Wat een kul argument. 80 rijden waar de rest van het verkeer 120 rijdt is gevaarlijker dan op een versmalling - wat vaak voorkomt bij bruggen - dan maar stijf langzamer dan de rest van het verkeer te gaan rijden. Daar houdt de ANWB verzekering geen rekening mee.Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:32:
[...]
Wat een kudde gedrag..... ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om je aan geboden te houden? Schijnbaar zijn de bekeuringen dan toch nog niet hoog genoeg, als zoveel Nederlanders lak aan de maximumsnelheid hebben.
[...]
Anoniem: 1068241
Rij jij maar lekker 120KM/u terwijl de maximumsnelheid maar 80KM/u is: ik weet niet wel boekje jij tijdens de rijlessen hebt moeten leren, maar in dat van mij stond dat je de maximumsnelheid niet mag overschrijden. Schijnbaar menen heel wat Nederlanders, maar ook andere volksstammen dat de verkeersregels niet voor hun gelden.alex3305 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:51:
[...]
Wat een kul argument. 80 rijden waar de rest van het verkeer 120 rijdt is gevaarlijker dan op een versmalling - wat vaak voorkomt bij bruggen - dan maar stijf langzamer dan de rest van het verkeer te gaan rijden. Daar houdt de ANWB verzekering geen rekening mee.
Mensen die trouwen en dan gaan claxonneren... en mensen, welke denken dat de maximumsnelheid alleen niet voor hun geld. En dan heb je nog de automobilisten, die hun auto schaamteloos verkeerd parkeren...
Toen ik net mijn rijbewijs behaald had, vroeg ik mij ookal af of ik niet het verkeerde boekje geleerd had. Want vanaf dag 1 is mij opgevallen, dat veel automobilisten het schijnbaar niet zo nauw met de regels nemen. Ik waag het nog niet eens om mijn auto in Düsseldorf verkeerd te parkeren, ondanks dat de boete slechts € 15 is en ik vaak een half uur nodig heb om een plekje te vinden.
* PcDealer kijkt die stoute vrachtwagens aan ->alex3305 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:51:
[...]
Wat een kul argument. 80 rijden waar de rest van het verkeer 120 rijdt is gevaarlijker dan op een versmalling - wat vaak voorkomt bij bruggen - dan maar stijf langzamer dan de rest van het verkeer te gaan rijden. Daar houdt de ANWB verzekering geen rekening mee.
Hoe durven ze!
Heb zelf die stick een tijdje gehad en ben er niet zo een fan van, maar kan je het bovenstaande echt de ANWB aanrekenen? Het lijkt mij niet zo’n gezonde rijstijl om 120 aan te houden bij een versmalling waar 80 geldt. Volgens mij is dat voldoende voor een flinke boete...alex3305 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:51:
[...]
@xh3adshotx 120 bij 80 is wellicht een matig voorbeeld. Maar er zijn stukken snelweg van bijvoorbeeld honderd of tweehonderd meter waar een snelheidsbeperking geldt, en de rest van het verkeer gewoon doorrijdt op reguliere snelheid.
Uiteindelijk is mijn punt dan ook dat het beter is om de snelheid van het overige verkeer zoveel mogelijk aan te houden. Dat creëert veelal de meest veilige situatie.
Maar goed, daar gaat dit topic niet helemaal over. Ik zou zeggen back-on-topic
Uiteindelijk is mijn punt dan ook dat het beter is om de snelheid van het overige verkeer zoveel mogelijk aan te houden. Dat creëert veelal de meest veilige situatie.
Maar goed, daar gaat dit topic niet helemaal over. Ik zou zeggen back-on-topic
[ Voor 9% gewijzigd door alex3305 op 17-07-2019 22:32 ]
Mijn rijinstructeur zei altijd "vlot doorrijden", dat vond ik wel het belangrijkste om te onthouden eigenlijk.Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:02:
Rij jij maar lekker 120KM/u terwijl de maximumsnelheid maar 80KM/u is: ik weet niet wel boekje jij tijdens de rijlessen hebt moeten leren, maar in dat van mij stond dat je de maximumsnelheid niet mag overschrijden.
Daarom zou de ANWB verzekering ook niks voor mij zijn
Eens en oneens, het stukje 80 is een paar kilometer, over een brug heen en dan weer 100-120, kuddegedrag is het wel, maar mede omdat je eerst ook volle snelheid kan en dan fiks zou moeten afremmen. Heeft waarschijnlijk te maken met de veiligheid van de brug gok ik.Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:32:
[...]
Wat een kudde gedrag..... ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om je aan geboden te houden? Schijnbaar zijn de bekeuringen dan toch nog niet hoog genoeg, als zoveel Nederlanders lak aan de maximumsnelheid hebben.
Maar het mogen duidelijk zijn, dat de kans bestaat dat de GPS net de verkeerde locatie pakt en denkt dat je 100km/u over een ventweg rijdt. Dat gebeurt mij vaak genoeg als ik op navigatie rij, dan vergist hij zich weleens in mijn positie.
De plek waar de gps aan zou geven dat ik zo snel te hard zou rijden heeft geen weg ernaast. Ook kan je op de heatmap zien dat het de goede weg is die gemeten wordt.
Gewoon gas los...?_RickvdL_ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:12:
[...]
Eens en oneens, het stukje 80 is een paar kilometer, over een brug heen en dan weer 100-120, kuddegedrag is het wel, maar mede omdat je eerst ook volle snelheid kan en dan fiks zou moeten afremmen. Heeft waarschijnlijk te maken met de veiligheid van de brug gok ik.
Maar op de A2 zijn de stukken bij regen dat men 250 meter tot een km 90 maximaal mag. Doet niemand, een enkeling daargelaten. Het erge vind ik, is dat er geen einde wordt aangegeven.
We ervaringen hier verbazen mij wel. Ik heb altijd 60-80% gehad zonder enige moeite daarvoor te hoeven doen.
Inderdaad altijd gezeur over de bochten maar verder overal goed. Enkele keer dat ik eens flink te hard had gereden wel behoorlijke reductie in score.
Inderdaad altijd gezeur over de bochten maar verder overal goed. Enkele keer dat ik eens flink te hard had gereden wel behoorlijke reductie in score.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Vrij nutteloze borden omdat dat toch niet gehandhaafd kan worden.PcDealer schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:17:
[...]
Gewoon gas los...?
Maar op de A2 zijn de stukken bij regen dat men 250 meter tot een km 90 maximaal mag. Doet niemand, een enkeling daargelaten. Het erge vind ik, is dat er geen einde wordt aangegeven.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij doet de ANWB ook niets met die borden. In de tijd dat ik de stick had kreeg ik het idee dat de ANWB dezelfde snelheidslimieten als Waze gebruikt. Als ik de maximale snelheid van Waze aanhield kreeg ik altijd een “goed” op snelheid. Die situationele 90 (en 130) limieten werden bij mij dus niet geteld.YakuzA schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:10:
[...]
Vrij nutteloze borden omdat dat toch niet gehandhaafd kan worden.
Het verkeer is dynamisch, met veel verschillende factoren die van invloed zijn. Het lastig om dat allemaal te vatten in statische regels. Dat is hetzelfde als klakkeloos je navigatie volgen. Blijven nadenken is belangrijk. En dynamische snelheden lijken mij dan ook een betere insteek: langzamer als het druk is en/of bij slecht weer en hoger als het rustig is met goed weer. De ene keer is 40km/u al te snel en een andere keer is 150km/u geen enkele probleem.Anoniem: 1068241 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:02:
[...]
Rij jij maar lekker 120KM/u terwijl de maximumsnelheid maar 80KM/u is: ik weet niet wel boekje jij tijdens de rijlessen hebt moeten leren, maar in dat van mij stond dat je de maximumsnelheid niet mag overschrijden. Schijnbaar menen heel wat Nederlanders, maar ook andere volksstammen dat de verkeersregels niet voor hun gelden.
Mensen die trouwen en dan gaan claxonneren... en mensen, welke denken dat de maximumsnelheid alleen niet voor hun geld. En dan heb je nog de automobilisten, die hun auto schaamteloos verkeerd parkeren...
Toen ik net mijn rijbewijs behaald had, vroeg ik mij ookal af of ik niet het verkeerde boekje geleerd had. Want vanaf dag 1 is mij opgevallen, dat veel automobilisten het schijnbaar niet zo nauw met de regels nemen. Ik waag het nog niet eens om mijn auto in Düsseldorf verkeerd te parkeren, ondanks dat de boete slechts € 15 is en ik vaak een half uur nodig heb om een plekje te vinden.
Als je die regels ook nog eens te krap instelt, dan gaat dit ten koste van de bereidheid van verkeersdeelnemers zich hier aan te houden. Neem de adviessnelheid in bochten en vergelijk die eens met Duitsland. Daar moet je niet proberen om bij een afslag de adviessnelheid te negeren, want dat zijn welhaast haakse bochten daar. Als Nederland als advies 80 opgeeft dan is er met 100 nog geen vuiltje aan de lucht.
De essentiële vraag is, willen wij verkeersdeelnemers die zich star aan de regels van de verzekering houden en die niet meer zelf nadenken of mensen die geleerd wordt met gezond verstand een situatie te beoordelen en waarbij alleen uiterste grenzen worden aangegeven.
Anoniem: 93050
Het lijkt wel een goede verzekering, maar als ik het zo lees zitten er rare kanten aan.
Kijk, sturen en optrekken heb je (vaak) zelf in de hand, maar remmen ? als iemand voor mij iets uithaald, moet ik echt, ook op de snelweg, kneiterhard remmen, wat die dongel er ook van vind.
En de regeling 50 Km + ... tsja .. er waren plenty kortzichtige fatsoensrakkers die mensen met 50 km+ eigenlijk meteen opknoopten, maar (gelukkig waren er ook redelijk denkende mesnen) het gaat er niet om hoe hard je rijdt (in dit geval) maar hoe hard je dongeltje DENKT dat je rijdt.
Pas geleden was mijn eigen navigatie totaal van slag: ik reed (terwijl ik op de NL snelwegen reed) ergens in een Duits dorp rond volgens mijn navigatie. Leuk, en dat gaf helemaal niets, maar met zo'n probleem op de dongel reed ik misschien wel 90 kilometer te hard, volgens die dongel dus : dat is dus een royement op staande voet, en probeer dat eens te bewijzen? B.v. mijn location history zien ze dan vast opeens niet als bewijs. En om nu met 140 langs een flitspaal te knallen om met die bekeuring te kunnen bewijzen dat ik NIET in een of ander Duits dorpje was, dat gaat me wel wat ver. Bewijzen dat je ergens NIET bent is extreem lastig.
Nee .. voorlopig niets voor mij deze malle verzekering.
Kijk, sturen en optrekken heb je (vaak) zelf in de hand, maar remmen ? als iemand voor mij iets uithaald, moet ik echt, ook op de snelweg, kneiterhard remmen, wat die dongel er ook van vind.
En de regeling 50 Km + ... tsja .. er waren plenty kortzichtige fatsoensrakkers die mensen met 50 km+ eigenlijk meteen opknoopten, maar (gelukkig waren er ook redelijk denkende mesnen) het gaat er niet om hoe hard je rijdt (in dit geval) maar hoe hard je dongeltje DENKT dat je rijdt.
Pas geleden was mijn eigen navigatie totaal van slag: ik reed (terwijl ik op de NL snelwegen reed) ergens in een Duits dorp rond volgens mijn navigatie. Leuk, en dat gaf helemaal niets, maar met zo'n probleem op de dongel reed ik misschien wel 90 kilometer te hard, volgens die dongel dus : dat is dus een royement op staande voet, en probeer dat eens te bewijzen? B.v. mijn location history zien ze dan vast opeens niet als bewijs. En om nu met 140 langs een flitspaal te knallen om met die bekeuring te kunnen bewijzen dat ik NIET in een of ander Duits dorpje was, dat gaat me wel wat ver. Bewijzen dat je ergens NIET bent is extreem lastig.
Nee .. voorlopig niets voor mij deze malle verzekering.
Vertel je dit soort l*lverhalen ook aan de politie? Het klinkt alsof sommige hier vinden, dat ze het allemaal beter weten dan de wetgever: maar die verkeersregels zijn er toch juist om het verkeer veilig te maken voor ons allemaal? Als jij dus met 150KM/u aankomt rijden, dan rij je gewoon 20KM/u te hard en dan kun je nog zoveel l*lverhalen verzinnen als je wilt. Maar feit is je bent in overtreding en als je dan gelaserd word of geflits, dan kun je een boete van € 150 in de brievenbus verwachten. Of ga je dan bij de rechter ook dat l*lverhaal vertellen? Ja het verkeer is dynamisch en ik ben lid van Tweakers en daarom mag ik de maximumsnelheid overschrijdenRoenie schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:53:
[...]
Het verkeer is dynamisch, met veel verschillende factoren die van invloed zijn. Het lastig om dat allemaal te vatten in statische regels. Dat is hetzelfde als klakkeloos je navigatie volgen. Blijven nadenken is belangrijk. En dynamische snelheden lijken mij dan ook een betere insteek: langzamer als het druk is en/of bij slecht weer en hoger als het rustig is met goed weer. De ene keer is 40km/u al te snel en een andere keer is 150km/u geen enkele probleem.
Als je perse snel wil rijden, dan ga maar naar Duitsland: daar mag het zolang er geen snelheidslimiet geld.
Kleine reactie op mijn eigen opstel. Ik heb even contact gehad met de ANWB. De persoon aan de andere kant van de lijn reageerde wel goed opzich, aardig, niet 'not-my-fucking-job'-mentaliteit. Blijkt dat de rotondes helemaal niet mee moeten worden gerekend in je polis. Bij mij was dit echter wel het geval en hij ging het doorzetten naar de technische dienst om dit eruit te halen. Hij legde even netjes uit hoe de dongel werkt met G-sensoren, dat door een krappe bocht gaan en optrekken tegelijk, (te) snel een meting trickered. Alles wat aan te valt tonen, nemen ze ook wel de moeite om even mee te kijken. Energieverbruik van de telefoon werd wel ontkend._RickvdL_ schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:49:
Ik heb sinds een paar maanden mijn auto ook verzekerd met deze verzekering, kwam dit topic tegen en het leek me handig om mijn ervaring ook even te delen.
Wat betreft het idee vind ik het best wel een goed concept. De uitvoering is echter wat minder.
De voornaamste beweegreden dat ik deze verzekering gekozen heb was toch wel de prijs. De 15% welkomskorting hakt toch goed in en ik kwam eigenlijk met geen enkele andere verzekering lager uit. Daar moest dan de korting voor het veilige rijden nog bovenop komen.
Van de verzekering heb ik een dongel gekregen die ik in de auto moet plakken, deze zou verbinding maken met de bluetooth van mijn telefoon en hierdoor de app activeren. Daar begint het eerste al, op mijn telefoon, Samsung Galaxy S9, is de app constant geactiveerd. Dit resulteert in 25-35% verbruik op een volle batterij. Mijn auto staat niet zo dicht bij mijn werkplek, dus bluetooth verbinding is ongemogelijk. De klantenservice adviseerde mij om handmatig mijn bluetooth aan/uit te zetten of dit te doen met de app. Dit is precies waar ik niet op zit te wachten. Mijn smartwatch is ook verbonden met bluetooth, de app uitschakelen kan alleen geforceerd, niemand zit erop te wachten om je app-details menu in te duiken om elke als je uit de auto stapt die app geforceerd af te sluiten. Laat staan om hem weer te moeten activeren elke keer dat je je auto instapt.
De app geregistreerd ook je telefoon gebruik, dit wordt nog niet gekoppeld aan de korting van je verzekering (thank God). Ik zit nooit op mijn telefoon tijdens het rijden, de muziek wordt wel vaak via de telefoon gestuurd, maar die kan ik met zowel mijn horloge als de auto zelf bedienen. Toch schijn ik ruim een uur per maand tijdens het rijden te typen. Dit zal wel het lopen vanaf de auto naar de voordeur zijn gok ik?
Qua optrekken en afremmen heb ik tot nu toe nog altijd een goede score gehad, daar krijg je dan geen feedback op en dus ook geen heatmap om te zien waar verbeterpunten zitten.
Met het te hard rijden moet je wel oppassen. Ik heb nog niet ervaren dat hij de verkeerde snelheid aan de weg koppelt, maar iedereen kent die wegen wel waar je 50 mag, maar al het verkeer rijdt minstens 70km/u. Of bijvoorbeeld het stuk van de A27 vanuit Utrecht, daar mag je officieel een stukje 80, bij de brug bij Vianen, de dag dat ik daar mensen 80 zie rijden moet nog steeds komen gok ik..
Over de snelheid in de bochten registratie ben ik totaal niet te spreken. Zoals eerder genoemd; optrekken en afremscore is erg goed. Ik rij een auto met ruim 200pk onder mijn kont, dus als ik lomp zou willen rijden zou dat daar ook wel terug in te zien. Toch is elke rotonde op de heatmap donkerood gekleurd. Ik ben even gaan kijken naar de snelheid waarmee ik rotondes neem, maar ik vind persoonlijk 25-35km/u over een rotonde alles behalve levensgevaarlijk.
Wat ik wel lees is dat mensen met de OBD-stekker-dongel betere ervaringen hebben dan met de dongel die je standaard van de verzekering krijgt. Best raar als je het mij vraagt..
De ervaring heb ik natuurlijk ook gedeeld met de klantenservice, die reageert echter niet op de helft van de gestelde vragen en ook niet met de meest nuttige antwoorden. Ook wordt de mail meerdere keren niet binnen de door hun 5 werkdagen gestelde termijn beantwoord..
Nogmaals, ik vind het idee best goed, maar de uitvoering is alles behalve goed.. Door mijn 'levensgevaarlijke' rotonde-gedrag heb ik nu een score van 54/100. Geen korting voor mij. En als dit zo door blijft gaan gok ik dat ik binnen het kwartaal nog overstap op een ander verzekering.
Maakt het hele verhaal natuurlijk niet allemaal goed, maar je praat in ieder geval niet tegen een muur daar.
[ Voor 0% gewijzigd door _RickvdL_ op 18-07-2019 16:45 . Reden: typo ]
Waarom zou ik dat tegen de politie of de rechter zeggen? Heb je de indruk dat ik onder boetes uit probeer te komen?Anoniem: 1068241 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:52:
[...]
Vertel je dit soort l*lverhalen ook aan de politie? Het klinkt alsof sommige hier vinden, dat ze het allemaal beter weten dan de wetgever: maar die verkeersregels zijn er toch juist om het verkeer veilig te maken voor ons allemaal? Als jij dus met 150KM/u aankomt rijden, dan rij je gewoon 20KM/u te hard en dan kun je nog zoveel l*lverhalen verzinnen als je wilt. Maar feit is je bent in overtreding en als je dan gelaserd word of geflits, dan kun je een boete van € 150 in de brievenbus verwachten. Of ga je dan bij de rechter ook dat l*lverhaal vertellen? Ja het verkeer is dynamisch en ik ben lid van Tweakers en daarom mag ik de maximumsnelheid overschrijden
Als je perse snel wil rijden, dan ga maar naar Duitsland: daar mag het zolang er geen snelheidslimiet geld.
Het leven is simpelweg dynamisch en niet zwart-wit. Jij ziet dat anders en dat is ook ok natuurlijk
Kortom, ik besef dat het 'flitsapparaat' dat de overheid heeft opgezet die 150km/u vertaalt naar een boete van een x bedrag. En dan krijg ik die maar in de bus. Maar dat wil niet zeggen dat ik het daardoor met je eens moet zijn dat 130km/u en lager veilig is en 131 en sneller onveilig. 10km/u kan onveilig zijn bij ijzel, terwijl 150km/u met goede weers- en wegomstandigheden veilig kan zijn. De wetgever heeft daarbij een grens getrokken waarbij verreweg de meeste mensen niet in de problemen zullen komen in normale situaties. Daaruit blijkt al een grijs gebied: niet iedere auto, bestuurder, weg, weer, tijd, drukte, et cetera is hetzelfde. Ik heb twee heel verschillende auto's, die ik op andere momenten, met een ander doel en op een heel andere manier gebruik. De ene keer hou ik mij ruimschoots aan de snelheid en de andere keer niet. En af en toe laat ik een van mijn auto's in Duitsland 'de benen strekken'
Maar laten we even verder dan snelheid kijken. Denk eens aan een verkeerssituatie waarbij het handiger/veiliger/sneller is om de regels even te negeren. Denk aan een vrachtwagen die eigenlijk geen voorrang heeft, maar als je die niet voor laat gaan, kun jij er niet of lastig langs. Dan kun je heel zwart-wit naar de verkeersregels kijken en de chauffeur achteruit laten rijden, maar dat maakt het niet handiger/veiliger/sneller.
Dat justitie/CJIB de harde grens qua snelheid hanteert snap ik wel. Je hebt je daarin maar te schikken als automobilist. Dat de ANWB een dergelijke verzekering hanteert snap ik ook gezien hun primaire doelgroep
[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 18-07-2019 16:49 ]
Klinkt alsof je met een kluitje het riet ingestuurd bent_RickvdL_ schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:24:
[...]
Kleine reactie op mijn eigen opstel. Ik heb even contact gehad met de ANWB. De persoon aan de andere kant van de lijn reageerde wel goed opzich, aardig, niet 'not-my-fucking-job'-mentaliteit. Blijkt dat de rotondes helemaal niet mee moeten worden gerekend in je polis. Bij mij was dit echter wel het geval en hij ging het doorzetten naar de technische dienst om dit eruit te halen. Hij legde even netjes uit hoe de dongel werkt met G-sensoren, dat door een krappe bocht gaan en optrekken tegelijk, (te) snel een meting trickered. Alles wat aan te valt tonen, nemen ze ook wel de moeite om even mee te kijken. Energieverbruik van de telefoon werd wel ontkend.
Maakt het hele verhaal natuurlijk niet allemaal goed, maar je praat in ieder geval niet tegen een muur daar.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ja en neeYakuzA schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:23:
[...]
Klinkt alsof je met een kluitje het riet ingestuurd bent
Hopelijk hoef ik dit nu niet elke keer te laten doen, gezellige mensen daar hoor, maar om ze nou elke 10 dagen aan de lijn te hebben is ook weer teveel van 't goede.
Ik kijk het een paar maandjes aan, stel het levert meer ergernissen dan geld op, dan wordt het overstappen gok ik..
Volgens mij is @Anoniem: 1068241 dit stuk van je vergeten goed te lezenRoenie schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:47:
[...]
Waarom zou ik dat tegen de politie of de rechter zeggen? Heb je de indruk dat ik onder boetes uit probeer te komen?
En dynamische snelheden lijken mij dan ook een betere insteek: langzamer als het druk is en/of bij slecht weer en hoger als het rustig is met goed weer.
Helemaal niet. Het wegennet is daar anders dan hier: grotere afstanden tussen steden minder op- en afritten. Tenminste zoals ik heb gezien tot nu toe.Je opmerking over Duitsland versterkt mijn punt: als je de landsgrens passeert is een snelheid niet opeens veilig of gevaarlijk.
Even een subtiele hint dat dit topic over de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering gaat, niet over asociaal/gevaarlijk rijgedrag.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Inderdaad. Een flexibele insteek naar de regels toe is immers niet per definitie asociaal of gevaarlijk. Bij gevaarlijk rijgedrag zal iedere verzekering je eruit schoppen. Niet alleen deze van de ANWB.deepbass909 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 22:20:
[mbr]Even een subtiele hint dat dit topic over de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering gaat, niet over asociaal/gevaarlijk rijgedrag.[/]
De belangrijkste vraag is in hoeverre de ANWB verzekeringsvoorwaarden haalbaar zijn in het dagelijkse verkeer.
Voor een ieder die deze verzekering overweegt is het belangrijk te weten dat de ruimte voor de automobilist kennelijk zeer beperkt is. In hoeverre heeft het focussen op de voorwaarden tijdens het rijden een negatieve invloed op de aandacht voor het overige verkeer? Hoeveel procent korting geeft de ANWB gemiddeld? Hebben automobilisten een reële kans om gedrag aan te passen, voordat hen de wacht aangezegd wordt?
Het lastige is dat de exacte voorwaarden ook niet 100% duidelijk zijn, maar dat dit het resultaat is van allerlei metingen en dat ook heel normale handelingen je een waarschuwing zouden kunnen geven.
Niet geheel toevallig was ik onlangs ook aan het rondkijken voor een autoverzekering, dit omdat er een andere auto onderweg is.
Ik denk dat ik redelijk netjes (wel vlot) rij en het vooruitzicht op korting is natuurlijk ook mooi. Totdat ik de premie ging berekenen voor de auto die onderweg is....Dan is de ANWB, inclusief de welkomstkorting, enkele tientjes (!) per maand duurder dan andere verzekeringen, voor dezelfde dekking.
Als ik dan de laatste paar pagina's hier lees, dan vraag ik me toch oprecht af waarom mensen hier voor kiezen. Het is niet per definitie goedkoper en de uitwerking lijkt dus ook niet optimaal, los van alle data die je ze oplevert. En als je een beetje te hard rijdt wordt je uit je verzekering gezet?
Natuurlijk zijn verkeersregels er om je aan te houden, maar bij het voorbeeld dat je kortstondig (100 meter) van 120 naar 80 moet, dan is het vaak veel veiliger om even van het gas af te gaan zodat je er met 100 doorheen rolt zoals de rest van het verkeer, dan om hard op de rem te staan....Maar dan krijg je dus een reprimande omdat je 20km te hard hebt gereden?
Ik denk dat ik redelijk netjes (wel vlot) rij en het vooruitzicht op korting is natuurlijk ook mooi. Totdat ik de premie ging berekenen voor de auto die onderweg is....Dan is de ANWB, inclusief de welkomstkorting, enkele tientjes (!) per maand duurder dan andere verzekeringen, voor dezelfde dekking.
Als ik dan de laatste paar pagina's hier lees, dan vraag ik me toch oprecht af waarom mensen hier voor kiezen. Het is niet per definitie goedkoper en de uitwerking lijkt dus ook niet optimaal, los van alle data die je ze oplevert. En als je een beetje te hard rijdt wordt je uit je verzekering gezet?
Natuurlijk zijn verkeersregels er om je aan te houden, maar bij het voorbeeld dat je kortstondig (100 meter) van 120 naar 80 moet, dan is het vaak veel veiliger om even van het gas af te gaan zodat je er met 100 doorheen rolt zoals de rest van het verkeer, dan om hard op de rem te staan....Maar dan krijg je dus een reprimande omdat je 20km te hard hebt gereden?
@dr.lowtune hoezo is niet remmen veiliger? Er zit nog iets tussen hard remmen en gas loslaten natuurlijk (rustig remmen). En als je rustig remt gaan je remlichten ook aan. Een duidelijk signaal aan de mensen achter je die het bord evt (nog) niet hebben gezien.
Gas los lijkt mij juist gevaarlijker, want je auto geeft niets aan dat die langzamer gaat, waardoor mensen verrast kunnen worden als ze niet helemaal opletten.
Ik zie in dit topic vooral veel excuses om toch maar harder te rijden dan toegestaan (het is maar een paar honderd meter, niemand doet het en dus ga je mee in het verkeer etc).
Maar het blijven excuses. Als je gewoon 80 ipv 120 op zo'n stuk gaat rijden zullen de mensen achter je dat ook wel (moeten) doen. Als 1 iemand dat op de linker baan doet, en 1 op de rechtbaan volgt de rest wel. Als meer mensen dat doen (zich gewoon aan de regels houden) dan wordt het vanzelf normaal.
Hier ook een stuk van 600 meter waar je 100 moet ipv 130. En eigenlijk iedereen houd zich daar gewoon aan. Ook al snapt niemand echt waarom dat zo is. Het blijft geen excuus om dan toch maar harder te rijden.
Gas los lijkt mij juist gevaarlijker, want je auto geeft niets aan dat die langzamer gaat, waardoor mensen verrast kunnen worden als ze niet helemaal opletten.
Ik zie in dit topic vooral veel excuses om toch maar harder te rijden dan toegestaan (het is maar een paar honderd meter, niemand doet het en dus ga je mee in het verkeer etc).
Maar het blijven excuses. Als je gewoon 80 ipv 120 op zo'n stuk gaat rijden zullen de mensen achter je dat ook wel (moeten) doen. Als 1 iemand dat op de linker baan doet, en 1 op de rechtbaan volgt de rest wel. Als meer mensen dat doen (zich gewoon aan de regels houden) dan wordt het vanzelf normaal.
Hier ook een stuk van 600 meter waar je 100 moet ipv 130. En eigenlijk iedereen houd zich daar gewoon aan. Ook al snapt niemand echt waarom dat zo is. Het blijft geen excuus om dan toch maar harder te rijden.
Dat vind ik dus het merkwaardige, ik heb jaren lang de auto van iemand anders kunnen rijden, zo goed als altijd (Natuurlijk met een vergoeding ertegenover). Ik vond het daarom zonde om een auto zelf te kopen, omdat ik er dan qua kwaliteit op achteruit ging en financieel ook. Nu met een goede baan verandert dat een klein beetje.dr.lowtune schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:38:
Maar hierdoor heb ik geen schadevrije jaren opgebouwd. Een bijkomend feit is dat ik tot december ook nog beginnend bestuurder ben en mijn huidige auto, Audi A4 2.0l, boven de 150pk heeft. De helft van de verzekeringen begint nieteens aan een verzekering dan.
De ANWB is 1 van de verzekeringen die het niet zo heel veel uitmaakt. In vergelijking met de andere verzekeringen ben ik echt goedkoper uit, ook zonder korting. Ik betaal nu €82,- voor WA+ terwijl andere verzekeringen toch een stukje duurder uitkwamen. Met maximale korting zou ik uitkomen op €66,-.. Ik heb al wel klein beetje rondgekeken, voor in de toekomst kom ik wel goedkoper uit. Het kantelpunt zit hem bij mij rond de 2 jaar schadevrije jaren.
[ Voor 25% gewijzigd door _RickvdL_ op 19-07-2019 11:51 ]
Dat geldt voor jouw geval.dr.lowtune schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:38:
In mijn geval zou deze verzekering (WA+) wel degelijk de goedkoopste zijn.
Ik heb er echter bewust niet voor gekozen.

Ik heb de stick overigens wel nodig, ik zie het als een engeltje op mijn schouder. Je kunt er van vinden wat je wilt maar in 2017 betaalde ik 1400 euro aan snelheidsboetes, soms niet opgelet, maar vaker terecht toegewezen. Tot nu toe heb ik er 0. Wat dat betreft helpt het dus wel degelijk voor mij want ik houd vaker mijn snelheid in, ook op die uitnodigende lege wegen. Mijn enige kritiek op de stick is dat hij niet nauwkeurig meet. En dat de verzekering ook best duur blijft bij goed rijgedrag.
ICT & Reizen
Daarom schreef @dr.lowtune dan ook:Cheesy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:14:
[...]
Dat geldt voor jouw geval.
In mijn geval zou deze verzekering (WA+) wel degelijk de goedkoopste zijn.
Ik heb er echter bewust niet voor gekozen.
[Afbeelding]
Het is niet per definitie goedkoper [...]
Geef het een paar jaar en zo’n dongle is de norm. Betaal je een premium om te rijden zonder dat je verzekeraar meekijkt.
Geweldige informatie ook voor databrokers.
Geweldige informatie ook voor databrokers.
Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap
De voorwaarde van de ANWB, hoe absurd sommige ook zijn, zijn in het dagelijks verkeer op zich wel haalbaar. In de tijd dat ik die stick had haalde ik eigenlijk altijd >95 van de 100 punten waardoor ik een redelijke korting bij elkaar kreeg. Het kost je ook niet direct (veel) punten als je meerdere keren achter elkaar een consistente score haalt en één keer iets oranje hebt. Heb dat een aantal keer gehad omdat ik ineens moest remmen, ondanks de waarschuwing behield ik wél al mijn punten.Roenie schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 01:50:
[...]
Inderdaad. Een flexibele insteek naar de regels toe is immers niet per definitie asociaal of gevaarlijk. Bij gevaarlijk rijgedrag zal iedere verzekering je eruit schoppen. Niet alleen deze van de ANWB.
De belangrijkste vraag is in hoeverre de ANWB verzekeringsvoorwaarden haalbaar zijn in het dagelijkse verkeer.
Voor een ieder die deze verzekering overweegt is het belangrijk te weten dat de ruimte voor de automobilist kennelijk zeer beperkt is. In hoeverre heeft het focussen op de voorwaarden tijdens het rijden een negatieve invloed op de aandacht voor het overige verkeer? Hoeveel procent korting geeft de ANWB gemiddeld? Hebben automobilisten een reële kans om gedrag aan te passen, voordat hen de wacht aangezegd wordt?
Het lastige is dat de exacte voorwaarden ook niet 100% duidelijk zijn, maar dat dit het resultaat is van allerlei metingen en dat ook heel normale handelingen je een waarschuwing zouden kunnen geven.
De reden dat ik weggegaan ben is door het ambulance verhaal die ik al ergens anders op dit forum gepost heb. Ik wil niet bij zo'n partij verzekerd zijn.
Ik heb iets meer dan 1 jaar rond gereden met die stick omdat ik onder de 24 was met een redelijke auto (full option Polo van destijds amper 2 jaar oud met ongeveer 150pk). Ondanks dat ik sinds m'n 17de een rijbewijs heb en nog nooit schade heb gemaakt is het dan zeer lastig om een verzekering te krijgen. Als je al een partij vindt die een verzekering aanbied is het vaak een paar honderd euro per maand wat gewoon zonde van het geld is. Bij de ANWB kon ik wél een verzekering krijgen waarbij de basispremie lager was dan de concurrentie en ik kans had op een nog lagere premie door de korting.dr.lowtune schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:38:
Niet geheel toevallig was ik onlangs ook aan het rondkijken voor een autoverzekering, dit omdat er een andere auto onderweg is.
Op het laatste stuk, hangt ervan af hoe lang het stuk is. Ik rij ongeveer dagelijks over een weg die 100 > 80 > 100 is waarbij ik meestal laat uitrollen en dus gemiddeld 90 op het 80 stuk rijd en heb alleen "feedback" daarop gekregen in de app. Kreeg verder wel een "goed" (groen) op snelheid.
@xh3adshotx mooi voorbeeld hoe je je privacy opgeeft. Reguliere verzekering niet mogelijk dan maar één waarbij alles wat ik doe op de weg bekend is bij verzekeraar - en haar partners. En inderdaad als je netjes rijdt is er niets aan de hand. Tot iedereen zo’n stick heeft en de verzekeraar gaat bepalen wat ‘netjes’ is.
Deze is bijzonder / treurig
YouTube: Black Mirror - The future of social media. Rating everyone in your d...
Deze is bijzonder / treurig
YouTube: Black Mirror - The future of social media. Rating everyone in your d...
[ Voor 27% gewijzigd door Zarathustra op 19-07-2019 20:06 ]
Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap
Yup, dat die gasten weten waar ik rij of ben maakt mij écht heel weinig uit. Die mensen kennen mij (waarschijnlijk) niet en mijn leven is niet zo interessant dat iemand mij (realtime) zal gaan volgen. Mocht iemand daar wel zijn tijd aan willen verdoen wens ik hem/haar héél veel succes (en Redbull om wakker te blijven). Maar serieus, de hele snelweg én de meeste steden hangen vol met camera's. Daarnaast heeft de ANWB zelf ook wat camera's hangen op sommige punten.Zarathustra schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 20:03:
@xh3adshotx mooi voorbeeld hoe je je privacy opgeeft. Reguliere verzekering niet mogelijk dan maar één waarbij alles wat ik doe op de weg bekend is bij verzekeraar - en haar partners. En inderdaad als je netjes rijdt is er niets aan de hand. Tot iedereen zo’n stick heeft en de verzekeraar gaat bepalen wat ‘netjes’ is.
Edit: iets genuanceerder ik gebruik geen Facebook of dergelijke diensten verder omdat ik het niet nodig vindt om mijn hele leven te documenteren. Maar heb op zich niets tegen iemand die bewust kiest om een (stukje) informatie te delen met een partij in ruil voor een product of dienst. Dat zij weten waar je bent of rijd heeft voor mij niet heel veel waarde, door alle camera's die overal hangen kunnen partijen toch wel aan die informatie komen. Daarnaast weet een bank ook precies waar ik heen ga of geweest ben en doordat ik Waze/TomTom gebruik zal ook wel een of ander vaag bedrijfje weten naar welke adressen ik genavigeerd heb.
[ Voor 25% gewijzigd door xh3adshotx op 19-07-2019 20:20 ]
Precies dat @xh3adshotx Niets te verbergen en een vage partij krijgt toch wel mijn gegevens.
Een hork knutselt een stukje AI en 2 km te hard rijden in de buurt van een school levert strafpunten op!
Bestellen op rekening kan al niet als je in een cluster van wanbetalers woont.
Ik heb bij Experian gewerkt. Een club die data verzameld en profielen levert over consumenten.
Een hork knutselt een stukje AI en 2 km te hard rijden in de buurt van een school levert strafpunten op!
Ik heb bij Experian gewerkt. Een club die data verzameld en profielen levert over consumenten.
Kan wel hoor. Ik heb de hele Amsterdamsestraatweg in Utrecht op de blacklist gezet bij een grote e-tailer. Eerst maar eens zien of de eerste bestelling netjes betaald wordt en het niet gelijk EUR 500,00 aan dvd'sZarathustra schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:35:
De ANWB heeft behalve de 4 bestaande meetwaarden ook 'telefoniegebruik' toegevoegd,
Telefoniegebruik wordt nu dus dmv de "ANWB veilig rijden" app vastgesteld. Reden voor mij om die te deinstalleren. Ik stuur dus nog wel rij-gegevens via de dongle door, maar gebruik de app niet meer om de (onnauwkeurige) resultaten te lezen.Smartphonegebruik nemen we niet mee in je score. Je krijgt een score van 0 tot 100, waarbij 100 super veilig is en 0 zeer gevaarlijk. Hoe hoger de score, hoe meer korting je ontvangt
[ Voor 25% gewijzigd door PZOOO op 02-08-2019 15:32 ]
ICT & Reizen
Sowiso vraag ik mij af hoe de ANWB kan weten dat de bestuurder tijdens het rijden de telefoon in de hand heeft.PZOOO schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:26:
De ANWB heeft behalve de 4 bestaande meetwaarden ook 'telefoniegebruik' toegevoegd,
[...]
Telefoniegebruik wordt nu dus dmv de "ANWB veilig rijden" app vastgesteld. Reden voor mij om die te deinstalleren. Ik stuur dus nog wel rij-gegevens via de dongle door, maar gebruik de app niet meer om de (onnauwkeurige) resultaten te lezen.
Dat kunnen ze niet weten denk ik. Maar ze kunnen ook vanuit hun optiek bellen in zijn geheel als 'onveilig' bestempelen en daar strafpunten voor geven als ze dat zouden willen.Roenie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:41:
[...]
Sowiso vraag ik mij af hoe de ANWB kan weten dat de bestuurder tijdens het rijden de telefoon in de hand heeft.
Dan kunnen zij een gesprek tussen je passagiers ook zien als verkeersonveiligValorian schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:01:
[...]
Dat kunnen ze niet weten denk ik. Maar ze kunnen ook vanuit hun optiek bellen in zijn geheel als 'onveilig' bestempelen en daar strafpunten voor geven als ze dat zouden willen.

Dat iemand 'm in de hand heeft en gebruikt is wel te zien, maar inderdaad: als dat nou de bestuurder niet is maar een passagier? Lijkt me niet te meten. Sowieso zou ik denk ik niet akkoord gaan met een app op de telefoon als onderdeel van de verzekering; ik heb alleen een dongle maar geen telefoon-app.Roenie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:41:
[...]
Sowiso vraag ik mij af hoe de ANWB kan weten dat de bestuurder tijdens het rijden de telefoon in de hand heeft.
Saved by the buoyancy of citrus
EDIT: Excuses, las het verkeerd.Roenie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:03:
[...]
Dan kunnen zij een gesprek tussen je passagiers ook zien als verkeersonveilig
[ Voor 56% gewijzigd door Valorian op 02-08-2019 16:10 ]
Dan is het toch juist niet te zien? Of is GPS zo nauwkeurig dat je kunt bepalen wie de telefoon in de hand heeft?Cyphax schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:07:
[...]
Dat iemand 'm in de hand heeft en gebruikt is wel te zien, maar inderdaad: als dat nou de bestuurder niet is maar een passagier? Lijkt me niet te meten. Sowieso zou ik denk ik niet akkoord gaan met een app op de telefoon als onderdeel van de verzekering; ik heb alleen een dongle maar geen telefoon-app.
We bedoelen hetzelfde.Roenie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:09:
[...]
Dan is het toch juist niet te zien? Of is GPS zo nauwkeurig dat je kunt bepalen wie de telefoon in de hand heeft?
Ik moet nog steeds ANWB bellen om 'm om te zetten naar een 'normale' verzekering. Ik ben een beetje klaar met dat belerende stomme commentaar in die feedback.
Smartphone gebruik en telefoon in de hand hoeft niet hetzelfde te zijn.Roenie schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:41:
Buiten dat geef je de app machtiging om de ANWB door te geven wat jij met je telefoon doet.
Dat snap ik, maar de ANWB kan toch niet weten wie die telefoon gebruikt? Dat kan namelijk ook de bijrijder zijn.TheBrut3 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:20:
[...]
Smartphone gebruik en telefoon in de hand hoeft niet hetzelfde te zijn.
Buiten dat geef je de app machtiging om de ANWB door te geven wat jij met je telefoon doet.
Heb je de app niet nodig om de gegevens door te sturen?PZOOO schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:26:
[...]
Telefoniegebruik wordt nu dus dmv de "ANWB veilig rijden" app vastgesteld. Reden voor mij om die te deinstalleren. Ik stuur dus nog wel rij-gegevens via de dongle door, maar gebruik de app niet meer om de (onnauwkeurige) resultaten te lezen.
Ik wordt helemaal gek van de app qua batterij gebruik
Zelfs als je niet aan het rijden bent is het een flinke batterij vreter
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Ik denk het niet , de dongle zou dit toch moeten verzamelen en sturen? Meer dan een g-sensor en GPS is het volgens mij niet. De ANWB zegt overigens op de site wel dat de ANWB meer gegevens verzamelt dan enkel wat in de app wordt weergegeven : bv ook motor storingscodes en telefoongebruik.
Ik heb overigens best grote boordcomputer-problemen gehad die ik aan de dongel wijt. Zo had ik op een kwade dag gigantisch veel storingen in de display en wilde de auto niet meer rijden want 'service vereist' (versnellingsbak ging zelfs automatisch op slot) en dat was pas opgelost nadat ik de dongel uit de obd2 poort haalde.
Ik heb overigens best grote boordcomputer-problemen gehad die ik aan de dongel wijt. Zo had ik op een kwade dag gigantisch veel storingen in de display en wilde de auto niet meer rijden want 'service vereist' (versnellingsbak ging zelfs automatisch op slot) en dat was pas opgelost nadat ik de dongel uit de obd2 poort haalde.
ICT & Reizen
Aah jij hebt de oude variant nog. Ik heb een "beacon", die ik in mijn dashboard kastje heb gedaan. Die meet alles vanaf mij telefoon volgens de beschrijvingPZOOO schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:30:
Ik denk het niet , de dongle zou dit toch moeten verzamelen en sturen? Meer dan een g-sensor en GPS is het volgens mij niet. De ANWB zegt overigens op de site wel dat de ANWB meer gegevens verzamelt dan enkel wat in de app wordt weergegeven : bv ook motor storingscodes en telefoongebruik.
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Dan ben ik benieuwd hoe jouw remmen en bochten zijn, want bij mij zijn de steevast onvoldoende of onveilig.
Dit terwijl ik nota bene vaak op de rechterbaan rijd. Ik zou verwachten dat ik zulke scores alleen kan krijgen bij asociaal rijgedrag.
Dit terwijl ik nota bene vaak op de rechterbaan rijd. Ik zou verwachten dat ik zulke scores alleen kan krijgen bij asociaal rijgedrag.
ICT & Reizen
Op een lege weg hoeft hard rond rotondes of hard door bochten niet asociaal te zijn. Wel gevaarlijker dan rustig door de bogen gaan.PZOOO schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 14:45:
Dan ben ik benieuwd hoe jouw remmen en bochten zijn, want bij mij zijn de steevast onvoldoende of onveilig.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Well. Sorry for English. I learning dutch but it is still not very good.
So what i wanted to discuss with your guys. Do you feel that to be ANWB veilig rijder need to be absolute asshole on road. I have current situation like on screenshot.

But to make this score i was forced to drive so far from real veiligheid.
On high way i always in right line with big distance in front.
On roads where 80 limit - i drive not more than 75.
On roads with 50 i drive 50-49 . All of us know that exist places where traditionally people move faster than 50 . For example on borders of cities where 50 become 70 or 80. Traditionally people accelerate to 70 before sign 70. I accelerate after sign.
On turns i forced to turn with speed not more than 25 km /h . If you do right turn from right it is acceptable for people who behind you. If you you have 2 lines which allowed to turn right and you turn right from line which left then people forced to overtake you from right. It is also annoying people who behind you because they think that your speed to slow. some monthes ago i did experiment and tried to make turns with speed 28 km/h and immediately got penalty for bad turns from anwb. So 25 km/h during turn is absolute maximum.
beside this I always use turing lights for any maneuver. Never do hard acceleration(it is annoying people) and never do hard braking.
Quite often to make high score i was forced to be out of traffic flow i feel so many aggression from another people that i wait a day when i can say goodbye to anwv veilig rijden autoverzekering. They created this verzekering not for safety. Because if you drive like normal person you will get not more than 80 score. To get bigger scores you have to be absolute asshole on road. Sorry guys for bad words. But if you see somebody out of traffic flow and somebody who super pedantic in road rules most probably you see person who using ANWB veilig rijden. Personally i do not recommend it. May be this verzekering is safe for auto . But i hope that until i brake contract with ANWB veilig rijden somebody just not meet me and hit me out of auto. ANWB safe driving is not for humans.
So what i wanted to discuss with your guys. Do you feel that to be ANWB veilig rijder need to be absolute asshole on road. I have current situation like on screenshot.

But to make this score i was forced to drive so far from real veiligheid.
On high way i always in right line with big distance in front.
On roads where 80 limit - i drive not more than 75.
On roads with 50 i drive 50-49 . All of us know that exist places where traditionally people move faster than 50 . For example on borders of cities where 50 become 70 or 80. Traditionally people accelerate to 70 before sign 70. I accelerate after sign.
On turns i forced to turn with speed not more than 25 km /h . If you do right turn from right it is acceptable for people who behind you. If you you have 2 lines which allowed to turn right and you turn right from line which left then people forced to overtake you from right. It is also annoying people who behind you because they think that your speed to slow. some monthes ago i did experiment and tried to make turns with speed 28 km/h and immediately got penalty for bad turns from anwb. So 25 km/h during turn is absolute maximum.
beside this I always use turing lights for any maneuver. Never do hard acceleration(it is annoying people) and never do hard braking.
Quite often to make high score i was forced to be out of traffic flow i feel so many aggression from another people that i wait a day when i can say goodbye to anwv veilig rijden autoverzekering. They created this verzekering not for safety. Because if you drive like normal person you will get not more than 80 score. To get bigger scores you have to be absolute asshole on road. Sorry guys for bad words. But if you see somebody out of traffic flow and somebody who super pedantic in road rules most probably you see person who using ANWB veilig rijden. Personally i do not recommend it. May be this verzekering is safe for auto . But i hope that until i brake contract with ANWB veilig rijden somebody just not meet me and hit me out of auto. ANWB safe driving is not for humans.
[ Voor 4% gewijzigd door Ledokol op 04-09-2019 14:27 ]
Dus je bent sowieso verplicht om een beacon met je elke rit bij te hebben? Damn..
Mijn verzekering gaat morgen in, en als het echt zo is.. dan ga ik het gelijk opzeggen dan!
Mijn verzekering gaat morgen in, en als het echt zo is.. dan ga ik het gelijk opzeggen dan!
Je hebt een verzekering afgesloten maar je weet niet wat het inhoudt? Apart!Tosun schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:25:
Dus je bent sowieso verplicht om een beacon met je elke rit bij te hebben? Damn..
Overigens heeft ANWB ook een reguliere autoverzekering, zonder Veilig Rijden module. Wellicht heb je die afgesloten!?
Gelijk overgestapt naar Centraal Beheer, want nee ik ga niet bij iedere rit mijn bluetooth aannzetten.Cheesy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:40:
[...]
Je hebt een verzekering afgesloten maar je weet niet wat het inhoudt? Apart!
Overigens heeft ANWB ook een reguliere autoverzekering, zonder Veilig Rijden module. Wellicht heb je die afgesloten!?
Anoniem: 1273481
Ik heb deze sinds april/mei. Alleen volgens de feedback zou ik beter voor mij moeten kijken, dit is iets wat ik altijd doe... Ik kijk zelfs honderden meters vooruit! Ook door de bochten zou ik te hard rijden, ik rijd altijd zacht door de bochten, volgens mij verwachten ze een slakkengangetje... Ik weet niet waar ze dit op baseren. in mijn ogen klopt er niets van de feedback.
Dat is bij mij ook. Stelt ie voor 2 handen aan het stuur te houden. Alsof ie dat kan observeren.Anoniem: 1273481 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:08:
Ik heb deze sinds april/mei. Alleen volgens de feedback zou ik beter voor mij moeten kijken, dit is iets wat ik altijd doe... Ik kijk zelfs honderden meters vooruit! Ook door de bochten zou ik te hard rijden, ik rijd altijd zacht door de bochten, volgens mij verwachten ze een slakkengangetje... Ik weet niet waar ze dit op baseren. in mijn ogen klopt er niets van de feedback.
Wat me ook opvalt is dat ie steeds andere suggesties doet. Lijkt wel een willekeurige suggestie uit een standaardlijstje te zijn ofzo.
Heb je hier een bron bij? Ik heb deze verzekering afgesloten maar ik vind het beangstigend dat ik – los van de reden – zonder waarschuwing geroyeerd zou kunnen worden (5 jaar bij de Vereende (ex. Rialto) kost je zo 10.000 euro méér dan bij een normale verzekeraar).
MeNTaL_TO schreef op donderdag 4 april 2019 @ 09:41:
[...]
Je hebt na contacten 5 dagen om zelf over te stappen, anders zegt ANWB de verzekering op en dan heb je inderdaad het probleem dat je flink moeite moet doen.
Geen directe bron meer (uit mijn hoofd), stond ergens in de voorwaarden van de ANWB, dus als je die doorleest zou je dit moeten tegen komen.Jelmerdezeeuw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:27:
Heb je hier een bron bij? Ik heb deze verzekering afgesloten maar ik vind het beangstigend dat ik – los van de reden – zonder waarschuwing geroyeerd zou kunnen worden (5 jaar bij de Vereende (ex. Rialto) kost je zo 10.000 euro méér dan bij een normale verzekeraar).
[...]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Dat wil niet zeggen dat je nergens anders meer een verzekering kunt afsluiten. Kost wellicht wat meer moeite vanwege de vraag ben je ooit geweigerd/geroyeerd.Jelmerdezeeuw schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 07:27:
[...]
Nee, maar kan ook flink in de papieren lopen. Volgens mij wordt deze informatie allemaal gedeeld.PcDealer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:34:
[...]
Dat wil niet zeggen dat je nergens anders meer een verzekering kunt afsluiten. Kost wellicht wat meer moeite vanwege de vraag ben je ooit geweigerd/geroyeerd.
[ Voor 91% gewijzigd door NotSoSteady op 12-11-2019 12:50 ]
Ik denk dat het wel los loopt. Het gaat erom dat de ANWB op basis van de rijdata kan besluiten de verzekering te royeren. Dat besluit moet je doorgeven bij de nieuwe potentiële verzekeraar (hoewel ze dat zelf ook wel kunnen zien in CIS). Je moet dan wel de kans krijgen en grijpen om aan te geven dat de ANWB zonder objectief goede reden dat heeft gedaan. Ik verwacht dan geen premie opslag.NotSoSteady schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:48:
[...]
Nee, maar kan ook flink in de papieren lopen. Volgens mij wordt deze informatie allemaal gedeeld.
Waar baseer je dat op? Je staat namelijk zo ongeveer 5-0 achter nog voor je begonnen bent. Welk ontlastende feitenmateriaal ga je aandragen ter ondersteuning? Welke verzekeraar staat open voor een lastige discussie voor een verzekering die met weinig marge wordt verkocht? Is er informatie /statistiek beschikbaar over waar mensen terechtkomen en voor welke opslag nadat ze uit de autoverzekering zijn gemikt?PcDealer schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:42:
[...]
Ik denk dat het wel los loopt. Het gaat erom dat de ANWB op basis van de rijdata kan besluiten de verzekering te royeren. Dat besluit moet je doorgeven bij de nieuwe potentiële verzekeraar (hoewel ze dat zelf ook wel kunnen zien in CIS). Je moet dan wel de kans krijgen en grijpen om aan te geven dat de ANWB zonder objectief goede reden dat heeft gedaan. Ik verwacht dan geen premie opslag.
Kortom, hoe objectiveren we de 'ik denk', 'ik verwacht', etc.
Uit ervaring kan ik vertellen dat een automatische "nee" via Independer niet betekent dat de maatschappij er achter ook "nee" zegt bij dezelfde aanvraag, maar dan direct. Daarbij komt dat ANWB zoals in dit topic te lezen valt niet altijd transparant is over de voorwaarden of acties op de "juiste" manier vastlegtRukapul schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:17:
[...]
Kortom, hoe objectiveren we de 'ik denk', 'ik verwacht', etc.
Ik was van plan deze verzekering af te sluiten, vanwege de kennismakingskorting. Maar de negatieve ervaringen, en eens goed doorlezen van de voorwaarden, hebben me er toch van weerhouden.
[ Voor 76% gewijzigd door Iv00w op 13-11-2019 17:00 ]
Heb deze verzekering afgesloten voor mijn gebruikte BMW i3 uit 2015 voor € 38,75 per maand WA beperkt Casco. 0 schade vrije jaren omdat ik langer dan 3 jaar geen auto heb gehad. Waarom deze verzekering? Omdat ik bij een andere verzekeraar (in-shared) minimaal € 80,77 moest betalen! Dus kon ik er eigenlijk niet omheen. Terwijl ik geen hoge pet op heb van de ANWB en hun anti EV campagnes.
En als ik mijn rijstijl aanhoud verwacht ik nog wat korting ook. Dus ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren. Dan laat ik mijn bevindingen hier achter.
En als ik mijn rijstijl aanhoud verwacht ik nog wat korting ook. Dus ik ben benieuwd hoe ik het ga ervaren. Dan laat ik mijn bevindingen hier achter.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé
Die moet je ff uitleggen...Hyena schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:58:
. Terwijl ik geen hoge pet op heb van de ANWB en hun anti EV campagnes.
De ANWB is juist druk bezig EV's onder de aandacht te brengen!
Ze hebben zelfs speciale landelijke testdagen:
https://www.anwb.nl/auto/...b-elektrische-proefritten
Ik doel meer op het YouTube kanaal van de ANWB. Ze zijn erg anti ev. Je kan volgens de ANWB niet je ev op vakantie etc. Of dit soort artikelen: https://twitter.com/Hachy_1/status/1198378231977697280?s=19 ik hoop dat er ooit verbetering in komt.
Verwacht niet dat je de volledige korting kunt halen. Mensen om mij heen geven over mijn rijstijl opmerkingen als: "rij eens door joh!", "je rijd als een omaatje" etc. Maar ik haal maximaal een score van 77/100 door mijn "gevaarlijke" remgedrag en mijn "wilde" bochtenwerk. En soms zelfs een tik op de vingers voor te snel optrekken in mijn Opel Corsa C 1.2 benzine waarbij ik doorschakel bij de 2000 toeren.Hyena schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:58:
Heb deze verzekering afgesloten voor mijn gebruikte BMW i3 uit 2015 voor € 38,75 per maand WA beperkt Casco. 0 schade vrije jaren omdat ik langer dan 3 jaar geen auto heb gehad. Waarom deze verzekering? Omdat ik bij een andere verzekeraar (in-shared) minimaal € 80,77 moest betalen! Dus kon ik er eigenlijk niet omheen. Terwijl ik geen hoge pet op heb van de ANWB en hun anti EV campagnes.
[Afbeelding]
Als je een keer per 10 dagen plotseling een idioot voor je auto krijgt waardoor je moet remmen en een keer normaal door een bocht gaat, wordt je zwaar afgestraft in de score.
Kortom, zelfs als je 100% gefocusst bent op het netjes rijden, en je alle andere weggebruikers daardoor mateloos irriteert, zal je een 100% rijscore nooit kunnen halen.
Ioniq Electric 2020 (38kWh)
En dat dan voor een beetje geld. Ik zou nog liever met de trein gaan, want als ik zo moet rijden als jij beschrijft, wordt je er nog moe van ook of niet?Floris112 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:49:
[...]
Verwacht niet dat je de volledige korting kunt halen. Mensen om mij heen geven over mijn rijstijl opmerkingen als: "rij eens door joh!", "je rijd als een omaatje" etc. Maar ik haal maximaal een score van 77/100 door mijn "gevaarlijke" remgedrag en mijn "wilde" bochtenwerk. En soms zelfs een tik op de vingers voor te snel optrekken in mijn Opel Corsa C 1.2 benzine waarbij ik doorschakel bij de 2000 toeren.
Als je een keer per 10 dagen plotseling een idioot voor je auto krijgt waardoor je moet remmen en een keer normaal door een bocht gaat, wordt je zwaar afgestraft in de score.
Kortom, zelfs als je 100% gefocusst bent op het netjes rijden, en je alle andere weggebruikers daardoor mateloos irriteert, zal je een 100% rijscore nooit kunnen halen.
En ik blijf erbij, is 'doorrijden' nu echt 'gevaarlijk'? Bij een 2-naar-1 baan stoplicht heeft het veel meer nut als de voorste paar auto's gewoon rap doorrijden, dat je direct doorstroming hebt bij het samenvoegen, maar dat is dus juist een no-go bij de ANWB?dehardstyler schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:54:
[...]
En dat dan voor een beetje geld. Ik zou nog liever met de trein gaan, want als ik zo moet rijden als jij beschrijft, wordt je er nog moe van ook of niet?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Haha, ach, ik heb de berekening gemaakt, en ik ben met deze verzekering nog steeds als goedkoopste uit, zelfs zonder de maximale korting. Het is wel telkens irritant om te moeten lezen dat je "gevaarlijk" rijgedrag hebt terwijl dat nergens op slaat.dehardstyler schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:54:
[...]
En dat dan voor een beetje geld. Ik zou nog liever met de trein gaan, want als ik zo moet rijden als jij beschrijft, wordt je er nog moe van ook of niet?
@SinergyX
Je zult er wel voor worden afgestraft inderdaad. Ook afslaan op een 50km/h weg waarbij je probeert het overige verkeer niet te veel te hinderen/gevaar te veroorzaken wordt afgestraft. Want in dat geval rem je "te hard" en maak je "te scherpe bochten". Bij het opdraaien van de weg hetzelfde verhaal maar dan omgekeerd.En ik blijf erbij, is 'doorrijden' nu echt 'gevaarlijk'? Bij een 2-naar-1 baan stoplicht heeft het veel meer nut als de voorste paar auto's gewoon rap doorrijden, dat je direct doorstroming hebt bij het samenvoegen, maar dat is dus juist een no-go bij de ANWB?
Interessant, ik heb nog nooit een score onder de 80 gehaald, meestal hoger dan dat (richting de 90). Maar ik ga op de fiets naar werk, oftewel, geen woon-werkverkeer in de spits.Floris112 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:49:
[...]
Verwacht niet dat je de volledige korting kunt halen. Mensen om mij heen geven over mijn rijstijl opmerkingen als: "rij eens door joh!", "je rijd als een omaatje" etc. Maar ik haal maximaal een score van 77/100 door mijn "gevaarlijke" remgedrag en mijn "wilde" bochtenwerk. En soms zelfs een tik op de vingers voor te snel optrekken in mijn Opel Corsa C 1.2 benzine waarbij ik doorschakel bij de 2000 toeren.
Het is jammer dat je het niet gewoon als 'test' kan proberen, je had eerst zo'n app 'drive safe' ofzo, maar die werkt op basis van GPS en lang niet zo accuraat in bv acceleratie vanuit mijn ODB2 gegevens. Ik hoef namelijk geen andere verzekering, voor het geld doe ik het toch al niet (ik mis wat jaren).Floris112 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:07:
Je zult er wel voor worden afgestraft inderdaad. Ook afslaan op een 50km/h weg waarbij je probeert het overige verkeer niet te veel te hinderen/gevaar te veroorzaken wordt afgestraft. Want in dat geval rem je "te hard" en maak je "te scherpe bochten". Bij het opdraaien van de weg hetzelfde verhaal maar dan omgekeerd.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ik weinig rijd. Relatief is natuurlijk één incident op 50 km per tien dagen veel meer dan één incident op 500 km per tien dagen. Dus waarschijnlijk is de maximale score alleen maar te halen bij veel snelwegkilometers.borft schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:12:
[...]
Interessant, ik heb nog nooit een score onder de 80 gehaald, meestal hoger dan dat (richting de 90). Maar ik ga op de fiets naar werk, oftewel, geen woon-werkverkeer in de spits.
Dan nog vind ik het persoonlijk buitenproportioneel hoe hard normaal rijgedrag wordt bestraft met het wegnemen van 50% van de maximale korting.
Bedoel je dat je weinig schadevrije jaren hebt? Want juist als je een hoge verzekeringspremie hebt, haal je hiermee de meeste € aan voordeel en is het dus interessant. Want de korting is gewoon procentueel.SinergyX schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:25:
[...]
Het is jammer dat je het niet gewoon als 'test' kan proberen, je had eerst zo'n app 'drive safe' ofzo, maar die werkt op basis van GPS en lang niet zo accuraat in bv acceleratie vanuit mijn ODB2 gegevens. Ik hoef namelijk geen andere verzekering, voor het geld doe ik het toch al niet (ik mis wat jaren).
Per saldo ja, maar het 'voordeel' staat in dat opzicht ook bijna haaks op mijn rijstijl, dat het mij het simpel niet waard is, daarom mis ik juist het principe van testen. Ik heb zelf nog nooit schade gereden (tip van de dag, claim nooit op je All-risk, kost je per saldo altijd meer geld), maar zoals je zelf al aangeeft, ik ben niet 'modelrijder' van wat ANWB wil zien en het is niet dat je vooraf kan zien wat absolute 'voordeel' kan worden. Per saldo is mijn verzekering ook maar een (zeker relatief) klein deel van mijn autokosten.Floris112 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:59:
[...]
Bedoel je dat je weinig schadevrije jaren hebt? Want juist als je een hoge verzekeringspremie hebt, haal je hiermee de meeste € aan voordeel en is het dus interessant. Want de korting is gewoon procentueel.
Ja ik heb ook rijstijl oma welke bijna in slaap valt. Maar ik mag ook weleens een bochtje op snelheid nemen om het overige verkeer niet te hinderen. Ach ik zie het wel. Zelfs zonder korting of terug betalen ben ik nog goedkoper uit.Floris112 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:49:
[...]
Vraagje. Ik lees op de website van de ANWB dat er maar 1 veilig rijden app op de beacon kan worden aangesloten. Wat nu als iemand anders de auto pakt om te gaan rijden zonder app? Wat als je je telefoon vergeet? Batterij leeg?
Ik vraag me af hoeveel obd2 ze echt uitlezen. Volgens mij gebruiken ze de poort alleen voor stroom. Ik heb het idee dat de stekker zelf een GPS ontvanger en accelerometer heeft, and that's it.SinergyX schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:25:
[...]
Het is jammer dat je het niet gewoon als 'test' kan proberen, je had eerst zo'n app 'drive safe' ofzo, maar die werkt op basis van GPS en lang niet zo accuraat in bv acceleratie vanuit mijn ODB2 gegevens. Ik hoef namelijk geen andere verzekering, voor het geld doe ik het toch al niet (ik mis wat jaren).
Goeie vraag. Nou lijkt mij niet dat dat voor heel veel problemen zorgt. Dan zal die rit gewoon niet geregistreerd worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling, maar ik verwacht dat dat incidenteel niet heel erg zal zijn.Hyena schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:13:
[...]
Ja ik heb ook rijstijl oma welke bijna in slaap valt. Maar ik mag ook weleens een bochtje op snelheid nemen om het overige verkeer niet te hinderen. Ach ik zie het wel. Zelfs zonder korting of terug betalen ben ik nog goedkoper uit.
Vraagje. Ik lees op de website van de ANWB dat er maar 1 veilig rijden app op de beacon kan worden aangesloten. Wat nu als iemand anders de auto pakt om te gaan rijden zonder app? Wat als je je telefoon vergeet? Batterij leeg?
Ondertussen hebben ze de verzekering iets veranderd en werken ze niet meer met de OBD2 stekker. Nu registreert een app op je telefoon de G-krachten en GPS. En de app weet dat je in de auto zit doordat ie verbinding maakt met een bluetooth Low Energy beacon die je in het dashboardkastje moet leggen.borft schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:46:
[...]
Ik vraag me af hoeveel obd2 ze echt uitlezen. Volgens mij gebruiken ze de poort alleen voor stroom. Ik heb het idee dat de stekker zelf een GPS ontvanger en accelerometer heeft, and that's it.
Mijn rijscore is sinds ik de app gebruik ipv de OBD2, een stuk slechter geworden.
Hmm, interesting. Ik heb nog de obd2 dongle, maar als ik kijk naar hoeveel pinnen er daadwerkelijk in de stekker zitten, lijkt ie de meeste diagnostische info van de auto niet uit te lezen. Ik heb sowieso het idee dat over de afgelopen jaren mijn score veranderd is, zonder dat mijn rijgedrag veranderd is. Ik heb ook meerdere keren de ANWB gevraagd om uitleg, maar ze willen helemaal niets vertellen over hoe het algorithme werkt. Mijn ervaring is in ieder geval dat het veel makkelijker is om naar beneden te gaan qua score (bv een noodstoop, doordat iemand vanachte een bus oversteekt), dan om omhoog te gaan.Floris112 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:11:
[...]
Ondertussen hebben ze de verzekering iets veranderd en werken ze niet meer met de OBD2 stekker. Nu registreert een app op je telefoon de G-krachten en GPS. En de app weet dat je in de auto zit doordat ie verbinding maakt met een bluetooth Low Energy beacon die je in het dashboardkastje moet leggen.
Mijn rijscore is sinds ik de app gebruik ipv de OBD2, een stuk slechter geworden.
Desondanks blijft het redelijk voordelig, alhoewel ik mij steeds vaker afvraag of die paar euro korting de inbraak op mijn privacy wel waard zijn.
Ja inderdaad! Bij incidenten gaat de score direct flink omlaag, maar als er dan twee scoremomenten zijn waarbij je geen negatieve feedback krijgt, gaat de score niet met dezelfde snelheid weer omhoog.borft schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:10:
[...]
Hmm, interesting. Ik heb nog de obd2 dongle, maar als ik kijk naar hoeveel pinnen er daadwerkelijk in de stekker zitten, lijkt ie de meeste diagnostische info van de auto niet uit te lezen. Ik heb sowieso het idee dat over de afgelopen jaren mijn score veranderd is, zonder dat mijn rijgedrag veranderd is. Ik heb ook meerdere keren de ANWB gevraagd om uitleg, maar ze willen helemaal niets vertellen over hoe het algorithme werkt. Mijn ervaring is in ieder geval dat het veel makkelijker is om naar beneden te gaan qua score (bv een noodstoop, doordat iemand vanachte een bus oversteekt), dan om omhoog te gaan.
Desondanks blijft het redelijk voordelig, alhoewel ik mij steeds vaker afvraag of die paar euro korting de inbraak op mijn privacy wel waard zijn.
Het is inderdaad ook jammer dat ze zo weinig inzicht geven. Ik ben destijds overgestapt naar de verzekering met de app omdat je daarmee op een heatmap kan zien waar de incidenten plaatsvinden. Maar veel profijt heb ik er niet echt van gehad.
Ik heb mijn eerste score binnen.Hyena schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:58:
[Afbeelding]

Eens kijken hoelang ik dit volhoudt. Moet zeggen dat ik er niet al teveel moeite voor hoef te doen om de score te behalen. Nu nog zien of ik het kan vasthouden. Scheelt toch wel geld als je nog geen schadevrije jaren hebt.
Vandaag ontving ik een email : mijn ANWB veilig rijden verzekering is geroyeerd ivm "niet voldoen aan de minimale verplichtingen"
Ik heb de beacon nooit kunnen gebruiken omdat ik nooit kon inloggen met mijn ANWB gegevens. Omdat ik er vanuit ging dat ik dan enkel de korting mis zou lopen heb ik niet meer geprobeerd in te loggen, ik heb wel wat beters te doen.
En nu is mijn volledig casco (a 120 p / mnd) verzekering dus geroyeerd.
Ik heb de beacon nooit kunnen gebruiken omdat ik nooit kon inloggen met mijn ANWB gegevens. Omdat ik er vanuit ging dat ik dan enkel de korting mis zou lopen heb ik niet meer geprobeerd in te loggen, ik heb wel wat beters te doen.
Heeft dat geen gevolgen om een andere verzekering af te sluiten als je geroyeerd wordt?FFW schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:36:
Vandaag ontving ik een email : mijn ANWB veilig rijden verzekering is geroyeerd ivm "niet voldoen aan de minimale verplichtingen"
Ik heb de app met zo'n wit plakding op de voorruit nu sinds feb. Verzekering was de goedkoopste die ik kon vinden. Bochten rekent hij zwaar. Snelheidsovertredingen niet zo zwaar. Ik gebruik twee mobieltjes waarvan ik één met Bluetooth gebruik en de andere voor de app. Daarvan kan ik af en toe de Bluetooth uitzetten. Werkt prima voor mij. Je hoeft niet alle ritten te registreren. Ik rij nu als een oud dametje door de bochten als hij aanstaat en als ik even op moet schieten, dan doe ik hem uit, vanwege het bochtenprobleem. Snelheid is bij mij geen probleem geweest omdat ik me meestal aan de snelheid houd. Als je even te snel rijdt, registreert hij niet direct een probleem. Ik heb nog geen geld ontvangen, maar wel toegezegd gekregen. De navigatie doe ik dus met het andere mobieltje, zo ook bellen. Waar ik wel tegen aan loop is dat er nu 578 Mb door de app gebruikt wordt op mijn Samsung Galaxy S5. Dat vult hem snel op.Dit kan niet naar de SD kaart en dat vind ik erg lastig.
Ik vraag me af of ze dat leuk vindenJosephVos schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:24:
Ik heb de app met zo'n wit plakding op de voorruit nu sinds feb. Verzekering was de goedkoopste die ik kon vinden. Bochten rekent hij zwaar. Snelheidsovertredingen niet zo zwaar. Ik gebruik twee mobieltjes waarvan ik één met Bluetooth gebruik en de andere voor de app. Daarvan kan ik af en toe de Bluetooth uitzetten. Werkt prima voor mij. Je hoeft niet alle ritten te registreren. Ik rij nu als een oud dametje door de bochten als hij aanstaat en als ik even op moet schieten, dan doe ik hem uit, vanwege het bochtenprobleem. Snelheid is bij mij geen probleem geweest omdat ik me meestal aan de snelheid houd. Als je even te snel rijdt, registreert hij niet direct een probleem. Ik heb nog geen geld ontvangen, maar wel toegezegd gekregen. De navigatie doe ik dus met het andere mobieltje, zo ook bellen. Waar ik wel tegen aan loop is dat er nu 578 Mb door de app gebruikt wordt op mijn Samsung Galaxy S5. Dat vult hem snel op.Dit kan niet naar de SD kaart en dat vind ik erg lastig.

Vraagje: werkt het in jouw i3 via de OBD dongle, de app of zijn ze bij de ANWB zo slim dat ze de gegevens van BMW Connected drive kunnen gebruiken ipv hun eigen spul?Hyena schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:58:
[Afbeelding]
Nee ze gebruiken niets van de auto zelf. Dan zouden ze nog veel meer kunnen uitlezen. Er ligt alleen een beacon in de auto welke verbinding maakt met je smartphone. Heb trouwens de 100% score niet kunnen vasthouden, zat voor het einde van de eerste kwartaal op 92.mog__wai schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:56:
[...]
Vraagje: werkt het in jouw i3 via de OBD dongle, de app of zijn ze bij de ANWB zo slim dat ze de gegevens van BMW Connected drive kunnen gebruiken ipv hun eigen spul?
Het wordt vooral interessant als je betrokken raakt bij een ongeval en de app niet geregistreerd heeft dat je op pad was. Leg dat dan maar eens uit. Dan ben je een gevalletje onverzekerd.Cheesy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:33:
[...]
Ik vraag me af of ze dat leuk vinden
[Afbeelding]
Dat lijkt me niet natuurlijk. Het is onredelijk om te vereisen dat de bestuurder altijd zijn smartphone bij zich moet hebben. Je zult gewoon verzekerd zijn.LordSinclair schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:55:
[...]
Het wordt vooral interessant als je betrokken raakt bij een ongeval en de app niet geregistreerd heeft dat je op pad was. Leg dat dan maar eens uit. Dan ben je een gevalletje onverzekerd.
Maar of het in de praktijk ook echt gevolgen heeft is een tweede. Als ze automatisch weigeren is de uitleg makkelijk gegeven.FFW schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:38:
Natuurlijk heeft dat gevolgen. Je moet de vraag "bent u ooit geweigerd" met ja beantwoorden.
Dan moet je geen verzekering afsluiten waarbij dat een voorwaarde isNaafkap schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:53:
[...]
Dat lijkt me niet natuurlijk. Het is onredelijk om te vereisen dat de bestuurder altijd zijn smartphone bij zich moet hebben. Je zult gewoon verzekerd zijn.
Heb nu net weer een maand premie betaald. Ik merk dat ze de premie verrekenen met je korting. Je krijgt dus geen geld terug gestort.
als ik de FAQ van de ANWB doorlees kom ik dit tegen;
Zodra je de app en de beacon hebt geïnstalleerd en geactiveerd, worden je ritten geregistreerd. Je ontvangt van ons je eerste feedback binnen 2 weken waarin je minimaal 65 kilometer hebt gereden in Nederland. Deze kun je inzien in de app. Heb je minder gereden, dan ontvang je jouw eerste feedback pas nadat je meer dan 65 kilometer hebt gereden.
+ dit
Wanneer ontvang ik de eerste feedback over mijn rijstijl?
Zodra je de app en de beacon hebt geïnstalleerd en geactiveerd, worden je ritten geregistreerd. Je ontvangt van ons je eerste feedback binnen 2 weken waarin je minimaal 65 kilometer hebt gereden in Nederland. Deze kun je inzien in de app. Heb je minder gereden, dan ontvang je jouw eerste feedback pas nadat je meer dan 65 kilometer hebt gereden.
daaruit maak ik op dat wanneer je 65 km maakt in een week tijd dat dat geldt als een feedback.
als ik 100 km op een dag maak kan ik dus 1 x in de maand de bluetooth op mijn telefoon aanzetten en de voorbeeldige bestuurder uithangen.
daarna de bluetooth uitzetten op mijn telefoon en 30 % korting op mijn premie vangen.
kan iemand dit bevestigen? heb nog geen ervaring met deze beacon, moet hem nog installeren en met mijn rijstijl lijkt mij dit de beste keuze.
+ dit
Wanneer ontvang ik de eerste feedback over mijn rijstijl?
daaruit maak ik op dat wanneer je 65 km maakt in een week tijd dat dat geldt als een feedback.
als ik 100 km op een dag maak kan ik dus 1 x in de maand de bluetooth op mijn telefoon aanzetten en de voorbeeldige bestuurder uithangen.
daarna de bluetooth uitzetten op mijn telefoon en 30 % korting op mijn premie vangen.
kan iemand dit bevestigen? heb nog geen ervaring met deze beacon, moet hem nog installeren en met mijn rijstijl lijkt mij dit de beste keuze.
@Bladspinazie ja, natuurlijk is het mogelijk om moedwillig te frauderen met je verzekering.
Niet komen huilen als ze je uit de verzekering gooien of weigeren om uit te betalen bij een ongeluk.
Lees anders even de laatste 10 berichten boven jouw reactie door, een soortgelijke discussie is net voorbij gekomen. Zie ook de geel gearceerde regel in de polisvoorwaarden die geplaatst zijn.
Niet komen huilen als ze je uit de verzekering gooien of weigeren om uit te betalen bij een ongeluk.
Lees anders even de laatste 10 berichten boven jouw reactie door, een soortgelijke discussie is net voorbij gekomen. Zie ook de geel gearceerde regel in de polisvoorwaarden die geplaatst zijn.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dit moet genoeg zeggen. Gisteren heb ik contact gehad met de anwb over het afsluiten van een autoverzekering en meteen drongen ze erop aan dat ik gebruik kon maken van veilig rijden. Ik betaal liever 18 euro meer als ik me vrijheid niet hoeft in te perken. Aangezien ik me vrij voel als ik in de auto zit en op de weg ben.Orac schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:39:
Ideaal product voor de "ik-heb-niets-te-verbergen"-types.
Trouwens, we hebben al een systeem waarbij je beloond wordt wanneer je geen brokken maakt: de no-claim korting.

Zo, ik heb dus de Veiligrijden auto verzekering afgesloten, was voor mijn situatie blijkbaar de goedkoopste, want zo ben ik dan ook wel weer
(ca. 40 euro bij de goedkoopste versus 25 euro bij de ANWB.
Wat ik nu eigenlijk zou willen vragen aan andere gebruikers van deze verzekering is het volgende:
Ik rijd vaak over een N-weg hier in de buurt en die heeft groene golf principe, dus je kan, als je bij het startpunt de snelheid aanhoud bijna in 1 keer doorrijden naar het einde/de afslag van je keuze.
Echter, bij elke kruising staan er eerst borden met 70 (zonder vooraankondiging van 70 over 300 meter of iets dergelijks), en dan na de kruising weer borden einde 70, de N-weg zelf is 100.
Als je doet wat de borden zeggen (dus afremmen, weer optrekken), haal je de groene golf niet meer, je verstoort het wegbeeld behoorlijk (om de snelheid terug te brengen naar 70 betekend stevig remmen, uitrollen duurt langer dan het stuk (voor en na) de verkeerslichten lang is.
De concrete vraag, zijn er hier mensen met ervaringen in vergelijkbare situaties? Hoe gaat de Beacon hier mee om? omdat je in essentie 30km per uur harder (als je 100 blijft rijden) rijdt dan de toegestane snelheid ter plekken.
Daarnaast vroeg ik me af, of drempels meegenomen worden in de score? Een drempel kan soms wat steiler zijn dan van te voren ingeschat, en zelf met de max snelheid van bijvoorbeeld 30 tot een flinke stuiter leiden, met flink wat G-krachten tot gevolg.
Ben benieuwd, ik verwacht mijn eerste "rapport" over een dikke week.
Wat ik nu eigenlijk zou willen vragen aan andere gebruikers van deze verzekering is het volgende:
Ik rijd vaak over een N-weg hier in de buurt en die heeft groene golf principe, dus je kan, als je bij het startpunt de snelheid aanhoud bijna in 1 keer doorrijden naar het einde/de afslag van je keuze.
Echter, bij elke kruising staan er eerst borden met 70 (zonder vooraankondiging van 70 over 300 meter of iets dergelijks), en dan na de kruising weer borden einde 70, de N-weg zelf is 100.
Als je doet wat de borden zeggen (dus afremmen, weer optrekken), haal je de groene golf niet meer, je verstoort het wegbeeld behoorlijk (om de snelheid terug te brengen naar 70 betekend stevig remmen, uitrollen duurt langer dan het stuk (voor en na) de verkeerslichten lang is.
De concrete vraag, zijn er hier mensen met ervaringen in vergelijkbare situaties? Hoe gaat de Beacon hier mee om? omdat je in essentie 30km per uur harder (als je 100 blijft rijden) rijdt dan de toegestane snelheid ter plekken.
Daarnaast vroeg ik me af, of drempels meegenomen worden in de score? Een drempel kan soms wat steiler zijn dan van te voren ingeschat, en zelf met de max snelheid van bijvoorbeeld 30 tot een flinke stuiter leiden, met flink wat G-krachten tot gevolg.
En hoe bevalt de verzekering ? nog veel nadelen gehad vanuit de anwb ?tcw82 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:07:
Zo, ik heb dus de Veiligrijden auto verzekering afgesloten, was voor mijn situatie blijkbaar de goedkoopste, want zo ben ik dan ook wel weer(ca. 40 euro bij de goedkoopste versus 25 euro bij de ANWB.
De verzekering bevalt mij tot nu toe prima sinds eind 2019. Is voor mij ook zeer voordelig ten opzichte van andere verzekeringen. Scheelt al gauw de helft. Heb wel veel technische problemen met de app. Updates komen niet door maar worden schijnbaar wel verwerkt waardoor ik nu eindelijk weer wat korting kreeg. Eerder was de verbinding met de beacon en mijn oudere Galaxy S8+ niet op orde waardoor veel ritten niet werden geregistreerd. Omdat er over en weer wat storingen zijn doen ze er eigenlijk helemaal niet moeilijk over. In mijn geval mis ik wel korting maar omdat ik al aardig wat bespaar vind ik het niet zo erg. Laatste kwartaal score lag op 92. Om perfect te scoren en maximale korting te krijgen dien je te rijden als een slak. (Geloof mij ik ben al traag, echt)
Interessant maar ik moet ANWB lid worden (en dat kost ook geld) en voorbeeldig rijden voordat ik minder premie hoef te betalen dan ik nu al doe (Pr*movendum All Risk).
De extra korting lijkt weg te vallen tegen de kosten van het ANWB lidmaatschap dus dan is het voordeel netto zo goed als 0.
En dan komt het privacy issue er nog bij....
De extra korting lijkt weg te vallen tegen de kosten van het ANWB lidmaatschap dus dan is het voordeel netto zo goed als 0.
En dan komt het privacy issue er nog bij....