Klopt! Als je de 2e bevestigingsmail krijgt is hij goedgekeurd....
Die link doet het bij mij ook. Ik wacht echter toch nog even, als de box binnen nu en twee maanden komt (volgens Ziggo), dan kan ik de box 1 op 1 omruilen met behoud van korting en voorwaarden ipv nu een heel nieuw contract afsluiten (heb ik er ineens ook weer telefonie bij namelijk)...
©2004
De link kom ik ook op maar dan moet ik als ik ingelogd ben een nieuw pakket van 64 euro betalen?
terwijl ik al een max/complete abbo heb?
PSN: McMillan0984
Klopt, dat is wat ze doen op dit moment tot de box voor iedereen beschikbaar komt, dan kan je hem omruilen.Clavat schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:51:
De link kom ik ook op maar dan moet ik als ik ingelogd ben een nieuw pakket van 64 euro betalen?
©2004
Voor iedereen die de tweede e-mail niet krijgt. Kijk in je spam folder, ik had daar een annulering e-mail dat ik nog niet aan de beurt was
Het huidige pakket komt te vervallen en je gaat een nieuw contract aan. Uitleg staat op de website voordat je op bestel klikt onderaan de pagina. Ook de kortingen komen te vervallenClavat schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:51:
Ik weet niet of je hem zomaar mag omruilen, ik vermoed dat je toch een nieuw contract moet aangaan. Anders krijgen ze alle soft-launchers/testers op hun dak die allemaal een nieuwe abonnement moest afsluiten.harm12nl schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:52:
[...]
Klopt, dat is wat ze doen op dit moment tot de box voor iedereen beschikbaar komt, dan kan je hem omruilen.
Je bent wel je korting kwijt als je overstapt naar de next maar einddatum contract blijft hetzelfde, het wordt geen nieuw jaarcontract.densoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:53:
[...]
Het huidige pakket komt te vervallen en je gaat een nieuw contract aan. Uitleg staat op de website voordat je op bestel klikt onderaan de pagina. Ook de kortingen komen te vervallen
Excuus, je hebt gelijk. Ik had dat al eerder gepost volgens mij. De einddatum blijft hetzelfde.edebee schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:00:
[...]
Je bent wel je korting kwijt als je overstapt naar de next maar einddatum contract blijft hetzelfde, het wordt geen nieuw jaarcontract.

Helaas net ook ontvangen (niet in Spam).randomice schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:52:
Voor iedereen die de tweede e-mail niet krijgt. Kijk in je spam folder, ik had daar een annulering e-mail dat ik nog niet aan de beurt was
We vinden het jammer, maar we kunnen uw bestelling niet in orde maken. De bestelde Mediabox Next is nog niet voor u beschikbaar. We starten namelijk met een kleine groep klanten en breiden dat later uit.
Net ook maar even een bericht naar de chat gestuurd en werd echt opvallend snel geholpen... Sta op de lijst met geïnteresseerden.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Best erg eigenlijk. Je kan het redelijk makkelijk bestellen door een bug in de website en dan later de reden krijgen dat het niet voor u geldt, maar alleen voor een groep andere mensen. Eigenlijk net zo raar als: je besteld een patat met bij de snackbar en die man zegt dan "nee dat kan niet, is alleen voor mensen met blond haar. Komt u morgen maar weer terug".basst85 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:02:
[...]
Helaas net ook ontvangen (niet in Spam).
[...]
Los dan gewoon die pagina bug op!!!!
densoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:51:
[...]
Klopt! De pagina is soms nog steeds open. Je moet het gewoon blijven proberen. Dan kom je er doorheen....
Ja jij werkt dit ook zelf in de hand door mensen aan te moedigen die link te blijven proberendensoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:37:
[...]
Het is eigenlijk wel eigenaardig dat Ziggo nog steeds niets heeft gedaan tegen die bestel bug. Ze moeten langzamerhand toch wel moe worden van de (valse) aanvragen zou je zeggen...

Graag geen links meer plaatsen. Zoals @VodafoneZiggo al aangaf geduldig afwachten op de mail en indien je dat nog niet gedaan hebt kan je je bij Ziggo middels chat of telefonisch op de lijst met geïnteresseerden laten zetten.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Sta al weken op de lijst. Lijkt me nep..
Haters everywhere but I don’t really care
Natuurlijk heb je daar wel een punt in, maar aan de andere kant als de link niet meer werkt haken de mensen snel af. Zolang de link blijft werken blijven de mensen het toch proberen. En natuurlijk worden ze teleur gesteld als ze een afwijzing krijgen, maar dat is te verwachten. En ik moedig de mensen niet aan om op de link te klikken. Het blijft natuurlijk hun eigen verantwoording....Laguna schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:12:
[...]
[...]
Ja jij werkt dit ook zelf in de hand door mensen aan te moedigen die link te blijven proberen
Graag geen links meer plaatsen. Zoals @VodafoneZiggo al aangaf geduldig afwachten op de mail en indien je dat nog niet gedaan hebt kan je je bij Ziggo middels chat of telefonisch op de lijst met geïnteresseerden laten zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door densoft op 11-04-2019 12:26 ]
Al drie keer besteld via de link.
Moeten ze die link maar fixen.
Of met eindelijk 's een keer matsen.
Moeten ze die link maar fixen.
Of met eindelijk 's een keer matsen.
De link werkt bij mij iig nu weer (ook na inloggen), maar wil eigenlijk zien wat er nu eigenlijk gebeurd. Buiten de basis Next, moet het extra pakket er ook nog op. Oh, nvm zie dat je daarna extra opties kiest. 
Blijkbaar bestaat het extra pakket niet meer en is het standaard voor complete. Lekker bezig! (en dat zeg ik tegen mezelf trouwens.)
Ga ruzie thuis krijgen als ik zomaar op de knop drukt en we komen er door.
Check net mijn mail en er staat een nieuwe mail in. Maar dat was de rekening... >_<
Blijkbaar bestaat het extra pakket niet meer en is het standaard voor complete. Lekker bezig! (en dat zeg ik tegen mezelf trouwens.)
Ga ruzie thuis krijgen als ik zomaar op de knop drukt en we komen er door.
Check net mijn mail en er staat een nieuwe mail in. Maar dat was de rekening... >_<
[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 11-04-2019 12:29 ]
Ik doe maar niks met de link aangezien ik nog een korting heb lopen op mijn abonnement. 
Ik wacht wel geduldig af want zolang kan het ook niet meer duren voor de rest van de abonnees een Next mediabox thuis krijgen.
Ik wacht wel geduldig af want zolang kan het ook niet meer duren voor de rest van de abonnees een Next mediabox thuis krijgen.
"When you grow up your heart dies"
Heb net gechat met de vraag of ik op de lijst gezet kan worden maar volgens de medewerker is er geen lijst en kan de KS niets voor me doen.matthijst schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:17:
Sta al weken op de lijst. Lijkt me nep..
Je moet ook om de Next lijst vragen, niet de Blacklist.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Er is wel degelijk een lijst:prijk schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:26:
[...]
Heb net gechat met de vraag of ik op de lijst gezet kan worden maar volgens de medewerker is er geen lijst en kan de KS niets voor me doen.
https://www.ziggo.nl/pakketten/formulier-eos-bestaand
Die link geven ze niet als je op die actiepagina zit. Lekker handig.
Heb mij op 6 maart door Ziggo webcare ook op een lijst laten zetten, maar nog niks over vernomen
Beste TS of Moderator, kan er een split komen tussen het daadwerkelijk bespreken van de nieuwe mediabox en het babbelen over het bestellen van de mmediabox/op een lijst komen?
Dit topic gaat nu nergens meer over...
Inhoudelijke vragen worden ondergesneeuwd door onzin.
Bedankt, heb me meteen aangemeld. Niet zo'n goede chat-ervaring dus maar ik had de enquête helaas al weggekliktbasst85 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:27:
[...]
Er is wel degelijk een lijst:
Hiernaar word je inderdaad verwezen in de afmeldings e-mail welke je ontvangst.basst85 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:27:
[...]
Er is wel degelijk een lijst:
De Topic heet : "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next" , dus het moet over de Next gaan en dat doet het op het moment nog gewoon. Maar misschien een nieuwe Topic starten met "Mediabox Next - Technisch" voor de technische vragen ?german8 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:36:
Beste TS of Moderator, kan er een split komen tussen het daadwerkelijk bespreken van de nieuwe mediabox en het babbelen over het bestellen van de mmediabox/op een lijst komen?
Edit: Technische details weten vaak de testers, maar die mogen je toch geen antwoorden geven van Ziggo. De Soft-launchers wel (hoe krom dan ook), maar dat zijn er nog niet heel veel. Het had er meer kunnen zijn, als de bestellingen hadden laten doorgaan....
[ Voor 20% gewijzigd door densoft op 11-04-2019 13:05 ]
Als het nieuwe ervan af is, dan suddert dit topic wel verder. Voor vragen/opmerkingen aan de lokale crew kan je beter een report aanmaken via:german8 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:36:

Zodra de mensen hem kunnen bestellen zonder problemen, zal dat ook wel wegebben. Lijkt me dat een extra topic niet echt veel toe gaat voegen? Maar wellicht heb ik het ook verkeerd. Iedereen wil nu eigenlijk gewoon zijn horizon vervangen door een Next.
Dat zeg je helemaal goed!! Als de Mediabox XL een prima box was geweest, was het hier alleen maar technisch gebleven en geen run geweest op de Next....Arunia schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:15:
Zodra de mensen hem kunnen bestellen zonder problemen, zal dat ook wel wegebben. Lijkt me dat een extra topic niet echt veel toe gaat voegen? Maar wellicht heb ik het ook verkeerd. Iedereen wil nu eigenlijk gewoon zijn horizon vervangen door een Next. :P+
Wat mij betreft worden alle berichten over het wel of niet kunnen bestellen verplaatst naar een nieuw topic in Telecomproviders en Leveringen, daar is dit topic nooit voor bedoeld.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Of hier denk ik: Internet & NetwerkenInternetproviders en Hosting
Wat mij betreft mag die hele discussie ook wel stoppen (ja, ik heb het ook gepost), maar feitelijk ga je hem toch niet eerder krijgen dan dat Ziggo wil dat jij hem kan krijgen. Aan de andere kant wat ik al aangegeven heb en Senior Sjon net voor mij, het ebt vanzelf wel weg.
