Hier de Mediabox Next ook draaiend, vanmiddag ontvangen. (via een link; nieuw abonnement afsluiten en ik stond ook al op de lijst)
Zoals al vaker gezegd in dit topic is het een hele prettige (snelle) installatie en gebruikerservaring.
Qua looks en opzet zijn de schermen en menu's heel herkenbaar want het lijkt erg op de Horizon box. Dit maakt de overstap makkelijk.
De menu's lijken versimpeld en hebben minder opties (voor tweakers wel jammer want minder om mee te spelen).
De box herkent mn LG tv en LG audioset(welke niet direct met de box is verbonden maar via HDMI-ARC aan de TV hangt).
De AB werkt ook gelijk op de TV, beter dan de horizon AB welke ik nooit 100% functioneel kreeg. Stembesturing werkt ook goed en is erg lui-makend. Merk dat het licht van de home knop soms pulseert, nog even uitzoeken waarom dat is.
Ook had ik de menu's op de horizon doorschijnender/lichter gezet, dit kan je op de Next (nog?) niet instellen.
Geen 4k TV hier dus ook de box geeft als maximale resolutie 1080p.
Ik moet zeggen dat de kleuren inderdaad iets scherper/feller lijken maar dit verschilt ook weer per zender.
Beetje rommelen met de beeld presets van de TV en nu kijkt het alweer wat prettiger.
Tevens is de Netflix kwaliteit net iets minder mooi dan wanneer ik de app van de TV gebruik.
De Mediabox zit via Wifi aan mn Deco P7 mesh netwerk (Deco's WPS functie gebruikt zodat de Next aan de hoofd-hub hangt). Volgens de eigen diagnostiek is de Next op 2.4GHz zelfs nog snel genoeg voor 4k beelden.
Tevens hangt de Next aan een dikke Coax kabel welke direct vanuit de meterkast komt.
Toen begonnen met de omwisselen van de TC7200 voor de Connectbox (Arris model).
Dit ging iets minder soepel/vlot.
Laptop per kabel aan de Connectbox, en al binnen enkele minuten werkten internet en telefonie.
Helaas kon ik het modem niet zelf in bridge modus zetten (vanwege ipv6) dus even contact met Ziggo, die zeiden dat ik de optie binnen een uurtje te zien zou krijgen. Na 2 uur nog maar even gevraagd aan de helpdesk en toen vertelden ze dat het nieuwe modem eerst volledig geactiveerd moest zijn, dit kon 24 uur duren.
Maar wanneer je geen nieuwe modem hebt duurt het een uurtje voordat je de bridgemodus kan aanzetten op de Connectbox.
Het heeft bij mij uiteindelijk ca. 4~5 uur geduurd en toen kon ik hem alsnog in Bridgemodus zetten. (gelukkig geen 24uur) Nu loopt alles als een trein op 250/25mbps - soms zelfs een fractie sneller, de TC7200 was altijd een fractie langzamer.
Alle logo's/text op de box+AB zijn wit.
[
Voor 16% gewijzigd door
german8 op 17-04-2019 00:32
]