The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Ik heb inmiddels een mailtje gehad waarin staat dat de Next nog niet voor mij beschikbaar is. Bestelling gecanceld.dannyvdb1997 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:34:
Bij mij is het incognito (Chrome) en hotspot van T-Mobile gelukt om via deze link (https://www.ziggo.nl/televisie/exclusief-voor-jou) te bestellen. Moest wel een aantal keer verversen om van het "te laat-scherm" af te komen.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik had geen korting, maar de documentatie was heel duidelijk dat de korting zou vervallen.frankyboy707 schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:17:
[...]
Ja vind het wel ernstig.. Ze weten zelf wat voor draak van een apparaat de bestaande Mediabox XL is maar telefonisch geven ze aan dat ze nog geen korting op de Mediabox Next willen geven.
Ik ga ze nog wel even via de mail proberen te bereiken, vind het zonde om 3x 25 euro korting weg te gooien. Heb nog gezegd dat ik best een nieuw jaarabonnement wil (dus een verlenging van mn bestaande abonnement) met behoud van korting tot eind juni maar dat konden ze niet doen..
Ga dr nog wel een mailtje aan wagen, mede omdat er zo'n mooie aftelklok in de mail zit en ze je daarmee dus willen verleiden om de nieuwe mediabox te nemen. Weet dus niet of het mogelijk is om daarna op een door mij bepaald moment alsnog meteen over te stappen.
Kunnen de mensen die in de 1e lichting zaten aangeven of hun korting verviel of niet?
@LukeBanning @Swinnio @Verwijderd @CrazyBorr @F55 @SkyFlyer
Ik heb nog geen mail gehad. Ik wacht rustig af...dannyvdb1997 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:39:
[...]
Ik heb inmiddels een mailtje gehad waarin staat dat de Next nog niet voor mij beschikbaar is. Bestelling gecanceld.
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Nee, heb ik i.i.g. niet ontvangen. Maar is had sowieso al het nieuwste type modem.Poulske schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:21:
Krijg je met de ontvangst van de Next ook een nieuw modem?
Beste mevrouw, meneer xxxxxxx,
Nogmaals bedankt voor uw bestelling. Zoals afgesproken zetten we alles nog even overzichtelijk op een rij. Fijn dat u kiest voor:
Internet Complete en TV Complete Next (zonder bellen)
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
[ Voor 34% gewijzigd door densoft op 09-04-2019 13:06 ]
Ja ik had me toendertijd via twitter kunnen inschrijven bij de webcare.densoft schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:15:
Hadden de mensen waarbij de bestelling geannuleerd is zich ook ingeschreven als geintresseerde voor de Next ?
[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 09-04-2019 13:21 ]
Waarom is hij geannuleerd dan?silver323 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:16:
[...]
Ja ik had me toendertijd via twitter kunnen inschrijven bij de webcare.
Heel raar allemaal. Ik denk dat ze een bepaalde batch hebben gecanceld. Bij de status van mijn bestelling staat "wordt uitgeleverd". De administratie en bestelling doorloop staat beide een groen vinkje bij...silver323 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:16:
[...]
Ja ik had me toendertijd via twitter kunnen inschrijven bij de webcare.
Bij mij is hij gecancelled omdat het geen persoonlijke aanbieding was. Ik moet dus gewoon geduld hebben.......
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Bericht ziggo:
We vinden het jammer, maar we kunnen uw bestelling niet in orde maken. De bestelde Mediabox Next is nog niet voor u beschikbaar. We starten namelijk met een kleine groep klanten en breiden dat later uit.
Waar kan je due status zien?densoft schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:20:
[...]
Heel raar allemaal. Ik denk dat ze een bepaalde batch hebben gecanceld. Bij de status van mijn bestelling staat "wordt uitgeleverd". De administratie en bestelling doorloop staat beide een groen vinkje bij...
Niet als een persoonlijk aanbieding, maar als een iedereen aanbieding. De pagina staat wagenwijd open en nog steeds open....anconakip schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:23:
[...]
Bij mij is hij gecancelled omdat het geen persoonlijke aanbieding was. Ik moet dus gewoon geduld hebben.......
Door de pagina open te stellen is het nu voor een iets grotere groep. Ik had als Ziggo zijnde de mensen die besteld hadden eraan toegevoegd als coulance.silver323 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:28:
[...]
Bericht ziggo:
We vinden het jammer, maar we kunnen uw bestelling niet in orde maken. De bestelde Mediabox Next is nog niet voor u beschikbaar. We starten namelijk met een kleine groep klanten en breiden dat later uit.

Xbox Live Knalle Arie
©2004
Al vraag ik het me af.
Ik heb geen complete of max pakket, maar de uitgebreidste televisie, simpelste internet en geen telefonie.
Als ik de aanbiedingen zo lees moet ik naar een ander pakket om de Next te krijgen.
Maar ik heb nu met mezelf afgesproken om maar eens rustig af te wachten, en me niet langer te ergeren aan de haperingen in het ondemand beeld van de Mediabox XL.
Wel beter dan de EPC3925, maar ik ben er nog niet helemaal kapot van. Wederom een warm apparaat en sinds installatie krijg ik mijn AIO (Xerox 6015) niet meer op de Wifi en kan mijn PC andere netwerkapparaten niet vinden (laptop e.d. kan dat weer wel). Ook is wifi soms goed verbonden, maar krijgt ie er geen data doorheen. Bij installatie kreeg ik IPv6, maar dat trokken mobile devices om een of andere reden niet en is door de helpdesk aangepast naar IPv4. Maar ze mogen wel opschieten met de Next, de Horizonbox staat hier al een jaar of wat energie weg te stoken.
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 09-04-2019 14:14 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja dank, ik had ook al gereageerd zie: Laguna in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"hardware-lover schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:04:
[...]
@Laguna, zo'n beetje wat hierboven staat dus, en nog wat meer. Autotimer, als voorbeeld. Geen omkijken meer naar programma's die je niet wilt missen, ongeacht hoever in de toekomst. Het apparaat is via het interne netwerk ook door vrijwel alles aan apparaten benaderbaar en live tv/opnames zijn daarmee beschikbaar voor alles en iedereen. En die 8 (HD) opnames tegelijk (wat tamelijk overdone is in de meeste gevallen), mogen ook gecodeerd zijn hoor, ook dat valt binnen de mogelijkheden. En zo kan men nog wel even doorgaan. Ik zal dus een actieve Samsung 7140 op gaan offeren voor een Next (zodra me deze wordt aangeboden), en daarnaast blijft de VU+ zijn werk doen, wat nu ook al het geval is.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

en heel toevallig 5 minuten nadat er weer eens gebeld was met de klantenservice... ondertussen ook al een track&trace ontvangen!
Kan niet wachten.
@Laguna, excuus, over het hoofd gezien, anders had ik nog gereageerd met;Laguna schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:36:
[...]
Ja dank, ik had ook al gereageerd zie: Laguna in "[DVB-C] Ziggo Mediabox Next"
Heb mijn opnames bij voorkeur lokaal, in de best mogelijke dvb-c kwaliteit (wat bij Ziggo cloud opslag (nog) niet het geval is). Op afstand programmeren, ook dat kan. ZiggoGo is echter een No go, maar daarvoor zou ik de Next dan vroeg of laat wel in het bezit willen krijgen 👌
Testing, one, two ...
+ Nu is de Horizon box een stroomvreter dus dat is wel een vooruitgang.
- Maar cloudbased opnemen wil ook zeggen dat ik geen commerciele programma's meer vooruit kan spoelen.
+ 4K TV is mooi maar wordt nog niet uitgerold
Ik had begrepen dat de kwaliteit van opnames bij de Next op het oog niet onderdeed voor live TV? Ook het geluid zou in geval de bron meerkanaals is ook meerkanaals zijn ipv stereo (zowel bij opnames als bij replay).hardware-lover schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:37:
[...]
@Laguna, excuus, over het hoofd gezien, anders had ik nog gereageerd met;
Heb mijn opnames bij voorkeur lokaal, in de best mogelijke dvb-c kwaliteit (wat bij Ziggo cloud opslag (nog) niet het geval is). Op afstand programmeren, ook dat kan. ZiggoGo is echter een No go, maar daarvoor zou ik de Next dan vroeg of laat wel in het bezit willen krijgen 👌
Misschien even de FAQ in de OP lezen.njitter schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:45:
- Maar cloudbased opnemen wil ook zeggen dat ik geen commerciele programma's meer vooruit kan spoelen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Weet iemand of je ook zelf een app kan instaleren zoals Amazon Prime?
Zie deze app nog niet in de lijst staan van apps.
Die toevoeging dat het binnenkort alsnog mogelijk is stond er voorheen nog niet.De Mediabox Next biedt je 400 uur opslag voor opnamen. Er is geen maximum aantal programma's dat je tegelijkertijd kunt opnemen. Zolang je opslagruimte beschikbaar hebt, kun je elk gewenst programma's opnemen. Je opnames blijven 12 maanden beschikbaar. Je kunt opnames vooruitspoelen, terugspoelen en pauzeren. Als je een uitzending van een commerciële omroep terugkijkt via de Mediabox Next, is het op dit moment nog niet mogelijk om door te spoelen. Dit zal binnenkort alsnog mogelijk worden.
[ Voor 6% gewijzigd door njitter op 09-04-2019 16:01 ]
Bij opnamens van de commerciele zenders kun je "de reclames" gewoon door-spoelen. Alleen bij terug kijken via replay-tv kan je niet door-spoelen bij de commerciële zenders.njitter schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:00:
@Laguna : dat is dan niet in lijn met hun eigen website: https://www.ziggo.nl/klan...radio/ontvangers/opnemen/
[...]
Die toevoeging dat het binnenkort alsnog mogelijk is stond er voorheen nog niet.
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 09-04-2019 17:04 ]
Heeft de Horizon box ook al. Je kan er dan ook gelijk groenten in stomen, dus afsluiten was alsnog weinig zinnig.DennusB schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:58:
Ik las ook ergens dat de Next box een afstandsbediening op radio heeft i.p.v. infrarood, kan iemand dat bevestigen? Want dan kan ik hem rustig in een kastje zetten!
Eind april... voor mei... potato, potatoe.german8 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:07:
Ik sta ook al een tijdje op de lijst en heb nu te horen gekregen dat ze de bestaande klanten voor Mei voorzien willen hebben van de Mediabox Next.
Haha oke, top! Thanks.Señor Sjon schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:27:
[...]
Heeft de Horizon box ook al. Je kan er dan ook gelijk groenten in stomen, dus afsluiten was alsnog weinig zinnig.
Ander vraagje voor de mensen die de Next al hebben : Ik moet hem met UTP aan m'n modem knopen, maar ik heb het Ziggo modem in bridge en heb er een Unifi USG + Unifi Switch achter hangen. Kan ik hem daar gewoon inpluggen en is dat voldoende om met het Ziggo netwerk te ouwehoeren? Of moet ie direct in het modem en het modem uit bridge mode?
Hij kan toch ook alleen aan WiFi? Of is Coax nog steeds wel nodig?Verwijderd schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:34:
@DennusB
Ik heb mijn Next via coax en WiFi en het werkt perfect.
Je stelt allemaal vragen die reeds in de FAQ in de OP staan.
@Laguna, als de kwaliteit voldoet voor de gebruiker dan is dat verder prima. Maar ik had begrepen uit de review van de buren (HWI), dat de stream kwaliteit minder was dan de dvb-c kwaliteit. Het zal beslist ook te maken hebben met waarop je het eea bekijkt. Voor mij is de ZiggoGo stream kwaliteit meet- en zichtbaar duidelijk minder. Ik heb echter totaal geen idee wat Ziggo aanbied aan Next "opname" kwaliteit.Laguna schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:51:
[...]
Ik had begrepen dat de kwaliteit van opnames bij de Next op het oog niet onderdeed voor live TV? [knip]
Testing, one, two ...
Ik zal hem via wifi en coax moeten gaan verbinden aangezien utp en coax niet echt samen door één loze leiding willen gaan.
Toevallig kwam ik er vanavond achter dat ik gisteren al een mail had gekregen met een aanbod om te upgraden naar de Next (vergeten de reclame map in Gmail te controlerenDancis schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:36:
Hoe zit het nu eigenlijk met als je nu een extra mediabox hebt? Kun je maar 1 next bestellen? En als je de next besteld vervalt dan de extra mediabox

Maar goed daardoor kan ik wel je vraag beantwoorden, daar staat namelijk in:
Ik heb extra mediaboxen in huis. Wat nu?
Je huidige- en extra mediaboxen komen te vervallen zodra je kiest voor een nieuw abonnement met de Mediabox Next. Deze extra boxen ontvangen we ook graag retour via de retourdoos die je van ons ontvangt. Binnenkort is het mogelijk om één of meer extra mediaboxen te bestellen. Je ontvangt van ons een e-mail zodra dit kan. Ondertussen kun je natuurlijk via Ziggo GO van elk scherm je TV maken. Wil je hier liever niet op wachten? Dan adviseren we je om geen gebruik te maken van deze aanbieding zodat je huidige mediaboxen actief blijven.
Testing, one, two ...
Tot nu toe dus erg blij mee!
Volgens ziggo zou de cloud opnamens zelfde moeten zijn als live tv, dus +- 12mbit voor npo, 11 voor rtl, 13 voor sbs etc(gemeten via wifi op router), replay tv is zelfde kwaliteit als op de horizon xl box, iig slechter van kwaliteit.hardware-lover schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 17:56:
[...]
@Laguna, als de kwaliteit voldoet voor de gebruiker dan is dat verder prima. Maar ik had begrepen uit de review van de buren (HWI), dat de stream kwaliteit minder was dan de dvb-c kwaliteit. Het zal beslist ook te maken hebben met waarop je het eea bekijkt. Voor mij is de ZiggoGo stream kwaliteit meet- en zichtbaar duidelijk minder. Ik heb echter totaal geen idee wat Ziggo aanbied aan Next "opname" kwaliteit.
Ik zou verwachten dat men enkel een vinkje bij de opname zet dat men deze in jouw opnamelijst moet opnemen.
Hoe heb je dit geconstateerd aangezien er maar 1 cloud is en replay en opnames excact gelijk zijn. Ik zie iig geen verschil (en heb ook niet begrepen dat er verschil in kwaliteit zou zitten).devil-strike schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:06:
[...]
Volgens ziggo zou de cloud opnamens zelfde moeten zijn als live tv, dus +- 12mbit voor npo, 11 voor rtl, 13 voor sbs etc(gemeten via wifi op router), replay tv is zelfde kwaliteit als op de horizon xl box, iig slechter van kwaliteit.
Voordat ze naar 4k gaan heb ik liever dat ze betere kleuren en contrast toevoegen.
Overigens spijtig te lezen dat ze de framerate optie (24Hz/50Hz/60Hz) hebben uitgeschakeld.
Zou ook graag zien dat ze sporten of films met snelle bewegingen standaard op 60fps/Hz opnemen en uitzenden.
Nou me router geeft per client aan hoeveel bandbreete er verbruikt word in realtime, dus als ik via wifi op de next een cloud recording start van laten we zeggen rtl4 en ik die vergelijk met de dvb-c stream op pc via tuner kaart komt die overeen, zelfde geldt voor replay tv alleen is dat lastiger temeten via oude horizon xl box want via interne modem en of gecodeerte vod streams die ik niet zo 123 kan vinden op netwerk.jongetje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:08:
[...]
Hoe heb je dit geconstateerd aangezien er maar 1 cloud is en replay en opnames excact gelijk zijn. Ik zie iig geen verschil (en heb ook niet begrepen dat er verschil in kwaliteit zou zitten).
Het is bijna zover. Binnenkort wordt de apparatuur bezorgd. Wanneer precies, dat weet PostNL Track Trace
Ben benieuwd wat het is.
Enkel de Extra Mediabox XL. Deze werkt namelijk niet zonder een (hoofd) Mediabox XL. Je kan prima extra CI+ modules of andere boxen ernaast houden.hardware-lover schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:25:
@Laguna (of iemand anders), enig idee of er met die extra mediaboxen enkel de welbekende Horizon variant wordt bedoeld?
Werkt alleen als je de persoonlijke uitnodiging ook hebt gehad. Anders wordt de order automatisch geannuleerd.densoft schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:24:
Vanochtend via een link besteld en morgen komt de Next binnen. Super snel zou ik zeggen.
[ Voor 29% gewijzigd door Jay-B op 10-04-2019 21:11 ]
Zie alleen de oude mediabox, iemand hetzelfde probleem gehad?
En op je switch aangesloten? En dus je modem in bridge modus laten staan. (dit niet specifiek zien staan in de OP)DennusB schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:40:
Hij is hier net binnen gekomen en heb hem aangesloten. Installatie ging super smooth en moet zeggen : WAT EEN verademing tegenover die Horizon. Smooth animaties, duidelijke uitleg, PIP met je TV-Gids zonder gehaper. Wat een fijne box! En lekker klein
Tot nu toe dus erg blij mee!
Of direct op je modem van Ziggo?
Inderdaad gewoon via m’n switch! Werkt als een trein!megaleo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:30:
[...]
En op je switch aangesloten? En dus je modem in bridge modus laten staan. (dit niet specifiek zien staan in de OP)
Of direct op je modem van Ziggo?
Ja, had ik ook. Zelfs mij oude Horizon box die ik jaren geleden heb terug gestuurd, stond er nog bij. Deze zijn aan je account gekoppeld, kijk maar in MijnZiggo. Je kunt dit dus niet zelf wijzigen.Poulske schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:13:
Mediabox Next ondertussen ontvangen en aangesloten. Maar ik krijg deze niet als afstandsbediening te zien in de Ziggo Go app.
Heb dit via het contactformulier op de site aangegeven. Volgende dag was het opgelost. Blijkbaar hebben ze ook nog geprobeerd te bellen maar ik neem anonieme nummers meestal niet op
[ Voor 8% gewijzigd door Swinnio op 11-04-2019 07:07 ]
If the world wouldn't suck, we'd all fall off
Even de nieuwe app downloaden, Ziggo Go gaat er uit. Word Ziggo 360.Poulske schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:13:
Mediabox Next ondertussen ontvangen en aangesloten. Maar ik krijg deze niet als afstandsbediening te zien in de Ziggo Go app.
Volgens mij is die al publiekelijk beschikbaar.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound
Die van mij is niet geannuleerd!Jay-B schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:08:
[...]
Werkt alleen als je de persoonlijke uitnodiging ook hebt gehad. Anders wordt de order automatisch geannuleerd.
Dinsdag besteld via een een link websitepagina (bug) en woensdag in huis. Geen persoonlijke mail gehad. Ik moet zeggen dat de box als een trein werkt. Wat een verademing! Alleen al het feit dat je geen zoemende ventilators hoort. Wat een rust! De installatie verliep snel, alleen heel even een foutcode gehad. Maar dit ging vanzelf na 10 seconden weg en is niet meer teruggekomen. De menu's zijn lekker simpel en voelt een klein beetje vertrouwd zoals als de Mediabox XL, maar dan super snel. De opnames verlopen goed en met de Ziggo Go app is ook alles terug te kijken. De beeldkwaliteit van live tv is volgens mij iets beter dan de Mediabox XL, alleen TV Replay is van mindere kwaliteit dan als de Mediabox XL. Het ziet er soms een beetje blokkerig uit. Opnames op de Mediabox Next heb ik nog niet getest wat het beeldkwaliteit is. Ik zal de box de komende dagen nog uitvoerig testen, maar voor nu uitermate tevreden!
De technische testfase is afgerond en voordat we de officiële introductie doen, willen we eerst een beperkte groep klanten in de markt de volledige aandacht en support geven en hun ervaringen volgen. Vanwege het pilot karakter kunnen we de Mediabox Next niet aan iedereen aanbieden en maken we daarvoor speciale selecties. Dit gebeurt gefaseerd waardoor dus niet iedereen tegelijkertijd een aanbod krijgt. Jullie enthousiasme rondom de nieuwe mediabox verheugt ons! Als je nog geen aanbod hebt ontvangen vragen we je nog even geduld te hebben. Vanaf deze week nemen we in onze selecties ook klanten mee die aangemeld zijn als geïnteresseerde klant. Binnen afzienbare tijd is de nieuwe Ziggo TV ervaring dus ook voor jou beschikbaar.
VodafoneZiggo-webcare
Met de CI+ module moest ik altijd met plaatscodes werken en instellingen ingeven. Dat is nu verleden tijd.
De afstandbediening is een verademing. De afstandbediening van de Samsung tv heb ik niet eens meer nodig als ik tv wil kijken. Alles gaat via degene van de Next.
Het aansturen van de Next via spraakbesturing werkt super en snel. Niet gedacht dat het zo makkelijk is. Zenders, instellingen, series en films, het is allemaal op te roepen met de afstandbediening.
Replay heb ik niet kunnen testen wat dat was gisteravond nog niet beschikbaar bij ons. Sinds vanochtend staat het pakket pas goed in Mijn Ziggo. Dus het testen daarvan zal vanavond pas gebeuren.
misschien een stomme vraag, maar hoe meld je je aan als geïnteresseerde? Via de exclusief voor jou link staat wel mooi een knop met hou me op de hoogte, maar die brengt je naar de standaard pakketkeuzes van Ziggo.VodafoneZiggo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:56:
Vanaf deze week nemen we in onze selecties ook klanten mee die aangemeld zijn als geïnteresseerde klant. Binnen afzienbare tijd is de nieuwe Ziggo TV ervaring dus ook voor jou beschikbaar.
^ dat dusGh0stw4lk3r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:18:
[...]
misschien een stomme vraag, maar hoe meld je je aan als geïnteresseerde? Via de exclusief voor jou link staat wel mooi een knop met hou me op de hoogte, maar die brengt je naar de standaard pakketkeuzes van Ziggo.
Even bellen of via de chat aanmelden.Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:18:
[...]
misschien een stomme vraag, maar hoe meld je je aan als geïnteresseerde? Via de exclusief voor jou link staat wel mooi een knop met hou me op de hoogte, maar die brengt je naar de standaard pakketkeuzes van Ziggo.
@VodafoneZiggo Zie dit. Je kan je nergens aanmelden. De chat is meestal ook te druk en bellen... tsja... ik heb jullie al onder de speeddial voor menig probleem gehad, blijf niet bellen.Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:18:
[...]
Nergens aanmelden is dus niet helemaal waar. Er staat geen linkje op de website, maar via de telefoon, chat en zelfs via de e-mail kun je makkelijk aanmelden. Via de chat nooit langer te hoeven wachten dan 2 minutenSeñor Sjon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:39:
[...]
@VodafoneZiggo Zie dit. Je kan je nergens aanmelden. De chat is meestal ook te druk en bellen... tsja... ik heb jullie al onder de speeddial voor menig probleem gehad, blijf niet bellen.
Dat bedoel ik....njitter schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:42:
@Señor Sjon : net via de Webchat aangemeld. Moest toch wel 2 minuten wachten tot er iemand reageerde..
Mijn ervaring is als je het in de ochtend doet, dat het vaak niet druk is. Maar ja, als er ergens een storing is kan de wachttijd aardig oplopen.Señor Sjon schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:49:
Ow, ik kreeg gisteren een knop die grijs was en waarbij stond dat het op dit moment te druk was.
@Laguna Wellicht deze ook nog toevoegen aan de OP?DRaakje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:07:
Gisteren geinstalleerd, werkt top. Had wel wat moeite met het koppelen van de afstandsbediening van de TV aan de Next, op de ziggo forums vond ik dat je de Pace DCR-7111 moet gebruiken (die in de OP staan stonden er niet tussen of werkte niet.)
©2004
Zelf heb ik op de harmony 665 de Arris dcx 960 gezet en hiervan werken alle knoppen , behalve dan spraak en de ... knop (iemand enig idee hoe je die op de harmony krijgt ?).DRaakje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:07:
Gisteren geinstalleerd, werkt top. Had wel wat moeite met het koppelen van de afstandsbediening van de TV aan de Next, op de ziggo forums vond ik dat je de Pace DCR-7111 moet gebruiken (die in de OP staan stonden er niet tussen of werkte niet.)
Ook kon hij me vertellen dat ik dan een nieuwe modem erbij krijg.
[ Voor 20% gewijzigd door anconakip op 11-04-2019 10:26 ]
Als ik naar de pagina ga en kies "Houd me op de hoogte" kom ik bij de gewone pakketkeuze pagina uit en niet een manier om in te vullen dat ik ook de Next wil.rusman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:41:
Gek, ik ging vandaag naar https://www.ziggo.nl/televisie/exclusief-voor-jou en zag dat ik ineens de mogelijkheid om de Next te bestellen. Eerdere dagen kreeg ik hier een melding dat ik nog niet in aamerking kwam. Helaas alsnog een mailtje net dat de bestelling niet verwerkt kan worden.
Klopt! De pagina is soms nog steeds open. Je moet het gewoon blijven proberen. Dan kom je er doorheen....rusman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:41:
Gek, ik ging vandaag naar https://www.ziggo.nl/televisie/exclusief-voor-jou en zag dat ik ineens de mogelijkheid om de Next te bestellen. Eerdere dagen kreeg ik hier een melding dat ik nog niet in aamerking kwam. Helaas alsnog een mailtje net dat de bestelling niet verwerkt kan worden.
Ik denk hetzelfde te hebben, maar ben van Horizon box naar Next gegaan. Bij mij lijkt het alsof de helderheid ontzettend hoog staat.Steven030 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:40:
Zijn er meer mensen overgestapt van CI+ naar de Next? Ik heb een LG C7 OLED tv, maar nu met de Next zijn de kleuren totaal anders dan met de CI, met dezelfde tv-instellingen. Het is er niet bepaald mooier op geworden, al kan het ook gewenning zijn. Op de Next zelf lijken verder geen kleurinstellingen (of HDR instellingen) te zitten. Meer mensen die dit hebben?
Ik kan die app vooralsnog niet vinden in de Apple App Store helaas.Malignant schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:31:
[...]
Even de nieuwe app downloaden, Ziggo Go gaat er uit. Word Ziggo 360.
Volgens mij is die al publiekelijk beschikbaar.
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Inderdaad, ik kwam er 5 minuten geleden ook zomaar doorheen.densoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:51:
[...]
Klopt! De pagina is soms nog steeds open. Je moet het gewoon blijven proberen. Dan kom je er doorheen....
Edit: @fietsbob Dit probleem is opgelost. De tweede telefonische helpdesk medewerker die ik sprak had alles op afstand opnieuw gereset, en binnen een uur werkte de replay functie.
[ Voor 20% gewijzigd door Steven030 op 11-04-2019 12:41 ]
Dan zat je gewoon al in de selectie maar is er iets mis gegaan met de mail. Er is geen bug ofzo die ervoor zorgt dat je hem krijgt als je blijft proberen. Dat is niet waar. Getuige ook alle annuleren die je eerder in het topic ziet terugkomen. Jij ben gewoon geselecteerd maar je had het niet doordensoft schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:16:
[...]
Die van mij is niet geannuleerd!
Dinsdag besteld via een een link websitepagina (bug) en woensdag in huis. Geen persoonlijke mail gehad.
Probeer het nu nog eens? Ik zag 'm gisteren ook nog niet, vandaag wel. Blijkbaar wat vertraging tussen mediabox activeren en de koppeling met je ziggo account.Poulske schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:13:
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Probeer eens via deze link:Hann1BaL schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:44:
[...]
Als ik naar de pagina ga en kies "Houd me op de hoogte" kom ik bij de gewone pakketkeuze pagina uit en niet een manier om in te vullen dat ik ook de Next wil.
[Link verwijderd]
Mogelijk moet je hiervoor wel eerst ingelogd zijn op Ziggo.nl
[ Voor 76% gewijzigd door basst85 op 11-04-2019 12:15 . Reden: Link werkt niet meer ]
Het zou kunnen dat de e-mail nooit goed is aangekomen, maar een buurman heeft ook via de link besteld en heeft zich nooit vooraf aangemeld voor de Next. Hij kreeg hem ook gisteren binnen. Wat zou kunnen is dat wij beiden het heel vroeg in de ochtend hadden besteld en dat er pas later in de ochtend bekend was dat er een lek zat en dat de bestellingen vanaf een bepaalde tijd is geannuleerd. Maar dat is gissen natuurlijkJay-B schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:22:
[...]
Dan zat je gewoon al in de selectie maar is er iets mis gegaan met de mail. Er is geen bug ofzo die ervoor zorgt dat je hem krijgt als je blijft proberen. Dat is niet waar. Getuige ook alle annuleren die je eerder in het topic ziet terugkomen. Jij ben gewoon geselecteerd maar je had het niet door
Ben op dit moment niet thuis maar als ik in de Ziggo Go app kijk zie ik bij mijn mediaboxen wel een UHD box staan, dat zal inderdaad wel de Next zijn.amphora schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:31:
[...]
Probeer het nu nog eens? Ik zag 'm gisteren ook nog niet, vandaag wel. Blijkbaar wat vertraging tussen mediabox activeren en de koppeling met je ziggo account.
Hier lukte het gisteren ook niet. Volgens de chat moet het wel kunnen.Steven030 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:21:
Lukt het jullie om de Replay functie te gebruiken? Er staat in de melding die ik krijg dat ik me daarop moet abonneren in MijnZiggo, maar in MijnZiggo staat het onder extra’s die bij mijn abonnement horen. Het is geen bekend probleem bij Ziggo. TV pauzeren etc. lukt trouwens wel, alleen een programma zoals het NOS Journaal van vanmorgen vanuit de gids kijken niet.
Thanks! Lijkt te werken :-D bevestiging in de mail! Benieuwd of hij ook komt hahahabasst85 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:32:
[...]
Probeer eens via deze link:
https://www.ziggo.nl/shop/basket/addoffer?offerid=3019410
Mogelijk moet je hiervoor wel eerst ingelogd zijn op Ziggo.nl
Het is eigenlijk wel eigenaardig dat Ziggo nog steeds niets heeft gedaan tegen die bestel bug. Ze moeten langzamerhand toch wel moe worden van de (valse) aanvragen zou je zeggen...ExiZTeNcE schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:35:
[...]
Thanks! Lijkt te werken :-D bevestiging in de mail! Benieuwd of hij ook komt hahaha

De bevestigingsmail zegt nog niks. Pas zodra je de 2e bevestiging krijgt is hij erdoor voor zover ik weet.ExiZTeNcE schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:35:
[...]
Thanks! Lijkt te werken :-D bevestiging in de mail! Benieuwd of hij ook komt hahaha
I know, dus ben benieuwd wat het vervolg gaat wezen ;-)rusman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 11:44:
[...]
De bevestigingsmail zegt nog niks. Pas zodra je de 2e bevestiging krijgt is hij erdoor voor zover ik weet.
Dit topic is per nu bestemd voor het bespreken van ervaringen met / specificaties van de mediabox. Het bestelproces en de wachtrij is offtopic en kan in een separaat topic worden besproken.
Hier dus: [DVB-C] Ziggo Mediabox Next besteltopic