Voor zover valt er volgens mij ook weinig te zeggen en vragen over de box zelf en naarmate er meer mensen zijn die hem hebben, zal die discussie, de kun je hem al bestellen discussie, ruimschoots overstemmen.
Voor zover valt er volgens mij ook weinig te zeggen en vragen over de box zelf en naarmate er meer mensen zijn die hem hebben, zal die discussie, de kun je hem al bestellen discussie, ruimschoots overstemmen.
Kom maar op met de technische vragen.....
[ Voor 4% gewijzigd door densoft op 11-04-2019 13:29 ]
Is het iemand al opgevallen dat als je via tv replay iets terugkijkt dat het beeld wat blokkerig toont vergeleken met de Mediabox XL? Ik heb het vanochtend even getest en dat viel me eigenlijk op. Of eigenlijk eerlijk gezegd dat de bitrate wat laag is?
Ben het zoeken of geplande opnames verlengt kunnen worden. Bv voor wanneer een F1 wedstrijd uitloopt om de e.o.a reden of bv een voetbalwedstrijd in de verlenging gaat.
Standaard las ik dat er 15 min. langer wordt opgenomen.
Volgens mij stond hier je antwoordt al. CreativeS had je daar al een antwoord op gegeven : https://ziggoforum.nl/topics/92597/page-62#post-1257130migeye schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:45:
Ben het zoeken of geplande opnames verlengt kunnen worden. Bv voor wanneer een F1 wedstrijd uitloopt om de e.o.a reden of bv een voetbalwedstrijd in de verlenging gaat.
Maar helaas is het niet mogelijk. Zoals vermeld.
Replay TV is ook van lagere kwaliteit, als je de hoge kwaliteit wil moet je het gewoon opnemen (zodat je kan doorspoelen ook).densoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:31:
Is het iemand al opgevallen dat als je via tv replay iets terugkijkt dat het beeld wat blokkerig toont vergeleken met de Mediabox XL? Ik heb het vanochtend even getest en dat viel me eigenlijk op. Of eigenlijk eerlijk gezegd dat de bitrate wat laag is?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Het klopt dat het een lage kwaliteit is, maar dan nu iets lager dan de Mediabox XL. Hier zag ik het nooit zo erg....
Eerste indruk is geweldig: installatie verloopt soepel, tv wordt automatisch herkend zodat de afstandsbediening werkt voor volume en aan/ uit. Menu’s zijn duidelijk en reageren snel.
Voor mijn gevoel zijn de menu’s en instel-mogelijkheden wel beperkt, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden wat ik nu mis tov de Horizonbox.
Voicecontrol werkt echt goed, voor radio ideaal (menuknop voor radio had ik moeite mee om te vinden maar dus niet nodig eigenlijk).
Opnames, verder kijken en kijklijst makkelijk bij elkaar te vinden onder “Bewaard”
Suggesties obv meest bekeken zenders bevalt me eigenlijk ook al (optie wel uit te zetten).
Algemene indruk is dat de Next echt afgestemd is op de gebruiker en diens gebruiksgemak (al valt alles na de Horizon natuurlijk mee! 😊)
Voor mijn gevoel zijn de menu’s en instel-mogelijkheden wel beperkt, maar heb nog niet echt iets kunnen vinden wat ik nu mis tov de Horizonbox.
Voicecontrol werkt echt goed, voor radio ideaal (menuknop voor radio had ik moeite mee om te vinden maar dus niet nodig eigenlijk).
Opnames, verder kijken en kijklijst makkelijk bij elkaar te vinden onder “Bewaard”
Suggesties obv meest bekeken zenders bevalt me eigenlijk ook al (optie wel uit te zetten).
Algemene indruk is dat de Next echt afgestemd is op de gebruiker en diens gebruiksgemak (al valt alles na de Horizon natuurlijk mee! 😊)
Dat is wel knap dat je verschil ziet in replay en opnames aangezien dat excact dezelfde cloud/systeem is bij Ziggo...DennusB schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:16:
[...]
Replay TV is ook van lagere kwaliteit, als je de hoge kwaliteit wil moet je het gewoon opnemen (zodat je kan doorspoelen ook).
Zit je via (tragere) Wi-Fi aangesloten? Ik ben bekabeld en ik zie geen verschil in LiveTV en opnames/replay (zal vast technisch verschilllend zijn maar ik zie het niet).
De backend is niet hetzelfdejongetje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:45:
[...]
Dat is wel knap dat je verschil ziet in replay en opnames aangezien dat excact dezelfde cloud/systeem is bij Ziggo...
Zit je via (tragere) Wi-Fi aangesloten? Ik ben bekabeld en ik zie geen verschil in LiveTV en opnames/replay (zal vast technisch verschilllend zijn maar ik zie het niet).
Klopt maar ik ben benieuwd of deze dan vanzelf verlengt?densoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:10:
[...]
Volgens mij stond hier je antwoordt al. CreativeS had je daar al een antwoord op gegeven : https://ziggoforum.nl/topics/92597/page-62#post-1257130
Maar helaas is het niet mogelijk. Zoals vermeld.
Want? Ik heb andere dingen gehoord. Kan me ook niet voorstellen dat ze alles op 2 systemen gaan opslaan, zou super onzinnig zijn.DennusB schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:46:
[...]
De backend is niet hetzelfdeEn nee, gewoon via CAT6 aan de switch
Nee helaas....migeye schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:47:
[...]
Klopt maar ik ben benieuwd of deze dan vanzelf verlengt?
Ik heb sinds gisteren ook de Next in bezit. Kreeg er ook een nieuwe modem bij, de Connetcbox. Omdat ik in een UPC gebied valt kon ik inderdaad zelf de modem in bridge zetten, zit je in een Ziggo gebied dan kan dit blijkbaar niet en heb je hulp nodig van Ziggo.
Ik heb de Next via HDMI aangesloten op een Denon Receiver "AVR X3400H" kreeg uiteindelijk zwart beeld en de melding op mijn scherm dat een extern apparaat de resolutie niet aan zou kunnen. De Denon stond ingesteld voor upscaling en dat heb ik uitgezet, dan kreeg ik wel beeld. Zodra je alles had uitgezet en weer aan, weer de melding dat extern app de resolutie niet aankan. Ik heb gezocht en diverse instellingen veranderd maar het probleem bleef aanwezig. Ik heb nu de Next direct op de TV aangesloten en dit werkt zonder problemen. Wat mij wel opviel is dat alle kanalen van NPO 1 t/m de laatste een beeldkwaliteit geven van 3840 X 2160 het lijkt er dus op dat de Next ook aan upscaling doet. Waardoor het niet via de receiver werkt is een raadsel, mogelijk gaat er tijdens de handshake iets mis waardoor de Denon de fout ingaat.
Verder stuur ik alles aan via een Harmony Ultimate en dat werkt prima, spraak besturing gebruik ik niet en vind ik ook niet echt nodig. Gisteren meteen aantal programma's opgenomen die ik vanavond ga bekijken, zal mij benieuwen wat betreft kwaliteit van het beeld.
Ik vind de Next t.o.v. de Horizon een verademing, lekker snel, goed beeld en stil.
Ik heb de Next via HDMI aangesloten op een Denon Receiver "AVR X3400H" kreeg uiteindelijk zwart beeld en de melding op mijn scherm dat een extern apparaat de resolutie niet aan zou kunnen. De Denon stond ingesteld voor upscaling en dat heb ik uitgezet, dan kreeg ik wel beeld. Zodra je alles had uitgezet en weer aan, weer de melding dat extern app de resolutie niet aankan. Ik heb gezocht en diverse instellingen veranderd maar het probleem bleef aanwezig. Ik heb nu de Next direct op de TV aangesloten en dit werkt zonder problemen. Wat mij wel opviel is dat alle kanalen van NPO 1 t/m de laatste een beeldkwaliteit geven van 3840 X 2160 het lijkt er dus op dat de Next ook aan upscaling doet. Waardoor het niet via de receiver werkt is een raadsel, mogelijk gaat er tijdens de handshake iets mis waardoor de Denon de fout ingaat.
Verder stuur ik alles aan via een Harmony Ultimate en dat werkt prima, spraak besturing gebruik ik niet en vind ik ook niet echt nodig. Gisteren meteen aantal programma's opgenomen die ik vanavond ga bekijken, zal mij benieuwen wat betreft kwaliteit van het beeld.
Ik vind de Next t.o.v. de Horizon een verademing, lekker snel, goed beeld en stil.
Op de Next kan je een snelheidstest uitvoeren, dan krijg je meteen te zien in welke kwaliteit jou beeld wordt doorgestuurd.jongetje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:45:
[...]
Dat is wel knap dat je verschil ziet in replay en opnames aangezien dat excact dezelfde cloud/systeem is bij Ziggo...
Hoe doe je dat?HenkQP schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:41:
[...]
Op de Next kan je een snelheidstest uitvoeren, dan krijg je meteen te zien in welke kwaliteit jou beeld wordt doorgestuurd.
In het hoofdmenu rechts op het tandwieltje klikken, daar ergens kun je dan de status laten zien. (kan er nu niet bij om het precies uit te leggen)
Diagnosticmigeye schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:55:
[...]
In het hoofdmenu rechts op het tandwieltje klikken, daar ergens kun je dan de status laten zien. (kan er nu niet bij om het precies uit te leggen)
Heeft verder niemand er last van dat de kleuren niet kloppen op de Next (icm een OLED tv)? Sommige mensen zien er uit als lijken zo wit, het oogt heel grauw. Het zou kunnen dat ze HDR proberen na te bootsen, maar sommige kleuren kloppen totaal niet bij mij. En er zijn geen instellingen om er wat aan te veranderen.
[ Voor 13% gewijzigd door Steven030 op 11-04-2019 19:34 ]
Nee werkt hier top op m’n LG 4K HDR OLED. Zeker dat je tv of receiver geen HDR forceren over het signaal?Steven030 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:27:
Heeft verder niemand er last van dat de kleuren niet kloppen op de Next (icm een OLED tv)? Sommige mensen zien er uit als lijken zo wit, het oogt heel grauw. Het zou kunnen dat ze HDR proberen na te bootsen, maar sommige kleuren kloppen totaal niet bij mij. En er zijn geen instellingen om er wat aan te veranderen.
Nee, de HDR modus van de tv blijft wel uit en de Next is rechtstreeks aangesloten op de TV. Ik gebruik de beeldmodus Technicolor Expert, jij?DennusB schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:44:
[...]
Nee werkt hier top op m’n LG 4K HDR OLED. Zeker dat je tv of receiver geen HDR forceren over het signaal?
[ Voor 45% gewijzigd door Steven030 op 11-04-2019 20:59 ]
Hij staat hier momenteel op de standaard “bioscoop modus”!Steven030 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:51:
[...]
Nee, de HDR modus van de tv blijft wel uit en de Next is rechtstreeks aangesloten op de TV. Ik gebruik de beeldmodus Technicolor Expert, jij?
Kennelijk stond ik wel op de lijst zoals de KS zei dat ze zouden doen, nooit geen mail gehad, maar hij komt morgen wel binnen ;-)rusman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:44:
[...]
De bevestigingsmail zegt nog niks. Pas zodra je de 2e bevestiging krijgt is hij erdoor voor zover ik weet.
Hebben er meerdere mensen last van de CEC functie? Tijdens de installatie zag hij mijn Philips tv, zodat je met 1 afstandsbediening de box en tv kan bedienen. Dat is wel raar, want CEC (Easylink) staat op mijn tv uit i.v.m Logitech harmony afstandsbediening. Wat er nu gebeurt is dat als ik bv op de D-pad naar rechts druk dat dit dan 2x gebeurt op de Next.
Dit is een bekend probleem als de output van de Next op 4K staat. Als je voor 1080p kiest zal het er heel anders uit zien.Steven030 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:27:
Als het goed is ziet het er beter uit als je HDMI Deep Color uit zet.
https://www.lg.com/ca_en/...37131182045-menu-settings
De meningen zijn overigens verdeeld. Het kan ook nog verschil maken of de Next rechtstreeks op de TV is aangesloten of via b.v. een receiver.
Ik ben er ook mee aan het prutsen geweest en nu ben ik er tevreden mee.
Als ik de output van de Next op 1080p zet lijkt het net of iedereen een spray-tan heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door remmuz op 12-04-2019 08:15 ]
Ik heb een Samsung Q9 (2018) en het valt mij op dat de volume knoppen van de Next ab niet altijd goed reageren. Soms moet ik een paar keer drukken voordat er wat gebeurt. De andere knoppen reageren wel goed. Meer mensen (met een Samsung tv) hier last van?
[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcus038 op 12-04-2019 08:42 ]
Dus ook een soort CEC probleem. Ik heb hier ook wat problemen mee....MrMarcus038 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:40:
Ik heb een Samsung Q9 (2018) en het valt mij op dat de volume knoppen van de Next ab niet altijd goed reageren. Soms moet ik een paar keer drukken voordat er wat gebeurt. De andere knoppen reageren wel goed. Meer mensen (met een Samsung tv) hier last van?
Hier geen problemen met de Next AB of het beeld. Ik heb de video output op ''wat je TV aangeeft'' oid staan en geen rare kleuren.Ik krijg alleen mijn samsung AB weer niet gekoppeld aan de next, misschien kent samsung de code nog niet..
M3 '21
Ik heb mijn Samsung one remote kunnen koppelen door te kiezen voor Pace DCR-7111. Werkt verder prima. Het enige wat ik dan mis is de spraak knop van de Next en het uit zetten van de Next gaat wat omslagtiger.
Heb het formuliertje ingevuld... voor het eerst dat ik interesse heb in een mediabox (heb al jaren een CI+ module). Ben benieuwd
Hier ook problemen met CEC.
Als ik ik switch van de Next box naar Apple TV dan zet de Harmony netjes de Next box uit alleen door HDMI-CEC gaat alles uit (Sony TV, Sony Receiver, Next box). HDMI-CEC is niet uit te zetten op de Next box, op mijn tv en receiver staat deze optie al uit maar blijkbaar doet de Next box iets aparts...
Als ik ik switch van de Next box naar Apple TV dan zet de Harmony netjes de Next box uit alleen door HDMI-CEC gaat alles uit (Sony TV, Sony Receiver, Next box). HDMI-CEC is niet uit te zetten op de Next box, op mijn tv en receiver staat deze optie al uit maar blijkbaar doet de Next box iets aparts...
Heb (ook) problemen met het koppelen van Next box via Denon (avrx1200w) receiver. Wel geluid, maar zwart beeld. Gek genoeg verschijnen menu's/interface van de Next box wel op Sony android TV. Ziet de Next box dat het via een onbekende HDMI verbinding gaat en gaan beeld op zwart ivm rechten of zo?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Heeft jouw versterker toevallig 4k upscaling? Dan moet je deze even uitzetten.amphora schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:28:
Heb (ook) problemen met het koppelen van Next box via Denon (avrx1200w) receiver. Wel geluid, maar zwart beeld. Gek genoeg verschijnen menu's/interface van de Next box wel op Sony android TV. Ziet de Next box dat het via een onbekende HDMI verbinding gaat en gaan beeld op zwart ivm rechten of zo?
Mijn Next gisteravond aangesloten. Ik vond het wel bijzonder dat ie meldde dat de afstandsbediening gekoppeld is aan m'n LG tv en Marantz audiosysteem, terwijl ivm m'n Harmony CEC uit staat op al m'n apparaten. Nog even kijken hoe dat in de praktijk uitpakt.
Tijdens de installatie na een herstart kreeg ik nog een soort van screensaver te zien met de melding "ongeldige indeling", maar na nog een herstart was die melding weg.
Overigens hangt m'n Next achter m'n Marantz en dat geeft gelukkig geen problemen (zoals sommige mensen met Denon apparatuur gemeld hadden).
Wel duurde het even voor ik TV kon kijken, waarschijnlijk omdat ik voorheen via een Humax/smartcard combi keek en de Next geen smartcard meer nodig heeft. Er stond nu "niet geactiveerd" bij signaalkracht, maar vanmorgen nog even snel gekeken en toen werkte het wel en staat er nu "goed" bij signaalkracht.
Kan er verder nog niet veel over zeggen, dan lekker compacte box en vlotte interface. Nog even kijken of ik het display van m'n Humax ga missen. Wel jammer dat ze er volgens mij een kleine ventilator in hebben gestopt ipv een goede heatsink, als die ooit warm zou worden ga je dat wel horen.
Tijdens de installatie na een herstart kreeg ik nog een soort van screensaver te zien met de melding "ongeldige indeling", maar na nog een herstart was die melding weg.
Overigens hangt m'n Next achter m'n Marantz en dat geeft gelukkig geen problemen (zoals sommige mensen met Denon apparatuur gemeld hadden).
Wel duurde het even voor ik TV kon kijken, waarschijnlijk omdat ik voorheen via een Humax/smartcard combi keek en de Next geen smartcard meer nodig heeft. Er stond nu "niet geactiveerd" bij signaalkracht, maar vanmorgen nog even snel gekeken en toen werkte het wel en staat er nu "goed" bij signaalkracht.
Kan er verder nog niet veel over zeggen, dan lekker compacte box en vlotte interface. Nog even kijken of ik het display van m'n Humax ga missen. Wel jammer dat ze er volgens mij een kleine ventilator in hebben gestopt ipv een goede heatsink, als die ooit warm zou worden ga je dat wel horen.
Zit te twijfelen of ik de Next ga bestellen.
Zit momenteel met een irritante 2020 error, gaat meestal weg binnen 30 sec. Zou aan de kabel liggen volgens Ziggo maar een jaar zonder problemen gewerkt of ik die getrokken kabel ff ga vervangen.... Denk zelf dat het meer aan de box ligt. Maar ander prob is dat mijn abo ook al bijna afloopt en ik van plan was om te bellen voor verlengning en korting.. Als ik de Next neem dan krijg ik bijna zeker geen korting....
Zit momenteel met een irritante 2020 error, gaat meestal weg binnen 30 sec. Zou aan de kabel liggen volgens Ziggo maar een jaar zonder problemen gewerkt of ik die getrokken kabel ff ga vervangen.... Denk zelf dat het meer aan de box ligt. Maar ander prob is dat mijn abo ook al bijna afloopt en ik van plan was om te bellen voor verlengning en korting.. Als ik de Next neem dan krijg ik bijna zeker geen korting....
Gisteren mbv die bestel bug de Next besteld, en vandaag een berichtje gehad dat de box binnenkort geleverd. Track & Trace zegt dat de box morgen bij mij afgeleverd wordt. Ben benieuwd.
Bijde zijn gelijk alleen de xl krijgt de stream direct in hoge kwaliteit via dvb-c waarbij de next eerste x sec wat slechter beeld geeft door mpeg dash gebeuren, na x sec is beeld net zo goed als xl.densoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:18:
Het klopt dat het een lage kwaliteit is, maar dan nu iets lager dan de Mediabox XL. Hier zag ik het nooit zo erg....
Ik heb de Next rechtstreeks op de tv aangesloten, maar ervaar wat lipsync problemen op Ned 1.
Meer mensen die dit ervaren?
Meer mensen die dit ervaren?
Verwijderd
Beste forumleden.
Ik heb ook de Ziggo Next rechtstreeks aangesloten op mijn Lg Oled tv.
Maar heb net zoals Steven hierboven al schrijft dat als ik hem op 4K resolutie zet het beeld naar een BT2020 kleur mapping schiet.
En dit maakt het beeld erg grijs en weinig kleur.
Met Deep Colour functie in of uitgeschakeld geen verschil.
Op 1080P geen problemen.
Ik heb ook de Ziggo Next rechtstreeks aangesloten op mijn Lg Oled tv.
Maar heb net zoals Steven hierboven al schrijft dat als ik hem op 4K resolutie zet het beeld naar een BT2020 kleur mapping schiet.
En dit maakt het beeld erg grijs en weinig kleur.
Met Deep Colour functie in of uitgeschakeld geen verschil.
Op 1080P geen problemen.
Ik heb ‘m gewoon op de ‘van je TV’-instelling staan (even uit m’n hoofd hoe die optie heet). Dacht dat ie dan automatisch 4k pakt als de TV dat ondersteunt. Heb een LG C8 en zie verder geen problemen.
De snelheid en responsiveness van deze Next box is echt briljant. Heerlijk. Eindelijk.
De snelheid en responsiveness van deze Next box is echt briljant. Heerlijk. Eindelijk.
Verwijderd
Ja ik heb hem ook op die stand staan dat hij de beste resolutie van de tv pakt.
Maar als je hem op 1080P zet dan heb je veel kleur wat je van een oled tv gewend bent.
Maar zet je hem op 4K dan is bijna alle kleur weg en dit mag normaal niet het moet alleen wat scherper zijn en niet dat hij de hele kleur mapping aanpast.
De tv blijft wel gewoon op de Technicolor beeld instelling staan bij omschakelen van de resolutie.
Maar als je hem op 1080P zet dan heb je veel kleur wat je van een oled tv gewend bent.
Maar zet je hem op 4K dan is bijna alle kleur weg en dit mag normaal niet het moet alleen wat scherper zijn en niet dat hij de hele kleur mapping aanpast.
De tv blijft wel gewoon op de Technicolor beeld instelling staan bij omschakelen van de resolutie.
Ja na wat heen en weer switchen snap ik wat je zegt. Twijfel eigenlijk wel of niet juist de boel oversaturated is in 1080P en in de Van je TV instelling juist zoals het moet zijn..
Verwijderd
Altijd weer het nadeel van nieuwe apparatuur. Je blijft in het begin continue aan het finetunen :-) . Of het is een voorbereiding voor als 10bit HDR ondersteuning komt bij wat zenders dat het op 4K niet te kleurig wordt.
Maar we wachten een aantal software updates af voor de box.
Maar we wachten een aantal software updates af voor de box.
ik heb hem ook aangevraagd via de link en het lijjkt erop dat de next mijn kant op komt heb al twee mailtjes gehad en staat nu klaar om verzonden te worden.
Raar. Bij mij blijven ze 'm cancellen
Hmm Ik heb al Ziggo Max en heb het nu opnieuw besteld. Vreemd Ziggo, ben benieuwd wat ik ga ontvangen :-)
Mijn huidige Mediabox uit het UPC tijdperk doet er sinds deze week meerdere uren over om op te starten, dus het is kiezen tussen een Next proberen te krijgen of de support molen ingaan...
Ik probeer eerst die Next maar eens!
Ik probeer eerst die Next maar eens!
Weet iemand hoe je op de Next het formaat van de ondertiteling aan kan passen in Movies & Series? Of dat dit überhaupt mogelijk is. Ik vind de ondertiteling erg groot namelijk en zou deze graag willen verkleinen
Donderdag, onder het mom van 3x is scheepsrecht, is mijn 3e bestelpoging via de link gelukt en vrijdag heb ik de next ontvangen. Wat een verademing is dat apparaat.
Had hiervoor Internet compleet en TV Max, in de link kon ik alleen maar kiezen voor Internet+TV Compleet of Internet+TV Max. Hierin gekozen voor de Compleet optie en gisteren avond via mijnziggo alsnog voor TV het uitgebreidde pakket gekozen. Na een uurtje had ik alsnog alles wat ik daarvoor ook had.
Apparaatje is superklein en wordt totaal niet warm. Start snel op en binnen een halve minuut na aanzetten kan ik al een serie op Netflix opgestart hebben. Dat hoefde je bij de XL echt niet te proberen.
Spraakherkenning werkt ook lekker, de kinderen kunnen nu gewoon inspreken wat ze willen zien en dan een keuze maken, ideaal.
Had hiervoor Internet compleet en TV Max, in de link kon ik alleen maar kiezen voor Internet+TV Compleet of Internet+TV Max. Hierin gekozen voor de Compleet optie en gisteren avond via mijnziggo alsnog voor TV het uitgebreidde pakket gekozen. Na een uurtje had ik alsnog alles wat ik daarvoor ook had.
Apparaatje is superklein en wordt totaal niet warm. Start snel op en binnen een halve minuut na aanzetten kan ik al een serie op Netflix opgestart hebben. Dat hoefde je bij de XL echt niet te proberen.
Spraakherkenning werkt ook lekker, de kinderen kunnen nu gewoon inspreken wat ze willen zien en dan een keuze maken, ideaal.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik heb Max nog een keer besteld terwijl ik die al heb? Welke media box e..d krijg ik nu?densoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:07:
[...]
Best erg eigenlijk. Je kan het redelijk makkelijk bestellen door een bug in de website en dan later de reden krijgen dat het niet voor u geldt, maar alleen voor een groep andere mensen. Eigenlijk net zo raar als: je besteld een patat met bij de snackbar en die man zegt dan "nee dat kan niet, is alleen voor mensen met blond haar. Komt u morgen maar weer terug".
Los dan gewoon die pagina bug op!!!!
Tweede mail al binnen.
___
Bedankt dat u klant bij ons bent.
Dit is uw speciale aanbod:
Geen activatiekosten bij een Internet en TV Pakket
De korting wordt verwerkt op uw factuur.
Uw abonnement en de bijbehorende voorwaarden blijven hetzelfde.
Kom je met Internet Max en TV Start ook in aanmerking voor de Next?
Of enkel met Alles-in-1 Complete of Max?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb dezelfde vraag, volgens mij vanaf TV Complete pas...en wij hebben TV Start.Rivanov schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 22:05:
Kom je met Internet Max en TV Start ook in aanmerking voor de Next?
Ik had Internet Complete + TV Start met CI+. Vorige week maandag mail gehad van Ziggo, had me wel op de lijst laten zetten. Voor mij was reden om TV Start te nemen omdat ik de Horizon Box echt een verschrikkelijk product vind. Nu weer om naar alles op Complete en erg tevreden.
Kreeg de mail denk ik een weekje of 2-3 nadat ik me op de lijst had laten zetten.
Kreeg de mail denk ik een weekje of 2-3 nadat ik me op de lijst had laten zetten.
Zo hij is besteld. Pakket compleet zonder telefonie, ben benieuwd.
Heb het via een link hier voor elkaar gekregen wel uiteindelijk via incognito modus. Daar kwam de optie lijst naar voren om vervolgens op https://www.ziggo.nl/shop...3.0&addedproducts=3019411 uit te komen.
Heb het via een link hier voor elkaar gekregen wel uiteindelijk via incognito modus. Daar kwam de optie lijst naar voren om vervolgens op https://www.ziggo.nl/shop...3.0&addedproducts=3019411 uit te komen.
Heb hetzelfde gedaan. Hoeveel mails heb je al gekregen?DoeEensGek schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:07:
Zo hij is besteld. Pakket compleet zonder telefonie, ben benieuwd.
Ik heb zojuist via een van de eerder genoemde links een nieuw abonnement kunnen afsluiten. Ben benieuwd....
"We hebben alles geannuleerd....." Helaas.emil_406 schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:53:
Ik heb zojuist via een van de eerder genoemde links een nieuw abonnement kunnen afsluiten. Ben benieuwd....
Nog steeds niet de pagina aangepast....wvkreg schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:08:
Dat dit nog kan niet slim...

We vinden het jammer, maar we kunnen uw bestelling niet in orde maken. De bestelde Mediabox Next is nog niet voor u beschikbaar. We starten namelijk met een kleine groep klanten en breiden dat later uit.
Direct weten wanneer u hem wel kunt bestellen? Schrijf u dan even in.
Fijne dag,
Robin Clements
Directeur Klantenservice
De andere order staat nog open, wat een zootje Ziggo
[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 15-04-2019 09:12 ]
Mijn ene bestelling (via andere link, nieuwe bestelling) staat nog open. Via de exclusieve link hebben ze het geannuleerd.
Mooi, hier krijgen diverse mensen om mij heen (collega's, vrienden, familie) de Next uitnodiging, maar ik die me als enige heb aangemeld voor updates krijg niks. Haha.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Tja, dat is inderdaad het zure. De methode is niet helemaal eerlijk. Vandaar dat mensen nu naar bugs zoeken en die zijn er legio bij Ziggo
Ach ja, ik zit er in die zin niet meer dat er toch nog geen 4K content is en ik nog meer dan 100 euro korting tegoed heb van Ziggo, die ik niet ga weggooien uiteraard.wvkreg schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:40:
Tja, dat is inderdaad het zure. De methode is niet helemaal eerlijk. Vandaar dat mensen nu naar bugs zoeken en die zijn er legio bij Ziggo
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ok, zojuist mail binnen dat ik de Next kon bestellen. Gedaan.
Zojuist bevestiging binnen gehad.

Nu ben ik wellicht heel simpel hoor, maar begrijp ik nu goed dat uit het feit dat ik een installatiepakket 'internet en bellen' geleverd krijg, ik moet concluderen dat ik ook een nieuw modem krijg? Het feit dat de oude terug moet, lijkt mij dat te bevestigen.
Klopt deze denkwijze?
Zojuist bevestiging binnen gehad.

Nu ben ik wellicht heel simpel hoor, maar begrijp ik nu goed dat uit het feit dat ik een installatiepakket 'internet en bellen' geleverd krijg, ik moet concluderen dat ik ook een nieuw modem krijg? Het feit dat de oude terug moet, lijkt mij dat te bevestigen.
Klopt deze denkwijze?
Let op:
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic