Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Dionysos schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:14:
Ok, zojuist mail binnen dat ik de Next kon bestellen. Gedaan.
Zojuist bevestiging binnen gehad.

[Afbeelding]

Nu ben ik wellicht heel simpel hoor, maar begrijp ik nu goed dat uit het feit dat ik een installatiepakket 'internet en bellen' geleverd krijg, ik moet concluderen dat ik ook een nieuw modem krijg? Het feit dat de oude terug moet, lijkt mij dat te bevestigen.
Klopt deze denkwijze?
Ja je krijgt dus een nieuw modem, waarschijnlijk had je nog niet de witte Connectbox?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe had je deze mail anders willen lezen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Phusebox schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:22:
[...]

Ja je krijgt dus een nieuw modem, waarschijnlijk had je nog niet de witte Connectbox?
Ik denk het wel.
njitter schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:25:
Hoe had je deze mail anders willen lezen dan?
Ik had het logischer gevonden dat het woord 'modem' dan in elk geval genoemd zou worden in de producten die ik ga ontvangen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 13:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[DVB-C] Ziggo Mediabox Next
Modbreak:Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan is een separaat topic worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:04
Hoe bevalt de Nextbox?

Heb een mail gekregen dat ik 'm kan aanvragen maar hiervoor moet ik dan wel m'n 4 maanden korting inleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 16:58
DM89 schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:26:
Hoe bevalt de Nextbox?

Heb een mail gekregen dat ik 'm kan aanvragen maar hiervoor moet ik dan wel m'n 4 maanden korting inleveren..
Zoals je wellicht terug kan lezen vind iedereen die hem nu heeft het een verademing. ;)

Ik wacht zelf ook nog even een paar maanden tot mijn korting afgelopen is en zal dan pas deze box aanvragen. Het is net waar je eigen prioriteit ligt :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-05 23:11
Vanmorgen ook de e-mail ontvangen en meteen besteld.

Even een vraagje terzijde...

Ik zie op internet twee verschillende boxen, ene met een oranje ziggo logo op de box/afstandbediening en een met een wit logo. Welke ontvangen we?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:50
ik heb hem vandaag ook binnen gekregen alles redelijk plug and play.
Ik moest van modem wisselen had een technicolor nu een connectbox.

De next is een verademing in vergeijking met de trage Horizon ik raad hem iedereen aan!

edit: ik heb een wit logo op de afstandbediening en ook op de box

[ Voor 12% gewijzigd door Michel242186 op 15-04-2019 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Michel242186 schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:45:
ik heb hem vandaag ook binnen gekregen alles redelijk plug and play.

De next is een verademing in vergeijking met de trage Horizon ik raad hem iedereen aan!

edit: ik heb een wit logo op de afstandbediening
Wit op zowel box als afstandbediening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Rck010 schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:43:
Vanmorgen ook de e-mail ontvangen en meteen besteld.

Even een vraagje terzijde...

Ik zie op internet twee verschillende boxen, ene met een oranje ziggo logo op de box/afstandbediening en een met een wit logo. Welke ontvangen we?
Ik heb oranje Ziggo op Next en afstandsbediening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 00:08
Oranje -> test fase?
Wit -> soft launch?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Laguna schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:52:
Oranje -> test fase?
Wit -> soft launch?
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Geen gigantische ramp, maar ik hoop de witte te ontvangen. Dat oranje springt me er iets teveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:27

DON PAPA

Tweaker-fan

Michel242186 schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:45:

Vraagje, was je oude modem een Technicolor TC7200 of een TC7210 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EJSEJS schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:14:
[...]

Dat maakt toch niet uit voor de nieuwe mediabox? Daarbij wordt altijd een connectbox geleverd ongeacht wat je hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 09:18
Ik vrees ook dat ik een connectbox bij mn nieuwe mediabox krijg.
Heb nu nog een TC7200, die voldoet prima en staat lekker in bridge-mode.

Ik ga eerst enkel de mediabox next installeren en laat die connectbox nog een tijdje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:27

DON PAPA

Tweaker-fan

jongetje schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:54:
[...]

Dat maakt toch niet uit voor de nieuwe mediabox? Daarbij wordt altijd een connectbox geleverd ongeacht wat je hebt staan.
Ik vraag dit omdat ik nu de "test" NEXT heb staan met een Technicolor TC7210, dus ik vroeg mij af of die straks ook omgewisseld gaat worden als ik de "test" NEXT in moet leveren en de "klant" NEXT neem, of dat dit alleen om de TC7200 gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 15-04-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharule
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-05 10:11
*knip* zie de eerdere aanwijzing. Bestellingen zijn offtopic.

[ Voor 73% gewijzigd door Edmin op 16-04-2019 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
EJSEJS schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:14:
[...]

ik had TC7210

bij mij draait alles nog niet stabiel na een paar uur internet weg met de connectbox (na reboot verholpen) eerst alles maar even nalopen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 16:50
Ik ben van Ubee naar Connect Box gegaan. De Connect Box had de eerste 48u nodig om stabiel te worden. Aantal resets nodig en heb na 24u Ziggo gebeld om de box in Bridge modus te zetten.

Nu werkt alles top. En maximale snelheden met m’n nieuwe TP-Link router erachter.

Alleen geeft m’n Mediabox na het opstarten af en toe een foutmelding dat hij niet verbonden is met de Connect Box. Als ik dat wegklik geeft dat verder geen problemen, zal nog wel bij de kinderziektes horen omdat weinigen de Connect in bridge zullen hebben staan al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38
Niet in bridge met de connectbox is alleen te doen als je huis 50m2 is. Jammer dat de TC7210 weg moet, is veel betere modem dan de Connectbox qua features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:24
cjpunt schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:02:
Ik ben van Ubee naar Connect Box gegaan. De Connect Box had de eerste 48u nodig om stabiel te worden. Aantal resets nodig en heb na 24u Ziggo gebeld om de box in Bridge modus te zetten.

Nu werkt alles top. En maximale snelheden met m’n nieuwe TP-Link router erachter.

Alleen geeft m’n Mediabox na het opstarten af en toe een foutmelding dat hij niet verbonden is met de Connect Box. Als ik dat wegklik geeft dat verder geen problemen, zal nog wel bij de kinderziektes horen omdat weinigen de Connect in bridge zullen hebben staan al.
Mediabox via utp verbonden of via WiFi? Mijn connectbox staat in bridge, ubiquiti usg en switch erachter, bekabeld aangesloten en ik heb nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Mediabox is via kabel op mijn TP-Link Router aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier ook de connectbox (had deze al) in bridge, een UniFi Security Gateway 3P erachter.

De Next aangesloten via wifi 5G, en ervaar geen enkel verbindings problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
@cjpunt welke stand-by stand staat de jouwe? Had hem net op eco gezet toen had ik ook problemen.. op normaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:40
german8 schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:59:
Ik vrees ook dat ik een connectbox bij mn nieuwe mediabox krijg.
Heb nu nog een TC7200, die voldoet prima en staat lekker in bridge-mode.

Ik ga eerst enkel de mediabox next installeren en laat die connectbox nog een tijdje staan.
Dat had ik ook in gedachten maar Ziggo denkt daar anders over. 2 dagen nadat ik de Next ontvangen had hebben ze mijn TC7200 automatisch gedeactiveerd waardoor ik noodgedwongen de connectbox moest aansluiten |:(

De TC7200 mag ik wel houden dus als die connecbox straks niet bevalt dan ga ik ze bellen zodat ze de TC7200 weer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik denk niet dat de TC7200 opnieuw geactiveerd gaat worden. Qua specs is deze inferieur aan de Connectboxen.

Het feit dat je hem niet meer hoeft in te leveren geeft al aan dat hij waarschijnlijk EOL is.

Volgens mij worden ook minimale eisen gesteld aan een modem om een Next box te kunnen ondersteunen. De TC7200 voldoet daar niet aan. Getuige het feit dat je een nieuw modem hebt gekregen.

[ Voor 63% gewijzigd door Jay-B op 16-04-2019 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Waarschijnlijk is dat afhankelijk van diegene die je aan de lijn krijgt. Toen de connectbox net uitgebracht was had ik hem ook opgestuurd gekregen ivm wijziging abo. Destijds ook niet om gevraagd...
Toen ik achter kwam dat je geen eigen DNS servers in kan stellen heb ik hem toen weer terug gestuurd en de TC7200 laten activeren. Ik heb nu de DNS issue anders opgelost (DHCP server van pihole gebruiken) maar ben daar geen fan van. Als de pi uitvalt dan hebben apparaten die van DHCP afhankelijk zijn geen verbinding meer..
Jay-B schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:17:
Volgens mij worden ook minimale eisen gesteld aan een modem om een Next box te kunnen ondersteunen. De TC7200 voldoet daar niet aan. Getuige het feit dat je een nieuw modem hebt gekregen.
De Next (bekabeld aangesloten) heeft gewoon een goede internet verbinding nodig. Dus een modem moet alleen een stabiele verbinding leveren, meer niet. Ziggo wil waarschijnlijk zoveel mogelijk " oude modems" vervangen omdat dat vanuit het serviceoogpunt veel makkelijker (en goedkoper) is. Je hoeft je nieuwe medewerkers bijvoorbeeld niet op te leiden om kennis te hebben van verschillende soorten modems.

[ Voor 42% gewijzigd door Armo op 16-04-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
Armo schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:37:
[...]

Dat had ik ook in gedachten maar Ziggo denkt daar anders over. 2 dagen nadat ik de Next ontvangen had hebben ze mijn TC7200 automatisch gedeactiveerd waardoor ik noodgedwongen de connectbox moest aansluiten |:(

De TC7200 mag ik wel houden dus als die connecbox straks niet bevalt dan ga ik ze bellen zodat ze de TC7200 weer activeren.
Welke versie van de connectbox sturen ze tegenwoordig mee? Compal of Arris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:55

Pierre

Van nature lui!

german8 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:08:
[...]

Ik heb pas een Arris ontvangen (heb nog geen Next btw)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
german8 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:08:
[...]
Arris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 13:58
Hier voor de derde keer de bestelling geannuleerd door Ziggo. Ik zal toch moeten wachten tot ik een mail van ze krijg (ik sta op de lijst)... Kan niet wachten om aan de slag te gaan met de Next. Ben wel klaar met die Mediabox XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
GilbertvH schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:40:
Hier voor de derde keer de bestelling geannuleerd door Ziggo. Ik zal toch moeten wachten tot ik een mail van ze krijg (ik sta op de lijst)... Kan niet wachten om aan de slag te gaan met de Next. Ben wel klaar met die Mediabox XL.
Zie topic waarschuwing.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Armo schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:35:
De Next (bekabeld aangesloten) heeft gewoon een goede internet verbinding nodig. Dus een modem moet alleen een stabiele verbinding leveren, meer niet. Ziggo wil waarschijnlijk zoveel mogelijk " oude modems" vervangen omdat dat vanuit het serviceoogpunt veel makkelijker (en goedkoper) is. Je hoeft je nieuwe medewerkers bijvoorbeeld niet op te leiden om kennis te hebben van verschillende soorten modems.
Nope. Hij moet aan bepaalde eisen voldoen om ervoor te zorgen dat dit niet ten koste gaat van de televisie ervaring. Een TC7200 voldoet hier niet aan en zal altijd vervangen worden. Mocht er een eigenwijze medewerker zijn die de instructies niet volgt dan zal er bij elke volgende wijziging opnieuw weer een modem opgestuurd worden. Het is dus gen kwestie van kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Jay-B schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:09:
[...]
Nope. Hij moet aan bepaalde eisen voldoen om ervoor te zorgen dat dit niet ten koste gaat van de televisie ervaring. Een TC7200 voldoet hier niet aan en zal altijd vervangen worden. Mocht er een eigenwijze medewerker zijn die de instructies niet volgt dan zal er bij elke volgende wijziging opnieuw weer een modem opgestuurd worden. Het is dus gen kwestie van kiezen.
Hebben ze dat aan de telefoon verteld of anders waaruit concludeer je het?
Ik wil dat best geloven maar om welke eisen gaat het dan precies? Ik heb de Next 2 dagen lang intensief gebuikt icm met de TC7200 en dat ging prima. Ook tijdens momenten dat de volle bandbreedte gedeeld moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook een connectbox gekregen, maar ik heb contact gehad en ik mag gewoon de oude modem blijven gebruiken. Ze hebben de nieuwe Next niet getest met oude boxen dus ze konden niet garanderen dat alles goed zou werken. Maar het was geen probleem om de oude te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
ExiZTeNcE schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:33:
@cjpunt welke stand-by stand staat de jouwe? Had hem net op eco gezet toen had ik ook problemen.. op normaal niet
Eco. Ok, zou kunnen dat dat het is. Bij Normaal krijg je die melding niet?
Het is overigens niet echt een probleem, want alles werkt gewoon en er is gewoon een verbinding. Hij geeft alleen wel met enige regelmaat bij het aanzetten die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
DRaakje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:52:
Ik heb ook een connectbox gekregen, maar ik heb contact gehad en ik mag gewoon de oude modem blijven gebruiken. Ze hebben de nieuwe Next niet getest met oude boxen dus ze konden niet garanderen dat alles goed zou werken. Maar het was geen probleem om de oude te blijven gebruiken.
Ik zou nog wel even navragen bij Ziggo of er geen modem provisioning rule actief is voor de Connectbox, anders werkt je oude modem over twee weken niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAlbino
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
Ik heb onlangs ook de next besteld via het bug-linkje gegeven een paar pagina's terug in dit topic.
Gisteren de next daadwerkelijk in ontvangst mogen nemen, en wat een mooi apparaat!
Zoals al velen hebben aangegeven, écht een verademing t.o.v. de horizon box.

Aan de hand van een aantal tips hier gegeven, heb ik mijn next redelijk vlot aan mij TV (LG C8) en sonos geluidsinstallatie weten te koppelen (bestaande uit een playbar + 2x Play1). Voor het reguliere tv kijken kan ik nu alles aansturen met één afstandsbediening. (De fijne Magic remote van LG blijft voor andere zaken, zoals Plex etc).

De spraakaansturing is geweldig! Zelfs de kids weten nu feilloos "Disney Channel" of "Nickelodeon" op te zetten. Daarnaast is de interface lekker vlot, en ondanks dat ik geen fan ben van handschrift-lettertypes vind ik het bij deze box niet storend..

Ook handig is de opname button.. wil je iets opnemen? - Druk gewoon simpel op de record knop, waar vervolgens de vraag komt of je enkel deze aflevering op wilt nemen, of direct maar de hele serie..
Ik weet zeker dat die functie bij ons veel gebruikt gaat worden.

Ik heb de box-instellingen staan op "Gebruik die van de TV" en moet zeggen, dat ik eigenlijk niet de indruk heb dat de kleuren verkeerd worden weergegeven oid.

Omdat ik wist dat ik de next eraan zat te komen, had ik onlangs al mijn oude technicolor kostenloos geruild voor de nieuwe connectbox. Oke, deze heeft minder mogelijkheden, maar goed ik gebruik de ziggo modems toch enkel in bridge modus.
Achter de Connectbox heb ik mijn eigen Draytek router hangen, waar de Next box aan / achterhangt.
Verbinding stabiel, totaal geen klachten.

Ik kan niet anders zeggen, een fijn apparaat !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densoft
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-05 12:40
Overigens via de Ziggo Go app zijn de opnames ook te programmeren en te kiezen hele serie. En bij bewaard kun je de opgenomen programma's terug kijken. Handig zo voor de vakantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Laatst online: 06-05 21:23
Is het mogelijk om een externe HDD aan de next te hangen en daar op te nemen of is echt alles via de cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik ben aan de hand van dit topic maar eens gaan kijken in mijn mail. Ja hoor een mail om de nieuwe Mediabox Next te bestellen.

De aanbieding is al voorbij... Was maar tijdelijk mogelijk om hem te bestellen blijkbaar :( ik kan wel janken, we zijn al zolang aan het vechten met een oude Mediabox XL die elke dag wel 4 keer vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

franssnarf schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:10:
Is het mogelijk om een externe HDD aan de next te hangen en daar op te nemen of is echt alles via de cloud?
@franssnarf, ik zou het TS nog eens even goed doorlezen, zonde als daar geen gebruik van wordt gemaakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
hanswfje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:46:
Ik ben aan de hand van dit topic maar eens gaan kijken in mijn mail. Ja hoor een mail om de nieuwe Mediabox Next te bestellen.

De aanbieding is al voorbij... Was maar tijdelijk mogelijk om hem te bestellen blijkbaar :( ik kan wel janken, we zijn al zolang aan het vechten met een oude Mediabox XL die elke dag wel 4 keer vastloopt.
bij mij is het precies andersom. Heel moeilijk zitten doen hier met links etc...en krijg ik vandaag een mailtje dat ik hem aan kan vragen.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
DRaakje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 11:52:
Het is zorgelijk dat dit steeds wordt gezegd door de klantenservice. Het is geen kwestie van simpel niet aansluiten. Je oude modem werkt op een gegeven moment gewoon niet meer. Dit gebeurt volledig automatisch.
Michel242186 schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:42:
[...]

bij mij is het precies andersom. Heel moeilijk zitten doen hier met links etc...en krijg ik vandaag een mailtje dat ik hem aan kan vragen.... :9
Het blijft lachwekkend dat men denkt dat de directe link naar het pakket een bug betreft. Wat denk je nou zelf... _O- Als Ziggo niet wilt dat je hem krijgt dan wordt de order netjes geannuleerd en krijg je hier een mail over zoals al meerdere keren voorbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynare
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 20:34
Oranje -> test fase?
Wit -> soft launch?
Next vandaag ontvangen logo is oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschaj
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 06:27
Dynare schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 19:03:
[...]

Next vandaag ontvangen logo is oranje.
Hier ook vandaag een oranje binnengekomen en aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier vorige week ontvangen met wit logo!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mijn Next afstandsbediening is net voor het eerst vastgelopen:

De bediening voor de Next werkte niet meer.
De knoppen om de TV mee te bedienen werkte nog wel.

De oplossing was om de batterijen er een minuutje uit te halen.

Was even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Vandaag modem en Next ontvangen. Met een kwartiertje alles up and running.

Is er een lijstje beschikbaar met mogelijke stemcommando’s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 17:26
Dionysos schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:13:
Gewoon uit proberen :)
En "Spoel 7 minuten voorruit" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Wel bijzonder dat ze zowel modellen met oranje als met wit logo leveren. Beter gewoon 1 kleur aanhouden, aangezien je altijd mensen hebt die dan net die andere kleur willen..

TS :X

[ Voor 25% gewijzigd door Laguna op 16-04-2019 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• german8
Hier de Mediabox Next ook draaiend, vanmiddag ontvangen. (via een link; nieuw abonnement afsluiten en ik stond ook al op de lijst)
Zoals al vaker gezegd in dit topic is het een hele prettige (snelle) installatie en gebruikerservaring.
Qua looks en opzet zijn de schermen en menu's heel herkenbaar want het lijkt erg op de Horizon box. Dit maakt de overstap makkelijk.
De menu's lijken versimpeld en hebben minder opties (voor tweakers wel jammer want minder om mee te spelen).
De box herkent mn LG tv en LG audioset(welke niet direct met de box is verbonden maar via HDMI-ARC aan de TV hangt).
De AB werkt ook gelijk op de TV, beter dan de horizon AB welke ik nooit 100% functioneel kreeg. Stembesturing werkt ook goed en is erg lui-makend. Merk dat het licht van de home knop soms pulseert, nog even uitzoeken waarom dat is.
Ook had ik de menu's op de horizon doorschijnender/lichter gezet, dit kan je op de Next (nog?) niet instellen.

Geen 4k TV hier dus ook de box geeft als maximale resolutie 1080p.
Ik moet zeggen dat de kleuren inderdaad iets scherper/feller lijken maar dit verschilt ook weer per zender.
Beetje rommelen met de beeld presets van de TV en nu kijkt het alweer wat prettiger.
Tevens is de Netflix kwaliteit net iets minder mooi dan wanneer ik de app van de TV gebruik.

De Mediabox zit via Wifi aan mn Deco P7 mesh netwerk (Deco's WPS functie gebruikt zodat de Next aan de hoofd-hub hangt). Volgens de eigen diagnostiek is de Next op 2.4GHz zelfs nog snel genoeg voor 4k beelden.
Tevens hangt de Next aan een dikke Coax kabel welke direct vanuit de meterkast komt.

Toen begonnen met de omwisselen van de TC7200 voor de Connectbox (Arris model).
Dit ging iets minder soepel/vlot.
Laptop per kabel aan de Connectbox, en al binnen enkele minuten werkten internet en telefonie.
Helaas kon ik het modem niet zelf in bridge modus zetten (vanwege ipv6) dus even contact met Ziggo, die zeiden dat ik de optie binnen een uurtje te zien zou krijgen. Na 2 uur nog maar even gevraagd aan de helpdesk en toen vertelden ze dat het nieuwe modem eerst volledig geactiveerd moest zijn, dit kon 24 uur duren.
Maar wanneer je geen nieuwe modem hebt duurt het een uurtje voordat je de bridgemodus kan aanzetten op de Connectbox.
Het heeft bij mij uiteindelijk ca. 4~5 uur geduurd en toen kon ik hem alsnog in Bridgemodus zetten. (gelukkig geen 24uur) Nu loopt alles als een trein op 250/25mbps - soms zelfs een fractie sneller, de TC7200 was altijd een fractie langzamer.
Alle logo's/text op de box+AB zijn wit.

[ Voor 16% gewijzigd door german8 op 17-04-2019 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Laguna schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:44:
Wel bijzonder dat ze zowel modellen met oranje als met wit logo leveren. Beter gewoon 1 kleur aanhouden, aangezien je altijd mensen hebt die dan net die andere kleur willen..

[...]

Wellicht fZiggo vs fUPC colorcoded?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:19:
[...]

Ik woon in fZiggo gebied en heb een witte :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celurien
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 18:49
[...]

fUPC gebied en heb een oranje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-05 15:54

jerry_a

doei

https://www.ziggo.nl/klan...iabox-next/stembesturing/

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
[...]

Fupc en ik heb een witte, dus het blijft een raadsel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Heeft er al iemand geprobeerd om stembesturing aan de praat te krijgen op een logitech harmony?

Btw, ik hoop dat Ziggo snel met een software update komt met een optie om HDMI-CEC uit te schakelen. Is niet leuk icm harmony :/

[ Voor 41% gewijzigd door Armo op 17-04-2019 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 13:22

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Rinaldootje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:16:
[...]

Gewoon uit proberen :)
En "Spoel 7 minuten voorruit" :+
Reclameblokken zijn bijna 8 minuten tegenwoordig :).

offtopic:

Ik bekeek laatst wat videobanden met opnames uit 2001. Toen had je na iedere 30 minuten film 5 minuten reclame, nu is dat 22/8. Zeg maar 15% toen en 25% nu...

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Laatst online: 06-05 21:23
hardware-lover schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:55:
[...]

@franssnarf, ik zou het TS nog eens even goed doorlezen, zonde als daar geen gebruik van wordt gemaakt?
Die heb ik gelezen staat enkel dat de USB poort niet gebruikt wordt. Zal de vraag anders stellen zou het mogelijk zijn om er in de toekomst een HDD aan te hangen voor opnames.
Of wil men echt alles in de cloud, mij lijkt lokaal opnemen soms handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 14:56
De USB poort schijnt bewust uitgeschakeld te zijn zodat je er geen HDD aan kunt hangen op opnames te maken. Dat zou met de rechten te maken hebben.
Ik snap ook niet helemaal waarom ze zo moeilijk doen. Mijn LG TV heeft ook gewoon een USB poort waar ik een HDD op aangesloten heb om lokaal opnames te maken.

[ Voor 36% gewijzigd door remmuz op 17-04-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
remmuz schreef op woensdag 17 april 2019 @ 07:57:
De USB poort schijnt bewust uitgeschakeld te zijn zodat je er geen HDD aan kunt hangen op opnames te maken. Ik snap ook niet helemaal waarom ze zo moeilijk doen.
Wil je meer opslagcapaciteit dan moet je daarvoor een duurdere abonnement nemen met meer cloud opslag capaciteit. Heeft niets met rechten of moeilijk doen te maken. Ze willen gewoon zoveel mogelijk geld incasseren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 16:19
Armo schreef op woensdag 17 april 2019 @ 00:18:
Heeft er al iemand geprobeerd om stembesturing aan de praat te krijgen op een logitech harmony?

Btw, ik hoop dat Ziggo snel met een software update komt met een optie om HDMI-CEC uit te schakelen. Is niet leuk icm harmony :/
Zijn er Harmony modellen met een ingebouwde microfoon dan? :o

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
Swinnio schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:13:
[...]
Zijn er Harmony modellen met een ingebouwde microfoon dan? :o
Duh...Ik was er vanuit gegaan dat de mic in de box zelf zit maar nu je het zegt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-05 15:28
Armo schreef op woensdag 17 april 2019 @ 08:23:
[...]

Duh...Ik was er vanuit gegaan dat de mic in de box zelf zit maar nu je het zegt :F
Via Google Home kan het wel, al heb ik het nog niet met de Next mogen proberen, zit nog aan de Mediabox XL vast... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Laatst online: 01-05 17:56
Ik heb TV van Ziggo en internet van KPN. Gaat de Ziggo Mediabox Next dan werken of werkt die alleen met internet van Ziggo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Laatst online: 08-05 15:55

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

runnershigh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:59:
Ik heb TV van Ziggo en internet van KPN. Gaat de Ziggo Mediabox Next dan werken of werkt die alleen met internet van Ziggo?
Je kan hem niet afnemen zonder combi pakket vooralsnog (Ziggo kennende gaat dit ook niet gebeuren).

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
ArcticWolf schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:27:
[...]

Je kan hem niet afnemen zonder combi pakket vooralsnog (Ziggo kennende gaat dit ook niet gebeuren).
Ik vraag me hetzelfde af, heb internet van Ziggo maar gebruik het niet.
Maar ik wacht het rustig af, heb nog een 2e decoder ergens die ik ook zou moeten inleveren als ik nu overstap, en die kan ik nog niet missen, dus probeer ik rustig te wachten en niet dagelijks dit topic door te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Laguna schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:44:

[...]

en
Dank _/-\o_ (ietwat beschaamd, want dit had ik best zelf kunnen vinden :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29
Ik heb nu TV-start en als ik ze bel om te upgraden naar TV-compleet, krijg ik dan vanzelf de Next? Of moet er nog een voorraadje mediabox xl opgemaakt worden? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rowicom schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:05:
Ik heb nu TV-start en als ik ze bel om te upgraden naar TV-compleet, krijg ik dan vanzelf de Next? Of moet er nog een voorraadje mediabox xl opgemaakt worden? ;-)
@rowicom, er is maar één club die daar werkelijk het antwoord op kan geven? Het antwoord op je vraag heb je zelf eigenlijk al gegeven ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 08:31
Even over het opnemen van een hele serie, houd de Next er dan rekening mee wanneer afleveringen op een andere dag/tijdstip verder gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAlbino
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
Dionysos schreef op woensdag 17 april 2019 @ 12:04:
[...]

en

[...]

Dank _/-\o_ (ietwat beschaamd, want dit had ik best zelf kunnen vinden :D ).
Iemand deze al gevonden? :+

"Er zijn enkele zogenaamde easter eggs verstopt in deze functionaliteit.
Weet jij er één te vinden? Deel je ontdekking met andere klanten via de Community. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 17:26
Al eens geprobeerd om de google of alexa assistent aan te roepen in de AB van de Next???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
migeye schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:19:
Even over het opnemen van een hele serie, houd de Next er dan rekening mee wanneer afleveringen op een andere dag/tijdstip verder gaan?
Ja er wordt niet specifiek naar tijd of datum gekeken. Hij neemt gewoon alles van het programma of de serie op inclusief herhalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hangt van de zender af of ze dit goed meegeven, zou inprincipe niet moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
jongetje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 15:13:
[...]

Dat hangt van de zender af of ze dit goed meegeven, zou inprincipe niet moeten.
Geen idee hoe dit precies werkt. Ik had The Big Escape ingesteld en daarbij zag ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
@Laguna Wellicht nog leuk om de inhoud van de doos in de OP neer te zetten? :)

Mijn vraag: zit er een utp kabel bij de Next? Zo ja hoe lang is die en is het een cat6? Scheelt mij weer een kabeltje bestellen (wil ik ter voorbereiding alvast gaan doen oOo )

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
Vreemd, heb oppens het probleem dat wanneer ik in de epg een zender kies het zeker 10+ seconden duurt voordat de popup verschijnt om live te kijken of vanaf het begin. Heb de box al eens uit en aan gezet.

Gewoon zappen gaat wel goed, net zoals bladeren door de epg.

Edit: nu is het weer ok, heeft een klein half uur geduurd....

[ Voor 23% gewijzigd door migeye op 17-04-2019 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@migeye hier gaat het ook traag, heb jij ook dat je CS2311 krijgt bij het afspelen van content van eerder vandaag via de TVgids?

Het lijkt alsof de cloud component voor vertraging zorgt, alle diagnostiek is OK en de test toont aan dat UHD snelheden behaald worden.

[ Voor 34% gewijzigd door stormfly op 17-04-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu het nadeel ervaren van een cloud opname box. Blijkbaar storing en kan dus niets terug kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
harm12nl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:54:

Mijn vraag: zit er een utp kabel bij de Next? Zo ja hoe lang is die en is het een cat6? Scheelt mij weer een kabeltje bestellen (wil ik ter voorbereiding alvast gaan doen oOo )
Ja er zit UTP bij. Hier was ie denk ik 20 meter of zo. Vrij lange kabel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
DennusB schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:14:
[...]

Ja er zit UTP bij. Hier was ie denk ik 20 meter of zo. Vrij lange kabel!
Dat is wel erg lang haha. Is het een cat6? Ga er dan zelf wel ff 1 bestellen van 1,5 meter. Heb net alles netjes.. :+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harm12nl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:35:
[...]

Dat is wel erg lang haha. Is het een cat6? Ga er dan zelf wel ff 1 bestellen van 1,5 meter. Heb net alles netjes.. :+
Waarom wil je dat het cat6 is? Als er 20mbit doorheen kan is het prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rck010
Oranje -> test fase?
Wit -> soft launch?
Ik heb een exemplaar met een oranje logo gekregen, helaas. Had liever een witte gehad, maar goed..

Fijne box overigens, zo snappy vergeleken met de trage Mediabox XL. Ik heb overigens ook wat issues op m'n LG Oled als ik de Next op 4k output zet. Zoals al eerder vermeld in dit topic, de kleuren komen ontzettend flets over. Door deep color uit te zetten komt het beeld weer tot leven, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
stormfly schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:38:
@migeye hier gaat het ook traag, heb jij ook dat je CS2311 krijgt bij het afspelen van content van eerder vandaag via de TVgids?
Dat niet gehad maar wel ten tijde van dat probleem had ik ziggo sport en comedy central door elkaar met blokjes, alsof de bekabeling plots niet goed zou zijn.

Lijkt dus een storinkje bij ziggo te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
jongetje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:44:
[...]

Waarom wil je dat het cat6 is? Als er 20mbit doorheen kan is het prima.
Autistisch trekje denk ik. Alles is nu cat6 dus kan er dan niet tegen als dit ene kabeltje dat niet is 8)7

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
Probleem is nu iig weer terug. Ook idd bewaarde opnames zijn niet op starten.
Krijg nu wel die CS2511 melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 15:04
Rck010 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:51:
[...]

Ik heb een exemplaar met een oranje logo gekregen, helaas. Had liever een witte gehad, maar goed..
Ik heb overigens vandaag via de chat gevraagd wat het verschil is, maar dat is er niet. Ja behalve de kleur. Blijft dus een raadsel waarom ze van kleur geswitched zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
harm12nl schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:54:
Staat al in de OP, toch beter kijken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Pino112 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:13:
[...]

Ik heb overigens vandaag via de chat gevraagd wat het verschil is, maar dat is er niet. Ja behalve de kleur. Blijft dus een raadsel waarom ze van kleur geswitched zijn.
Dus gezien ik recent de box heb ontvangen, is oranje de 'nieuwe' kleur? Niet 't einde van de wereld, maar geef mij maar lekker die witte. Op dat oranje opvallende logo gaan ze nog veel commentaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 15:04
Rck010 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 06:40:
[...]

Dus gezien ik recent de box heb ontvangen, is oranje de 'nieuwe' kleur? Niet 't einde van de wereld, maar geef mij maar lekker die witte. Op dat oranje opvallende logo gaan ze nog veel commentaar krijgen.
Ja:
[..]
Pino: Wat is het verschil?
Ziggo: Alleen de kleur ;) Er zit geen verschil in type of hardware. Die zijn hetzelfde.
Pino: Oke bedankt, maar waarom zijn er uberhaupt dan twee kleuren?
Ziggo: Dat zal mogelijk alleen zijn geweest omdat ze bij de ander hebben bedacht dat de kleur oranje beter paste dan wit. Maar het is niet zo dat we dan de boxen omdat ze een wit logo hebben niet gaan gebruiken.
[..]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Waar maak je je druk om zeg. Blijkbaar een super apparaat aangezien mensen zich druk maken om een kleur logo. Het geeft geen licht in het donker.. en anders plak je er een zwarte sticker overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 14:56
[...]

Ik heb de box al sinds september, met een oranje logo.
Er is tijdens de eerste test periode niemand geweest die een opmerking over de kleur van het logo maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Laguna schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:41:
[...]

Staat al in de OP, toch beter kijken B)
Excuus, toch maar aan de bril dan :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-05 17:25
Rck010 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:51:
[...]

Fijne box overigens, zo snappy vergeleken met de trage Mediabox XL. Ik heb overigens ook wat issues op m'n LG Oled als ik de Next op 4k output zet. Zoals al eerder vermeld in dit topic, de kleuren komen ontzettend flets over. Door deep color uit te zetten komt het beeld weer tot leven, vreemd.
Ik had echt even eerst hier moeten kijken......
De Ziggo had ik hierover gebeld en die wilde perse een monteur sturen. op 1080P is het inderdaad perfect maar 4k doet het heel raar.

Bedankt voor de deep color tip !

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:29
Wat ik in de OP mis, is het stroomverbruik van dit magische kastje. Moet anno 2019 toch echt wel vermeld worden, vind ik.
Wat verbruikt ie in standby en wat verbruikt ie tijdens gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@rowicom

Hoeveel stroom gebruikt de Mediabox Next?
De hoeveelheid stroom die de Mediabox Next per uur verbruikt is afhankelijk twee zaken: je energie-instellingen en of de mediabox aan of in stand-by staat. Onderstaand verbruik is bij gemiddeld gebruik:

Verbonden met een netwerkkabel Verbonden via draadloos netwerk
Aan 11,16 Watt 11,84 Watt
Standby: Snelstart 9,29 Watt 11,12 Watt
Standby: Normale start 1,59 Watt 1,55 Watt
Standby: Ecostart 0,34 Watt 0,36 Watt

Bron: https://www.ziggo.nl/klan...iabox-next/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 06:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Heb de Next ook binnen. Op zich tevreden, lekker snel ding. Wat ik wel jammer vindt is het geluid van de fan. Die hoor je toch duidelijk, zeker als het even wat stiller is op tv, bijv. tijdens het journaal. Apparaat voelt dan ook best warm aan. Ben ik de enige of horen anderen de fan ook?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Microkid schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:13:
Heb de Next ook binnen. Op zich tevreden, lekker snel ding. Wat ik wel jammer vindt is het geluid van de fan. Die hoor je toch duidelijk, zeker als het even wat stiller is op tv, bijv. tijdens het journaal. Apparaat voelt dan ook best warm aan. Ben ik de enige of horen anderen de fan ook?
Heb je hem in een kastje staan of zo? Hier is t apparaat super koel en heb de fan nog geen enkele keer gehoord!

Pagina: 1 ... 7 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.

Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic