Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1NN3D schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Als ik de Next met de rode knop uit zet, schakelt de tv nog altijd mee uit maar daar kan ik op zich nog wel mee leven. (alhoewel ik hoop dat Ziggo dat ooit software matig oplost)

Mijn grootste irritatie zat in het altijd inschakelen van mijn receiver samen met de Next terwijl ik dat voor casual tv kijken helemaal niet wil. En dat is opgelost met de killer aan de receiver-kant.

Edit: misschien is het mee-schakelen van de tv nog te ondervangen met een killer aan de tv-kant. Maar hij hangt aan de muur dus is mij te veel gedoe. :+
Ik laat de Next gewoon lekker aan als ik wat anders met mijn tv ga doen, zoveel stroom trekt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:29:
Wel is de vraag als je je Connectbox wel aansluit of deze ook automatisch in bridge modus staat? Weet iemand dat? btw in het Nexr forum wordt niet gereageerd dus vandaar hier. Is ook Ziggo ervaring toch?
Zie mijn reactie eerder in dit topic: als je huidige modem in bridge staat, zou de nieuwe ConnectBox ook automatisch naar bridge moeten. Is mij verteld door Ziggo en werkte bij mij inderdaad zo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14:30
Microkid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Zie mijn reactie eerder in dit topic: als je huidige modem in bridge staat, zou de nieuwe ConnectBox ook automatisch naar bridge moeten. Is mij verteld door Ziggo en werkte bij mij inderdaad zo.
Zou dat in zowel UPC als Ziggo gebied zijn? omdat je hem in UPC gebied zelf in bridge modus kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:38

DON PAPA

Tweaker-fan

wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:57:
[...]Maar je krijgt bij de Next de Connectbox dus dat wil zeggen bewust niet aangesloten?
Ik heb nooit een connectbox ontvangen bij mijn "test" Next, deze werkt dus al maanden zonder problemen op mijn TC7210...

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 01-05-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Ik laat de Next gewoon lekker aan als ik wat anders met mijn tv ga doen, zoveel stroom trekt hij niet.
Klopt, doe ik ook regelmatig. Maar elke keer weer mijn receiver uitschakelen omdat de Next die constant inschakelt, is zwaar irritant. En met de HDMI CEC killer dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Even een vraag over NEXT, hij komt bij ons morgen binnen. Ik ga hem aansluiten op een eigen router. Dat was geen probleem las ik. Maar ik gebruik op mijn eigen router een eigen DNS server (Pihole in combi met unbound) is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-10 16:37
Microkid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:14:
[...]

Mijn Cisco modem was al afgesloten door Ziggo, dus ik moest de Connectbox einde middag installeren om überhaupt weer internet in huis te krijgen.
Daarna moest ik hem ook zelf in Bridge zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 14:05
devil-strike schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Probleem tussen box en tv(of zal zo zeggen er gaat tussen bijde wat mis wat kan alleen ziggo zien), zoals ik eerder in dit topic meld(zie me tv log wat voor hdmi signaal tv binnenkrijgt) stuurt de box gewoon netjes een bt709 4k signaal als het non hdr betreft.
Ja maar volgens mij alleen als de hdmi aansluiting niet op deep color staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 02-10 20:14
Verwijderd schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Dat doe ik momenteel ook. Ik heb ook nog niet mijn Harmony geconfigureerd om de Next hiermee te bedienen, omdat ik nu nog de meegeleverde afstandsbediening gebruik en die voice commando's best handig zijn om te skippen in opnames. Neem aan dat Ziggo tzt nog wel een instelling voor CEC zal toevoegen in de software.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S1NN3D schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Als ik de Next met de rode knop uit zet, schakelt de tv nog altijd mee uit maar daar kan ik op zich nog wel mee leven. (alhoewel ik hoop dat Ziggo dat ooit software matig oplost)

Mijn grootste irritatie zat in het altijd inschakelen van mijn receiver samen met de Next terwijl ik dat voor casual tv kijken helemaal niet wil. En dat is opgelost met de killer aan de receiver-kant.

Edit: misschien is het mee-schakelen van de tv nog te ondervangen met een killer aan de tv-kant. Maar hij hangt aan de muur dus is mij te veel gedoe. :+
Als je op je receiver alle HDMI-SEC settings uitzet dan ben je er toch ook vanaf? Zo heb ik het tenminste, bij mij gaf het alleen maar ellende en bedien alles toch met een Harmony Remote (maar die moet jij dan natuurlijk wel hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:32:
[...]

Als je op je receiver alle HDMI-SEC settings uitzet dan ben je er toch ook vanaf? Zo heb ik het tenminste, bij mij gaf het alleen maar ellende en bedien alles toch met een Harmony Remote (maar die moet jij dan natuurlijk wel hebben).
Was het maar zo eenvoudig. Ook met alle HDMI CEC instellingen uit op zowel de tv als receiver, bleef de Next zich overal mee bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
jkoeners schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:07:
[...]

Ja maar volgens mij alleen als de hdmi aansluiting niet op deep color staat.
Op mijn tv staat dat ook aan, maar werkt dus wel ok, neemt natuurlijk niet weg dat het gefixt moet worden door of ziggo of lg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
S1NN3D schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Was het maar zo eenvoudig. Ook met alle HDMI CEC instellingen uit op zowel de tv als receiver, bleef de Next zich overal mee bemoeien.
Eens. Ik heb de Next inmiddels al sinds augustus vorig jaar in test en ervaarde dat probleem ook. De Next heeft een zeer hardnekkige CEC (nog irritanter dan de nvidia shield) die niet uit te schakelen valt. Dat zit gewoon in het apparaat ingebakken zonder de optie om dat uit te zetten. Ik heb overwogen om geen Next te nemen als ze dit probleem niet verholpen gedurende de testperiode, omdat CEC mijn harmony commands sloopt. CEC staat bij mij op alle apparaten uit. Bij elke harmony activiteit die ik start zonder de Next, start de Next netjes op.... super irritant. Echter, dit probleem is bij mij wel verholpen gedurende de testperiode. Ik heb nog wel het probleem dat de Next heel slecht op wil starten. Vaak start ie niet op vanuit standby, of wel maar dan zie ik alleen menus, maar geen tv. Ik moet heel vaak het apparaat van het stroom halen.

Kreeg net de mail dat de test eind deze maand stopt en heb de Next besteld. Ik hoop dat dit probleem met een nieuwe Next verholpen is.

Ik kan iedereen de Next van harte aanbevelen. Echt een verademing tov die Horizon gedrochtbox XL. Lekker snel, het beeld is beter, apps werken goed, opslaan in de cloud, voice commands werken opvallend goed. Lekker snappy apparaatje is het. Tijdens het testen werkte HDR materiaal via Ziggo movies overigens niet. Volgens mij werkt dat nog steeds niet bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 01-05-2019 11:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Hulleman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:51:
[...]

Kreeg net de mail dat de test eind deze maand stopt en heb de Next besteld. Ik hoop dat dit probleem met een nieuwe Next verholpen is.
Grote kans dus dat de box eind deze maand beschikbaar komt voor iedereen en bestelbaar via ziggo.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:13

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik kan gemaakte opnames niet verwijderen.
De mogelijkheid is er wel in het menu maar dat is voor alle opnames tegelijk.

Een enkele opname wissen vind ik nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Speedy_Gonzalez

Hier kun je ze ook verwijderen en bekijken:

https://www.ziggogo.tv/obo_nl/mijn-videos/recordings.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

king006 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Grote kans dus dat de box eind deze maand beschikbaar komt voor iedereen en bestelbaar via ziggo.nl.
dat zou ,mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 15:31
het valt mij op dat Netflix vanaf kanaal 150 / ingebouwde app, de HDR kleuren nogal vernaggelt op mijn Philips 4k tv.

in dezelfde HDR beeldmodus is alles veel donkerder dan via de app uit de TV zelf, ondertitels zijn grijs ipv wit.
Zijn er meer mensen die dit ervaren op een Philips TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
king006 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:51:
Even een vraag over NEXT, hij komt bij ons morgen binnen. Ik ga hem aansluiten op een eigen router. Dat was geen probleem las ik. Maar ik gebruik op mijn eigen router een eigen DNS server (Pihole in combi met unbound) is dat een probleem?
Ik heb PiHole draaien ook als DHCP server en DHCP op de connectobox uit, maar dan krijg ik iedere keer de melding bij het inschakelen van de next dat die geen internet heeft terwijl dat er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
N!co schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Ik heb PiHole draaien ook als DHCP server en DHCP op de connectobox uit, maar dan krijg ik iedere keer de melding bij het inschakelen van de next dat die geen internet heeft terwijl dat er wel is.
Dank! ik gebruik de DHCP gewoon van de router zelf. PiHole wordt enkel en alleen als DNS gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:11
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:09:
het valt mij op dat Netflix vanaf kanaal 150 / ingebouwde app, de HDR kleuren nogal vernaggelt op mijn Philips 4k tv.

in dezelfde HDR beeldmodus is alles veel donkerder dan via de app uit de TV zelf, ondertitels zijn grijs ipv wit.
Zijn er meer mensen die dit ervaren op een Philips TV
Klopt, hier hetzelfde euvel. Als het goed is bekend bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
Ik lees veel problemen met de Next en de LG OLED. Ik heb een C7 en bij mij zie ik geen problemen.
Is dit normaal of heb ik een instelling gemist? Instelling beeld ''van de tv'' of 4k maakt niks uit en zelfs de Netflix app wekt met HDR en Ultra 4K.

[ Voor 25% gewijzigd door wvkreg op 01-05-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:09:
Ik lees veel problemen met de Next en de LG OLED. Ik heb een C7 en bij mij zie ik geen problemen.
Is dit normaal of heb ik een instelling gemist?
Heb je de hdmi ingang op de lg op deep colour staan? (Deze setting geeft bij mijn lg de kleur problemen)
Geeft jouw LG BT2020 aan bij een standaard tv uizending? Zo ja, dan heb je ook een kleur probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door jkoeners op 01-05-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 20:00

Side-Kick

Timmy!

Ik vind het hele proces van het vervangen van de Horizon door de Next en het Ubee modem door de Connextbox erg tegenvallen. Ik had verwacht dat ik binnen een kwartier klaar zou zijn, maar dat is niet zo.

Met het nieuwe modem ben ik een uur bezig geweest. Schijnbaar moest het nieuwe modem nog geactiveerd worden door mij. Dat stond helemaal niet in de handleiding. Mijn Modem bleef IPv4 foutmeldingen geven. Toen ik mijn telefoon verbond met het nieuwe modem kreeg ik een statuspagina te zien waar deze foutmelding op stond. Na een aantal keer het modem opnieuw opgestart te hebben kreeg ik op diezelfde pagina een activatiemogelijkheid van het modem. Na het activeren bleef mijn internetverbinding weg en heb ik maar contact gezocht met de helpdesk. Ze gaven aan dat het activeren van het modem tussen de 3 en 24 uur kon duren. Vreemd genoeg toen ik klaar was met het gesprek was mijn modem online gekomen.

Daarna doorgegaan naar de Next Mediabox. Na het updaten van de mediabox krijg ik nu een foutmelding dat de zenders niet gevonden kunnen worden. Ik kan deze opnieuw laten ophalen via Mijn Ziggo. De stappen doorlopen die op mijn televisie worden getoond, alleen bij het ophalen krijg ik een netwerkfoutmelding. Maar weer contact opgenomen met de helpdesk. Nu krijg ik ook bij de mediabox het antwoord dat deze geactiveerd moet worden en dat dit maximaal een werkdag kan duren.

Iets zegt mij dat dit niet helemaal het juiste proces is waar ik in zit.

Nog een vraag; Hebben meer mensen het probleem dat de mediabox niet op stand-by gaat door op de rode powerknop te drukken van de afstandbediening? De afstandsbediening lijkt wel gewoon goed gekoppeld te zijn, want het statuslampje op de Next reageert op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
jkoeners schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Heb je de hdmi ingang op de lg op deep colour staan? (Deze setting geeft bij mijn lg de kleur problemen)
Geeft jouw LG BT2020 aan bij een standaard tv uitzending? Zo ja, dan heb je ook een kleur probleem.
Ja en Ja ik zie bt2020 staan terwijl de tv op 2.2 staat ((ISF Expert, lichte kamer setting).

Misschien zie ik het niet goed, wat is het probleem?

[ Voor 18% gewijzigd door wvkreg op 01-05-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaeMKa
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2024
Vraag van een echte leek..
Waarom wil je de connectbox in Bridge zette, wat is daar het echte voordeel van..?

Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Side-Kick schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:00:
Ik vind het hele proces van het vervangen van de Horizon door de Next en het Ubee modem door de Connextbox erg tegenvallen. Ik had verwacht dat ik binnen een kwartier klaar zou zijn, maar dat is niet zo.

Met het nieuwe modem ben ik een uur bezig geweest. Schijnbaar moest het nieuwe modem nog geactiveerd worden door mij. Dat stond helemaal niet in de handleiding. Mijn Modem bleef IPv4 foutmeldingen geven. Toen ik mijn telefoon verbond met het nieuwe modem kreeg ik een statuspagina te zien waar deze foutmelding op stond. Na een aantal keer het modem opnieuw opgestart te hebben kreeg ik op diezelfde pagina een activatiemogelijkheid van het modem. Na het activeren bleef mijn internetverbinding weg en heb ik maar contact gezocht met de helpdesk. Ze gaven aan dat het activeren van het modem tussen de 3 en 24 uur kon duren. Vreemd genoeg toen ik klaar was met het gesprek was mijn modem online gekomen.

Daarna doorgegaan naar de Next Mediabox. Na het updaten van de mediabox krijg ik nu een foutmelding dat de zenders niet gevonden kunnen worden. Ik kan deze opnieuw laten ophalen via Mijn Ziggo. De stappen doorlopen die op mijn televisie worden getoond, alleen bij het ophalen krijg ik een netwerkfoutmelding. Maar weer contact opgenomen met de helpdesk. Nu krijg ik ook bij de mediabox het antwoord dat deze geactiveerd moet worden en dat dit maximaal een werkdag kan duren.

Nog een vraag; Hebben meer mensen het probleem dat de mediabox niet op stand-by gaat door op de rode powerknop te drukken van de afstandbediening? De afstandsbediening lijkt wel gewoon goed gekoppeld te zijn, want het statuslampje op de Next reageert op de afstandsbediening.
Ik heb dan niet de ConnectBox aangesloten, want dat heeft geen toevegoede waarde boven de TC7210 in bridge. Ik was met de Next in 10 minuten klaar, langste werk was kabel wegwerken en 2 reboots voor updates. Alles liep echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
HaeMKa schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:15:
Vraag van een echte leek..
Waarom wil je de connectbox in Bridge zette, wat is daar het echte voordeel van..?
Dan kun je een eigen router gebruiken, want de Connectbox Wifi is niet zo goed, slecht bereik ivm echte (Gaming / AC/AX) routers. De Connectbox is Wifi 5, we zijn bij 6 en dat biedt veel voordelen. https://www.howtogeek.com...erent-and-why-it-matters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Ja en Ja ik zie bt2020 staan terwijl de tv op 2.2 staat ((ISF Expert, lichte kamer setting).

Misschien zie ik het niet goed, wat is het probleem?
Ik zie vooral dat de kleuren wat flets zijn. Met name rood. Een testje is om een beeld met veel rood (bijvoorbeeld begin nos journaal) te pauzeren. Vervolgens de box te switchen tussen 1080p en 4k.
Maar als je bt2020 hebt met een standaard tv uitzending, zijn de kleuren volgens mij sowieso niet goed (het is subtiel, maar vervelend genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Dan kun je een eigen router gebruiken, want de Connectbox Wifi is niet zo goed, slecht bereik ivm echte (Gaming / AC/AX) routers. De Connectbox is Wifi 5, we zijn bij 6 en dat biedt veel voordelen. https://www.howtogeek.com...erent-and-why-it-matters/
Welk apparaat ondersteund bij jou dan Wifi6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Shaggie_NB schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Welk apparaat ondersteund bij jou dan Wifi6?
Laptop :-) Beta tester van Netgear. De rest volgt. Maar AC is al een verademing.

[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 01-05-2019 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
jkoeners schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:31:
[...]

Ik zie vooral dat de kleuren wat flets zijn. Met name rood. Een testje is om een beeld met veel rood (bijvoorbeeld begin nos journaal) te pauzeren. Vervolgens de box te switchen tussen 1080p en 4k.
Maar als je bt2020 hebt met een standaard tv uitzending, zijn de kleuren volgens mij sowieso niet goed (het is subtiel, maar vervelend genoeg)
Ik heb de instelling staan op laat de tv kiezen. Ik zie het dan niet hoor, zelfs op Cartoon Network (veel kleuren) niet.

Inderdaad, ik heb het nu getest met een beeld op pauze. Het is inderdaad een tint lichter, wat vaag.
Op 1080P is het normaal lijkt het. Gezien er nog geen 4k content is lijkt me dit de betere setting?
Die ene 4k natuurzender daar gelaten, maar ook die ziet er beter uit met de setting op 1080P.

Werk voor Ziggo of LG vraag ik me af?

[ Voor 22% gewijzigd door wvkreg op 01-05-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkoeners
wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:38:
[...]

Ik heb de instelling staan op laat de tv kiezen. Ik zie het dan niet hoor, zelfs op Cartoon Network (veel kleuren) niet.
Het is ook best subtiel, maar bt2020 is niet goed. Rood is nog wel rood etc. Het is niet zo dat je het met veel kleuren wel zou zien. Het is meer dat je precies moet weten welke kleur rood het zou moeten zijn.

Ik heb het idd nu ook maar op 1080p staan, alleen na elke boot moet ik dat weer instellen.

[ Voor 9% gewijzigd door jkoeners op 01-05-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe vinden jullie de game of thrones kwaliteit via de Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
stormfly schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:11:
Via welk kanaal? Films/Series/Netflix/Videoland? Kijk die serie nooit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:13:
[...]

Via welk kanaal? Films/Series/Netflix/Videoland? Kijk die serie nooit namelijk.
Via Ziggo via HBO content. Dat is streaming native via het ziggo platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskloon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 17:59
Vandaag de Next binnen gekregen met een nieuw modem de Arris Connectbox,
Ik heb zelf de Technicolor TC7210 die bevalt mij heel goed is het noodzakelijk dat ik deze vervang door de connectbox maar dat wil ik niet.
In de mail stond dat het modem niet vervangen werd maar toch een nieuwe mee gestuurd.
Wat zouden jullie doen mijn technocolor tc7210 staat in bridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Triqster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03-2023
keeskloon schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:24:
Ik heb zelf de Technicolor TC7210 die bevalt mij heel goed is het noodzakelijk dat ik deze vervang door de connectbox maar dat wil ik niet.
In de mail stond dat het modem niet vervangen werd maar toch een nieuwe mee gestuurd.
Is dit niet een onderwerp welke al reeds eerder besproken is in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou ik die TC7210 houden. Echter zal die over een paar dagen uitvallen omdat je nieuwe modem in de systemen geconfigureerd is. Je moet wel gaan bellen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Is al eerder besproken: Ziggo ziet graag dat je het modem omwisselt. Doe je dit niet, dan valt je oude modem na 2 weken uit. Gewoon omwisselen, ben je weer helemaal bij.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 22:36
stormfly schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:11:
Aflevering 3 was 1 grote donkere pixelbrij. Heb ik me echt aan zitten irriteren tijdens het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Brammos85 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:57:
[...]

Aflevering 3 was 1 grote donkere pixelbrij. Heb ik me echt aan zitten irriteren tijdens het kijken.
Tja, als ik hem download in 4k is de kwaliteit een stuk beter dan via HBO in de Ziggo app.
Maar voor de Ziggo App/HBO app is het redelijk goede kwaliteit. Nog steeds wel de tv op BT2020 setting door de Next helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Microkid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:36:
[...]

Is al eerder besproken: Ziggo ziet graag dat je het modem omwisselt. Doe je dit niet, dan valt je oude modem na 2 weken uit. Gewoon omwisselen, ben je weer helemaal bij.
Ik wil ook de TC7210 houden, waarom deactiveren ze deze? Daar vraag ik toch niet om?
De Connectbox is niet beter of sneller en ik gebruik bridge. Als Ziggo de TC7210 afsluit, kunnen ze een klacht verwachten. Lijkt me not done. Ik zal eens bellen met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brammos85 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:57:
[...]

@wvkreg @Brammos85 ik heb ook echt tenenkrommend gekeken. Ik heb ook een heel vreemd effect dat alleen bij GoT het beeld lichter wordt als ik ga staan (hogere inkijk hoek). Dan is er nog iets te onderscheiden.

Wat is bt2020?

Ik ga hem toch nogmaals aanmelden als issue op het besloten test forum.

Mijn vrouw liep langs de tv en zei “zo dat beeld is slecht zeg” dus nu 3x objectief bevestigd 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:28:
[...]

Ik wil ook de TC7210 houden, waarom deactiveren ze deze? Daar vraag ik toch niet om?
De Connectbox is niet beter of sneller en ik gebruik bridge. Als Ziggo de TC7210 afsluit, kunnen ze een klacht verwachten. Lijkt me not done. Ik zal eens bellen met Ziggo.
Tja, aan de ene kant snap ik je. Aan de andere kant: het nieuwe modem levert dezelfde diensten, dus waarom niet omwisselen?. Daarnaast: je hebt het modem in bruikleen van Ziggo, dus hebben ze het recht om de ondersteuning van oude modems te staken. Ben benieuwd wat je belletje oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Is de nieuwe gewoon kwestie van oude uitpluggen en nieuwe inpluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:18:
[...]

Ik heb er gewoon en AP aanhangen .zonder in bridge.modus .werkt.gewoon hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Een AP is geen router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:20:
Is de nieuwe gewoon kwestie van oude uitpluggen en nieuwe inpluggen?
Ja, ik had hem in een paar minuten omgewisseld (meer tijd vanwege wegwerken kabeltjes), maar het is idd nagenoeg plug-and-play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Voor de mensen die NEXT al hebben geïnstalleerd. Werkte dat snel en goed via een eigen router waarbij de connectbox in bridge mode staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 09:15
[...]

Waarom niet de Connectbox in bridge zetten? Dat staat ie bij mij al een tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
king006 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:41:
Voor de mensen die NEXT al hebben geïnstalleerd. Werkte dat snel en goed via een eigen router waarbij de connectbox in bridge mode staat?
Dat is al een aantal keer gevraagd en beantwoord. Bovenin de pagina op "bridge" zoeken...
[...]

Nieuw modem activeren, Ziggo bellen om als je het echt wilt de tc7210 weer te laten activeren. Is geen probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door jongetje op 01-05-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
De setting van de Next op 1080P geeft een duidelijk beter beeld (betere kleuren, voller en betere overloop) op de LG OLED. Dat is me nu wel duidelijk.
Hoop dat Ziggo/LG dit snel oplost.

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 01-05-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:02
Box ook binnen. Eerste indruk: lekker snel 👍
Zou hiermee denk ik wel van ci+ module af willen stappen.
Enige dat ik nog mis: een standaard zender instellen als je hem aanzet. Klik nu de TV aan door op 4 te drukken (vroege journaal).
Als je op de Next remote op 4 drukt gaat uiteraard de TV niet aan, maar zou mooi zijn als je kon kiezen waar ie bij aanzetten op gaat (of kan dat toch ergens?).

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Net de nieuwe mediabox next ontvangen en connect box erbij (bridged).
Ik kan vanuit de Ziggo Go app echter niet opnemen, lijkt geen connectie te hebben met de Mediabox.

Nu gebruikte ik deze functie hiervoor ook niet, maar wou het toch eens proberen. Ook TV kijken van Ziggo Go op mijn Mediabox werkt niet. Komt dit door bridged modus? Bij Mediaboxen in de app staat volgens mij nog de vorige XL, niet de nieuwe. Opnieuw inloggen in de Go app of opnieuw installeren heeft geen effect. Werkt dit bij jullie in bridged modus wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als je een nieuw modem hebt gekregen dan gaat de oude in principe gewoon gedeactiveerd worden, dat gebeurt automatisch. In de basis kan je niet kiezen welk modem je wilt, het is dus niet relevant of je erom gevraagd hebt of niet.

Overigens is de Connectbox qua technische specificaties wel degelijk superieur aan de TC7210 (los van de PUMA perikelen maar die schijnen zo goed als niet meer aanwezig te zijn na de laatste firmware las ik) maar dat terzijde. Je kan natuurlijk inderdaad proberen contact op te nemen en te vragen of je de TC7210 mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:47
palthe schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:10:
Ik kan vanuit de Ziggo Go app echter niet opnemen, lijkt geen connectie te hebben met de Mediabox.

Nu gebruikte ik deze functie hiervoor ook niet, maar wou het toch eens proberen. Ook TV kijken van Ziggo Go op mijn Mediabox werkt niet. Komt dit door bridged modus? Bij Mediaboxen in de app staat volgens mij nog de vorige XL, niet de nieuwe. Opnieuw inloggen in de Go app of opnieuw installeren heeft geen effect. Werkt dit bij jullie in bridged modus wel?
Ik hoorde via de chat dat het 24 uur kan duren voordat het abbonement verwerkt is in je account. Zie je het nieuwe abbonement al op MijnZiggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

rusman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:55:
[...]

Ik hoorde via de chat dat het 24 uur kan duren voordat het abbonement verwerkt is in je account. Zie je het nieuwe abbonement al op MijnZiggo?
Nee inderdaad daar staat het nog niet. Zou dat het zijn? Thanks in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:37
Wat ik nog nergens gelezen heb, is de vraag of de Next ook firmware updates gaat ontvangen. En zo ja, gaat dat dan over the air? Stilzwijgend of moet je toestemming geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
rowicom schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:11:
Wat ik nog nergens gelezen heb, is de vraag of de Next ook firmware updates gaat ontvangen. En zo ja, gaat dat dan over the air? Stilzwijgend of moet je toestemming geven?
Via de kabel of netwerk. Toen ik mijne installeerde zag ik op een gegeven moment een bericht in de rechter bovenhoek dat er nieuwe software geinstalleerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
rowicom schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:11:
Ik heb al sinds augustus vorig jaar een test Next. Die kreeg regelmatig firmware OTA. Overigens zag je daar niks van, maar kreeg ik steeds mail van ziggo. Wellicht omdat het in de testfase was dat de communicatie op die manier ging, maar ik zou het wel prettig vinden om bericht te krijgen wannneer en wat geupdated is.

Iig vandaag de Next besteld, omdat de test eind vd maand stop. Kreeg daarna meteen bericht dat ik de box morgen al ontvang. We erg snel! Ook via postnl al de bevestiging binnen.
palthe schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:10:

De oude ziggo go app werkt volgens mij niet met de Next, althans niet met de test Next die ik heb. Ik heb voor de test ook de ziggo 360 app getest en daar werkte de Next ook nog niet lekker mee samen.

Ik ben overigens niet op de hoogte of de Next nu gaat werken met de Ziggo Go app of met de Ziggo 360 app.

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 01-05-2019 21:28 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Hulleman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:25:
[...]

De oude ziggo go app werkt volgens mij niet met de Next, althans niet met de test Next die ik heb. Ik heb voor de test ook de ziggo 360 app getest en daar werkte de Next ook nog niet lekker mee samen.

Ik ben overigens niet op de hoogte of de Next nu gaat werken met de Ziggo Go app of met de Ziggo 360 app.
Grappig, kon niets vinden over dit probleem tot jouw 360 opmerking. Google zegt dat de 360 app niet wordt voortgezet en dat het waarschijnlijk toch gewoon een kwestie van geduld is met de Go app. Dank voor de hint!

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/360-ios-app-38833

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 14:02
Helpdesk gaf aan dat de Next zodra hij in je mijnziggo account staat zichtbaar wordt in de ziggo go app.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
palthe schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:57:
[...]

Grappig, kon niets vinden over dit probleem tot jouw 360 opmerking. Google zegt dat de 360 app niet wordt voortgezet en dat het waarschijnlijk toch gewoon een kwestie van geduld is met de Go app. Dank voor de hint!

https://community.ziggo.nl/ziggo-go-96/360-ios-app-38833
Goed te weten en thnx voor de link! Vond die 360 app ook al niet echt vernieuwend of anders dan de ziggo go app. Kwestie van wachten totdat je nieuwe mediabox/contract gekoppeld is dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Hulleman schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:25:
De next werkt prima met de Go App. Op m'n iPhone kan ik zien welke opnames ik heb, kan ik programma's opnemen en ook terugkijken. Alles loopt nu via de cloud, dus ongeacht welk device je gebruikt (Next of smartphone of iPad of pc of MacBook), overal zie je je eigen gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
TripleQ schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:54:
Vanmorgen de eerst keer een glitch gehad.

De mediabox + tv aangezet, en alle zenders gaven zwart beeld. Wel hoorde je het geluid, en zag je ook het menu van de mediabox. Maar verder was alles zwart.

Een keer de box uitzetten en aanzetten loste het op.
Vrijwel ditzelfde probleem nu bij moeders. Next was vandaag geleverd en we wilden deze zaterdag pas installeren. Maar de oude Horizon besloot ineens niets meer te laten zien (oneindige knight-rider modus). Ik vermoed dat Ziggo iets te enthousiast de Horizon gedeactiveerd heeft. Dus Ziggo gebeld: u moet de Next aansluiten. Zo gezegd, zo gedaan. Maar na aansluiten eerst de melding CS1010 abonnement niet herkend. Na wat rommelen met de netwerkkabel en herstart was dat weg. Nu hadden we zwart beeld bij live TV en foutcode CS2000 en CS2004. Alles werkt: de menu's, instellingen, terugkijken, ook geluid werkt. Diagnostiek is ook prima (alleen jammer dat je geen signaalsterkte kan zien). Alleen live tv werkt dus niet. Wij komen er niet uit, morgen komt een monteur die het verder mag uitzoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 01-05-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Microkid schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:15:
[...]

De next werkt prima met de Go App. Op m'n iPhone kan ik zien welke opnames ik heb, kan ik programma's opnemen en ook terugkijken. Alles loopt nu via de cloud, dus ongeacht welk device je gebruikt (Next of smartphone of iPad of pc of MacBook), overal zie je je eigen gegevens.
Top! Bij mijn test Next werkt geen enkele app nu samen. Ik gebruik die app overigens ook zelden, maar goed om te weten dat de app goed werkt met de next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:27
TripleQ schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:54:
Vanmorgen de eerst keer een glitch gehad.

De mediabox + tv aangezet, en alle zenders gaven zwart beeld. Wel hoorde je het geluid, en zag je ook het menu van de mediabox. Maar verder was alles zwart.

Een keer de box uitzetten en aanzetten loste het op.
Hier ook uit de doos gelijk last van. De Next achterop aan en uitzetten heeft inderdaad het probleem verholpen.

De Next zojuist voor het eerst in gebruik genomen. Kan helaas nog niet opnemen en gebruik maken van replay tv. Ik begrijp dat dit dus 24 uur kan duren. Wacht dat nog even af en zal dan dit bericht bijwerken voor het geval meer mensen dit gaan tegen komen :)

Ik kan bij de instelling van de Next kiezen qua beeld kwaliteit voor ‘keuze vd tv’, 1080p, 1080i maar ik zie geen 4K staan (heb een Samsung Q6 2018). Ik lees dat jullie dit allemaal kunnen selecteren dus ben nieuwsgierig waar dit staat.. :) Na een nachtje slapen staat de optie '4K' er wel tussen d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 02-05-2019 08:39 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 12:08
harm12nl schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:48:
[...]

Hier ook uit de doos gelijk last van. De Next achterop aan en uitzetten heeft inderdaad het probleem verholpen.

De Next zojuist voor het eerst in gebruik genomen. Kan helaas nog niet opnemen en gebruik maken van replay tv. Ik begrijp dat dit dus 24 uur kan duren. Wacht dat nog even af en zal dan dit bericht bijwerken voor het geval meer mensen dit gaan tegen komen :)

Ik kan bij de instelling van de Next kiezen qua beeld kwaliteit voor ‘keuze vd tv’, 1080p, 1080i maar ik zie geen 4K staan (heb een Samsung Q6 2018). Ik lees dat jullie dit allemaal kunnen selecteren dus ben nieuwsgierig waar dit staat.. :)
Heb hetzelfde dus. De helpdesk zei dat ik idd tot 48u moest wachten. Op mijn Ziggo zie ik ook dat mijn abo nu op 71 euro ipv 63.5p staat.. Ook dat zou aangepast worden.

Ja 4k kan ik ook kiezen. Heb een lgsj800v uit 2017.
[Video: https://ibb.co/N9vkLHp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Een router is ook geen AP...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XTNS_09
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 17:55
king006 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:41:
Gisteren de Next geinstalleerd, de oude Cisco Modem vervangen met de Connectbox (Arris) en direct in bridge gezet, werkt vlot, de hele installatie heeft denk ik acht minuten geduurt.
Met mijn eigen router werkt prima net als met de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik kan bij de instelling van de Next kiezen qua beeld kwaliteit voor ‘keuze vd tv’, 1080p, 1080i maar ik zie geen 4K staan (heb een Samsung Q6 2018). Ik lees dat jullie dit allemaal kunnen selecteren dus ben nieuwsgierig waar dit staat.. :)
Andere HDMI kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
XTNS_09 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:22:
[...]

Gisteren de Next geinstalleerd, de oude Cisco Modem vervangen met de Connectbox (Arris) en direct in bridge gezet, werkt vlot, de hele installatie heeft denk ik acht minuten geduurt.
Met mijn eigen router werkt prima net als met de Cisco.
Hier daarnet ook de Connectbox geinstalleerd ipv de TC7210. In Ziggo gebied (Maastricht), maar volgens mij ging het wel automatisch in bridge. Het werkt in ieder geval met mijn Netgear router erachter.

Ik kom echter niet op de beheerpagina van de Connectbox, wat is het IP daarvan standaard? (192.168.178.1 werkt niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij is het in bridge 192.168.100.1

178.1 is in router modus.

[ Voor 25% gewijzigd door Jay-B op 02-05-2019 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 15:03

Mijnenveger

Veegt mijnen

Ik heb de box ook binnengekregen gister. Alleen als ik een programma terug wil kijken, dan krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb voor replay tv. Wij hebben gewoon het middelste alles in 1 abonnement met 250/25. Dit zou toch gewoon moeten kunnen? Bij de horizon kon dit ook. Hebben meer mensen hier last van? Of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik al vaker voorbij heb zien komen kan het zijn dat de next nog niet volledig geactiveerd is. Geef het nog even de tijd, kan tot 48 uur duren (meestal sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijnenveger schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:14:
Ik heb de box ook binnengekregen gister. Alleen als ik een programma terug wil kijken, dan krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb voor replay tv. Wij hebben gewoon het middelste alles in 1 abonnement met 250/25. Dit zou toch gewoon moeten kunnen? Bij de horizon kon dit ook. Hebben meer mensen hier last van? Of een oplossing?
Zie een paar berichten hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
stormfly schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 07:29:
[...]

Andere HDMI kabel proberen.
Inmiddels werkt het wel. Na een nachtje slapen stond de optie voor 4K er wel ineens tussen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
harm12nl schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:39:
[...]

Inmiddels werkt het wel. Na een nachtje slapen stond de optie voor 4K er wel ineens tussen.
En Replay tv en dergelijk werkt bij jou nu wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 10:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[...]

Ik kan bij de instelling van de Next kiezen qua beeld kwaliteit voor ‘keuze vd tv’, 1080p, 1080i maar ik zie geen 4K staan (heb een Samsung Q6 2018). Ik lees dat jullie dit allemaal kunnen selecteren dus ben nieuwsgierig waar dit staat.. :) Na een nachtje slapen staat de optie '4K' er wel tussen d:)b
De digitale decoders die Ziggo levert (de meest basic dingen voor 30 euro) hebben hier ook last van (wel menu en geluid, maae zwart beeld). Even je TV van kanaal wisselen (source) en je hebt weer beeld. Hoef je niet de box opnieuw voor te starten.

De HDMI kabel eruit en er weer in werkt ook.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Sharule schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:45:
[...]

En Replay tv en dergelijk werkt bij jou nu wel?
Nee replay en opnemen nog niet. Hang nu even voor de zekerheid in de chat met ziggo. En anders is het even afwachten denk ik. Wordt hier gemeld dat het max 48uur kan duren maar wil even zeker weten dat er niet toevallig aan de Ziggo kant iets niet goed staan :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
harm12nl schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:50:
[...]

Nee replay en opnemen nog niet. Hang nu even voor de zekerheid in de chat met ziggo. En anders is het even afwachten denk ik. Wordt hier gemeld dat het max 48uur kan duren maar wil even zeker weten dat er niet toevallig aan de Ziggo kant iets niet goed staan :)
Inderdaad zo denk ik ook. Laat je me weten als je nieuws hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Sharule schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Inderdaad zo denk ik ook. Laat je me weten als je nieuws hebt?
Ziggo stuurt een signaal naar de Next en hij moet dan binnen nu en 4 uur over de functies beschikken. Even afwachten dus nog :)

[ Voor 4% gewijzigd door hk12nl op 02-05-2019 08:55 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harm12nl schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:55:
[...]
Ziggo stuurt een signaal naar de Next en hij moet dan binnen nu en 4 uur over de functies beschikken. Even afwachten dus nog :)
Staat bij jou alles in mijn Ziggo al goed? Hier nog niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Jay-B schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:11:
Volgens mij is het in bridge 192.168.100.1

178.1 is in router modus.
Dat is correct! in bridge modus is het 192.168.100.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:58:
[...]

Bij mij nog niet.

Ik heb gisteren de Next box gekregen en geïnstalleerd.
Maar paar issues heb ik nu.

-ik heb plots bellen erbij.
-ik heb nu movies & series ipv movies&series L
-ik kan niet meer opnemen en replay tv gebruiken
-op mijn ziggo zie ik nu een bedrag van 71.95 euro staan ipv 63.50 euro.

Zo is het voorlopig bij mij:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Verwijderd schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:58:
[...]

Ik zie in de app wel dat de horizon eruit is en de next(Arris) daar gekoppeld staat. Als ik in de browser kijk bij Mijn Ziggo lijkt het alsof daar alleen mijn smartcard (voor boven) staat. Er staat daar wel dat ik een Ziggo complete next (zonder bellen) abbo heb.

Ik denk dat we gewoon even geduld moeten hebben :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Hier de Connectbox nu ook in gebruik dus, was inderdaad fluitje van een cent en ging automatisch naar bridge (lampje groen i.p..v wit).

Ik heb het idee dat de WAN>LAN speed op de Connectbox sneller is dan de TC7210. Dit omdat de wifi snelheden met de TC7210 met de Netgear router (RAX120) niet boven de 300 Mbps uitkwamen. Nu haal ik met diverse apparaten meer dan 425 Mbps soms zelf 500 (maximaal).

Kortom: tevreden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Misschien zoek ik als een schele otter, maar ik mis de switchknop tussen twee zenders. :? De back toets doet dat niet (misschien optie voor de toekomst?), maar zo kan je niet snel tussen zenders wisselen. Vooral makkelijk tijdens reclameblokken om dan even naar een andere zender te zappen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Volgens mij was deze ook al niet aanwezig bij de horizonbox (of heb ik hem daar compleet over het hoofd gezien, dat zou echt balen zijn want die knop is idd verdomd handig!)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bij de Horizon box zit ie boven de info toets. Overigens zit daar de TV-output knop ook logischer, nu zit ie in het numerieke deel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ar00V5qNKomVG0Db11Tk2f2R/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 02-05-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Potver! nooit geweten :(

Ik ben nu niet thuis maar zit er op de Next afstandsbediening ook niet een toets die er ongeveer zo op lijkt?

[ Voor 73% gewijzigd door hk12nl op 02-05-2019 09:56 . Reden: te snel op versturen gedrukt.. ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Señor Sjon schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:54:
Bij de Horizon box zit ie boven de info toets.

[Afbeelding]
Deze toets zit rechtsboven de "selectie cirkel". Het pijltje is wat meer vierkant geworden.

Wat de Ziggo Go app betreft moet er bij mij ook nog wel het e.e.a. aangepast worden aan de server zijde. Ik zit op de laatste android versie op m'n Pixel 2XL en de buttons onderin het scherm zijn nog niet zichtbaar. Wel het oude vertrouwde hamburger menu. Ik wacht het even verder af. De horizon is in ieder geval wel al vervangen voor de Arris.

[ Voor 21% gewijzigd door R86Bakker op 02-05-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Afbeeldingslocatie: https://www.ziggo.nl/content/www-ziggo-nl/nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/afstandsbediening-koppelen/jcr:content/background_fullwidth/templatesection_0/section_content/nested_columns/parsys-1/imageresponsive.img.959.high.png/1551277875819.png
Ik zie het al. Vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
R86Bakker schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:55:
[...]

Deze toets zit rechtsboven de "selectie cirkel". Het pijltje is wat meer vierkant geworden.

Wat de Ziggo Go app betreft moet er bij mij ook nog wel het e.e.a. aangepast worden aan de server zijde. Ik zit op de laatste android versie op m'n Pixel 2XL en de buttons onderin het scherm zijn nog niet zichtbaar. Wel het oude vertrouwde hamburger menu. Ik wacht het even verder af. De horizon is in ieder geval wel al vervangen voor de Arris.
Wellicht dat iemand deze knop in zijn Harmony afstandsbediening in geprogrammeerd heeft staan? Ik kan hem niet vinden in het standaard lijstje..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
harm12nl schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:01:
[...]
Wellicht dat iemand deze knop in zijn Harmony afstandsbediening in geprogrammeerd heeft staan? Ik kan hem niet vinden in het standaard lijstje..
Heb helaas geen Harmony, maar is het niet zo dat de Harmony het IR signaal kan kopiëren wanneer je de Mediabox AB ervoor houdt en de knop indrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 20:00

Side-Kick

Timmy!

Side-Kick schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:00:

De Next werkt nu sinds vanmorgen. Bij sommige klanten duurt het activeren van de mediabox blijkbaar langer dan bij anderen. De Next is sinds vandaag ook zichtbaar op mijn Ziggo. Gisteren heb ik blijkbaar iedere keer geprobeerd om de nieuwe zenders op te halen op de oude mediabox (Horizon). Dan is het ook niet heel vreemd dat er een netwerkfout getoond wordt. Het is me wel duidelijk geworden dat de KS nog niet helemaal goed op de hoogte is van het nieuwe apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 10:32

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

harm12nl schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:01:
[...]

https://community.ziggo.n...ng-logitech-harmony-38707
ik heb de oplossing gevonden, wat betreft de ontbrekende 'TV/'vorig kanaal' - knop. En ik kan ook aan de hex-code komen.

Wanneer je (even tijdelijk) als 'device' toevoegt: Pacer, en model: DCR-7111, dan zit de knop 'TV/vorig kanaal' onder de functie 'Radio'. Logisch hè? 🙂 Dus als Logitech dit weet, dan kan men de knop 'TV' toevoegen bij de Arris DCX960 met de IR-code van 'Radio' van het device 'Pacer DCR7111'.

De hex-code van die knop opzoeken vergt iets meer tijd... maar ik denk dat Logitech er zo ook al wel uit kan komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Notna op 02-05-2019 10:17 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
harm12nl schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Ik zie in de app wel dat de horizon eruit is en de next(Arris) daar gekoppeld staat. Als ik in de browser kijk bij Mijn Ziggo lijkt het alsof daar alleen mijn smartcard (voor boven) staat. Er staat daar wel dat ik een Ziggo complete next (zonder bellen) abbo heb.

Ik denk dat we gewoon even geduld moeten hebben :)
Vanmorgen had ik zwart beeld.
Dan 2x gereset. Beeldkwaliteit stond plots op 720 en nu kan ik geen 4k beeld kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Thx! Handige link met veel info!
R86Bakker schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:11:
[...]

Heb helaas geen Harmony, maar is het niet zo dat de Harmony het IR signaal kan kopiëren wanneer je de Mediabox AB ervoor houdt en de knop indrukt?
Klopt. Maar dacht misschien is er een standaard knop :) Maar dan ga ik dat vanavond nog even proberen!

[ Voor 27% gewijzigd door hk12nl op 02-05-2019 10:22 ]

©2004

Pagina: 1 ... 10 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic