je hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb deze verzekering bewust afgesloten en ik heb de dongel vorige week geinstalleerd en dus nog geen resultaten. Ik betaal ongeveer 120 euro per maand voor volledig casco. Daar kan in een gunstig geval 30 euro vanaf maar daar reken ik niet op.

De reden dat ik specifiek voor deze verzekering heb gekozen is nou eens niet omdat hij de goedkoopste is, maar omdat ik dit jaar eens wil proberen om a) zuinig te rijden en b) minder verkeersboetes wil krijgen dan vorig jaar, een jaar waarin ik honderden euro's aan vermijdbare boetes heb betaald.

Dus ik ben benieuwd hoe dit uitpakt.

Mijn eerste ervaringen zijn goed, ik houd mijn rijstijl beter in de gaten en ik ben daardoor minder geneigd om impulsief te planken.
PZOOO schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:02:
Het gaat niet om de korting, het is een dure verzekering. een vergelijkbare volcasco had bij Promovendum 80 euro gekost.
Je betaald nu dus 120-80=40 x 12 = 480 euro extra aan verzekering om zo een aantal boetes voor te hard rijden niet te hoeven betalen? Ik denk dat je beter flitsmeister op je telefoon kan zetten, dan ben je een stuk goedkoper uit.

[ Voor 50% gewijzigd door Ernemmer op 03-04-2019 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 22:44
[...]

Stel je voor: 80km/u weg waar recentelijk werkzaamheden zijn geweest, alles is al klaar maar ze hebben de borden nog niet weggehaald. Volgens de borden mocht je daar toen tijdelijk maar 30km/u of 50km/u.

Nu heb is het rustig op de weg (bijna geen verkeer), maar jij hebt haast... want je kind is net gevallen, arm gebroken, mogelijk hersenschudding, zit te krijsen als ik weet niet wat en je wilt zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Of anders, je vrouw/vriendin is aan het bevallen en je wilt om die reden zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als mij dat zou gebeuren, zou ik in die situatie daar echt geen 30 gaan rijden, maar gewoon 80 of 90. Voor mij is het een noodsituatie, wegwerkers zijn er niet meer en werkzaamheden zijn afgerond, dus geen extra gevaarstelling, alleen die stomme borden staan er nog. Als je daar dan net geflitst wordt met 80 of 90 rijdt je dus 50 of 60 km/u te snel. Vind je het dan zo asociaal dat ik daar die 80 of 90km/u rijdt, dat mn rijbewijs ingevord en mn verzekering opgezegd moet worden?
Wanneer een agent mij op zo'n moment staande houdt en ik leg direct uit wat er aan de hand is, zal die 9 van de 10 keer zeggen: oke, rijd maar door maar houd het een beetje netjes. Zo'n automatisch kastje heeft geen enkele vorm van empathie of kan een situatie inschatten.

Voor wat betreft de TS en het principe van zo'n verzekering: ronduit belachelijk en privacy is ver te zoeken. Heb een tijd geleden ook deze "aanbieding" van de ANWB voorbij zien komen en waren ze niet eens goedkoop. Ook al zouden ze de verzekering gratis maken indien je "netjes" rijdt, zelfs dan zou ik het nog niet doen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stegosaurus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-05 11:30
Maks schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:49:
[...]

Ja boven de 130 ben je ook niet verzekerd daar, ongeacht wat voor verzekering je hebt.
Off-topic: dat is niet helemaal waar. Ongeacht de snelheid ben je wel verzekerd. Het is aan jou om dan aan te tonen dat jij geen onnodig risico genomen hebt. Als ik mij niet vergis komt er ook een politieonderzoek.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/25516864
R20141016 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:48:
[...]

Heb vorig jaar tijdens de terugrit naar huis 180 km/h gereden op de Autobahn waar je 'onbeperkt' mocht. Hiervan heb ik GEEN negatieve aantekening gekregen. Snelheid was toen uitstekend. _/-\o_
Dus hier wordt goed naar gekeken. (Of misschien is de snelheid registratie in het buitenland gewoon uitgeschakeld).
Mij lijkt het meest logische dat ze 'niks' doen met de data in het buitenland. Wat doen ze als je door haarspeldbochten rijdt. Wanneer is iets te snel? >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Divak
Cheesy schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:21:
[...]

Nee ze zijn op zoek naar typische ANWB-mensen die rustig aan doen en weinig schade rijden. Dus Human Nature broek, ruitjesblouse, een labrador en elk jaar op vakantie naar zuid-frankrijk met het sleurhok. Daarnaast in de najaarsvakantie een Rijncruise en in het voorjaar uitwaaien op Texel. Oh ja, en met kerst natuurlijk naar de kerstmarkt in Duesseldorf.
Schijn bedriegt. Die ANWB 75-plussers die zich in de spits op de weg begeven zijn precies de figuren die kleven, zonder knipperlicht de auto van de ene naar de andere rijbaan gooien, direct na 1 meter op de invoegstrook willen invoegen met 80 km/u, op rotondes alle fietsers over het hoofd zien of juist plotseling remmen terwijl er niets aan komt, tijdens het ritsen extra op de bumper van de voorligger gaan zitten omdat er weer zo'n millenial in zijn leasebak probeert te ritsen. Ben benieuwd of die dongel dat ook ziet...

:P

Dat zouden ze trouwens direct mogen invoeren met die dongel; Nog eens 10% korting als je als 75+'er niet de weg op gaat in de spits.. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 03-04-2019 12:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hajee999
Moi_in_actie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:00:
[...]

Stel je voor: 80km/u weg waar recentelijk werkzaamheden zijn geweest, alles is al klaar maar ze hebben de borden nog niet weggehaald. Volgens de borden mocht je daar toen tijdelijk maar 30km/u of 50km/u.

Nu heb is het rustig op de weg (bijna geen verkeer), maar jij hebt haast... want je kind is net gevallen, arm gebroken, mogelijk hersenschudding, zit te krijsen als ik weet niet wat en je wilt zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Of anders, je vrouw/vriendin is aan het bevallen en je wilt om die reden zo snel mogelijk naar het ziekenhuis.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als mij dat zou gebeuren, zou ik in die situatie daar echt geen 30 gaan rijden, maar gewoon 80 of 90. Voor mij is het een noodsituatie, wegwerkers zijn er niet meer en werkzaamheden zijn afgerond, dus geen extra gevaarstelling, alleen die stomme borden staan er nog. Als je daar dan net geflitst wordt met 80 of 90 rijdt je dus 50 of 60 km/u te snel. Vind je het dan zo asociaal dat ik daar die 80 of 90km/u rijdt, dat mn rijbewijs ingevord en mn verzekering opgezegd moet worden?
Wanneer een agent mij op zo'n moment staande houdt en ik leg direct uit wat er aan de hand is, zal die 9 van de 10 keer zeggen: oke, rijd maar door maar houd het een beetje netjes. Zo'n automatisch kastje heeft geen enkele vorm van empathie of kan een situatie inschatten.

Voor wat betreft de TS en het principe van zo'n verzekering: ronduit belachelijk en privacy is ver te zoeken. Heb een tijd geleden ook deze "aanbieding" van de ANWB voorbij zien komen en waren ze niet eens goedkoop. Ook al zouden ze de verzekering gratis maken indien je "netjes" rijdt, zelfs dan zou ik het nog niet doen.
En het is nog eens 4e paasdag en jij moet ongelofelijk nodig kakken. Dit lijkt me nu een volledig hypothetische discussie, die indien die zich voordoet ook uit te leggen is als je de verzekering aan de bel krijgt. Daarnaast, jij weet nooit of de borden nog niet weggehaald zijn danwel er toch nog stiekem aan de weg gewerkt wordt. Als je dan met 90 door een 30 zone heen knalt, afpakken dat rijbewijs ongeacht de situatie. Als het echt hoge nood is hebben we 112.
En dit is geen hypothetisch gelul, ik ben zelf ook met een gillend kind van vanuit utrecht naar de eerste hulp in VuMc A'dam gereden. Weliswaar in de trajectcontrole 10km/h te hard (en ook bekeurd) maar niet met 50+ er naartoe gereden, er bestaat ook nog zoiets als common sense. Ben je zo in paniek dat je gaat jakkeren neem je onnodig veel risico's en als je dat van jezelf merkt: bel de hulpdiensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hajee999
Divak schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:07:
[...]

Dat zouden ze trouwens direct mogen invoeren met die dongel; Nog eens 10% korting als je als 75+'er niet de weg op gaat in de spits.. _/-\o_
Ook jij wordt hoop je ook een keer 75 en wil dan nog van de vrijheid van het hebben van een rijbewijs kunnen genieten. De weg- en verkeerswet is gebaseerd op alle groepen automobilisten... Maar jij verwacht blijkbaar dat anderen rekening moeten houden met jouw rijgedrag. Dat impliceer je juist dus met deze opmerking. Er wordt juist verwacht dat jij anticipeert op de andere weggebruiker waar ook die man van 75+ onder valt die toevallig onderweg is naar een begrafenis of een ziekenhuisafspraak... Ja er is een hoop mis in de huidige mentaliteit...

[ Voor 28% gewijzigd door hajee999 op 03-04-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
superwashandje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:15:
ik geloof wel dat de ANWB een bedrijf is dat zoveel mogelijk geld wil verdienen ja. als ze dat op deze manier kunnen doen geloof ik dat wel. of je het flessen wil noemen kan je over discussieren
Het mes zal aan twee kanten voor ze snijden. Aan de ene kant krijg je klanten die met zo'n kastje zeer voorzichtig zullen rijden, en dus hopelijk minder declareren. Aan de andere kant krijg je een groep die meer premie zal afdragen dan ze normaal zouden doen bij een andere verzekeraar omdat ze iemands anders fout soms moeten oplossen of een rotonde een keer vlot namen, waardoor hun "spionage" - korting niet maximaal uitvalt

Ik denk dat het potentieel dus behoorlijk lucratief is.

[ Voor 3% gewijzigd door Pyramiden op 03-04-2019 12:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PZOOO
Er is nooit een goed excuus om 50km te hard te rijden. Ook met een zwangere vrouw in de auto krijg je een pv en rijontzegging.. met alle gevolgen voor je autoverzekering.

ICT & Reizen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
hajee999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:15:
[...]

Ook jij wordt hoop je ook een keer 75 en wil dan nog van de vrijheid van het hebben van een rijbewijs kunnen genieten. De weg- en verkeerswet is gebaseerd op alle groepen automobilisten...
Dan hoop ik niet alleen van mijn rijbewijs te genieten maar ook van mijn vrije tijd. En die zal ik zeker niet op de A4 spenderen op een donderdagochtend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hajee999
Divak schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:21:
[...]
Dan hoop ik niet alleen van mijn rijbewijs te genieten maar ook van mijn vrije tijd. En die zal ik zeker niet op de A4 spenderen op een donderdagochtend.
Aanname; misschien moet die beste weggebruiker wel naar een begrafenis of een ziekenhuis afspraak. Of naar z'n zoon die net in het ziekenhuis opgenomen is omdat hij met 50 te hard tegen een boom geknald is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 19:48
PZOOO schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:17:
Er is nooit een goed excuus om 50km te hard te rijden. Ook met een zwangere vrouw in de auto krijg je een pv en rijontzegging.. met alle gevolgen voor je autoverzekering.
Natuurlijk is dat er wel. Vergeet niet dat die snelheidslimieten volkomen willekeurig gekozen zijn. De ene keer worden ze verhoogd omdat de VVD aan de macht is, later worden ze weer verlaagd omdat GroenLinks aan de macht is.

Maar het belangrijkst zijn de verkeersomstandigheden. Ik zal nooit te hard rijden in een woonwijk, dat is gewoon gevaarlijk. Maar op een lege snelweg zie ik er geen bezwaar in om 180km/h te rijden. In Duitsland is dat zelfs legaal. Dus 50km/h te hard is niet per definitie gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Of met je auto een trackday bezoekt op bijv Zandvoort of Assen. Als ze die data meenemen zou ik waarschijnlijk de grootste wegpiraat in hun bestand zijn :P
Maargoed ben niet bij hun verzekerd, geen idee of ze die situaties correct herkennen en niet meerekenen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
waarom doe je dan een dongel in je auto? je kunt hem er ook uittrekken.

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

PZOOO schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:17:
Wat zou dit voor gevolgen hebben voor de autoverzekering?
Bedoel je hier specifiek de "dongle-verzekering" mee of in het algemeen?

Als jij 1x goed hard rijdt maar verder netjes, lijkt het mij niet dat je extreem gestraft wordt.

Ik heb mijn rbw namelijk eens moeten inleveren maar ervaar totaal geen hinder hiervan met de verzekering, ook niet na het overstappen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering wordt je altijd gevraagd of je de afgelopen 8 jaar met justitie in aanraking bent geweest. Die vraag moet je dan met ja beantwoorden.

Je kunt bij weigering door bv eerdere rijontzegging niet verzekeren. Dan ben je aan Rialto overgeleverd..a 200 euro per maand voor wa. Dit soort verhalen heb ik vaak terug kunnen lezen op flitsservice

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
PhilipsFan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:58:
[...]

Natuurlijk is dat er wel. Vergeet niet dat die snelheidslimieten volkomen willekeurig gekozen zijn. De ene keer worden ze verhoogd omdat de VVD aan de macht is, later worden ze weer verlaagd omdat GroenLinks aan de macht is.

Maar het belangrijkst zijn de verkeersomstandigheden. Ik zal nooit te hard rijden in een woonwijk, dat is gewoon gevaarlijk. Maar op een lege snelweg zie ik er geen bezwaar in om 180km/h te rijden. In Duitsland is dat zelfs legaal. Dus 50km/h te hard is niet per definitie gevaarlijk.
Je weet wel van die types die staan te janken als hun rijbewijs ingenomen wordt, je ziet ze elke week in van die programma's als wegmisbruikers of ze flippen hem de pas uit. Vol narcistische gedachten van eigen gelijk en superieuriteit. Je mag hopen dat ze louter de boom raken in hun hoogmoedige gedachtengang dat 180+ ok is.... In Duitsland is het weliswaar legaal maar je bent niet verzekerd en aansprakelijk bij ongelukken simpelweg omdat anderen niet op jouw hoge snelheid anticiperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
hajee999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:50:

In Duitsland is het weliswaar legaal maar je bent niet verzekerd en aansprakelijk bij ongelukken simpelweg omdat anderen niet op jouw hoge snelheid anticiperen.
Dat argument is alleen al in deze thread meerdere keren ontkracht.

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 03-04-2019 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PZOOO schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:07:
waarom doe je dan een dongel in je auto? je kunt hem er ook uittrekken.
Kan ik dan niet die verzekering afsluiten en de dongel er altijd uitlaten? Is er geen controle op het aantal kilometers dat je rijdt en wat de dongel registreert (waarschijnlijk via GPS)?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

hajee999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:50:
[...]

Je weet wel van die types die staan te janken als hun rijbewijs ingenomen wordt, je ziet ze elke week in van die programma's als wegmisbruikers of ze flippen hem de pas uit. Vol narcistische gedachten van eigen gelijk en superieuriteit. Je mag hopen dat ze louter de boom raken in hun hoogmoedige gedachtengang dat 180+ ok is.... In Duitsland is het weliswaar legaal maar je bent niet verzekerd en aansprakelijk bij ongelukken simpelweg omdat anderen niet op jouw hoge snelheid anticiperen.
Moest toch wel aan deze denken :D
https://www.dumpert.nl/me...aakt_rijbewijs_kwijt.html

Overigens reageert niet iedereen zo, dat zijn alleen de "leuke" mensen wat kijkcijfers trekt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
hajee999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:15:
[...]

Ook jij wordt hoop je ook een keer 75 en wil dan nog van de vrijheid van het hebben van een rijbewijs kunnen genieten. De weg- en verkeerswet is gebaseerd op alle groepen automobilisten... Maar jij verwacht blijkbaar dat anderen rekening moeten houden met jouw rijgedrag. Dat impliceer je juist dus met deze opmerking. Er wordt juist verwacht dat jij anticipeert op de andere weggebruiker waar ook die man van 75+ onder valt die toevallig onderweg is naar een begrafenis of een ziekenhuisafspraak... Ja er is een hoop mis in de huidige mentaliteit...
En ik hoop dat als ik 75 ben ik nog in staat ben om me veilig in het verkeer te begeven en me aan de verkeersregels kan houden.

Een bejaarde die op een snelwegoprit met 30 km/h rijdt is een gevaar op de weg. Dan maakt het niet uit of die onderweg is naar een begrafenis of een ziekenhuisafspraak, dit is simpelweg onveilig en illegaal. Dus nee, ik heb liever dat als ik zo zou rijden als bejaarde, dat ze mij mijn rijbewijs ontnemen als zelfbescherming. Idem als ik niet meer kijk als ik inhaal, waardoor ik mijn autootje met 91 km/h op de linkerbaan gooi om een vrachtwagen in te halen, terwijl er vlak achter me iemand in de ABS moet omdat die met 130 komt aankarren waar dat mag.

En ja, beide situaties zijn gebaseerd op eigen ervaring. En beide oudjes hadden niets door. Die tweede heeft strontveel geluk dat ik het op tijd zag aankomen en mijn ABS goed werkte. Maar nee. Dit heeft niets met mentaliteit te maken maar met veiligheid.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:26:
In de praktijk kun je namelijk wel eens hard moeten remmen of juist gas moeten geven om uit te wijken en ook het fenomeen "meerijden met het verkeer" (als voorbeeld)
Dat vind ik zo'n kul-argument. Steevast als ik de matrixborden op de snelweg zie die bijvoorbeeld 70 aangeven, laat ik het gas los tot ik 70 heb bereikt op de gps en hoppa vastzetten met de cruise control. Iedereen die maar met 120/130 doorkachelt. Of nog simpeler: de 100 km zones bij Den Bosch en tussen Utrecht en Amsterdam.

Wat dat betreft zegt
hardware-lover schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:53:
[...]

Elke auto die ik in het bezit heb gehad in al die jaren heeft verkeersbordenherkenning, dat ben ik namelijk zelf. En ik geef ook de signalen af naar mijn gaspedaal.
is on the money.
SmurfLink schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:38:
[...]
Idem als ik niet meer kijk als ik inhaal, waardoor ik mijn autootje met 91 km/h op de linkerbaan gooi om een vrachtwagen in te halen, terwijl er vlak achter me iemand in de ABS moet omdat die met 130 komt aankarren waar dat mag.
Dat heeft niets met bejaarden te maken. Over het algemeen voegen mensen (te vroeg) in en komen ze jammer genoeg achter een vrachtwagen. Ze kunnen nooit 1 of 2 wagens wachten terwijl daar achter alles vrij is. Nee, kleven achter de vrachtwagen en meteen naar links gooien zodat men op de linkerbaan hard moet remmen. Ik houd die gasten achter een vrachtwagen altijd extra in de gaten als ik op de linkerbaan aan kom rijden. Nee, dan blijf ik liever zelf achter de vrachtwagen met ~85. Heerlijk relaxt en ook nog eens een stuk zuiniger.

[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 04-04-2019 18:15 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
MadMarky schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:07:
[...]

Of met je auto een trackday bezoekt op bijv Zandvoort of Assen. Als ze die data meenemen zou ik waarschijnlijk de grootste wegpiraat in hun bestand zijn :P
Maargoed ben niet bij hun verzekerd, geen idee of ze die situaties correct herkennen en niet meerekenen.
Dan mag je de dongel gewoon verwijderen. Ook bij een garagebezoek mag je de dongel verwijderen (ik las eerder in dit topic iets over remmentest). Dat is wat ik enkele maanden geleden heb gelezen op de website.

Disclaimer: toen ik vandaag weer keek waren de voorwaarden en/of layout wel iets aangepast dus ik weet niet of dit nog geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
SmurfLink schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:38:
[...]

En ik hoop dat als ik 75 ben ik nog in staat ben om me veilig in het verkeer te begeven en me aan de verkeersregels kan houden.

Een bejaarde die op een snelwegoprit met 30 km/h rijdt is een gevaar op de weg. Dan maakt het niet uit of die onderweg is naar een begrafenis of een ziekenhuisafspraak, dit is simpelweg onveilig en illegaal. Dus nee, ik heb liever dat als ik zo zou rijden als bejaarde, dat ze mij mijn rijbewijs ontnemen als zelfbescherming. Idem als ik niet meer kijk als ik inhaal, waardoor ik mijn autootje met 91 km/h op de linkerbaan gooi om een vrachtwagen in te halen, terwijl er vlak achter me iemand in de ABS moet omdat die met 130 komt aankarren waar dat mag.

En ja, beide situaties zijn gebaseerd op eigen ervaring. En beide oudjes hadden niets door. Die tweede heeft strontveel geluk dat ik het op tijd zag aankomen en mijn ABS goed werkte. Maar nee. Dit heeft niets met mentaliteit te maken maar met veiligheid.
Wat blijft het toch moeilijk goed te argumenteren en debatteren over een onderwerp. Mijn opmerking is natuurlijk gebaseerd op het feit dat leeftijdsdiscriminatie not done is.
Niet over iemand die een artikel 5'je uithaalt en daardoor een onveilige situatie creëert.
Overigens als iemand 60 op de snelweg wenst te rijden is dit toegestaan en moet jij daarop anticiperen als medeweggebruiker, het is helaas niet andersom. Als jij er dan achterop knalt met de toegestane maximumsnelheid dan ben jij nog steeds fout... Deal with it, zo zijn de regels nu eenmaal los van het feit of ze wel of niet realistisch zijn.
En die zijn voor iedereen gemaakt, ook voor de king of the road die met net iets te hard op de linkerbaan de meute inhaalt (daar schaar ik mezelf overigens ook onder) als de minder alerte, behendige weggebruiker die inderdaad wel eens met 91 naar links komt om de vrachtwagen in te halen.
Of je het leuk vind of niet je zal daar op moeten anticiperen in je weggedrag. Of je frustreert je kapot en heb jezelf ermee; of je verplaatst je in je medeweggebruiker (ook die man van 75 die jij ook ooit hoop ik wordt en dan wat minder reactievermogen heeft maar nog niet klaar is zijn vrijheid op te geven en zich netjes aan de regels houdt maar net een wat minder snel verplaatst)...

Volgens mij loopt er zelfs een campagne hierover... Doe eens lief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

hajee999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:56:
[...]

Overigens als iemand 60 op de snelweg wenst te rijden is dit toegestaan en moet jij daarop anticiperen als medeweggebruiker, het is helaas niet andersom.
Het is niet toegestaan om zonder noodzaak 60 op de snelweg te gaan rijden. Dat valt onder artikel 5, gevaar op de weg veroorzaken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
Maasluip schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:04:
[...]

Het is niet toegestaan om zonder noodzaak 60 op de snelweg te gaan rijden. Dat valt onder artikel 5, gevaar op de weg veroorzaken.
Welk wetsartikel refereer je dan aan? Anyways het punt blijft dat je moet anticiperen. Je voertuig moet een minimum constructiesnelheid van 60km/h hebben, je bent er als overige weggebruiker dus aan geboden dat er voertuigen kunnen rondrijden die dus maar 60km/h rijden. Dat is de kern van mijn argumentatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15

kolderindekop

yeaahhhh

Als je 3 keer te hard remt in een kwartaal moet je de korting van 10 % terug betalen. En het is ook niet duidelijk hoelang de gegevens van de data/gps stick bewaard worden. En sowieso te duur per maand ik zou zeggen DOEN. 8)7

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 11supplier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 00:43
Misschien een zij-stapje.

Zelf ook een tijdje bij verzekeraars gewerkt en moet zeggen dat ze een belangrijke tussenstap overslaan (ik voerde deze discussie ook intern).

Mensen willen geen auto-ongeluk. Je hoeft over het helemaal geen premie te koppelen aan rij-gedrag. Als jij je deelnemers actief coacht, tips geeft, etc. dan zullen de meeste mensen het opvolgen.

Je kan deze hele privacy discussie overslaan door het een extern bedrijf te laten doen en de verzekeraar geen inzage te geven. Mensen die hiervoor kiezen willen graag veilig rijden en vinden het leuk/fijn om tips te krijgen.

Natuurlijk heb je een groepje mensen die het niet leuk vinden en 'stoer' moeten rijden, maar (1) dit is maar een relatief klein deel van de mensen en (2) deze groep mensen kiest niet voor een autoverzekeraar die actief aan preventie doet.

Als je nadenkt hoe veel... of hoe weinig verzekeraars aan preventie doen lopen ze echt kansen mis. Een autoverzekeraar zou toch af en toe tips kunnen geven op veilig rijden. Of korting aanbieden als je is een opfris-rijlesje wilt. Misschien een mailing eruit met herinnering aan winterbanden? Er zit echt iets wantrouwends aan dat mensen alleen veilig willen rijden als je er premiekorting aan verbind.

(ik denk trouwens dat de ANWB business case is dat mensen die dit product kiezen sowieso al verantwoordelijke mensen kiezen, je verzekerd dus een hele fijne populatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 16:22
hajee999 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:12:
[...]

Welk wetsartikel refereer je dan aan?
Waarschijnlijk aan deze: https://wetten.overheid.n...tukII_Paragraaf1_Artikel5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

11supplier schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:20:

Mensen willen geen auto-ongeluk. Je hoeft over het helemaal geen premie te koppelen aan rij-gedrag. Als jij je deelnemers actief coacht, tips geeft, etc. dan zullen de meeste mensen het opvolgen.
Lol! Ik zie genoeg idioten op de weg. Ik zou toch haast denken dat ze het opzoeken. Vooral met kleven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-05 20:25
Ik heb al 2jaar deze verzekering... Wij vallen een beetje in de middenmoot maar hebben altijd elk kwartaal een (beetje) korting.

Wat is vaak niet geweldig maar een “middenmoot” van onze score:
- Snelheid
- Remmen

Verder alle andere punten gaan staan vaak op redelijk tot goed.

Wij rijden niet anders dan normaal, bij een bezoek aan de garage moet ik wel even de dongle lostrekken. (Testrijden kan score omlaag halen)

(Enige dat dat ding meet: g krachten, lokatie en snelheid)

Ik heb nog nooit een hele gekke score gekregen omdat die dongle dacht dat ik ergens anders aan het rijden was o.i.d.

Binnenkort even kijken of ik een goedkopere verzekering kan vinden, gezien ik al twee jaar bij deze verzekering zit.

Vriendin heeft ook een keer kleine aanrijding gehad zonder noemenswaardige schade (fietser) en wij hebben toen ook geen bijzonderheden opgemerkt, de verzekering is al twee keer (automatisch) verlengd.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Moi_in_actie schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:00:
[...]

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als mij dat zou gebeuren, zou ik in die situatie daar echt geen 30 gaan rijden, maar gewoon 80 of 90. Voor mij is het een noodsituatie, wegwerkers zijn er niet meer en werkzaamheden zijn afgerond, dus geen extra gevaarstelling, alleen die stomme borden staan er nog. Als je daar dan net geflitst wordt met 80 of 90 rijdt je dus 50 of 60 km/u te snel.
Hoe kun je voor dat bord zien of de wegwerkers weg zijn?
FastFred schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:44:
[...]

Of een aantal plekken op de A50 waar je 130 mag, maar er ineens een stuk van 200 meter ofzo is waar je maar 90 bij nat wegdek, jakker je dan door met 40km/h te hard en een hogere premie of ga je vol in de ankers en veroorzaak je een ongeluk en een hogere premie vanwege hard remmen, plus je auto in de kreukels
ja, die ken ik. Die zijn er ook op de A2 Eindhoven-Maastricht. Hoezo vol in de ankers? Dat is onzin en gevaarzetting. Ik laat het gas las tot ik de maximumsnelheid heb bereikt. Dat wordt volgens mij niet door andere weggebruikers gewaardeerd, maar ik hoef geen boete dankzij die gebruikers onder het mom van "met het verkeer mee rijden". Ik lees wel de borden op de weg en ga niet blind op de navigatie.

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 03-04-2019 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Stef87 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:30:
Binnenkort even kijken of ik een goedkopere verzekering kan vinden, gezien ik al twee jaar bij deze verzekering zit.

Vriendin heeft ook een keer kleine aanrijding gehad zonder noemenswaardige schade (fietser) en wij hebben toen ook geen bijzonderheden opgemerkt, de verzekering is al twee keer (automatisch) verlengd.
Let wel ff op hoeveel schadevrije jaren je hebt voordat je de verzekering opzegt en blijkt dat je door de fietser onder de 0 uitgekomen bent, en vervolgens alleen bij hele dure verzekeringen terecht kan tot je weer op/boven 0 zit.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste