ANWB Veilig Rijden Autoverzekering

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 10:03
Ondertussen is de communicatie met de beacon probleemloos en ook de rit registratie gaat top. Heb al een kwartaal met 100 Score en € 26,00 korting te pakken. Heb ook het idee dat ze iets meer vergevingsgezind zijn met de app. Want zelfs als ik iets minder als een slak rijd heb ik nog steeds 100% score.

Zo is verzekeren wel voordelig en voelt het alsof ik beloond word voor een rustige rijstijl. :)

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarescientia
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 23:10
Ik heb ook nog wel twee vragen hierover, zie onderaan het bericht.

Situatie:
Wij overwegen ook de veilig rijden verzekering en die komt op mijn naam te staan. Enige probleem is dat ik een Huawei P30 Pro heb: Huawei telefoons worden niet ondersteund. Alternatief is dan om de app op de telefoon van mijn vriendin te installeren of mijn oude Galaxy Note 4 te ROMmen zodat er een nieuwer Android systeem opgezet kan worden. Voorwaarden van de ANWB app en veilig rijden verzekering zijn namelijk:
Android versie >= 7 (Huawei uitgesloten)
iPhone

In principe verwacht ik dat mijn vriendin vaker rijdt zonder mij erbij, dus kan het prima met haar telefoon. Anderszijds zou het fijn zijn als we een aan de auto/verzekering toegewijde telefoon permanent in de auto hebben liggen.

Dan de vragen:
Werkt de app op een android ROM telefoon?
Enig idee of mobiel internet een vereiste is of wordt de data gesynchroniseerd wanneer je een WiFi verbinding maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-04 10:03
quarescientia schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:26:
Ik heb ook nog wel twee vragen hierover, zie onderaan het bericht.

Situatie:
Wij overwegen ook de veilig rijden verzekering en die komt op mijn naam te staan. Enige probleem is dat ik een Huawei P30 Pro heb: Huawei telefoons worden niet ondersteund. Alternatief is dan om de app op de telefoon van mijn vriendin te installeren of mijn oude Galaxy Note 4 te ROMmen zodat er een nieuwer Android systeem opgezet kan worden. Voorwaarden van de ANWB app en veilig rijden verzekering zijn namelijk:
Android versie >= 7 (Huawei uitgesloten)
iPhone

In principe verwacht ik dat mijn vriendin vaker rijdt zonder mij erbij, dus kan het prima met haar telefoon. Anderszijds zou het fijn zijn als we een aan de auto/verzekering toegewijde telefoon permanent in de auto hebben liggen.

Dan de vragen:
Werkt de app op een android ROM telefoon?
Enig idee of mobiel internet een vereiste is of wordt de data gesynchroniseerd wanneer je een WiFi verbinding maakt?
toon volledige bericht
Zou je het beste even de ANWB voor kunnen bellen. Met dit soort vragen kom je al gauw bij een 2de lijns of verder terecht. Dan beantwoorden ze deze vragen prima. Voor mij is de tweede vraag wel interessant.

Bij het troubleshooten krijg je deze informatie:
Ritten worden niet geregistreerd
Er zijn verschillende redenen waarom een rit niet goed bij ons doorkomt. Dit kan onder andere wegens slechte GPS of korte ritten zijn.
Ik wil u vragen het volgende te controleren en uit te voeren:

- Wilt u de app verwijderen, uw telefoon opnieuw opstarten en de app opnieuw installeren?
- U ingelogd bent in de app met uw telefoon en alle updates van de app en van uw telefoon heeft uitgevoerd
- U alle toestemmingen heeft geaccepteerd (locatie, beweging etc.)
- De locatievoorziening aanstaat op ''altijd''

Android: instellingen > apps > veilig rijden app > machtigingen > locatie > altijd toestaan
iOS: instellingen > privacy > locatievoorzieningen (aanzetten) > veilig rijden app > locatie op "altijd" zetten

- Bluetooth is ingeschakeld
- De telefoon zich niet in de vliegtuigmodus bevindt
- De energiebesparing is uitgeschakeld (batterij spaarstand)
- De app niet in de lijst met slapende apps staat (alleen bij Android)
- De app is bijgewerkt
- Het besturingssysteem van de telefoon is bijgewerkt
- De beacon verbonden is met uw telefoon als uw rit start en als uw rit eindigt. Kijk bij ‘Info &Help’ onder ‘Beacon’. Is de afbeelding groen, dan is de beacon verbonden via bluetooth.
- De beacon in de auto geplaatst is
- De telefoon goed GPS- signaal heeft
- Uw telefoon op een stabiele plek in de auto geplaatst is, het liefst in een telefoonhouder. Indien u dit niet heeft, waar heeft u uw telefoon altijd in de auto geplaatst en gebruikt u een telefoonhoesje?
- Heeft u onlangs nieuwe apps geïnstalleerd op uw telefoon?
- Hoeveel data gebruikt de app op uw telefoon?
- Heeft u een programma geïnstalleerd die apps kunnen sluiten welke al lange tijd op de achtergrond worden uitgevoerd? (Android)?

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
One Plus telefoon
Wij kunnen zien dat u een One plus toestel heeft. Bij dit type toestel wordt de Veilig Rijden app vaak op de achtergrond gestopt om te besparen op het batterijvermogen. Op de website van One Plus kunt u terecht voor handleidingen. Ook vindt u op de pagina Don't Kill My App meer informatie terug over het aanpassen van instellingen, met als doel dat de Veilig Rijden app niet stopt met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben in dit topic terecht gekomen nadat ik zocht op "Ervaringen ANWB Autoverzekering". Over een week kan ik namelijk mijn nieuwe auto ophalen, een Ford Focus ST2 Wagon.

Dit wordt een auto voor erbij, omdat ik eigenlijk alles op de motor doet. Ik denk nu aan deze verzekering, al lijkt me dat niet de meest geschikte verzekering voor een auto met 250pk. Maar wat ik na het lezen van 9 pagina's niet helemaal snapt: wie houdt bij of je de dongle in je auto plugt? Voor zover ik weet, als je hem thuis laat dan rijd je ook niet volgens de ANWB. Wat willen ze doen? Opbellen na een paar weken? "Meneer, u rijdt nooit in uw auto. Wat is er aan de hand?". Niemand kan mij toch verplichten om te moeten autorijden.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als ik een auto-ongeluk heb en er is geen rit geregistreerd. Maar goed, je accu van je telefoon kan natuurlijk altijd leeg zijn.

Ik ga wel voor de reguliere autoverzekering ;) Is nog steeds de goedkoopste van alle aanbieders en is maar 3 euro per maand meer.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 13:00
El_Bandito schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:07:
Niemand kan mij toch verplichten om te moeten autorijden.
Uit de voorwaarden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cT8xAkWp-46J433el2n1rohEi-k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lHiE4zfQCJKw7912OOWcWJjm.png?f=user_large

Je moet om van de verzekering gebruik te kunnen maken dus wel rijden. Minimaal 2x 65km in 3 maanden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 00:06
El_Bandito schreef op maandag 20 december 2021 @ 23:07:
Ik ben in dit topic terecht gekomen nadat ik zocht op "Ervaringen ANWB Autoverzekering". Over een week kan ik namelijk mijn nieuwe auto ophalen, een Ford Focus ST2 Wagon.

Dit wordt een auto voor erbij, omdat ik eigenlijk alles op de motor doet. Ik denk nu aan deze verzekering, al lijkt me dat niet de meest geschikte verzekering voor een auto met 250pk. Maar wat ik na het lezen van 9 pagina's niet helemaal snapt: wie houdt bij of je de dongle in je auto plugt? Voor zover ik weet, als je hem thuis laat dan rijd je ook niet volgens de ANWB. Wat willen ze doen? Opbellen na een paar weken? "Meneer, u rijdt nooit in uw auto. Wat is er aan de hand?". Niemand kan mij toch verplichten om te moeten autorijden.

Het wordt natuurlijk een ander verhaal als ik een auto-ongeluk heb en er is geen rit geregistreerd. Maar goed, je accu van je telefoon kan natuurlijk altijd leeg zijn.

Ik ga wel voor de reguliere autoverzekering ;) Is nog steeds de goedkoopste van alle aanbieders en is maar 3 euro per maand meer.
hang de dongle in de auto van je vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:26
alki schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:37:
[...]

En hoe bevalt de verzekering ? nog veel nadelen gehad vanuit de anwb ?
We, the sheeple, zijn wel te vreden. We werken nu met de obd11 dongel. De Chinese telefoon kon niet samengaan met de "puck". En de laatste 6 rapporten zijn allemaal 100%.

We hebben wat issue's gehad met het aanstoten van de dongel, bij in en uitstappen. Dat zagen we terug aan de plotselinge zeer slechte score op remmen. Dat hebben ze netjes opgelost. Verder is er 1 ding dat ik vervelend vind en dat is als je de toegestane snelheid rijdt en je een bocht hebt, je vaak aanzienlijk langzamer die bocht door moet. ( Bij op en af rit constructie bijvoorbeeld) en als je dan snel op moet trekken voor een korte oprit je daar weer straf voor krijgt. Je kunt natuurlijk met 30 de bocht door, nauwelijks optrekken en met 60 de A12 op klappen, maar da's toch niet helemaal het idee van veiligheid dat ik heb.

[ Voor 8% gewijzigd door tcw82 op 02-01-2022 14:44 . Reden: Verkeerde plek de tekst getiept. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 15:40

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

alki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:45:
[...]

hang de dongle in de auto van je vrouw :+
Zoals ik het begrijp, geeft de beacon (niet dongle, is dat een oudere versie ofzo?) een signaaltje aan de app zodra 'ie verbinding heeft dat de app moet gaan registreren. Ik vraag me af wat het bereik is van die beacon; als ik ga motorrijden, rijd ik langs de auto waar de dongle in zit en aan staan (want: batterij). Dan zou 'ie dus ook mijn motorrit gaan registeren, en dat zou verklaren waarom mijn scores voor remmen en bochten zo laag zijn. Immers, een motor kent hele andere krachten in de bocht dan een auto.

Is er meer bekend over wat de app nou precies registreert? Wat zijn de criteria voor 'goede bochten'?

Ik zit er aan te denken om om deze reden (gebruik motor dat 'vervuilt', weinig inzicht in de algoritmes) toch weer van deze verzekering af te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Icephase schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:07:
[...]

Zoals ik het begrijp, geeft de beacon (niet dongle, is dat een oudere versie ofzo?) een signaaltje aan de app zodra 'ie verbinding heeft dat de app moet gaan registreren. Ik vraag me af wat het bereik is van die beacon; als ik ga motorrijden, rijd ik langs de auto waar de dongle in zit en aan staan (want: batterij). Dan zou 'ie dus ook mijn motorrit gaan registeren, en dat zou verklaren waarom mijn scores voor remmen en bochten zo laag zijn. Immers, een motor kent hele andere krachten in de bocht dan een auto.

Is er meer bekend over wat de app nou precies registreert? Wat zijn de criteria voor 'goede bochten'?

Ik zit er aan te denken om om deze reden (gebruik motor dat 'vervuilt', weinig inzicht in de algoritmes) toch weer van deze verzekering af te stappen...
je moet zon dongle/beacon toch pairen, dus die kan nooit met jouw smartphone connecten als je langsrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

alki schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:48:
[...]

je moet zon dongle/beacon toch pairen, dus die kan nooit met jouw smartphone connecten als je langsrijd
Nee je hoeft die beacon niet steeds apart te connecten hoor. Als 'ie in range is en je telefoon beweegt, 'start' hij de rit zoals ik begrijp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:03
Heb je geen manier om rit tijden of afstanden in te zien? Dan kan je zo zien of je motor ritten ook mee worden genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
Icephase schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:19:
[...]

Nee je hoeft die beacon niet steeds apart te connecten hoor. Als 'ie in range is en je telefoon beweegt, 'start' hij de rit zoals ik begrijp.
Nee hoor hij werkt via bluetooth, dus bij de allereerste ingebruikname moet hij pairen met je telefoon, daarna zal ie idd altijd automatisch connecten. Dus mijn tel zal nooit met die van de buurman connecten omdat ie niet gepaired is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

alki schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:07:
[...]

Nee hoor hij werkt via bluetooth, dus bij de allereerste ingebruikname moet hij pairen met je telefoon, daarna zal ie idd altijd automatisch connecten. Dus mijn tel zal nooit met die van de buurman connecten omdat ie niet gepaired is.
Nee precies, maar ik neem natuurlijk dezelfde telefoon ook mee op de motor… dus dan pairt ie automatisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
TheBrut3 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:46:
Heb je geen manier om rit tijden of afstanden in te zien? Dan kan je zo zien of je motor ritten ook mee worden genomen.
Ja, die is er er. Met de "puck" kan je zelf kijken, met de obd11 stekker moet je per mail om die gegevens vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
Icephase schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:12:
[...]

Nee precies, maar ik neem natuurlijk dezelfde telefoon ook mee op de motor… dus dan pairt ie automatisch
Hoe moeilijk is het... Je zet je telefoon op vliegtuig modus als je "langs" je auto rijdt. Werkt ook als je een keertje een vlottere rit wilt maken met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

tcw82 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Ja, die is er er. Met de "puck" kan je zelf kijken, met de obd11 stekker moet je per mail om die gegevens vragen.
Hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
Bel de ANWB eens, misschien weten zij het.
Ik kon in elk geval toen ik de puck had in de ap zien waar ik me misdragen had. Google maps kaart met gekleurde bellen waarop je kan inzoomen.
De obd11 die ik nu heb, kan dat niet, dus ik kan het nu niet voor je nakijken/naspelen.

Update sept. 2022, ik kan nu al enkele weken wel met de OBDII dongel de heatmap bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door tcw82 op 12-09-2022 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

tcw82 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:41:
[...]

( Bij op en af rit constructie bijvoorbeeld) en als je dan snel op moet trekken voor een korte oprit je daar weer straf voor krijgt. Je kunt natuurlijk met 30 de bocht door, nauwelijks optrekken en met 60 de A12 op klappen, maar da's toch niet helemaal het idee van veiligheid dat ik heb.
Ik moest van mijn instructeur altijd hard optrekken bij een oprit...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

tcw82 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 07:45:
[...]

Bel de ANWB eens, misschien weten zij het.
Ik kon in elk geval toen ik de puck had in de ap zien waar ik me misdragen had. Google maps kaart met gekleurde bellen waarop je kan inzoomen.
De obd11 die ik nu heb, kan dat niet, dus ik kan het nu niet voor je nakijken/naspelen.
Ja ok ja dat heb ik ook, maar dat is niet na elke rit beschikbaar toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
PcDealer schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:03:
[...]

Ik moest van mijn instructeur altijd hard optrekken bij een oprit...
Wow wooowwoww... Rustig aan daar persoontje de verkeerscrimineel!!!met 60 de 130 km / u baan ( savonds) op klappen is de veilige optie.... Duh.... _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De afgelopen maanden is mijn auto verzekerd bij de ANWB met het product Veilig Rijden Autoverzekering. De eerste weken was het voor mij even zoeken hoe de goede scores te halen. Normaal reed ik vaak Vmax+10 (op te teller), echter kreeg ik dan altijd een mindere score op mijn snelheid (De score was dan lichtgroen ipv donkergroen, op zich logisch)

Dus na dit aangepast te hebben naar Vmax+5 zijn mijn scores eigenlijk altijd goed (de score is daarna eigenlijk altijd donkergroen geweest, GPS snelheid ligt dan 1 of 2 km boven de Vmax). Het eerste kwartaal had ik dan ook een score van 88 (goed voor een extra cashback van €18 naast de reeds verleende korting).
Een nadeel wat er is, is dat je je minpunten alleen op een heatmap kunt zien, zonder concreet te zien wat er nu fout gedaan is (bv. zoveel km te hard op die en die weg).

Eigenlijk rijd ik altijd netjes en er is dus ook niet veel aan de hand, totdat... Afgelopen week dacht ik (lange dag gehad, niet goed over nagedacht), ik zal de topsnelheid van mijn auto eens uittesten (Hyundai Ioniq 2020). Dus ik dit gedaan (in de avond, lege snelweg) en daarna heb ik mijn rit weer op slakkentempo vervolgd.

De volgende dag werd ik gebeld door de ANWB. In eerste instantie dacht ik dat dit een contact was nav een e-mail die ik gestuurd had, maar ik was snel uit die droom geholpen. Ik had meer dan 40km te hard gereden en ze wilden graag weten of ik daarvan op de hoogte was. Daarbij konden ze me ook precies vertellen hoeveel seconden ik boven snelheid x gereden had, hoeveel seconden ik boven snelheid y gereden had. Mijn verstrekte korting voor dit kwartaal moet ik terugbetalen én ik kan ook geen cashback behalen dit kwartaal. Voel toch aan als een boete van een €35 á €40 die ik eigenlijk krijg nu (terecht, fair enough). Daarbij sta 30 dagen na het incident onder review, een rode score op snelheid betekend einde verzekering.

Dit alles in mijn achterhoofd hebbende, twijfel ik of dit wel een verzekering is die ik zou willen hebben. Ja, je kunt bij een net rijgedrag een mooie korting behalen, maar je hoeft maar 1 bocht per week verkeerd te nemen (of beter, iets te vlot), 1 keer te hard te remmen of een paar kilometer te hard te rijden en je krijgt al meteen een mindering op je te behalen punten. Ik rij vrij veel, dus de kans dat je dan een keer moet remmen bijvoorbeeld is gewoon al een stuk groter dan wanneer er slechts een paar kilometer per week gereden wordt. Als je dan eens uit de ban spring (ja, ik behoef geen wijze les hierover) dan hang je direct.

Verder kon de dame me aan de telefoon ook niet goed uitleggen hoe lang mijn geschiedenis bewaard zou blijven. Op zich heb ik er geen moeite mee dat ze data hebben om me te beoordelen, maar op een gegeven moment mag het ook weer gewist worden lijkt me. Doordat er nu vastligt dat ik te hard heb gereden, heb ik een beetje het gevoel gekregen dat mocht er iets gebeuren ze direct met dit zullen staan wapperen als "bewijs" dat je een zwaar roekeloze rijder bent. Want ja, immers iemand die consequent te traag rijd in op een drukke snelweg is immers minder gevaarlijk dan iemand die een keer even het stroompedaal intrapt op een lege snelweg (sarcastisch). De app doet immers alleen een vastlegging van feitelijkheden, maar er wordt geen rekening gehouden met de omstandigheden op de weg (drukte, regen, etc).
De smaak in mijn mond is veranderd betreffende dit product. Ja, ik zie er de voordelen van. Echter zijn er toch ook punten waardoor ik er nu pas beter over na ga denken. Ik ga er eens een paar dagen over slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoe veel goedkoper is die verzekering nu daadwerkelijk?
Ik betaal nu 36€, maar geloof niet dat ik opeens veel minder zou betalen met zich dongel.

EDIT: zojuist gekeken, nee, die verzekering is zelfs met de "maximale veilig rijders korting" al duurder dan mijn huidige verzekering. Ze nemen ook alle andere waardes mee zoals je schadevrije jaren, dus ook voor iemand die nog geen schadevrije jaren heeft opgebouwd, lijkt het me niet direct gunstig.
Dus ik kan alleen maar extra betalen als ik onvoorzichtig zou rijden; en eerlijk gezegd, daar hebben we al politie en flitspalen voor.

Daarnaast, je focussen op het extra voorzichtig rijden (en langzaam de snelweg op gaan) en langzaam remmen, hoeft niet direct beter te zijn voor de veiligheid.

Praktisch gezien kun je dan beter door rood rijden dan ineens op de rem gaan..

Ze zouden dit prima als losse service aan kunnen bieden; iets wat aangeeft wat je rij-score is/was maar de data hiervan uitlezen/opslaan en daarop gebaseerd je verzekering opzeggen is nogal een ding.

Je zou die dongel in een soort gelatine-pudding moeten stoppen zodat het optrekken/remmen/bochten iets gedempt worden...

[ Voor 21% gewijzigd door Accretion op 11-09-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@fredkroket dank voor het oprakelen van dit tooic. Heb toch maar weer eens de site van de ANWB erbij gepakt. Ze willen me nog steeds niet hebben als klant/verzekeringnemer want niet alleen is de premie hoger dan mijn huidige verzekeraar maar als ik op "volgende" klik, kan/wil de site niet eens een totaalberekening doen en moet ik de klantenservice bellen.

Dus in bijna 4 jaar, is er geen steek veranderd (lijkt het) en zijn er dus grote / machtige verzekeraars die betere voorwaarden bieden dan dit mooie produkt van de ANWB.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Accretion schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:19:

Je zou die dongel in een soort gelatine-pudding moeten stoppen zodat het optrekken/remmen/bochten iets gedempt worden...
Wat voor mij nog steeds best idioot is..

Voorrang geven? Natuurlijk niet, ziet de app niet. Afsnijden bij invoegen? Gewoon doen. Rood licht? Kan gewoon. Bumberkleven? Helemaal prima. Zebrapad? Ze wachten maar. Toeteren? Nonstop joh!

Linker baan voor invoeg iets harder optrekken zodat je wat extra auto's ertussen kan laten? Fout. Harder remmen ipv 'slepend' remmen? Moet je niet. Bocht 5 km te hard nemen zodat je G-krachten voorbij de 1,3 zit? Zo niet goed voor je auto.

Maargoed, niet dat ik het kan nemen, blijkbaar mag ik niet eens :+
Het is niet mogelijk om jouw auto online te verzekeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
[...]
EDIT: zojuist gekeken, nee, [b]die verzekering is zelfs met de "maximale veilig rijders korting" al duurder dan
Ik heb de variant met een beacon, dus mijn telefoon registreert alles. De beacon verteld alleen tegen je telefoon dat je in de buurt bent (en dus aan het rijden bent).

Verder is het voor mij goedkoper doordat ik hem combineer met mijn motorverzekering. Ik kwam van een leaseauto en de leaseverklaring werd bij diverse verzekeraars niet geaccepteerd (de lease constructie waar ik in zat is een bijzondere, niet standaard, op lossing geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

fredkroket schreef op maandag 12 september 2022 @ 04:59:
[...]

Ik heb de variant met een beacon, dus mijn telefoon registreert alles. De beacon verteld alleen tegen je telefoon dat je in de buurt bent (en dus aan het rijden bent).

Verder is het voor mij goedkoper doordat ik hem combineer met mijn motorverzekering. Ik kwam van een leaseauto en de leaseverklaring werd bij diverse verzekeraars niet geaccepteerd (de lease constructie waar ik in zat is een bijzondere, niet standaard, op lossing geweest.
Dan gebruiken ze de sensor van je telefoon? Dus als die tijdens het rijden uit de houder valt, denken ze dat je gecrasht bent?

Wat als je GPS/bluetooth standaard uit hebt staan?
Ik heb dat uit op m'n telefoon omdat het heel wat batterij vreet.
Of als je maar een dag in de maand die beacon aansluit?

En ja als ik ANWB lid zou zijn en de korting van het eerste jaar meetel, is het goedkoper.
Maar dan ook alleen met een perfecte rij-score.
Echter schiet ik er dan totaal niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
[...]

Ik betaal nu 36€, maar geloof niet dat ik opeens veel minder zou betalen met zich dongel.

EDIT: zojuist gekeken, nee, die verzekering is zelfs met de "maximale veilig rijders korting" al duurder dan mijn huidige verzekering. Ze nemen ook alle andere waardes mee zoals je schadevrije jaren, dus ook voor iemand die nog geen schadevrije jaren heeft opgebouwd, lijkt het me niet direct gunstig.
Dus ik kan alleen maar extra betalen als ik onvoorzichtig zou rijden; en eerlijk gezegd, daar hebben we al politie en flitspalen voor.

Daarnaast, je focussen op het extra voorzichtig rijden (en langzaam de snelweg op gaan) en langzaam remmen, hoeft niet direct beter te zijn voor de veiligheid.

Ze zouden dit prima als losse service aan kunnen bieden; iets wat aangeeft wat je rij-score is/was maar de data hiervan uitlezen/opslaan en daarop gebaseerd je verzekering opzeggen is nogal een ding.

toon volledige bericht
Ik betaal bij de anwb 27 euro pm, das zonder de korting, incl pech hulp.
dankzij de heatmap weet ik waar de knelpunten voor mijn weggedrag zitten en is het halen van "perfecte" score eigenlijk kinderspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Accretion schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:25:
[...]

Dan gebruiken ze de sensor van je telefoon? Dus als die tijdens het rijden uit de houder valt, denken ze dat je gecrasht bent?

Wat als je GPS/bluetooth standaard uit hebt staan?
Ik heb dat uit op m'n telefoon omdat het heel wat batterij vreet.
Of als je maar een dag in de maand die beacon aansluit?

En ja als ik ANWB lid zou zijn en de korting van het eerste jaar meetel, is het goedkoper.
Maar dan ook alleen met een perfecte rij-score.
Echter schiet ik er dan totaal niets mee op.
Bij mij werk de "puck" niet en heb ik de "obdII" dongel. die is inderdaad wel eens aangetikt door mijn been en dat gaf een hoge bochten score. Na een belletje met de vraag hoe of waar dat was (was niet zichtbaar op de heatmap) is die verwijdert en de score herstelt.
Ook voor snelheid (komt nu niet meer zoveel voor) als je een parralelweg hebt van zeg... 30 en een hoofdrijbaan van 70 of 80 dat ie dan de verkeerde baan pakt. Even bellen en opgelost. Maar dat is al een hele lange poos niet meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

tcw82 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:37:
[...]

Ik betaal bij de anwb 27 euro pm, das zonder de korting, incl pech hulp.
dankzij de heatmap weet ik waar de knelpunten voor mijn weggedrag zitten en is het halen van "perfecte" score eigenlijk kinderspel.
Ja, maar als je op Independer een andere verzekering uitzoekt betaal je dan niet hetzelfde als wanneer je een perfecte score hebt?

Dat lijkt bij mij wel zo het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
SinergyX schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:25:
[...]

Wat voor mij nog steeds best idioot is..

Voorrang geven? Natuurlijk niet, ziet de app niet. Afsnijden bij invoegen? Gewoon doen. Rood licht? Kan gewoon. Bumberkleven? Helemaal prima. Zebrapad? Ze wachten maar. Toeteren? Nonstop joh!

Linker baan voor invoeg iets harder optrekken zodat je wat extra auto's ertussen kan laten? Fout. Harder remmen ipv 'slepend' remmen? Moet je niet. Bocht 5 km te hard nemen zodat je G-krachten voorbij de 1,3 zit? Zo niet goed voor je auto.

Maargoed, niet dat ik het kan nemen, blijkbaar mag ik niet eens :+
Het is niet mogelijk om jouw auto online te verzekeren.
Anticiperen is blijkbaar overgeslagen in de rijlessen? :O

Je mag zelf kiezen hoe je rijdt. En ja echt, je mag ook zelf je verzekeraar kiezen. Tenminste als je niet op de zwarte lijst terecht bent gekomen en alleen bij Orion o.i.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Accretion schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:43:
[...]

Ja, maar als je op Independer een andere verzekering uitzoekt betaal je dan niet hetzelfde als wanneer je een perfecte score hebt?

Dat lijkt bij mij wel zo het geval te zijn.
Bedoel je dat je de hoogste korting van ANWB neemt en daarmee een "price match" doet bij een andere maatschappij? dat is wel interessant, welke maatschappij heb je gevonden die dat doet, ik heb daarnamelijk ook naar gezocht, maar nog niet gevonden. De reden die werd aangevoerd was dat "speciale acties/lidmaatschap/combinatie kortingen" niet gebruikt kunnen worden omdat dat speciale voorwaarden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

tcw82 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:46:
[...]
Bedoel je dat je de hoogste korting van ANWB neemt en daarmee een "price match" doet bij een andere maatschappij?
Neen, als je de prijzen vergelijkt van alle verzekeringen voor jou aantal schadevrije jaren, is in mijn geval de goedkoopste ongeveer dezelfde prijs als de ANWB-veilig rijden in het geval van de beste rij-score.

(Of sterker nog, de verzekering die ik een jaar geleden heb afgesloten is goedkoper dan die ANWB-veilig rijden. Dus wellicht zou ik dit jaar nog een goedkopere kunnen vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Accretion schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:51:
[...]

Neen, als je de prijzen vergelijkt van alle verzekeringen voor jou aantal schadevrije jaren, is in mijn geval de goedkoopste ongeveer dezelfde prijs als de ANWB-veilig rijden in het geval van de beste rij-score.

(Of sterker nog, de verzekering die ik een jaar geleden heb afgesloten is goedkoper dan die ANWB-veilig rijden. Dus wellicht zou ik dit jaar nog een goedkopere kunnen vinden.)
Wat ben jij een geluksvogel! Bij mij is het helaas niet zo een feest. Mijn bepekt casco verzekering is dus 27 (zonder korting) bij ANWB en 33 bij een independer vergelijking. Als ik voor enkel WA kies komt er inderdaad 12 euro per jaar aan besparing uit. (maar dan ga ik dus van WA+ naar WA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:52
fredkroket schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:34:
De afgelopen maanden is mijn auto verzekerd bij de ANWB met het product Veilig Rijden Autoverzekering. De eerste weken was het voor mij even zoeken hoe de goede scores te halen. Normaal reed ik vaak Vmax+10 (op te teller), echter kreeg ik dan altijd een mindere score op mijn snelheid (De score was dan lichtgroen ipv donkergroen, op zich logisch)

Dus na dit aangepast te hebben naar Vmax+5 zijn mijn scores eigenlijk altijd goed (de score is daarna eigenlijk altijd donkergroen geweest, GPS snelheid ligt dan 1 of 2 km boven de Vmax). Het eerste kwartaal had ik dan ook een score van 88 (goed voor een extra cashback van €18 naast de reeds verleende korting).
Een nadeel wat er is, is dat je je minpunten alleen op een heatmap kunt zien, zonder concreet te zien wat er nu fout gedaan is (bv. zoveel km te hard op die en die weg).

Eigenlijk rijd ik altijd netjes en er is dus ook niet veel aan de hand, totdat... Afgelopen week dacht ik (lange dag gehad, niet goed over nagedacht), ik zal de topsnelheid van mijn auto eens uittesten (Hyundai Ioniq 2020). Dus ik dit gedaan (in de avond, lege snelweg) en daarna heb ik mijn rit weer op slakkentempo vervolgd.

De volgende dag werd ik gebeld door de ANWB. In eerste instantie dacht ik dat dit een contact was nav een e-mail die ik gestuurd had, maar ik was snel uit die droom geholpen. Ik had meer dan 40km te hard gereden en ze wilden graag weten of ik daarvan op de hoogte was. Daarbij konden ze me ook precies vertellen hoeveel seconden ik boven snelheid x gereden had, hoeveel seconden ik boven snelheid y gereden had. Mijn verstrekte korting voor dit kwartaal moet ik terugbetalen én ik kan ook geen cashback behalen dit kwartaal. Voel toch aan als een boete van een €35 á €40 die ik eigenlijk krijg nu (terecht, fair enough). Daarbij sta 30 dagen na het incident onder review, een rode score op snelheid betekend einde verzekering.

Dit alles in mijn achterhoofd hebbende, twijfel ik of dit wel een verzekering is die ik zou willen hebben. Ja, je kunt bij een net rijgedrag een mooie korting behalen, maar je hoeft maar 1 bocht per week verkeerd te nemen (of beter, iets te vlot), 1 keer te hard te remmen of een paar kilometer te hard te rijden en je krijgt al meteen een mindering op je te behalen punten. Ik rij vrij veel, dus de kans dat je dan een keer moet remmen bijvoorbeeld is gewoon al een stuk groter dan wanneer er slechts een paar kilometer per week gereden wordt. Als je dan eens uit de ban spring (ja, ik behoef geen wijze les hierover) dan hang je direct.

Verder kon de dame me aan de telefoon ook niet goed uitleggen hoe lang mijn geschiedenis bewaard zou blijven. Op zich heb ik er geen moeite mee dat ze data hebben om me te beoordelen, maar op een gegeven moment mag het ook weer gewist worden lijkt me. Doordat er nu vastligt dat ik te hard heb gereden, heb ik een beetje het gevoel gekregen dat mocht er iets gebeuren ze direct met dit zullen staan wapperen als "bewijs" dat je een zwaar roekeloze rijder bent. Want ja, immers iemand die consequent te traag rijd in op een drukke snelweg is immers minder gevaarlijk dan iemand die een keer even het stroompedaal intrapt op een lege snelweg (sarcastisch). De app doet immers alleen een vastlegging van feitelijkheden, maar er wordt geen rekening gehouden met de omstandigheden op de weg (drukte, regen, etc).
De smaak in mijn mond is veranderd betreffende dit product. Ja, ik zie er de voordelen van. Echter zijn er toch ook punten waardoor ik er nu pas beter over na ga denken. Ik ga er eens een paar dagen over slapen.
toon volledige bericht
Mooi verhaal, als in, goed om te weten hoe dit in de praktijk werkt! Niets voor mij overigens. Wat ik mij nog afvraag is: als je verzekering wordt beëindigd wegens rijgedrag, wordt dit dan nog ergens geregistreerd in een algemene databank? Als je een nieuwe autoverzekering wilt afsluiten (waar dan ook) worden er ook altijd vragen gesteld als "Is u de afgelopen 5 jaar een verzekering geweigerd" .. Een verzekering die wordt beëindigd door rijgedrag is natuurlijk formeel iets anders, maar toch.. Lijkt mij een onprettig vooruitzicht dat het in de basis 'goed willen doen' (netjes rijden) middels zo'n ANWB-polis uiteindelijk voor veel problemen zorgt...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 20:39
@Valorian, Ja. Als je wordt geroyeerd dan wordt dat inderdaad op die wijze ook geregistreerd. Omdat je "je niet aan de voorwaarden van de verzekering hebt gehouden". En in dit geval zit het 'veilig rijden' aspect in die voorwaarden.

Het idee van deze verzekering is in theorie voor een hoop mensen (die rustig rijden) erg passend, maar mijn persoonlijke ervaring ermee is dat je nog zo veilig kunt rijden, maar de perfecte score is niet haalbaar als je het overige verkeer niet tot last wil zijn.

Ik had persoonlijk een aantal verkeerssituaties waarbij "gevaarlijk bochtengedrag" werd geregistreerd omdat ik op een 50 kmph weg vlot afsloeg omdat ik wilde voorkomen dat ik ga stilstaan om vervolgens met een slakkengang de weg over ga steken.

Toen ik uiteindelijk weer naar een gewone verzekering ben overgestapt merkte ik pas hoeveel stress die tracking veroorzaakte. Je bent continu aan het opletten dat je voor die app "veilig" rijdt. Het feit dat je daardoor in feite onveilig, en voor het overige verkeer, onvoorspelbaar rijdt, maakt het erg stressvol.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Floris112 schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:45:
@Valorian, Ja. Als je wordt geroyeerd dan wordt dat inderdaad op die wijze ook geregistreerd. Omdat je "je niet aan de voorwaarden van de verzekering hebt gehouden". En in dit geval zit het 'veilig rijden' aspect in die voorwaarden.

Het idee van deze verzekering is in theorie voor een hoop mensen (die rustig rijden) erg passend, maar mijn persoonlijke ervaring ermee is dat je nog zo veilig kunt rijden, maar de perfecte score is niet haalbaar als je het overige verkeer niet tot last wil zijn.

Ik had persoonlijk een aantal verkeerssituaties waarbij "gevaarlijk bochtengedrag" werd geregistreerd omdat ik op een 50 kmph weg vlot afsloeg omdat ik wilde voorkomen dat ik ga stilstaan om vervolgens met een slakkengang de weg over ga steken.

Toen ik uiteindelijk weer naar een gewone verzekering ben overgestapt merkte ik pas hoeveel stress die tracking veroorzaakte. Je bent continu aan het opletten dat je voor die app "veilig" rijdt. Het feit dat je daardoor in feite onveilig, en voor het overige verkeer, onvoorspelbaar rijdt, maakt het erg stressvol.
Wow. Dat is dus een product wat ik links laat liggen. En eens met die onvoorspelbaarheid door controle. Werkt wellicht een beetje zoals die rood-licht-flitsers die er voor zorgen dat mensen soms een soort noodstop maken omdat het stoplicht op oranje springt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:31

Ik heb niets van die stress gemerkt maar ik heb ook nooit de ideale score nagestreefd. Het is ook niet onvoorspelbaar omdat je exact weet wat er gemeten wordt en dat dat continue gebeurt. De reden dat ik van deze verzekering afgestapt ben is omdat ik me ook een keer qua snelheid had laten gaan en dat daarmee royeren dreigt als het nog een keer gebeurt. Tevens bleek de anwb verzekering zonder dongle toen ook nog goedkoper voor mij en dan is het een no-brainer om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Over het algemeen heb ik er zeker geen stress van gehad. De score was altijd positief (niet 100%, maar rond de 90%) en voor mij was het prima.

Ik ergerde me er dan wel aan dat ik door bij wijze van spreken door 1 bocht een hele maand niet meer perfect kon uitspelen.

Echter... Nu ik 1x zwart gehad heb, heb ik wel een soort van stress merk ik. Niet prominent, maar ergens zit het in mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@DonChaot
De basiskosten van ANWB zijn ook wel schrikbarend hoog. Als ik mijn kenteken intoets met 12 schadevrije jaren dan krijg ik 80% korting maar betaal ik nog steeds 52 euro voor een beperkt casco verzekering. Bij Ditzo kom ik op 33 euro voor exact dezelfde dekking. Kortom, ik zou 19 euro moeten 'terugwinnen' met goed gedrag om überhaupt break even te halen, en nog meer om er op vooruit te gaan? Zelfs met de volledige "30 procent korting bij veilig rijden" kom ik duurder uit dan bij Ditzo. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat het tarief van ANWB al "inclusief 15% actiekorting het eerste jaar" is en vanaf het jaar erop dus stijgt... 8)7

Kortom, misschien dat het voor anderen wél financieel interessant is, maar voor zover ik na kan gaan moet je dit wel heel graag willen want je betaalt in praktijk dus éxtra ongeacht rijgedrag én neemt een risico op gedoe. Wonderlijk dat het überhaupt bestaansrecht heeft...

[ Voor 39% gewijzigd door Valorian op 12-09-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Valorian schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:48:
@DonChaot
De basiskosten van ANWB zijn ook wel schrikbarend hoog. Als ik mijn kenteken intoets met 12 schadevrije jaren dan krijg ik 80% korting maar betaal ik nog steeds 52 euro voor een beperkt casco verzekering. Bij Ditzo kom ik op 33 euro voor exact dezelfde dekking. Kortom, ik zou 19 euro moeten 'terugwinnen' met goed gedrag om überhaupt break even te halen, en nog meer om er op vooruit te gaan? Zelfs met de volledige "30 procent korting bij veilig rijden" kom ik duurder uit dan bij Ditzo. En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat het tarief van ANWB al "inclusief 15% actiekorting het eerste jaar" is en vanaf het jaar erop dus stijgt... 8)7

Kortom, misschien dat het voor anderen wél financieel interessant is, maar voor zover ik na kan gaan moet je dit wel heel graag willen want je betaalt in praktijk dus éxtra ongeacht rijgedrag én neemt een risico op gedoe. Wonderlijk dat het überhaupt bestaansrecht heeft...
Vervelend, maar wordt je ergens gedwongen de ANWB verzekering te nemen? Want zo komt het nu wel een beetje over. Je hoeft hem niet te nemen, als ik elders goedkoper uit kan zijn, zou ik namelijk ook niet bij de ANWB blijven (ik zoek niet heel hard, maar de Independer verkenning vanmorgen leerde mij dat ik nog goed zit).

Om het plaatje compleet te maken, heb ik mijn polisblad er even bij gepakt, ik heb ook 80% no claim, 10 schade vrije jaren, BM trede 16, 2 jaar geleden toen ik begon. Dan zal het wel in de leeftijd (begin jaren 80 geboren), regio (net onder schiphol), auto type (Tsjechische tweeliter euro 6 diesel) etc. zitten?

De verzekeringsmaatschappij kiest zijn doelgroep waarschijnlijk heel smal dan kunnen daar blijkbaar optimaal rendement uit halen en om dat doelgroepje zo smal mogelijk te houden hebben ze blijkbaar een heel smal gebiedje waarin je moet vallen voor een voordelige verzekering. Als je dan in dat gebiedje valt (ik blijkbaar) ben ik stiekem wel blij dat er niet te veel brokken gereden worden door mijn mede verzekeringsnemers. Die brokken die niet gereden worden, worden ook niet in de premie verrekend.

[ Voor 12% gewijzigd door tcw82 op 12-09-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-05 08:24

OmeJoyo

This is me

[...]

toon volledige bericht
Ik heb ook nog maals gekeken, net als 3 jaar terug, voor mij is hun verzekering met alle kortingen en maximale score eraf al fors duurder dan mijn huidige polis. Dus ja, ik zie net als jij niet in waarom ik vrijwillig meer zou betalen en dan ook nog het risico loop dat ik gestraft wordt voor een vlotte bocht of een kloothommel die er nog even af moet. (Die laatste zijn er veel rondom Den-Haag trouwens)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
OmeJoyo schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:06:
[...]

Ik heb ook nog maals gekeken, net als 3 jaar terug, voor mij is hun verzekering met alle kortingen en maximale score eraf al fors duurder dan mijn huidige polis. Dus ja, ik zie net als jij niet in waarom ik vrijwillig meer zou betalen en dan ook nog het risico loop dat ik gestraft wordt voor een vlotte bocht of een kloothommel die er nog even af moet. (Die laatste zijn er veel rondom Den-Haag trouwens)
Nen wel benieuwd, zou je eens kunnen schetsen wat je betaald en wat voor profiel je vertegenwoordigd, regio, WA/WA+, schadevrij etc. etc.
Misschien is jou maatschappij voor mij (of andere hier) ook wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Valorian schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:48:
@DonChaot

Bijzonder, dan zit er ergens een trigger dat je meer moet betalen (postcode, leeftijd, of type auto). Ik heb ook 12 jaren en keek vanmorgen, uit m'n hoofd was beperkt casco zo'n 28 euro. Betaal ik nu ook bij Allianz.

Maar ik laat deze verzekering heel ver links liggen :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Cheesy schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:12:
[...]

Bijzonder, dan zit er ergens een trigger dat je meer moet betalen (postcode, leeftijd, of type auto). Ik heb ook 12 jaren en keek vanmorgen, uit m'n hoofd was beperkt casco zo'n 28 euro. Betaal ik nu ook bij Allianz.

Maar ik laat deze verzekering heel ver links liggen :w
Ja, 28 per maand is een herkenbaar bedrag voor wa+ hier. Ik ga even kijken bij alianz, bedankt!

EDIT>... AUW dat is niet helemaal wat ik had verwacht, 25 euro per maand meer... :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iq7aCWWfeJNQW9H_PqyV5WVKEac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ge0MBSf1mz6qjwO6ebaGNOwW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door tcw82 op 12-09-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik denk voor de personen waarbij de verzekering (veel) duurder is dan vergelijkbare verzekeringen (mits zelfde dekking), dan zou ik het ook niet doen.

In mijn geval was de ANWB de beste keuze - ik had een motor met schadevrije jaren en bij de ANWB kon ik die zondermeer verzekeren, terwijl mijn auto dan de schadevrije jaren van mijn motor gekopieerd kreeg. Daarbij ben ik voor een volledig casco verzekering gegaan.

Maar, als de Veilig Rijden verzekering voor je voordelig is, dan is het zeker een optie omdat je hem nog voordeliger kan maken. Als ik van de verzekering af zou willen, dan zou ik hem gewoon bij de ANWB laten. Waarom? Samen met mijn motor is er geen voordeligere combinatie te vinden.

Dus iedereen heeft andere afwegingen. Ik heb het nog eens nagekeken:

Ik betaald nu € 47,49 (Volledig Casco, SVI en 3 jaar aanschafwaarde) en dat is inclusief 10% korting van het het veilig rijden.

Als ik even opnieuw een berekening maak met dezelfde dekkingen:

€ 48,33 (waar al €4,53 korting in zit, €9,07 is nog extra te behalen)
Kies ik dan de normale verzekering, dan kom ik ook uit op € 48,33.

Dus uiteindelijk voor € 9,07 extra (mogelijke!) korting leg ik mezelf al die beperkingen op. Ik ga het nog eens overdenken en ik laat het even bezinken.
En nogmaals, in mijn ANWB afweging zit mijn motorfiets voor € 4,66 in deze verzekering. Los ben ik voor een soortgelijke verzekering makkelijk het dubbele of driedubbele kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Cheesy @tcw82
Geen idee waar bij mij dan de 'trigger' zit, maar goed om te zien dat het niet bij iedereen zoveel duurder is.

In mijn geval gaat het overigens om een 15 jaar oude Saab 9-3 met LPG. Zowel met beperkt casco als alleen WA is 'ie 20 euro duurder dan de concurrent. In een grote stad. Geboren in '80.

@tcw82 Eens dat niemand mij dwingt tot deze keuze inderdaad. Zo bedoelde ik het ook niet. Ik vroeg mij alleen af of er überhaupt casussen waren waarin mensen wél voordeel behaalden, maar die blijken er dus wel degelijk, dat is goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-05 08:24

OmeJoyo

This is me

tcw82 schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:11:
[...]

Nen wel benieuwd, zou je eens kunnen schetsen wat je betaald en wat voor profiel je vertegenwoordigd, regio, WA/WA+, schadevrij etc. etc.
Misschien is jou maatschappij voor mij (of andere hier) ook wel interessant.
Nadat ik me realiseerde dat ik me heb verrekend net 8)7, hier dan wel het plaatje, met conclusie dat ik het nog niet interressant vind

Bij de ANWB na het eerste jaar (want je krijgt nu 15% korting) WA+Volledig Casco 69,89
Daar kun je dan max 30% vanaf rijden, echter als ik het topic doorlees zie ik dat 20% een meer realistisch nummer is. Dat zet de premie op 55,92

Interpolis geeft mij een premie van 52,55 (Daar heb ik ook pakketkorting, wat korting geeft op alle verzekeringen door te combineren)

Beide gevallen inclusief inzittendenverzekering en bij Interpolis nog een no-claimgarantie.

Woonachtig in de randstad, luxe middenklasser met 160 PK, die nog binnen zijn eerste 3 jaar zit dus met nog nieuwwaarde dekking. Ik ben 37 jaar oud, 14 jaar schadevrij.

Dus ja, de ANWB zou iets goedkoper kunnen zijn als ik de maximale 30% haal, maar voor mij is dat dan nog steeds het risico niet waard. Zeker ook omdat ik mezelf ken, ik rij niet onveilig, maar ik prefereer doorrijden binnen de regels en limieten. :Y)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 08-05 18:55
Ik heb een WA+ verzekering en betaalde vorig jaar 21,25 per maand bij Promovendum met trede 12 (65%).
Dat is nu 19,47 zie ik op mijn rekening, met dus iets hogere korting.

ANWB is en was zo veel duurder dat het echt niet de moeite was. Ik ben wel benieuwd voor welke mensen het wel goedkoper is. Ligt dat aan de auto (duurder? nieuwer?) of aan de korting (lager is beter)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 11:00
fredkroket schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:34:

toon volledige bericht
Ik heb een een jaar geleden een vergelijkbare situatie gehad. ~110 waar ik 60 mocht. Lege, kaarsrechte weg achteraf met goed zicht (het was nog licht). Net nadat ik de snelweg afgedraait was dus vrij gedachtenloos de cruise control er erweer op gedrukt. Langer dan een seconde of 20 heeft het niet geduurd. Dag later de ANWB aan de telefoon, ze namen geen genoegen met de verklaring, ook het feit dat ik al ruim een jaar, maand na maand een rijscore van rond de 90 had bood geen enkele verlichting. Een fuck-up en je mag in het beklaagdenbankje.

Reeds ontvangen korting terugbetalen, rest van kwartaal (!) Geen korting meer opbouwen en extra toezicht en aantekening, met risico van ontbinden van verzekering. Ik heb de conclusie getrokken dat ik me niet kon veroorloven om daar verzekerd te blijven. Ik ben binnen een maand overgestapt naar promovendum, waar ze me op bovenop de standaard korting van de anwb nog 25% korting gaven. Ik ben nu beter verzekerd en toch nog goedkoper uit. (de extra kortingen in de maanden daarvoor meegenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 01:02
Met alle respect om de discussie. Ik heb dit ooit overwogen maar zie me zelf niet met een kastje rond rijden en het verschil is niet zo indrukwekkend om wauw gevoel te krijgen.

Mijn vader heeft de reguliere ANWB autoverzekering zonder kastje.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Zebby schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:35:
Ik heb een WA+ verzekering en betaalde vorig jaar 21,25 per maand bij Promovendum met trede 12 (65%).
Dat is nu 19,47 zie ik op mijn rekening, met dus iets hogere korting.

ANWB is en was zo veel duurder dat het echt niet de moeite was. Ik ben wel benieuwd voor welke mensen het wel goedkoper is. Ligt dat aan de auto (duurder? nieuwer?) of aan de korting (lager is beter)?
Ik ben ook wel benieuwd. Misschien kunnen mensen voor wie het goedkoper is hier eens een kenteken posten + geboortedatum / schadevrije jaren en postcode. Dat mag dan uiteraard geanonimiseerd (dus kenteken van gaspedaal.nl van een vergelijkbare auto en eventueel nep-postcode en geboortedatum maar we woonplaats + juiste jaar). Misschien vinden we dat de rode draad, en weten we voor wie dit product interessant is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Valorian denk het niet. Heb dezelfde discussie ook al met mijn huidige verzekeraar gehad; premie voor mijn offerte veranderde 3x in 2 dagen. Ja meneer, momentopname door de afdeling.

Daar heb je dus erg weinig aan om "nu" lijstjes te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Kraay89 schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:35:
[...]

Ik heb een een jaar geleden een vergelijkbare situatie gehad. ~110 waar ik 60 mocht. Lege, kaarsrechte weg achteraf met goed zicht (het was nog licht). Net nadat ik de snelweg afgedraait was dus vrij gedachtenloos de cruise control er erweer op gedrukt. Langer dan een seconde of 20 heeft het niet geduurd. Dag later de ANWB aan de telefoon, ze namen geen genoegen met de verklaring, ook het feit dat ik al ruim een jaar, maand na maand een rijscore van rond de 90 had bood geen enkele verlichting. Een fuck-up en je mag in het beklaagdenbankje.

Reeds ontvangen korting terugbetalen, rest van kwartaal (!) Geen korting meer opbouwen en extra toezicht en aantekening, met risico van ontbinden van verzekering. Ik heb de conclusie getrokken dat ik me niet kon veroorloven om daar verzekerd te blijven. Ik ben binnen een maand overgestapt naar promovendum, waar ze me op bovenop de standaard korting van de anwb nog 25% korting gaven. Ik ben nu beter verzekerd en toch nog goedkoper uit. (de extra kortingen in de maanden daarvoor meegenomen)
Dat laatste, over promovendum... dat is mooi!

Misschien moet ik die weer eens bellen, vorig jaar wilde die niet mee in het 25% onder ANWB basis premie bedrag zakken verhaal. Met als argument dat ze niet meegaan in "ledenkortingen" of andere "speciale acties". Blijkbaar zijn ze bijgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 11:00
tcw82 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:38:
[...]

Dat laatste, over promovendum... dat is mooi!

Misschien moet ik die weer eens bellen, vorig jaar wilde die niet mee in het 25% onder ANWB basis premie bedrag zakken verhaal. Met als argument dat ze niet meegaan in "ledenkortingen" of andere "speciale acties". Blijkbaar zijn ze bijgedraaid.
Ja, ik kreeg dus niet 25% onder de extra-verdienbare-goed-gedrag-korting. Maar volgens mij krijg je in die polis standaard 10% korting en die mocht ik wel meetellen. Ik weet de precieze details even niet meer, maar zoiets was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 10:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Valorian schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:51:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd. Misschien kunnen mensen voor wie het goedkoper is hier eens een kenteken posten + geboortedatum / schadevrije jaren en postcode. Dat mag dan uiteraard geanonimiseerd (dus kenteken van gaspedaal.nl van een vergelijkbare auto en eventueel nep-postcode en geboortedatum maar we woonplaats + juiste jaar). Misschien vinden we dat de rode draad, en weten we voor wie dit product interessant is :)
Ik dacht "Het zal voor mij wel niet interessant zijn", Tesla Model 3, maar er komt daadwerkelijk een lagere (20%) premie uit als wat ik nu betaal. En ik heb nu echt geen dure verzekering, met 14 schadevrije jaren.
Probleem is... Tesla Model 3. Langzaam optrekken? Neuh. :o En wat ik al bij meerdere verzekeringen gezien heb is dat je wel een prijs krijgt, maar als je dan wil doorgaan krijg je "Oh wacht, je hebt een dure Tesla? Nee, dan moet je niet hier zijn".
Ja, nadat je gewoon de autogegevens hebt ingevuld.

Ik ben hier niet verder gegaan dus ik weet niet of dat ook gebeurt. Maar ik ben er sowieso niet in geïnteresseerd. Voor die paar euro ga ik niet zo mijn rijgedrag willen laten analyseren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 01:02
Ik betaalde op 4 januari 2022 €500,75,- aan Allianz voor mijn autoverzekering. Ik betaal altijd op jaarbasis vooruit. Per maand is dit €41,73,- voor All-Risk inclusief inzittenden mee verzekerd Aygo 2010.

Met ANWB kom ik uit op:

Regulier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUDCijSq5op4w_sB8AywOeomZFo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJc8261xWN4OhJqrVj67Eag6.jpg?f=fotoalbum_large

Veiligrijden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gARYV2UE4e8FtV1hIl7-x7-7Xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9YVEfwmsRp4AuP88XXy8Ejr.jpg?f=fotoalbum_largeHet gaat maar om €7,61,- per maand wat ik zou besparen €91,32 op jaarbasis

Als ik die 30% zou halen betaal ik uiteindelijk €23,88,- per maand aan premie = op jaarbasis €286,56

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 12-09-2022 15:08 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Van der Berg schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:44:
Met alle respect om de discussie. Ik heb dit ooit overwogen maar zie me zelf niet met een kastje rond rijden en het verschil is niet zo indrukwekkend om wauw gevoel te krijgen.

Mijn vader heeft de reguliere ANWB autoverzekering zonder kastje.
Het ligt er ook maar net een beetje aan wat je eigen vrijheid, rust en privacy je waard is. Als ik hier mensen zie die net 3 of 4,- per maand goedkoper uit zijn met dat kastje dan een willekeurige andere verzekering dan kan ik er met alle respect alleen maar zo: :') erbij zitten. Maar iedereen mag natuurlijk zelf weten hoe hij/zij verzekerd is.

Heb voor de grap eens gekeken nu, ik zou bij de ANWB Veilig Rijden verzekering (mét 15% eerste jaar korting, mét 10% veilig rijden korting en mét 5% ANWB ledenkorting alsnog 27,- per maand duurder uitzijn dan nu bij de Interpolis _O-

Het zal dan misschien ook nog wel aan mijn auto (Volvo S40 T5 Polestar) en leeftijd (begin 20) liggen, maar met mijn schadevrije jaren betaal ik bij Interpolis nu 33,- per maand voor WA+ met inzittendenverzekering, zonder rare kastjes. Ieder het zijne, maar ik rij liever hoe ik dat zelf wil (en dat is binnen de wetten en regels). Dus als ik strakjes klaar ben met werken en in 5.5 seconden naar de 100km/h trek is de korting al foetsie >:)

Vooral als ik dan lees dat je gebeld wordt als je eens een keertje harder rijdt (om welke reden dan ook). Dus als ik in Duitsland even richting topsnelheid (250km/h) trek dan bellen ze niet eens maar zetten ze je direct op het zwarte boekje :+ Nogmaals met alle respect voor iedereen zijn/haar keuze, maar voor de potentiële korting waar we het over hebben is deze verzekering echt het toppunt van betutteling en imho bullshit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
Het grootste voordeel valt bij deze verzekering te behalen als je (vrijwel) geen schadevrije jaren hebt. Als je tegen een jaarpremie van meer dan 1.000 euro per jaar aanzit dan scheelt die 30% extra korting best flink. Als je al 10 schadevrije jaren hebt en je hebt een jaarpremie van 300 euro, dan is die paar euro extra korting niet de moeite waard. Dus voor beginnende bestuurders is de Veilig Rijden verzekering wel een uitkomst m.i..

[ Voor 0% gewijzigd door Floris112 op 12-09-2022 16:22 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VT1azyrXUPg9_V_MsyqhgrejwtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SZS7B07PEsipIj0AnhPulYcz.png?f=fotoalbum_large
En dat is met 15% aktiekorting. Zonder korting betaal ik volgend jaar dus €124,18/maand. Dat is €17 meer dan wat ik nu betaal (en met extra dekking).

Maar ja, zie rode pijlen; zelfs met 19 schadevrije jaren, mag ik niet zomaar online verzekeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:22
Dit schept een uiterst ongezond precedent. Je moet dit niet willen. Nu klinkt die korting leuk en aardig, maar wie weet waar ze die data in de toekomst voor gaan gebruiken. "Je heb zoveel autogereden, dat is gelijk aan x CO2-uitstoot. Ga maar lappen of niet op vakantie met het vliegtuig dit jaar". Nee dank je. Mijn privacy is mij meer waard dan die waardeloze euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:40
Valorian schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:51:
[...]

ANWB is voor mij toevallig wel één van de goedkopere.

Wat gegevens vergelijkbaar met mijn situatie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Maar even in members-only voor het geval de toekomstige eigenaar van die Ford Focus zijn kenteken door Google gaat halen. ;)

Een ANWB Veilig rijden verzekering komt uit op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csswpaB0gyVDtlox0C_Hmku6htQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OfjWwKTM5NSgOtflMf56yQam.png?f=user_large
Met de hoogste rijscore kan daar nog eens maximaal €7,54 vanaf gaan, dus dan kom je op een maandbedrag van €26,40.

Een reguliere ANWB autoverzekering komt uit op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8NvQX3bzW9RphXcuyCE8RjDIZk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7BtDS5tFhmgxOWtOVEkzq49M.png?f=user_large

Independer komt welgeteld met 2 goedkopere opties, waarvan er één via Independer is af te sluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZZfQ-pUYy-4qUmBhmdzBT3NSNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dQPRHSQQJ3jNoZkvcIks78p0.png?f=fotoalbum_large

Deze prijzen van ANWB zijn natuurlijk wel met 15% korting gedurende het eerste jaar (maar bij Independer staan er ook tussen met welkomstkorting). Ik vind dit verschil het overstappen niet waard. :) Ik heb een autoverzekering, caravanverzekering, reisverzekering en pechhulp allemaal bij de ANWB en dat vind ik eerlijk gezegd wel een fijn idee als ik ooit met problemen in het buitenland sta, ik hoef in ieder geval niet meer na te denken welke partij ik ga bellen. :P Ik hoef ook niet zo nodig bij de eerste de beste prijsvechter te verzekeren.

Ik heb uiteraard wel de reguliere ANWB autoverzekering, want die veilig rijden onzin ga ik me niet aan wagen. Het verschil in de basispremie is welgeteld €0,01, bij de reguliere verzekering krijg ik blijkbaar 10% extra korting boven op de 80% no-claim korting vanwege 13+ schadevrije jaren, dat tikt ook wel aan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 12-09-2022 17:39 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Xander schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:29:
[...]

ANWB is voor mij toevallig wel één van de goedkopere.
Weet je ook 100% zeker dat je geen korting kan beuren bij een normale verzekeraar? Een collectieve korting van een vereniging / werkgever / lidmaatschap / etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MAX3400 schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:32:
[...]

Weet je ook 100% zeker dat je geen korting kan beuren bij een normale verzekeraar? Een collectieve korting van een vereniging / werkgever / lidmaatschap / etc.
Nope, via werk kan ik alleen een collectieve zorgverzekering krijgen. Ik ben wel "lid van de Rabobank" waarmee ik korting bij Interpolis kan krijgen maar die komt op € 46,37 per maand.

Tevens snap ik niet zo goed waarom je ANWB geen normale verzekeraar vindt, ze bieden ook normale verzekeringen aan toch? (die heb ik)

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 12-09-2022 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Xander schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:36:
[...]

Tevens snap ik niet zo goed waarom je ANWB geen normale verzekeraar vindt, ze bieden ook normale verzekeringen aan toch? (die heb ik)
Nou, andersom dan een beetje; de ANWB is nooit een verzekeraar geweest maar heeft het portfolio van diensten verlenen uitgebreid naar dit soort (financiele) produkten. Maar ik snap je vraag wel en allicht ligt de nuance minder uit elkaar maar bij iets als Centraal Beheer kan je alles verzekeren van auto, huis, vakantie, huisdier, uitvaart, etc. als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zou bijna eens de ANWB gaan bellen waarom ik daar niet verzekerbaar ben online; echter ik val niet in de doelgroep van het kastje want (regelmatig) snel / sportief / verbruik / etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
MAX3400 schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:45:
[...]

Maar ik snap je vraag wel en allicht ligt de nuance minder uit elkaar maar bij iets als Centraal Beheer kan je alles verzekeren van auto, huis, vakantie, huisdier, uitvaart, etc. als je begrijpt wat ik bedoel.
Voor de eerste 3 (auto, huis, vakantie) kun je bij ANWB/Unigarant ook al terecht: https://www.anwb.nl/verzekeringen#producten. Ze bieden meer aan dan je denkt.

Centraal Beheer verzekert trouwens niet je huisdier, maar dat terzijde. ;)

Achja, ik ben tevreden met mijn verzekering, doe niet mee aan die veilig rijden gekkigheid en ik heb helemaal niet de behoefte om jaarlijks naar de goedkoopste te gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SinergyX schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:25:
Bocht 5 km te hard nemen zodat je G-krachten voorbij de 1,3 zit?
Als je een hypercar hebt, heb je over het algemeen een maatwerk verzekering.
Kuusj schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:11:
(en dat is binnen de wetten en regels). Dus als ik strakjes klaar ben met werken en in 5.5 seconden naar de 100km/h trek is de korting al foetsie >:)
Dat is dan ook niet binnen de regels. Met je kan er met een EV art 5 voor krijgen en met een plofmotor ook nog art 57 dacht ik. Beide zijn kapstok artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TheBrut3 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:26:
[...]
Dat is dan ook niet binnen de regels. Met je kan er met een EV art 5 voor krijgen en met een plofmotor ook nog art 57 dacht ik. Beide zijn kapstok artikelen.
Euh want?

Er zijn voldoende voertuigen in NL die 5.5s give or take naar de 100km/h makkelijk halen. Het gros is gewoon RDW toegelaten/gekeurd. En zolang je geen gevaar vormt (perceptie) zou ik niet weten waarom het niet mag.

Artikel 57 Wegenverkeerswet 1994: vervallen... ;)

Dat zeg ik best stellig maar heb heel vaak deze discussie met motoragenten gevoerd over mijn voertuigen. Resultaat: 0 boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik zeg dat het kan, niet dat het sowieso zal gebeuren. Art 57 is RVV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TheBrut3 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:40:
Ik zeg dat het kan, niet dat het sowieso zal gebeuren. Art 57 is RVV.
Oké, RVV. Denk dat we het er best over eens kunnen zijn dat geen enkele handhaver tijdig & correct apparatuur kan richten als jij onverwacht een sprintje trekt naar de 100km/h. En om het dan "fair" te houden; je sprint alleen naar/over de 100km/h op een autoweg en ik zie daar niet snel een handhaver over de vangrail springen.

Zelfs na een staandehouding moet je het redelijk bont maken met je illegale/aftermarket uitlaatsysteem om boven je stationair / max dBA uit te komen; zoals ik net zei geldt voor 99.9% van alle auto's dat ze voldoen aan de vermelde gegevens.

Anyhow, dat de acceleratie funest is voor je ANWB-verzekering: helemaal mee eens. Of het voertuig geluidstechnisch voldoet: dat meet de ANWB niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:34:
Dus uiteindelijk voor € 9,07 extra (mogelijke!) korting leg ik mezelf al die beperkingen op. Ik ga het nog eens overdenken en ik laat het even bezinken.
En nogmaals, in mijn ANWB afweging zit mijn motorfiets voor € 4,66 in deze verzekering. Los ben ik voor een soortgelijke verzekering makkelijk het dubbele of driedubbele kwijt.
Om mezelf maar eens te quoten... Ik heb besloten om voor de mogelijke €9,07 (welke ongeveer € 6 was in de eerste 3 maanden) mijzelf geen beperkingen meer op te leggen.

Ik heb de verzekering omgezet naar een traditionele autoverzekering bij de ANWB. Het blijft voor mij icm de motorverzekering een voordelige organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 00:12
Online even gekeken voor een nieuwe verzekering en all risk (wil graag 3 jaar aanschaf waarde verzekerd hebben, anders schiet je er vaak toch dik bij in ben ik wel achter). En dan komt ANWB voor mij er het goedkoopst uit zonder korting. Misschien omdat het een Dacia is ;-)

Met korting zou het 10 euro per maand schelen. Maar met ervaringen zoals die van Kraay89 zie ik dat niet zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoechem
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 18:57
Waah in "ANWB Veilig Rijden Autoverzekering"
Met korting zou het 10 euro per maand schelen. Maar met ervaringen zoals die van Kraay89 zie ik dat niet zitten...
Weer gerust voorzichtig. Overigens is het niet de ANWB, want de ANWB fungeert als een soort van callcenter. In dit geval werkt de ANWB voor Unigarant. Dat zouden ze niet moeten doen, want dit kost de ANWB haar goede naam. Wij hadden jarenlang een verzekering met een OBD-stekker. Nu hebben we een andere auto en moesten we voortaan een "beacon" in de auto meenemen. Prima, maar het ding (de app?) blijkt niet lekker te werken met telefoons van Huawei. Ik ben nu letterlijk al een uur of zes kwijt aan mijn autoverzekering, dus heb ik zojuist Promovendum maar om een offerte gevraagd. Promovendum kwam namelijk hoger uit, maar zegt dit aan te passen als je kan laten zien dat je elders minder betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Sjoechem schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:28:
[...]

Weer gerust voorzichtig. Overigens is het niet de ANWB, want de ANWB fungeert als een soort van callcenter. In dit geval werkt de ANWB voor Unigarant. Dat zouden ze niet moeten doen, want dit kost de ANWB haar goede naam. Wij hadden jarenlang een verzekering met een OBD-stekker. Nu hebben we een andere auto en moesten we voortaan een "beacon" in de auto meenemen. Prima, maar het ding (de app?) blijkt niet lekker te werken met telefoons van Huawei. Ik ben nu letterlijk al een uur of zes kwijt aan mijn autoverzekering, dus heb ik zojuist Promovendum maar om een offerte gevraagd. Promovendum kwam namelijk hoger uit, maar zegt dit aan te passen als je kan laten zien dat je elders minder betaalt.
Wil je laten weten of je inderdaad horizontaal (qua kosten) kunt overstappen? Ik ben wel benieuwd.
Heeft jouw auto geen obd stekker meer? Ik heb ook de obd unit omdat mijn. Chinese telefoon het inderdaad niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoechem
tcw82 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

Wil je laten weten of je inderdaad horizontaal (qua kosten) kunt overstappen? Ik ben wel benieuwd.
Heeft jouw auto geen obd stekker meer? Ik heb ook de obd unit omdat mijn. Chinese telefoon het inderdaad niet doet.
Geen idee waarom ik die beacon kreeg. We hebben een Land Rover Freelander. Volgens mij heeft onze auto wel een OBD. Geen idee. Misschien wilde Unigarant kosten besparen?

Ik zal het laten weten als Promovendum reageert. Ik had geen zin in een verkoopgesprek dus heb ik mijn gegevens naar acceptatie@promovendum.nl gemaild. Het e-mailadres werd me verschaft toen ik erom vroeg via de chatservice op de website van Promovendum. Overigens vroegen ze nog wel om bankafschriften. Geen zin om bankafschriften naar een wildvreemde te sturen, dus heb ik een schermafbeelding van de factuurpagina van de ANWB naar ze gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 10:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

het ding (de app?) blijkt niet lekker te werken met telefoons van Huawei.
offtopic:
Huawei en hun EMUI laag over Android is heel erg actief in het killen van achtergrond apps. Het switchen van app A naar app B kan er al toe leiden dat app A gekilled wordt.
Dus ja. Huawei is kut.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
[...]

Unigarant is een dochteronderneming van ANWB zelf. Omdat ANWB geen verzekeringsmaatschappij is, hebben zij hier een aparte entiteit voor opgezet. Op die manier hoeft alleen Unigarant te voldoen aan de (strenge) wettelijke eisen voor verzekeringsmaatschappijen en onder toezicht staan van De Nederlansche Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Sjoechem schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:42:
[...]

Geen idee waarom ik die beacon kreeg. We hebben een Land Rover Freelander. Volgens mij heeft onze auto wel een OBD. Geen idee. Misschien wilde Unigarant kosten besparen?

Ik zal het laten weten als Promovendum reageert. Ik had geen zin in een verkoopgesprek dus heb ik mijn gegevens naar acceptatie@promovendum.nl gemaild. Het e-mailadres werd me verschaft toen ik erom vroeg via de chatservice op de website van Promovendum. Overigens vroegen ze nog wel om bankafschriften. Geen zin om bankafschriften naar een wildvreemde te sturen, dus heb ik een schermafbeelding van de factuurpagina van de ANWB naar ze gemaild.
Als je een Chinese telefoon hebt, kun je gewoon de obd2 unit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoechem
Floris112 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:49:
[...]

Unigarant is een dochteronderneming van ANWB zelf.
Nee maar! Weer wat geleerd. (Ik heb het zelfs nog heel eigenwijs gecontroleerd.) Vroegah, werkte ik in mijn schoolvakanties op de alarmcentrale van de ANWB. We werkten daar voor verschillende verzekeringsmaatschappijen en leasebedrijven, vandaar dat ik dacht dat dit ook een label was/is.

Enfin, terug naar de polis. Promovendum belde gisteravond over mijn aanvraag. Ik had Promovendum mijn polisblad gemaild en een wakkere medewerker van Promovendum had hier gezien dat bij mijn polis 15% korting in rekening werd gebracht gedurende het eerste jaar. Dat het een polis betreft waarbij de hoogte van het bedrag mede door je rijgedrag bepaald wordt, leek ze minder te zijn opgevallen terwijl dat toch...

Ach, lang verhaal kort: men schrijft dat de premie van Promovendum "waarschijnlijk" 25% lager uitvalt. Daar zou ik begrip voor proberen op te brengen als het geen verzekeringsmaatschappij was. Verzekeringsmaatschappijen zijn organisaties gedreven op cijfertjes. Promovendum verdient mijn respect voor het zien van de 15% korting in het eerste jaar, maar vergeet in haar reactie wat ze uitentreuren op de radio verkondigt. Een premie 25% lager dan de huidige premie is een premie die ik NU betaal en de premie die ik nu betaal is een premie met korting door te rijden als een zeventigjarige en blijkt in het eerste jaar 15% lager te zijn. Ik ga de medewerker van Promovendum niet de les lezen, maar zal hem zo bedanken voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Promovendum is toch die discriminerende verzekeraar? Hoogopgeleide die rijden hier het snelste door de straat, met hun electrische auto's. Maar bij Promovendum ben je dan juist welkom, want bij deze verzekeraar wordt onderscheid gemaakt aan de hand van opleidingsniveau :(

Ik ben slechts middelbaar opgeleid, maar wel een brave automobilist. Alleen ik rem niet veel en doe veel op de motor afremmen, dus soms ga ik iets harder door de bochten daardoor. Dat zou mij bij zo'n verzekering met een dongle, dus minpuntjes opleveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Sjoechem schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:18:
[...]

Nee maar! Weer wat geleerd. (Ik heb het zelfs nog heel eigenwijs gecontroleerd.) Vroegah, werkte ik in mijn schoolvakanties op de alarmcentrale van de ANWB. We werkten daar voor verschillende verzekeringsmaatschappijen en leasebedrijven, vandaar dat ik dacht dat dit ook een label was/is.

Enfin, terug naar de polis. Promovendum belde gisteravond over mijn aanvraag. Ik had Promovendum mijn polisblad gemaild en een wakkere medewerker van Promovendum had hier gezien dat bij mijn polis 15% korting in rekening werd gebracht gedurende het eerste jaar. Dat het een polis betreft waarbij de hoogte van het bedrag mede door je rijgedrag bepaald wordt, leek ze minder te zijn opgevallen terwijl dat toch...

Ach, lang verhaal kort: men schrijft dat de premie van Promovendum "waarschijnlijk" 25% lager uitvalt. Daar zou ik begrip voor proberen op te brengen als het geen verzekeringsmaatschappij was. Verzekeringsmaatschappijen zijn organisaties gedreven op cijfertjes. Promovendum verdient mijn respect voor het zien van de 15% korting in het eerste jaar, maar vergeet in haar reactie wat ze uitentreuren op de radio verkondigt. Een premie 25% lager dan de huidige premie is een premie die ik NU betaal en de premie die ik nu betaal is een premie met korting door te rijden als een zeventigjarige en blijkt in het eerste jaar 15% lager te zijn. Ik ga de medewerker van Promovendum niet de les lezen, maar zal hem zo bedanken voor de moeite.
toon volledige bericht
Dus je kreeg geen korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoechem
tcw82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:32:
[...]

Dus je kreeg geen korting.
Misschien een paar euro per maand, maar zeker geen 25%. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Sjoechem schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:34:
[...]

Misschien een paar euro per maand, maar zeker geen 25%. Tja...
Ik ben zelf niet verbaasd, wel over de reactie iets verder terug in de tijd van iemand die claimde dus WEL korting te hebben gekregen. Ik ben daar "verbaasd" over. O-)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste