Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
DennusB schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:15:
[...]

Heb je hem in een kastje staan of zo? Hier is t apparaat super koel en heb de fan nog geen enkele keer gehoord!
In een open dressoir, op zich niet warm daar. Heb er nu 2 knijpers onder gelegd zodat er wat meer ventilatie omheen is. Maar hoe dan ook, ding voelt echt warm aan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Microkid schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:13:
Heb de Next ook binnen. Op zich tevreden, lekker snel ding. Wat ik wel jammer vindt is het geluid van de fan. Die hoor je toch duidelijk, zeker als het even wat stiller is op tv, bijv. tijdens het journaal. Apparaat voelt dan ook best warm aan. Ben ik de enige of horen anderen de fan ook?
Je weet zeker dat je niet nog een oude Horizon hebt gekregen? :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Iemand die ervaring heeft met vpn ivm dit apparaat? Werkt dit (4k en terugkijken) alleen met een ipadres van ziggo of kan het gewoon achter een vpn?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@EWK Waarom zou je deze stream door een VPN willen sturen? Gaat het eerst het Ziggo netwerk uit en aan de andere kant van je VPN het netwerk weer in. Lijkt mij vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

[ Voor 100% gewijzigd door DON PAPA op 18-04-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:37
Heb de Next ook binnen. Op zich tevreden, lekker snel ding. Wat ik wel jammer vindt is het geluid van de fan. Die hoor je toch duidelijk, zeker als het even wat stiller is op tv, bijv. tijdens het journaal. Apparaat voelt dan ook best warm aan. Ben ik de enige of horen anderen de fan ook?
Is ie makkelijk en zonder sporen open te maken om het ventilatortje los te trekken? Want aan om niks jankende ventilatortjes heb ik ook een bloedhekel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
rowicom schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:38:
[...]
Is ie makkelijk en zonder sporen open te maken om het ventilatortje los te trekken? Want aan om niks jankende ventilatortjes heb ik ook een bloedhekel....
Daar ga ik niet eens over nadenken. Ik kijk het nog even een paar dagen aan, en anders mag Ziggo een andere leveren.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 12:19
Heeft iemand al ontdekt wanneer en waarom sommige knoppen van de AB soms oplichten? Ik heb nog geen logica of patroon kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 02-10 20:14
rowicom schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:41:
Wat ik in de OP mis, is het stroomverbruik van dit magische kastje. Moet anno 2019 toch echt wel vermeld worden, vind ik.
Wat verbruikt ie in standby en wat verbruikt ie tijdens gebruik?
De link naar de pagina van Ziggo waar het staat, staat in de OP, maar kan inderdaad geen kwaad om het direct onder de specificaties te zetten.
Ik heb de fan tot nu toe alleen tijdens de installatie gehoord en ik hoop 'm ook niet meer te horen.
german8 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:04:
Heeft iemand al ontdekt wanneer en waarom sommige knoppen van de AB soms oplichten? Ik heb nog geen logica of patroon kunnen ontdekken.
Lijkt mij vanzelfsprekend. Als de MBN uitstaat en je pakt de afstandsbediening dan gloeit de rode aan/uit-knop langzaam aan en uit. Als de MBN aanstaat en je pakt de afstandsbediening dan worden alle knoppen verlicht.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:15
Hier hoor ik de fan helemaal niet en is de next ook niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 17:07
De fan ook niet gehoord bij mij, staat in een open dressior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 08:23
Ik hoor die ventilator bij mijn next ook niet..

Heb wel problemen om 4K te activeren aangesloten via mijn Denon receiver.
Wanneer ik de Next direct aansluit op de tv is er wel 4K

Mijn UHD BR speler en Dune 4K mediaplayer geven wel 4K via de Denon....vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vanmorgen de eerst keer een glitch gehad.

De mediabox + tv aangezet, en alle zenders gaven zwart beeld. Wel hoorde je het geluid, en zag je ook het menu van de mediabox. Maar verder was alles zwart.

Een keer de box uitzetten en aanzetten loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Hier ook geluid van de fan, ik had gehoopt dat ze gewoon passieve cooling gebruikte met zijn klein boxje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 16:03
TripleQ schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:54:
Vanmorgen de eerst keer een glitch gehad.

De mediabox + tv aangezet, en alle zenders gaven zwart beeld. Wel hoorde je het geluid, en zag je ook het menu van de mediabox. Maar verder was alles zwart.

Een keer de box uitzetten en aanzetten loste het op.
Lijkt op een HDMI Handshake issue. Misschien een nieuwe kabel proberen, dit helpt soms

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
randomice schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:57:
[...]

Lijkt op een HDMI Handshake issue. Misschien een nieuwe kabel proberen, dit helpt soms
Heb twee keer gehad dat ik op de tv enkel heel klein links boven beeld had, wel verstoord beeld.
Receiver uit en aanzetten en het was OK. Lijkt idd een probleem met de HDMI handshake.

Heb enkel zulke kleine probleempjes met de Next icm de Denon receiver.

Ik heb trouwens nieuwe HDMI kabels al in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
randomice schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:57:
[...]

We kijken het even aan, ook pas 1x gezien.
Wij hebben de Next gewoon rechtstreeks aan de tv hangen zonder receiver ertussen. We gebruiken de HDMI kabel die bij de Next zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Ik heb een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen, of in de handleiding kan terugvinden: moet de Next aan de 220v hangen om opnames te kunnen maken? Aangezien alles in de cloud wordt opgeslagen, lijkt me dat de box de op te nemen programma's doorgeeft aan Ziggo. Wellicht kan hij dus, nadat je iets geprogrammeerd hebt, uit staan (dus niet Eco mode, maar echt los van de 220v). Of zit ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:41
daar is in dit topic al over gediscussieerd, volgens mij was de conclusie dat ie zo weinig stroom verbruikt dat het nauwelijks de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, de next gebruikt in standby bijna niets, mis je updates en doe je het besparen teniet omdat hij op moet starten als hij van stroom is geweest en dat kost dan weer extra stroom. Opnames gaan wel gewoon want dat gebeurd in de cloud (eigenlijk markeert de box een opname zodat je die terug kunt kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:40
Ik had mijn Next box verbonden met de 5 GHz. band van het Ziggo modem, maar als hij een tijdje in stand-by heeft gestaan wordt de verbinding daarna niet meer tot stand gebracht en moet hij opnieuw geconfigureerd worden.
Dit gebeurde zowel bij het gebruik van WPS als handmatige configuratie. Bij 2.4 GHz. gebeurt het niet.

Iemand hier die de box op 5 GHz. met het Ziggo modem heeft verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:37
Is het mogelijk om audiovertraging in te stellen op de Next? En zo ja, hoe groot zijn de in te stellen stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 12:19
rowicom schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:56:
Is het mogelijk om audiovertraging in te stellen op de Next? En zo ja, hoe groot zijn de in te stellen stappen?
Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier meer mensen die de Next al aan hun Harmony hebben hangen? Ik heb hem hier ingesteld en het werkt prima, tenzij hij in zn diepe slaap is... dan krijg ik hem alleen aan met zn originele afstandsbediening :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 17:07
Wat ik handig vind, waar ik pas na een tijdje achter ben gekomen, is dat je eenvoudig kunt zien wat er op je meest bekeken zenders te zien is op dat moment.

Als je op Home drukt, krijg je dat direct te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Poulske op 20-04-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@DennusB
Kwestie van normale start kiezen ipv ecostart?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaeMKa
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2024
@DennusB
Welk apparaat heb je gekozen in de Harmonysetup voor de Next 👍

Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb de DCR-7111 en daarmee komt ie prima uit de eco en normaal stand. Je moet wel on/off commando gebruiken (en datbmoet je handmatig aanpassen). Aan en uit doen het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor de tweede keer meegemaakt dat de Next afstandsbediening niet meer werkt. De knoppen op de Next box werken dan nog wel. De oplossing is dan 1 minuut alle batterijen eruit laten. Kan dat verholpen worden door een Next box software update? Of moet ik een nieuwe afstandsbediening aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd As ik dat heb druk ik een paar keer op omlaag of omhoog op de afstandsbediening en dan pakt ie hem weer op. Als dat niet werkt zou ik het melden bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jongetje

Welke omhoog/omlaagknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die om de ok knop zitten. Waarmee je navigeert door de menu's

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 20-04-2019 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jongetje

Volgende keer ga ik dat proberen. Gaat het probleem opgelost worden met een software update? Of is het een hardware probleem?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Ik mis iets van een screensaver, althans ik kan er geen vinden?

Mijn Next is gekoppeld aan een OLED tv, bij het pauzeren van een kanaal zou een screensaver na een x-aantal minuten wenselijk zijn. Niet al te lastig om te implementeren en een uitkomst tegen 'burn-in'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Rck010, mijn "oude" Oled dimt vanzelf na een tijdje bij een statisch beeld, dat doet die van jouw niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
hardware-lover schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 17:42:
@Rck010, mijn "oude" Oled dimt vanzelf na een tijdje bij een statisch beeld, dat doet die van jouw niet?
Hij dimt wel een beetje, maar er blijft wel nog steeds een statisch beeld staan. Uiteraard reduceert dit de kans op burn-in, maar een screensaver zou helemaal top zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Op de oude Horizon en Humax kon je bij een film de hele beschrijving lezen, vaak incl. IMDB score. Op de Next zie ik slechts 2 regeltjes tekst. Is er een mogelijkheid om het hele verhaal zichtbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
My-life schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 19:39:
Ik had mijn Next box verbonden met de 5 GHz. band van het Ziggo modem, maar als hij een tijdje in stand-by heeft gestaan wordt de verbinding daarna niet meer tot stand gebracht en moet hij opnieuw geconfigureerd worden.
Dit gebeurde zowel bij het gebruik van WPS als handmatige configuratie. Bij 2.4 GHz. gebeurt het niet.

Iemand hier die de box op 5 GHz. met het Ziggo modem heeft verbonden?
Iemand die dit wil testen misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo My-life.

Ik heb hem sinds het begin dat ik de next heb ongeveer 3 weken nu de next via 5ghz geconfigureerd.
Ik gebruik de Connectbox modem van Ziggo zelf.
Geen problemen gehad met deze installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@Verwijderd Thanks voor je antwoord.
Misschien moet ik het eens proberen met een ander SSID of wachtwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migeye
Microkid schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 18:19:
Ik heb een vraag die ik nog niet voorbij heb zien komen, of in de handleiding kan terugvinden: moet de Next aan de 220v hangen om opnames te kunnen maken? Aangezien alles in de cloud wordt opgeslagen, lijkt me dat de box de op te nemen programma's doorgeeft aan Ziggo. Wellicht kan hij dus, nadat je iets geprogrammeerd hebt, uit staan (dus niet Eco mode, maar echt los van de 220v). Of zit ik er naast?
Je neemt op in de cloud zoals je zegt, volgens kun je zelfs opnames plannen (bv met je gsm via de app) terwijl de next stroomloos is. Programmas worden toch opgenomen,

Van de ziggo site,

Geplande opnames zullen beschikbaar zijn, ongeacht of de energie-instelling van de Mediabox Next. Zelfs als de box niet aangesloten is, zullen de geplande opnames beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdt86
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-04 19:25
Microkid schreef op zondag 21 april 2019 @ 00:31:
Op de oude Horizon en Humax kon je bij een film de hele beschrijving lezen, vaak incl. IMDB score. Op de Next zie ik slechts 2 regeltjes tekst. Is er een mogelijkheid om het hele verhaal zichtbaar te maken?
Als je de “ok” knop ingedrukt houdt krijg je het (iets) uitgebreidere verhaal te lezen. Ik zie alleen geen IMDB scores meer staan bij films.

Psn: Rvdt86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Rvdt86 schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:13:
[...]

Als je de “ok” knop ingedrukt houdt krijg je het (iets) uitgebreidere verhaal te lezen. Ik zie alleen geen IMDB scores meer staan bij films.
Sorry, die had ik al gevonden, maar is inderdaad nog steeds beperkt tot 2-3 regels en geen IMDB score. Vreemd, want op de Horizon bij familie is het complete verhaal + IMDB wel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 13:42
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:37:
@jongetje

Volgende keer ga ik dat proberen. Gaat het probleem opgelost worden met een software update? Of is het een hardware probleem?
Ik pak ff Mn glazen bol erbij, wil je ook meteen de lotto trekking van volgende week?

Maar dat weet niemand.. kan ook gewoon een slecht exemplaar zijn, heb hier nog geen last gehad ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@My-life Ik heb inderdaad wel een eigen ssid en wachtwoord.
Kanaal heb ik niets aan veranderd.
Afstand tussen box en modem niet te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
@Verwijderd Bij mij is het SSID en wachtwoord ook aangepast. 5 en 2.4 GHz hebben een verschillende SSID, er zit wel een streepje - in, ik kan eens proberen om dit eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:10
de witte variant afgelopen donderdag binnen gekregen.
snel apparaat, kwa performance en gebruikersgemak niets op aan te merken.
heb wel 1 groot irritant probleempje.

het komt weleens voor dat ik een ander HDMI apparaat open op mijn tv (PS4), na enig tijd (random, soms 2 uur soms 30 minuten) gaat de tv uit of verspringt het naar de Next apparaat.

Heb de standby instellingen al aangepast naar 6 uur maar dat mocht niet baten, heeft iemand anders ook last van bovenstaande situatie?

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidus-X
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Goedemorgen, ik heb vandaag een link ontvangen om de next te bestellen. Ik heb op dit moment een 2e kastje boven in het slaapkamer om tv te kijken, heeft iemand hoe dit verder moet/oplossing? Ik lees dat je maat 1 box kan bestellen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoft
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-10 14:01
forzabesiktas schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:17:

het komt weleens voor dat ik een ander HDMI apparaat open op mijn tv (PS4), na enig tijd (random, soms 2 uur soms 30 minuten) gaat de tv uit of verspringt het naar de Next apparaat.

Heb de standby instellingen al aangepast naar 6 uur maar dat mocht niet baten, heeft iemand anders ook last van bovenstaande situatie?
De Media box Next heeft wat CEC issues. Wat je kunt doen is de CEC uitschakelen op je TV of eerst je MEdiabox uitzetten en dan naar een andere HDMI poort gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 20:10
densoft schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:50:
[...]

De Media box Next heeft wat CEC issues. Wat je kunt doen is de CEC uitschakelen op je TV of eerst je MEdiabox uitzetten en dan naar een andere HDMI poort gaan.
CEC stond al uit omdat ik dat bloedirritant vind :P , Next uitzetten is helaas geen optie door de vele opnames van mijn vrouw.
Workaround voor ons in om de HDMI kabel te ontkoppelen..... :/

[ Voor 0% gewijzigd door forzabesiktas op 23-04-2019 11:56 . Reden: typo ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoft
forzabesiktas schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:55:
[...]

CEC stond al uit omdat ik dat bloedirritant vindt :P , uitzetten is helaas geen optie door de vele opnames van mijn vrouw.
Workaround voor ons in om de HDMI kabel te ontkoppelen..... :/
Je kan de box gewoon uitzetten. De opnames bevinden zich in de cloud en de record settings gebeurt ook in de cloud. Je kunt zelfs de box helmaal van het stroom afhalen en via de Ziggo Go app je opnames inplannen. Zodra je de box weer aanzet, zie je de opnames staan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Nu een paar dagen in gebruik. Fijn apparaat, reageert snel.

Die HDMI-CEC verstoort bij mij echter wel de communicatie tussen mijn tv en mijn Sonos Beam.

Als ik Beam wil koppelen dan stelt hij dat er een hdmi-kabel de boel verstoort. Als ik hem uit de Next trek is dat probleem verholpen. Nu een HDMI_CEC killer besteld en hopen dat hiermee de problemen zijn opgelost. Ik laat het uiteraard even weten hier of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoft
Dionysos schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:58:
Nu een paar dagen in gebruik. Fijn apparaat, reageert snel.

Die HDMI-CEC verstoort bij mij echter wel de communicatie tussen mijn tv en mijn Sonos Beam.

Als ik Beam wil koppelen dan stelt hij dat er een hdmi-kabel de boel verstoort. Als ik hem uit de Next trek is dat probleem verholpen. Nu een HDMI_CEC killer besteld en hopen dat hiermee de problemen zijn opgelost. Ik laat het uiteraard even weten hier of dat het probleem oplost.
Dat gaat zeker werken. Ik heb zelf pin 13(CEC control) geblokkeerd op mijn eigen HDMI kabel(2.0), want de CEC killers heb ik alleen in HDMI versie 1.4 weten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tidus-X schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:38:
Goedemorgen, ik heb vandaag een link ontvangen om de next te bestellen. Ik heb op dit moment een 2e kastje boven in het slaapkamer om tv te kijken, heeft iemand hoe dit verder moet/oplossing? Ik lees dat je maat 1 box kan bestellen. Alvast bedankt.
Wat voor 2e kastje heb je? Als die een 2e Horizon is moet die terug, je hebt namelijk de XL nodig om die van signaal te voorzien.

Als het een normale ontvanger is dan zal die (neem ik aan) gewoon werken. Wil je het zeker weten? Bel Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidus-X
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
jongetje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:22:
[...]

Wat voor 2e kastje heb je? Als die een 2e Horizon is moet die terug, je hebt namelijk de XL nodig om die van signaal te voorzien.

Als het een normale ontvanger is dan zal die (neem ik aan) gewoon werken. Wil je het zeker weten? Bel Ziggo.
Volgens mij heb ik een oude versie hiervan;

https://www.ziggo.nl/klan...ontvangers/pace-dcr-7111/

Dus geen 2e XL .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

densoft schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:00:
[...]

Dat gaat zeker werken. Ik heb zelf pin 13(CEC control) geblokkeerd op mijn eigen HDMI kabel(2.0), want de CEC killers heb ik alleen in HDMI versie 1.4 weten te vinden.
Haha, jouw reply maakt mij erop attent dat ik kennelijk bij het bestellen had moeten letten op de versie :X

Goed. Dan hoop ik dat de standaard hdmi-kabel bij de Next box versie 1.4 was, anders gaat het denk ik niet werken nu ik een versie 1.4 killer heb besteld. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoft
Het gaat wel werken. Alleen je hebt dan geen 4k/60, maar max 4K/30. Met een HD tv 1080P heb je er helemaal al geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door densoft op 23-04-2019 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

densoft schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:00:
[...]
@densoft, HDMI High Speed kabels waren, tot voor kort, de enige kabels verkrijgbaar en geschikt voor alle HDMI poorten, t/m HDMI 2.0a/b. Er was geen sprake van HDMI 1.4 of 2.0 kabels.

Sinds kort zijn er ook Ultra High Speed kabels beschikbaar voor HDMI 2.1, waarmee hogere doorvoersnelheden mogelijk zijn dan met de High Speed gecertificeerde kabels, maar deze is niet noodzakelijk voor de Next, deze heeft namelijk geen 2.1 poort.

Normaal gesproken is de bij de Next meegeleverde HDMI kabel van het High Speed type (zie opdruk op kabel), en daarmee ook geschikt voor 4k@60Hz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:06
Nou, vanmorgen ook de email gehad om de Next te bestellen, keurig alles ingevoerd. Heus geen email na ene uur gekregen, Ziggo weet (nog) niet wat het probleem is, ben benieuwd.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 12:14

Melkaz

Melkazar

Slaapje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:07:
Nou, vanmorgen ook de email gehad om de Next te bestellen, keurig alles ingevoerd. Heus geen email na ene uur gekregen, Ziggo weet (nog) niet wat het probleem is, ben benieuwd.
hier exact hetzelfde..ze hebben een notitie geplaatst bij mijn bestelnummer maar ze waren niet op de hoogte van problemen met het bestelproces. Helaas is/was die er wel.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:06
Melkaz schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 21:14:
[...]

hier exact hetzelfde..ze hebben een notitie geplaatst bij mijn bestelnummer maar ze waren niet op de hoogte van problemen met het bestelproces. Helaas is/was die er wel.
Bij mij werd er wel aangegeven dat ze op de hoogte zijn van problemen en dat ik morgen per email op de hoogte word gebracht.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Enige mail die ik kreeg is dat m'n analoge signaal verdwijnt vanaf 4 juni :P en ze hebben al een deel van de downstreams omgezet naar 3.1 meen ik... nu alleen nog het mailtje dat ik de Next box kan bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

peer

oeps

Ik had hetzelfde probleem met bestellen, vanochtend navraag gedaan, geen bestelling gevonden van gisteren, opnieuw besteld via de site en direct een bevestingsmail ontvangen

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

peer schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:17:
Ik had hetzelfde probleem met bestellen, vanochtend navraag gedaan, geen bestelling gevonden van gisteren, opnieuw besteld via de site en direct een bevestingsmail ontvangen
Ik zit weer in de chat met Ziggo, ook de poging van vandaag leverde geen mail op.
Helaas was de levertijd nu ook 29-April ipv 26-April. Geen groot probleem natuurlijk maar de vraag is nu krijg ik 2 mediaboxen, eentje of nul? ;w
Ik zie hem ook niet staan nu. Wat mij betreft kun je hem gewoon opnieuw bestellen in de link. Ik kan dat niet voor je doen.
Wat een zooitje :'(

edit: Excuses voor de bestel spam! Toch nog snel 1 update..mocht je dit probleem ook hebben, ik heb tijdens het bestellen (poging nr4) het standaard email adres aangepast van mijn ziggo account naar gmail en toen kwam de mail wel direct binnen _/-\o_ Hopelijk kan ik mij volgende week aansluiten voor ervaringen te delen.

[ Voor 33% gewijzigd door Melkaz op 24-04-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Modbreak:Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaeMKa
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10-2024
Microkid schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:49:
[modbreak]
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
[/modbreak]
Zie dit bericht nu al meerdere keren erschijnen. Schijn weinig nut te hebben.

Waarom worden de berichten over bestellingen etc niet gewoon zonder morren verwijderd.

Dan zien we ze eindelijk niet meer...

Panasonic TX-l47WT50 - ONKYO TX-NR525 - Humax5200C - Harmony Touch + Hub - Connectbox (Compal CH7465LG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:57
Of je opent een topic.
Sjongejonge, 20 seconden werk |:(

[DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 24-04-2019 16:11 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Zojuist HDMI-CEC killer binnen en het werkt. Ik kan weer het geluid van de Next laten lopen via de Sonos.

Dus voor degene met dezelfde problemen; bestel zo’n ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dionysos schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:56:
Zojuist HDMI-CEC killer binnen en het werkt. Ik kan weer het geluid van de Next laten lopen via de Sonos.

Dus voor degene met dezelfde problemen; bestel zo’n ding!
Je wekt mijn interesse, kan je iets meer uitleggen wat het apparaat doet en wat het je brengt icm de Sonos?

Ik heb dezelfde opstelling en verbeteringen zijn altijd welkom. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 08:34
stormfly schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:00:
[...]

Je wekt mijn interesse, kan je iets meer uitleggen wat het apparaat doet en wat het je brengt icm de Sonos?

HDMI CEC zorgt voor bepaalde signalen richting apparaten die het ondersteunen; heb je een Bluray speler met CEC en een TV met CEC dan zal de Bluray speler er via CEC voor zorgen dat je TV omschakelt naar de juiste HDMI input op de TV.
Ook werkt dit voor het uit- en aanzetten van bepaalde apparaten. Ik heb zelf geen Beam dus ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat het uit- en aanzetten van beide apparaten of het geluid aanpassen hierdoor niet goed werkt omdat de twee elkaar tegenspreken.

Ik heb zelf een Sonos Playbase, deze heeft geen HDMI maar optical dus dan heb ik er al geen last van. Het is dus puur afhankelijk van hoe je je Sonos hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_/-\o_ Tnx ik zal het eens bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

stormfly schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:00:
[...]

Nadat ik de Next had aangesloten, gaf de Beam op enig moment geen geluid meer. Ook niet als ik via de tv (bijv via de Netflix app) keek en niet via de Next.

Via de Sonos app kon ik dat ook niet herstellen; die gaf aan dat er een ander HDMI-apparaat was dat de boel verstoorde. Als ik de kabel uit de Next haalde was het meteen opgelost.

Ik heb de Beam met HDMI aangesloten op mijn tv en op de tv (of op de Beam, dat weet ik niet zo goed) staat hdmi-CEC aan.

Kennelijk heeft de Next dat dus ook en dat verstoort de hele bende.

[ Voor 21% gewijzigd door Dionysos op 24-04-2019 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vandaag de Next ontvangen, aangesloten en ook wat CEC-ergernissen.

De Next zit via HDMI aan mijn Marantz receiver. Ondanks dat ik overal CEC uit heb staan, springt de receiver toch aan als ik de Next inschakel; en dat hoeft voor mij niet als ik ff simpel wat casual tv wil kijken.

Met alle settings zitten prutsen maar de receiver blijft ongewenst inschakelen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:07
S1NN3D schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:15:
Vandaag de Next ontvangen, aangesloten en ook wat CEC-ergernissen.

De Next zit via HDMI aan mijn Marantz receiver. Ondanks dat ik overal CEC uit heb staan, springt de receiver toch aan als ik de Next inschakel; en dat hoeft voor mij niet als ik ff simpel wat casual tv wil kijken.

Met alle settings zitten prutsen maar de receiver blijft ongewenst inschakelen. |:(
Misschien de oplossing in deze post van Dionysos eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
GilbertvH schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:16:
[...]

Misschien de oplossing in deze post van Dionysos eens proberen?
Ik heb zo’n CEC killer inderdaad gisteren nog snel besteld. Hoop hem straks thuis aan te treffen. Voor die € 10 ben ik graag van deze ergernis af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
Nxt is geen modem?! Connectbox moet je gebruiken, TC7210 is iets fijner, maar de TC7200 zeker niet.
TC7210 kun je gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-10 21:24
Ook Telenet (België) brengt vanaf nu een nieuwe box uit:
https://www2.telenet.be/n...technische-specificaties/
https://www2.telenet.be/n...x-of-digicorder-omruilen/
https://www2.telenet.be/n...nieuwe-en-huidige-tv-box/

Als ik zo snel naar de laatste link kijk, zie ik ook al wat nadelen, zoals opnames die automatisch na 6 dagen verwijderd worden.
Positief lijkt wel dat hij 4K en HDR ondersteund.
Is dit toestel te vergelijken met de nieuwe Ziggo Box (en is het waard om €35 te betalen voor het wisselen, terwijl veel mensen de huidige huren en daar ook maandelijks voor betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
@Mschamp
Wel offtopic, maar lijkt inderdaad op dezelfde box. Of die voor jou genoeg meerwaarde biedt zal je zelf moeten bepalen. Ook zullen er hier weinig mensen zijn die je hierover kunnen adviseren (geen ervaring met de huidige ontvangers van Telenet).

Het is trouwens 60 dagen, niet 6 dagen en tevens staat er:
De opnames worden uiterlijk 60 dagen na opname verwijderd van het netwerk en zijn bijgevolg niet meer toegankelijk. Op uitdrukkelijke instructie van de klant kan de opname ook na deze termijn van 60 dagen bewaard blijven, met een maximum van 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-10 21:24
Laguna schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:50:
@Mschamp
Wel offtopic, maar lijkt inderdaad op dezelfde box. Of die voor jou genoeg meerwaarde biedt zal je zelf moeten bepalen. Ook zullen er hier weinig mensen zijn die je hierover kunnen adviseren (geen ervaring met de huidige ontvangers van Telenet).

Het is trouwens 60 dagen, niet 6 dagen en tevens staat er:
De opnames worden uiterlijk 60 dagen na opname verwijderd van het netwerk en zijn bijgevolg niet meer toegankelijk. Op uitdrukkelijke instructie van de klant kan de opname ook na deze termijn van 60 dagen bewaard blijven, met een maximum van 5 jaar.
Inderdaad 60, beetje te snel willen typen. En ja, je kan wel iets langer houden, maar dan moet je er terug zelf aan denken om het langer te bewaren.

In twijfelde inderdaad of het hier wel paste, maar als het dezelfde box is, zal deel van de ervaring uit dit topic ook wel gelden voor de nieuwe box van Telenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 07:05
Vandaag ook dit apparaat in ontvangst mogen nemen.
Wat een verademing vergeleken met dat trage logge ding.
Netflix werkt direct zonder wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
Zojuist ook de Next binnen, werkt echt super fijn! Reageert zoveel sneller dan de Horizon dat ik nu al niet meer terug wil.

Wel zie ik geen 4K bij de resoluties in de instellingen, standaard staat resolutie op "van je TV". Maar waar kan ik 4K testen zonder 4K zenders?
Ondersteunen YouTube of Netflix al 4K via de Next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marthyn1990
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 14:05
michaelw1998 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:41:
Zojuist ook de Next binnen, werkt echt super fijn! Reageert zoveel sneller dan de Horizon dat ik nu al niet meer terug wil.

Wel zie ik geen 4K bij de resoluties in de instellingen, standaard staat resolutie op "van je TV". Maar waar kan ik 4K testen zonder 4K zenders?
Ja, Netflix in 4K, absoluut. Het hangt ook af aan welke HDMI poort je de box hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
Mschamp schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:56:
[...]

Inderdaad 60, beetje te snel willen typen. En ja, je kan wel iets langer houden, maar dan moet je er terug zelf aan denken om het langer te bewaren.

In twijfelde inderdaad of het hier wel paste, maar als het dezelfde box is, zal deel van de ervaring uit dit topic ook wel gelden voor de nieuwe box van Telenet.
Klopt, dat zal een kwestie van gewenning zijn, maar zoiets staat natuurlijk niet geschreven in steen, dus als er genoeg mensen over klagen dan zijn ze misschien bereid om dit aan te passen.

Zo te zien nieuws: Telenet introduceert TV-box met ondersteuning voor Netflix, stembedie... gaat het hier inderdaad om dezelfde box, dus wat dat betreft zullen de ervaringen hier redelijk overeenkomen.
michaelw1998 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:41:

Zowel Netflix (met duurste abo) als YouTube hebben als optie 4K, met natuurlijk als voorwaarde dat je TV 4K ondersteunt.

[ Voor 48% gewijzigd door Laguna op 25-04-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chozx
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 08:31
Goedemiddag mensen,

Vandaag de Next Box binnengekregen. Deze omgewisseld van de XL mediabox. Kreeg al gelijk de CS1028 foutmelding > https://www.ziggo.nl/klan...outcodes/foutcode-CS1028/. Na een half uur toch doorgesprongen.

Alles omgewisseld hoe het precies op de oud box was echter zie ik dat het beeld slechter is qua kwaliteit. In de instellingen het beeld al op 1080p gezet ( zelf heb ik een Samsung UE55MU6470s ).

HDMI kabel vanuit de doos op HDMI 1 aangesloten.

Ik vroeg me af of meerdre mensen dit probleem hebben. Ik zie weinig mensen met dit probleem.

Ziggo geeft zelf aan dat het een kinderziekte is.

Overigens ook een Connect modem ontvangen. Deze werkt overigens goed.

UPDATE 1: Sinds vanavond kan ik niet meer van kanaal wisselen. UI zie ik wel het andere kanaal maar veranderen van kanaal doet hij niet. Teruggezet naar fabrieksinstellingen en precies dezelfde foutmelding gehad als vanochtend... Morgenochtend maar weer bellen....

UPDATE 2: Vanochtend nogmaals geprobeerd om hem in te stellen zowel via WiFi als via een internetkabel. Helaas nog steeds de CS1028 foutmelding. Ziggo weet het niet. Woensdag komt er een monteur. Oude Mediabox kan niet meer gebruikt worden omdat dat onder het oude abonnement valt. (kan alleen NPO 1,2,3 en Ziggo krijgen). Nu maar via de Ziggo GO app streamen.. Hopelijk komen ze met een oplossing...

[ Voor 44% gewijzigd door Chozx op 26-04-2019 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Marthyn1990 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:55:
[...]

Ja, Netflix in 4K, absoluut. Het hangt ook af aan welke HDMI poort je de box hangt.
Thanks! Kwam er idd achter dat alleen HDMI 1 en 2 4K ondersteunden op m'n 2014 model Sony Bravia. Recentere modellen hebben het op alle poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
forzabesiktas schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:17:

Ja de Ziggo Next schakelt dan automatisch je tv uit.
Opgelost door de HDMI CEC instellingen van de tv uit te zetten (Via je tv instellingen, niet via de ziggo next instellingen)
Edit... sorry antwoord was al gegeven.. wilde te snel antwoorden tijdens het lezen van dit forum.

[ Voor 5% gewijzigd door ndjong op 25-04-2019 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Vraagje:
Bijgeleverde COAX gebruiken of mijn eigen Hirschmann 4G FEKAB5 blijven gebruiken?
Is er enig verschil in kwaliteit denkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Heb ‘m aangesloten maar kon na wat gamen de receiver niet uitkrijgen omdat bij het inschakelen van de Next ook de versterker weer aanspringt. Die is met de originele Denon afstandbediening niet meer uit te krijgen nu. Zou leuk zijn als ik zelf mag bepalen of ik alles met een en dezelfde afstandbediening aan of uit mag zetten, dat hoeft Ziggo niet voor mij te bepalen. Nu wordt het me tijdens de installatie door de strot geduwd.

Iemand nog tips waar op te letten bij de aanschaf van een HDMI splitter. Heb namelijk maar twee HDMI poorten op mijn Bravia voor 4K waarvan een in gebruik is door de receiver met 4K consoles. De andere 4K poort is ook de ARC aansluiting en al in gebruik voor de soundbar.

[ Voor 23% gewijzigd door Lekker Ventje op 25-04-2019 23:08 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Laatst online: 03-10 16:36
Morgen krijg ik de Next binnen. Ik heb nog een Humax 5200c staan met een extra smartcard erin, en deze wil ik graag naast de Next blijven gebruiken.

Ik wil de coax kabel die bij de Next wordt geleverd op de COAX OUT aansluiting van de Humax en de COAX in aansluiting van de Next aansluiten.

Heeft iemand dit al geprobeerd? Ben benieuwd of dit mogelijk is, dat scheelt me de aanschaf van een COAX splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Hier is hij ook binnen, gisteren besteld, vandaag in huis.

Bevindingen tot nu toe:
+ De interface lijkt heel veel op de Horizon box, handig voor familie leden die niet zo handig zijn
+ Hij reageert sneller dan de Horizon (ook al ligt die ergens op zolder nu) en ietsje sneller dan de Humax 5200c die hij vervangt (@Robbio85 interessant idee om beide aangesloten te laten, misschien eens aankijken of de vrouw des huizes toch liever de Humax wilt)
+ Spraakbesturing werkt beter dan ik had gedacht
+ Geen problemen met CEC tot nu toe
+ Relatief stil, tijdens het trekken van de netwerk kabel hoorde ik hem wel maar toen zat ik er boven op en was hij nog aan het " nog even geduld aub"

- maar wat is de interface wel enorm barebones zeg! Maar dit kan nog komen via updates natuurlijk, officieel is hij nog niet eens uit
- Geen digitaal scherm, dat is lastig met radio luisteren, als ik op mijn Harmony Radio selecteer gaat de TV altijd uit!
- Weinig apps nog, maar daar hebben we de smart tv voor en dit kan nog komen met updates

Helaas ook een nieuw modem mogen ontvangen, mijn oude werkt nog prima en draait in bridge modus. Hopelijk schakelen ze hem niet uit over 2 dagen ;w ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Melkaz op 25-04-2019 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Wel gemerkt als ik via de Netflix app de Mediabox aan klik dit niet goed werkt; de serie wordt niet gestart. Als ik daarna een TV zender bekijk dan schakelt de box terug naar Netflix. Enige dat helpt is stroom eraf zodat de box opnieuw kan rebooten.

Iemand anders die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Robbio85 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:49:
Morgen krijg ik de Next binnen. Ik heb nog een Humax 5200c staan met een extra smartcard erin, en deze wil ik graag naast de Next blijven gebruiken.

Ik wil de coax kabel die bij de Next wordt geleverd op de COAX OUT aansluiting van de Humax en de COAX in aansluiting van de Next aansluiten.

Heeft iemand dit al geprobeerd? Ben benieuwd of dit mogelijk is, dat scheelt me de aanschaf van een COAX splitter.
@Robbio85, niet direct in exact deze opstelling, maar het doorlussen van de antennekabel via een Humax tegenhanger (Samsung C7140), werkt probleemloos voor het apparaat (VU+), wat de kabel weer binnenkrijgt. Het betreft dan wel een tamelijk korte kabel naar het 2e apparaat, maar dat zal voor jou niet veel anders worden verwacht ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:52
Iemand een idee of Ziggo de Next box ook gaat leveren bij het TV-only pakket "TV Complete"?

Volgens de website (https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/) heeft dit pakket ook alle interactieve TV features en krijg je daar nu een Mediabox XL voor.

Ik zou de voorkeur geven aan de Next, maar vraag me af of die wel gaat werken als je internet van een andere provider hebt (heb 100/100 Mbit glasvezel van Telfort momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Melkaz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:25:

Helaas ook een nieuw modem mogen ontvangen, mijn oude werkt nog prima en draait in bridge modus. Hopelijk schakelen ze hem niet uit over 2 dagen ;w ;w
Ik krijg van Ziggo 2 zendingen aangeleverd, dus vermoed dat mijn TC72xx ook vervangen gaat worden.

Voor zover ik weet worden 'oude' modem niet actief ontkoppeld, maar gebeurt dit pas na activatie van een nieuwe op je adres.
De connectbox kan je ook gewoon in bridge laten zetten
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 26-04-2019 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mr Magic Dat is op dit moment nog niet duidelijk. De Mediabox XL heeft een modem aan boord en kan op die manier het apparaat voor zien van een (Ziggo) internet verbinding voor het interactieve gedeelte.

Even afwachten dus. Het schijnt nu zo te zijn dat rond juni het officieel uitkomt. Ik vermoed dat ze eerst zoveel mogelijk klanten via de softlaunch te willen voorzien om zo een al te grote run (met alle logistieke issues van dien) te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 01:00:
[...]
Voor zover ik weet worden 'oude' modem niet actief ontkoppeld, maar gebeurt dit pas na activatie van een nieuwe op je adres.
Nou ik kan uit ervaring vertellen dat dat niet werkt. Ik had 2 weken terug contact met ziggo dat ik de oude modem liever wilde gebruiken. Dat was geen probleem, maar ze moesten het wel in het systeem even regelen, maar dat zou goed komen.

Gisteren, internet lag eruit en modem had wel signaal. Toen toch maar de connectbox geinstalleerd en meteen werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
Melkaz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:25:
Hier is hij ook binnen, gisteren besteld, vandaag in huis.

- Geen digitaal scherm, dat is lastig met radio luisteren, als ik op mijn Harmony Radio selecteer gaat de TV altijd uit!
Dat is het enige dat ik inderdaad nog mis. Jammer dat dat niet toegevoegd is, al was het alleen maar om als dat ding uit staat de tijd te kunnen zien.

In de categorie domme vragen: Moet die oude Horizon box nu nog terug? Ziggo heeft er zelf niets over gezegd, maar zou ook niet weten wat ik er verder mee moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Brammos85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:46:
[...]

Dat is het enige dat ik inderdaad nog mis. Jammer dat dat niet toegevoegd is, al was het alleen maar om als dat ding uit staat de tijd te kunnen zien.

In de categorie domme vragen: Moet die oude Horizon box nu nog terug? Ziggo heeft er zelf niets over gezegd, maar zou ook niet weten wat ik er verder mee moet doen..
In de doos van mijn nieuwe modem zat een klein retour formuliertje. Heb jij deze niet gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
Melkaz schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:53:
[...]

In de doos van mijn nieuwe modem zat een klein retour formuliertje. Heb jij deze niet gekregen?
Nope, heb dan ook alleen een Next gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brammos85 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:46:
[...]

Om de tijd te kunnen zien zijn er andere oplossingen ;-) Die kun je nu kopen van de ruim 50 euro per jaar aan energie die je minder gebruikt met de Next. Ben het wel met je eens dat de radio app. erg onhandig is. Gewoon kanaal kiezen zou handiger zijn, dan heb je geen display nodig als je weet welk kanaal je wilt luisteren.
Ik zou hem wel terug sturen (en Ziggo om een retourdoos/formulier vragen). Anders krijg je straks gedoe als je hem niet terug hebt gestuurd dat je een boete moet betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 26-04-2019 11:58 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic