quarescientia schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:26:
Ik heb ook nog wel twee vragen hierover, zie onderaan het bericht.
Situatie:
Wij overwegen ook de veilig rijden verzekering en die komt op mijn naam te staan. Enige probleem is dat ik een Huawei P30 Pro heb: Huawei telefoons worden niet ondersteund. Alternatief is dan om de app op de telefoon van mijn vriendin te installeren of mijn oude Galaxy Note 4 te ROMmen zodat er een nieuwer Android systeem opgezet kan worden. Voorwaarden van de ANWB app en veilig rijden verzekering zijn namelijk:
Android versie >= 7 (Huawei uitgesloten)
iPhone
In principe verwacht ik dat mijn vriendin vaker rijdt zonder mij erbij, dus kan het prima met haar telefoon. Anderszijds zou het fijn zijn als we een aan de auto/verzekering toegewijde telefoon permanent in de auto hebben liggen.
Dan de vragen:
Werkt de app op een android ROM telefoon?
Enig idee of mobiel internet een vereiste is of wordt de data gesynchroniseerd wanneer je een WiFi verbinding maakt?
toon volledige bericht
Zou je het beste even de ANWB voor kunnen bellen. Met dit soort vragen kom je al gauw bij een 2de lijns of verder terecht. Dan beantwoorden ze deze vragen prima. Voor mij is de tweede vraag wel interessant.
Bij het troubleshooten krijg je deze informatie:
Ritten worden niet geregistreerd
Er zijn verschillende redenen waarom een rit niet goed bij ons doorkomt. Dit kan onder andere wegens slechte GPS of korte ritten zijn.
Ik wil u vragen het volgende te controleren en uit te voeren:
- Wilt u de app verwijderen, uw telefoon opnieuw opstarten en de app opnieuw installeren?
- U ingelogd bent in de app met uw telefoon en alle updates van de app en van uw telefoon heeft uitgevoerd
- U alle toestemmingen heeft geaccepteerd (locatie, beweging etc.)
- De locatievoorziening aanstaat op ''altijd''
Android: instellingen > apps > veilig rijden app > machtigingen > locatie > altijd toestaan
iOS: instellingen > privacy > locatievoorzieningen (aanzetten) > veilig rijden app > locatie op "altijd" zetten
- Bluetooth is ingeschakeld
- De telefoon zich niet in de vliegtuigmodus bevindt
- De energiebesparing is uitgeschakeld (batterij spaarstand)
- De app niet in de lijst met slapende apps staat (alleen bij Android)
- De app is bijgewerkt
- Het besturingssysteem van de telefoon is bijgewerkt
- De beacon verbonden is met uw telefoon als uw rit start en als uw rit eindigt. Kijk bij ‘Info &Help’ onder ‘Beacon’. Is de afbeelding groen, dan is de beacon verbonden via bluetooth.
- De beacon in de auto geplaatst is
- De telefoon goed GPS- signaal heeft
- Uw telefoon op een stabiele plek in de auto geplaatst is, het liefst in een telefoonhouder. Indien u dit niet heeft, waar heeft u uw telefoon altijd in de auto geplaatst en gebruikt u een telefoonhoesje?
- Heeft u onlangs nieuwe apps geïnstalleerd op uw telefoon?
- Hoeveel data gebruikt de app op uw telefoon?
- Heeft u een programma geïnstalleerd die apps kunnen sluiten welke al lange tijd op de achtergrond worden uitgevoerd? (Android)?