_RickvdL_ schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:49:
Ik heb sinds een paar maanden mijn auto ook verzekerd met deze verzekering, kwam dit topic tegen en het leek me handig om mijn ervaring ook even te delen.
Wat betreft het idee vind ik het best wel een goed concept. De uitvoering is echter wat minder.
De voornaamste beweegreden dat ik deze verzekering gekozen heb was toch wel de prijs. De 15% welkomskorting hakt toch goed in en ik kwam eigenlijk met geen enkele andere verzekering lager uit. Daar moest dan de korting voor het veilige rijden nog bovenop komen.
Van de verzekering heb ik een dongel gekregen die ik in de auto moet plakken, deze zou verbinding maken met de bluetooth van mijn telefoon en hierdoor de app activeren. Daar begint het eerste al, op mijn telefoon, Samsung Galaxy S9, is de app constant geactiveerd. Dit resulteert in 25-35% verbruik op een volle batterij. Mijn auto staat niet zo dicht bij mijn werkplek, dus bluetooth verbinding is ongemogelijk. De klantenservice adviseerde mij om handmatig mijn bluetooth aan/uit te zetten of dit te doen met de app. Dit is precies waar ik niet op zit te wachten. Mijn smartwatch is ook verbonden met bluetooth, de app uitschakelen kan alleen geforceerd, niemand zit erop te wachten om je app-details menu in te duiken om elke als je uit de auto stapt die app geforceerd af te sluiten. Laat staan om hem weer te moeten activeren elke keer dat je je auto instapt.
De app geregistreerd ook je telefoon gebruik, dit wordt nog niet gekoppeld aan de korting van je verzekering (thank God). Ik zit nooit op mijn telefoon tijdens het rijden, de muziek wordt wel vaak via de telefoon gestuurd, maar die kan ik met zowel mijn horloge als de auto zelf bedienen. Toch schijn ik ruim een uur per maand tijdens het rijden te typen. Dit zal wel het lopen vanaf de auto naar de voordeur zijn gok ik?
Qua optrekken en afremmen heb ik tot nu toe nog altijd een goede score gehad, daar krijg je dan geen feedback op en dus ook geen heatmap om te zien waar verbeterpunten zitten.
Met het te hard rijden moet je wel oppassen. Ik heb nog niet ervaren dat hij de verkeerde snelheid aan de weg koppelt, maar iedereen kent die wegen wel waar je 50 mag, maar al het verkeer rijdt minstens 70km/u. Of bijvoorbeeld het stuk van de A27 vanuit Utrecht, daar mag je officieel een stukje 80, bij de brug bij Vianen, de dag dat ik daar mensen 80 zie rijden moet nog steeds komen gok ik..
Over de snelheid in de bochten registratie ben ik totaal niet te spreken. Zoals eerder genoemd; optrekken en afremscore is erg goed. Ik rij een auto met ruim 200pk onder mijn kont, dus als ik lomp zou willen rijden zou dat daar ook wel terug in te zien. Toch is elke rotonde op de heatmap donkerood gekleurd. Ik ben even gaan kijken naar de snelheid waarmee ik rotondes neem, maar ik vind persoonlijk 25-35km/u over een rotonde alles behalve levensgevaarlijk.
Wat ik wel lees is dat mensen met de OBD-stekker-dongel betere ervaringen hebben dan met de dongel die je standaard van de verzekering krijgt. Best raar als je het mij vraagt..
De ervaring heb ik natuurlijk ook gedeeld met de klantenservice, die reageert echter niet op de helft van de gestelde vragen en ook niet met de meest nuttige antwoorden. Ook wordt de mail meerdere keren niet binnen de door hun 5 werkdagen gestelde termijn beantwoord..
Nogmaals, ik vind het idee best goed, maar de uitvoering is alles behalve goed.. Door mijn 'levensgevaarlijke' rotonde-gedrag heb ik nu een score van 54/100. Geen korting voor mij. En als dit zo door blijft gaan gok ik dat ik binnen het kwartaal nog overstap op een ander verzekering.