Dank voor de bevestiging. Ik zal dit vandaag of volgende week eens proberen met mijn Humax 5200c en zal mijn bevindingen hier posten.hardware-lover schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:07:
[...]
@Robbio85, niet direct in exact deze opstelling, maar het doorlussen van de antennekabel via een Humax tegenhanger (Samsung C7140), werkt probleemloos voor het apparaat (VU+), wat de kabel weer binnenkrijgt. Het betreft dan wel een tamelijk korte kabel naar het 2e apparaat, maar dat zal voor jou niet veel anders worden verwacht ik?
@Hawkeye_NL
Je zit in het verkeerde topic, maar zo is het nu eenmaal bepaald voor de soft launch. Indien je een samengesteld pakket wilt zul je moeten wachten tot de reguliere release.
Je zit in het verkeerde topic, maar zo is het nu eenmaal bepaald voor de soft launch. Indien je een samengesteld pakket wilt zul je moeten wachten tot de reguliere release.
[ Voor 1% gewijzigd door Laguna op 26-04-2019 15:00 . Reden: Ninja'd ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Al eerder genoemd: terugsturen hoeft niet, staat ook in de mail die je van Ziggo krijgt:jongetje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:57:
[...]
Om de tijd te kunnen zien zijn er andere oplossingen ;-) Die kun je nu kopen van de ruim 50 euro per jaar aan energie die je minder gebruikt met de Next. Ben het wel met je eens dat de radio app. erg onhandig is. Gewoon kanaal kiezen zou handiger zijn, dan heb je geen display nodig als je weet welk kanaal je wilt luisteren.
[...]
Ik zou hem wel terug sturen (en Ziggo om een retourdoos/formulier vragen). Anders krijg je straks gedoe als je hem niet terug hebt gestuurd dat je een boete moet betalen.
Type apparaat Serienummer Moet apparaat retour? Toelichting
Ziggo Mediabox xxxxxxxxxx Nee U houdt de mediabox of levert hem in bij de milieustraat.
Modem xxxxxxxxxx Nee U houdt het modem of levert hem in bij de milieustraat.
Als je oude modem al in bridge mode staat, staat je nieuwe modem dat ook. Ik heb dit van Ziggo gehoord vandaag toen ik hierom belde. Mijn oude modem stond in bridge. Nieuwe aangesloten, ding herstart een paar keer, inloggen op Wifi, nog een keer activeren en hij stond netjes in bridge mode.FreshMaker schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 01:00:
De connectbox kan je ook gewoon in bridge laten zetten
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/
Nee, de Ziggo medewerker gaf aan dat de oude modem 2 weken na versturen van het nieuwe modem wordt gedeactiveerd. Je zal dus echt even je nieuwe modem moeten aansluiten.FreshMaker schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 01:00:
[...]
Voor zover ik weet worden 'oude' modem niet actief ontkoppeld, maar gebeurt dit pas na activatie van een nieuwe op je adres.
[ Voor 33% gewijzigd door Microkid op 26-04-2019 17:18 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Heb sinds vandaag ook de next box draaien. Man wat een verschil met die horizon knoei.
Wat ik me afvraag waar ik nu die love nature 4k ga vinden. Of is dat gewoon kanaal 205?
Wat ik me afvraag waar ik nu die love nature 4k ga vinden. Of is dat gewoon kanaal 205?
Ik moest het gewoon terugsturen allemaal, stond in de mail, kreeg ook al een retour-instructie meegeleverd en gisteren kwam de retour-doos. Ik heb alles van de week al naar Ziggo teruggestuurd in de doos waarin alles binnenkwam. Ik ben er mooi vanaf!Microkid schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:48:
[...]
Al eerder genoemd: terugsturen hoeft niet, staat ook in de mail die je van Ziggo krijgt:
Type apparaat Serienummer Moet apparaat retour? Toelichting
Ziggo Mediabox xxxxxxxxxx Nee U houdt de mediabox of levert hem in bij de milieustraat.
Modem xxxxxxxxxx Nee U houdt het modem of levert hem in bij de milieustraat.
Blijkbaar hangt het dan af van hoe oud je huidige spul is? Ik had een Ubee modem, dat hoefde niet terug. Wellicht moeten nieuwere modems wel terug dan?Qu3st schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:52:
[...]
Ik moest het gewoon terugsturen allemaal, stond in de mail, kreeg ook al een retour-instructie meegeleverd en gisteren kwam de retour-doos. Ik heb alles van de week al naar Ziggo teruggestuurd in de doos waarin alles binnenkwam. Ik ben er mooi vanaf!
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
De eerdere mediaboxen mocht ik houden maar in de mail staat dat de Horizonbox terug moet en daar krijg ik nog bericht over.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik zie hetzelfde verschijnsel op mijn lg oled. Hopelijk komt hier nog een oplossing voor.Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 20:03:
Beste forumleden.
Ik heb ook de Ziggo Next rechtstreeks aangesloten op mijn Lg Oled tv.
Maar heb net zoals Steven hierboven al schrijft dat als ik hem op 4K resolutie zet het beeld naar een BT2020 kleur mapping schiet.
En dit maakt het beeld erg grijs en weinig kleur.
Met Deep Colour functie in of uitgeschakeld geen verschil.
Op 1080P geen problemen.
Hangt inderdaad af van hoe oud het modemtype is. Oude modems worden zo langzaam uitgefaseerd. Nieuwere modems kunnen opnieuw ingezet worden. De Mediabox XL wordt altijd teruggevraagd.Microkid schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:02:
[...]
Blijkbaar hangt het dan af van hoe oud je huidige spul is? Ik had een Ubee modem, dat hoefde niet terug. Wellicht moeten nieuwere modems wel terug dan?
Ja dat is kanaal 205Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:46:
Dan een update van hier uitDRaakje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:58:
[...]
Nou ik kan uit ervaring vertellen dat dat niet werkt. Ik had 2 weken terug contact met ziggo dat ik de oude modem liever wilde gebruiken. Dat was geen probleem, maar ze moesten het wel in het systeem even regelen, maar dat zou goed komen.
Gisteren, internet lag eruit en modem had wel signaal. Toen toch maar de connectbox geinstalleerd en meteen werkte het weer.
Modem er inderdaad bij, Arris ( zo'n nieuwe witte )
Aansluiten, activeren lukte in eerste instantie gewoon en liep door zijn schermpjes tot 'pak wat te drinken ...'
Na een half uurtje signaal, maar alleen mijn PC kreeg een IPadres - een externe ..
Reset van instellingen, dit keer kreeg andere PC een extern adres, krijg nou wat ...
Mijn eigen router aangesloten, boel weer in originele staat ( router + netwerk, maar dan alleen nieuw modem )
Krijg mijn oude originele IP adres terug, Modem stond al gewoon in bridge ...
Helemaal blij, Media Next werkt geweldig, modem doet gewoon wat die moet doen - signaal doorzetten
Zojuist de Mediabox Next geïnstalleerd en doorgelust via de Humax 5200c zoals hierboven beschreven. Dit werkt perfect!Robbio85 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:49:
Morgen krijg ik de Next binnen. Ik heb nog een Humax 5200c staan met een extra smartcard erin, en deze wil ik graag naast de Next blijven gebruiken.
Ik wil de coax kabel die bij de Next wordt geleverd op de COAX OUT aansluiting van de Humax en de COAX in aansluiting van de Next aansluiten.
Heeft iemand dit al geprobeerd? Ben benieuwd of dit mogelijk is, dat scheelt me de aanschaf van een COAX splitter.
Eerste indruk is in lijn met wat men in dit topic beschrijft. Bediening is snel, maar opties en instellingen zijn beperkt. Op zijn minst zou ik willen zien in welke resolutie een zender of film binnenkomt en wordt weergegeven. Hier gaat mijn Tweakers hart niet sneller van kloppen
Beeld- en geluidskwaliteit zijn prima, op het oog hetzelfde als de Humax 5200c.
Edit: de HDMI CEC functionaliteit zorgde ervoor dat mijn LG C8 tv steeds werd uitgezet als ik de Mediabox uitzet. Door SIMPLINK (HDMI-CEC) uit te schakelen in de “General” opties van de tv wordt dit voorkomen.
[ Voor 9% gewijzigd door Robbio85 op 26-04-2019 20:27 ]
Wat een verademing is deze Next box in vergelijking met de Horizon. Deze laatste had ik eigenlijk al een jaar op zolder liggen omdat ik meer ergernis had dan dat ik er voordelen uit haalde itt de ci+ module.
Ook de nieuwe modem doet het meer dan prima, dus al met al tevreden.
Ook de nieuwe modem doet het meer dan prima, dus al met al tevreden.
To dare is to do
Ik zit sinds vanavond tv te kijken via de next box.
Om de zoveel tijd valt het beeld en geluid weg, willekeurig.
Ik denk, dat zal aan de El cheapo hdmi kabel liggen, en dus wissel ik die net om voor m'n dure high end hdmi kabel.
Beeld is perfect, niks mis mee,
Wat wel heel raar is dat alle tv logo's in zwart wit zijn, beeld is verder prachtig van kleur, alleen de logo's zijn zwart wit.
Iemand een idee?
Om de zoveel tijd valt het beeld en geluid weg, willekeurig.
Ik denk, dat zal aan de El cheapo hdmi kabel liggen, en dus wissel ik die net om voor m'n dure high end hdmi kabel.
Beeld is perfect, niks mis mee,
Wat wel heel raar is dat alle tv logo's in zwart wit zijn, beeld is verder prachtig van kleur, alleen de logo's zijn zwart wit.
Iemand een idee?
Veel zijn er inderdaad zwart/wit maar niet alle, Veronica heeft bijvoorbeeld een blauwe VSpeedy_Gonzalez schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:19:
wat wel heel raar is dat alle tv logo's in zwart wit zijn, beeld is verder prachtig van kleur, alleen de logo's zijn zwart wit.
Iemand een idee?
Ik heb een denon x1400h. Wanneer ik via spotify vanaf mijn iPhone wil streamen naar de receiver word deze constant overruled door de ziggobox. Streamen is niet mogelijk.
Lijkt me ook een HDMI cec dingetje. Heb je cec overal al eens uitstaan? Bij werkt streamen prima en heb de grotere broer (2500h) van jouw receiver staan.Deef_K schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:45:
Ik heb een denon x1400h. Wanneer ik via spotify vanaf mijn iPhone wil streamen naar de receiver word deze constant overruled door de ziggobox. Streamen is niet mogelijk.
To dare is to do
Ik vond een display ook altijd handig bij m'n Humax 5200c, gaf toch wat extra informatie, zoals kanaal/programma, afspeeltijd en een klok in standby. Echter kom ik er zojuist achter dat de Humax in standby met klok alsnog 18 watt verbruikte (ruim 8 jaar lang)Brammos85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:46:
[...]
Dat is het enige dat ik inderdaad nog mis. Jammer dat dat niet toegevoegd is, al was het alleen maar om als dat ding uit staat de tijd te kunnen zien.
Overigens mag van mij het witte ledje van de aan/uit knop best wat minder fel.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Sinds donderdag de Next Up and running, tot nu toe erg positief, ook de HDMI CEC werkt wat mij betreft prima (heb geen verder geen console).
Als ik de Next aanzet gaat gelijk mijn TV aan en de Homecinema set. Geluid kan ik regelen met elke afstandbediening.
Vanmorgen wel zwart beeld terwijl het geluid en menu e.d. wel goed werkte, maar even de Next uit en aangezet. Daarna werkte het weer helemaal goed.
Als ik de Next aanzet gaat gelijk mijn TV aan en de Homecinema set. Geluid kan ik regelen met elke afstandbediening.
Vanmorgen wel zwart beeld terwijl het geluid en menu e.d. wel goed werkte, maar even de Next uit en aangezet. Daarna werkte het weer helemaal goed.
Dan heeft het klokje je in die 8 jaar zo'n 300 euro gekost.....Laguna schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:27:
[...]
Ik vond een display ook altijd handig bij m'n Humax 5200c, gaf toch wat extra informatie, zoals kanaal/programma, afspeeltijd en een klok in standby. Echter kom ik er zojuist achter dat de Humax in standby met klok alsnog 18 watt verbruikte (ruim 8 jaar lang)terwijl de Next als ie aanstaat maar maximaal 11 watt verbruikt
Mits je tv een UHD tv is, anders is het gewoon in HD.
De combinatie van de Next met een 4K tv maakt er dan automatisch een Ultra HD kanaal van die via je internet binnen komt.
Kijk je op een gewone HD tv blijft het een normaal HD signaal dat via de coax binnenkomt, net zoals de overige zenders.
Verder vind je in het On Demand momenteel een drietal UHD films....
Welke films zijn dit?dinandus schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:10:
[...]
Verder vind je in het On Demand momenteel een drietal UHD films....
Geeft jouw tv dat niet aan? Zowel mijn vorige Viera als mijn huidige Bravia geven bij het inschakelen van de tv of console de resolutie aan. Wijzigt de resolutie dan geeft de tv dat ook aan.Robbio85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:06:
[...]
Zojuist de Mediabox Next geïnstalleerd en doorgelust via de Humax 5200c zoals hierboven beschreven. Dit werkt perfect!
Eerste indruk is in lijn met wat men in dit topic beschrijft. Bediening is snel, maar opties en instellingen zijn beperkt. Op zijn minst zou ik willen zien in welke resolutie een zender of film binnenkomt en wordt weergegeven. Hier gaat mijn Tweakers hart niet sneller van kloppen![]()
Beeld- en geluidskwaliteit zijn prima, op het oog hetzelfde als de Humax 5200c.
Edit: de HDMI CEC functionaliteit zorgde ervoor dat mijn LG C8 tv steeds werd uitgezet als ik de Mediabox uitzet. Door SIMPLINK (HDMI-CEC) uit te schakelen in de “General” opties van de tv wordt dit voorkomen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Achja en daardoor hoefde ik ook nooit lang te wachten totdat ik TV kon kijken. Een beter alternatief was er toch niet tot nu, dus vanaf nu bespaar ik weer geld.rowicom schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:01:
[...]
Dan heeft het klokje je in die 8 jaar zo'n 300 euro gekost.....
Heb afgelopen week nog Pledge in UHD gekeken, en al tijdje geleden enkele andere, af en toe wisselt het aanbod ietwat.
Welke ik helaas zo niet meer weet, sorry. Kijk ja bijna dagelijks wel een film, hetzij thuis in UHD of regelmatig in de bios voor het echte werk...
Nu zijn in UHD trouwens beschikbaar: Me bofre You, If I Stay, Het Geheim van Sophia.
Eenvoudig te vinden door bij Movies en Series naar onder rubriek "4K" te scrollen...
Welke ik helaas zo niet meer weet, sorry. Kijk ja bijna dagelijks wel een film, hetzij thuis in UHD of regelmatig in de bios voor het echte werk...
Nu zijn in UHD trouwens beschikbaar: Me bofre You, If I Stay, Het Geheim van Sophia.
Eenvoudig te vinden door bij Movies en Series naar onder rubriek "4K" te scrollen...
Ik heb de nieuwe Next box sinds gisteravond in gebruik. Alles werkt perfect qua cec en beeld. Alleen als ik de box aan zet gaat mijn tv en surround set aan, maar ik krijg geen beeld. De tv blijft ook aangeven dat het apparaat niet aan staat. Heb ook al een keer gehad dat ik wel geluid had en het menu van de box, maar geen beeld.De enige manier om dat op te lossen is om de schakelaar achterop de next uit te zetten en enkele seconden later weer aan, en dan werkt alles weer.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Hoe kan ik zien of het weergegeven beeld 4K is?
Als ik kijk naar Love Nature, dan ziet het er wel prima uit maar dat kan maar zo HD zijn,
Als ik op OK druk dan krijg ik wel wat meer info, maar niets over de beeldkwaliteit.
Ps. Over die meegestuurde modems. Mijn oude stond in bridge en de nieuwe die ik kreeg stond dat niet. Bij mij was het dus niet zo dat Ziggo de nieuwe automatisch in bridge had gezet.
Als ik kijk naar Love Nature, dan ziet het er wel prima uit maar dat kan maar zo HD zijn,
Als ik op OK druk dan krijg ik wel wat meer info, maar niets over de beeldkwaliteit.
Ps. Over die meegestuurde modems. Mijn oude stond in bridge en de nieuwe die ik kreeg stond dat niet. Bij mij was het dus niet zo dat Ziggo de nieuwe automatisch in bridge had gezet.
Je kunt in het menu via het tandwiel, vervolgens diagnostiek, en dan zie je er staan je Love Nature via een internet verbinding kijkt, dat is zoals hierboven aangeven de 4K Stream, mits je via een UHD tv kijkt. Staat er bij de info niks over de internet connectie is het gewoon via de coax en dus in HD kwaliteit.
Om dat kanaal in 4K te kunnen kijken moet de beeldinstelling van de Mediabox ook op 4K worden gezet. Wat me opvalt is dat de kleuren dan niet kloppen. Alles toont flets op mijn LG Oled. Vooral de overige zenders (HD). Is dat te verhelpen?dinandus schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:35:
Je kunt in het menu via het tandwiel, vervolgens diagnostiek, en dan zie je er staan je Love Nature via een internet verbinding kijkt, dat is zoals hierboven aangeven de 4K Stream, mits je via een UHD tv kijkt. Staat er bij de info niks over de internet connectie is het gewoon via de coax en dus in HD kwaliteit.
Ik heb ook internet van een andere provider. De voordelen van xs4all, vast IP en shell access etc, zou ik graag behouden. Dus switchen naar ziggo zit er wat mij betreft niet in.
Ben ook wel benieuwd of voor alleen tv klanten (heb nu tv zonder interactieve meuk wegens gepassioneerde haat tegen alles wat Horizon is).
Door de positieve ervaringen tot nu toe ben ik toch wel nieuwsgierig geworden.
Ben ook wel benieuwd of voor alleen tv klanten (heb nu tv zonder interactieve meuk wegens gepassioneerde haat tegen alles wat Horizon is).
Door de positieve ervaringen tot nu toe ben ik toch wel nieuwsgierig geworden.
Mr Magic schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:15:
Iemand een idee of Ziggo de Next box ook gaat leveren bij het TV-only pakket "TV Complete"?
Volgens de website (https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/) heeft dit pakket ook alle interactieve TV features en krijg je daar nu een Mediabox XL voor.
Ik zou de voorkeur geven aan de Next, maar vraag me af of die wel gaat werken als je internet van een andere provider hebt (heb 100/100 Mbit glasvezel van Telfort momenteel).
Zodra je na het OK drukken naar beneden scrollt zie je daar HD of 4K staan.Dionysos schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:31:
Hoe kan ik zien of het weergegeven beeld 4K is?
Dat is niet nodig. Die van mij staat op neem van TV over en bij love nature zie ik vervolgens 4K staan.Putifar schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:34:
[...]
Om dat kanaal in 4K te kunnen kijken moet de beeldinstelling van de Mediabox ook op 4K worden gezet. Wat me opvalt is dat de kleuren dan niet kloppen. Alles toont flets op mijn LG Oled. Vooral de overige zenders (HD). Is dat te verhelpen?
Is er ook een optie om de verlichting van de ab langer te laten branden?
Die gaat nu wel erg snel uit.
Die gaat nu wel erg snel uit.
Ah dat was hem. Ik had niet naar beneden gescrold.Laguna schreef op zondag 28 april 2019 @ 01:57:
[...]
Zodra je na het OK drukken naar beneden scrollt zie je daar HD of 4K staan.
Staat duidelijk 4K.
Dank!
Daarvoor is nog een update vanuit LG nodig, machine aan gewerkt te worden.Putifar schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:34:
[...]
Om dat kanaal in 4K te kunnen kijken moet de beeldinstelling van de Mediabox ook op 4K worden gezet. Wat me opvalt is dat de kleuren dan niet kloppen. Alles toont flets op mijn LG Oled. Vooral de overige zenders (HD). Is dat te verhelpen?
Dit is eigenlijk ook het enige wat ik mis, ben nu bezig om mijn TV te gaan koppelen.wilvanwil schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:57:
Dat mis ik nu dus. Gaat dat er nog komen? Of mis ik iets? Komt er wellicht een DLNA app in de app store??
Waarom een update vanuit LG?? Alle andere 4k bronnen hebben dit probleem niet! Dit is een ziggo box probleemdinandus schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:27:
[...]
Daarvoor is nog een update vanuit LG nodig, machine aan gewerkt te worden.
Er schijnt al een LG firmware update te zijn die dit probleem oplost, maar deze is alleen nog maar op de Russische LG site beschikbaar begreep ik op andere forums.
Zie voor meer info:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-192-272.html
Voorzover ik de link begrijp gaat het over het niet aan gaan van de hdr mode. Maar de standaard 4k upscale is toch geen hdr? Bij mij zijn de kleuren ook niet goed bij een standaard hd uitzending en de box in 4k mode. Zet ik de box in 1080p dan is dezelfde uitzending goed.EJSEJS schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:14:
[...]
Er schijnt al een LG firmware update te zijn die dit probleem oplost, maar deze is alleen nog maar op de Russische LG site beschikbaar begreep ik op andere forums.
Zie voor meer info:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-312-192-272.html
Bovendien zijn alle andere 4k bronnen prima (apple tv, uhd bluray en ps4). Ik kan alleen maar concluderen dat het probleem de ziggo box is.
De kleur problemen zijn wel subtiel. Ik denk dat veel mensen het niet eens zien. Juist bij een oled kun je dit wel zien.
[ Voor 29% gewijzigd door jkoeners op 28-04-2019 13:08 ]
Love Nature UHD gebruikt geen HDR c.q. HLG. Daar hebben we andere betere UHD zenders voor, waaronder InsightTV in 4K met HDR/HLG. O.a. bij KPN en Canal Digitaal te ontvangen.
Dus kan het daar niet aan liggen (het niet schakelen naar hdr). Ik weet niet zeker of de kleuren van Love Nature niet kloppen(kan het niet vergelijken), dus was sowieso niet zo relevant. Het is zeker dat de kleuren anders zijn tussen dezelfde uitzending met de ziggo box in 4k (upscale) of in 1080p (dit geeft naar mijn mening de correcte kleuren). Er is dus duidelijk iets mis met de ziggo box upscale mode.dinandus schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:30:
Love Nature UHD gebruikt geen HDR c.q. HLG. Daar hebben we andere betere UHD zenders voor, waaronder InsightTV in 4K met HDR/HLG. O.a. bij KPN en Canal Digitaal te ontvangen.
@jkoeners
Waarom kies je niet simpelweg voor de optie "van je tv", dan heb je zowel bij 1080p als bij 4k geen problemen met de kleurweergave.
Waarom kies je niet simpelweg voor de optie "van je tv", dan heb je zowel bij 1080p als bij 4k geen problemen met de kleurweergave.
Als ik die optie kies is het signaal altijd 4k (dat zou aan de tv kunnen liggen, al gaat dat wel goed bij andere bronnen) en dan heeft al het 1080p aanbod een kleur fout. (Voor de duidelijkheid, misschien heeft de 4k zender ook een kleur fout, maar dat kan ik niet goed controleren).Laguna schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:25:
@jkoeners
Voor nu zet ik de box in 1080p omdat er toch nog nauwelijks 4k aanbod is. Ik hoop alleen dat het probleem uiteindelijk verholpen wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door jkoeners op 28-04-2019 21:58 ]
@jkoeners
Ik zie bij mij anders geen kleurfouten, zowel bij 1080p als 4k ziet alles er goed uit.
Ik zie bij mij anders geen kleurfouten, zowel bij 1080p als 4k ziet alles er goed uit.
Het is ook best subtiel, ik denk dat veel mensen het niet zien. Mij viel het als eerste op bij het nos journaal. Gebruik replay nos journaal, pauzeer als het rode circle logo groot in beeld is en switch tussen 4k en 1080p. Bij mij is het rood bij 4k duidelijk fletser. Mijn oled is gekalibreerd, misschien maakt dat uit.Laguna schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:32:
@jkoeners
Verwijderd
@jkoeners .
Er zijn inderdaad meerdere forumleden die dit probleem hebben op een oled tv.
Waaronder ikzelf ook.
Als je de box op 4K zet dan pakt de tv opeens een BT2020 kleuren mapping deze wordt normaal alleen gebruikt bij HDR signaal.
Maar de box zet hem op deze mapping zonder HDR signaal en verprutst het hele kleuren systeem.
Dus of het nu een probleem van de lg software is of van de next box moet nog blijken.
Op 1080P is het wel goed inderdaad.
En mocht je hem op optie ‘van je tv’ kiezen geeft hij dezelfde kleuren problemen omdat de tv automatisch 4K pakt.
Er zijn inderdaad meerdere forumleden die dit probleem hebben op een oled tv.
Waaronder ikzelf ook.
Als je de box op 4K zet dan pakt de tv opeens een BT2020 kleuren mapping deze wordt normaal alleen gebruikt bij HDR signaal.
Maar de box zet hem op deze mapping zonder HDR signaal en verprutst het hele kleuren systeem.
Dus of het nu een probleem van de lg software is of van de next box moet nog blijken.
Op 1080P is het wel goed inderdaad.
En mocht je hem op optie ‘van je tv’ kiezen geeft hij dezelfde kleuren problemen omdat de tv automatisch 4K pakt.
Helder, aangezien andere 4k bronnen dit probleem niet hebben vermoed ik dat het probleem bij de next box ligt.Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:21:
@jkoeners .
Klopt, en ik weet dat er iemand is die dit probleem eerst ook had met zijn C7 en die heeft zijn firmware van de TV terug weten te zetten naar versie 04.70.95 (niet zonder risico), en nu heeft hij geen kleur verschil meer tussen 1080 en 4K. LG-NL is ook op de hoogte van dit probleem en zal waarschijnlijk wel met een update gaan komen binnenkort....Verwijderd schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:21:
@jkoeners .
[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 29-04-2019 09:22 ]
Blijft vreemd dat andere 4k bronnen dit probleem niet hebben......EJSEJS schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:10:
[...]
Klopt, en ik weet dat er iemand is die dit probleem eerst ook had met zijn C7 en die heeft zijn firmware van de TV terug weten te zetten naar versie 04.70.95 (niet zonder risico), en nu heeft hij geen kleur verschil meer tussen 1080 en 4K. LG-NL is ook op de hoogte van dit probleem en zal waarschijnlijk wel met een update gaan komen binnenkort....
De Mediabox Next en/of de adapter verzorgd een zeer irritante pieptoon/suis in standby/eco-mode.
Hebben meerdere hier last van?
Ik zou dat bij Ziggo melden. Zorg er wel voor dat je weet waar die piep vandaan komt, anders krijg je standaard een nieuwe adapter en dat heeft geen zin als ie uit de box komt.Ralph88 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:40:
De Mediabox Next en/of de adapter verzorgd een zeer irritante pieptoon/suis in standby/eco-mode.
ik heb geen smarttv, dus dat gaat bij mij niet op(ben me wel an het orienteren voor een nieuwe, maar kijk dat nog een paar maandjes aan), tijdelijk dan maar een oude AC Ryan streamboxje uit de stof gehaald, en die doet het nog prima.... nadelen: extra kastje en afstandbediening, HDMI/CEC signaal van AC Ryan en Next lijken elkaar af en toe in de weg te zitten... kan ik m'n volume opeens niet meer aansturen via de tv, moet ik dat weer instellen voor de receiver....MadMan68 schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:51:
[...]
Dit is eigenlijk ook het enige wat ik mis, ben nu bezig om mijn TV te gaan koppelen.
Mmm, en met een nieuwe tv betekent dat dus ook toch nog een 2e afstandsbediening...jammer... ik heb nog een programmeerbare RCA rcrp05br afst.bed.liggen.. kijken of ik daar nog wat mee kan tzt ;-)
p.s. het terug en vooruitspoelen en weer terug naar "play" gaat 100x beter dan bij de vorige box, je kan dus 64x vooruitspoelen door reclame, en zodra je een intro ziet van het programma wat je kijkt druk je op play, en dan stopt ie daar ook
Het komt overduidelijk uit de Mediabox. Heb de adapter en box uit elkaar gelegd.jongetje schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:47:
[...]
Ik zou dat bij Ziggo melden. Zorg er wel voor dat je weet waar die piep vandaan komt, anders krijg je standaard een nieuwe adapter en dat heeft geen zin als ie uit de box komt.
Ziggo gesproken en ze gaan hem omwisselen voor een andere Next.
Ik werk vandaag thuis, maar het is echt niet normaal irritant die constante hoge toon door de kamer.
Wha zo vreemd is dit niet, kan zo zijn dat lg de edid data wat hij van de box krijgt anders verwerkt dat andere 4k bron, of dat de box wel verkeerde data meestuurt en dat andere tv's dit wer negeren etc etc, kan zo veel zijn.jkoeners schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:23:
[...]
Blijft vreemd dat andere 4k bronnen dit probleem niet hebben......
maar aangezien lg met een fix komt dat probleem meer richting tv gaan dan box.
@devil-strike, maar dan wel icm deze box? Ik heb er een (VU+) 4k decoder aan hangen, ingesteld op 2160p als resolutie, en daarmee zijn er geen kleurverschillen op mijn Oled zichtbaar vergeleken met mijn andere apparaten (o.a. een 1080p decoder). Tot ik zelf de Next krijg aangeboden kan ik echter daarmee niet vergelijken en mogelijk is het TV type gerelateerd, mijn Oled is van het modeljaar 2015.
Testing, one, two ...
Of lg met een fix komt moet ik eerst nog zien. Wat ik tot nu toe heb gezien ging het “LG” probleem ergens anders over. Het zou mij niet verbazen als andere tvs het ook hebben, maar dat mensen het niet is opgevallen.devil-strike schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:26:
[...]
Wha zo vreemd is dit niet, kan zo zijn dat lg de edid data wat hij van de box krijgt anders verwerkt dat andere 4k bron, of dat de box wel verkeerde data meestuurt en dat andere tv's dit wer negeren etc etc, kan zo veel zijn.
maar aangezien lg met een fix komt dat probleem meer richting tv gaan dan box.
Maakt mij niet uit waar de oplossing vandaan komt, als deze er maar komt.
Misschien handig om je type TV te melden, want ik heb ook een LG OLED (B6) en heb dus geen problemen en ik ben best gevoelig voor kleurafwijkingen.jkoeners schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:34:
[...]
Of lg met een fix komt moet ik eerst nog zien. Wat ik tot nu toe heb gezien ging het “LG” probleem ergens anders over. Het zou mij niet verbazen als andere tvs het ook hebben, maar dat mensen het niet is opgevallen.
Maakt mij niet uit waar de oplossing vandaan komt, als deze er maar komt.
Ik heb ook een LG OLED 65B6. Heb je gekeken naar het nos journaal logo in het intro van het journaal, pauze zetten en dan switchen tussen 4k en 1080p?Laguna schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:09:
[...]
Misschien handig om je type TV te melden, want ik heb ook een LG OLED (B6) en heb dus geen problemen en ik ben best gevoelig voor kleurafwijkingen.
Mijn B6 is wel professioneel gekalibreerd, misschien maakt dat uit.
Geeft jouw B6 bt2020 aan bij upscalen? Zo ja, dan zijn volgens mij de kleuren niet goed.
[ Voor 8% gewijzigd door jkoeners op 29-04-2019 13:33 ]
@hardware-lover , Kan, maar dan zou je verwachten dat meer tv's er last van zou moeten hebben, vandaar dat ik dus denk eerder aan een verkeerde edit data tussen tv en box.
box vraagt aan tv hey welke reso, kleuren ruimtes en geluid kan je aan, tv reageert vervolgens met data van tv terug naar de box.
@jkoeners
Zat eens me log van me tv(loewe connect uhd sl420) tekijken om tezien welke kleure ruimte de box doorstuurt en dat is op mijn tv wel degelijk de juiste bt709 ruimte voor non hdr 4k.
box vraagt aan tv hey welke reso, kleuren ruimtes en geluid kan je aan, tv reageert vervolgens met data van tv terug naar de box.
@jkoeners
Zat eens me log van me tv(loewe connect uhd sl420) tekijken om tezien welke kleure ruimte de box doorstuurt en dat is op mijn tv wel degelijk de juiste bt709 ruimte voor non hdr 4k.
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.855573] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2391: ----- AVI info frame received ------------------------------------------------------------
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.855713] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2397: avi frame(t=0x82,v=2,l=13): ar=2(1=4|3,2=16|9,3=future), vic=0x60, 2160p 50Hz (16:9), VIDEO_ASPECT_RATIO_16_9
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.855780] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2400: Color encoding = 3, YCbCr 4:2:0
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.855836] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2402: Bar info = 0, Bar data not valid
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.855893] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2404: Scan info = 2, Underscanned (computer)
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.855945] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2407: Colormetry = 2, ITU709
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.855995] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2409: Picture Aspect Ratio = 2, 16:9
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856043] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2411: Active Format Aspect Ratio = 8, Same as picture aspect ratio
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856092] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2414: IT content = 0, DVB AFD active format
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856141] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2416: Extended colormetry = 0, xvYcc601
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856189] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2418: Quantization range = 0, Limited range
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856237] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2420: Non-uniform picture scaling = 0, No known non-uniform scaling
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856285] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2422: VIC = 96, 2160p 50Hz (16:9)
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856332] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2425: YCC quantisation range = 0, Limited range
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856379] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2427: Content type = 0, No data
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856421] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2428: ------------------------------------------------------------------------------------------
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856575] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2432: Color depth = 4, 8 bit per color
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.856633] SRV: bspplayer-event: PlayerDevEventHandler::printAviInfoFrame():2433: ------------------------------------------------------------------------
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.857960] SRV: bspplayer-event: 00000000: b1 4c 47 49 20 42 56 00 00 48 6f 72 69 7a 6f 6e .LGI BV..Horizon
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [662][ 8225.858016] SRV: bspplayer-event: 00000010: 34 00 00 00 00 00 00 00 00 4........
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [883][ 8225.858231] SRV: video: videocontrol.cpp:2881:setVideoMute(): [main][No Signal][mute].[0x1]
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [883][ 8225.858327] ALW: bspwindow: bspwindow.cpp:3374:setVideoMuteState(): Request for video '0', source = '4' and state = '1'
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [883][ 8225.858392] ALW: bspwindow: bspwindow.cpp:3376:setVideoMuteState(): Video Mute. active mute sources 0x4
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [1512][ 8225.858996] SRV: subtitle: subtitlemsghandler.cpp:1352:videoInfo(): state = 0xffffffff new43Mode = 0 or changed output window size/position
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.863299] SRV: player-event: ::hdmiInfoNotify():979: SPD frame received (player=0, deviceInfo=0xb1)
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.863408] SRV: player-event: 00000000: 4c 47 49 20 42 56 00 00 LGI BV..
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.863473] SRV: player-event: 00000000: 48 6f 72 69 7a 6f 6e 34 00 00 00 00 00 00 00 00 Horizon4........
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.863565] SRV: player-event: ::hdmiInfoNotify():979: SPD frame received (player=0, deviceInfo=0xb1)
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.863626] SRV: player-event: 00000000: 4c 47 49 20 42 56 00 00 LGI BV..
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.863687] SRV: player-event: 00000000: 48 6f 72 69 7a 6f 6e 34 00 00 00 00 00 00 00 00 Horizon4........
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.865797] SRV: player-event: ::hdmiInfoNotify():979: SPD frame received (player=0, deviceInfo=0xb1)
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.865910] SRV: player-event: 00000000: 4c 47 49 20 42 56 00 00 LGI BV..
Apr 29 11:19:26 (none) dvbmain: [878][ 8225.865983] SRV: player-event: 00000000: 48 6f 72 69 7a 6f 6e 34 00 00 00 00 00 00 00 00 Horizon4........
[ Voor 135% gewijzigd door devil-strike op 29-04-2019 13:50 ]
Wat een verademing is dit ding vergeleken met de Horizon
Same issuejkoeners schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:17:
[...]
Ik zie hetzelfde verschijnsel op mijn lg oled. Hopelijk komt hier nog een oplossing voor.
Edit: LG 55E7 hier
[ Voor 4% gewijzigd door Brammos85 op 29-04-2019 15:08 ]
Zojuist getest met het logo van het NOS journaal, maar geen verschil te zien. Ik gebruik overigens louter de ISF standen. Verder begrijp ik niet waarom je überhaupt 1080p of 4k verkiest boven "van je TV", veel makkelijker. Waar zou mijn TV overigens bt2020 moeten aangeven?jkoeners schreef op maandag 29 april 2019 @ 13:30:
[...]
Ik heb ook een LG OLED 65B6. Heb je gekeken naar het nos journaal logo in het intro van het journaal, pauze zetten en dan switchen tussen 4k en 1080p?
Mijn B6 is wel professioneel gekalibreerd, misschien maakt dat uit.
Geeft jouw B6 bt2020 aan bij upscalen? Zo ja, dan zijn volgens mij de kleuren niet goed.
Als ik “van je TV” kies is het altijd 4k en dus foute kleuren. Dus ik Moet wel 1080p kiezen.Laguna schreef op maandag 29 april 2019 @ 18:33:
[...]
Zojuist getest met het logo van het NOS journaal, maar geen verschil te zien. Ik gebruik overigens louter de ISF standen. Verder begrijp ik niet waarom je überhaupt 1080p of 4k verkiest boven "van je TV", veel makkelijker. Waar zou mijn TV overigens bt2020 moeten aangeven?
Mijn tv geeft bij 4k uit de next box bt2020 aan, wat niet klopt. Bij mijn tv staat het bij de info die je krijgt als je op de aansluiting klikt (bijvoorbeeld op het hdmi2 logo linksboven in mijn geval). Als die bij jou niet die modus gebruikt, gaat het bij jou dus wel goed.
Ik gebruik ook alleen ISF standen sinds mijn tv is gekalibreerd.
[ Voor 9% gewijzigd door jkoeners op 29-04-2019 19:49 ]
Bij mij wordt inderdaad niet gebruik gemaakt van die modus. Heb je op alle HDMI poorten van je TV HDMI Ultra HD Deep Colour uit staan? Zo niet, dan zou ik dat proberen maar daarbij wel zorgen dat de HDMI handshake na het aanpassen opnieuw tot stand gebracht wordt.jkoeners schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:18:
[...]
Als ik “van je TV” kies is het altijd 4k en dus foute kleuren. Dus ik Moet wel 1080p kiezen.
Mijn tv geeft bij 4k uit de next box bt2020 aan, wat niet klopt. Bij mijn tv staat het bij de info die je krijgt als je op de aansluiting klikt (bijvoorbeeld op het hdmi2 logo linksboven in mijn geval). Als die bij jou niet die modus gebruikt, gaat het bij jou dus wel goed.
Ik gebruik ook alleen ISF standen sinds mijn tv is gekalibreerd.
Update: heb contact gehad met Ziggo, de boel uitgelegd en een nieuwe Next gekregen. Deze is een stuk koeler. Fan draait zachtjes en hoor je niet. Conclusie: was dus een exemplarisch probleem.Microkid schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:13:
Heb de Next ook binnen. Op zich tevreden, lekker snel ding. Wat ik wel jammer vindt is het geluid van de fan. Die hoor je toch duidelijk, zeker als het even wat stiller is op tv, bijv. tijdens het journaal. Apparaat voelt dan ook best warm aan. Ben ik de enige of horen anderen de fan ook?
Dat was het!Laguna schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:48:
[...]
Bij mij wordt inderdaad niet gebruik gemaakt van die modus. Heb je op alle HDMI poorten van je TV HDMI Ultra HD Deep Colour uit staan? Zo niet, dan zou ik dat proberen maar daarbij wel zorgen dat de HDMI handshake na het aanpassen opnieuw tot stand gebracht wordt.
Het enige is nu dat als ik alles via een versterker wil laten lopen naar 1 hdmi aansluiting dan kan niemand de uhd deep color gebruiken (zoals YCbCr 4:2:2).
Geen idee of dat veel uitmaakt.
Edit: mmmm, dan werkt hdr en dolbyvision niet. Dan maar ziggo box weer terug naar 1080p als ik alles via de versterker wil laten lopen.
[ Voor 11% gewijzigd door jkoeners op 29-04-2019 22:02 ]
@jkoeners, Next rechtstreeks naar TV op een aansluiting waarop Deep Color is uitgeschakeld, geluid dan via ARC naar je receiver?jkoeners schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:44:
[...]
Dat was het!
Het enige is nu dat als ik alles via een versterker wil laten lopen naar 1 hdmi aansluiting dan kan niemand de uhd deep color gebruiken (zoals YCbCr 4:2:2).
Geen idee of dat veel uitmaakt.
Edit: mmmm, dan werkt hdr en dolbyvision niet. Dan maar ziggo box weer terug naar 1080p als ik alles via de versterker wil laten lopen.
Testing, one, two ...
Zou kunnen, alleen loopt er dan weer een extra kabel naar de tv (die aan de muur hangt). Ik denk dat ik de next box voorlopig op 1080p laat staan. Misschien dat tegen de tijd dat er meer 4k uitzendingen zijn er een andere oplossing is.hardware-lover schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:08:
[...]
@jkoeners, Next rechtstreeks naar TV op een aansluiting waarop Deep Color is uitgeschakeld, geluid dan via ARC naar je receiver?
Ik heb hier sinds gisteren het Ziggo Next kastje binnen. Mijn ervaring in combinatie met een (4K) LG OLED 55B7 televisie is als volgt:
Ik schrok me een hoedje toen ik hem eerst aansloot.
Ik had de box toestemming gegeven de gegevens met de TV af te stemmen in het setup proces. Wat een slecht beeld resulteerde daaruit! De Next stond op 4K, maar de kleuren waren erg flets (rood en oranje meest opvallend neigend naar bruinig), de heldere delen van het beeld (lucht bijvoorbeeld of een wit shirt) volledig 'blown out' maw geen detail meer zichtbaar: dus veel witte vlakken zonder enige nuance. Ook leek het alsof er een 'instagram filter' over de gezichten lag. Een soort overdreven digitale ruisonderdrukking waarbij ook veel detail weg valt in vergelijk met hetzelfde beeld bekeken via de ouwe mediabox XL die ik ook nog heb staan.
Voor alle duidelijkheid, ik heb op mijn TV alle opties voor digitale beeld' verbetering' uit staan dus daar komt het niet uit voort en ik gebruik het 'technicolor' beeld profiel.
Ik ontdekte dat door de resolutie op de NEXT box op 1080p te zetten ipv 4K (ingebouwde upscaling chip van de LG tv schijnt sowieso erg goed te zijn) de kleuren al een stuk beter werden. Die tip las ik later hier in dit topic ook terug.
Twee andere instellingen op de LG die ik heb aangepast die nog verbetering brachten staan bij LG in het menu onder picture -> picture mode settings -> expert controls
Gamma: stond automatisch op BT.1886 maar heb nu op 1.9 gezet (andere opties 2.2 en 2.4)
Colour Gamut: nu op 'extended' (andere opties zijn Wide en Auto)
White balance staat op Warm2 'Method: 2 points (geen idee wat 'points' hier betekent)
Luminance point staat op 'Low' (verschil ??)
Ik vond vandaag deze topic op tweakers en ook de tip om HDMI ULTRA HD Deep Colour op UIT te zetten voor alle inputs. Dat heb ik dus ook maar gedaan.
Maar ik blijf de beelden op alle zenders er nog steeds 'digitaal overbewerkt' uitzien en heldere vlakken teveel 'blown out'. Veel meer dan op bijvoorbeeld geripte bluray bestanden via de USB input van de TV, of Netflix of Amazon prime (ook beiden via de app op de TV zelf)
Heb met Ziggo gebeld. vrijdag komt een monteur, wellicht dat het aan dit exemplaar van de box ligt.
Affijn, tot dusver mijn ervaring qua beeld. Niet bepaald een verbetering.
Ik focus op de teleurstelling, maar verder een prima apparaat. Schakelt snel en de nieuwe functionaliteiten lijken goed in orde.
PS: De ingebouwde spraakbesturing werkt trouwens verassend goed!!!
Ik schrok me een hoedje toen ik hem eerst aansloot.
Ik had de box toestemming gegeven de gegevens met de TV af te stemmen in het setup proces. Wat een slecht beeld resulteerde daaruit! De Next stond op 4K, maar de kleuren waren erg flets (rood en oranje meest opvallend neigend naar bruinig), de heldere delen van het beeld (lucht bijvoorbeeld of een wit shirt) volledig 'blown out' maw geen detail meer zichtbaar: dus veel witte vlakken zonder enige nuance. Ook leek het alsof er een 'instagram filter' over de gezichten lag. Een soort overdreven digitale ruisonderdrukking waarbij ook veel detail weg valt in vergelijk met hetzelfde beeld bekeken via de ouwe mediabox XL die ik ook nog heb staan.
Voor alle duidelijkheid, ik heb op mijn TV alle opties voor digitale beeld' verbetering' uit staan dus daar komt het niet uit voort en ik gebruik het 'technicolor' beeld profiel.
Ik ontdekte dat door de resolutie op de NEXT box op 1080p te zetten ipv 4K (ingebouwde upscaling chip van de LG tv schijnt sowieso erg goed te zijn) de kleuren al een stuk beter werden. Die tip las ik later hier in dit topic ook terug.
Twee andere instellingen op de LG die ik heb aangepast die nog verbetering brachten staan bij LG in het menu onder picture -> picture mode settings -> expert controls
Gamma: stond automatisch op BT.1886 maar heb nu op 1.9 gezet (andere opties 2.2 en 2.4)
Colour Gamut: nu op 'extended' (andere opties zijn Wide en Auto)
White balance staat op Warm2 'Method: 2 points (geen idee wat 'points' hier betekent)
Luminance point staat op 'Low' (verschil ??)
Ik vond vandaag deze topic op tweakers en ook de tip om HDMI ULTRA HD Deep Colour op UIT te zetten voor alle inputs. Dat heb ik dus ook maar gedaan.
Maar ik blijf de beelden op alle zenders er nog steeds 'digitaal overbewerkt' uitzien en heldere vlakken teveel 'blown out'. Veel meer dan op bijvoorbeeld geripte bluray bestanden via de USB input van de TV, of Netflix of Amazon prime (ook beiden via de app op de TV zelf)
Heb met Ziggo gebeld. vrijdag komt een monteur, wellicht dat het aan dit exemplaar van de box ligt.
Ik focus op de teleurstelling, maar verder een prima apparaat. Schakelt snel en de nieuwe functionaliteiten lijken goed in orde.
PS: De ingebouwde spraakbesturing werkt trouwens verassend goed!!!
Interessant! Ben benieuwd waar de Ziggo-monteur mee komt. De gedachtegang in dit topic is dat probleem zich alleen voordoet in combinatie met (2017) OLED tv's van LG. Er zou een firmware update aan zitten te komen van LG om dit op te lossen. Maar wellicht heeft de monteur een andere oplossing.tenbosch schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:05:
...
...
Laat hier aub even weten hoe dit afloopt.
Next is binnen maar hier geen 4K. 
Gekoppeld aan een Denon X1200W krijg ik contstant de melding dat mijn TV geen HDCP 2.2 ondersteund,
als ik hem aan de tv rechtstreeks koppel wel de optie om 4K te selecteren maar behalve het Menu krijg ik geen beeld maar wel audio. Heb een UE65F9000 met een SEK-2500 One Connect die HDCP 2.2 zou moeten ondersteunen, de Mi Box werkt verder zonder problemen in 4K via de Denon ook.
Iemand enig idee waar het probleem in deze setup zit, ligt het aan de Next of aan de TV en/of Denon?
Thanks!
EDIT: Probleem gevonden, de SEK-2500 heeft alleen HDCP 2.2 op HDMI 4. Dus mocht iemand hetzelfde probleem hebben gebruik dan HDMI 4 en je hebt 4K.
Gekoppeld aan een Denon X1200W krijg ik contstant de melding dat mijn TV geen HDCP 2.2 ondersteund,
als ik hem aan de tv rechtstreeks koppel wel de optie om 4K te selecteren maar behalve het Menu krijg ik geen beeld maar wel audio. Heb een UE65F9000 met een SEK-2500 One Connect die HDCP 2.2 zou moeten ondersteunen, de Mi Box werkt verder zonder problemen in 4K via de Denon ook.
Iemand enig idee waar het probleem in deze setup zit, ligt het aan de Next of aan de TV en/of Denon?
Thanks!
EDIT: Probleem gevonden, de SEK-2500 heeft alleen HDCP 2.2 op HDMI 4. Dus mocht iemand hetzelfde probleem hebben gebruik dan HDMI 4 en je hebt 4K.
[ Voor 12% gewijzigd door Mixpower op 30-04-2019 17:51 ]
It's All In The "Mix"
Ik heb een LG B6 dus volgens mij een 2016 model. Ik betwijfel of er een update komt van LG.Putifar schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:23:
[...]
Interessant! Ben benieuwd waar de Ziggo-monteur mee komt. De gedachtegang in dit topic is dat probleem zich alleen voordoet in combinatie met (2017) OLED tv's van LG. Er zou een firmware update aan zitten te komen van LG om dit op te lossen.
Heel simpel, het ligt niet aan de Next. Je TV ondersteunt geen HDCP 2.2 en daarvoor heb je die Smart Evolution Kit, waar het vervolgens misgaat zal je zelf moeten uitzoeken. Het kan de HDMI bekabeling zijn, de manier van aansluiten of een combinatie van factoren.Mixpower schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:27:
Next is binnen maar hier geen 4K.
Thanks!
Ik betwijfel of het probleem wel bij LG zit. Aangezien in het menu bij HDMI Ultra HD Deep Colour staat:jkoeners schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 17:11:
[...]
Ik heb een LG B6 dus volgens mij een 2016 model. Ik betwijfel of er een update komt van LG.
Als uw apparaat deze functie niet ondersteunt, werkt deze functie echter mogelijk niet naar behoren. In dat geval kunt u het apparaat met een andere HDMI-poort verbinden of kunt u de instelling HDMI Ultra HD Deep Colour uitschakelen.
Mogelijk dat de Next hier op dit moment nog geen ondersteuning voor biedt, waardoor de kleuren bij gebruik van deze functie nu dus niet goed worden weergegeven.
Ach, ik verwacht eerlijk gezegd niet zo heel veel van het bezoek van de monteur, maar niet geschoten, altijd mis.
Goeie service dat ze iemand sturen!
Jammer dat de Next zo weinig beeldinstellingen toelaat.
Is er inderdaad vanuit LG bevestigd dat aan de firmware wordt gesleuteld?
Goeie service dat ze iemand sturen!
Jammer dat de Next zo weinig beeldinstellingen toelaat.
Is er inderdaad vanuit LG bevestigd dat aan de firmware wordt gesleuteld?
Putifar schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:23:
[...]
Interessant! Ben benieuwd waar de Ziggo-monteur mee komt. De gedachtegang in dit topic is dat probleem zich alleen voordoet in combinatie met (2017) OLED tv's van LG. Er zou een firmware update aan zitten te komen van LG om dit op te lossen. Maar wellicht heeft de monteur een andere oplossing.
Laat hier aub even weten hoe dit afloopt.
Ook hier zijn mijn HDMI-CEC problemen opgelost met een dergelijke killer.Dionysos schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:56:
Zojuist HDMI-CEC killer binnen en het werkt. Ik kan weer het geluid van de Next laten lopen via de Sonos.
Dus voor degene met dezelfde problemen; bestel zo’n ding!
In eerste instantie had ik de killer aan de kant van de Next zitten (daar kan ik er makkelijk bij) maar helaas zonder resultaat.
Uiteindelijk nog wat meer moeite gedaan door mijn receiver deels uit de kast te pakken zodat ik de killer aan de kant van de receiver kon plaatsen en ja hoor, de problemen zijn opgelost.
Mediabox next is hier onderweg samen met de Connect box. Nu wil ik graag mijn oude Technicolor modem blijven gebruiken vanwege de Puma 6 chip in de Connect box.
Zijn er mensen die een Mediabox Next in combinatie met een Technicolor hebben draaien?
Zijn er mensen die een Mediabox Next in combinatie met een Technicolor hebben draaien?
Lies are obvious to read because the truth is already written
Waarom zou dat niet werken?David Regeling schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:42:
Mediabox next is hier onderweg samen met de Connect box. Nu wil ik graag mijn oude Technicolor modem blijven gebruiken vanwege de Puma 6 chip in de Connect box.
Omdat Ziggo alleen de connectbox ondersteund met de Nextbox. Maar lijkt me handiger om dat in het Next topic te bespreken.
De Next werkt ook met de TC7210. Hier zo aangesloten. Waarom zou ik voor de Connectbox kiezen? Wat is het voordeel?
Ik heb deze vraag ook al gesteld in het algemene Ziggo topic maar zij verwezen mij naar het Next topic.
Mijn Mediabox Next is onderweg i.c.m. de Connectbox. Op dit moment heb ik een goed werkend Technicolor modem en heb ik eigenlijk geen behoefte om de Connectbox te gebruiken vanwege de brakke Puma chipset.
Is het mogelijk om de Mediabox Next te gebruiken in combinatie met het Technicolor modem?
Mijn Mediabox Next is onderweg i.c.m. de Connectbox. Op dit moment heb ik een goed werkend Technicolor modem en heb ik eigenlijk geen behoefte om de Connectbox te gebruiken vanwege de brakke Puma chipset.
Is het mogelijk om de Mediabox Next te gebruiken in combinatie met het Technicolor modem?
Fijn om te weten. De reden voor mij om de Connectbox niet te gebruiken is vanwege de lag spikes die de Puma 6 chipset veroorzaakt. Mijn verbinding is nu zeer stabiel met de TC7210 en dat wil ik ook graag zo houden.wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:12:
De Next werkt ook met de TC7210. Hier zo aangesloten. Waarom zou ik voor de Connectbox kiezen? Wat is het voordeel?
Oude modem mag ik behouden en staat hier nu nog te draaien. Pakket van de Mediabox Next is nog in verzending. Het enige dat ik waarschijnlijk nog moet regelen is dat zij mijn oude modem weer opnieuw activeren wanneer ik de Next heb aangesloten/ontvangen.king006 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:17:
Sommige mensen laten een SWAP uitvoeren naar het oude modem. Kun je nog proberen?
Dat is correct!David Regeling schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Oude modem mag ik behouden en staat hier nu nog te draaien. Pakket van de Mediabox Next is nog in verzending. Het enige dat ik waarschijnlijk nog moet regelen is dat zij mijn oude modem weer opnieuw activeren wanneer ik de Next heb aangesloten/ontvangen.
Het is mogelijk om de Next box in combinatie met je technicolor modem te gebruiken. Het maakt de Next box niet uit, via welk modem het zijn internet toegang krijgt.
Echter wordt je technicolor modem uitgeschakeld, nadat je de Next box hebt ontvangen. Je zult dus met Ziggo moeten bellen om het voor elkaar te krijgen, dat ze die technicolor modem niet uitschakelen.
Ik heb mijn modem in bridge modus staan en er een Asus router achter, die alle verkeer verder afhandelt.
Ik heb geen problemen met die puma chip (ik heb een 500/40 verbinding)
Echter wordt je technicolor modem uitgeschakeld, nadat je de Next box hebt ontvangen. Je zult dus met Ziggo moeten bellen om het voor elkaar te krijgen, dat ze die technicolor modem niet uitschakelen.
Ik heb mijn modem in bridge modus staan en er een Asus router achter, die alle verkeer verder afhandelt.
Ik heb geen problemen met die puma chip (ik heb een 500/40 verbinding)
[ Voor 19% gewijzigd door Rinaldootje op 01-05-2019 09:23 ]
Dat omdraaien ga ik ook nog even proberen. Want hoewel het mijn geluidsproblemen heeft opgelost, schakelt de AB van de Next nog wel steeds de tv aan en uit. Killer zit nu in de Next.S1NN3D schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 07:53:
[...]
Ook hier zijn mijn HDMI-CEC problemen opgelost met een dergelijke killer.
In eerste instantie had ik de killer aan de kant van de Next zitten (daar kan ik er makkelijk bij) maar helaas zonder resultaat.
Uiteindelijk nog wat meer moeite gedaan door mijn receiver deels uit de kast te pakken zodat ik de killer aan de kant van de receiver kon plaatsen en ja hoor, de problemen zijn opgelost.
Als ik de Next met de rode knop uit zet, schakelt de tv nog altijd mee uit maar daar kan ik op zich nog wel mee leven. (alhoewel ik hoop dat Ziggo dat ooit software matig oplost)Dionysos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:23:
Dat omdraaien ga ik ook nog even proberen. Want hoewel het mijn geluidsproblemen heeft opgelost, schakelt de AB van de Next nog wel steeds de tv aan en uit. Killer zit nu in de Next.
Mijn grootste irritatie zat in het altijd inschakelen van mijn receiver samen met de Next terwijl ik dat voor casual tv kijken helemaal niet wil. En dat is opgelost met de killer aan de receiver-kant.
Edit: misschien is het mee-schakelen van de tv nog te ondervangen met een killer aan de tv-kant. Maar hij hangt aan de muur dus is mij te veel gedoe.
[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 01-05-2019 09:32 ]
Wel is de vraag als je je Connectbox wel aansluit of deze ook automatisch in bridge modus staat? Weet iemand dat? btw in het Nexr forum wordt niet gereageerd dus vandaar hier. Is ook Ziggo ervaring toch?
Probleem tussen box en tv(of zal zo zeggen er gaat tussen bijde wat mis wat kan alleen ziggo zien), zoals ik eerder in dit topic meld(zie me tv log wat voor hdmi signaal tv binnenkrijgt) stuurt de box gewoon netjes een bt709 4k signaal als het non hdr betreft.Laguna schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:32:
[...]
Heel simpel, het ligt niet aan de Next. Je TV ondersteunt geen HDCP 2.2 en daarvoor heb je die Smart Evolution Kit, waar het vervolgens misgaat zal je zelf moeten uitzoeken. Het kan de HDMI bekabeling zijn, de manier van aansluiten of een combinatie van factoren.
[...]
Ik betwijfel of het probleem wel bij LG zit. Aangezien in het menu bij HDMI Ultra HD Deep Colour staat:
Als uw apparaat deze functie niet ondersteunt, werkt deze functie echter mogelijk niet naar behoren. In dat geval kunt u het apparaat met een andere HDMI-poort verbinden of kunt u de instelling HDMI Ultra HD Deep Colour uitschakelen.
Mogelijk dat de Next hier op dit moment nog geen ondersteuning voor biedt, waardoor de kleuren bij gebruik van deze functie nu dus niet goed worden weergegeven.
Heb je een bron van dat next alleen met connect werkt? Ik zie hierboven al een reactie dat dat niet zo is.jongetje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:51:
[...]
Omdat Ziggo alleen de connectbox ondersteund met de Nextbox. Maar lijkt me handiger om dat in het Next topic te bespreken.
wvkreg in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 01-05-2019 09:42 ]
Daar mag ik niets over zeggen helaas. ga er maar vanuit dat Ziggo niet een nieuw modem zou sturen als dat niet nodig is...meesje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:40:
[...]
Heb je een bron van dat next alleen met connect werkt? Ik zie hierboven al een reactie dat dat niet zo is.
wvkreg in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
Ja en werkt prima...wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:31:
Heeft iemand de Next icm de TC7210?
Ok ,mooi want ik begreep dat de Connectbox nogal wat issues heeft met de Puma chipset? Lagf?
Welke modem is de betere eigenlijk?
Ik zie deze vraag niet in het NEXT gedeelte voorbij komen? een nieuwe Connextbox wordt altijd in 'router' modus geleverd. In UPC gebied kun je hem zelf wijzigen naar bridge mode. In Ziggo gebied even bellen/chatten met Ziggo.wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:29:
Wel is de vraag als je je Connectbox wel aansluit of deze ook automatisch in bridge modus staat? Weet iemand dat? btw in het Nexr forum wordt niet gereageerd dus vandaar hier. Is ook Ziggo ervaring toch?
Ik heb zelf de connectbox in bridge modus in combinatie met een ASUS router en dat werkt prima. Heb dan geen last van de chip. Je kan hem dus zeker proberen te gebruiken.wvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:51:
Ja, dat lijkt me dus gedoe om niks als de Connectbox sowieso geen betere modem is dan de TC7210 toch?
Of zijn er redenen om de Connectbox te kiezen in bridge? Want heb een RAX120 Netgear erachter hangen.
[ Voor 31% gewijzigd door king006 op 01-05-2019 09:53 ]
Okay, Ik heb een Netgear RAX120 erachter. Ik zal eens testen, maar moet dan blijkbaar wel weer Ziggo bellen om het in bridge te zetten. Zit in Ziggo gebied?!king006 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:50:
[...]
Ik zie deze vraag niet in het NEXT gedeelte voorbij komen? een nieuwe Connextbox wordt altijd in 'router' modus geleverd. In UPC gebied kun je hem zelf wijzigen naar bridge mode. In Ziggo gebied even bellen/chatten met Ziggo.
[...]
Ik heb zelf de connectbox in bridge modus in combinatie met een ASUS router en dat werkt prima. Heb dan geen last van de chip. Je kan hem dus zeker proberen te gebruiken.
Geen idee, ik heb geen ervaring met de connectbox, kan alleen zeggen dat de Next en de TC7210 hier al maanden zonder problemen samen werken...
[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 01-05-2019 10:44 ]
Correct! in Ziggo gebied kun je het niet zelfwvkreg schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:54:
[...]
Okay, Ik heb een Netgear RAX120 erachter. Ik zal eens testen, maar moet dan blijkbaar wel weer Ziggo bellen om het in bridge te zetten. Zit in Ziggo gebied?!

Maar je krijgt bij de Next de Connectbox dus dat wil zeggen bewust niet aangesloten?EJSEJS schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:55:
[...]
Geen idee, ik heb geen ervaring met de connectbox, kan alleen zeggen dat mijn TC7210 zonder problemen hier werkt...
Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic